::: نقد فیلم ها از منظر اعتقادات دینی ::: نقد سریال معمای شاه

تب‌های اولیه

750 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

اصلا به فرض کپی اونم باشه
دلیل اشکال گرفتنتون همینه؟؟؟
مگه تو حدیث نداریم حرف حقو بپذیر حتی اگه از سفیهی باشد؟؟
شما متن و داستان فیلمو ببین..اگه ایراد داشت بگو....نقد کن.
ولی این ایرادای بنی اسرائیلی چیه دیگه؟؟!!!

]

[SPOILER]
[=impact]رسول الله صلي الله عليه و آله:
1. غريبتان‌: كلمة حكمة من‌ سفيه‌ فاقبلوها، و كلمة سفه‌ من‌ حكيم‌ فاغفروها
ـ دو چيز امري‌ غريب‌ و استثنايي‌ است‌: سخن‌ حكيمانه‌اي‌ كه‌ از زبان‌ فرد سفيهي‌ صادر شود، پس‌ آن‌ را بپذيريد و سخن‌ سفيهانه‌اي‌ كه‌ از دهان‌ مرد حكيمي‌ بيرون‌ آيد، پس‌ از خطاي‌ او در گذريد.
2. خذ الحكمة ولا يضرّك‌ من‌ أي‌ّ و عاء خرجت
ـ حكمت را درياب‌ كه‌ از هر كسي‌ صادر شده‌ باشد، به‌ تو زيان‌ نمي‌رساند.
الامام‌ علي عليه السلام:
3. خذ الحكمة ممّن‌ أتاك‌ بها، وانظر ألي‌ ما قال‌ ولا تنظر ألي‌ مَن‌ قال
ـ حكمت‌ را از حامل‌ آن‌ بپذير و در گفتار بينديش‌ نه‌ در گوينده‌.
4. قد يقول‌ الحكمة غيرالحكيم‌
ـ گاهي‌ فرد غير حكيم‌، سخني‌ حكمت‌آميز مي‌گويد.
5. ضالّة العاقل‌ الحكمة فهو أحق‌ّ بها حيث‌ كانت
ـ گمشده عاقل‌، حكمت‌ است‌، پس‌ سزاوار است‌ كه‌ هر جا آن‌ را يافت‌، دريابدش‌.
6. الحكمة ضالّة المؤمن‌ فخذ الحكمة ولو من‌ أهل‌ النفاق
ـ حكمت‌ گمشده مؤمن‌ است‌، پس‌ حكمت‌ را ولو از منافقان‌ بگير.
7. العلم‌ ضالّة المؤمن‌ فخذوه‌ ولو من‌ أيدي‌ المشركين‌ و لايأنف‌ أحدكم‌ ان‌ يأخذ الحكمة ممن‌ سمعها منه
ـ دانش‌ گمشده مؤمن‌ است‌، پس‌ آن‌ را برگيريد، ولو آن‌كه‌ در دست‌ مشركان‌ باشد و نبايد از پذيرش‌ حكمت‌ از هركس‌ كه‌ شنيديد عارتان‌ آيد.
8. الامام‌ زين‌ العابدين‌ عليه السلام: لاتحقّر اللؤلؤة النفيسة أن‌ تجتلبها من‌ الكبا الخسيسة، فأن‌ّ أبي‌ حدّثني‌ قال‌: سمعت‌ اميرالمؤمنين عليه السلام يقول‌: أن‌ّ الكلمة من‌ الحكمة تتلجلج‌ في‌ صدر المنافق‌ نزوعاً ألي‌ مظانّها حتّي‌ يلفظ‌ بها فيسمعها المؤمن‌ فيكون‌ أحق‌ّ بها و أهلها فيلقفها
ـ گوهر گرانبهايي‌ را كه‌ در ظرفي‌ پست‌ و بي‌ارزش‌ قرار دارد، حقير نشمريد، پدرم‌ از امام‌ علي عليه السلام نقل‌ كرد كه‌ فرمود: گاهي‌ كلمه‌اي‌ از حكمت‌ در سينه‌ منافقي‌ خلجان‌ دارد تا به‌ جايگاه‌ اصلي‌اش‌ برگردد، پس‌ هرگاه‌ آن‌ را بر زبان‌ آورد و مؤمني‌ شنيد، بايد آن‌ را دريابد؛ چرا كه‌ حكمت‌ از آن‌ مؤمن‌ است‌.
الامام‌ الصادق عليه السلام:
9. خذ الحكمة من‌ أفواه‌ المجانين
ـ حكمت‌ را از دهان‌ ديوانگان‌ نيز بگيريد.
10. عيسي عليه السلام: خذوا الحق‌ّ من‌ أهل‌ الباطل‌، و لا تأخذوا الباطل‌ من‌ أهل‌ الحق‌ّ، كونوا نقّاد الكلام‌
ـ عيسي عليه السلام: حق‌ را از اهل‌ باطل‌ بگيريد ولي‌ باطل‌ را از اهل‌ حق‌ نگيريد، شما بايد ناقدان‌ سخن‌ باشيد [و سره‌ را از ناسره‌ تشخيص‌ دهيد].

منبع:
sematmag.com

[/SPOILER]

Kamran;537240 نوشت:
به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام بر همگی

خب عزیز من ، اگر توی فیلم بخواد از زندگی مردم ضعیف نشون بده ، به چه چیزش باید بخندیم ؟ زندگی مردم بی پول و ندار یا به هر دلیلی بدبخت خنده داره ؟ شما راضی هستی که توی یه سریال کمدی به جای نشون دادن یه فضای شاد ، بیان فضایی از بدبختی های مردم رو نشون بدن ؟ خب عزیز این دیگه کمدی نمیشه که ! ژانرش عوض میشه .
اگر چنین سریال یا فیلم هایی میخواین ، هستش ! اونارو ببینین .


با سلام
جناب کامران تو سریال خانه به دوش و متهم گریخت و ترش و شیرین که یکی از خونواده ها فقیر بودن و..... به چی خندیدیم؟!
اینا سریال های کاملا ایرانی درباره ی خونواده های متوسط و زیر متوسط بودن! فضای شاد خلق کردن ربطی به این چیزا نداره!..... بحثی که هست اینه که اگه قراره یه سریال شاد ساخته بشه چرا متناسب با فرهنگ و شرایط خودمون نباشه؟!
یه نکته ی دیگه ام این که این سریال داره تو ماه مبارک رمضان پخش میشه چرا باید یه سریالی که به مناسبت این ماهه کپی یه سریال آمریکایی با شرایطی که گفتن باشه که هم اونطرف بهمون بخندن اینطرفم غیر از خلق لحظات شاد! که قبلنم گفتم می شد خیلی ایرانی تر( اسلامی تر پیش کش!) این کارو کرد سودی نداره!

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام ، سریال های متهم گریخت و خانه به دوش و ترش و شیرین هم سریال های قشنگین ، من خاطره دارم باهاشون .

نه ، اینا درسته فقیر هستن ، اما اونجا طوری صحبت میکردن درباره ی فقرای خیلی زیر خط فقر ایران در مناطق پرت ایران . اینا اصلا خنده دارن نیستن . حالا هم درباره ی خود این سریال .

ببینید این سریال درسته کپی هست . ببین شما فکر کن. شما یک اثر خیلی جالب خارجی میبینید . یک فیلم . میگید ، به ! چقدر قشنگ بود . حالا میایین و با تاثیر از اون یکی دیگه میسازین (کپی هم عملی ناشایست نیست خلاف گفته های بعضی ها ، بلکه به اندازه ای ، نه در حد اثر اصلی ، بلکه به اندازه ای قابل ستایشه اگر قشنگ در بیاد . ما که تا به حال توی جمع های نقاشی اینطور بودیم )
درا ین وسط همونطور که شما نوشتی ما سریال هایی داریم که شرایط داخلی سریال منطبق هست با قشری از ایران که متوسط هستن یا اجاره نشینن و ... ، حالا یک سریال هم ساخته شده به این شکل که در اون یک سری این شکلی زندگی میکنن . خب تنوعه دیگه .
غربی ها هم نمیخندن به این حرکت ما شما شک نکن .

شما اون سریال رو دیدین تا به حال ؟ توی اون سریال هم خیلی مسائل خانوادگی مطرح میشه ، از نظر دوست داشتن خانواده و اینکه خانواده باید حفظ بشه و ... با فرهنگ آمریکایی البته . یعنی اون سریال برای یه آمریکایی مناسبه چون فرهنگش اونه اما خب شباهت هایی وجود داره بین اون فرهنگ و فرهنگ ما ، که توی این سریال که ساختن ، مشهوده .

این سریال منطبق با فرهنگ ما هست ، حالا اینکه خونه های خیلی خفن و ... ، خب ما هم چنین آدمایی توی ایران داریم . نداریم ؟ این آدما همشون بدن ؟ اگر همش بیان مثل متحم گریخت و خانه به دوش بسازن که نمیشه که ، شاید یکی تنوع خواست .

خب ، به مدل نقد دیگه بحث کنم :
شما میگی مطابق با فرهنگ ما . توی فرهنگ ما مسائلی که توی این سریال داره گفته میشه ، وجود داره . چیز عجیبیه ؟ الان فرهنگ های مشترکی ممکنه وجود داشته باشه بین فرهنگ ایرانی و فرهنگ آمریکایی . شما هم نمیتونی جلوشو بگیری به خاطر مسائل عظیم ارتباطی ...یک سری از این فرهنگ ها بد هست که الگو گرفته شده و توی جامعه ما داره انجام میشه ، یک سری هم که مشترکه ، از پایه چیز خوبیه .توی این سریال هم داره همونارو میگه .

من نسخه ی آمریکایی این سریال رو دیدم ، خیلی چیزای خوب توش بیان میشه که حتی من توی خیلی از خانواده های ایرانی اونارو نمیبینم ! چیزای خوبم ثل محبت پدر به فرزند . اینکه پدر هر کاری بکنه تا فرزند خوب باشه و چیزی رو که میخواد داشته باشه . یا اینکه عشق زیاد شوهر به همسر ، خیلی ها توی ایران هستن حتی همینو ندارن ! (نمیگم وقتی توی اون سریال هست ، همه اونو توی آمریکا دارن ، اونجا هم وضعیت داغون وجود داره)
پس یکی اینکه میشنوین توی این سریال همجنس گرا ها هستن و ... ، یهو تعصبی نشین و بدون دیدن قضاوت نکنین و فقط به این دلیل که یک کپی از یک سریال آمریکاییه ، سریال ساخت خودمون که خیلی از هم بازیگراش خوشم میاد رو زیر سوال نبرین .! منم خودمم از اون مسائل توی اون سریال خوشم نمیاد . ما الان دارم انگار اون سریال رو میبینم ، با شرایط ایرانی اتفاقا خوشحال هم هستم .

اما خب یک چیزی که یکم منو آزار میده . عوض کردن شخصیت دختر فیل دانفی ، که توی این سریال میشه پسر بزرگی که دوستی بزرگ تر از خودش داره که آکاردئون میزنه و پسره ! خب این یعنی اینکه نمیخواد اصلا درباره ی ارتباط بین پسر و دختر توی ایران رو نشون بده . خب اگر سریال ایرانیه ، ما توی ایران خیلی چیزای غلط و درست داریم که اگر یک سریال بحث اصلیش خانواده باشه باید به هر دوتاشون بپردازه و غلط و درست رو از نظر جامعه و فرهنگ ما مشخص کنه .

اما خب با اینکه اینطوری شده بازم خوب از آب در اومده و منطقی به نظر میاد که برای من حداقل راضی کنندست. و اینکه بگم کلا این فیلم کپی کامل نیست ، بخش های طنزی از سریال وشخصیت ها کپی شده اما خیلی بخش ها از سریال هست که کپی نیست . ما توی ایران افراد خرافاتی داریم ، توی آمریکا هم داریم . توی این دو سریال این مسئله با هم مشترکه و به خوبی داره بهش پرداخت میشه . (این مسئله ی عجیبیه ؟!)

ما سریال های زیادی داشتیم که به مسائل خانوادگی و مشکلات پول و درآمد وازدواج و ... پرداخته (به شکل طنز رو میگم) . این سریال هم با سبکی نو و جدید اومده و داره اینکارو انجام میده .

بعد اینکه شما میخوای نقد کنی ، نقد با کوبیدن بون مدرک کاملا دوتا چیز جداست . شما در نقد باید جدای این مباحث که فیلم در ماه رمضان هست و ... ، به نقد فنی و سینمایی خود سریال بپردازی ، به صحنه ها ، به حرف ها و بازیگرا ، اینکه چه دوربینی استفاده شده و به چه طریق ، بعد از این چیزا بیاین درباره ی مسائل مفهومی نقد کنین ، و نقد کردن فقط ایراد گرفتن الکی نیست .
شما باید بگی که از نظر مفهومی چه چیزایی خوبی داره و چه چیزای بدی داره و بعد در مقابل چیزای بدی که داره پیشنهاد های درست بدی که با عملی شدن اون پیشنهاد ها ، اثر یا صاحب اثر پیشرفت کنه .

الان توی این سریال من تا به حال هرچیزی که دیدم ، سعی شده که با شرایط فرهنگی ایران منطبق بشه و شده . از خوبی ها و بدی های خانواده ها میگه . دیگه نمیخوام تعریف کنم چه چیزایی هست ، شما خودتون میدونین (اگر دیده باشین) و حالا نکات منفی در حیطه ی داستان و مفهوم سریال . اولا هنوز تموم نشده که بخوام کاملا نظر بدم . اما تا همینجا من نکات منفی ای که دیدم این بود که ارتباط بین دختر و پسر رو توی این سریال حذف کردن .

و این یعنی حذف کردن بخشی اعظم از مشکلاتی در ایران ، و این مشکل به جای اینکه از طریق راه های فرهنگی مثل سریال بخواد رفع بشه از طریق دیگر در جامعه در خیابان و محیط های عمومی میخواد رفع بشه ! ...

البته میگم ، ممکنه حذف نشده باشه و در آینده ی سریال بهش پرداخته بشه ، هرچند کم بهش بپردازند ، اما خوب و مفید ، بازم قابل قبوله .

شما هم اینطوری بیا بحث و نقد کن ، تعصب فرهنگ رو کنار بذارین لطفا . این فیلم مطابق فرهنگ مائه و بین فرهنگ های امروزی در جهان مشابهات زیادی هست .

در یک خیابان تصادفی ساده می‌شود!
بیشتر مردم دور صحنه گردهم می‌آیند و هرکس نظری (کارشناسانه) می‌دهد و با این‌کار، جو بد و ناآرامی را به وجود می‌آورند(به ویژه اگر راننده زن باشد).
اگر آن مردمان سخنی نگویند، نه‌تنها اتفاقی نمی‌افتد، بلکه شرایطِ آرام‌تری را برای رانندگانِ فراهم می‌آورند.

در یک دعوای خانوادگی، خرده بحثی میان زن و مرد ایجاد می‌شود؛ اما بسیاری از اقوام در این بحث، دخالت می‌کنند. در صورتی که اگر دخالت نمی‌کردند، آن دو، خیلی آسان‌تر می‌توانستند مشکل خود(که اکنون بسیار پیچیده‌تر شده است) را آسان کنند.

در مورد یک مشکل اجتماعی که نامش را حجاب گذاشته‌اند، بسیاری می‌آیند سخن می‌گویند و به گروهی از مردم صفت‌ها و نسبت‌هایی می‌دهند: «آن‌ها، عقده‌ای هستند و برای جلب توجه این‌کار را می‌کنند» (در حالی که همه‌ی مردم نیاز ذاتی به جلب توجه دارند و بیشتر کارهای آدمی برای جلب توجه انجام می‌شود).
اگر اینان سخنی در این زمینه نگویند، نه‌تنها اتفاقی نمی‌افتد، بلکه کارها کم‌کم درست می‌شود.

*****

اگر این نقدهای کوبنده نباشند، هنرمندان آرامش و امنیت ذهنی پیدا می‌کنند و کم‌کم در پی نوآوری می‌روند. ولی تا زمانی که این سرکوب‌گری‌ها باشد و نیازهای اساسی هنرمندان و دانشمندان برآورده نشود، نباید انتظار نوآوری داشت.
بیشتر ما، «آبراهام مازلو» و «هرم نیاز‌ها»یش را می‌شناسیم:
width: 500


وی می‌گوید: تا نیازهای ابتدایی (همچون نیاز احترام، قدردانی و ...) شخص و جامعه‌ای برآورده نشود، نباید از آن شخص یا جامعه، انتظار «نوآوری» داشت. چون نیاز نوآوری، پیش‌نیازهایی دارد که باید برآورده شوند.
در جامعه‌ای که امنیت ذهنی وجود ندارد، قدردانی انجام نمی‌شود و اگر کسی بخواهد دیدگاه خود را آزادانه بیان کند (دیدگاهی که مخالف بزرگان است)، او را به صورت کلی و مبهم بهایی، مرتد و اسراییلی می‌خوانند، نباید انتظار شوکوفایی و نوآوری داشت.
واقعا چرا در جامعه‌ای که نخبگان هوشی و مالی آن با شیب تند به بیرون از کشور می‌روند و کشور، کشوری تقریبا خالی از نخبه شده است، انتظار نوآوری داریم؟

width: 500

«دکتر فیروز نادری» یکی از مدیران برجسته‌ی NASA به خارج از کشور می‌رود؛ ولی پس از آن دوباره به ایران برمی‌گردد برای خدمت به ایرانیان. چه شد که دوباره برگشت؟(مشتی از خروار)

width: 500


«دکتر خالقی مطلق» نزدیک به چهل‌سال از عمر خود را، در آلمان، بر روی پیرایش شاه‌نامه هزینه کرد. پیرایش وی، برای نخستین‌بار در ایران، مورد استقبال بسیاری از ادیبان قرار گرفت.
وی یکی از دلیل‌های موفقیت خود را چنین می‌گوید: «دوری من از ایران سود زیادی در بر داشت؛ زیرا باعث شد که از نقدهای غیرمنصفانه دور باشم و ذهنی آرام بر روی کارم تمرکز کنم»!
وی پس ازاینکه به ایران بازگشت،دوباره دربرابر هجوم نقدها قرار گرفت که در پاسخ گفت: «من تنها به نقد کسانی که کارشناس و شاه‌نامه‌پژوه باشند پاسخ می‌دهم»

ما منتقدان، نیت بدی نداریم؛ همگی دوست داریم که ایران و ایرانی هنرمند باشد؛ ولی به راستی اگر در برابر کارهای هنری ایران، که نوپا هست، این نقدها را انجام ندهیم، زمینه‌ای آرام برای هنرمندان ایجاد می‌:کنیم که پیش‌زمینه‌ی نوآوری و شکوفایی می‌شود.

*****

در جمعی بودیم که یکی از سرشناسان فامیل، با رگی بیرون زده از ستم‌های دیگران چنین می‌گفت: «این‌ها، همه دروغ‌گو هستند و هی خود را «دکتر» می‌نامند؛ ولی حتی بلد نیستند یک نسخه پزشکی را بخوانند!».
نمی‌دانستم گریه کنم، یا بخندم!
ستم آن است که تنش ایجاد کنیم و نگذاریم هنرمندان و دانشمندان در فضایی آرام کار کنند.

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام

این دلایلی که آوردین ، مربوط هست به سریال مدرن فمیلی ، نه هفت سنگ ! ...هفت سنگ فقط یک کپی ظاهری از اون سریاله . اینکه میبنین تشابهاتی وجود داره ، در واقع واقعا چنین شباهت هایی بین فرهنگ ما و آمریکایی ها وجود داره .

هفت سنگ یک سریال ایرانیه . شما اگر میخواین بگین این سریال رو دوست ندارین ، خود همین سریال رو نقد کنین ، نه نسخه ی خارجیش رو ! ...

وقتی یک سری مسائل بین فرهنگ ما و آمریکا مشابه هست ، این درست نیست که بگیم اونا بهتر از ما هستن ، بلکه اصلا این صحت نداره ، فرهنگ ها فقط مشابه هستن ، کسی از کسی برتر نیست . محبت به خانواده در اون مدرن فمیلی هست ، توی این سریال هم هست . هم توی جوامع آمریکایی هست و هم توی جوامع ایرانی . این یک چیز مشترکه در بین همه ی دنیا ، مسائلی هم که داره بیان میشه توی این سریال ، در هر کشوری از دنیا ممکنه بیشترشون رو ببینی ! کشور که فقط آمریکا و ایران نیست که .

چه عیبی داره که من یک شخصیت آمریکایی رو ببینم که داره برای بچه هاش زحمت میکشه و باهاشون مهربونه و من از رفتار های خوبش الگو بگیرم ؟ اشکالی داره ؟
فقط چونکه ملیت اون آمریکایی هست ، اگر این رفتار خوب رو هم انجام بده ، بازم نباید دیدش ؟ حالا اگر اسپانیایی بود چی ؟ یا مثلا ایرلندی ، مغولستانی ؟

میگم توی این چیزا باید تعصب رو کنار گذاشت ، شما هم گفتی فیلم اونیه که داره نشون میده . پس یعنی وقتی من میبینم توی یه فیلم داره محبت پدر و به فرزند رو نشون میده ، گرمی خانواده رو نشون میده ، رفتار های شایسته ی پدر و مادر رو نشون میده ، باید بگم چون این فیلم کپی یک فیلم خارجیه ، پس لا به لاش چیزای منفی داره و ما نمیبینیمشون ؟ از ضمیر ناخودآگاه وارد ما میشه ؟ !

کجای این دو سریال شبیه همند! چندتا خونواده که یه سری اتفاقا تو زندگیاشون داره می افته.ده ها سریال با این نوع موضوع میشه پیدا کرد!

بعدشم شماها همیشه سریالا رو به خاطر نکات اخلاقیشون میبینین! ؟

سریال خانواده مدرن هم به نسبت سریتلتی دیگه یکی از سریالای سالم امریکاست!

حالا یکی دو سکانسش شبیه اون سریاله چه اشکالی داره مگه! (البته من چن قسمت خانواده مدرنو بیشتر ندیدم حوصلم سر رفت)

[="Trebuchet MS"][="Blue"]

Kamran;537470 نوشت:
در واقع واقعا چنین شباهت هایی بین فرهنگ ما و آمریکایی ها وجود داره .

سلام. نمی خوام بحث و کش بدم فقط همین و بگم:
آیا استفاده از تفنگ ساچمه ای (یا هر چیز دیگه) تو فرهنگ ایرانی ها جا افتاده است؟![/]

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام ، این چه سوالی هست شما می پرسین ؟

واقعا شما دارین چنین سوالی میپرسین ؟ یه لحظه فقط یک ثانیه فکر کنین . اول فکر کنین و بعد سوال بپرسین ! ...واقعا چنین سوالی یعنی چی ؟ شما توی ایران زندگی میکنی ؟ نه ، واقعا زندگی میکنی ؟

آیا تا به حال ندیدی که بچه های ایرانی تفنگ های ساچمه ای بگیرن و با هم بازی کنن ؟ (من خودم یک تفنگ این شکلی دارم ! و خیلی میشناسم در بین دوستام که چنین چیزی داشتن ، مال دوران بچگی! ) یا تفنگ ترقه ای که دیگه همیشه بوده توی همه جا پیدا میشه .

یعنی شما تا حالا ندیدی با تفنگ آب پاش ، تفنگ ترقه ای ، تفنگ ساچمه ای بچه ها بهم تیر بزنن یا دیوار یا چیزی رو نشونه بگیرن و تیر بزنن ؟ تیر آبی یا ترقه ای یاساچمه ای ؟ چنین کارایی شما ندیدی ؟ واقعا ندیدی ! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگر ندیدی ، پس من یا دارم توی آمریکا زندگی میکنم یا شما توی یه جای دیگه از کره زمین !

قبل از انقلاب ، بوده که با تفنگ بادی سه تا خال تیر میزدن یک قرون ! شما کجای کاری ! ؟ توی ایران زندگی میکنی اصلا ؟

شما واقعا توی ایران زندگی میکنی ؟

[="Tahoma"][="Indigo"]

عشق طوفان;537423 نوشت:

جناب کامران نظر شما کاملا محترم ولی نگاه ما متفاوته! من یه خورده پیچیده تر نگاه می کنم!

من دارم از این زاویه نگاه می کنم که اونطرف یه عده آدم هستن که برخلاف این طرف که خیلیا خوابن، می دونن دارن چکار می کنن به دنبال تسلط بر ذهن آدما هستن! راهشم بلدن! عجله ایم ندارن! آروم آروم دارن کارشونو می کنن پیام هاییو که می خوان مرتب از طریق رسانه های مختلف دارن به ذهن مخاطبشون تزریق می کنن!

...

یا فیلم هاییو می بینه که توش یه سری کارهای غیراخلاقی عادی جلوه داده میشه! ( معمولا شخصیت های جذابیو انتخاب می کنن که آدم بهشون علاقه ام پیدا می کنه!) نتیجه اینه که کم کم دیگه اون کارو بد نمی دونه مهم نمی دونه! حتی سعی می کنه توجیهش کنه و....

پیام هاشونو کم کم القا می کنن بعد با این پیام ها در مجموع مخاطبشونو می برن به اون سمتی که می خوان به عنوان مثال:

...

جناب کامران رابطه ی ما با آمریکا چیه؟؟ حالا حس ما و خود آمریکاییا و بقیه ی دنیا بعد از این کار چیه؟؟
آمریکاییا: ایرانیا میان سریال مارو کپی می کنن!
دنیا: ایرانیا یه سریال آمریکاییو کپی کردن!
ما: ما اینو از رو اونا ساختیم!
نتیجه؟؟

یه نکته ام به عنوان پی نوشت اضافه کنم که : این که شما می گید نکات مثبت وجود داره درسته منم موافقم حتی تو بدترین فیلم هایی هالیوودیم ممکنه نکات نغز و زیبا و انسانی ای وجود داشته باشه ولی متاسفانه نکات مثبت اثر نکات منفیو و پیام ها رو خنثی نمی کنن و در کنار هم القا می شن!

اینا دلایلی که من این سریالو دوست ندارم!

خیلی خوبه که همه مون به این نکاتی که دوستمون زحمتشو کشیدن یه کم عمیق تر توجه کنیم!

ای کاش بابت ضربات یواشکی ای! که دشمن داره وارد میکنه به ما، برای زدن پاتک به موقع و به جا بهشون، یه کم دقت بیشتری به خرج بدیم...[/]

[="Trebuchet MS"][="Blue"]

Kamran;537558 نوشت:
به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام ، این چه سوالی هست شما می پرسین ؟

واقعا شما دارین چنین سوالی میپرسین ؟ یه لحظه فقط یک ثانیه فکر کنین . اول فکر کنین و بعد سوال بپرسین ! ...واقعا چنین سوالی یعنی چی ؟ شما توی ایران زندگی میکنی ؟ نه ، واقعا زندگی میکنی ؟

آیا تا به حال ندیدی که بچه های ایرانی تفنگ های ساچمه ای بگیرن و با هم بازی کنن ؟ (من خودم یک تفنگ این شکلی دارم ! و خیلی میشناسم در بین دوستام که چنین چیزی داشتن ، مال دوران بچگی! ) یا تفنگ ترقه ای که دیگه همیشه بوده توی همه جا پیدا میشه .

یعنی شما تا حالا ندیدی با تفنگ آب پاش ، تفنگ ترقه ای ، تفنگ ساچمه ای بچه ها بهم تیر بزنن یا دیوار یا چیزی رو نشونه بگیرن و تیر بزنن ؟ تیر آبی یا ترقه ای یاساچمه ای ؟ چنین کارایی شما ندیدی ؟ واقعا ندیدی ! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگر ندیدی ، پس من یا دارم توی آمریکا زندگی میکنم یا شما توی یه جای دیگه از کره زمین !

قبل از انقلاب ، بوده که با تفنگ بادی سه تا خال تیر میزدن یک قرون ! شما کجای کاری ! ؟ توی ایران زندگی میکنی اصلا ؟

شما واقعا توی ایران زندگی میکنی ؟

با نام خدا
منم این چیزایی که شما میگید دیدم ولی اونا اسباب بازی بودن!!! و صدمه ای نمیرسوندن. این نوع تقلید از کار امریکایی دقیقا تقلید از سبک زندگی اوناست. اونا هستن که بیشتر از تفنگ و اسلحه استفاده میکنن. چند درصد از مردم ایران تو خونه شون تفنگ شکار یا ساچمه ای دارن؟؟ بنده به شخصه وقتی دیدم تو این فیلم دختره اومد به مامانش گفت که داداشش اونو با تفنگ زده تعجب کردم... فکر کنم خییییییلی ها هم مثل بنده تعجب کرده باشن. چون این جور چیزا توی فرهنگ ما نیست![/]

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام

ببینین، اون تفنگی رو هم که دختره به مامانش گفت ، بازم الکیه وگرنه اگر واقعی باشه که سوراخ میکنه و خون میاره ! یا کبود میکنه مثل تفنگ بادی ! ...اونم اسباب بازیه . منم یه تفنگ دارم که گلوله های ساچمه ای ریز داره ، وقتی از نزدیک یا فاصله ی دو یا سه متری به کسی شلیک کنم ، طرف دردش میگیره .

یک بچه ی شیطون ،که میخواد مرض بریزه و اذیت کنه ، از چنین چیزی میتونه استفاده کنه که آزار بده کسی رو ! چنین چیزی توی فرهنگ ما هستش ، تجربه هم کردیم و دیدم .
شما ندیدی از این چیزا توی فرهنگ ایران ، دلیل نمیشه که وجود نداشته باشه ! خیلی چیز عادی ایه و توی هر جای کره زمین میتونه رخ بده . یک بچه ی شیطون میخواد خواهرشو اذیت کنه ، یک تفنگ ساچمه ای اسباب بازی داره (اونی که توی فیلم بود ، اسباب بازی بود ، اگر نفهمیدین دقیقا ، دانلود کنین و دوباره نگاه کنین) خب یک تیر میذاره تفنگ رو میگیره سمت خواهرش ، بنگ میزنه و میشینه میخنده ! خیلی چیز عادی ایه و ربطی به ایران و آمریکا نداره .

آقا اگر این امریکا نبود شما چطور میخواستین توجیه بکنین حرف هایی رو که میزنین ! :Nishkhand:

به خاطر تند صحبت کردنم با شما عذر میخوام

[=Trebuchet MS]به نام الله
سلام
حرف شما درست ولی وقتی من این صحنه رو تو نسخه اصلی فیلم که آمریکایی بود دیدم برام قابل قبول تر بود تا یه فیلم ایرانی و متاسفانه کپی!
در ضمن شما میتونید نظر بنده رو قبول نکنید. موفق باشید...

با سلام دوستان من نمی خوام از کسی طرفداری کنم یا تعصب بیخودی نشون بدم ولی بعد از فهمیدن این موضوع و مشاهده ی تکه ای از این فیلم واقعا احساس شرمندگی کردم که آیا واقعا هنر در کشور ما انقدر فقیر شده است که برای سرگرم کردن مردم خود در ماه مبارک رمضان باید از محصولات کشور های غربی با آن طرز تفکرات خاص خودشان استفاده کنیم! جالب است بدانید که این فیلم نامش خانواده مدرن است و جریان زندگی مشترک یک زوج آقا می باشد بهتر است این ویدئو را مشاهده کنید تا اوج وخامت موضوع را درک کنید

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام

جناب میلاد نیک آزما

این سریال رو من دیدم ، جریان سریال فقط یک زوج آقا نیستش ! بلکه جریان یک خانواده بزرگ هست که یکی از این زوج آقایون میشه پسر اون خانواده ی بزرگ ، توی نسخه ی ایرانی میشه گفت آقای بهنام تشکر در این نقش هستند . دیگه فرهنگ اوناست . منم چنین چیزی رو توی سریالش دوست نداشتم و ترجیح میدادم زن و شوهر باشن ولی خب دیگه ، میخوان این فرهنگ رو تو مخ مردمشون بکنن ؛ ما عاقل هستیم تو مخ ما نمیره :ok:

[=arial]با عرض سلام و خدا قوت...

متاسفانه چیزی که جاش توی سریال هایی مثل هفت سنگ،مدینه و... که مخاطبانش زیاد و بیشتر از جوانان هستند ترغیب به دین هستش....یعنی شما توی سریال هفت سنگ نمی تونین یه صحنه پیدا کنین که مربوط به دین و خدا باشه...جوونای ما که از اینا الگو برداری میکنن باید ببینیم چی توش میکاریم تا جوونای ما درو کنن!...چی میشه که آقایی که نقش "امیر" بهش دادن و یا دوستانش و یا دیگر شخصیت های جوان و پیر و میانسال تو فیلم نماز خوندنشو نشون بدن؟مثلا اذان داده و دارن برا نماز آماده میشن! یا تو سریال مدینه! متاسفانه ما این غذاهای روحی رو خورد بچه هامون میدیم بعد میگیم بچه ام چرا نماز نمیخونه؟! چرا موهاش اینطوریه!؟ چرا ... یا اصلا تو سریال هفت سنگ حرفی از لطف خدا،توکل به او،الگو برداری از بزرگان دین آخه چرا نیست؟؟؟ چرااااااااااااااااا؟ واقعا مرضه ها!!! کشورمون اسلامیه نا سلامتی... به خدا آدم باید به این حال گریه کنه... خیلی افتضاح و کثافت بازیه... اصلا نماز و روزه و خمس و زکات و حج و یاد خدا و قرآن تو این فیلما هیچ اهمیتی نداره و در مقابل آهنگ رپ و حرام و بطالت و غفلت از یاد خدا و به راحتی حریم خصوصی رو شکستن و غیره مورد توجه!!! پس مسئولا کجان!!! تو فیلم های پرطرفداری مثل:"خوش نشین ها" "چهار چرخ" "چهار خونه" "هفت سنگ" "ساختمان پزشکان" و... اصلا دین رو مزاحم فرض کردن!!! دین باید وارد اینا بشه تا در جامعه نفوذ کنه یا نه!!!! فقط و فقط غفلت از خدا و فراموشی اونه!!! اصلا تو این فیلما گزینه ای به نام خدا وجود ندراه!!!! (البته برخی نیز به مبارهز پرداختند و فیلمهایی ساختن که ارزش های دینی رو احیا میکنه ولی اصلا میشه گفت مخاطب هاشون خیلی کمتر و باصطلاح بی نیاز از آموزشه...)
چی میشه ارزش های دینی رو لابه لای این فیلما به جوونا و مردم آموزش بدیم!!! آخه مگه چی میشه! یه نماز ده ثانیه نباید وقت فیلم رو بگیره!

و اینکه دیروز از شبکه ی نمایش فیلم سینمایی کفر آلود زهرماری ننگین محصول هندوستان "الو" پخش شد که هیچ خبری از وجود خدا،دعا، توکل به خدا،یاد خدا،ترس از خدا،تقوا،نیست یا اصلا دین رو تخریب میکنه...اصلا تخریب چیه تبدیل به افسانه و نمیدونم مزخرف و خرافات و چیز اضافی و فاقد ارزش حتی کمتر از نخ دندان (واقعا) میکنه...

و یا فیلم شیطان پرستی "آگاهی" که به تازگی از شبکه 1 سیما پخش شد که متن فیلم القای تفکرات و اصول شیطان پرستی بود!!!

مسئولا پس چرا غافلند!!! یا اصلا کار خودشونه خدایی نا کرده؟؟؟!!!!!!

یا حتی فیلم های بت پرستا که کارشون از ارزش انداختن دین و حتی ضد اسلامی و تخریب اسلامه....مثل:جومونگ،سرزمین آهن،سرزین بادها،امپراطور دریا،دونگی،فیلم های خارجی و نمی دونم کوفت زهرماری های دیگه...

اسلام در خطره...ما باید کاری بکنیم...ما نا سلامتی منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم...حالا این متن و بخونی یکم اراده ات قوی بشه که مثلا آره باید شکایت کنیم اطلاع بدیم نقد کنیم بعد از یک ربع سرد نشین و بگین که ول کن!!!! این فریضه ست برا هممون!!!

از شما تمنا میکنم یه کاری بکنین! حتما پیگیری بکنین به رهبر،رییس جمهور،علما،روحانیون،مراجع و... اطلاع بدین

خدا شاهده ها!!! حتما یه کاری بکنین...اجرکم عندالله

ان شاءالله در این کار امام زمان (عج) هم ما رو یاری کنه...


به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام بر شما

یک سوال دارم از شما . آیا محبت به خانواده و کلا چیزایی که در هفت سنگ نشون میده ، جزو رفتار هایی نیست که در دین اسلام گفته ؟ یعنی اینکه بخوایم بگیم اسلامی باشه حتما باید توش نماز نشون بده ؟ اینکه بخوان نماز رو ترویج بدن ، اینطوری جالب نیست که فقط یک سکانس رو نماز نشون بدن که فلانی داره نماز میخونه . اینطوری تبلیغ نمیشه .

البته من خودمم ، دوست ندارم که توی یک سریال یا فیلمی از خدا نام برده نشه . (اگر موضوعش چنین چیزی رو بپذیره و توش نباشه) اما عدم وجود این ، نتیجه اش آشغال بودن یک سریال یا فیلم نمیشه . برای ساخت اون زحمت کشیده شده ، داره فرهنگ خوب و زیبایی رو نشون میده ، همون چیزایی که توی اسلام بهش اشاره میکنه . یا جزوی از فرهنگ ما مردم هست (حالا بعضی جاها که از دست خارج میشه اونم به خاطر طنز هست و محض خنده ، چون سریال طنز نیازمند دست و پاچلفتی ، حرف های خنده دار ، رفتار های غیرعادی ، خراب کاری و ... هست که مردم بخندند و شاد بشن)

بعد اینکه هنوز چند قسمت از سریال هفت سنگ پخش شده ، شما از کجا میدونی که در آینده در یک یا چند قسمت نخوان به مسائل مذهبی و اون مشکلات عقیده ای که معمولا نوجوان ها دچارش میشن ، بپردازن ؟ شما فقط با دیدن چند قسمت از یک سریال ، درباره اش قضاوت نهایی و حکم صادر میکنین ؟ میدونین این یه نوع تهمت هست ؟ و کار ناپسند در اسلام .

چون این سریال حول محور زندگی امروزه مردم میگذره و مشکلات مختلف رو داره بیان میکنه و از اونجا که شخصیت های نوجوان هم در این سریال وجود دارن ، ممکنه در قسمتی به مسائل مذهبی بپردازند .

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام

خب قسمت امشبش رو دیدیم ، اگر دیده باشید . این حرفایی که زدین رو باید پس بگیرین . دیدین توش داشت از ایثار میگفت ، از خودگذشتگی . صحنه های از نام شهدا و آخرش مسجد رو هم نشون داد ! پس تهمت نزنین که کار بدی هست .

خیلی هم جالب نشونش داد با اینکه از یک سری اتفاقات توی نسخه ی خارجیش ، برداشت کرده بود اما طوری سرهم کرده بودش که چیز جدیدی رو نشون بده .

بازم میگم ، تا سریال کامل نشده و کامل ندیدین ، تهمت ، نظر قطعی و حکم مشخص نکنین !

سلام
راجع به فیلم هفت سنگ یه مقدار داره جای زن ومرد رو تغییر میده . مرده احساسی هس ونمیتونه تصمیم بگیره وهمه چیز یهویی میشه . زنه منطقی فکر میکنه وبه فکر دخل وخرجه. وتو خونه تقریبا حرف حرف اونه
جابه جایی زن ومرد تو هر شرایطی بده. از خدا که پنهون نی من وقتی ده سالم بودم رفیقم بهم یه سی دی داد گفت برو تو دی وی دی زمان تنهایی ببین . یه فیلم جنسی بود . هیچی نمیدونستم از فرداش رفتم پرس وجو .
الان توی وبلاگ پاسخ به مشکلات جنسی اکثرا این سوال هس که یه دختر 16 تا 20 سالم خود ارضایی میکردم واز وجوود پرده بکارت اطلاع نداشتم و........................
خوب من وقتی ده سالم بود از وجود این پرده اطلاع داشتم . حالا ممکن اون چیزی راجع به من بدونه که من خودم ندونم واین یعنی جابجایی مسئولیت (اسمش از خودمه)
و توی این فیلم دیده میشه واین خودش یه تراز برای یه خانواده شاد معرفی میکنه . البته امکان داره از عمد نباشه و فقط واسه ساخت یه صحنه کمیک باشه
------------------------------------------------------
این نقد منه کسی مشکلی داره بفرماد

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام

یک مثال بهتر میزدین بهتر نبود ؟ :Nishkhand: مقایسه ی دوتا چیزی که ربطی به هم نداره !

خیلی از خانواده ها هستن که در اون پدر ، ممکنه کارای سرخود انجام بده که همسر جلوشو میگیره ، و من به وضوح دیدم این قضیه رو . چون مرد و زن مکمل همدیگر هستن و در مشکلات و همه چیز در حالت تکامل جلو میروند . (اگر همدیگه رو دوست داشته باشن !) بنابراین این سریال داره چیز خوبی نشون میده .

البته این رو هم در نظر بگیر ، این یک سریال کمدی هست . وجود شخصیت های احمق ، یا دست و پا چلفتی (که در مرد ها این نوع شخصیت زیبا تر جلوه میکنه و خنده دار تره - البته این شاید به خاطر این باشه که مرد ها در این نوع نقش ها ، معمول تر هستن (از نظر خودم البته)) خیلی عادی هست . پس به نظرم خرده گرفتن به این قضیه ، مسیر انحرافی رفتن هست .

Kamran;538002 نوشت:
به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام

یک مثال بهتر میزدین بهتر نبود ؟ :Nishkhand: مقایسه ی دوتا چیزی که ربطی به هم نداره !

خیلی از خانواده ها هستن که در اون پدر ، ممکنه کارای سرخود انجام بده که همسر جلوشو میگیره ، و من به وضوح دیدم این قضیه رو . چون مرد و زن مکمل همدیگر هستن و در مشکلات و همه چیز در حالت تکامل جلو میروند . (اگر همدیگه رو دوست داشته باشن !) بنابراین این سریال داره چیز خوبی نشون میده .

البته این رو هم در نظر بگیر ، این یک سریال کمدی هست . وجود شخصیت های احمق ، یا دست و پا چلفتی (که در مرد ها این نوع شخصیت زیبا تر جلوه میکنه و خنده دار تره - البته این شاید به خاطر این باشه که مرد ها در این نوع نقش ها ، معمول تر هستن (از نظر خودم البته)) خیلی عادی هست . پس به نظرم خرده گرفتن به این قضیه ، مسیر انحرافی رفتن هست .

سلام علیکم ورحمه الله

نگکفتم این دو موضوع به هم ربط داره . فقط مثال بود دوست عزیز مثال قشنگتری هم نبود برادر. خواهشا برای من دعا کنید.
من نگفتم مرد تنها تصمیم گیره ونقش تربیتی داره. هدف فمینیست ها چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون عقیده دارن زن، زن بدنیا نمی آد ودرصیرورت جامعه زن میشه . هدفشون اینه که صفات مردونه رو تضغیف کنه
دقت کنید توی این سریال زن منطقی تصمیم میگیره ومرد یهویی تصمیم میگره . پس این یعنی جابه جایی بعد حالا اینو کسی میبینه وبه عنوان شاخص یا تراز میپزیره . خانومیه سعی میکنه ادای مردا رو در بیاره
آیا مرد میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه داره ادا در میاره . از زن بودن خودش هم فاصله میگیره. ( واسه اطلاعات بیشتر راجع به تغییر هویت به کتاب آیینه سرتا سر ترک برداشته آگاتا کریستی شخصیت الا زیلنسکی مراجعه بشه) پس یه جوری سردر گم میشه . واسه مرد هم همینطوره.

منظور این بود

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام

خب احتمالا چنین تغییر هویت شخصیتی در این سریال لازمه ی ایجاد طنز بوده . من این کتاب آگاتا کریستی رو نخوندم ، سراغش میرم حتما . از اونجا که آگاتا کریستی ملکه جنایت هستش ، اکثر کتاب هاش در زمینه ی جنایی نوشته شده . حس و حال و جنس داستان های او با طنز فاصله داره .

کاربرد چنین مفهومی در این سریال امکان داره که فقط محض کمدی کردن مسائل باشه (که در واقعیت هم واقعا چنین چیزایی رخ میده که مرد حماقت هایی بکنه که زن جمعش کنه ! ، خصوصا در زمینه های مالی )

سلام
همین [=Georgia][=Georgia]1 ساعت پیش خبری توی سایت خبری ایسنا راجب واکنش دنیا به ساخت و کپی این سریال میخوندم [=Georgia][=Georgia].
انقد مسخره کردن که براشون شدیم جوک.
من از خودم شرمنده شدم. تهیه کننده و گارگردان و بازیگراشو و صدا و سیما رو نمیدونم [=Georgia][=Georgia].

این همه سریال طنز ساخته ایران. یعنی الان دیگه نمیتونه زده تو کار کپی!

سلام بر شما

اگر از زاویه و نگاه حرفه ای بخواهیم ببینیم بله نباید از روی دست دیگران کپی بردارند بلکه باید خودش هنرش را ثابت کند.

اما از نظر شرعی چه اشکالی دارد؟

فتاوای برخی مراجع آن را حلال و جایز می داند و بنابر نظر مقام رهبری هم در صورت وجود قرارداد، اشکال دارد، در صورتی که ما قرارداد حق تالیف را امضا نکرده ایم.

از طرفی، پیامهای خوب تربیتی این فیلم را نباید نادیده گرفت. لذا صرف کپی بودن دلیل بر بد بودن همه چیز این فیلم نیست.

پس هم خوبی را بگوییم و هم بدیها را.

با سلام

خلاصه عرض کنم :

این سریال اصلا مشابهتی با فرهنگ ما نداره و هیچ حرفی برای گفتن هم نداره !!

همش یه سری ادم که دور خودشون میچرخن !!

اخه این کجاش سریال ماه رمضونی هست ؟؟

نماز و روزه و سحری خوردن !!

دقایق معنوی زیبا !!!

من اصلا ندیدم ( جز 5 یا 6 دقیقه )

ایا در این سریال هست ؟

ابوالفضل;541560 نوشت:
با سلام

خلاصه عرض کنم :

این سریال اصلا مشابهتی با فرهنگ ما نداره و هیچ حرفی برای گفتن هم نداره !!

همش یه سری ادم که دور خودشون میچرخن !!

اخه این کجاش سریال ماه رمضونی هست ؟؟

نماز و روزه و سحری خوردن !!

دقایق معنوی زیبا !!!

من اصلا ندیدم ( جز 5 یا 6 دقیقه )

ایا در این سریال هست ؟

سلام

بله، حق با شما است. ولی این عیب همه سریالهای ماه رمضان در همه سالها است.

البته با این بیان شما، اگر این سریال در غیر ماه رمضان باشد، دیگر این اشکال را نداشت.

چیزی که سریال هفت سنگ را تابلو کرده همین کپی برداری آن است که بنده می گویم این دلیل نمی شود که از دیگر خوبی های این سریال چشم پوشی کرد و یا انتقادها را به این سریال اختصاص داد.

این انتقادها به دیگر سریالها هم وارد است. می ماند کپی برداری که آن هم (بنابر نظر برخی مراجع) جایز است و گناه نیست.

سلام
بنده سر سفره افطار بسیار دیدم.
اون خانم (مادر 3 تا بچه) بسیار و بیش از اندازه لوس میشه.اصلا شایسته ی یک زن مسلمان ایرانی نیست که جلوی 75 میلیون ادم اینجوری فیلم بازی کنه.
و مناسبی هم با این ایام مبارک نداره.
ولی اگر بخوایم خوبی اش رو هم ببینیم ، فکر می کنم بعضی از قسمت هاش خیلی اموزنده هست و نویسنده معمولی اون رو ننوشته و یک کارشناس و مشاور کمک کرده است.
با ارزوی قبولی طاعات اسک دینی های عزیز.
یاحق

بسم الله الرحمن الرحیم
الهی عجّل لولیک الفرج
اللهم صل علی محمد وآل محمد

سلام و درود خداوند متعال و فرشتگان بر شما روزداران
عباداتتون قبول درگاه الهی

بنده مدت طولانی هست اصلا تلویزیون تماشا نمیکنم .اصلا فرصت چنین سریالهایی رو ندارم و هرچند فرصتی پیدا کنم نیز تلاش میکنم به تلویزیون گوش و چشم نسپارم ...
از چنین رسانه ای مطلب دریافت نمیکنم چه برسد که خدایی ناکرده محو تماشای سریال شوم!!!!!
سریالها هر چند محتوا داشته باشند ولی دلایلی هست که برای بنده مضر هست همان طور که موسیقی برای خیلی افراد و از جمله بنده حذف شده هست ...

برادرم میگفتند به نقد تماشا میکنند ( به فرموده مقام معظم رهبری ،درباره آثار دکتر شریعتی) ....

میگفتند نام یکی از افراد که خیلی تاثیر در فرهنگ سازی دارد نام یکی از آلات موسیقی است !!!!:Moteajeb!:
میگفتند یک سریالی بوده که قبلا پخش میشده و نام خانمی ستایش و ثنا بوده و از آن به بعد این نام در ثبت احوال آماری بالا به خود اختصاص داده. با این وضع معلوم نیست چه بر سر نام کودکان خواهد آمد؟:Ghamgin:
متاسفم

...الهی ضاقت الارض... الهی انت المستعان و الیک المشتکی:Ghamgin: ...یا محمد یا علی ... العجل یا مولای یا صاحب الزمان

بسم الله الرحمن الرحیم
الهی عجّل لولیک الفرج
اللهم صل علی محمد وآل محمد

سلام

خدایا کمک !!!!

ینی چی که یه دختر میره به یه پسر میگه بیا خواستگاری من (سوری) ...

به یه علت خیلی مسخره

خیلی لوس و ننر و بی ادب و بی تربیت و بی نزاکت...

بعد نیاد به خاطر خدا به دختر بچه هایی که مثل برِّه میمونن حداقل محض رضای خدا یه کاری کنه عاقبت پسره بگه من قدرت نه گفتن نداشتم ازت بدم میاد...

متاسفانه و بدبختانه از بد روزگار واقعی

اتفاقا آقا پسر میگه منم عاشقتم بعد همه چیز خیلی عادِی جلوه داده میشه و بعد هم همه دخترا یاد میگیرن به کارهای زشتشون ادامه بدن
وای خدای من حق با اونی نیست که میشنوه انتقاد وارد نیست؟؟؟

"وقتی میشنیدم که خواهرم این داستان رو تعریف میکرد صورتم داغ شده بود از چیزی که مردم ایران عزیز ما رو فرض کردن...با این آگهی های مسخره شون..."

اللّهم عجّل لولیک الفرج.....

[="Microsoft Sans Serif"][="Black"]بهتره آدم نه فیلم ببینه و نه بشینه وقت بذاره برای نقد کردنش ![/]

دوستان سلام

یک سری سوال در قالب دو موضوع دارم،

1- آیا واقعا کار دیگری مهم تر از نقد سریال نیست که یک بچه حزب اللهی انجام دهد؟
یک نفر که واقعا مشخص نیست که چه قدر عقاید درستی داشته باشد، پولی می گیرد و طبق یک سناریویی و طبق عقاید خود سریالی می سازد و این سریال می شود حاصل اندیشه های او مطابق با یک سری استانداردهای صداوسیمایی که بود و نبودشان چندان فرقی نمی کند. این نویسنده و کارگردان مگر چقدر مهم هستند که اندیشه هایشان دیده و نقد شود؟
چرا این وقت گرانبها را صرف تفکر و بررسی اندیشه هایی که ارزشمند باشند نمی شود؟
چرا وقت برای سریال و نقد آن هست اما برای خواندن بیانات و مطالبات امام خامنه ای و تجزیه و تحلیل آنها نیست؟

2- چرا نقد؟ و چرا این همه نقد می شود؟
مسئله ای که به شدت مرا می آزارد و تقریبا هرجا که رفته ام و فعالیتی داشته ام، مسئله تهدیدگرایی و کار سلبی کردن است.
متاسفانه در اکثریت مکانهایی که انسان وارد می شود، سخن از نقد، نقل محافل است.
در فضای عمومی جامعه، نقد وضعیت موجود بیداد می کند.
در محافل مذهبی و بچه حزب اللهی ها حرف از نقدهایی مثل نقد سریال و نقد دولت و ... است.
در محافل دانشجویی و بعضا طلبگی سخن از نقد سیستم آموزشی و مسائلی از این دست است.
در مجمع های علمی نیز به همین منوال است و بازار نقد و جواب نقد داغ است و ای کاش که همه این دعواهای علمی بر روی مسائل مورد ابتلا بود. مثلا هنوز دعوا بر سر مسائل معرفت شناختی نقل محافل علوم انسانی است.
این همه نقد و نقد و نقد، نه تنها مطلوب نیست بلکه به دلیل اینکه آن در اکثریت موارد به نوعی سیاه نمایی است و سیاه نمایی نیز امید را از جامعه می گیرد، با مطالبات امام خامنه ای منافات دارد.
متسافانه انجام کار ایجابی و توجه به فرصت ها و استفاده از آنها که مطالبه ویژه حضرت سید علی است به شدت مغفول مانده است.
از نقد وضعیت موجود، امیدبخشی به جامعه صورت نمی گیرد
با نقد سریال و دولت، سریال مطلوب ساخته نشده و دولت مطلوبی بر سر کار نمی آید.
با نقد سیستم آموزشی و آن هم نقد های سطحی، به یک نظام آموزشی صحیح دست پیدا نمی کنیم.
با نقد نظریات علمی تاریخ مصرف گذشته، تولید علم صورت نمی گیرد.

عزیزان، نقد کردن پاسخی به سوالات و معضلات نمی دهد و تنها کمک آن شناخت مشکل است.
بسیاری از ما مشکل ها را می شناسیم، مهم ترین کار پس از شناخت مشکل، تفکر و دست به کار شدن برای رفع مشکل است.

به قول عزیزی، ما از لا إله إلا الله، قسمت " لا إله" که نفی و نقد مسائل است را گرفته ایم و قسمت " إلا الله" که بخش مهمتر و اثباتی آن است را رها کرده ایم.

علی علی

مکلف;570981 نوشت:
1- آیا واقعا کار دیگری مهم تر از نقد سریال نیست که یک بچه حزب اللهی انجام دهد؟
یک نفر که واقعا مشخص نیست که چه قدر عقاید درستی داشته باشد، پولی می گیرد و طبق یک سناریویی و طبق عقاید خود سریالی می سازد و این سریال می شود حاصل اندیشه های او مطابق با یک سری استانداردهای صداوسیمایی که بود و نبودشان چندان فرقی نمی کند. این نویسنده و کارگردان مگر چقدر مهم هستند که اندیشه هایشان دیده و نقد شود؟

سلام
چه قدر این صحبتتون برای من عجیب بود!!
یه نگاه به عکس آواتارتون بندازید!همین آقای شهید آوینی میدونید چنتا کتاب و مقاله درباره سینما و تلویزیون نوشتند؟؟؟!
فکر نمیکنید سینما و تلویزیون موثر ترین نقش رو در فرهنگ و زندگی ما دارند؟؟؟
فکر نمیکنید اگه همین بچه مذهبی ها بیشتر وارد این عرصه میشدند الان وضعیت سینما و تلویزیون ما این نبود؟؟!!

دوستان سلام

آرامش;572226 نوشت:
سلام
چه قدر این صحبتتون برای من عجیب بود!!
یه نگاه به عکس آواتارتون بندازید!همین آقای شهید آوینی میدونید چنتا کتاب و مقاله درباره سینما و تلویزیون نوشتند؟؟؟!
فکر نمیکنید سینما و تلویزیون موثر ترین نقش رو در فرهنگ و زندگی ما دارند؟؟؟
فکر نمیکنید اگه همین بچه مذهبی ها بیشتر وارد این عرصه میشدند الان وضعیت سینما و تلویزیون ما این نبود؟؟!!

علیک السلام بانو،
شهید آوینی نظرات مختلفی دارند و قرار نیست که به واسطه اینکه آواتار حقیر مزین به چهره مبارک ایشان است، تمامی نظرات ایشان را بپذیرم
ضمن اینکه اگر با دقت بیشتری به سخنان این حقیر نگاه کنید متوجه خواهید شد که تضادی با کتاب و مقاله و کلا کار ایجابی در این زمینه ندارد.
علی علی

آیا واقعا کار دیگری مهم تر از نقد سریال نیست که یک بچه حزب اللهی انجام دهد؟
یک نفر که واقعا مشخص نیست که چه قدر عقاید درستی داشته باشد، پولی می گیرد و طبق یک سناریویی و طبق عقاید خود سریالی می سازد و این سریال می شود حاصل اندیشه های او مطابق با یک سری استانداردهای صداوسیمایی که بود و نبودشان چندان فرقی نمی کند. این نویسنده و کارگردان مگر چقدر مهم هستند که اندیشه هایشان دیده و نقد شود؟
چرا این وقت گرانبها را صرف تفکر و بررسی اندیشه هایی که ارزشمند باشند نمی شود؟
چرا وقت برای سریال و نقد آن هست اما برای خواندن بیانات و مطالبات امام خامنه ای و تجزیه و تحلیل آنها نیست؟

سلام علیکم .
تنها هنری که برای هنر اجرا میشه وهیچ هدفی نداره سیرک هست - همه سریال ها تفکری سطحی درشون موجود هست .
تفاوت جمهوری اسلامی با سایر حکومتها مگه در این نیست که هدف این حکومت آشنا کردن مردم با تفکرات نابه . برای این کار ابتدا نباید تفکر مخالف تفکر ناب رو زد . میشه اندیشه شیطانی و الهی در کنار هم باشن؟؟؟؟؟؟ . مگه توی جمهوری اسلامی نباید این موضوع در سطح جمعی صورت بگیره . خوب اندیشه ای که به صورت فیلم در می آد وارد یه جا معه ای میشه نباید نقد بشه ؟؟؟؟ تا مردم بدونن این اندیشه از ذهن یه انسان فاسد در اومده ونباید بهش عقیده پیدا کنن.
وصد البته این اندیشه ها برخلاف فیلم های ارزشی با بیل منتقل نمیشه ونیاز به بررسی . چرا باید تفکری که توی غرب غرب رو به یغما برده توی ایران وشیعه خانه امام زمان به عنوان تفکر غالب پیاده بشه
من

:Narahat:

پرده نشین

چند شبی است که از پخش سریال پرده نشین میگذرد . سریالی که به روحانیون و حضور آنها در محله‌ها و در کنار مردم توجه دارد و روی این موضوع متمرکز شده که روحانیون می‌توانند در حل مشکلات مردم به آنها کمک‌کنند.
اما اینکه دیده میشود سایر افراد ..آدمهای اهل مسجد و پای منبر نشین ،مثل میرزایی و غیره اینطور حق و ناحق میکنند بیننده را به فکر میاندازد..
ولی در کل
فضای حوزه ای اش بسیار مثبت, بازی ها قابل قبول و تیتراژش زیباست.
نکته جالب اینجاست که از بازیگران طنز برای نقشهای جدی استفاده شده و البته بازیهایشان هم تقریبا بدون اغراق است.حاج اقای شهیدی ،شخصیتی دانا و مثبت ،بین مردم طلبکار و پسرش، حق را به حقدار یعنی مردم طلبکار می دهد که گرچه بطور عادی این انتظار از یک روحانی میرود ولی با توجه به سیستم آقازادگی در جامعه ما طرح این مورد نکته قابل توجهی است.

حاج آقامهدوی که عمریست درس اخلاق و بحثهای خانواده محور دارد حالا باید مشکل خانواده خودو نارضایتی همسرش را حل کند .
و براتعلی طلبه ساده و درستکاری که پرتلاش است و میخواهد از بزرگان دین الگو بگیرد..
اینکه بیننده بداند آدمهایی که مدتهاست پای حرفهایشان نشسته در گرفتاریهای زندگی شخصی خود چطور عمل میکنند میتواند جالب باشد..


[="Tahoma"][="Indigo"]یا الله*

سلام..

اصلا همه چی رو ندیده بگیریم...

"فرهاد آئیش" در نقش روحانی رو کجای دلم بذارم؟!!!

واقعااا کسی نبود این نقشو بازی کنه؟!!!

البته من سریالو دنبال نمیکنم و فقط چند بار گذری دیدم...[/]

خیلی روحانی ها رو چاق نشون داده:khandeh!:(البته بعضی هاشون هم واقعا چاق هستند!!!)
بعد آدم که فیلم رو میبینه میگه اینا که همش تو حوزه بیکارن! همش کارهای الکی پس کی درست حسابی درس میخونند؟:Gig:
درکل با این وضعیت بازیگرای این مملکت و تفکرات برخی کارگردانا (یک فمینیسته یکی بی خدا یک ...) همینم غنیمته!!!
هرچند حوزه ما هم دیگه نباید زیاد بزرگش کرد یک بارم فیلم بسازن چندتا روحانی توش فاسد باشن الان مگه سران فتنه دوتاشون روحانی نبودن!!!
فیلم هرچه واقع گرایانه تر باشه مردم بیشتر میبینن نباید از یک روحانی مسن یک پیغمبر ساخت و معصوم نشون داد همه ما اشتباه داریم
درکل برای شروع بدک نیست یک فیلمی هم جدیدا اومده فرشته ها با هم می آیند اونو جواد عزتی بازی کرده!درمورد زندگی یک روحانیه که ...
خودتون برید ببینید
هرچه فاصله مردم کم به با روحانیت بهتره حالا میخواد با فیلم باشه یا چیز دیگه
یا حق

[="Lucida Sans Unicode"][="Purple"]

הנביא מוחמד;609864 نوشت:
خیلی روحانی ها رو چاق نشون داده

سلام. موافقم.
به نظرم در کل فیلم خوبیه و یه ایراد کوچولوی دیگه ای هم که داره اینه که طلبه هاش خیلی کتابی حرف میزنن در صورتی که تو واقعیت اینجوری نیست و اونها هم مثل مردم، عامیانه حرف میزنن. (اگر بحثشون علمی نباشه:Cheshmak:)[/]

הנביא מוחמד;609864 نوشت:
هرچند حوزه ما هم دیگه نباید زیاد بزرگش کرد یک بارم فیلم بسازن چندتا روحانی توش فاسد باشن الان مگه سران فتنه دوتاشون روحانی نبودن!!!

درست میفرمایی برادر. اما نکته اینه که طرف هدفش انتقاد و اصلاحه ، یا......

اگر دقت کنید اتفاقاً تنها نوع روحانی بدی که تا حالا ساخته نشده ، همونه که واقعاً معنای بد میده!

یعنی هر چی تا حالا به روحانیت انتقاد شده ، به دینداری روحانیت شده!!!!

و روحانی خوبی که به تصویر در اومده ، روحانی یی بوده که یه کَمَکی هم اومانیست باشه!!!

البته به استثنای یکی دو تا کار ، مثل طلا و مس

راستی برادر نوشتهء امضات ، منظورت کیه؟

فقط یه قسمت این سریالو دیدم

که کلیم دلم خنک شد پسره رفت دنبال عشقش و مجبوری لباس روحانیت نپوشید:khandeh!:

فیلمو ندیدم و علاقه ای هم به دیدنش ندارم.

مسـافر;609911 نوشت:
سلام. موافقم.
به نظرم در کل فیلم خوبیه و یه ایراد کوچولوی دیگه ای هم که داره اینه که طلبه هاش خیلی کتابی حرف میزنن در صورتی که تو واقعیت اینجوری نیست و اونها هم مثل مردم، عامیانه حرف میزنن. (اگر بحثشون علمی نباشه)

سلام درست میگی نمیدونم مطلب به این واضحی رو چرا کارگردانای ما متوجه نمیشن!!!
در مورد فیلم های تاریخی هم همینه ادبیات بازیگرا در حد تاریخ بیهقیه!!! بابا درست حرف بزن ببینیم چی میگی دیگه!!!
روحانیه داره حرف میزنه آدم فکر میکنه دارن براش کتاب میخونند بابا کسی که دوبار سخنرانیای مثلا حجت الاسلام عالی فرحزاد و ... رو ببینه میفهمه اینا معمولی حرف میزنند کارگردانای کشور ما چرا اینطورین؟
یا حق

הנביא מוחמד;609864 نوشت:
ک فیلمی هم جدیدا اومده فرشته ها با هم می آیند اونو جواد عزتی بازی کرده!درمورد زندگی یک روحانیه که ...

سلام و عرض ادب
من که سریال پرده نشین رو چون از اول ندیدم دیگه نمیتونم ببینم!!!!

ولی این فرشته ها با هم می آیند رو دیدم!و اصلا خوشم نیومد:Narahat az:
چون یه کپی بسیار ضعیف از طلا و مس بود!

پیشنهاد میکنم دوستان ببینن نظراتشونو بگن.

یا علی.

آرامش;610035 نوشت:
ولی این فرشته ها با هم می آیند رو دیدم!و اصلا خوشم نیومد

من با اون قسمتش حال کردم که به زنه میگه بچه برکته زندگیه و دکتره میاد بهش میگه زنت سه قلو حاملس آخر خنده بود:khaneh:
البته جالب اینجا بود که این یکی رو لاغر نشون داده بودن!:khandeh!:
یا حق

سلام
جدیدا یک فیلم بر ضد حجاب ساختن که یک دختری خون آشام ایرانی هست

منبع تصویر :اپایگاه خبری تحلیلی فرارو

من تریلرش رو دیدم سیاه و سفید و یک مقدار هم +18
کاملا خواستن حجاب رو بزنند خیلی تابلو هم هست
جالبه گویا این فیلم انتخاب هم شده
ببینید حجاب چه بلایی بر سر دشمن ما آورده که اینطوری عمل میکنند
یا حق

sepidzand;73675 نوشت:
چون بعضا احوال معلوم است
؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
حالا که قرار نیست از سیره امامانمان چیزی یاد بگیریم،بیایید سعی کنیم از طنز اخلاق یاد بگیریم

«شمعدونی» عنوان جدیدترین کار سروش صحت در مقام کارگردانی یک مجموعه طنز تلویزیونی است؛ کاری که سعی دارد در قالب یک طنز خانوادگی – اجتماعی برای لحظاتی تماشاگران را سرگرم و شاد کند. اتفاقی که فیلمساز در رسیدن به آن نتوانسته به موفقیت لازم دست پیدا کند.
شمعدونی را از دو بعد می‌توان نقد کرد. ابتدا در بحث فنی که یکی از ضعیف‌های سیماست. دوم در بحث مفهومی که یکی از آسیب‌های جدی در حوزه کارهای خانوادگی تلویزیون است.

*نقدی فنی بر شمعدونی

برای شروع بحث را از نقد فنی آغاز می‌کنیم. اولین قدم در موفقیت یک مجموعه تلویزیونی انتخاب عوامل خوب برای یک مجموعه تلویزیونی است. این مسئله به هیچ وجه در «شمعدونی» درست از کار در نیامده است، چون بازیگرانی که برای آن انتخاب شده اند، اکثرا در این حوزه تبحر لازم را ندارد، حتی «حسن معجونی» که قبلا سابقه طنز داشته در نقش آفرینی خود موفق نبوده، چون اساسا شیوه بیان و ظاهر وی برای نقش‌های طنز جذابیت لازم را ندارد.
درباره آتنه فقیه نصیری هم باید گفت؛ سروش صحت، یک انتخاب کاملا اشتباه را در این زمینه انجام داده، چون این بازیگر اساسا یک هنرپیشه نقش‌های جدی است. برای همین حضور وی در کار طنز به هیچ وجه باور پذیر نیست.

*نگاهی به کارگردانی

مسئله دیگر به کارگردانی بر می‌گردد. این سریال در مقایسه با کار قبلی سروش صحت «ساختمان پزشکان» با یک افت محسوس مواجه است، به نحوی که مشخص است، کارگردان در هدایت بازیگران و تبدیل فیلمنامه به آنچه در تصویر می‌بینیم موفق نبوده است، حتی میزانسن‌های این کار هم به خوبی از کار در نیامده است. این ضعف را هم اینگونه می‌شود ارزیابی کرد، کارگردان می‌خواسته با دیالگو‌های سطحی تماشاگر را بخنداند. درباره دیگر بخش‌های فنی این کار همچون تصویربرداری و... هم باید گفت؛ کاری متوسط همچون دیگر کارهای تلویزیونی ارائه شده است.
*تخریب فرهنگ خانواده
اما بحث اصلی، مفهوم این طنز است، قبل از «شمعدونی» سریالی با عنوان «در حاشیه» روی آنتن رفت که محور آن پزشکان بود و به برخی از آسیب‌هایی که در این عرصه وجود دارد، پرداخته می‌شد. در پخش این سریال تعدادی از پزشکان فریاد مظلومیت سر دادند که به شخصیت آنها توهین شده است، درصورتی که بسیاری از آن گفته‌ها، کاملا مطابق بر واقعیت بود و هر کسی با رفتن به بیمارستان‌ها قادر بود به راحتی این موضوع را مشاهده کند.

اعتراضات به سریال «درحاشیه» تا به آنجا پیش رفت که جلوی پخش این سریال را گرفتند، هر چند در ظاهر به گونه‌ای دیگر نشان دادند، این ممنوعیت برای این روی داد تا خدای نکرده پزشکان به دروغ به نقدهایی که به آنها وارد شده متهم نشوند!
اما سریال شمعدونی که مبنا را تخریب فرهنگ خانواده بنا نهاده به راحتی روی آنتن می‌رود و اعتراضی را هم در پی ندارد!؟ البته برخی نقدهای رسانه‌ای را در مطبوعات شاهدیم، اما به نحوی نبوده که کارگردان را مجبور به پاسخگویی کند.

*فاصله فراوان با سبک زندگی دینی

تخریب فرهنگی «شمعدونی» را از چند منظر می‌توان ارزیابی کرد که جدی‌ترین شکل آن سبک زندگی است. در این طنز به هیچ وجه شاهد رفتار اسلامی از سوی بازیگران نیستیم، یعنی روابطی که بین اعضای خانواده ترسیم می‌شود در الگوی اسلامی و ایرانی نمی‌توان آن را مشاهده کرد. نکته جالب اینجاست که این تنها به بهانه خنداندن انجام شده است!؟ آیا می‌شود این توجیه را پذیرفت؟ این سوالی است که مسئولان سیما باید به آن پاسخ دهند، هرچند انگار آنها فرصت فکر کردن به این‌گونه مسائل را ندارند؟!

*بی احترامی به بزرگترها

برای ادعای فوق مثال‌ها زیادی را می‌توان زد در هر قسمت سریال به وفور وجود دارد و تنها به چند نمونه اشاره می‌کنیم. پسر بچه خردسالی که در «شمعدونی» بازی می‌کند به تنها چیزی که اهمیت نمی‌دهد احترام به بزرگتر و والدین است که آنها را با اسم کوچک صدا می‌کند؟ برای این قضیه یک سئوال از سروش صحت داریم، واقعا خود وی فکر نکرده چنین شخصیت‌پردازی برای کودک ممکن است باعث ترویج رفتارهای وی شود.
*ترویج فمنیسم

مطلب دیگر روابطی است که در این سریال بین همسران ترسیم شده، در این کار تنها چیزی که وجود ندارد احترام به حقوق همسر است و به شدت مروج فمنیسم، اتفاقی که متاسفانه در بسیاری از تولیدات تلویزیونی در حال روی دادن است و کسی نیز در مقام پاسخگویی به آن بر نمی‌آید! وقتی این قبیل رفتارها را در مجموعه‌هایی چون «شمعدونی» مخدوش و ضعیف نشان دادن شخصیت مرد که اساس خانواده است تا حدی در برخی سریال‌ها پیش می رود که به عنوان شاخصی به آن توجه ویژه دارند! آیا برای اینکه مردم را خنداند، حتما باید مردها را ترسو وزبون نشان داد؟
*تظاهر بی احترامی به والدین

درباره رابطه فرزندان با پدران هم که بهتر است چیزی گفته نشود، چون هیچ احترام و ارزشی را نمی‌توان در آن مشاهده کرد. دختری که مشتاقانه و با ولع به دنبال شوهر است و پسری که برای پدرش به اندازه بقال سر کوچه نیز احترام قائل نیست؟ ترویج بدحجابی مطلبی دیگر، که به بحث ظاهری شخصیت «شمعدونی» بر می‌گردد. در سریال، پوششی که برای خانم‌ها می‌بینیم با الگوی‌های اسلامی نزدیک نیست، حتی نوع روسری یا شال سرکردن آنها به نوعی مروج بد حجابی است!
*یک سئوال از رسانه ملی

در پایان باید گفت؛ درباره این کار ضد ارزشی می‌توان نقدهای بسیاری را مطرح کرد، اما آیا این گفته‌ها قرار است به گوشی کسی برسد؟ آیا مسئولان سیما به نوعی با ساخت چنین کارهایی می‌خواهند در مقابل آثار مستهجن ماهواره مبارزه فرهنگی کنند؟ این سوال تنها یک جواب دارد، ساخت این قبیل کارها نه تنها ابزاری برای مقابله با تولیدات ماهواره نیست، بلکه با آنها همراهی نیز می‌کند.

سلام

ولی جناب مدیر فرهنگی عزیز

فیلم حاشیه عالی بود اما این شمعدونی هم خوبه چرا خوبه فقط یکیش اینکه خارجی نیست

نرفتیم پول بدیم به این غربیا
بعدشم داره خیلی واقعیت هارو میگه اما یکم پیاز داغش زیاده مگه نه که تو این فیلم اینکارا تائید نمیشه

با سلام
می خواستم نظر دوستان رو در مورد برنامه خندوانه بدونم
نوع شادیش مورد تایید دین هست؟
کلا این نوع برنامه ها بدرد می خوره؟

ی مشکلی که همیشه بوده اینه که برای شادی معمولا از موسیقی استفاده میشه ولی در اسلام موسیقی خیلی مورد تایید نیست
ی مشکلی هم اینه که مردم شادی می خوان و واقعا بهش نیاز دارن

تکلیف چیه؟

جوجه اردک زشت;679354 نوشت:

ی مشکلی هم اینه که مردم شادی می خوان و واقعا بهش نیاز دارن

تکلیف چیه؟

اشکال واقعا به جایی بود احسنت
مردم به رقص هم نیاز دارند
بالاخره به شادی نیاز دارند
حالا تکلیف چیه ؟