جمع بندی ایا در ادیان دیگر هم چیزی با عنوان ازدواج موقت داریم ؟!؟!

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ایا در ادیان دیگر هم چیزی با عنوان ازدواج موقت داریم ؟!؟!

سلام

آیا تو ادیان دیگه هم مطلبی یا چیزی با عنوان ازدواج موقت داریم ؟!؟!!؟ اگه کسی هست که میدونه جواب بده !

مرسی :Gol:

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: عماد




سؤال:
آیا در ادیان دیگر هم مطلبی یا چیزی با عنوان ازدواج موقت وجود دارد؟

پاسخ:
در ادیان ابراهیمی یهود و مسحیت، ازدواج موقت دیده نمی‌شود. البته نکاح متعه از جمله ازدواج‌هایی است که در زمان جاهلیت و پیش از آمدن دین اسلام نیز مرسوم بوده است. دین اسلام بر بسیاری از رسم‌ها و مقررات جاهلیت خط بطلان کشید؛ ولی برخی از آن‌ها را با گذاشتن ضوابط و مقرراتی اصلاح و تأیید کرد. نکاح متعه هم از رسم‌های اصلاح و ترمیم شده است و در همان زمان‌ها با همین لفظ متعه شناخته می‌شد و آیه هم طبق محاورات عرفی آن زمان نازل گردید.
در کتاب «تاریخ الجاهلیة» درباره ازدواج موقت آمده است: ازدواج موقت در زمان جاهلیت چنین بود که عقد شخصی میان مرد و زن غیر باکره‌ای انجام می‌گرفت که به موجب آن، تا زمان معینی در مقابل بهره از زن پول معینی پرداخت می‌شد و چنین ازدواجی با سرآمدن زمانش پایان می‌یافت. (1)
اگر چه بعضی از اعمال اعراب جاهلی، مثل حج، برگرفته از دین حضرت ابراهیم (علیه السلام) بوده است، به همین دلیل، ممکن است بگوییم این امر نیز از جمله مواردی بوده که در دین حضرت ابراهیم (علیه السلام) یافت می‌شده است؛ چون بعضی از اعمالی که در اعراب جاهلی بوده است، دین اسلام با اصلاح آن، آن را تشریع نموده است. پس باید گفت که ازدواج موقت، یکی از دستورات دین اسلام است؛ اما در زمان اعراب جاهلی نیز بوده و دین اسلام آن را اصلاح کرده است.

منبع:
1. فروخ، عمر، تاریخ الجاهلیة، دارالعلم للملایین، بیروت، 1984 م، یکم، ص 156.

در پناه خداوند منان و حنان باشید.

سلام و خسته نباشید

تا جایی که من اطلاع دارم در بین یهودیان نیز تعدد زوجات مجاز می باشد.

در سایت کلیمیان ایران http://www.iranjewish.com/FAQ/FAQ16_Zoj.htm
خودشان اینگونه پاسخ دادند
[h=1]نظر یهودت در مورد تعدد زوجات چیست؟ [/h]با شرایطی تا 4 همسر مجاز بوده ولی الی رغم مجاز بودن تعدد بین یهودیان معمول نبوده و نیست. و امروزه یهودیان تک همسر هستند.


اما در مورد انواع ازدواج فقط یک نوع ازدواج دائم دارند اگر به سایت مذکور بروید در قسمت پرسش و پاسخ توضیح داده شده هم چنین برای خود من خیلی جالب بود که در احکام دیگر هم خیلی شبیه به مسلمانان هستند.

[TD="width: 1%"]

[TR]
[TD="class: menu"][/TD]

[/TD]

[TD="width: 24"][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]

اما در بین مسیحیان سایت آفتاب توضیح مفصلی دادند که وقتی من در دانشگاه با همکلاسی مسیحی خود صحبت میکردم همین ادعا را داشت!

قوانینی که در دین یهود وجود دارد، در دین مسیح هم پذیرفته شده، چون که در عهدجدیدآمده است که عیسی(ع) گفت: "من نیامده ام تا شریعت موسی را از بین ببرم،بلکه آمده تا آن را تکمیل نمایم".

بنابراین می توان گفت که در مجموع قوانین یهودیان در امر ازدواج مورد پذیرش مسیحیان نیز هست، لیکن با اندکی تفاوت، از جمله:

-نزدمسیحیان ازدواج حتماً باید دائمی باشد و قابل انقطاع نیست. آنان طلاق را به رسمیت نمی شناسند و هر فردی حق دارد تنها یک بار ازدواج کند، نه بیشتر.

-نزد مسیحیان ازدواج و تأهّل از ارزش دینی برخوردار نیست، بلکه تأکید آنان بر تجرد است. مسیحیان بر تجرد به مثابه آرمانی والا، به خصوص از آن جهت که عیسی ازدواج نکرده تأکید دارند.

در ضمن همکلاسی مسیحی من میگفت دختر جهازیه نمیبره تمام مخارج عروسی و جهاز و ... به پای پسره به جز وسایل شخصی با خودش هیچی نمیاره خانه بخت.(بیچاره داماد مسیحی)

اما اینکه آیا در مورد احکام ازدواج هم توسط عالمان این ادیان تحریفی صورت گرفته بنده در جریان نیستم باید اهل فن جوابگو باشند!

موضوع قفل شده است