جمع بندی آیا اينها واقعا نظريات ملا احمد نراقي اين عالم رباني در مورد زنان است؟؟

تب‌های اولیه

85 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا اينها واقعا نظريات ملا احمد نراقي اين عالم رباني در مورد زنان است؟؟

[="Blue"] علامه مولى احمد بن محمد مهدى نراقى، معروف به فاضل نراقى (م 1245 ق) است. وى در چهاردهم جمادى الثانى، در عهد سلطنت كريم خان زند در سال 1185 ق در خاندان علم و فضيلت در نراق ديده به جهان گشود. اين فرد برجسته كتاب زيباي معراج السعاده را نوشته كه خود من عاشق اين كتابم و خيلي مباحثشو خوندم.[/]

[="Green"]ولي نميدونم دوستان تا كنون قسمت هاي كتاب ايشونودر مورد غيرت در دين و ناموس خوندن؟!! من واقعا دركش برام عجيبه كه چنين حرفهايي از زبان يك عالم رباني درآمده باشد .:Gig::Gig:[/]

[="Indigo"]نمونه هايي از سخنان ايشونو كه واقعا برام عجيب و غير قابل درك هست ميزارم دستم كه به خودشون نميرسه:Cheshmak: ولي از كارشناساي سايت يه خواهشي دارم براي من يه كم توضيح بدن كه واقعا آيا در اسلام ناب و اصيل اين مطالب وجود داره ؟
منابع استنادات ايشون ميدونن از كجا بوده ؟
و آيا احاديثي كه ايشون از اون استفاده كردن معتبره ؟
آيا اين سخنان مال خود علامه است و جعلي تو اون نيست؟
و هزاران سوال ديگه
دوست دارم كارشناسان محترم سايت در مورد اعتبار اين سخنان و شخصيت ايشون و اطلاعاتي كه در مورد سخنان ايشون دارن و .. يه توضيحاتي بدن مخصوصا در مورد مطالبي كه از كتاب ايشون نقل ميكنم .
[/]

[="Blue"][="RoyalBlue"]در قسمت هايي از كتاب در بخش غيرت و حميت آمده:

1_پس زنان خود را از ديدن نامحرم محافظت كند و ايشان را از رفتن به كوچه و بازار منع نمايد.

2_اصحاب پيامبر سوراخهاي ديوار خانه خود را مسدود ساخته بودند كه زنان ايشان مردان را نبينند.

3_آنچه شنيده اي كه در عهد پيغمبر زنان به مساجد حاضر ميشدند و حضرت ايشان را اذن ميداد مخصوص زنان ان عصر بوده است كه آن حضرت علم به احوال ايشان داشت و ميدانست كه فسادي بر آن مترتب نميگردد.ولي ر اين زمان منع زنان از حضور در مساجد و رفتن به مشاهد لازم و واجب است .چه جاي كوچه و بازار و حمام ها و مجامع لهو و لعب مگر زنان عجوزه كه از حد فساد گذشته اند.

4_در جايي ديگر بعد از توضيحاتي ميفرمايند :اگر هيچ نباشد نظر به مرد نامحرم مي افتد و صداي ايشان را ميشنوند و اين منافي طريقه عفت و خارج از شيوه غيرت است.
[="DarkRed"]
5_بعد يه شعر زيبا در ادامه مطلب آوردن!!

چو زن راه بازار گيرد بزن:geryeh:و گرنه تو در خانه بنشين چو زن
ز بيگانگان چشم زن دور باد:Gig:چو بيرون شد از خانه در گور باد:moteajeb:
چو در روي بيگانه خنديد زن:Gig:دگر مرد گو لاف مردي بزن![/]

حضرت پيغمبر فرمودند : زنان را در غرفه ها جاي مدهيد و خط نوشتن به ايشان نياموزيد . و ايشان را پنبه رشتن ياد دهيد و سوره نور تعليم دهيد .(يعني اين حديث واقعيه!!!:Gig:)

بعد جالب اينجاي سخنان اين بزرگواره كه ميفرمايد حضرت پيغمبر نقل ميكنند:بعضي از انواع غيرت است كه خدا و رسول انرا دشمن دارند و آن اين است كه مرد بي جهت بر اهل خود غيرت نمايد .

با اين توصيه هايي كه ايشون داشتن ديگه جايي ميمونه كه مرد بخواد بيشتر غيرت نشون بده كه مذموم باشه!!!!!!!!!!!!!!!!:Gig:

در جاي ديگر ميفرمايند :در حديث آمده :زن مانند استخوان كجي است اگر بخواهي او را راست كني ميشكند.

واقعا ايشون در چه دوراني به سر ميبردند من نميدونم شايد واقعا در اون دوره انقدر وضع خراب بوده كه بايد اين كارو ميكرد!!ولي من دوست دارم از طريق كارشناساي محترم سايت اين مطالب بازتر بشه.[/][/]

با سلام و تشکر به خاطر سؤال خوبتان :Gol:

نکته ای را فراموش کردید. در جایی از کتاب آمده سوره یوسف را به زنان یاد ندهید چون ممکن است به فساد بیافتند!!!

و از اين جهت در احاديث، زنان عرب را منع كرده‏اند از ياد گرفتن سوره يوسف، وشنيدن آن.حضرت امير المؤمنين - عليه السلام - فرمودند كه: «سوره يوسف را به زنان‏خود تعليم مكنيد و بر ايشان مخوانيد، كه به فتنه مى‏افتند.و سوره نور را به ايشان ياددهيد، كه مشتمل است‏بر مواعظ و نصايح‏» .

حالا سؤال ما این است، از کی تا حالا کسی حق پیدا کرده تا کلام خداوند را سانسور کند؟!

البته بنده کارشناس نیستم، ولی در اینکه این کتاب، کتاب بسیار خوبی است، و مطالب بسیار ارزنده ای در آن وجود دارد، شکی نیست. خودم شخصاً مطالعه این کتاب را به همه توصیه می کنم. آدم بعد از مطالعه این کتاب، حقیقتاً صفات پلید را خیلی بهتر در خودش تشخیص می دهد، و با شیوه هایی که کتاب یاد داده، می تواند آنها را از بین ببرد.

ولی خداوند عقل هم به ما داده است، و صرف اینکه در کنار نام کسی کلمات علامه و غیره بیاید، دلیل نمی شود که هرآنچه از دهان مبارک ایشان بیرون آمد کورکورانه بپذیریم. وحی که نیست! لابد در زمان ایشان، اوضاع جامعه فرق داشته. نظر ایشان قرآن نیست که به همه زمانها و مکانها تعلق بپذیرد.

به همین دلیل از همه دوستان تقاضا دارم، مبادا به خاطر پاراگرافهایی از کتاب، کل آن را کنار بگذارید.

منتظر نظر کارشناسان هستیم.

با تشکر فراوان :Gol:
یا حق

بینام;49601 نوشت:
نکته ای را فراموش کردید. در جایی از کتاب آمده سوره یوسف را به زنان یاد ندهید چون ممکن است به فساد بیافتند!!!

[="Teal"]والا كل قسمت مربوط به غيرت و حميت همش نكتست گفتم بر عليه اين عالم رباني از طرف خانوما شورشي صورت نگيره!!:khandeh!:[/]

بینام;49601 نوشت:
حالا سؤال ما این است، از کی تا حالا کسی حق پیدا کرده تا کلام خداوند را سانسور کند؟!

[="Green"]كاملا درسته و مساله اينه كه شايد يه زني خوند از اين داستان عبرت گرفت مگه قراره ظاهرو آدم ببينه.كل كتاب خدا پند و اندرزه براي زن و مرد .[/]

نقل قول:
كاملا درسته و مساله اينه كه شايد يه زني خوند از اين داستان عبرت گرفت مگه قراره ظاهرو آدم ببينه.كل كتاب خدا پند و اندرزه براي زن و مرد .


دقیقاً، و از همین موضوع جعلی بودن آن حدیث مشخص می شود. خود ائمه (ع) فرمودند اگر از ما چیزی به شما رسید که با قرآن مغایرت داشت، آن را نپذیرید. خوب در این حدیث گفته می شود که بخشی از کتاب خدا را پنهان کنید، در حالی که در قرآن درباره کسانی که کتاب و احکام خدا را پنهان می کنند، و البته عذابهای آنها، آیاتی آمده است.

فقط یک منحرف به تمام معنی، با خواندن سوره مبارک یوسف، به فکر گناه می افتد!

یا حق

سلام

سوره یوسف که خوبه تلویزیون ایران سریال حضرت یوسف ساخت و عاقبتش هم خوش بود پس وای بر کسانی که سریال رو دیدن حتما باید مردونه میشده سریال :Labkhand:

نقل قول:
در جاي ديگر ميفرمايند :در حديث آمده :زن مانند استخوان كجي است اگر بخواهي او را راست كني ميشكند.
اما در مورد این قسمت که در جایی هم دیدم تعبیر به دنده شده منظور تحقیر یا از این حرفها نیست منظور متفاوت بودن زن از مرد هست لدا برخورد خاص می طلبه:

إِنَّمَا مَثَلُ الْمَرْأَةِ مَثَلُ الضِّلْعِ الْمُعْوَجِّ إِنْ تَرَكْتَهُ انْتَفَعْتَ بِهِ وَ إِنْ أَقَمْتَهُ كَسَرْتَهُ 7
«مَثل زن، مثل استخوان دنده، كج است. اگر او را(با قبول تفاوت در خلقت) پذيرا شوي، از وجودش بهره‌مند خواهي شد. اما اگر بخواهي(بدون لحاظ اين تفاوت‌ها)، او را از وضع اوليه‌اش دگرگون گرداني، خواهد شكست (و از آن بهره‌اي نخواهي برد)»
توضيح مطلب اينكه مقصود از تشبيه زن به استخوان كج، هرگز نكوهش او نيست. بلكه اشاره به تفاوت خلقت زن و مرد و اختلاف غرائز، سلايق و عواطف آنها دارد. همچنانكه استخوان دنده، با وجود كج بودن، كمال لازم را در انجام وظايف محوله دارا بوده و متناسب با عملكرد خود طراحي شده است. بنابراين تشبيه زن به استخوان دنده، مذمتي براي او در پي نداشته و فقط ناظر به چگونگي خلقت زن و تفاوتش با خلقت مردان است. جالب اينجاست كه اين حديث در دفاع از حقوق زنان وارد گرديده است و طبق آن، از تحميل وظايف و تكاليفي‌ كه با بنيه و توان و خلقت زن ناسازگار بوده و موجب در هم شكستن پيكره او مي‌شود، نهي گرديده است. در احاديث شيعه به تعابيري برمي‌خوريم كه در آن از مردان خواسته شده است كه به ناتواني زنان و ظرافت جسم و روح آنها توجه نموده و با آنها مدارا كنند. چنانكه از اميرمؤمنان (ع) روايت شده است:
فَإِنَّ المَرْأَةَ ْريحَانَةٌ وَ لَيسَتْ بِقَهْرَمَانَة فَدَارِهَا عَلَى كُلِّ حَالٍ واحْسِنِ الصُّحْبَةَ لَهَا لِيصْفُوَ عَيشُك 8
«زن، ريحانه است نه قهرمان، پس با او در هر حال، مدارا كن و به نيكي رفتار نما تا زندگي‌ات گوارا باشد.» البته کارشناسات بیشتر می تونن کمک کنن

نقل قول:
بعد جالب اينجاي سخنان اين بزرگواره كه ميفرمايد حضرت پيغمبر نقل ميكنند:بعضي از انواع غيرت است كه خدا و رسول انرا دشمن دارند و آن اين است كه مرد بي جهت بر اهل خود غيرت نمايد
این جمله رو الان دقت کردم: مقصود این جمله این هست که خدا و رسول خدا غیرت بی جهت را دشمن می دارن واین نوع غیرت مورد رضای خدا نیست و حدیث زیر هم در تاییدش:

امام صادق(عليه السلام) فرمودند:
حضرت علي (عليه السلام) در نامه اي براي امام حسن (عليه السلام) چنين نوشت:((تو را ازغيرت بي جا بر حذر مي دارم.زيرا غيرت بي جا زنان سالم را به بيماري سوق مي دهد.))
(بحار الانوار،ج77،ص216و235،اصول كافي،ج5،ص537، وسائل الشيعه،ج20،ص237))

حالا بقول دوستمون نازنین مریم با توصیفات پست اول واقعا غیرت بی جا چیه؟!

نقل قول:
با اين توصيه هايي كه ايشون داشتن ديگه جايي ميمونه كه مرد بخواد بيشتر غيرت نشون بده كه مذموم باشه!!!!!!!!!!!!!!!!:Gig:
یا حق

سلام علیکم جمیعا

خواندن تاریخ ادیان یکی از امورات واجبی است که هر فردآگاهی نیاز دارد از این تاریخ و سرگذشتی که بر ادیان رفته در طول تاریخ اطلاعات کسب کند.

این جملاتی که از قول جناب نراقی ذکر کردید امروز بر تشیع روا نیست ولی همین قوانین شرعیه ای که جناب یاسمن از قول جناب نراقی نقل فرمودند همین امروز و در همین دوران در بین اهل تسنن حنفی و حنبلی ( بالاخص ) اجرا میشود.

ملا عمر رهبر حنفیان و سنیها و وهابیان افراطی احکامی که صادر می کند با عنوان فتوا و خودش بدانها عمل می کند دقیقا همینهاست که از کتاب یک عالم شیعی مربوط به 400 سال پیش استخراج شده.

معروف است بین اهل تسنن شرق ایران و همینطور افغانها که دوران سلطه وهابیت را گذرانده اند که ملا عمر زنش را داخل صندوق بزرگی گذاشته و هر وقت که بخواهد درب آن را باز می کند تا عمل زناشوئی انجام دهد ( البته به کودکان گفته اند درب صندوق را باز میکند و بو می کشد و میبندد )

زنان افغان بالاخص اهل تسنن با پوشیه از خانه خارج میشوند تا این حکم بی غیرتی بنوعی دور زده شود و زن بتواند به بازار برود یا از خانه خارج گردد.

ادیان و مذاهب بر همدیگر تاثیر می گذارند این تنها علمای دینی حقیقی هستند که با این هجمه مقابله و آنها را سر کوب مینمایند.

البته دلایلی که باعث شد شیعیان ایران زیاد به این افکار آلوده نشوند این بود که وکیل الرعایا به عالمان دینی اجازه صدارت و اخذ منصب در دوره خودش و فرزندش را ممنوع اعلام کرد لذا این توصیفات در قالب کتابها باقب ماند و خاک خورد.

یاحق

bina88;49748 نوشت:
معروف است بین اهل تسنن شرق ایران و همینطور افغانها که دوران سلطه وهابیت را گذرانده اند که ملا عمر زنش را داخل صندوق بزرگی گذاشته و هر وقت که بخواهد درب آن را باز می کند تا عمل زناشوئی انجام دهد

[="Green"]

اين لطيفه بود اونوقت يا واقعيت؟!:Gig::eek:
يعني زناي قديم اين چيزارو تحمل ميكردن خدا اجرشون بده :Ghamgin:
[/]

سلام علیکم

نازنين مريم;49758 نوشت:
اين لطيفه بود اونوقت يا واقعيت؟! يعني زناي قديم اين چيزارو تحمل ميكردن خدا اجرشون بده

نه در بین شیعیان اینچنین نشد یا حداقل با این اندازه تعصب کور .

پوشیه هم در دوره های قبل در بین شیعیان معنی و مفهوم دیگری داشت . چنانکه همین اکنون هم زنانیکه پوشی می گذارند دلیلش حفظ غیرت مرد نیست . آنها مفاهیم و تفکری از حجاب در ذهن دارند که تاثیر گرفته از بی بی فاطمه است نه از این نوع.
در طول تاریخ ایران هم هرچه دنبال صندوق آدم بگردید فکر نکنم عرفیتی را در ادوار مختلف پیدا کنید مگر این عمل را شخصی به خواست خودش انجام داده باشد.

یاحق


نقل قول:
معروف است بین اهل تسنن شرق ایران و همینطور افغانها که دوران سلطه وهابیت را گذرانده اند که ملا عمر زنش را داخل صندوق بزرگی گذاشته و هر وقت که بخواهد درب آن را باز می کند تا عمل زناشوئی انجام دهد ( البته به کودکان گفته اند درب صندوق را باز میکند و بو می کشد و میبندد )

سلام دوست گرامی
چرا بدون تحقیق مقاله می نویسی زنان در بین اهل سنت از جایگاه شایسته ای برخوردار هستند مخصوصا اهل سنت شرق ایران که گفته بودید ، بهتر است خودتان سری به شرق کشور بزنید تا بهتر ببینید جایگاه زن چطور است با ور کنید اولین بار است که این داستان ملا عمر شما را می شنوم لطفا آدرس کتابی که آن را مطالعه نموده اید بیان کنید این داستان ماننده یک لطیفه است آخر زن در یک صندوق می توند دوام بیاورد؟؟! ضمنا چه کسی زن چنین مردی می شده اکه او را درون صندوق کند؟
حدیثی که ذکر نمودی کاملش این است
[=&quot] (بخارى:5186)[/]
ترجمه: ابوهريره (رض) مي‌گويد: نبي اكرم (ص) فرمود: «هركس به خدا و روز قيامت، ايمان دارد، همسايه‌اش را آزار ندهد. و با زنان، بخوبي رفتار كنيد و سفارش مرا در مورد آنان، بپذيريد. چرا كه آنها از پهلو (دنده) آفريده شده ‌اند. و همانا كج‌ترين بخش دنده، قسمت بالاي آن است. اگر بخواهي، آنرا راست كني، مي‌شكند. و اگر رهايش كني، همچنان كج، باقي مي‌ماند. پس با زنان بخوبي رفتار كنيد و سفارش مرا در مورد آنان، مد نظر داشته باشيد».
میبینید که جایگاه زن چقدر بالاست طوری که پیامبر (ص) به ان تاکید نموده
ممنون می شوم بار دیگر با سند و مدرک چیزی را به ما نسبت دهید
با تشکر

baluch boy;49961 نوشت:
میبینید که جایگاه زن چقدر بالاست طوری که پیامبر (ص) به ان تاکید نموده ممنون می شوم بار دیگر با سند و مدرک چیزی را به ما نسبت دهید

سلام علیکم
شما درست می فرمائید.
این مطلب را باید مینوشتم از مقلدین ملاعمر شنیدم در آن دیار - یا باید مینوشتم از افراطیان و افغانهای مهاجر شنیدم.

این مطلب را از یکی از دوستان شنیدم که اهل زابل است که افغانهای مهاجر و عده ای افراطی اینچنینند.

از این بابت از شما عذر می خواهم.

البته فیلم مستندی هم محسن مخملباف سال 80 - 79 ساخته بود که موضوعیت این فیلم را این مطلب تشکیل میداد.
من تصادفا این فیلم مستند را دیدم و ابتدا باورم نشد ولی بعدها که از یکی از دوستان پرسیدم حرف از افراطیان زد و دلیل پوشیه گذاشتن و ...

ببینید باید بپذیریم در طول تاریخ اسلامی این مملکت کسانی آمده اند و متولی دینی شده اند در حالیکه توان تصدی این امانت را نداشتند.

متاسفانه هرچقدر تعداد این اشخاص کم است آسیبهائی که به وجهه دین وارد کرده اند بر عکس بزرگتر و عمیقتر است.

گاها این آسیبها حتی بوسیله عالمترین انسانها قابل رفع رو رجوع نشد.

مثلا در همین مورد اگر عالمی می آمد میگفت فلانی زن هم یک انسان است و او هم حق حیات دارد و تو با این حکم داری حق حیات بسیاری از انسانها را سلب می کنی همانجا شخص انتقاد کننده را متهم به بی غیرتی و ارتداد میکردند و تهمتها بر او روا میداشتند.

از قدیم گفته اند کهدیوانه ای سنگی را درون چاه می اندازد 100 عاقل جمع میشوند نمیتوانند درش بیاورند.

اما این مطلب را من در مورد افراطیون شنیدم و حتی این دوست من میگفت زنان ما که پوشیه نمی زنند و به بیرون میروند این دسته افراطی ما را با چشم بی غیرت و حتی کافر مینگرند .

جهل از در و دیوار خانه آدم متعصب بالا میرود و روزی پائین می آید که یا شخص منیت را کنار گذاشته باشد و یا جان به جان آفرین تسلیم کند.

یاحق

به این تضاد نگاهی بیاندازید.

مطمئنم دوباره میگوئید این بار نخست است که چنین چیزی میشنوم.

1 - تشابه فقه شیعه و سنت در مورد زنان را در اینجا ببینید

حال
2- بر عکس مطالبیکه ذکر شد مسائلی هم این بظاهر عالمان مطرح کرده اند که اصل دین را از طریق نکاح از بین می برد.
اینجا را یک نگاه بیاندازید.

اینها را ما هم میدانیم که در بین تسنن جائی ندارد ولی همانطور که ذکر شد مکافاتی است که بر دین اسلام در طول تاریخ رفته.

یاحق

Baluch boy;49961 نوشت:

چرا بدون تحقیق مقاله می نویسی زنان در بین اهل سنت از جایگاه شایسته ای برخوردار هستند مخصوصا اهل سنت شرق ایران که گفته بودید ، بهتر است خودتان سری به شرق کشور بزنید تا بهتر ببینید



سلام دوباره از اون حرفها زدی؟؟؟جناب بینای عزیز با مطالب جالب وآدرس هایی که داده بودند ما را به فیض رساندند:Kaf:دیگه من نیازی نمی بینم که آدرس بدم اما فقط میگم که بنده رفتم ودیدم وزندگی هم کردم واقعا جای تعجب داره که شما از جایگاه زن حرف میزنید؟؟؟تنها چیزی که در بین ... وحتی ... ارزش نداره زن است!!!:Gig: من نمیخوام بیشتر از این آبرو ریزی کنم وگرنه چند تا داستان ناب براتون از اونجا تعریف میکردم:Khandidan!:

نازنين مريم;49587 نوشت:
واقعا ايشون در چه دوراني به سر ميبردند من نميدونم شايد واقعا در اون دوره انقدر وضع خراب بوده كه بايد اين كارو ميكرد!!ولي من دوست دارم از طريق كارشناساي

جواب
1- به طور کلی تمام روایاتی که زنان را از آشکار شدن در معرض نامحرم نهی و منع می کند مربوط به زمانی است که :
الف - حضور زن در اجتماع مفسده انگیز باشد
ب- ضرورت نداشته باشد
ج - زن رعایت لازم را نداشته باشد

لذا در زمان خود رسول خدا (ص) زنان در جنگها و حج و بیعت کردن و نماز جمعه و جماعت و...شرکت و حضور مستمر و فعال داشتند
در قرآن هم در سوره مبارکه قصص می خوانیم که دختران حضرت شعیب (ع) به خاطر ضرورت با رعایت حجب وحیا به چوپانی در بیابان مشغول بودند پس اگر حضور زن در هر زمان و مکانی ضرورت نداشته و مفسده انگیز باشد در روایات نهی شده است
امروزه هم همه ما واقفیم که حضور بی مورد زنان و دختران در اجتماع که جز شلوغ کردن خیابانها کاری ندارند چه مشکلات زیادی را ایجاد کرده است

مجید;50052 نوشت:
جواب

سلام علیکم

مجید;50052 نوشت:
1- به طور کلی تمام روایاتی که زنان را از آشکار شدن در معرض نامحرم نهی و منع می کند مربوط به زمانی است که : الف - حضور زن در اجتماع مفسده انگیز باشد ب- ضرورت نداشته باشد ج - زن رعایت لازم را نداشته باشد لذا در زمان خود رسول خدا (ص) زنان در جنگها و حج و بیعت کردن و نماز جمعه و جماعت و...شرکت و حضور مستمر و فعال داشتند در قرآن هم در سوره مبارکه قصص می خوانیم که دختران حضرت شعیب (ع) به خاطر ضرورت با رعایت حجب وحیا به چوپانی در بیابان مشغول بودند پس اگر حضور زن در هر زمان و مکانی ضرورت نداشته و مفسده انگیز باشد در روایات نهی شده است امروزه هم همه ما واقفیم که حضور بی مورد زنان و دختران در اجتماع که جز شلوغ کردن خیابانها کاری ندارند چه مشکلات زیادی را ایجاد کرده است

عالی بود :Kaf:

اتفاقا علامه نراقی هم همین ها رافرمودند و شما دوباره سخن ایشان را تکرار نمودید مجید گرامی.

یاحق

مهدی محامدی;50008 نوشت:
سلام دوباره از اون حرفها زدی؟؟؟جناب بینای عزیز با مطالب جالب وآدرس هایی که داده بودند ما را به فیض رساندند:kaf:دیگه من نیازی نمی بینم که آدرس بدم اما فقط میگم که بنده رفتم ودیدم وزندگی هم کردم واقعا جای تعجب داره که شما از جایگاه زن حرف میزنید؟؟؟تنها چیزی که در بین ... وحتی ... ارزش نداره زن است!!!:gig: من نمیخوام بیشتر از این آبرو ریزی کنم وگرنه چند تا داستان ناب براتون از اونجا تعریف میکردم:khandidan!:

سلام دوست گرامی درباره جایگاه زن من دروغ می گویم شما راست حالا من در شرق زندگی میکنم یا شما اولا شما چیزی که گفتید ثابت کنید و اگر با حرف های شما آبروی ما میرود همان بهتر که آبرویی نداشته باشیم ضمنا از این حرفها زیاد شنیده و دیده ایم سایت ها و رسانه های زیادی از این حرفها میزننده ولی شما برای ما ثابت کن که اهل سنت چنین و چنان می کند ولی از تهمت هایی که میزنی بدان که حق یک نفر نیست بلکه حق چندین نفر را بر گردن میگیرد
در کتاب های ما خیلی درباره مسائل مربوط به زنان آمده و رفتار با زنان حالا اگر میخواهید واقعا آبروی ما را ببرید بفرمایید ما اگر ببینیم حرف شما واقعا صحت دارد به خدا دست شما را هم می بوسیم

با تشکر

bina88;50002 نوشت:
به این تضاد نگاهی بیاندازید.

مطمئنم دوباره میگوئید این بار نخست است که چنین چیزی میشنوم.

1 - تشابه فقه شیعه و سنت در مورد زنان را در اینجا ببینید

حال
2- بر عکس مطالبیکه ذکر شد مسائلی هم این بظاهر عالمان مطرح کرده اند که اصل دین را از طریق نکاح از بین می برد.
اینجا را یک نگاه بیاندازید.

اینها را ما هم میدانیم که در بین تسنن جائی ندارد ولی همانطور که ذکر شد مکافاتی است که بر دین اسلام در طول تاریخ رفته.

یاحق

سلام دوست گرامی حرف های شما به حق هستند سایت اولی که نوشته بودی مطالب جالبی نوشته بود که من سایت رو تمجید می کنم امام وبلاگ دوم از بیاناتی که کرده بود فقط اولی را من خوانده بودم ولی با گفت که ابوحنیفه این قول از خود نگفته و شاگردان او این قول را رد کرده اند در حال حاضر سند حرفهایم را در دست ندارم اما فردا انشاالله تمام اسناد را ذکر خواهم کرد امام درباره روایات دیگر من اطلاعی ندارم ولی یقینا مطمئنم هیچ یک از اهل تسنن چنین چیزهایی را قبول ندارند وگر نه همان متهه را قبول میکردند

Baluch boy;50066 نوشت:
سلام دوست گرامی
در کتاب های ما خیلی درباره مسائل مربوط به زنان آمده و رفتار با زنان حالا اگر میخواهید واقعا آبروی ما را ببرید بفرمایید ما اگر ببینیم حرف شما واقعا صحت دارد به خدا دست شما را هم می بوسیم

سلام بر شما
بنده هنوز هم قصد آبرو بردن کسی رو ندارم ،اما نمیدانم شما چرا اینقدر اصرار دارید
:Gig:.کتابهایی که گفتید من هم مطالعه کرده ام اما کتابهایی که من از اهل سنت مطالعه کرده ام شما مطالعه نکردید!؟ :reading:
اهل سنت در مساله زن به دو راه افراط وتفریط رفته اند وراه متعادل را انتخواب نکرده اندبعضی برای زنان بسیار سخت گرفته اند که حتی حضور آنان را در مساجد تحمل نمی کنند وبرخی هم انقدر اسان گرفته اند که زنان را در جامعه ابزار گونه استفاده می کنند.:Gol:
مثال:در شهرستان گنبد در استان گلستان هر دو مورد یافت میشود،مورد اول:زنان حق حضور در مساجد را ندارند،بعضی از افغان و بلوچ زدن پوشیه صورت را واجب میدانندوبرای نزدن پوشیه شلاق تعیین کرده اند.
مورد دوم:مساله حجاب موی سر اصلا اهمیت ندارد،زنان به طور آشکارا در خیابان به فرزندان خود شیر می دهن
د.
ومثال های فراوان دیگر ....که با چشمان خود مشاهده کرده ام؟؟؟
در مورد کتب هم به شما وقت میدهیم بروی منابع رو نگاه کنی برگردی فقط دیر نکنی؟؟؟

با سلام
اول اينكه اين سخنان فقط از طرف نراقي نقل نشده و علامه هاي ديگري هم سخناني نقل كرده اند مثل اين سخن كه "زنان در اصل حيوان هستند كه خداوند انها را براي ادامه نسل خلق كرد و لي براي انكه مردان بدانها ميل داشته باشند صورت انساني به انها داد"
بايد دو نكته را در نظر گرفت اول اينكه در قديم نظرات در مورد زنان متفاوت بود و در واقع به زن به صورت امروزي نگاه نمي شد و برخي از عالمان هم دچار همين انديشه ها و تفكرات بودند چون در ان زمان زيست مي كردند. و يك عالم ديني نيز هر چه قدر كامل باشد باز هم نمي توان همه انچه را كه مي گويد در دم قبول كرد
دوم اينكه هر عالم ديني نظرياتي دارد
و ما نبايد همه نظريات انها را قبول كنيم يا همه انها را رد كنيم. و هر كسي را در ظرف زمان خود قضاوت كرد. چون اين قضاوت منصفانه نيست كه كسي را كه در زمانهاي دور زندگي كرده و كتابي نوشته را بدون توجه به زمان حياتش و محيط پيرامونش نقد كرد.

nooredel;50138 نوشت:
با سلام
نقل كرده اند مثل اين سخن كه "زنان در اصل حيوان هستند كه خداوند انها را براي ادامه نسل خلق كرد و لي براي انكه مردان بدانها ميل داشته باشند صورت انساني به انها داد".

علیک سلام

مگه دروغ گفتن؟؟؟!

یه شکل ساده منطقیه؟؟؟!

هر انسانی حیوان است.(صغری)

هر زنی انسان است.(کبری)

همه زنان حیوان هستند.(نتیجه):hamdel:

ما منتظر جواب هستیم؟؟؟؟؟؟

نقل قول:
مهدی محامدی;50074 نوشت:
سلام بر شما
بنده هنوز هم قصد آبرو بردن کسی رو ندارم ،اما نمیدانم شما چرا اینقدر اصرار دارید
:gig:.کتابهایی که گفتید من هم مطالعه کرده ام اما کتابهایی که من از اهل سنت مطالعه کرده ام شما مطالعه نکردید!؟ :reading:

سلام دوست عزیز
خوب کتاب هایی که مطالعه کرده اید لطفا به ما هم معرفی کنید تا ما مه مطلع شویم

نقل قول:

اهل سنت در مساله زن به دو راه افراط وتفریط رفته اند وراه متعادل را انتخواب نکرده اندبعضی برای زنان بسیار سخت گرفته اند که حتی حضور آنان را در مساجد تحمل نمی کنند وبرخی هم انقدر اسان گرفته اند که زنان را در جامعه ابزار گونه استفاده می کنند.:gol:

زنان اهل سنت اینجا به مسجد میروند!! شما کجا این منع را دیده اید؟

نقل قول:
مثال:در شهرستان گنبد در استان گلستان هر دو مورد یافت میشود،مورد اول:زنان حق حضور در مساجد را ندارند،بعضی از افغان و بلوچ زدن پوشیه صورت را واجب میدانندوبرای نزدن پوشیه شلاق تعیین کرده اند.

من بلوچ هستم ولی تا حالا نشنیده کسیه پوشیه را اینجا واجب بداند شلاق رو هم اولین بار است از شما می شونم که تعیین کرده اید؟!!!!

نقل قول:
مورد دوم:مساله حجاب موی سر اصلا اهمیت ندارد،زنان به طور آشکارا در خیابان به فرزندان خود شیر می دهند.

!!!! حجاب موی سر اهمیتی ندارد؟!! پس اسلام چه حجاب در قرآن آمده چطور ممکن است موی سر برای اهل سنت جزو حجاب نباشد دوست گرامی لطفا آدرس دهید تشکر میشوم نام کتاب هایی که در این باره مطالعه نموده اید

نقل قول:
ومثال های فراوان دیگر ....که با چشمان خود مشاهده کرده ام؟؟؟

کجا؟!!

دوست من اینهایی که گفتی در شهر ماست چگونه من ندیده ام؟!!!

Baluch boy;50284 نوشت:
نقل قول:

سلام دوست عزیز
خوب کتاب هایی که مطالعه کرده اید لطفا به ما هم معرفی کنید

من بلوچ هستم ولی تا حالا نشنيده ام!


سلام
فقط به جاي جواب دادن،شروع مي كني حرفهاي بي ربط زدن !!!
من كه مثال زدم!!!
شما برو اون شهر ببين چه خبره؟؟
ما به اجتهاد فتوايي در دوران هاي مختلف اعتقاد داريم نميدانم چرا هر كي از اهل سنت فتواش با بقيه فرق داره؟؟؟
مگر حنفي ها با هم اختلاف دارند؟؟؟؟
شما خيلي چيز ها رو نشنيدي چيز جديدي نيست؟؟؟
قرار شد منابعي كه جناب بينا داده بود رو بري نگاه كني !چي شد؟؟؟ما جواب ميخواهيم؟؟؟

مهدی محامدی;50289 نوشت:
baluch boy;50284 نوشت:

سلام
فقط به جاي جواب دادن،شروع مي كني حرفهاي بي ربط زدن !!!
من كه مثال زدم!!!
شما برو اون شهر ببين چه خبره؟؟
ما به اجتهاد فتوايي در دوران هاي مختلف اعتقاد داريم نميدانم چرا هر كي از اهل سنت فتواش با بقيه فرق داره؟؟؟
مگر حنفي ها با هم اختلاف دارند؟؟؟؟
شما خيلي چيز ها رو نشنيدي چيز جديدي نيست؟؟؟
قرار شد منابعي كه جناب بينا داده بود رو بري نگاه كني !چي شد؟؟؟ما جواب ميخواهيم؟؟؟

علیک سلام خوشحال شدم برای اولین بار سلام کردید
بنده به شهر گنبد رفته ام عزیز ولی زنی سر لخت مشاهده نکرده که هیچ بلکه حجاب بالایی هم دیدم ترکمن ها باید گفت با جزو با حجاب ترین مردمند
در ضمن حنفی ها با هم اختلافی ندارد چطور مگر شما نام کتابی که چنین فتوایی داده بود بیان نفرمودید؟

ضمنا منابع را هم به زودی می نوسیم برا شما زیرا شما بیشتر عجله دارید تا دوستمان بینام

با تشکر فراوان

با سلام :Gol:

نقل قول:
ضمنا منابع را هم به زودی می نوسیم برا شما زیرا شما بیشتر عجله دارید تا دوستمان بینام


منظورتان جناب بیناست؟ :Cheshmak:

با تشکر
یا حق

بینام;50344 نوشت:
با سلام :Gol:

منظورتان جناب بیناست؟ :Cheshmak:

با تشکر
یا حق

شرمنده بینام جان آخه نام کاربریتون مثل همه :Gig::Gig::Gig::khandeh!:

baluch boy;50346 نوشت:
شرمنده بینام جان آخه نام کاربریتون مثل همه

من چی رو باید پاسخ بدم بلوچ گرامی ؟

baluch boy;50340 نوشت:

بنده به شهر گنبد رفته ام عزیز ولی زنی سر لخت مشاهده نکرده که هیچ بلکه حجاب بالایی هم دیدم ترکمن ها باید گفت با جزو با حجاب ترین مردمند

به به !!! باشه پس سر لخت ندیدی ؟؟؟این دفعه رفتم بهشون میگم چارقدشون (یه نوع روسری) رودربیارن!!!برادر من ،گفتم که حجاب رو رعایت نمیکنن نگفتم سر لختن!!!! شما ترکمنستان هم حتما نرفتید ؟؟؟از مرز که رد میشن همون چارقدی هم که مو ازش بیرونه رو درمیارن!!! پس میبینی که همینم از ترسه!!!

baluch boy;50340 نوشت:
در ضمن حنفی ها با هم اختلافی ندارد چطور مگر شما نام کتابی که چنین فتوایی داده بود بیان نفرمودید؟

آخه دیدم تو هرچی نطق میکنی برعکس حرف علمای حنفیه !!!گفتم شاید اونجا فرق داره؟؟؟

baluch boy;50340 نوشت:
ضمنا منابع را هم به زودی می نوسیم برا شما زیرا شما عجله دارید
شما هزار وچهارصد سال وقت داشتید !!!چه کار میکردید!!!
دنبالش نگرد هیچی نیست!!!

سلام

نازنين مريم;49587 نوشت:
پس زنان خود را از ديدن نامحرم محافظت كند و ايشان را از رفتن به كوچه و بازار منع نمايد.

زدست دیده دل هر دو فریاد هرآنچه دیده بیند دل کند یاد.

بینام;49601 نوشت:
حضرت امير المؤمنين - عليه السلام - فرمودند كه: «سوره يوسف را به زنان‏خود تعليم مكنيد و بر ايشان مخوانيد، كه به فتنه مى‏افتند.و سوره نور را به ايشان ياددهيد، كه مشتمل است‏بر مواعظ و نصايح‏» .

بر هیچ کسی پوشیده نیست که خواندن داستانهای تحریک آمیز یا دیدن صحنه های محرک و یا فیلم های مبتذل ؛ اگرچه از ناحیه یک انسان متدین هم باشد ، حتی اگر جهت نقد آن فیلم یا داستان آن را ببیند ، روی او تاثیر خواهد گذاشت .

حتی در صورت عدم صحت حدیث هم ، می تواند یک واقعیت باشد و آن لحظه حساس که زلیخا یوسف را به آن اتاق خلوت فرا خواند و ...برای مردان و زنان متاهل نیز محرک است چه برسد دیگران .

در ضمن در این روایت هم تلاوت سوره یوسف را تحریم نکرده است بلکه فرموده است بهتره سوره نور به آنها آموزش داده شود .

نازنين مريم;49602 نوشت:
نقل نمایش پست ها نوشته اصلی توسط : بینام حالا سؤال ما این است، از کی تا حالا کسی حق پیدا کرده تا کلام خداوند را سانسور کند؟! كاملا درسته و مساله اينه كه شايد يه زني خوند از اين داستان عبرت گرفت مگه قراره ظاهرو آدم ببينه.كل كتاب خدا پند و اندرزه براي زن و مرد .

بحث سانسور نیست بلکه استفاده بهینه از نکات اخلاقی قرآنه

آیا همه احکام قرآن برا همه است مثلا احکام حج یا زکات ممکنه اصلا به من تعلق نگیره یا مثلا رفتار مناسب با همسر یا احکام طلاق به درد افراد مجرد نمی خوره

bina88;49748 نوشت:
معروف است بین اهل تسنن شرق ایران و همینطور افغانها که دوران سلطه وهابیت را گذرانده اند که ملا عمر زنش را داخل صندوق بزرگی گذاشته و هر وقت که بخواهد درب آن را باز می کند تا عمل زناشوئی انجام دهد

دوست عزیز نسبت دادن بعضی کار های نادر از افراد نادر به تمام یک مذهب کار بسیار اشتباهی است.

در ضمن افراد افراطی هر قوم مورد تایید عموم نیست و ملا عمرها و وهابیان را اکثریت اهل سنت تاییدشان نمی کنند .

Baluch boy;49961 نوشت:
چرا بدون تحقیق مقاله می نویسی زنان در بین اهل سنت از جایگاه شایسته ای برخوردار هستند مخصوصا اهل سنت شرق ایران که گفته بودید ، بهتر است خودتان سری به شرق کشور بزنید تا بهتر ببینید جایگاه زن چطور است

موضع گیری این دوست سنی مون هم چشم و گوش بسته است بسکه به مذهبش علاقمند است هر چیزی که به نفع اونها نباشه سریع رد می کنه و میگه از چه کتابی می گی ؟

نکه خودشون تموم حرفاشون مدرک و دلیل قاطع داره !!

دوست عزیز تو این عالم همه جور آدم تو تموم مذاهب پیدا میشه اینکه انکار نداره ولی سرایتش به عموم کار درستی نیست.

فعلا خدا حافظ


:Mohabbat:

بسم الله الحمن الحیم

احتیاج به کتاب و منبع نیست مساجد عربستان را بارها دیدم (البته منظورم مسجدین نیست) هیچ اثری از زنان در مساجد نیست همیشه قسمت خانومها خالیه.

حجاب هم ،یک سر به رادیو تلویزیون عربستان و یا جده و ریاض (مدینه و مکه استثنا است)یزنید کاملا بی حجابی هویداست تازه عربستان به حساب خودش ام القری جهان اسلام است .یک وقت میبینی بد حجابی است ،نه کاملا بی حجابی است .

سلام

مهدی محامدی;50074 نوشت:
مورد دوم:مساله حجاب موی سر اصلا اهمیت ندارد،زنان به طور آشکارا در خیابان به فرزندان خود شیر می دهند.

دوست عزیز دیده های شما قابل انکار نیست ولی معنا ومفهومش لزوما بی توجهی اهل سنت به حجاب نیست .

می توان آن نوع حجاب خاص را مخصوص قبیله های ترکمن دانست .

nooredel;50138 نوشت:
بايد دو نكته را در نظر گرفت اول اينكه در قديم نظرات در مورد زنان متفاوت بود و در واقع به زن به صورت امروزي نگاه نمي شد

واقعا شما چه دلیلی داری که نگاه امروزی به زن صحیحتر از نگاه دیروزی به زن هست .

در هردو نگاه ممکنه افراط و تفریط باشه که هست .

پس باید میانه رو بود و بس .

مهدی محامدی;50275 نوشت:
ما منتظر جواب هستیم؟؟؟؟؟؟

پس همچنان بمان !

فعلا خدا حافظ
:Mohabbat:

سلام علیکم جمیعا

حائف گرامی دل را به دریا زده ای حسابی
:Kaf:

kashef;50389 نوشت:
زدست دیده دل هر دو فریاد هرآنچه دیده بیند دل کند یاد.

پس شما زیاد تو فکر خانمها نباش اگر زیاد دلت یادش کند.:Cheshmak:

kashef;50389 نوشت:
بر هیچ کسی پوشیده نیست که خواندن داستانهای تحریک آمیز یا دیدن صحنه های محرک و یا فیلم های مبتذل ؛ اگرچه از ناحیه یک انسان متدین هم باشد ، حتی اگر جهت نقد آن فیلم یا داستان آن را ببیند ، روی او تاثیر خواهد گذاشت .

مشکل از فکری است که صاحب آن فکر قلب آلوده با گناه دارد والا آن سوره آیات الهی است.
اگر کسی با شنیدن آیات الهی منحرف گردد انسان نیست.

اولئک کالانعام بل هم اذل

kashef;50389 نوشت:
حتی در صورت عدم صحت حدیث هم ، می تواند یک واقعیت باشد و آن لحظه حساس که زلیخا یوسف را به آن اتاق خلوت فرا خواند و ...برای مردان و زنان متاهل نیز محرک است چه برسد دیگران .

ای شیطون

kashef;50389 نوشت:
در ضمن در این روایت هم تلاوت سوره یوسف را تحریم نکرده است بلکه فرموده است بهتره سوره نور به آنها آموزش داده شود .

مگر یک مسلمان میتواند تحریم کند آیات الهی را ؟ نوشته نخوانید بر زنها این یعنی اینکه تحریم شد.
تحریم یعنی حرمت نهادن و دور آن خط قرمز کشیدن

اگر تحریم دیگری شما میشناسید ( البته تحریم اقتصادی هم بود قبوله ) بیان کنید

kashef;50389 نوشت:
دوست عزیز نسبت دادن بعضی کار های نادر از افراد نادر به تمام یک مذهب کار بسیار اشتباهی است. در ضمن افراد افراطی هر قوم مورد تایید عموم نیست و ملا عمرها و وهابیان را اکثریت اهل سنت تاییدشان نمی کنند .

سپاسگذارم از حسن ذن شما
ولی من از ایشان عذر خواهی کردم بابت بیان ناقصم.
والا این مطلب فیلم مستندی شده که محسن مخملباف چندسال است که در جشنوارههای داخلی و بین المللی دارد نمایش میدهد.

نهان کی ماند آن رازی کزو سازند محفلها

kashef;50389 نوشت:
موضع گیری این دوست سنی مون هم چشم و گوش بسته است بسکه به مذهبش علاقمند است هر چیزی که به نفع اونها نباشه سریع رد می کنه و میگه از چه کتابی می گی ؟

ایشان اطلاع آنچنانی ای از احادیث مذهبی اشان ندارند آنچه هم که نقل میکنند آن چیزی است که به دید خودشان صحیح است و در این تفکر مذهبشان را پذیرفته اند.

البته من سایتی را معرفی کردم که موارد دیگری را هم معرفی میکرد و این بنده خدا هم قرار شد برود بپرسد که این مطالب حقیقتا در مذهبشان هست یا خیر.

در این آدرس

http://eslaami.mihanblog.com/post/category/7

یاحق

kashef;50389 نوشت:
سلام
زدست دیده و دل هر دو فریاد هرآنچه دیده بیند دل کند یاد خنجری سازم نیشش ز فولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد

با سلام
من خودم یه شعری در جواب این شعر دارم

خنجری سازم نیشش زایمان زنم بر دل تا دیده گردد آزاد



نقل قول:
به به !!! باشه پس سر لخت ندیدی ؟؟؟این دفعه رفتم بهشون میگم چارقدشون (یه نوع روسری) رودربیارن!!!برادر من ،گفتم که حجاب رو رعایت نمیکنن نگفتم سر لختن!!!! شما ترکمنستان هم حتما نرفتید ؟؟؟از مرز که رد میشن همون چارقدی هم که مو ازش بیرونه رو درمیارن!!! پس میبینی که همینم از ترسه!!!

سلام دست خوش مهدی جان یعنی شما بی حجابی رو توی خود قم ندیده اید شما در تهران مشهد شیراز و... ندیده اید به خدا من دیده ام شما فقط چشمتان به جاهایی که اهل سنت است افتاده و فقط از بیحجابی آنجا سخن می گویید!!!! آیا ندیده اید که رو سری زنان فقط پس کلمه شان را پوشانیده و بقیه هیچ

اولا شما تمام اهل سنت را متهم کردید ثانیا به یک بخش فقط اشاره کردید حالا کدام است یکی یا همه؟؟

نقل قول:
موضع گیری این دوست سنی مون هم چشم و گوش بسته است بسکه به مذهبش علاقمند است هر چیزی که به نفع اونها نباشه سریع رد می کنه و میگه از چه کتابی می گی ؟

سلام دوست گرامی جناب آقای مهدی فرموده بوند من آبروی اهل سنت را میبرم با فلان فلان کتاب خوب من نباید نام کتابهایی که ایشان در این زمینه مطالعه کرده بپرسم در ضمن ایشان مدعی بود تمام اهل سنت و یک یا دونفر منظور ایشان نبود بنده هم هیچ تعصب کور کورانه ای در این ضمینه ندارم زیرا این چیزی است که انکار نمی شود و کسی که می گویید اهل سنت چنین و چنا هستند نباید مدرکی ارائه دهد؟؟؟

مهدی محامدی;50153 نوشت:
علیک سلام

مگه دروغ گفتن؟؟؟!

یه شکل ساده منطقیه؟؟؟!

هر انسانی حیوان است.(صغری)

هر زنی انسان است.(کبری)

همه زنان حیوان هستند.(نتیجه):hamdel:


این یعنی چی؟؟؟؟؟:geryeh:

Baluch boy;50467 نوشت:
شما بی حجابی رو توی خود قم ندیده اید شما در تهران مشهد شیراز و... ندیده اید به خدا من دیده ام شما فقط چشمتان به جاهایی که اهل سنت است افتاده و فقط از بیحجابی آنجا سخن می گویید!!!! آیا ندیده اید که رو سری زنان فقط پس کلمه شان را پوشانیده و بقیه هیچ

اولا شما تمام اهل سنت را متهم کردید ثانیا به یک بخش فقط اشاره کردید حالا کدام است یکی یا همه؟؟


با سلام
بنده بی حجابی شهر های دیگر هم میبینم!!!اما این هم میبینم که علمای شیعه و روحانیت معظم چه طور برای رفع این مشکل در جامعه تلاش می کنند.

اما علمای اهل تسنن در برابر این مشکل چه عملی انجام داده اند؟؟؟؟؟؟؟
وقتی میبینم که علمای اهل تسنن هیچ فتوایی نمی دهند در صورتی که برای بی ارزشترین مسائل دست به قلم میشوند چه باید بگویم ؟؟؟؟؟


تا زمانی که شما کورکورانه پیرو اشتباهات هزار وچهارصد ساله خود باشید واز کسانی که در گمراهیند اعلام برائت نکنیدوضع به همین گونه خواهد ماند وشما راه هدایت پیش نخواهید گرفت:Gol:

Baluch boy;50494 نوشت:
جناب آقای مهدی فرموده بودند من آبروی اهل سنت را میبرم با فلان فلان کتاب خوب من نباید نام کتابهایی که ایشان در این زمینه مطالعه کرده بپرسم در ضمن ایشان مدعی بود تمام اهل سنت و یک یا دونفر منظور ایشان نبود بنده هم هیچ تعصب کور کورانه ای در این ضمینه ندارم زیرا این چیزی است که انکار نمی شود و کسی که می گویید اهل سنت چنین و چنا هستند نباید مدرکی ارائه دهد؟؟؟
[=arial]


با سلام

بنده کی گفتم با فلان فلان کتاب آبروی اهل سنت را می برم؟؟؟؟؟:Gig:

بنده گفتم که کتاب هایی که شما مطالعه کردید من هم مطالعه کرده ام؟؟؟؟!!!!! :Gig:

در زمینه حجاب اسلامی از اهل سنت کتاب ندیده ام البته اصلا وجود ندارد که دیده شود؟؟؟!!!

اصلا مشکل ما این است که اهل سنت در باره حجاب هیچ حرکتی انجام نداده اند ؟؟؟؟!!!

البته در راه افراط و تفریط بسیار کارها انجام داده اند.

شما از تعصب کورکورانه صحبت می کنید؟؟؟؟ عجیب است!!!! ما در تمام قسمت ها شما را محکوم کرده ایم اما شما حتی یه پله هم پایین نمی آیید؟؟؟البته این سنت پدرانتان است!!!؟
«وَ كَذلِكَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قالَ مُتْرَفُوها إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلى‏ أُمَّةٍ وَ إِنَّا عَلى‏ آثارِهِمْ مُقْتَدُونَ» زخرف آیه 23

از مدرک صحبت نکنید که ما کارمان این شده به شما مدرک بدیم!!این همه که ازمنابع شما مدرک آوردیم به یه کافر داده بودیم تا حالا شیعه شده بود؟؟؟؟؟

در آخر به شما توصیه میکنم سنت گمراه پدرانتان را پیش نگیرید و دور از تعصب به سخنان حق گوش دهید؟؟؟:Gol:

نقل قول:
اما علمای اهل تسنن در برابر این مشکل چه عملی انجام داده اند؟؟؟؟؟؟؟
وقتی میبینم که علمای اهل تسنن هیچ فتوایی نمی دهند در صورتی که برای بی ارزشترین مسائل دست به قلم میشوند چه باید بگویم ؟؟؟؟؟


سلام
دوست عزیز شما مگر تمام فتوا های ما را زیر نظر دارید ؟؟ د پست بعد چند کتاب برایت می نویسم

مهدی محامدی;50566 نوشت:
با سلام

نقل قول:
بنده کی گفتم با فلان فلان کتاب آبروی اهل سنت را می برم؟؟؟؟؟:gig:

پس شما نبودید میخواستید آبروی ما راببرید؟؟!!

نقل قول:
بنده گفتم که کتاب هایی که شما مطالعه کردید من هم مطالعه کرده ام؟؟؟؟!!!!! :gig:

گفتید کتاب هایی که من مطالعه کرده ام شما مطالعه نکرد ه اید گفتم نام ببر تا ما هم مطالعه کنیم

نقل قول:
در زمینه حجاب اسلامی از اهل سنت کتاب ندیده ام البته اصلا وجود ندارد که دیده شود؟؟؟!!!

می بینی

[=&quot][/]

کتاب حجاب زن مسلمان نوشته مولوی عبدالصمد غیاثی
کتاب حجاب نوشته محمد اسماعیل مقدم
کتاب نگاه حرام در اسلام نوشته مولانا محمد هاشم مظاهری

این کتاب ها را من مطالعه کرده ام اما کتاب های زیادی از این قبیل وجود دارد پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید
خوب پس چرا ما را متهم می کنید با این که اطلاعی ندارید
دوست گرامی ما که دشمنی با شما نداریم چرا تمام حرف های ما را اشکالی برای خود می بیند

نقل قول:
اصلا مشکل ما این است که اهل سنت در باره حجاب هیچ حرکتی انجام نداده اند ؟؟؟؟!!!

چند سخرانی برای شما آپلود کنم که در نماز های جمعه و عید در باره حجاب بیان شده شما رازی می شودید؟؟!

نقل قول:
البته در راه افراط و تفریط بسیار کارها انجام داده اند.

مثال؟!!

نقل قول:
شما از تعصب کورکورانه صحبت می کنید؟؟؟؟ عجیب است!!!! ما در تمام قسمت ها شما را محکوم کرده ایم اما شما حتی یه پله هم پایین نمی آیید؟؟؟البته این سنت پدرانتان است!!!؟
«وَ كَذلِكَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قالَ مُتْرَفُوها إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلى‏ أُمَّةٍ وَ إِنَّا عَلى‏ آثارِهِمْ مُقْتَدُونَ» زخرف آیه 23

ممنون از حسن نیت شما که این آیه را به ما نسبت دادید

ا

نقل قول:
ز مدرک صحبت نکنید که ما کارمان این شده به شما مدرک بدیم!!این همه که ازمنابع شما مدرک آوردیم به یه کافر داده بودیم تا حالا شیعه شده بود؟؟؟؟؟

کجاست؟؟!

نقل قول:
در آخر به شما توصیه میکنم سنت گمراه پدرانتان را پیش نگیرید و دور از تعصب به سخنان حق گوش دهید؟؟؟:gol:

همین پیشنهاد را از شما دارم

با تشکر

Baluch boy;50623 نوشت:
[e=;50566]با سلام

عليك سلام
Baluch boy;50623 نوشت:
[e=;50566]
Baluch boy;50623 نوشت:

Baluch boy;50623 نوشت:
پس شما نبودید میخواستید آبروی ما راببرید؟؟!!

بنده به شما، به عنوان مسلمان احترام مي گذارم ودر نظر ما آبروي يك مسلمان از خانه كعبه با ارزش تر است وهيچ گاه قصد آبروي بردن كسي را ندارم و نداشتم اما اگر بنا باشد كه حق زير پا ربرود بايد از بعضي از چيزها گذشت؟!
Baluch boy;50623 نوشت:
]
گفتید کتاب هایی که من مطالعه کرده ام شما مطالعه نکرد ه اید گفتم نام ببر تا ما هم مطالعه کنیم

شما بفرماييد تفاسير خودتون را علي الحساب مطالعه كنيد تابعد؟؟؟

Baluch boy;50623 نوشت:
]کتاب حجاب زن مسلمان نوشته مولوی عبدالصمد غیاثی
کتاب حجاب نوشته محمد اسماعیل مقدم
کتاب نگاه حرام در اسلام نوشته مولانا محمد هاشم مظاهری

این کتاب ها را من مطالعه کرده ام اما کتاب های زیادی از این قبیل وجود دارد پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید


بنده اگر دقت مي كرديد قبلا هم متذكر شدهام علماي شما به دو راه افراط وتفريط رفته اند ومسائل متعادل آنها بسيار محدود است كه آن هم از شيعه الهام گرفته اند!!!

Baluch boy;50623 نوشت:
[e=;50566]خوب پس چرا ما را متهم می کنید با این که اطلاعی نداریددوست گرامی ما که دشمنی با شما نداریم چرا تمام حرف های ما را اشکالی برای خود می بیند

بنده كه از اين صحبت شما خنده ام گرفت ،بقيه را نميدانم !!!
من شما رو متهم كردم؟؟؟ به خداوندي كه يگانه است قسم ،تاريخ شما را متهم كرده است بنده فقط تاريخ را بازگو ميكنم نه غير آن را ،آن هم تاريخي كه خودتان نقل كرده ايد؟؟؟!

Baluch boy;50623 نوشت:
[e=;50566][/QUOTE]
مثال؟!!

يك مقدار اطراف خودتان را نگاه كنيد ميبينيد؟؟؟
Baluch boy;50623 نوشت:
[e=;50566]
Baluch boy;50623 نوشت:
کجاست؟؟!

تمام كتب شما بر عليه عقيده شما مدرك است؟؟؟توجه كنيد؟؟؟

مهدی محامدی;50634 نوشت:
عليك سلام

نقل قول:
بنده به شما، به عنوان مسلمان احترام مي گذارم ودر نظر ما آبروي يك مسلمان از خانه كعبه با ارزش تر است وهيچ گاه قصد آبروي بردن كسي را ندارم و نداشتم اما اگر بنا باشد كه حق زير پا ربرود بايد از بعضي از چيزها گذشت؟!

سلام دوست گرامی بهتر است این تایپیک را مروری کنید تا متوجه شوید گفتید آبروی ما را می برید یا نه متاسفانه به دلیل سرعت کم اینترنت قادر نیستم لینک پست شما را بگردم پیدا کنم اما خودتان اگر کمی عقب برگردید متوجه می شوید

نقل قول:
شما بفرماييد تفاسير خودتون را علي الحساب مطالعه كنيد تابعد؟؟؟

تا جای امکان مطالعه کرده ام اما اگر تفصیری جدید دارید معرفی کنید ممنون می شوم

نقل قول:
بنده اگر دقت مي كرديد قبلا هم متذكر شدهام علماي شما به دو راه افراط وتفريط رفته اند ومسائل متعادل آنها بسيار محدود است كه آن هم از شيعه الهام گرفته اند!!!

در پست قبلی گفت اید هیچ کتابی اهل تسنن درباره مسائله حجاب ندارد ولی حالا به افراط و تفریط رفتیم!!

نقل قول:
بنده كه از اين صحبت شما خنده ام گرفت ،بقيه را نميدانم !!!
من شما رو متهم كردم؟؟؟ به خداوندي كه يگانه است قسم ،تاريخ شما را متهم كرده است بنده فقط تاريخ را بازگو ميكنم نه غير آن را ،آن هم تاريخي كه خودتان نقل كرده ايد؟؟؟!

متهم نکردید که ما هیچ کتابی درباره با حجاب نداریم و علمای ما هیچ تلاشی برای موضع حجاب نمیکنند!!؟

نقل قول:
يك مقدار اطراف خودتان را نگاه كنيد ميبينيد؟؟؟

:Labkhand:
نقل قول:
تمام كتب شما بر عليه عقيده شما مدرك است؟؟؟توجه كنيد؟؟؟

آیا کتب ما از روی عقیده ی ما نوشته شده اند یا نه؟!!!

سلام

bina88;50412 نوشت:
مگر یک مسلمان میتواند تحریم کند آیات الهی را ؟ نوشته نخوانید بر زنها این یعنی اینکه تحریم شد. تحریم یعنی حرمت نهادن و دور آن خط قرمز کشیدن

جناب بینا88 قصد بحث روی چیزهای بدیهی و بی ثمر را ندارم

شما فقط لطف کنید از اهل خبره بپرسید تا برای شما بگویند که در روایات برای بیان کراهت مطلبی ،از فعل نهی نیز استفاده می کنند .

و این به معنای تحریم (حرمت ) نیست.

فعلا خدا حافظ
:Mohabbat:

سلام

درخواست و پیشنهاد

جناب آقای Baluch boy

و جناب آقای مهدی محامدی

هر دوی شما جزء بچه های مثبت سایت هستید

شما و دیگر دوستان می توانید با دید دیگری به تمام مسائل نگاه کنید .

به جای وارد کردن اتهام به یکدیگر، وارد مباحث علمی شوید

به طور مثال پیشنهاد می کنم به جای اینکه همدیگر را متهم به بی حجابی کنیم بیاییم نظرات مذهب خودمان را با ادله آن (آیات و روایات ) در چنین پست هایی قرار دهیم .

مثلا دوستان سنی حجاب در مذاهب اربعه را بیان کنند و دوستان شیعه نیز حجاب از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام

اگر هم از مساله ای در مذهب دیگری تعجب کردید آن را عالمانه نقد و بررسی کنید

اگر چنین شود امید هست که به اعتلای اسلام بیانجامد .

شک نکنید که در مباحث گذشته که دائما به یکدیگر اتهام وارد می شد کسی جز دشمن اسلام سود نبرد.

با این بحث ها کسی انتظار نداشته باشد که شیعه سنی شود و یا سنی شیعه !!

بعید می دانم که سایت هم چنین هدفی را دنبال کند

بلکه آنچه مهم است رشد و تعالی انسانها در پی نشر معارف الهی است .

پس ما نیز به سهم خود کوشا باشیم .

فعلا خدا حافظ
:Mohabbat:


سلام به دوستان
نکته اول:
در اینکه در زن ، عاطفه بر عقل می چربد شکی نیست. زنان با کوچکترین محرک عاطفی ، زود تحریک می شوند و بر خلاف بدیهی ترین و ابتدایی ترین اصول عقلی عمل می کنند. نه اینکه همه زنها بالفعل این چنین باشند. خیر. بلکه منظور این است که جنس زن ، چنین ویژگی و چنین پتانسیلی را دارد.

نکته دوم:
در ادوار مختلف تاریخ ، جوامع بشر ، اعم از زن و مرد ، ویژگیهای مختلفی داشته اند. چنین به نظر میرسد که این سخنانی که از علمای بزرگ نقل شد ، ناظر به زمان خودشان بوده باشد. گر چه در زمان ما همان « بی عقلی ها » در قالب های دیگری بروز می یابند. لذا اصل این ویژگی در زنان ، ثابت است اما نحوه و شکل بروز آن تابع ویژگیهای زمان است.

سلام بر شما دوست گرامی من چون این تاپیک تو اسکرول نبود الان پست شمارو دیدم از اینکه نظرتونو مطرح کردید ممنونم :Gol:

ولی

میشه بگید این توضیحاتی که شما در مورد زن دادید چه جوری به بحث مرتبط میشه ؟! :Gig:یعنی چون زن احساسیه باید گفته بشه

نباید از خونه یبرون بیاد
یا گفته بشه : پس زنان خود را از ديدن نامحرم محافظت كند و ايشان را از رفتن به كوچه و بازار منع نمايد.
یا اصحاب پيامبر سوراخهاي ديوار خانه خود را مسدود ساخته بودند كه زنان ايشان مردان را نبينندو ...

یاقوت احمر;77632 نوشت:
در اینکه در زن ، عاطفه بر عقل می چربد شکی نیست. زنان با کوچکترین محرک عاطفی ، زود تحریک می شوند و بر خلاف بدیهی ترین و ابتدایی ترین اصول عقلی عمل می کنند. نه اینکه همه زنها بالفعل این چنین باشند. خیر. بلکه منظور این است که جنس زن ، چنین ویژگی و چنین پتانسیلی را دارد.

یاقوت احمر;77632 نوشت:
در ادوار مختلف تاریخ ، جوامع بشر ، اعم از زن و مرد ، ویژگیهای مختلفی داشته اند. چنین به نظر میرسد که این سخنانی که از علمای بزرگ نقل شد ، ناظر به زمان خودشان بوده باشد.

کاملا درسته مساله ای که نقش مهمی داره وضعیت زمانه است ولی برای من همیشه این سوال مطرح میشه که آیا با گذشت زمان داره فساد کمتر میشه یا بیشتر ؟!!!

همیشه عنوان میشه که هر چه به آخرالزمان نزدیکتر میشیم فساد بیشتر میشه همونطور که الان در جوامع گوناگون حتی کشور خود شاهد هستیم پس طبیعتا سخت گیری الان باید بیشتر از اون موقع شده باشه ؟!!

نمونه ای از احادیثی که در مورد فساد در آخر الزمان امده :

[="DarkGreen"]گویند روزی پیامبر اکرم (ص) در جمع صحابی خود فرمودند: "چگونه می‌شود حال شما هنگامی که زن های شما فاسد شوند و جوانان شما به فسق و فجور بگرایند و شما نیز به جای امر به معروف امر به منکر و نهی از معروف نمایید! معروف را منکر بپندارید و منکر را معروف!"
اصحاب با تعجب سؤال کردند: آیا چنین وضعی پیش خواهد آمد؟ پیامبر (ص) فرمودند: "بلی، بدتر از این هم خواهد شد".[/]

[="SeaGreen"]و در جای دیگری پیامبر میفرمایند : "هنگامی که زنها برای طمع دنیا در داد و ستد همسرانشان شرکت کنند. مردها خود را به صورت زنها و زنها خود را به صورت مردها در می آورند".[/]

ولی حتی با قبول اینکه اون زمان فساد بیش از الان بوده آیا اگر فساد زیاد هم باشد پیشنهاد بعضی رفتارهای تند از فردی وارسته و عالم درست است ؟!

نمیدونم شاید برای من که از لحاظ دینی در سطح پایین هستم درکش عجیبه ولی فکر نمیکنم برای هیچ زنی شنیدن برخی مطالبی که در کتاب اورده شده مخصوصا شعری که نوشته شده آسون باشه :Ghamgin:

همیشه برام سوال بوده که چرا بدین صورت کلی در این کتاب که واقعا از لحاظ محتوایی در سطح بالایی است در مورد زنان سخت گیری شده ؟! من چون به این کتاب علاقه زیادی دارم و اونو کتاب بسیار خوبی میدونم برام مهمه و این مسائلو مطرح کردم همیشه دوست داشتم بدونم که آیا برخی از این رفتارها باعث مدیون شدن یک مرد نمیشه ؟!

[="Indigo"]یه سوال دیگه هم دارم خوشحال میشم کارشناسان سایت پاسخ بدن : اینکه یه فرد عالم و عارف چنین حرفایی میزنه حکم شرعی که بر اون بار نیست یعنی در اون زمان هم باید نگاه میشد که فقها در مورد حضور زن در جامعه چه حکمی دادند ولی آیا

در صورت جواز حضور زنان از لحاظ شرعی محدودیت هایی با این شدت در جایی که خود زنان مطمئن هستند حضورشون به فساد منتهی نمیشه از نظر شرعی برای مردان ایراد داره یا خیر ؟ [/]

نقل قول:
نمیدونم شاید برای من که از لحاظ دینی در سطح پایین هستم درکش عجیبه ولی فکر نمیکنم برای هیچ زنی شنیدن برخی مطالبی که در کتاب اورده شده مخصوصا شعری که نوشته شده آسون باشه



با سلام

خواهشي دارم از دوستان فرزانه كه قبل از بيان نظرات شخصي ، حداقل بررسي اجمالي در مورد موضوع انجام دهند .

از خواهرگرامي تقاضا دارم كه بفرمايند كجاي سخنان مرحوم نراقي رحمه الله خلاف قرآن و سنت است ؟؟!!

توصيه ميكنم موضوعات مربوط به جايگاه زن در گذر تاريخ ، تورات و انجيل و ...را مطالعه كنيد تا جواب شبهات مربوط به سوالاتتان را بيابيد.

خیر البریه;79161 نوشت:
از خواهرگرامي تقاضا دارم كه بفرمايند كجاي سخنان مرحوم نراقي رحمه الله خلاف قرآن و سنت است ؟؟!!

اینکه با وجود حرام نبودن امری به همه مردان توصیه به سخت گیری بشه اونم با تاکیدات فراوان و به صورت کلی من فکر میکنم به نوعی حرام کردن حلال خداست .
بالاخره در کنار رعایت کردن احتیاط در رابطه زن و مرد و حضور زن در اجتماع نباید انقدر سخت گیری زیاد باشه که در حق زنان ظلم بشه .
فردی چون ملا احمد نراقی مطالب بیان شدش طبیعتا باید بیان واقعیات اسلام باشه نه سلیقه ای که :Gig:
اگه معتقد هستید که مراجع ما بر اساس قرآن و سنت فتوا میدهند کدام مرجعی معتقد به چنین سخت گیری هایی است ؟! در صورت اطمینان به مفسده خیلی قضیه متفاوته تا با کلی گفتن مطلبی در مورد همه زنان .

[="darkred"]آیا میشه وقتی اسلام خیلی چیزارو حرام نکرده مردی از باب احتیاط آزادی های زنو کامل بگیره اون وقت اون احتیاط زیاد ظلم به زن نمیشه ؟[/][="darkred"][/]
زنی با رعایت حجاب اسلامی میتونه در جامعه حضور داشته باشه ولی اینکه فردی به صورت کلی برای زنان محدودیت های شدید قائل شود من فکر میکنم یعنی جلو زدن از احکام اسلامی و خدای نکرده نتیجه اون زده شدن گروهی از زنان از اسلام و رشد این طرز تفکر که زن در اسلام همچون زندانی است زیرا عالمی بزرگ که اعتقاد همه این است حتما به همه اسلام اشراف دارد گفته :

نازنين مريم;49587 نوشت:
چو زن راه بازار گيرد بزن ***و گرنه تو در خانه بنشين چو زن
ز بيگانگان چشم زن دور باد***چو بيرون شد از خانه در گور باد
چو در روي بيگانه خنديد زن***دگر مرد گو لاف مردي بزن!

و به نظر شما این مطلب این طرز تفکرو در جوانان ایجاد نمیکنه که اسلام موافق خشونت علیه زنان است

اگر چنین سخت گیری هایی از نظر شرعی نیاز نیست آیا اجبار بر چنین محدودیت هایی اجحاف در حق زنان نیست ؟!

شما فکر میکنید این حدیث که در کتاب مذکور ذکر شده واقعی و مطابق اسلام ناب است ؟

نازنين مريم;49587 نوشت:
[="darkred"]حضرت پيغمبر فرمودند : زنان را در غرفه ها جاي مدهيد و خط نوشتن به ايشان نياموزيد . و ايشان را پنبه رشتن ياد دهيد و سوره نور تعليم دهيد [/].

آیا این جمله :

نازنين مريم;49587 نوشت:
اگر هيچ نباشد نظر به مرد نامحرم مي افتد و صداي ايشان را ميشنوند و اين منافي طريقه عفت و خارج از شيوه غيرت است.

این نیست که اگلر مفسده خاصی وجود ندارد برای احتیاط از سوی مرد حلال خدا بر زنان حرام شده ؟!

آیا

بینام;49601 نوشت:
سوره یوسف را به زنان یاد ندهید چون ممکن است به فساد بیافتند!!!

از نظر اسلام قسمتی از قرآن برای زنان ممکنه بدآموزی داشته باشه و بهتره سوره ایو نخونن ؟!

از نظر شما همه زنان حتی با وجود حجاب اسلامی باید خونه نشین باشند و نظر حقیقی اسلام اینه ؟

امیدوارم این شعر واقعا جزو اعتقادات خود ملا احمد نراقی نباشه :Ghamgin:

[="Indigo"]زن و اژدها هر دو در خاک به ***جهان پاک از این هر دو ناپاک به
عزیزان را کند کید زنان خوار ***به کید زن مبادا کس گرفتار[/]

با سلام به همۀ دوستان

فکر می کنم دو کتاب "زن در آینۀ جلال و جمال" اثر ارزشمند آیه الله جوادی آملی حفظه الله و "مسألۀ حجاب" شهید آیت الله مطهری رحمه الله علیه دو اندیشمند متعهد و روشنفکر عصر حاضر ملاک بهتری برای قضاوت در خصوص زنان و مواجهه با ایشان باشه.
*در خصوص عالمان دین هم باید توجه داشت خیلی بعیده که این عالمان وارسته، قضاوتشون در بیان احکام دین تابع هوی و هوس باشه. که اگر اهل هوی و هوس بودند می گفتند: "زنانتان را آراسته و پیراسته و نیمه عریان به کوچه و بازار بیاورید تا ما هم بی نصیب نمانیم! به هر حال زیبایی نعمت خداست و بی استفاده ماندنش اسراف!!!!! (معاذ الله)
به نظ شما حرف مرحوم نراقی ظلم به خودش بوده یا ظللم به زنها؟
یادمون نره که اگه امروز من و امثال من ژست دین شناسی و نظریه پردازی مون گل می کنه، مدیون تلاش و مجاهدت همین علمایی ه که با چه مشقت ها از حریم اسلام دفاع کرده و می کنند.(فراموش نکنیم سجده ملائک در برابر علم آدم بود ونه گِلِ آدم).

*خدا قرآن رو به همراه معلمانش فرستاده و معلم قرآن هم شکل و نحوه و مقدار استفاده از اون رو تعیین می کنه. اگر خواندن قرآن برای فرد جنب یا حائض، حد و حدودی داره که داره چه را نباید نسبت به زن یا مرد با توجّه به روحیات خاصّشون دستور العمل ویژه ای نداشته باشه.
*اما در خصوص تو خونه موندن زنان با استناد به نامۀ 31نهج البلاغه:
وَ اكْفُفْ عَلَيْهِنَّ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ بِحِجَابِكَ إِيَّاهُنَّ فَإِنَّ شِدَّةَ الْحِجَابِ أَبْقَى عَلَيْهِنَّ وَ لَيْسَ خُرُوجُهُنَّ بِأَشَدَّ مِنْ إِدْخَالِكَ مَنْ لَا يُوثَقُ بِهِ عَلَيْهِنَّ وَ إِنِ اسْتَطَعْتَ أَلَّا يَعْرِفْنَ غَيْرَكَ فَافْعَلْ

وَ لَا تُمَلِّكِ الْمَرْأَةَ مِنْ أَمْرِهَا مَا جَاوَزَ نَفْسَهَا فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَةٍ
وَ لَا تَعْدُ بِكَرَامَتِهَا نَفْسَهَا وَ لَا تُطْمِعْهَا فِي أَنْ تَشْفَعَ لِغَيْرِهَا.
وَ إِيَّاكَ وَ التَّغَايُرَ فِي غَيْرِ مَوْضِعِ غَيْرَةٍ فَإِنَّ ذَلِكَ يَدْعُو الصَّحِيحَةَ إِلَى السَّقَمِ وَ الْبَرِيئَةَ إِلَى الرِّيَب‏.
یعنی:
با پوششى كه بر آنان قرار مى‏دهى ديده آنان را از ديدن مردمان باز دار، زيرا سختى حجاب آنان را پاك‏تر نگاه مى‏دارد، و بيرون رفتن زنان از خانه بدتر از اين نيست كه افراد غير مطمئن را بر آنان در آورى، و اگر بتوانى چنان كن كه غير تو را نشناسند.
امورى كه در خور توان زنان نيست به دستشان مسپار، زيرا زن گلى است ظريف نه خادم و كار پرداز.
احترامش را در حدّ خودش مراعات كن، و او را به طمع ميانجى‏گرى در حق غير مينداز.
آنجا كه جاى غيرت نيست از غيرت بپرهيز، چرا كه اين روش افراطى، سالم را به بيمارى، و پاكدامن را به آلودگى دچار مى‏كند. (ترجمه: انصاریان)

*متأسّفانه درد ما، و درد جامعۀ ما و درد مدّعیان روشنفکری؛ جهل مرکّبه، دردمون اینه که نمی دونیم، و نه می دونیم که نمی دونیم؛ هم بیماریم و هم نمی دونیم که بیماریم، حتی وقتی می بینیم که غرب مترغّی با فرهنگ اختلاط و برهنگی چه بلایی به سر خود آورده هم عبرت نمی گیریم اسلام را می خواهیم ولی به سلیقۀ خودمان. (همان که امام حسین فرمود: الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم).گویا کاریکاتور اسلام با سلیقۀما جور تره تا اسلام حقیقی!!!
*چرا نمی گوییم این اسلام بود که با زنده به گورکردن دختران مبارزه کرد. به زنان که در حکم کالا بودند؛ حقّ مالکیت، و سهم الارث داد. چه توصیه ها که در تکریم زن و محبّت به زوجه ننمود. در محبّت والدین به فرزندان، اولویت را به دختران که همان زنان و مادران آینده اند داد. تاج سروَری به مادران داد و حلقۀ غلامی و خدمتگزاری به مادر را آویزۀ گوش مردان نمود.
*این که علمای اسلام می گویند:« مرد موظّفه کار کنه و نفقۀ زن را -دست کم در حد شئوناتش- تأمین کنه و زن وظیفۀ کار کردن تو خونه رو نداره -ولی اگه کاری انجام داد در حدّ جهاد در راه خداست- زن حتی در عوض شیر دادن به فرزندش حق دریافت اجرت داره» ظلمه!! یا اونا که با کِشوندن زنها به کوچه و بازار سعیشون بهره کشی از زنها و مصرفشون به صورت یک کالای لوکس و ظریف و لطیف و دوست داشتنی و حرف گوش کن و ارزون و کم هزینه است(ته دلشون هم میگن: آدم عاقل که برای یک لیوان شیر گاو نمی خره!!! نعمت که فراوون بشه چند تا خاصیت داره اولا مرغوب ترش رو سوا میکنیم ثانیا ارزون تر هم تموم میشه چون هزینۀ استهلاک و نگهداری نداره بعدش هم تنوعش هم بیشتره چون بالاخره هر گلی یه بویی داره!!!)
اگه غیر از اینه بگین؟! قضاوت با شما.

آیا با آنچه کاشته ایم باید توقع دیگری از وضعیت جامعه داشته باشیم؟
افزایش بی بندوباری، کاهش ازدواج و درعین حال افزایش طلاق و ...
آیا اسلام بالنده ای که از همان آغاز قلّه های بلند علم و دانش را بدون تخطّی از چارچوب ضوابط شرعی و اسلامی تسخیر کرد امروز برای رسیدن به آن قلّه ها باید در قوانینش تجدید نظر کرد و آن را به سختگیری و تحجّر متّهم نمود؟! چه کسی می تواند ادعا کند که اگر در این 33 سال، ضوابط اسلامی را تماما به کار می بستیم از آنچه هم اکنون داریم وضعمان بهترنبود؟!

موضوع قفل شده است