#*#*چه كاركنم از شر اينترنت وفيلم هاي بد خلاص بشم؟#*#*

تب‌های اولیه

122 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
#*#*چه كاركنم از شر اينترنت وفيلم هاي بد خلاص بشم؟#*#*

سلام به همگي :Mohabbat:
يه آقا پسر نوجووني كه باهام دوست هم هست ديشب يه سوالي ازم پرسيد .گفتش فلاني من خيلي شررم منظورش از نظر جنسي شرره.چكار كنم؟
اينو رو هم بگم ايشون يه دانش آموز دبيرستانيه كه مجرد هم هست.
راستش من هم يه چيزايي بهش گفتم ،ولي حيفم اومد قضيه رو با شما مطرح نكنم.

شما نظرتون چيه؟:Ealam:

اطلاعیه نوشت:
با سلام و احترام

فایل های صوتی این تاپیک به آدرس زیر منتقل شد

http://www.askdin.com/thread27380.html

توصیه ی غیر کارشناسانه به دوستمون دارم و اون اینه که نوجوانی مرحله ایست که انسان در آن دوران نسبت به خودش حساس می شه و این دوست شما شاید واقعا شرور نیست و حساسیت بیش از حد باعث این طرز تفکر شده ...

منتظر نظرات کارشناسان انجمن مشاوره هستیم.

راه های کنترل شهوت
برای کنترل شهوت سه محور باید مورد توجه باشد:
1- ذهن و فکر : شهوت وسیله وسوسه شیطان به آلودگی و گناه است { و حالا چرا خدا این زمینه رو در ما قرار داده مورد بحث ما نیست } و زمینه اون ذهن و فکر انسانه و بزنگاه و گلوگاه این امتحانه.
باید ذهن و فکر رو توسط برنامه ریزی دقیق و منظم و که مشاوری هم به ما کمک کنه به چهار چوب کشید و فعالیت های بیشتری رو در روز برای خودمون در نظر بگیریم تا فکر آزاد و هرزه نباشه و فرصت از شیطان و هوای نفس گرفته بشه.
ورزش و تفریح و مطالعه و عبادیات و خانواده،از گزاره هائی اند که باید وسیله سرمایه گذاری ما هستند.
مثالش اینکه : وقتی عجله داری و فکرت مشغولهحتی بین راه اگر دست مقداری زخم بشه ممکنه نفهمیو دردشو احساس نکنی بعدا بفهمی که فکرت آزاد شده.پس فکرتون رو مدیریت کنید.
....ادامه داره

1) بهترین عملکرد کنترل نگاه و دوری از محیط ها، اعمال، فیلم ها و عکس های محرک و وسوسه برانگیز است:
این مسئله ی کنترل نگاه خیلی مهم است؛ متاسفانه این روزها ما عادت کرده ایم که مدام بگوییم با این وضعیت حجاب خانم ها و بعد هم برای خودمان و دیگران توجیه بیاوریم، حال آن که اگر کنترل نگاه داشته باشیم وضعیت نامناسب برخی بانوان نمی تواند روی شخص تاثیر بگذارد.
بعد هم محیط ها و فیلم ها و عکس های محرک: گاهی برخی از جوانان عنوان می کنند این حس در ما خیلی قوی است، چکار کنیم که در دوران مجردی دچار مشکل نشویم؟ اما از طرفی هم نمی توانند از این قبیل فیلم ها دل بکنند!!!

2) برنامه ریزی برای کار مداوم، استفاده ی درست و مطلوب از اوقات فراغت
وقتی وقت شما آزاد باشد قاعدتاً فکرتان نیز به هر سو می رود، اما زمانی که برای خود برنامه ریزی داشته باشید، مشغول باشید، کمتر فکر و ذهن تان به خطا می رود.

3)پرورش تقوا در خویشتن و آسان گرفتن امر ازدواج:
الته امر ازدواج که برای دوست شما زود است اما پرورش تقوا نه!

4) در کنار آن سعی نمایید هر روز دوش بگیرند مخصوصاً آن هنگام که شهوت بر ایشان غالب می شود، ورزش کنند، قرآن را با معنا تلاوت کنید و بسیاری راه کارهای دیگر که باید در برنامه ی روزمره ی خود قرار دهید.
تلاوت قرآن مخصوصاً با معنا برای همه ی حالات روحی انسان مفید است، گاه نهیب می دهد، گاه آرامشی عمیق، گاه راهکار، گاه توصیه به تلاش... خلاصه آنقدر جامع است که برای تمام حالات روحی انسان می تواند کارگشا باشد.
ورزش باعث می گردد نیروهای بالقوه ی شما در مسیری صحیح بالفعل شوند

5) پرهیزهای غذایی مناسب را نیز در برنامه ی غذایی خود را قرار داده، از خوردن غذاهای محرک حتی الامکان خودداری نمایند.

با سلام عرض ادب :Gol:

به این دوستتون سلام برسونید و بگویید تا وقتی قصد ترک این مسائل را دارند، شرور محسوب نمی شوند.

همانطور که دوستان اشاره کردند، قرآن خواندن با معنی، خیلی خیلی مهم است. عبادت در شب هم فراموش نشود. هرگز نباید به خطر پاره ای از اعمال دست از عبادت کشید. به ایشان بگویید این فکر که من شرم، پس نمی توانم نماز شب بخوانم از وسوسه های شیطان است.

عبادت که زیاد شود، خود به خود تمایلات نفسانی کم می شوند. در رابطه با کنترل این غریزه مطالب زیادی در همه جا موجود است، ولی توصیه ای می کنم که احتمالاً تا به حال نشنیده اید.

به ایشان بگویید مدام به ترک دائم این گناه فکر نکنند. اگر روی این مسئله تمرکز کنند که من دیگر هرگز این کار را نمی کنم، نفسشان بدتر سرکش تر می شود، چرا که در ضمیر ناخودآگاه ایشان حالت ترس نرسیدن همیشگی به لذت ایجاد می شود.

به جای آن، انجام گناه را به تأخیر بیاندازند. یعنی، امروز فردا کنند. مثلاً وقتی که شب وسوسه می شوند، با خود بگویند فردا خواهم کرد. اینطوری در ضمیر ناخودآگاه، نفس فقط باید تا فردا صبر کند، نه تا زمان نا مشخص ازدواج.

وقتی فردا شد، اگر وسوسه شدند، بگوید شب خواهم کرد. درواقع سر نفس خودشان کلاه بگذارند! این روش مؤثرتر است.

راستی من متوجه نشدم منظور از شر بودن دقیقاً چیست. ممکن است منظور دوستتان این باشد که اعمالشان از یک خود ارضایی ساده فراتر است. در این صورت، توصیه می کنم درباره انحرافات ج.ن.س.ی و انواع بیماری پارافیلیا مطالعه کنند، و در صورت مشاهده علائم آن، به پزشک متخصص رجوع کنند.

بعضی از مسائل از وسوسه های ساده فراتر است و برای درمان به دارو نیاز دارد. :Sham:

با تشکر فراوان
یا حق

با سلام و خسته نباشید

موضوع غریزه جنسی اونم برا بچه مذهبی ها الان تو جامعه خیلی مهم هست که با این اوضاع جامعه همه رو درگیر کرده بخصوص مجردها رو

به نظر من با گفتن به یاد خدا باش و فکرت رو مشغول به یه چیز دیگه کن و ... کار خیلی پیش نمیره :Labkhand: چون نیاز سر جای خودش باقی هست و مدام داریم سرکوبش می کنیم که خود همین کار عوارض جسمی و روحی بالایی داره

اين مباحث خيلي مهم هست و چون جامعه ی ما الان جامعه اي عرياني هست و همه پيرامون اين موضوعات آشنايي دارند ولي راه درست كنترل اين غريضه و هدايت صحيحش رو نمي دونند . پس بنابراين يا به علت فشار غريزي منحرف ميشن و يا اينكه دچار امراض روحي و رواني و جسمي مختلف ميشن كه زمينه ي اصلي بروز اين بيماري ها همان سركوب كردن و پاسخ درست ندادن به اميال و خواسته هاي غريزي هست .

در طب سنتي و طب اسلامی نیاز جنسي به عنوان غذاي جنسي تعبير ميشه و در حد غذاي خوراكي ارزشمند و مهم هست !
و اين غذا ، غذاي واقعي هميشه مورد نياز انسان در همه ي سنين معرفی شده ، كه اگر بيشتر از غذاي خوراكي مورد نياز انسان نباشد قطعاً كمتر نیاز نيست !
اگر اين غذا از طريق متعارف تامين شد فبها اگر نشد از طريق غير متعارف تامين مي شود . چون اين نياز يك نياز واقعي و غريزي هست كه كل سيستم تن را طراحي مي كند .

در رابطه با چگونگی کنترل غرائض و ... چیزی نمی نویسم فقط یک فایل صوتی براتون میذارم که بخشی از یک تدریس تقریبا 14- 12 ساعته هست می تونین این فایل صوتی رو گوش کنین خیلی عالی به این موضوع پرداخته شده ...

کسانی که دنبال درمانهای عملی بدون عارضه هستند این فایل صوتی رو حتما گوش کنند .

جهت دانلود فایل صوتی بر روی لینک زیر کلیک کنید تا صفحه مخصوص دانلود باز شود، سپس جهت دانلود فایل طبق تصویر زیر عمل کنید:

موضوع : غذای جنسی و غذای انس

حجم فایل : 11.7 مگابايت

مقدار زمان سخنرانی : 51 دقیقه

خلاصه ای از مباحث مطرح شده در این فایل صوتی :
* اهمیت غذای جنسی
* دیدگاه طب سنتی به مسائل جنسی
* علت تفاوت نیاز کمتر و بیشتر افراد به غذای جنسی
* درمان بیش فعالی جنسی در زنان و مردان
* درمان ضعف جنسی در زنان و مردان
* در آخر هم به بحث غذای انس پرداخته میشود

ماه بانو;50475 نوشت:

موضوع غریزه جنسی اونم برا بچه مذهبی ها الان تو جامعه خیلی مهم هست که با این اوضاع جامعه همه رو درگیر کرده بخصوص مجردها رو

به نظر من با گفتن به یاد خدا باش و فکرت رو مشغول به یه چیز دیگه کن و ... کار خیلی پیش نمیره :Labkhand: چون نیاز سر جای خودش باقی هست و مدام داریم سرکوبش می کنیم که خود همین کار عوارض جسمی و روحی بالایی داره ....

[=Microsoft Sans Serif]من هم كاملا با شما موافقم وميتونم بگم دليل اصلي ايجاد اين تاپيك هم اين مطلبي كه شما بهش اشاره كرد بوديد.
[=Microsoft Sans Serif] واقعا نوجونهاي ما تو بحث كنترل ومديريت غريزه جنسي مشكلات زيادي دارند درسته كه خيلي به نظر نمياد ولي من كه با نوجوونا سرو كار دارم ميدونم بچه ها چي ميكشن ونمي تونم بيشتر از اين توضيح بدم .فقط اينو گفنه باشم كه استمنا ، رابطه هاي غير ديني خطرناك بعضي جا با همجنس و... :Gig:
[=Microsoft Sans Serif]ويك فضايي هم درست شده كه اگه اين حقايق رو بگي متهمت مي كنن كه آقا داره سياه نمايي مي كنه .نمي دونم ايشون خيلي بدبين هست يا اينكه تعداد اين جور نوجوونها كمه واز اين جور حرفها.
[=Microsoft Sans Serif]ولي باور كنيد اينها مسائل جدي نوجوونها ست وكاش ميتونستيم با همفكري هم يه قدم ي هرچند كوچيك در اين راه بر مي داشتيم. :Mohabbat:
[=Microsoft Sans Serif]ممنون ميشم اگه شما هم نظرتون رو بذارين.:hamdel:

سلام به همگي
تو رو خدا كمكم كنيد ، ديگه خسته شدم !:Ghamgin::Ghamgin: چه كاركنم از شر اينترنت وفيلم هاي بد خلاص بشم؟:Gig::Gig:
ميخوام خوب باشم خيلي هم تلاش كردم نميشه. :Narahat::Narahat:
اگه يه نفر اين چيزا رو ازشمابپرسه بهش چي ميگين؟:Sham:

سلام:
این مشکل خیلی ها مونه! همین که میگی میخوام خوب باشم بزرگترین نکته مثبته یعنی داری سعی میکنی . اینی که بهت میگم خودم عمل کردم خیلی جواب داد / برنامه ریزی دقیق وقتی برای این مشکلات نمی زاره / وقت برای کار درس نماز دعا خانواده بزار. اینم بدون یکدفعه نمیشه این مشکلو کنار گذاشت . باید وسوسه رو دقیقا بشناسی: وسوسه فکری انی و موضعی است که یکدفعه به ذهن ادم میرسه اگر روش تمرکز کنی رفتی که رفتی :Khandidan!: اما اگر بهش اهمیت ندی همین طور که سریع اومده سریع هم میره. تاثیر دعا و ارتباط با خدا و در میان گذاشتن مشکل با خداوند بسیار تا بسیار اثر بخش هست .چرا که قدرت خدا مافوق قدرت ماست
یه موضوع دیگه! ما عموما برای گناه کردن از دید ادمها خودمونو پنهون میکنیم تا کسی مارو نبینه اما غافل از این هستیم و با ید اینو مد نظر قرار بدیم که عالم محضر خداست .سخت نگیر ولی جدی بگیر :nini:خیلی مونده من و تو به اونجا که میخوایم برسیم.

من مخالفم،این مشکل نیست
همون طور که در قرآن گفته شده:خدا هدایت میکند هر کس را که بخواهد
پس اگر بخوایم خدا هدایتمون میکنه
این کار هم یکم اراده میخواد
ولی بذار اینو بهت بگم

هر کاری میخوای بکنی به عاقبت فکر کن
این کار عاقبتی جز گرفتاری نداره

راستی من میخوام در انجمن مرگ و برزخ به زودی یک سری مطلب بزارم،که توی این مطالب فکر میکنم سرنوشت ارواح پس از مرگ قسمت سرزمین شهوت به درد شما بخوره،وقتی گذاشتم به شما عرض میکنم اگر دوست داشتین مطالعه کنین

JustGOD5;52011 نوشت:
من مخالفم،این مشکل نیست
همون طور که در قرآن گفته شده:خدا هدایت میکند هر کس را که بخواهد
پس اگر بخوایم خدا هدایتمون میکنه
این کار هم یکم اراده میخواد
در ضمن ما دستمون بسته است نمیتونیم هر حرفی رو اینجا بزنیم،ولی تو پیغام خصوصی چرا
ولی بذار اینو بهت بگم
هر کاری میخوای بکنی به عاقبت فکر کن
این کار عاقبتی جز گرفتاری نداره


سلام منظورشما از اینکه این عمل مشکل نیست چیه؟ یعنی اشکالی نداره!
هیچ چیز به یکدفعه صورت نمی گیره. اراده یکدفعه جلو اجبار یا عادت رو نمیگیره.یه سوال : فرق مشکل با اشکال ؟! سوال دیگه مخالف همش هستید یا قسمتی از ان لطفا بفرمایید تا ویرایشکنم من که از خدامه اشتباهمو بفهمم:shadi:

سلام

من هم زمانی به موسیقی خیلی وابسته بودم حداقل روزی 2 ساعت باید حتما موسیقی گوش می دادم .

بعد از زمانی مثل شما فهمیدم که کار اشتباهی است ولی چیکار می کردم که وابسته بهش شده بودم .

اولین کاری که کردم سعی کردم موسیقی های بد دیگه گوش نکنم ولی موسیقی گوش می دادم بعد سعی کردم که ساعت موسیقی گوش کردن رو به 30 دقیقه برسونم بعد هم یواش یواش موسیقی ایرانی گوش دادم و تا جای که فقط اصفهانی گوش می دادم حالا هم که اینجا نشستم شاید ماهی یک بار هم موسیقی گوش ندم .

می خوام بگم کم کم باید کنار بگزارید کاری رو که بخواهید یک دفعه ترک کنید باعث ضربه به خود می شوید ولی اگر یواش یواش کم کنی محکم تر می شی و وقتی کامل ترکش می کنید بعد از چند وقت دیگه بهش بر نمی گردید.


رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

خدمت دوستان و سروران عزیز سلام عرض میکنم برای خشنودی آقا امام زمان لطفا سه صلوات با عجل فرجهم بفرستید.

این واقعا معزلی است خصوصا برای جوانان و مجرد ها نوعی اعتیاد به حساب می آید گرچه ترک عادت های نا پسند شدنی است اما امری شبه محال هست.
فرد در بعضی از مواقع دچار وسوسه آنی میشود در حالی که متدین هست و پایبند به مذهب و شریعت یک لحظه چشم باز میکند و میبند که دارد به شیطان سواری میدهد. هر عملی یک آغاز دارد به طور مثال برای انفجار و آتش سوزی یک جرقه لازم است وبرای جلوگیری از آن باید سعی کرد که جلو جرقه را گرفت.
شهوت انسان هم مانند یک مخزن بنزین است خطرناک هست اما با بهره برداری صحیح از آن یک نعمت وافر به حساب میآید. ما که میخواهیم شهوتمان را کنترل کنیم باید ببینیم چه چیزهایی حکم جرقه را برای شهوت دارد اگر بتوان جلو جرقه را گرفت بسیار راحتر است نسبت به موقعی آتش وارد مخزن شده باشد پس عزیزان تا میتوانیم باید جلو جرقه را گرفت
جرقه های شهوت چی هستن اولینش نگاه حرام چرا قران و اهل بیت علهم السلام بسیار تاکید کردن که مواضب چشماتون باشین چون میخاستن که اون جرقه به انبار شهوت ما نرسد. دومینش فکر و خیال های شهوتی که آن ها هم مضر هست که در روایات داریم که حضرت موسی علیه السلام به اصحابشون فرمودن که زنا نکنید اما حضرت عبسی علیه السلام فرمودن که فکر زنا هم نکنید چرا که کسی که فکر زنا میکند مانند کسی است که در خانه سفید و تمیزی آتش روشن کرده گرچه نمیسوزد اما صفای خانه را میگیرد. گوش هم میتواند از عوامل بر انگیختن شهوت باشد چرا که موسیقی لهو لعب تلاطم شهوت را به دنبال دارد فرض کنید کسی مخزن بنزین رو تکون میده و اونو متلاطم میکنه درسته جرقه نیست اما به جرقه نزدیک میکنه.
برای مهار شهوت باید زمینه های طغیان شهوت را شناسایی کرد و از آن ها دوری کرد.
باید روحیه معنویت را بالا برد یک اینکه با امام زمانتون دوست بشین و بفهمید که آقا از چی خوشش میاد از چی نه نماز اول وقت بخونید- خصوصا و خصوصا جلسات عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام را از دست ندهید- زیارت عاشورا بخوانید- دعا کنید که خداوند زمینه ازدواج را برایتان فراهم کند تا اینکه به امبد خودش به سلامت از معزل شهوت بیرون بایید و پس هر گناه شهوی یک استغفار هم باشد. بازم صلوات برا سلامتی حضرت صاحب روحی له الفداه بفرستید

با سلام و عرض ادب :Gol:

نقل قول:
اگه يه نفر اين چيزا رو ازشمابپرسه بهش چي ميگين؟:Sham:

به عبادات خودتان اضافه کنید. مخصوصاً نماز شب و تلاوت قرآن (همراه با معنی آن) در سکوت و آرامش دل شب معجزه می کند. مهم نیست که در روز چه کرده اید، این عمل را ترک نکنید.

اینکه بگوییم چون من گناهکارم لیاقت نماز شب و قرآن خواندن ندارم، از وسوسه های شیطان است. خداوند بخشنده ترین است، و گام گذاشتن در راه ترک گناه جهاد اکبر محسوب می شود.

پس حتی اگر در ابتدای راه کنترل چندانی روی خودتان نداشته باشید، و مدام به دام گناه بیافتید، باز هم مجاهد راه خدا محسوب می شوید. چرا که قصدتان ترک گناه است.

همانطور که دوستان اشاره کردند، ترک عادت کم کم و تدریجی انجام می شود.

موفق باشید!
با تشکر فراوان
یا حق

masodi;52003 نوشت:
این مشکل خیلی ها مونه!

دوباره سلام :Sham:
از مشكل گذشته واقعا يه اپيدمي خطرناك شده من اين رو خوب حس مي كنم . مگه نه ؟

ماه بانو خانم بابت فایل دست شما درد نکنه، فایل خوبی بود؛ به طور کامل گوش دادم ولی شما طوری صحبت های قبلی را رد کردید که من توی این فایل منتظر بودم ایشون یه صحبت خاص دیگری، یک راهکار دیگری ارائه بدند؛ در صورتی که هر چی گوش دادم دیدم راه کارها ی ایشون را می شه بدین صورت فهرست کرد:
راه کارهایی برای کنترل نیروی جنسی
1) حجامت
2) پرهیزهای غذایی
3) مطالعه و مشغول نمودن ذهن
4) ورزش
5) انس با خدا، انس با ائمه و گریه

خب به جز حجامت بقیه ی موارد ذکر شده مواردی بود که من هم قبلاً آورده بودم! البته مثلاً ایشون در رابطه با پرهیزهای غذایی توضیحات بیشتری داده بودند.

به هر حال الان یک مورد دیگری را به خاطر آوردم آن هم عدم استفاده از رنگ های تند مثل قرمز برای افرادی و یا اطرافیان این اشخاص است. مثلاً درست است که آقا پسر لباس قرمز نمی پوشند ولی خانواده ها باید رعایت کنند و برفرض خواهر ایشون هم در منزل رنگ قرمز استفاده نکنند و یا چیدمان منزل از رنگ های تند کناره بگیره و رنگ های آرام مثل سبز و آبی جایگذین اون بشه

سلام علیکم
داداش masodi من منظورم اینه که آدم خوبی شدن کار مشکلی نیست،نه این که گناه کردن مشکل نداره.
معذرت میخوام که منظورم رو خوب بیان نکردم برادر.
یا علی

یا رئوف

سلام

یکبار عهد ببندید چهل روز این گناه رو ترک کنید وهر موقع که میخواین برید سمتش یاد عهدتون بیفتید
در همین 40 روز نمازتون رو اول وقت بخونید
برای ارواح مومنین در وادی السلام حمد وسوره هدیه بفرستید

بعد از 40 روز انشالله خدا خودش کمک خواهد کرد

با سلام خدمت سركار ساجده

مي دونيد از بس كه هر جووني مياد مشكلش رو مطرح مي كنه و فوري راهكارهاي قرآن بخون و حواست رو پرت كن و ... بهش ميگن ديگه خسته شده بودم براي همين نوشته شما رو خيلي دقيق نخوندم :Labkhand:

ولي الان نوشته تون رو خوندم بسيار عالي بود . ممنون

ضمن اينكه مگه انتظار چي داشتين از اين فايل صوتي :Gig:

اگه اين فايل صوتي رو همه گوش كنن به نظر من مشكل خيلي ها چه از لحاظ بيش فعالي جنسي و چه از لحاظ ضعف جنسي برطرف ميشه و حداقل كمك بسيار بزرگي ميشه به خانواده ها كرد در اين زمينه :Gol:

محب المهدي;52002 نوشت:
تو رو خدا كمكم كنيد ، ديگه خسته شدم ! چه كاركنم از شر اينترنت وفيلم هاي بد خلاص بشم؟ ميخوام خوب باشم خيلي هم تلاش كردم نميشه. اگه يه نفر اين چيزا رو ازشمابپرسه بهش چي ميگين؟

با سلام

بزرگوار
تو اين تايپك مفصلا در مورد نگاه به عكسهاي مستهجن و پيامدهاي ان بحث شده است به نظر برايتان مفيد باشد

http://www.askdin.com/showthread.php?t=3745

این موضوع ارتباط تنگانگی با این یکی موضوع هم داره
چرا گناه میکنیم؟
http://www.askdin.com/showthread.php?t=3380&page=2
می بایست فاصله بین عقل و قلب را با ایمان پر کرد
راههای افزایش ایمان چیست؟

محب المهدي;52002 نوشت:
سلام به همگي
تو رو خدا كمكم كنيد ، ديگه خسته شدم !:ghamgin::ghamgin: چه كاركنم از شر اينترنت وفيلم هاي بد خلاص بشم؟:gig::gig:
ميخوام خوب باشم خيلي هم تلاش كردم نميشه. :narahat::narahat:
اگه يه نفر اين چيزا رو ازشمابپرسه بهش چي ميگين؟:sham:

بیکار نباش چون شیطان برای انسان های بیکار کار جور می کنه(امام علی)

هر گاه از مهمی فارق شدی به مهمی دیگر بپرداز

و مومنان باید تنها به خداوند توکل کنند و همین بس که خداوند یاور بنده خویش باشد(قرآن)

مهربان رز;52511 نوشت:
یکبار عهد ببندید چهل روز این گناه رو ترک کنید

سلام سركار مهربان رز:Sham:
:Sokhan:چه جوري عهد ببندم اين شروع اولش خيلي سخته مگه نه؟:Gig:

سلام

نظرات عالي دادن بچه ها ولي اگه مي خواين تو عهد و قراراتون پايبند باشين هيچ چيزي مثل جريمه پولي آدم رو درست نمي كنه :Khandidan!:

چون پول دادن خيلي سخته :Cheshmak:

عهد كنين با خودتون اگه نگاه كردم مثلا 5000 تومان بايد صدقه بدم ، اگه به اين عهد هم پايبند باشين خيلي خوبه و زود آدم رو آدم مي كنه :khandeh!:

****************************************

و يك نكته بسيار بسيار بسيار مهم در باب اينكه :

چيكار كنيم ديگه گناه نكنيم ؟

چي كار كنيم تو عهد و قرارامون با خدا پايبند باشيم؟

چيكار كنيم كه ديگه نريم به طرف فيلم ها و تصاوير منفي ؟

دوست خوب ، دوست خوب ، دوست خوب كه هر چي بگم كمه

اگه واقعا مي خواين خوب شين و از شر همه اين آفات روزگار راحت بشين مصمم بشين كه يك دوست خوب پيدا كنين و از دوستاي ناجور به شدت فاصله بگيرين

در زمينه تاثير دوست بر انسان بخشي از يك سخنراني توسط يكي از روانشناسان مومن رو براتون ميذارم كه بسيار بسيار عاليه

http://www.4shared.com/audio/Db3NFjps/___online.html

5.33 مگابايت * 33 دقيقه

( مطابق راهنمايي تصوير زير دانلود شود )

اميدوارم مثل اون يكي نباشه براتون ولي حتما دانلودش كنين عاليه (اون يكي رو هم درستش مي كنم هر چه زودتر )

با سلام و عرض ادب :Gol:

نقل قول:
:Sokhan:چه جوري عهد ببندم اين شروع اولش خيلي سخته مگه نه؟:Gig:

توصیه می کنم از همان ابتدا عهد اینچنینی نبندید. چون شکستن عهد از نظر روانی تأثیر منفی زیادی روی شما می گذارد. احتمال شکسته شدن این عهد بسیار بسیار زیاد است. مخصوصاً برای کسی که حالت اعتیاد پیدا کرده باشد. قبلاً هم عرض کردم، بهتر است ارتکاب گناه را به تأخیر بیاندازید. مثلاً اگر شب وسوسه شدید، با خود قرار بگذارید که فردا انجام دهید (قرار ظاهری). به این ترتیب، نفس شما (در ضمیر ناخودآگاه) هراس نرسیدن به لذت پیدا نمی کند. اگر قرار بگذارید که تا فلان روز (مثلاً 40 روز) این کار را نکنید، نفس بدتر سرکش می شود (چون در ضمیر ناخودآگاه در خودتان نمی بینید که چنین کاری بکنید). فردا که شد، قرار بگذارید شب بکنید. الی آخر

از قدیم گفتند، چو فردا شود فکر فردا کنیم!

با تشکر فراوان
یا حق

محب المهدي;52773 نوشت:
چه جوري عهد ببندم اين شروع اولش خيلي سخته مگه نه؟

با سلام

بزرگوار دوستان در اين مورد در گروه مهدي ياوران بحث هاي خوبي داشتند به نظر راه گشاست برايتان

http://www.askdin.com/group.php?do=discuss&discussionid=8

محب المهدي;52002 نوشت:
تو رو خدا كمكم كنيد ، ديگه خسته شدم ! چه كاركنم از شر اينترنت وفيلم هاي بد خلاص بشم؟ ميخوام خوب باشم خيلي هم تلاش كردم نميشه. اگه يه نفر اين چيزا رو ازشمابپرسه بهش چي ميگين؟

با سلام

استاد اميدوار هم دراين تايپك مطالب خوبي فرمودن

http://www.askdin.com/showthread.php?p=32593

محب المهدي;52002 نوشت:
سلام به همگي
تو رو خدا كمكم كنيد ، ديگه خسته شدم !:ghamgin::ghamgin: چه كاركنم از شر اينترنت وفيلم هاي بد خلاص بشم؟:gig::gig:
ميخوام خوب باشم خيلي هم تلاش كردم نميشه. :narahat::narahat:
اگه يه نفر اين چيزا رو ازشمابپرسه بهش چي ميگين؟:sham:

باعرض سلام و تشکر
در باره این موضوع باید وضعیت خودتان را به در یك پرسه درمانی یك ماهه تصور كنید و سعی كنید به صورت احساسی عمل نكنید و به تدریج این گناه بزرگ را كنار بگذارید راهكارهایی كه برای ترك تدریجی نگاه كردن به تصاویر مبتذل پیشنهاد می شود عبارتند از :
1- پرهیز از خود سرزنشی و بی احترامی به خود و عذاب وجدان و احساس گناه
2- با توجه به احادیث و روایات سعی كنید با پشتكار كامل نماز و اعمال و عبادات خودتان را بیشتر كنید زیرا تأثیر بسیار بالایی بر كم شدن دیدن این تصاویر می شود و به هیچ وجه عبادات و رفتارهای مذهبی خودتان را به دلیل این تصاویر ، متوقف نكنید زیرا اگر این رفتاها مذهبی نبودند ممكن بود اوضاع از این هم بدتر می شد.
3- محرك هایی كه در دسترس هستند را به طور كلی محو كنید مثلا كلیپ های تحریك كننده و...
4- سیستم خودتان را طوری قرار دهید كه در معرض دید و رفت آمد باشد.
5- سعی كنید از زمان ها دیدن كم كرده و به فعالیت هایی مانند ورزش ، تعاملات مناسب اجتماعی بیشتر بپردازید. برای این کار ساعت خودتان را تنظیم کنید تا زمان را از یادنبرید.
6- عزت نفس و خود ارزشمندی خودتان را بالاببرید و با خودتان بگویید شأن من بسیار بالاتر از این است كه ساعت هایی را به این كار تلف كنم.
7- حضور در اماكن مذهبی و یاد خدا در همه حال باعث ایجاد خویشتن داری و خودكنترلی می شود
8- درباره آسیب ها و ضررهایی که تا کنون نسبت به این موضوع داشته اید لیستی تهیه کنید و همچنین امتیازات ترک این وضعیت را هم در یک لیست جداگانه بنویسید و هر روز مرور کنید.
موفق باشید.

محب المهدي;52002 نوشت:
سلام به همگي
تو رو خدا كمكم كنيد ، ديگه خسته شدم !:ghamgin::ghamgin: چه كاركنم از شر اينترنت وفيلم هاي بد خلاص بشم؟:gig::gig:
ميخوام خوب باشم خيلي هم تلاش كردم نميشه. :narahat::narahat:
اگه يه نفر اين چيزا رو ازشمابپرسه بهش چي ميگين؟:sham:

[="black"] آقا به نظر من بهتره که زن بگیری

چون آنقدر بهت کارای جوراجور محول می کنه که دیگه وقت سر خاروندن هم نداری

پیاز بخر نون بخر برنجمون تموم شده بیا بریم بازار لباس میخام بیا غذا را بیرون بخوریم بیا یه سر خونه بابام بزنیم
... و خلاصه همه ی وقتت رو میگیره

امتحان کن جواب میده

[/]

محب المهدي;52773 نوشت:
سلام سركار مهربان رز:sham:
:sokhan:چه جوري عهد ببندم اين شروع اولش خيلي سخته مگه نه؟:gig:

یا رئوف

سلام

خب میتونید مدت زمان رو از کم شروع کنید یعنی مثلا از 5 روز تا برسید به 40 ...یکم زمان میبره

این هم یک توصیه اخلاقی :کتاب منازل الاخره شیخ عباس قمی وسیاحت شرق آقا نجفی قوچانی را مطالعه کنید

غلامعلی نوری;52857 نوشت:
آقا به نظر من بهتره که زن بگیری

سلام به همگي :Mohabbat:
بلا به دور .زن هم داره بازهم...

غلامعلی نوری;52857 نوشت:
چون آنقدر بهت کارای جوراجور محول می کنه که دیگه وقت سر خاروندن هم نداری پیاز بخر نون بخر برنجمون تموم شده بیا بریم بازار لباس میخام بیا غذا را بیرون بخوریم بیا یه سر خونه بابام بزنیم ... و خلاصه همه ی وقتت رو میگیره امتحان کن جواب میده

امان ازتجربه به اين ميگن يه راهكار عملي خوب. تست هم شده وخيلي هم جواب داده .نظرتون چيه؟:Mohabbat:

ادامه راه های کنترل شهوت
در راه مدیریت فکر باید هدف زندگی رو کاملا روشن کرد و برای طی مسیر،رفیق خوب انتخاب نمود و جدی گرفتن مراحل زندگی و تکیه افکار به قدرت و حکمت خدای مهربان عالم،حرف اول رو میزنه.
بی کار بودن و وقت رو تلف نمودن ویروسیت که آنتی ویروسها خیلی سخت حریفش میشن.

مهربان رز;52897 نوشت:
سلام خب میتونید مدت زمان رو از کم شروع کنید یعنی مثلا از 5 روز تا برسید به 40 ...یکم زمان میبره

سلام:Sham:
ممنونم از اينكه نظرتون رو نوشتين اگه ممكنه يه مقدار بيشتر موضوع رو باش كنيد ممنون ميشم.:Gol::Sham:

_ هک موبایل دختر ها ...
_ کد های رایگان جاوا ...
- تصاوير دوربين مخفي از استخر ...
_کلیپ های دوربین مخفی موبایل...
- عكس هاي خانم هنر پيشه ...
- پول پارو كنيد
_سریعا پولدار شوید ، کسب درآمد آسان
- خانم فلان از اينجا شروع كرد
- تصاوير دختران فراري
- پارتي دختر و پسر در دانشگاه ...
- پاتوق دختران شهر ...
_ دختر زیبا ، پسر زیبا ، زیبا ترین دختر جهان
_ زیبا ترین پسر ان جهان
_ عکس ها ی دختران زیبا


دختران 18 ساله لخت ...
_ ورود پسر ها و آقایان ممنوع ...
- همسر يابي با لاي 18 سال
- فقط بالاي 18 سال كليك كند
_ ازدواج موقت،صیغه با دختران ...
_ آنتی فیلتر ، ضد فیلتر ، فیلترشکن
- هديه مجاني به شما
- دوربين زنده از استخر...
_ هک کامپیوتر ، نرم افزار های رایگان، آگهی های رایگان،
_ ورزش دختران ، ورزش بانوان ،دختران فوتبالیست، جوان زیبا
_ ازدواج اینترنتی ، پسران آماده ازدواج ، عکس دختران برای ازدواج،
_ آرایش زیبایی ، آموزش آرایشگری ، احضار ارواح، آموزش هیپنوتیزم
_ چت با دختران ، چت با پسران ، چت با خانم ها ، چت با دختر با این عکس !

ماهم مثل خيلي ها اين جملات وكلمات رو ديديم و واقعا هم تحريك كننده هست وخيلي ها با همين عبارات فريبنده گول مي خورند و...
جدا بايد چه كار كنيم؟
جدا بايد چه كار كنيم؟
جدا بايد چه كار كنيم؟

بینام;52804 نوشت:
توصیه می کنم از همان ابتدا عهد اینچنینی نبندید. چون شکستن عهد از نظر روانی تأثیر منفی زیادی روی شما می گذارد.

سلام دوست خوبم بینام عضو وفادار
از راهنمائيهاي كه كرده بوديد خيلي استفاده كردم خيلي جالب بود خيلي ممنونم اگه لطف كنيد باز هم منو از نظرات خوبتون محروم نكنيد ممنون ميشم.
موفق باشيد

با سلام و عرض ادب :Gol:

نقل قول:
از راهنمائيهاي كه كرده بوديد خيلي استفاده كردم خيلي جالب بود خيلي ممنونم اگه لطف كنيد باز هم منو از نظرات خوبتون محروم نكنيد ممنون ميشم.

نقل قول:

موفق باشيد

نظر لطفتونه. خواهش می کنم. :hamdel:

ولی سواد من تموم شد...

نقل قول:
ماهم مثل خيلي ها اين جملات وكلمات رو ديديم و واقعا هم تحريك كننده هست وخيلي ها با همين عبارات فريبنده گول مي خورند و...


نقل قول:

جدا بايد چه كار كنيم؟

جدا بايد چه كار كنيم؟
جدا بايد چه كار كنيم؟



روی آنها کلیک نکنیم. :Cheshmak:

با تشکر فراوان
یا حق


بسم الله
در جواب می گویم:

نفس خود را مشغول کن و گرنه نفس تو را به آنچه بخواهد مشغول می سازد

با سلام
ببخشيد من مطالب قبلي رو نخوندم كه به اين موارد اشاره شده يا نه ولي خب اين موارد هم ميشه به كار بست .

خدا به ما نعمت عالي و فوق العاده بينايي داده . حالا ما بايد اينجوري ازش استفاد كنيم .به حرف نه ها . تصور كنيد اين بينايي رو نداشتيد . در نظر بگيريد كساني كه بدون نعمت چشم با چه محروميت و سختي زندگي ميكنن . واقعا تصور كنيد اين افراد رو .حالا ما كه اين نعمت رو داريم در مقايسه با كساني كه ندارن چه جور بايد شكرش رو به جا بياريم .

امام هادي (ع) :

نعمت ‌ها را با برداشت خوب از آن ها به ديگران ارائه دهيد و با شکرگزاري افزون کنيد، و بدانيد که نفس آدمي رو آورنده‌ ترين چيز است به آن چه به آن بدهي، و باز دارنده ‌ترين چيز است، از آن چه آن را بازداري.

اگه به اين كار بپردازي نفس هم بهش رواورنده تر ميشه . اگه هم منع كني نفس خودش به تدريج بي ميل ميشه .

ايجاد جايگزين : واسه تفريح و خوش گذراني كلي تفريح سالم هست .بيرون رفتن با دوستان و ...

خوشي احساس رضايت :
هر بار كه منع كرديد و به جاي اون جايگزين (هر تفريح سالم مورد علاقه )رو استفاده كرديد بعد احساس رضايت و اسودگي خيال رو تجربه كنيد واقعا لذت بخشه.

يه نكته :هر بار خواستيد كسي رو از كاري منع كنيد جايگزين سالم براش تعيين كنيد . طرف راحت تر ميپذيره .

محب المهدي;52002 نوشت:
سلام به همگي
تو رو خدا كمكم كنيد ، ديگه خسته شدم !:ghamgin::ghamgin: چه كاركنم از شر اينترنت وفيلم هاي بد خلاص بشم؟:gig::gig:
ميخوام خوب باشم خيلي هم تلاش كردم نميشه. :narahat::narahat:

اگه يه نفر اين چيزا رو ازشمابپرسه بهش چي ميگين؟:sham:

دوست عزیز
سلام؛
ببینم! اینو می دونستی که با دیدن هر کدوم از این عکسها داری یه سم قوی وبی صدا رو به روح و روانت تزریق می کنی؟! سمی که ممکنه از اثر کردنش بی خبر باشی ولی یه روز بدجوری چشمهاتو باز می کنه که اون موقع شاید خیلی دیرشده باشه.
یه سوال، توی این مدت تمایلت به مسائل جنسی بیشتر نشده؟! بیشتر به جنس مخالف متمایل نشدی؟! بیشتر نگاهشون نمی کنی؟! تحریک های مداوم نداری؟! تمایلت به رابطه با خدا کمتر نشده؟! مضطرب نیستی؟!! اگه اینطوره، یعنی سموم داره کم کم اثرش رو می گذاره و اگه بازم پیش بری...
یه کم اطرافتو نگاه کن! یه چیزایی قبلاً برات مهم بودن و بهت آرامش میدادن ولی یه مدتیه که بهشون بی توجه شدی و برات کمرنگ شدند. مثل تحصیلت،رابطت با دوستات، خانوادت، فامیلت و مهمتر از همه خداوند بزرگ! اگه اینا رو با دقت مرور کنی می بینی که لذت چند دقیقه این عکسها معادل با اضطراب ومشکل توی موقعیت های مختلف و خراب شدن آینده ای که می تونه پر از رشد وپیشرفت و موفقیت و نیز نزدیکی به خداوند باشه. اینا همون چیزاییه که شیطان با تمام قوا می خواد ازت بگیره! و هر وقت که داری عکسهارو تماشا می کنیبدون که داره از پس اون عکسها تمسخرت می کنه. بازم می خواهی بهش اجازه بدی؟!

  • سعی کن ساعات حضورت توی اینترنت رو محدود کنی و تا مجبور نشدی و کار ضروری نداشتی واردش نشو
  • بلافاصله بعد از تموم شدن کارهای ضروری و مفید بدون مکث و فکر کردن ازش خارج شو.
  • سعی کن فعالیت های لذت بخش دیگه ای رو که برات آسیب زا نیستند توی برنامه روزانه ات اضافه کنی. با خانوادت و دوستات (البته اونایی که حرفها و رفتارشون برات تحریک کننده نیست) بیشتر درارتباط باشی.
  • به هیچ وجه بیکار نباش و از شیطانی که تو رو تحت نظر داره،غافل نشی!
  • سعی کن مکان استفاده ات را از سیستم عوض کنی به نحوی که رفت و آمد اعضای خوانواده بیشتر باشه تا احساس امنیت نکنی و وسوسه بش .
  • ساعت خاصی را برای گردش در نت در نظر بگیر و با استفاده از صدای زنگ ساعت به سرعت سیستم خودتو خاموش کن
  • حضور در اماکن مذهبی برای بالا بردن خویشتن داری و خود كنترلی بسیار مفیده.
موفق باشید.

محب المهدي;56006 نوشت:
سلام:sham:
ممنونم از اينكه نظرتون رو نوشتين اگه ممكنه يه مقدار بيشتر موضوع رو باش كنيد ممنون ميشم.:gol::sham:

سلام موضوع رو چکار کنم؟

مهربان رز;57306 نوشت:
سلام موضوع رو چکار کنم؟

سلام وبا تقديم احترام :Sham:
موضوع رو بازش كنيد يه كم بيشتر توضيحش بدين .اشتباه تايپي بود عذر خواهم.:Gol:

سلام:Gol: من در این زمینه مطالبی در چند سایت خوانده بودم که مطالب مفیدی بود در حال حاضر دسترسی به سایتهای ایرانی مشکل است :Ghamgin:و من امروز بعد از چند هفته توانستم سایت را مشاهده کنم نمیدونم مشکل فنی سایت بوده یا شاید این هم جزو تحریم ها باشه که این خودشیرین ها برای خوشنودی امریکا از خودشون در اوردن:Gig: هر وقت به مطالب دسترسی پیدا کردم حتما برای همه لینکشو میزارم دوست عزیز اگه شما فیلتر شکن استفاده نکنین دیگه نمیتونید به سایتهای اونجوری دسترسی پیدا کنید .:Khandidan!:

سلام rabea622 بزرگوار من منتظرمطالبتون هستم

اميدوار;57205 نوشت:
یه سوال، توی این مدت تمایلت به مسائل جنسی بیشتر نشده؟! بیشتر به جنس مخالف متمایل نشدی؟! بیشتر نگاهشون نمی کنی؟! تحریک های مداوم نداری؟! تمایلت به رابطه با خدا کمتر نشده؟! مضطرب نیستی؟!! اگه اینطوره، یعنی سموم داره کم کم اثرش رو می گذاره و اگه بازم پیش بری...

با سلام وتقديم احترام خدمت دوست خوبم جناب اميدوار:Sham:

من هم كاملا باشما موافقم اين تاثيرات رو كه آدم مي بينه نگران كننده است. وهدف من ار ايجاد اين تاپيك همين بوده .بس.:Sham:
منتظر راهنماييهي بعديتون هستم.:Sham:

گشت و گذارهای اینترنتی چگونه از فضای اینترنت استفاده درست داشته باشیم؟ اینترنت منبع عظیمی از اطلاعات است و با توجه به جاذبه ها و تنوع هایی که به همراه دارد بسیاری از شما نوجوانان و جوانان بخش عظیمی از اوقات خود را صرف چرخیدن و گشت و گذار در فضای اینترنت می کنید. اما مسلماً تمام این اطلاعات برای شما با ارزش و مفید نیستند و تنها اطلاعات ویژه ای از آن به کار یا زندگی شما مرتبط است. بنابراین این پرسش مطرح می شود که آیا متناسب با زمانی که برای استفاده از اینترنت صرف می کنید چیز مفیدی برای زندگی تان بدست می آورید؟ به زبان ساده تر آیا چیزی که از اینترنت می گیرید یا آن را می خوانید ارزش زمانی را که از دست می دهید دارد؟ در ادامه این یادداشت قصد داریم راه هایی برای استفاده سودمندتر از زمان حضور در اینترنت ارائه دهیم. 1- منظم باشید افراد منظم و کسانی که برای زندگی خود برنامه ریزی حساب شده و دقیق دارند اهمیت زمان را بهتر درک می کنند بنابراین بهتر است همواره برای کارهای اینترنتی یک تقویم یا فهرست داشته باشید و هر شب قبل از خوابیدن نگاهی به آن بیندازید تا بدانید چقدر از کارهای امروزتان ناتمام مانده است و فردا باید چه کاری انجام دهید. 2- کارهایتان را اولویت بندی کنید از جمله کارهایی که می تواند زمان حضور شما در اینترنت را به زمان مفید تبدیل کند داشتن اولویت بندی است وگرنه به محض ورود به فضای اینترنت ممکن است به سراغ آن دسته از اطلاعات و سایت هایی بروید که در زمان حال هیچ ارتباطی به کار اصلی شما نداشته باشند. 3- فعالیت هایتان را یادداشت کنید برای آنکه بهتر متوجه شوید چطور زمان خود را تلف می کنید هر چند وقت یکبار از آنچه هنگام اتصال به شبکه انجام می دهید یادداشت برداری کنید. این موضوع به شما کمک می کند که در پایان هفته یا ماه متوجه شوید رفتن به کدام سایت های غیرضروری و یا غیرمرتبط با کارتان، برای شما به صورت عادت درآمده است و باعث اتلاف وقت مفید شما می گردد. علیرغم آنکه اینترنت می تواند یک وسیله آموزشی و حتی کار مفید باشد اما استفاده از آن نمی تواند با برخی مشکلات همراه نباشد. یکی از این مشکلات آن است که افراد هنگام استفاده از آن درک درستی از گذشت زمان ندارند و به قول خودشان یکدفعه متوجه می شوند 5 یا 6 ساعت از وقت شان را از دست داده اند. گاهی شرایط از این هم بدتر می شود و برخی از افراد از اینترنت بعنوان یک وسیله سرگرمی و یا اتلاف وقت آزاد استفاده می کنند. این موضوع گذشته از داشتن عوارض روحی و جسمی دراز مدت برای این اشخاص، سبب بروز مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مختلفی می گردد. از این رو، آگاهی از روش ها یا فنونی که می تواند زمان استفاده و حضور در فضای اینترنت را کاهش دهد از اهمیت بسزایی برخوردار است. برخی از این روش ها عبارتند از: 1- از خوردن غذا یا تنقلات هنگام استفاده از اینترنت خودداری کنید. وعده های غذایی خود را همراه با دیگر اعضای خانواده و به صورت رودررو میل کنید. چنانچه تنها زندگی می کنید هنگام غذا خوردن به جای استفاده از کامپیوتر تنها از خوردن غذایتان لذت ببرید. 2- به طور مداوم و پیوسته از اینترنت استفاده نکنید. سعی کنید هریک ساعت به مدت 10-15 دقیقه از پشت کامپیوتربلند شده و نرمش های کششی انجام دهید تا دچار چشم درد و یا درد در ناحیه ی کتف، کمر، مچ دست و... نشوید. انجام این کار ممکن است استفاده مجدد شما از کامپیوتر و اینترنت را تا ساعتها به تأخیر بیندازد. 3- سراغ کتاب هایتان بروید. گاهی اوقات اگر در کتابخانه خودتان یا محل کار یا محل تحصیل تان چرخی بزنید متوجه خواهید شد که کتاب یا کتاب هایی هست که دوست دارید آنها را بردارید و چند صفحه از آنها را مطالعه کنید و یا چند بیت از یک کتاب شعر را بخوانید. به این ترتیب می توانید یک جانشین موقت و یا حتی دائمی برای استفاده روزانه از اینترنت بیابید. 4- تلویزیون تماشا کرده و یا فیلم ببینید. هر چند استفاده بیش از حد از تلویزیون نیز می تواند مشکلاتی را به بار آورد اما برای کسانی که بیش از حد از اینترنت استفاده می کنند سرگرم شدن به تلویزیون و یا مشاهده ی فیلم می تواند اثرات مخرب کمتری داشته باشد به عنوان مثال یکی از فواید فیلم و تلویزیون در مقایسه با اینترنت این است که امکان استفاده گروهی از آنها وجود دارد. مثلاً می توانید یک مسابقه را با هم ببینید، در مورد آن اظهار نظر کنید و به بحث با یکدیگر بپردازید. 5- اگر برای کارتان از اینترنت خانگی استفاده می کنید برای خودتان ساعت کاری تعیین کنید و تنها در این ساعت ها به کار کردن با اینترنت مشغول شوید. اگر لپ تاپ دارید و می توانید در جایی دیگر کار کنید حتماً به این توصیه عمل کنید و ساعت کاری و غیرکاری خود را بطور کامل مجزا کنید و در ساعات غیرکاری با اعضای خانواده یا دوستان خود باشید. 6- ساعت خود را تنظیم کنید. خود را مقید کنید که هر روز مدت زمان معینی را در اینترنت بگذرانید و با شنیدن صدای زنگ ساعت خود، از اینترنت خارج شوید و به فعالیت دیگری مشغول شوید. 7- به دنبال یافتن دوست در فضای حقیقی باشید. برخی از افراد از اینترنت برای یافتن دوستان جدید استفاده می کنند. همواره به یاد داشته باشید که این موضوع در دنیای حقیقی به راحتی امکان پذیر است و با شرکت در فعالیت های گروهی می توانید تعداد قابل ملاحظه ای از این دوستان پیدا کنید. خوبی این کار این است که شخص مورد نظر را با چشم می بینید و رفتار و کردارش را ارزیابی می کنید و در صورت تمایل با او دوست می شوید. به این ترتیب از خطرات دوستی های اینترنتی نیز در امان خواهید بود. 8- استفاده از اینترنت را برای خودتان ممنوع کنید. اگر هیچیک از روش ها کارساز نشد و دوباره به طرف استفاده بی رویه از اینترنت رفتید برای مدت یک هفته یا یک ماه آن را به کلی ترک کنید (به جز در مواردی که برای کارتان مجبورید از آن استفاده نمائید.) در این مدت ممکن است شما با فعالیت های دیگری آشنا شوید که برایتان بسیار خوشایند باشد و از این به بعد تصمیم بگیرید از زمان گشت و گذار در اینترت کم کنید و به این فعالیت ها بپردازید.

rabea622;59765 نوشت:
چگونه از فضای اینترنت استفاده درست داشته باشیم؟

:Sham:با سلام وتقدیم احترام:Gol: مقاله ارسالی تون خیلی عالی بود ممنونم.:Gol: :Sham:منتظر نظرات خوبتون هستم.:Sham:

rabea622;59765 نوشت:
گشت و گذارهای اینترنتی چگونه از فضای اینترنت استفاده درست داشته باشیم؟ اینترنت منبع عظیمی از اطلاعات است و با توجه به جاذبه ها و تنوع هایی که به همراه دارد بسیاری از شما نوجوانان و جوانان بخش عظیمی از اوقات خود را صرف چرخیدن و گشت و گذار در فضای اینترنت می کنید. اما مسلماً تمام این اطلاعات برای شما با ارزش و مفید نیستند و تنها اطلاعات ویژه ای از آن به کار یا زندگی شما مرتبط است. بنابراین این پرسش مطرح می شود که آیا متناسب با زمانی که برای استفاده از اینترنت صرف می کنید چیز مفیدی برای زندگی تان بدست می آورید؟ به زبان ساده تر آیا چیزی که از اینترنت می گیرید یا آن را می خوانید ارزش زمانی را که از دست می دهید دارد؟ در ادامه این یادداشت قصد داریم راه هایی برای استفاده سودمندتر از زمان حضور در اینترنت ارائه دهیم. 1- منظم باشید افراد منظم و کسانی که برای زندگی خود برنامه ریزی حساب شده و دقیق دارند اهمیت زمان را بهتر درک می کنند بنابراین بهتر است همواره برای کارهای اینترنتی یک تقویم یا فهرست داشته باشید و هر شب قبل از خوابیدن نگاهی به آن بیندازید تا بدانید چقدر از کارهای امروزتان ناتمام مانده است و فردا باید چه کاری انجام دهید. 2- کارهایتان را اولویت بندی کنید از جمله کارهایی که می تواند زمان حضور شما در اینترنت را به زمان مفید تبدیل کند داشتن اولویت بندی است وگرنه به محض ورود به فضای اینترنت ممکن است به سراغ آن دسته از اطلاعات و سایت هایی بروید که در زمان حال هیچ ارتباطی به کار اصلی شما نداشته باشند. 3- فعالیت هایتان را یادداشت کنید برای آنکه بهتر متوجه شوید چطور زمان خود را تلف می کنید هر چند وقت یکبار از آنچه هنگام اتصال به شبکه انجام می دهید یادداشت برداری کنید. این موضوع به شما کمک می کند که در پایان هفته یا ماه متوجه شوید رفتن به کدام سایت های غیرضروری و یا غیرمرتبط با کارتان، برای شما به صورت عادت درآمده است و باعث اتلاف وقت مفید شما می گردد. علیرغم آنکه اینترنت می تواند یک وسیله آموزشی و حتی کار مفید باشد اما استفاده از آن نمی تواند با برخی مشکلات همراه نباشد. یکی از این مشکلات آن است که افراد هنگام استفاده از آن درک درستی از گذشت زمان ندارند و به قول خودشان یکدفعه متوجه می شوند 5 یا 6 ساعت از وقت شان را از دست داده اند. گاهی شرایط از این هم بدتر می شود و برخی از افراد از اینترنت بعنوان یک وسیله سرگرمی و یا اتلاف وقت آزاد استفاده می کنند. این موضوع گذشته از داشتن عوارض روحی و جسمی دراز مدت برای این اشخاص، سبب بروز مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مختلفی می گردد. از این رو، آگاهی از روش ها یا فنونی که می تواند زمان استفاده و حضور در فضای اینترنت را کاهش دهد از اهمیت بسزایی برخوردار است. برخی از این روش ها عبارتند از: 1- از خوردن غذا یا تنقلات هنگام استفاده از اینترنت خودداری کنید. وعده های غذایی خود را همراه با دیگر اعضای خانواده و به صورت رودررو میل کنید. چنانچه تنها زندگی می کنید هنگام غذا خوردن به جای استفاده از کامپیوتر تنها از خوردن غذایتان لذت ببرید. 2- به طور مداوم و پیوسته از اینترنت استفاده نکنید. سعی کنید هریک ساعت به مدت 10-15 دقیقه از پشت کامپیوتربلند شده و نرمش های کششی انجام دهید تا دچار چشم درد و یا درد در ناحیه ی کتف، کمر، مچ دست و... نشوید. انجام این کار ممکن است استفاده مجدد شما از کامپیوتر و اینترنت را تا ساعتها به تأخیر بیندازد. 3- سراغ کتاب هایتان بروید. گاهی اوقات اگر در کتابخانه خودتان یا محل کار یا محل تحصیل تان چرخی بزنید متوجه خواهید شد که کتاب یا کتاب هایی هست که دوست دارید آنها را بردارید و چند صفحه از آنها را مطالعه کنید و یا چند بیت از یک کتاب شعر را بخوانید. به این ترتیب می توانید یک جانشین موقت و یا حتی دائمی برای استفاده روزانه از اینترنت بیابید. 4- تلویزیون تماشا کرده و یا فیلم ببینید. هر چند استفاده بیش از حد از تلویزیون نیز می تواند مشکلاتی را به بار آورد اما برای کسانی که بیش از حد از اینترنت استفاده می کنند سرگرم شدن به تلویزیون و یا مشاهده ی فیلم می تواند اثرات مخرب کمتری داشته باشد به عنوان مثال یکی از فواید فیلم و تلویزیون در مقایسه با اینترنت این است که امکان استفاده گروهی از آنها وجود دارد. مثلاً می توانید یک مسابقه را با هم ببینید، در مورد آن اظهار نظر کنید و به بحث با یکدیگر بپردازید. 5- اگر برای کارتان از اینترنت خانگی استفاده می کنید برای خودتان ساعت کاری تعیین کنید و تنها در این ساعت ها به کار کردن با اینترنت مشغول شوید. اگر لپ تاپ دارید و می توانید در جایی دیگر کار کنید حتماً به این توصیه عمل کنید و ساعت کاری و غیرکاری خود را بطور کامل مجزا کنید و در ساعات غیرکاری با اعضای خانواده یا دوستان خود باشید. 6- ساعت خود را تنظیم کنید. خود را مقید کنید که هر روز مدت زمان معینی را در اینترنت بگذرانید و با شنیدن صدای زنگ ساعت خود، از اینترنت خارج شوید و به فعالیت دیگری مشغول شوید. 7- به دنبال یافتن دوست در فضای حقیقی باشید. برخی از افراد از اینترنت برای یافتن دوستان جدید استفاده می کنند. همواره به یاد داشته باشید که این موضوع در دنیای حقیقی به راحتی امکان پذیر است و با شرکت در فعالیت های گروهی می توانید تعداد قابل ملاحظه ای از این دوستان پیدا کنید. خوبی این کار این است که شخص مورد نظر را با چشم می بینید و رفتار و کردارش را ارزیابی می کنید و در صورت تمایل با او دوست می شوید. به این ترتیب از خطرات دوستی های اینترنتی نیز در امان خواهید بود. 8- استفاده از اینترنت را برای خودتان ممنوع کنید. اگر هیچیک از روش ها کارساز نشد و دوباره به طرف استفاده بی رویه از اینترنت رفتید برای مدت یک هفته یا یک ماه آن را به کلی ترک کنید (به جز در مواردی که برای کارتان مجبورید از آن استفاده نمائید.) در این مدت ممکن است شما با فعالیت های دیگری آشنا شوید که برایتان بسیار خوشایند باشد و از این به بعد تصمیم بگیرید از زمان گشت و گذار در اینترت کم کنید و به این فعالیت ها بپردازید.

سلام و درود:Gol:

ربآآ خانم منبعش رو ذکر نکردید:Cheshmak:

یا علی

سلام محب المهدی گرامی
1.بندگان خدا،خدا را، خدا را،در حق نفس خویش که از همه چیز در نزد شما گرامی تر و عزیزتر است.(امام علی) یقین داشته باشید خداوند هیچ چیز رو حرام و ممنوع اعلام نکرده جز برای آرامش و سلامت روح شما پس به خدای خودتون اعتماد کنید
2.گاهی براتون پیش میاد که صحنه هایی که دیدید براتون تکرار بشه و به خاطرتون بیاد و عذابتون بده.برای رهایی از این فکر و عذاب سریع این آیه رو با خودتون تکرار کنید،دست یاری خدا رو همونجا میبینید
"و هرگاه وسوسه ای از شیطان متوجه تو گردید از خدا پناه بخواه که او شنونده و داناست:فصلت آیه 36
3.تبریک میگم بهتون بخاطر دل پاکی که دارین که ناراحته از انجام کاری که ناخوشایند خداست،هوای دل پاکتون رو داشته باشین خدا با اون عظمتش تو دل شما جا میشه، جای خدا رو به هیچ چیز دیگه ای ندین...
در پناه حق

سلام سركار rabea622 :Gol:منبع مقالتون رو كه بعضي از دوستتان هم از تون خواسته بودن رو نگفتين اگه ممكنه لطف مي كنيد ولينك منبع يا آدرس اون رو برامون بذارين.:Sham:

موضوع قفل شده است