لیلة الرغائب یا شب آرزوها ***هرچی آرزوی خوبه مال تو...

تب‌های اولیه

200 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

خدایا در این شب ازت میخوام تا اقا ظهور کنه ما با این که ندیدیمش ولی دلتنگشیم
خدایا هرچی ارزوی خوبه برای تمام مردم دنیا میخوام.

یک سوال دارم من به شبهه افتادم میگن شب لیله الرغایب شب ولادت حضرت عیسی و حضرت ابراهیم باهم هست.من از یکی از اخوندهای تلویزیون شنیدم.نمیدنم درسته یا نه شاید یه شب دیگه این دو ولادت باهم باشه.
خواهشا شبهه را برطرف کنید.من مطئنم ولادت یکی از اولیای خداست در این شب.!!!

taliya;222550 نوشت:
یک سوال دارم من به شبهه افتادم میگن شب لیله الرغایب شب ولادت حضرت عیسی و حضرت ابراهیم باهم هست.من از یکی از اخوندهای تلویزیون شنیدم.نمیدنم درسته یا نه شاید یه شب دیگه این دو ولادت باهم باشه.
خواهشا شبهه را برطرف کنید.من مطئنم ولادت یکی از اولیای خداست در این شب.!!!

به نام خدا
عرض سلام ودرود
مفاتیح الجنان و که باز می کنی
می بینی نوشته:
اعمال لیله الرغائب
[=Traditional Arabic]
[=arial] بدان‏كه اولين شب جمعه ماه رجب را«ليلة الرغاب»(يعنى شب دلدادگان)مى‏گويند و براى آن عملى با فضيلت‏ بسيار از حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله وارد شده كه آن را سيّد در كتاب«اقبال»و علاّمه حلى در«اجازه بنى زهره»نقل كرده‏اند،بعضى از فضيلت آن اينكه به سبب انجام آن گناهان بسيار آمرزيده مى‏شود،و نيز نمازى در آن وارد شده كه هركه آن را به جاى‏ آورد هنگام شب اوّل قبرش حق تعالى ثواب آن را به نيكوترين صورت و با روى گشاده و درخشان و زبانى گويا به سوى‏ او مى‏فرستد،پس به او مى‏گويد:اى حبيب من تو را بشارت باد كه از هر شدّت و سختى نجات يافتى،بنده مى‏گويد تو كيستى؟به خدا سوگند من چهره‏اى زيباتر از چهره تو نديدم،و سخنى شيرين‏تر از سخن تو نشنيدم،و بويى بهتر از بوى‏ تو نبوييدم!!پاسخ ميدهد:من ثواب آن نمازم كه در فلان شب،از فلان ماه،از فلان سال به جاى آوردى‏ امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا كنم،و مونس تنهايى تو باشم،و هراس را از تو برگيرم و هنگامى‏كه در صور(شيپور قيامت) دميده شود،در عرصه قيامت سايه‏اى بر سرت خواهم افكند،پس خوشحال باش كه خير هرگز از تو جدا نخواهد شد.كيفيت‏ اين نماز چنين است: اولين پنجشنبه ماه رجب را روزه مى‏دارى،چون شب جمعه داخل شود،ما بين نماز مغرب و عشا،دوازده ركعت نماز بجاى مى‏آورى،هر دو ركعت با يك سلام به اين ترتيب كه در هر ركعت يك مرتبه سوره«حمد»و سه مرتبه«سوره قدر»و دوازده‏ مرتبه«سوره توحيد»مى‏خوانى و هنگامى كه از نماز فارغ شدى هفتاد مرتبه مى‏گويى:
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ وَ عَلَى آلِهِ [وَ آلِ مُحَمَّدٍ] .
خدايا!بر محمّد پيامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست
[=arial] سپس به سجده مى‏روى و هفتاد مرتبه ميگويى:
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ
پاك و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
[=arial] آنگاه سر از سجده بر مى‏دارى و هفتاد مرتبه مى‏گويى:
رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْأَعْظَمُ
پروردگارا!مرا بيامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من مى‏دانى بگذر،تو خداى برتر و بزرگترى
[=arial] دوباره به سجده مى‏روى و هفتاد مرتبه مى‏گويى:
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ
پاك و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
[=arial] سپس حاجت خود را مى‏طلبى كه به خواست خدا برآورده خواهد شد.آگاه باش زيارت حضرت رضا عليه السّلام در ماه رجب مستحب است،و انجام آن در اين ماه امتياز خاصى دارد،همانگونه كه انجام عمره در ماه رجب فضيلت دارد تا جايى كه روايت شده انجام آن در اين ماه،در فضيلت همتاى حج است و نيز نقل شده:حضرت سجاد عليه السّلام در ماه رجب به عمره مشرّف شده بود،و شب‏ و روز نزد كعبه نماز مى‏خواند،و در حالى كه پيوسته در سجده بود اين ذكر از زبان ايشان شنيده مى‏شد:
عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِكَ فَلْيَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِكَ
گناه از بنده‏ات بزرگ شده،پس بگذر گذشت از سوى تو زيبا باشد.

منبع:مفاتیح الجنان آنلاین

سلام
دوستان امشب که شب آرزوهاست یه خواهشی دارم
اگه دوستان امشب بعد از دعا برای امام زمانمون و رهبرمون و پدر و مادرتون و هر کسی که به نحوی حقی داره و دعا براش واجبه ...
خلاصه ته ته دعاهاتون اگه حالی براتون موند و یادتون افتاد که اینجا توی اسک دین یکی به اسم صبا313 هست که مدتی پست هاشو خوندید و پستاتونو خونده و استفاده کرده برای منم دعا کنید
.

سلام

یه دعای مخصوص برای منم بکنید

خدایا امشب هم مثل پارسال اعمالش رو انجام میدم

فقط تو رو به هرکس که دوست داری اینبار بی جوابم نگذار......

ای یار ز دیده گشته غایب برگرد *

ای هجر تو اعظم مصائب برگرد *

امشب ز خدا فقط تو را می خواهم *

ای آرزوی شب رغائب برگرد


بسم الله الرحمن الرحیم

آن لحظه که قلبت به خدا نزدیک است
آن لحظه که دیده ات از اشک خیس است
در نیمه شبی که در آن لیلة الرغاب نزدیک است
یاد آر که محتاج دعایت هستم


اللهم عجل لولیک الفرج






شب آرزوها...شب عشقبازی ، شب شیدایی ، شبی که تک تک ثانیه های مقدسش ، لحظات معاشقه و نجوا با یگانه معشوق هستیه ! شب دلهایی که لحظه شماری می کنند ... برای لحظه های آسمونی !

شب بیداری دل و خفتن دنیای مادی . شبی که درهای آسمان باز میشه و خدای مهربونمون با تمام وجودش بندگانش رو در پناه عظمت و رحمت و محبت و یگانگی خودش در آغوش میگیره . شب برآورده شدن آرزوها !

توی این شب عزیز ، زیارت نامه عشاق امضا میشه . به ضیافت عشق ! . . . جا نمونیم !

يگانه معبودا ! چه شميم دل انگيزي دارد اين اشک آسمانت وچه روح انگيزست اين موهبت تو که مهربانانه عطا ميکني و در اين لحظات مي شود پرواز به سوي ياد تو را با چشمهايمان ببينيم .

گويند درهاي آسمان باز است و صدايمان رسا تراز هميشه مي رسد. تو که در اين لحظات چشم مي بندي برهمه خطاهايمان ، پس خواسته دلمان راهم برخواهي آورد .

چه گويم که زبان دراين لحظات واژه هايش را گم مي کند . اين همه زيبايي ، اين همه شور ياد تو ! مگر خواسته اي هم ميماند ؟ همين را گويم که دلم را خانه خود کن !

درود به رندی که چون پیاله گرفت
یاد حریفان خسته جان افتاد

[b]content[/b]


در این شب عزیز یکدیگر را بسیار دعا کنید

بهر این فرمود با موسی خدا
وقت حاجت خواستن اندر دعا

کای کلیم الله ز من می جو پناه
با دهانی که نکردی تو گناه

گفت موسی: من ندارم آن دهان
گفت ما را از دهان غیر خوان

از دهان غیر کی کردی گناه؟
از دهان غیر بر خوان کای اله



از امام صادق علیه السلام نیز روایت شده است:
«من قدم اربعین رجلا من اخوانه فدعا لهم ثم دعا لنفسه استجیب له فیهم و فی نفسه;
کسی که پیش از دعای برای خود، چهل نفر از برادران - مومن - خود را دعا کند، دعایش هم در حق آنان و هم در حق خودش مستجاب خواهد شد.»

:Doaa::Doaa::Doaa::Doaa:

سلام

دوستان بزرگوار من رو هم از دعاهای خیرتون بی نصیب نذارید :Sham:

محتاج دعاتون هستم :Ghamgin:

امشب در مناجات و خلوت عاشقانه تان با معبود مرا از یاد نبرید
التماس دعا:Gol:




زیباترین نامی که بر روی زبان است

نام قشنگ مهدی صاحب زمان است



اللهم عجل لولیک الفرج

:Doaa:

با سلام
صائمین (روزه داران) این روز عزیز
وقت غروبه
وقت رسیدن نماز
اجابت دعا
به حق حضرت زهرا سلام الله علیها
عجل لولیک الفرج
التماس دعا

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
التماس دعا

به نام علی اعلی

لیلة الرغائب!
شب آرزوها!

رغائب از ماده رغبت است.

امشب شب رغبت است!
شب رغبت بندگان به خدا
به عبادت خدا

بهترین آرزوی ما در این شب و در همه عمر:
خدایا مرا به خودت هرچه بیشتر راغب بگردان!
آمین یا رب العالمین!
آمین یا رب العالمین!
آمین یا رب العالمین!
آمین

:Rose:دوستان بزرگوار محتاج دعای شما هستم:Rose:

:Sham:التماس دعا:Sham:


زهم شب آرزوها رسید.

شبی که می‌گویند هر آرزویی داشته باشی برآورده می‌شود.

نمیدونم چرا بین این همه جمعه و شب جمعه، شب جمعه اول ماه رجب رو برای شب آرزوها انتخاب کردند. کارهای خدا بی‌حکمت نیست، حتما دلیلی خاص برای این انتخاب وجود داشته.

این شب هم رسید، چه آرزویی می‌كنی؟

معمولا وقتی حرفی از آرزو و آرزوها می‌شه دنبال چیزهایی هستیم که جنبه رویایی داره ولی دست یافتن بهش زیاد هم سخت نیست، ولی خب اتفاق هم می‌افته که آرزو جنبه تخیلی پیدا می‌کنه و انسان با تفکر بهش از مسیر عادی زندگیش دور می‌شه.

اغلب آرزو کنندگان آرزو می‌کنند که کار، همسر، زندگی، مسکن، تحصیلات … مناسب گیرشون بیاد تا کمتر سختی ببینند و راحت‌تر زندگی کنند. خب برای عده ای این آرامش وابستگی مادی داره و برای عده ای وابستگی معنوی. ولی کمتر کسی پیدا می‌شه که در یک همچین شبی به فکر خودش نباشه و به فکر چیزهایی باشه که به پیشرفتش و هدف نهاییش(انسان) از زندگی کمک می‌کنه. دینی که همچین شبی رو در روزهای سالش تعیین کرده، چیزهایی دیگری رو هم در اصول زیربنائیش تعریف کرده که میشه امامت و انتظار رو بر شمرد.

آیا می‌توانیم فقط همین یک بار از حق خویش بگذریم و برای ظهور منتظر دعا کنیم؟ یا برای دیگران هم دعا كنیم؟

اولین پنج شنبه ماه رجب و لیلة الرغائب، روز آمرزش و ریزش باران رحمت پروردگار است.

ریشه کلمه الرغائب رغبه هست و لیلة الرغائب شبی است که رغبت انسان به سوی پروردگار اوج می گیره و بندگان با بهره گیری از این شب خودشونو برای ورود به فصل نیایش یعنی ماه‌های مبارک شعبان و رمضان آماده می کنند.

میل به عبادت در لیلة الرغائب در وجود انسان تثبیت می‌شه و از بهترین اعمال در این روز، روزه گرفتن و شب را به عبادت گذراندن است.

"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر بركتی است كه اعمال بسیاری برای آن ذكر شده است. باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم. پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: هر كس یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شركت در میهمانی ماه مبارك رمضان می باشد. برای درك عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است.

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائك بر زمین نزول می كنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذكر شده است كه فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه - در صورت امكان و بلا مانع بودن - روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز اقامه شود كه هر دو ركعت به یك سلام ختم می شود و در هر ركعت یك مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده ركعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذكر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذكر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائكة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذكر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبر اكرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: كسی كه این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد كه از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو كیستی؟ به خدا سوگند كه من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و كلامی شیرین تر از كلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم كه در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا كنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افكند.

فصل بندگی از راه رسید. شاید بشه گفت یکی از مهمترین مراقبه‌های ماه مبارک رجب به یاد داشتن یه حدیث شریفه که حتما حتما بخونیدش و بیاد داشته باشیمش.

سید بن طاوس در كتاب اقبال صفحه 628 این حدیث رو از قول رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل كرده که ایشان فرمودند:

ان الله تبارک و تعالی نصب فی السماء السابعة ملکا یقال له الداعی؛

خداوند متعال در آسمان هفتم ملکی را قرار داده‌اند که به او داعی (ندا دهنده) گفته می‌شود،

فاذا دخل شهر رجب؛ وقتی که ماه رجب وارد می‌شود،

ینادی ذالک الملک؛ این ملک ندا می‌دهد،

کل لیله الی الصباح؛ هر شب تا صبح،

طوبی للذاکرین؛ خوش به حال آنان که در ذکرند،

طوبی للطائعین؛ خوش به حال اطاعت کنندگان فرمان الهی،

و یقول الله تعالی؛ و خود خداوند متعال می فرماید،

انا جلیس من جالسنی؛ من همنشین آن کسی هستم که همنشین من است،

و مطیع من اطاعنی؛ و من مطیع و فرمان بردار کسی هستم که مطیع و فرمان بردار من است،

و غافر من استغفرنی؛ و بخشندۀ کسی هستم که از من طلب بخشش کند،

الشهر شهری؛ ماه ماهِ من است،

و العبد عبدی؛ و بنده، بندۀ من است،

والرحمة رحمتی؛و بخشایش هم بخشایشِ من است،

فمن دعانی فی هذا الشهر؛ پس هر کس مرا در این ماه بخواند،

اجبته؛ پاسخش را می‌هم،

و من سألنی؛ و کسی که از من چیزی بخواهد،

اعطیته؛ به او عطا می‌كنم،

و من استهدانی؛ وکسی که از من هدایت بخواهد،

هدیته؛ هدایتش می‌كنم،

و جلعت هذاالشهر حبلا بینی و بین عبادی؛ و این ماه را ریسمان اتصالی بین خودم و بندگانم قرار دادم،

فمن اعتصم به وصل الی؛ پس هر کس به آن دست یازد به من متصل می‌شود.

فصل بارش رحمت خداشروع شده الهی که همه غرق بشیم.آمین

امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند،‌ رجب نام رودی است در بهشت که آب آن از شیر سفید‌تر است و از عسل شیرین تر و چون بنده‌ای در این ماه روزه بگیرد خداوند از آن نهر بدو می‌نوشاند.

در حکایت دیگری آن امام همام می‌فرماید: رجب ماه عظیمی است که خدای بزرگ در آن ماه حسنات را دو چندان می‌فرماید و گناهان را از بین می‌برد، پس هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد به اندازه راه یکسال از جهنم دور می‌گردد و چنانچه سه روز روزه گیرد بهشت بر او واجب خواهد گشت.

پیامبر اکرم می‌فرمایند ماه رجب شهر الله الاصم است؛ بدین سبب نام او را اصم نهاده‌‌اند که هیچ ماهی به پایه او در عظمت نمی‌رسد و در بلندای مرتبه استوار است.

جاهلان جاهلیت نیز بر رجب حرمت می‌نهادند و اسلام حرمت آن را افزون نمود، آن گرامی می‌فرمود: رجب ماه خداست شعبان ماه من است و رمضان ماه امت من است، پس هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌گردد و مستحق رضوان الهی خواهد شد.

روزه ماه رجب؛ عضب الهی را خاموش سازد و خداوند دری از درهای جهنم را به آن کس که که در ماه رجب روزه بگیرد خواهد بست و اگر کسی به اندازه تمام دنیا طلا انفاق نماید، برتر از یک روز روزه آن نخواهد بود و هر گاه شب شود، دعایش مستجاب خواهد بود.

معنای رجب

راستی رجب المرجب یعنی چه ؟ از آن رو به این ماه رجب می‌گویند که به تنهایی مقام بلند و با عظمتی دارد و از آن سو بدان مرجب می‌گویند که علاوه بر این که خود ماه با عظمتی است و اصالتاً دارای عظمت رتبه است؛ چون عظمت او با ایام الهی دیگری که در این ماه مبارک حادث گردیده در آمیخته "مرجب" نیز نام گرفته است.

لیلة الرغائب چه شبی است؟

لیلة الرغائب از بوستان های بزرگ رجب المرجب است، رغائب جمع رغیبه است یعنی بخششی بزرگ و شب رغائب، یعنی شب بخشش‌های بزرگ و آن اولین شب جمعه هر ماه رجب است، پیامبر گرامی فرمودند؛ از آن شب غافل نشوید که فرشتگان آن را لیلة الرغائب نامیده‌اند! چرا که چون پاسی از شب گذشت، هیچ فرشته‌ای نیست مگر این که در کنار کعبه مشرفه آید و آنگاه خدای بزرگ نظر رحمت بر آنان اندازد و بفرماید: ای فرشتگانم هر چه خواهید به شما عطا نمایم، فرشتگان در پاسخ گویند بارالها از تو می‌‌خواهیم روزه‌داران این ماه را ببخشایی، خدای بزرگ در پاسخ فرماید: بخشیدم.

نمی دانم خوشبختی برای تو در چه معنا می شود

فقط می دانم

خوشبختی وسیعتر از آنست که در ذهنت بگنجد

و زیباترین لحظه ایست که می توانی در زندگی درک کنی

و من برای تو

خوشبختی ات را آرزومندم . . .

.

.

.

باز پنجره های ملکوت به بهانه ی دیگر گشوده شد

و چه عاشقانه می سراید : این الرجبیون ؟

چه خدای عاشقی که گناه می خرد و بهشت می فروشد و ناز بنده می کشد

.

.

.

خدایا آنکس که امشب صادقانه یادم میکند

هر لحظه عاشقانه یادش کن . . .

.

.

.

امشب را در کنار ثانیه ها ، آمین گوی آرزوهایت می شوم

آرزویم را دعا کن . . .

.

.

.

امشب ؛ از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی

صاحبخانه برای استقبال می آید

با طبقی از آرزوهایی کــه می خواهی

پس از بزرگ ، چیزهای کوچک نخواهیم . . .

.

.

.

ایستاده ام برای دیدن شاخه های الماس آرزوهایت

سبدی که خدا امشب به تو هدیه می دهد

مرا هم به خدایت نشان بده . . .

.

.

.

خدایا! کمک کن

معرفت ده

بینش ده

که در شب آرزوها،

در قلبم، آرزویی داشته باشم

تو گویی به داشتن چنین بنده ای با چنان آرزویی به فرشتگانت مباهات کنی

.

.

.

امشب بزرگی‌ات می‌شود آرزوهایت

لیله‌الرغائب است، مراقب آرزوهایت باش . . .

التماس دعا

.

.

.

امشب در مناجات و خلوت عاشقانه تان با معبود مرا از یاد نبرید

زیباترین نامی که بر روی زبان است

نام قشنگ مهدی صاحب زمان است

اللهم عجل لولیک الفرج

خدایا

آرزو می کنم ، آنچه را آرزو کنم ، که تو دوست داری

و آن آرزو را اجابت نمایی که نیک فرجامم نماید .

لیله الرغائب شب آرزوهاست

برای اجابت آرزوهای هم آرزو کنیم . . .

.

.

.

شب آرزوهاست

باید دری برای مناجات وا شود

تا درد بی دوای گناهم دوا شود

باید کسی که نزد خدا دارد ابرو

وقت سحر به یاد دلم در دعا شود

التماس دعا

.

.

.

امشب می تونی هرآرزویی داری بگی

امشب یکی هست که صدات رو میشنوه

یکی که توی خلوت اشکات پا میذاره

شب آرزوهاست

منو از یاد نبر . . .

.

.

.

آرزو دارم :

خورشید رهایت نکند

غم صدایت نکند

ظلمت شام سیاهت نکند

و تو را از دل آنکس که تنش در تن توست

حضرت دوست ، جدایت نکند . . .

.

.

.

خدایا به حق این شب عزیز همه رو به آرزوهاشون برسون

خدایا ما را آن ده که آن به

خدایا شیرینی بخشش و محبتت را به ما بچشان

.

.

.

زندگی پراست از گره هایی که تو آن را نبسته ای

اما باید تمام آنها را به تنهایی باز کنی

تنهای تنها ، نه ، نمی توان

با یاد و کمک خدا ، البته می توان

.

.

.

امشب هرچقدر خدا را صدا کنی خسته نمیشوی

پس صدایش کن ، او منتظر توست

منتظر شنیدن آرزوهایت ، خنده هایت ، گریه هایت

استغفار هایت ، ندبه هایت

ابراز عشق و ایمان و اضهار بندگی توست

التماس دعا

.

.

.

پیامبر صلى‏ الله ‏علیه ‏و‏آله :

اِغتَنِمُوا الدُّعاءَ عِندَ الرِّقَّةِ فَإِنَّها رَحمَةٌ؛

دعا کردن را در هنگام رقّت قلب غنیمت شمرید، که رقت قلب، رحمت است.

.

.

.

خداوندا

درهای رحمت تو همواره به روی خواهندگان باز است و دست عطایت گشاده

بندگان تو هر زمان که صدایت کنند، پاسخ می‌دهی

و اگر خالصانه آرزو کنند، ‌می‌بخشى

امشب اما شب دیگری است؛ شب آرزوهاست

دعای خیر همه را براورده بفرما

.

.

.

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند . . .

.

.

.

خداوندا

آرزویم بزرگ و دلم کوچک است تو به بزرگی و جلالی که داری برآورده اش کن

.

.

.

الهی

ای خالق بی مدد و ای واحد بی عدد

ای اول بی هدایت و ای آخر بی نهایت

ای ظاهر بی صورت و ای باطن بی سیرت

ای حی بی ذلت و ای بخشنده بی منت

امشب دست دعا بسوی تو برمیداریم

و آرزومند آرزوهای عزیزان هستیم

سلام...


" امشب عطر آرزوها در آسمان جاري ميشود ، تو هم نفسهايت را جانانه بكش "



همیشه جمعه ها و شب جمعه های زیادی میان و میرن و ما همچنان منتظریم...

ولی تنها توی یکی از این شب جمعه ها میتونیم توقع برآورده شدن آرزومون رو داشته باشیم

این یک آزمون الهی ست!

بیاییم همه برای هم در شب جمعه اول ماه رجب آرزو کنیم...

آرزوی سلامتی... آرزوی موفقیت ... آرزوی خوب بودن... آرزوی خوب زیستن...

آرزوی برآورده شدن تمام آرزو های خوب...

دوستاي خوب بيايد تو اين شب ِ قشنگ ،آرزوهاي قشنگ كنيم واسه خودمون ،واسه دوستامون....


امشب خسته نشيم از آرزو كردن ،از خدا رو صدا زدن...بيايد يه امشب و دلامون و قشنگ روونه ي آسمون كنيم...


بيايد امشب اينقدر قشنگ خدا رو صدا بزنيم كه خودمون لذت ببريم...


بيايد يه امشب و كسي رو فراموش نكنيم و واسه همه آرزو كنيم...


شب آرزوها شبي ست كه آسمانش پر از برق ستاره ميشود، امشب هر دعايي ستاره اي ميشود و در پهناي آسمان سوسو مي زند ،بيا ستاره هاي هم را نظاره كنيم و براي هر كدامشان آمين بگوييم .

تو اين شب قشنگ ما رو هم فراموش نكنيد و بيايد از همين جا براي هم دعا كنيم !

نمی دانم خوشبختی برای تو در چه معنا می شود

فقط می دانم

خوشبختی وسیعتر از آنست که در ذهنت بگنجد

و زیباترین لحظه ایست که می توانی در زندگی درک کنی

و من برای تو

خوشبختی ات را آرزومندم . . .

.

.

.

باز پنجره های ملکوت به بهانه ی دیگر گشوده شد

و چه عاشقانه می سراید : این الرجبیون ؟

چه خدای عاشقی که گناه می خرد و بهشت می فروشد و ناز بنده می کشد

.

.

.

خدایا آنکس که امشب صادقانه یادم میکند

هر لحظه عاشقانه یادش کن . . .

.

.

.

امشب را در کنار ثانیه ها ، آمین گوی آرزوهایت می شوم

آرزویم را دعا کن . . .

.

.

.

امشب ؛ از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی

صاحبخانه برای استقبال می آید

با طبقی از آرزوهایی کــه می خواهی

پس از بزرگ ، چیزهای کوچک نخواهیم . . .

.

.

.

ایستاده ام برای دیدن شاخه های الماس آرزوهایت

سبدی که خدا امشب به تو هدیه می دهد

مرا هم به خدایت نشان بده . . .

.

.

.

خدایا! کمک کن

معرفت ده

بینش ده

که در شب آرزوها،

در قلبم، آرزویی داشته باشم

تو گویی به داشتن چنین بنده ای با چنان آرزویی به فرشتگانت مباهات کنی

.

.

.

امشب بزرگی‌ات می‌شود آرزوهایت

لیله‌الرغائب است، مراقب آرزوهایت باش . . .

التماس دعا

.

.

.

امشب در مناجات و خلوت عاشقانه تان با معبود مرا از یاد نبرید

زیباترین نامی که بر روی زبان است

نام قشنگ مهدی صاحب زمان است

اللهم عجل لولیک الفرج

خدایا

آرزو می کنم ، آنچه را آرزو کنم ، که تو دوست داری

و آن آرزو را اجابت نمایی که نیک فرجامم نماید .

لیله الرغائب شب آرزوهاست

برای اجابت آرزوهای هم آرزو کنیم . . .

.

.

.

شب آرزوهاست

باید دری برای مناجات وا شود

تا درد بی دوای گناهم دوا شود

باید کسی که نزد خدا دارد ابرو

وقت سحر به یاد دلم در دعا شود

التماس دعا

.

.

.

امشب می تونی هرآرزویی داری بگی

امشب یکی هست که صدات رو میشنوه

یکی که توی خلوت اشکات پا میذاره

شب آرزوهاست

منو از یاد نبر . . .

.

.

.

آرزو دارم :

خورشید رهایت نکند

غم صدایت نکند

ظلمت شام سیاهت نکند

و تو را از دل آنکس که تنش در تن توست

حضرت دوست ، جدایت نکند . . .

.

.

.

خدایا به حق این شب عزیز همه رو به آرزوهاشون برسون

خدایا ما را آن ده که آن به

خدایا شیرینی بخشش و محبتت را به ما بچشان

.

.

.

زندگی پراست از گره هایی که تو آن را نبسته ای

اما باید تمام آنها را به تنهایی باز کنی

تنهای تنها ، نه ، نمی توان

با یاد و کمک خدا ، البته می توان

.

.

.

امشب هرچقدر خدا را صدا کنی خسته نمیشوی

پس صدایش کن ، او منتظر توست

منتظر شنیدن آرزوهایت ، خنده هایت ، گریه هایت

استغفار هایت ، ندبه هایت

ابراز عشق و ایمان و اضهار بندگی توست

التماس دعا

.

.

.

پیامبر صلى‏ الله ‏علیه ‏و‏آله :

اِغتَنِمُوا الدُّعاءَ عِندَ الرِّقَّةِ فَإِنَّها رَحمَةٌ؛

دعا کردن را در هنگام رقّت قلب غنیمت شمرید، که رقت قلب، رحمت است.

.

.

.

خداوندا

درهای رحمت تو همواره به روی خواهندگان باز است و دست عطایت گشاده

بندگان تو هر زمان که صدایت کنند، پاسخ می‌دهی

و اگر خالصانه آرزو کنند، ‌می‌بخشى

امشب اما شب دیگری است؛ شب آرزوهاست

دعای خیر همه را براورده بفرما

.

.

.

و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم

خدایا زمین گیر شدنم را مپسند . . .

.

.

.

خداوندا

آرزویم بزرگ و دلم کوچک است تو به بزرگی و جلالی که داری برآورده اش کن

.

.

.

الهی

ای خالق بی مدد و ای واحد بی عدد

ای اول بی هدایت و ای آخر بی نهایت

ای ظاهر بی صورت و ای باطن بی سیرت

ای حی بی ذلت و ای بخشنده بی منت

امشب دست دعا بسوی تو برمیداریم

و آرزومند آرزوهای عزیزان هستیم

از امروز تا اولین شب جمعه ماه رجب(لیلة الرغائب) کمتر از یک هفته

می شود آرزوهای خوب برا اونایی که ذی حق اند آرزو کرد

امشب شب اول ماه رجبه..

خدایم با تو عهدی و پیمانی میبندم

ادامه

[b]content[/b]
کاربران در حال دیدن موضوع: 28 نفر (1 عضو و 27 مهمان)
فردا شب اولین شب جمعه ماه رجب
هرچی آرزوی خوبه مال تو...

سلام
امشب شب آرزوهاست
برای همه دعا کنید

  • اول امام زمانمون
  • بعد رهبر عزیزمون
  • جانبازامون رو یادمون نره
  • مخصوصا اونهایی که سالهاست توی آسایشگاهها دور از خانواده چشمشون به در مونده
  • جانبازای شیمیایی که هر چند وقت یک بار یکیشون پرمیکشه
  • علمای عزیزمون که سایه شون انشاءالله همیشه رو سرمون باشه
  • پدر و مادرمون که خیلی چیزها رو از اونها داریم
  • مردم فلسطین و غزه و ....
  • مردم سوریه
  • شیعیانی که غریبونه دارن زندگی میکنن
  • مریضا رو فراموش نکنین و یادتون نره که مریضا دو جورنیه سری مریضایی که جسمشون مریضه و یه سری مریضایی که دلشون مریضه برای همه شون دعا کنید بلکه دعاتون در حق ما هم مستجاب بشه
  • دعا کنید انتخابات ماه آینده به خیر بگذره و فرد شایسته انتخاب بشه

[spoiler]کاربران در حال دیدن موضوع: 83 نفر (1 عضو و 82 مهمان)[/spoiler]

لیلة الرغائب ؛شب آرزوها ،شبی که هزاران ملائک بر زمین فرود می آیند تا تو هرآنچه می خواهی آرزو کنی و خداوند بی صبرانه منتظر شنیدن است تا اجابت کند آنچه تو می خواهی!

امشب ؛ از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی

صاحبخانه برای استقبال می آید

با طبقی از آرزوهایی کــه می خواهی

پس از بزرگ ، چیزهای کوچک نخواهیم . . .


زیباترین نامی که بر روی زبان است

نام قشنگ مهدی صاحب زمان است

اللهم عجل لولیک الفرج

فرشته ها در شب آرزوها برای اجابت دعا و بردن آنها به ملکوت

مسابقه داده و منتظر ندای بنده های خدا هستند .

التماس دعا . . .

[SPOILER]کاربران در حال دیدن موضوع:(4 عضو و 83 مهمان)[/SPOILER]


سلام
از اولین شب ماه رجب تک تک آدمایی رو که باهاشون آشنا شدم رو دعا کردم ، ینی اسم بردم و دعاشون کردم
اونایی که فقط اسمشونو دیده بودم و هیچ شناختی نداشتم
هر شب اینکارو میکنم بهرپترینا رو براتون دعا میکنم
شمام مارو دعا کنید

کوچک که بودی برای داشتن بهترین اسباب بازی‌های دنیا دعا می‌کردی. برای خانه‌ای پر از خوراکی، برای کمی بیشتر تاپ سواری… یادت هست؟
بزرگ تر که شدی آرزو برایت قبول شدن امتحان و دانشگاه رفتن،کار و در آمد بود.به یاد داری؟ امروز هم… نمی دانم.نمی دانم دنیای آرزوهایت امروز تا کجا فکر می کند و دلداده کدام آیین است،نمی دانم حواس دلت امروز زمام دار چه کسانی است ..تا کجا تقوا دارد و چقدر مهربان است….اما لیلةالرغائب را مراقب آرزوهایت باش…


راه آسمان، خدا، اجابت، بخشش شاید در نظرت سخت بیاید.طولانی. دست نیافتنی. اما امشب که عاشق شوی پیاده هم می شود تمام آن مسیر طولانی را ساده به پایان رساند بی هیچ سخنی از رنج و کم طاقتی بندگان. می شود کوله بار دنیا را هر قدر هم سنگین از شانه هایت پایین بکشی تا دل کوچکت را به بی کران آسمان گره بزنی، برای ثانیه ای خدا…


امشب از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی، صاحبخانه برای استقبال می آید.با طبقی از آرزوهایی که می خواهی…امشب ..لیلة الرغائب …مراقب آرزوهایت باش…


ضیافت اولین شب جمعه رجب، لیلة الرغائب، خواب خیلی ها و آرزوی مردمان بسیاری را تعبیر کرده. به خیال مردمان بسیاری رنگ واقعیت رسانده.خیلی از مردم برای رسیدن به حاجت های خود دست به دامان این شب می شوند،به ضمانت یک سال انتظار…
تا چند سال پیش خیلی از ما این وعده گاه را نمی شناختیم .وعده گاهی که خدا در آن بردبار است به گناهکار ترین بندگان،وعده گاهی که باید امیدوار تر از پیش باشی به استجابت،آنجا که برای هر چه بخواهی مختاری و خدا به تمام آنچه می گویی شنوا تر از پیش منتظر است…


امشب چه سیاه باشی و چه سپید،هر چه قدر که نا امید،هر چه که بخواهی از خدا ،امیدوار باش به اجابت… امشب اعانت جستن به فضل و کرمش برای آنکه امید دارد،مباح است…
امشب تمام فرشته ها از ثلث شب که بگذرد در میان کعبه به خدا برای بخشش بندگان روزه دار رجب دعا می کنند…
لیلة الرغائب تو مختاری برای انتخاب آنچه می خواهی،برای داشتن گوشه ای از تقدیری که آرزویش داری، برای آنچه می خواهی باشی…
شاید این شب در آیین های مردم دیگر،در کریسمس، انتظار بودا و روزهای دیگر مردمان دیگر تجلی کوچکی داشته باشد اما مقایسه در رتبه و منزلت،در ارج و بندگی بی حساب پای خودت…
گریزی به اعمال این شب و نیم نگاهی به دعا ها و معانی درد دلت با خدا می ارزد به تجربه حس گوش دادن کسی به تمام آنچه می خواهی ،بیشتر از همیشه و هر روز…می ارزد به یک دل سیر دعا…به لذت گفتن یک طومار آرزو…
امشب می شود خیلی چیزها از خدا خواست. دنیا و آخرت را، ثروت و تملک را ،بندگی،قدرت،گذشت،آرامش و … خودخودخود خدا را…

:Sham::Sham::Sham:

ما را هم از دعای خیرتان فراموش نکنید ....:Rose:

چندین نامه نوشته ام،
با ادرسهایی که نمی دانم به کجا خواهند رسید!
سلام.
از خدا وند برایت بهترین ها را خواسته ام
می دانم که تو
به آرزوهایت خواهی رسید!!!

آرزو میکنم این جمعه بیایی آقا
از پس پرده دگر رخ بنمایی آقا
گویند که لیلة الرغائب است مهدی جان
کاش پایان برسد فصل جدایی آقا

اللهم عجل لولیک الفرج




التماس دعای فرج

[="Arial"][="DarkOrchid"]سلام و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه گلهای باغ اسک دین

خدا قوت

فصل امتحانات ، ماه رجب

دشمن مارو محاصره کرده یعنی در واقع اسلام رو جدی جدی محاصره کرده...

گرچه کل مسلمونا دلاشون با خداست

و این دشمن ریشه خودشو داره می زنه...

خلاصه اومدیم بگیم تو این شبایی که با آرامش خوابتون می بره

قدر بدونین

اون طرف مرزها چون روحیه شهادت طلبی ، چون امام حسین رو اون طور که باید و شاید قبول ندارن

امنیت ندارن
شبا تا صبح بیدارن

شکر کنیم خدا رو که
تا تو کشور شهادت باشه اسارت نیست...

برای همه مسلمونا دعا کنیم

برای ظهور آقا که دیگه بدون شوخی بگیم داریم حس می کنیم ظهورش نزدیک شده

همه داریم لحظه شماری می کنیم ولی از طرفی باید آماده باشیم...

برای تنهایی و غریبی رهبرمون دعا کنیم ...

یادمون نره شهید صیاد شیرازی در قنوت نمازش همیشه : اللهم حفظ قائدنا الخامنه ای رو می خونده

برای مشکلات جوونا دعا کنیم

برای جانبازایی که دیگه حالا پا به سن گذاشتن مشکلاتشون بیشتر میشه...

البته نهایت همه این مشکلات ظهور مهدی موعود هست

ان شاءالله ما رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید

حرم مطهر امام رضا علیه السلام هر وقت بریم به یاد همتون هستیم
مخصوصا کارشناسان گل مرکز ملی ...

موفق باشید شب ویژه ای هست ، مثل معصومین و علما و شهدا امشبی رو ویژه باشین...

امشب و وقف خدا باش

مثل معصومین و علما و شهدا که همیشه وقف خدا بودن...


[/]

شبی که خودخواهی در امواج بلند خداگرایی محو می‌شود، دستهایت را به سوی آسمان بلند کن و آرزوهایت را یکجا رها کن.
أین الرجبیون؟ لیلة الرغائب آمد. بوستانی بزرگ از رجب المرجب.

امشب ملائکه بر زمین نزول می‌کنند و تو مختاری که هر چه خواهی آرزویش کنی و خدایت به هر آنچه که می‌گویی شنواتر از پیش منتظر است.

امشب می‌شود کوله‌بار دنیا را هر قدر هم سنگین باشد از شانه‌هایت پائین بکشی و دل کوچکت را به بیکران آسمان گره بزنی و طبق طبق آرزو و دعا را رها کنی.

آقای من امشب شب آرزوهاست
و تنها آرزوی ما آمدن توست ...

الهی
ای خالق بی مدد و ای واحد بی عدد
ای اول بی هدایت و ای آخر بی نهایت
ای ظاهر بی صورت و ای باطن بی سیرت
ای حی بی ذلت و ای بخشنده بی منت
امشب دست دعا بسوی تو برمیداریم
و آرزومند آرزوهای عزیزان هستیم

[="Arial"][="DarkRed"]شب آرزوهاست آرزو میکنم به تمام آرزوهایت برسی اگه تو این شب دلت شکست یادی از ما هم بکن
.
.
.
.
شدیدا محتاج دعای شما بزرگوارانم
التماس دعا
[/]

امشب که بین خلق ، لیل الرغائب است
دانی چه چیز آرزوى قلب صاحب است
ای کاش روز جمعه که از راه میرسد
دیگر کسی نگوید ارباب غائب است

اللهم عجل لولیک الفرج


** التماس دعا **

اللهم عجل لولیک الفرج



** التماس دعا **

سلام
اول آرزوی ظهور آقا صاحب الزمان (عج)
دوم آرزو برای جوانان
سوم آرزو برای سرافرازی ملت ایران و سلامتی رهبر

هرچند از تحبس الدعایی چو من چیزی به عرش نمی رسد و اما پشت در نشسته ام و منتظرت هستم ای مادر سلام الله علیها ...

:Gol:من امشب دستها را برده ام بالا و از عمق وجود خود، خدایم را صدا کردم
:Gol:نمیدانم چی میخواهی، ولی امشب برای تو برای رفع غمهایت
:Gol:برای قلب زیبایت برای آروزهایت به درگاهش دعا کردم و میدانم! خدا از آروزهایت خبر دارد
:Gol:از همه ی دوستان اسک دین التماس دعا دارم!

الهی و ربی منم بنده روسیاهت .
دلم گرفته از این همه گناه و گناه وگناه
خدایا می دونم لایق صحبت کردنت نیستم اما تو چقدر مهربانی
چه ارزویی کنم همان که به من اجازه دادی باهات صحبت کنم برا من بسه
اما دعا کنم .اخه من لایق نیستم که دعا کنم .الهی چقدر مهربانی ؟ من چقدر ناسپاس

الهی و ربی العفو العفو العفو
خدایا هر کس مشکلی دارد شما رو قسم به مظلومیت علی (ع) به همه کمک کن
یا رب یا رب یا رب هر چه شما را خشنود می کند به ما هم ان را عطا کن

یا حق

عاقبت بخیری
سلامتی پدر و مادر و خواهرا و برادرام که بهترینای زندگیم هستن
و موفق شدن اول از جهت معنوی و بعد مادی(تعادل)
همه اینا اول برای دیگران بعد برای خودم
آمین

سلام به دوستان گلم شما رو به خدا امشب برای منم دعا کنید
منم انشاءاله اگه قابل باشم براتون دعا میکنم:Sham:
فقط یادتون باشه از اون کریم دست دلباز خطاپوش رحیم کم نخواهید:Doaa:

[=impact]آرزو کن هر چه می خواهد دل تنگت بگو:Gol::Gol::Gol:
امشب از آن شب هاست
ازآن شب های زیباست
بگو هرچه خواهی خدا
امشب دردل همه ی ماست
آرزو شیرین و زیباست



لیلة الرغائب نزدیکه فضیلت این شب رو از دست ندیم

اعمال لیلة الرغائب


[="Tahoma"][="Red"]عصر ایران_ صادق وفایی: جمال السالکین مرحوم حاج میرزا جواد ملکی تبریزی در باب سیر و سلوک عارفانه کتابی به نام "المراقبات فی اعمال السنه" نگاشته اند که سید محمد راستگو آن را به فارسی ترجمه کرده است. فصل هفتم این کتاب مربوط به مراقبات و اعمال ماه رجب است که خلاصه ای از این قسمت کتاب تقدیم خوانندگان عزیز می گردد. قبل از درج مطالب کتاب مذکور بر توصیه علمای اخلاق دوباره تاکید می گردد که انجام عبادات مستحبی مستلزم داشتن حال معنوی بوده و در صورت عدم چنین شرطی باعث زحمت و فرسایش روحی می گردد. همچنین به جا آوردن این قبیل عبادات توفیقاتی می طلبد که در حوصله این مطلب نمی گنجد. امید است آغاز ماه پربرکت رجب همراه با انوار مقدس و نزولات معنوی برای کاربران عصر ایران باشد.

ليله الرغائب(شب آرزوها) اولين شب جمعه ماه رجب است كه براي آن اعمال و فضايل بسياري نقل كرده اند كه از آن جمله مي توان به روزه پنجشنبه و استغفار زياد اشاره كرد.

بر پایه برخی روایات ماه رجب ماه امیرالمومنین(ع) است، همانگونه که شعبان ماه حضرت رسول(ص) و رمضان ماه خداست. و نخستین شب آن از شب های چهارگانه ای است که درباره احیا و شب زنده داری آنها سفارش فراوان شده است. خواندن دعاهای ویژه به هنگام دیدن ماه نیز چیزی است که درباره آن سفارش شده است. از نکته های قابل توجه در دعای ویژه دیدن ماه، توجهی است که به دو ماه شعبان و رمضان شده است و بجاست که سالک مراقب هم در این دعا و هم در دیگر دعاهای این ماه، آن دو ماه را به یاد آورد و از خدا بخواهد تا او را آمادگی دهد تا آن دو ماه را به شایستگی پذیرا شود.

بر سالک مراقب است که پیش از فرا رسیدن اینگونه شب های شریف و اوقات عزیز بیش از دیگر شبها و وقتها به بازرسی و بررسی احوال خویش پردازد و برای پاکسازی خویش از گناه و ناروایی کوشش کند، به گونه ای که هنگام ورود به این شبها و اوقات دیگر گناه و آفتی برای او باقی نمانده باشد، تا سبب شود از تجارت عبادتش زیان ببیند و از احیا و شب زنده داریش بی بهره ماند و از روشنایی و نوری که به عبادت کنندگان می رسد، طرفی نبندد. و از این بدتر مبادا مانند بنده ای باشد که سلطان او را گرامی می دارد و به مجلس خاص و خلوت انس خویش دعوت می کند تا هم لطف و کرم و بخشش و دهش خویش بر او ببارد، هم او را همنشین و همدم خویش و گزیدگان خویش سازد، آن غلام بدان مجلس حاضر می شود اما از سلطان روی می گرداند و در خانه او به دشمن دل می بندد و با این کار خویش را شایسته هر خواری و خذلانی می کند و آن همه کرامت و شرافتی که در انتظارش بود را به خست و خفت می فروشد.

نیز برسالک مراقب است که بیشتر از " چه اندازه عبادت کردن" به " چگونه عبادت کردن" دل سپارد و بیش از " فزونی کمیت" به " حسن کیفیت" آن همت بندد. در دعا و مناجات، زبان و بیانی و الفاظی را برگزیند که خواری و خاکساری او و نیاز و زاری او را هر چه بیشتر بنمایاند و بر این نکته تاکید ورزد که خداوند او را تشریفها بخشیده و منتها نهاده که بار تکلیف بندگی و عبادت بر دوشش نهاده است.

بر سالک است هنگام دعا بیشتر بر این صفات خدا که "کریم العفو" است و با بزرگورای از خطای بندگان می گذرد و "مبدل السیئات بالحسنات" است و بدیهای بندگان را با نیکی پاسخ می دهد، تکیه و تاکید کند. و به محمد(ص) و آل او توسل یابد و آن عزیزان را شفیع خویش سازد، باشد که سفیدرویی آن عزیزان عذرخواه سیاهرویی ما گردد و سرانجام شب را با توسل به صاحبان معصوم شب به پایان برد و اصلاح حال خویشن را از آنان بخواهد.

اگر نخستین شب رجب، شب جمعه نیز باشد سزاور است که اعمال لیله الرغائب نیز در آن شب به جا آورده شود. از پیامبر روایت شده که فرمود: از نخستین شب جمعه رجب غافل نمانید. این شب را فرشتگان لیله الرغائب نامیده اند. در این شب آنگاه که یک سوم شب بگذرد، فرشتگان همه در اطراف کعبه گرد آیند، خداوند بدانها می فرماید: فرشتگانم هرچه از من می خواهید بخواهید! می گویند: خدایا خواسته ما این است که بر روزه داران رجب ببخشایی! خداوند می فرماید: بخشودم.

رغائب جمع رغیبه و به معنی چیزی که مورد رغبت و میل است. این لغت همچنین معنای عطا و بخشش فراوان را نیز داراست. «لیله الرغائب» شبی است که عطاء و بخشش پروردگار بسیار است و بندگان با روی آوردن به بارگاه احدیت و خشوع، شایستهٔ دریافت و عطا و کرم بی حساب می‌شوند.

پیامبر فرمود: هر کس نخستین نیمه رجب را روزه بدارد و در فاصله آغاز شب تا گذشتن یک سوم آن، دوازده رکعت نماز، دو رکعت دو رکعت به جای آورد و در هر رکعت، یک حمد و سه بار انا انزلنا و دوازده بار قل هوالله را بخواند و در پایان هفتاد بار بر من وآل من درود فرستد، سپس به سجده رود و هفتاد بار بگوید: سبوح القدوس رب الملائکه و الروح. سپس سر از سجده بر دارد و بگوید: رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم. و دوباره سجده ای چون سجده نخست به جای آورد، سپس حاجتش را از خدا بخواهد به خواست خدا حاجتش برآورده می شود.

سپس فرمود: سوگند به آنکه جانم در دست اوست، هیچکس این نماز را به جای نمی آورد مگر آن که گناهانش بخشوده می شود، هر چند گناهانش به انبوهی کف های دریاها، ریگ های بیابان ها، هم وزن کوه ها و به شماره برگ های درخت ها باشد، در قیامت شفاعت او درباره هفتصد تن از خویشان و بستگان دوزخی اش پذیرفته می شود ودر شب اول قبر نیز پاداش این نماز در زیباترین چهره و اندام تمثل و تجسم می یابد. خوشروی، خوشگوی و خوش بوی نزد او می رود و او را به رهایی از غم بشارت می دهد. فرد نمازگزار می پرسد: تو کیستی؟ پاسخ می شنود: عزیز من! دوست من! من پاداش آن نمازم که در فلان شب به جای آوردی. اینک نزد تو آمده ام تا حق تو را بپردازم. ترس تو را فرو ریزم و در این وحشت و تنهایی همدمت باشم. پس از نفخ صور نیز در عرصه سوزان قیامت در سایه ات گیرم، آری با توام و هرگز خیرو خوبی من از تو دور نخواهد شد.[/]

ماه رجب، ماه يگانه شدن با خدا

http://almizan.lobolmizan.ir/index.p...09-25-12-27-03

فهرست عناوین:

مقدمة ناشر.

ماه غلبة اسم رحمت..

حديث فرشتة داعي...

اتحاد حكم عبد با رب..

رجب؛ عامل شكل‌دهي به شخصيت قيامتي انسان..
استغفار خاص...

ماهي كه همه‌چيز خدايي است..

شرايط يگانه شدن با خدا

ماه رجب، ماه امنيت از غضب الهـي...

بالاترين تقاضا

نگاه‌دار سرِرشته تا نگه‌دارد.

كشف رجب در خود.

اتّصـال به بهشـت..

شير؛ صورتِ علم توحيديِ مخصوص رجبيّون..

عسل؛ صورتِ شور معنويِ رجبيّون..

ماهِ ولايـي شدن براي ملاقات با حق..

راه به‌دست آوردن توفيق انجام اعمال اين ماه.

اعمالي ساده و بركاتي بزرگ..

سلوكِ بي‌سر و صدا

زيركي بفروش و حيراني بخـر.

تعليم بس است، تجريد !

در رُباييد اين چنين نفحات را