جمع بندی رابطه شرایط سخت متعه و فحشاء

تب‌های اولیه

60 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[="Tahoma"]

saeedsaeedi1;383326 نوشت:
الن با یه مقایسه ساده بین کشورهای غیر مسلمان و مسلمان به راحتی درمیابیم که در کشورهای مسلمان مشکلات بیشتری در زمینه های اجتماعی و خانوادگی وجود داره و مطمعن هستم که اون کشورها مشکلات کمتری نسبت به وضعیت الان جوانان کشور ما دارند پس نتیجه میگیریم که اسلام اصلا موفق عمل نکرده اگر خوب بود لااقل یه کشور اسلامی وجود داشت که وضعیت نسبتا ارومی داشته باشه که الان اینطور نیست

با سلام و درود

1. خیر، چنین ادعایی صحیح نیست و بحران خانواده و اصلا سست بودن کانون خانواده در غرب، مشهود است.

2. عمل ناصحیح مسلمانان ارتباطی با حکم شرعی الهی ندارد. به عبارت دیگر، مشکل مسلمانان به خاطر این حکم نیست بلکه به خاطر عمل نکردن به این حکم و یا صحیح عمل نکردن به این حکم است.

من مانده ام چه طور غربی ها دارند این قدر قدرتمند عمل می کنند. چه طور مردم و حتی کشیشها را شستشوی مغزی داده اند. چند ده سال کار کرده اند و دارند ازدواج هم جنس با هم جنس را جا می اتدازد. آن هم در ایالات متحده که کم کاتولیک ندارند دارند جا می اندازند. لابد می گویید همه شان فاسد هستند و مقاومتی نیست. نه اینطور نیست. اربابان سرمایه داری و صهیونسم جهانی قدرتمند عمل می کنند. معجزه آنها رسانه ها هستند و مدیریت افکار عمومی.
آن وقت ما در ازدواج دو ناهم جنس مانده ایم
آخر برخی ها می گویند مگر دو جنس مخالف باید رابطه داشته باشند !؟ نه پس همه چیز تزئینی است ! آقایون روانشناس می گویند ازدواج موقت مانع ازدواج دائم است. آخر اینها که خود روانشناسیشان را از غرب آموخته اند بروند این حرفها را به خود غربی ها بزنند. چه طور با این همه بی بندباری در غرب هنوز آنها تمایل به ازدواج دائم دارند !؟؟ حتی هم جنس با هم جنس !!!!
مفهوم دوست پسر و دختر که از غرب آمده است تقریبا شبیه همان ازدواج موقت است. در بطن آن نوعی تعهد است. مثلا یک برادر نگران است که دوست پسر خواهرش دارد به او خیانت می کند. می پرسد که چگونه به خواهرش بگوید. این یعنی تعهد. البته آنجا بی بندباری بی داد می کند.
آنها هم می فهمند. آنها هم اصرار دارند که این روابط در چارچوب خانواده باشد. نه مخفی. دوباره این شبیه ازدواج موقت است.
این موجی که از غرب آمده ما را با خود خواهد برد.
دنیا عوض شده است. یا باید الگوهای اسلامی پیاده شود و یا الگوهای غربی به طور خودکار پیاده می شود !
اما نیاز به یک قدرت معجزه آساست. همان قدرتی که غربی ها دارند با آن هم جنس بازی را جا می اندازند. مخلوطی از رسانه و سیاست و .... خلاصه نمی دانم دقیقا چه طور این کارها را می کنند.

اونجا روابط آزاد هستش و توی خیابون هیچ کسی رو بهش گیر نمیدند که بگن این خانم کیه و چرا داری باهاش صحبت میکنی از وقتی که گشت ارشاد تو ایران زیاد شد دخترها میان خونه پسرها و اونجوری تجاوز هم بیشتر میشه تاوی خارج کسی به کسی به این شکلی که تو ایران هستش تجاوز نمیکنه اصلا حد اقل میدونه آدم توی خارج یه ازادی هایی داره که یه بچه بسیجی نمیتونه جلوی آدم رو بگیره و بگه نمیدونم تو ماشینت چیه و اونی که باهاش حرف میزنی کیه و ووووو.............

saeedsaeedi1;385481 نوشت:
اونجا روابط آزاد هستش و توی خیابون هیچ کسی رو بهش گیر نمیدند که بگن این خانم کیه و چرا داری باهاش صحبت میکنی از وقتی که گشت ارشاد تو ایران زیاد شد دخترها میان خونه پسرها و اونجوری تجاوز هم بیشتر میشه تاوی خارج کسی به کسی به این شکلی که تو ایران هستش تجاوز نمیکنه اصلا حد اقل میدونه آدم توی خارج یه ازادی هایی داره که یه بچه بسیجی نمیتونه جلوی آدم رو بگیره و بگه نمیدونم تو ماشینت چیه و اونی که باهاش حرف میزنی کیه و ووووو.............

چند نکته:

1. آزاد بودن روابط، دلیل بر متمدن و بافرهنگ بودن نیست.

2. در آن جا این مسائلی که اشاره کرده اید نیست ولی روابط نامشروع، بسیار هست؛ هم چنین نظام خانواده، سست و یا فروپاشیده است؛ لذا روشن می شود که این اموری که شما مطرح کرده اید، دلیل مشکلات اخلاقی نیست.

3. توجه داشته باشید که اسلام، ارضای شهوت و روابط جنسی و زناشویی را فقط در چارچوب ازدواج ـ دائم یا موقت ـ اجازه می دهد، و با رعایت احکام دین است که می توان، این غریزه را کنترل نمود.

خداوند در نهاد انسان، نیروی شهوت را قرار داده است، و بطور حتم مفید و نیاز بوده که خداوند آن را در نهاد بشر نهاده است.

یکی از راههای برخورد با این نیرو، آزاد و رها کردن آن است که به بی بند و باری افسار گسیخته کشیده می شود و با غرض از خلقت که رشد و تعالی انسان است در تضاد است؛ راه دیگر، سرکوب نمودن آن است که این نیز خلاف غرض الهی از خلقت آن است؛ می ماند راه اعتدال که اسلام ارائه داده است یعنی هم باید به این نیاز پاسخ داده شود، و هم بایستی کنترل شود.

لذا اسلام است که با نگاهی جامع به انسان و نیازهای او، به ارضای آن در قالب ازدواج ـ موقت یا دائم ـ دستور داده و خارج از آن را ممنوع دانسته و دستور به کنترل کردن داده است. در ضمن، اسلام بنای اولیه را در ازدواج دائم قرار داده است.

میقات;385788 نوشت:
در ضمن، اسلام بنای اولیه را در ازدواج دائم قرار داده است.

با سلام و عرض ادب

ما سر همین یک جمله شما بحث ها توی اسک دین کردیم و آخر هم مثل استاد صدیق حرف ما را نپذیرفتند و هیچ سند صحیحی ارائه نشد که اسلام بگه اولویت با ازدواج دائم است همان ادعایی که سرکار حورشید می کنن.

من همه پاسخ ها و نظرات رونخوندم ولی از همه کسایی که دارند از ازدواج موقت دفاع می کنند فقط و فقط یه سوال دارم:
آیا برادر و یا پسر یا مخصوصا خواهر و دختر خودتان را ،اگه وضعیت مالی خوبی نداشته باشد و یا هنوز در حال تحصیل ویا کارمناسب نداشته باشدو... و نمی تواند ازدواج دائم بکند!(برای ازدواج دائم باید حداقل 50میلیون داشته باشی تا بتونی مستاجر بشی:d توی شهرماکه اینطوره )
با این وضعیت حاظر به ازدواج موقتش میکنید؟مرد عمل هستید یا فقط شعار ازدواج موقت رامیدهید ؟!!!

[="Tahoma"]

محمد صادق;388658 نوشت:
با سلام و عرض ادب

ما سر همین یک جمله شما بحث ها توی اسک دین کردیم و آخر هم مثل استاد صدیق حرف ما را نپذیرفتند و هیچ سند صحیحی ارائه نشد که اسلام بگه اولویت با ازدواج دائم است همان ادعایی که سرکار حورشید می کنن.

با سلام و درود

با فحص در قرآن و تعابیر "نکاح" و "زوجیت" و مشتقات آن دو، روشن می شود که این تعابیر برای ازدواج دائم است و در مورد ازدواج موقت از این تعابیر استفاده نشده است.

تشویق به ازدواج موقت نداریم و روایاتی که در این زمینه ذکر شده اند برای مقابله با سنت شکنی خلیفه دوم بوده است. در حالی که تشویق به ازدواج دائم با تعابیر متفاوت و زیادی بیان شده است.

تعابیری مانند کشتزار و "حرث" بودن زن، تشویقی است که ناظر به تولید مثل و بچه دار شدن است که این امر در ازدواج دائم است.

و ... .

بنابر این، بنای اولیه در اسلام بر ازدواج دائم است.

shikabzar.ir;405185 نوشت:
من همه پاسخ ها و نظرات رونخوندم ولی از همه کسایی که دارند از ازدواج موقت دفاع می کنند فقط و فقط یه سوال دارم:
آیا برادر و یا پسر یا مخصوصا خواهر و دختر خودتان را ،اگه وضعیت مالی خوبی نداشته باشد و یا هنوز در حال تحصیل ویا کارمناسب نداشته باشدو... و نمی تواند ازدواج دائم بکند!(برای ازدواج دائم باید حداقل 50میلیون داشته باشی تا بتونی مستاجر بشی:d توی شهرماکه اینطوره )
با این وضعیت حاظر به ازدواج موقتش میکنید؟مرد عمل هستید یا فقط شعار ازدواج موقت رامیدهید ؟!!!

با سلام و درود

خیر، ازدواج موقت توصیه نشده لذا آن ها باید حیا و تقوا را در خود تقویت نموده تا به گناه مبتلا نشوند.

این در ابتدای امر است.

اما اگر قرار باشد که او نتواند خودش را کنترل کند و به گناه بیفتد، بله ترجیح با ازدواج موقت است.

لذا اگر پدر یا برادری یک موقعی خبردار شود که دختر یا خواهرش با مردی رابطه داشته است، بطور قطع، برقراری این ارتباط در قالب عقد موقت و با رعایت ضوابط شرع را ترجیح می دهد بر این که بگویند او ارتباط نامشروع داشته است.

بنابر این در تزاحم ازدواج موقت و عمل نامشروع، قطعا ترجیح با ازدواج موقت است، ولو در نظر کسی که راضی به ازدواج موقت دخترش هم نبوده است.

پرسش:
امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) فرمودند: "اگر عُمَر متعه (ازدواج موقت) را حرام اعلام نمی کرد، زنا نمی کرد مگر شقی ترین انسان ها"
امروز در جامعه اسلامی ما این مسأله حرام نیست ولی شرایطی که به وجود آمده انجام این حکم الهی را بسیار بسیار سخت و دور از دسترس نموده است.
آیا به نظر شما حرمت مسأله ای، و دور از دسترس بودنش فرقی با هم دارند؟

پاسخ:
«فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَريضَةً»؛ و زنانى را كه متعه [ازدواج موقت‏] مى‏كنيد، واجب است مهر آنها را بپردازيد.(1)
با سلام و درود
در این زمینه نکاتی چند عرض می شود:
1. ازدواج موقت به مستند آیه قرآن و روایات، جایز و حلال است.
2. غریزه جنسی یکی از نیرومندترین غرایز انسانی است که بایستی به شیوه ای معقول و مشروع، کنترل شود.
3. اسلام اولویت را به ازدواج دائم داده است، و ازدواج موقت برای مراتب بعدی و مواقعی است که ازدواج دائم مقدور نیست.
4. بطور قطع، بین رابطه نامشروع و بین ازدواج موقت، انتخاب شرع با گناه نکردن و ازدواج موقت است.
5. ازدواج موقت با شهوترانی تفاوت دارد و آن چه که دین آن را اجازه داده است ازدواج موقت است.
6. اسلام تشویق و توصیه به ازدواج موقت ندارد و بیشتر این تشویق ها به جهت مقابله با آن حرمت و ممنوعیتی بوده که می خواست دستور الهی را تعطیل کند.
7. باید برای ازدواج موقت ـ خصوصا در حد کلان و پیاده کردن آن در جامعه ـ قوانین و ضوابطی تعیین شود که جلو سوء استفاده را بگیرد.
8. همان طور که هر عمل مشروعی نباید با گناه و ظلم همراه باشد، ازدواج موقت نیز نباید همراه با گناه و یا ظلم در حق همسر دائمی باشد.
9. قانون گذار باید همه افراد جامعه را ببیند و به آنها توجه نماید لذا هم باید به حقوق همسر دائم توجه داشته و هم باید به زنان بی سرپرست و نیازهای آنها توجه کند.
10. این گونه نیست که همه چیز در ازدواج موقت، مسائل جنسی باشد. یکی از مسائلی که در ازدواج موقت مد نظر است، مسائل جنسی است و الا ـ خصوصا در مورد زنان ـ زن با توجه به فطرت و عفافش، بیشتر به سرپرست و کسی که زندگی او را تامین کند نیاز دارد، لذا نباید قضاوت در باره این افراد و یا همه نگاه، نگاه جنسی باشد.
11. این را هم باید توجه داشت که قدم اول و دوم و ... رعایت تقوا و عفاف و خویشتن داری است. در خیلی از موارد، باید با اهرم تقوا و خویشتن داری، نیروی غریزی شهوت را کنترل و مهار نمود. لذا باید توجه داشت که حلال بودن ازدواج موقت به معنای رها کردن غرایز جنسی نیست.
12. ایذاء مؤمن و آزار و اذیت او حرام است لذا کسانی که همسر دائم دارند باید متوجه این موضوع باشند که حقوق همسرشان را باید رعایت کنند.
بنابر این:
نیاز به نگاه همه جانبه است و باید این موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد:
نیاز به فرهنگ سازی است و باید نگاه به ازدواج موقت را اصلاح نمود.
نیاز به قانون گذاری است تا به هرج و مرج و به بی بند و باری و یا تضییع حقوق دیگران منجر نشود.
نیاز به تقویت فضای معنوی در جامعه است و در مقابل بایستی برای زمینه های محرک شهوت جنسی محدودیت قرار داد.
نیاز به تقویت تقوای فردی است تا بتوان غریزه جنسی را با تقوا و خویشتن داری کنترل نمود و با هر میل و خواهشی منحرف نشد.
نیاز به زمینه سازی و فراهم نمودن شرائط و امکانات برای ازدواج ساده و آسان است.

بله، بین شیوع فحشاء در جامعه و محدویت برای ازدواج موقت، رابطه است ولی همه رابطه نیست.
به بیان دیگر این که جلوگیری از ازدواج موقت به شیوع فحشاء دامن می زند، ولی همه علت شیوع فحشاء هم محدود بودن ازدواج موقت نیست بلکه عوامل متعدد دیگری دارد.
لذا نمی توان گفت شیوع این همه فحشاء، همه به خاطر محدودیت برای ازدواج موقت است.

چند نکته:
1. آزاد بودن روابط، دلیل بر متمدن و بافرهنگ بودن نیست.
2. در آن جا این مسائلی که اشاره کرده اید نیست ولی روابط نامشروع، بسیار هست؛ هم چنین نظام خانواده، سست و یا فروپاشیده است؛ لذا روشن می شود که این اموری که شما مطرح کرده اید، دلیل مشکلات اخلاقی نیست.
3. توجه داشته باشید که اسلام، ارضای شهوت و روابط جنسی و زناشویی را فقط در چارچوب ازدواج ـ دائم یا موقت ـ اجازه می دهد، و با رعایت احکام دین است که می توان، این غریزه را کنترل نمود.
خداوند در نهاد انسان، نیروی شهوت را قرار داده است، و بطور حتم مفید و نیاز بوده که خداوند آن را در نهاد بشر نهاده است.
یکی از راههای برخورد با این نیرو، آزاد و رها کردن آن است که به بی بند و باری افسار گسیخته کشیده می شود و با غرض از خلقت که رشد و تعالی انسان است در تضاد است؛ راه دیگر، سرکوب نمودن آن است که این نیز خلاف غرض الهی از خلقت آن است؛ می ماند راه اعتدال که اسلام ارائه داده است یعنی هم باید به این نیاز پاسخ داده شود، و هم بایستی کنترل شود.
لذا اسلام است که با نگاهی جامع به انسان و نیازهای او، به ارضای آن در قالب ازدواج ـ موقت یا دائم ـ دستور داده و خارج از آن را ممنوع دانسته و دستور به کنترل کردن داده است. در ضمن، اسلام بنای اولیه را در ازدواج دائم قرار داده است.

با فحص در قرآن و تعابیر "نکاح" و "زوجیت" و مشتقات آن دو، روشن می شود که این تعابیر برای ازدواج دائم است و در مورد ازدواج موقت از این تعابیر استفاده نشده است.
تشویق به ازدواج موقت نداریم و روایاتی که در این زمینه ذکر شده اند برای مقابله با سنت شکنی خلیفه دوم بوده است. در حالی که تشویق به ازدواج دائم با تعابیر متفاوت و زیادی بیان شده است.
تعابیری مانند کشتزار و "حرث" بودن زن (2)، تشویقی است که ناظر به تولید مثل و بچه دار شدن است که این امر در ازدواج دائم است.
و ... .
بنابر این، بنای اولیه در اسلام بر ازدواج دائم است.

______________

  1. نساء، 24.
  2. بقره، 223.
موضوع قفل شده است