به چالش کشیدن امامت

تب‌های اولیه

279 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

سلام جناب رضا و بینام
جناب بینام هیچ کدام از استدلالات شما انتصاب ائمه شیعه را از طرف خدا اثبات نمی کند.
جناب رضا اگر مایلی بحث کنی پس این متن های طولانی و کپی برداری چیست؟ خودت با دست های خودت هر چه که می خوای تایپ کن و گر نه من هم می تونم یک کتاب را این جا کپی کنم که تا 10 روز دیگر نتونی آن را کامل بخونی.
دوستان گفتم بحث ما ارزشی ندارد حداقل به این مناظره ها گوش دهید
مناظره مولوی عبدالرحیم ملازاده با آیت الله قزوینی
http://www.valiasr-aj.com/include/downsound.php?file=http://www.valiasr-aj.net/sound/s23.wma

مناظره یکی از دوستانم با یک آخوند حوزه علمیه ی قم
http://www.4shared.com/audio/HM9IYUUO/1May10_Monazere.html

این هم یک مناظره ی متنی در مورد امامت آسمانی آره یا نه
http://ww.mosalman.net/showthread.php?t=3527

عقیل;49121 نوشت:
سلام جناب رضا و بینام
جناب بینام هیچ کدام از استدلالات شما انتصاب ائمه شیعه را از طرف خدا اثبات نمی کند.
جناب رضا اگر مایلی بحث کنی پس این متن های طولانی و کپی برداری چیست؟ خودت با دست های خودت هر چه که می خوای تایپ کن و گر نه من هم می تونم یک کتاب را این جا کپی کنم که تا 10 روز دیگر نتونی آن را کامل بخونی.
دوستان گفتم بحث ما ارزشی ندارد حداقل به این مناظره ها گوش دهید
مناظره مولوی عبدالرحیم ملازاده با آیت الله قزوینی
http://www.valiasr-aj.com/include/downsound.php?file=http://www.valiasr-aj.net/sound/s23.wma

مناظره یکی از دوستانم با یک آخوند حوزه علمیه ی قم
http://www.4shared.com/audio/HM9IYUUO/1May10_Monazere.html

این هم یک مناظره ی متنی در مورد امامت آسمانی آره یا نه
http://ww.mosalman.net/showthread.php?t=3527

[=Century Gothic]جناب عقیل
طبق معمول تاپیک را منحرف نکن و جواب بده!!!
دیگه همه آشنایی کامل با ادبیات شما دارند!!!:mohandes:

اگر شما کتابی پیدا کردید [=Century Gothic]از علمای خودتان [=Century Gothic] که بتوانید بهش تکیه کنید که شیعه به چالش نکشیده باشد!! ما را هم خبر دار کنید!!!:Kaf:
شما که علمای خودتان هم قبول نداری!!؟حرف از کتاب میزنی!!؟ عجب!!عجب!!:Gig:
مناظره را خواندی کامل!!
برای شما گذاشتم!!
خیلی میخواهد......!!..!!بازم قلم میزنید!!؟:farar:

حرف حق تلخ !!نه!!؟سر زیر برف کردن و طفره رفتن و فرار کردن و سفسطه و حمله به مرد پوشالی و ...!!و..و..!!اینا که توفیقی ندارد عقیل !!!؟جواب بده سوالات را!!؟:reading:

زندگی ما کپی اهل بیت اخوی!!کجای کاری شما!!!:solh:
لینکت کارنمی کند !! درستش را در سایت گذاشتم استفاده کن !!!

جواب بده و طفره نرو مناظره چی شد!!!؟:samt:
من جای شما بودم!!
دیگه نمیتوانستم .................!!!اما الحق که راست گفتند!!!:kharej:

نقل قول:
رضا;49124 نوشت:
[=Century Gothic]جناب عقیل
طبق معمول تاپیک را منحرف نکن و جواب بده!!!
دیگه همه آشنایی کامل با ادبیات شما دارند!!!:mohandes:

اگر شما کتابی پیدا کردید
[=Century Gothic]از علمای خودتان [=Century Gothic] که بتوانید بهش تکیه کنید که شیعه به چالش نکشیده باشد!! ما را هم خبر دار کنید!!!:Kaf:
شما که علمای خودتان هم قبول نداری!!؟حرف از کتاب میزنی!!؟ عجب!!عجب!!:Gig:
مناظره را خواندی کامل!!
برای شما گذاشتم!!
خیلی میخواهد......!!..!!بازم قلم میزنید!!؟:farar:

حرف حق تلخ !!نه!!؟سر زیر برف کردن و طفره رفتن و فرار کردن و سفسطه و حمله به مرد پوشالی و ...!!و..و..!!اینا که توفیقی ندارد عقیل !!!؟جواب بده سوالات را!!؟:reading:

زندگی ما کپی اهل بیت اخوی!!کجای کاری شما!!!:solh:
لینکت کارنمی کند !! درستش را در سایت گذاشتم استفاده کن !!!

جواب بده و طفره نرو مناظره چی شد!!!؟:samt:
من جای شما بودم!!
دیگه نمیتوانستم .................!!!اما الحق که راست گفتند!!!

:kharej:

بسمه تعالی
سلام دوست عزیز جناب رضا آقای عقیل حق دارد چنین چیزی بگوید
شما چند صفحه حدیث از کافی برمیدارید کپی می کنید که چی جناب نویسنده کافی برای ما قابل قبول نیست چون ما به سالم بودن فکر ایشان شک داریم چرا؟؟!
جواب
اصول کافی جلد 1 ص 184 کتاب الحجه
جناب می گوید عفیر الاغ پیغمبر سخن می گفت:Moteajeb!: چشم انسان در میاید!!!
یا حدیث کافی ج 7 ص 158 می گوید نگریستن بهشرمگاه انسان در اینه جایز است !!!
یا حدیث کافی ج 1 ص 384-385 می گویدامام حسن هفتاد میلیون زبان بلد بود؟!!!!
یا حدیث کافی ج 1 ص 386 می گوید امام حسین از انگشت و زبان پیامبر تغذیه می کرد و پیامبر زبان خود را در دهان امام حسین می گذاشت و امام حسین چند روز سیر می شد!!!!؟
یا حدیث کافی ج 1 ص 373 می گوید پیامبر از پستان ابوطالب شیر می خورد (استغفرالله) از پستان یک مرد !!!!؟
یا حدیث کافی ج 1 ص 353 عصای امام رضا سخن می گوید!!!!؟
یا حدیث کافی ج 1 ص 253 درخت به دستور امام موسی کاظم حرکت می کرد!!!؟
و.....
همینجا بسنده می کنم (البته تو این کتاب از این افسانه ها زیاد است)

شما را به خدا این احادیث با فیلم های تخیلی چینی ژاپنی فرقی دارد ؟

حالا ما باید به احادیث این کتاب متوسل شویم تا امامت (افسانه ی دیگر این کتاب) را قبول کنیم ؟؟؟

کلام آخر توحید معاد نبوت از اصول دین است همانگونه که در کلام الله آمده ولی امامت هیچ جای قرآن بیان نشده و افسانه پردازی های شما باید گونه ای ثابت شود که با آیه هایی غیر مرتبط خود را قانع کنید که امامت یکی از اصول دین است و هر کسقبولش نداشته باشد کافر است!!
و در آخرین کتاب خداوند انسان ها را می خواسته امتحان کند؟؟؟
این کتاب برای هدایت است یا امتحانه امامت؟؟؟
این امام زمان شما کجاست که به قول آقای دانشمند (آقامون پوست و استخون شده) آیا این آقا هم ماننده آقاهای دیگه که در برنامه های تلویزیونی میبینم جهل شده یا واقعیست؟؟
کدام یک از علمای شیعه با امام زمام ارتباط دارند ؟ چرا از امام زمان درباره امامت اطلاعات بیشتری نمی گیرند؟؟ تا آیه ها را اشتباه تفصیر نکنند؟
و امام زمان که با شما ارتباط دارد ازش بپرسید کی ظهور می کند؟؟ ما منتظرشیم ببینیمش

راستی یه سوال دیگه چرا امام زمان لخت ظهور می کند طبق (کتاب حق الیقین تالیف مجلسی ص 347) ؟؟؟؟

و در آخر از مدیر و مسئولین اسن سایت تقاضا دارم این پست رو حذف نکنید چون بهانه ای نیست سند و مدرک جلو روتون هست و همش درسته خودتون تحقیق کنید

یا رب العالمین اباک نعبدو ایاک نستعین

سلام

نقل قول:
جناب بینام هیچ کدام از استدلالات شما انتصاب ائمه شیعه را از طرف خدا اثبات نمی کند.

عجب! :khaneh: بنده هزاران بار عرض کردم، کاری به اشخاص خاص ندارم. مهم این است که وجود اولوالامر معصوم منصوص من الله تا روز قیامت ثابت شده است.

نقل قول:
شما چند صفحه حدیث از کافی برمیدارید کپی می کنید که چی جناب نویسنده کافی برای ما قابل قبول نیست چون ما به سالم بودن فکر ایشان شک داریم چرا؟؟!

خداوند به ما عقل داده. نویسنده کافی هم فقط احادیثی را که فکر می کرده سند معتبر دارند جمع آوری کرده. همین. انکار تمام مطالب یک کتاب، به خاطر برخی از پاراگرافهای آن، عملی احمقانه، و به دور از آموزه های قرآن است. خود ائمه (ع) فرمودند اگر از ما چیزی به شما رسید که نمی دانید درست است یا نه، آن را انکار نکنید، چون ممکن است درست بوده باشد، و از دانش شما بیرون. فکر کنم نویسنده کافی از این اصل تبعیت کرده است.

همین که شما چیزی را که دانشتان به آن نمی رسد انکار می کنید، خودش گویاست که چه قدر اهل اطاعت از آموزه های قرآن هستید. :Sham:

والله علیم بذات صدور
و هو احکم الحاکمین

قیامت دیدنی است. :Sham:

یا حق

نقل قول:
کلام آخر توحید معاد نبوت از اصول دین است همانگونه که در کلام الله آمده ولی امامت هیچ جای قرآن بیان نشده و افسانه پردازی های شما باید گونه ای ثابت شود که با آیه هایی غیر مرتبط خود را قانع کنید که امامت یکی از اصول دین است و هر کسقبولش نداشته باشد کافر است!!
و در آخرین کتاب خداوند انسان ها را می خواسته امتحان کند؟؟؟

آيه مي خواهيد؟
اينم آيه صريح قرآن:
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﴿۵۵﴾مائده

ولى شما تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند همان كسانى كه نماز برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند
(۵۵)
همه مي دانند تنها كسي كه در حال ركوع به فقير كمك كرد امير المومنين علي بن ابيطالب بود. قبول نداريد عيب نداره. خب مسئله غدير روچي مي گيد؟نكنه اونم مثل امام زمان وجود خارجي نداشت و توهم بود.؟!!!
پس رسول خدا رو هم قبول نداريد كه جلوي چشم اون همه آدم دست امير المومنين را بالا بردند و گفتند پس از من ولي و جانشين شما هست. لطفا طفره نريد و اين مسئله را جواب بدهيد.

نقل قول:
این امام زمان شما کجاست که به قول آقای دانشمند (آقامون پوست و استخون شده) آیا این آقا هم ماننده آقاهای دیگه که در برنامه های تلویزیونی میبینم جهل شده یا واقعیست؟؟
کدام یک از علمای شیعه با امام زمام ارتباط دارند ؟ چرا از امام زمان درباره امامت اطلاعات بیشتری نمی گیرند؟؟ تا آیه ها را اشتباه تفصیر نکنند؟
و امام زمان که با شما ارتباط دارد ازش بپرسید کی ظهور می کند؟؟ ما منتظرشیم ببینیمش

راستی یه سوال دیگه چرا امام زمان لخت ظهور می کند طبق (کتاب حق الیقین تالیف مجلسی ص 347) ؟؟؟؟

خيلي جالبه!!!


ريگي ملعون قبل از دستگيريش در مصاحبه اي كه داشت گفته بود:
«مگر نمي‌گوييد امام زمان وجود دارد، پس بگوئيد بيايد مرا دستگير كند»

و دقيقا در روز امامت آقا صاحب الزمان توسط سربازان گمنام آن حضرت و از جايي كه فكرش هم نمي كرد دستگيرشد.
شما هم منتظر باشيد.


در ضمن هيچ كس جز خدا از زمان ظهور ايشان خبر ندارد و هر كس ادعا كند مي داند دروغگو و كذاب است و كسي از علما هم تا به حال چنين ادعايي نداشته است.

در رابطه با كتاب اصول كافي هم چون من اين كتاب را مطالعه نكرده ام اطلاعي ندارم و ان شاالله اساتيد توضيح خواهند داد.

بسم الله
سلام علیکم
دوستان بیایید یک بار دیگر منصفانه به قضیه بنگریم.
امامت امامان دوازده گانه در نزد شیعه از اصول دین است.
http://www.shirazi.ir/compilations/jar/ancha_harmosalman/01.htm
و اصول دین باید از قرآن دلیل داشته باشد و حداقل چندین آیه محکم وجود داشته باشد مثل توحید نبوت معاد که ده ها آیه در این مورد نازل گشته است. حالا آیا امامت ائمه از قرآن قابل اثبات است یا نه؟ شیعیان مدعی اند 350 آیه از قرآن در حق حضرت علی نازل شده است ولی متاسفانه هر چه ما می گوییم دلیلی از قرآن برای این اصول دینتان بیاورید ناراحت می شوند و نمی دانم چرا حداقل یکی از این 350 آیه را نمی آورند و مدام به ذکر آیات در مورد امامت ابراهیم و ... می پردازند.

سادات;49229 نوشت:
آيه مي خواهيد؟ اينم آيه صريح قرآن: إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﴿۵۵﴾مائده ولى شما تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند همان كسانى كه نماز برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند (۵۵) همه مي دانند تنها كسي كه در حال ركوع به فقير كمك كرد امير المومنين علي بن ابيطالب بود. قبول نداريد عيب نداره.

معلومه که قبول ندارم چون حدیث صحیحی وجود ندارد که این قضیه انگشتر دادن را اثبات کند. ولی یک سوال آیا رسیدن به این امامت این قدر سخت است مگر آزمون تیزهوشان است که این همه پیچ و خم را باید گذشت تا به مقصود رسید چرا خداوند صراحتا در مورد امامت آیه ای نازل نکرد که مثلا یا علی انا جعلناک للناس اماما
سادات;49229 نوشت:
خب مسئله غدير روچي مي گيد؟نكنه اونم مثل امام زمان وجود خارجي نداشت و توهم بود.؟!!! پس رسول خدا رو هم قبول نداريد كه جلوي چشم اون همه آدم دست امير المومنين را بالا بردند و گفتند پس از من ولي و جانشين شما هست. لطفا طفره نريد و اين مسئله را جواب بدهيد.

در تاپیک دیگری هم اینرا گفتید و پاسختان را دادم اما دوباره بیان کردید شما فقط این چیزی را که گفتی اثبات کن که پیامبر فرمود پس از من ولي و جانشين شما علی هست.در کجای خطبه ی غدیر چنین چیزی فرمودند.
سادات;49229 نوشت:
در رابطه با كتاب اصول كافي هم چون من اين كتاب را مطالعه نكرده ام اطلاعي ندارم و ان شاالله اساتيد توضيح خواهند داد.

حتما مطالعه کنید به دردتان می خورد.

Baluch boy;49216 نوشت:
بسمه تعالی
س چون ما به سالم بودن فکر ایشان شک داریم چرا؟؟!
جواب
اصول کافی جلد 1 ص 184 کتاب الحجه
جناب می گوید عفیر الاغ پیغمبر سخن می گفت:Moteajeb!: چشم انسان در میاید!!!
یا حدیث کافی ج 7 ص 158 می گوید نگریستن بهشرمگاه انسان در اینه جایز است !!!
یا حدیث کافی ج 1 ص 384-385 می گویدامام حسن هفتاد میلیون زبان بلد بود؟!!!!
یا حدیث کافی ج 1 ص 386 می گوید امام حسین از انگشت و زبان پیامبر تغذیه می کرد و پیامبر زبان خود را در دهان امام حسین می گذاشت و امام حسین چند روز سیر می شد!!!!؟
یا حدیث کافی ج 1 ص 373 می گوید پیامبر از پستان ابوطالب شیر می خورد (استغفرالله) از پستان یک مرد !!!!؟
یا حدیث کافی ج 1 ص 353 عصای امام رضا سخن می گوید!!!!؟
یا حدیث کافی ج 1 ص 253 درخت به دستور امام موسی کاظم حرکت می کرد!!!؟
و.....
بنده رفتم یکی از این آدرس هایی که دادیدرو نگاه کردم اما به جای آینه وشرمگاه مساله ارث خنثی آمده بود؟؟؟:Moteajeb!::Moteajeb!::Moteajeb!:نکنه کتاب مارو باچاپ ونظرات خودتون منتشر کردید؟؟؟ضمنا شما داخل اون کتاب تخیلی صحیح بخاری رو نگاه نکردید؟که خدا با الاغش شبها میاد بالای بام خانه ها؟؟؟

عقیل;49236 نوشت:
بسم الله

معلومه که قبول ندارم چون حدیث صحیحی وجود ندارد که این قضیه انگشتر دادن را اثبات کند..


آبا دلیل از این واضح تر که: فروی عن عمر بن الخطاب انه قال، و الله لقد تصدقت بأربعين خاتما و أنا راكع لينزل في ما نزل في على بن أبي طالب فما نزل.
حالا که عربیتون ضعیفه براتون ترجمه میکنم:عمر میگه:به خدا بعد از نزول این آیه به چهل نفر در حال رکوع انگشتر دادم که برای من در حال رکوع آیهای نازل شود ا
اما نازل نشد.
فهمیدی؟؟؟:Ealam:

نقل قول:
مهدی محامدی;49242 نوشت:
بنده رفتم یکی از این آدرس هایی که دادیدرو نگاه کردم اما به جای آینه وشرمگاه مساله ارث خنثی آمده بود؟؟؟:moteajeb!::moteajeb!::moteajeb!:نکنه کتاب مارو باچاپ ونظرات خودتون منتشر کردید؟؟؟

احتمالا عینکتون رو خوب نذاشتید اصول کافی جلد 7 صفحه 158 و در کتاب های دیگه وسائل شیعه جلد26 ص 290 و در کتاب دیگه بحار الانوار جلد 60 ص 388

بازم بگم

یا اصول کافی که دستته مختصرشه یا e-book هست

نقل قول:
ضمنا شما داخل اون کتاب تخیلی صحیح بخاری رو نگاه نکردید؟که خدا با الاغش شبها میاد بالای بام خانه ها؟؟؟

این کلمه کفری که گفتی باید ازش استغفار کنی ضمنا ادرس ندادی جناب منم چیزی ندیدم با اینکه چندین بار بخاری رو خوندم

مهدی محامدی;49250 نوشت:
آبا دلیل از این واضح تر که: فروی عن عمر بن الخطاب انه قال، و الله لقد تصدقت بأربعين خاتما و أنا راكع لينزل في ما نزل في على بن أبي طالب فما نزل.
حالا که عربیتون ضعیفه براتون ترجمه میکنم:عمر میگه:به خدا بعد از نزول این آیه به چهل نفر در حال رکوع انگشتر دادم که برای من در حال رکوع آیهای نازل شود ا
اما نازل نشد.
فهمیدی؟؟؟:ealam:

اولا واسه خودت میبرید و میدوزید سندش کجاست؟

ثانیا
خضوع و خشوع نماز خواندن حضرت علی اجازه می داد که به فقیری متوجه شود و در نماز زکات دهد؟؟!

چنین حدیثی صحت ندارد

دوستان آیات خداوند استغفرالله پازل نیست که شما آنها را به معما تبدیل می کنید!

لطفا آیه ای که به امامت حضرت علی و 12 نفر دیگر صراحتا اعلام کند؟

[=Calibri]

[=Calibri]





http://www.askdin.com/showthread.php?t=6805&page=16


جناب بلوچ بوی در تاپیک فوق ادرس تفاسیر اهل سنت که معتقدند آیه ولایت (55 سوره مائده) در شأن علی علیه السلام نازل شده است .البته اعطاء انگشتری به سائل هیچ منافاتی با خشوع در نماز ندارد زیرا همین اعطاء نیز برای خدا صورت گرفت که در همان حال آیه نازل شد.
قبلا خدمت جناب عقیل عرض کردم ما از منابع شیعی هیچ نقل قول نمیکنیم چرا که روش مناظره چنین است که از منابع مورد قبول شخص مقابل دلیل ارائه دهیم.
حالا بستگی دارد به اینکه شما چقدر منابع خود را قبول دارید .اگر شما منابع خود را نمیپذیرید پس مناظره با شما بی فایده است .چون قران را به تفسیر خود نمیپذیرید .رواة احادیث را بی دلیل رد و جرح میکنید ،عقل نیز که در نزد متکلمین اهل سنت نقشی در اثبات عقاید ندارد پس شما چه منبعی را قبول دارید تا از همان برایتان دلیل بیاوریم .
جناب بلوچ بوی من پستهای شما را با عقیل مقایسه کرده احساس کردم شما منطقی هستید و میتوان با شما دلایل را بررسی کرد به شرطی که بدون تعصب وارد شوید .شما این پست را مطالعه کنید یکایک منابع ذکر شده را ببینید و با دلایل خود آن را رد کنید .

یا حق!!!



جناب بلوچ بوی پاسخ دو سوال مرا هنوز ندادید

http://www.askdin.com/showthread.php?p=47552#post47552

سلام.
دار م احساس ميكنم هدف از اين بحث ها چيز ديگري هست و جز تفرقه و شبه افكني و به قول خودشان به چالش كشيدن امامت چيز ديگري نيست.

حجت در 1000 و خورده اي سال پيش بر همه در غدير خم تمام شد:

«الیوم اكملت لكم دینكم و اتممت علیكم نعمتی و رضیت لكم الاسلام دینا»

پس جنابين عقيل و بلوچ بوي اگر واقعا طالب حق و حقيقتيد بريد بيشتر مطالعه كنيد و سرگذشت علماي بزرگ اهل سنت را كه شيعه شدند بخوانيد . البته مردم عادي اهل سنت هم زياد داريم كه شيعه شدند اما از آنجايي كه اكثرشان به واسطه كرامت اهل بيت بوده و شما اهل بيت را قبول نداريد توصيه ميكنم كتابها و مطالب متعددي كه در اينترنت در مورد علماي اهل تسنن شيعه شده هست را بخوانيد كه با دليل و مدرك شيعه شدند .شايد خيلي از شبهات و سوالات شما آنجا پاسخ داده شده باشد. اينجا كه پاسخ دوستان را قبول نداريد.در ضمن خيلي از اين علما ايراني نبودند و مصري يا از كشورهاي ديگر بودند كه ديگه بهانه اي نداشته باشيد كه ايرانيها شستشوي مغزيشون دادند.
نترسيد كسي دينتان را از شما نمي گيرد و ضرر نمي كنيد.
در اين سايت هم سرگذشت اهل تسنن شيعه شده هست بريد بخوانيد.
در ضمن از به چالش كشيدن امامت هيچ سودي نخواهيد برد. خوب امامت را قبول نداريد كه نداريد. اين ما نيستيم كه ضرر مي كنيم.
اين ما نيستيم كه روز محشر وقتي دختر پيغمبر پا به عرصه محشر مي گذارد بايد از خجالت سرمان را پايين بياندازيم.
مطمئن باشيد شفاعت رسول الله شامل حال كساني كه به اهل بيتش ظلم كردند نخواهد شد و مطمئن باشيد ابوبكر و عمر شافع روز جزاي شما نيستند. از ما گفتن بود. هيچ وقت براي رسيدن به حقيقت دير نيست.

اما اگر هدف شما ايجاد اختلاف است من ديگر ادامه اين بحث ها را جايز نميدانم چون به جايي نخواهد رسيد. والسلام.

با سلام..

baluch boy;49266 نوشت:
اولا واسه خودت میبرید و میدوزید سندش کجاست؟

ثانیا
خضوع و خشوع نماز خواندن حضرت علی اجازه می داد که به فقیری متوجه شود و در نماز زکات دهد؟؟!

چنین حدیثی صحت ندارد

دوست عزیز ؛عدم دقت شما در مراتب کمال و ایمان می باشد؛به عبارتی همه اعمال صالح مراتبی از کمال و ایمان می باشد؛نتیجتا فعلی که غایت ان تعالی دهنده کمال باشد ؛در خضوع وخشوع تاثیری ندارد ؛واین یک توهم است که کمالی را دافع کمالی دیگر بدانیم ...

اگر اینطور باشد اولین اشکال به خود خداوند است:
خداوند می فرماید:

هدى للمتقين
...

قرآن ، مايه هدايت اهل تقوى است..

علی الظاهر اهل تقوی هدایت شده اند ؛ودیگر نیازی به هدایت دوباره نیست ؛...به عبارتی در مرتبه ابتدایی تحصیل حاصل است؛و هدایت دوباره امری بیهوده است....

یا نمازگذاری که نمازش خود صراط مستقیم می باشد؛باز در نماز می گوید؛اهدنا الصراط المستقيم ..به عبارتی تقوی و ایمان و هر کمالی مراتب پذیر است یعنی تقوا فوق تقوا و کمال فوق کمال...

نتیجتا تحصیل چند گانه در تعالی کمال نه تنها به خضوع خدشه ای وارد نمی کند بلکه باعث تعالی ان نیز می گردد.............

baluch boy;49266 نوشت:

لطفا آیه ای که به امامت حضرت علی و 12 نفر دیگر صراحتا اعلام کند؟

قران می فرماید ؛عالم انسانیت بدون امام نمی شود ؛انوقت حضرت عالی دارید دنبال چه می گردید خودتان هم نمی دانید!!!

اصل این موضوع که اینک نیز امامی می باشد ؛ثابت است ؛پس تنها کاری که شما باید بکنید این است که امامان خود را به ایات حضرت حق عرضه نمایید؛تا معلوم گردد ؛که بر باطل هستند و یا بر حق ؛....

این ایه:

یوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِی كِتَابَهُ بِیمِینِهِ فَأُولَئِكَ یقْرَءُونَ كِتَابَهُمْ وَلَا یظْلَمُونَ فَتِیلًا

(به یاد آورید) روزی را که هر گروهی را با پیشوایشان می‌خوانیم! کسانی که نامه عملشان به دست راستشان داده شود، آن را (با شادی و سرور) می‌خوانند؛ و بقدر رشته شکاف هسته خرمایی به آنان ستم نمی‌شود!

می گوید برای هر گروه از مردمی امامی می باشد ؛متفاوت با امام گروه دیگر؛حال شما می گویید امام مورد نظر را معرفی نمایید ؛ما هم گفتیم بر اساس ایات قران و روایات کثیره ؛امام حاضر را پیامبر معرفی نموده است ؛خوب این امر از چند حال خارج نیست...

یا پیامبر دروغ گفته است!!!!!

یا جمع کثیری از علما و محدثین و روات دروغ گفته اند!!!!!

یا حق..

نقل قول:
زمزم;49330 نوشت:

http://www.askdin.com/showthread.php?t=6805&page=16

جناب بلوچ بوی در تاپیک فوق ادرس تفاسیر اهل سنت که معتقدند آیه ولایت (55 سوره مائده) در شأن علی علیه السلام نازل شده است .البته اعطاء انگشتری به سائل هیچ منافاتی با خشوع در نماز ندارد زیرا همین اعطاء نیز برای خدا صورت گرفت که در همان حال آیه نازل شد.
قبلا خدمت جناب عقیل عرض کردم ما از منابع شیعی هیچ نقل قول نمیکنیم چرا که روش مناظره چنین است که از منابع مورد قبول شخص مقابل دلیل ارائه دهیم.
حالا بستگی دارد به اینکه شما چقدر منابع خود را قبول دارید .اگر شما منابع خود را نمیپذیرید پس مناظره با شما بی فایده است .چون قران را به تفسیر خود نمیپذیرید .رواة احادیث را بی دلیل رد و جرح میکنید ،عقل نیز که در نزد متکلمین اهل سنت نقشی در اثبات عقاید ندارد پس شما چه منبعی را قبول دارید تا از همان برایتان دلیل بیاوریم .
جناب بلوچ بوی من پستهای شما را با عقیل مقایسه کرده احساس کردم شما منطقی هستید و میتوان با شما دلایل را بررسی کرد به شرطی که بدون تعصب وارد شوید .شما این پست را مطالعه کنید یکایک منابع ذکر شده را ببینید و با دلایل خود آن را رد کنید .


یا حق!!!

سلام جناب آقای زمزم با تشکر از اظهار نظر جنابعالی
من چند بار مسئله ای رو ذکر کردم درباره کتب اهل سنت قبلش چند سوال داشتم
آیا شما این کتب را با چشم خود و اصل کتاب مطالعه نموده اید؟؟؟!
یقینا می گویم نه چون بسیاری از این کتب ترجمه نشده و در ایران کمتر هستند
و اما مسئله بعد آیا شما به صحت این کتب اطلاع دارید چند عدد از این کتاب ها نوشته اهل تشیع بود که معرفی کرده اید
مسئله بعد بسیاری از کتب اهل تشیع که من مطالعه نموده ام یک حدیث یا موضوع را از کتاب های اهل سنت کامل نیاورده و من با برسی مشاهده کرده که اصل موضوع چیزی دیگر است و در این کتاب جور دیگری تفصیر شده
مسئله سوم اهل سنتی که به امامت (به گونه ای که شما امامت را مشناسید ) را قبول داشته باشد دیگر اهل سنت نیست چون فرق بین شیعه و سنی در این است و کسی که چنین ادعایی کند شیعه محسوب می شود
تذکر( این به این معنی نیست که خدایی نکرده ما با اهل بیت (ع) دشمنی و به قول شما بغض داشته باشیم بلکه اهل بیت عزیز ترین افراد در بین اهل سنت بوده اند و هستند و اگر کسی به اهل بیت توهین و ناسزا بگوید و بغض داشته باشد از دیدگاه ما مسلمان نیست)

ولی ما مقام این افراد را آنقدر بالا نمی بریم که استغفرالله به مقام خدایی برسانیم و از پیامبر و پیامبران خدا بالاتر بدانیم

و در آخر پیشنهاد می کنم به اصل کتاب ها مراجعه کنید با تشکر

با سلام

نقل قول:
ولی ما مقام این افراد را آنقدر بالا نمی بریم که استغفرالله به مقام خدایی برسانیم و از پیامبر و پیامبران خدا بالاتر بدانیم

از کی تا حالا شیعیان مقام ائمه (ع) را تا خدایی بالا برده اند؟ از کی تا حالا شیعیان معتقد شده اند که ائمه (ع) از پیامبر برتر هستند؟

به هر حال همانطور که دوستان اشاره کردند، و شما مدام از بحث درباره آن طفره می روید، وجود امامی که تا روز قیامت به امر خداوند هدایت می کند، ثابت شده است. اگر ثابت شده نبود، شما استدلالات دوستان را با قرآن رد می کردید، که نکردید. همین خودش گویاست.

یا حق

زمزم;49331 نوشت:

جناب بلوچ بوی پاسخ دو سوال مرا هنوز ندادید

http://www.askdin.com/showthread.php?p=47552#post47552

سلام مجدد

دوست عزیز آقای زمزم گرامی

چکسی باید به سنت پیامبر عمل کند و چکسی نمی کند
ما چه سنتی را زیر پا گذاشتیم لطفا با دلایلتان به ما گوش زد کنید

1 -اما شما مگر پیامبر نبود که به حضرت علی دستور داد در خیبر تا گوشت الاغ و متهه یا صیغه را حرام اعلام کند
چرا بین شما هنوز این کار رواج دارد
کدام پیامبر یاامام یا اهل بیت صیغه کرده اند یا صیغه داده اند؟ لطفا یک مثال بزنید با سند
چرا علمای شیعه که صیغه را حلال که هیچ ثواب هم میدانند خودشان صیغه نمی دهند و فقط از مردم صیغه می گیرند آیا برای خودشان این کار ثواب ندارد؟ به راستی چکسی حاضر است خواهر یا مادر خویش را صیغه دهد؟ آیا این کاری انسانیست!!
2- مگر پیامبر نبود که گفت به زیارت قبور نروید و مگر پیامبر به حضرت علی دستور نداد هرجا قبری دید با خاک یکسان کند
زيد بن علي بن الحسين ؛ از جدش علي بن ابي‌طالب روايت کرده که فرمود: «نهى رسول الله ص عن لحوم الأضاحي أن تدخروها فوق ثلاثة أيام ... ونهانا عن زيارة القبور » یعنی رسول خدا ص ما را از ذخيره‌کردن گوشتهاي قرباني بيش از سه روز نهي فرمود .... و ما را از زيارت قبور نهي نمود.( مسند الامام زيد، کتاب الحج، باب الأکل من لحوم الأضاحي).

شيخ صدوق و نيز مؤلف «وسائل الشيعه» روايت کرده‌اند که رسول خدا ص فرمود: «لا تتخذوا قبري قبلة ولا مسجداً، فإن الله تعالى لعن اليهود حيث اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد» قبرم را قبله گاه و محل توجه و مسجد قرار ندهيد، همانا خداي متعال يهود را لعنت نمود، زیرا قبور پيغمبران خود را مساجد قرار دادند». (وسائل الشيعه، ج 2، باب 65، صفحه 887 ).

ولی این کار بین اهل تشیع رایج است تمام امامزاده ها مسجد و کاشی کاری شده و در آنجا حتی نماز اقامه می شود
چرا به اذان اشهد ان علی ولی الله اضافه شده
کلمات اذان به وضوح در قرآن دیده می شود
لا اله الا الله ،محمد رسول الله

ولی کلمه علی ولی الله چرا در قرآن نیست چنانچه شما مقام حضرت علی را آنقدر بالا برده اید که حضرت علی روی ابر پرواز می کرد و هفت آسمان را می گشت(مدینه المعاجز جلد 1 ص 542) یا ماهی ها با حضرت علی سخن می گفتند(صراط مستقیم تالیف زین الدین-آدرس دقیق یادم نیست متاسفانه)
یا ادعای اینکه 22 هزار سال قبل از خلقت انسان اشهدان علی ولی الله روی بال فرشته ای نوشته شده بود(اصول کافی جلد 1 ص 383)
سوال اینجاست اگر واقعا مقام حضرت علی (ع) اینقدر بالا بود چرا حتی یک قسمتی کوچکی از قرآن این داستان نیامد چرا عصای حضرت موسی آمد چرا باغ شدن آتش حضرت ابراهیم آمد چرا مسئله ی مگس و پشه در قرآن آمد پس چرا حتی نام حضرت علی هم در قرآن نیامد ؟؟

درباره مسئله غدیر قبلا توضیح دادم ولی بازم توضیح میدم در پست بعدی دوستمون


نقل قول:
حجت در 1000 و خورده اي سال پيش بر همه در غدير خم تمام شد:

قبلا گفتم حوصله ندارم بگردم بازم می نویسم
اما در باره حدیث غدیر

به این نکته معتبر تاریخ طبر نگاهی کنید

وقتی علی ابن ابیطالب (ع) از یمن آمد (یعنی چند روز قبل از واقعه غدیر )که پیامبر را در مکه ببیند با شتاب بیامد و کسی از یاران خود را به سپاه گماشت و او حله هایی را که از یمن آورده بود به کسان پوشانید و چون سپاه به مکه نزدیک شد علی (ع) برای دیدن آنها برون شد و دید که حله ها رو پوشانیده اند گفت چرا چنین کردی؟؟/ گفت اینان را پوشانیده ام که وقتی آمدند آراسته باشند علی (ع) گفت از آن پیش که نزد پیامبر خدا رسند حله ها را برگیر

می گویند حلهه ا را پس گرفت و و سپاهیان از این کار آزرده شدند ( خوب بعید است که همه ساکت نشسته باشند )


ابو سعید خدری می گوید: کسانی از علی ابن ابیطالب شکایت داشتند و پیامبر به سخن برخاست و شنید که می گفت ای مردم از علی شکایت نکنید که که او در راه مردم خشونت می کند.


این رو می تونید در کتاب تاریخ طبری صفحه 1276 بخونید


دامنه این شایعات گسترش پیدا کرد تا حدی که پیامبر (ص) در منطقه غدیر خم بعد از اقامه نماز با گفتن جمله من کنت مولاه فهذا علی مولا به این شایعه پراکنی ها و خصومت ها پایان داد


و می تونید به کتاب های ابن کثیر و کتاب تشیع در مسیر تاریخ دکتر سید حسین محمد جعفری دفتر نشر اسلامی ص 27 مراجعه کنید


خوب می بنید که بحث از کجا شروع شد و پیامبر چرا در غدیر خم کلمه هر کس مرا دوست داره علی را هم دوست داشته باشد بیان شد.


حالا سوال اینجاست که اگه دلیل بر امامت حضرت علی بود چرا پیامبر صراحتا اعلام امت نکر و از کلمه مولی استفاده کرد تا بر همه نا مفهوم بمونه؟؟!


نقل قول:
پس جنابين عقيل و بلوچ بوي اگر واقعا طالب حق و حقيقتيد بريد بيشتر مطالعه كنيد و سرگذشت علماي بزرگ اهل سنت را كه شيعه شدند بخوانيد . البته مردم عادي اهل سنت هم زياد داريم كه شيعه شدند اما از آنجايي كه اكثرشان به واسطه كرامت اهل بيت بوده و شما اهل بيت را قبول نداريد توصيه ميكنم كتابها و مطالب متعددي كه در اينترنت در مورد علماي اهل تسنن شيعه شده هست را بخوانيد كه با دليل و مدرك شيعه شدند .شايد خيلي از شبهات و سوالات شما آنجا پاسخ داده شده باشد. اينجا كه پاسخ دوستان را قبول نداريد.در ضمن خيلي از اين علما ايراني نبودند و مصري يا از كشورهاي ديگر بودند كه ديگه بهانه اي نداشته باشيد كه ايرانيها شستشوي مغزيشون دادند.
نترسيد كسي دينتان را از شما نمي گيرد و ضرر نمي كنيد.
در اين سايت هم سرگذشت اهل تسنن شيعه شده هست بريد بخوانيد.

اولا هر کس با اهل بیت کینه داشته باشد مسلمان نیست
ثانیا بنده کتاب های زیادی درباره کسانی که شیعه شدند یا سنی شدند مطالعه کرده ام نمونش همین آقای مصری که گفتید کتاب آنگاه که هدایت شدم
و کتاب های دیگری مانند آیت الله برقعی آیت الله رادمهر و...
و مهم اینجاست که هر کس آزدانه تصمیم به تغییر مذهب کرده
شرمنده باید برم این بحث را فردا ادامه می دهم

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام


بنده وارد مباحث نمیشم ، چون همینطوریش ، دوستان اهل سنت پاسخ روشنی به سوالات مطرح شده نمی دن ، چه برسه بخواد سوال جدیدی طرح بشه !

اما به هر صورت بنده یکبار مطلبی را از دوستان عزیز اهل سنت پرسیدم و ایشان پاسخی ندادند !

دوست گرامی جناب بلوچ بوی

بنده پرسیدم اگر به شما ثابت بشه ، نرم افزارهاتون بصورت کاملاً حساب شده ای ویرایش شده ، بطوری که نمی شه حق رو بواسطه اش متوجه شد ، آیا شما شیعه میشوید یا خیر ؟؟؟؟

میدونید دیگه شما دوستان از یکطرف میگید جز قرآن رو قبول ندارید ( و برای هر مسئله ای به دنبال مدرک صریح قرآنی هستید ) و از طرف دیگه خودتون رو اهل سنت میدونید !

میدونی یعنی چی ؟

یعنی ، هرجا حدیث ضرر داره ، نه ! هر جا بی ضرره ، آره !

ولشکن خودتو اذیت نکن !

در هر صورت بنده منتظر جواب شما هستم !

راستی امروز یه حدیث از یه بابایی ( سنی بود ) شنیدم ، ببین راسته ؟

میگفت :

قال رسول الله صلی الله علیه و سلم ( به نقل ایشون دارم میگم ) : لو کان بعدی نبیاً لکان عمر بن الخطاب !!!!!

واقعاً شما تو منابعتون همچین حدیثی دارید ؟؟؟؟

با تشکر !

Baluch boy;49216 نوشت:
بسمه تعالی
سلام دوست عزیز جناب رضا آقای عقیل حق دارد چنین چیزی بگوید
شما چند صفحه حدیث از کافی برمیدارید کپی می کنید که چی جناب نویسنده کافی برای ما قابل قبول نیست چون ما به سالم بودن فکر ایشان شک داریم چرا؟؟!

[=Century Gothic]
با سلام
اولا شما! بیا خودت را ثابت کن !!؟:koodak:
بعد راجع به علما نظر بده!!!
بیا ببین !این من !که میگی اصلا کی هست؟!!:loool:
دیگه دارم شک میکنم اینا چی میگی!!؟:Gig:
[=Century Gothic]منظورت مناظره بود که گذاشتم!!![=Century Gothic]؟[=Century Gothic]حالا نمیدانم گفتن سفسطه!!اما این دیگه سفسطه اسمش نیست آقای بلوچ !!:geryeh::geryeh:
[=Century Gothic]دقت نمیکنی !! بلوچ !!!!؟

در كتاب كافى (1) در كتاب الحجة مرحوم كلينى از على بن ابراهيم از پدرش‏از حسن بن ابراهيم از يونس بن يعقوب روايت مى‏كند كه: در نزد حضرت امام جعفر صادق عليه السلام جماعتى از اصحاب بودند كه از آنجمله حمران بن اعين و محمد بن نعمان و هشام بن سالم و طيار و جماعتى كه در ميان آنان جوانى برومند بنام هشام بن حكم (2) بود.

حضرت به هشام بن حكم فرمودنداى هشام!آيا خبر مى‏دهى به ما از آن مناظره و مكالمه‏اى كه بين تو و بين عمرو بن عبيد واقع شد؟ :Kaf:

هشام گفت: يابن رسول الله مقام و منزلت تو بالاتر از آنست كه من در مقابل شما لب بگشايم، و مناظره خود را باز گويم، من از شما حيا مى‏كنم و در پيشگاه شما زبان من قادر به حركت و سخن گفتن نيست.

حضرت فرمودند: زمانيكه شما را به كارى امر نموديم بايد بجا آوريد! :Sham:



مناظره هشام بن حكم با عمرو بن عبيد :Kaf:
http://www.askdin.com/showthread.php?t=6805&page=25


[=Century Gothic]آقا!!شرمنده نوشتارتان شوید!!!شما جوابگو باش !!طفره هم نرو!!!:ghash::Computer:

حمید;49375 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
بنده پرسیدم اگر به شما ثابت بشه ، نرم افزارهاتون بصورت کاملاً حساب شده ای ویرایش شده ، بطوری که نمی شه حق رو بواسطه اش متوجه شد ، آیا شما شیعه میشوید یا خیر ؟؟؟؟

میدونید دیگه شما دوستان از یکطرف میگید جز قرآن رو قبول ندارید ( و برای هر مسئله ای به دنبال مدرک صریح قرآنی هستید ) و از طرف دیگه خودتون رو اهل سنت میدونید !

میدونی یعنی چی ؟

یعنی ، هرجا حدیث ضرر داره ، نه ! هر جا بی ضرره ، آره !

ولشکن خودتو اذیت نکن !

در هر صورت بنده منتظر جواب شما هستم !

راستی امروز یه حدیث از یه بابایی ( سنی بود ) شنیدم ، ببین راسته ؟

میگفت :

قال رسول الله صلی الله علیه و سلم ( به نقل ایشون دارم میگم ) : لو کان بعدی نبیاً لکان عمر بن الخطاب !!!!!

واقعاً شما تو منابعتون همچین حدیثی دارید ؟؟؟؟

با تشکر !

آقای حمید ما منظور شمارا متوجه نمی شویم منظور شما از نرم افزار چیست اگر ما از نرم افزاری استفاده می کنیم شما بفرما هر چه دلت می خواهد بگو یا نام نرم افزار را ذکر کن تا ما هم استفاده کنیم
شما اگر راهکار یا پیشنهادی برای اصلاح کردن بنده دارید ارائه بدید
حدیثی هم که ذکر نموده اید بنده به خاطر ندارم و نخوانده ام
ضمنا شما از هر کس حدیثی شنیدید بدون سند و مدرک نباید قبولش کنید در این باره از اساتید سایت راهنمایی بخواهید

دوستتان تا فردا شب، اگر زنده بودیم

من رفتم کلاس آمدم؟!درباره حدیث ها، من که میدونم از کجا آدرس میدی؟؟؟آدرس های کتابه اشتباهه؟؟؟چون خودتون نوشتین؟؟؟هر دوتا حدیث اولی درباره خنثی اومده ؟؟؟انگار شما هم آره؟؟؟(یا خنثی هستید یا این که به خنثی علاقه دارید ؟به منابع خودتون مراجعه کنید!!!) درباره حدیث آخری، جلد شصت بحار 374 صفحه بیشتر نداره :Gig:میشه بگید چاپ کجاست:Ealam: ضمنا بنده اصل کتاب جلومه شما متن روایت رو بیاورید؟؟؟

Baluch boy;49255 نوشت:
این کلمه کفری که گفتی باید ازش استغفار کنی ضمنا ادرس ندادی جناب منم چیزی ندیدم با اینکه چندین بار بخاری رو خوندم

ناراحت نشدم:Labkhand: شما عادت دارید نسبت کفر به همه میزنید!!!البته اهل تسنن این جور نیستن وهابیت رو عرض می کنم .استغفر الله من جمیع الذنوب الخلفاء:Khandidan!:آدرسم بهتون میدم البته میخوام یه تایپ جدید برای تامل در بخاری بذارم که اونجا کامل تر بحث میشه:Kaf:صحیح بخاری باب تهجد،باب الدعا والصلاتفی آخر الیل_کتاب التوحیدقول الله تعال یریدون کلام الله ای یبدل.

سلام

دوست گرامی بلوچ بوی ! من اصلاً دوست ندارم مزاحم مباحثه شما و دوستان دیگه بشم ، اما مجبورم توضیحی رو که خواسته بودید بهتون بدم !

بنده به آقای عقیل گفتم ،آیه 55 سوره مائده در شأن علی بن ابیطالب علیه السلامه ، و چند تا آدرس هم گذاشتم ، ایشان با استفاده از نرم افزار ، ( دقیقاً اسمش یادم نیست ) ...شاکله ، به همون آدرس ها مراجعه کردند و احادیثی مخالف مضمون مورد نظر ما آوردند ! حالا سوال اینجاست ،

اگه بنده نتایج بررسی م رو مبنی بر اینکه نرم افزار دوست عزیز عقیل ( که نرم افزار مورد استفاده اهل سنت است )کاملاً مغرضانه ویرایش شده ، رو ارائه بدم ، شما شیعه میشید یا نه ؟

در ضمن ما که به دنبال اصلاح شخصیت شما نیستیم ، ما دوست داریم ، به همدیگه تو اصلاح عقاید کمک کنیم ! همین !

راستی در مورد اون حدیث و سند و مدرک !

من صدای اون بنده خدایی که ای حدیث و گفت ، رو از یه تراک صوتی شنیدم ، نمی شد ازش در مورد منبعش سوال کنم ، حالا اگه شد براتون میذارم دانلودش کنید !

ولی عجیب حدیثیه آ ، اگه وجودش صحت داشته باشه ؟؟؟؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

مهدی محامدی;49242 نوشت:
ضمنا شما داخل اون کتاب تخیلی صحیح بخاری رو نگاه نکردید؟که خدا با الاغش شبها میاد بالای بام خانه ها؟؟؟

مهدی گرامی و عزیز لطفا آدرس این حدیث را در صحیح بخاری بگید هر چند که مطمئنم این را امام بخاری نگفته و شما هم توی سایت ولی عصر و حوزه خواندی و یک بار هم نشده تحقیق کنی ببینی آیا این مطالب صحیح است یا به ما دروغ می گویند.
مهدی محامدی;49250 نوشت:
آبا دلیل از این واضح تر که: فروی عن عمر بن الخطاب انه قال، و الله لقد تصدقت بأربعين خاتما و أنا راكع لينزل في ما نزل في على بن أبي طالب فما نزل. حالا که عربیتون ضعیفه براتون ترجمه میکنم:عمر میگه:به خدا بعد از نزول این آیه به چهل نفر در حال رکوع انگشتر دادم که برای من در حال رکوع آیهای نازل شود ا اما نازل نشد. فهمیدی؟؟؟

برادر عزیز این روش گفتگوی علمی نیست که بدون مدرک حرف بزنیم.
برادر بلوچمان یه چیز بسیار جالبی گفتند که کتاب خدا پازل نیست که باید با این همه سختی امامت را از لابلای آیات قرآن بدست آورد ببینید خداوند توحید نبوت معاد را چه راحت توضیح دادی که یک بچه هم منظور را می فهمد
توحید: قل هو الله احد
نبوت: محمد رسول الله و الذین معه ...
معاد: مالک یوم الدین
امامت: ؟!!
زمزم;49330 نوشت:
http://www.askdin.com/showthread.php?t=6805&page=16 جناب بلوچ بوی در تاپیک فوق ادرس تفاسیر اهل سنت که معتقدند آیه ولایت (55 سوره مائده) در شأن علی علیه السلام نازل شده است .البته اعطاء انگشتری به سائل هیچ منافاتی با خشوع در نماز ندارد زیرا همین اعطاء نیز برای خدا صورت گرفت که در همان حال آیه نازل شد. قبلا خدمت جناب عقیل عرض کردم ما از منابع شیعی هیچ نقل قول نمیکنیم چرا که روش مناظره چنین است که از منابع مورد قبول شخص مقابل دلیل ارائه دهیم. حالا بستگی دارد به اینکه شما چقدر منابع خود را قبول دارید .اگر شما منابع خود را نمیپذیرید پس مناظره با شما بی فایده است .چون قران را به تفسیر خود نمیپذیرید .رواة احادیث را بی دلیل رد و جرح میکنید ،عقل نیز که در نزد متکلمین اهل سنت نقشی در اثبات عقاید ندارد پس شما چه منبعی را قبول دارید تا از همان برایتان دلیل بیاوریم .

جناب زمزم فقط شما متن عربی یک روایت صحیح با منبع آن را ذکر کن که دلالت بر نزول این آیه در حق این انگشتر دادن حضرت علی باشد من قول می دم که بپذیرم
زمزم;49330 نوشت:
جناب بلوچ بوی من پستهای شما را با عقیل مقایسه کرده احساس کردم شما منطقی هستید و میتوان با شما دلایل را بررسی کرد به شرطی که بدون تعصب وارد شوید .شما این پست را مطالعه کنید یکایک منابع ذکر شده را ببینید و با دلایل خود آن را رد کنید .

بله بلوچ بوی استادمان هستند و قطعا بدانید من هم چون ایشان هیچ تعصب کورکورانه ای ندارم تا جایی که همیشه در نماز هایم دعا میکنم که خدایا اگر اهل تشیع برحقند پس دل من را به آن هدایت کن.
سادات;49342 نوشت:
دار م احساس ميكنم هدف از اين بحث ها چيز ديگري هست و جز تفرقه و شبه افكني و به قول خودشان به چالش كشيدن امامت چيز ديگري نيست. حجت در 1000 و خورده اي سال پيش بر همه در غدير خم تمام شد: «الیوم اكملت لكم دینكم و اتممت علیكم نعمتی و رضیت لكم الاسلام دینا»

سادات جان این آیه در روز عرفه نازل شده است و روز غدیر خم بعد از روز عرفه و نازل شدن آیه بود و قبل از روز غدیر دین کامل شده بود و این دلیل محکمی بر اثبات عقیده ی اهل سنت است چون اگر در روز غدیر قرار بود یکی از اصول دین اعلام شود باید بعد از آن آیه ی اکمال دین نازل شود پس نتیجه می گیریم که در روز غدیر اعلام امامت نبود بلکه اعلام فضیلت حضرت علی بود و همان طور که حضرت عمر به علی گفت تو امروز محبوب من و محبوب تمام مومنان هستی.
سادات;49342 نوشت:
پس جنابين عقيل و بلوچ بوي اگر واقعا طالب حق و حقيقتيد بريد بيشتر مطالعه كنيد و سرگذشت علماي بزرگ اهل سنت را كه شيعه شدند بخوانيد . البته مردم عادي اهل سنت هم زياد داريم كه شيعه شدند اما از آنجايي كه اكثرشان به واسطه كرامت اهل بيت بوده و شما اهل بيت را قبول نداريد توصيه ميكنم كتابها و مطالب متعددي كه در اينترنت در مورد علماي اهل تسنن شيعه شده هست را بخوانيد كه با دليل و مدرك شيعه شدند .شايد خيلي از شبهات و سوالات شما آنجا پاسخ داده شده باشد. اينجا كه پاسخ دوستان را قبول نداريد.در ضمن خيلي از اين علما ايراني نبودند و مصري يا از كشورهاي ديگر بودند كه ديگه بهانه اي نداشته باشيد كه ايرانيها شستشوي مغزيشون دادند. نترسيد كسي دينتان را از شما نمي گيرد و ضرر نمي كنيد.

من همه ی این ها را خوانده ام سادات گرامی کتاب تیجانی را خوانده ام کتاب با نور فاطمه هدایت شدم را خوانده ام و ... چون آزاد اندیش هستم و به شما هم توصیه می کنم که چند کتاب از علمای شیعه که سنی شده اند را بخوانید هم چون
شهید آیت الله برقعی قمی
شهید حیدر علی قلمداران
شهید مصطفی طباطبایی
علیرضا حسینی
علی حسین امیری
آیت الله شریعتی سنگلجی تهرانی
شهید دکتر علی مظفریان
آیت الله سید علی اصغر بنابی تبریزی
علامه سید اسماعیل آل اسحاق خوئینی زنجانی
دکتر یوسف شعار تبریزی
حجت الاسلام شهید مرتضی رادمهر
و ده ها تن دیگر ...

عقیل;49406 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بلوچمان یه چیز بسیار جالبی گفتند که کتاب خدا پازل نیست که باید با این همه سختی امامت را از لابلای آیات قرآن بدست آورد ببینید خداوند توحید نبوت معاد را چه راحت توضیح دادی که یک بچه هم منظور را می فهمد
توحید: قل هو الله احد
نبوت: محمد رسول الله و الذین معه ...
معاد: مالک یوم الدین
امامت: ؟!!


واقعا دیگه دارم از شما نا امید میشم ؟؟؟!!!واقعا فکر می کنید در قرآن درباره امامت جیزی نیامده؟؟؟علی الحساب آیه 124 سوره بقره رو مطالعه کن تابعد؟:Gol:

..یا ستار..

با سلام..

دوستان سنی ما که جواب بنده را نمی دهند ولی مسلم نیز حرف ما را در کتاب خود قبول می کند...

مسلم نیشابوری در صحیح خود ج 7 ص 120 - 121 ( ج 4 ص 1871 رقم 2404 ) بیان می کند که یکی از دلایل سب نکردن امام علی ( علیه السلام ) توسط سعد بن ابی وقاص این است که :

" وَلَمَّا نَزَلَتْ هذه الْآیَةُ ( فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ ) دَعَا رسول اللَّهِ e عَلِیًّا وَفَاطِمَةَ وَحَسَنًا وَحُسَیْنًا فقال اللهم هَؤُلَاءِ أَهْلِی "

زمانی که این آیه ( فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ ) نازل شد ، رسول الله ( صلی الله علیه - وآله - وسلم ) علی و فامه و حسن و حسین ( علیهم السلام ) را خواند و فرمود : خدایا ! اینان اهل من هستند .

پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) برای محاجه کردن با مسیحیان نجران ، نزدیکترین و عزیزترین کسان خود را بردند !!!!

آیا شما اثری از عمر و ابی بکر و عایشه و .... در این جریان می بینید ؟؟؟!!!!!

یاحق

:Sham:بسم الله الرحمن الرحیم:Sham:


با تشکر از همۀ دوستانی که در این بحث شرکت نمودند خلاصه ای از مطالب این تاپیک به عنوان جمع بندی عرض می شود:

جناب آقای عقیل در این پست سؤالی را مطرح نمودند مبنی بر اینکه امامتی که شیعه دم از آن می زند وآنرا جزو اصول دین می شمارد چرا در قرآن ذکر نشده است با اینکه تمامی اصول دین از توحید ونبوت ومعاد در قرآن آمده است .بنابراین امامت اصل قرآنی ندارد وساخته و پرداختۀ شیعه است.
در جواب این سؤال دوستان جوابهایی را بیان نمودند و عمدتا بر حول سه آیه کریمه بود .1- آیه اولی الامر 2- آیاتی که برخی از انبیاء امام بوده اند 3- آیه ولایت .
در جواب این آیات دوستان اهل سنت نیز جوابهایی بیان داشتند تا در دلالت آیات بر امامت خدشه وارد نمایند که عمدتا نظر آنها این بود که در اولی الامر عصمت شرط نیست و اطاعت آنهادر عرض اطاعت خدا ورسول نیست چون اگر اینگونه می بود باید در قسمت دوم آیه امر می شد که مسلمانان به هنگام تنازع رجوع به اولی الامر داشته باشند لذا نمی توان پذیرفت که آیه مربوط به امامت ائمه شیعه است.
اما دوستان در جواب بیان نمودند که اطاعت اولی الامر اطلاق دارد ودر عرض اطاعت خدا و رسول آمده ومعنا ندارد خداوند امر به اطاعت انسان خطا کار و غیر معصوم بدهد علاوه بر اینکه رجوع به اولی الامر در هنگام تنازع امری عقلائی است و اولی الامر معصومند که امور را به خدا و رسول او بر می گردانند و اطاعت غیر معصوم مصون از خطا و اشتباه نمی باشد.
در آیۀ ولایت که مختصرا بیان شد مستشکل مدعی بود آیه مربوط به همۀ مؤمنان است وربطی به امامت امام علی «علیه السلام» ندارد و روایاتی که در این باب است همه ضعیف اند و قابل استناد نمی باشد در حالی که برای اهل تحقیق بطلان این ادعا از واضحات است.که انشاءالله در تاپیکی مستقل به آن پرداخته خواهد شد.
نکتۀ قابل توجه این است که رد بر امامت شیعه در صورتی کارآمد خواهد بود که از نشأت گرفته از دلیل عقلی و قرآن و سنت باشد در حالی که نه تنها ردی از این جوانب متوجه امامت شیعی نیست بلکه امامت شیعی حکمی عقلی است که هیچ انسان عاقلی نمی تواند با تصوّر صحیح آن، آنرا رد نماید و این حکم نیز در قرآن موجود است.
ودر حیطۀ دلیل نقل«قرآن وسنت»ادلۀ متعدی بر ولایت و امامت امام علی «علیه السلام » موجود است و این در حالی است که جایگاه خلافت رسول خدا«صلی الله علیه وآله» در اسلام بالاترین جایگاه بوده وبیشترین خونها نیز در این راه ریخته شده و خلفایی که مدعی پیروی از رسول خدا «صلی الله علیه وآله» بودند نیز برای خود جانشین تعیین نمودند که این امر خود نشان دهنده این بود که پیامبراکرم«صلی الله علیه وآله» این کار را انجام داده اند.
ونکته مهم این که اهل سنت که منکر این اعتقادند که امامت اصلی از دین است ،خود در فتاوای خویش به کافر بودن«کفر اعتقادی» کسانی فتوی داده اند که خلافت آسمانی؟!!!!ابوبکر و خلافت عمر را نپذیرفته اند ؟!به راستی این فتاوی از کجای قرآن و سنت استنباط می شود؟
ودیگر اینکه امامتی که شما برای خلفا تراشیده اید از کدام اصل عقلی و نقلی بر خوردار است؟.

در پایان از همۀ دوستانی که در این بحث شرکت نمودند چه مثبتین وچه منکرین تشکر می کنم و از همۀ دوستان می خواهم که:
1- در پیگیری یک بحث از چارچوب موضوع خارج نشوند تا بحث به نتیجه برسد آنچه در این تاپیک بیش از هر چیز آشکار بود خروج از موضوع اصلی بود لذا برای رفع این نقیصه لازم است همه سعۀ صدر بیشتری داشته باشیم و در جواب دادن عجله نکنیم .
اگریک نگاه دوباره به بحث بیندازیم می بینیم برخی از تاپیک ها اصلا همخوانی با تاپیک های قبلی را ندارد و این به خاطر این است که ما فقط به تاپیک خود توجه داریم.انشاءالله در موضوعات بعدی نظر بر این با شد که سخن همدیگر را تکمیل نماییم.
2- بر خی از عزیزان مخصوصا دوستان اهل سنت در تایپ کردن آنقدر عجله می کنند که املای برخی از کلمات را متعددا اشتباه درج می کنند این عیب بزرگی است لطفا با حوصله و تأمل بیشتر جواب همدیگر را بدهیم و از یک نکته غافل نشویم که همۀ ما مسلمانیم و در زیر پرچم توحید و رسالت قرار داریم واین مباحث باعث نشود که خدای نکرده به جای وحدت دشمن یکدیگر شویم که خواستۀ شیاطین محقق شود.

«والسلام علی من اتبع الهدی»
موضوع قفل شده است