اگر شب قدر 23 رمضان است پس چرا؟

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اگر شب قدر 23 رمضان است پس چرا؟

[="black"][="microsoft sans serif"] بنام خدا

درود بر راستجویان

طبق احتمال اغلب نزدیک به اتفاق علمای شیعه 23 رمضان شب قدر است

خوب پرسش اینجاست که اگر 23 شب قدر است چرا خداوند اجازه نداد علی دو روز بیشتر زنده بماند تا

[="blue"]از ثواب عظیم این آخرین شب قدر زندگی اش ش نیز بهرمند شودو حسن ختام گردد ؟؟ [/]

شبی که بهتر از 1000 ماه است چرا خداوند دو روز بیشتر علی را زنده نگذاشت که در شبی که [="red"]تا فجر سلام و سلامتی است[/] علی زنده بماند ؟؟؟[/][/]

بسم الله الرحمن الرحيم

المستغاث بک یا صاحب الزمان

سلام



غلامعلی نوری *;44016 نوشت:

بنام خدا
درود بر راستجويان

طبق احتمال اغلب علماي شيعه 23 رمضان شب قدر است
خوب پرسش اينجاست که اگر 23 شب قدر است چرا خداوند اجازه نداد علي دو روز بيشتر زنده بماند تا از ثواب عظيم اين آخرين شب قدرش نيز بهرمند شود ؟؟
شبي که بهتر از 1000 ماه است چرا خداوند دو روز بيشتر علي را زنده نگذاشت که در شبي که تا فجر سلام و سلامتي است علي زنده بماند ؟؟؟

ميشه ابتدا هدفت رو از طرح سوال مطرح کني ؟ مطمئناً هدفت کشف حقيقت که نيست ! ها ؟

حالا !

طبق نظر اکثريت علماي شيعه ، ما حصل مقدرات انسان در 3 شب 19 و 21 و 23 ماه رمضان به تصويب ميرسه ! واسه همين هم هست که هيچگاه نگفته اند کدام شب شب قدره !

اما در اينکه شب قدر تنها يک شبه ، فکر نکنم بحثي باشه !

حال سوال اينجاست که شب قدر چه ميشود ! ( و ايکاش اين سوال را ميپرسيديد ! )

چون اونوقت بود که مباني نظريتان پاسخگو نبود دوست عزيز !

شب قدر شبي است که خداوند مقدرات سالانه بندگان را رقم زده و شرايط را براي رسيدن به آن مقدرات فراهم ميکند و نهايتاً هر انساني به ميزان بهره خويش از اين شب و تلاشش در ادامه زندگي از تقديرات خويش بهره مند ميگردد !

اما سوال اينجاست که اين تقديرات چگونه براي انسانها رقم ميخورد !

طبق نص صريح قرآن در آن شب َتنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ(القدر/4) فرشتگان نازل شده و امور را به دست آنکه بايد بسپرند ، خواهند سپرد !

نقل و نص صريح به ما ميگويد که تنزل ( که در اصل تتنزل بوده ) فعل مضارع است و نشان از استمرار اين نزول دارد . در همه اعصار

و عقل به ما ميگويد ، همانطوري که مقدرات مردم زمان رسول الله رقم ميخورده ، مقدرات انسانهاي بعد از ايشان هم بايد رقم بخورد ولي حال که رسول الله در قيد حيات نيستند ، پس اين مقدرات بر چه کسي نازل ميشوند ؟

يعني تا زماني که پيامبر در قيد حيات بودند که وجود نازنين ايشان پذيرنده اين تقديرات در جهت اعمال آن بودند و زماني که از دنيا رفتند ؟

اگر باتوجه به ما سبقتان بخواهيم طبق مباني شما دوست عزيز استنتاج کنيم : اين فرشته ها هر سال ميان پايين ولي کسي رو پيدا نمي کنن که تقديرات و به دستش بدن ، به ناچار همه شو مرجوعي ميزنن ، الان هم بايگاني تقديرات خدا پر شده ديگه جا نداره رو همين حساب هر ساله کلي شو ميسوزونن !

اما طبق مباني شيعه اين تقديرات هر ساله به دست امام هر عصري سپرده ميشود و ايشان آنرا اعمال مي کنند !

حال سوال شما اينجاست !

چرا خداوند علي را دوشب ديگر بيشتر زنده نگه نداشت ؟

اولاً که اين چرايي شما از خداوند بسيار نادرست است زيرا که او از همه مسائل آگاه است و علمش به قبل و بعد احاطه دارد و و بواسطه نفوذ حکمش در عالم وجود ، احدي نمي تواند در امر او اما و اگر بياورد !

ثانياً علي حجت بالغه خداوند بوده و کسي بوده که به علم خداوندي از شب قدر آگاهي داشته ، زيرا خود دريافت کننده تقديرات بوده و مشخصاً اين شب را در هر سال از امامتش ( و مطمئناً در زمان همراهي با پيامبر ) بصورتي کامل تر از آنچه براي انسانهاي ديگر ممکن است درک نموده ! پس نمي توان گفت عملاً از لحاظ سلام و صلوات نيازي به درک اين شب داشته ! و چه بسا نگرش به اين امر از ديد صواب ، بسيار کوته بينانه است چرا که اميرالمومنين خود حجت و مستغرق در معرفت خداوند بوده و اعمال ايشان که ميزان اعمال است از جهت صواب و عقاب بررسي نخواهد شد !

ثالثاً ائمه عليهم السلام بر عالم ملک و ملکوت ولايت دارند و ولايتشان هماره جاري و ساري است ، پس نمي توان گفت که صرف رفتن علي از دنيا به برزخ ( از ملک به ملکوت ) او از مواهب اين شب محروم مانده چرا که اصلاً او عين همان سلامي است که خداوند در شب قدر نازل ميفرمايد !

به سخنان اميرالمومنين توجه کنيد :

(( براي امام ستون نوري از زمين تا اسمان بر پا ميشود که در آن اعمال عباد را مينگرد و لباس هيبت را بر او پوشانده و از درون ها آگاه ميشود و بر غيب آگاهي مي يابد و آنچه را در ميان مشرق تا مغرب عالم است نظاره ميکند . چيزي از ملک و ملکوت بر امام پوشيده نيست و به هنگام ولايت حتي زبان پرندگان بدو آموخته ميشود ! . . . ))

که نشان از احاطه ولائي امام بر عوالم ملک و ملکوت آنهم بصورت کامل است !

رابعاً گمان نمي بريد که شهادت در راه خدا و در خانه وحي ، آنهم در چنين شبي تحفه ايست از جانب خداوند که نصيب هر کسي نخواهد شد !

پس نتيجتاً اينکه چرا اميرالمومنين در اين شب به شهادت نائل ميشوند و ظاهراً شب قدر را درک نمي کنند ، سوالي است که نمي تواند شما را به نتيجه دلخواهتان برساند ! البته شرمنده آ

مطمئناً پاسخ هاي کامل تري از جانب دوستان در انتظارتان خواهد بود !

کَذَلِكَ يبَينُ اللَّهُ لَكُمْ آياتِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ(البقرة/242)

کَذَلِكَ يبَينُ اللَّهُ لَكُمْ آياتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ(آل عمران/103)

کَذَلِكَ يبَينُ اللَّهُ لَكُمْ آياتِهِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ(المائدة/89)

يا علي

غلامعلی نوری *;44016 نوشت:
طبق احتمال اغلب نزدیک به اتفاق علمای شیعه 23 رمضان شب قدر است خوب پرسش اینجاست که اگر 23 شب قدر است چرا خداوند اجازه نداد علی دو روز بیشتر زنده بماند تا از ثواب عظیم این آخرین شب قدر زندگی اش ش نیز بهرمند شودو حسن ختام گردد ؟؟ شبی که بهتر از 1000 ماه است چرا خداوند دو روز بیشتر علی را زنده نگذاشت که در شبی که تا فجر سلام و سلامتی است علی زنده بماند ؟؟؟


با سلام

مگر نمي گوييد خدا اين كار را كرد مكر نمي كوييد خداوند حكيم است مگر نمي گوييد كه خداوند افعالش بر طبق حكمت است
پس چرا براي فعل حكيم علامت سوال مي گذاريد؟؟

جناب غلام علي واقعا شما فكر مي كنيد كه سوال مطرح مي كنيد و به قولي ايجاد شبهه مي كنيد؟؟

چرا خود و افكار خودتان را تمسخر مي گيريد؟

شما مي خواهيد با اين مطالب شب قدر را زير سوال ببريد ؟؟

برادر شما كه در تايپك ديگري اين شبهه را مطرح كرديد و جواب گرفتيد باز چرا به پرتاب سنگ متوسل شده ايد؟؟
چرا در مطالب علمي به مناظره نمي نشينيد و بحث نمي كنيد و بيراهه رفته و از مزخرفات كمك مي گيريد؟؟

چرا خداوند پيامبر را چند سال هم زنده نگاه نداشت تاشبهاي قدر سال هاي بعد را هم ببيند؟؟

و هزار چراهاي ديگر از اين مزخرفات

بهتر است ديگر خود به بازي نگيريد و واقعا مطالب علمي را مطرح نماييد

غلامعلی نوری *;44016 نوشت:
بنام خدا درود بر راستجویان طبق احتمال اغلب نزدیک به اتفاق علمای شیعه 23 رمضان شب قدر است خوب پرسش اینجاست که اگر 23 شب قدر است چرا خداوند اجازه نداد علی دو روز بیشتر زنده بماند تا از ثواب عظیم این آخرین شب قدر زندگی اش ش نیز بهرمند شودو حسن ختام گردد ؟؟ شبی که بهتر از 1000 ماه است چرا خداوند دو روز بیشتر علی را زنده نگذاشت که در شبی که تا فجر سلام و سلامتی است علی زنده بماند ؟؟؟


درود بر آنانكه راست مي گونيد راست جويند!!!

خداوند متعال با بردن مولا علي(ع)( كه خود واسطه كسب فيض عموم از درگاه الهي در اين شبهاي قدر هستند) ، فيض بهره بردن از اين وجود مبارك را از مردم ناسپاس كوفه سلب كرد ، نه از خود مولا علي(ع) كه كائنات نيازمند فيض اويند.

شايد هم با شهادتش در شبهاي قدر ، وسيله اي را براي انسانهاي آلوده اي چون حقير براي تقرب به ذات باريتعالي و طلب مغفرت و كسب خير قرار داده باشد.

بهترين اعمال شبهاي قدر تفكر است

پس اگر راست جو هستيد علي(ع) را بجوييد وگرنه در گمراهي غرق خواهيد شد...

:Sham:

برای علی (ع) همه ی شب ها شب قدر است !!
موضوع قفل شده است