درود به روح شهیدان هسته ای « 1+5 »

تب‌های اولیه

145 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
درود به روح شهیدان هسته ای « 1+5 »

نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ
وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ

سلام بر روح دانشمندان شهيد هسته اي.

برنامه غني سازي ما به رسميت شناخته شد.

تقديم به ملت سرفراز ايران به پاس ده سال مقاومت و ايستادگي.

سلام و درود
بر همت و غیرت و شرف رزمندگان اسلام



و تمامی عرصه ها و جبهه های نبرد

در عرصه دفاع ، خصوصا مدافعان حرم
در عرصه علم خصوصا شهدای هسته ای
در عرصه های جنگ نرم ، دفاع از فرهنگ و....

http://www.askdin.com/thread32205-19.html#post433039
و
ܓ✿ هر روز صلوات ܓ✿

[td="align: Left"] [/td]

نشست خبري ظريف با خبرنگاران ايراني (3)


align: Center

[td="align: Left"]
[tr]
[td="bgcolor: Black align: Center"] 1392\09\03 - 8:00 am [/td]

[/td]

[/tr]
[td="align: Center"]
align: Center

[tr]
[td="align: Justify"] تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1392/09/03
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این یک برنامه عمل است که در چهار صفحه تنظیم شده است و شامل سه مرحله اهداف، اقدامات متقابل اولیه و گام نهایی است.
محمد جواد ظریف در نشست خبری با خبرنگاران ایرانی در ژنو افزود: در اهداف و گام نهایی برنامه غنی سازی ایران به رسمیت شناخته و هرگونه راه حل موضوع هسته ای ایران و غنی سازی در خاک ایران وجود دارد.
وی اضافه کرد: فشار ها نتوانست برنامه صلح آمیز غنی سازی ایران را متوقف کند.
وزیر امور خارجه درباره ضمانت اجرایی این توافقنامه گفت: ضمانت اجرایی سازوکاری است که شامل کمیسیونی مشترک بین ایران و 5+1 است که به اجرای این توافقنامه نظارت می کند.
ظریف گفت: این توافقنامه قدمی شش ماهه است و ما این گام را برای حرکت مقطعی دنبال نکرده ایم، هدف گام اول حل و فصل کامل موضوع را فراهم می کند اما تمام اقدامات گام اول قابل بازگشت است.
وی افزود: در صورتی که هرگونه بدقولی و نقض عهدی ببینیم اقدامات اولیه قابل بازگشت است، ما با حسن نیت وارد شده ایم و در شرایطی قرار نداریم که ناگزیر باشیم در صورتی که که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند یک طرفه به تعهداتمان عمل کنیم.
ظریف اضافه کرد: همه اقدامات قابل بازگشت است اما امیدواریم اینگونه نشود چون با هدف به رسیدن به راه حل جامع وارد شده ایم اما با چشمان باز و حراست کامل از حقوق مردم.
وزیر امور خارجه گفت: به این نتیجه رسیدیم که طرف مقابل تمام راه های غلط را امتحان کرده و به این نتیجه رسیده است که از پنجره ای که انتخابات اخیر کشورمان به روی آنها باز کرده، استفاده کند.[/td]

[/td]
[/tr]


این خیلی دستاورد دیپلماتیک بزرگی است. من تشکر می‌کنم از میزبانان این‌جا و تیم‌هایی که از طرف شش کشور به این‌جا آمدند. هم‌چنین از آقای ظریف و تیم او که واقعا تلاش کردند به این توافق برسیم تشکر می‌کنم و الان یک بیانیه‌ای را به نمایندگی از این افراد می‌خوانم.
شفاف: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ایران و کشورهای 1+5 به توافق رسیدند. این توافقی خواهد بود برای رسیدن به یک راه حل اساسی. ما به تفاهم رسیدیم که دو طرف اقدامات اولیه‌ای را به مدت شش ماه انجام خواهند داد.

کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح یک‌شنبه با قرائت بیانیه مذاکرات "ژنو 3"در حضور وزیران خارجه ایران و 1+5 گفت: چهار روز مذاکرات شدید با هم داشتیم و امروز به یک توافقی رسیدیم که به جلو حرکت کنیم.

این خیلی دستاورد دیپلماتیک بزرگی است. من تشکر می‌کنم از میزبانان این‌جا و تیم‌هایی که از طرف شش کشور به این‌جا آمدند. هم‌چنین از آقای ظریف و تیم او که واقعا تلاش کردند به این توافق برسیم تشکر می‌کنم و الان یک بیانیه‌ای را به نمایندگی از این افراد می‌خوانم.

او ادامه داد: من و وزیر امور خارجه ایران و کشورهای 1+5 به توافق رسیدیم. این توافقی خواهد بود برای رسیدن به یک راه حل اساسی. ما به تفاهم رسیدیم که دو طرف اقدامات اولیه‌ای را به مدت شش ماه انجام خواهند داد. همین‌طور یک تعهد قوی را داریم برای رسیدن به یک راه حل نهایی.


اشتون اضافه کرد: ما موفق شدیم به این توافق برسیم به خاطر احترام متقابل و برای این‌ که راهی پیدا کنیم برای حرکت به جلو. انجام این اقدامات اولیه فضا و زمانی را فراهم می‌کند که ما در نهایت به یک راه‌حل نهایی و جامع برسیم. راه برای به‌کارگیری اقدامات اولیه سریع به این سمت حرکت خواهیم و با آژانس همکاری خواهیم کرد. این یک گام قابل توجه در روابط ماست.

در پایان وزیران خارجه ایران و 1+5 به همراه کاترین اشتون با یکدیگر دست دادند.

فعالیتها ادامه می یابد و تحریمها در سراشیبی قرار گرفت
فیس بوک ظریف:به یاری خدا، مقاومت و صبر و متانت ملت بزرگ ایران، مذاکرات به نتیجه رسید

تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 4839

وزیر خارجه ایران در صفحه فیسبوک خود با تائید خبر امضای توافقنامه هسته‌ای، نوشته است در این توافق حق ایران برای غنی‌سازی به رسمیت شناخته شده است.

وزیر خارجه ایران در صفحه فیسبوک خود با تائید خبر امضای توافقنامه هسته‌ای، نوشته است در این توافق حق ایران برای غنی‌سازی به رسمیت شناخته شده است.
به گزارش ایران خبر ، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران خبر توافق هسته‌ای و به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی ایران را تائید کرد.

در این پیام آمده است:

دوستان سلام

ساعت چهار بامداد یکشنبه به وقت ژنو (شش و نیم به وقت ایران عزیز) است. به یاری خدا، مقاومت و صبر و متانت شما ملت بزرگ به نتیجه رسید و مذاکرات با موفقیت پایان یافت. غنی سازی به رسمیت شناخته شد. فعالیت ها ادامه خواهد یافت و تحریم ها در سراشیبی قرار گرفت. امروز بیش از هر زمان همدلی و همبستگی ملی ضروریست.

ایران هسته ای به رسمیت شناخته شد

ملت غیور ایران تبریک:Gol::Gol::Gol:

یا زهرا

شهید علی اصغر پازوکی;433312 نوشت:
در پایان وزیران خارجه ایران و 1+5 به همراه کاترین اشتون با یکدیگر دست دادند.

:Moteajeb!:

به نام خدا.

تبریک میگم.

ستایشگر :Gol:

سیده راضیه;433344 نوشت:
ظریف: غنی سازی به رسمیت شناخته شد
کری: ایران حق غنی سازی ندارد
اوباما: موفق شدیم اقدامات هسته ای ایران را پس از ۱۰ سال به عقب برگردانیم

:Gig:
بهتره صبر کنیم سند مذاکرات منتشر بشه. عجله نکنید. حرفای خوبی نشنیدیم. اینکه غنی سازی تو 5 درصد متوقف میشه فرقی با تعلیق نداره!
صبر
صبر

سیده رقیه;433354 نوشت:
:Gig:
بهتره صبر کنیم سند مذاکرات منتشر بشه. عجله نکنید. حرفای خوبی نشنیدیم. اینکه غنی سازی تو 5 درصد متوقف میشه فرقی با تعلیق نداره!
صبر
صبر

موافقم. امادر این مورد مطمئنید؟
اون طور که من از لابه ای اخبار فهمیدم مهم ترین امتیازی که ایران داده در برابر امتیازاتی که گرفته متوقف کردن کامل پیشرفت برنامه ی هسته ای تا 6 ماه است(البته همه ی توافقات انجام شده برای شش ماه است)

هورشید;433356 نوشت:
اون طور که من از لابه ای اخبار فهمیدم مهم ترین امتیازی که ایران داده در برابر امتیازاتی که گرفته متوقف کردن کامل پیشرفت برنامه ی هسته ای تا 6 ماه است(البته همه ی توافقات انجام شده برای شش ماه است)

ظریف : به تدریج تمامی تحریم‌ها که به بهانه برنامه هسته‌ای وضع شده بود رفع می شوند. با یک شروع جدی در شش ماه آینده و با مذاکراتی که به سمت رفع کلیه تحریم حرکت خواهیم کرد درعین حفظ برنامه غنی سازی آن را ادامه نیز خواهیم داد.
وی افزود: تحریم بیمه نفت کش‌ها و انواع بیمه‌ها نیز لغو خواهد شد. در نطنز و فوردو تعدادی سانتریفیوژ دست نمی‌خورد و غنی سازی اورانیوم 5 درصد حفظ می شود. 220 درصد هم تبدیل به سوخت خواهد شد.

جان کری: ما به توافقات خود 6 ماه عمل خواهیم کرد و ایران هم به سوالات ما پاسخ خواهد داد.
اول: این توافق جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ایران را می گیرد به شکلی که ذخیره اورانیوم غنی سازی شده ایران را بیشتر می کند و حرکت ایران به سمت بمب اتم را طولانی می کند

ما به بازرسی های بیشتر دست می یابیم. ایران پذیرفته غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند و ذخیره خود را از بین ببرد.

در حالی که ایران اکنون 200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد دارد که در شش ماه گذشته به صفر خواهد رسید و ایران سانتریفیوژهای جدیدی نخواهد ساخت و تنها اجازه جایگزین کردن دارد.

ایران اراک را نخواهد ساخت و اگر این تأسیسات ساختش شروع شود به سمت یک راه حل دیگری خواهیم رفت.

ایران پذیرفته که برنامه خود را برای مانیتورینگ در اختیار ما قرار دهد و این گام اول نمی گوید که ایران حق غنی سازی دارد. در این سند هیچ حق غنی سازی نیامده و این حق در ان پی تی هم نیامده و در این توافقنامه هم این را نمی گوید بلکه اندازه غنی سازی ایران می گوید که برنامه صلح آمیز هسته ای ایران موضوع مذاکره دو طرف هست. طرف دیگر این طرح این است که جامعه بین المللی بخش هایی از تحریم‌های ایران را بر می دارد و ما می توانیم این تحریم ها را البته به حالت اول باز گردانیم و 4 میلیارد و 200 میلیون پول نفت ایران به این کشور خواهد رسید و تحریم های طلا و اتومبیل و بخش پتروشیمی ایران هم برداشته خواهد شد و یک و نیم میلیارد دلار صادرات در اختیار خواهد گذاشت و ما تراکنش های انسان دوستانه را هم می پذیریم.

کمک های انسان دوستانه را کماکان ادامه می دهیم که منبع جدید پولی در اختیار ایران قرار نمی دهد.

تحریم ها در حوزه نفت و سرویس های مالی در 6 ماه آینده ادامه خواهد یافت و تحریم های نفتی 25 میلیارد دلار در آمدهای ایران را تحت تأثیر قرار می دهد و حدود 16 میلیارد دلار پول فروش نفت ایران کماکان بلوکه خواهد بود.

مجددا تکرار می کنم که این تنها گام اول است. اما گام اولی که تضمین می کند که برنامه هسته ایران، اراک، نظنز و فردو نمی توانند به جلو حرکت کنند. دولت آمریکا به دیپلماسی متعهد هست و از پای نخواهیم نشست و دولت ایران باید فاز اول را به عنوان یک آزمون ساده ببیند.

اگر ایران بخواهد برنامه صلح آمیز خود را اثبات کند اصلا سخت نیست و ایران باید به ما ثابت کند که برنامه هسته ای خود صلح آمیز است. در نهایت می دانم کسانی هستند که فرض می کنند این توافق کامل نیست و آنها باید بگویند که جایگزین بهتر چه خواهد بود.

ظریف درباره سند توافقات و نیز اظهارات جان کری درباره عدم شناسایی حق غنی‌سازی ایران گفت: "سند هم منتشر خواهد شد. من کاری به اظهارات دیگران ندارم. آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که حقی به نام غنی‌سازی را به رسمیت نمی‌شناسند بلکه برنامه‌ها را به رسمیت می‌شناسند."

:Gig:

منبع: خبرگزاری دانشجو http://snn.ir/

به نام خدا.

من کاملا امیدوارم که هر توافقی که صورت گرفته باشه ، به نفع ایران و ایرانی باشه. حتی اگر اوباما و کری بگن ما حق غنی سازی رو به رسمیت نمیشناسیم ، مهم اینه که در باور تک تک ایرانی ها حق غنی سازی محفوظ هست و این حق در ماده 4 معاهده Npt دیده شده.

ستایشگر :Gol:

سیده رقیه;433360 نوشت:
منبع: خبرگزاری دانشجو http://snn.ir/
بله الان خوندم متن رو....در این درس: http://snn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=1&Id=276526&Sgr=4 :hey:
اگر فقط توقف غنی سازی تا 5 درصد بود عیبی نداشت.چون این مقدار غنی برای نیروگاه کافی است و احتیاجات بخش کشاورزی و دارو برای سوخت 20 رو میشود از خارج تامیین کرد(البته اگه دوباره نزنن زیرشو بهمون طبق قرار داد بفروشن...) ولی باقی موار به خصوص در مورد اراک و تولید سانتریفیوژهای جدید کار نکردن نیمی از سانتری فیوژهای .....:Ghamgin:
نمیودنم چی بگم...ایشلا فقط محدود به شش ماه است(گرچه اگر باشه هم یعنی لغو تحریمها شش ماهست!)


[SPOILER]
بعضی بندهاش خیی ازار دهندست:
از اون طرف امتیازاتی هم که ما گرفتیم (به قول معروف)مالی نیست...تو همون لینک دقیقتر بخوندید...

بر اساس توافقنامه منتشر شده از سوی 1+5:

ایران متعهد شده است که غنی‌سازی بالاتر از 5 درصد را متوقف کند و ارتباطات فنی لازم برای غنی‌سازی بالای 5 درصد را برچیند.

ایران تعهد کرده است که همه‌ ذخایر اورانیوم غنی شده تا نزدیکی 20 درصد خود را پیش از به پایان رسیدن فاز اولیه به زیر 5 درصد تضعیف کند و یا به شکلی تبدیل کند که برای غنی‌سازی بیشتر مناسب نیست.

ایران متعهد شده است که پیشرفت توانایی غنی‌سازی‌اش را متوقف کند.

هیچ‌گونه سانتریفیوژ نسل بعدی برای غنی‌سازی اورانیوم نصب نکند یا از آن‌ها استفاده نکند.

تقریبا نیمی از سانتریفیوژهای نصب شده در نطنز و سه چهارم سانتریفیوژهای نصب شده در فردو را به کار نیندازد؛ طوری که نتوان از آن‌ها برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده کرد.

تولید سانتریفیوژش را به تعدادی که برای تعویض ماشین‌های خراب شده لازم است محدود کند؛ طوری که ایران نتواند از این شش ماه برای جمع‌آوری سانتریفیوژها استفاده کند.

ایران متعهد شده است که ذخایر اورانیوم با غنای پایین 3/5 درصد خود را افزایش ندهد، طوری که میزان آن در پایان شش ماه نسبت به آن‌چه در آغاز (این مدت زمانی) داریم بیشتر نشود و هرگونه اورانیوم غنی شده‌ی 3/5 درصدی که به تازگی غنی‌سازی شده به اکسید تبدیل شود.

ایران متعهد شده است که فعالیت‌هایش در اراک را بیشتر از این پیش نبرد و پیشرفت در زمینه‌ مسیر پلوتونیوم را متوقف کند.

ایران متعهد شده است که رآکتور اراک را راه‌اندازی و سوخت‌گذاری نکند و تولید سوخت برای رآکتور اراک را متوقف کند. سوخت رآکتور اراک را بیشتر از این آزمایش نکند. هیچ‌یک از قطعات اضافی رآکتور در اراک را نصب نکند. سوخت و آب سنگین را به سایت رآکتور منتقل نکند. تاسیساتی که قابلیت بازفرآوری داشته باشد، نسازد.

ایران بدون بازفرآوری نمی‌تواند پلوتونیوم را از سوخت مصرف شده جدا کند.

[/SPOILER]

به نام خدا.

پخش کنفرانس خبری ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ، دکتر حسن روحانی از شبکه خبر تا دقایقی دیگر.

ستایشگر :Gol:

البته باز هم صبر کنیم و قضاوت نکنیم بهتره.
البته تیم مذاکره کننده ی خودمونو منظورم است.و اگر نه که تکلیف امریکایی ها معلوم است....
توکل بر خدا...

هورشید;433365 نوشت:
بعضی بندهاش خیی ازار دهندست:

برای همین میگم منتظر باشیم سند رسمی منتشر بشه. امیدوارم مجبورمون نکنن پاشیم بریم دور نیروگاه زنجیره انسانی تشکیل بدیم.

ستايشگر;433363 نوشت:
من کاملا امیدوارم که هر توافقی که صورت گرفته باشه ، به نفع ایران و ایرانی باشه. حتی اگر اوباما و کری بگن ما حق غنی سازی رو به رسمیت نمیشناسیم ، مهم اینه که در باور تک تک ایرانی ها حق غنی سازی محفوظ هست و این حق در ماده 4 معاهده Npt دیده شده.

ما هم امیدواریم. ولی تنها اینکه غنی سازی تو باور هامون باشه به درد نمیخوره مهم اینه تو واقعیت باشه! یه چیزی آزارم میده اینه که داریم با کسانی که نمیفهمن قول و قرار و انسانیت چیه به توافق میرسیم.:Ghamgin:
ان شاء الله که خوبه.

پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس‌جمهور در خصوص روند مذاكرات هسته‌ای

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در خصوص روند مذاكرات هسته‌ای، ضمن تقدیر و تشكر از هیئت مذاكره‌كننده كشورمان تأكید كردند: بی‌شك فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حركت مسئولان این بخش باشد.
متن نامه رئیس محترم جمهور و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
محضر مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت بركاته
باسلام و تحیات وافره،
خدای بزرگ را سپاس می‌گویم كه در نخستین ماه‌های شروع كار دولت تدبیر و امید، فرزندان انقلابی شما توانستند در مذاكراتی دشوار و پیچیده، حقانیت ملت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای را در صحنه بین‌المللی اثبات كنند و گام نخست را به گونه‌ای پیش برند كه حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران مورد اذعان قدرتهای جهانی -كه سالها سعی بر انكار آن داشتند- قرار گیرد و راه برای گام‌های بلند بعدی در حراست از پیشرفت‌های فنی و اقتصادی كشور گشوده شود.
توفیق در این مذاكرات نشان داد كه می‌توان با رعایت همه اصول و خطوط قرمز نظام، با ارائه منطقی و مستدلِ مواضع ملت ایران و اتمام حجت برای افكار عمومی جهان، قدرتهای بزرگ را نیز به احترام به حقوق ملت ایران فراخواند و گام‌های بعدی را نیز در مسیر حل و فصل نهایی اختلافات با استحكام برداشت.
بی‌شك این موفقیت، حاصل عنایات حق و رهنمودهای رهبری عالیقدر نظام و حمایت بی‌دریغ ملت ایران بوده است و توفیق نهایی نیز دراین مسیر در گرو تداوم ارشادات جنابعالی و حمایت و یاری مردم شریف و صبور ایران خواهد بود.
دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در كنار آن با توقف روند تحریم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غیرقانونی در تحریم‌های یك‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است. درنتیجه این ابتكار ایران اسلامی و استقامت ملت بزرگ ایران، قدرتهای بزرگ به این نتیجه رسیدند كه تحریم و فشار، راه به جایی نخواهد برد و همان‌گونه كه ایران از آغاز اعلام كرده بود، برای كسب توافق، راهی جز احترام متقابل و مذاكره عزتمندانه وجود ندارد، موضوعی كه متأسفانه طرف مقابل با تأخیر به درك آن رسید. بی‌تردید حصول این توافق، به نفع همه كشورهای منطقه و صلح و پیشرفت جهانی در راستای رویكرد برد-برد خواهد بود.
اینجانب با تبریك این توفیق الهی به حضور رهبری معظم انقلاب، از هدایت و حمایت جنابعالی سپاسگزارم و با تقدیر و تشكر از پشتیبانی‌های بی‌شائبه ملت بزرگ ایران و گرامیداشت یاد شهیدان هسته‌ای، عهد خالصانه این دولت را در خدمت به این ملت قدرشناس تجدید می‌كنم و استمرار دعای خیر جنابعالی و آحاد ملت را مسئلت دارم.
حسن روحانی
۳/آذر/۹۲

بسمه تعالی
جناب آقای رئیس‌جمهور
دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشكر از هیئت مذاكرات هسته‌ئی و دیگر دست‌اندركاران است و میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شك فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء الله. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حركت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله.
سیّد علی خامنه‌ای
۳/آذر/۹۲

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=24573

[h=2]دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:[/h]
[h=1] از زحمات تیم مذاکره‌کننده تشکر می‌کنیم/پیروزی بزرگی بدست آوردیم [SPOILER]

[/h]
» سرویس: سياسي - سياست داخلي
کد خبر: 92090301938
یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶


دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج مظهر اقتدار ملی است. افتخار می‌کنیم که بسیجی هستیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان بسیجی افزود: بسیج ضامن امنیت بقا و تداوم انقلاب است همانطور که برخی از مراجع عظام تقلید فرمودند ما هم در برابر گزینه نظامی دشمن بر روی میز گزینه بسیج را داریم که میلیون‌ها جوان ایرانی جان بر کف را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای ایران با 1+5 در ژنو 3 گفت: جمهوری اسلامی ایران با 1+5 به توافق رسیده است و قدرت‌های جهانی حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته‌اند و در مسیر کاهش تحریم‌ها و توقف تهدیدها هستند. ما این پیروزی را اولاً به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک می‌گوییم. ثانیاً از زحمات طاقت‌فرسای تیم مذاکره کننده بویژه دکتر ظریف تشکر می‌کنیم.

حبیبی افزود: پایه حقوقی همه تحریم‌های ظالمانه شورای امنیت ملی و تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اروپا این است که ملت ما حق غنی‌سازی اورانیوم را ندارد. حال که آنها این حق را به رسمیت شناخته‌اند خودبه‌خود مبنای حقوقی تحریم‌ها و قطعنامه‌ها ابطال شده است. آنها باید از ملت ایران عذرخواهی کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: مقاومت ملت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت کنونی این پیروزی را نصیب می‌کرد و باید خداوند را به خاطر این همه لطف شاکر باشیم. بدون شک نطق حماسی و شورانگیز رهبری معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان بسیج در کسب این پیروزی تعیین‌کننده بود. همچنین روشن است که دشمن پیام مقاومت ملت ایران را در راهپیمایی عظیم و با شکوه 13 آبان امسال گرفته است. پیداست که باید از مقاومت ملت قهرمان ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری و پایداری دولت گذشته در دستیابی ایران به چرخه سوخت و ورود به باشگاه هسته ای جهان تشکر کرد.

وی افزود: همین که نتانیاهو این را یک توافق بد توصیف کرده است و گفته ایران هر چه خواست بدست آورد، کافی است که بدانیم پیروزی بزرگی بدست آوردیم. البته برای قضاوت نهایی باید متن توافقنامه را به دقت خواند تا دریابیم چه دادیم و چه گرفتیم.

حبیبی در مورد توطئه رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها در انفجار تروریستی در مقر سفارت ایران در بیروت، با محکوم کردن این جنایت و تبریک و تسلیت به خانواده محترم شهدا این اقدام ددمنشانه گفت: ارتش سوریه فتوحات خوبی را در پاکسازی تروریست‌ها در مرز لبنان بدست آورده است. این انفجار عکس‌العمل وحشیانه و کوری نسبت به پیروزی‌های دولت و ملت سوریه است. امیدواریم همانطور که سیدحسن نصرالله گفته است پاسخ مناسب به جنایتکاران وابسته به ا‌ستکبار و صهیونیسم داده شود و ان‌شاءالله پاسخ این وحشی‌گری خود را به زودی دریافت کنند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از صحبتهای خود در مورد گزارش صدروزه رئیس‌جمهور به مردم خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور در طرح برنامه‌های خود در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود "در برنامه بودن ایشان افزون بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی و فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه دارند." اکنون که مهلت 100 روز به پایان رسیده مردم انتظار دارند ببینند چه کارنامه‌ای در این مورد وجود دارد.

حبیبی اضافه کرد: البته با وجود مشکلات کشور انتظار نیست اتفاق مهم و قابل لمسی رخ داده باشد ولی در هر حال گزارش دولت می‌تواند آگاهی‌دهنده به مردم درباره اقدامات دولت باشد.

وی افزود: البته ما تلاش‌های اعضای هیأت دولت طی 100 روز گذشته را ارج می‌نهیم و نمی‌خواهیم آن را نادیده بگیریم. از طرفی توقعات مردم را هم نباید بالا ببریم اما انتظار داریم دولت نقاط ضعف دولت گذشته را نداشته باشد و از نقاط قوت دولت گذشته هم محروم نباشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: سطح تماس دولت با مردم خیلی ضعیف است. سفرهای استانی و نیز برنامه‌هایی برای نزدیک شدن دولت با دردها و مشکلات مردم می‌تواند مفید باشد.

وی همچنین اظهار کرد: دولت باید پاسخگوی رهبری مردم و نمایندگان مجلس باشد. وظیفه نخبگان، احزاب و گروهها نقد مشفقانه است اما دولت در این مورد همت ویژه داشته باشد و گزارش دولت قدم مثبتی است و پس از گزارش مسلماً نقدهایی به این گزارش ارائه می‌شود. شایسته است دولت نسبت به نقدهای مشفقانه توجه ویژه کند.

حبیبی ادامه داد: تغییرات اتوبوسی در وزارتخانه‌ها و ادارات کل به توان مدیریتی دولت آسیب می‌زند توصیه می‌کنیم دولت به قولی که به مجلس هنگام رای اعتماد داده عمل کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان تاکید کرد: ما قصد داریم اگر دولت با گفتمان خدمت، عدالت، پیشرفت همراهی کند بدون چشم‌داشتی به آن کمک کنیم. این گفتمان مسیر ملت ما در رسیدن به اهداف چشم‌انداز بیست ساله است.

انتهای پیام

[/SPOILER]

بسمه تعالی
جناب آقای رئیس‌جمهور
دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشكر از هیئت مذاكرات هسته‌ئی و دیگر دست‌اندركاران است و میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شك فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء الله.
ایستادگی در برابر زیاده‌خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حركت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله.

سیّد علی خامنه‌ای


۳/آذر/۹۲

[h=1]روحانی:قدرت‌های جهان حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته‌اند [SPOILER]

[/h] » سرویس: سياسي - دولت

کد خبر: 92090301771
یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

رییس‌جمهور در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه "حاصل مذاکرات این است که 1+5 یا به نوعی دیگر قدرت‌های جهان حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته‌اند"، گفت:‌ البته جمهوری اسلامی ایران این حق را به طور ذاتی دارد. معاهده NPT این حق را به همه کشورهای امضاکننده آن داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، حسن روحانی اضافه کرد: اکنون بیش از 40 کشور در دنیا مشغول غنی‌سازی هستند و آژانس هم بر همین مبنا بر کشورهایی که سوخت هسته‌ای تولید می‌کنند، نظارت می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: اذعان قدرت‌های بزرگ به این حق ایران (حقوق هسته‌ای) از دیدگاه سیاسی بسیار ارزشمند است.

رییس‌جمهور در ادامه، دستاورد دوم مذاکرات را «کسب حق غنی‌سازی ایران در خاک خود» دانست و افزود: هرکس هر تفسیری بخواهد می‌تواند از این حق بکند. در متن توافقنامه به صراحت آمده است که ایران غنی‌سازی خود را انجام می‌دهد.

روحانی اضافه کرد: من به ملت ایران اعلام می‌کنم که فعالیت غنی‌سازی ایران بصورت سابق ادامه پیدا می‌کند و نطنز، فردو، اراک، اصفهان و بندرعباس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ادامه دارد...

[/SPOILER]

رییس‌جمهور: تحریم‌ها قدم به قدم برداشته خواهد شد/اکنون نوبت فعالان اقتصادی است

رییس‌جمهور/1/: مذاکرات نشان داد که تکریم کارساز است نه تحریم


راستش ما هم نفهميديم اخرش چى شده.انشالله كه حق ما هم چنان پايدار باشه

مشكات الزهرا;433451 نوشت:
راستش ما هم نفهميديم اخرش چى شده.انشالله كه حق ما هم چنان پايدار باشه

به نام خدا.

متن توافقنامه منتشر شده. میتونید برید و بخونید.

اما به صورت اجمالی ، ایران قبول کرده که فعالیت هاش رو در این 6 ماه توسعه نده و (5+1) قبول کردن که تو این 6 ماه تحریم هایی رو لغو کنن و تحریم جدیدی رو هم اجرا نکنن.

بر اساس ماده 4 معاهده NPT ، همه ی کشور ها حق غنی سازی دارند. و در ابتدای توافقنامه ژنو گفته شده که ایران در چارچوب NPT میتونه همه کار انجام بده ( نقل به مضمون و به معنای پذیرش حق غنی سازی )

غنی سازی ، چیزی نیست که دنبا بتونه بگه ایران حق نداره! چون الان 14 کشور در دنیا دارن انجام میدن و دلیلی نداره ایران نتونه انجام بده.

ستایشگر :Gol:

بسم الله
با سلام به روح شهیدان هسته ای
بعضی ها میگن میشه اورانیوم بیست درصد رو از خارج تامین کرد اما شهدای هسته ای برای چه شهید شدند؟
برای این که خودمان اورانیوم بیست درصد داشته باشیم
نه پنج درصد
سخنان امام خامنه ای رو بخونید:
جوانان ما، دانشمندان ما، قبل از آنکه کار به نقطهٔ فشار و حساس برسد، توانستند سوخت غنی شدهٔ بیست درصد را تهیه کنند و آن سوخت را تبدیل کنند به صفحهٔ مورد نیازی که در آن نیروگاه لازم بود تهیه شود. مخالفین ما حدس هم نمی‌زدند که ما بتوانیم این کار را انجام دهیم؛ اما مسئولین کشور بوقت متوجه این نیاز شدند، دست‌به‌کار شدند؛ استعداد ایرانی شکوفا شد، بُروز کرد و این کار را با موفقیت انجام دادیم. آن‌ها در حالی که انتظار داشتند جمهوری اسلامی ملتمسانه از آن‌ها سوخت بیست‌درصد را درخواست کند، جمهوری اسلامی اعلام کرد که ما سوخت بیست‌در‌صد را در داخل تهیه کردیم و احتیاجی به شما نداریم. اگر دانشمندان ما، مردان علمی ما، جوانان ما این کار را نمی‌کردند، ما امروز باید با اصرار، با التماس، با هزینهٔ زیاد، در مقابل کسانی که دوست ما نیستند، می‌رفتیم؛ یا سوخت بیست‌درصد را درخواست می‌کردیم، یا رادیودارو‌ها و محصول را درخواست می‌کردیم. مسئولین کشور پیش‌بینی کردند، بوقت فهمیدند؛ آنچه را که باید انجام دهند، انجام دادند؛ لذا پیروز شدیم. این باید یک برنامه‌ای باشد برای همهٔ مسائل اساسی کشور و همهٔ نیازهای کشور.» (اول فروردین ۱۳۹۲، حرم رضوی)

در رابطه با بند آب سنگین اراک این مطلبو بخونید : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=174505

در رابطه با متن توافقنامه به اینجا برید: www.rajanews.com/detail.asp?id=174553

کلا برید رجا نیوز اونجا در رابطه با مذاکرات توضیحات نسبتا کاملی داده شده

امام خامنه ای:دشمن به دنبال کوبیدن حرکت علمی در کشور است

التماس دعا

کجای سند صراحتا گفته ایران حق غنی سازی دارد؟
در ضمن حق غنی سازی چنددرصد به رسمیت شناخته شد؟
حق ایران غنی سازی 85% است. نه 5%. 5% کجاش حقه؟ 5% به چه دردی میخوره؟
چرا ایران غنی سازی 20% را متوقف کرده؟
کسی میتواند ثابت کند 20% حق ایران نیست؟
اگر 20% حق ایران است پس نگید حق ایران حفظ شده.
شهدای هسته ای هم وقتی خوشحال میشن که ببینن زحماتشان در تولید 20% پایمال نشده.
ایران خودش با دست خودش باید تمام اورانیوم های 20% را نابود کنه.
اول متن تعهدنامه را بخوانید بعد حرف بزنید و گول حرفهای عوام فریبانه را نخورید.

.

سید جان
پشت سر ولییم
نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقبتر
پس همه بگید، یا علی


ستايشگر;433473 نوشت:
شما فکر میکنید من بقیه رو به چیزی توصیه میکنم که خودم انجام نمیدم؟

ستایشگر


جناب ستایشگر از حرف هاتون مشخصه خیلی خوشبین و خوشحال هستید ولی من اصلا احساس خوبی از نتیجه ی این مذاکرات و حرف های طرف مقابل مذاکره ندارم!
یه جاهایی از متن توافقنامه مثل توافق برای کم کردن تحریم ها خوبه ولی اقدامات داوطلبانه ایران در گام اول واقعا اسفناکه!:Ghamgin:
یه برگشت داریم تو 6 ماه به 10 سال پیش!
واقعا متاسفم ایران همچین تصمیمی گرفته.
خدا عاقبتمون و بخیر کنه.

شهید علی اصغر پازوکی;433445 نوشت:

بسمه تعالی
جناب آقای رئیس‌جمهور
دستیابی به

آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشكر از هیئت مذاكرات هسته‌ئی و دیگر دست‌اندركاران است و میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شك فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء الله. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حركت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله.

شهید علی اصغر پازوکی;433445 نوشت:

سیّد علی خامنه‌ای
۳/آذر/۹۲



چرا "انچه مرقوم داشته اید"؟یعنی چیزی که تو متن نامه اومده.چرا ننوشته "اونچه انجام دادید"؟

به نام خدا

ان شاالله که ایران اسلامی همیشه پیروز است
ان شالله که ایران اسلامی همیشه مسلط بر
دشمنان خواهد بود

شهید علی اصغر پازوکی;433450 نوشت:
روحانی:قدرت‌های جهان حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته‌اند

همه ی درد ما اینه که قدرت واقعی جهانو نشناختیم!کدخداشم همین طور!...

هارب;433484 نوشت:


چرا "انچه مرقوم داشته اید"؟یعنی چیزی که تو متن نامه اومده.چرا ننوشته "اونچه انجام دادید"؟

چون:

رهبر انقلاب درباره مذاكرات هسته‌ای: بنده اصرار دارم بر حمايت از مسئولانى كه اجراى كار برعهده‌شان است، از همه‌ى دولتها بنده حمايت ميكنم و وظيفه‌ى ما است. اين يك طرف قضيّه است كه قطعى است. از آن طرف اصرار دارم بر تثبيت حقوق ملّت ايران، از جمله مسئله‌ى حقوق هسته‌اى؛ از حقوق ملّت ايران يك قدم عقب‌نشينى نبايد بشود.

هارب;433484 نوشت:
چرا "انچه مرقوم داشته اید"؟یعنی چیزی که تو متن نامه اومده.چرا ننوشته "اونچه انجام دادید"؟

دلیلش اینه که رئیس جمهور محترم فقط آن مواردی را که به زعم خودشان از آمریکا گرفتن را نوشتن و یک تریلی امتیازاتی که دادند را مرقوم نفرمودند. در ضمن آن شیردال قلابی هم که دفعه قبلی از آمریکا جایزه گرفتن هم یادشان رفته به عنوان امتیازات گرفته شده از آمریکا در نامه بنویسند.

[h=1] تبریک «بان کی مون» به توافق ایران و ۱+۵ [/h]
دبیرکل سازمان ملل متحد پس از توافق اولیه ایران و ۱+۵ در «ژنو» با رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا تماس تلفنی برقرار کرد و به او تبریک گفت.
خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان ملل متحد پس از توافق اولیه ایران و ۱+۵ در «ژنو» با رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا تماس تلفنی برقرار کرد و به او تبریک گفت.

«مایکل مان» در یک پیام توییتری اعلام کرد که «بان کی مون» با «کاترین اشتون» رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تماس تلفنی برقرار کرد و به وی به دلیل موفقیت گفت‌وگوهای ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) تبریک گفت.

[h=1]واکنش نتانیاهو به توافق ایران و 1+5/ایران به هرچه می خواست رسید[/h] بین الملل > خاورمیانه - نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به توافق ایران و گروه پنچ بعلاوه یک آن را بد خوانده و محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد اسرائیل توافق بد ژنو را محکوم می کند.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از انعقاد توافقنامه اعلام کرد: " این توافقی بد است که به ایران آن چه را که می خواست داد: برداشته شدن بخشی از مجازات ها و حفظ بخش اصلی برنامه هسته ای این کشور."
در همین حال این خبرگزاری به نقل از یک مقام اسرائیلی که نخواسته نامش فاش شود گزارش داد که اسرائیل معتقد است توافقنامه هسته ای با ایران ، اسرائیل را به چیزی ملزم نمی کند

[h=1]پوتین: توافق هسته ای با ایران ناشی از رویکرد سازنده تهران بود[/h] [h=3]مسکو - ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه تاکید کرد: توافق ژنو در سایه رویکرد سازنده ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 و نیز کار فشرده تیم های مذاکره کننده به دست آمد.[/h]
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در بیانیه خود در رابطه با کسب توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در ژنو یادآور شد: کسب توافق درباره برنامه هسته ای ایران بر سیر اوضاع بین المللی تاثیر مثبت می گذارد.

وی افزود: این توافق شامل تدابیر متوازن است و بدون شک بر سیر اوضاع بین المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

پوتین تصریح کرد: روسیه همواره خواهان حل و فصل مسایل هسته ای ایران از راه های سیاسی- دیپلماتیک است و اقدامات در ژنو بر این گونه ایده ها و رویکردها استوار شده و بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: طرح گام به گام پیشنهادی روسیه در سند نهایی ژنو به طور کامل منعکس شده و از حمایت جامعه جهانی برخوردار و پذیرفته شد.

رییس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه گام نخست و جهشی در مسیر طولانی و دشوار برداشته شده است، اضافه کرد: به همراه شرکای خود برای ادامه جستجوی راه حل قابل قبول و جامع که حق ایران برای توسعه انرژی هسته ای صلح آمیز تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی را تامین کند و برای همه طرف ها در خاورمیانه از جمله اسراییل بی خطر باشد، آمادگی داریم.

هانی زاده در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد
جبهه عبری-عربی برای شکست مذاکرات هسته‌ای تشکیل شد اما نتیجه‌ای نگرفت
کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تلاش جبهه عبری - عربی برای شکست مذاکرات ایران و 1+5گفت: این همکاری رسانه‌ای و سیاسی به نتیجه‌ای نرسید.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، در خصوص توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 و واکنش کشورهای عربی بخصوص عربستان نسبت به آن گفت: همزمان با بروز نشانه‌هایی مبنی بر اینکه ایران و کشورهای 1+5 در مذاکرات سابق ژنو به پیشرفت‌هایی دست یافتند، جبهه عبری - عربی تشکیل شد تا روند مذاکرات رو به رشد ایران و کشورهای 1+5 را با بن‌بست روبرو کند.
وی با بیان اینکه در مذاکرات گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس با «فابیوس» وزیر خارجه فرانسه تلاش کرد تا با فشار به وی مانع از آن شود که مذاکرات به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: این هدف در دور گذشته محقق شد و فابیوس مسائلی خارج از حوزه فناوری هسته‌ای را مطرح و بیشتر تلاش کرد تا مذاکرات را سیاسی کند که در نتیجه مذاکرات به نتیجه نرسید.
این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه مذاکرات 5 روزه اخیر بسیار جدی و نفس‌گیر بود، یادآور شد: تیم مذاکره کننده ایرانی با توجه به تجربه‌ای که داشت تلاش کرد تا به نوعی شرایط را به سمت امضای یک توافقنامه کلی هدایت کند، به همین دلیل جبهه عبری - عربی که در طول هفته‌های گذشته تمام امکانات مالی، رسانه‌ای و سیاسی خود را برای بن بست در مذاکرات به کار گرفت با شکست مواجه شد و در نتیجه موافقتنامه‌ای که متضمن حقوق ملت ایران برای داشتن فناوری هسته‌ای و چرخه غنی سازی است مورد تاکید قرار گرفت که این یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران تلقی می‌شود.
هانی زاده در خصوص موضع عربستان و احتمال فعالیت‌های شیطنت‌آمیز این کشور در منطقه نیز گفت: عربستان ثابت کرده که همواره نقش تخریبی در مسائل منطقه ایفا می‌کند که در سوریه، لبنان و عراق این نقش تخریبی کاملاً پررنگ است ولذا ممکن است دست به شیطنت بزند، اما با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بالای منطقه‌ای برخوردار است به نظر می‌رسد که عربستان نخواهد توانست اقدامی انجام دهد.
وی با بیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که انفجارهای اخیر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در بیروت نتیجه هماهنگی بندر بن سلطان رئیس سازمان امنیت عربستان و دستگاه موساد رژیم صهیونیستی بوده است، خاطرنشان کرد: بر همین مبنا ممکن است که عربستان در آینده دست به چنین رفتارهای تخریبی بزند، اما در روند مذاکرات و همسویی و نزدیکی ایران با کشورهای مختلف از جمله غربی‌ها جایگاه و وزن عربستان بسیار کوچکتر و پایین‌تر از آن است که بتواند در این زمینه کارشکنی کند.


۱۰ سال مقاومت ملت ایران در برابر زورگویان و زیاده‌خواهان جهان جواب داد.شعار"انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست"یک شعار ملی بودوهیچ یک از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی درباره آن مناقشه نداشته ودراستیفای حقوق ملت دراین باره یک اجماع ملی وجود داشت.
به گزارش مشرق، متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان«مقاومت 10ساله جواب داد» در زیر می آید.

10 سال مقاومت ملت ایران در برابر زورگویان و زیاده‌خواهان جهان، جواب داد. شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" یک شعار ملی بود و هیچ یک از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در باره آن مناقشه نداشته و در استیفای حقوق ملت در این باره یک اجماع ملی وجود داشت.

20 آبان ماه سال جاری که تیم مذاکره کننده از ژنو برگشتند در مصاحبه با ایرنا گفتم "سربازان ایران اسلامی با دست پر از ژنو برگشتند." حال آنکه ظاهر مذاکرات این بود که مذاکرات دستاوردی نداشت. اما عصبانیت نتانیاهو از نتایج و جیغ و داد وزیر خارجه فرانسه و خرابکاری نمایندگان آنها در مذاکرات 1+5 نشان می‌داد اتفاق مهمی دارد می‌افتد.

حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده و این تعبیر مهم که آنها از بچه‌های انقلاب هستند، این اطمینان را در ملت به وجود آورد که آنها در چارچوب سیاست‌ها و راهبردهای جمهوری اسلامی عمل خواهند کرد و به امانتی که ملت به آنها سپرده خیانت نکرده‌اند.

صبح دیروز که خبرگزاری‌ها توافق ایران با 1+5 را با حفظ حقوق ملت ایران واتاب دادند، معلوم شد که تیم مذاکره کننده، هم دست‌شان در مذاکرات پر بوده و هم با دست پر بازگشته‌اند.

ظریف در اولین مواجهه با خبرنگاران، خطوط کلی توافق را این طور توصیف کرد:
1- هیچ یک از مراکز غنی‌سازی ایران تعطیل نمی‌شود.
2- هیچ ماده‌ای از کشور خارج نمی‌شود.
3- حق غنی‌سازی اورانیوم از سوی 1+5 به رسمیت شناخته شد.
4-هیچ تحریمی اضافه نمی‌شود و تحریم‌های موجود رو به کاهش می‌رود
5- هرگونه بدقولی و نقض عهد، بازگشت به نقطه صفر است.
6- در گام اول قرار است تحریم طلا، پتروشیمی، فلزات گرانبها و همچنین خودرو برداشته شود.

جمع جبری نتایج را می‌شود در زیر فهرست کرد:
1- برای اولین بار طرف گفتگو مجبور به دادن امتیاز شد. اگر چیزی داده شد، چیزی هم گرفته شده است. شرارت و ادامه خصومت غربی‌ها در قالب تهدیدها و تحریم‌ها متوقف شده است و این دستاورد کمی نیست.

2- پذیرش حق غنی‌سازی برای دولت ایران پایه حقوقی تمام قطعنامه‌های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های یکجانبه را زیر سئوال می‌برد. چون در تمامی این قطعنامه‌های ظالمانه آمده است ایران حق غنی‌سازی ندارد و باید همه فعالیت‌های خود را در این مورد متوقف کرده و تاسیسات هسته‌ای خود را تعطیل نماید.
حال آنکه ایران عضو ان‌پی‌تی است و طبق ماده 4 ان‌پی‌تی این حق برای همه کشورهای عضو به رسمیت شناخته شده است. اما 1+5 با قلدری اعلام می‌کردند این ما هستیم که می‌گوییم چه کسی حق غنی‌سازی دارد یا ندارد.
بیانات قاطعانه مقام معظم رهبری در هفته گذشته در دیدار با فرماندهان نظامی بسیج و نیز راهپیمایی عظیم یوم‌الله 13آبان، آب پاکی را روی دست دشمنان اسلام و نظام ریخت و به آنها فهماند که ملت ایران از حق غنی‌سازی و برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد. تلاش دولت‌های پیشین در تکمیل چرخه سوخت و ورود به باشگاه هسته‌ای جهان قابل تقدیر است. توافق نشان می‌دهد ما در باشگاه همچنان حضور خواهیم داشت و جزء 11 کشور برجسته جهان در بهره‌مندی از مواهب فناوری‌های هسته‌ای خواهیم بود.

3- بی‌اعتمادی دولت و ملت ایران به 1+5 همچنان باقی خواهد ماند. چون یک بار هم در سال 82 چنین توافق‌هایی داشتیم اما آنها به اقدامات صادقانه ایران وقعی ننهادند و به تعهدات خود عمل نکردند. آمریکا هم که کینه شتری با ملت ایران دارد، یک بار سابقه زدن زیر تعهدات خود را دارد. در اوایل انقلاب که آزادی گروگان‌ها منجر به امضای قرارداد الجزایر و عادی شدن روابط و مناسبات ایران و آمریکا شد، آمریکایی‌ها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند و به نبرد سخت و نرم با ایران ادامه دادند و به قول خودشان از آن زمان تاکنون در یک "نبرد غیر رسمی" با ایران به سر می‌برند. پس هر زمان امکان به هم زدن توافقات و زدن زیر میز مذاکرات وجود دارد. خوشبختانه پیش‌بینی‌های لازم شده است و ما چیزی را از دست نمی‌دهیم و به قول آقای ظریف اگر در این شرایط قرار گیریم؛ "انتخاب‌های دیگر در اختیار داریم."
توافق نشان می‌دهد غربی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که تحریم‌ها فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف نکرده بود. لذا افزایش سانتریفیوژ‌ها را به بیش از این مقدار که هست، یک کابوس برای خود می‌دانستند. لذا مجبور به تن دادن به توافقات بودند. ملت و دولت ما باید هوشمندانه نسبت به نیات طرف مقابل بر خورد کند. هر لحظه انتظار بدعهدی و نقض عهد وجود دارد.

4- توقف خصومت ظاهری دشمن با تدبیر دیپلماتیک جمهوری اسلامی نباید ما را از خصومت پنهان و باطنی آنها غافل کنند. ضمن آنکه، مشکلات اقتصادی کشور به قوت خود باقی است. نباید سطح انتظارات را بالا ببرد و از دولت توقع داشته باشیم در رفع گرانی‌ها و نگرانی‌ها و بیکاری و تورم معجزه کند.
دولت باید در مدیریت مشکلات داخلی با تدبیر عمل کند و به مردم امید رهگشایی و برون رفت از مشکلات را نوید بدهد.
بسیاری از مشکلات کشور ناشی از بی‌تدبیری و نیز ناآگاهی نسبت به راه‌حل‌های دقیق کارشناسی، علمی و همچنین غفلت از ظرفیت‌های عظیم ناشناخته ملت در حل این نارسایی‌هاست.
لذا همبستگی ملی، اتحاد و همدلی دولت و ملت، بسیار مهم است. چهارسال پیش وقتی انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت 85 درصدی برگزار شد و رئیس جمهور با دو سوم آرا دوباره به مسند ریاست جمهوری تکیه زد، کشور در اوج اقتدار و امنیت ملی بود. اما عده‌ای پرچم ذلت و خیانت را بر پا کردند و با طرح دروغ تقلب در انتخابات، بزرگترین ضربه را به اقتدار ملی زدند و کشور را 8 ماه دچار آشوب کردند. منطق آنها این بود که، "دیگی که برای ما نجوشد نمی‌خواهیم برای هیچ کس بجوشد" به همین دلیل حرکت آنها مورد استقبال سران رژیم صهیونیستی و دولت‌های متجاوز غربی بویژه آمریکا و انگلیس قرار گرفت و خیلی زود تحت الحمایه آنها قرار گرفتند. آنها فرصت‌های پیشرفت را از کشور گرفتند و به مدد قدرت‌های جهانی شتافتند تا تهدیدها و تحریم‌ها را تشدید کنند. امروز که عقلانیت سیاسی بر کشور حاکم است دولت آقای روحانی مورد تایید همه جناح‌ها و گروه‌ها قرار دارد و این همبستگی متضمن اقتدار ملی است. به همین دلیل دشمن در برابر اتحاد ملت زانو زده است. این نعمت‌الهی را که با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت به دست آمده، باید قدردان باشیم و خداوند را به خاطر لطف بیکرانش شکر گوییم.
همین مقدار که نتانیاهو توافق ژنو را بد توصیف کرده و "گفته ایران هر چه می‌خواست در این مذاکرات به دست آورد" نشان می‌دهد دستاوردهای ژنو 3 مثبت و قابل تقدیر است.

هارب;433506 نوشت:
چرا "انچه مرقوم داشته اید"؟یعنی چیزی که تو متن نامه اومده.چرا ننوشته "اونچه انجام دادید"؟

به نظرم دلیلش اینه که چندین مورد از مواردی که آقای روحانی در متن نامه نوشتند در عمل اجرا نخواهند شد.


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گام اول مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: منتقدان بعدازخواندن متن توافقنامه ژنو اظهارنظرکنند.

غلامعلی حداد عادل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، گفت: تصور می‌کنم این نتایجی که در مذاکرات هسته‌ای به دست آمده است در گام اول مثبت بوده است و این گام اول را نباید نفی کرد و برای برداشتن گام‌های بعدی با حفظ حقوق ملت باید اقدام کرد.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی درباره انتقادات نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس به مذاکرات هسته ای، افزود: من اصل حساسیت نمایندگان را نسبت به آن چیزی که در ژنو گذشته است را مثبت می‌دانم و ستایش می‌کنم، یعنی نمایندگان به‌عنوان نماینده ملت حق دارند که نسبت به آنچه که توافق شده است حساس باشند، خصوصاً که متن توافق هم صبح امروز در دست نمایندگان نبود.

وی افزود: بعد از انتشار متن موافقت‌نامه و ترجمه آن بهتر می‌شود درباره جزئیات این توافق داوری کرد، مخصوصاً که مقام معظم رهبری هم در پاسخی که به رئیس جمهور دادند، از تلاش گروه مذاکره‌کننده ایرانی اظهار رضایت کردند، این در واقع قدری به نمایندگان آرامش می‌دهد اما نگرانی نمایندگان درباره ماهیت توافق یک امر قابل درک است.

حداد عادل در این باره که توصیه خود به منتقدان، گفت: من توصیه‌ام به همه این است که متن را بخوانند و انتظار ما هم از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این است که در اولین فرصت در مجلس حاضر شوند و برای نمایندگان ملت توضیحات بیشتری بدهند تا برخی ابهامات برطرف شود.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره اینکه برخی نمایندگان انتظار تصویب این توافقنامه در مجلس را دارند، گفت: تصور نمی‌کنم که نیازی باشد که این توافق‌نامه در مجلس بررسی و تصویب شود، اگر چنین چیزی لازم بود قبل از اعزام تیم مذاکره‌کننده باید این را اعلام می‌کردیم، الان موکول کردن به تصویب، نظیر این حق را به طرف مقابل هم می‌دهد و همین مقدار پیشرفتی را هم که در مذاکرات حاصل شده، دچار وقفه می‌کند.

توکلی: مذاکرات با هدایت رهبری نتیجه داد
احمد توکلی، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر طبق اطلاعاتی که تاکنون به ما رسیده مذاکرات مثبت ارزیابی می‌شود، افزود: «بزرگ‌ترین سدی که شکسته شد این است که آنها در برابر حق غنی‌سازی ایران سر تسلیم فرود آوردند.»

توکلی همچنین خاطر نشان کرد:« نکته مهم در این مسئله این است که شما این وضعیت را با وضعیت لیبی مقایسه کنید؛ در لیبی گفته شد که حاضریم بازرسی صورت گیرد که در جواب گفتند شما بکَنید، ببندید و برای ما بفرستید. به همین دلیل دیدیدم همه امکانات خود را جمع کرده و به آمریکا فرستادند. حال شما این وضعیت را با وضعیت ملت ایران مقایسه کنید.»

وی ادامه داد:« البته این ارزیابی براساس اطلاعات به دست آمده تاکنون است اما نمی‌توان کامل قضاوت کرد مگر اطلاعات بیشتری به دست آوریم. »


بروجردی: اولین خاکریز را فتح کردیم

علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز در حاشیه مراسم معارفه رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در مورد مذاکرات ژنو گفت: «بنده فکر می‌کنم تحول مهمی در عرصه مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد و ما موفق شدیم اولین خاکریز را در این عرصه مهم فتح کنیم.»

وی افزود: «به رسمیت شناختن حق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و پذیرفتن اصل غنی‌سازی توسط کشورهای ۱+۵ بی‌شک برای جمهوری اسلامی ایران یک موفقیت محسوب می‌شود.»

بروجردی تصریح کرد: «برنامه‌ریزی برای برداشتن گام‌های بعدی و پذیرفتن اصل توافق‌ها که در نهایت موضوع هسته‌ای از شورای امنیت سازمان ملل به شورای حکام برگردد و ما بتوانیم در یک شرایط عادی به فعالیت‌های خودمان ادامه دهیم برای ما یک موفقیت بود.»

گزارش لحظه به لحظه خبرنگار مشرق از آخرین تحولات توافق هسته‌ای/19:40 [h=1] استقبال کشورهای جهان از توافق هسته‌ای ژنو/ بان‌کی‌مون: توافق ژنو «توافقی تاریخی» برای کشورهای منطقه است/رژیم اسرائیل و عربستان ناراضی از توافق +تصاویر و فیلم [/h] توافق هسته ای تاریخی میان ایران و شش کشور پس از پنج روز مذاکرات فشرده در اولین ساعات صبح امروز نهایی شد. گروه بین‌الملل مشرق - پس از چهار روز مذاکرات فشرده در ژنو، وزرای خارجه هفت کشور حاضر در مذاکرات هسته‌ای در نهایت، در اولین ساعات صبح روز پنجم به توافق رسیدند. پس از این توافق بازار تبریک‌ها، دست دادن‌ها و عکس‌های یادگاری وزرای خارجه در ژنو بسیار داغ بود.

**گزارش کامل و جزئیات روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 به همراه حواشی و تصاویر آن را می‌توانید از

اینجا
مشاهده کنید.**


**گزارش کامل و جزئیات روز سوم مذاکرات ایران و 1+5 به همراه حواشی و تصاویر آن را می‌توانید از
اینجا
مشاهده کنید.**



خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، در ادامه اخبار، حواشی و تحولات مذاکرات، بازتاب‌ها و اخبار پیرامون توافق هسته‌ای را به اطلاع مخاطبان محترم می‌رساند:


19:40 کشور عربستان و رژیم صهیونیستی تا کنون از توافق هسته‌ای ایران و شش کشور ابراز نگرانی و نارضایتی کرده‌اند.
19:35 بی‌بی‌سی: طبق توافق‌نامه، اورانیومی که ایران غنی‌سازی کرده است از بین نمی‌رود و در بخش‌های دیگری از برنامه هسته‌ای این کشور استفاده خواهد شد.
19:30 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توافقنامه ژنو را یک موفقیت خواند، اما در عین حال هشدار داد که این اولین گام از روندی طولانی و دشوار است.
19:00 تشکیلات خودگران فلسطین هم در پیامی از توافق هسته‌ای ایران و شش کشور استقبال کرد.
17:05 نوری‌المالکی، نخست‌وزیر عراق نیز با استقبال از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران گام بزرگی در جهت حفظ ثبات و امنیت منطقه و دور کردن آن از تنش است.
16:50 وزیر جنگ رژیم اسرائیل: توافق اتمی با ایران، دستاوردی برای غرب نیست بلکه تسلیم شدن در برابر فریب و تهاجم خوشرویی ایران است.
16:45 وزیر اطلاع رسانی سوریه: توافق ژنو انزوای کسانی که منطق زور را بر منطق گفتگو ترجیح می‌دهند، افزایش خواهد داد.
15:20 بیانیه نتانیاهو: ایران جامعه جهانی را فریب داده است. اشتباه بزرگی رخ داد. تحریم‌هایی که سال‌ها طول کشید تا وضع شود در حال کم‌رنگ شدن است.توافق هسته‌ای با ایران، جهان را خطرناک‌تر از گذشته کرده است.
14:45 بان‌کی‌مون با ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای ایران در ژنو گفت: توافق به دست آمده یک «توافق تاریخی» برای کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود.
14:40 دولت سوریه در بیانیه‌ای از «توافق تاریخی» ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای در ژنو استقبال کرد.
14:20 به گزارش شبکه‌های خبری اسرائیل، قرار است بنیامین نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 بیانیه‌ای قرائت کند.
12:50 رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور: دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ای است/ ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها همواره شاخص خط مستقیم حرکت مسؤولان این بخش باشد.
12:40 وستروله وزیر خارجه آلمان: توافق ایران و 1+5 بر حق غنی‌سازی صلح‌آمیز ایران تأکید می‌کند.
12:30 وزیر خارجه انگلیس: توافق با ایران نشان داد که کار کردن با این کشور امکان‌پذیر است و مشکلات به وسیله دیپلماسی قابل حل هستند.
12:15 وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل: توافق بدی صورت گرفت و کار را برای رسیدن به راه‌حل درست، سخت‌تر از قبل کرد.
12:00 خبرگزاری 'رویترز' به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی: باراک اوباما امروز درباره نگرانی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق گروه 1+5 با ایران با وی گفتگو می‌کند.
10:50 فابیوس: براساس توافق‌نامه هسته‌ای، ایران حق غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای خواهد داشت. بعد از یک دهه ناامیدی، این پیشرفتی است که برای جامعه بین‌المللی و امنیت منطقه و جهان حائز اهمیت است.
10:30 نتانیاهو: توافق با ایران "توافقی بد" بود.
10:00 وزیر خارجه انگلیس: توافق با ایران برای تمام جهان خوب است.
08:35 دکتر ظریف و کاترین اشتون با صدور بیانیه ای مشترک، توافق صورت گرفته را گام اول در مسیر تعامل سازنده خواندند.

08:30 باراک اوباما درباره توافق هسته ای ایران و 1+5 صحبت کرد.اوباما: "ما تلاش کردیم که جلوی مسیر احتمالی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را بگیریم و با این توافق در ماههای آینده و برای **نخستین بار در سالهای گذشته، برنامه هسته ای ایران پیشرفت نخواهد کرد.
**تحریم ها تاثیر گذاشتند و با روی کار آمدن آقای روحانی رایزنی های بسیار فشرده ای با ایران داشتیم و امروز دیپلماسی راهی را در برابر ما گشود.
**در برابر ما بخشی از تحریم ها را به حالت تعلیق در می آوریم و این می تواند آغازی برای تعامل ایران و جامعه جهانی باشد.
**در نهایت این دیپلماسی است که می تواند ما را به نتیجه برساند.
**گام اولی که امروز به آن رسیدیم، مهمترین پیشرفتی است که ما در برابر برنامه هسته ای ایران داشتیم

07:35 نشست خبری دکتر ظریف هم اکنون با خبرنگاران ایرانی درحال برگزاری است.ظریف: در قسمت اهداف و در قسمت گام نهایی سند توافق، حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده است.**اقدامات شش ماه اول قابل بازگشت خواهد بود.**در صورت مشاهده هرگونه بدقولی و نقض عهد از طرف مقابل، اقدامات اعتمادساز متوقف خواهد شد.**ما در شرایطی قرار نداریم که یکطرفه تعهداتمان عمل کنیم. ما با هدف رسیدن به توافقی جامع، با چشمی باز و با حراست از حقوق مردم **این آمادگی را داریم در صورت رسیدن به این باور که طرف مقابل قصد احترام به حقوق ایران ندارد، راه دیگری را پیش بگیریم.**طرف مقابل تمام راه های غلط را امتحان کرده است و به نتیجه نرسیده است.**آنچه که توافق را برای ما معامله غرب ساخته است و رسانه های غربی گفته اند، شناسایی حقوق ایران است.**رسانه های غربی تلاش خواهند کرد واقعیات را وارونه نشان دهند.**آنچه که نتانیاهو را عصبانی کرده است شناسایی برنامه صلح آمیز هسته ای و حق ایران است.**در گام اول در مورد پروتکل الحاقی بحثی صورت نگرفته است و کلا این مسأله به عهده مجلس شورای اسلامی است.**مواد 20 درصدی ایران برای راکتور تهران به میله سوختی تبدیل خواهد شد.**تعداد سانتریفیوژهای نطنز و فردو هیچ تغییری نخواهد کرد.
07:25 نشست خبری جان کری آغاز شد.

کری: هدف مذاکرات مشخص بود: ایران باید ثابت می کرد ماهیت برنامه اش صلح آمیز است.**تأکید می کنم این توافق دوستان ما در منطقه و همپیمان ما اسرائیل را در شرایط امن تری قرار خواهد داد.**از تلاش های وزیر خارجه ظریف برای رسیدن به این توافق تشکر می کنم.**ما زمان و فضا را برای رسیدن به توافقی جامع فراهم کردیم که به هدفی که رئیس جمهور اوباما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای برسیم.**ما معتقدیم این تحریم ها بود که ما را به مذاکرات امروز آورد.**تصور نکنید که تحریم ها تمام شده است. هدف تحریم ها تضمین برای ادامه مذاکرات است.**ما برای متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای هر اقدامی انجام خواهیم داد.**اقداماتی که ما متعهد شده ایم به انجام آن، به مدت شش ماه انجام خواهد شد.**توافق هسته ای در وهله اول دسترسی روزانه به تاسیسات هسته ای اصلی خواهیم داشت.**ایران موافقت کرده است که غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند.**ایران ذخایر اورانیوم 3.5 درصد خود را در شش ماه اینده افزایش نخواهد داد.**ایران در شش ماه آینده راکتور اراک را راه اندازی و تزریق سوخت نخواهد کرد.**درباره برنامه هسته ای ایران با اسرائیل اختلاف تاکتیکی داریم.
07:15 نشست خبری دکتر ظریف هم اکنون درحال برگزاری است.

07:15خبرنگاران خارجی طرفدار کشورهای غربی نیز با شنیدن خبر این توافق، نسبت به چنین توافقی ابراز شگفتی کرده اند.

07:10 براساس این سند توافق ،هیچ تحریمی به تحریم های کنونی بر ضد کشورمان اضافه نخواهد شد.

**تحریم نفتی ایران متوقف می شود و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ و در آمدهای نفتی آزاد خواهد شد.


**تحریم پتروشیمی به طور کامل رفع و تحریم صنایع خودروسازی برداشته می شود.


** تحریم طلا و فلزات گرانبها برداشته می شود و تحریم های بیمه و حمل و نقل و مرتبط با نفت بطور کلی برداشته می شود.


**حق غنی سازی ایران هم در عمل و هم در گفتار در دو جای متن به رسمیت شناخته شد.


**براساس این توافق ساختار برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به طور کامل حفظ می شود و هیچ عقبگردی وجود ندارد و غنی سازی ادامه می یابد.


**فردو و نطنز هم به کارشان در سطح کنونی ادامه می دهند.


**براساس این توافق، در مقابل جمهوری اسلامی ایران یکسری اقدامات اعتمادساز انجام می دهد.


**جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اقدام اعتمادساز ظرف 6 ماه آینده فعالیت های خود در اراک، نطنز و فردو را گسترش بیشتر نخواهد داد، ولی غنی سازی زیر 5 درصد و تولید مواد غنی شده مربوطه در فردو و نطنز همچون گذشته ادامه می یابد.


**تحقیق و توسعه در برنامه هسته ای ایران هم ادامه پیدا خواهد کرد.


**بر طبق این توافق تولید اورانیوم 20 درصد در شش ماه آینده به دلیل عدم نیاز ادامه پیدا نخواهد کرد. تمام اورانیوم غنی شده در داخل کشور باقی می ماند و هیچ ماده ای از کشور خارج نخواهد شد.


07:00به گزارش خبرنگار مشرق از ژنو، اطلاعات اولیه بدست آمده نشان می دهد توافق به سود ایران و پیروزی بزرگی برای کشورمان است و وزرای خارجه فرانسه و انگلیس با ناراحتی جلسه 1+5 و هتل را ترک کردند.

06:45 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تا ساعتی دیگر درباره توافق صورت گرفته با ایران صحبت خواهد کرد.

06:45 وزرای خارجه ایران و شش کشور تا دقایقی دیگر رسما تفاهمنامه را امضا خواهند کرد.

06:00 وزیر خارجه ایران رسما از توافق هسته ای کشورمان با 1+5 خبر داد.

02:45 مقدمات برگزاری نشست خبری ظریف و اشتون در حال انجام است. زمان برگزاری این نشست هنوز معلوم نیست.


02:10 عراقچی: 98 درصد موارد اختلافی حل شده است. 2 درصد دشواری پیش رو داریم.

02:05روزنامه نیویورک تایمز و برخی منابع خبری داخلی به نقل یک منبع آگاه مفاد توافق احتمالی ایران و 1+5 را در حالی منتشر کرده اند که تاکنون بر محرمانه بودن مذاکرات تأکید شده است.
گفتنی است منابع ایرانی حاضر در مذاکرات این گمانه زنی ها را تکذیب کرده و آن را شایعات رسانه ای خوانده اند.

براساس این گزارش ایران در صورت نهایی شدن توافق:
به مدت 6 ماه غنی سازی 20 درصدی را متوقف خواهد کرد.
خنثی سازی مواد 20 درصدی موجود
عدم تولید و توسعه سانتریفیوژهای جدید
پذیرش سقف ذخیره سازی مواد غنی شده 5 درصد
تعلیق 6 ماهه فعالیت ها در راکتور آب سنگین اراک
دسترسی و بازرسی های فراتر از پادمان
امضای توافق با آژانس در مسائل باقی مانده

در مقابل تعهد طرف غربی بدین شرح خواهد بود:
بازگشت هشت و نیم تا ده میلیارد دلار از منابع ایران با رفع تحریم فلزات گرانبها، خودرو، قطعات هواپیما، اموال بلوکه شده و رفع تحریم چند بانک

02:10 عراقچی: مذاکرات ممکن است تا صبح طول بکشد. سقف زمانی مذاکرات فردا ظهر خواهد بود.
هرجا احساس کنیم مذاکرات به نتیجه نمی رسد آن را قطع می کنیم.

02:00 عراقچی : توافقی که در آن حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده باشد مورد قبول ما نیست. پذیرش شفاهی حق ایران برای غنی سازی مورد قبول ما نیست و باید در سند توافق مکتوب شود.

01:50به گزارش خبرنگار مشرق تنها مورد اختلافی باقی مانده برای رسیدن به توافق، پذیرش رسمی حق ایران برای غنی سازی در خاک خود است.


00:30یک دیپلمات هیئت مذاکره‌کننده آلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق: مذاکرات و نشست‌ها تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت و به روز آینده موکول نخواهد شد.

23:50 با پایان نشست دو جانبه دکتر ظریف و اشتون، نشست سه ‌جانبه با حضور جان کری آغاز شد.

23:00مذاکرات دو جانبه دکتر ظریف و خانم اشتون هم‌اکنون در جریان است.


22:00 دکتر ظریف با وزیر خارجه سوئیس دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌های سوئیس برای میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 تقدیر کرد.
تصاویر دیدار وزیر خارجه با همتای سوئیسی‌اش را از اینجا مشاهده کنید.


21:20 نشست کاترین اشتون با وزرای خارجه شش کشور همچنان ادامه دارد.


20:50 نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و چین به پایان رسید.


20:30 بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا، قرار است جان کری فردا 24 نوامبر برای دیدار و گفت‌وگو با ویلیام هیگ درباره مسأله سوریه و برنامه هسته‌ای ایران به لندن برود.


20:20 نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و چین آغاز شد.
گزارش تصویری این نشست را از اینجا مشاهده کنید.





19:00 جان کری وزیر خارجه آمریکا برای خرید سوغاتی و شکلات (سوغات سوئیس) محل مذاکرات را ترک کرده است.


18:40 عراقچی: مذاکرات در حال بالا و پایین شدن است. امیدواریم امشب به نتیجه برسیم. ممکن است مذاکرات فردا نیز ادامه پیدا کند.


17:10 دیدار سه جانبه ظریف، کری و اشتون به پایان رسید.


16:50 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه: ایران و 1+5 به توافق نزدیک شده‌اند.


16:00 دیدار سه جانبه ظریف، کری و اشتون آغاز شد.


15:45 وزیر خارجه چین وارد هتل محل مذاکرات شد.


14:45 عراقچی: روز چهارم مذاكرات سخت و نفس‌گير است. وزرا آمده اند. اميدوارم براي تصميم گيري‌هاي سخت آماده باشند.


14:25 نشست ظریف و اشتون به پایان رسید.


14:00 ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در بدو ورود به هتل اینترکنتینانتال در جمع خبرنگاران اظهارات تندی را بر ضد ایران بیان داشت.
ویلیام هیگ گفت: برنامه هسته‌ای ایران بزرگترین تهدید برای امنیت خاورمیانه است ومی توان گفت که دلیل سایر بی‌ثباتی‌های خاورمیانه هم هست.


ویلیام هیگ در جمع خبرنگاران

**برای انجام مذاکرات بسیار مهمی به اینجا آمده‌ایم.
**ما اینجا هستیم تا بتوانیم مواضع مشترکی داشته باشیم و در صورت نیاز به تصمیم‌گیری، به سرعت تصمیم‌ بگیریم.
**حضور ما در ژنو به این معنا نیست که همه چیز تمام شده است.
**اینجا هستیم تا بگوییم نکات زیادی وجود دارد تا حل شود.


فیلم حضور ویلیام هیگ در جمع خبرنگاران

13:40 جلسه معاونین دقایقی پیش به پایان رسید.


13:05 دیدار محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در چهارمین روز از مذاکرات آغاز شد.


13:00 دیدار جان کری و لوران فابیوس پس از 15 دقیقه به پایان رسید.


12:45 وزیر خارجه آلمان وارد هتل اینترکنتینانتال شد.


حضور وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران



12:40 به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق، سرگئی لاوروف شب گذشته جلسه‌ای خصوصی با خبرنگاران رسانه‌های روسیه برگزار کرد. وزیر خارجه روسیه در این دیدار نکاتی را به خبرنگاران روسی گوشزد که مهم‌ترین آن‌ها بدین شرح است:
** در تحلیل‌ها و اخبار ارسالی از ژنو ایران را مانع و مخالف با توافق نشان داده نشود.
** مهمترین اختلاف باقی مانده میان ایران و کشورهای 1+5 مسأله آب سنگین اراک است و بر سر دیگر مسائل توافق شده است.
** توافق ایران و 1+5 در نشست جاری بسیار محتمل است.


12:40 جان کری پس از دیداری کوتاه با کاترین اشتون، هم‌اکنون با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار می‌کند.


12:30 سخنگوی هیأت آلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق: وزیر خارجه آلمان تا 20 دقیقه دیگر وارد ژنو خواهد شد. وستروله پس از ورود به ژنو در جمع خبرنگاران صحبت خواهد کرد.


12:15 شبکه خبری العربیه: ایران و غرب به توافقی تاریخی نزدیک شده‌اند.


12:00 وانگ ئیی وزیر خارجه چین وارد ژنو شد.





12:00 جان کری تا دقایقی دیگر با لوران فابیوس و پس از آن با سرگئی لاوروف دیدار خواهد کرد.




11:30 جلسات کارشناسی در سطح معاونین 1+5 و هیأت ایرانی هم‌اکنون در حال برگزاری است.


10:00 جان کری وارد ژنو شد. وی ابتدا با نمایندگان هیأت آمریکایی و سپس با کاترین اشتون دیدار خواهد کرد.


09:10 فابیوس وزیر خارجه فرانسه وارد ژنو شد/فابیوس: به توافق امیدوارم.
فابیوس در بدو ورود به ژنو گفت: من به توافق امیدوارم، اما این توافق باید محکم باشد. من برای این کار به اینجا آمده‌ام.


08:45 وستروله وزیر خارجه آلمان هم راهی ژنو شد.


08:00 نشست ایران و 1+5 ساعت 11 به وقت تهران آغاز خواهد شد.



گروه بین‌الملل مشرق - دیدارهای دوجانبه ایران با نمایندگان 1+5، وزیر خارجه روسیه و کاترین اشتون تا نیمه شب گذشت ادامه پیدا کرد و نشانه‌های نزدیک شدن به توافق اولیه در ژنو به چشم می‌خورد.


پس از حضور شب گذشته سرگئی لاوروف، صبح امروز (چهارشنبه) جان کری و لوران فابیوس وزرای خارجه آمریکا و فرانسه هم وارد ژنو شدند.

وزرای امور خارجه چین و آلمان نیز در راه ژنو هستند.

شب گذشته سرگئی لاوروف با کاترین اشتون و محمد جواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

**گزارش کامل و جزئیات روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 به همراه حواشی و تصاویر آن را می‌توانید از

اینجا
مشاهده کنید.**


**گزارش کامل و جزئیات روز سوم مذاکرات ایران و 1+5 به همراه حواشی و تصاویر آن را می‌توانید از
اینجا
مشاهده کنید.**






خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، آخرین اخبار، تحولات و حواشی دومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 را بصورت لحظه به لحظه و با بروز رسانی همین قالب خبری، به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رساند.

10:50 فابیوس: براساس توافق‌نامه هسته‌ای، ایران حق غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای خواهد داشت. بعد از یک دهه ناامیدی، این پیشرفتی است که برای جامعه بین‌المللی و امنیت منطقه و جهان حائز اهمیت است.

10:30 نتانیاهو: توافق با ایران "توافقی بد" بود.

10:00 وزیر خارجه انگلیس: توافق با ایران برای تمام جهان خوب است.

08:35 دکتر ظریف و کاترین اشتون با صدور بیانیه ای مشترک، توافق صورت گرفته را گام اول در مسیر تعامل سازنده خواندند.

08:30 باراک اوباما درباره توافق هسته ای ایران و 1+5 صحبت کرد.
اوباما: "ما تلاش کردیم که جلوی مسیر احتمالی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را بگیریم و با این توافق در ماههای آینده و برای **نخستین بار در سالهای گذشته، برنامه هسته ای ایران پیشرفت نخواهد کرد.
**تحریم ها تاثیر گذاشتند و با روی کار آمدن آقای روحانی رایزنی های بسیار فشرده ای با ایران داشتیم و امروز دیپلماسی راهی را در برابر ما گشود.
**در برابر ما بخشی از تحریم ها را به حالت تعلیق در می آوریم و این می تواند آغازی برای تعامل ایران و جامعه جهانی باشد.
**در نهایت این دیپلماسی است که می تواند ما را به نتیجه برساند.
**گام اولی که امروز به آن رسیدیم، مهمترین پیشرفتی است که ما در برابر برنامه هسته ای ایران داشتیم

07:35 نشست خبری دکتر ظریف هم اکنون با خبرنگاران ایرانی درحال برگزاری است.
ظریف: در قسمت اهداف و در قسمت گام نهایی سند توافق، حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده است.
**اقدامات شش ماه اول قابل بازگشت خواهد بود.
**در صورت مشاهده هرگونه بدقولی و نقض عهد از طرف مقابل، اقدامات اعتمادساز متوقف خواهد شد.
**ما در شرایطی قرار نداریم که یکطرفه تعهداتمان عمل کنیم. ما با هدف رسیدن به توافقی جامع، با چشمی باز و با حراست از حقوق مردم **این آمادگی را داریم در صورت رسیدن به این باور که طرف مقابل قصد احترام به حقوق ایران ندارد، راه دیگری را پیش بگیریم.
**طرف مقابل تمام راه های غلط را امتحان کرده است و به نتیجه نرسیده است.
**آنچه که توافق را برای ما معامله غرب ساخته است و رسانه های غربی گفته اند، شناسایی حقوق ایران است.
**رسانه های غربی تلاش خواهند کرد واقعیات را وارونه نشان دهند.
**آنچه که نتانیاهو را عصبانی کرده است شناسایی برنامه صلح آمیز هسته ای و حق ایران است.
**در گام اول در مورد پروتکل الحاقی بحثی صورت نگرفته است و کلا این مسأله به عهده مجلس شورای اسلامی است.
**مواد 20 درصدی ایران برای راکتور تهران به میله سوختی تبدیل خواهد شد.
**تعداد سانتریفیوژهای نطنز و فردو هیچ تغییری نخواهد کرد.

07:25 نشست خبری جان کری آغاز شد.




کری: هدف مذاکرات مشخص بود: ایران باید ثابت می کرد ماهیت برنامه اش صلح آمیز است.
**تأکید می کنم این توافق دوستان ما در منطقه و همپیمان ما اسرائیل را در شرایط امن تری قرار خواهد داد.
**از تلاش های وزیر خارجه ظریف برای رسیدن به این توافق تشکر می کنم.
**ما زمان و فضا را برای رسیدن به توافقی جامع فراهم کردیم که به هدفی که رئیس جمهور اوباما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای برسیم.
**ما معتقدیم این تحریم ها بود که ما را به مذاکرات امروز آورد.
**تصور نکنید که تحریم ها تمام شده است. هدف تحریم ها تضمین برای ادامه مذاکرات است.
**ما برای متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای هر اقدامی انجام خواهیم داد.
**اقداماتی که ما متعهد شده ایم به انجام آن، به مدت شش ماه انجام خواهد شد.
**توافق هسته ای در وهله اول دسترسی روزانه به تاسیسات هسته ای اصلی خواهیم داشت.
**ایران موافقت کرده است که غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند.
**ایران ذخایر اورانیوم 3.5 درصد خود را در شش ماه اینده افزایش نخواهد داد.
**ایران در شش ماه آینده راکتور اراک را راه اندازی و تزریق سوخت نخواهد کرد.
**درباره برنامه هسته ای ایران با اسرائیل اختلاف تاکتیکی داریم.

07:15 نشست خبری دکتر ظریف هم اکنون درحال برگزاری است.

07:15خبرنگاران خارجی طرفدار کشورهای غربی نیز با شنیدن خبر این توافق، نسبت به چنین توافقی ابراز شگفتی کرده اند.

07:10 براساس این سند توافق ،هیچ تحریمی به تحریم های کنونی بر ضد کشورمان اضافه نخواهد شد.

**تحریم نفتی ایران متوقف می شود و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ و در آمدهای نفتی آزاد خواهد شد.


**تحریم پتروشیمی به طور کامل رفع و تحریم صنایع خودروسازی برداشته می شود.


** تحریم طلا و فلزات گرانبها برداشته می شود و تحریم های بیمه و حمل و نقل و مرتبط با نفت بطور کلی برداشته می شود.


**حق غنی سازی ایران هم در عمل و هم در گفتار در دو جای متن به رسمیت شناخته شد.


**براساس این توافق ساختار برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به طور کامل حفظ می شود و هیچ عقبگردی وجود ندارد و غنی سازی ادامه می یابد.


**فردو و نطنز هم به کارشان در سطح کنونی ادامه می دهند.


**براساس این توافق، در مقابل جمهوری اسلامی ایران یکسری اقدامات اعتمادساز انجام می دهد.


**جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اقدام اعتمادساز ظرف 6 ماه آینده فعالیت های خود در اراک، نطنز و فردو را گسترش بیشتر نخواهد داد، ولی غنی سازی زیر 5 درصد و تولید مواد غنی شده مربوطه در فردو و نطنز همچون گذشته ادامه می یابد.


**تحقیق و توسعه در برنامه هسته ای ایران هم ادامه پیدا خواهد کرد.


**بر طبق این توافق تولید اورانیوم 20 درصد در شش ماه آینده به دلیل عدم نیاز ادامه پیدا نخواهد کرد. تمام اورانیوم غنی شده در داخل کشور باقی می ماند و هیچ ماده ای از کشور خارج نخواهد شد.


07:00به گزارش خبرنگار مشرق از ژنو، اطلاعات اولیه بدست آمده نشان می دهد توافق به سود ایران و پیروزی بزرگی برای کشورمان است و وزرای خارجه فرانسه و انگلیس با ناراحتی جلسه 1+5 و هتل را ترک کردند.

06:45 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تا ساعتی دیگر درباره توافق صورت گرفته با ایران صحبت خواهد کرد.

06:45 وزرای خارجه ایران و شش کشور تا دقایقی دیگر رسما تفاهمنامه را امضا خواهند کرد.

06:00 وزیر خارجه ایران رسما از توافق هسته ای کشورمان با 1+5 خبر داد.

02:45 مقدمات برگزاری نشست خبری ظریف و اشتون در حال انجام است. زمان برگزاری این نشست هنوز معلوم نیست.


02:10 عراقچی: 98 درصد موارد اختلافی حل شده است. 2 درصد دشواری پیش رو داریم.

02:05روزنامه نیویورک تایمز و برخی منابع خبری داخلی به نقل یک منبع آگاه مفاد توافق احتمالی ایران و 1+5 را در حالی منتشر کرده اند که تاکنون بر محرمانه بودن مذاکرات تأکید شده است.
گفتنی است منابع ایرانی حاضر در مذاکرات این گمانه زنی ها را تکذیب کرده و آن را شایعات رسانه ای خوانده اند.

براساس این گزارش ایران در صورت نهایی شدن توافق:
به مدت 6 ماه غنی سازی 20 درصدی را متوقف خواهد کرد.
خنثی سازی مواد 20 درصدی موجود
عدم تولید و توسعه سانتریفیوژهای جدید
پذیرش سقف ذخیره سازی مواد غنی شده 5 درصد
تعلیق 6 ماهه فعالیت ها در راکتور آب سنگین اراک
دسترسی و بازرسی های فراتر از پادمان
امضای توافق با آژانس در مسائل باقی مانده

در مقابل تعهد طرف غربی بدین شرح خواهد بود:
بازگشت هشت و نیم تا ده میلیارد دلار از منابع ایران با رفع تحریم فلزات گرانبها، خودرو، قطعات هواپیما، اموال بلوکه شده و رفع تحریم چند بانک

02:10 عراقچی: مذاکرات ممکن است تا صبح طول بکشد. سقف زمانی مذاکرات فردا ظهر خواهد بود.
هرجا احساس کنیم مذاکرات به نتیجه نمی رسد آن را قطع می کنیم.

02:00 عراقچی : توافقی که در آن حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده باشد مورد قبول ما نیست. پذیرش شفاهی حق ایران برای غنی سازی مورد قبول ما نیست و باید در سند توافق مکتوب شود.

01:50به گزارش خبرنگار مشرق تنها مورد اختلافی باقی مانده برای رسیدن به توافق، پذیرش رسمی حق ایران برای غنی سازی در خاک خود است.


00:30یک دیپلمات هیئت مذاکره‌کننده آلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق: مذاکرات و نشست‌ها تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت و به روز آینده موکول نخواهد شد.

23:50 با پایان نشست دو جانبه دکتر ظریف و اشتون، نشست سه ‌جانبه با حضور جان کری آغاز شد.

23:00مذاکرات دو جانبه دکتر ظریف و خانم اشتون هم‌اکنون در جریان است.


22:00 دکتر ظریف با وزیر خارجه سوئیس دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌های سوئیس برای میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 تقدیر کرد.
تصاویر دیدار وزیر خارجه با همتای سوئیسی‌اش را از اینجا مشاهده کنید.


21:20 نشست کاترین اشتون با وزرای خارجه شش کشور همچنان ادامه دارد.


20:50 نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و چین به پایان رسید.


20:30 بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا، قرار است جان کری فردا 24 نوامبر برای دیدار و گفت‌وگو با ویلیام هیگ درباره مسأله سوریه و برنامه هسته‌ای ایران به لندن برود.


20:20 نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و چین آغاز شد.
گزارش تصویری این نشست را از اینجا مشاهده کنید.






19:00 جان کری وزیر خارجه آمریکا برای خرید سوغاتی و شکلات (سوغات سوئیس) محل مذاکرات را ترک کرده است.


18:40 عراقچی: مذاکرات در حال بالا و پایین شدن است. امیدواریم امشب به نتیجه برسیم. ممکن است مذاکرات فردا نیز ادامه پیدا کند.


17:10 دیدار سه جانبه ظریف، کری و اشتون به پایان رسید.


16:50 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه: ایران و 1+5 به توافق نزدیک شده‌اند.


16:00 دیدار سه جانبه ظریف، کری و اشتون آغاز شد.


15:45 وزیر خارجه چین وارد هتل محل مذاکرات شد.


14:45 عراقچی: روز چهارم مذاكرات سخت و نفس‌گير است. وزرا آمده اند. اميدوارم براي تصميم گيري‌هاي سخت آماده باشند.


14:25 نشست ظریف و اشتون به پایان رسید.


14:00 ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در بدو ورود به هتل اینترکنتینانتال در جمع خبرنگاران اظهارات تندی را بر ضد ایران بیان داشت.
ویلیام هیگ گفت: برنامه هسته‌ای ایران بزرگترین تهدید برای امنیت خاورمیانه است ومی توان گفت که دلیل سایر بی‌ثباتی‌های خاورمیانه هم هست.


ویلیام هیگ در جمع خبرنگاران

**برای انجام مذاکرات بسیار مهمی به اینجا آمده‌ایم.
**ما اینجا هستیم تا بتوانیم مواضع مشترکی داشته باشیم و در صورت نیاز به تصمیم‌گیری، به سرعت تصمیم‌ بگیریم.
**حضور ما در ژنو به این معنا نیست که همه چیز تمام شده است.
**اینجا هستیم تا بگوییم نکات زیادی وجود دارد تا حل شود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری کار را به جایی رساندند که غرب چاره‌ای جز امضای توافقنامه نداشت،‌ گفت: سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان بسیج معادلات مذاکرات ژنو را تغییر داد.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی در همایش فرهنگیان بسیجی قزوین با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان بسیج معادلات مذاکرات ژنو را تغییر داد، اظهار کرد: پذیرش حق غنی سازی دستاورد بزرگی برای ملت ایران است و این یک پیروزی سیاسی بزرگ برای جمهوری اسلامی بوده که سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه بسیار تاثیر گذار بود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان مقتدرانه خود در جمع بسیجیان نحوه مقابله با استکبار را تبیین و روشن کردند و به دشمنان این پیام را دادند که ایران به هیچ عنوان از حق مسلم خود کوتاه نمی‌آید.

2 سناریو استکبار برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی

زاکانی تصریح کرد: دشمن دو سناریو را همیشه دنبال کرده که یکی منقرض کردن نظام اسلامی است و سناریوی دیگر این که اگر به این مسئله دست پیدا نکرد بتواند ما را وارد بازیی بکند که نتیجه آن محدود و از درون متلاشی شدن این نظام باشد و نگذارد پیام انقلاب به دنیا صادر شود.

وی تاکید کرد: در مقابل رهبر معظم انقلاب نیز از یک سو شرایطی را دنبال می‌کند که اقتدار ایران به اوج خود برسد و جریان انقلاب و بیداری اسلامی در سایر کشورها تجلی پیدا کند، از سوی دیگر به دنبال مصونیت و انسجام در داخل کشور است.

مقام معظم رهبری کار را به جایی رساندند که غرب چاره‌ای جز امضای توافقنامه نداشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب با حمایت قوی خود از تیم مذاکره کننده این موضوع را روشن کرودند که این‌ها سربازان این وطن هستند و نگاه ما به ایشان باید نگاه " اشداء علی الکفار رحماء بینهم " باشد و کار را به جایی بردند که غرب چاره‌ای جز مصالحه و امضا کردن این توافقنامه نداشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با مشخص کردن خطوط قرمز در زمینه حقوق ملت ایران و واگذار کردن جزئیات به تیم مذاکره کننده این هدف را دنبال کردند که بیشترین سود نصیب جمهوری اسلامی شود.


لا حول و لا قوة الا بالله

سلام و ی کم تبریک بابت اینکه به نظرم بیشتر ما کوتاه اومدیم تا غرب
حق غنی سازی ما با امضای npt به رسمیت شناخته شده بود فقط چند کشور نمیخواستند قبول کنند
حالا این چند کشور این حق رو قبول کردند در عوض ما توقف غنی سازی 20% و اضافه نکردن تعداد سانتریفیوژها رو قبول کردیم
در کل خدا رو شکر

كبوتر حرم;433655 نوشت:
حالا این چند کشور این حق رو قبول کردند

قبول کردن؟!!یعنی قبول کردن تو خاک ایران غنی سازی بشه؟و همه ی نیازمون چه برای نیروگاه بوشهر و چه نیروگاههایی که در اینده خواهیم داشت در ایران تامین شه؟(گرچه پیشرفت برناکه متوقف شه خبری از نیروگاه های جدید نیست...).منظورتون این بند است:

Involve a mutually defined enrichment programme with mutually agreed parameters consistent with practical needs, with agreed limits on scope and level of enrichment activities, capacity, _where it is carried out, and stocks of enriched uranium, for a period to be agreed upon.

ترجمه : در پیش گرفتن یک برنامه غنی سازی مورد توافق دو طرف با در نظر گرفتن معیار‌های منطبق بر نیازمندی‌های عملی و نیز اعمال محدودیت بر گستره و سطح فعالیت‌های غنی سازی، ظرفیت آن، محل انجام آن و ذخایر اورانیوم غنی شده، برای مدت زمان مورد توافق

یا بند دیگه ای در توافق نامه بوده که من ندیدم؟اگه هست به منم بگین لطفا.متن کاملش اینجا هست:
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/265757/%D9%85%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-15

درود و سلام میفرستم بر روح پرفتوح شهیدان هسته ای روحشان شاد و راهشان پر راهرو
با رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران دل امام امت و شهدا بخصوص شهدای هسته ای که سالهای سال در این راه گام برداشتند و ملت ایران شاد شد البته این هم فراموش نشود فضل و دست خدا و ائمه و شهدا و دعای امام خامنه ای عزیز و امت پشت سر تیم مذاکره کننده بود

برای سلامتی امام خامنه ای صلوات

s-m-a-h.blogfa.com
مادر جان یا زهرا سلام الله علیها

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
گفته های جناب ظریف و جان کری با هم تعارض دارند:
جان کری مشخصاً گفت که این توافق نامه حق غنی سازی ایران را به رسمیت نمی شناسد.منبع.
جناب ظریف می گویند که "دنیا «برنامه غنی سازی ایران» را به رسمیت شناخت".منبع.
حال آیا این دو حرف یکی هستند؟البته ممکن است گفته شود به رسمیت شناختن «برنامه غنی سازی ایران» با به رسمیت شناختن «حق غنی سازی ایران» متفاوت است.هر چند هنگام شنیدن مورد اول،ذهن همه به سمت مورد دوم می رود.اگر صرف توافق کردن درباره «برنامه غنی سازی ایران» به معنی به رسمیت شناختن «برنامه غنی سازی ایران» باشد،در اینصورت در سال 82 در توافق نامه بروکسل و سال 83 در توافق نامه پاریس،به علت صرف توافق،این برنامه به رسمیت شناخته شده بود.لذا این دستاورد جدیدی نیست.

طبق اصل 125 قانون اساسی،امضای عهدنامه‏ ها، مقاوله‏ نامه ‏ها، موافت‏نامه ‏ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولتها و همچنین امضای پیمان‏ های مربوط به اتحادیه‏ های بین‏ المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رییس جمهور یا نماینده قانونی او است.
یعنی طبق این اصل،موافقت مجلس با توافق نامه مقدم است.لذا ابتدا باید موافقت نامه توسط مجلس تصویب شود.حال آن که ما شاهد چنین چیزی نبودیم.

در کل نتیجه مذاکرات بسیاری مبهم است.ضمن این که آمریکایی ها هنوز یک روز از توافق نامه نگذشته،بلافاصله در کنفرانس های خبری خودشان اعلام کردند که این کار به نفع اسرائیل است و ما توانستیم از ادامه برنامه هسته ای ایران جلوگیری کنیم.این یعنی این که ماهیت پلید خودشان را بار دیگر نشان دادند.چطور به چنین افرادی که هنوز چند ساعت از توافق نامه نگذشته و موضع گیری هایشان را عوض می کنند،می توان اعتماد کرد؟
موارد ابهام انگیز در این توافق نامه بسیار زیادند.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

[="#009999"]

بايد اين احتمال رو هم بدهيم كه با تعليق غني سازي،آمريكا اقتصاد ايران رو گل و بلبل كنه؛ايران بشه بهشت اينجاست كه ممكنه مردم متزلزل بشوند و بگويند:ما انرژي هسته اي مي خواهيم براي چه وقتي مي توانيم چنين شرايط خوبي داشته باشيم؟

واين تاكتيك در مورد حزب الله لبنان و مقاومت و حقوق زنان و حتي نظام قابل تكرار خواهد شد.[/]

موضوع قفل شده است