همه این کار رو انجام می دن منم انجام میدیم

تب‌های اولیه

11 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
همه این کار رو انجام می دن منم انجام میدیم

یه جایی نشسته بودم که یه نفر گفت کارت سوخت ماشینش گم شده ،همین حرف باعث شد یکی از دوستام که کنارم نشسته بود آرزو کنه ای کاش یک کارت سوخت پیدا می کرد که در این صورت اول یه 50 لیتر بنزین اون رو می کشید بعد... با حرفش مخالفت کردم و جوابمو داد که وقتی همه این کارو می کنن اشکالی نداره اما وقتی کار به من رسید حرام شد

راستی همه ی گوسفندان(قرآن میگه بعضی آدم ها از حیوانات پست ترن) علف های کثیف می خورن ، پس ما هم بریم بخوریم. بله چون برای اون همه مفیده حتما برای ما هم مفیده. پس هر چی گفتن نرو بخور ما می گیم که گوسفند علف می خوره مشکلی نداره اون وقت وقتی کار به من رسید کارم مشکل دار شد.

نمی دونم نمی دونن که حساب اعمال هر کسی بر عهده ی خودشه و به قول معروف هر کسی رو در گور خودش می خوابونن پس این که همه یا خیلی ها یه کاری را می کنن دلیلی نیست برای این که گناهی حلال بشه. البته هر چند در برخی موارد اجتماعی عُرف یا همان همه، مهم است اما نه د ر مسائلی که حلال و حرام آن معلوم است پس بیاین بی خود گناه خودمون را این جوری توجیح نکنیم.

[="red"]كاملا درسته اينا همش توجيهه
اصلا مگه ما بايد از اون ادما باشيم كه به هر سمت باد ميوزه بريم؟!!مهم اينه كار درست و انجام بديم حتي اگه يك نفر هم اون كار درستو انجام نميده.
[/]

[="teal"]قُلْ أَغَيْرَ اللَّهِ أَبْغِى رَبّاً وَهُوَ رَبُّ كُلِّ شَىْ‏ءٍ وَلَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلَّا عَلَيْهَا وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى‏ ثُمَّ إِلَى‏ رَبِّكُم مَرجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكْم بِمَا كُنْتُم فِيهِ تَخْتَلِفُونَ‏.(انعام/164)[/]

بگو: آيا جز خداوند يكتا پروردگارى بجويم؟ در حالى كه او پروردگار هر چيز است و هيچ كس (كار بدى) جز به زيان خويش نمى‏كند و هيچ كس بار (گناه) ديگرى را بر دوش نمى‏كشد، بازگشت شما به سوى پروردگارتان است كه شما را به آنچه در آن اختلاف مى‏كرديد، آگاه مى‏كند.

سلام- نظر شخصی:: معایب اخلاقی ما را از خداوند دور میکند ولی محاسن نزدیک هر کاربد یا خوب به اندازه و بزرگی ان به همان نسبت مارا از خدا دور و همینطور نزدیک میکند پاداش عمل هم به همین نسبت است در دنیا ارامش به لحاظ خسارت نزدن به دیگران و دراخرت هم ارامش و جاودانگی/:shadi:

متاسفانه بعضي ها به جاي اينكه بقيه رو از اين كار ها باز دارن ، خودشون اون كارو انجام ميدن

عجب دوره و زمونه ای شده!!!
همه چیز برعکس شده حتی ضرب المثل ها: خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو... ولی الان خواهی بشوی رسوا(البته در محضر خدا) همرنگ جماعت شو.:Gig:

napelit;47544 نوشت:
متاسفانه بعضي ها به جاي اينكه بقيه رو از اين كار ها باز دارن ، خودشون اون كارو انجام ميدن


سلام علیکم
اساتید گرامی و
دوستان بزرگوار

ریشه یابی میتونید بکنید دلیل بروز این مطلب رو ؟



هرچی به ذهنتون می رسه که بنظر منطقی میاد درج کنید نیازی به تخصص نداریم چون این مطلب رو متخصصین هم نتوانستند دلیل پیدا کنند یا اگر دلیلی داشتند دلیل دیگری هم داشتند که مطرح نکنند..

یاحق

یکیش فقره به قول مولا علی(علیه السلام)فقر که از در بیاد ایمان از پنجره میره..خب وقتی ماشینای سواریمون از کامیون 18چرخ بیشتر مصرف دارن این سهمیه بندی دیگه چی بود(این برای اولین پست این تایپیک)..منظورمون توجیه نیستا گفتین ریشه یابی ...اینم یکی از ریشه هاش

masodi;46377 نوشت:
سلام- نظر شخصی:: معایب اخلاقی ما را از خداوند دور میکند ولی محاسن نزدیک هر کاربد یا خوب به اندازه و بزرگی ان به همان نسبت مارا از خدا دور و همینطور نزدیک میکند پاداش عمل هم به همین نسبت است در دنیا ارامش به لحاظ خسارت نزدن به دیگران و دراخرت هم ارامش و جاودانگی/:shadi:

سلام علیکم
جناب مسعودی میشه این قسمتی که تیره کرده ام رو توضیح بفرمایید؟:Gig:

مهمترین عاملی که ریشه در گناهان انسان داره غفلت از یاد خداست اگر انسان به مرحله ای برسه که دائم به یاد خدا باشه ، بدون شك متحوّل و دگرگون میشه و ديگه به هيچ كس جز خدا تكيه نمیکنه و امكان نداره كه آلوده به گناه بشه؛ چون تو چنین شرایطی انسان خودش را در محضر خدا میبینه .همیشه گفتیم گناهان در لحظه‏ هايى رخ مى ‏دهند كه انسان از خدا غافل شده . انسانى كه دائماً به ياد خداست گناه نخواهد كرد.



خیلی وقتها فقط وفقط در برابر انجام گناه به دنبال توجیه هستیم به همه جا خوب توجه می کنیم ودنبال یه راه فرار ویا یه وسیله ی توجیه برای گناهمون می گردیم در حالی که غافل موندیم از اینکه گناهانى كه ماانجام مى دیم معمولًا ريشه نفسانى دارند؛ بهتر بگم یعنی یه خلق و خويى در وجود ما رخنه کرده وهمون خلق وخو باعث شده که دچار گناه بشیم. مثلًا، شخصى كه غيبت مى ‏كنه چون خلق و خوى حسادت داره مرتكب اين گناه بزرگ مى ‏شه. يا كسى كه از مال حرام اجتناب نمى ‏كنه چون دنياپرست و حريصه و آرزوهاى طولانى داره، وابسته به دنيا میشه. يا كسى كه ديگران را تحقير میکنه، چون متكبّر و خود برتربينه اين گناه كبيره را به راحتى انجام مى ‏ده. پس به جای اینکه برای انجام گناه دنبال راه چاره بگردیم بهتره برای انجام ندادنش کاری کنیم یعنی در واقع همون ریشه های نفسانی گناه را در وجودمون خشک کنیم
.

سینا;259103 نوشت:
خیلی وقتها فقط وفقط در برابر انجام گناه به دنبال توجیه هستیم به همه جا خوب توجه می کنیم ودنبال یه راه فرار ویا یه وسیله ی توجیه برای گناهمون می گردیم

[="times new roman"]سپاسگذارم. بله اين توجيه كردن عمل حرام دليل بر وجود نفاق در دل است.
در حاليكه كفار اگر فعل حرام انجام ميدهند هرگز آنرا با نفاق توجيه نميكنند

ولي اگر نفاق در دل مسلماني باشد فعل حرا مرتكب مي شود و آنرا توجيه ميكند و بغير از ضربه زدن به خود بواسطه ظلمي كه در حق خود و ديگر مسلمين ميكند به همه بدين طريق ضربه زده و ايمان آنها را تضعيف و يا تشويق به آن فعل حرام مينمايد.[/]

موضوع قفل شده است