اگر بخواهید قران کریم را در دو کلمه خلاصه کنید؛ آن دو کلمه کدام است؟

تب‌های اولیه

76 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اگر بخواهید قران کریم را در دو کلمه خلاصه کنید؛ آن دو کلمه کدام است؟

بسمه تعالی
از نظر حقیر کل قران یعنی (علم و عبودیت)
نظر شما چیست؟

با نام و یاد دوست



کارشناس بحث: استاد مجید

سلام
مشکل گشا

دو کلمه؟!

مثل این که بخوایم کل جهان رو توی یه تخم مرغ جا بدیم!

ولی با سه کلمه توصیفش می کنم

کتاب آسمانی مسلمانان :Nishkhand:

سلام علیکم و رحمه الله

استاد هنوز پاسخی رو هنوز نفرمودند و پیشاپیش از اظهار نظرم از حضور ایشان عذر خواهی میکنم. سوال ممتنعی است توصیف قران کریم تنها در دو کلمه ...

بهترین پاسخی که حقیر تا به حال دیده ایم این است که خدمتتان نقل میکنم : قران را به عنوان قانون زندگی یاد بگیرید

ماخذ :

http://www.irdc.ir/fa/content/33136/default.aspx

ایدکم الله فی کل الخیر

یاحق

:geryeh:نمیشه اقیانوسی ازعلم ومعنویت وشفیع بودن قران کریم روخلاصه کرد

باسلام به همگی..
آرامش وراه گشا

کلید زندگی :Hedye:

هدی للمتقین

علی (ع) مکتوب

بسم الله الرحمن الرحیم.
دو کلمه خیلی سخته و درست نیست.
بخوان و عمل کن.

وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجيلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِم لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ وَ كَثيرٌ مِنْهُمْ ساءَ ما يَعْمَلُونَ (005 | مائده - 66)
و اگر آنان، تورات و انجيل و آنچه را از سوى پروردگارشان بر آنها نازل شده [= قرآن ] برپا مى داشتند، از آسمان و زمين، روزى مى خوردند; جمعى از آنها، معتدل و ميانه رو هستند; ولى بيشتر آنها اعمالشان بد است.

اگر کل قران در نقطه بِ بسم الله باشد
انگاه دوکلمه خیلی زیاده

بنام او

باسلام..

شهید علی اصغر پازوکی;416782 نوشت:
اگر بخواهید قران کریم را در دو کلمه خلاصه کنید؛ آن دو کلمه کدام است؟

بسمه تعالی
از نظر حقیر کل قران یعنی (علم و عبودیت)
نظر شما چیست؟

سوال تقریبا خوبی ست و پاسخ خودتان هم علاوه برسایر پاسخهای دوستان،جامع و کامل..

ازنظر منهم :

قرآن .. کتاب علم .. است ..

قرآن کتاب علم است که بنظر من ، عبادت هم از زیر مجموعه های علم یا بعبارتی نوعی علم خواهدبود ..
..
..
بنابراین و با این باور و اعتقاد اگرچه قرآن بظاهر کتاب عبادت هست اما اول و آخر باید آنرا کتاب علم دانست .. شاید حتی علوم بسیار پیچیده ای که همچنان در پرده ای از اسرار خالقش پنهان گردیده .. علم و فن آوری های نوین تفکیک بین مرز خوبی ها و بدی ها ، آنجا که شما و همگان بخوبی متوجه میشویم که مرز بین خوب و خوبترین تا بد و بدترین کجا واقع یا پنهان گردیده ، آنجا که شما و همگه ما با درک برخی آیات این کتاب مقدس و علمی متوجه میشویم حتی میتوانیم یک نظریه جدید علمی را ارائه نماییم که شرح دهد انسان چگونه به سیاره زمین وارد شده یا همه موجودات این سیاره چگونه در این سیاره عظیم و بزرگ پخش و پراکنده گردیدند که هنوز هم علم و سازمانها و مراکز تحقیقاتی دنیا {وخاصه غرب} باتمام صرف وقت و هزینه های میلیاردی نتوانسته اند پاسخ درست و علمی و بی نقض آنرا پیدا یا بازگو نمایند{که احتمالا جریانات بظاهر طبیعی از گردش آب و هوا در این پراکندگی بی تاثیر نبودند که هریک یا دسته بعد از مهیا شدن شرایط زیست و زندگی مخصوص و مربوط بخود،شروع به جهش های چندگانه ژنتیکی مربوط بخود نموده که بااین حساب دانشمندان ایرانی ما هم میتوانستند مدعی یک نظریه جدید علمی در این رابطه گردند که با این نظریه جدید دنیای علم را نیز متحول نموده یا حتی تکان دهند ..:

انسان در زمان و عصر دایناسورها و حیوانات غول پیکر هم میتوانسته در زمین وجود یا حضور داشته باشد ..

{انسان در عصر دایناسورها و حیوانات غول پیکر هم میتوانسته در زمین وجود داشته باشد .. اما نه به این شکل که به اینصورت و با این احتمال که ..؟؟}{ادامه ماجرا}

{البته لازم هم نبودکه خدمت دوستان یا اساتیدعلم کلام توضیح دهم که این بخش ازسخنانم {و بیشتر برنگ قرمز} {یا حدس و احتمال علمی شخصی خودم} تنها بدلیل اثبات ادعا یا دیدگاهم بود مبنی بر قرآن علمی و آنهم تمام و کمال و نه ارائه یا دنبال نمودن یکتئوری یا یک فرضیه علمی دراین تاپیک و .. و همچنین ازآنجاییکه مراکزتحقیقاتی غرب {خاصه سفید مسیحی} فقط بدنبال ارائه تئوری یا اثباتهای عقلانی و علمی اند که باعقل و شعور انسانهای هرعصر نیز همخوانی داشته یا پیدانماید که بنظرم ابتدا سعی مینماینددریچه ای بگشایند تا بعدازآن هموطنان دیگرشان بیایند و آنرا گسترشش دهند ، لذا ..؟؟ لذا بنظرم ابتدا گشودن دریچه مهم خواهدبود دریچه ای هرچند کوچک}

{باسپاس}

1-:hamdel:
2-:Gig:

شهید علی اصغر پازوکی;416782 نوشت:
اگر بخواهید قران کریم را در دو کلمه خلاصه کنید؛ آن دو کلمه کدام است؟

با صلوات بر محمد وآل محمد
وسلام وعرض ادب به کاربران گرامی
از آنجایی که قرآن کریم دارای عظمت فوق العاده بوده وکلام الهی است، امکان توصیف آن در دو کلمه کاری مشکل وسخت خواهد بود ولی اگر بخواهیم قرآن را در دو کلمه توصیف کنیم باید بگوییم:«خاتم کتب آسمانی» به این معنا که هر چه در کتب آسمانی قبل از قرآن بوده همگی در قرآن هست ، و به این آیه شریفه تمسک کنیم که فرمود:« وَتَمَّتْ كَلِمَتُ رَبِّكَ صِدْقًا وَعَدْلًا لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِهِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ(سوره انعام/۱۱۵) و سخن پروردگارت از روى راستى و عدل كامل شد، سخنان او را تغيير دهنده‏اى نيست و او شنوا و داناست.
در تفسیر این کلام علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می فرماید:
پس مراد از" تماميت كلمه"- و خدا بهتر مى‏ داند- اينست كه اين كلمه يعنى ظهور دعوت اسلامى با نبوت محمد (ص) و نزول قرآن كه ما فوق همه كتابهاى آسمانى است پس از آنكه روزگارى دراز در مسير تدريجى نبوتى پس از نبوت ديگر و شريعتى پس از شريعت ديگر سير مى‏ كرد به مرتبه ثبوت رسيده در قرارگاه تحقق قرار گرفت، زيرا به دلالت آيات كريمه، شريعت اسلامى به كليات شرايع گذشته مشتمل است و زيادت بر آنان نيز دارد، چنان كه خداى تعالى مى‏ فرمايد:" شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ ما وَصَّى بِهِ نُوحاً وَ الَّذِي أَوْحَيْنا إِلَيْكَ وَ ما وَصَّيْنا بِهِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى‏ وَ عِيسى‏"
از اين بيان روشن شد كه مراد از" تماميت كلمه" رسيدن شرايع آسمانى است از مراحل نقص و ناتمامى به مرحله كمال، و مصداقش همين دين محمدى است. خدا مى ‏فرمايد:
" وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ".
و تماميت اين كلمه الهى از جهت صدق اين است كه آن چنان كه گفته شده تحقق پذيرد، و تماميت آن از جهت عدل اين است كه مواد و اجزاى آن يك نواخت باشد بدون اينكه به تضاد و تناقض مشتمل شود، و هر چيز را آن طور كه شانش مى‏ باشد بسنجد، بدون حيف و ميل.
و از اينجا است كه اين دو قيد يعنى صدق و عدل را با جمله" لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِهِ" بيان فرمود، زيرا كلمه الهى وقتى كه قابل تبديل نباشد خواه تبديل كننده خودش باشد و به واسطه تغيير اراده، قول خود را به هم زند، يا كسى ديگر باشد كه خدا را عاجز و مجبور به تغيير نظر كند، كلمه خدايى صدق و آنچه فرموده محقق مى ‏شود، و عدل و بدون انحراف و تعدى انجام مى‏ گيرد.
پس جمله:" لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِهِ" نسبت به" صدقا و عدلا" به منزله تعليل مى ‏باشد.(ترجمه الميزان، ج‏7، ص: 454)

اگر بدوای درد دنیای حسی و تجربی علم باشد و دنیای ملکوتی عبودیت

می بینی کل قراان دو کلمه بییشتر نیست
علم و عبودیت:Gol:

سلام. شاید ساده بنظر بیاد اما واقعا یک تعریف جامع از قرآن رو باید یه مسلمون کامل بلد باشه. میشه یه تعریف کامل از قرآن بدید؟

آیا این جمله من صحیحه؟

"قرآن کریم کتاب دین اسلام، معجزه ایست حاوی برخی از سخنان خداوند که توسط جبرییل به رسولش میرسید."

درسته؟

آخر همه وحی که در قرآن نیست، مثل احادیث قدسی درسته؟

dfffd;423148 نوشت:
سلام. شاید ساده بنظر بیاد اما واقعا یک تعریف جامع از قرآن رو باید یه مسلمون کامل بلد باشه. میشه یه تعریف کامل از قرآن بدید؟

آیا این جمله من صحیحه؟

"قرآن کریم کتاب دین اسلام، معجزه ایست حاوی برخی از سخنان خداوند که توسط جبرییل به رسولش میرسید."

درسته؟

آخر همه وحی که در قرآن نیست، مثل احادیث قدسی درسته؟


با صلوات بر محمد وآل محمد
با سلام وعرض ادب
ابتدا به تعریف قرآن توجه فرمایید:
قرآن
1ـ قرآن در لغت
واژه ی قرآن از منظر لغت دانان به معنای: خواندن وجمع کردن، ودر اصل مصدر بوده مثل کفران وغفران.
راغب اصفهانی می‌گوید:
«واژه‌ی قرآن دراصل مصدر بوده مثل کفران ورجحان وسپس مانند علم شده است برای کتابی که بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) نازل شده است. مانند تورات که علم شده است برای کتابی که نازل شده بر موسی ومثل انجیل که علم شده برای کتاب عیسی.» ایشان در ادامه می‌گوید: «بعضی از عالمان گفته اند: وجه نام گذاری این کتاب به قرآن از بین تمام کتب خداوند این است که این کتاب جامع ثمره‌ی تمام کتب خداوند است بلکه تمام علوم، همان گونه که خداوند نیز به این نکته اشاره فر موده «وَ تَفْصِیلَ كُلّ‏ِ شىَ‏ْ...» (یوسف/111) (راغب اصفهانی، حسین، پیشین، ص66.)
اگر چه این گفته که قرآن حاوی تمام علوم است واستشهاد به بعضی از آیات شده جای تأمل دارد و باید در جایگاه خود مورد کاوش قرار گیرد، ولی اگر منظور خصوص علومی باشد که در تربیت وتکامل آدمی دخالت دارد مطلبی صحیح ومبرهن است.
2ـ قرآن در اصطلاح
قرآن مجید همان کتاب الهی است که توسط جبرییل امین بر قلب نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) نازل شده و راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی بشر در آن می‌باشد. و عدم تحریف آن با براهین قاطعه در جایگاه خود مستدل شده است.
کتابی که خود به طور آشکار تحدّی ومبارزه طلبی نموده و این گونه بیان می‌دارد:
}قُل لَّئنِ‏ِ اجْتَمَعَتِ الْانسُ وَ الْجِنُّ عَلىَ أَن یأْتُواْ بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْءَانِ لَا یأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ كاَنَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِیرً{
«بگو اگر جن وانس اتفاق کنند که همانند این قرآن را بیاورند، همانند آن را نخواهندآورد، هر چند یکدیگر را کمک کنند.»( سوره اسراء/88.)
پس می توان از قرآن مجید دوگونه تعریف بيان نمود:
نـخـسـت تـعریف ساده و عرفى كه قرآن را كتاب مقدس و آسمانى اسلام و وحى الهى بر حضرت محمد (ص ) مى داند.
دوم تـعریف علمى كه قرآن را وحى نامه اعجازآمیز الهى مى داند كه به زبان عربى , به عین الفاظ توسط فرشته امین وحى , جبرئیل , از جانب خداوند و از لوح محفوظ , بر قلب و زبان پیامبر اسلام (ص ) هـم اجمالا یكباره و هم تفصیلا در مدت بیست و سه سال نازل شده و حضرت (ص ) آن را بر گـروهـى از اصـحـاب خـود خوانده و كاتبان وحى، از میان اصحاب ، آن را با نظارت مستقیم و مـسـتـمر حضرت (ص ) نوشته اند و حافظان بسیار , هم از میان اصحاب , آن را حفظ و به تواتر نقل كـرده اند.

و متأسفانه هیچ کدام از جملات شما صحیح نیست .نه اینک گفتید:«قرآن کریم کتاب دین اسلام، معجزه ایست حاوی برخی از سخنان خداوند که توسط جبرییل به رسولش میرسید»که در تعریف فوق بیان شد؛«قرآن را وحى نامه اعجازآمیز الهى مى داند كه به زبان عربى , به عین الفاظ توسط فرشته امین وحى , جبرئیل , از جانب خداوند و از لوح محفوظ , بر قلب و زبان پیامبر اسلام نازل شده است.»
ونه این که گفتید:«آخر همه وحی که در قرآن نیست، مثل احادیث قدسی درسته؟»که کل تعریف فوق پاسخ این سوال شماست.

سبک زندگی

سبک زندگی

سبک زندگی

سبک زندگی
سبک زندگی

سبک زندگی

سبک زندگی
سبک زندگی

سبک زندگی

سبک زندگی


سبک زندگی
سبک زندگی
سبک زندگی

سبک زندگی


سبک زندگی
سبک زندگی
سبک زندگی

سبک زندگی


سبک زندگی
سبک زندگی

تایپیک های مرتب با مقاومت
تایپیک های مرتب با مقاومت
تایپیک های مرتب با مقاومت
زیر...
خیمه شهداء زینبیه ( روضه امام حسین (ع) در دهه اول محرم) //بفرمایید داخل

:::::::: زیبایی های انقلاب عاشورا ::::::::::

گزارش تصویری / عزاداری محرم در دیگر کشورها

گردان حضرت علی اصغر(ع):::شیر خوارگان حسینی:::

چگونه یک آلبوم مذهبی برای:::« فرزندمان »::: بسازیم

ܓ✿حاج قاسم................. شهیدی که در بین ماستܓ✿

بیاید برای آزادی سوریه هر روز سوره حشر رو بخونیم // رقیه جان نمی گذاریم دوباره

از نظر شما نماد های اسلامی چه می باشند؟ (شما هم مشارکت کنید)

(◠ ‿ ◠) روی سربند بالایی چی می نویسی؟ (◠ ‿ ◠)

نظرت در باره این عکس چیه؟

استفاده ابزاری از زن در غرب و جوامع در حال تغییر مادی گرا چگونه است؟

ܓ✿ یادمان شهدای نسبی اعضای انجمن گفتگوی دینی ܓ✿

دارالفتوای وهابیون(اخرین فتوای وهابیون= اسلام آمریکایی)

نظر قرآن در باره کشور دوستی و وطن چیست؟

برای سلامتی مدافعان حرم حضرت زینب (س) ܓ✿ هر روز صلوات ܓ✿


[="Times New Roman"][="Black"]

کــــــلــیــد اســـــرار

[="Tahoma"][="DarkSlateBlue"]گنج ابدی:Sham:[/]

کلام الله ....

قرآن همراهی مطمئن برای زندگی

چراغ راه:Gol:

کلا قبلن که کوچیک بودیم .می گفتند .کل قران خلاصه شده در سوره حمد .و کل سوره حمد هم خلاصه شده در بسم الله الرحمان الرحیم و کل بسم الله الرحمان الرحیم هم خلاصه شده در اولین حروف ان یعنی باء بسم الله الرحمان الرحیم .و فکر کنم با این حساب قران خلاصه شده در باء بسم الله الرحمان الرحیم .

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

قرآن در دو کلمه ؟ « زجاجةٍ الزُّجاجةُ »

نقشه ی راه:Gol:

به قول استاد دکتر کیانوش هاشمیان:
بهترین کتاب روان شناسی از بدو خلقت تا قیامت.

هدیه عالم عشق

سخن عشق

نامه هدایت


من فقط می دانم کل دین خدا در چهار کلمه می گنجد !

الهی هذه ازمة نفسی عقلتها بعقال مشیتک
این افسار نفسم را به مشیت تو بسته ام ! (در واقع این جوری نفس انسان عاقل می شود !!)

حضرت علی (ع) در دعای صباح

[="Navy"]

هدی للناس: هدایتی است برای مردم
[/]

سلام علیکم

آیه‌ی دوم سوره ی بقره قرآن را در دو کلمه خلاصه کرده است:

هدی للمتقین

فقط به درد متقین می‌خورد یعنی انسان باید تقوی را ملکه‌ی خود کند تا لذت واقعی خواندن قرآن را همانند امام حسین علیه السلام که در شب عاشورا فرمودند من قرآن خواندن را دوست دارم ببرد
برای غیر متقین هدایتی در خور هدف خلقت ایجاد نمی‌کند

آینده;418191 نوشت:
بنام او

باسلام..

سوال تقریبا خوبی ست و پاسخ خودتان هم علاوه برسایر پاسخهای دوستان،جامع و کامل..

ازنظر منهم :

قرآن .. کتاب علم .. است ..

قرآن کتاب علم است که بنظر من ، عبادت هم از زیر مجموعه های علم یا بعبارتی نوعی علم خواهدبود ..
..
..
بنابراین و با این باور و اعتقاد اگرچه قرآن بظاهر کتاب عبادت هست اما اول و آخر باید آنرا کتاب علم دانست .. شاید حتی علوم بسیار پیچیده ای که همچنان در پرده ای از اسرار خالقش پنهان گردیده .. علم و فن آوری های نوین تفکیک بین مرز خوبی ها و بدی ها ، آنجا که شما و همگان بخوبی متوجه میشویم که مرز بین خوب و خوبترین تا بد و بدترین کجا واقع یا پنهان گردیده ، آنجا که شما و همگه ما با درک برخی آیات این کتاب مقدس و علمی متوجه میشویم حتی میتوانیم یک نظریه جدید علمی را ارائه نماییم که شرح دهد انسان چگونه به سیاره زمین وارد شده یا همه موجودات این سیاره چگونه در این سیاره عظیم و بزرگ پخش و پراکنده گردیدند که هنوز هم علم و سازمانها و مراکز تحقیقاتی دنیا {وخاصه غرب} باتمام صرف وقت و هزینه های میلیاردی نتوانسته اند پاسخ درست و علمی و بی نقض آنرا پیدا یا بازگو نمایند{که احتمالا جریانات بظاهر طبیعی از گردش آب و هوا در این پراکندگی بی تاثیر نبودند که هریک یا دسته بعد از مهیا شدن شرایط زیست و زندگی مخصوص و مربوط بخود،شروع به جهش های چندگانه ژنتیکی مربوط بخود نموده که بااین حساب دانشمندان ایرانی ما هم میتوانستند مدعی یک نظریه جدید علمی در این رابطه گردند که با این نظریه جدید دنیای علم را نیز متحول نموده یا حتی تکان دهند ..:

انسان در زمان و عصر دایناسورها و حیوانات غول پیکر هم میتوانسته در زمین وجود یا حضور داشته باشد ..

{انسان در عصر دایناسورها و حیوانات غول پیکر هم میتوانسته در زمین وجود داشته باشد .. اما نه به این شکل که به اینصورت و با این احتمال که ..؟؟}{ادامه ماجرا}

{البته لازم هم نبودکه خدمت دوستان یا اساتیدعلم کلام توضیح دهم که

این بخش ازسخنانم {و بیشتر برنگ قرمز} {یا حدس و احتمال علمی شخصی خودم} تنها بدلیل اثبات ادعا یا دیدگاهم بود مبنی بر قرآن علمی و آنهم تمام و کمال و نه ارائه یا دنبال نمودن یکتئوری یا یک فرضیه علمی دراین تاپیک و .. و همچنین ازآنجاییکه مراکزتحقیقاتی غرب {خاصه سفید مسیحی} فقط بدنبال ارائه تئوری یا اثباتهای عقلانی و علمی اند که باعقل و شعور انسانهای هرعصر نیز همخوانی داشته یا پیدانماید که بنظرم ابتدا سعی مینماینددریچه ای بگشایند تا بعدازآن هموطنان دیگرشان بیایند و آنرا گسترشش دهند ، لذا ..؟؟ لذا بنظرم ابتدا گشودن دریچه مهم خواهدبود دریچه ای هرچند کوچک}

{باسپاس}


کل قران یعنی
علم
و
عبادت

کارشناس محترم ما را کمک نمایند
ایا بغیر اینه؟

برای من کتاب علم

نیازبشر>یک دو کلمه ایی که برا ی کتاب آسمانی میشه گفت

الله الصمد

سلام
خوب چرا از خود قران نمي پرسيد

الم ذلك الكتاب لا ريب فيه هدي للمتقين

الذين يؤمنون بالغيب
........
اين كتاب فقط و فقط هدايتگر متقين است كساني كه حضور غيوبات را در زندگي احساس مي كنند.

لا اله الا الله

عاشق و معشوق....:hamdel:.( عشق کاملا دو طرفه ....نزول محبت از خدا....صعود و جواب عشق او از ما)

[="Navy"]

سلام

قران همه اش نور و هدایت است .

« هدی للمتقین»


[/]

به یاد آوردن

خواندن و عمل

آرامش، صداقت

[="Navy"]کتاب هدايت، ( و البته نعمتي بالاتر از هدايت وجود ندارد)[/]

گنج پنهان چون بنظر من گنجی است که هنوز مفدار زیادیش را ما کشف نکردیم مثل کوه یخ که یک نهمش بیرون وبقیه اش در آب پنهانه

هدایت کامل

لا اله الاالله

برای من تا اینجا: خوب بد زشت

نقل قول:
برای من تا اینجا: خوب بد زشت

سلام
این که شد سه کلمه!

خواندنی پر سود

[="Indigo"]

نمیشه یک کلمه باشه ؟

حق...

[/]

موضوع قفل شده است