**مهم** چطور به ساپورت پوش ها تذکر بدهیم؟ چشم به راه تجربیاتتون دوستان....

تب‌های اولیه

177 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

البته امر به معروف ونهی از منکر برای مسلمانان است و از آنجا که بیشتر مردم ما مسامان هستند خانم ناهی خواسته به هم کیشش نصیحت کند . ( چند پست شما را خواندم شما ظاهرا مسلمان نیستید ) لذا ناراحت نشین آن خانم نمیخواسته تو کار شما دخالت کنه . مساله این بوده که شما در جامعه اسلامی و در مکان عمومی بوده اید و ایشان نیت فضولی و مزاحمت نداشتن . و الا شما در مکان خصوصیتان و در اعتقاداتتان آزاد هستید .
در قرآن هست که شما بهترین امتی هستید که امر به معروف و نهی از منکر میکنید . این امتیاز مسلمین است .
اما یک نکته اضافه میکنم .گاهی میروم یک مغازه خرید کنم میبینم داره به یک نفر دیگه دروغ میگه ازش نمیخرم و میرم یه جای دیگه میخرم چون معلوم نیشت چه دروغی میخواهد به من بگوید . ( اینو بعنوان یک اصل برای خودم تعریف کردم )
گاهی با بعضی هم صحبت میشوم میبینم که در هر موضوعی که حرف پیش می آید نظر میدهد این برای من نشان پخته نبودن حرفهایش دارد و میفهمم که عقل حسابی ندارد .

بپاخیزیم;408389 نوشت:
گاهی با بعضی هم صحبت میشوم میبینم که در هر موضوعی که حرف پیش می آید نظر میدهد این برای من نشان پخته نبودن حرفهایش دارد و میفهمم که عقل حسابی ندارد .

میشه منظورتون و واضح تر بگید

Kinzie Kensington;408340 نوشت:
مدتی پیش یک خانم محجبه اومد و سعی کرد به من به خاطر شلوار جین و مانتوی نسبتا کوتاه تذکر بده. مکالمه اینطور پیش رفت:

ایشان: سلام
من: سلام
ایشان: ببخشید میشه چند لحظه باهاتون صحبت کنم؟
من: بفرمایید!
ایشان: فکر نمی کنی این لباسی که پوشیدی مناسب نیست؟
من: نه فکر نمی کنم.
ایشان: چرا (با تعجب)؟
من: من لباسم رو مناسب میدونم.
ایشان: ببین این لباسی که پوشیدی بر اساس تعالیم دینی ما مناسب نیست.
من: تعالیم دینی شما نه من. ببخشید من کار دارم اگه کار دیگه ای ندارید من باید برم.
ایشان: [دستم رو گرفت] خوشت میاد مردم نگاهت کنن؟
من: خوشم نمیاد کسی مثل شما برام تعیین تکلیف کنه و به خودش اجازه بده به جای من فکر کنه. لطفا به من دست نزنید.
ایشان: من دارم امر به معروف و نهی از منکر می کنم.
من: چرا؟
ایشان: چون کار نیکویی است و ثواب داره.
من: پس شما از روی خودخواهی و به خاطر ثواب کردن خودتون دارین برای من مزاحمت ایجاد می کنین.
ایشان: منظورم این نیست.
من: ولی کارتون دقیقا همین است. شما مزاحم من شدید تا خودتون ثواب کنید.
ایشان: قصد من مزاحمت نیست.
من: پس لطفا مزاحمت ایجاد نکنین. خداحافظ.

من نمی دونم به کسی چه ربطی داره که بیاد و به لباس من گیر بده. اگه در یه کشور خارجی بود در چنین شرایطی زنگ میزدم به پلیس و میگفتم این شخص داره برام ایجاد مزاحمت میکنه. به کسی چه ربطی داره من چطور لباس میپوشم، تا وقتی لباسم در راستای قوانین کشور است کسی نباید حق داشته باشه دربارش حتی نظر بده. برام عجیبه چطور بعضی افراد با رنگ دین به خودشون اجازه میدن در کار و زندگی مردم فضولی و ایجاد مزاحمت کنن.


البته امر به معروف ونهی از منکر برای مسلمانان است و از آنجا که بیشتر مردم ما مسامان هستند خانم ناهی خواسته به هم کیشش نصیحت کند . ( چند پست شما را خواندم شما ظاهرا مسلمان نیستید ) لذا ناراحت نشین آن خانم نمیخواسته تو کار شما دخالت کنه . مساله این بوده که شما در جامعه اسلامی و در مکان عمومی بوده اید و ایشان نیت فضولی و مزاحمت نداشتن . و الا شما در مکان خصوصیتان و در اعتقاداتتان آزاد هستید .
در قرآن هست که شما بهترین امتی هستید که امر به معروف و نهی از منکر میکنید . این امتیاز مسلمین است .
اما یک نکته اضافه میکنم .
اول مثال میزنم و در پاراگراف بعد حرفمو میزنم .گاهی میروم یک مغازه خرید کنم میبینم داره به یک نفر دیگه دروغ میگه ازش نمیخرم و میرم یه جای دیگه میخرم چون معلوم نیشت چه دروغی میخواهد به من بگوید . ( اینو بعنوان یک اصل برای خودم تعریف کردم )
گاهی با بعضی هم صحبت میشوم میبینم که در هر موضوعی که حرف پیش می آید نظر میدهد این برای من نشان پخته نبودن حرفهایش دارد و میفهمم که عقل حسابی ندارد .

صدور انقلاب;408383 نوشت:
من نمی دانم کار آن خانم درست بوده یا نه چون نوع لباس شما را نمی دانم. ولی در کشورهای خارجی هم در مورد پوشش (حجاب) قوانینی هست که اگر رعایت نشود جرم حساب میشود و مجازات دارد. حتی در آمریکا. ولی حد و حدود این پوشش در کشورهای مختلف ممکن است یکسان نباشد و در کشوری مثل ایران پوشش بیشتر است و در کشورهای دیگر این پوشش شاید کمتر باشد. اگر لباس شما واقعا در راستای قوانین بوده که مشکلی نیست. ولی این احتمال هم هست که شما خیال میکردید که در راستای قوانین است و در واقع نبوده. به هر حال بدون مطمئن بودن از نوع پوشش نمیشود به نفع هیچ طرف از شما نظر داد.

پوشش من در راستای قوانین کشور بوده. در ضمن مردم نباید اگر خیال کردند پوشش کسی خلاف قوانین است به خودشان حق فضولی و دخالت در کار دیگران و مزاحمت بدهند.

سلام علیکم و رحمه الله

Kinzie Kensington;408468 نوشت:
پوشش من در راستای قوانین کشور بوده.

یعنی منظور شما این است که شما حجاب شرعی * را رعایت کرده اید و احتمالا کسی خواسته دیگر آزاری کند آمده و امر ب معروف و نهی از منکر بیجا کرده ؟ !

نکته دوم اینکه فرمودید :

Kinzie Kensington;408468 نوشت:
در ضمن مردم نباید اگر خیال کردند پوشش کسی خلاف قوانین است به خودشان حق فضولی و دخالت در کار دیگران و مزاحمت بدهند.

کم لطفی میفرمائید
امر به معروف و نهی از منکر هم از قوانین و واجبات شرعی در جامعه اسلامی است پس آن ناصح هم طبق قانون عمل نموده.

______________________________________________________________

*ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات 1362 تبصره‌ الحاقی به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵

  1. زنانی را که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر می‌شوند، مستوجب تعزیر تا ۷۴ ضربه شلاق دانسته بود. این ماده قانون صرفاً زنان (اعم از ایرانی و خارجی، مسلمان و غیر مسلمان) را مکلف به رعایت «حجاب شرعی» در انظار عمومی و معابر نموده است و اگر چه کیفیت حجاب شرعی برای فرد مسلمان مشخص است، اما عدم توضیح حجاب شرعی (به ویژه آنکه خارجیان و غیر مسلمانان نیز مشمول این ماده قانون هستند) از صراحت و انجاز قانون می‌کاهد. همچنین قید معابر و انظار عمومی تاب تفسیر متعارض دارد. ماده ۲۱۴ قانون مجازات عمومی سابق از نقطه نظر قوانین جزایی، قید «علن» و «علنی بودن ارتکاب جرم» را ارتکاب عمل به صورت علنی و در مرئی و منظر عموم قرار داده است، اعم از اینکه محل ارتکاب از امکنه عمومی باشد یا ارتکاب جرم در امکنه‌ای باشد که معّد برای پذیرفتن عموم است از قبیل حمامهای عمومی و قهوه‌‌خانه‌ها و نمایشگاه‌ها (کاتوزیان، ۱۳۵۳، ص۷۷).
  2. ماده چهار این قانون کسانی را که در انظار عمومی وضع لباس پوشیدن و آرایش آنان خلاف شرع یا موجب ترویج فساد یا هتک عفت عمومی بوده باشد، قابل توقیف و محاکمه دانسته است. این قانون شامل کلیه افراد و اشخاص اعم از زن و مرد می‌شود و هیچ کس را مستثنی نمی‌کند و حیطه اجرای آن خاک ایران است و کلیه اتباع ایرانی و خارجی را در بر می‌گیرد.

فاتح;408495 نوشت:
سلام علیکم و رحمه الله

یعنی منظور شما این است که شما حجاب شرعی * را رعایت کرده اید و احتمالا کسی خواسته دیگر آزاری کند آمده و امر ب معروف و نهی از منکر بیجا کرده ؟ !

نکته دوم اینکه فرمودید :

کم لطفی میفرمائید
امر به معروف و نهی از منکر هم از قوانین و واجبات شرعی در جامعه اسلامی است پس آن ناصح هم طبق قانون عمل نموده.

______________________________________________________________

*ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات 1362 تبصره‌ الحاقی به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵

  1. زنانی را که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر می‌شوند، مستوجب تعزیر تا ۷۴ ضربه شلاق دانسته بود. این ماده قانون صرفاً زنان (اعم از ایرانی و خارجی، مسلمان و غیر مسلمان) را مکلف به رعایت «حجاب شرعی» در انظار عمومی و معابر نموده است و اگر چه کیفیت حجاب شرعی برای فرد مسلمان مشخص است، اما عدم توضیح حجاب شرعی (به ویژه آنکه خارجیان و غیر مسلمانان نیز مشمول این ماده قانون هستند) از صراحت و انجاز قانون می‌کاهد. همچنین قید معابر و انظار عمومی تاب تفسیر متعارض دارد. ماده ۲۱۴ قانون مجازات عمومی سابق از نقطه نظر قوانین جزایی، قید «علن» و «علنی بودن ارتکاب جرم» را ارتکاب عمل به صورت علنی و در مرئی و منظر عموم قرار داده است، اعم از اینکه محل ارتکاب از امکنه عمومی باشد یا ارتکاب جرم در امکنه‌ای باشد که معّد برای پذیرفتن عموم است از قبیل حمامهای عمومی و قهوه‌‌خانه‌ها و نمایشگاه‌ها (کاتوزیان، ۱۳۵۳، ص۷۷).
  2. ماده چهار این قانون کسانی را که در انظار عمومی وضع لباس پوشیدن و آرایش آنان خلاف شرع یا موجب ترویج فساد یا هتک عفت عمومی بوده باشد، قابل توقیف و محاکمه دانسته است. این قانون شامل کلیه افراد و اشخاص اعم از زن و مرد می‌شود و هیچ کس را مستثنی نمی‌کند و حیطه اجرای آن خاک ایران است و کلیه اتباع ایرانی و خارجی را در بر می‌گیرد.

همه ی این ها درست ولی واقعا این نوع نهی از منکر فایده ای دارد؟!الان یک واکنش رو دیدیم از تجربه شخصی این خانم....
نمیشه ادم تو خیابون راه بره هر کسو که دید حجابش کامل نیست( در مورد خانم ها ) یا مثلا ریش هاشو با تیغ زده (در مورد اقایون) یا هر مورد دیگه که این طوری تو ظاهر هست،بگه نباید فلان کار رو بکنیو....!شما خودتون تو خیابون راه میرین این کار رو میکنین؟هر یه قدمو که برمیداری یا باید به یه خانم تذکر اینطوری بدی یا یه اقا...!البته اینا مثالای کوچیکه....

به فرض این کارم بکنیم.نتیجه ی منفی نداشته باشه به نظر من نتیجه مثبت ندارد.بیشتر طرف مقابلو میندازه رو لجو بدتر هم میکنه...!

علیرضا بختیاری;408098 نوشت:
خواستم بگم وقته ملت را با این مزخرفات(شرمنده واقعا) تلف نکنید و ذهنشونو درگیر بی اهمیت ترین مسایل نکنید. اجازه بدید مردم ایران هم جلو برند و راه خودشون رو پیدا کنند. اینقدر سختگیر و متحجر نباشید خواهشا!!!!

مردم ایران با پوشیدن ساپورت جلو میرن آیا !؟!!؟؟!؟؟؟ راه خودشونو پیدا میکنن !؟؟؟؟؟:Moteajeb!::Gig: شما از خارج اومدی؟!؟!؟!!

هارب;408553 نوشت:
همه ی این ها درست ولی واقعا این نوع نهی از منکر فایده ای دارد؟!الان یک واکنش رو دیدیم از تجربه شخصی این خانم....
نمیشه ادم تو خیابون راه بره هر کسو که دید حجابش کامل نیست( در مورد خانم ها ) یا مثلا ریش هاشو با تیغ زده (در مورد اقایون) یا هر مورد دیگه که این طوری تو ظاهر هست،بگه نباید فلان کار رو بکنیو....!شما خودتون تو خیابون راه میرین این کار رو میکنین؟هر یه قدمو که برمیداری یا باید به یه خانم تذکر اینطوری بدی ی یه اقا...!البته اینا مثالای کوچیکه....
به فرض این کارم بکنیم.نتیجه ی منفی نداشته باشه به نظر من نتیجه مثبت ندارد.بیشتر طرف مقابلو میندازه رو لجو بدتر هم میکنه...!

ببینید وقتی کسی خودشو محق میدونه که خلاف قانون عمل کنه و دو قورت و نیمش هم باقی باشه دیگه ...

البته این درسته که باید به نرمی و با آرامش با افراد اینجوری رفتار کرد و ماهم میبینیم که با وجود اعلام صریح قانون ، عملا عاملان به خلاف آن مجازات نمیشن...

ولی این که کسی دیکه پاشو از قانون فراتر بذاره و بگه "نه من خودم میدونم...لباسم طبق قانون بود" دیگه خیلی پرروییه !! آخه اگه طبق قانون باشه که مریض نیستن بیان ب قول خودتون بهتون گیر بدن که !!!

با سلام
اگه هر کس فقط به افراد اقوام خودش یا دوستان نزدیک خودش تذکر بده اون وقت میشه گفت به هر کدوم از این افراد بی حجاب بارها و بارها تذکر داده شده . و شخص یک منفوریتی نسبت به پوشیدن چنین چیزهایی پیدا می کنه .
البته تذکرهای دوستانه .
یه چیز که مهمه اینه که از طرف انتظار نداشته باشیم سریع حرفای ما رو قبول کنه و خودش تغییر بده .
همین گفتن ها حتی اگه شخص بهش عمل هم نکنه باعث میشه لااقل بی حجابی اون بدتر نشه .

البته این تذکر ها باید دوستانه و حتی الامکان با شوخی و در صورت مساعد بودن شرایط با ارائه دلیل باشه چون فامیل یا دوست هستند .

توی این تذکر دادن ها غالبا دیده میشه که کار به بحث بالا کشیده میشه و اون بی حجابه شروع می کنه عصبانی شدن .اما برخی افراد توی تذکر دادن یه تذکر میدن و میرن دیگه وارد بحث نمیشن . این خودش اثر بالایی داره . به قول یکی از دوستام بالاخره شب موقع خواب یادش میاد یه خورده روش فکر می کنه .

البته اگه شرایط بحث وجود داشته باشه به نرمی و با آرامش بیان مطالب مدلل لازم هست .

ولی یه چیز برای من زیادی سواله . چرا اجازه فروش چنین ساپورت هایی داده میشه ؟؟؟!!!!
باید از طریق مسئولین گیـــــر بدیم و پی گیری کنیم .
بالاخره تا یه حددودی جواب میده . ان شا ءالله

pesarirani;408391 نوشت:
میشه منظورتون و واضح تر بگید

ببخشید
تو فاصله ای که مینوشتم شما مطلب گذاشتین فاصله افتاد

فاتح;408495 نوشت:
سلام علیکم و رحمه الله

یعنی منظور شما این است که شما حجاب شرعی * را رعایت کرده اید و احتمالا کسی خواسته دیگر آزاری کند آمده و امر ب معروف و نهی از منکر بیجا کرده ؟ !

نکته دوم اینکه فرمودید :

کم لطفی میفرمائید
امر به معروف و نهی از منکر هم از قوانین و واجبات شرعی در جامعه اسلامی است پس آن ناصح هم طبق قانون عمل نموده.

______________________________________________________________

*ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات 1362 تبصره‌ الحاقی به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵

  1. زنانی را که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر می‌شوند، مستوجب تعزیر تا ۷۴ ضربه شلاق دانسته بود. این ماده قانون صرفاً زنان (اعم از ایرانی و خارجی، مسلمان و غیر مسلمان) را مکلف به رعایت «حجاب شرعی» در انظار عمومی و معابر نموده است و اگر چه کیفیت حجاب شرعی برای فرد مسلمان مشخص است، اما عدم توضیح حجاب شرعی (به ویژه آنکه خارجیان و غیر مسلمانان نیز مشمول این ماده قانون هستند) از صراحت و انجاز قانون می‌کاهد. همچنین قید معابر و انظار عمومی تاب تفسیر متعارض دارد. ماده ۲۱۴ قانون مجازات عمومی سابق از نقطه نظر قوانین جزایی، قید «علن» و «علنی بودن ارتکاب جرم» را ارتکاب عمل به صورت علنی و در مرئی و منظر عموم قرار داده است، اعم از اینکه محل ارتکاب از امکنه عمومی باشد یا ارتکاب جرم در امکنه‌ای باشد که معّد برای پذیرفتن عموم است از قبیل حمامهای عمومی و قهوه‌‌خانه‌ها و نمایشگاه‌ها (کاتوزیان، ۱۳۵۳، ص۷۷).
  2. ماده چهار این قانون کسانی را که در انظار عمومی وضع لباس پوشیدن و آرایش آنان خلاف شرع یا موجب ترویج فساد یا هتک عفت عمومی بوده باشد، قابل توقیف و محاکمه دانسته است. این قانون شامل کلیه افراد و اشخاص اعم از زن و مرد می‌شود و هیچ کس را مستثنی نمی‌کند و حیطه اجرای آن خاک ایران است و کلیه اتباع ایرانی و خارجی را در بر می‌گیرد.

من حجاب شرعی را رعایت کردم و به نظر من کسی بیجا میکنه بیاد و به من تذکر بده. من این رفتار را از طرف هر کسی مزاحمت می دانم. شما این قوانین را لیست کردید که چی رو ثابت کنید؟ چه کسی قراره تشخیص بده حجاب سایرین بر اساس قوانین است یا خیر؟ هر کس در خیابان که دلش خواست؟ به نظر میاد شما قصد دارید با لیست کردن قوانین و بد جلوه دادن مردم ایجاد مزاحمت برایشان را توجیه کنید.

هارب;408553 نوشت:
همه ی این ها درست ولی واقعا این نوع نهی از منکر فایده ای دارد؟!الان یک واکنش رو دیدیم از تجربه شخصی این خانم....
نمیشه ادم تو خیابون راه بره هر کسو که دید حجابش کامل نیست( در مورد خانم ها ) یا مثلا ریش هاشو با تیغ زده (در مورد اقایون) یا هر مورد دیگه که این طوری تو ظاهر هست،بگه نباید فلان کار رو بکنیو....!شما خودتون تو خیابون راه میرین این کار رو میکنین؟هر یه قدمو که برمیداری یا باید به یه خانم تذکر اینطوری بدی ی یه اقا...!البته اینا مثالای کوچیکه....
به فرض این کارم بکنیم.نتیجه ی منفی نداشته باشه به نظر من نتیجه مثبت ندارد.بیشتر طرف مقابلو میندازه رو لجو بدتر هم میکنه...!

سلام علیکم و رحمه الله

هر عمل خلاف شرعی که موجب " هتک عفت عمومی و ترویج فساد " شود از مصادیق جرم است
خیر . به عقیده حقیر لازمه انجام وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر
وقوع عملی خلاف شرعی است که به " هتک عفت عمومی و ترویج فساد " تعبیر شود. در این شرایط شرعی و قانونی است که از افراد بخواهیم شان جامعه را محترم بدارند.

Kinzie Kensington;408616 نوشت:
به نظر میاد شما قصد دارید با لیست کردن قوانین و بد جلوه دادن مردم ایجاد مزاحمت برایشان را توجیه کنید.

شما نباید عصبانی شوید. شما فرمودید

Kinzie Kensington;408468 نوشت:
پوشش من در راستای قوانین کشور بوده.

بنده هم قوانین را نقل کردم . شما باید از قوانین مطلع باشید تا بدانید و بتوانید بفرمائید من مطابق قانون کشور عمل کردم یا خلاف آن.

ضمنا امر به معروف و نهی از منکر شرعی و قانونی است و شما آنرا دخالت در امور شخصی خود میدانید در حالیکه در جامعه زندگی میکنید و این مساله را مد نظر قرار نمی دهید که بیان مساله شخصی در جامعه از شکل شخصی آن خارج میگردد و از مصادیق آن نوع پوشش هر فردی است .

موفق باشید

[="Indigo"]من وقتی به دوستانم میگم ساپورت نپوش و ...
میگن ما این لباس ها رو میپوشیم که دیده بشیم که همه ما رو ببینن و از این حرفا
لاک میزنن .آرایش و لباسهای ناجور و فقط چادر عربی اون هم به خاطر شهری که توش هستم وگر نه نمیذاشتن
اینهارو باید چه کرد؟
[/]

فاتح;408650 نوشت:

شما نباید عصبانی شوید. شما فرمودید

بنده هم قوانین را نقل کردم . شما باید از قوانین مطلع باشید تا بدانید و بتوانید بفرمائید من مطابق قانون کشور عمل کردم یا خلاف آن.

ضمنا امر به معروف و نهی از منکر شرعی و قانونی است و شما آنرا دخالت در امور شخصی خود میدانید در حالیکه در جامعه زندگی میکنید و این مساله را مد نظر قرار نمی دهید که بیان مساله شخصی در جامعه از شکل شخصی آن خارج میگردد و از مصادیق آن نوع پوشش هر فردی است .

موفق باشید

من گفتم پوششم بر اساس قوانین بوده و شما قوانین نحوه برخورد با پوشش نامناسب را نقل کردید.

حرف های بعدی شما هم وابسته به همان پیش فرض ذهنی شماست که من قوانین را رعایت نکرده بودم که اشتباه است.

خانوم شمالی;408660 نوشت:
من وقتی به دوستانم میگم ساپورت نپوش و ...
میگن ما این لباس ها رو میپوشیم که دیده بشیم که همه ما رو ببینن و از این حرفا
لاک میزنن .آرایش و لباسهای ناجور و فقط چادر عربی اون هم به خاطر شهری که توش هستم وگر نه نمیذاشتن
اینهارو باید چه کرد؟

قبول کنید که انتخاب خودشان است و نیازی ندارند از شما اجازه بگیرند برای لباس پوشیدن. اگر بدتان می آید دیگر با این افراد دوستی نکنید این آزادی شماست ولی تعیین تکلیف برای دیگران جزو حقوق شما نیست. اگر دوست من به من بگوید ساپورت نپوش پاسخ خواهم داد هر وقت من به تو گفتم چی بپوش و چی نپوش تو هم به من بگو چی بپوشم و چی نپوشم.

این خودبزرگ بینی دینی که میگه من درست میگم و 6 میلیارد نفر غیرمسلمان (و 6.9 میلیارد نفر غیر شیعه) دنیا غلط باعث میشه به خودمون اجازه دخالت در کار دیگران رو بدیم و این رو حق خودمون بدونیم گویی که ما مالک جهان هستیم.

Kinzie Kensington;408755 نوشت:
قبول کنید که انتخاب خودشان است و نیازی ندارند از شما اجازه بگیرند برای لباس پوشیدن. اگر بدتان می آید دیگر با این افراد دوستی نکنید این آزادی شماست ولی تعیین تکلیف برای دیگران جزو حقوق شما نیست. اگر دوست من به من بگوید ساپورت نپوش پاسخ خواهم داد هر وقت من به تو گفتم چی بپوش و چی نپوش تو هم به من بگو چی بپوشم و چی نپوشم.

این خودبزرگ بینی دینی که میگه من درست میگم و 6 میلیارد نفر غیرمسلمان (و 6.9 میلیارد نفر غیر شیعه) دنیا غلط باعث میشه به خودمون اجازه دخالت در کار دیگران رو بدیم و این رو حق خودمون بدونیم گویی که ما مالک جهان هستیم.


میشه بگین چه جوری میشه مسلمون(یا شیعه) بود ولی حرف غیر مسلمانها رو هم درست دونست؟!؟بگی من خا رو قبول دارم و اسلامو حرف این خدا میدونم بعد بگی حرف کسایی هم دقیقا عقیدشون ضد منه درسته؟!؟:Gig:

Kinzie Kensington;408755 نوشت:
این خودبزرگ بینی دینی که میگه من درست میگم و 6 میلیارد نفر غیرمسلمان (و 6.9 میلیارد نفر غیر شیعه) دنیا غلط باعث میشه به خودمون اجازه دخالت در کار دیگران رو بدیم و این رو حق خودمون بدونیم گویی که ما مالک جهان هستیم.


سلام پس تکلیف امر به معروف و نهی از منکر و سایر آموزه های دینی و اخلاقی در دین مبین اسلام چه می شود ؟!

این آیه شریفه را دیدید ؟

و لتکن منکم أُمّة يدعون إلى الخير و يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنکر... ; (سوره آل عمران ، آیه 104)بايد از ميان شما ، گروهى باشند که مردم را به سوى خير دعوت و امر به معروف و نهى از منکر کنند.. .»

مدیر سایت;408758 نوشت:
سلام پس تکلیف امر به معروف و نهی از منکر و سایر آموزه های دینی و اخلاقی در دین مبین اسلام چه می شود ؟!

این آیه شریفه را دیدید ؟

و لتکن منکم أُمّة يدعون إلى الخير و يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنکر... ; (سوره آل عمران ، آیه 104)بايد از ميان شما ، گروهى باشند که مردم را به سوى خير دعوت و امر به معروف و نهى از منکر کنند.. .»


نهی از منکر درست ولی شما یک مورد رو دیدید که این نوع نهی از منکر موثر باشد؟باید راه حل دیگه ای پیدا کرد.اینکه تو خیابان راه بریم و هر کس رو دیدیم ....
راستش مادر بنده این کار رو انجام میده و من هم واکنشها رو دیدم الان هم واکنش این خانم رو داریم میبینیم.انگار بیشتر لج میکنند!مسخره میکنند!توهین میکنند!اون هم نه فقط به فردی که دارد نهی از منکر میکند.که به اعتقادات دینی!!!...البته این خانم رو نمیگم کسانی که در تجربه شخصی با انها مواجه شدم مد نظرم هست
شاید اگر ان رفتار های زننده رو ندیده بودم این طور نمیگفتم!!!
خب این کار اصلا سودی دارد؟!...یا نه.نتیجه عکس دارد؟!...

فاتح;408650 نوشت:
هر عمل خلاف شرعی که موجب " هتک عفت عمومی و ترویج فساد " شود از مصادیق جرم است
خیر . به عقیده حقیر لازمه انجام وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر وقوع عملی خلاف شرعی است که به " هتک عفت عمومی و ترویج فساد " تعبیر شود. در این شرایط شرعی و قانونی است که از افراد بخواهیم شان جامعه را محترم بدارند.

این شرطی که شما گذاشتید ادامه ی لازمه ی انجام نهی از منکر رو بنده اولین بار است میبینم!!!...
نهی از منکر یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام ندادن آن‌چه به از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته می‌شود.1
اگر منظورتون این است که به کسانی که ریششونو با تیغ میزنن نباید تذکر داد ولی به یک خانم که حجابشو رعایت نمیکنه باید تذکر داد غیر از مطلب بیان شده در خط اول خدمتتون عرض کنم که در این مورد این مطلب ربطی به عفت عمومی ندارد چرا که مثلا شما نمیتونید یک مسیحی رو نهی از منکر کنید اگر حجاب نداشت با وجود اینکه همان اسیب را میزند.اینکه انها هم باید حجاب داشته باشند به خاطر قوانین کشوریست نه وظیفه شرعی نهی از منکر.اما نهی از منکر شما نسبت به یک مسلمان دستور دینی محسوب میشود
وجود این فریضه به لحاظ ولایت و مسئولیتی است که مسلمانان نسبت به یکدیگر دارند و از این رو ، طبق نصوص شرعی این فریضه بر غیرمسلمانان واجب نیست،2

1:http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%85%D8%B1_%D8%A8%D9%87_%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81_%D9%88_%D9%86%D9%87%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%D9%85%D9%86%DA%A9%D8%B1
2:http://www.hawzah.net/fa/article/articleview/91711

هارب;408760 نوشت:
نهی از منکر درست ولی شما یک مورد رو دیدید که این نوع نهی از منکر موثر باشد؟باید راه حل دیگه ای پیدا کرد.اینکه تو خیابان راه بریم و هر کس رو دیدیم ....

دوست خوب من
امر به معروف و نهی از منکر در اسلام شرایطی داره و هر کسی نمی تواند این دو فریضه و واجب را انجام دهد
ما اینجا دو تا بحث داریم که نباید آنها را خلط کرد
یکی اصل وجود فریضیه امر به معروف و نهی از منکر که از ضروریات اسلام است و کسی نمی تواند منکر آن شود .
یکی هم شرایط امر به معروف و نهی از منکر که آمر و ناهی منکر باید شرایط لازم را داشته باشند مثلا معروف و منکر را بشناسد با معارف اسلام و دین آشنا باشد ، شیوه ها و روش ها را بداند
شما ببینید پیامبر گرامی و اهل بیت بزرگوار چگونه امر به معروف و نهی از منکر میکردند و چه تاثیرات عمیقی را در بر داشت . منظور از امر به معروف و نهی از منکر این موارد است .

چه کسی گفته امر به معروف و نهی از منکر یعنی ما همین جوری تو خیابون راه بریم و به هر کسی که رسیدیم تذکر بدیم ؟؟!! عملکرد نادرست برخی که معیار سنجش و یا رد
اموزه های و دستورهای اسلام نمی تواند باشد بزرگوار

Kinzie Kensington;408754 نوشت:
حرف های بعدی شما هم وابسته به همان پیش فرض ذهنی شماست که من قوانین را رعایت نکرده بودم که اشتباه است.

سلام علیکم و رحمه الله

بعید میدانم که شما حرف های بعدی بنده را خوانده باشید. چون حرف های بعدی بنده در مورد مشروعیت امر به معروف و نهی از منکر است و مربوط به حقوق شرعی و قانونی آمر به معروف و ناهی از منکر .

در هر صورت اگر تحمل نظر مخالف را ندارید مختارید نخوانید .

Kinzie Kensington;408755 نوشت:
اگر دوست من به من بگوید ساپورت نپوش پاسخ خواهم داد هر وقت من به تو گفتم چی بپوش و چی نپوش تو هم به من بگو چی بپوشم و چی نپوشم.

متاسفانه خلط مبحث میکنید.
کسی به کسی نمی گوید چی بپوشد چی نپوشد. اصلا کسی چنین حقی ندارد که تعئین کند شما چه بپوشید چه نپوشید.

در این نقل قولتان ناصح هم به شما نگفته این مانتو را در بیاور آن لباس را بپوش . موضوع رعایت شئونات اجماعی است و نه تعئین و انتخاب لباسی برای کسی.

محدودیت در نوع پوشش در انظار در هر جامعه ای وجود دارد از جمله ایران و این هرگز بمعنی انتخاب و تعئین لباس برای کسی نیست.

یاحق

مدیر سایت;408758 نوشت:

سلام پس تکلیف امر به معروف و نهی از منکر و سایر آموزه های دینی و اخلاقی در دین مبین اسلام چه می شود ؟!

این آیه شریفه را دیدید ؟

و لتکن منکم أُمّة يدعون إلى الخير و يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنکر... ; (سوره آل عمران ، آیه 104)بايد از ميان شما ، گروهى باشند که مردم را به سوى خير دعوت و امر به معروف و نهى از منکر کنند.. .»

ببینید تبلیغ عمومی این مطالب خوب است ولی اینکه در خیابان جلوی یک نفر رو بگیریم و براش ایجاد مزاحمت کنیم تا مثلا امر به معروف و نهی از منکر کرده باشیم (از روی خودخواهی و به خاطر ثواب کردن شخص خودمون اسباب مزاحمت دیگران رو فراهم کنیم) کاری خیراخلاقی و اشتباه است.

فاتح;408839 نوشت:
سلام علیکم و رحمه الله

بعید میدانم که شما حرف های بعدی بنده را خوانده باشید. چون حرف های بعدی بنده در مورد مشروعیت امر به معروف و نهی از منکر است و مربوط به حقوق شرعی و قانونی آمر به معروف و ناهی از منکر .

در هر صورت اگر تحمل نظر مخالف را ندارید مختارید نخوانید .

متاسفانه خلط مبحث میکنید.
کسی به کسی نمی گوید چی بپوشد چی نپوشد. اصلا کسی چنین حقی ندارد که تعئین کند شما چه بپوشید چه نپوشید.

در این نقل قولتان ناصح هم به شما نگفته این مانتو را در بیاور آن لباس را بپوش . موضوع رعایت شئونات اجماعی است و نه تعئین و انتخاب لباسی برای کسی.

محدودیت در نوع پوشش در انظار در هر جامعه ای وجود دارد از جمله ایران و این هرگز بمعنی انتخاب و تعئین لباس برای کسی نیست.

یاحق

من ارسال های شما را دوباره خواندم و هیچ چیزی در آن نیافتم که حتی مرتبط با بحث ما باشد. شما باز هم دارید فرض می کنید من غیرقانونی رفتار کردم که فرضتان اشتباه هست. من با شما حرف دیگری ندارم.

samansami;408757 نوشت:
میشه بگین چه جوری میشه مسلمون(یا شیعه) بود ولی حرف غیر مسلمانها رو هم درست دونست؟!؟بگی من خا رو قبول دارم و اسلامو حرف این خدا میدونم بعد بگی حرف کسایی هم دقیقا عقیدشون ضد منه درسته؟!؟:Gig:

قرار نیست درست بدونید. فقط کافی است قبول کنید افراد با هم تفاوت دارند و سایر افرادی که دین شما را ندارند هم قدرت تفکر و تعقل دارند و آگاهانه انتخاب کردند چه دینی داشته باشند.

به نظر من امر به معروف و نهی از منکر بهانه ای است که مسلمانان برای ایجاد مزاحمت برای غیر مسلمانان از آن استفاده می کنند. من مشکلی ندارم با اینکه در تلویزیون یا کنفرانس ها یا کتاب ها امر به معروف و نهی از منکر شود ولی اینکه در خیابان هر کسی خواست برای من ایجاد مزاحمت کنه تا به خیال خودش امر به معروف و نهی از منکر کرده باشه کاری غیر قابل قبول است.

Kinzie Kensington;408755 نوشت:
قبول کنید که انتخاب خودشان است و نیازی ندارند از شما اجازه بگیرند برای لباس پوشیدن. اگر بدتان می آید دیگر با این افراد دوستی نکنید این آزادی شماست ولی تعیین تکلیف برای دیگران جزو حقوق شما نیست. اگر دوست من به من بگوید ساپورت نپوش پاسخ خواهم داد هر وقت من به تو گفتم چی بپوش و چی نپوش تو هم به من بگو چی بپوشم و چی نپوشم.

این خودبزرگ بینی دینی که میگه من درست میگم و 6 میلیارد نفر غیرمسلمان (و 6.9 میلیارد نفر غیر شیعه) دنیا غلط باعث میشه به خودمون اجازه دخالت در کار دیگران رو بدیم و این رو حق خودمون بدونیم گویی که ما مالک جهان هستیم

خواهر من شما که تو ایران زندگی میکنی به اجبار بین اون شیعه هایی که میگی نیستی ... ولی وقتی هستـــــــــــــــــــــی .. دگ باید قانون کشوری رو که همه هفتاد و پنج میلیون(شیعه و سنی و مسیحی و...) نفر اون قبولش دارن..شمام قبول داشته باشی..اینی که کسی به لباس شما گیر بده به کل دنیا چه ربطی داره آخه !؟؟! آیا حق کسی که تو مملکت شیعه زندگی میکنه نیست که نسبت به آموزه های شیعی خودش حساس باشه؟؟!!

هارب;408760 نوشت:
نهی از منکر درست ولی شما یک مورد رو دیدید که این نوع نهی از منکر موثر باشد؟باید راه حل دیگه ای پیدا کرد.اینکه تو خیابان راه بریم و هر کس رو دیدیم ....
راستش مادر بنده این کار رو انجام میده و من هم واکنشها رو دیدم الان هم واکنش این خانم رو داریم میبینیم.انگار بیشتر لج میکنند!مسخره میکنند!توهین میکنند!اون هم نه فقط به فردی که دارد نهی از منکر میکند.که به اعتقادات دینی!!!...البته این خانم رو نمیگم کسانی که در تجربه شخصی با انها مواجه شدم مد نظرم هست
شاید اگر ان رفتار های زننده رو ندیده بودم این طور نمیگفتم!!!
خب این کار اصلا سودی دارد؟!...یا نه.نتیجه عکس دارد؟!...

این ها همه بر میگرده به نوع امر به معروف و نهی از منکر...منظورم اینه که نتیجه کسی که با نرمی و آرامش میگه و کسی که با غضب و شاید عصبانیت ... خیلی فرق میکنه....درحقیقت کسی که امر به معروف میکنه باید بلد باشه چجوری مطلب رو برسونه که موثر​ باشه.. و همه این حرف ها به اصل موضوع امر به معروف و نهی از منکر آسیبی نمیزنه..

یا سمیعـــ....
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم:Gol::Gol:

سلام

Kinzie Kensington;408957 نوشت:
به نظر من امر به معروف و نهی از منکر بهانه ای است که مسلمانان برای ایجاد مزاحمت برای غیر مسلمانان از آن استفاده می کنند.

مزاحمت؟؟ اذیت غیرمسلمونها؟؟؟ بهانه؟؟؟؟؟:Moteajeb!: :Moteajeb!: :Moteajeb!:
چندنفر تابحال با این "نیت" با شما برخورد کردن؟

"مسلمانان برای ایجاد مزاحمت..."
حالا چرا جمع بستید؟
اگر کسی واقعا با بصیرت وآگاهی پا به حیطه امر به معروف ونهی ازمنکر گذاشته باشه،
نیتش احیـــای فرایض دین،توی زمان و موقعتیه که فراموش شده....
برای اینکه یکی از زمینه سازان آمادگی جامعه برای ظهور امام مهدی عج باشه.

توی این زمان ه که
کسانی که به خواب رفتن.....
از کسانی که خودشون رو به خواب زدن و قصد بیداری هم ندارند...یعنی علاقه ای هم به نور و بیداری ندارند..

غربال میشن

توی عصر ظهور باید هرکس راهشو انتخاب کنه.

یا زنگی زنگــ...یا رومی روم..

نمیشه بگه من دروغ نمی گم ،اعتقاد به نظام پاداش و جزای اعمال توی دنیای آخرت دارم ولـــی دیگه حجاب خیلی اضافیه...

خانوم شمالی;408660 نوشت:
من وقتی به دوستانم میگم ساپورت نپوش و ...
میگن ما این لباس ها رو میپوشیم که دیده بشیم که همه ما رو ببینن و از این حرفا
لاک میزنن .آرایش و لباسهای ناجور و فقط چادر عربی اون هم به خاطر شهری که توش هستم وگر نه نمیذاشتن
اینهارو باید چه کرد؟

به نظر من همه اینها برمیگرده به روش تربیت پدر مادرا...

اگه فرزندشون رو انقدر با اعتماد بنفس بار بیارن که هیـــچ چیز اونها رو وادار به تبعیت از مد[نامعقول] _اون هم به قیمت زیرپا گذاشتن شخصیت ارزشمندشون _نکنه ،

اونوقت درآینده هم با این مشکلات روبرو نمیشن.

باید از بچگی فضای خونواده رو براساس محبـــت بنا کرد.
پسربچه ها ،دختر بچه ها،اگر محبت رو توی خونه هاشون پیدا نکنن،
جای دیگه دنبالش میرن.

اگر به جای ارزش دادن به موفقیت های علمی ،اخلاقی و یا حتی کارهای خوب کوچیکشون،
دائما توانایی اونها رو با دیگرون مقایسه کنیم و ازشون ایراد بگیریم،
می رنـــجــن ازمون...
دور میشن..
دنبال جلب توجه می گردن _از هر راهی_ تا این نیاز انسانیشون ارضا بشه.

واما برای نسلی که همین الان به دنبال جلب توجه از راه پوشش های ناشایست_در مقایسه با کرامتی که خدا بهشون بخشیده_هستن،

میشه با زبون نرم توجیهشون کرد.واقعا اگر حقیقت حجاب برای افراد معلوم بشه،جز یک عده معدود،همه عـــاشـــقــش می شن.
چرا؟
چون همگی فطرتا پاکیم.

«فألهمها فجورها و تقویها؛ و به او شر و خیر او را الهام کرد. شمس/ 8»

وهمچنین با نظر دوست خوبمون روشنا موافقم

روشنا;408593 نوشت:
اگه هر کس فقط به افراد اقوام خودش یا دوستان نزدیک خودش تذکر بده اون وقت میشه گفت به هر کدوم از این افراد بی حجاب بارها و بارها تذکر داده شده

یا علی:Gol:

amir al;409256 نوشت:
یا حق کسی که تو مملکت شیعه زندگی میکنه نیست که نسبت به آموزه های شیعی خودش حساس باشه؟؟!!

البته هرکسی نمی تونه و نــباید امر به معروف ونهی از منکر کنه.تا شرایطشو کاملا نخونده تا از آرامش خودش مطمئن نیست،
کلا تا مطمئن نشده که با کاراش یکی دیگه رو هم از دین زده نمی کنه.

تا خودمون بهتر نشیم ،کس دیگه ای رو نمی تونیم خوب کنیم!

امام صادق ع :مردم را با اعمالتان (به خیر) دعوت کنید و (فقط) با زبان مردم را دعوت نکنید.


راستی...

پیامبر خدا ص در بیان اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند: «امتم همواره در خیر و نیکی

خواهند بود، مادامی که امر به معروف و نهی از منکر و تعاون بر نیکی کنند؛ ولی اگر چنین نکنند،

برکات از آن ها گرفته، بعضی از آن ها بر بعضی دیگر مسلط می شوند؛ در حالی که نه در زمین و

نه در آسمان یار و یاوری ندارند.»

امر به معروف و نهی از منکر از بین برنده فسق

امر به معروف و نهی از منکر موجب محکم شدن پایه های اقتدار جامعه اسلامی می شود و فسق و فجور را از ریشه قطع می کند. حضرت علی علیه السلام در این باره می فرمایند
:

«کسی که امر به معروف کند، در واقع
پشت و تکیه گاه مؤمنین را محکم و استوار می گرداند. و کسی که نهی از منکر می کند؛ بینی فاسقان را با این عمل به خاک ذلت می مالد.»
:Gol:

حضرت علی علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر را دو صفت از صفات الهی می شمارند و می فرمایند:
«امر به معروف و نهی از منکر دو صفت از صفات خداوند سبحان هستند، این دو قطعا نه مرگ انسان را نزدیک می کنند و نه از رزق و روزی انسان می کاهند.»

:Gol:
حضرت
امام رضا علیه السلام نیز در این زمینه می فرمایند:
«وقتی امت من از امر به معروف و نهی از منکر شانه خالی کردند و آن را به یکدیگر واگذار کردند، حتما بدانند که با هلاکت و عذاب الهی روبه رو خواهند شد.»


:Gol:
منبع:
http://www.zohd.ir/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%D9%8A-%D9%87%D8%A7-2/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D9%88%D8%B8%D8%A7%D9%8A%D9%81/%D8%A7%D9%85%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D9%88-%D9%86%D9%87%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D9%83%D8%B1/

اینجاهم مطالب قشنگی داره
http://www.porsemanequran.com/node/24827

والي;410016 نوشت:
نوشته اصلی توسط amir al آیا حق کسی که تو مملکت شیعه زندگی میکنه نیست که نسبت به آموزه های شیعی خودش حساس باشه؟؟!!
البته هرکسی نمی تونه و نــباید امر به معروف ونهی از منکر کنه.تا شرایطشو کاملا نخونده تا از آرامش خودش مطمئن نیست،
کلا تا مطمئن نشده که با کاراش یکی دیگه رو هم از دین زده نمی کنه.
تا خودمون بهتر نشیم ،کس دیگه ای رو نمی تونیم خوب کنیم
!

حساس بودن نسبت به آموزه های دینی به این معنی نیست که یعنی هر کسی میتونه امر به معروف کنه...

همونطور که قبلا خودم و دوستای دیگه م گفتن لازمه اینکار اینه که اولا بدونیم چه کسی و ثانیا ، چجوری باید این کارو انجام بده تا بجای ثواب کردن..کباب نشیم..بجای بانی خیر شدن و نزدیک تر کردن کسی به اسلام واقعی ؛ باعث بشیم اون یـــــــــــذره سو سوی نوری هم که شـــــــاید تو وجودش باشه رو خاموش کنیم...

هدف از *امر به معروف و نهی از منکر * سالم سازی و ایجاد جامعه ی اسلامی بر پایه ایمان و اخلاق حسنه ست.. و کسانی که نمیدونن راهش چیه نباید کورکوانه از این کارا بکنن...

والي;410020 نوشت:
اینجاهم مطالب قشنگی داره
http://www.porsemanequran.com/node/24827

سلام علیکم و رحمه الله

سپاس بابت لینک مطلب استاد عمار و مطالبی که گذاشتید

یک موضوع است که در امر به معروف نهی از منکر کمتر نقل و گفته شده و آن اثری تربیتی امر به معروف و نهی از منکر است

آمر به معروف و ناهی از منکر صرفا یک آمر و دستور دهنده و نهی کننده به غیر نیستند و این امر و نهی بر خود آمر و ناهی هم اثر تربیتی و اخلاقی دارد و ورع او را در انجام خیر و دوری از گناه بالا می برد.

لذا برای هر دو طرف در این امر خیر و برکت است و رضای خداوند سبحان را دارد .

ولی نکات مهمی هستند که رعایتشان لازم و ضروری است که مدیر محترم سایت در پاسخ به سوال جناب هارب به آن اشاره کردند

مدیر سایت;408764 نوشت:
ما اینجا دو تا بحث داریم که نباید آنها را خلط کرد
یکی اصل وجود فریضیه امر به معروف و نهی از منکر که از ضروریات اسلام است و کسی نمی تواند منکر آن شود .
یکی هم شرایط امر به معروف و نهی از منکر که آمر و ناهی منکر باید شرایط لازم را داشته باشند مثلا معروف و منکر را بشناسد با معارف اسلام و دین آشنا باشد ، شیوه ها و روش ها را بداند
شما ببینید پیامبر گرامی و اهل بیت بزرگوار چگونه امر به معروف و نهی از منکر میکردند و چه تاثیرات عمیقی را در بر داشت . منظور از امر به معروف و نهی از منکر این موارد است .

ان شاء الله همگی با تلاش بیشتر و تفقه در دین , هم آگاهی بیشتری پیدا کنیم و هم امر به معروف و نهی از منکر را بنحوی خدا پسندانه تر انجام دهیم.

و من الله التوفیق

یاحق

amir al;409256 نوشت:
خواهر من شما که تو ایران زندگی میکنی به اجبار بین اون شیعه هایی که میگی نیستی ... ولی وقتی هستـــــــــــــــــــــی .. دگ باید قانون کشوری رو که همه هفتاد و پنج میلیون(شیعه و سنی و مسیحی و...) نفر اون قبولش دارن..شمام قبول داشته باشی..اینی که کسی به لباس شما گیر بده به کل دنیا چه ربطی داره آخه !؟؟! آیا حق کسی که تو مملکت شیعه زندگی میکنه نیست که نسبت به آموزه های شیعی خودش حساس باشه؟؟!!

من به اجبار در ایران هستم و اگه من یک نفر از اون 75 میلیون نفر هستم اون قوانین رو قبول ندارم ولی حرف من این نبود. من باز هم میگم لباس من بر اساس قوانین کشور بود ولی باز هم یک سری افراد که نه مجری قانون هستند و نه تخصص و مجوز و ... دارند به خودشون اجازه میدن برای من مزاحمت ایجاد کنند تا به خیال خودشون به من تذکر بدن لباس مناسب بپوشم، باز هم میگم به کسی که پوششی بر اساس قوانین کشور داشته.

والي;409996 نوشت:
یا سمیعـــ....
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم:Gol::Gol:

سلام

مزاحمت؟؟ اذیت غیرمسلمونها؟؟؟ بهانه؟؟؟؟؟:Moteajeb!: :Moteajeb!: :Moteajeb!:
چندنفر تابحال با این "نیت" با شما برخورد کردن؟

"مسلمانان برای ایجاد مزاحمت..."
حالا چرا جمع بستید؟
اگر کسی واقعا با بصیرت وآگاهی پا به حیطه امر به معروف ونهی ازمنکر گذاشته باشه،
نیتش احیـــای فرایض دین،توی زمان و موقعتیه که فراموش شده....
برای اینکه یکی از زمینه سازان آمادگی جامعه برای ظهور امام مهدی عج باشه.

توی این زمان ه که
کسانی که به خواب رفتن.....
از کسانی که خودشون رو به خواب زدن و قصد بیداری هم ندارند...یعنی علاقه ای هم به نور و بیداری ندارند..

غربال میشن

توی عصر ظهور باید هرکس راهشو انتخاب کنه.

یا زنگی زنگــ...یا رومی روم..

نمیشه بگه من دروغ نمی گم ،اعتقاد به نظام پاداش و جزای اعمال توی دنیای آخرت دارم ولـــی دیگه حجاب خیلی اضافیه...

خیلی از افراد تابحال به بهانه امر به معروف و نهی از منکر برای من مزاحمت ایجاد کردند. ممکنه خیلی هاشون هم خلوص نیت داشته باشند و هدفشان مزاحمت نباشه ولی در نهایت این عمل برای من مزاحمت ایجاد کرده و این مهم است.

Kinzie Kensington;410516 نوشت:
خیلی از افراد تابحال به بهانه امر به معروف و نهی از منکر برای من مزاحمت ایجاد کردند. ممکنه خیلی هاشون هم خلوص نیت داشته باشند و هدفشان مزاحمت نباشه ولی در نهایت این عمل برای من مزاحمت ایجاد کرده و این مهم است.

این که حجاب نامناسب شما، مزاحمت ایجاد می کند مهم نیست؟

با تقوا را برای حضور در اجتماع دچار زحمت می کند مهم نیست؟

بی تقوا
و کم تقوا را گرفتار گناهان اخلاقی بی عفتی خود ارضایی عقب افتادن ازدواج ... می کند مهم نیست؟

مرد متاهلی را که جمال همسرش کمتر از شمای نوعیست کم رغبت به او می کند مهم نیست؟

بنده به شما نمی گویم حجاب شرعی را رعایت کنید حداقل کبر و خودبینی را از خود دور کنید تا زحمت و رنج جامعه را نیز درک نمایید هرچند اکثرا توجه ندارند که از کجا دارند چوب می خورند.

بعضی از بدحجابها می گویند مشکل از مردان است آنها نباید نگاه کنند!!! بله مردان نباید نگاه کنند اما این حرف سفسطه است پاسخ این اشخاص انجام یک آزمایش ساده است:

یک بار با حجاب کاملا شرعی (چادر، پوشیده بودن تمام مو، بدون آرایش و زینت عرفی، آشکار نبودن حجم بدن و...) بیرون بروید و از میان مثلا 10 پسر و مرد ببینید توجه چند نفر از آنها را جلب می کنید؟ فرضا 5 نفر

یک بار هم با همین حجاب نامناسب که بیرون می روید ببینید چندتا را جلب می کنید؟ 9نفر. اشتباه می کنم؟

شما به اندازه آن 4 نفر گناهکارید و در تمام معصیت های آنان مرتبط با آن نگاه حرام شریک هستید..

یا علی.

pesarirani;408387 نوشت:
تو هر رساله ای که میخوای برو بگرد تازه تو قرآن اومده که رعایت کامل حجاب زن در مقابل زن لازم نیست پس پوشیدن ساپورت تو مجالس زنانه چه اشکالی ممکنه داشته باشه
دقیقا به همین رفتارها افراط و تفریط میگن که بلای جون دین ما شده

نظر مراجع تفاوتهایی دارد.
مثل اینکه مراجع گفتن حجاب زن در مقابل زن لازم نیست ولی به شرطی که موجب مفسده نباشد و اگر مفسده داشته باشد مشکل دارد. حالا باید دید که پوشیدن ساپورت در مجالس زنانه موجب مفسده هست یا نه. البته در مجالسی که دوربین هست باید مراقب بود.
اینجا مطرح شده:
http://www.askdin.com/thread11289.html
در ضمن شما چرا میگید افراط؟ من از شما مدرک خواستم. یعنی برای من سوال بود. نگفتم که اینطور هست. سوال کردم. هر وقت گفتم شما بگو افراط. یعنی هرکی سوال کنه میشه افراطی؟ خوبه فعلا که بازار اتهام افراطی زدن به حزب اللهی ها داغه. خدایی هم هست. اگر تهمتی بزنید که درست نباشه و نتونید ثابت کنید گرفتار میشید. افراطی بودن یا نبودن هم باید با خط کش اسلام ناب سنجید و نه با خط کش اسلام آمریکایی. البته منظورم شخص شما تنها نیست. فعلا جو اینطوری شده.

Kinzie Kensington;410515 نوشت:
من به اجبار در ایران هستم و اگه من یک نفر از اون 75 میلیون نفر هستم اون قوانین رو قبول ندارم ولی حرف من این نبود. من باز هم میگم لباس من بر اساس قوانین کشور بود ولی باز هم یک سری افراد که نه مجری قانون هستند و نه تخصص و مجوز و ... دارند به خودشون اجازه میدن برای من مزاحمت ایجاد کنند تا به خیال خودشون به من تذکر بدن لباس مناسب بپوشم، باز هم میگم به کسی که پوششی بر اساس قوانین کشور داشته.

سلام
در کلام شما چند مورد نهفته است .
1- فرمودید لباس من برابر قوانین کشور بود .... باید دانست که قانون ما همان چیزی است که خدا و ائمه اطهار برایمان ترسیم نموده اند . ولی مهمانان ما و آنها که رفتارشان آنطور نیست و دستورات خدا و ائمه را درک نکرده اند ، نمیتوانند آنگونه باشند . پس در حدی که مفسده ایجاد نکند اشکال ندارد .
2- امر به معروف و نهی از منکر یک امر قانونی نیست که حتماً باید کسانی که قانوناً مسئولند باید این کار را بکنند .
اولاً این امر مهم درجاتی دارد . در حدی که ایجاد تنش نشود بر همه گان واجب است . و در صورتی که موضوع حاد شود به آمران ارجاع داده میشود و آنان بر مبنای خطوطی که برایشان ترسیم میشود اقدام می نمایند .
ولی به هر جهت نوع مواجهه با موضوع باید طوری باشد که باعث جذب شود نه دفع .
3- باید دید « رفتار مزاحمتی» که از سوی حضرتعالی عنوان شد ، چه اندازه با واقعیت تطبیق دارد ؟
مزاحمت یعنی رفتار خلاف اخلاقی که منجر به اذیت و آزار مخاطب شود . بعضی اوقات آدمهایی هستند که با کمترین تذکری می رنجند و احساس می کنند که برای آنها مزاحمت ایجاد شده است .(معذرت می خوام با شما نیستم و به دل نگیرید) .یک مثال می زنم : اغلب مادر و پدر ها به بچه ها تذکر میدهند تا راهی که می روند و رفتاری که می کنند را به عنوان راه و رفتار اشتباه به آنان بفهمانند . حضرت عباسی چند درصد بچه ها در آن سطح بینش بالا هستند که نسبت به اندرز والدین اخم و تخم نکنند ؟ اما تا به حال شده این تنش کوچلو مهر و محبت میان فرزند و والدین را کم کند ؟ پس اغلب تذکراتی که برای خوب شدن ما می دهند کمی دلتنگمان می کند . میدانی چرا ؟ چون آخر راه را نمی بینیم . ولی آنان که به ما تذکر می دهند میدانند (حسب تجربیات کسب نموده ). و آنچه نمیگذارد از دانایان بدانیم همان نفس امّاره است که اتفاقاً شیطان هم تعجب کرده که این یکی از فرامین او هم بیشتر مهم دانسته میشود .
البته هر رفتاری باید دلخواه فرد باشد و اجبار حتی در دین هم نیست . « لا اکراه فی الدین » معنایش همین است . اما در حریم خصوصی و نه در اجتماع . ولی من تعجب می کنم انسان خود را مسلمان بداند و ائمه اطهار را پیغام آوران رسول خدا بدانند و آنها را امینان وحیی بدانند که سخن خداست و توسط پیامبر او به ایشان سپرده شده تا در براهین مختلف ( تا آخر الزمان ) بر مردم نشر دهند ، اما آنطور که فرموده اند عمل نکنند ؟
برای تمام شئونات زندگی آدابی امر شده و برای هر شأنی امینی را گماردند . و برای ارزشی ترین کارها امین تر از دختر رسول الله و همسر ولی الله و مادر اولیاء الله چه کسی است ؟ پس رفتار او را پیشه کنیم و دنیا و آخرتمان را تضمین سلامت نماییم .
یا حق.

شما می توانید با پلیس تماس بگرید تا پلیس تشخیص دهد که لباس شما بر اساس قوانین بوده یا نه و اگر لازم است با آن شخص برخورد کنند.

به نظر من بهتره اول جواب این سوال رو بدیم که اصلا لازمه تذکر داده بشه یا نه؟
من به شدت مخالف با اینم که دین در جامعه اجباری بشه یا بخوایم مردم رو مجبور به انجام فرائض دینی کنیم. تا جایی که من شنیدم و یادم میاد هیچ کدوم از امام های معصوم برای ترویج دین از زور استفاده نکردند. و همیشه حق انتخاب با خود شخص بوده. حتی اگه ما موفق بشیم به زور جامعه رو به سمت دینداری پیش ببریم مطمئنا هیچ ارزشی نداره چون از روی اجبار بوده نه اختیار. که بزرگترین تفاوت عبادت انسان و فرشته ها هم سر همین فدرت انتخاب هست.
ذات انسان جوریه که اگه از چیزی نهی بشه بیشتر به سمت اون کشیده میشه. اگر قرار بود حجاب اجباری جواب بده الان بعد از حدود 30 سال باید در کشور حتی یک بدحجاب هم پیدا نشه. در حالیکه می بینیم روز به روز به جای بهتر شدن بدتر میشه. شاید اگه حق انتخاب به خود مردم داده میشد وضع از این بهتر میبود.

صدور انقلاب;410838 نوشت:
شما می توانید با پلیس تماس بگرید تا پلیس تشخیص دهد که لباس شما بر اساس قوانین بوده یا نه و اگر لازم است با آن شخص برخورد کنند.

خیلی جالبه.

شما نمیگید هر کس فکر می کنه لباس من مشکل داره به پلیس اطلاع بده تا پلیس بیاد و تشخیص بده لباس من بر اساس قوانین بوده یا خیر. شما میگید هر کس حق داره به لباس من اعتراض کنه و اگه من فکر می کنم اشتباهه باید به پلیس اطلاع بدم.

منطق شما واقعا بی نظیره!

صدور انقلاب;410613 نوشت:
نظر مراجع تفاوتهایی دارد.
مثل اینکه مراجع گفتن حجاب زن در مقابل زن لازم نیست ولی به شرطی که موجب مفسده نباشد و اگر مفسده داشته باشد مشکل دارد. حالا باید دید که پوشیدن ساپورت در مجالس زنانه موجب مفسده هست یا نه. البته در مجالسی که دوربین هست باید مراقب بود.
اینجا مطرح شده:
زن ها مي توانند در مقابل زنان ديگر هر لباسي بپوشند؟؟؟
در ضمن شما چرا میگید افراط؟ من از شما مدرک خواستم. یعنی برای من سوال بود. نگفتم که اینطور هست. سوال کردم. هر وقت گفتم شما بگو افراط. یعنی هرکی سوال کنه میشه افراطی؟ خوبه فعلا که بازار اتهام افراطی زدن به حزب اللهی ها داغه. خدایی هم هست. اگر تهمتی بزنید که درست نباشه و نتونید ثابت کنید گرفتار میشید. افراطی بودن یا نبودن هم باید با خط کش اسلام ناب سنجید و نه با خط کش اسلام آمریکایی. البته منظورم شخص شما تنها نیست. فعلا جو اینطوری شده.

من حرفم به شما یا حزب اللهی ها نبود در مجموع گفتم همین افراط و تفریط باعث این چیزها شده نگفتم که یه شخص یا یه گروهی افراطی هستند که اینطوری جواب میدی

nasim_m;410913 نوشت:
به نظر من بهتره اول جواب این سوال رو بدیم که اصلا لازمه تذکر داده بشه یا نه؟
من به شدت مخالف با اینم که دین در جامعه اجباری بشه یا بخوایم مردم رو مجبور به انجام فرائض دینی کنیم. تا جایی که من شنیدم و یادم میاد هیچ کدوم از امام های معصوم برای ترویج دین از زور استفاده نکردند. و همیشه حق انتخاب با خود شخص بوده. حتی اگه ما موفق بشیم به زور جامعه رو به سمت دینداری پیش ببریم مطمئنا هیچ ارزشی نداره چون از روی اجبار بوده نه اختیار. که بزرگترین تفاوت عبادت انسان و فرشته ها هم سر همین فدرت انتخاب هست.
ذات انسان جوریه که اگه از چیزی نهی بشه بیشتر به سمت اون کشیده میشه. اگر قرار بود حجاب اجباری جواب بده الان بعد از حدود 30 سال باید در کشور حتی یک بدحجاب هم پیدا نشه. در حالیکه می بینیم روز به روز به جای بهتر شدن بدتر میشه. شاید اگه حق انتخاب به خود مردم داده میشد وضع از این بهتر میبود.

سلام
درست می فرمایید . اجبار در هر چیزی منجر به تکرار از روی لجبازی میشود . کما اینکه انسانی که قرار است از چیزی منع شود معرفت آن را نداشته باشد . زمینه ی فرهنگی رفتارهای پس از پرهیز از خطا را کسب نکرده باشد .
این فرهنگ و معرفت باید کسب شود و انسان به آن مرحله برسد که نتیجه ی رفتار سوئش را درک کند .
این کار مانند درس خواندن است . به طفلی که قرار است به کلاس اول برود نمیشود مباحث مربوط به دکترا را تفهیم نمود . حجاب و پوشش و تبعات اخلاقی و اجتماعی آن در مقایسه با مثال فوق مانند مباحث دکتری و حتی فوق آن است . مبحثی بسیار والا و با اهمیت است . زیرا با آن جامعه دارای سلامت و بی آن جامعه به ویرانی کشیده میشود . پس موردی با این مفهوم گسترده را ابتدا باید از طفولیت و در دامان اساتید و راهنمایان پاکیزه به نام پدر و مادر معتقد و مقیّد به ارزشهای زلال اهل بیت عصمت و طهارت آموخت و سپس توسط کسب معارف ناب از سوی مدرسه و جامعه شکل بگیرند . به امید آنروز .

مرید الحسین (ع);410961 نوشت:
سلام
درست می فرمایید . اجبار در هر چیزی منجر به تکرار از روی لجبازی میشود . کما اینکه انسانی که قرار است از چیزی منع شود معرفت آن را نداشته باشد . زمینه ی فرهنگی رفتارهای پس از پرهیز از خطا را کسب نکرده باشد .
این فرهنگ و معرفت باید کسب شود و انسان به آن مرحله برسد که نتیجه ی رفتار سوئش را درک کند .
این کار مانند درس خواندن است . به طفلی که قرار است به کلاس اول برود نمیشود مباحث مربوط به دکترا را تفهیم نمود . حجاب و پوشش و تبعات اخلاقی و اجتماعی آن در مقایسه با مثال فوق مانند مباحث دکتری و حتی فوق آن است . مبحثی بسیار والا و با اهمیت است . زیرا با آن جامعه دارای سلامت و بی آن جامعه به ویرانی کشیده میشود . پس موردی با این مفهوم گسترده را ابتدا باید از طفولیت و در دامان اساتید و راهنمایان پاکیزه به نام پدر و مادر معتقد و مقیّد به ارزشهای زلال اهل بیت عصمت و طهارت آموخت و سپس توسط کسب معارف ناب از سوی مدرسه و جامعه شکل بگیرند . به امید آنروز .

کاملا با شما هم عقیده ام. باید فرهنگ حجاب را از کودکی و با فرهنگ سازی در جامعه گسترش داد. مطمئنا اگه سالهای گذشته به این موضوع بیشتر توجه می کردیم الان وضعیت حجاب خیلی بهتر از الان بود.
البته با قسمتی از حرفتون که فرمودین «با آن جامعه دارای سلامت و بی آن جامعه به ویرانی کشیده میشود» زیاد موافق نیستم. کافیه وضعیت حال حاضر جامعه مون رو با سایر کشورها مقایسه کنین . شاید در ظاهر بهتر باشیم ولی در باطنه هیچ تفاوتی نمی کنه تازه اگه بدتر نباشه

nasim_m;410989 نوشت:
کاملا با شما هم عقیده ام. باید فرهنگ حجاب را از کودکی و با فرهنگ سازی در جامعه گسترش داد. مطمئنا اگه سالهای گذشته به این موضوع بیشتر توجه می کردیم الان وضعیت حجاب خیلی بهتر از الان بود.
البته با قسمتی از حرفتون که فرمودین «با آن جامعه دارای سلامت و بی آن جامعه به ویرانی کشیده میشود» زیاد موافق نیستم. کافیه وضعیت حال حاضر جامعه مون رو با سایر کشورها مقایسه کنین . شاید در ظاهر بهتر باشیم ولی در باطنه هیچ تفاوتی نمی کنه تازه اگه بدتر نباشه

سلام
شاید درست متوجه منظورم نشدید . عرض کردم که اگر در جامعه این ارزش والا نهادینه شود مسلماً جامعه ی ایده آل خواهیم داشت و در غیر آن جامعه ای فروپاشیده .و اگر الآن می بینی جامعه ما آن نیست که تصور می رفت به خاطر رواج همچنین مُعضلات اخلاقی است . نه تنها این بلکه هزاران مورد که متأسفانه انسان از بیان آنها شرم دارد .

والي;394144 نوشت:
یا حیــــ...

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم:Gol:

با سلام خدمت کارشناسان محترم و دوستان عزیز

چطور به ساپورت پوش ها تذکر بدیم؟
تا حالا برای شما پیش اومده؟ چیکار کردین؟
چطور میشه جلوی این بلای همه گیر و این فتنه رو گرفت؟

لطفا هرکس تجربه ای داره در اختیار بقیه هم بذاره....


فکر میکنم تذکر دادن و ارشاد مردم به عهده نیروهای انتظامی و گشت ارشاد باشه دوست عزیز از این گذشته اگه من به خود شناسی بپردازم فکر نمیکنم فرصتی برای امر به معروف و نهی از منکر پیدا کنم :Gol:

Kinzie Kensington;410515 نوشت:
من به اجبار در ایران هستم و اگه من یک نفر از اون 75 میلیون نفر هستم اون قوانین رو قبول ندارم

و بلافاصله بعدش :

Kinzie Kensington;410515 نوشت:
باز هم میگم لباس من بر اساس قوانین کشور بود

توضیحی دارید عایا؟!!؟ طبق قوانین کشوری لباس میپوشید که قانونشو قبول ندارید؟! وقتی قبول ندارید چطور میگید طبق اون بوده!؟؟؟؟

nasim_m;410913 نوشت:
به نظر من بهتره اول جواب این سوال رو بدیم که اصلا لازمه تذکر داده بشه یا نه؟
من به شدت مخالف با اینم که دین در جامعه اجباری بشه یا بخوایم مردم رو مجبور به انجام فرائض دینی کنیم. تا جایی که من شنیدم و یادم میاد هیچ کدوم از امام های معصوم برای ترویج دین از زور استفاده نکردند. و همیشه حق انتخاب با خود شخص بوده. حتی اگه ما موفق بشیم به زور جامعه رو به سمت دینداری پیش ببریم مطمئنا هیچ ارزشی نداره چون از روی اجبار بوده نه اختیار. که بزرگترین تفاوت عبادت انسان و فرشته ها هم سر همین فدرت انتخاب هست.
ذات انسان جوریه که اگه از چیزی نهی بشه بیشتر به سمت اون کشیده میشه. اگر قرار بود حجاب اجباری جواب بده الان بعد از حدود 30 سال باید در کشور حتی یک بدحجاب هم پیدا نشه. در حالیکه می بینیم روز به روز به جای بهتر شدن بدتر میشه. شاید اگه حق انتخاب به خود مردم داده میشد وضع از این بهتر میبود.

نمی دانم شما مسلمان هستید یا خیر. ولی اگر مسلمان هستید کاش به جای نظر خودتان نظر اسلام را میگفتید.
امامان وقت یمی توانند اجبار کنند که حکومت داشته باشند که فقط یکی از آنها حکومت داشتند آن هم د رمدت محدودی که بیشترش هم در جنگ بودند.
امام علی علیه السلام همیشه بیرون که میرفتند شلاقشان روی دوششان بود و در مواقع لازم با شلاق مردم را مجبور به اجرای دین میکردند.
جنگهای ایشان با مسلمانان و کشتن هزاران مسلمان در سه جنگ دوران خلافت امام علی علیه السلام آیا چیزی جز وادار کردن مسلمانان به دین بود؟
امام هزاران مسلمان را کشت. آیا می دانید این یعنی چی؟
اینکه دینداری اجباری ارزشی دارد یا نه بحث دیگریست ولی دین به کسانی که حکومت اسلامی تشکیل دادن دستور میده که قوانین را در جامعه اجبار کنند.
اختیار یک بحث شخصی است و نه اجتماعی.
نمیشود گفت که دزدها با اختیار خودشان دزدی را کنار بگذارند چون اگر دست دزد را قطع کنیم از دین زده میشود. اسلام قوانین اجتماعی دارد که باید اجرا شود حتی اگر طرف زده شود.
بستگی دارد بهتر شدن وضع را چگونه تعریف کنید. اگر بهتری یعنی غربی شدن و آمریکایی شدن بله. ولی اگر بهتر شدن یعنی اسلامی شدن خیر بهتر نمیشود.

فکر ميكنم تذکر دادن به این جور آدما بی فایدست باعث ميشه اونا بدتر کننو لج کنن....
بهتره ما به اونا چیزی نگیم واین کارو به دوش نیروهای انتظامی و گشت ارشاد بزاریم..

Kinzie Kensington;410919 نوشت:
خیلی جالبه.

شما نمیگید هر کس فکر می کنه لباس من مشکل داره به پلیس اطلاع بده تا پلیس بیاد و تشخیص بده لباس من بر اساس قوانین بوده یا خیر. شما میگید هر کس حق داره به لباس من اعتراض کنه و اگه من فکر می کنم اشتباهه باید به پلیس اطلاع بدم.

منطق شما واقعا بی نظیره!

وقتی آن شخص شما را نهی از منکر کرده (که شما اسمش را میگذارید گیر دادن) یعنی فکر میکرده که لباس شما از نظر قانون حجاب مشکل داشته.
شما دارید ادعا میکنید که لباس شما از نظر قانون اشکال نداشته. ادعای شما کافی نیست. شاید شما خیال میکنید که لباس شما از نظر قانون مشکل نداشته ولی در واقع مشکل داشته. شاید هم درست فکر میکنید و واقعا مشکل نداشته. به هر حال معلوم نیست. و صرف ادعای شما هم چیزی را ثابت نمیکند.
اگر لباس شما از نظر قانون اشکال داشته پس اون خانم حق داشته که شما را نهی از منکر کنه.
اگر لباس شما از نظر قانون مشکل نداشته و آن شخص شما را بیخودی نهی از منکر کرده شما میتوانید به پلیس تماس بگیرید و از آن خانم شکایت کنید تا در دادگاه به مزاحمت آن شخص رسیدگی شود.
حق داشتن یا نداشتن آن شخص به پوشش شما بستگی دارد.
هر کس حق داره به لباسی که طبق قانون حجاب درستی نداره نهی از منکر کنه.

موضوع قفل شده است