آیا میدانید روی پرده کعبه چی نوشته شده؟(تصویری)

تب‌های اولیه

35 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا میدانید روی پرده کعبه چی نوشته شده؟(تصویری)

[="DarkGreen"]پرده در کعبه ( به ترتیب از بالا به پایین )[/]


[="Red"]قطعه اول:[/]
[="DarkGreen"]
قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِی السَّمَاء فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا(بقره:۱۴۴)

-بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ – وَسَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّکُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ(آل عمران: ۱۳۳)

- اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ (نور: ۳۵)[/]

[="Blue"][="Magenta"]قطعه دوم:[/]
- آیه الکرسی (بقره:۲۵۵)
- وسط آیه الکرسی بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ – لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْیَا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِن شَاء اللَّهُ آمِنِینَ (فتح:۲۷)[/]


[="DarkGreen"][="Magenta"]قطعه سوم:[/]

- مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا (فتح:۲۹) که به صورت دایره ای نوشته شده و در بین آن آیه: قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (زمر:۵۳)[/]


[="Blue"]
[="Red"]قطعه چهارم:[/]

- لااله الا الله الملک الحق المبین محمد رسول الله صادق الوعد الامین

- سوره قریش

- دورتادور سوره حمد و بین آیات آن، ” الله ربّی” و “اللّه حسبی”[/]


[="DarkGreen"][="Magenta"]قطعه پنجم:[/]
- صنعت هذه الستارة فی مکة المکرمة و أهداها الی الکعبه المشرفة خادم الحرمین الشّریفین فهد بن عبدالعزیز آل سعود تقّبل الله منه.[/]

[="Blue"]ضلع در کعبه
حزام
قطعه اول:
- بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ- وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُواْ مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى(بقره:۱۲۵) (۲۸۹ سانتی متر)[/]


[="Purple"]قطعه دوم:
- وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ (بقره: ۱۲۵)(۳۰۳ سانتی متر)[/]


[="Sienna"]قطعه سوم:
- وَإِذْ یَرْفَعُ إِبْرَاهِیمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَیْتِ وَإِسْمَاعِیلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّکَ أَنتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ (بقره:۱۲۷)(۳۱۴ سانتی متر)[/]

[="Indigo"]قطعه چهارم:
- رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَمِن ذُرِّیَّتِنَا أُمَّةً مُّسْلِمَةً لَّکَ وَأَرِنَا مَنَاسِکَنَا وَتُبْ عَلَیْنَآ إِنَّکَ أَنتَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ (بقره:۱۲۸)(۳۳۸ سانتی متر)[/]


[="DarkGreen"]زیر حزام:
- صنعت هذه الکِسوة فی مکة المکرمة و أهداها الی الکعبه المشرفة خادم الحرمین الشّریفین فهد بن عبدالعزیز آل سعود تقّبل الله منه.(۴۹۰ سانتیمتر)
[/]


[="RoyalBlue"]- سوره توحید(۸۲ سانتیمتر * ۸۵ سانتی متر)
- الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ (۵۸ سانتیمتر * ۷۲ سانتی متر)
- یا حیّ و یا قیّوم ( ۶۵ سانتیمتر * ۴۶ سانتیمتر)
- یا رحمن یا رحیم (۶۵ سانتیمتر * ۴۶ سانتیمتر)[/]

[="DarkGreen"]*****
ضلع حجر اسماعیل
حزام
قطعه اول:
- بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ – الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَّعْلُومَاتٌ فَمَن فَرَضَ فِیهِنَّ الْحَجَّ فَلاَ رَفَثَ وَلاَ فُسُوقَ وَلاَ جِدَالَ فِی الْحَجِّ (بقره:۱۹۷)(۳۲۳ سانتیمتر)[/]


[="DarkGreen"]قطعه دوم:
- وَمَا تَفْعَلُواْ مِنْ خَیْرٍ یَعْلَمْهُ اللّهُ وَتَزَوَّدُواْ فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَى وَاتَّقُونِ یَا أُوْلِی الأَلْبَابِ (بقره:۱۹۷)(۲۳۸ سانتیمتر)[/]


[="Purple"]قطعه سوم:
- لَیْسَ عَلَیْکُمْ جُنَاحٌ أَن تَبْتَغُواْ فَضْلًا مِّن رَّبِّکُمْ فَإِذَا أَفَضْتُم مِّنْ عَرَفَاتٍ فَاذْکُرُواْ اللّهَ عِندَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ (بقره:۱۹۸)(۲۵۲ سانتیمتر)
[/]

[="Sienna"]قطعه چهارم:
- وَاذْکُرُوهُ کَمَا هَدَاکُمْ وَإِن کُنتُم مِّن قَبْلِهِ لَمِنَ الضَّآلِّینَ ثُمَّ أَفِیضُواْ مِنْ حَیْثُ أَفَاضَ النَّاسُ وَاسْتَغْفِرُواْ اللّهَ (بقره: ۱۹۸ و۱۹۹)(۱۹۹ سانتیمتر)[/]


[="DarkGreen"]زیرحزام:
- بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ – نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (حجر:۴۹)(۲۴۰ سانتیمتر)[/]


[="Blue"]- وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ (بقره:۱۸۶)(۲۴۳ سانتیمتر)[/]

[="DarkOrchid"] سوره توحید(۸۲ سانتیمتر * ۸۵ سانتی متر)
- الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ (۵۸ سانتیمتر * ۷۲ سانتی متر)
- یا حیّ و یا قیّوم ( ۶۵ سانتیمتر * ۴۶ سانتیمتر)
- یا رحمن یا رحیم (۶۵ سانتیمتر * ۴۶ سانتیمتر)[/]

[="DarkGreen"]*****
ضلع مستجار
حزام
قطعه اول:
- وَإِذْ بَوَّأْنَا لِإِبْرَاهِیمَ مَکَانَ الْبَیْتِ أَن لَّا تُشْرِکْ بِی شَیْئًا وَطَهِّرْ بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْقَائِمِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ (حج:۲۶)(۳۲۸ سانتیمتر)[/]


[="Purple"]قطعه دوم:
- وَأَذِّن فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا وَعَلَى کُلِّ ضَامِرٍ یَأْتِینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ (حج:۲۷)(۲۴۳ سانتیمتر)[/]


[="Blue"]قطعه سوم:
- لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَیَذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِی أَیَّامٍ مَّعْلُومَاتٍ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِیمَةِ الْأَنْعَامِ فَکُلُوا مِنْهَا (حج:۲۸)(۳۳۷ سانتیمتر)[/]

[="DarkOrchid"]قطعه چهارم:
- وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِیرَ ثُمَّ لْیَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَلْیُوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْیَطَّوَّفُوا بِالْبَیْتِ الْعَتِیقِ صدق الله العظیم (حج:۲۸و۲۹)(۳۰۴ سانتیمتر)[/]


[="Indigo"]زیرحزام
- بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ – وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلًا کَبِیرًا (احزاب:۴۷)(۲۴۴ سانتیمتر)[/]


[="Magenta"]- قال الله تعالی و وَمَن یَعْمَلْ سُوءًا أَوْ یَظْلِمْ نَفْسَهُ ثُمَّ یَسْتَغْفِرِ اللّهَ یَجِدِ اللّهَ غَفُورًا رَّحِیمًا (نساء:۱۱۰)[/]

[="DarkOliveGreen"] سوره توحید(۸۲ سانتیمتر * ۸۵ سانتی متر)
- الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ (۵۸ سانتیمتر * ۷۲ سانتی متر)
- یا حیّ و یا قیّوم ( ۶۵ سانتیمتر * ۴۶ سانتیمتر)
- یا رحمن یا رحیم (۶۵ سانتیمتر * ۴۶ سانتیمتر)[/]

[="DarkGreen"]*****
ضلع بین رکن یمانی و حجرالاسود
حزام
قطعه اول:
- بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ – قُلْ صَدَقَ اللّهُ فَاتَّبِعُواْ مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَمَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ (آل عمران:۹۵)(۲۵۴ سانتیمتر)[/]


[="Blue"]قطعه دوم:
- إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ (آل عمران:۹۶)(۲۶۷ سانتیمتر)
[/]

[="Purple"]قطعه سوم:
- فِیهِ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِیمَ وَمَن دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا (آل عمران:۹۷)(۲۰۳ سانتیمتر)[/]

مدیر فرهنگی;30842 نوشت:
قطعه چهارم:
- وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِیرَ ثُمَّ لْیَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَلْیُوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْیَطَّوَّفُوا بِالْبَیْتِ الْعَتِیقِ صدق الله العظیم (حج:۲۸و۲۹)(۳۰۴ سانتیمتر)


سلام
باتشکر از جناب مدیر فرهنگی.
فقط خيلي عجيبه گفتن صدق الله العظيم رو اهل سنت وارد در احادیث ضعیف می دونن.
چرا در انتهای این قطعه نوشته شده؟

sareh;30846 نوشت:
سلام
باتشکر از جناب مدیر فرهنگی.
فقط خيلي عجيبه گفتن صدق الله العظيم رو اهل سنت وارد در احادیث ضعیف می دونن.
چرا در انتهای این قطعه نوشته شده؟

[="blue"]سلام ودرود برشما
لطفا منظورتون را واضح تر فرمایید
اینکه آیه قرانه (حج:۲۸و۲۹)
با تشکر
[/]

[="DarkGreen"]قطعه چهارم:
- وَلِلّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ الله غَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ (آل عمران:۹۷) ۳۰۳ سانتیمتر)[/]


[="Purple"]زیرحزام
- بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ – ذَلِکَ وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ (حج:۳۲)(۲۴۲ سانتیمتر)[/]


[="Magenta"]قال الله تعالی وَإِنِّی لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَى (طه:۸۲)(۲۳۷ سانتیمتر)[/]

[="Purple"]- سوره توحید(۸۲ سانتیمتر * ۸۵ سانتی متر)
- الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ (۵۸ سانتیمتر * ۷۲ سانتی متر)
- یا حیّ و یا قیّوم ( ۶۵ سانتیمتر * ۴۶ سانتیمتر)
- یا رحمن یا رحیم (۶۵ سانتیمتر * ۴۶ سانتیمتر)[/]

[="Purple"]با تشکر از سایت [="Magenta"]کوی یار[/] بابت درج تصاویر[/]

مدیر فرهنگی;30847 نوشت:
سلام ودرود برشما
لطفا منظورتون را واضح تر فرمایید
اینکه آیه قرانه (حج:۲۸و۲۹)
با تشکر

درسته , ولی اهل سنت گفتن صدق الله العظیم در انتها ی قرائت قرآن رو جایز نمی دونند وبقولی بدعت هست.
حالا چرا رو این پرده نوشتند؟

sareh;30849 نوشت:
درسته , ولی اهل سنت گفتن صدق الله العظیم در انتها ی قرائت قرآن رو جایز نمی دونند وبقولی بدعت هست.
حالا چرا رو این پرده نوشتند؟

[="purple"]والله تا اونجایی که تلاوت قراء مصری شنیدیم
پایان قرائتشون صدق الله العظیم می گن
بدعت هم نمی دونن
حالا در نوشته هاشون اطلاع ندارم
اهالی فن واردشوند.
[/]

با اجازه از اساتید محترم.:Gol:
به این فتوی یکی از شیوخ اهل تسنن نگاه کنید:
الشيخ العلامة محمد بن صالح العثيمين رحمه الله

السؤال:
تقف علي وعلى كثير من الناس أسئلة كثيرة فهل لكم أن تشرحوها لنا في برنامجكم نور على الدرب جزاكم الله عنا كل خير.
يسأل يا فضيلة الشيخ ويقول: ما حكم قول "صدق الله العظيم" عند نهاية كل قراءة من القرآن الكريم.

الجواب
الشيخ: بسم الله الرحمن الرحيم والحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين قبل الإجابة على هذا السؤال أود أن أبين ما ذكره أهل العلم قاطبة بأن العبادة لا بد فيها من شرطين أساسيين أحدهما الإخلاص لله عز وجل والثاني المتابعة لرسول الله صلى الله عليه وسلم أما الإخلاص فمعناه أن لا يقصد الإنسان بعبادته ألا وجه الله والدارة الآخرة فلا يقصد جاهاً ولا مالاً ولا رئاسة ولا أن يمدح بين الناس بل لا يقصد ألا الله والدارة الآخرة فقط وأما الشرط الثاني فهو الاتباع للنبي صلى الله عليه وسلم بحيث لا يخرج عن شريعته لقول الله تعالى (وما أمروا ألا لعبدوا الله مخلصين له الدين حنفاء) وقوله تعالى (فمن كان يرجو لقاء ربه فليعمل عملاً صالحاً ولا يشرك بعبادة ربه أحدا) ولقوله تعالى (قل إن كنتم تحبون الله فاتبعوني يحببكم الله ويغفر لكم ذنوبكم) وقول النبي صلى الله عليه وسلم (إنما الأعمال بالنيات وإنما لكل أمري ما نوى فمن كانت هجرته إلى الله ورسوله فهجرته إلى الله ورسوله ومن كانت هجرته لدنيا يصيبها أو امرأة يتزوجها فهجرته إلى ما هاجر إليه) ولقول النبي صلى الله عليه وسلم (من عمل عملاً ليس عليه امرنا فهو رد) فهذه النصوص النصية تدل على أنه لا بد لكل عمل يتقرب به الإنسان لله عز وجل بأن يكون مبيناً على الإخلاص. الإخلاص لله موافقاً لشريعة الله عز وجل ولا تتحقق الموافقة والمتابعة ألا بأن تكون العبادة موافقة للشرع في سببها وجنسها وقدرها وهيئتها و زمانها ومكانها فمن تعبد لله تعالى عبادة معلقة بسبب لم يجعله الشرع سبباً لها فإن عبادته لم تكن موفقة للشرع فلا تكون مقبولة وإذا لم تكن موافقة للشرع فإنها بدعة وقد قال النبي عليه الصلاة والسلام (كل بدعة ضلالة وكل ضلالة في النار) وبناء على هاتين القاعدتين العظيمتين بل بناء على هذه القاعدة المتضمنة لهذين الشرطين الأساسيين فإننا نقول إن قول الإنسان عند انتهاء قراءته صدق الله العظيم لاشك أنه ثناء على الله عز وجل بوصفه سبحانه وتعالى بالصدق (ومن أصدق من الله قيلاً) والثناء على الله بالصدق عبادة والعبادة لا يمكن أن يتقرب الإنسان بها إلا إذا كانت موافقة للشرع وهنا ننظر هل جعل الشرع انتهاء القراءة سبباً لقول العبد صدق الله العظيم إذا نظرنا إلى ذلك وجدنا أن الأمر ليس هكذا بل أن الشرع لم يجعل انتهاء القاري من قراءته سبباً لأن يقول صدق الله العظيم فها هو رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لعبد الله بن مسعود رضي الله عنه أقرأ قال يا رسول كيف أقرأ عليك وعليك أنزل قال إني أحب أن أسمعه من غيري فقرأ حتى بلغ قوله تعالى (فَكَيْفَ إِذَا جِئْنَا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ وَجِئْنَا بِكَ عَلَى هَؤُلاءِ شَهِيداً) فقال النبي صلى الله عليه وسلم حسبك ولم يقل عبد الله بن مسعود صدق الله العظيم ولم يأمره النبي صلى الله عليه وسلم بذلك وهكذا أيضاً قرأ زيد بن ثابت على النبي صلى الله عليه وسلم سورة النجم حتى ختمها ولم يقل صدق الله العظيم وهكذا عامة المسلمين إلى اليوم إذا انتهوا من قراءة الصلاة لم يقل أحدهم عند قراءة الصلاة قبل الركوع صدق الله العظيم فدل ذلك على أن هذه الكلمة ليست مشروعة عند انتهاء القارئ من قراءته وإذا لم تكن مشروعة فإنه لا ينبغي للإنسان أن يقولها فإذا انتهيت من قراءتك فاسكت واقطع القراءة أما أن تقول صدق الله العظيم وهي لم ترد لا عن النبي صلى الله عليه وسلم ولا عن أصحابه فإن هذا قول يكون غير مشروع قد يقول قائل أليس الله تعالى قال قل صدق الله فنقول بلى إن الله تعالى قال قل صدق الله ونحن نقول صدق الله لكن هل قال الله تعالى قل عند انتهاء قراءتك قل صدق الله الجواب لا إذا كان كذلك فإننا نقول صدق الله ويجب علينا أن نقول ذلك بألسنتنا ونعتقده بقلوبنا وأن نعتقد أنه لا أحد أصدق من الله قيلا ولكن ليس لنا أن نتعبد إلى الله تعالى بشيء معلقاً بسبب لم يجعله الشارع سبباً له لأنه كما أشرنا من قبل لا تكون العبادة موافقة للشرع حتى يتحقق فيها أو بعبارة أصح لا تتحقق المتابعة في العبادة حتى تكون موافقة للشرع في الأمور الستة السابقة أن تكون موافقة للشرع في سببها وجنسها وقدرها وصفتها و زمانها ومكانها وبناء على ذلك فلا ينبغي إذا انتهى من قراءته أن يقول صدق الله العظيم نعم.

binothaimeen.com - فضيلة الشيخ العلامة محمد بن صالح العثيمين رحمه الله

[="Blue"]پرده كعبه روز عرفه تعويض می‌شود

[="Purple"]با تحويل پرده خانه خدا به پرده‌دار اين حرم امن الهی، در روز عرفه برابر با نهم ذی‌الحجه، 14 آبان، پرده كعبه طی مراسمی ويژه تعويض می‌شود. [/]

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی حج، پرده جديد كعبه طی مراسمی شنبه، [="Red"]14 آبان‌ماه، مصادف با نهم ذی‌الحجه روز عرفه (برابر با به افق عربستان)[/] پس از شستشوی كعبه با گلاب ناب كاشان، بر بنای كعبه نصب‌ می‌شود.

اين پرده جديد كه با صرف هزينه‌ای بالغ بر 20 ميليون ريال سعودی تهيه‌ شده از جنس حرير طبيعی خالص و به رنگ مشكی، منقش به آيات قرآن‌ كريم است كه با خط زيبا، با نخ‌های طلا و نقره بافته‌ شده‌ و ده‌ها كيلو طلا و نقره در ساخت اين پرده استفاده شده‌ است.

ارتفاع اين پرده 14 متر و نوار دور آن به عرض 95 سانتيمتر است كه از 16 قطعه به شكل مربع تشكيل‌ شده‌ است.

نوار اطراف اين پرده منقش به آيات قرآن‌ كريم است كه در فواصل معين عبارات «يا حی و يا قيوم» ،«يا رحمن و يا رحيم» و «الحمدالله رب‌العامين» با رنگ طلايی دوخته‌ شده‌اند.

پوشش درب كعبه نيز از حريری به ارتفاع 5/ 6 متر و عرض 5/3 متر منقش به آيات الهی و تزئينات اسلامی با طلا و نقره است.

پرده خانه خدا از 5 قطعه تشكيل‌ شده‌ است كه هر قسمت يك طرف كعبه را می‌پوشاند و قطعه پنجم هم درب كعبه را در برمی‌گيرد كه هنگام نصب، وزن اين پرده به حدود دو تُن می‌رسد.

اين پرده با همكاری كارخانه‌های داخل و خارج عربستان تهيه‌ می‌شود و پارچه حرير اين پرده را هر سال به يكی از كشورها هديه‌ می‌كند؛ پرده قبلی نيز به رؤسا و سران كشورهای اسلامی اهدا می‌شود.

يادآوری‌ می‌شود، بافندگی و تهيه پرده كعبه با دست و ماشين حدود 8 ماه طول می‌كشد.[/]
منبع

sareh;30854 نوشت:
با اجازه از اساتید محترم.:Gol:
به این فتوی یکی از شیوخ اهل تسنن نگاه کنید:
الشيخ العلامة محمد بن صالح العثيمين رحمه الله

.... وبناء على ذلك فلا ينبغي إذا انتهى من قراءته أن يقول صدق الله العظيم نعم.

با سلام و عرض ادب
فتوایی را که بیان فرمودید فتوای علمای کم خرد وهابی است که البته بیان چنین نظرات سخیفی از طرف آنان کم نیست.
بدعت در دین معنا و مفهوم خاصی دارد و دارای ارکانی است که بدون آنها بدعت تحقق نمی یابد. برای اطلاع بیشتر به این تایپیک مراجعه بفرمائید.

اما در نقض فتوای وهابیون توجه به فتوای الازهر خالی از لطف نیست:
السؤال
بعض الناس يقولون : إن قول القارئ بعد الانتهاء من القراءة "صدق الله العظيم " بدعة، لا يجوز قولها فهل هذا صحيح ؟

الجواب
حذرت كثيرا من التعجل فى إطلاق وصف البدعة على أى عمل لم يكن فى أيام النبى صلى الله عليه وسلم ولا فى عهد التشريع ، ومن التمادى فى وصف كل بدعة بأنها ضلالة وكل ضلالة فى النار، ويمكن الرجوع إلى ص 352 من المجلد الثالث من هذه الفتاوى لمعرفة ذلك .
وقول "صدق الله العظيم " من القارى أو من السامع بعد الانتهاء من القراءة ، أو عند سماع آية من القراَن ليس بدعة مذمومة، أولا لأنه لم يرد نهى عنها بخصوصها، وثانيا لأنها ذكر لله والذكر مأمور به كثيرا ، وثالثا أن العلماء تحدثوا عن ذلك داعين إليه كأدب من آداب قراءة القرآن ، وقرروا أن قول ذلك فى الصلاة لا يبطلها، ورابعا أن هذه الصيغة أو قريبا منها ورد الأمر بها فى القرآن ، وقرر أنها من قول المؤمنين عند القتال .
قال تعالى : {قل صدق الله فاتبعوا ملة إبراهيم حنيفا} آل عمران :95 ، وقال {ولما رأى المؤمنون الأحزاب قالوا هذا ما وعدنا الله ورسوله وصدق الله ورسوله } الأحزاب : 22 ،

وذكر القرطبى في مقدمة تفسيره أن الحكيم الترمذى تحدث عن آداب تلاوة القراَن الكريم وجعل منها أن يقول عند الانتهاء من القراءة : صدق الله العظيم أو أية عبارة تؤدى هذا المعنى . ونص عبارته "ج 1 ص 27 " : ومن حرمته إذا انتهت قراءته أن يصدق ربه ، ويشهد بالبلاغ لرسوله صلى الله عليه وسلم [مثل أن يقول : صدق الله العظيم وبلَّغ رسوله الكريم ] ويشهد على ذلك أنه حق ، فيقول : صدقت ربنا وبلَّغت رسلك ونحن على ذلك من الشاهدين .اللهم اجعلنا من شهداء الحق القائمين بالقسط ، ثم يدعو بدعوات .

وجاء فى فقه المذاهب الأربعة ، نشر أوقاف مصر، أن الحنفية قالوا : لو تكلَّم المصلى بتسبيح مثل . صدق اللّه العظيم عند فراغ القارئ من القراءة لا تبطل صلاته إذا قصد مجرد الثناء والذكر أو التلاوة ، وأن الشافعية قالوا : لا تبطل مطلقا بهذا القول ، فكيف يجرؤ أحد فى هذه الأيام على أن يقول : إن قول :
صدق الله العظيم ، بعد الانتهاء من قراءة القرآن بدعة؟ أكرر التحذير من التعجل فى إصدار أحكام فقهية قبل التأكد من صحتها ، والله سبحانه وتعالى يقول :{ولا تقولوا لما تصف ألسنتكم الكذب هذا حلال وهذا حرام لتفتروا على الله الكذب إن الذين يفترون على الله الكذب لا يفلحون } .[1]

[=Times New Roman][1][=Times New Roman].[=Traditional Arabic]فتاوى الأزهر[=Times New Roman]،[=Traditional Arabic]موقع وزارة الأوقاف المصرية[=Times New Roman].

ترجمۀ مضمون سؤال و جواب:
سوال: بعضی از مردم می گویند قول قاری قرآن بعد از قرائت قرآن که می گوید:صدق الله العظیم بدعت است و گفتن آن جایز نیست آیا این سخن صحیح است؟
جواب: گروه بسیاری در اطلاق وصف بدعت به هر عملی که در زمان پیامبر صلی الله علیه وآله و در عهد تشریع نبوده اجتناب می کنند...
و قول قاری قرآن یا شنونده آن که می گویند: صدق الله العظیم.
اولا: بدعت مذموم نیست؛ چون نهیی از آن به دست ما نرسیده.
ثانیا: این وصف ذکر خدا هست و ذکر خدا هم مورد امر خدااست.
ثالثا: علما از آن سخن گفته اند و مردم را دعوت به آن نموده اند، گویا این عمل ادبی از آداب قراءت قرآن است. و علما بیان نموده اند که این ذکر در نماز مبطل نماز نیست .
رابعا: این صیغه و قریب به مضمون آن در قرآن آمده است و قرآن بیان نموده که این قول مومنین هنگام قتال است...
و قرطبی«مفسر بزرگ اهل سنت» در مقدمه تفسیرش ذکر نموده که ترمذی«صاحب کتاب سنن که سومین کتاب مورد اعتماد حدیثی اهل سنت است» هنگام بیان آداب قرائت قرآن بیان نموده که که یکی از این آداب گفتن این ذکر یا هر لفظی که متضمن این معنا باشد بعد از انتهای قرائت قرآن است...

همچنین در فقه مذاهب اربعه آمده است که فتوای حنفیه این است که: اگر نمازگزار بعد از فراغت از قرائت تکلم نماید به تسبیحی همچون «صدق الله...» نمازش باطل نمی شود در صورتی که قصد او مجرد ثناء و ذکر یا تلاوت باشد.
و شافعیه می گویند: نماز او مطلقا باطل نمی شود.
حال با این تفاصیل چگونه افرادی جرئت می نمایند که بگویند قول «صدق الله العظیم» بعد از انتهای قراءت قرآن بدعت است؟
باز هشدار می دهم در تعجیل دادن فتوای فقهی قبل از بررسی صحت آن؛ که خدای سبحان می فرماید: و براى آنچه زبان شما به دروغ مى‏پردازد، مگوييد: «اين حلال است و آن حرام» تا بر خدا دروغ بنديد، زيرا كسانى كه بر خدا دروغ مى‏بندند رستگار نمى‏شوند.

عالی بود با تشکر لطفا ذکر منبع ؟

میشه ترجمه شم بنویسید؟

و سلام نام خداست
ایام الله دهه فجر مبارک باد!


ღღ پــریــســا ღღ;471924 نوشت:
میشه ترجمه شم بنویسید؟

مدیر فرهنگی;30821 نوشت:
قطعه اول

مدیر فرهنگی;30821 نوشت:
قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِی السَّمَاء فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا (بقره:۱۴۴)

ما گردانيدن رويت را در جهت آسمان چون کسي که به انتظار مطلبي باشد، مي بينيم
پس يقيناً تو را به سوي قبله اي که آن را بپسندي برمي گردانيم
پس رويت را به سوي مسجد الحرام گردان
و شما اي مسلمانان! هر جا که باشيد، روي خود را به سوي آن برگردانيد.
و مسلماً اهل کتاب مي دانند که اين تغيير قبله از بيت المقدس به کعبه از سوي پروردگارشان کاري درست و حق است
زيرا در تورات و انجيلشان خوانده اند که پيامبر اسلام به دو قبله نماز خواهد خواند و خدا از آنچه بر ضد پيامبر و مؤمنان انجام مي دهند، بي خبر نيست.
( بقره:144 )

مدیر فرهنگی;30821 نوشت:
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ – وَسَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّکُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ(آل عمران: ۱۳۳)

و به سوي آمرزشي از پروردگارتان و بهشتي که پهنايش به وسعتِ آسمان ها و زمين است بشتابيد
بهشتي که براي پرهيزکاران آماده شده است
( آل عمران: 133 )

مدیر فرهنگی;30821 نوشت:
اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ (نور: ۳۵)


خدا نور آسمان ها و زمين است
وصف نورش مانند چراغداني است که در آن، چراغ پر فروغي است، و آن چراغ در ميان قنديل بلوريني است، که آن قنديل بلورين گويي ستاره تاباني است و آن چراغ از روغن درخت زيتوني پربرکت که نه شرقي است و نه غربي افروخته مي شود
و روغن آن از پاکي و صافي نزديک است روشني بدهد گرچه آتشي به آن نرسيده باشد، نوري است بر فراز نوري
خدا هر کس را بخواهد به سوي نور خود هدايت مي کند، و خدا براي مردم مثل ها مي زند تا حقايق را بفهمند و خدا به همه چيز داناست.

( نور: 35 )

مدیر فرهنگی;30822 نوشت:
قطعه دوم

مدیر فرهنگی;30822 نوشت:
آیه الکرسی (بقره:۲۵۵)


خداي يکتا که جز او هيچ معبودي نيست، زنده و قائم به ذات و مدّبر و برپا دارنده و نگه دارنده همه مخلوقات است
هيچ گاه خواب سبک و سنگين او را فرا نمي گيرد
آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است در سيطره مالکيّت و فرمانروايي اوست.
کيست آنکه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت کند؟
آنچه را پيش روي مردم است که نزد ايشان حاضر و مشهود است و آنچه را پشت سر آنان است که نسبت به آنان دور و پنهان است مي داند
و آنان به چيزي از دانش او احاطه ندارند مگر به آنچه او بخواهد.
تخت حکومت، قدرت و سلطنتش آسمان ها و زمين را فرا گرفته و نگهداري آنان بر او گران و مشقت آور نيست
و او بلند مرتبه و بزرگ است.
( بقره: 255 )

مدیر فرهنگی;30822 نوشت:
وسط آیه الکرسی بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ – لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْیَا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِن شَاء اللَّهُ آمِنِینَ (فتح:۲۷)

بي ترديد خدا رؤياي پيامبرش را به حق و درستي تحقق داد که در رؤيا وعده داده بود شما قطعاً در حال امن و امنيت در حالي که سرهايتان را تراشيده و موي يا ناخن کوتاه کرده ايد و بيمي نداريد، وارد مسجدالحرام خواهيد شد.
خدا آنچه را که شما نمي دانستيد که وعده ورود به مسجدالحرام در سال آينده است دانست و پيش از آن پيروزي نزديکي که صلح حديبيه بود براي شما قرارداد.
( فتح: 27 )

[SPOILER]


[/SPOILER]

مدیر فرهنگی;30824 نوشت:
قطعه سوم

مدیر فرهنگی;30824 نوشت:
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا (فتح:۲۹)

مدیر فرهنگی;30824 نوشت:
که به صورت دایره ای نوشته شده

محمّد:sallallah:، فرستاده خداست و کساني که با او هستند بر کافران سرسخت و در ميان خودشان با يکديگر مهربانند، همواره آنان را در رکوع و سجود مي بيني که پيوسته فضل و خشنودي خدا را مي طلبند
نشانه آنان در چهره شان از اثر سجود پيداست
اين است توصيف آنان در تورات، و اما توصيفشان در انجيل اين است که وجودشان چون زراعتي است که جوانه هاي خود را رويانده پس تقويتش کرده تا ستبر و ضخيم شده، و در نتيجه بر ساقه هايش محکم و استوار ايستاده است
به طوري که دهقانان را از رشد و انبوهي خود به تعجب مي آورد تا خدا به وسيله انبوهي و نيرومندي مؤمنان، کافران را به خشم آورد.
و خدا به کساني از آنان که ايمان آورده و کارهاي شايسته انجام داده اند، آمرزش و پاداشي بزرگ وعده داده است.
( فتح: 29 )

مدیر فرهنگی;30824 نوشت:
و در بین آن
آیه: قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (زمر:۵۳)

بگو: اي بندگان من که با ارتکاب گناه بر خود زياده روي کرديد!
از رحمت خدا نوميد نشويد، يقيناً خدا همه گناهان را مي آمرزد
زيرا او بسيار آمرزنده و مهربان است
(زمر : 53 )

مدیر فرهنگی;30826 نوشت:
قطعه چهارم

مدیر فرهنگی;30826 نوشت:
لا اله الا الله الملک الحق المبین محمد رسول الله صادق الوعد الامین

«هیچ خدایی جز خدای یگانه شایسته پرستش نیست خدایی كه مالك آسمانها و زمین است. خدایی كه وجودش ثابت و پایدار و روشن و آشكار؛
محمد
:doa(1):رسول خدا وعده دهنده راستگوی امین است.»

مدیر فرهنگی;30826 نوشت:
سوره قریش

خدا فيل سواران را هلاک کرد تا قريش را با يکديگر و با مردم و با حرم امن الفت دهد ( 1 )
و نيز به سفرهاي تجارتي زمستاني و سفرهاي تجارتي تابستاني پيوند و انس دهد تا در آرامش و امنيت،امر معاششان را تأمين کنند.( 2 )
پس بايد پروردگار اين خانه را بپرستند ( 3 )
پروردگاري که آنان را از گرسنگي نجات داد، و از بيمي که از دشمن داشتند ايمني شان بخشيد. ( 4 )

مدیر فرهنگی;30826 نوشت:
دورتادور سوره حمد

به نام خدا که رحمتش بي‌ اندازه است و مهرباني‌اش هميشگي ( 1 )
همه ستايش ها، ويژه خدا، مالک و مربّي جهانيان است ( 2 )
رحمتش بي اندازه و مهرباني اش هميشگي است ( 3 )
مالک و فرمانرواي روز پاداش و کيفر است ( 4 )
پروردگارا! تنها تو را مي پرستيم وتنها از تو کمک مي خواهيم ( 5 )
ما را به راهِ راست راهنمايي کن ( 6 )
راه کساني چون پيامبران، صدّيقان، شهيدان و صالحان که به خاطر لياقتشان به آنان نعمتِ ايمان، عمل شايسته و اخلاق حسنه عطا کردي
و هم آنان که نه مورد خشم تواند و نه گمراه اند
( 7 )

مدیر فرهنگی;30827 نوشت:
قطعه پنجم

مدیر فرهنگی;30827 نوشت:
صنعت هذه الستارة فی مکة المکرمة و أهداها الی الکعبه المشرفة خادم الحرمین الشّریفین فهد بن عبدالعزیز آل سعود تقّبل الله منه.

ساخته شد این پرده در مکه مکرمه و هدیه کرد آن را به سوی کعبه شریف خادم حرمین شریفین فهدبن عبدالعزیز آل سعود خدا از او قبول نماید.
[SPOILER]

مرگ بر آل سعود ِ مزدور:Ealam:

[/SPOILER]

مدیر فرهنگی;30831 نوشت:
ضلع در کعبه
حزام

مدیر فرهنگی;30831 نوشت:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُواْ مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى (بقره:۱۲۵)

و ياد کنيد هنگامي که ما اين خانه کعبه را براي همه مردم محل گردهمايي و جاي امن وامان قرار داديم
و فرمان داديم: از مقام ابراهيم جايگاهي براي نماز انتخاب کنيد.
(ابتدای آیه 125 / سوره مبارکه بقره)

مدیر فرهنگی;30831 نوشت:
وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ (بقره: ۱۲۵)

و به ابراهيم و اسماعيل :doa(5): سفارش کرديم که خانه ام را براي طواف کنندگان و اعتکاف کنندگان و رکوع کنندگان وسجده گذاران از هر آلودگي ظاهري و باطني پاکيزه کنيد. ( بقره : 125 )

مدیر فرهنگی;30831 نوشت:
وَ إِذْ یَرْفَعُ إِبْرَاهِیمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَیْتِ وَإِسْمَاعِیلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّکَ أَنتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ (بقره:۱۲۷)

و یاد کنيد زماني که ابراهيم و اسماعيل :doa(5): پايه هاي خانه کعبه را بالا مي بردند و به پيشگاه حق مي گفتند:
پروردگارا! اين عمل را از ما بپذير که تو شنوا و دانايي
(بقره : 127 )

مدیر فرهنگی;30832 نوشت:
قطعه چهارم

مدیر فرهنگی;30832 نوشت:
رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَمِن ذُرِّیَّتِنَا أُمَّةً مُّسْلِمَةً لَّکَ وَأَرِنَا مَنَاسِکَنَا
وَتُبْ عَلَیْنَآ إِنَّکَ أَنتَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ (بقره:۱۲۸)

پروردگارا! ما را با همه وجود تسليم خود قرار ده، و نيز از دودمان ما امتي که تسليم تو باشند پديد آر
و راه و رسم عبادتمان را به ما نشان ده، و توبه ما را بپذير، که تو بسيار توبه پذير و مهرباني
( بقره : 128 )

مدیر فرهنگی;30832 نوشت:
سوره توحید

بگو: او خداي يکتاست ( 1 )
خداي بي نياز همه موجودات هستي که نيازمند و عين فقرند براي رفع نيازشان روي به او کنند و از حضرتش گدايي نمايند ( 2 )
نزاده، و زاييده نشده است ( 3 )
و هيچ کس در ذات و صفات همانند و همتا و شبيه او نمي باشد ( 4 )

مدیر فرهنگی;30832 نوشت:
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

سپاس خدایی که پروردگار جهانیان است.

مدیر فرهنگی;30832 نوشت:
یا حیّ و یا قیّوم

ای زنده ای پاینده

مدیر فرهنگی;30832 نوشت:
یا رحمن یا رحیم

ای بخشاینده ای مهربان

مدیر فرهنگی;30834 نوشت:
ضلع حجر اسماعیل

مدیر فرهنگی;30834 نوشت:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَّعْلُومَاتٌ فَمَن فَرَضَ فِیهِنَّ الْحَجَّ فَلاَ رَفَثَ وَلاَ فُسُوقَ وَلاَ جِدَالَ فِی الْحَجِّ (بقره:۱۹۷)


حج در ماه هاي معين و معلومي است (شوال/ذوالقعده/ذی الحجه) پس کسي که در اين ماه ها حج را با احرام بستن و تلبيه بر خود واجب کرد، بداند که در حج، آميزش با زنان و گناه و جدال جايز نيست
( بقره : 197 )

مدیر فرهنگی;30834 نوشت:
وَمَا تَفْعَلُواْ مِنْ خَیْرٍ یَعْلَمْهُ اللّهُ وَتَزَوَّدُواْ فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَى وَاتَّقُونِ یَا أُوْلِی الأَلْبَابِ (بقره:۱۹۷)

و آنچه از کار خير انجام دهيد خدا مي داند.
و به نفع خود توشه برگيريد که بهترين توشه، پرهيزکاري است.
و اي صاحبانِ خرد! از من پروا کنيد.
( بقره : 197 )

مدیر فرهنگی;30834 نوشت:
لَیْسَ عَلَیْکُمْ جُنَاحٌ أَن تَبْتَغُواْ فَضْلًا مِّن رَّبِّکُمْ فَإِذَا أَفَضْتُم مِّنْ عَرَفَاتٍ فَاذْکُرُواْ اللّهَ عِندَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ (بقره:۱۹۸)

بر شما گناهي نيست که در ايام حج از پروردگارتان به وسيله تجارت و داد و ستد فضل و روزي و منافع مادي بطلبيد.
و هنگامي که از عرفات کوچ کرديد، خدا را در مشعر الحرام ياد کنيد.
(بقره : 198)

مدیر فرهنگی;30838 نوشت:
وَاذْکُرُوهُ کَمَا هَدَاکُمْ وَإِن کُنتُم مِّن قَبْلِهِ لَمِنَ الضَّآلِّینَ(بقره : 198)

آري او را ياد کنيد همان گونه که شما را هدايت کرد.
و همانا شما پيش از اين از گمراهان بوديد.
(بقره : 198)

مدیر فرهنگی;30838 نوشت:
ثُمَّ أَفِیضُواْ مِنْ حَیْثُ أَفَاضَ النَّاسُ وَاسْتَغْفِرُواْ اللّهَ (بقره : ۱۹۹)

سپس از همان جايي که مردم روانه مي شوند به سوي من روانه شويد
و از خدا آمرزش بخواهيد
(بقره : 199)

مدیر فرهنگی;30838 نوشت:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (حجر: ۴۹)

به بندگانم خبر ده که يقيناً من نسبت به مؤمنان بسيار آمرزنده و مهربانم (حجر : 49 )

مدیر فرهنگی;30838 نوشت:
وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ (بقره:۱۸۶)

هنگامي که بندگانم از تو درباره من بپرسند
بگو: يقيناً من نزديکم، دعاي دعا کننده را زماني که مرا بخواند اجابت مي کنم
(بقره : 186)

مدیر فرهنگی;30839 نوشت:
ضلع مستجار

مدیر فرهنگی;30839 نوشت:
وَ إِذْ بَوَّأْنَا لِإِبْرَاهِیمَ مَکَانَ الْبَیْتِ أَن لَّا تُشْرِکْ بِی شَیْئًا وَطَهِّرْ بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْقَائِمِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ (حج:۲۶)

و ياد کن هنگامي را که جاي خانه کعبه را براي ابراهيم آماده کرديم و از او پيمان گرفتيم که هيچ چيز را شريک من قرار مده
و خانه ام را براي طواف کنندگان و قيام کنندگان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان از پليدي هاي ظاهري و باطني پاک و پاکيزه گردان.
(حج : 26 )

مدیر فرهنگی;30839 نوشت:
وَأَذِّن فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا وَعَلَى کُلِّ ضَامِرٍ یَأْتِینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ (حج:۲۷)

و در ميان مردم براي حج بانگ زن تا پياده و سوار بر هر شتر باريک اندام چابک و چالاک که از هر راه دور مي آيند،به سوي تو آيند. ( حج : 27)

مدیر فرهنگی;30839 نوشت:
لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَیَذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِی أَیَّامٍ مَّعْلُومَاتٍ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِیمَةِ الْأَنْعَامِ فَکُلُوا مِنْهَا (حج:۲۸)

تا منافع خود را از برکت اين سفر معنوي مشاهده کنند
و نام خدا را در روزهايي معين که براي قرباني اعلام شده بر دام هاي زبان بسته اي که به آنان عطا کرده ذکر کنند
و چون قرباني کرديد از آن بخوريد
(حج : 28 )

مدیر فرهنگی;30842 نوشت:
قطعه چهارم

مدیر فرهنگی;30842 نوشت:
وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِیرَ (حج : 28)

و تهيدست را نيز اطعام کنيد. ( حج : 28 )

مدیر فرهنگی;30842 نوشت:
ثُمَّ لْیَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَلْیُوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْیَطَّوَّفُوا بِالْبَیْتِ الْعَتِیقِ صدق الله العظیم (حج: ۲۹)

سپس بايد آلودگي هاي خود را که در مدت مُحرم بودن و قرباني کردن و سر تراشيدن بر بدن هايشان قرار گرفته برطرف کنند و نذرهايشان را وفا نمايند و بر گرد خانه کهن طواف کنند. ( حج : 29 )

مدیر فرهنگی;30842 نوشت:
زیرحزام

مدیر فرهنگی;30842 نوشت:
وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلًا کَبِیرًا (احزاب:۴۷)

و مؤمنان را مژده ده که براي آنان از سوي خدا فضل بزرگي خواهد بود ( أحزاب : 47 )

مدیر فرهنگی;30842 نوشت:
قال الله تعالی و وَمَن یَعْمَلْ سُوءًا أَوْ یَظْلِمْ نَفْسَهُ ثُمَّ یَسْتَغْفِرِ اللّهَ یَجِدِ اللّهَ غَفُورًا رَّحِیمًا (نساء:۱۱۰)

و هر کس کار زشتي کند يا برخود ستم ورزد، سپس از خدا آمرزش بخواهد
خدا را بسيار آمرزنده و مهربان خواهد يافت
( نساء : 110 )

مدیر فرهنگی;30845 نوشت:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
قُلْ صَدَقَ اللّهُ فَاتَّبِعُواْ مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَمَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ (آل عمران:۹۵)

بگو: خدا راست گفت که خوراکي ها در آيين ابراهيم حرام نبوده.
بنابراين از آيين ابراهيم که يکتاپرست و حق گرا بود و از مشرکان نبود، پيروي کنيد.
( آل عمران : 95 )

مدیر فرهنگی;30845 نوشت:
نَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ (آل عمران:۹۶)

يقيناً نخستين خانه اي که براي نيايش و عبادت مردم نهاده شد، همان است که در مکه است
که پر برکت و وسيله هدايت براي جهانيان است.
( آل عمران : 96 )

مدیر فرهنگی;30845 نوشت:
فِیهِ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِیمَ وَمَن دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا (آل عمران:۹۷)

در آن نشانه هايي روشن از ربوبيّت، لطف، رحمت خدا و از جمله "مقام ابراهيم" است
و هر که وارد آن شود در امان است
(آل عمران : 97)

مدیر فرهنگی;30848 نوشت:
وَلِلّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ الله غَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ (آل عمران:۹۷)

و خدا را حقّي ثابت و لازم بر عهده مردم است که براي اداي مناسک حج آهنگ آن خانه کنند
البته کساني که از جهت سلامت جسمي و توانمندي مالي و باز بودن مسير بتوانند به سوي آن راه يابند، و هر که ناسپاسي ورزد و از رفتن به آنجا خودداري کند
به خود زيان زده ؛ زيرا خدا از جهانيان بي نياز است.
(آل عمران : 97)

مدیر فرهنگی;30848 نوشت:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
ذَلِکَ وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ (حج:۳۲)

اين است برنامه هاي حج و حدود و مقرّرات خدا و هر کس شعاير خدا را بزرگ شمارد،بدون ترديد اين بزرگ شمردن ناشي از تقواي دل هاست. (حج : 32 )

مدیر فرهنگی;30848 نوشت:
قال الله تعالی؛ وَ إِنِّی لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَى (طه:۸۲)

و مسلماً من آمرزنده کسي هستم که توبه کرد و ايمان آورد و کار شايسته انجام داد
سپس در راه مستقيم پايداري و استقامت ورزيد.
( طه : 82 )

بر جمال دلربای مهدی:doa(3):

:Sham:صلوات:Sham:

ღღ پــریــســا ღღ;471924 نوشت:
میشه ترجمه شم بنویسید؟

ترجمه متنی که کارشناس محترم صدرا گفتند منظورتان هست؟
اگر بله ،جواب در پست دوم صفحه سوم هست

معنی ایاتی که رو کعبه نوشته شدده منظورم بود که قمری جون زحمت کشیدن گذاشتن

خوب بود اشعاری درمدح مولا علی علیه السلام نوشته میشد

مکه آنجا مهبط وحی خداست /کعبه آنجا قبله نه قبله نماست
مریم آن کاخ عبادت را ریاض/چون که در خود دید آثار مخاض
وحی آمد گرچه هستی محترم/لیک بیرون شو بدین حال از حرم
گرچه فرزندت بود عیسی ولی/فرق ها دارد مسیحا با علی
ادامه این شعر زیبا را از لینک زیر بشنوید
http://s4.picofile.com/file/7793940535/miryazdi_1392_2_30.wav.html