گرمت نمیشه با چادر؟؟؟؟

تب‌های اولیه

156 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

آخه شمایی که فکرگرمای تابستون ماباحجاب هاهستید خداییش سردتون نمیشه توزمستون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی بارون میادآرایشتون خراب نمیشه اون موهای خوشگلتون به هم نمیریزه
خدایی که میگه حجاب کن خودشم گرماشو واسه باحجابهاش کم میکنه
من که هیچ وقت به خاطرداشتن چادرم اذیت نشدم
درضمن اینکه میگن کارازچادری هاخرابه منم شنیدم آهای چادری گول حرفهاشونونخوری ها میخوان تورومثل خودشون کنن چون برتربودن توآزارشون میده ،واسشون سخته ببینن بعدازاین همه بی حجابی توی باحجاب ازاونهابرتری

bahardl;386463 نوشت:
[=Times New Roman]تو تابستون امسال با اون گرمای خفه کننده اش توی اتوبوس نشسته بودم. یه دختر کوچولوی 8-9 ساله هم به خاطر نبود جا دور از مامانش نشسته بود رو صندلی ته اتوبوس. دختر کوچولو روسری اش رو خیلی زیبا با رعایت حجاب همراه چادر عربی سرش کرده بود. خانوم بدحجابی که پیش دختر کوچولو نشسته بود و خودشو باد میزد با افسوس گفت: (توی این گرما اینا چیه پوشیدی؟از دست اجبار این مامان باباهای خشک مقدس...تو گرمت نمیشه بچه؟) همون لحظه اتوبوس ایستاد و باید پیاده میشدیم. دختر کوچولو گره ی روسری اش رو سفت تر کرد و محکم و با اقتدار گفت چرا گرممه... ولی آتیش جهنم از تابستون امسال خیلی خیلی گرم تره...) دختر کوچولو پیاده شد و اون خانم بدحجاب سخت به فکر فرو رفت!!!!!


سلام دوستان فرهیخته
نشاطی که در راستای امنیت به انسانهای محجّب دست می دهد ( هم مؤنث و هم مذکر ) در مقابل وسواس و دلهره ای که از احتمال خدشه وارد شدن به جسم و شخصیت آنان دست می دهد ، چهره ی یک سردی و آرامش و از سوی دیگر در نقطه ی روبرو روندی بسیار زمخت و نگران کننده و ملتهب را به عینه می بینیم . و من می گویم آرامش بدست آمده از حجاب در این دنیا هم خود یک نشاطی به همراه دارد که با گرم بودن و در تنگنا بودن منافات چشمگیری دارد .

نوری نیرو;388677 نوشت:
من کجا گفته ام بی پوشش اسلامی بودن شهر آیینی( تمدن) است ؟

وانگهی( اتفاقا) این سخن شما همیشه درست نیست چرا که بسیاری از زیستمندان ( موجودات زنده) بسی از انسان بیشتر فرهنگ شهر آیینی ( تمدن) را پاس می دارند ( رعایت می کنند )

امروز دانشمندان می گویند و شما هم اگر مور چگان و زنبوران را چون نیک بنگرید از هومنان ( انسانها) بسی آیین مند تر ( متمدن تر اند )

تا بدانجا که در نُبی آمده است که میروژی ( مورچه ای) از آدمیان لشگر سلیمان خرده گرفته که اینان( آدمیان) خرد ندارند بپایید تا شما را لگد مال نکنند !

سلیمان هم نه نگفت ( نفی نکرد)


سلام
من تعجب می کنم . بین اینطور گفتمانی که می کنی و سطح معلوماتتون فاصله ی عجیبی می بینم .
دیگر موجودات ( غیر از انسان ) یک آفرینش تکوینی دارند . یعنی یک زیست انشا شده و برای هر طیف در چارچوبی خاص . آنها اختیاری ندارند که در بوته ی آزمون تمدن قرار گیرند . ولی انسان اختیار دارد که متمدن باشد یا به دلائل فراوان نباشد . مانند استضعاف بشر از سوی ابرقدرتهایی که بدینوسیله زمینه ی حکومت بر آنان را فراهم می آورند . اصلاً تفاوت انسان با دیگر مخلوقات در همین است .این هنر نیست که تو را در یک صراط قرار دهند و تا مقصد برایت یک منطق و روش را تبیین نمایند . تازه شما که ادعا دارید مخلوقات دیگر دارای تمدنی والا ترند ، چرا ملاک تمدن در آنان را فقط در یک سلوک تبیین شده می دانید ؟ اگر مورچگان و زنبور ها را در یک مسلک خاصی متمدن تر میدانید ، در سایر رفتارهای آنان هم بررسی کن . آیا در زنبور ها و مورچگان مانند توئی که اینقدر هوشمندانه فکر کند ، بنویسد ، رفتار دیگران را نقد کند ، به علوم پیچیده دست یابد ، عاشق شود و طیر الارض نماید تا معشوق را زیارت کند و...... وجود دارد ؟
جالب تر آنکه یاد آور شوم که اینهمه رفتارهای عجیب و غریب که از سایر مخلوقات می بینی برای این است که خلقت انسان را تکمیل کند و همه در خدمت کسی که قرار است اشرف مخلوقات شود ، قرار گیرند .
اگر قرار بود تمدن آنها بالاتر ا انسانها تعریف شود ، خداوند به یکی از نسلها و طوائف آنان لا اقل یک جمله شبیه «لولاک ما خلقت الافلاک » می گفت .مرا ببخشید که پر حرفی کردم .

فاطمه...;408176 نوشت:
آخه شمایی که فکرگرمای تابستون ماباحجاب هاهستید خداییش سردتون نمیشه توزمستون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی بارون میادآرایشتون خراب نمیشه اون موهای خوشگلتون به هم نمیریزه
خدایی که میگه حجاب کن خودشم گرماشو واسه باحجابهاش کم میکنه
من که هیچ وقت به خاطرداشتن چادرم اذیت نشدم
درضمن اینکه میگن کارازچادری هاخرابه منم شنیدم آهای چادری گول حرفهاشونونخوری ها میخوان تورومثل خودشون کنن چون برتربودن توآزارشون میده ،واسشون سخته ببینن بعدازاین همه بی حجابی توی باحجاب ازاونهابرتری

سلام
اگر قرار است ارزش چراغ را در روز بسنجیم که هیچ کار قابل ستایشی نیست . هر وقت در ظلمت نور چراغی راه را بنشاند آنگاه خواهند گفت عجب نوری یا بالعکس اذعان می دارند به اینکه چقدر در ارائه خدمات از خود ضعف نشان داد .
مانند روزه ی ماه رمضان می ماند . او که از بعد از نماز صبح تا نیم ساعت قبل از اذان غروب تحت حمایت برودت کولر گازی است اجر و صوابش به اندازه ی کارگری است که با زبان روزه در آفتاب جان می کند ؟ هرکس بگوید آری باید گفت حتماً سرش به جائی خورده .
پس دور از عقل و منطق نیست که بگوئیم خداوند برای سنجش مقدار ها ، میزانی دارد و به همان حد اعتبار پاداش می دهد .
خداوند برای اینکه انسان را از سایر مخلوقات جدا کند وارزش این خلقت پیچیده را به فرشتگان نشان دهد ، مقدارهای سنجش دارد . ما به آنان می گوییم سفارش شده ها که به پیامبرانش فرمود تا آنها نیز با واسطه یا بدون واسطه به انسانها منتقل سازند . در مقابل هم مواردی را نهی فرمودند و آنها را برای حرکت در مسیر سالم مجاز ندانستند .
حال به این نتیجه خواهیم رسید که عمل به آنچه سفارش شده و یا مواردی که نهی شده ، در اغلب اوقات سخت و دشوار است . و به سادگی نمیتوان به پاداش تعیین شده برای آنها رسید . فکر نکنم این موضوع به این سادگی اینقدر پیچ و خم داشته باشد که کسی ان را نفهمد و در نهایت بخواهد ایراد بگیرد که :
چرا برای عمل به یک حکم بسیار ارزشی خداوند سختی ها را تحمل می کنید ؟ اگر از من چنین سئوالی شود خنده ام می گیرد .

چادرم ...
چه سر ی در تار و پودت نهته است
که بر سرهربانویی که مینشینی
چهره اش را معصوم می نمایی...؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

delic;460936 نوشت:
شماها هنوز منقرض نشدید؟!!

بی حجاب ها هستند که انشاء الله منقرض خواهند شد.بی حجابی است که انشاء الله نابود خواهد شد.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

delic;460936 نوشت:
شماها هنوز منقرض نشدید؟!!

عفت کلام داشته باشید
-----------------------------------
[=comic sans ms]چادرم...

[=comic sans ms]چه خوب است

که[=comic sans ms]نه رنگت از مُد می افتد

[=comic sans ms]نه مُدلت

[=comic sans ms]چادرم از ثبات توست که من شخصیت پیدا میکنم....

[=comic sans ms] رنگ سال هر رنگی که می خواهد باشد[=comic sans ms]رنگ ما مشکیست...
[=comic sans ms]
مگر نه بانو...؟

من به شخصه چادری نیستم ولی خیلی دوست دارم چادری بشم ولی یه ترسی توی وجودمه , حالا از اینا بگذریم.
من خودم وقتی مکه بودم و چادرو مقنعه سرم بود ساعت 3ظهر توی حجر اسماعیل نماز می خوندم ولی اصلا احساس گرما نمی کردم درحالیکه من تابستونا توی شمال با یه مانتوی نخی نازک از گرما خفه میشم. آدم وقتی بهترین حجاب و داشته باشه خدا هم به بهترین شکل ممکن ازش مراقب میکنه.قربون اون خدا برم که اینقدر هوای بنده هاشو داره

bahardl;386463 نوشت:
گرمت نمیشه با چادر؟؟؟؟
سردت نمیشه بی چادر؟ :makhfi: شرمت نمیشه بی چادر؟:makhfi:(مخاطبم جواب سوال بود برای عموم نه با شخص خاصی)

دوست عزیز چرا با حجاب مشکلی داری؟
اگه میخوای اصل مشکلو بگوشاید بتونیم قانعت کنیم
حجاب چتر امنیته!
چرا منقرض!؟
ایشالا حجاب اسلامی فراگیربشه!

هوا ممنونم!
گرم که میشوی تازه میفهمم لذت حجاب را.....لذت بندگی را...
***
اصلا عشق ب یک چیز دیگه سختی نمیپذیرد...
سختی ها واس آدم زیبا میشه اصلا!!!
کسی که حقیقتا در رابطه با حجاب تحقیق کرده باشه متوجه میشه که حجاب واقعا فواید وزیبایی هایی داره که توی بی حجابی نیست!
ضمنا هدف از حجاب گرفتن مهمه!
یکی برای این حجاب میگیره که خدا گفته..و خدادوست داره واون فرد هم مسلما عبد و بنده خداست!
امیدوارم تونسه باشم قانعتون کنم.اگر قانع نشدید بفرمایید دلایل گرفتن ححاب رو بیشتر بشمریم با هم!
برای اینکه خون شهدا پایمال نشه یکی از وظیفه های ما اینه که حجابمون رو"زهرا یی" حفظ کنیم!

دست و پای من بسته نیست!
باچارم پرواز میکنم.......

delic;460936 نوشت:
شماها هنوز منقرض نشدید؟!!
حداقل برای هم صنفی های خودتون نمونه باشید وبا این مدل صحبت کردنتون آبروی بی چادرهارو نبرید.
برای درکتون متاسفم

چقدر زیبا قانع کردید!
با اجازه برای دوستان میگم....

delic;460936 نوشت:
شماها هنوز منقرض نشدید؟!!

برای من حجاب شرط لازم است ولی کافی نیست...
کافی بودنش ایمان داشتن به بوی یاس چادر زهراست...
چادر برای من شرط لازم است ولی کافی نیست...
شرط کافی ایمان داشتن به معجر حضرت زینب است...
چادری ها باید پیرو زهرا(س) باشند...

ما چادری ها می نازیم که سیده زنان عالم پیشوای ماست...
:hamdel:
بی حجاب ها،تمسخر کنندگان شما پیشوایتان کیست؟؟؟؟؟؟

ما افتخار میکنیم که ایمان داریم به معجر زینب (س)...
:hamdel:
بی حجاب ها شما به چه کسی افتخار میکنید؟؟؟؟؟؟؟

ما را ازین سخنان باکی نیست،نه توهین،نه تحقیر،نه تمثیل،نه آب و هوا،هیچ چیز ما را از راه حضرت زهرا برنمیگرداند...
به فکر خودتان باشید...



سلام

راست ش، اولین بار که واقعا به اوج زهرا بودن زنان و دختران این مرز و بوم اسلامی پی بردم وقتی بود که داشتیم قلل همیشه افتخار بازی دراز رو یکی پس از دیگری جا میگذاشتیم تا برسیم به میعادگاه اصلی ...

طبعا چون مرد بودیم و آمادگی جسمانی مون به خاطر شغل و رشته و عشق مون هم بد نبود مسیر رو طی میکردیم ولی خوب هرکی کوهپیما و کوهنورد باشه حتی یک پیاده روی سریع هم انسان رو به یک حال باحالی میرساند چه برسد به اینکه قلل بازی دراز رو بخوای از راهی بیای که رزمندگان اومدند نه جاده ای که به مرور زمان طراحی و احداث شده ( و هنوز آسفالت نشده و به قول دوستان اسفالت نکردند تا یاد و خاطر شهدایی که از سخت ترین مسیرها با کلی تجهیزات به سمت قلل میرفتند زنده بماند !)

در طی مسیر خیلی ها از جوان و نوجوان و بزرگسال و کهنسال مرد د د د دیدم که نفس شون بریده و واقعا حال ندارند حرف بزنند چه برسد به حرکت ( مع الوصف اینکه واقعا مسیر بازی دراز امروزه زیاد هم سخت نیست و درجه بندی کوه از نظر سختی صعودش کمتر هست از مناطقی چون مائوت و...)

اما چیزی که واقعا بهم لذت و غروری داد وصف ناشدنی زنان و دخترانی بود که با همان حجاب و حتی با همان کفش های عادی خیابان روی خویش در دل کوه ها صعود میکردند و زیر لب یا صلوات میفرستادن یا ذکر میگفتند

والله انرژی و روحیه ای که بهم دست داد تا امروز همیشه در جاهای حساس و مهم که انسان کم میاره از هر نظر چه توان جسمانی چه روحی باهام هست ...

واقعا لحظه ای با خودم فکرش رو کردم ، من با تجهیزات کوهنوردی و لباس مخصوص و پوتین مخصوص و هزار مساله دیگه تا بالا قله میام هزار بار میگم بی خیال بابا کجا میری این همه راه رو و از نظر جسمی فشار میاد !
حالا ، تصور کنین زنانی رو با چادر سیاه در زیر تیغ بی رحم خورشید دارند میرن ... تو ذهنم ابراهیم هایی رو میبینم همیشه که آتش و حرارت دور تا دورشون رو گرفته ولی تو گویی اصلا وجود نداره

نکته ای رو که هر سال بهش دقت میکنم اینه که اغلب این زنان هستند که اول قله رو فتح میکنند ، یعنی تعداد زنان ( هرچند به نسبت مردان کمتر هست) اما بیشتر روی میعادگاه و مزار شهدای گمنام هستند

همین هست که هر سال بچه ها رو میبریم برای بازی دراز میگم بچه ها اینجا جایی هست که صدها رزمنده چون شهید محس وزوایی با کوله باری از تجهیزات و تسلیحات ( که یک رقم ش تیربار 5 کیلویی هست ! با 10 کیلومهمات !) از این ارتفاعات کشیدند بالا و رفتند ، زیر تیر مستقیم و هزار مصیبت دیگه

میخوای کم بیاری؟ کم بیار ! از رزمنده های اون موقع هم خجالت نکش ولی:

والله خجالت باید بکشی جلوی شیرزنانی که با کلی لباس دست و پاگیر( در کوهستان) اما چون شیر حق حیدر کرار ، ذکر میگویند و صعود میکنند

پس از نواده های زهرا هم شده درس استقامت یاد بگیر ...

از اون موقع تا امروز همیشه سر سخت و ثابت قدم مدافع زنان چادری و بسیجی بودم و هستم و احترام بسیار قائلم براشون ... نشون دادند اگر از ما مردان بیشتر نباشند کمتر هم نیستند

یا حق

[=arial]بله گذاشتن چادرتوگرماسخته !اماسخت ترازگرمای کربلانبودکه بانوان خیمه هادنبال چادروحجابشون بودن!

nothing;461083 نوشت:
سردت نمیشه بی چادر؟ :makhfi: شرمت نمیشه بی چادر؟:makhfi:(مخاطبم جواب سوال بود برای عموم نه با شخص خاصی)

شرم؟؟؟؟ لطفا فراموش نکنید که بین دو دسته "بی حجاب ها" و "چادری ها" دسته دیگری هم هستند: باحجاب های بی چادر[=Calibri][=Calibri].

سلام
کتاب خاطرات خانم مرضیه حدیدچی دباغ که یکی از مبارزین معروف قبل از انقلاب و اولین فرمانده سپاه همدان بوده رو بخوانید ایشون در باب حجاب ( با چادر وبی چادر ) چند نکته جالب گفتند و جالب ترینش:

ایشون وقتیکه در کوه های کردستان همراه با پاسداران علیه کومله دموکرات ها میجنگیده به دلیل دست و پاگیر بودن چادر مجبور میشن مقنعه بلند و مانتو بزرگ و گل و گشادی تن شون بکنند به جاش
خلاصه میگذره تا ایشون ترکش میخورند و دیگه نمیتوانند برن جبهه کردستن
یه مدت بعد مثل همیشه میان بیت امام خمینی ، امام هم ایشون رو میبینه میگه خانم دباغ ، چرا دیگه چادر نمیپوشی؟ ایشونم توضیح میدن تو کردستان به خاطر مشکل کوهستان و اینا چادر برداشتند به جاش با این حجاب اومدند که کامل هم بوده اما امام میگه : خوب الان که شما دیگه کردستان نیستی !

ایشونم میفهمه میره چادرش رو دوباره از نو سر میکنه !

بعله !

یا حق

سلام ..چه گرمایی بهتر از چادر ...واتفاقا جا داردپرسیده شودبدون گرما میشه زندگی کرد؟؟؟وبنظرم خیلی از زندگی ها سر شدنشون بخاطر نبود چادر است البته به معنای نبودن زیر چتر خدا واهل بیت (علیهم السلام)

[="Black"]



گرمای چادر دربرابر گرمای جنگ سرد است.

هشت سال جنگ ، تابستان هوابسیار گرم و سوزان ، ماه رمضان ، رزمندگان با زبان روزه در حال عملیات.

به نظر شما گرما در آن زمان و آن شرایط سخت بود یا امروز.

در کشوری امن و بدون جنگ و نبرد.

[/]

سلام
من که تابستونا میرم سر کار چارقد سرم میزنم!:Nishkhand:
نه تنها گرمم نمیشه که هیچ ،خیلی هم خنک هست ادم سیاهم نمیشه چشمم آفتاب نمیزنه و اینا...خیلی خوبه!:ok:

تازه یه چیز خیلی باهال تر اینکه هر کی منو می بینه از خنده روده بر میشه!.... مخصوصا وقتی چارقدم محکم و گره میزنم!:Khandidan!:
[SPOILER]
من سر گوسفندامونم چارقد میزدم!:khaneh: [/SPOILER]

واقعا که دین خیلی پر نفوذه واین دختر خیلی معصوم که با کلامش می تونه یه آدمو از یه لجنزار بکشه بیرون باعث دلگرمی همه چادری هاست .
:Rose:[=arial]چواز دل برآید بر دل نشیند:Rose:[=arial]

و سلام نام خداست!

فقط خدا_;469940 نوشت:
کی میگه هرکی حجاب رعایت نکنه میره جهنم...یه کم قرآن بخونین به منطورم میرسین..

به نظر شما این تاپیکها رو بخونید و بعد ژست گرفته و نظریه ارائه دهید!

http://www.askdin.com/thread27707.html

http://www.askdin.com/thread5445.html

http://www.askquran.ir/thread19073.html

[=arial]شما جنس مرغوب را در کادو مى پیچید، روى تلویزیون پارچه مى اندازید، کتاب قیمتى را جلد مى کنید، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمى دهید.
[=arial]بنابر این جلد وحجاب نشانه ارزش است .
[=arial]خداوند براى چشم که ظریف است و خطرات آنرا تهدید مى کند، حجاب قرار داده حجاب باعث تمرکز فکر مردان که بخش عمده تولید جامعه به دست آنان است مى گردد.
[=arial]در کشورهایى که بى حجاب است نظام خانواده از هم گسسته و آمار طلاق غوغا مى کند. اسلام به خاطر حفظ حیا، کرامت و جلال ، جلوگیرى از تشتّت و هوسبازى و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب فرموده .
[=arial]باید دانست که حجاب مانع تولید نیست ، بزرگترین صادرات ایران بعد از نفت ، قالى است که تولیدش به دست زنان با حجاب است .
[=arial]حجاب مانع تحصیل نیست صدها هزار دانشمند زن در کشور اسلامى ایران شاهد این ادعّاست حجاب آرم جمهورى اسلامى ایران است .

زیبابود

البته افرادبدحجاب غلومیکنندچادرپوشیدن مگه چقدرگرماروزیادمیکنه؟

گرمابرای آنهابهانه است.

سلام به همه عزیزان ..
زیبا بود .

[=arial]چادر بیچاره ی من...
چقدر درد میکشی این روزها...
من هم درد میکشم نه کم تر ازتو!
هوا هر هوایی که میخواهد باشد...ابری، آفتابی، بارانی
تنها تو را دودستی بغــل میگیرم تا به بـــــاد نـــــروی...

[=arial black]چادرم را همیشه روی سرم میگذارم
[=arial black]
[=arial black]و یادم نمیرود که سرخی خونتان را
[=arial black]
[=arial black]به سیاهی چادرم سپرده اید
[=arial black]
[=arial black]یادم نمیرود
[=arial black]
[=arial black]اگر اینجا با آرامش نشسته ام
[=arial black]
[=arial black]به خاطر خون شماست
[=arial black]
[=arial black]و یادم نمیرود مدیونتان هستم


سنا1;386812 نوشت:
واقعا به اون دختر میشه آفرین گفت.

::ریحــانه::;386629 نوشت:
بخدا اشکم دراومد...

ღ پریا ღ;386524 نوشت:
عزییییییییییزززززممممممم.. ..

چقد قشنگ جوابشو داده.


سلام..بابا اینا داستان های ساخته دست بشره..ده بار به شکل های مختلفشو تو همین نت دیدم من..:Khandidan!:( البته ده بار اغراقه ولی دیدم )
میخواین من همینو تو مترو بسازم؟ یا هواپیما؟؟ صبر کنید به ادامه مطلب دقت کنید :
[SPOILER]رفته بودم پارک .. دیدم یه پسری تو همسن و سالای خودم اومد کنارم نشست..بهم یه تیکه انداخت و گفت : معلومه از اون بچه خرخونایی ها..از اونایی که مامان بابای مذهبی دارن..!
ببینم..موهاتو با چسب دوقول به کفه سرت چسبوندی؟ بابا راحت باش مثل من..موهاتو درست کن..لی فاق کوتاه بپوش ..از این تنگ چسبون خوشگلا! Fool مثل ( یاسْمین ببره ) ..وایییی قیافشو دیدی مثل دختراس؟ ادم لذت میبره..تازگیا یه خط چشم خردیم...اگه بدونی چه قد ماه میشم وقتی میزنم...
بابا رو مد باش ..مثل من..
وقتی دیدم داره اینجوری میگه بهش گفتم ..
[SPOILER] برو عمو...برو بزار باد بیاد!!!! توی این هوای گرم نشستی پیش من داری از عالم رویات میگی؟:Khandidan!:[/SPOILER]
حالا نکته قابل تاملش میدونید کجا بود؟
اینکه هر دو پسر بودن
هوا گرم بود ..:Khandidan!:[/SPOILER]
[SPOILER]خب همیشه داستان رو یه جوری میسازن که رو مخطبش تاثیر بزاره..این حرف از زبان یه کودک شنیده بشه تاثیرش زیاده..مهم محتوای داستان بود...:ok:[/SPOILER]

اینم یک نمونه دیگر از محتوای این داستان :

[SPOILER]یادمه یکی از برادر های مدیر ( رنگ صورتی سایت) تو یکی از نوشته هاشون این تصویر رو گذشته بود و گفته بودن ..البته این خانوم چادری ارایش دارن..!
من میگم : درسته ارایش خوب نیست ..ارایش فقط واسه همسر:ok:
ولی خب به نظرم نباید زیاد تو تصویر ها دقت کرداااااااااااااااااااااا...زوم نکنید بهتره:Khandidan!:[/SPOILER]


[=arial black]تو این روزگار برای چادری بودن علاوه بر گرما که بهانه اولیه افراد برای سر نکردن چادر بود باید با متلک مردم به خصوص بعضی خانم ها و بی محلی فروشنده ها و.........کنار آمد
به نظر من که یک خانم محجبه اعتماد به نفس بالایی باید داشته باشه نه شایدهم بهتر هست بگم:
بی تفاوت به حرف ها و رفتارهای افراد جامعه ولی اعتماد به خدا داشته باشه
:ok:[=arial black]
و اگر نه میشه آن خانمی که چادر سر میکنه ولی آرایش داره و موهای سرش میشه کوهان یا از روسریش میاد بیرون من که فکر میکنم آمار این جور افراد در جامعه رو به افزایش هست
:Gig:[=arial black]

[h=2]چرا حجاب داشته باشیم ، خب مردها کور بشوند نگاه نکنند!![/h]استاد پناهیان : انسان میتواند از زوایای مختلف به پدیده های مختلف و متنوع زندگی نگاه کند و برداشت های متفاوتی داشته باشد. نشاط آورترین بخش زندگی را میتواند از زاویه ای بنگرد که کسالت آور باشد و بالعکس میتواند به مساله ای که خیلی کسل کننده است از زوایه ای نگاه کند که زیبا جلوه کند و با نشاط با آن روبرو شود. انسان هوشمند ، عاقل و زیرک انسانی است که از بهترین راه به پدیده های عالم نگاه کند.


در دوران معاصر ، ابزارهای مختلف و متنوع رسانه ای مثل ماهواره ها ، سینما ، تلویزیون و ... در سرتاسر جهان، در برنامه های مختلف خود برای مردم نسبت به حوادث و مسایل زاویه دید ایجاد میکنند، یعنی آنها را گاهی زشتتر، گاهی زیباتر، گاهی سختتر و گاهی آسانتر نشان میدهند تا بتوانند بر مخاطب تاثیر بگذارند.


درباره مساله حجاب هم همینطور است. در جامعه ما حجاب، خوب تعریف نشده است. خیلی مهم است که مردم به حجاب، زیبا نگاه کنند. مراجع مهم و اثر گذار برای نشان دادن زیباییهای حجاب متولیان عرصه هنر و رسانه و آموزش و پرورش و... هستند که باید با باز کردن زاویه های جدید که تاکنون مورد بحث قرار نگرفته‌اند و انجام کار هنری متناسب با آن ، این مساله مهم را حل کنند.


یک زاویه دید، که متولیان فرهنگی و بخصوص هنرمندان رسانه میتوانند درباره مساله حجاب از آن الهام بگیرند این است که حجاب را به معنای مهربانی تعبیر کنند.

مهربانی در مساله حجاب به این معناست که به نوع رفتار و عقیده خود در مساله حجاب ،‌فردی نگاه نکند و فقط خودش و خواسته هایش را در نظر نگیرد و همواره دو گروه را مدنظر داشته باشد و در نظر داشته باشد که غافل شدن از یکی از این دو گروه بعضا، صدماتی جبران ناپذیر بر اجتماع وارد میسازد :
یکی زنان دیگر، که با بی‌حجابی خود آنها را به عرصه رقابت نکشد ،‌زیرا عموما دختران جوان سعی میکنند در زیبا جلوه دادن خود، از دیگران پیشی بگیرند و نام آن را هم دلبری میگذارند اما این رفتار دلبردن نیست بلکه دلشکستن است و نامهربانی کردن بر بقیه زنان است ، چون با این کار رقابتی ایجاد میکنند که در این رقابت زنان مسن تر و گروهی از دختران دچار محرومیت از زندگی سالم و با نشاط و مختلف شدن آن و همچنین محرومیت از همسر میشوند ، چرا که در مسابقه سنگین جلوه گری و جلب توجه مردان ، از رقابت باز مانده اند. نگاه فردمحور این دسته از زنان مثل راننده ماشینی است که در روز بارانی به سرعت از میان چاله های داخل جاده عبور میکند و و بر افرادی که داخل پیاده رو هستند آب میپاشد و آنها را خیس میکند و بعدش میگوید به من ربطی ندارد میخواست کنار بایستد، در حالیکه اصلا متوجه نیست که مردم در پیاده رو و مسیر صحیح خود حرکت میکردند و این خود اوست که دیگران را دچار اذیت کرده است. یعنی کسی که دیگران را در نظر نگیرد و بر بقیه انسانها نامهربان باشد خیلی رفتارها میتواند داشته باشد.


یکی از متخصصان مغز و اعصاب میگوید: مصرف قرص اعصاب میان زنان بین سی تا چهل سال بسیار وحشتناک است چون این زنان، فکر میکنند همسرانشان دیگر به آنها توجه ندارند و به گزینه های می‌اندیشند.

دومین گروهی که دختران و زنان در تعاملات اجتماعی خود باید به آن توجه کنند و به آنها مهربان باشند، مردان هستند. مهربانی کردن با مردان یعنی در مقابل مردان دلبری نکند، فکر و روح آنها را درگیر نکند. فرض کنید اصلا رقابتی در کار نیست، اما اگر زنان حجاب را رعایت کنند یعنی ذهن مردان را آزار نمیدهند در نتیجه مردان بهتر میتوانند درس بخوانند ، کار کنند و تمرکز بیشتری بر فعالیتهای فردی و اجتماعی داشته باشند. این نکته مهمی است. یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما این است که زنان ، مردان را نمیشناسند و مردها هم زنها را.

خیلی از ازدواجها که به طلاق می‌انجامد به خاطر همین عدم شناخت است. مادر بزرگها به دخترانشان مردها را معرفی نمیکنند و پدر بزرگها هم به پسرانشان، خانمها را معرفی نمیکنند. اگر خانمها آقایون را بشناسند، حجاب را رعایت میکنند تا آنها را آزار ندهند.

خانم با محبت و مهربان، با حجاب است. این کلام عمیق و ریشه داری است که هنوز نتوانسته ایم آن را توضیح دهیم.

در جوامع غربی با اینکه حجاب رواج ندارد ولی آدمهای معمولی معمولا این چیزها را رعایت میکنند، همه جا خودشان را تزیین نمی کنند، همه جا شروع به دلبری و دل شکستن نمی‌کنند ولی در جامعه ما متاسفانه حرص و ولع ویژه ای در این زمینه وجود دارد باید این فرهنگ تغییر کند.

در یکی از سفرهای تبلیغی به کانادا، توافق شد در دانشگاه تورنتو، سخنرانی داشته باشم و البته مخاطبین جمعی با عقاید و تفکرات غیر دینی و مخالف نظام جمهوری اسلامی بودند، که بعضا به مقدسات ما هم توهین میکردند و حتی نپذیرفتند که با لباس روحانیت در آن برنامه بروم،‌ بنابراین با لباس معمولی در آن جمع حاضر شدم.

بحث به مسائل معنوی رسید. بنده گفتم شما مسائل معنوی را از یک زاویه دید دیگری نگاه کنید شاید زیباتر از وقتی باشد که از راه دور به آنها نگاه میکنید، و به همین مناسبت بحث حجاب مطرح شد.

یکی از خانمها که تقریبا میانسال هم بود گفت : چرا حجاب داشته باشیم ، خب مردها کور بشوند نگاه کنند. طبیعتا در آن جلسه که مردان هم بودند این حرف ایشان به جای اینکه مورد استقبال دیگران واقع شود، بسیار سخیف به نظر رسید.

بنده گفتم حالا اگر کور نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت : مسئولیتش با خود مردهاست. گفتم در این رقابت یه عده از خانمها جا میمانند و دیگر به آنها توجهی نمیشود. تکلیف آنها چیست؟ و شما خودتان هم سن و سالی را سپری کرده‌اید (احتمالا مشمول این دسته از زنان میشوید). همه خندیدند. بنده نمیخواستم ایشان مورد تمخسر قرار بگیرد بلکه میخواستم توجهش را به این نکته جلب کنم که "چرا درست نگاه نمیکنی ".


در غرب که حجاب نیست زن از یک سن معینی از دایره مصرف خارج میشود، چون در عرصه رقابت با دختران جوان هم طرازی نمیکند و خود به خود از گردونه حذف میشود. فیلمهایی در غرب ساخته شده که گرچه مبتذل هستند اما این واقعیت را نشان میدهند و از قلب بازیگرانی سخن میگویند که دوران میانسالیشان فرا رسیده و دیگر کسی آنها را بازی نمیدهد و چقدر افسرده شده اند.


البته حجاب داشتن ، دین نمیخواهد. تصاویر به جا مانده از اروپای قدیم و فیلم های سینمایی قدیمیتر اروپایی نشان میدهد که حجاب در میان مسیحیان و سایر ادیان وجود داشته است.

زنان اروپایی عموما پیراهنهایی به تن میکرده‌اند که آستین آن تا مچ دست و بلندی آن تا قدم بوده و اندام زن را هم کاملا می‌پوشانده است . این برهنگی غربی از وقتی حاصل شد که صهیونیستها بر مسیحیان حاکم شدند. همان یهودیانی که مسیحیها را غالبا از طریق فیلمهای هالیوودی وادار به برهنگی کردند. صنعت فیلمسازی هالیوود در دست یهودیان است و فیلمهای اینچنین را برای عرضه به دیگران تولید میکنند ولی خودشان پیام و محتوای فیلم را عمل نمیکنند، چون نمی‌خواهند "جوان هرزه " داشته باشند.


در بعضی فیلمهای ساخت یهودیان ، می‌بینیم که حتی وسط سرویس مدارس و دانشگاهها پرده‌ای کشیده‌اند که دختران و پسران را از هم جدا میکند. چون میدانند بی‌حجابی جلوی تمرکز فکری و رشد علمی را میگیرد.

اینها همه نتیجه رقابتهای سختی است که در موضوع حجاب مشاهده میشود. حجاب جلو رقابتهای شکننده را میگیرد و جلو نامهربانی کردن به مردان را هم میگیرد. انسان باید بزرگوار و مهربان باشد.

زاویه دید دیگر این است که زن و مرد، حجاب را عامل لذت بیشتری از زندگی تصور کنند. اگر جوان مجرد دختر باشد یا پسر ، چشم خود را به حرام آلوده کند، بعدها زندگی مشترک موفقی نخواهد داشت و عشق در زندگی او از بین خواهد رفت. اگر حجاب نباشد زن و مرد حتی از لذت جنسی هم محروم میشوند. پس از ناحیه لذت، حجاب عامل رشد و بهبود زندگی است. متاسفانه کسی اینها را توضیح نمیدهد.


بنده از متولیان رسانه ای و نویسندگان و فیلمسازان گله مندم که این حقایق کلیدی را از طریق ساخت فیلمهای ارزشمند برای مردم بیان نمی‌کنند.

از زاویه دید دیگری هم میتوان حجاب را بررسی کرد. در رابطه بین زن و مرد، مردان ضعیفترند، به همین دلیل خداوند مدیریت رابطه زن و مرد را به زنان سپرده است و از این زاویه دید، حجاب عامل اقتدار زن میگردد، لذا زنی که حجاب را رعایت نکند تضعیف میشود.

در بعضی کشورها مثل لبنان حجاب از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که زنان غیر محجبه برای با حجاب شدن، جشن حجاب برگزار میکنند و پس از آن ، چه ارتباط عاشقانه ای با حجاب برقرار میکنند وجه تعابیر زیبایی درباره آن به کار میبرند.

در لبنان در منزلی مهمان بودیم که بعضا زنان آن منزل ، محجبه نبودند. در آن جمع ، چون بنده روحانی بودم، میپرسیدند که چه مناسبت میلاد یا جشنی در آن ماه یا ماههای بعد هست تا همان روز را جشن حجاب بگیرند و محجبه شوند. از یکی از آنها که در سال قبل محجبه شده بود انگیزه حجابش را پرسیدم، گفت : میدانستم که در اسلام حجاب هست اما حوصله حجاب گرفتن را نداشتم. تا ینکه از بس که مردها به من نگاه میکردند خسته و متنفر شدم چون دوست نداشتم مردها به من نگاه کنند به همین خاطر تصمیم گرفتم حجاب داشته باشم.

همین مساله ، خودش یک زاویه دید جدید است که مغفول مانده است. امیدوارم که مورد توجه قرار بگیرد.

موضوع جالبی است ولی یک مسأله این است که حجاب در مقابل مردان را چگونه برای فرزندانمان تعریف کنیم؟؟؟؟ با توجه به کنجکاوی زیادو حتی توجه فوق العاده کودکان امروزی به مسائل و برخوردهای مردان و زنان در جامعه و حتی در مهمانیها چگونه می توان به تمام سئوالاتی که گاهی این سئوالات به راطپبطه های زناشویی می رسد پاسخ داد؟؟؟؟ من خود شخصاً خیلی دوست دارم در مورد رابطه های که منجر به انحراف مردو زن می شود با دخترانم صحبت کنم ولی می ترسم چیزی بپرسند که نتوانم جوابشان را بدهم. مثلاً چند شب پیش فیلم من ترانه 15 سال دارم را داد و در آن در مورد رابطه دختران و پسران و بچه دار شدن آنها صحبت کردند و یک قسمت آن این بود که با کدام پدر برای بچه شاسنامه بگیریم؟ دخترم پرسید یعنی چه؟ چرا پدر ندارند؟ مگر می شود بدون پدر بچه بیاید؟ و .... من مانده بودم که به کدام سئوال او و چگونه جواب بدهم که مجبور نشوم در مورد رابطه زناشویی بگویم؟ چون فرزند من 9 سال دارد برای فهمیدن بعضی از این سئوالات با جوابهای ما سخت است؟ دخترم خودش در مورد حجاب بعضی از افراد ایراد می گیردولی خودش نمی تواند روسری اش را به صورت کامل ببندد ولی چادر را بدون مقنعه و با روسری نمی گذارد. برخی از خصلتهای او خیلی خوب است ولی باز می مانم چرا بعضی از رفتارهای او برخلاف انتظار من است.

شهیدشفیعی;472418 نوشت:
زیبابود

البته افرادبدحجاب غلومیکنندچادرپوشیدن مگه چقدرگرماروزیادمیکنه؟

گرمابرای آنهابهانه است.


غلو نمی کنند جناب.
حقیقا رنگ سیاه تابش نور خورشید رو جذب می کنه و کسی که بطور واقعی چادر سر می کنه ، گرمای بیشتری رو تجربه می کنه.
و اینکه وقتی چادر نیست ، بادی که هست ، می تونه از زیر مقنعه یا روسری یا مانتو به بدن برسه اما وقتی چادر همه جای بدن رو احاطه کرده ، بد نمی تونه به بدن بخوره و زیر چادر سیاه که گرما رو جذب می کنه گرم میشه.
به هرحال بنده میگم درسته که چادر حجاب کامل معرفی شده اما معایب بسیاری داره.هم گرم می کنه.هم در حرکت دست یا پا مشکل ایجاد می کنه و هم با دست باید نگه اش داشت تا باز نشه .
اما خوبی های ویژه ای هم از جمله : دیده نشدن حجم کلی اندام -پوشیدن مانتوی کوتاه یا تنگ(در صورتی که میتونیم چادر رو نگه داریم)-سیاه نشدن دست ها-گاهی اوقات هم به درد های خاصی میخوره که صاف تا کمی ابری نمیشه بیان کرد.:Nishkhand:
به نظرم پوشش لبنانی یا ترکیه ( که شامل یک مانتو بلند به همراه دامن یا شلوار هست , با همون طرز بستن شال یا روسری ؛ میتونه در این عصر برای یک بانوی مسلمان مناسب تر باشه.(چون الان در ایران دورانی نیست که مردی زن بی حجابی رو ندیده باشه (ماهواره و صدا سیمای خودمون) و هم چنین فضای کلی و پوشش زنان بسیار سبک تر شده و همه چادری نیستند.
اعتراف می کنم اگر پوشش لبنانی یا ترکیه ای در ایران برای بانوان مسلمان حاکم می شد ؛ می تونست جلوی بسیاری از این بد حجابی ها رو بگیره و اگر جامعه ی ما هم انطور بود من هم از این پوشش ها استفاده می کردم.ولی متاسفانه اگر مانتوی بلد ببینند با پوشش روسری یا شالی که زیر چانه را هم می پوشاند ؛ هم خنده شان می گیرد و هم جلب توجه می کند.با این حال علی الحساب چادری هستیم و انتخاب خودمان همین است.
و البته این را هم بگویم که زنان و دختران ما نه می توانند چادر را به خوبی نگه دارند .نه بلد هستند روسری را طوری ببندند که گلو و جلوی شان دیده نشود.و نه می توانند در این مملکت یک مانتوی اسلامی پیدا کنند.
در ایران یک الگوی ثاب حجابی وجود ندارد و تنها حجاب کامل (چادر)معرفی شده که واقعا سخت است.و وقتی هم می بینند نمی توانند با سختی های چادر کنار بیایند ، می گویند حجاب سخت است و بدحجاب می شوند .اما برای انها تعریف نشده است که حجاب بدون چادر هم ممکن است !

و من الله توفیق
یاحق

نتیجه میگیریم درزمستان همه بایدمحجبه باشند!!!!!!
مگه گرم نمیکنه؟؟؟؟!!!!!خخخخخخخخخخخ
حجاب بسیارعالیه بسیارعالی درضمن جدیداپارچه های نازک باعث جلوگیری ازگرماشده......

اول که حجاب زن و مرد نداره فقط نوع رعایتش کمی متفاوته ولی بر یک موضوع تاکید دارن اون هم رعایت خطوط احترام به خود و جامعه و خیلی فواید دیگه.

یک دانه که قراره درخت بشه و رشد کنه بدون حجابی از خاکو آب نمیتونه رشد کنه و ریشه هاشو گسترش بده و از صدمات به دور بمونه

مروارید داخل حجابی از صدف ساخته میشه و از صدمات تا حد زیادی به دوره.از حجابش دور بمونه از رشد دور میمونه از اصالتش که دریاست دور میمونه.مثل یک انسان که اگه از حجاب ظاهری و رفتاریش دور بمونه کم کم از اصلیتش که ارزشهای انسانیه دور میمونه

انسان هم از نظر ظاهری و هم رفتاری باید حجابی داشته باشه تا صدمات روحی روانی و حتی جسمی رو به حداقل برسونه و در همین راستا به رشد خودش کمک کنه.

چجوری کسی با چادر گرمش نمیشه توی این تابستون؟:Moteajeb!::Moteajeb!::Moteajeb!:
احتمالا باید یه تعریفی از گرما هم ارائه بشه
یه چندتا پست ها رو که میخوندم تعریف میکردند از اینکه گرمایی حس نمیشه و اون احساس شوق ناشی از پوشش زیبا و .. اصلا گرما به بدن آدم نمیده و خلاصه از این جور حرفا
یاد حرف راسل میوفتادم که میگه اگر هرکاری کردی نتونستی یه نفر رو(مثلا عقلی) به یه کار وادار کنی ، برو رو اعتقاداتش ، موفق میشی

ستاره زهراء;542167 نوشت:
چون با این کار رقابتی ایجاد میکنند که در این رقابت زنان مسن تر و گروهی از دختران دچار محرومیت از زندگی سالم و با نشاط و مختلف شدن آن و همچنین محرومیت از همسر میشوند

با سلام ....طاعاتتون قبول
موضوع عالی رو ایجاد کردید:Kaf: ولی من با این قسمت از حرفتون موافق نیستم.به نظر من این افراد به خصوص دختران جوان دچار محرومیت نمیشن شاید دیر تر از افراد بد حجاب موفق به ازدواج شوند(آن هم نه خیلی دیر) ولی در آن صورت مردی نصیبشان میشود که ده و یاصد ها برابر بهتره واز طرفی زندگیشان هم پایدارتره واین خودش پاداش بزرگی که به پاس داشتن حجاب نصیبشون میشه،چرا که مردانی که با دختران به اصطلاح دلربا ازدواج میکنن با اون عروسکه در واقع ازدواج کردند نه با شخص اون دختر وبه همین علت هم هست که اکثرا پس از مدت کوتاهی پی میبرند که این دختر زن زندگی نیست وکارشون به.....خلا صه اینکه حجاب اینقدر شیرینه که هر حادثه که نه هر پیشامدی هم که به سبب اون برامون پیش بیاد همش رحمت و برکت و لطف از طرف خداست و به قول شما واستاد پناهیان بسته به زاویه ی دید ما نسبت به اون داره...:ok: من به شخصه عاشق حجابم هستم و انقدر دوسش دارم که نمیدونم چطور ابرازش کنم..:Nishkhand:

muiacir;542413 نوشت:
چجوری کسی با چادر گرمش نمیشه توی این تابستون؟
احتمالا باید یه تعریفی از گرما هم ارائه بشه
یه چندتا پست ها رو که میخوندم تعریف میکردند از اینکه گرمایی حس نمیشه و اون احساس شوق ناشی از پوشش زیبا و .. اصلا گرما به بدن آدم نمیده و خلاصه از این جور حرفا
یاد حرف راسل میوفتادم که میگه اگر هرکاری کردی نتونستی یه نفر رو(مثلا عقلی) به یه کار وادار کنی ، برو رو اعتقاداتش ، موفق میشی

:Salam:حرف شما کاملادرسته امکان نداره کسی با داشتن چادر در تابستان گرمش نشه همانطور که هرلباسی هم که بپوشیم به هر حال وقتی میرسیم خونه میگیم:وای چقدر هوا گرم بود.ولی باید قبول کنیم وقتی یه شخص یه چیزی رو قبول میکنه تا آخرش پاش وامیسته قول وقرارایی که میذاریم بر همین پایه استواره.اگر به صدر اسلام برگردیم کسانی که تازه مسلمان شده بودند وحتی خود پیامبر،به شدت مورد آزار واذیت قرار گرفتن که به شهادتشون هم میرسید ولی اونا اسلامو قبول کرده بودند نه به کلام که با قلب وجان ودلشون.از نظر منطق این عقلانی نیست که انسان جون خودشو برای چیزی که میتونه به خواست خودش تغییر بده به خطر بندازه ولی وقتی حرف خدایی که با تمام وجود قبولش داری و صلاحتو میخواد میاد وسط دیگه هیچی برات معنا نداره از اینجاست که عشق کارشو شروع میکنه و عقل ومنطق آدمی نمیتونه حرفی برا گفتن داشته باشه.این مثال در عصر حاضر هم صدق میکنه که به وضوح شما میتونید در جهان ببینید.یا مثلا وقتی شما با همسرتون (خدایی نکرده) بحثتون میشه فرداش میرین دادگاه که چون با ایشون بحثم شده میخوام......نه مسلما نه چون شما عاشق همسرتونین واین چیزای جزئی باعث جداییتون نمیشه چون اون هزار هزار ویژگیه خوب دیگه داره که این بحث ها به چشم نمیاد.درمورد چادر هم همینه،منی که چادر رو با تمام خوبی هاش قبول کردم حالا بیام بگم چون تو تابستون گرمم میشه بذازمش کنار،اون وقت آبروی خودمو،پیش اونایی که بر سر اعتقاداتشون جونشونو دادن،نمیبرم؟جلوشون رو سیاه و شرمنده نمیشم؟اونم فقط به خاطر«گرما»!!!!که فقط چند ساعت میخوام تحملش کنم.به هر حال،بعضی جاها عقل جای خودشو به عشق میده واینو حتما شما هم قبول دارید،گاهی این جایگزینی درسته گاهی غلط،واین مورد(چادر) در دسته«درست ها» جاداره،حالا اگر شما یه دلیل منطقی و عقلانی میخواین،چه چیزی بالا تر از اینکه«خدا دستور داده» ودر روایات متفاوت هم اومده.شاید بگین خدا صراحتا لفظ چادر رو به کار نبرده،ولی اینو بدونین خدا خیلی چیزا رو صراحتا به کار نبرده واین پیشوایان وائمه اطهار بودن که خیلی چیزا رو برامون واضح کردن.
ببخشید زیاد حرف زدم،شما به بزرگیه خودتون ببخشید:Rose:

طارا;542522 نوشت:
:Salam:حرف شما کاملادرسته امکان نداره کسی با داشتن چادر در تابستان گرمش نشه همانطور که هرلباسی هم که بپوشیم به هر حال وقتی میرسیم خونه میگیم:وای چقدر هوا گرم بود.ولی باید قبول کنیم وقتی یه شخص یه چیزی رو قبول میکنه تا آخرش پاش وامیسته قول وقرارایی که میذاریم بر همین پایه استواره.اگر به صدر اسلام برگردیم کسانی که تازه مسلمان شده بودند وحتی خود پیامبر،به شدت مورد آزار واذیت قرار گرفتن که به شهادتشون هم میرسید ولی اونا اسلامو قبول کرده بودند نه به کلام که با قلب وجان ودلشون.از نظر منطق این عقلانی نیست که انسان جون خودشو برای چیزی که میتونه به خواست خودش تغییر بده به خطر بندازه ولی وقتی حرف خدایی که با تمام وجود قبولش داری و صلاحتو میخواد میاد وسط دیگه هیچی برات معنا نداره از اینجاست که عشق کارشو شروع میکنه و عقل ومنطق آدمی نمیتونه حرفی برا گفتن داشته باشه.این مثال در عصر حاضر هم صدق میکنه که به وضوح شما میتونید در جهان ببینید.یا مثلا وقتی شما با همسرتون (خدایی نکرده) بحثتون میشه فرداش میرین دادگاه که چون با ایشون بحثم شده میخوام......نه مسلما نه چون شما عاشق همسرتونین واین چیزای جزئی باعث جداییتون نمیشه چون اون هزار هزار ویژگیه خوب دیگه داره که این بحث ها به چشم نمیاد.درمورد چادر هم همینه،منی که چادر رو با تمام خوبی هاش قبول کردم حالا بیام بگم چون تو تابستون گرمم میشه بذازمش کنار،اون وقت آبروی خودمو،پیش اونایی که بر سر اعتقاداتشون جونشونو دادن،نمیبرم؟جلوشون رو سیاه و شرمنده نمیشم؟اونم فقط به خاطر«گرما»!!!!که فقط چند ساعت میخوام تحملش کنم.به هر حال،بعضی جاها عقل جای خودشو به عشق میده واینو حتما شما هم قبول دارید،گاهی این جایگزینی درسته گاهی غلط،واین مورد(چادر) در دسته«درست ها» جاداره،حالا اگر شما یه دلیل منطقی و عقلانی میخواین،چه چیزی بالا تر از اینکه«خدا دستور داده» ودر روایات متفاوت هم اومده.شاید بگین خدا صراحتا لفظ چادر رو به کار نبرده،ولی اینو بدونین خدا خیلی چیزا رو صراحتا به کار نبرده واین پیشوایان وائمه اطهار بودن که خیلی چیزا رو برامون واضح کردن.
ببخشید زیاد حرف زدم،شما به بزرگیه خودتون ببخشید:Rose:

تشکر بابت پاسخ گویی
شما در مورد اعتقادات ضحبت کردید. ابتدا در مورد عقل و بعد عشق نیز صحبت فرمودید
قطعا همه ماها معتقدیم(نه اینکه منی که متخصص نیستم معتقد باشم ، بلکه تمامی مراجع عظام تقلید اعلام میکنند) که چادر واجب نیست.من هم متخصصش نیستم که بگم خدا صریح اعلام کرده یا خیر.
بارها بحثش توی این انجمن مطرح شده و هیچ کس تا به امروز نیاز به استفاده از چادر رو الزام ندونسته ، همونطور که اسلام و مراجع میگند حجاب واجبه همونجور هم میگند چادر حجاب برتره اما واجب نیست.
اما متاسفانه سر یه مطلب خیلی بحث میشه
از یه طرف معتقدین به چادر میگن لازمه(توی این انجمن هر ماه تقریبا به یه صورتی یه تاپیک در مورد چادر باز میشه)
از یه طرف هم کسانی که اعتقاد ندارند شدیدا چادر رو یه چیز اضافه میدونند.
حرف من اینه ، من به عنوان یه پسر وقتی توی این تابستون از کنار یه خانم محجبه که چادر سر داره رد میشم ، به شخصه خجالت میکشم و از خودم بدم میاد:Moteajeb!::Moteajeb!:
چون دارم میبینم اون خانم باید این گرما رو تحمل کنه فقط به خاطر اینکه به چادر اعتقاد داره.چرا باید اعتقادات جلوی زندگی ساده رو بگیره؟ دلم میخواد بهش بگم ، خواهر من ف شما جای خواهر من هستی و جای تحسین داره که توی این گرما حجابت رو حفظ کردی اما چه نیازی به چادر هست؟کجای دین مبین اسلام گفته چادر لازمه؟شما میتونی حجابت رو کامل حفظ کنی بدون اینکه نیاز باشه چادر مشکی سر کنی یا حداقل چادر رو بزاری مواقعی که خیلی سختی زیادی قرار نیست بکشی.
ولی متاسفانه یه چیز رو بهتون بگم ، دقیقا همون اندازه که ارشاد کردن دختران بی حجاب تا به امروز فایده ای نداشته ، دقیقا ارشاد کردن خانم هایی که حجاب بیش از حد(چادر ، روبنده و 3 جفت جوراب! و...) هم دارند هیج وقت فایده ای نداشته
واقعا تهش به این نتیجه میرسیم که راسل چه حرف قابل تاملی در مورد اعتقادات زده

muiacir;542580 نوشت:
ون دارم میبینم اون خانم باید این گرما رو تحمل کنه فقط به خاطر اینکه به چادر اعتقاد داره.چرا باید اعتقادات جلوی زندگی ساده رو بگیره؟ دلم میخواد بهش بگم ، خواهر من ف شما جای خواهر من هستی و جای تحسین داره که توی این گرما حجابت رو حفظ کردی اما چه نیازی به چادر هست؟کجای دین مبین اسلام گفته چادر لازمه؟شما میتونی حجابت رو کامل حفظ کنی بدون اینکه نیاز باشه چادر مشکی سر کنی یا حداقل چادر رو بزاری مواقعی که خیلی سختی زیادی قرار نیست بکشی.
ولی متاسفانه یه چیز رو بهتون بگم ، دقیقا همون اندازه که ارشاد کردن دختران بی حجاب تا به امروز فایده ای نداشته ، دقیقا ارشاد کردن خانم هایی که حجاب بیش از حد(چادر ، روبنده و 3 جفت جوراب! و...) هم دارند هیج وقت فایده ای نداشته

همینو کم داشتیم!!!!!!!!!!!!

setsoko;542585 نوشت:
همینو کم داشتیم!!!!!!!!!!!!

باور بفرمایید این مطالب رو از خودم در نمیارم
من متخصص دین نیستم و این هم که میگم چادر اجبار نیست ، دین اسلام اجبار نکرده رو هم به جای متهم کردن بنده ، یه سرچی توی انجمن بکنین ، .کارشناسان فقه از قول مراجع گفتند.
متاسفانه فقط یه سری متعصب حجاب رو اجبار در اسلام میدونند و شدند کاسه داغتر از آش(مرجع تقلید)
همه متفق القول میگند چادر حجاب برتر هست اما اصلا اجبار و لزومی در کار نیست.

bahardl;386463 نوشت:
[=Times New Roman]تو تابستون امسال با اون گرمای خفه کننده اش توی اتوبوس نشسته بودم. یه دختر کوچولوی 8-9 ساله هم به خاطر نبود جا دور از مامانش نشسته بود رو صندلی ته اتوبوس. دختر کوچولو روسری اش رو خیلی زیبا با رعایت حجاب همراه چادر عربی سرش کرده بود. خانوم بدحجابی که پیش دختر کوچولو نشسته بود و خودشو باد میزد با افسوس گفت: (توی این گرما اینا چیه پوشیدی؟از دست اجبار این مامان باباهای خشک مقدس...تو گرمت نمیشه بچه؟) همون لحظه اتوبوس ایستاد و باید پیاده میشدیم. دختر کوچولو گره ی روسری اش رو سفت تر کرد و محکم و با اقتدار گفت چرا گرممه... ولی آتیش جهنم از تابستون امسال خیلی خیلی گرم تره...) دختر کوچولو پیاده شد و اون خانم بدحجاب سخت به فکر فرو رفت!!!!!

همچین دوخمل های ناس ناسی رو فقط باید قورت داد!!!! ایول دمش گرم!!!!!!!!!!دوچش دارم!:hamdel:

موضوع قفل شده است