علاقه ی نوجوانان و جوانان به فیلم های خون آشام

تب‌های اولیه

26 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
علاقه ی نوجوانان و جوانان به فیلم های خون آشام

سلام به همگی
از همگی کسانی که با نوجوانان و جوانان سر و کار دارن خواهش می کنم بنده رو راهنمایی کنند
من دارم نوجوانان و جوانان زیادی می بینم که علاقه ی زیادی به دیدنه فیلم های خون آشام دارن
و خون آشام ها به عنوان شخصیت های مطلوب تو این فیلم ها ظاهر می شن
می خواستم بدونم باید در برخورد با این عزیزان چکار کنیم ؟
چطور بگیم که دیدنه این فیلم ها خوب هست یا نه؟
خواهش می کنم از کسانی که تو زمینه ی فرهنگی کار می کنن فکری به حال این قضیه کنن
نذاریم دیر بشه.........

با نام و یاد دوست




کارشناس بحث: استاد حامی

ریحانة النبی;387526 نوشت:
می خواستم بدونم باید در برخورد با این عزیزان چکار کنیم ؟
چطور بگیم که دیدنه این فیلم ها خوب هست یا نه؟

منم دوس دارم :Nishkhand:
البته فیلمهای خون آشامی الان با گذشته فرق میکنه ها
مثلا توایلایت یا ونپایر فیلمای و سریالهایی هستن که داستان قوی دارن
اما فیلمای قدیمی اکثرا ترسناک بودن ولی اینا ترسناک نیستن

ولی فیلمای زامبی الان زیاد شده که حال آدمو به هم میزنن ولی بعضی هاش که داستان قوی دارن قشنگه و من نگاه میکنم .
ایرادی داره واقعا؟:Gig:آیا؟

البته یه چیزی هم بگم
در بین دخترا محبوبترین فیلمهای الان فیلمای کره ایه که به نظر من ضررش به مراتب بیشتره از دیدن ونپایر

با تشکر از شما که نظرتون رو گفتید
باید منتظربمونیم ببینیم جناب حامی نظرشون چیه
دیدن این فیلم ها چه اثراتی داره؟
خوب یا بد
اگه خدا بخواد قراره با یه سری دختر خانم های نوجوون سروکار داشته باشم
باید بدونم چی بهشون بگم..

من که یه پسر 18 ساله هستم.
راستشو بخواین از دیدن این فیلما مخصوصا توی شب می ترسم منظورم ترسی مثل ترس از تاریکی و یا ترس از سایه ها در شب تاریک نیست(ترس ناشی از جهل) بلکه یک ترس غریزی است. (ترسی که غیرقابل کنترل است با وجود این که که می دانم این فیلم ها الکی است) که اصلا نسبت به آن کنترلی ندارم. به همین دلیل تا حالا اصلا از این فیلمها ندیدم. اصلا نیازی هم در خودم نسبت به آنها احساس نمی کنم.
متاسفانه خیلی ها از دیدن همچین فیلمهای مزخرفی احساس لذت (لذت کاذب) می کنند یعنی از ترسیدن لذت می برند .
اصلا سراغ این فیلمها نروید چون نه به دنیا کمک می کنند نه به آخرت. بلکه ممکن است سد راه ما در مسیر رسیدن به خدا بشوند.
پسردایی 20 ساله خودم از این فیلم ها خیلی می بیند که اسم این فیلم ها را برای اینکه تبلیغ آن نشود نمی گویم.خودش یه بار به من گفت که احساس کرده دیدن این فیلم ها باعث پرخاشگر شدن او شده است.
همچنین یک نکته مهم را در نظر بگیرید : بعضی ها می گویند این فیلم ها را برای اینکه به فکر گناه ( مثلا مسائل جنسی و ...)نیفتیم می بینیم .
ولی پاسخی که به انها می شود داد اینست که :
"خشم(غضب) و شهوت هر دو دوروی یک سکه اند"
در احادیثی هم معصومان ، شهوت و غضب را مثل هم دانسته اند.(اگر حدیثی در این باره می دانید ذکر کنید)
پس کسی که برای رهایی از فکر گناهانی مثل گناهان جنسی ، رو به کارهای پراسترس مثل
رد شدن از روی یک طناب بسته شده به دو ساختمان
یا صخره نوردی بی محابا
یا رد شدن از تونل های مارپیچ که الان در استخرها زیادند
یا تماشای بازی های بسیار مهیج فوتبال
یا تماشای فیلمهای ترسناک
و یا هر کار پر استرس دیگر می گیرد تا به قول خودش ، خودش را تخلیه کند ، باید منتظر باشد که نیاز به ارضای شهوت در او افزایش یابد (نه کاهش)
آدم از این لجش میگیره که این نادانی ها و کله خری ها را به حساب شجاعت می گذارند!
جالب است بدانید یکی از دلایلی که برخی محققان و پژوهشگران اسلامی به بازی هایی مثل فوتبال خرده می گیرند همین افزایش غضب و خشم و استرس در جوانان است که موجب افزایش نیاز به ارضای شهوت می شود.
فیلم ها از نظر استرس زایی بسیار قوی تر از فوتبال عمل می کنند.مثلا حتی همین فیلم هشدار برای کبرا 11 را ببینید چقدر مهیج و استرس زاست.فیلمهای اکشن و یا ترسناک که دیگر بماند.
اصلا تا حالا به مضمون فیلم های هالیوودی توجه کرده اید : چند مساله اصلی در آنها تبلیغ می شود:
1- دعوت به "قدرت گرایی" : مثلا در اکثر این فیلم ها شخصیت های بسیار قدرتمند و کله گنده ای وجود دارند.
2- دعوت به "ثروت گرایی": مثلا در اکثر این فیلم ها باند ها و گروه های ثروتمند با هم درگیرند.
3-دعوت به "خشونت"(همان غضب خودمان) : در این فیلم ها کمتر فیلمی را می بینیم که در آن گلوله ای شلیک نشود!!!!( هالیوود سالانه حداقل 900 فیلم می سازد که در آنها از اول تا آخر صدای شلیک گلوله به گوش می رسد!)
4- دعوت به "س ک س " (یا همان شهوت خودمان) : که تقریبا در تمام فیلمهای هالییودی و بالیوودی و چینی و کره ای و .... رواج دارند.( صدا و سیمای ساده دل ما هم به سانسور این صحنه های شهوت انگیز بسنده می کند و پس از مدتی کمترین عکس العمل مردم این است که فیلم قسمت های سانسور شده از طریق بلوتوث ها رد و بدل می شود!) البته خیلی ها مستقیما این فیلم ها را از طریق ماهواره می بینندکه جای "واویلا" دارد!!!!
:Narahat:
وزارت ارشاد (بهتر است بگوییم وزارت اغوا) هم بدون هیچ تفکر استراتژیکی به خیلی از این فیلم ها (همچنین بازی ها و کارتون ها و شخصیت ها و .....) مجوز می دهد.(البته اگر مجوز هم ندهد باز هم مردم دنبالش می روند ولی دل آدم از این می سوزه که وزارت ارشاد به این چیزا مجوز میده!!!!!)
شهید بهشتی سخن بسیار زیبایی دارد: " غربی ها استاد شده اند در گول زدن ما و ما استاد شده ایم در گول خوردن از آنها!!!!
به یه کسی اگر بگی: بابا از این فیلما نبین ، میگه تو من تاثیر نداره.(جون عمه اش!!!!)
آیا رواست اجازه دهیم قلب های ما در جنگ نرم تسخیر شود؟؟؟؟؟

سلام،این تیکه از استاد رائفی پورا گوش کنید
31 ثانیه

فایل: 

سلام منم قبلاازاین جورفیلمای خون اشامی ودراکولایی خیلی دوست داشتم نه تنهاازاین دست فیلم هابلکه فیلمای ترسناک خیلی دوست داشتم مثل جن گیروحلقه و....بعددیدم بدجورداره روم تاثیرمیذاره الان فک کنم6.5سالی میشه دیدن این فیلماروبرای خودم قدغن کردم

[="DarkSlateBlue"]بنام او

باسلام..

ریحانة النبی;387526 نوشت:
سلام به همگی
از همگی کسانی که با نوجوانان و جوانان سر و کار دارن خواهش می کنم بنده رو راهنمایی کنند

احتمالا همه والدینی که فرزند نوجوان و جوان دارند را هم شامل میشود ..؟؟

ریحانة النبی;387526 نوشت:
من دارم نوجوانان و جوانان زیادی می بینم که علاقه ی زیادی به دیدنه فیلم های خون آشام دارن

واقعا خیلی مایه تاسفه .. {البته مشاهدات بدتراز این هم موجود میباشد که فعلا شما بنوبه خودتان روی این معضل اقدام نمودید..بعنوان یک هموطن میگویم که فهمتان جای تقدیردارد}

ریحانة النبی;387526 نوشت:
و خون آشام ها به عنوان شخصیت های مطلوب تو این فیلم ها ظاهر می شن

البته این که جای شکر دارد که اقدامی منفی را نقشی مثبت ایفا مینماید و این خود اگرچه حامل مضراتی ست اما و از جهتی دیگر از بار تاثیرات منفی دیگری خواهدکاست که این به آن میچربد..

ریحانة النبی;387526 نوشت:
می خواستم بدونم باید در برخورد با این عزیزان چکار کنیم ؟

ببحشید اما راه حلش بسیار سخت خواهدبود مخصوصا که انگار تو این مملکت کسی روی فرهنگسازی هیچ اقدامی انجام نمیدهد و اگر هم انجام میدهد بسیار سطحی و پیش پا افتاده میباشند که البته این کاری به نوع حکومت نخواهدداشت و بلکه متاسفانه در خون ما مردم بی تفاوتی جا خوش نموده است..

و اما شما ناراحت نشوید اما مگرشما نمیدانید که انرژیها همیشه درحال تغییر و تحول اند و شاید اینهم نوعی از انرژیهایی باشد که فعلا دارند خود را بدلیل البته کمکاری ازطرف خودما ایرانیان و بزرگترها {اعم از ملت و دولت} به این شکل نشان و بروز میدهند ..؟؟ {مانند پر شدن اوقات فراغت برای عده ای نوجوان و جوان}

ریحانة النبی;387526 نوشت:
چطور بگیم که دیدن این نوع فیلم ها خوب هست یا نه؟

واقعا مشکله و شمابه تنهایی حریفشان نمیشوید اگر چه باید وظیفه گفتن دراین زمینه را عملی نموده و آنهارا راهنمایی و روشن نمایید و اگر میتوانید و وقت و امکاناتش را دارید {چون ظاهرا علاقه اش را میبینم که دارید} من یک پیشنهاد خوب و بلکه عالی و حتی همه گیر و فراگیر بشما و برای شما و بلکه مسئولان فرهنگی کشورعزیزمان در این بخش دارم که امیدوارم علیرغم سختی های ظاهری اش بپذیرید که درنهایت و برای هر مقابل به مثلی ، بهترین و موثرترین راهکار و راه حل خواهدبود .. حتی دیدن فیلمهای کره ای و ..؟؟

واما پیشنهادبنده ..؟؟
ابتدا بروید بدنبال پیدا نمودن چند مستند خارجی با دوبله فارسی که راجب دیدن این نوع فیلمها و تاثیرات مخربش بر روی ذهن بیننده طی مدت زمان آینده تهیه یا ساخته شده اند و آنها را نشانشان دهید که این روش بهترین و موثرترین راهکارعملی با تاثیرات فراوان خواهدبود که ما ملت تا خود بچشم خود نبینیم باور نمیکنیم ..

و البته اگر هم گشتید و احتمالا ندیدید تعجب هم نکنید و گله هم نکنید و بلکه گله را فعلا بگذارید برای بعد .. فعلا میتوانید خودتان با بودجه خودتان {اگردارید} دست بکار بشوید و آنرا تهیه نمایید {والبته میتوانید روی منهم بعنوان طراح و مبتکر این کار بزرگ فرهنگی که برای اولین بار در طول عمرم اتفاق خواهدافتاد حساب ویژه ای هم باز نمایید و مطمئن باشید که منهم میتوانم بعنوان کارگردان یا مدیر اجرایی پروژه و در واقع گرداننده این کاربزرگ و تاثیرگذارفرهنگی و تنها بدلیل همان ارائه دهنده طرح و پیشنهاد درکنارشما یا عزیزان دیگرباشم که در واقع این مستند چه بهتر که از کجا باید آغاز شود و در کجا و چگونه باید امتداد یابد و حتی به کجا و چگونه باید ختم گردد که مهم اینها هم خواهند بود،بنابراین از همینجا روی منهم بدلیل یک اقدام فرهنگی بسیار عظیم و ماندگار حساب ویژه ای بازکنید تا انشاا...فیلمتان از بالاترین درجه کیفیت درایران برخوردارگردد}

{تقریبا چیزی تو مایه های فیلم ارازل اوباش که تاثیربسیارخوبی هم داشته و دارد که باید درهمینجا از عوامل و سازندگان آن تشکرو قدردانی نمود}

ریحانة النبی;387526 نوشت:
خواهش می کنم از کسانی که تو زمینه ی فرهنگی کار می کنن فکری به حال این قضیه کنن
نذاریم دیر بشه.........

والبته اگرچه من سمت رسمی نداشتم اما میبینید که تا حد یک کارشناس رسمی که چندین سال هم دراین زمینه تحقیق و پژوهش میدانی نموده تا به این گفتار و راهکار ارزشمند رسیده بهتان کمک نمودم و البته باید معترف شوم که این حرف و درخواستتان واقعا عالی و بسیار هم بجا بود و انشاا...که مسئولین فرهنگی این کشور عزیز فکری بحال حل چنین معضلاتی و حتی راهکارهایی جهت پیشگیری از بوجود آمدن آنها و بطور بسیار اساسی و زیربنایی بنمایند .. واقعا حیف است البته من خود به شخصه بادیدن انواع فیلم و بدلیل تحقیقاتی که بدلیل علاقه شخصی در این زمینه در دست دارم هیچ مخالفت و مشکلی هم ندارم اما ..؟؟؟

اما بشرط آنکه ابتدا و بخوبی فرهنگسازی اش انجام گرفته باشد تا ذهن نوجوان یا جوان یا شهروند عزیز ایرانی ما بخوبی آماده دیدن یا حتی ندیدن هر نوع فیلمی هم شده باشد..انشاا...

{باسپاس}[/]

سلام و تشکر از همگی بزرگواران برای ابراز نظرات ارزشمندشون
منتظر جناب حامی هستیم ...

با سلام
این تاثیر بر میگرده به فرد.اگه 1000 تا فیلم ببینم یه ذره نمی تونه در من اثر گذار باشه ( البته من اهل فیلم نیستم چون وقت تلف کردنه)
به جای فیلم پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

[="Blue"]با سلام و خدا قوت راه حل اگاهی دادن و پر کردن خلاءی ست که تو جوونای ما هست با بر نامه ریزی قوی و پیگیر از طرف حکومت و دولت ضمن اینکه خانواده ها خودشون رعایت کنن . خیلی چیز ها به خانواده بر میگرده شما وقتی میتونی به خوبی فرزند تربیت کنی که اول خودت به خوبی تربیت شده باشی ( این تربیت شامل تمام ابعاد اسلامی میشه) دوما ارتباط خوبی با همسرت داشته باشی سوم روشت برای زندگی در انتها رضای خدا باشه ... پس با کمی تامل میفهمیم که تنها با یک سوال و جواب نمیتوان این معضل رو رفع کرد. البته خدارو شکر نسل امروز ما خیلی فهیمن و با کمی صحبت منطقی ( نه زور نه رفتار تند رو انه) خیلی خوب بدی ها و خوبی ها رو میفهمن تشخیص میدن و عمل میکنن اما از اونجایی که انسان موجود فراموش کار باید بصورت گسترده ضرر این نوع برناهه ها یاد اوری بشه همانطور که خداوند در قران میفرماید: الم ا عهد الیکم یا بنی ادم ان لا تعبد شیطان... عهدی که ما یادمون نمیاد!!!!! یکی از اسما قران ذکر است به معنای یاداوری و تذکر پس به یک برنامه ریزی مستمر و قوی نیازمند هستیم . اگر اشکالی در نظراتم هست خوشحال میشم متذکر شوید . یا علی[/]

ابوالفضل;388979 نوشت:
با سلام
این تاثیر بر میگرده به فرد.اگه 1000 تا فیلم ببینم یه ذره نمی تونه در من اثر گذار باشه ( البته من اهل فیلم نیستم چون وقت تلف کردنه)
به جای فیلم پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

من که این طور فکر نمیکنم.

من در دوران جاهلیت :khaneh: فیلم هایی دیدم که اگه بهتون معرفی کنم و ببینید شرط میبندم شب تو خواب ناله میکنید.

به چند نفر هم که خیلی اهل این فیلم ها بودن گفتم و اونا میگفتن نه بابا مگه چیه بده ببینیم.

دیدن و از کرده ی خودشون پشیمون شدن...

ریحانة النبی;387526 نوشت:
سلام به همگی
از همگی کسانی که با نوجوانان و جوانان سر و کار دارن خواهش می کنم بنده رو راهنمایی کنند
من دارم نوجوانان و جوانان زیادی می بینم که علاقه ی زیادی به دیدنه فیلم های خون آشام دارن
و خون آشام ها به عنوان شخصیت های مطلوب تو این فیلم ها ظاهر می شن
می خواستم بدونم باید در برخورد با این عزیزان چکار کنیم ؟
چطور بگیم که دیدنه این فیلم ها خوب هست یا نه؟
خواهش می کنم از کسانی که تو زمینه ی فرهنگی کار می کنن فکری به حال این قضیه کنن
نذاریم دیر بشه.........

فکر نمی کنم فیلمی وجود داشته باشد که توش خون آشام شخصیت مثبت باشد !؟
البته به شما بگویم 99% این فیلمها صحنه های جنسی دارند.
در واقع ترکیب سکس و خشونت.
یه مدت سعی داشتم فیلم ببینم برای تقویت زبان. بعد دیدم که فیلمهاشون مملو از صحنه های جنسی است.
من شخصا خودم برای یادگیری زبان بیشتر کارتون بچه ها را نگاه می کنم آن هم نه از نوع فانتزی !
اگر پسرم این فیلمها را ببیند متوجه می شوم که بیشتر جذب سکس آشکار و منفی در فیلم شده است نه خود خون آشام.
آخه خون آشام که تماشا ندارد !!

[="DarkSlateBlue"]بنام او

باسلام..

pargaj;388540 نوشت:
{والبته میتوانید روی منهم بعنوان طراح و مبتکر این کار بزرگ فرهنگی که برای اولین بار در طول عمرم اتفاق خواهدافتاد حساب ویژه ای هم باز نمایید و مطمئن باشید که

البته تا مجددا ارتباط این حقیر با اینترنت قطع نشده فقط بعرض برسانم که این متن پیوست فقط گوشه و کنایه ای ناقابل بود که عزیزان دلسوزی که امکانات و اختیاراتش را دارند دست بکار شده و برای هر ضد اخلاقی که درجامعه حاکم گردیده یا حتی میخواهدکه بگردد یک اخلاق پسنیده را و البته فقط با خلق داستان و قصه و فیلمنامه و درنهایت .. خود فیلم یا سریال .. علم نموده و ..؟؟ و از طرف حقیر و از همین سایت ارزشمند علمی و مقدس قول که راه موفقیت با تهاجم فرهنگی و یا حداقل بهترین راه مقابله با این معضل جهانی .. شاید ابداع یا امتداد چنین روشهایی خواهدبود که نباید نادیده گرفته شوند.. انشاا...

{درپناه او شاد و سربلند باشیم}[/]

ریحانة النبی;388421 نوشت:
با تشکر از شما که نظرتون رو گفتید
باید منتظربمونیم ببینیم جناب حامی نظرشون چیه
دیدن این فیلم ها چه اثراتی داره؟
خوب یا بد
اگه خدا بخواد قراره با یه سری دختر خانم های نوجوون سروکار داشته باشم
باید بدونم چی بهشون بگم..

سلام علیکم
به نظرم اولین کار اینه که 2-3 سری از این فیلمها را حتما و با دقت تمام و با دید روانشناسی , از دید جوانان و با دید جامعه شناسی ببینید تا بتونید پادزهرشو بدست بیارید.
بعد هم نتیجه را برای استفاده دیگران در همین تاپیک بذارید.
خلاصه عرایضم:تا شنا بلد نباشی و تن به آب نزده باشید نمیتونید یه غریق نجات بشید.
(فکر کنم که لازم به توضیح نباشه که برای تن به آب زدن به قصد غریق نجات شدن , باید وسایل ایمنی یا مربی نجات را کنار دست داشته باشید):Gol:

ریحانة النبی;387526 نوشت:
سلام به همگی
از همگی کسانی که با نوجوانان و جوانان سر و کار دارن خواهش می کنم بنده رو راهنمایی کنند
من دارم نوجوانان و جوانان زیادی می بینم که علاقه ی زیادی به دیدنه فیلم های خون آشام دارن
و خون آشام ها به عنوان شخصیت های مطلوب تو این فیلم ها ظاهر می شن
می خواستم بدونم باید در برخورد با این عزیزان چکار کنیم ؟
چطور بگیم که دیدنه این فیلم ها خوب هست یا نه؟
خواهش می کنم از کسانی که تو زمینه ی فرهنگی کار می کنن فکری به حال این قضیه کنن
نذاریم دیر بشه.........

با گفتن نمیشه باید عملا تاثیرات بد فیلما رو ببینن و در ضمن باید یه فیلمایی نشونشون بدیم که اونا رو به اینا ترجیح بدن
مثلا فیلمای خوب ایرانی بسازیم تا به دیدن اونا مشغول بشن
نظر دیگه ای ندارم

maes;389085 نوشت:

یه مدت سعی داشتم فیلم ببینم برای تقویت زبان. بعد دیدم که فیلمهاشون مملو از صحنه های جنسی است.
من شخصا خودم برای یادگیری زبان بیشتر کارتون بچه ها را نگاه می کنم آن هم نه از نوع فانتزی !

بابا ما خواستیم دو تا انیمیشن ببینیم که زبانمون خوب شه منصرف شدیم با اون وضع فیلماشون واقعا متاسفم براشون که بچه ها شونو اینطور تربیت میکنن

nakisa;388362 نوشت:
منم دوس دارم :Nishkhand:
البته فیلمهای خون آشامی الان با گذشته فرق میکنه ها
مثلا توایلایت یا ونپایر فیلمای و سریالهایی هستن که داستان قوی دارن
اما فیلمای قدیمی اکثرا ترسناک بودن ولی اینا ترسناک نیستن

ولی فیلمای زامبی الان زیاد شده که حال آدمو به هم میزنن ولی بعضی هاش که داستان قوی دارن قشنگه و من نگاه میکنم .
ایرادی داره واقعا؟:Gig:آیا؟

البته یه چیزی هم بگم
در بین دخترا محبوبترین فیلمهای الان فیلمای کره ایه که به نظر من ضررش به مراتب بیشتره از دیدن ونپایر


سلام

من هم گرفتار این فیلما بودم ینی همشونو ریخته بودم توی لپ تاپ تا از روی فرصت نگاه کنم منظورم توایلایت و ومپایره
اما وقتی که رفتم و مراجعه کردم به یکی از علماء ایشون گفتن که مناسب نیس و دیدنش درست نیست
ینی از منظر اسلام نباید نگاه کنیم

سلام
جالبه منم فقط یه بار از این جور چیزا نگاه کردم این فیلم ها خیلی مهیجه وبسیار جذاب ولی پدرم می گه اینا همش وسیله ای برای به دام انداختن شما وبرای از بین بردن باور هاتونه اگر چه فک کنید ربطی نداره ولی توی حافظتون می مونه بدون این که خودتون بخوایید یا حتی بهش فکر هم می کنید آخر سرم گفت خواهشا نگاه نکن تأثیر منفی می ذاره روت.والا منم گوش کردم نه این که زیادی گیر می ده نه چون با جوونایی که تحت تأثیر اینا قرار گرفتن خیلی سروکار داره .والا براشون منظور فیلما رو بگید وهدفشون از تولید این جور فیلما حتی بگید شخصیت منفی یا مثبت چه نقاط ضعفی دارن منم با همن دلیلا دیگه سراغشون نرفتم .موفق باشین.
:Gol::Rose::Gol::Rose:

maes;389085 نوشت:
فکر نمی کنم فیلمی وجود داشته باشد که توش خون آشام شخصیت مثبت باشد !؟

اتفاقا توی اکثر فیلمای خون آشامی،شخصیت خون آشاما مثبته.

حتی اگه کار اشتباهی هم انجام بدن،یه جوری کارای اشتباهشونو توجیه میکنن؛
انگار که واقعا همون اشتباه،درست ترین کار بوده.

توی فیلم ها و رمان های توایلایت و دارن شان که همینجوریه.

توی فیلمای جادوگری هم،مثل هری پاتر،جادوگرا بهترین شخصیتا هستن؛
تازه به کسی که جادوگر نباشه میگن مشنگ :khaneh:

کلا این فیلما به خاطر تخیلی بودنشون جالبه.زیاد هم خشونت نداره.

مشاهده فیلم های ترسناک در تنها شب شما چگونه است...:khaneh: جواب بدین

اتفاقا من با یک پسر نوجوان صحبت میکردم میگفت من میخوام تبدیل به خون آشام بشم از بس فیلم نگاه کرده بود عاشق خون آشام شده بود

سلام

به نظر بنده اگر به نوجوان یا بچه ای بگی فلان کارو نکن ، بیشتر سراغش میره.
یه لطیفه ای هم بود که می گفت اگر از بچگی به ما به جای اینکه بگن سیگار بده ، می گفتن مسواک بده ؛ الان نوجوون ها و جوون ها به جای سیگار مسواک می زدند.

به نظر من باید در مورد اصل عمل و محتوا ، اگاهی های لازم و داد.
وگرنه فکر نکنم تنها گفتن به این فیلم ها نگاه نکن ف تاثیر گذار باشه.:Ghamgin:

ولی انصافا هم اینجور فیلم ها رو خوب درست می کنم.خون اشام بودنش نه ولی چون مبارزه ای هست و تخیلی ، خیلی ادم رو جذب می کنه.خود من چند سال پیش داشتیم با قطار می رفتیم یا می اومدیم .قطار هم معمولا فیلم میذاره.یه فیلم خون اشام گذاشته بود که مبارزه ای هم بود.انقدر خوشم اومد که به پدرم گفتم بره به مامور واگن بگه دوباره اون فیلم رو بندازه.دوباره پخشش کرد.حتی وقتی اومدیم خونمون ، دوباره گفتم از بیرون همون فیلم خون اشام رو برام گرفت.
وی هیچ تاثیر بدی روی من یا برادر کوچیکترم نذاشت.:Gig:

یاحق

من که عاشق فیلم های خون آشام هستم مخصوصا فیلم ون هلسینگ فیلم اره که از همشون بهتر بود آخه دوستان شما خودتون که می دونید که آدم یه روز فیلم ایرانی ببینه افسرده میشه

حالا فیلم خون اشامی اگه داستان داشته باشه ... یه چیزی...
میگیم اونی که نگاه میکنه داره یه داستان درست حسابی رو هم دنبال میکنه ...

فیلمای حالا اکثرا همون داستانم نداره و فقط خون بازیه که واقعا موندم هدف از ساختشون چیه ؟:Gig:کسب درامد ؟ :Gig:قصی القلب ( قسی القلب:Gig:) کردن نوجوانان ماست عایا؟:Gig:
سرگرم نموندن ما شاید؟:Gig:

در کل مزخرفن... حیف وقت و حیف نوجونا...:ok:

بسم الله الرحمن الرحیم

ریحانة النبی;387526 نوشت:
سلام به همگی
از همگی کسانی که با نوجوانان و جوانان سر و کار دارن خواهش می کنم بنده رو راهنمایی کنند
من دارم نوجوانان و جوانان زیادی می بینم که علاقه ی زیادی به دیدنه فیلم های خون آشام دارن
و خون آشام ها به عنوان شخصیت های مطلوب تو این فیلم ها ظاهر می شن
می خواستم بدونم باید در برخورد با این عزیزان چکار کنیم ؟
چطور بگیم که دیدنه این فیلم ها خوب هست یا نه؟
خواهش می کنم از کسانی که تو زمینه ی فرهنگی کار می کنن فکری به حال این قضیه کنن
نذاریم دیر بشه.........

با سلام و عرض ادب

البته به استاد حامی سپردم که بیان برای پاسخگویی

ولی تا قبل از اومدنشون نکاتی رو خدمتتون عرض می کنم.

اینکه در زمان کنونی نوجوانان بیشتر به فیلم های ترسناک و خون آشام رو اوردن ، چندان امار دقیقی در دسترس نیست!

ولی در کل دیدن فیلم هایی از این قبیل به عوامل مختلفی بر میگرده ، مثلا ؛

جو منطقه ، جو خونواده، جو دوستان ..... که چقدر فرد رو بطرف تماشای نوع های مختلف فیلم سوق بدن.

در این بین نمیشه از تهاجم فرهنگی چشم پوشی کرد ....کشورهای مشرق زمین بدلیل خوی نرمشون و گرایشات مذهبی بیشتر طالب صلح و صفا و دوستی و ازدواج بودن ولی متاسفانه در غرب عکس این وجود داره!

تحقیقاتی رو که بنده بررسی کردم دیدن فیلم های خونآشام بیشتر از نظر جسمی و روانی میتونه تاثیر گذار باشه ،

از اونجایی که این فیلم ها صحنه های هیجانی دارن باعث میشه که فرد تحریک پذیریش بالا بره و سیستم اعصاب خودکار بدن( سمپاتیک و پاراسمپاتیک) حالت فعال به خود بگیرن ،

فشارخون بالا پایین بره ، ضربان قلب و.....

حالا اگه مدت زمان طولانی مدام این حالات هیجانی تکرار بشه فرد از لحاظ روانی و در پرتو اون جسمی دچار مشکل میشه.

همچنین مطلب مهم دیگه ای که هست سرگرمی های نامناسب فرد دچار قساوت قلب میکنه و به مرور با غافل شدن از یاد خداوند مشکلات دیگه ای پیش میاد.

لذا با آگاه سازی نوجوانان میشه استقبال از دیدن این نوع فیلم ها رو کم کرد.

موضوع قفل شده است