اخلاق در فضای مجازی

تب‌های اولیه

224 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

حامی;152259 نوشت:
سلام

- به نظرتون در يك فهرست چه عناويني براي اخلاق كاربردي داشته باشيم؟

مانند

  1. اخلاق بين نامحرم
  2. اخلاق پژوهش
  3. اخلاق جنسي
  4. اخلاق تفريح و بازي

2- اولويت هاي كدام است؟



سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش باتشکر از استاد بزرگوار :Gol: باتوجه به محدودیتهایی که درارسال پست و ویرایش پس از تعویض قالب سایت برای بنده پیش امده از طریقه ی نوشتن مطالب و اینکه گاهی اوقات مطالب نیاز به ویرایش دارد وبنده متاسفانه قادر به ویرایش نیستم از دوستان بزرگوار برای وجود خطا در نوشتار م ازلحاظ لغوی و.... پوزش میخواهم به بزرگواری ببخشید . اینکه استاد بزرگوار در اولین پست خود عناوین موضوعی را جهت پژوهش به نظر خواهی گذارده اند بنده نیز نظر خود را در این مورد مختصرا" عرض میکنم . چون این پژوهش دو رکن اساسی دارد باید محور اصلی پژوهش نیز این دورکن قرار گیرد .وتمام همت پژوهنده بر حول این محور قرار بگیرد . این دومحور اصلی از نظر بنده در تقسیم بندی اولیه «اینترنت » و کاربر اینترنتی » است . زیرا اگر از اخلاقیات نیز بخواهیم سخن بگوییم این اخلاقیات جزئی از خصوصیات این دو پدیده میباشد . یعنی ابتدا مختصری از خصوصیات این دو که در رابطه با اخلاقیات میباشد توضیح داده شود . سپس در تقسیم بندی مرحله ی دوم اخلاقیات تفکیک شده و به صورت رابط میان این دومحور مورد بررسی قرار گیرد به این صورت :شناخت امکانات اخلاقی (رزایل وفضایل) اینترنتی -فهرست دسترسی های اخلاقی کاربران (فضایل ورزایل) اینترنتی ویا درتقسیم بندی بعدی : شناخت امکانات.... خود به سه بخش امکانات آنلاین / امکانات آرشیوی / وامکانات خارج ازمحیط مجازی تقسیم شود .همچنین درمورد اخلاق کاربری میتوان به این موارد تقسیم بندی اشاره کرد : دسترسی کاربر کودک / دسترسی کاربر نوجوان / دسترسی کاربر جوان و... وبرای هرکدام از این گروهها مشخصات شخصیتی خلاقی در قالب زن ومرد را در دسترسی های اخلاقی فضای مجازی توصیف نمود . ودر تقسیم بندی آخر که نتیجه گیری مطلب است راه کار ی مطابق با امکانات ودسترسی ها وشخصیت ها ارایه داد . البته بنده در فرصتی بسیار اندک وبدون تفکر کافی این مطالب را عرض کردم قطعا" استاد گرامی قصورات بنده را عفو میکنند ونظراتشان متخصصانه تر از این مطالب است وجسارت بنده فقط به دلیل شرکت در بحث بوده . موفق ومؤید باشید .


سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش با اجازه از استاد بزرگوار قصد دارم در این جا مختصری از سر فصل های اخلاق کاربردی را تحت عنوان (حقوق کابری ) در فضای مجازی را مورد بررسی قرار دهیم . اولین ومهمترین این حقوق حق شناسایی (اصیل) مخاطب است . توضیح این که کلمه ی اصیل در علم حقوق به فردی اطلاق میشود که (صاحب ودارنده ی امتیازی ) در یک رابطه باشد . درفضای مجازی هویت معمولا" با یک (مجهول ) بزرگ مواجه است حال این هویت به اشکال مختلف میتواند مورد بحث قرار بگیرد از جمله این مجهولات هویتی یکی هویت علمی فرد ودیگری هویت جنسی فرد میباشد ! بارها مشاهده شده که درفضای مجازی فردی خود را به دلایلی خلاف جنسیت واقعی خود معرفی مینماید . این عمل چند انگیزه را میتواند در بر بگیرد ! از جمله سوءنیت ها با عناوین مختلف از قبیل کلاه برداری ، شیادی ، دست انداختن دیگران ، تفریح ، و..... دلایل روانشناسی این بحث که در تخصص استاد بزرگوار میباشد ! مواردی که این عمل از نظر اخلاقی درفضای مجازی مشکل آفرین است را به عهده ی دوستان بزرگوار برای بحث گسترده تر میگذاریم . اما از دیدگاه حقوق مدنی این عمل هر زمان که به فرد یا افراد دیگر به هر شکلی صدمه ی حقوقی وارد کند و حقی را از کسی بگیرد یا ضایع نماید قابل پیگیری حقوقی و تنظیم دادخواست وارجاع آن به پلیس فتا میباشد .

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش یکی دیگر از مجهولات هویتی در فضای مجازی هویت علمی وتخصصی فرد میباشد . این گونه موارد نیز اکثر اوقات به دلیل برخی سوء نیت ها سبب بروز اشکالات و آسیب های اخلاقی واعتقادی میشود . برای مثال افرادی خود را متخصص اخذ ویزا ویا متخصص امور ثبتی و.... معرفی مینمایند . انگیزه ی این افراد نیز میتواند مورد بررسی های گوناگون قرار گیرد . که صد البته انگیزه های روانشناسی در تخصص استاد گرامی است . از دیدگاه قانونی این رفتار میتواند آسیب هایی از جمله سوء استفاده های مالی و حتی اخلاقی واعتقادی را به دنبال داشته باشد . احتمالا" شما خوانندگان بزرگوار این مطلب به مواردی از قبیل سایت های طالع بینی و یا سایت های ترویج فرق ویا افراد ی با ادعای دارا بودن تخصص مثلا" در زمینه ی اخذ وام و.... مواجه شده اید . به عنوان یک کاربر اینترنتی در فضای مجازی اولین نظرتان در مواجهه با این موارد چیست ؟ به نظر شما اگر کسی ادعای دارا بودن تخصصی ویژه را داشت بهترین راه مطمئن شدن از این تخصص در فضای مجازی چیست ؟

سلام دوست گرامی سلام
به نظرم بهترین راه اگر با گفتگوی با همدیگر به نتیجه نمی رسید کمک گرفتن از مدیر اجرایی و بعد مدیر سایت است
این خود یک قانون است برای نظم سایت موفق باشید

خیلی وقت ها حرف درست و راست آنقد بد زده میشه که خودش ی مقابله و واکنش نسبت به ان ایچاد می کنه !! چه خوبه اگر پستی می زنیم و حق با ما هم هست آنقد با خوشرویی حرف منطقی خودمون بزنیم که وقتی خواننده خوند! مشتاق شنیدن بقیه اش هم باشه :Gol: جلوی حرف صد درصد منطقی و درست ما جبهه نگیره و ناراحت نشه و راه وفکر طرف مقابل باز بشه آنم به بهترین راه ممکن !!!

شاید جای این حرف اینجا باشه
درسته اینجا مجازی هست ولی خودمون که مجازی نیستم؛ مواظب تایپ کردن ها باشیم

هشدارهایی پلیس فتا به کاربران اینترنت
بر این اساس پلیس فضای تبادل اطلاعات برای پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی و سرقت اطلاعات کاربران اینترنتی و نیز اطلاع رسانی بیشتر به والدین هشدار داده است:

1. از پسوردهای متعدد برای امور مختلف استفاده کنید تا از لو رفتن آنها جلوگیری شود.

2. در زمان استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی حتما از محل‌های معتبر استفاده کنید.

3. کامپیوترهای خانگی را در محلی از منزل قرار دهید که در مقابل دید اعضای خانواده باشد.

4. ساعاتی را که بچه‌ها با کامپیوتر کار می‌کنند، محدود کنید. (نکات امنیتی که باید والدین و فرزندان بدانند)

5. از ذخیره و نگهداری اطلاعات شخصی در سیستم‌های رایانه و گوشی‌های تلفن همراه جدا خودداری کنید.

6. از ارسال اطلاعاتی در اینترنت که هویت شما را آشکار می‌کند، خودداری شود.

7. هیچگونه اطلاعاتی را با افراد غریبه که به صورت آن‌لاین معرفی می‌شوند، به اشتراک نگذارید.

8. هرگز ضمائم همراه ایمیل‌های افراد ناشناس را باز نکنید.

9. حتما از نصب نرم‌افزارهای امنیتی که از سیستم شما در برابر حملات ویروسی، هکرها و جاسوسی محافظت کند، اطمینان حاصل کنید.

10. از کلمات عبور طولانی، مشترک از اعداد، حروف و نشانه‌ها استفاده کنید. (روش رمزگذاری صحیح در فضای مجازی)

11. کلمات عبور و پسورد خود را در فواصل زمانی معین تغییر دهید.

12. از وجود سه نرم افزار امنیتی؛ یعنی آنتی‌ویروس، ابزار ضدجاسوسی و فایروال در سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

13. تهدیدات و آسیب‌های اینترنتی را به فرزندان خود گوشزد کنید.

14. در زمان خرید اینترنتی حتما از واقعی بودن وب‌سایت‌ها اطمینان حاصل کنید.

15. در زمان استفاده از اینترنت در محل‌های عمومی حتما قبل از خروج از محل، نسبت به خروج کامل از سیستم اطمینان حاصل کنید.

16. در زمان خرید تجهیزات رایانه‌ای حتما از محل‌های فروش معتبر و شناخته شده خرید کنید.

17. فریب تبلیغات و آگهی‌های فریبنده که هیچگونه برند مشهوری از آن پشتیبانی نمی‌کند، را نخورید.

18. از قرار دادن آی پی (آدرس خود) در اختیار دیگران خودداری کنید.

19.از پاسخگویی به ایمیل‌های مشکوک که از سوی افراد ناشناس برایتان ارسال می‌شود، خودداری کنید

20.از شرکت کردن در وب‌سایت‌های هرمی تحت عنوان سرمایه گذاری خودداری شود.

21. سیستم‌های معیوب خود را نزد مهندسین تعمیرکار آشنا و مورد اطمینان ببرید و از تحویل سیستم معیوب به هر تعمیرکاری خودداری شود.

22. از اسکن کردن مدارک و اسناد قانونی خود در سیستم‌های رایانه‌ای شخصی جدا خودداری کنید.

23. از واریز وجه به حساب اشخاص و شرکت‌هایی که آگهی فروش با قیمت مناسب زده‌اند قبل از بررسی اصالت و هویت واقعی شرکت یا شخص آگهی دهنده جدا خودداری شود.

24. در هر زمان قبل از ورود به اینترنت از نرم‌افزارهای فایروال و آنتی‌ویروس‌های به روز استفاده کنید.

25. در هنگام اتصال به اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه، مراقب نامه‌های الکترونیکی مشکوک و وب‌سایت‌های اینترنتی فریبنده باشید.

[h=2]نرم افزاری برای خلاص شدن از مزاحمان پیامکی[/h]

تلنا: اگر مزاحمان پیامکی امان را از شما ربوده اند راهکارتان استفاده از نرم افزار SMS Spam Blocker – Postman Premium است.

تلنا: این نرم افزار با بهره گیری از قدرت بالای خود به شما کمک می کند تا به توانید با عبور دادن پیامک های دریافتی از فیلترهایی که قرار داده اید تنها پیامک هایی را بر روی اندروید خود ببینید که می خواهید ! این نرم افزار که از قدرت بسیار بالایی برخوردار است تمامی امکاناتی را که می خواهید تنها با یک لمس در اختیارتان قرار خواهد داد .











قابل اجرا در اندروید 2.2 و بالاتر

حجم نرم افزار: 600 کیلوبایت




[h=2]گاوصندوق حفاظت از اطلاعات برای رایانه +دانلود[/h]
تلنا: Steganos Safe Professional نرم افزاری است بسیار قدرتمند و حرفه ای که همانند یک گاوصندوق دربسته با امنیت بسیار بالا عمل کرده و از اطلاعات مخفی ، محرمانه و خصوصی شما به طور کامل محافظت می کند.

تلنا: کافیست که اطلاعات مورد نظر خود را به درون این گاوصندوق بسیار ایمن انتقال دهید و خیال خود را برای همیشه راحت کنید. اما شاید این سوال پیش بیاید که اطلاعات در کجا ذخیره می شوند و دسترسی به آن ها چگونه خواهد بود ؟ جواب سوال شما بسیار واضح است. این برنامه تمامی اطلاعات شما را در یک فایل رمز گذاری شده نگه داری می کند. این فایل که توسط برنامه ساخته می شود بستگی به سایز اطلاعات شما قابل تغییر است. به عنوان مثال شما می خواهید یک گاو صندوق ایمن برای عکس های خانوادگی خود که دارای حجم ۵۰۰ مگابایت هستند ایجاد کنید. کافیست که در درون برنامه سایز مورد نظر را انتخاب نموده و آن را بسازید. حال دسترسی به اطلاعات بسیار راحت و آسان بوده و در هر زمان و مکان که باشید به راحتی و بدون هیچ گونه زحمتی با وارد کردن پسورد خود قادر به باز و بسته کردن گاوصندوق خود خواهید بود. شما می توانید گاو صندوق خود را بر روی سایر حافظه ها مانند فلش دیسک ، CD/DVD و… ذخیره کنید، که همه جا در دسترستان خواهد بود. این برنامه از تمامی حافظه های جانبی پشتیبانی می کند و به صورت مستقیم می تواند بر روی آن ها اطلاعات را ذخیره کند. کار با این نرم افزار بسیار آسان بوده و همانند یک گاوصندوق بسیار امن می توانید بر روی آن حساب کنید.

Data safes that REALLY fit everything
محافظت از تمامی اطلاعات شما شامل آهنگ ها ، تصاویر ، فیلم ها ، محلات و تمامی فایل هایی که توسط ویندوز پشتیبانی می شود.


Steganos Portable Safe™ makes mobile data safe on the go

ساخت گاوصندوق های قابل حمل که شما می توانید آن ها را بر روی سایر حافظه ها نظیر فلش دیسک ، DC/DVD ، موبایل و… ذخیره کنید.


Open your Safe your way

دسترسی با تمامی اطلاعات و محتوی گاوصندوق در هر زمان و مکان فقط با وارد کردن پسورد


E-mails in a post office safe

محافظت از پست های الکترونیکی شما بر روی کامپیوتر اداری تان


100% data delete with Steganos Shredder™

پاکسازی اطلاعات شما از روی هارد دیسک کامپیوتر به طوری که هیچگاه قابل بازیابی نباشند


Open Sesame with Steganos PicPass

دسترسی به محتوی گاو صندوق با استفاده از پسورد



Faster and faster! Supports hotkey, automatic login and drag-and-drop

پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رها کردن و همچنین پشتیبانی از کلید های میانبر جهت تسریع در انتقال اطلاعات به درون گاو صندوق


Defeats Keyloggers with virtual keyboard

به وجود آوردن یک کیبورد مجازی جهت مقابله با ابزارهایی که پسورد ها را ثبت می کنند و در نهایت جلوگیری از دزدیده شدن پسورد گاو صندوق


256 Bit AES

استفاده ازاین الگوریتم جهت محافظت هرچه بیشتر اطلاعات و پسوردها که به معنایی رمز گشایی و هک کردن آن ها کار ناممکنی خواهد بود.




حجم نرم افزار: 3.2 مگابایت



[h=2]نظارت و کنترل کودکان در اینترنت +دانلود[/h]
تلنا: نرم افزار Salfeld Child Control ابزاری قدرتمند برای مراقبت از کودکان در فضای مجازی میباشد . به کمک این نرم افزار میتوانید محدودیت های خاصی برای دسترسی به سایت های غیر مجاز اعمال کنید و از دسترسی کودکان خود به محتوای نامناسب جلوگیری کنید.

تلنا: این نرم افزار مجموعه ای از ابزار های مورد نیاز جهت نظارت، کنترل و مراقبت از کودکان در فضای اینترنت را ارایه میدهد .
برخی از امکانات نرم افزار Salfeld Child Control 2013 :
- بلاک کردن نرم افزار ها و سایت های به اشتراک گذاری فایل ها.
- امکان محدود کردن بیش از یک میلیون سایت نامطلوب.
- فیلترینگ سایت های دارای محتوی ویژه بزرگسالان البته بر اساس قوانین دولت آلمان.
- ارایه گزارشات و آمارهای به دست آمده از طریق ایمیل.
- سازگار با تمامی ویندوزها از ویندوز ۹۵ تا ویندوز ۷ و ۸٫
- محدودیت زمان برای کار با کامپیوتر به صورت روزانه.
- محدودیت استفاده از اینترنت به صورت روزانه.
- تنظیم زمان خاموش شدن کامپیوتر.
- تنظیم زمان قطع شدن اینترنت.
- افزایش زمان با استفاده از رمز عبور.
- تخصیص کلمات کلیدی برای سایت های با محتوای خطرناک.
- تنظیم زمان محدود برای سایت هایی با محتواهای مختلف مانند سایت بازی های آنلاین با پخش ویدئو.
- تنظیم یک زمان خاص استفاده از برنامه های کامپیوتر.
- نمایش تمام فعالیت های کامپیوتر برای بازبینی شما در زمان آینده.
- بلاک کردن تغییر تنظیمات اصلی کامپیوتر.
- محافظت از اطلاعات با بلاک کردن دسترسی به پوشه های خاص.
- محدود کردن دسترسی کودکان به نرم افزارهای خاص.
- نصب یک پایگاه داده های مرکزی برای چندین کاربر مختلف.
- کارکرد روی کامیپوترهای دارای Modem ، شبکه ، DSL ، Router و…
- دارای گزینه تنظیمات اضافی.


تلاش ایسلند برای فیلتر کردن سایت های مستهجن

وزیر کشور ایسلند اعلام کرده که با پشتیبانی کامل دولتی، این کشور می‌تواند تبدیل به اولین کشور غربی باشد که به طور کلی پورنوگرافی را ممنوع می‌کند. او روی قانون تازه‌آی کار می‌کند که دسترسی به اطلاعات پورنوگرافی را غیرممکن می‌کند. آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، جونانسون اعلام داشته است «ما باید درباره خشونت موجود در پورنوگرافی بحث کنیم. همه ما به اثرات بسیار مضر در افراد جوان و تاثیری که بر روی افزایش جرائم خشن می‌گذارند واقفیم.»
وی افزود این به معنی سانسور نیست اما ما ترجیح می‌دهیم که امنیت بیشتری برای زنان و کودکانی که در معرض چنین خشونت‌هایی هستد فراهم کنیم.
او درخواست داده آی‌پی‌ سایت هایی مرتبط با محتوای پورنوگرافی بسته شوند و سایتهایی که با رده بندی بزرگسالان از کاربران پول می‌گیرند ممنوع شوند.
ایسلند برای تلاش هایش علیه پورنوگرافی مشهور است و مدت طولانی درگیر مبارزه با آن بوده است. چاپ پورنوگرافی و پخش آن قبل تر در این کشور ممنوع شده است.
این کشور اروپایی در سال ۲۰۱۰ تحقیقی به طور گسترده انجام داد که نشان می‌داد ماهیت خشونت‌آمیز عکس ‌ها و فیلم‌های مستهجن، به طور قابل قابل ملاحظه‌ای خشونت جنسی و تجاوز را در این کشور افزایش داده‌اند.

با انتشار فیلم ازدواج فرزند رییس جمهور سایت یوتیوب در تاجیکستان مسدود شد

انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی اینترنتی در این اواخر باعث شده است تا حتی Facebook نیز در این کشور مسدود شود.

فیلم ازدواج فرزند رییس جمهور تاجیکستان که در سایت اجتماعی YouTube منتشر شده است، باعث شد تا به دستور دولت دسترسی به این سایت محدود شود.


به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ، این فیلم که توسط مخالفان رییس جمهور در این سایت گذاشته شده است، دست آویزی برای حمله به دولت تاجیکستان شده است.
انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی اینترنتی در این اواخر باعث شده است تا حتی Facebook نیز در این کشور مسدود شود.

مراقب هرزنامه LinkedIn باشید



نکته‌ای که این اسپم خاص را خطرناک نموده است استفاده از تعداد زیادی SMTP سرور منحصر به فرد است.معمولاً، مجرمان اینترنتی هزینه این سرورها را با کارت‌های اعتباری به سرقت رفته پرداخت می‌کنند.

تیم فنی آویرا هرزنامه‌ای را شناسایی نموده است که از نام شبکه اجتماعی – کاری LinkedIn برای تبلیغ وب سایت داروخانه آنلاین سوءاستفاده می‌کند.
به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) از روابط عمومی شرکت آرکا، این ایمیل تظاهر می‌کند که از “بخش پشتیبانی فنی LinkedIn” یا “بخش مدیریت سایت LinkedIn” و یا از “بخش یادآوری LinkedIn” برای کاربران این شبکه اجتماعی ارسال شده است.
این اسپم جدید پیام کوتاهی برای کاربر شبکه اجتماعی Linkedin دارد و کاربر را به باز کردن لینکی که در ابتدای آن آدرس www.linkedin.com مشاهده می‌شود، ترغیب می‌نماید.
این هرزنامه بسیار مشابه اسپمی است که چندی پیش نیز چنین سوءاستفاده‌ای را انجام داده بود.
در همه ایمیل‌های بررسی شده مشاهده شد که این سیستم از آدرس ایمیلی استفاده می‌کند که جعلی نیست ولی IP آدرس‌های استفاده شده منحصربه‌فرد است، که این نشانه‌ای روشن است که متقلب بات‌نت بزرگی را برای ارسال این ایمیل ها در اختیار گرفته است.
این واقعیت حتی جالب‌تر این است که میزبان سرور SMTP تقریبا تمام دامنه‌ها بسیار مشکوک است و بسیاری از آنها را در روسیه (یا کشورهای روسی‌زبان) می‌باشد.
هر چند دامنه‌هایی دیده شده که آلمانی هستند و یا و از IP آدرس‌های آلمانی استفاده نموده‌اند.

سلام
میبخشید وارد بحث میشم
فقط تونستم مطالب همین صفحه رو مطالعه کنم

ولی با توجه به عنوان تاپیک باید عرض کنم برای اینکه بتونیم فعالیت مجازی مفیدی داشته باشیم و وارد ارتباطات الوده و خطرناک و حتی غیر ضروری نشیم
خیلی نکات هست که باید رعایت بشه
مثلا فرض کنیم کسی همین سایت رو برای فعالیت انتخاب کرده
برای اینکه بتونه بدون کوچکترین اشتباهی تو این اجتماع مجازی فعالیت کنه و حریم ها رو حفظ کنه و روابط با نامحرم حفظ بشه
حیا حفظ بشه و...
باید یه سری نکات رعایت بشه
من از رو تجربه شخصیم این موارد رو به خیلیا تذکر میدم که مراقب باشن چون واقعا صدماتش رو از نزدیک دیدم

اولا صمیمیت و محبت بیجا ممنوع
همین اول کار باید خیلی صریح متذکر شد

اینجا هیچ فرقی با دنیای بیرون نداره
شوخی با نامحرم یه حکم رو داره حالا نتی و حضوریش زیاد فرقی نداره
چه بسا اینترنتیش بدتر باشه

به فرض پست های یه کاربر نامحرمی براتون مفیده همونجا تشکر رو بزنید
لازم نیست بریم تو پیام خصوصی و دو ساعت تعریف و تمجید و مشخصات گرفتن و حرفای کاملا غیر ضروری

جایی پیش میاد که باید پیام بدیم
تا حد ممکن شکلک داده نشه
مخصوصا شکلکای خنده و چشمک و... که چی
گیریم که صمیمیت زیاد شد اخرش؟
قصد ازدواج دارین؟
این محیط قابل اعتماده؟
اینجا یک فضای ارمانیه همه بهترینهای خودشونو ارائه میدن
تازه حتی در اون حد هم نباشن ولی فقط فیلمش رو بازی کنن
وانمود کنن که بسیار ولایی هستن ولی با 100 تا پسر انواع ارتباط ها رو داشته باشن و تبلیغ حجاب و...

در ضمن گول ایدی رنگی ها رو نخورن
من دیدم مثلا طرف میگه فلان مدیر اسک دین خودش با کاربرا صمیمی برخورد میکنه پس معلومه اشکالی نداره
خب اولا بایدسایت به همچین مدیرایی تذکر بده
ولی گیریم که تذکر نداد و سیاست سایت اصلا همین بود
خب ما باید به اسم اسلام تمومش کنیم
نه؟
هر کسی رو تو قبر خودش میزارن
هر کسی به تکلیف خودش عمل کنه

مراقب باشید حسادتی به افرادی که مراقبت نمیکنن نداشته باشین
مثلا فلان کاربر خانم میگه من تحمل دیدن اینو ندارم که انواع دخترا ریختن دور فلان کاربر پسر خوب و دارن خودشونو عزیز میکنن و منم میخوام از قافله عقب نمونم
نه این چه کاریه
اولا اگر پسر خوبی بود با برخورد مناسب و تذکر نمیزاشت کسی اینقدر بهش نزدیک بشه
در ضمن اگر شما هم از اصول کمی کوتاه اومدین و مراقبت نکردین میوفتین تو غلطک گناه و بی احتیاطی و...

خلاصه از بس این محیطا خطرناکه که گفتن نداره

بازم محیطای دیگه شاید خطرش کمتر باشه چون مثلا میگیم اعتمادی بهش نیست
ولی تو این محیطا کاربر تصورش اینه که محیط قابل اعتمادیه
فلانی اخونده
فلانی بچه مسلمونه
فلانی خانم چادریه و..
ولی نه
همه اینا نفس دارن
شیطون به همه میتونه مسلط بشه و...

مراقب افات باشیم...

با سلام و صلوات بر تمامی دوستانی که در این بحث بسیار مفید و کاربردی شرکت فرمودند
و تشکری ویژه خدمت استاد گرانقدر جناب حامی زید عزه

همچنانکه از اسم تایپیک مشخص است بحث در مورد اخلاق در فضای مجازی است نکاتی چند قابل یاد آوری است
1- بدانیم فضای مجازی با حقیقی در مواجه با همه نوع ارتباطات فرقی ندارد یعنی همچنانکه ما در محیط واقعی زندگی وابسته می شویم در محیط مجازی هم اگر این وابستگی بیشتر نباشد مطمئنا کمتر نخواهد بود و چه بسا ضرر و زیان ارتباطات اینترنتی بمراتب بیشتر و غیر قابل جبرانتر از محیط حقیقی است

2- همیشه به یاد داشته باشیم هویت فردی که با او در ارتباط قرار گرفتیم همیشه همانی نیست که اظهار می شود و چه بسا دقیقا خلاف اظهارات شخص خواهد بود بنا بر این تا حصول اطمینان کامل از مخصوصا جنسیت و به شکل عمومی همه چیز شخص مقابل با او در ارتباط قرار نگیریم

3- بعضا افرادی با اظهارات آرمانی سعی در نشان دادن هویت خویش بعنوان دایه مهربانتر از مادر دارند ، 100% بدانید و مطمئن باشید هیچکس در هیچ شرائطی مهربانتر و دلسوزتر از والدین شخص نخواهند بود بنا بر این از اطمینان به این افراد جدا بپرهیزید ، در بحرانی ترین شرائط روحی روانی منحصرا به والدین و همسر خود اطمینان داشته باشید و لا غیر

4- بعضا در محیط های هر چند مذهبی افرادی پیدا می شوند که فقط و فقط بدنبال اغفال دیگران ترجیحا دختران جوان هستند بدانید و آگاه باشید که این افراد مصداق بارز آیه شریفه " إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَة " هستند بنا بر این خودتان را به وسیله آتش عذاب آنها به درد سر نیندازید

5- در ادامه فقره جهارم از فرزندان گرانمقدارم تقاضامندم ضمن عدم اطمینان به این گونه افراد ، بدانید و آگاه باشید که عالَم محضر خداست در محضر حضرت رب الارباب ادب بندگی حکم می کند بنده خوبی برای ارباب باشیم نه آزاد و افسار گسیخته

6- بر فرض مثال بخاطر ضرورتهای شغلی ، تحصیلی و .... مجبور به ارتباط با دیگران شدیم ، حریم را رعایت کنیم حتی اگر از اقوام باشند ، دوستان و عزیزان ؛ نامحرم نامحرم است درجه بندی هم ندارد ( پسر عمو و دختر عمو همانقدر نامحرمند که اشخاص غریبه نامحرمند ) صرفا به خاطر اینکه شخص مقابل استاد ماست و یا مدیر و همکار شناخته شده در انجمن است نباید اطمینان آور باشد چه بسا شخص مقابل فرد عالمی باشد اما دارای رذائل اخلاقی گوناگونی هم باشد بدانید و آگاه باشید همیشه الزاما علم تقوا و خویشتنداری نمی آورد بنا بر این حریم و حدود روابط فیما بین را رعایت فرمائید

7- سروران بزرگوار کمال مطلق خداوند متعال است و بس بنا بر این در کمال جویی نفس خویش به جستجوی کمال مطلق باشید و بدانید و آگاه باشید انسانها هر چند دارای سجایای اخلاقی باشند باز ناقصند پس زیبنده نیست انسان کمال طلب برای اقناع نفس خویش بدنبال نفوس ناقص باشد

وفقکم الله فی الدارین

با تشکر فراوان از همه کاربران و مهمانان و بزرگوارنی که در بحث شرکت کردند و نظرشان برایم خصوصی فرستادند و یا اینجا درج کردند.
شروع این تاپیک یه تشریفات نیست. توجه به تجارب دیگران کمک می کند میان برویم و تجربه تلخ دیگران را تکرار نکنیم

شیرینی کار در فضای مجازی برای شما بزرگواران گفتن نداره چرا که شما خودتان چشیده اید اما اگر مراقب نباشیم کام مان در همین فضا تلخ می شود.
چه کنیم که هنگام چیدن قارچ خوراکی گوگل، گول قارچ سمی خوش خط و خال را نخوریم
چه کنیم که عسل تفریح به دست آوریم ولی گرفتار رگبار نیش های زنیور عسل نشویم.
چه کنیم از شنای در اطلاعات خوب ایننرنت لذت ببریم ولی گرفتار گرداب و امواج سهمگین در فضای مجازی نشویم.

اغلب فضایل اخلاقی در فضای مجازی نیز قابل تصور و عمل است
کسب علوم و معارف دین، رفع و دفع شبهات در مقام شاگرد، پاسخگویی به شبهات در مقام کارشناس،
مشورت، تبلیغ دین، امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از مظلوم، دشمنی با ظالم و تلاش برای منکوب کردن و رسوا کردن آن،
عفاف (چشم، گوش، تخیل و فکر)، اخلاص، صبر، واکنش مثبت در برای کنش منفی افراد، عفو و بخشش، حیا، توجه به حضور ناظران محترم در همه حال (خدا، فرشتگان، ائمه و انبیا و اولیا،و..) زیارت ائمه، شنیدن واعظ،
شادی در ایام سرور ائمه و حزن و اندوه در ایام سوگواری، اتحاد با برادران دینی، انتقاد سالم و سازنده، راستگویی، کمک به فقیر، همدلی با بیماران و عیادت، ترک مجالس گناه، شکر الهی، وقت شناسی و برنامه ریزی در خواب و کار، رزق حلال و...


****************

اغلب یا همه رذایل و مفاسد دنیای واقعی در دنیای مجازی وجود دارد:
اعتیاد، خودآزاری، دیگر آزاری، کودک و همسر آزاری، پرخاشگری
روسپیگری و خودفروشی مرد و زن، شایعه پراکنی، دزدی ، اختلاط با نامحرم،
چشم چرانی،تهمت، افترا، دروغ، نفاق، ریاکاری، تجاوز به عنف،
غرور علمی،روابط نامشروع ارتباط با خود مثل خودارضای، زنای ذهنی،
اهمالکاری و تنبلی و کسالت، بی برنامگی و پرخوابی و کم تحرکی و
تجارت حرام، شرکت در مجالس لهو و لعب، شنیدن موسیقی حرام...

بنابراین

فریب نام مجازی بودن را نخوریم.

فضای مجازی به معنی فضای کاملا رویایی و تخیلی و غیر واقعی نیست بلکه فضایی است غیرملموس و غیر عینی که آثار آن حقیقت و واقعی دارد.

دلا تا کی در این کاخ مجازی *** کنی مانند طفلان خاکبازی
تویی آن دست پرور مرغ گستاخ *** که بودت آشیان بیرون از این کاخ
چرا زان آشیان بیگانه گشتی *** چو دونان مرغ این ویرانه گشتی
خلیل آسا دم از ملک یقین زن *** نوای لااحب الافلین زن

جامی

افرادی که اخلاق در فضای مجازی را رعایت نمی کنند بعید نیست مثل این فرد گرفتار شوند:

خواهش می کنم من را ناامید مکنید.عاشق زنی شده ام که ازدواج با او برایم غیر ممکن است.خارجی است
و اصلا آدم خوبی نیست و به احتمال زیاد جهنمی است.فکر کردم احساسم نسبت به او زود گذر است
ولی مدت هاست که مرا تسخیر کرده.در این دنیا به
او دسترسی ندارم و نخواهم داشت.مدتی است که
حاجتم شده این که در بهشت به او برسم.به شدت آدم مذهبی شدم.به ندرت و اتفاقی مرتکب گناهان کوچک می شوم.به شدت عبادت می کنم و دعا های زیادی را امتحان می کنم.آیا اگر همین طور ادامه دهم در بهشت می توانم به او برسم؟اگر جهنمی شود می توانم شفاعتش کنم و با او باشم؟اگر در نهایت ناباوری به بهشت بیاید و مرا نخواهد چه؟اگر جواب ندهید خودکشی می کنم. جواب شما یعنی چگونگی زندگی من در ادامه.

حامی;363592 نوشت:
افرادی که اخلاق در فضای مجازی را رعایت نمی کنند بعید نیست مثل این فرد گرفتار شوند:
خواهش می کنم من را ناامید مکنید.عاشق زنی شده ام که ازدواج با او برایم غیر ممکن است.خارجی است
و اصلا آدم خوبی نیست و به احتمال زیاد جهنمی است.فکر کردم احساسم نسبت به او زود گذر است
ولی مدت هاست که مرا تسخیر کرده.در این دنیا به
او دسترسی ندارم و نخواهم داشت.مدتی است که
حاجتم شده این که در بهشت به او برسم.به شدت آدم مذهبی شدم.به ندرت و اتفاقی مرتکب گناهان کوچک می شوم.به شدت عبادت می کنم و دعا های زیادی را امتحان می کنم.آیا اگر همین طور ادامه دهم در بهشت می توانم به او برسم؟اگر جهنمی شود می توانم شفاعتش کنم و با او باشم؟اگر در نهایت ناباوری به بهشت بیاید و مرا نخواهد چه؟اگر جواب ندهید خودکشی می کنم. جواب شما یعنی چگونگی زندگی من در ادامه.




مثل نمونه بالا است
عشق به هنرپیشه و مجریان تلویزیونی برای مرد و زن: عشق نه به معنی صرفا علاقه بلکه به گونه ای که با او زندگی می کند و شب و روز را به یاد و ذکر او به سر می کند.
اعتیاد به جمع آوری تصاویر هنرپبشه ها مرد توسط زن و برعکس ( که اساس خانواده را متزلزل می کند)
چت و اس ام اس بیمار گونه با جنس مخالف
و....

حامی;363592 نوشت:
افرادی که اخلاق در فضای مجازی را رعایت نمی کنند بعید نیست مثل این فرد گرفتار شوند:
خواهش می کنم من را ناامید مکنید.عاشق زنی شده ام که ازدواج با او برایم غیر ممکن است.خارجی است
و اصلا آدم خوبی نیست و به احتمال زیاد جهنمی است.فکر کردم احساسم نسبت به او زود گذر است
ولی مدت هاست که مرا تسخیر کرده.در این دنیا به
او دسترسی ندارم و نخواهم داشت.مدتی است که
حاجتم شده این که در بهشت به او برسم.به شدت آدم مذهبی شدم.به ندرت و اتفاقی مرتکب گناهان کوچک می شوم.به شدت عبادت می کنم و دعا های زیادی را امتحان می کنم.آیا اگر همین طور ادامه دهم در بهشت می توانم به او برسم؟اگر جهنمی شود می توانم شفاعتش کنم و با او باشم؟اگر در نهایت ناباوری به بهشت بیاید و مرا نخواهد چه؟اگر جواب ندهید خودکشی می کنم. جواب شما یعنی چگونگی زندگی من در ادامه.


ابن ملجم مرادی نیست؟ :khaneh:

من که الانا از بس کار رو سرم ریخته که وقت رفتن دنیای مجازی رو ندارم.اگه هم برم بیشتر سوالای پزشکی و تغذیه ای و پوست و مو هستش.که البته خیلی هم کمکم کرده:ok:

حامی;363592 نوشت:
افرادی که اخلاق در فضای مجازی را رعایت نمی کنند بعید نیست مثل این فرد گرفتار شوند:
خواهش می کنم من را ناامید مکنید.عاشق زنی شده ام که ازدواج با او برایم غیر ممکن است.خارجی است
و اصلا آدم خوبی نیست و به احتمال زیاد جهنمی است.فکر کردم احساسم نسبت به او زود گذر است
ولی مدت هاست که مرا تسخیر کرده.در این دنیا به
او دسترسی ندارم و نخواهم داشت.مدتی است که
حاجتم شده این که در بهشت به او برسم.به شدت آدم مذهبی شدم.به ندرت و اتفاقی مرتکب گناهان کوچک می شوم.به شدت عبادت می کنم و دعا های زیادی را امتحان می کنم.آیا اگر همین طور ادامه دهم در بهشت می توانم به او برسم؟اگر جهنمی شود می توانم شفاعتش کنم و با او باشم؟اگر در نهایت ناباوری به بهشت بیاید و مرا نخواهد چه؟اگر جواب ندهید خودکشی می کنم. جواب شما یعنی چگونگی زندگی من در ادامه.


منم با دختری چتد وقت پیش داشت حرف می زد که عاشق ی پسری میشه که اتفاقا همه چیزی هم که بهش میگه از اسم و درس و رشته و شهر و .... کاملا درست هست محیط بیرون از نظر ظاهری فوق العاده مرتب و از نظر دیگران کاملا تایید شده است
این دختر به پیشنهاد پسر که به آشنایی اول هست تن میده و کم کم تلفن و چت و ..... (از ی تالار مجازی شروع شده)
پسر که مدت ها دنبال آن دختر بوده و تلاش کرده به این برسه که چطور به حد غیر کنترل شدن شهوت آن دست پبدا کنه آن دختربا اعتقادات مذهبی را هر جور شده تحریک می کنه و دختر به خودش اسیب می رسونه
وقتی متوحه میشه که کار از کار گذشته !!!
وقتی پسر که خودش عامل تحریک شدن و منتظر همچین چیزی بوده میگه در راه عشقت بوده به من ربطی نداره....!!!!!
یا نمونه های دیگه اش
که پسر با همین شیوه با گیر انداختن دختر و تحاوز گروهی بهش همراه بوده حتی ان پسر اهل همون شهر کوچیک خودشون هم بود
خلاصه دنیایی مجازی به نظر من از واقعی حداقل بیشتر و واقعی تر و نفوذ پذیر تر نباشه محاله کمتر باشه

معرفی کتاب
جوان و تلفن همراه، نویسنده ابولقاسم شهباز ورزنه، ناشر: ما دو تا


کشتی قهرمانی
همان‏طور كه در ورزش كشتى به خاك ماليدن پشت رقيب مطرح است، در كشتى درونى نيز به خاك ماليدن بينى رقيب مطرح است و چون ما خود، رقيب خود هستيم و ديگرى با ما دشمن نيست، در اسلام به ما گفته‏اند: بهترين حالات نمازگزار، سجده است و مستحب است‏ سجده، طولاني تر از ركوع باشد و نيز گفته‏ اند: گذاشتن هفت عضو بر روى زمين، واجب و گذاشتن عضو هشتم يعنى بينى، مستحب است و اين همان «رغم الانف‏» يعنى بينى را در مقابل خدا به خاك ماليدن است.

مراحل اخلاق در قرآن كريم، جوادی آملی

بنده خدایی داشت درباره فضلیت کم خوری می گفت این قدر خورده بود که وسط سخنانش آروغ زد.
از آن پس دوست می گفتم دنبال استاد عرفانی هستم که آروغ نزنه یعنی اهل عمل باشد و خود نسخه خودش رو در عمل پیاده کند.
خداوند روح آیت الله مشکینی را شاد کند هنوز صدای ایشان در مصلای قم طنین دارد: همیشه می فرمود خدایا بهترین دعاها و درودهای ما را در پاکتی از نور خدمت امام زمان مان هدیه بده.
این انسان وارسته وقتی می خواستند نکته اخلاقی ای را بیان کنند می گفتند خدا نیامرزد من را اگر چیزی را که می گویم قبلش عمل نکنم و به شما بگویم.
چشم مان را باز کنیم دنبال اساتید اخلاق واقعی باشیم
استاد فاطمی نیا می فرمود معنی ندارد که فردی در منزل با همسر با مادر با پدرش اخلاق سگی داشته باشد و دنبال استاد عرفان بگردد اولین گام سیر و سلوک همین ارتباط های دم دستی است که به حسابش نمی آوری
آیت الله بهجت فرمود: به آنچه می دانید عمل کنید خدا آنچه را نمی دانید یادتون میده.
به استادی گفتم چرا آیت الله بهجت زیاد این و اون را که توصیه ی اخلاقی ازشون میخوان تحویل نمی گیره و یه دفعه دست یه نفر رو می گیره و بهش نکته ای میگه؟
گفت: زرنگه و زیرک. می دونه کی بازی از خودش در آورده و کی دنبال خودسازیه. با التماس دعا و ظاهرسازی دیگران سرش کلاه نمیره
آری مرافب باشیم گیر افراد دکان دار و شیاد نیفیتم و از سخنان بزرگان معتبر مسیر خود را پیدا کنیم وگرنه کسی که جغد راهنمایش باشد راهبریش به سوی خرابه هاست

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند***چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس***توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند
گوییا باور نمی‌دارند روز داوری****کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند

راه غفلت زدايى در فضای واقعی و مجازی
كتاب و سنت‏ براى غفلت‏ زدايى از انسان، اذكار را به عنوان ادعيه و عبادات، مشخص كرده ‏اند تا انسان، هنگام صبح، ظهر، شام، قبل و بعد از خواب، هنگام خوردن غذا و پس از آن، هنگام مشاهده مرده يا بيمار يا بعد از بهبودى از بيمارى و در روزهاى هفته و در ساعات روز و در اعياد دينى و مانند آن، ذكرى مناسب بگويد. به ما دستور داده شده است كه در كنار سفره براى هر يك از انواع غذا «بسم الله الرحمن الرحيم‏» بگوييم و اگر موفق نشديم، در طليعه امر بگوييم: «بسم الله من اوله الى آخره‏» و اصولا گفتند هر كارى كه مى ‏كنيد، در آغاز «بسم الله الرحمن الرحيم‏» بگوييد كه به اين ترتيب، آن كار نمى ‏تواند چيزى جز واجب و مستحب باشد. البته اگر مباح هم باشد مى ‏شود به آن، صبغه عبادى داد.[1]


[/HR] [1] .عبدالله جوادی آملی، مراحل اخلاق در قرآن كريم،

حامی;364178 نوشت:
راه غفلت زدايى در فضای واقعی و مجازی
كتاب و سنت‏ براى غفلت‏ زدايى از انسان، اذكار را به عنوان ادعيه و عبادات، مشخص كرده ‏اند تا انسان، هنگام صبح، ظهر، شام، قبل و بعد از خواب، هنگام خوردن غذا و پس از آن، هنگام مشاهده مرده يا بيمار يا بعد از بهبودى از بيمارى و در روزهاى هفته و در ساعات روز و در اعياد دينى و مانند آن، ذكرى مناسب بگويد. به ما دستور داده شده است كه در كنار سفره براى هر يك از انواع غذا «بسم الله الرحمن الرحيم‏» بگوييم و اگر موفق نشديم، در طليعه امر بگوييم: «بسم الله من اوله الى آخره‏» و اصولا گفتند هر كارى كه مى ‏كنيد، در آغاز «بسم الله الرحمن الرحيم‏» بگوييد كه به اين ترتيب، آن كار نمى ‏تواند چيزى جز واجب و مستحب باشد. البته اگر مباح هم باشد مى ‏شود به آن، صبغه عبادى داد.[1]


[/HR] [1] .عبدالله جوادی آملی، مراحل اخلاق در قرآن كريم،

در نظر سنجی هایی که کرده بودن نویسنده کتاب جوان و تلفن همراه 29 نکته اخلاقی را از دید خود برایم ایمیل کرده بودند.
یک روش کاربردی که بیان کرده بودند این بود:
خودت را به خدا بسپار نه به اینترنت. بسم الله الرحمن الرحیم را به گوشه مانیتور نصب کنید نام خدا در آغاز و وسط و آخر کارتون جریان و سریان داشته باشد.

حامی;364170 نوشت:

...........
استاد فاطمی نیا می فرمود معنی ندارد که فردی در منزل با همسر با مادر با پدرش اخلاق سگی داشته باشد و دنبال استاد عرفان بگردد اولین گام سیر و سلوک همین ارتباط های دم دستی است که به حسابش نمی آوری.........

اخلاق سگی چه اخلاقی است؟
همان چیزی است که موقع عصبانیت تو عرف متداول است: می گویند اون روی اخلاق سگی من را بالا نیاور.
باید اخلاق سگی خود را رامش کنیم اون موقع ارزش پیدا میکنه مثل سگ پلیس، سگ نگهبان و شکار در خدمت ما می آید وگرنه سگ ولگرد همه گیر پاچه گیر می شود.
استاد فاطمی نیا می گفتند
موقع مشاجره مردی با اهل خانه، روحش مقابلش مجسم شد و به او نهیب زد ای کثیف بس کن

اگر نفس مان را رها کنیم که در وب های ولگردی کند و هدفی معقولی نداشته باشد ما تربیتش نکرده ایم بعد سگی او را قوی کرده ایم
نفسی که هر مطلبی را خواند، هر موسیقی را گوش کرد
به هر جوکی و کاریکاتوری خندید، و هر تصویر و فیلمی را دید و با هر ناکسی چت کرد و
این نفس سگ ولگردی می شود که عادت به این کار پیدا می کند و دیگر این فرد مهندس و مدیر ذهن و تخیلاتش نیست. خاطرات او از میان همین زباله هایی که مصرف کرده می جوشد و بیرون می آید و این خیالات و افکار خوشایند نخواهد بود
افکاری است وسواس گون و تکرار با موضوع مسائل شهوانی و حیوانی و جنسی
باید با تیت خوب و عمل خوب قالب(بدن) و قلب(ذهن) ما را یکی کنیم. اون وقت موقع نماز هر دو هماهنگ است واگر نه نماز می خوانیم قالب در حال رکوع و سجود است ولی قلب(ذهن) در پی همان افکار روزانه آشفته.
منبع: زندگی آرام

[=&quot]به نـام او کـه عـلت زیـستن[/]



[=&quot]و غـایت رفـتن[/]



[=&quot]است.[/]


[=&quot]مقدمه[/]

[=&quot]به نظر شما امضاها می­توانند معرف فرد باشد یا اندیشه او؟[/]
[=&quot]آیا به طور کلی امضاها می­توانند از وضع عمومی سایت حکایت کند؟[/]
[=&quot]تحلیل شما چیست؟[/]
[=&quot]امضا [/][=&quot]در فضای مجازی سایت­ها مثل امضای ما در محیط حیقیقی ثابت نیستند.[/]
[=&quot]اینجا امضا می­تواند پیام آور حالت هیجانی متناسب با زمان و شرایط مثل زمان دلتنگی, شادی , ناراحتی و...و اندیشه، عمق یک باور و جهان­بینی، آرزوها و دغدغه­ها و.. باشد.[/]
[=&quot] بعضی از امضاها جنبه تبلیغاتی دارند(مثل امضای همکاران و مدیران).[/]
[=&quot]برخی شوخ طبعی­اند و طنز،[/]
[=&quot]برخی کلمات حکمت آمیزاند و...[/]
[=&quot] به هر حال هر امضا پیامی را همراه با سلیقه خود شخص به مخاطب القا می­کند.[/]
[=&quot]در کل باید بگویم یک امضا بی­جهت گزینش نمی­شود و به ذهن هشیار و ناهشیار ما گره خورده­است. به امضاهای این اثر بنگریم برداشت ما از تک تک امضاها و در کل مجموع آن من حیث المجموع چیست؟[/][=&quot] آن وقت به خود بیشتر می­بالیم که در چنین فضای پاکی نفس می­کشیم و همنشین چه افرادی پاک سیرتی هستیم. فضای مجازی اینترنت اگر با مهارت استفاده و اخلاق جمع شود، بسیار مفید است و گرنه همان­گونه که بر کسی پوشیده نیست مانند فضای کلی فعلی مسموم است بنابراین سایت­های دینی عالی ترین هوای پاک را دارند که [/][=&quot]داشتن یک آی دی در آن سرقفلی در ملکوت [/][=&quot]دارد.[/]
[=&quot]از همکار گرامی سرکار خانم پونه که بسیار در انجمن ما زحمت می­کشند واقعاً تشکر می­­کنیم[/][=&quot].[/][=&quot] بله ایشان 6 ماه و شاید هم بیشتر است که تو نخ امضاهای کاربران سایت اسک دین رفته­اند و این امضاها که مشتی از خروار است، را جمع آوری کرده­اند[/][=&quot] .[/][=&quot]این کار از جهات مختلف مفید است[/][=&quot]:[/]
[=&quot] - [/][=&quot]برجسته شدن فضای معنوی ای که ما در آن نفس معنوی می کشیم و زندگی می کنیم[/][=&quot].[/]
[=&quot] - [/][=&quot]قدر دانی از همدیگر؛ چون همگی در تشکیل فضای با صفا و صمیمی اسک دین نقش داریم[/][=&quot].[/]
[=&quot] - [/][=&quot]جمع آوری کلمات قصار و حکیمانه. برای استفاده های بعدی[/][=&quot].[/]
[=&quot] - [/][=&quot]نشان دادن این پرچم افتخار به افرادی که تنها جنبه های منفی فضای مجازی را می بینند. روح کلی امضاها می تواند معرف سایت باشد[/][=&quot].[/]
[=&quot]- توجه دادن این امر که امضای ما می تواند معرف احساس، باورها، تجارب شیرین و تلخ، عقده ها و انتظارات و جهان بینی ما باشد.[/]



[=&quot]ایام به­ کام[/]



[=&quot]خزانه دلتان بی­خزان[/]



[=&quot]انجمن مشاوره اسک دین[/]





فایل: 

[=&quot]به نـام او کـه عـلت زیـستن[/]



[=&quot]و غـایت رفـتن[/]



[=&quot]است.[/]


[=&quot]مقدمه[/]

[=&quot]به نظر شما امضاها می­توانند معرف فرد باشد یا اندیشه او؟[/]
[=&quot]آیا به طور کلی امضاها می­توانند از وضع عمومی سایت حکایت کند؟[/]
[=&quot]تحلیل شما چیست؟[/]
[=&quot]امضا [/][=&quot]در فضای مجازی سایت­ها مثل امضای ما در محیط حیقیقی ثابت نیستند.[/]
[=&quot]اینجا امضا می­تواند پیام آور حالت هیجانی متناسب با زمان و شرایط مثل زمان دلتنگی, شادی , ناراحتی و...و اندیشه، عمق یک باور و جهان­بینی، آرزوها و دغدغه­ها و.. باشد.[/]
[=&quot] بعضی از امضاها جنبه تبلیغاتی دارند(مثل امضای همکاران و مدیران).[/]
[=&quot]برخی شوخ طبعی­اند و طنز،[/]
[=&quot]برخی کلمات حکمت آمیزاند و...[/]
[=&quot] به هر حال هر امضا پیامی را همراه با سلیقه خود شخص به مخاطب القا می­کند.[/]
[=&quot]در کل باید بگویم یک امضا بی­جهت گزینش نمی­شود و به ذهن هشیار و ناهشیار ما گره خورده­است. به امضاهای این اثر بنگریم برداشت ما از تک تک امضاها و در کل مجموع آن من حیث المجموع چیست؟[/][=&quot] آن وقت به خود بیشتر می­بالیم که در چنین فضای پاکی نفس می­کشیم و همنشین چه افرادی پاک سیرتی هستیم. فضای مجازی اینترنت اگر با مهارت استفاده و اخلاق جمع شود، بسیار مفید است و گرنه همان­گونه که بر کسی پوشیده نیست مانند فضای کلی فعلی مسموم است بنابراین سایت­های دینی عالی ترین هوای پاک را دارند که [/][=&quot]داشتن یک آی دی در آن سرقفلی در ملکوت [/][=&quot]دارد.[/]
[=&quot]از همکار گرامی سرکار خانم پونه که بسیار در انجمن ما زحمت می­کشند واقعاً تشکر می­­کنیم[/][=&quot].[/][=&quot] بله ایشان 6 ماه و شاید هم بیشتر است که تو نخ امضاهای کاربران سایت اسک دین رفته­اند و این امضاها که مشتی از خروار است، را جمع آوری کرده­اند[/][=&quot] .[/][=&quot]این کار از جهات مختلف مفید است[/][=&quot]:[/]
[=&quot] - [/][=&quot]برجسته شدن فضای معنوی ای که ما در آن نفس معنوی می کشیم و زندگی می کنیم[/][=&quot].[/]
[=&quot] - [/][=&quot]قدر دانی از همدیگر؛ چون همگی در تشکیل فضای با صفا و صمیمی اسک دین نقش داریم[/][=&quot].[/]
[=&quot] - [/][=&quot]جمع آوری کلمات قصار و حکیمانه. برای استفاده های بعدی[/][=&quot].[/]
[=&quot] - [/][=&quot]نشان دادن این پرچم افتخار به افرادی که تنها جنبه های منفی فضای مجازی را می بینند. روح کلی امضاها می تواند معرف سایت باشد[/][=&quot].[/]
[=&quot]- توجه دادن این امر که امضای ما می تواند معرف احساس، باورها، تجارب شیرین و تلخ، عقده ها و انتظارات و جهان بینی ما باشد.[/]



[=&quot]ایام به­ کام[/]



[=&quot]خزانه دلتان بی­خزان[/]



[=&quot]انجمن مشاوره اسک دین[/]





فایل: 

همین طور که فضای دینی و سکولار کشورها از فضای حاکم بر آنها حکایت می کند
فضای کلی حاکم بر سایت ها بدون توجه اصل کار سایت، هم معنوی یا اخلاقی و یا سکولاری یا ضد دینی را ندا می دهد.
از امضای های این سایت بینم چه جای مقدسی نفس می کشیم و با چه افرادی معاشریم

[h=1]جمع آوری امضاهای اسک دینی ها[/h]

تجربه تلخ فضای مجازی ناسزا گفتن و زود قضاوت کردن دوستان و کاربران بوده
البته برخی از آقایون اراذل و اوباش هم به ما ارادت دارن گاهی بی نصیبمون نمی کنن و خلاصه.......
جاج آقایی می گفت زندان اصفهان فعالیت تبلیغی می کردم یه روز یه لاتی اومد گفت حاجی آم علیکم
گفتم سلام علیکم و رحمت الله و برکاته و...
گفتم: راست و حسینیش دلم پره و گرفته. نمی دونم چرا می خوام بهت فحش بدم
گفتم: اون وقت احساس خوبی پیدا میکنه گفت آره
گفتم: خب معطلی چی هستی؟
چشمت روز بد نبینه آقا و خانم بد ندیده دیدم چشماش رو بست و دهانش را باز کرد و بلند بلند هر چه خواست بار مون کرد. موندم بودم دهنش رو بگیرم، در گوشم رو بگیریم، فرار کنم یا به ارادت مندانی که جزء همون اراذل اوباش بودن بگم حالش رو بکنین تو قوطی کبریت تو همین فکر بودم که ساکت شد و گفت آخیش دلم خنک شود خیر دنیا و آخرت ببینی.
البته فحشم داد ولی الان مرید سفت و سختمون شده و حسابی تحویلمون میگره و یاد اون روز که میفته شرمنده میشه
........
البته ظرفیت ها هم فرقی می کنه
یه روز روحانی مسنی گفت من دیگه مرکز ملی نمیام چندباری تماس گرفتند و فحش دادن من نمی تونم تحمل کنم
یه روحانی دیگه می گفت: از یه پارتی تماس گرفت و سر به سرم گذاشتن. به رو نیاوردم میگفتن داریم عشق و صفا می کنیم و.....فردا تماس گرفتند با کد من کار داشتن صدای هق هق گریه بلند بود می گفت دیروز خیلی شرمنده بزرگواری شما شدم حاج آقا من میخوام توبه کنم راه بازگشتی هست.....و به آغوش گرم خدا باز گشت و الانم از ما بهترون شده (البته از جنس انسی نه جنی)

خدا یا ظرفیت فحش شنیدن به ما بده و در برابر فحش ندادن بده( داستان امام حسن و مرد شامی را شنیده اید؟ خونده اید؟
خب بد نیست بازنگری کنیم

مراقب استادان مجازی عرفان در فضای واقعی مجازی سایت ها و وبلاگ ها باشید.
در و دکون زیاده
استادان عرفان مجازی خطرناک اند مثل قارچ خوش رنگ سمی اند
ادعای سیر سلوک دارن
میگن به فلان استاد عرفان وصلیم
پیوسته از مکاشفه سخن میگن و کرامات و در عین حال اظهار شکسته نفسی و روسیاهی در درگاه الهی میکنن
ذکر خاص برای آرزوهات میدن
گاهی هم میگن طلسم ها سفته و قفل داره باید پول خرج کنید تا باز بشه
عبارات شون غالباً قالبا مشکلی نداره و احساس خطر نمی کنید
میگن به کسی نگید تا به نتایج خوبی برسید و گرنه ازتون میگرن این حال و معنویت رو....
مثل کروکدیل اند یه دفعه به شکار هجوم میاره که شکار نزدیک و آماده فرار نیست

****


• بسیاری از مراجع عظام تقلید مانند حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری‌ زنجانی، سبحانی و علوی گرگانی با راه‌اندازی اپراتور نسل سوم مخالفت کرده‌اند، نظر شما دربارة این مسئله چیست؟
این سؤال شما از اساس غلط است. فتاوای فقها قابل نظرسنجی نیست. آنها متخصص فن دین هستند. پنجاه سال زحمات فراوان کشیده‌اند و نظر داده‌اند، این نوع نظرسنجی از مثل من، کاری غیرتخصصی و اشتباهی است. آیا ما سخنان یک متخصص در پزشکی را به نظرسنجی می‌گذاریم که بخواهیم سخنان متخصصین در دین را به نظرسنجی بگذاریم؟ قطعاً بهترین نظرها، نظر متخصصین است و حتما آقایان مراجع مستندات بی‌شماری دارند و بر طبق قواعد مسلم فقهی فتوا می‌دهند و بحث‌های امثال بنده در باره این موضوعات کاری غیرتخصصی می‌تواند باشد لذا پیشنهاد من این است که از منظر تشریح موضوع وارد بحث شویم که در تخصص من یعنی ارتباطات و رسانه است و نه حکم شناسی که کار تخصصی فقهای معظم است.
ادامه مطلب

بازم سلام
سلام و صد سلام بر شما پاکان
خوشحالم که در جمع اسک دینی ها هستم
یکی از چیزهایی که خانم های سایت باید دقت کنند با توجه به تجارب مشاوره ای و مرد بودنم میگم
انتخاب نام کاربری است
همینطور که قرآن فرموده با صدای نازک با نامحرم صحبت نکنید نا مرد بیگانه ای که قلبش بیمار است به شما طمع نکنه
همین گونه که قرآن فرموده از چیزهایی که جلب توجه نامحرم به شما میکنه استفاده نکنید
در فضای مجازی هم از نام کاربری که «بارهیجانی جنسی» برای جنس مخالف داره استفاده نکنید خانمی که نام کاربری خود را زهرا یا فضه یا ام بنین، یا نام مادر ائمه می گذارند
در واقع این نام ها «بارهیجانی معنوی» داره یعنی دورش هاله ای از عفاف و حیا وجود دارد مگر این که خود کاربر حرمت نگه ندارد........
خیلی از خانم ها به دلیل عاطفی بودن، خوش بین بودن به خاطر سرشت پاک، معنوی تر از مردان بودن و....نامی را که انتخاب می کنند که بار هیجان جنسی برای مرد دارد به این امر توجه ندارند و در عالم پاک خود هستند و قصد ارتباط صمیمانه با خانم های پاکی مثل خودشان در همین سایت را دارند.
تذکر:
برخی از نام هایی که بار هیجانی جنسی دارد یا حتی نام مقدس معنوی مانند سمیه، نرگس و...توسط کاربران مرد انتخاب می شود( مشص نبودن هویت واقعی کاربران در عالم فضای مجازی خاصیت این فضاست)
بسیاری از این کاربران هدف مقدسی ندارد
یا قصد دارند با این نام اعتماد جلب کنند و ارتباط نامبارکی را با خانم ها شروع کنند .

نکات یاد شده حاصل مشاوره هایم بود رفتیم بالا دوغ بود اومدیم پایین ماست بود انچه که گفتیم راست بود
من انچه شرط بلاغ بود گفت
تو خواه پند گیر خواه ملال

[h=1]تغییر نام کاربری برای کاربران[/h]

هشدار برای کبری؛ دختران و زنان.
[=B Rose]هشدار برای کبری و تصمیم خوب کبری

[h=3]تله های نامریی( هشدار برای خانم های سایت)[/h]

[=B Rose] تله های نامریی (هشدار برای خانم های سایت)

هشدار براي اكبر [=B Rose]
هشدار برای اکبر

قانون طبیعت

امام صادق سلام الله علیه :
]
عِفُّوا عَنْ نِساءِ النّاسِ تَعِفَّ نِساؤُکُمْ

نسبت به زنان مردم پاکدامن باشید، تا زنانتان پاکدامن باشند.

کافى ، ج 5، ص 554 ، ح 5 /میزان الحکمه: ج 10، ص 167

هر که افتد نظرش در پی ناموس کسان


پی ناموس وی افتد نظر بالهوسان


هشدارها به جا بودن خیلی ممنون

وقتی در برادر خود 3 صفت را دیدی به او امیدوار باش:حیاء، امنت ،راستی،واگر این صفات را در وی ندیدی به او امیدی نداشته باش!حضرت محمد (ص)