فتواهای جنجالی و بسیار خنده دار وهابیت

تب‌های اولیه

196 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

شهید علی اصغر پازوکی;448791 نوشت:
شعار علیه آمریکا حرام!

این شعار برای کسانی حرام هست که با کدخدا بستن!!!!!:khandeh!::khandeh!::khandeh!::khandeh!::khandeh!:

برای کسانی حرام است که به درخواست کدخدا میخواهند بر سرجزایر سه گانه که متعلق به خاک جمهوری اسلامی ایران است وارد مذاکره شوند.:Ghamgin:

اما حزب الله بیدار است.و مرگ بر آمریکا یکی از بزرگترین شعارهایش است.
مرگ بر آمریکا.

مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا

مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا

مرگ بر آمریکا




مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا

مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا




امام عشق;448706 نوشت:

شما توی تمام تاپیکها خودت رو از اهل تسنن معرفی میکنی.
.

خیلی از این کارها بخاطر تفرقه انداختن بین مسلمانان هست. دشمن خوب میدونه تا مسلمانها با هم متحد نشن امامشون ظهور نخواهد کرد

[="Black"]

.امین.;448842 نوشت:
خیلی از این کارها بخاطر تفرقه انداختن بین مسلمانان هست. دشمن خوب میدونه تا مسلمانها با هم متحد نشن امامشون ظهور نخواهد کرد

دقیقا حق باشماست.
اما به کوری چشم همشون تمام مسلمانان دنیا با هم و کنار هم همانند برادر زندگی میکنند.:ok::Gol:[/]

[td="align: Left"] [/td]
يک تروريست ديگر سوري به جناياتش عليه نظاميان و غير نظاميان اعتراف کرد

align: Center

[td="align: Left"]
[tr]
[td="bgcolor: Black align: Center"] 1392\10\03 - 5:25 pm [/td]

[/td]

[/tr]
[td="align: Center"]
align: Center

[tr]
[td="align: Justify"] تهران /واحد مرکزی خبر /سیاسی 1392/10/03
یکی دیگر از تروریستهای دستگیر شده از اتباع سوریه به ارتکاب اقدامات تروریستی و صدور فتوای قتل و بریدن سرها اعتراف کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) ، محمد انس برکه به بخشی از جنایات خودش و شماری از تروریستهای مزدور در کشتار غیر نظامیان و نظامیان بی گناه و دریافت پول و سلاح از قطر و عربستان و برخی دیگر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و حمله به مواضع ارتش عربی سوریه اعتراف کرد.
برکه در اعترافاتی که از تلویزیون سوریه پخش شد گفت :« من به نمایندگی از پدرم که امام جماعت مسجد جامع القدم ( از محله های دمشق) است فعالیت کردم. با آغاز حوادث در القدم من یک سخنرانی برای تحریک مردم با هدف آمدن به خیابانها و تظاهرات ایراد کردم سپس به یک گروه تروریستی به اسم البراء بن مالک به فرماندهی ابو حمزه زکریا پیوستم سپس برای مدتم متواری شدم.»
برکه گفت:« ما به مواضع ارتش در منطقه بورسعید در القدم و مناطق دیگر حمله می کردیم و برای قتل مردم و جدا کردن سرهایشان از تن‌های آنها فتوا می دادیم. من و دوستم به نام انس العظم پس از عضویت در کمیته شرعی به ریاست ابو النور عبدالباقی فتوا می دادیم و این عقیده در وجود ما ریشه دار شد.»[spoiler]
برکه افزود «افرادی از گروه لشکر صحابه سه سرباز از نیروهای ارتش را ربودند و برای ما آوردند و فتوای قتل آنها را با شلیک گلوله دادیم اما یکی از آنها توسط شخصی به نام ابو عبد الله سلفی سرش از تنش جدا شد.»
این تروریست تصریح کرد «ما برای تحریک مردم به جهاد علیه حکومت از خارج دستور می گرفتیم و به افراد قتل و بریدن سرها را آموزش می دادیم و با عدنان عرعور ( مفتی ضد شیعی وهابی سعودی) برای دریافت پول به منظور خرید سلاح تماس گرفتم و او نیز پنج میلیون لیره سوری فرستاد و از قطر و عربستان و برخی دیگر از کشورهای عرب خلیج فارس سلاح خریداری کردیم.»
این تروریست گفت:« شخصی به نام ابو غالب خولی فرمانده لشکر صحابه به هر یک از ما 10 هزار لیره می داد که منبع تأمین این پول نیز از خارج بود.»
[/td]

[/td]
[/tr]

[/spoiler]

تاکید مفتی مصر به مقابله با فتواهای تکفیری

align: center

مفتی مصر با اشاره به فتواهای تکفیری و نقش آن در گسترش تروریسم، بر ضرورت مقابله با این فتواها تاکید کرد.

«شوقی علام» مفتی مصر اعلام کرد: فتواهای تکفیری سبب تروریسم شده و باید با فتواهای تکفیری با همه ابزار ممکن برخورد شود.

وی افزود: در سال گذشته نیم میلیون فتوی از دارالفتوی صادر شده و بخش انگلیسی زبان دارالفتوی نقش عمده ای در ارتباط با دنیای خارج داشته است.
مفتی مصر ابراز امیدواری که در سال جدید در مصر و جهان اسلام ثبات و آرامش برقرار شود.
.................

عاقبت سرپیچی از فتواهای داعش / عکس(18+)[SPOILER]

align: center

تکفیری‌های داعش پس از سرپیچی دو تن از اهالی شهر جرابلس در استان حلب از فتواهای امارت اسلامی عراق و شام آنان را به طرز دلخراشی ذبح کرده‌اند.

ـ خشونت و وحشی‌گری‌های امارت اسلامی شام و عراق یا همان "داعش" تا جایی پیش رفته است که هم اکنون گروه‌های شورشی نیز علیه این گروه اعلام جنگ کرده‌اند.

گزارش‌های رسیده از حلب است که تکفیری‌های داعش پس از سرپیچی دو تن از اهالی شهر جرابلس در استان حلب از فتواهای امارت اسلامی عراق و شام آنان را به طرز دلخراشی ذبح کرده‌اند.
این دو شهروند سوری به دلیل حمایت از حکومت بشار اسد و عمل نکردن به فتواهای اجباری این گروه تروریستی ذبح شده و سر آنها بر سر در یکی از مراکز فرهنگی که در تصرف این گروه است آویزان شده است.
این گروه با تحریف هنجارها و ارزش‌ها، دست به ددمنشانه ترین جنایات علیه غیرنظامیان زده‌اند و نکته قابل تامل، انتشار این تصاویر توسط اعضای این گروه است.
این صحنه ها بوضوح نشان می‌دهد کسانی که در سوریه می‌جنگند، حیواناتی در پوشش انسان هستند که هدفشان کشتن افراد غیرنظامی و نابودی شهرها و روستاهاست.

..................


[/SPOILER]

سلام از اطلاع رسانیتون ممنون اگه مممکنه منابع رو ذکر کنید

pesarirani;412175 نوشت:
[=Times New Roman]پیش شرط جدید مفتی وهابی برای جهاد نکاح زن متاهل


به گزارش «شیعه نیوز»، شرط جدید فتوای مفتی وهابی " خباب مروان الحمد" در مورد جهاد نکاح برای زن متاهل با تروریست های دیگر، ظرف 24 ساعا اخیر سر و صدای بسیاری را به راه انداخته است.

در این فتوا که بر شبکه های اجتماعی و انجمن های اسلامی قرار گرفته آمده است: در صورت وجود زن متاهل در میان مجاهدان! وی می تواند بر طبق ضوابط به جهاد نکاح اقدام نماید اما به شرط اینکه همسرش را از موضوع مطلع نگرداند!

این مفتی وهابی می افزاید: انجام این عمل به عنوان جهاد در راه خدا برای زن متاهل جایز شمرده شده اما نباید همسرش را از موضوع آگاه گرداند تا اینکه احساسات وی جریحه دار نشود! ، اما اگر شوهر این زن به جهاد نکاحش راضی است دیگر مشکلی در اطلاع وی از مسئله وجود ندارد و عمل این زن عملی خالص در راه خداست!


واقعا از این همه بلاهت آدم مبهوت میمونه... افراط و تفریط تا کجا؟
طرف تجاوز به زن شوهردار رو زنا نمیدونه
بعد اون وقت دومی حکم ازدواج متعه رو که که از عقود مورد تایید پیامبر بود حرام اعلام کرد

[="Tahoma"][="Blue"] دست دادن علما با "دختر نامحرم" حلال است!

align: center

"پیامبر (ص) را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند و یا به آنها دست بزنند، به همین خاطر با این دختران دست دادم".

ـ «شیخ عبدالطیف محمود» از علمای سلفی در صفحه شخصی تویتر خود در توجیه دست دادنش با دختران در هنگام جشن فارغ التحصیلی چنین نوشت: "پیامبر (ص) را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند، به همین خاطر با این دختران دست دادم."!!

چند نکته در پاسخ به این فتوای ضد قرآنی
با توجه به این که مصافحه و لمس نامحرم امری بر خلاف روایات و آیات است برای روشن شدن مطلب به نکات زیر توجه شود:
نکته اول:
قرآن می فرماید:"قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ" (نور آیه 30 و 31)
به مردان مؤمن بگو چشم هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این براى آنان پاکیزه ‏تر است؛ خداوند از آنچه انجام مى‏ دهید آگاه است‏ و به زنان باایمان هم بگو چشم هاى خود را (از نگاه هوس ‏آلود) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند.
حال با توجه به این آیه ، وقتی قرآن تاکید می کند که که هم مرد و هم زن باید از نگاه حرام دوری کنند، پس به طریق اولی باید از لمس حرام اجتناب کنند.
نحوه استدلال به این آیه
مناوی از علمای اهل سنت می گوید: پیامبر خدا(ص) با زنان نا محرم در روز بیعت مصافحه نکرد یعنی دست خود را در دست هیچکدام از آنها قرار نداد بلکه با کلام از آنها بیعت گرفت... با توجه به اینکه آن حضرت(ص) معصوم است و احتمال ریبه در مورد آن حضرت (ص) منتفی است؛ دست خود را به دست زنان نامحرم نگذاشت، پس دیگران به طریق اولی باید از دست دادن خودداری کنند.
حافظ عراقی هم گفته است: ظاهر این است که دست دادن با اجنبیه بر آن حضرت(ص) حرام و ممنوع بوده است. (1)
طبرانی: از شهر بن حوشب نقل می کند که با اسماء بنت یزید ملاقات کردم و او برایم داستان بیعت کردن خود با پیامبر(ص) را بازگو کرد که در روز بیعت آن حضرت(ص) با زنان، دست خود را دراز کردم تا با آن حضرت(ص) بیعت کنم اما آن حضرت(ص) دست خود را کشیدند و فرمودند: من با زنان دست نمی دهم و لکن بیعت من با آنها قولی است، من هم جواب مثبت دادم. (2)
در میزان الاعتدال ذهبی نقل شده است که بیعت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) با زنان با گفتار بود؛ به اینکه برای خدا شریک قرار ندهید، و هرگز دست پیامبر(ص) به دست زنی تماس پیدا نکرد مگر زنی که محرم آن حضرت بود. (3)

نکته دوم:


به شیخ عبدالطیف می گوییم اگر قرار باشد که خواب حجت باشد که نمی شود زندگی کرد، آیا به هر خوابی باید عمل کرد؟ اگر در خواب دیدی که پیامبر(ص) می فرمایند: زنت را طلاق بده یا او را بکش، آیا به این خواب هم عمل خواهی کرد؟ پس معلوم است این فتوا چیزی جز تبعیت از هوای نفس نیست.

پی نوشت ها:
[1] فیض القدیر شرح الجامع الصغیر، المناوی ج 5 ص 236
[2] المعجم الکبیر، الطبرانی ج 24 ص 182
[3] میزان الاعتدال ، الذهبی ج 2 ص


....................

[/]

اظهاراتی که خشم مسلمانان را برانگیخت؛

رهبر جماعت اسلامی پاکستان بن لادن را "سید الشهداء" نامید!

align: center

رهبر جماعت اسلامی پاکستان که چندی پیش در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی، عنوان شهید را برای یکی از رهبران تروریستی به کار برده بود اینبار سرشناس‏‌ترین تروریست بین المللی جهان را "سید الشهداء" نامید!

[SPOILER] اظهارات رهبر جماعت اسلامی پاکستان که با گستاخی تمام لقب "سید الشهداء" را برای «اسامه بن لادن» سرشناس‏‌ترین تروریست جهان به کار برد خشم مسلمانان شیعه و سنی این کشور را برانگیخت.

«منور حسن» در کنفرانسی که در اسلام آباد پاکستان برگزار شد درباره این تروریست معدوم بین المللی گفت: افرادی چون اسامه بن لادن هرگز نمی‌میرند بلکه برای همیشه در قلبهای مردم زنده‌اند.
رهبر جماعت اسلامی پاکستان گفت: وقتی آمریکا از تروریست خواندن اسامه بن لادن فایده‌ای حاصل نکرد وی را دموکرات توصیف کرد.
البته منور حسن برای این اظهارات ضد و نقیض خود هیچگونه سندی ارائه نکرد که چه کسی و چه نهادی از آمریکا اسامه بن لادن را دموکرات تصور کرده است.
رهبر این حزب وابسته به القاعده، پیش از این نیز در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی، عنوان شهید را برای یکی از رهبران تروریستی به کار برده بود.
اظهارات رهبر جماعت اسلامی پاکستان خشم شیعیان این کشور را به همراه داشته است.
همچنین بعد از این اظهارات منور حسن یکی از سازمان‌های وابسته به نیروهای دفاعی پاکستان (ISPR)، با انتشار بیانیه‏ای سخنان منور را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: دیدگاه‌های منور حسن همواره از جانب اکثریت مردم این کشور با شدت تمام محکوم شده است و این امر جای هیچ شبهه‌ای را در اینکه چه کسی دشمن واقعی این ملت است به جا نمی‌گذارد. خانواد‏ه‏های‏ شهداء که عزیزان خود را در حملات تروریستی از دست داده‏اند خواستار عذرخواهی بی چون و چرای رهبر جماعت اسلامی پاکستان هستند.
جماعت اسلامی پاکستان نیز در واکنش به اعتراضات صورت گرفته اظهارات منور را صرفا عقاید شخصی خود وی دانست و مدعی شد که این سخنان جدای از خط مشی این حزب است.
گفتنی است منور حسن به خاطر اظهارات جنجالی‏ا‏ش علیه ارتش پاکستان، دولت و شیعیان این کشور شهرت دارد.
سيدالشهداء، لقب اعطايی رسول اکرم(ص) به عموی خود «حضرت حمزة بن ‌عبدالمطّلب» و نیز از القاب «امام حسین علیه السلام» است.

[/SPOILER]

[="Tahoma"][="Blue"] اعتراف مفتی عربستان به فریب جوانان به نام جهاد

align: center

در حالی که بیشترین تعداد کشته های خارجی در جنگ سوریه به شهروندان عربستانی اختصاص دارد مفتی کل این کشور گفت: بسیاری از جوانان ما فریب خورده و وارد گردابی تحت عنوان "جهاد" شده اند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «عبدالعزیز بن عبد الله آل الشیخ» مفتی عربستان در پاسخ به سؤالی درباره جایز بودن جلوگیری از رفتن جوانان به مناطق درگیری و بحران، به دلیل خطر گرفتار شدن آنان به فتنه گفت: باید آنها را توجیه کنیم. چرا آنها باید بروند و پس از مدتی جسدهایشان برای ما بازگردانده شود؟ اصولا آنها چرا به این مناطق می روند؟ ممکن است این افراد گناهکار باشند. آنها حتی ساده ترین اصول نظامی را آموزش ندیده اند. این امر، فقط زیانبار است. بنابراین نباید به جنگ بروند. عده ای از جوانان هم درحالیکه در ناز و نعمت بزرگ شده اند، فریب خورده اند و برای شرکت در درگیری ها به جنگ (در سوریه) رفته اند، این کار صحیح نیست.
وی افزود: آنها جوانانی بی تجربه و بی اطلاع هستند، و افرادی بدون اینکه وضعیت را برای آنها تبیین کنند به آنها گفته اند در راه خدا جهاد کنید.
آل الشیخ گفت: یکی از انواع جهاد، کمک مالی یعنی دادن اموال به مجاهدان و همچنین جهاد لفظی یعنی مقابله زبانی با باطل است. همچنین جهاد عملی در زمان ضرورت نیز از انواع جهاد است که نیازمند رعایت شرایط و روش صحیح آن و درک واقعی از وضعیت و شرایط موجود است. زیرا چنین جهادی عمل نیک و ذخیره اسلام است. اما شرایط و وضعیت مقدماتی برای تحقق آن چیست؟ زیرا فردی که به جهاد می رود باید در ابتدا بداند که برای چه هدفی و با چه کسی و در سایه پرچم چه افرادی جهاد می کند.
حضور جوانان عربستانی در جنگ سوریه، تحت عنوان "جهاد" باعث نگرانی مقامات این کشور شده است. به ویژه اینکه بسیاری از مبلغان افراطی این کشور در راستای تبلیغ برای ارسال افراد به جنگ در سوریه تلاش می کنند. از این رو اخیرا وزارت کشور و سایر نهادهای عربستان، تلاش هایی را برای مقابله با این روند به کار گرفته اند.
اخیرا یک روزنامه نگار و فعال رسانه عربستانی به نام داود الشریان با تاختن به مفتی های افراطی آن کشور به علت تشویق و تحریک جوانان برای رفتن به سوریه، باعث جنجال فراوانی شده است.
به نظر می رسد برای جناب مفتی و این فعالان رسانه فقط جوانان عربستانی از اهمیت برخوردارند که هشدارشان را فقط متوجه آنان کرده اند. این در حالی است که شمار زیادی از جوانان در سایر کشورهای اسلامی بر اثر فتاوای این مبلغان افراطی فریب خورده و عازم سوریه شده اند.

[/]

نکته ی اساسی اینجاست که جایگاه تفکر و اندیشه در میان این آدم ها!!!کجاست؟؟چه طور در این قرن،که همه از فرهنگ و تمدن حرف میزنند،این آدم ها تا این حد کوته فکر و نادانند...فکر کنم این ها شست و شوی مغزی شدند!بیچاره ها فکر می کنند به نهایت مسلمونی رسیدند و جایگاهشون در بهشت برینِ...


به نام علی اعلی

شیخ وهابی: این آیه قرآن غلط است!!!

"محمد بن صالح عثيمين" یکی از شیوخ معاصر وهابیت در صفحه ای از کتابش " القول المفید علی کتاب التوحید" پس از مقدمه ای می گوید:
نوشتن این آیه " وَقُلْ اعْمَلُوا فَسَيَرَى الله عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ "
(و بگو: هر چه می خواهید عمل کنید که به زودی خدا و رسول او و... عمل شما را خواهند دید) بر برخی از اعمال خطاست ،
رسول (صلی الله علیه و آله) پس از رحلتش نمی تواند ببیند ، فقط خداوند می بیند، پس
کتابت این آیه اشتباه است زیرا دروغ بستن بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) به شمار می رود!

متن کتاب وی:

وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ [التوبة:105] هذا غلط.
أولاً: هذه الآية نزلت في المنافقين، أي: اعملوا فلن يخفى أمركم.
ثانياً: سيرى الله عملكم ورسوله، هل يمكن أن الرسول يرى ما يحدث الآن؟ لا يمكن

اعاذنالله من شرور انفسنا

التماس دعا

یا علی

[="Tahoma"][="Blue"]

حاج علی;474071 نوشت:

به نام علی اعلی

شیخ وهابی: این آیه قرآن غلط است!!!

"محمد بن صالح عثيمين" یکی از شیوخ معاصر وهابیت در صفحه ای از کتابش " القول المفید علی کتاب التوحید" پس از مقدمه ای می گوید:
نوشتن این آیه " وَقُلْ اعْمَلُوا فَسَيَرَى الله عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ "
(و بگو: هر چه می خواهید عمل کنید که به زودی خدا و رسول او و... عمل شما را خواهند دید) بر برخی از اعمال خطاست ،
رسول (صلی الله علیه و آله) پس از رحلتش نمی تواند ببیند ، فقط خداوند می بیند، پس
کتابت این آیه اشتباه است زیرا دروغ بستن بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) به شمار می رود!

متن کتاب وی:

وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ [التوبة:105] هذا غلط.
أولاً: هذه الآية نزلت في المنافقين، أي: اعملوا فلن يخفى أمركم.
ثانياً: سيرى الله عملكم ورسوله، هل يمكن أن الرسول يرى ما يحدث الآن؟ لا يمكن

اعاذنالله من شرور انفسنا

التماس دعا

یا علی


:shad::shad::shad:[/]

عایشه ی ۱۵ ساله قهرمان جهاد نکاح در سوریه شد+تصویر

اکثر مجاهدانی که با من جهاد داشتند از الجزایر، اتیوپی، چچن و مغرب بودند، هم اکنون هم حامله هستم و من می دانم که این فرزند یکی از مجاهدان بزرگ در اسلام خواهد شد.
به گزارش ادیان نیوز، عایشه ی پانزده ساله قهرمان جهاد نکاح در سوریه شد.این دختر عربستانی که سه ماه پیش به سوریه سفر کرده بود، بعد از گذشت این مدت به عربستان بازگشت و توسط مفتی های وهابیت به درجه ی رفیع قهرمانی جهاد نکاح نایل گشت.این موفقیت عظیم مرهون زحمات مزدوران وهابی است که با فتاوای خود مردم را به زنا و لواط تشویق می کنند.عایشه می گوید من برای تقرّب به خداوند، به این مسأله بها و این جهاد را انجام دادم از خداوند می خواهم که این جهاد را از من قبول بفرماید.عایشه می گوید من دختری باکره بودم اما به محض ورود به جهاد نکاح توسط چندین نفر دوشیزگی خودم را فدای اسلام کردم.اکثر مجاهدانی که با من جهاد داشتند از الجزایر، اتیوپی، چچن و مغرب بودند، هم اکنون هم حامله هستم و من می دانم که این فرزند یکی از مجاهدان بزرگ در اسلام خواهد شد.

بسم الله الرحمن الرحیم.
سلام.
اکثریت مطالبی که در مورد وهابیت مینویسید. مطالبی هستند که در مورد آن تحقیق نکرده اید.
متاسفانه کینه ای که دشمنان اسلام در دل شیعیان و وهابیت و سنت ایجاد کرده اند باعث شده چشم و دل این فرقه ها را بسته و خود به خود با هر مطلبی که در اینترنت یا هرجای دیگر میبینند نفرتشان بیشتر شود و خودشان باعث تمسخر اسلام شوند.
در اصل شما خودتان در حال مسخره خودتان هستید چراکه بدون تحقیق مطالب را از این و اون شنیده و بخاطر کینه ای که در دل درباره مذهب وهابیت داشته اید آن را بدون تحقیق پذیرفته اید.
آیا دقت کرده اید که اصلاً چرا تا بحال از وهابیت متنفر شده اید؟
تکذیب شیخ وهابی در مورد جهاد نکاح و مطالبی که دشمنان اسلام به هر طریقی انتشار میدهند.
ما خودمان اسلام را خراب کرده ایم.
گردن کسی نیندازیم.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا ضَرَبْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُوا وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَىٰ إِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغَانِمُ كَثِيرَةٌ ۚ كَذَٰلِكَ كُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْكُمْ فَتَبَيَّنُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا (4 | النساء - 94)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که در راه خدا گام می‌زنید، تحقیق کنید! و بخاطر اینکه سرمایه ناپایدار دنیا به دست آورید، به کسی که اظهار صلح و اسلام می‌کند نگویید: «مسلمان نیستی» زیرا غنیمتهای فراوانی نزد خداست. شما قبلاً چنین بودید؛ و خداوند بر شما منّت نهاد (و هدایت شدید). پس، (بشکرانه این نعمت بزرگ،) تحقیق کنید! خداوند به آنچه انجام می‌دهید آگاه است.

[="Tahoma"][="Blue"][h=1]فتواهاي فوتبالي مفتيان جنجالي وهابي [SPOILER][/h] [h=3]هر کسی که گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال کنند و بغل نمایند، (همانطور که در آمریکا و فرانسه بازیکنان انجام می دهند) باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد![/h] به گزارش "نماینده"، کلماتی که کفار و مشرکان به عنوان قانون بین المللی فوتبال وضع کرده اند، مانند گل و اوت و پنالتی و کرنر و …، گفته نشود زیرا گفتن این کلمات حرام است و هر کس بگوید از کفار و مشرکین شده است.

همسو با فرا رسیدن ایام جام جهانی فوتبال و با توجه به آنکه فتاوای احمقانه وهابیت به مستطیل سبز نیز راه یافته در خصوص یکی از فتاوای مضحک و عجیب از سوی وهابیت در خصوص بازی فوتبال با حجت الاسلام علی امیرخانی، پژوهشگر پژوهشگاه اهل البیت (ع) دانشگاه قرآن قرآن و حدیث به گفتگو نشسته ایم؛ گفتگوی ما را با این کارشناس ارشد مذاهب اسلامی می خوانید:

با توجه به اینکه در ایام مسابقات فوتبال جام جهانی هستیم، وهابیت در خصوص این بازی ها نیز اظهار نظر و فتاوایی داشته اند که جای سخن دارد؛ نمونه ای از این مساله، استفتایی است که از عبدالله النجدی یکی از مفتیان این جریان شده است؛ در ابتدا به این استفتاء اشاره بفرمایید.

بله، به طور کلی تکفیری ها و سلفی ها دو نگاه در خصوص فوتبال و والیبال و دیگر ورزش های که برای تقویت جسم و نشاط و جوانی موثر است، دارند؛ یک نگاه آن که این قبیل حرکات مصداق لهو و لعب است که این برداشت سطحی و باطل آنها را می رساند و نگاه دیگر آن که با رعایت شروطی خاص می توان این مصادیق لهو و لعب را شرعی کرد. اما نمونه این موضوع استفتایی است از عبدالله النجدی شده و البته شخصیت این فرد پوشیده و ناشناخته است و گمان می شود از مفتیان دست چندم وهابی باشد. اما متن استفتا بدین شرح است:

سوال: …جوانانی که چیزی از تقوا نمی دانند و به وقتشان اهمیتی نمی دهند و می گویند می خواهیم فوتبال بازی کنیم، می پرسند شروط و ضوابط بازی فوتبال چیست تا ما در ورطه تشبّه به کفار و طاغوتیان و دشمنان دین مثل آمریکا و روسیه و... نیفتیم.
جواب: به آنها می گوییم اگر اصرار دارید بازی کنید و وقت خود را بگذرانید، باید شروط و ضوابط ذیل را رعایت کنید:
اول: خطوطی چهار طرف دور زمین نباشد؛ زیرا این خطوط ساخته کفار و قانون بین المللی فوتبال است!

دوم: کلماتی که کفار و مشرکان به عنوان قانون بین المللی فوتبال وضع کرده اند، مانند گل و اوت و پنالتی و کرنر و …، گفته نشود زیرا گفتن این کلمات حرام است و هر کس که اینها را بگوید تنبیه و باید از بازی اخراج شود و باید به او گفته شود که به کفار و مشرکین شبیه شده ای…

سوم: هر کس از شما که در اثناء بازی افتاد و دست یا پایش شکست، یا دستش به توپ خورد بازی به خاطر او نباید متوقف شود و به کسی که او را انداخته کارت زرد یا قرمز داده نشود، بلکه به هنگام شکسته شدن یا ضربه دیدن باید به قاضی شرع مراجعه شود تا آن بازیکن حق شرعی خود را همانطور که در قرآن است بگیرد و شما باید شهادت دهید که فلانی عمداً دست یا پای او را شکست…

چهارم: نباید در تعداد بازیکنان با کفار و یهود و نصارا و خصوصاً امریکای خبیث تبعیت کنید، به این معنا که نباید با یازده نفر بازی کنید، بلکه باید بر این تعداد اضافه یا کم کنید.

پنجم: باید با لباس خواب یا غیره خودتان و بدون شورت ها و پیراهن های رنگارنگ و شماره دار بازی کنید، زیرا این لباس ها لباس اسلامی نیست، بلکه لباس کفار و غرب است.

ششم: هر کدام از شما که این شروط و ضوابط را رعایت کرد باید قصدش از بازی فوتبال تقویت بدنی برای جهاد فی سبیل الله و آمادگی برای زمانی باشد که به جهاد فرا خوانده شود، نه گذراندن وقت و عمر و شادی از پیروزی ظنّ.

هفتم: نباید زمان بازی را 45 دقیقه قرار دهید، شما باید با کفار و فاسقان مخالفت کنید و در هیچ چیز مشابه آنان نباشید.

هشتم: نباید در دو نیمه 45 دقیقه ای بازی کنید، بلکه در یک یا سه نیمه بازی کنید تا مخالفت شما با کفار محقق شود.

نهم: هنگامی که یکی از دو تیم بر دیگری غلبه نکرد (تساوی بازی) و آنطور که شما می گویید توپ به دروازه ای وارد نشد، نباید برای بازی وقت اضافی یا پنالتی در نظر بگیرید (تا یکی پیروز شود)، بلکه بلافاصله بازی را تمام کنید، زیرا بازی به این طریق عین اجرای قوانین بین المللی فوتبال است!

دهم: در بازی فوتبال شخصی را به عنوان داور انتخاب نکنید، زیرا بعد از لغو قوانین بین المللی همچون گل و اوت و پنالتی و کرنر و… وجود او دلیلی ندارد! بلکه بودن او تشبّه به کفار و یهود و نصار و اطاعت از قوانین بین المللی است.

یازدهم: نباید در اثناء بازی، گروهی از جوانان جمع شوند و شما را تماشا کنند، چون قصد شما ورزش و تقویت بدنی است پس دلیلی ندارد آنها شما را نگاه کنند! هر چند که بگویید آنها باعث تشویق شما در تقویت بدنی و آمادگی برای جهاد هستند، به آنها بگویید بروید دنبال منکرات خودتان در بازارها و روزنامه ها و بگذارید ما بدنمان را قوی کنیم!

دوازدهم: هر کسی که گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال کنند و بغل نمایند، (همانطور که در آمریکا و فرانسه بازیکنان انجام می دهند) باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد! زیرا ورزش بدنی شما چه ارتباطی به شادی و بغل کردن و بوسیدن دارد!

سیزدهم: دروازه باید به جای دو تیرک، سه تیرک داشته باشد، تا مشابه کفار نباشد تا مخالفت شما با قانون بین المللی طاغوتی سازمان فوتبال محقق شود.
چهاردهم: هنگامی که بازیکنی مصدوم شد، نباید بازیکن دیگری را جایگزین او کرد، زیرا این روش، ساخته کفار و مشرکین در آمریکا و … است.

اینها بعضی از شروط و ضوابطی است که مانع تشبّه به کفّار و مشرکین در بازی فوتبال می گردد… من به اجرای این شروط و ضوابط و سپس پرداختن به فوتبال دعوت نمی کنم، بلکه اینها در واقع برای کسی است که توان انجام ورزش های شرعی را ندارد و برای مؤمن صادق، ادلّه نقلی و عقلی مبنی بر تشبّه فوتبال به کفّار کافی است، زیرا انجام بازی فوتبال بغض انسان را نسبت به کفّار متزلزل می سازد، ولی جوانان این امر را شادی و بازی می پندارند (و تحسبونه هیناً و هو عند الله عظیم…).

عبد الله النجدی
ریاض-ربیع الاول1423هـ
صدور این فتوا قطعا برای افراد سفیه که بهره نازلی از خرد دارند، مضحک و به دور از عقل به نظر می رسد، دلیل این قبیل اقدامات چیست؟
ببینید در نگاه اول، همان طور که بیان شد اگر از دید ساده انگاری آنها بخواهیم به موضوع بنگریم، پاسخ این استفتا به دلیل عدم تشبه کفار یعنی شبیه نشدن به غیرمسلمانان است که البته این نظر از اتقان کمتری برخوردار است و به قول خود النجدی برای آن است که جوانی که می خواهد فوبتال بازی کند و این کار غیر شرعی! را شرعی کند، باید به تبصره های یاد شده، پایبند شود؛ اما دلیل مهم تری می توان بر صدور این فتوا یافت. در واقع نه تنها در این فتوا، بلکه در فتاوای دیگر هم که پیش از این شاهد بودیم، حتی جوان های تکفیری و وهابی به آن می خندند چرا که نه تنها خوشایند نیست بلکه با سرشت و فطرت انسان ناسازگارند.

لذا این اقدام عوامل متعدد دارد؛ برخی از این کارهای سفیهانه به دلیل برداشت غلط از دین است. دین چیزی است اگر کسی دین شناس نباشد و وارد فتوا شود، از این گونه حکم های خلاف عقل و فطرت به راحتی از او سر می زند که به دلیل نفهمیدن متن قرآن و حدیث و اکتفا به ظواهر امر است و عدم تعمق.

آیا سبب مهم تری نمی توان برای این موضوع برشمرد چرا که بالاخره این افراد به اندازه یک فرد عادی نیز باید از عقل برخوردار باشند و قطعا با صدور این فتاوا می دانند که واکنش های تمسخرآمیزی برای خود به دنبال دارند؟

اما عامل مهم تر آن است که احساس می شود وهابیت یک پروسه ای دارند که در مرحله اول مضحک نشان دادن علمای دین و صاحبان فتواست. از نگاه غربی ها، دین اسلام شریعتی است دارای باید و نبایدهایی که اینها از علمای اسلام هم شیعه هم سنی اخذ می شود. در بسیاری موارد، فتوای مفتیان مسلمان شیعه و سنی به شدت در برابر اهداف غربی ها بوده و مقاومت مردمی را در پی داشته استو امروز در عراق مراجع با فتوای دفاع از میهن و جهاد، بسیاری از نقشه های داعش را برملا می کند؛ بنابراین وجود و ورجوع به علما و دریافت فتوا گزینه مثبتی است در بین مسلمان ها که در بین مسیحیان پروتستان این مساله کمرنگ است و در میان کاتولیک ها اصلا نیست و هر کس در ادیان دیگر معمولا برداشت های شخصی خود را ملاک قرار می دهد اما در بین مسلمان ها، این مساله حوزه تخصصی تعریف شده و به دین شناس و خبره مراجعه می شود این برگه و گزینه مثبتی برای مسلمانان که غرب می خواهد آن را میان مسلمانان کمرنگ کنند.

لذا می بینیم این فتاوای مضحک، سفیهانه و خنده آور با حمایت غرب صادر و در فضاهای مجازی به سرعت منتشر شده و بازتاب دارد که برخی از این فتاوا مانند کشتن سه رافضی بهشت را به دنبال دارد، در راستای اسلام هراسی است و برخی نیز مسخره کردن اسلام است تا ارزش آن میان غرب و غیر مسلمانان کاسته شود.

بهترین عامل نیز برای این گزینه، فتواهای این سلفی ها و وهابی های بی خرد و ساده اندیش است. از سوی دیگر دست یافتن به شهرت و پول و ثبت و پویا و زنده نشان دادن مکتب سلفی ها (اینکه ما برای مسائل روز حتی فوتبال هم برنامه داریم و مکتبی زنده هستیم)، مجموع عوامل دیگری است که منجر به این اقدام می شود. به عبارت دیگر منشا صدور این قبیل فتاوا به دو عامل درونی و بیرونی باز می گردد که درونی آن، سطحی نگری و عدم تعمق و بیرونی نیز تقویت از سوی استکبار و تضعیف و مضحک نشان دادن اسلام است که وقتی مفتی با فتوای خنده دار، با شجاعت و انتشار عکس خود در کنار فتوا در صفحه فیس بوک آن را منتشر می کند این نشان می دهد عامل درونی و بیرونی هر دو به او انگیزه داده است.

منبع: شبستان

[/SPOILER][/]

عقل و فطرت;504149 نوشت:
تکذیب شیخ وهابی در مورد جهاد نکاح و مطالبی که دشمنان اسلام به هر طریقی انتشار میدهند.

سلام علیکم
لینکی که ارسال فرمودید فیلتر بود
لطفاً منبع دیگری ذکر کنید.
در پناه حق

[=Times New Roman]سلام

حاج علی;474071 نوشت:
متن کتاب وی:

وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ [التوبة:105] هذا غلط.
أولاً: هذه الآية نزلت في المنافقين، أي: اعملوا فلن يخفى أمركم.
ثانياً: سيرى الله عملكم ورسوله، هل يمكن أن الرسول يرى ما يحدث الآن؟ لا يمكن

بزرگوار لطف می‌کنید شمارهٔ جلد و صفحهٔ کتاب را بفرمایید؟

فرهنگ;533212 نوشت:
بزرگوار لطف می‌کنید شمارهٔ جلد و صفحهٔ کتاب را بفرمایید؟

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=245791

[=Times New Roman]

سپاسگزار، در این لینک شمارهٔ صفحه و جلد نیامده ولی منظور آن شیخ را توضیح داده که منظور از رؤیت، در زمان حیات پیامبر بوده است و چنین برداشتی از آیه که پیامبر در دنیا پس از وفاتش هم اعمال را می‌بیند ادعای درستی نیست، گرچه در روز قیامت هم او هم مؤمنین خواهند دید.
و چنین ادعایی نیامده بود (البته هنوز مطلب را در خود کتاب ندیده‌ام):

حاج علی;474071 نوشت:
شیخ وهابی: این آیه قرآن غلط است!!!

فرهنگ;533316 نوشت:
در این لینک شمارهٔ صفحه و جلد نیامده ولی منظور آن شیخ را توضیح داده که منظور از رؤیت، در زمان حیات پیامبر بوده است و چنین برداشتی از آیه که پیامبر در دنیا پس از وفاتش هم اعمال را می‌بیند ادعای درستی نیست، گرچه در روز قیامت هم او هم مؤمنین خواهند دید.
و چنین ادعایی نیامده بود (البته هنوز مطلب را در خود کتاب ندیده‌ام):

شما که ما شاء الله عربی بلدید و در ماست مالی ادعاهای ایشان نهایت تلاش خود را فرمودید . این مطلب بشرح نقل شده توسط سوال کننده ( که بوجهی همان برداشت جناب حاج علی است ) اگر در کتاب بن عثیمین نیامده بود مرکز دارالافتاء قطر در نقل اشکال میگرفت ولی چنین نکرد و نقل مورد نظر را بدون هیچ اشکالی پاسخ داد اما متن سوال را بخوانید کافی است بدانید بن عثمن در کتابش چه گفته یا اگر مصر به دانستن شماره صفحه هستید اینجا را کلیک کنید در کتابش بگردید

در مورد شیخ عثیمین همین بس که ایشان هم معقد به عدم گردش زمین بدور خورشید بود و مخالفین به آنچرا که به این شکل خودش از قرآن فهمیده را کافر و مشرک میدانست. پس بعید نیست اگر بگوید چون امروز پیامبر مرده و نمیشود رویت کرد پس کتابت آیه مذکور غلط است . نمیدانم حتما خدای ایشان هنوز قابل رویت است که چنین حکمی را در مورد پیامبر و چنین مهملی را در مورد ایه قرآن داده. والله علیم بذات الصدور

خدایا لعنت کن هر چه تکیفری روی زمین را که اینگونه اسلام را بازیچه ی هوس های خویش قرار داده اند و نسل و ریشه آنها را از ته نابود کن...

با این روند فقط امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) میتونه ما رو از شر این موجودات ناشناخته نجات بده!!!

الله اعلم!!!


[=Times New Roman]

فاتح;533343 نوشت:
شما که ما شاء الله عربی بلدید و در ماست مالی ادعاهای ایشان نهایت تلاش خود را فرمودید . این مطلب بشرح نقل شده توسط سوال کننده ( که بوجهی همان برداشت جناب حاج علی است ) اگر در کتاب بن عثیمین نیامده بود مرکز دارالافتاء قطر در نقل اشکال میگرفت ولی چنین نکرد و نقل مورد نظر را بدون هیچ اشکالی پاسخ داد اما متن سوال را بخوانید

از شما که احتمالاً خود عربید در عجبم که چرا مطالب لینکی را که خود داده بودید نخواندید تا بدانید آن «ماست‌مالی‌ها» از من نبود، از همان مطلبی بود که شما ما را به آن راهنمایی کرده‌اید.
ضمناً این جلد کتاب را پیش از پرسش از جناب علی نگاه کرده‌ام ظاهراً در نمایهٔ انتهایی آن اصلاً این آیه نیامده است، شاید در مجلدات دیگر باشد.
اگر آنچه ابن عثیمین گفته همین بوده، جناب علی (همچنان که خیلی افراد دیگر در چنین مواردی رعایت تقوا و امانت در نقل قول را نمی‌کنند) سخن آن‌ها را بد بیان کرده‌ و دست به پروپاگاندا زده‌اند. آن شیخ نوشتن آیه را با آن برداشت مذکور غلط دانسته بود و جناب حاج علی نقل کردند که آیهٔ قرآن را غلط دانسته است! اگر قرار باشد اختلاف بر سر فهم یک آیه به معنای غلط دانستن آن باشد پس بسیاری از علماء که تفسیر نوشته‌اند و با هم اختلاف دارند باید همدیگر را متهم کنند به انکار قرآن و کفر و چرندیاتی مشابه؛ این کار عیناً روش وهابیان تندرو و تکفیری‌هاست.

اجازه دهید گفت‌وگو را همین‌جا خاتمه دهیم.

[=Times New Roman]یکی از مصیبت‌هایی که گریبانگیر ماست این است که از سویی مدعی هستیم که شناخت دشمن بسیار مهم است و برنامه‌ها و کلاس‌ها می‌گذاریم برای دشمن‌شناسی؛ از سوی دیگر هرگز درصدد نیستیم واقعاً بشناسیم که آن دشمن یا مخالف کیست، اعتقادات واقعی‌اش چیست، انحرافاتش در کجاهاست، دلائل و ریشه‌های این انحرافاتش از کجا آمده است.
دلمان را خوش می‌کنیم به پروپاگانداها و سخنانی که بار این مسؤلیت را از دوشمان برمی‌دارند و دشمن را صرفاً یک احمق تمام‌عیار جلوه می‌دهند که هیچ درجه‌ای از شعور و منطق و باور و اعتقاد ندارد.
البته این مصیبت فقط گرفتاری ما نیست؛ انبوهی از تهمت‌ها، دروغ‌ها و چرندیات مشابه در سایت‌ها و تالارهای گفت‌وگوی دیگر ادیان و مذاهب به شیعیان نسبت داده می‌شود و آن‌ها هم بی‌آنکه درصدد شناخت جدی تشیع باشند دلخوش‌اند که مخالفانشان عده‌ای منحرف‌اند.

[=KFGQPC Uthman Taha Naskh]كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ

pesarirani;412178 نوشت:
برخی دیگر از فتاوای عجیب شامل:
استفاده از دوچرخه و سوار شدن بر آن را حرام است زیرا وسیله شیطان هست/ روشن کردن کولر در غیاب شوهر برای زن حرام است/ خوردن گوشت ذبح شده بدست شیعیان حرام است. / حلال بودن ازدواج پدر با دخترش که از طریق غیر مشروع یعنى زنا به دنیا آمده باشد. / دیدن چهره‌ نامزد ازطریق اینترنت حرام است/ اگر چند نفر از شیر یک گوسفند استفاده کنند خواهر و برادر رضایى مى شوند و داستان محرمیّت و حرمت ازدواج دامنگیرشان خواهد شد.

البته بعد از شنیدن این تعداد از فتاوای عجیب و غریب چگونه این افراد می‌توانند از چنین مذهبی دفاع کنند و چگونه تبلیغ کنند؟ افرادی که گوجه فرنگی را مسیحی می‌دانند و خرید خیار را حرام اعلام می‌کند چه گونه می‌توانند از همچین مذهبی سخنی بگویند و اعلام کنند که وهابی هستیم؟ به امید روزی که سراسر جهان از مذاهب ساختگی چون وهابیت، بهائیت و... پاک شود و تمام مردم جهان پیرو ادیان الهی باشند و جهان در آرامشی همراه با تعقل زندگی کند و افراط در دنیا نابود شود.

مضحک ترین حرفی که ممکنه زده بشه وهابیا میزنن.جالب تراونایی هستن که ازشون تبعیتم میکنن.برم یه گزارش بگیرم کاربرد عقل درمذاهب مختلف بعد ینمودارم ترسیم کنم.چیـــــــِی میشه!!!!!:khaneh:

به نام علی اعلی

سلام علیکم
در ماه مهمانی خداوند طاعات و عبادات همه قبول باشد

عقل و فطرت;504149 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم.
سلام.
اکثریت مطالبی که در مورد وهابیت مینویسید. مطالبی هستند که در مورد آن تحقیق نکرده اید.
متاسفانه کینه ای که دشمنان اسلام در دل شیعیان و وهابیت و سنت ایجاد کرده اند باعث شده چشم و دل این فرقه ها را بسته و خود به خود با هر مطلبی که در اینترنت یا هرجای دیگر میبینند نفرتشان بیشتر شود و خودشان باعث تمسخر اسلام شوند.
در اصل شما خودتان در حال مسخره خودتان هستید چراکه بدون تحقیق مطالب را از این و اون شنیده و بخاطر کینه ای که در دل درباره مذهب وهابیت داشته اید آن را بدون تحقیق پذیرفته اید.
آیا دقت کرده اید که اصلاً چرا تا بحال از وهابیت متنفر شده اید؟
تکذیب شیخ وهابی در مورد جهاد نکاح و مطالبی که دشمنان اسلام به هر طریقی انتشار میدهند.
ما خودمان اسلام را خراب کرده ایم.
گردن کسی نیندازیم.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا ضَرَبْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُوا وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَىٰ إِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغَانِمُ كَثِيرَةٌ ۚ كَذَٰلِكَ كُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْكُمْ فَتَبَيَّنُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا (4 | النساء - 94)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که در راه خدا گام می‌زنید، تحقیق کنید! و بخاطر اینکه سرمایه ناپایدار دنیا به دست آورید، به کسی که اظهار صلح و اسلام می‌کند نگویید: «مسلمان نیستی» زیرا غنیمتهای فراوانی نزد خداست. شما قبلاً چنین بودید؛ و خداوند بر شما منّت نهاد (و هدایت شدید). پس، (بشکرانه این نعمت بزرگ،) تحقیق کنید! خداوند به آنچه انجام می‌دهید آگاه است.

حرف شما در صورتی درست است که فقط یکی دو سایت این فتاوای به تعبیر شما دروغین را نقل کنند
اما وقتی به منابع مراجعه می کنیم
نه تنها در فضای مجازی بلکه در فضای حقیقی هم با این نوع فتاواهای مضحک و چه بسا توهین آمیز برخورد می کنیم
آنها را چه کنیم؟

به عنوان نمونه این فتواها را ببینید:

:Moteajeb!:

:Esteghfar:


یا این فتوا که در مورد نوشتن الله و محمد در کنار هم هستش:
که جناب شیخ محمد بن صالح العثیمین فرموده که این کار جائز نیست
چون کسی که این دو کلمه را در کنار هم ببیند آنها را به منزله واحد و هم مرتبه هم تصور می کند و می بیند!


آیا اینها هم بدون تحقیق و مدرک است؟
اینها که چاپ خودشان و دستخط خودشان است
آیا باز هم انکار می کنید و می گویید ما از روی عناد و بدون سند و مدرک صحبت می کنیم؟

گرچه نظر من اینه که سابقه فتواهای وهابیت و وهابیون اینقدر خراب است و اینقدر فتوای دور از عقل و قرآن دارند که نیازی به سند و مدرک نیست
ولی از باب نمونه به چند مورد دیگر اشاره می شود:


به این فتوا از دکتر شیخ علی الربیعی دقت نمایید:

برهنه شدن و درآوردن تمامی لباسها در هنگام ارتباط زناشوئی سبب بطلان عقد ازدواج میان زن و شوهر می شود!


نکته جالب اینکه شبکه العربیه که شبکه خبری رسمی عربستان سعودی و از حامیان تبلیغ و ترویج افکار متحجر وهابیت است نیز نتوانسته تعجب خود را از این فتوا پنهان کند
و مجری این شبکه اینگونه این خبر را نقل می کند:

شیخ محمد العریفی: عدم جواز تنها ماندن دختر در نزد پدرش بدون حضور مادرش


شیخ محمد العریفی از شیوخ وهابیت در مصاحبه ای با روزنامه کویتی الوطن گفت:






لینک خبر:

http://alwatan.kuwait.tt/ArticleDetails.aspx?Id=105809

فرهنگ;533404 نوشت:
یکی از مصیبت‌هایی که گریبانگیر ماست این است که از سویی مدعی هستیم که شناخت دشمن بسیار مهم است و برنامه‌ها و کلاس‌ها می‌گذاریم برای دشمن‌شناسی؛ از سوی دیگر هرگز درصدد نیستیم واقعاً بشناسیم که آن دشمن یا مخالف کیست، اعتقادات واقعی‌اش چیست، انحرافاتش در کجاهاست، دلائل و ریشه‌های این انحرافاتش از کجا آمده است.
دلمان را خوش می‌کنیم به پروپاگانداها و سخنانی که بار این مسؤلیت را از دوشمان برمی‌دارند و دشمن را صرفاً یک احمق تمام‌عیار جلوه می‌دهند که هیچ درجه‌ای از شعور و منطق و باور و اعتقاد ندارد.
البته این مصیبت فقط گرفتاری ما نیست؛ انبوهی از تهمت‌ها، دروغ‌ها و چرندیات مشابه در سایت‌ها و تالارهای گفت‌وگوی دیگر ادیان و مذاهب به شیعیان نسبت داده می‌شود و آن‌ها هم بی‌آنکه درصدد شناخت جدی تشیع باشند دلخوش‌اند که مخالفانشان عده‌ای منحرف‌اند.


به نظر شما کسانی که اینگونه فتاوا را میدهند بویی از عقل برده اند؟
آیا می توان آنها را انسان نامید تا چه رسد به مسلمان؟


بار خدایا ما را از نعمت ولایت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت محروم مگردان
آمین یا رب العالمین

التماس دعا
یا علی
:Gol:




[=Times New Roman]

فرهنگ;540092 نوشت:
مثلاً یک نمونه از مواردی که به نظر می‌رسد در نقل آن دقت کافی نشده همین مطلبی است که از العریفی ذکر شده است.
حضرت‌عالی اهل علم و فضل هستید اما به نظرم می‌رسد که اینجا عکس و خبرمورد ارجاعتان را با مطلبی که در بالا احتمالاً از یک سایت خبری نقل کرده‌اید تطبیق نکرده‌اید. ببینید:

شما که اهل تحقیق هستید و دشمن شناسی کرده اید , خبر صحیحش چیست ؟

اینجا دارد عقاید وهابیت نقد میشود جناب فرهنگ . اینجا جامعه شناسی عربستان سعودی یا قطر و یا فلان مملکت صورت نمیگیرد صرف این مطالب نقل فتوی آنها بشکلی در حد ممکن مستند ؛ و مطابق با عقاید آنهاست ( البته اگر شما رضایت دارید و ناراحت نمیشوید )

لذا مطالبی که در مورد دشمن شناسی مطرح میکنید خارج از این مبحث است . اگر ردیه ای دارید مستند رد کرده تطهیر کنید.

در این فایل فتوی تصویری العریفی در مورد عدم جواز نشستن دختر در کنار پدر و .. بدلیل پوشیدن ساپورت دختران و جوان بودن پدران آنها با زبان خودش صادر میشود.

اگر دشمن شناسی سیاسی اجتماعی عقیدتی داشتید در تاپیک مرتبط مطرح کنید.

Omid.;400579 نوشت:
وردن گوشت جن جایز است؛
محمد الزغبی مبلغ مصری با صدور فتوایی، خوردن گوشت جن را درصورت دسترسی به آن مجاز دانست.

مگه اصلامیشه گوشت این عزیزانوخورد؟؟!؟!!!!!!!!!!

[="Times New Roman"][="Black"]سلام علیکم و رحمه الله

از دوستان خواهشمندم در مورد این تاپیک از ذکر مطالبی غیر از فتاوای مستند وهابیون و یا سند فقهی مرتبط از گذاشتن مطلب غیر مرتبط خودداری نمایند تا برای کاربران خواننده مشکل صفحات متعدد پیش نیاید و مطالب مفید واقع شوند.

باسپاس

یاحق[/]

[=Times New Roman]اما توضیحی کوتاه در مورد این لینک جناب حاج علی

حاج علی;540032 نوشت:
شیخ محمد العریفی: عدم جواز تنها ماندن دختر در نزد پدرش بدون حضور مادرش

در مورد این لینک آنچه که العریفی طبق معمول , مخالف با فتوای مصورش انکار کرد این بود که" عاقل نمیگوید که دختر کنار پدرش مجاز نیست بنشیند مگر ... "

و در ادامه بر "فتوی قبلی" خود شرط میزند که باید یکی از محارم مانند مادر دختر حضور داشته باشند و ...

بعد از نقل کتبی فایل تصویری که حکایت از حقیقت آنچه که او فتوی داده بود دارد ؛

جناب د.طباطبائی
ابتداعا میگوید این فتوی تاثیری منفی بر کسانی که طبع و سرشت سلیم دارد میگذارد و باعث میشود به اهل خانه خود سوء ظن ( بمعنی خیال و گمانهای بد ) ببرند.
و میگوید هیچ احدی ( از علماء ) جواز به نشستن دختر کنار پدر بشرط حضور نفر سوم ( مادر یا برادر یا همسر پدر ) نداده
و سپس استناد به قول یکی از علمایشان ( ناقل الحمیدان ) میکند در ابطال فتوی العریفی
...

در عنوان هم در نقدی تند , برشی از دفاعیه العریفی آورده در پاسخ به خود العریفی که " عاقل نمیگوید که دختر کنار پدرش مجاز نیست بنشیند "

در این مطلب
تفاوت معنی بین تیتر و متن مشخص است و مشخص است که عنوان به چه دلیل اینطور نوشته شده .

عنکبوت سرخ;400758 نوشت:
سلام ...
من یه چیزی بگم !!! اجازه هست ؟؟؟

چرا ما نیایم و با این وهابی ها دوست بشیم ... حالا دوست نمیشیم بیایم تنش زدایی کنیم ...
اصلا مگه ما با اینا چقدر اختلاف داریم ... به نظره شما اگر باهاشون همفکری کنیم ... بگیم نظره ما اینجوریه نظره شما چجوریه ... بهتر از این نیست که مسخرشون کنیم ...
اگه ما یه پورته خوبی رو باهاشون باز کنیم مگه چه اتفاقی میوفته ...
اون چیزهایی که باهاشون مشترک هستیم رو پررنگ کنیم و اون چیزهایی رو که باهاشون اختلاف داریم رو کمرنگ کنیم ...
فکر نمیکنین اینجوری بهتر باشه ...

ببینید دوست عزیز شماخیلی دارید مثبت نگری می کنین درمورد آنها...:ok:.
وقتی یکی از احکام وهابی ها این است که هرکس یک شیعه را بکشد بهشت براو واجب می شود! چطوری می توانیم باآنها سازش کنیم...:ok:
ما اصلا باآن افراطی ها نقطه ی مثبتی نداریم که بخواهیم پررنگ ترش بکنیم...:ok:
آنها اصل حرفشان اینست که:
یا باید یک انسان متمدن و مدرن باشید وبا علم روز وزندگی کنید یا اینکه تبدیل به یک انسان خونخوار وافراطی شوید....
یا تکنولوژی و زندگی خوب و خوشحال را برای خود برگزینید که در آن همه چیز حلال است یا مسلمان شوید و زندگی وحشتناکی را سپری کنید!
یا باید تمیز و پاکیزه باشید وغذاهای مفید و متنوع را بخورید یا اینکه کثیف بودن و دور بودن از سلامتی را برای خود و خانواده ی تان به ارمغان بیاورید...

این ها هدف اصلی وهابیت است ! وهابی ها هدفشان ایجاد تفرقه بین شیعه وسنی است وهمینطور ایجاد اسلام هراسی بین سایر ادیان الهی...
ما با چنین شیاطینی نمی توانیم سازش داشته باشیم چرا که حرف ما با آنها فرق می کند...
ما می گوییم می توان با تکنولوژی زندگی کرد و مسلمان هم بود...
وهابی ها ما را و سنی هارا تکفیر می کنند! آنها می گویند که شیعه ها و سنی ها کافرند وفقط وهابی ها مسلمانند!
می دانید این یعنی چه؟یعنی اینکه آنان نه شیعه را قبول دارند نه سنی را! این دلیل محکمی است بر نادرست بودن این فرقه ی شیطانی...
آنها آنقدر که به شیخ سلمان خود معتقد اند به پیامبر اکرم وخداوند معتقد نیستند!
من می دانم که شما هدف خوب و درستی دارید...شما می خواهید بین مذاهب مختلف اسلام تفرقه ایجاد نشود وهمه ی مردم دنیا خوب و خوش باهم زندگی کنند...این هدف تمامی مسلمانان است...ماهم این را می خواهیم...این وهابی ها هستند که با تکفیر کردن ما و کشتن شیعیان و سنی ها چنین اجازه ای را به ما نمی دهند!
ولی با این مورد که نباید از فتواهای آنها برای خندیدنمان استفاده کنیم با شما موافق هستم...
چرا که:
اولا خندیدن ما به فتواهای آنان عکس العمل آنان و توهین به بزرگان دینی مارا موجب می شود...
ثانیا با پخش و ترویج احکام نادرست آنان زمینه برای نادرست جلوه کردن سایر احکام اسلام ایجاد می شود چرا که هر گاه حکمی را به مردم ابلاغ کنیم این بحث بوجود می آید که حرف وهابی ها است یا حرف علمای خودمان...

الن هم چندتا فتوای آبکی دیگه
1-هر کسی که در بازی فوتبال گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال کنند و بغل نمایند، (همانطور که در آمریکا و فرانسه بازیکنان انجام می دهند) باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد!!! زیرا ورزش بدنی شما چه ارتباطی به شادی و بغل کردن و بوسیدن دارد

2-پوشیدن کمربند ایمنی حرام است! زیرا مانع قضا و قدر می شود!!

3-شستن گوشت قبل از پختن بدعت است.
ابن تیمیه: شستن گوشت بدعت است، چنانکه اصحاب پیامبر رضوان الله علیهم در عهد پیامبر(ص) گوشت را بدون شستن می پختند و می خوردند!

به نام علی اعلی

سلام علیکم
از جناب بینای عزیز تشکر می کنم که مطالب خوبی را ذکرنمودند
من هم به جناب فرهنگ عرض می کنم که شما هر کاری انجام بدهید نمی توانید فتلوای دور از عقل و شرع این جماعت را توجیه نمایید.

دسته گل تازه ای از این جماعت را تقدیم می کنم:

تمسخر قرآن با جعل سوره تفاح (سوره سیب) !!!
پیشاپیش از محضر قرآن و کاربران فهیم عذرخواهی می کنم

التماس دعا :Gol:

اگر حدس زدید دارن چیکار میکنن ؟ :Nishkhand:

اون جلویی سوت بلبلی میزنه !!

اون عقبی هم خوشش اومده و داره ضبط میکنه با گوشی !!

Omid.;400575 نوشت:
شیخ «جاسم السعیدی» مفتی سر‌شناس وهابیون بحرین در فتوایی عجیب گفت
این فرد نجس بسیار شبیه فرد نجسی دیگر در بازی مشرکانه ی گاد اف وار هست که شباهات فوق العاده ای بهم دارند....من جمله چشم چپ کور شده ی هر دو...که علامت شیطانه ملعونه...در ثانی در بازی گاد اف این فرد مشابه واقعا پیرمردی ضعیف نیست بلکه جادوگری بسیار پلید است و شیاطانی قدرتمند خود را نشان می دهد و کلا ظاهرش قوی و نیرومند می شود فقط در ظاهری دیگر ظاهر گشته وگرنه شخص دیگریست...لذا احتمالش خیلیه این فرد نجس جاسم سعیدی کلا شیطان ملعون باشه در قالب این چهره زشت چون بعیده چنین خریت های از انسان

خدا لعنتشون کنه.
پست صدم :ok::lol::shadi::shadi::tashvigh!::khoshali:

nothing;549644 نوشت:
این فرد نجس بسیار شبیه فرد نجسی دیگر در بازی مشرکانه ی گاد اف وار هست که شباهات فوق العاده ای بهم دارند....من جمله چشم چپ کور شده ی هر دو...که علامت شیطانه ملعونه...در ثانی در بازی گاد اف این فرد مشابه واقعا پیرمردی ضعیف نیست بلکه جادوگری بسیار پلید است و شیاطانی قدرتمند خود را نشان می دهد و کلا ظاهرش قوی و نیرومند می شود فقط در ظاهری دیگر ظاهر گشته وگرنه شخص دیگریست...لذا احتمالش خیلیه این فرد نجس جاسم سعیدی کلا شیطان ملعون باشه در قالب این چهره زشت چون بعیده چنین خریت های از انسان

سلام.چه جالب این بازی فکر کنم که god of war ghost of sparta بود که این یارو مادر کریتوس رو دفن میکنه که بعدا متوجه میشیم که مادرش دوتا بچه داشته و همون اول اریس میاد اون بچه رو به غنیمت میبره تا کریتوس آزاد باشه که بعدن میره دنبال برادرش ووووآخرم نمیتونه نجاتش بده برادره میمیره.من همه سری های گاد آف وار رو تموم کردم شما هم مثل اینکه گیمر تشریف داشتید.بله؟:ok:
به نظرم کریتوس یه مسیر امانیسمی رو طی میکرد!

[="Times New Roman"][="Black"]با عرض سلام خدمت گیمر های گرامی

در این تاپیک صرفا فتاوای وهابیت گذاشته میشود مطالب شما ارتباطی با موضوع این تاپیک ندارد و پست های غیر مرتبط لاجرم حذف خواهند شد . لذا در تاپیکی مرتبط این مطالب را بگذارید.

با سپاس

یاحق[/]

مفتی سعودی: حمایت از مردم غزه حرام است!

هشدارنیوز سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع امروز یکشنبه خود نوشت مفتی اعظم عربستان گفت: تظاهرات در حمایت از غزه حرام است. وی، در توجیه این فتوای عجیب خود گفت: شرکت در تظاهرات برای حمایت از غزه یک اقدام آشوبگرانه است و سودی برای مسلمانان ندارد. هفته گذشته یکی از شیوخ سلفی مصر نیز هرگونه حمایت از مردم غزه در برابر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کرده بود!

[="Arial"]محمدالعریفی از علمای وهابیت در عربستان، که دارای طرفدارانی در کشور عربستان و کشورهای عربی است، در صفحه فارسی یکی از شبکه های اجتماعی، که در آن به ترویج مذهب دویست ساله وهابیت می پردازد، علی رغم عدم اقبال توسط جوانان آگاه، فتاوایی خنده آور را در این صفحه می گنجاند که مطالعه آن خالی از تفریح نیست.

- استفاده از کمربند ایمنی حرام است، زیرا مانع تحقق قضا و قدر می شود.

- خوردن سمبوسه به علت شکل سه ضلعی آن و مشابهت با ثالوث مقدس مسیحیان حرام است.

- روزه برای افراد مناطقی که قطعی مکرر برق دارند، واجب نیست. شیخ عبدالمحسن عبیکان از مفتیان وهابی و مقامات بلندپایه وزارت دادگستری عربستان چندی قبل در فتوایی که در روزنامه الخلیج چاپ عربستان منتشر شد، فتوای عدم وجوب روزه برای مناطقی که قطعی مکرر برق دارند، را صادر کرد.

- کسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، شهید است، شیخ احمد ابو یوسف، رئیس مرکز ارشاد مذهبی در وزارت دیانت مصر، در جواب استفتای مردی که سئوال کرده بود نظر اسلام در مورد مرد مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد، چیست؟ گفت: «هر کسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، از نظر اسلام شهید به حساب می آید!»

- امام جماعتی در اردن، بوسیدن زن را موجب بطلان وضو می داند.

- یک مفتی تکفیری در عربستان، نوشیدن شیر رضاعی برای محرمیت را تا سن ۴۰ سالگی برای مردان ذکر کرد.

- داعی عبدالله، امام جماعت مسجد نورالاصلاح در واشنگتن، ضمن سخنانی ادعا کرد: هم جنس بازی حلال است، وی اعتراف کرد که خود او از نوجوانی آن را تجربه کرده و در زندگی اش با چهار مرد رابطه داشته است. زیرا اسلام آن را مجاز شمرده است!

وی در پاسخ این سئوال که شما امام جماعت یک مسجد هستید، چگونه هم‌جنس‌بازی را مجاز می دانید؟ گفت: «تمام سعی من این است که اسلام را به صورت امروزی عرضه کنم و با مظاهر تجدد، آن را هماهنگ کنم، شکی نیست که حلال شمردن این رابطه، یکی از مظاهر پیشرفت اسلام است.»

- یک گروه در مصر که به گروه اتحاد اسلامی مردم مصر مشهور است، ادعا کرد که خوردن گوجه فرنگی برای مسلمانان حرام است، چرا که وقتی گوجه فرنگی را به طور عمودی برش می دهیم، در وسط آن یک صلیب می بینیم. بنابراین، گوجه فرنگی بجای پرستش خداوند، صلیب را می‌پرستد، صلیب که به جای خداوند واحد به وجود سه خدا معتقد است، مسیحی بوده و خوردن آن حرام است.

- یکی دیگر از مفتیان وهابی عربستان فتوا داده، لمس موبایلی که در آن قرآن ضبط شده باشد، بدون وضو، حرام است حتی اگر آن موبایل خاموش باشد.
منبع: بلاغ

موضوع قفل شده است