مســتند تــــاوان

تب‌های اولیه

2 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مســتند تــــاوان

اشغال پادگان اشرف و اخراج منافقین از اشرف

هنوز دو سال از آتش بس میان عراق و ایران نگذشته بود که در مرداد ماه 1369 عراق به کویت حمله کرد و آن را اشغال نمود.این بار بر خلاف جنگ علیه ایران سازمان ملل بلافاصله عکس العمل نشان داد و شورای امنیت برای خروج نیروهای صدام از کویت وارد عمل شد. آمریکا و متحدانش در 27 دی ماه 1369 به ارتش عراق حمله کردند و صدام مجبور شد نیروهایش را پس از 208 روز از کویت خارج کند.صدام برای بار دوم جنگی را به راه انداخت بود که تاوانش را مردم عراق میدادند.آن روزها فرق، آوارگی و مرگ کسب و کار مردم شده بود. مردم عراق که دیگر از دیوانگی های حزب بعث خسته شده بودند قبام کردند و 14 استان از 18 استان عراق را تحت کنترل خود گرفتند.قیام مردم در اواخر بهمن ماه 1369 آغز شد و سرانجام با سرکوب ارتش صدام در اردیبهشت ماه 1370 خاموش گردید.همین جاست که نام منافقین در سرنوشت مردم عراق پر رنگ می شود.حضرو آنها در سرکوب کردهای شمال عراق در سال 1369 بر کسی پوشیده نیست موضوعی که در اقرار نامه ی 21 نفر از جداشدگان فرقه ی رجوی نیز به روشنی به آن اعتراف می شود جزئیاتی هولناک از عملیات سرکوب مردم کرد توسط سازمان منافقین در مناطق کرد نشین عراق عملیاتی که منافقین نام آن را مروارید گذاشتند

[FLV]http://www.roshangari.ir/jMediaDirect/videos/sd/397/7oHD37t5Ds8PBUvb86L1u7s38BYRMazB.mp4[/FLV]

مستند سیاسی «تاوان» به کارگردانی محمدهادی نعمت اللهی با موضوع حمله به پادگان اشرف در شهریور امسال و کشته شدن 52 عضو سازمان منافقین از شبکه اول سیما پخش شد.
این فیلم مستند 25 دقیقه ای درباره حمله ای است که در تاریخ 10 شهریورماه به پادگان اشرف انجام شده و طی این حمله 52 عضو منافقین کشته شدند.
داستان با این روایت آغاز می شود و به جنایت هایی که اعضای این تشکیلات به مردم در خاک عراق کرده اند می پردازد.
بخشی از تصاویر و مصاحبه های این فیلم در عراق تصویربرداری شده است.
تولید این فیلم مستند متعلق به اداره کل برنامه های سیاسی صدا و سیما است که با همکاری موسسه راهبردی دیده بان تهیه و تولید شده است.

دانلود قسمت اول /24,415 کیلوبایت

دانلود قسمت دوم / 24,415 کیلوبایت

دانلود قسمت سوم / 24,415 کیلوبایت

دانلود قسمت چهارم / 24,415 کیلوبایت

دانلود قسمت پنجم / 24,415 کیلوبایت

دانلود قسمت ششم / 10,833 کیلوبایت

ابتدا تمامی قسمت ها را دانلود کرده و سپس نسبت به باز کردن آن اقدام نمایید.