جمع بندی پدر و مادرها! متوجه هستید تلویزیون برای فرزندانتان چه برنامه هایی می گذارد؟

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
پدر و مادرها! متوجه هستید تلویزیون برای فرزندانتان چه برنامه هایی می گذارد؟

توجه توجه، پدر و مادرها حواستون هست تلوزیونچه برنامه هایی برای فرزندانتان پخش میکند؟

با عرض سلام

من خیلی به برنامه های کودکی که پخش میشه نگاه نمیکنم. اگر هم ببینم بطور مختصر یه گوشه هایش رو میبینم.امروز نشسته بودم دیدم داره یه انیمیشن از مستربین پخش میکنه.

مستربین یه نقاشی کشیده بود از قرار معلوم رنگش کم اومده بود و از چیزی مثل عسل استفاده کرده بود و زنبورها روی نقاشیش مینشستن.

بعد نقاشی رو به فروش گذاشت. یه خانم اومد پولش رو پرداخت و نقاشی رو برد همینطور که میرفت زنبورها ریختن سرش

اونم داد و فریاد کنان نقاشی رو پرت کرد و بدون اینکه پولشو پس بگیره پا به فرار گذاشت.

مستربین خوشحال شد و فکری به سرش زد .

اون هی نقاشی رو به فروش میگذاشت و هی همون اتفاق میفتاد و با این روش مستربین کلی پول به جیب زد و برنامه با خوشحالی مستربین به پایان رسید.

قبلا در باره بعضی از برنامه های کودک اعتراضاتی شنیده بودم.

حالا میخوام بپرسم ما به کیا اطمینان کردیم و نصفه تربیت بچه هامونو بهشون سپردیم؟

این چه دستیه که اینطور علنی برعلیه فرهنگ و اعتقادات مردم روی بچه هاشون کار میکنه و کسی نیست جلوش رو بگیره؟

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد راهنما

مسلما كاركرد صدا و سيما هم مانند ساير دستگاه ها خالى از عيب و نقص نمى باشد، اما با توجه به اهميت اين رسانه و نقش مهم و تأثيرگذار آن بر افكار عمومى، عقايد و نگرش هاى جامعه و وظايف سنگينى كه اين رسانه ملى خصوصا بعد از انقلاب در جهت گسترش و تثبيت ارزش هاى اسلامى و الهى در جامعه و زدودن فرهنگ فاسد پهلوى و مقابله با تهاجم فرهنگى بر عهده دارد رفع مشكلات و معضلات اين رسانه و بهبود كيفى و كمى برنامه هاى آن، آن هم در حدى كه زيبنده حكومت اسلامى باشد و بتوان از آن به عنوان يك دانشگاه انسان سازى نام برد از اولويت بسزايى برخوردار مى باشد.
اما در مورد انتقاداتى كه شما نام برديد بايد گفت:
عليرغم وجود برخى مشكلات و معضلاتى كه به هيچ وجه زيبنده رسانه ملى نظام اسلامى ايران نمى باشد، صدا و سيماى جمهورى اسلامى دستاوردها و برنامه هاى بسيار مفيد و مثبت و سازنده فراوانى داشته و دارد و البته هم در زمان امام كه اين رسانه ها زير نظر مشترك قواى سه گانه اداره مى شد و چه در زمان حال كه نصب و عزل رئيس آن با مقام معظم رهبرى مى باشد و شورايى مركب از نمايندگان سه قوه بر سازمان نظارت دارند، خود اين بزرگواران انتقادات زيادى به برخى از برنامه هاى اين رسانه داشته، تذكرات متعددى در جهت بهبودبخشى آن داده اند. معظم له در 24 آذر 78 در ديدار شوراى عالى انقلاب فرهنگى فرمودند:
((... من به صدا و سيما هفته اى يك بار يا كم تر، اعتراض مى كنم و پيغام تند مى دهم اما صدا و سيما كارهاى زيادى به عنوان اسلام انجام داده و برنامه هاى اسلامى درست كرده است. برنامه هاى هنرى، اسلامى، گزارش و علمى، اگر خطا دارد تلاش هم دارد...))
نكته ديگرى كه لازم است به آن توجه شود اين است كه در عصر كنونى كه عصر ارتباطات و فن آورى اطلاعات و از طرفى دشمن در صدد تهاجم فرهنگى است و از جانب ديگر نيز كشور ما از تنوع فرهنگى برخوردار است صدا و سيما بايدبگونه اى باشد كه بتواند مخاطبان خود را از پاى سى دى ها و اينترنت و احيانا ماهواره به سوى خود بكشد و در اين راه تنوع براى مخاطبان امرى ضرورى است و با اين حال به دو گروه بايد پاسخگو باشد گروهى كه خواهان آزادى بيشتر در صدا و سيما هستند و اگر خواسته هاى خود را نيابند به طرف ماهواره و... روى مى‏آورند كه ضررى بدتر براى جامعه دارد و گروهى از متشرعين كه خواستار رعايت تمامى ضوابط شرعى هستند و اين وظيفه صدا و سيما كه رسانه ملى است و قصد دارد تمام حداكثر مخاطبان را با رعايت حدود شرعى حفظ كند دشوار مى‏كند. و اين همان استدلال دفع افسد به فاسد است كه برخى ا ز مسئولين صدا و سيما مى‏گويند اگر ما اين برنامه هاى شاد را نگذاريم، بسيارى از مخاطبين به سراغ برنامه هاى بدتر از قبيل برنامه هاى ماهواره اى مى روند و اين خطرش بيشتر است. پس براى پرهيز از زيان بيشتر به زيان كمتر تن در دهيم
البته به نظر مى رسد اين معيار قابل تأمل و مورد مناقشه جدى باشد چون اين امر حد يقينى ندارد يعنى معلوم نيست مرز اين گونه تسليم شدن در مقابل فساد ها به بهانه دفع افسد تا كجاست و آيا نقطه پايانى دارد يا نه؟
وجود اين قبيل مشكلات و نقائص وظيفه نيروهاى انقلابى و متعهد را در كسب تخصص ها و مهارت هاى گوناگون، مضاعف مى نمايد زيرا پاره اى از عوامل اين نارسائى ها به كمبود نيروى انسانى و متخصصين متعهد بازمى گردد.
در نهايت بايد متذكر شويم كه با توجه به تهاجم فرهنگى از طريق ارتباطات و فن آورى پيشرفته به حدى كه در آينده اى بسيار نزديك هيچ مانع و كنترل بيرونى براى دستيابى به اين امواج مسموم وجود نخواهد داشت، مطمئن ترين راه براى دورماندن از انحراف و آلوده شدن به گناه، تقويت ايمان و تقواى الهى (كنترل درونى) مى باشد كه البته اين موضوع به هيچ وجه توجيه كننده مشكلات برخى برنامه هاى صدا و سيما نمى باشد ولى در مورد مخاطبان حائز اهميت است اگر صدا و سيما به هر دليلى برنامه هاى غير مفيد (اگر نگوييم مضر) پخش مى‏كند ما بايد خودمان را در معرض نگذاريم و از وقت و عمر خود استفاده بهتر ببريم.
خلاصه اينكه از طرفى مسئولين صدا و سيما موفقيت خود را در جذب مخاطب مى‏بينند و اين كار در گرو تنوع و شادى است كه تنوع كارها موجب ايجاد شبكه هاى مختلف شده است كه پر كردن ساعات همه آنها نيازمند هزينه هاى سنگين و وقت زياد است از اين رو كارها عمدتا با عجله صورت مى‏پذيرد و از كيفيت كار كاسته مى‏شود و از سوى ديگر تنوع مخاطب نيازمند پاسخگويى به نيازهاى همه آنهاست وگرنه مخاطب خود را از دست رفته مى‏بينند .و در نتیجه به نظر میرسد که در حال حاضر تنها راه حل این موارد باشد:
1-مسئولین و جامعه در تربیت نیروهای متخصص و متعهد بیشتر تلاش بسیار بیشتری را انجام دهند.
2-مومنین باید نظارت مردمی خود را نسبت به صدا و سیما بیشتر کرده وبا ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده این نهاد را یاری کنند.
3 – مردم به صورت گزینش شده خود و اعضاء خانواده خود را پای این رسانه بنشانند.
با آرزوی موفقیت شما
یاعلی

موضوع قفل شده است