** گل های آرامبخش ** ويژگيهاى زن نمونه

تب‌های اولیه

48 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
** گل های آرامبخش ** ويژگيهاى زن نمونه




گلهاى آرامش بخش

(ويژگيهاى زن نمونه در فرهنگ اسلام )





حتما تا به حال نام مسكن را شنيده ايد، مسكن ؛يعنى آرام بخش . طبيعى است كه هر ناآرامى با مسكن مخصوص به خود آرام مى يابد؛ و البته كه تمامى ناآرامى ها مربوط به جسم نيست ، بلكه چه بسيار از آنها كه ريشه در روان و نفس آدمى نيست ، بلكه چه بسيار از آنها كه ريشه در روان و نفس ‍ آدمى دارند.

شايد بتوان ناآرامى همراه با درد دندان را با خوردن يك آرام بخش تسكين بخشيد، اما هيچگاه چاره اضطراب روان و بيقرارى روح ، خوردن ، كپسول و قرص نيست .

منبع :کتاب گلهای آرام بخش نوشته مهدی رضائی







در نظام هستى ، زن و مرد هر يك به تنهايى ناقص و نيازمند به ديگرى است و بر اساس همين نياز هر كدام مشتاق ديگرى و متمايل به اوست .

چرا كه هر ناقص مشتاق كمال و هر نيازمند، خواهان بى نياز و از بين رفتن نياز خود است بر اين اساس ، در نقطه اى كه زن و مرد به هم مى رسند و از اجتماع آن دو يك واحد بدون نقص تشكيل مى شود، آرامش ، و سكونت به دست مى آيد
و
اين حقيقتى است كه قرآن كريم بيانگر آن است :
((و من آياته ان خلق لكم من انفسكم ازواجا لتسكنوا اليها))


اين ميانه آرامش در قرآن كريم ، از آيات الهى معرفى شده است . خداوند متعال با حكمت و لطافت ، وجود زن را مايه آرامش مرد قرار داده است .

در زبان مبارك حضرت اميرالمؤ منين - عليه السلام - نيز از زن به عنوان ريحانه - گل - ياد شده است

آرى ، زن گلى است آرامش بخش ، و آن هنگامى است كه شرايط لازم براى يك گل آرامش بخش را، از ديدگاه فرهنگ اسلامى - قرآن و روايات - دارا و در پاسدارى از آنها،
كوشا باشد

خانم های عزیز بیایید با همکاری هم ببینیم باید چطور باشیم که بتوانیم در زندگی مثل گلی زیبا آرامش را با خود به ارمغان بیاوریم و همه با دیدن ما .................

منتظرتون هستم

تقدیم به همه شما گل های آرامبخش زندگی




سلام نيايش جان.

منظورت خانم هاي متاهل است يا مجرد؟

يعني به عنوان يك همسر يا كلا همه خانمها منظور شماست؟

چون اگه منظور همسران است بهتره خانمهايي كه تجربه زندگي مشترك را دارند نظر بدهند چون اونها به هر حال خيلي از نكات كليدي را براي يك زن نمونه بودن مي دانند.

سادات;32752 نوشت:
سلام نيايش جان.

منظورت خانم هاي متاهل است يا مجرد؟

يعني به عنوان يك همسر يا كلا همه خانمها منظور شماست؟

چون اگه منظور همسران است بهتره خانمهايي كه تجربه زندگي مشترك را دارند نظر بدهند چون اونها به هر حال خيلي از نكات كليدي را براي يك زن نمونه بودن مي دانند.

سلام عزیز دل :Gol:
فرقی نداره عزیز
چه متاهل چه مجرد
ای کاش من هم در دوران مجردی با این نکات آشنا می شدم با دنیایی از اطلاعات وارد زندگی می شدم قطعا خیلی جلوتر می افتادم
پس قطعا این نکات برای مجردها مفیدتر خواهد بود تا با بینشی عمیق وارد زندگی مشترک بشوند
خب متاهل ها هم جای خود دارند و می شه از تجارب آنها استفاده کرد
بهر حال همه ما ( چه مجرد ها چه متاهل ها ) باید خود را چون گل بدانیم آن هم از نوع آرام بخشش
پس بیایید با کمک هم این نکات را یادآوری کنیم و در نهایت ببینیم که یک خانم نمونه باید دارای چه خصوصیاتی باشد
حالا این خصوصیات می تونه در رابطه با خودش و یا اطرافیانش باشه

اطرافیان هم می تونه شامل پدر مادر برادر خواهر همسر و فرزندان باشه

برای همه شمل گل های عزیزم آرزوی خوشبختی و عاقبت به خیری دارم





زن يكى از زيباترين مظاهر لطف و رحمت الهى است كه با خلقتش آسايش ‍ و آرامش به عالم هستى اهداء گشته است .

زن با بهترين نقش و اساسى ترين جايگاه پا در عرصه گيتى نهاد تا متانت و طماءنينه كه سرمايه و هستى مردان است را مفهوم بخشيده و مرد را ناخودآگاه تا بسوى بالاترين ارزشها و كمالات همراهى نمايد


و
با اين افتخار بهشت را به بهترين بودن خويش زينت داده و افتخار آنرا داشته باشد كه به كلمات مباهات آميز نبى الله الاعظم و ائمه معصومين (عليهم السلام ) آمده تا بفرمايند: بهشت زير پاى مادران است و قدر و منزلت زن و مادر را از بهشت هم بالاتر ببرند.



چه فخر و افتخارى بالاتر از اينكه حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها هم يك زن بوده و حضرت نبى اكرم (صلى الله عليه وآله ) اشرف خلايق و بالاترين و ارزشمندترين موجود و خلق بارها و بارها خود را فدائى حضرت فاطمه سلام الله عليها بخواند و مگر نه اينست كه كلام پيامبر (صلى الله عليه وآله ) كلام خداست .

و مگر نه اينست كه در آن خطاب الهى علت خلقت را به او برمى گرداند و مى فرمايد: لو لا فاطمه لما خلقتكما يعنى اگر نبود فاطمه نه تو اى پيغمبر و نه على اميرمومنين (عليه السلام ) را خلق نمى كردم .


آنقدر در فزونى مقام و جايگاه او بخاطر وجود مبارك حضرت فاطمه زهرا (عليها السلام ) گفته هاى قدسى موجود است كه مردان را مبتلا به يك رشك و غبطه مى كند كه خوشا به حال زنان با آن مقام رفيع .

با آرزوى آنكه بيشتر و بهتر جايگاه ارزشمند زن را شناخته و بتوانيم حق او را اداء نماييم .

پس بیاید ما زنان ابتدا با شناخت و معرفت به خود مقام والای خود را درک کنیم و سپس بدانیم که چه کارهایی را باید انجام دهیم تا کانون خانواده را با رنگ زیبای خوشبختی گرمتر کنیم

1- در ابتدا خودتان بخواهید و تصمیم بگیرد؛ در همه ی موارد، روابط خانوادگی، کاری، وفاداری ، عقاید و ....یک زن واقعی نباید در تصمیم گیری، وابسته به پدر و مادر، دوستان و یا کس دیگر باشد. او آنقدر توانایی و اطمینان دارد که بتواند خود به نتایج دست یابد، اما بهتر است به نظرات و ایده های اطرافیان نیز گوش فرا دهید و از نکات مثبت آن در تصمیم گیرها بهره مند شوید.
2- اولویت های خود را بشناسید؛ یاد بگیرید تا تشخیص دهید چه چیزی در زندگی شما اهمیت بیشتری دارد و در اولویت نخست قرار دارد. یک زن واقعی می داند که باید وقت خود را بیشتر به روی موارد حیاتی زندگی خود متمرکز کند، او همیشه می داند که آن معیارها و مواردی که برای خیلی از مردم مهم است، شاید از دید او در اولویت نباشد و برعکس .
3- اطمینان کنید و اطمینان ببینید! یک زن واقعی می داند که براستی قادر نیست همه ی اوضاع را در کنترل خود داشته باشید، پس بهتر است آرام و خونسرد، اجازه دهد تا مسیر زندگی طی شود، او همواره از علاقه قلبی همسرش به خود مطمئن است و به خاطر همین روراستی و اطمینان وی، درمقابل نیز تمام مردم او را فردی مطمئن در تمام مراحل زندگی می خوانند.
4- مراقب خود باشید؛ از جسم ، روح و ذهن خود مراقبت کنید .یک زن واقعی باید همواره ورزشی منظم و مستمر داشته باشد، کتاب های مقدس بخواند، عبادت کند و به تقویت ذهن و روح خود بپردازد، وی دقیقا" حد و مرز هر چیزی را تشخیص می دهد و واقف است که چگونه با رعایت حد مناسب هر کدام از فعالیتهای فوق، دیگران را نیز در نتیجه و آثار مثبت آنها، سهیم کند.
5- عشق بورزید و در مقابل، مهربانی و عاطفه را هدیه بگیرید؛ از اینکه نیازهای عاطفی خود را عنوان کنید ، خجالت نکشید. چرا که شما با برطرف شدن نیازهای عاطفی خود، براحتی عشق و مهربانی را به نفر مقابل خود هدیه می دهید و لحظات لذت بخشی را برای یکدیگر به ارمغان بیاورید.
6- خلاقیت خود را تخلیه کنید. هر کسی خلاقیت و ذوق نسبی خود را داراست. یک زن واقعی از نیروی خود جهت داشتن لحظات خوش و مثمر ثمر بودن آن، استفاده می کند ، مانند ، خیاطی ، آشپزی ، نقاشی ، نویسندگی ، ... او از اینکه کسانی را که دوست دارد ، آشنایان و حتی غریبه ها را در نتایج این هنرها سهیم کند ، واهمه ای ندارد.
7- هیچ وقت از کارهای سخت و طاقت فرسا خسته نشوید؛ یک زن واقعی با اتمام مهارتها و کارهای سنگین ، بر تنبلی خود غلبه کرده و در پایان انجام هر کار ، با تشویق خود و کمی آرامش ، دوباره راه خود را ادامه می دهد.
8-زیبا شوید ؛ به خودتان برسید .البته که همه زیبا نیستند ولی می توانند در هر چهره ای ، بهتر جلوه کنند. همواره تمیز باشید ، لباس مرتب و برازنده ای به تن کنید و از پوست ، چهره و اندام خود بخوبی مراقبت کنید تا همیشه بدرخشید ( البته نه اینکه این حالت بیش از حد معمول باشد ).
9- یک زن واقعی به جواهرات زیاد، مانیکور و ...احتیاجی ندارد، از دید او این کارها بی فایده و اتلاف وقت است. چرا که او یک پیاده روی با معشوقه خود در جنگل را لذت بخش ترین و پرمعناترین کار می داند.
10- حدود خود را رعایت کنید؛ یک زن واقعی همیشه می داند و قادر است تشخیص دهد که کی و کجا احساسات خود را به همسرش نشان دهد و در مقابل در موقعیت نامناسب ، احساسات خود را کنترل می کند و به نفسش اجازه نمی دهد کاری را که نمی خواهد انجام دهد .

با سلام

[=Microsoft Sans Serif]من فكر ميكنم توجه به نياز ها و درك كردن طرف مقابل خيلي مهم هست .

[=Impact]يه نكته ديگه هم اينكه اگه تعاليم اسلام در اين مورد به كار گرفته بشه همه ميدونن خيلي زياد فوق العاده ميشه بنابراين اگه دوستان احاديثي يا رهنمودي از نظر اسلام در اين زمينه دارن براي استفاده بقيه اينجا بذارن.
اين از سهم بنده ، نظر جناب اقاي پناهيان درباره رابطه زن و مرد

http://majnoonevelayat.persianblog.ir/post/154/

يه پيشنهاد ديگه اينكه اقايون هم همچين تاپيكي رو براي خودشون در مورد ويژگي هاي مرد نمونه بزنن نتيجه گيري تكميل تر ميشه :Kaf:

سلام به همه ی دوستان:Gol:
از نیایش عزیز ممنونم برا دعوت به اینجا
کار قشنگ و جالبیه ؛ من الان مشهدم ( مهمون آقام امام رضا ع )
اصن وقت ندارم
باشه ان شاءالله وقتی برگشتم با دوستان بیشتر در این مورد صحبت و تبادل نظر می کنیم.
فعلا خدانگهدار
شاد باشید.
:Gol::Gol:

با سلام

نمي دونم مي تونم اظهار نظر كنم يا نه چون احساس كردم شايد تاپيك مخصوص خانم ها باشد به هر حال ببخشيد:

وَ لَا تُمَلِّكِ الْمَرْأَةَ مِنْ أَمْرِهَا مَا جَاوَزَ نَفْسَهَا فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَةٍ (نهج البلاغه ترجمه دشتي ص 536)

كاري كه برتر از توانايي زن است به او وامگذار، كه زن گل بهاري است، نه پهلواني سخت كوش .

زن چو ريحانست نه چون قهرمان
پس نخواه از همسران كارِ گران

نقش زنان در انقلاب مهدي (عج)

....

نقش زنان در انقلاب مهدي (عج)

مفضل گويد: امام صادق(عليه السلام)فرمودند:

همراه حضرت مهدي(عليه السلام) 13 زن هستند عرض كردم براي چه فرمود: يداوين الجرحي و يقمن علي المرضي كما كان مع رسول الله چنانچه در عصر رسول خدا چنين مي كردند.
[كاري مداوا و پرستاري از مجروحين و بيماران]

[محمدي اشتهاردي نقل از اثباه الهداه]

سلام بر بقیةالله الاعظم و منتظرانش

و باتشکر از دوستان خوش فکر :Gol:

عالی ترین ویژگی یک زن نمونه که مورد احترام همگان قرار دارد و اخرین ارزوی هر مردی (اعم از پدر - برادر - عمو -دایی - همسر -فرزندو...)میباشد ویژگی مهم حیا و پیامد ان یعنی حفظ عفت وپیامد عفت وقار و متانت است . این موهبت حیا واقعا" زن را در نظر اطرافیان به یک گل ارامبخش تبدیل میکند.

البته ویژگی های دیگری هم وجود دارد که برای یاد اوری انها باید همکاری کنیم .

...................................................... حق یارتان :roz:........................................................................



يكى از واژه هائى كه در طول تاريخ مورد ستم قرار گرفته و دائما به قربانگاه اميال و هواهاى نفسانى رفته است واژه زيباى ((زن )) مى باشد كه به پيوست اين واژه در طول تاريخ تعاريفى از زن نموده اند كه آخرين آنها تعريفى است كه عرب جاهليت از آن نموده و دختران شير خوار را زنده زنده در گورستان دفن مى نموده است زن واژه فساد و كج فهمى و اسارت بخود گرفته بود و در يك كلام آن حقيقت زيباى زن با انگارهاى هواپرستان به موجودى غير انسان بيشتر شبيه مى شد ديگر كسى از واژه زن مفهوم انسانيت و معنويت استنباط نمى كرد كسى براى زن معرفت و عرفان پروردگار قائل نبود و به عبارت ديگر نگارش منفى آنقدر در جوامع رشد كرد كه زن به تمام معنا آئينه شهوت و رنگ پرستى و مدخواهى شد و چه كنيم كه آثار رگه هاى زشت اين نگرش جاهلى هنوز در قلب متمدن غرب هم ريشه دارد.

در اوج يك چنين تعريف و حقيقت جاهلى براى زن ، حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها با حضور در عرصه گيتى افتخار بزرگى آفريد و در مقابل آن تعريف جاهلى از زنان و به عبارت ديگر زنان جاهلى زنان فاطمى را معرفى و تعريف كرد و در طول دوران كوتاه زندگى خويش تك تك ابعاد روحى زن را عملا تعريف و تبيين نمود.



در مقابل هر كدام از روشهاى زنان جاهلى روشى صحيح را ابداع نمود و با بيان و تعريف از يك طرف و عمل از سوئى بالاتر مرزى عميق با تعريفى دقيق از زن به جامعه آن زمان و جوامع آينده خود عرضه نمود.

امروزه كه بيش از هزار سال از زمان حيات ظاهرى آن بزرگوار مى گذرد نقش ‍ ارزنده آن حضرت در بيان تعريف صحيح زن معلوم و آشكار مى شود.

آرى ، نه اينكه امروز زنان فاطمى و تعاريف فاطمى بكلى زندگى انسانها را گرفته است . خير، وليكن يكه تازى تعريف جاهلى از ميان رفته و در مقابل اين ديدگاه كه زن اسوه مدپرستى و حسادت و چشم و هم چشمى و هزار افسونگرى و نمود جاهليت است از ميان رفته و تعريف زيباى فاطمى با نقش و نمود ارزنده آن در جامعه رشد و تعالى يافته است .

تا آنجا كه امروزه بسيارى از زنان ما در عرصه هاى صحيح فرهنگى بهترين افتخارات را مى آفرينند و بدور از همه روشهاى جاهلى روشهاى ارزنده فاطمى را در زندگى پياده مى نمايند.

در پايان اين نوشته آرزوى آن داريم تا روشهاى فاطمى را از روشهاى جاهلى شناخته و با ايجاد يك مرز مشخص بين آن دو خود را در غالب تعريف ارزشمند فاطمى وارد نمائيد.

شايد با اين عمل زنگار كهنه اى كه بر سيماى عطوف زن در پى قرنها نشسته مرتفع و زن با تمام ابعاد زندگى خود، بتواند در جهت احياء فرهنگ دينى و اسلامى موثر واقع شود.

فراموش نكنيد كه اين روش زندگى شماست كه يا شما را جاهلى مى كندو يا فاطمى .


صرفا محبت حضرت زهرا (عليها السلام ) براى فاطمى شدن كافى نيست . نگاه منصفانه شما به تك تك رفتارها و اعمال مى تواند در تشخيص جايگاه و حركت خود بسوى بهتر شدن كمك شايانى بنمايد.

با آرزوى آنكه زنان جامعه به كمك همديگر گام موثرترى در جهت تبيين بيشتر رفتار فاطمى بردارند


صالح بودن زن يكى از صفاتي که در قرآن براي زنان ذکر شده ، صالح بودن زن است ، يعنى كسى كه شايستگى و لياقت روحى و پاكى درون و روانى داشته و از ناپاكيها، آلودگيها و خبث باطن پاك و منزه باشد.
قرآن مجيد بعد از معرفي زنان صالحه در مصداق صالح بودن آنها به چند ارزش ديگر تصريح مى كند:
...مانند؛ فالصالحات قانتات حافظات الغيب بما حفظ الله؛ پس زنان صالحه ، كسانى هستند كه با كمال تواضع و خضوع ، همواره مطيع و در غياب همسر نيز حافظ اسرار و شئون خانواده هستند، حافظ آنچه كه خداى متعال نيز به حفظ آن فرمان داده و خود حفظ كرده است. (نساء / 34)
در اين آيه يكى از معيارهاى صلاحيت و شايستگى زن ، اطاعت او از همسر چنين صفت فرشته گونه را دارد بلكه در غياب او نيز تعهد و مسئوليت خويش را ادراك كرده ، وظايف خود را در كانون خانواده به خوبى انجام مى دهد و حافظ اسرار همسر و آبرو، مال ، ناموس و حيثيت او مى باشد.
در تفسير نمونه مى خوانيم : صالحان و درستكاران ، و آنها كسانى هستند كه خاضع و متعهد در برابر نظام خانواده مى باشند و نه تنها در حضور شوهر بلكه در غياب او حفظ الغيب مى كنند، يعنى مرتكب خيانت چه از نظر مال و چه از نظر ناموس و چه از نظر حفظ شخصيت شوهر و اسرار خانواده در غياب او نمى شوند و در برابر حقوقى كه خداوند براى آنها قائل شده و با جمله (بما حفظ الله ) به آن اشاره گرديده ، وظايف و مسئوليتهاى خود را بخوبى انجام مى دهند.
بديهى است مردان ، موظفند در برابر اينگونه زنان ، نهايت احترام و حق شناسى را انجام دهند. (تفسير نمونه ، آيت الله مکارم، ج 3 ، ص371).

:Rose::Rose::Rose:

سلام
ببخشد مواردی که می فرمایید در حد یک رویاست و ایده آلی غیر قابل اجراست
در مقام حرف خیلی زیباست اما در عمل واقعا نیست و مثل یه رویای تلخه هم برای
زنان هم مردان!
این مطالبی که شما میذارد مستلزم یه پایه ریزی قوی و محکمه که الان نیست!
الان شعار اینه که زنان پا به پای مردان.....اخه میشه اینطوری؟اینطوری میخوان ارامش
هدیه بدن؟الان نه زن زنه و نه مرد مرد!!!!(البته اکثریت بسیار)
اکثر دخترهایی که با این تفکرات زیبا ازدواج میکنن سرخورده میشن چون واقعا اینطوری نیست
انقدر زیبا نیست!نمونش یکی از دوستان خودم همسرش قبل ازدواج به شدت شیفته این
تفکرات بود و میگفت من هدف از ازدواج با شما این نیست که خوشبخت بشم بلکه هدفم
اینه که خوشبخت بکنم!!!!!!الان سر مساله این که میخواد بره سرکار همه حرفاش یادش رفته
فکر کنید همین شخص به شوهرش میگه میخوام اگه مردی مستقل باشم....(ونمونه های بسیار دیگه..)
خلاصه این که کسی گول این حرفای قشنگ رو نخوره...اول گذشت و بعد....

11-قوی باشید. زمانی که مردی تصمیم به زندگی مشترک می گیرد، یکی از اهداف مهم وی ، بچه دار شدن است . آنها در ذهن خود همیشه بر این باورند که یک زنی که از نظر جسمی ضعیف است ، قادر نیست بچه دار شود ! آنها زنی می خواهند که بتوانند در پرورش فرزندان همواره قوی و متکی به خود باشند.
12- اعتماد به نفس داشته باشید؛ خیلی آرایش نکنید ، به دنبال تأیید دیگران نباشید و خودتان را باور کنید. مردان همیشه به دنبال زنی هستند که خودش را قبول داشته باشد ، نه اینکه به دنبال تأیید دیگران باشد . زیباترین زنها با به زبان آوردن جملاتی مثل "به نظرت در این لباس خیلی چاق به نظر می رسم ؟!" باعث می شوند که خود به خود حس مرد نسبت به آنها کم و کمتر شود.
13- خودتان را بشناسید و ضعف هایتان را جبران کنید؛ بیشتر مردم ، چه مرد و چه زن، به دنبال این هستید که با یافتن فردی ممتاز و برتر می توانند ضعف های خود را اصلاح کنند . در حالی که این حقیقت ندارد ، شما همانی که بودید خواهید ماند . اگر بهترین ، زیباترین مرد هم نصیب شما شود ، باز هم شما خود شما هستید با همان خصوصیات و توانایی های گذشته ، اگر شما هنوز ، شخصیت و توانایی های خود را باور ندارید ، خیلی امیدوار نباشید ، چرا که شما زنی نخواهید بود که مردان به دنبال آن هستند.
14- مردها پروژه نیستند ! حقیقت این است که مردها تغییر ناپذیرند و دوست ندارند که شما بخواهید افکار ، اعمال ، رفتار آنها را جوری که دوست دارید تغییر دهید ، همان طور که اگر صادق باشیم ، می بینیم که خود ما نیز هیچ وقت دوست نداریم در آن سن ، کسی بخواهد روی مغز ماکار کند و افکار و ... ما را تغییر دهد .
15- اگر متوجه شدید که با شروع یک رابطه یا ادامه آن ، مجبورید در خیلی موارد تسلیم همسرتان شوید و یا همواره مجبورید خودتان را بخاطر او تحت فشار بگذارید ، تجدید نظر کنید . هر کسی در مقایسه با دیگری تفاوتهایی در نحوه زندگی و رفتار دارند ، شاید سیگار بکشد یا ... . همیشه خودتان باشید و در این راه تظاهر نکنید . اگر خودتان را دوست داشته باشید ، می توانید دیگری را نیز دوست داشته باشید. در این صورت همیشه خوشحال و راضی هستید که این روحیه ی شما بر همسرتان نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت، در واقع این جذاب ترین ظاهری است که می توانید برای او داشته باشید!!

سلام بر بقیةالله الاعظم و منتظرانش

یکی دیگر از ویژگیهایی که یک زن را نمونه وبه یک گل ارامبخش تبدیل میکند محافظت از نیروی جاذبه ی زنانه به وسیله ی حفظ حجاب و محافظت از حریم ها است .

یک زن زمانی خاص وویژه است که خودنمایی در برابر نامحرم نداشته باشد و به هستی خود در پشت حریم حجاب اعتماد داشته باشد وبه این که با حفظ حرمت هااست که یک گل آرامبخش است

............................................................. حق یارتان :roz:........................................................................

زن و حد وظايف

دين اسلام در رابطه با حقوق و تكاليف زن احكام شيرين و جاذبه دارى ارائه مى نمايد، از يك طرف به مرد رعايت آنها را مى دهد و از طرف ديگر زن را سفارش به مهربانى و عطوفت با همسر مى نمايد.


طبيعى است اين عطوفت از طرف زن در مصاديقى از فعاليتهاى زندگى ظهور يافته تا زن بتواند محبت خود را به همسر اظهار و مرد در مقابل اين زحمات تشكر لازم را صورت دهد تا جاذبه بين زوج افزايش و زندگى آنها شيرين تر شود.

وظيفه شما نيست كه در منزل فلان كار را انجام بدهيد وليكن وظيفه شما هست كه دل همسر خود را نسبت به زندگى گرم كنيد اگر اين مطلب را قبول داشته باشيد هر كار صحيحى كه دل شوهر را به شما گرم تر و دلبستگى او را به شما بيشتر مى كند مى تواند منشائى براى اظهار محبت شما به او بوده باشد يعنى همان حقيقتى كه دين به آن توصيه كرده است .

شايد قبل از مطالعه اين مقاله شما از آن خانمهاى اهل مطالعه بوديد كه دوست داشتيد صرفا وظايف شخصى خودتان را در زندگى انجام بدهيد وليكن با مطالعه اين قسمت با ما هم نظر خواهيد شد. يعنى به اين نتيجه خواهيد رسيد كه براى بدست آوردن جايگاه در نزد شوهر چه بسا بايد به اعمالى دست بزنيد كه در هيچ كجاى دين آنرا وظيفه اصلى زن معين نكرده و در مقابل به شوهر هم دستور مى دهد كه حق ندارى در آن امور به همسر خود دستور بدهى .

آرى اين صحيح است حالا شما با ما هم نظر و هم عقيده شده ايد، قبول داريد كه بله دين دستورى نداده وليكن خواهيد گفت اگر من انجام دهم :

اولا: بالاتر از انتظار واقعى و حقيقى شوهر عملى را انجام داده ام .

ثانيا: بخاطر آنكه موجب خوشنودى و خوشحالى همسرم شده ام جايگاه ويژه را نزد او يافته ام .

ثالثا: با دعوت آرامش به زندگى مجراى صحيحى براى عملى كردن دستورات دين را در زندگى فراهم كرده ام .

حجاب رمز پايدارى

در نظام طبيعت بهره مندى از بوى زيباى گل و تماشاى حسن دلرباى آن نه تنها ناپسند، نيست كه نشانگر لطافت روح و زيبايى روان و حسن سليقه است اما هميشه چنين نيست كه آدمى مجاز به استفاده از هر گلى باشد و چه بسا بسيار گلهاى زيباى پربها و ناياب و خوشبويى كه ، جاى خود را از بوستانها و باغهاى عمومى و پشت شيشه گلفروشى ها بهگلخانه هاى خصوصى منتقل كرده و يك گل كاملا اختصاصى شده اند،

براى چنين گلهايى بهاى سنگينى ، پرداخت شده ، و طبيعى است كه حفاظت از آن ها نيز مسؤ وليت بيشترى مى طلبد.

در نظام خانواده ، زن همانند اين گل اختصاصى است . تمام وجود و آثار و ثمراتش از آن كسى است كه سرپرستى و تدبير آن را عهده دار گشته است اين پاسدارى از گل ، كه براى مصونيت آن است ، اگر چه همراه با برنامه ها و محدوديتهايى است ، ولى اين امر، به صلاح گل و صاحب گل است .

نام اين مصونيت در فرهنگ اسلام ، ((حجاب )) است

حجاب ؛يعنى پوشش ؛ پوشش گل از تيرهاى مسموم شيطان
حجاب ؛

يعنى كانون عفت و پاكدامنى زن ، هماره چون سنگرى نفوذناپذير، در برابر بيگانه (نامحرم ) پايدار و استوار باشد.

اميرالمؤ منين - عليه السلام - در وصيت به فرزندش حضرت امام مجتبى
مى فرمايد:

((فان شدة الحجاب ابقى عليهن ))

((دقت در امر حجاب و مراقبت از آن مايه بقا و پايدارى بيشتر زنان است )).

آرامش جسم و جان زن در مرتبه نخست و همسر او در رتبه بعد، مرهون پاكدامنى و عفت طاهر و باطن و پاسدارى از رمز پايدارى - حجاب - است .

دوستى دو جانبه و دو سويه

خداوند مهربان ، زن را مايه آرامش مرد قرار داده و مودت و رحمت را ميان آن دو به دو وديعت نهاده است اساس زندگى مشترك ، دوستى و محبت است ؛البته دوستى دو جانبه و دو سويه .


پيام آوران آسمانى مظاهر همه خوبيها و صاحبان اخلاق نيكو هستند و دوستى زنان نيز از ويژگيهاى اخلاقى آنان است

نشاط و بالندگى زندگى به عشق و دوستى است اين كه مرد تنها در كانون دلش دوستدار همسرش ‍ باشد ايفاى تمام وظيفه نيستت بلكه بايد اين دوستى را اظهار كند و به نمايش بگذارد

پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله مى فرمايد: اين گفتار مرد به همسرش (من دوستت دارم ) هيچ گاه از دل زن خارج نمى شود


ارزش اين دوستى آن گاه ظاهر مى شود كه بدانيم ميان دستيابى به فضيلت ايمان و محبت به زن ، ارتباطى تنگاتنگ برقرار است

گويا لازمه ايمان ، اين دوستى معنوى معرفى شده است .

زن هم متقابلا بايد پاسخگوى اين محبت بى دريغ و معنوى مرد باشد و آن را در عمل نشان دهد به راستى تسليم و محبت و دوستى و تواضع زن در برابر شوهر، چنان ارزشمند و حساس است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرموده است :

اگر مى خواستم فرمان سجده (سجده انسان بر انسان ) دهم ، فرمان مى دادم كه زن براى همسرش سجده كند

آيا بعد از اين محبتها و دوستيهاى دو جانبه جايى براى نفوذ ميكروب ناآرامى و اضطراب در محيط سالم زندگى باقى است ؟!



زيبايى روح و جسم


اگر آدمى فقط همين چهره قابل حس و اندام ظاهرى بود، بسيارى از نظرها و موضعگيرى ها و انديشه ها عوض مى شود؛اما نه تنها اين ظاهر محسوس ‍ و قابل رؤ يت ، تمام حقيقت انسان ، نيست ، بلكه نما و نمونه و مرتبه اى است كه از حقيقت جاويد و ارزشمند او به نام ((روح )) جسم و روح در ارتباط با يكديگر و اثر پذير از هم باشند.

اسلام در انتخاب همسر نه تنها به حس زيباخواهى بها داده است بلكه آن را جهت داده و هدايت كرده و زيبايى را در كنار امور ديگرى ، كه در ارتباط با زندگى مشترك است ، مطرح كرده است به عنوان نمونه ، رسول اكرم صلى الله عليه و آله در سخنى آسمانى مى فرمايد: هركس تصميم به ازدواج گرفت از موى آن زن بپرسد، همان طور كه از صورت او مى پرسد زيرا مو يكى از دو زيبايى زن است . در عين حال ، همان حضرت در گفتارى ديگر مى فرمايد: برترين زنان امت من ، زيباروترين زنانى هستند كه كمترين مهريه را دارند

پيام اين كلام هدايت بخش ، آن است كه نه تنها زيبايى زن ، معيار افزايش ‍ مهريه نيست ، بلكه بر عكس ، فضيلت از ديدگاه پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از آن زيبا چهرگانى است كه كمترين مهريه را دارند.

پيامبر رحمت ، حضرت محمد صلى الله عليه و آله در روايتى ديگر مى فرمايد: با زن زيباى نازا ازدواج نكنيد، زيرا من در روز قيامت به (فزونى ) شما امت مباهات مى كنم

در اين كلام نورانى به بعد ديگرى از مسؤ وليت زن كه توليد نسل و افزون ساختن جمعيت امت اسلام و تربيت اولاد است اشاره شده است مى توان دريافت كه از ديدگاه رسول خدا صلى الله عليه و آله ازدواج به انگيزه زيبايى منهاى توليد نسل ، مورد قبول نيست .

به اين گفتار حضرت بنگريد:
اى مردم ! از سبزه هاى با طراواتى كه در محيط متعفن زباله ها و آلودگيها رشد كرده اند دورى كنيد. پرسيده شد: اى رسول خدا! مقصود شما چيست ؟ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله پاسخ دادند: زن زيبايى كه در محيط بد و ناسالم رشد كرده است

به راستى كه زيباتر از اين نمى توان خطر زن زيبايى را كه رشد و پرورش او در فضاى نامطلوب بوده است به تصوير كشيد. چهره زيباى چنين زنى اگر چه همانند سبزه زارهاى با طراوت و گلزارهاى با صفا، سراسر جاذبه و كشش ‍ است ، اما افسوس كه نزديك شدن به چنين سبزه زارى نتيجه اى جز فرو رفتن در باتلاقهاى متعفنى كه محصول خصال زشت وناپسند است به بار نمى آيد.

نفوذ آرامش در تمام زواياى زندگى و از بين رفتن تمامى زمينه هاى پيدايش ‍ و رشد اضطراب و ناآرامى ، نيازمند زيبايى جسم و روح و حاكميت خصال زيباى انسانى و اخلاقى است


ويژگيهاى بهترين زن در گفتار رسول خدا صلى الله عليه و آله


درباره بهترين ها بايد بهترين افراد نظر بدهند و برترين افراد آنانى هستند كه در نظرشان هوى و هوس راه ندارد و گفتارشان مطابق با حق و واقع است اينان تنها پيامبران و امامان معصوم عليهم السلام هستند كه معارف و حقايق را با قلب پاك خود از سرچشمه زلال وحى دريافت و با زبان مبارك خود براى خلق خدا بيان مى كنند.

رسول اكرم صلى الله عليه و آله در ميان اين جمع بهترين ، جلودار، و سرآمد است زيرا او برترين مخلوق خداست ، و كلامش ، بعد از كلام حق ، زيباترين و دلنشين ترين گفتار است .

براى آشنايى با بهترين زنان به خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله مى رويم و با هم گوش جان به كلام جان بخشش مى سپاريم .

جابربن عبدالله مى گويد: با جمعى در خدمت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله بوديم آن حضرت فرمود:
بهترين زنان شما داراى اين ويژگيهاست :

فرزند آور، بسيار مهربان ، پاكدامن ، عزيز در ميان فاميل ، متواضع و فروتن با همسر، زينتگر براى همسر، خود نگهدار در برابر نامحرم ، حرف شنوايى از شوهر، فرمانبردار از همسر، كاملا در اختيار شوهر به هنگام تنهايى با شوهر


اكنون براى درك بيشتر اين كلام نورانى رسول اكرم صلى الله عليه و آله نگاهى ديگر به اين صفات مى افكنيم و از زبان مبارك آن حضرت و خاندان پاكش به تشريح آنها مى پردازيم
در ادامه .....


1 - فرزندآور

در فرهنگ روايات ، دختر تا زمانى كه در خانه پدر به سر مى برد ((حسنه )) است اين امانت الهى هرگاه پا به خانه شوهر گذاشت به مقام همسرى دست مى يابد و البته پاسدارى از اين مقام شرايط خاصى دارد كه تحصيل آنها مايه كمال و فضيلت زن است .

سومين دوره اى كه زن بعد از دوران دخترى و همسرى به آن منتقل مى شود، دوران پر افتخار و مسؤ وليت ساز مادرى است . مقام مادر از آن كسى است كه محيط مقدس خانه را، با به دنيا آوردن و پرورش دادن فرزندان ، كه پاره هاى تن و جان او هستند، صفا و رونق بخشد.

و روشن است كه هرچه تلاش زن در اين دوره مادر بودن ، افزون باشد، پاداش اخروى او نيز بيشتر و تقربش به پروردگار افزونتر است و اين سر گفتار رسول خدا صلى الله عليه و آله است كه فرزند آورى از صفات خوب زن برمى شمرد. چرا كه اين ويژگى ، زن را به مقام مادر شدن ارتقا ميدهد و تا آنجايش رهنمون مى سازد كه خود آن حضرت در گفتار ديگرى مى فرمايد:
((بهشت در زير گامهاى مادران است ))

آرامش حقيقى و معنوى زندگى با وجود فرزند صالح تقويت مى گردد و هيچگاه خانه بدون فرزند - با امكان آوردن آن - روى آرامش نخواهد ديد.

براى توجه به ارزشمندى زنى كه فرزند آور است به اين دو روايت بنگريد:
رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمايد: با دوشيزه فرزند آور ازدواج كنيد، ولى با زيبا چهره نازا ازدواج نكنيد، زيرا من به شما امت روز قيامت افتخار مى كنم

در روايت ديگر امام عليه السلام مى فرمايد: بدانيد كه زن سياه چهره هاى كه فرزند آور باشد براى من دوست داشتنى تر است از زيباى نازا


2 - بسيار مهربان

محبت و دوستى و مهربانى ، شاه كليد نفوذ در دلهاست . هيچ چيزى به قدر مهربانى كارآيى ندارد. درهاى بسته و چهره هاى گرفته با اين ابزار گشوده و باز مى شوند.

در فرهنگ دوستى محبت ، همه چيز با معنى و پيام دار است گاه با يك اشاره و با يك كلمه و يا جمله مى توان صحنه را عوض كرد و به آسانى ، در دل ديگران راه يافت .

رسول اكرم صلى الله عليه و آله مى فرمايد:
بهترين زن ، آن است كه بسيار مهربان و صميمى باشد.

طبيعى است كه منظور، به كار گرفتن اين سرمايه در خدمت جذب شوهر است محبت شوهر به همسر خود از طبيعى ترين انواع دوستيهاست و اگر با دوستى و مهربانى سرشار از طرف زن همراه باشد، هيچ كينه و بى مهرى اى برجا نمى ماند. ثمره اين اظهار دوستى و صميميت ، لبريز شدن كانون دل و فضاى خانه از آرامش و سكون است و در چنين دل و خانه اى اضطراب و بى قرارى راهى براى نفوذ ندارد.

در روايت ديگرى ، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله يكى از صفات بدترين زنان را كينه و حقد معرفى مى فرمايد

زنى كه پيوسته چشم انتظار گرفتن عيب و نقطه ضعف است ، تا به وسيله آن همسرش را سركوب و توبيخ و سرزنش كند، داراى يك صفت منفى و مخرب است و طبيعى است كه با چنين برخوردهايى جز ناآرامى و اضطراب ، بذر ديگرى در زمينه زندگانى مشترك كاشته نمى شود.

شايد يكى از عوامل شكست و افسردگى و پيرى زودرس مردان ، همين بى مهرى ها و لجاجتهاى آگاهانه و ناآگاهانه زنان در برخورد با همسرانشان باشد.

از امام صادق عليه السلام روايت است كه مى فرمايد: از دعاهاى رسولخدا صلى الله عليه و آله اين بود كه مى گفت : خدايا! به تو پناه مى برم از زنى كه مرا پير كند، قبل از اينكه دوران پيرى من فرا رسد

روشن است كه پناه بردن انسان به خدا در جايى است كه احساس خطر و ناامنى و گمراهى وجود دارد، شايد در وجود زنى كه براى شوهرش پيرى زودرس مى آورد ريشه هاى ناامنى ، خطر و گمراهى نفوذ كرده باشد. طبيعى است كه چنين زنى موفق به آرام سازى محيط خانه و آرامش بخشى به شوهر نخواهد بود.

3- در اوج پاكدامنى


عفت حالتى است نفسانى كه بازدارنده از غلبه شهوت است

عفيف انسانى است كه با تلاش پى گير، به مقامى دست يافته كه خود را در اختيار خواسته هاى نفسانى قرار نمى دهد. روح چنين شخص آن چنان در اوج است كه به آسانى از آنچه ناپسند و نامشروع است چشم مى پوشد؛اگر چه توان انجامش را دارا باشد. اين مبارزه با نفس كه جهاد اكبر است چنان فضيلتى دارد كه صاحب اين مقام در مقايسه با مجاهد در جبهه جهاد اصغر، كه مبارزه با دشمن خارجى است ، از امتياز برخوردار است

به اين روايت بنگريد:
حضرت اميرالمؤ منين مى فرمايد: جهادگرى كه در راه خدا به شهادت رسيده ، پاداشش ، برتر از توانگرى نيست كه با داشتن قدرت، عفت ورزيده است دور نيست كه عفيف فرشته اى از فرشتگان باشد

ارزشمندى صفت عفت - با توضيحى كه داده شد - براى يك زن روشن است . هر زنى لازم است كه اين ويژگى را در زندگى مشترك به نمايش ‍ بگذارد و از اين راه ، فكر و ذهن و دل همسرش را از هر نوع پندار و توهم وسوسه پوچ احتمالى و بى اساس پاكسازى كند و زمينه پيدايش و رشد هر نوع احساس بدبينى را از ميان ببرد.

آرامش روانى از آن مردى است كه اين ويژگى و خصلت را - كه انسان را تا مرز فرشتگان اوج مى دهد - در همسر خويش بيابد.

گلخانه زندگى در فضاى سالم و نشاط آور ((عفت ))
شاهد شكوفايى غنچه هاى معنوى و عطرآگين اعتماد زن و مرد به يكديگر خواهد بود.

از آنجا كه گام نهادن در مسير خوبيها و معنويات ، نيازمند تعاون و همكارى است ، يادآورى اين نكته ضرورى است كه اگر مردى ، خواهان عفت همسرش مى باشد، بايد زمينه و اسباب آن را در حد توان خويش فراهم كند، در اين ميان وظيفه مرد است كه به گونه اى آراستگى ظاهر داشته باشد و خود را متلزم به رعايت زيبايى و نظافت بداند كه پيوسته براى همسرش ‍ جذاب و دلربا باشد در اين زمينه به اين روايت جالب توجه كنيد:

حسن بن جهم مى گويد: امام رضا عليه السلام را ديدم كه محاسن خود را خضاب (رنگ ) كرده بود.

پرسيدم : فدايت شوم ، رنگ كرده ايد؟! امام پاسخ داد: آرى ، رسيدگى به خود (تغيير شكل و هيئت دادن ) از عوامل افزايش عفت زنان است ، و يكى از علل بى عفتى زنان اين است كه همسرانشان اين امر را رها كرده اند،

آنگاه امام فرمود:
آيا دوست دارى همسرت را به گونه اى ببينى كه وضعيتش ‍ همانند تو باشد، در حالتى كه به سر و وضع خود نرسيده اى ؟!

او جواب داد: خير، حضرت فرمود:
همسر تو هم دوست ندارد كه تو را بدان گونه ببيند


عزيز در فاميل

در مفهوم عزت يك نوع نفوذ ناپذيرى نهفته است ، زمين سختى كه چيزى در آن موثر نيست ، داراى صفت عزت است ، اين حالت ، همانند تمامى صفات خوب ديگر، اگر از منبع اصلى سرچشمه بگيرد پايدار و ماندنى است وگرنه زودگذر و از بين رفتنى خواهد بود.

در فرهنگ قرآن ، عزت حقيقى از آن خداوند و پيامبر او و مؤ منان است خداوند كانون همه خوبيهاست و همه اين خوبيها از او به پيامبرش و مؤ منان سرايت مى كند ايمان ، شرط اصلى عزت است و در سايه بندگى خداست كه سربلندى انسان تاءمين مى شود.

شايد عزيز بودن زن كه در كلام رسول خدا صلى الله عليه و آله از ويژگيهاى زن خوب و شايسته معرفى شده است به اين معنى برگردد كه ايمان حقيقى يك زن از او در ميان فاميل چهره اى ساخته باشد كه مورد نظر و احترام و تكريم همه و داراى عزت و سرافرازى باشد.

طبيعى است مردى كه اين موفقيت مطلوب را براى همسرش در ميان فاميل شاهد است و زنى كه از اين چنين جايگاه رفيعى برخوردار است ، هر دو در محيط مقدس خانه ، آرامش و امنيت را به وضوح احساس مى كنند.

نقطه مقابل اين زن ، زنى است كه بر اثر سوء رفتار و گفتار و عملكردهاى ناشايسته و موضعگيرى و اقدامهاى ناپسند و نابخردانه خود را در ميان فاميل و آشنايان خوار و ذليل كرده است .

چنين زنى در روايت ديگرى از رسول اكرم صلى الله عليه و آله داراى خصلتى از خصال بدترين زنان است
زنى كه در ميان فاميل اعتبارى ندارد و با چشم حقارت و خوارى به او مى نگرند براى خود نيز شخصيت قابل اعتمادى را باور ندارد و هيچگاه موفق نخواهد شد كه بدون سرمايه لازم كه ، همان عزت و متانت و موقعيت خانوادگى است ، محيط خانه را محلى مناسب براى ارامش جسم و روح همسرش قرار دهد.




چند ویژگی بسیار اساسی دیگر یرای حفظ و دوام زندگی مشترک::Ealam:
کاملا مطیع و هیچ جرات جسارت ورزی به استان مقدس شوهر برای ابراز مخالفت به هر طریقی نداشته باشد
تا حد امکان به حقوق و وظایف خود اشنا نباشد از دو جهت اساسی است تا زیاد سر و گوشش نجنبیده و بتوان هر کاری از لحاظ حقوقی و اخلاقی و عرفی در حیطه وظایفش برشمرد و با داشتن ملاک اول او هم اطاعت خواهد کرد
بهره هوشی متوسط به پایین بسته به بهره هوشی جناب شوهر باز برای مطیع بودن این فاکتور ضروری است تا در میان خروار خطاهای شوهر محترم چون کبکی سر در برف کند و زندگی با شوهر نمونه اش برایش احلی من عسل شود
باقی ویژگی هاپس از پایان دور چندهزارم تحقیقات میدانی متعقبا اعلام خواهد شد
پرانتز: مردان به صرف مرد بودن دارای همه ویژگی های لازم برای اهراز مقام مدیریت زندگی بوده و از جانب خداوند همه صفات در انها تعبیه شده و اخرین تحقیقات نشان می دهد ریشه همه مشکلات خانوادگی و بشری از ازل تا کنون زنان بوده اند!!!:Sokhan:
با تشکر

silence;34953 نوشت:
چند ویژگی بسیار اساسی دیگر یرای حفظ و دوام زندگی مشترک::Ealam:
کاملا مطیع و هیچ جرات جسارت ورزی به استان مقدس شوهر برای ابراز مخالفت به هر طریقی نداشته باشد
تا حد امکان به حقوق و وظایف خود اشنا نباشد از دو جهت اساسی است تا زیاد سر و گوشش نجنبیده و بتوان هر کاری از لحاظ حقوقی و اخلاقی و عرفی در حیطه وظایفش برشمرد و با داشتن ملاک اول او هم اطاعت خواهد کرد
بهره هوشی متوسط به پایین بسته به بهره هوشی جناب شوهر باز برای مطیع بودن این فاکتور ضروری است تا در میان خروار خطاهای شوهر محترم چون کبکی سر در برف کند و زندگی با شوهر نمونه اش برایش احلی من عسل شود
باقی ویژگی هاپس از پایان دور چندهزارم تحقیقات میدانی متعقبا اعلام خواهد شد
پرانتز: مردان به صرف مرد بودن دارای همه ویژگی های لازم برای اهراز مقام مدیریت زندگی بوده و از جانب خداوند همه صفات در انها تعبیه شده و اخرین تحقیقات نشان می دهد ریشه همه مشکلات خانوادگی و بشری از ازل تا کنون زنان بوده اند!!!:Sokhan:
با تشکر

سلام :Gol:
عجب دل پری:Gig:
نه عزیز قطعا مردها هم وظایفی دارند

و من همین جا از یکی از آقایان می خوام که تایپیکی اینچنینی برای آقایون بزنند و ویزگی های مردان نمونه را برشمرند آن هم در همه زمینه ها نه فقط همسر داری که در این مورد تایپیکهای زیادی هست

شما هم عزیز دل پست های اول این تایپیک را مطالعه کن و به زن بودن خودت افتخار کن

قصد این تایپیک اینه که ما خانم ها بدانیم برای نمونه شدن باید به چه چیزهایی بیشتر توجه کنیم

قطعا همه شما دختران عزیز خانم های نمونه ای هستید

تقدیم به همه شما ریحانه های بهشتی

سلام چرا باید خودمونو گول بزنیم؟زیبایی که نتیجش سختیومحدودیته چه فایده ای داره؟چرا همش واسه رسیدن به کمال باید یه مردم شریکمون باشه؟مگه ماچی کم داریم؟

زن و مرد هر دو باید وظائف خودر را درقبال هم بدانند تا ارامش داشته باشند متاسفانه بعضی از اقایان احساس برتری دارند ان اکرمکم عندالله اتقکم

به دنبال همراه;35734 نوشت:
چرا همش واسه رسیدن به کمال باید یه مردم شریکمون باشه؟مگه ماچی کم داریم؟

مرد هم برای رسیدن به کمال به زن نیاز دارد و «از دامن زن مرد به معراج می‌رود».


5 - فروتن با همسر

ارزش هر صفت و عمل نيكويى در اين است كه آدمى آن را از روى آزادى و اختيار انجام دهد كسى كه مجبور است خوب باشد و كار نيك انجام دهد، شايد براى ديگران مفيد باشد، اما امتيازى براى خود او محسوب نمى شود نرمخويى و تواضع و فروتنى انسان نيز وقتى پسنديده و ارزشمند است كه با انتخاب و آزادى همراه باشد.

قرآن كريم مؤ منان را از اين جهت كه در برابر يكديگر خاضع و فروتن و نرم هستند مى ستايد و روشن است كه مؤ من حقيقى با تلاش و مجاهده به اين خصلت پسنديده دست مى يابد.

نرم بودن زن در محيط زندگانى مشترك ، در برابر شوهر، اگر از روى شناخت و اختيار و عمل به وظيفه شوهردارى باشد خصلت پسنديده و كار ارزشمندى است

زنى كه به آسانى در برابر خواسته هاى مشروع و معقول شوهر شكل مى پذيرد و از خود مقاومتى نشان نمى دهد صاحب فضيلت است و محيط مقدس خانه با اين روحيه تسليم و گذشت و حق پذيرى ، زمينه پرورش و رشد آرامش را بهتر فراهم مى يابد.

نقطه مقابل زنى كه در برابر همسر مطيع و منقاد است زنى است كه در برابر همسرش ، هيچ نرمش و انعطاف ندارد و پيوسته به دنبال مقاومت و پافشارى و جبهه گيرى در برابر خواسته هاى شوهر است . چنين زنى از ديدگاه رسول اكرم صلى الله عليه و آله از بدترين زنان است

زنى كه مرد هيچگاه نتواند راهى براى نفوذ در دل او بيابد، هرگز نبايد چشم اميد به زندگانى همراه با مسالمت و صفا داشته باشد.

[=Andalus][=Andalus]

زينتگر براى شوهر

خودآرايى و تزيين در نهاد زن قرار گرفته است ، اما زن به عنوان جنس ‍ مخالف مرد، حتى اگر خود را نيارايد، باز هم جذاب و داراى كشش است به همين جهت در اولين مراسم خواستگارى در آفرينش - داستان خلقت آدم و حوا - ديديم كه چگونه آدم همنشينى و نگاه به حوا را مايه انس و آرامش ‍ خويش يافته بود، و آن را به خداوند اظهار داشت .

اين سرمايه خداداد بايد در مسير تثبيت زندگانى مشترك به كار رود. اگر زندگى مشترك فقط سپرى نمودن چند ساعت و چند روز بود، شايد سهل انگارى و بى اعتنايى مشكل آفرين نبود؛اما زندگانى دراز مدت زن و شوهر بايد پيوسته همراه با جاذبه عشق باشد تا هيچگاه گرد و غبار بى ميلى و بى اعتنايى و دلسردى و نااميدى بر صفحه درخشان آن ننشيند.

استفاده از زينت و آرايش ، جذابيت زن را تقويت مى كند و بر همين اساس ‍ است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله يكى از صفات زن خوب را خودآرايى براى شوهر بيان مى كند. زيرا مردى كه به همسرش عشق و مهر مى ورزد، بيگانه را به حريم دل خود راه نمى دهد. در اين حال ، بر سراسر زندگى آن دو، ابر آرامش و اطمينان سايه مى گسترد و اينجاست كه آرام بخش بودن گل وجود زن ، مفهوم و عينيت پيدا مى كند.

اهميت آراستگى زن براى شوهر تا آنجاست كه در فرهنگ اسلام ، زن با هيچ بهانه اى نمى تواند درباره انجام اين وظيفه در قبال همسرش بى اعتنا يا بى توجه باشد. البته شرايط مختلف زندگى مقتضى گونه هاى مختلف عمل به اين وظيفه و خواهان برخورد شايسته و بايسته زن در آن شرايط مى باشد.

امام باقر عليه السلام مى فرمايد: سزاوار و شايسته نيست كه زن - درباره رسيدگى به سر و وضع خود و آراستن خويش بى عنايت باشد - و در زمينه آرايش و آراستن خود را بازنشسته كند، اگر چه به اندازه آويختن گردنبندى در گردن باشد و شايسته نيست كه زن دستش را با خضاب - رنگ با حنا - زينت نكند، اگر چه با كشيدن دست روى حنا باشد و اگر چه اين زن مسن باشد - سنى از او گذشته باشد

خود نگهدار در برابر نامحرم

بيشتر اين چنين است كه تا آدمى ، حريم خود را نشكند، ديگرى جراءت تجاوز به حريم او را نمى يابد، در مرزهاى جغرافيايى نيز عبور دشمن از آن قسمت كه تحت حفاظت و ديدبانى نيست ، آسانتر صورت مى گيرد.

اگر انسانى درباره هر برخوردى هيچ گونه عكس العملى و حساسيتى نشان ندهد، ديگران براى حفظ متانت و وقار و موقعيت او كمترين اعتبارى را نخواهند پذيرفت .

زن گل است ؛

آن هم فقط براى استفاده صاحب شرعى و قانونى اش . ارزش ‍ اين گل به آن است كه اختصاصى است و تنها براى يك نفر به نام شوهر، غير از شوهر هر كه باشد،

ارتباط زن با او نبايد به گونه اى باشد كه زن با شوهر دارد، رعايت اين امر مهم را پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله از صفات خوب زن مى داند، زن بايد در برابر نامحرم ، دژ و سنگر نفوذناپذير باشد. به راستى اگر تمامى زنان با تمامى نامحرمان و بيگانگان اينگونه باشند آيا ديگر جايى براى بدگمانى و بى اعتمادى ، كه زمينه ساز ناآرامى و اضطراب است ، يافت مى شود؟!

در برابر اين زن ، زنى است كه هر نوع ارتباط صميمى و آميخته به دوستى و لذت بخشى ، را با غير همسر داشته باشد، ولى نوبت به همسر كه مى رسد جز خود نگهدارى و سنگين برخورد كردن و ميدان ندادن و بهانه ها و عذرهاى رنگارنگ آوردن ، كار و برخورد ديگرى نداشته باشد. رسول خدا صلى الله عليه و آله اين امر را يكى از صفات بدترين زنان معرفى مى فرمايد

اين حالت زن و اين طرز برخورد بايد براى غير شوهر باشد. در زمينه ياد شده ارتباط زن با غير شوهر - نامحرمان و بيگانگان - بايد همانند ارتباط يك قطب آهن ربا با قطب موافق باشد كه بطور طبيعى و خودكار، عكس العملى جز دفع و دورسازى ندارد، ولى نسبت به شوهر همانند قطبهاى مخالف آهن ربا باشد كه به طور طبيعى واكنشى جز جذب و كشش ‍ و اتصال ندارد.

حرف شنوايى از شوهر

از صفات بسيار خوب پيامبر خدا صلى الله عليه و آله كه حتى دستاويز مخالفان و دشمنان اسلام نيز شده بود، حرف شنوايى بسيار آن حضرت بود، به نحوى كه مى گفتند پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فقط گوش است

اين خصلت بسيار پسنديده اى است كه آدمى قبل از هر نوع اظهار نظر و موضع گيرى ، گفتار ديگرى را بشنود، و نشنيده به قضاوت ننشيند. گوش ‍ براى شنيدن است و عقل براى انتخاب بهترين و پيروى از آن ، و خداوند در قرآن به بندگانى كه چنين هستند بشارت داده است

زن و مرد قبل از اينكه در كانون خانه رابطه همسرى داشته باشند، دو انسان داراى ادراك و فهم ، و بايد حرف حق را از يكديگر بپذيرند، تا حق حاكم باشدت نه تمايلات و سليقه هاى شخصى ، زن خوب آن است كه حرف شوهر را مى شنود - اگر چه نوبت به او اجرا و عمل نرسد - و اين خود امتياز است .

زنى كه اصلا ظرفيت و آمادگى شنيدن حرف همسر را ندارد، از اين امتياز محروم است و از ديدگاه رسول خدا صلى الله عليه و آله يك درجه از خوبى را دارا نيست .

آيا ميان مردى كه براى حرفش در خانه گوش ‍ شنوايى سراغ ندارد با مردى كه همسرش را پيوسته شنواى سخنانش ‍ مى بيند از نظر وحى تفاوت وجود ندارد؟ آيا اين شنوايى حرف همسر، تاءثيرى در آرامش لازم براى مرد و زندگى مشترك ندارد؟!

سلام
بنده این تاپیک را در سایت دیگری ایجاد کردم ( البته با اجازه سرکار نیایش )
و متن زیر درد دل یکی از خانمها بود.

واقعا چاره چیه؟

سلام
از اشنایی با شما خوشحالم، واقعا دلم گرفته ما خانم ها باید برای همه مشکلات چاره سازی کنیم ولی اقایون چی؟همه چی براشون شوخیه و البته همه نه ولی از شانس ما ............من که دیگه خسته شدم ، همش به فکر خودشونن و من باید بگم چشم،داد بشنوم، اضطراب بگیرم چون مرد در خانواده ایشون با داد و بیداد حرف خودشو پیش میبرده و من الان فقط سکوت میکنم ولی نمیدونم تا کی میتونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسکن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منصور;36487 نوشت:
سلام
بنده این تاپیک را در سایت دیگری ایجاد کردم ( البته با اجازه سرکار نیایش )
و متن زیر درد دل یکی از خانمها بود.

واقعا چاره چیه؟

سلام
از اشنایی با شما خوشحالم، واقعا دلم گرفته ما خانم ها باید برای همه مشکلات چاره سازی کنیم ولی اقایون چی؟همه چی براشون شوخیه و البته همه نه ولی از شانس ما ............من که دیگه خسته شدم ، همش به فکر خودشونن و من باید بگم چشم،داد بشنوم، اضطراب بگیرم چون مرد در خانواده ایشون با داد و بیداد حرف خودشو پیش میبرده و من الان فقط سکوت میکنم ولی نمیدونم تا کی میتونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسکن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام خدمت شما :Gol:
ممنونم از توجهتون
من از شما درخواست دارم که تایپیکی بزنید به عنوان ویژگیهای مردان نمونه تا این دو تایپیک در کنار هم باشن و مکمل هم
ممنون می شم اگر این کار را انجام بدید
موفق باشید

سلامی دوباره خدمت سرکار نیایش بزرگوار و دیگر دوستان

کار ما را قدری مشکل کردید ؛ اصلا منصرف شدیم از ارائه راه حل به این بنده خدا :Gol:
همان ویژگیهای خانم های نمونه را بفرمائید ما می شنویم!!!:Labkhand:

سلام به همه ي دوستان :Gol:
وقت به خير

در مورد ويژگي هاي زن نمونه؛
دوستان به ويژه خانم نيايش مطالبي جالب و كامل گذاشتن.
ولي به نظر من بهترين ويژگي براي خانوم (البته همينطور براي آقا)

فقط صداقت صداقت صداقت هست...

اولين پله، بايد طرفين نسبت به همديگه صادق باشند.
البته ويژگي هاي ديگه اي هم هست(البته از نظر من) كه باشه برا بعد ان شاءالله...

فرمانبردار از همسر

در فرهنگ قرآن كريم ، مرد نسبت به زن قوام است اگر چه زندگانى زن و مرد، مشترك است ، اما قيام اين بناى مقدس و تكيه گاه اصلى از نظر تدبير و سرپرستى و اداره امور و اعمال مديريت از آن مرد است .

بر اين اساس ، فرمان و امر به دست اوست . طبيعى است مردى كه فرمان به بدى و حرام و نامعقول و ناپسند مى دهد، فرمانبردارى از او در اين حوزه و قلمرو نيست و فرمانش مطاع نخواهد بود.

زنى كه در برابر فرمان شوهر؛يعنى دستورهاى مشروع و معقول او فرمانبردار است از نظر روحى آرامتر است ، تا زنى كه پيوسته مصمم است كه حرف آخر را او بزند، اگر چه ناحق باشد، و هيچ حرفى را از همسرش نپذيرد و به كار نبندد، اگر چه حق باشد.

پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله اطاعت زن از فرمان همسر را نشانه خوبى زن ميداند چرا كه اين فرمانبردارى پايه هاى زندگى مشترك را كه بايد دائما بر شالوده هاى دوستى و صميمت و آرامش استوار باشد تثبيت ميكند.

آيا زنى كه در برابر خواسته شوهر با گفتن يك كلمه ((چشم )) آرامش را، كه رسالت و ماءموريت اصلى اوست ، در محيط خانه به ارمغان مى آورد، لايق دريافت مدال افتخار ((بهترين زن ))

آن هم از زبان مبارك رسول گرامى اسلام نيست ؟

نقطه مقابل چنين زنى ، آن است كه جز لجاجت و تمرد و سرپيچى در برابر شوهر، برخورد و موضع ديگرى ندارد. اين از صفات بدترين زنان است كه رسول اكرم صلى الله عليه و آله در روايت ديگر بيان مى فرمايد

روشن است كه لجاجت در جايى است كه مساءله حق پذيرى و حق جويى در كار نيست ، بلكه پافشارى و مقاومت بر سر موضوع و مطلبى است كه زن جز اين كه بخواهد شجاعت و به اصطلاح هنرمندى و مرد بودن خودش را نشان بدهد انگيزه ديگرى ندارد.

چنين زنى بايد مطمئن باشد كه تا اين خصلت ناپسند كه از ويژگى هاى بدترين زنان است در اوست هيچگاه موفق به انجام رسالت خدايى خويش ، كه آرامش بخشى به زندگى و شوهر است ، نخواهد شد.

خوشبويى

گل هر چه زيبا باشد، هر انسان خوش سليقه و با ظرافت تا چشمش به گل زيبا مى افتد از بوى آن مى پرسد. بدون ترديد، تاءثير زيبايى گل همراه با بوى خوش آن ، در روح افزايى و نشاط آفرينى چندين برابر است .

زن در فرهنگ دينى ، گل زندگى است ، و اگر چه هميشه بايد عطر معنويات آرام بخش ، مشام جان آدمى ، باشد اما خوشبويى ظاهر وظيفه اى است كه پيروان پيامبران خدا بايد بيشتر به آن توجه كنند.

در روايتى كه امام رضا عليه السلام عطر - معطر كردن - را از سنتهاى پيامبران معرفى مى كند

در روايت ديگر، امام صادق از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل مى كند كه آن حضرت مى فرمايد: تنها بهره من از دنياى شما، زنان و بوى خوش است .

وظيفه زن در اين زمينه حساستر و ظريفتر است تا آنجا كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله خوشبو بودن زن را از حقوقى شمرده كه مرد بر عهده زن دارد، به روايتى كه در اين زمينه بنگريد:

امام صادق عليه السلام مى فرمايد: زنى نزد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله آمد و پرسيد: اى رسول خدا صلى الله عليه و آله حق مرد بر زن چيست ؟
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: بيشتر از آن است - يعنى آنقدر زياد است كه وقت براى گفتن تمام آنها نيست - آن زن اظهار داشت : برخى از آن ها را برايم بازگو كن .

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: زن بدون اجازه شوهر حق گرفتن روزه مستحبى و خارج شدن از خانه را ندارد، و بر عهده زن است كه خوشبوترين عطرها را براى شوهرش استعمال كند و زيباترين لباسهايش را بپوشد و خود را به بهترين وجه زينت كند و بيارايد و هر صبحگاه و شامگاه خويش را بر همسرش عرضه كند و حقوق مرد بر زن بيشتر از آن است كه گفتم

در روايت ديگرى امام صادق عليه السلام خوشبويى زن را از صفات خوب زنان معرفى مى كند

عطرها و خوشبو كننده هايى كه زن به عنوان آراستن و ايفاى وظيفه در برابر شوهر و براى ايجاد جذابيت و تسكين روح و روان او به كار مى برد هيچگاه - به اين منظور و با اين اهداف - نبايد براى غير شوهر به كار گرفته شود، همان گونه كه اگر زنى تنها براى شوهرش خوشبو باشد يكى از صفات بهترين زنان را داراست و مورد رحمت پروردگار قرار مى گيرد.

در مقابل نيز، زنى كه اين خوشبويى را براى بيگانگان و نامحرمان به كار مى برد از رحمت پروردگار دور است . به روايتى در اين زمينه توجه كنيد:
رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمايد: زنى كه خود را خوشبو كند و از منزل خود خارج شود، به چنين زنى لعنت مى شود - از رحمت خدا دور مى گردد - تا هر زمان كه به منزلش بازگردد

دست پخت خوب

با تشكيل زندگى مشترك دوران تجرد دختر و پسر ديروز و زن و مرد امروز پايان گرفته است . دختر در خانه پدر چه مى خورده است ؟ دوست داشته يا نه ؟ و پسر در دوران تجرد در خانه پدر چه مى خورده و از دست پخت مادر راضى بوده يا خير و بيشتر در بيرون از منزل غذا مى خورد يا در منزل ؟ هرچه بوده ، گذشته و فعلا دوران جديد زندگانى است .

دختر موفق و زيرك ، آن است كه تمام خوبيها را به عنوان يادگارهاى ارزشمند، از دوران زندگى در خانه مادر فراگرفته و امروز از آن تجربيات در زندگى مشترك بهره مى برد.

آشپزى و كدبانويى از هنرهاى يك زن خوب است . و اين هنر، وقتى چشمگيرتر و مطلوبتر است كه زن در عين رعايت اعتدال و پرهيز از اسراف و تبذير، دلچسب ترين غذاها را تقديم ، همسرش كند.

همان گونه كه رسول خدا صلى الله عليه و آله يكى از صفات بد مرد را تنها غذا خوردن معرفى كرده است امام صادق عليه السلام نيز دست پخت پاك و خوب داشتن را از صفات خوب زن بيان كرده است

شايد هنرمندى زن در زمينه ارائه غذاهاى دوست داشتنى و مورد علاقه همسر بتواند عاملى براى پيشگيرى از بروز اين صفت بد - تنها غذا خوردن - در مرد باشد.

به طور كلى پذيرايى زن از شوهر و خدمت كردن به او در فرهنگ اسلام از چنان پاداش عظيمى برخوردار است كه اگر زنان مسلمان مى دانستند به خود اجازه نمى دادند كه مرد حتى براى يك بار، غذاى آماده از بيرون منزل تهيه كند، و حاضر مى شدند كه هميشه با بهترين غذاها و پاكيزه ترين خوراكيها، كه دست پخت خودشان و حاصل دسترنجشان است ، از همسرانشان پذيرايى كنند.

راستى اگر به فرموده حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام جهاد زن ، خوب شوهردارى كردن است اين گفتار نورانى معنايى جز اين دارد كه زن در سنگر تربيت فرزند، بچه دارى ، اداره شوهر، آرامش بخش بودن براى او، خدمت در خانه به قصد عبادت و اطاعت از همسر، به خشم در نياوردن او و...، حضور فعالانه و جدى داشته باشد.

به راستى زنى كه با بهانه هاى مختلف نه هنر فرزند آورى و تربيت آن را دارد و نه هنر شوهردارى و اداره و تدبير كارهاى منزل و نه هنر آشپزى و خدمت به شوهر و نه هنر ايجاد جذابيت و دلربايى براى همسر و نه ... آيا مى تواند ادعاى جهاد و بهره مندى از پاداش مجاهدان را داشته باشد؟ در پايان اين بخش به روايت جالبى بنگريد:

امام عليه السلام مى فرمايد: هر زنى كه به شوهرش جرعه اى آب بنوشاند و او را سيراب كند، پاداش اين كارش از عبادت يك سال كه روزهايش را روزه بگيرد، و شبهايش را عبادت كند برتر است و در برابر هر نوبت كه به شوهرش آب مى دهد خداوند برايش شهرى در بهشت مى سازد و شصت گناه از او مى بخشد

یعنی زنی که شوهر نداشته باشه نمیتونه نمونه باشه؟

نقل قول:
یعنی زنی که شوهر نداشته باشه نمیتونه نمونه باشه؟

نیایش;32756 نوشت:
سلام عزیز دل :Gol:
فرقی نداره عزیز
چه متاهل چه مجرد
ای کاش من هم در دوران مجردی با این نکات آشنا می شدم با دنیایی از اطلاعات وارد زندگی می شدم قطعا خیلی جلوتر می افتادم
پس قطعا این نکات برای مجردها مفیدتر خواهد بود تا با بینشی عمیق وارد زندگی مشترک بشوند
خب متاهل ها هم جای خود دارند و می شه از تجارب آنها استفاده کرد
بهر حال همه ما ( چه مجرد ها چه متاهل ها ) باید خود را چون گل بدانیم آن هم از نوع آرام بخشش
پس بیایید با کمک هم این نکات را یادآوری کنیم و در نهایت ببینیم که یک خانم نمونه باید دارای چه خصوصیاتی باشد
حالا این خصوصیات می تونه در رابطه با خودش و یا اطرافیانش باشه

اطرافیان هم می تونه شامل پدر مادر برادر خواهر همسر و فرزندان باشه

برای همه شما گل های عزیزم آرزوی خوشبختی و عاقبت به خیری دارم


:ok:

نیایش;32739 نوشت:
خانم های عزیز بیایید با همکاری هم ببینیم باید چطور باشیم که بتوانیم در زندگی مثل گلی زیبا آرامش را با خود به ارمغان بیاوریم و همه با دیدن ما .................

منتظرتون هستم

تقدیم به همه شما گل های آرامبخش زندگی سلام. یه زن خوب ونمونه باید از خود گذشته وصبور ومهربون وکدبانوباشه. باید به خانواده همسرش عشق بورزه{نه الکی}نباید پیش شوهرش از رفتارهای احتمالا بد خواهرشوهرو برادر شوهرو پدر و مادرشوهرش حرفی بزنه. اگر هم صبرش تموم شده باشه باید با ادبیات زیبا حرف دلش رو به شوهرش بزنه. مثلا به شوهرش بگه خانواده تو منو چطوری باشم بهتر میپذیرن؟یامثلا بگه:من میخوام برای خانوادت بهترین عروس دنیا باشم به من کمک میکنی؟ البته من خودم هنوز ازدواج نکردم ولی فعلا در حال کسب تجربه ام .ارزوم اینه که بهترین عروس برای خانواده همسرم باشم. از عروسهایی که از جلاد وظالم بودن مادر شوهراشون حرف میزنن واقعا متعجب میشم.میدونید چرا؟چون اگه حس کنن واقعا مادر شوهر همون مادر خودشونه بخدا اینهمه کینه بدل نمیگیرن وزندگی ها خیلی شیرین میشه. مثلا مادر خود ادم وقتی که بدترین بی اعتنایی هارو هم بهمون کنه بازم از دستش نمیرنجیم بلکه ماچشم میکنیم .دروغ میگم خدا وکیلی؟؟؟ متاسفانه دخترای ما وقتی ازدواج میکنن اصلا چیزی از نحوه ارتباطشون با خانواده همسر ونقشای جدیدی که باید توش ظاهر بشن ندارن. یه مادر وقتی میخواد دخترشو شوهر میده میره بهترین جهیزیه رو واسه دخترش تهیه میکنه که بقول معروف چش دربیاره.روزها تمام خیابونای پایتخت رو میگرده بلکه از دختر داییش کم نیاره ولی این بنده خدا حتی به خودش زحمت نمیده دو کلام راجع به رفتار دخترش واسه بعد ازدواجش صحبت کنه. مامانم میگه قدیما دخترا رو که شوهر میدادن مادرش مینشست بدخترش راه ورسم زندگی رو از سیر تا پیاز شرح میداد ومیگفت مبادا به شوهرت کم تر از گل بگی؟نکنه اگه یه روز خرجی نیاورد خونه بشینی این طرف واون طرف بگی. نکنه راز وحرف زندگیت و از خونه بیرون بیاری ونکنه اگه مادر شوهرت دعوات کرد چادر سر کنی بیای اینجا. اون از تو چند تا پیرهن بیشتر پاره کرده. بدتو نمیخواد. دستی که از کاسه درومد دیگه دراومدو....ولی الان مادرها به دختراشون میگن:نذاری کمتر از گل بهت بگن؟بی کسو کار نیستی که .این در همیشه به روت بازه و...نتیجه این میشه که صف عریضه نویس دادگاهها همیشه مملواز این زندگی های دوروزه ی جوونای نادونه که البته بزرگترهاشونم کم مقصر نیستن. خودشونم مقصرن چون دیگه با این همه کتاب ومقاله واینترنت واستادوتحصیلات بالا نباید گول حرف دیگران رو بخورن ونباید بذارن دیگران تو زندگیشون دخالت نابجا کنن.زن نباید تو خونه کم بذاره واسه شوهرش. با کار زن تا قبل از بچه دار شدن موافقم ولی در حین بارداری وحتی بعداز تولد مخالف هستم چون تربیت بچه از منظر من خیلی خیلی واجبتره.زن خوب باید همسرشو پیش دیگران کوچیک نکنه بلکه همیشه محترمش بداره. خیلی حرف دارم. اندازه یه کتاب که الان فرصت ندارم .در پست بعدی اگه مایل بودین میگم. همش اندوخته های خودمه واغلب نظرات خودم واگه دیگران نظر مخالف دارن با کمال میل میپذیرم.:Hedye:


[
موضوع قفل شده است