جمع بندی چطوری میشه ریشه حسادت رو از دل کسی پاک کرد؟

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چطوری میشه ریشه حسادت رو از دل کسی پاک کرد؟

[="Arial"]سلام دوستان عزیز اگر کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون میشم .برای رها شدن از حسودی که کسی خودش دوست نداشته باشه اما حسودی کنه.در واقع دست خودش نباشه[/]

با نام الله





کارشناس بحث: استاد بصیر

سؤال:
چگونه می‌توان ریشه حسادت را از دل کسی کند؟

پاسخ:
حسد، روحیه خواری و خود کم بینی است که به دنبال آن فرد آرزو می‌کند که نعمتی را که فرد دیگر دارد، نداشته باشد.
راهکار درمان:

یکم: تفکر در مورد ضررهایی که حسد بر روح و روان، دین و آخرت دارد. همانطور که آتش هیزم را می‌سوزاند، حسادت ایمان را از بین می‌برد.
دوم: تقویت ایمان نسبت به ذات حق تعالی. این گونه افراد، اعتقاد ضعیفی به خدا و توکل به او دارند. در حالی که خدا از فضلش نعمتی را به دیگری داده و اوست که می‌تواند این نعمت را به ما هم بدهد.
سوم: انجام دادن رفتاری خلاف مقتضای حسادت. یکی از بهترین راهها برای درمان حسادت این است که در حق کسی که به او حسادت می‌کنیم، دعا کنیم که خدا بیشتر به او بدهد و این نعمت را برایش حفظ کند.
چهارم: دعا و راز و نیاز با ذات حق تعالی، که بهترین و مؤثرترین شیوه برای از بین بردن بیماری‌ها روحی و روانی است. و از خدا بخواهیم که مانند این نعمت بلکه بهترش را به ما هم روزی کند و روحیه حسادت را از ما بگیرد.


برای مطالعه بیشتر می توانید به کتابهای کیمیای سعادت، معراج سعاده، جامع السعادات و چهل حدیث امام خمینی مراجعه بفرمایید.


بصیر;369087 نوشت:
یکی از بهترین راهها برای درمان حسادت این است که در حق کسی که به او حسادت می کنیم، دعا کنیم که خدا بیشتر به او بدهد و این نعمت را برایش حفظ کند.

من خودم این روش را امتحان کردم وخیلی جواب گرفتم .و بعد هم به خودم می گویم اگر دوباره حسودی کنم همین کار را می کنم . .ادم بعدش به ارامش می رسه . از قدیم گفتن حسد هرگز اسوده نیست .
درست است الان کم تر از ان ها هستم ولی هرگاه دوباره حسادتم گل می کنه دوباره براشون دعا می کنم . تا ذهنم به طرفش میرود براش دعا میکنم . دعای خیر البته .
دو سه روز اول سخت است ولی بعد دیگه ادم راحت می شه

بصیر;369087 نوشت:
انجام دادن رفتاری خلاف مقتضای حسادت. یکی از بهترین راهها برای درمان حسادت این است که در حق کسی که به او حسادت می کنیم، دعا کنیم که خدا بیشتر به او بدهد و این نعمت را برایش حفظ کند.

من از این شیوه استفاده میکنم

[="Tahoma"][="DarkSlateBlue"]

بصیر;427000 نوشت:
انجام دادن رفتاری خلاف مقتضای حسادت. یکی از بهترین راهها برای درمان حسادت این است که در حق کسی که به او حسادت می کنیم، دعا کنیم که خدا بیشتر به او بدهد و این نعمت را برایش حفظ کند.

دقیقاً هر چقد به حسادت بی محلی کنی، اونم کم کم کمرنگ میشه
به نظر منم برای شروع مبارزه این بهترین راهه
هی که مرحله مرحله جلو میریم، قضایا پیچیده تر میشه اما اگه همیشه به این اصل پایبند بمونیم که اونی که باید بر اساسش عمل نشه، حسادت باشه، کم کم خدا توفیق بده و ما پیروز میدون باشیم...

در کنار اینها هم دعا که ان شاء الله هرچی زودتر ریشه اش رو در وجودمون بخشکونه
هرچند طبیعیه که تا سال ها، مبارزه ی جدی با حسادت نکنیم، از شرش رها نشیم:Sham:[/]

موضوع قفل شده است