جمع بندی چطوری به رفیقم کمک کنم؟ ( رهایی از خود ارضائی )

تب‌های اولیه

16 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چطوری به رفیقم کمک کنم؟ ( رهایی از خود ارضائی )

با سلام لطفا من راهنمایی کنید

من یه دوست دارم که از دوره راهنمایی تا الان که پیش دانشگاهی هستیم استمنا میکنه

من با کمک امام زمان ایشون نماز خون کردم بعد هم نماز شب خونش کردم عاشق امام زمان هست حتی از امام زمان کراماتی هم دیده ولی باز استمنا میکنه من خیلی سعی کردم این کار نکنه ولی باز نمیشه نمیدونم چیکارش کنم بهش میگم نمیشه سر سفره امام زمان نشت بعد از دشمنان حضرت پیروی کنه ولی چه فایده تو کتش نمیره که نمیره به خودم میگم باهاش قطع رابطه کنم ولی دلم نمیاد رفیق 7 سالمه لطفا راهنمایم کنید تایپ راهکارهای کنترل غریزه شهوت در جوانی و نوجوانی و بقیه تایپ هارو هم خوندم ولی کمکم نکرد لطفا به من یه جواب واضع بدید ممنون:Ghamgin::geryeh:


با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: امیدوار


حسین کریمی;341207 نوشت:
با سلام لطفا من راهنمایی کنید

من یه دوست دارم که از دوره راهنمایی تا الان که پیش دانشگاهی هستیم استمنا میکنه

من با کمک امام زمان ایشون نماز خون کردم بعد هم نماز شب خونش کردم عاشق امام زمان هست حتی از امام زمان کراماتی هم دیده ولی باز استمنا میکنه من خیلی سعی کردم این کار نکنه ولی باز نمیشه نمیدونم چیکارش کنم بهش میگم نمیشه سر سفره امام زمان نشت بعد از دشمنان حضرت پیروی کنه ولی چه فایده تو کتش نمیره که نمیره به خودم میگم باهاش قطع رابطه کنم ولی دلم نمیاد رفیق 7 سالمه لطفا راهنمایم کنید تایپ راهکارهای کنترل غریزه شهوت در جوانی و نوجوانی و بقیه تایپ هارو هم خوندم ولی کمکم نکرد لطفا به من یه جواب واضع بدید ممنون:ghamgin::geryeh:


حسین کریمی;341207 نوشت:

بسمه‌تعالي
ضمن عرض سلام و تحيت، از جنابعالي به خاطر احساس وظيفه و مسوليت پذيري نسبت به برادران ديني صميمانه قدرداني مي‌كنم.
بنده نيز راهكارهاي پيشنهادي در تاپيك كنترل غريزه شهوت رو پيشنهاد مي‌كنم و بر اين باورم كه راهكارهاي پيشنهادي به طور كامل اجرا نشده‌اند.
اما نكته‌اي كه بايد در اينجا مورد تاكيد قرار بگيرد اين است كه؛
با توجه به شرايط اخلاقي ايشان و همچنين تقيد به مناسك مذهبي و... به نظر مي‌رسد، كه اضطراب و احساس گناه(خود سرزنشگري افراطي و نا ارزنده‌سازي افراطي خود)، علت اصلي استمرار چنين رفتاري باشد. لذا پيشنهاد مي‌شود با فراگيري فنون مديريت و كاهش اضطراب، ايشان را كمك كنيد. اضطراب و استمناء يك چرخه و سيكل معيوب را تشكيل مي‌دهند كه هريك ديگري را تقويت مي‌كند. بنابراين احساس گناه افراطي نه تنها مورد تاييد دين نيست، بلكه نوعي نااميدي است و مشكلات مضاعفي را به دنبال خواهد داشت.
لازم به يادآوري است كه نبايد با ايشان به گونه‌اي رفتار شود كه خود را فرد از دست رفته‌اي تلقي كنند!!
در پناه خداي متعال موفق باشيد

سلام
از ترس این گناه سمت خدا و بندگی اومده بهش فرصت بدین تا کم کم اصلاح بشه
بهترین روش ازدواجه
لازم نیست زیاد روی گناهش تاکید کنید
بلکه روی روش برون رفتش مثل ازدواج و در میان عبادات نماز تاکید کنید
ان الصلاه تنهی عن الفحشاء والمنکر
والله الموفق

سلام و احترام
قطع رابطه کار درستی نیست چون شما که تاثیر پذیری ندارید بلکه باید اثر مثبت در او ایجاد کنید.
بدانید اگر الان هم ترک نکنه اما کمک که کنید به مرور ترک خواهد کرد ولو ماه ها طول بکشد.
موادری رو عزیزان فرمودند و بنده هم نکاتی عملی عرض میکنم که بهشون بگید عمل کنند و یا خودتون کمک کنید عمل کنند:

1. اولین مسئله ای که در این زمینه است ارتباط معنویی بیشتر با خداست ،یعنی در طول روز سعی کنید:
الف: نمازهاتون اول وقت.
ب: خواندن روزی دو تا چند صفحه از قرآن کریم.
ج: خواندن زیارت عاشورا در هر روز.
این سه کار رو هر روز انجام بدید و زیارت قبل از خواب شب هم قرآن رو بخونید.حتما و حتما این کار رو بکنید اگر واقعا قصد ترک دارید.

2. با عواملی که باعث می شود تحریک شوید و خود ارضایی کنید مواجه نشوید مثلا ماهواره است اصلا نگاه نکنید فیلم یا اینترنت و...هر چی هست اصلا به سمتش نرید و اگر می تونید از بین ببرید اونها رو که آینده شما رو تباه می کند.لذا از هر چیزی که باعث تحریک می شود دوری کنید مثل لباس تنگ پوشیدن،لخت بودن در حمام،دیدن زنان در تلوزیون یا زنان بد حجاب در بازار و...

3. سعی کنید حتما در طول روز ورزشی سنگین برید و فعالیت جسمی داشته باشید و اجازه ندید که بدن آسوده و آرام باشد لذا حتما یک باشگاهی برید و ورزش کنید که فوائد فراوان دیگری هم دارد.

4. تا خسته نشدی رختخواب نرو و وقتی کامل خوابتون می اومد باید بخوابید که در بستر به فکر گناه نیفتید.

5. در خانه یا محیطی خلوت اصلا تنها نمانید و سعی کنید حتما خارج شوید و در کنار خانواده و یا دوستان باشید

6. خود رو جریمه کنید که هر وقت مرتکب این عمل شدید مثلا روزه بگیرید تا بوسیله این جریمه ها عاملی برای ترک آن شود.

7. ذکر لاحول و لا قوه الا بالله را زیاد بگید مخصوصا زمانی که افکار جنسی به سراغتون میاد.

8. اگر دوستانی هم دارید که ناباب هستند یا ممکنه باعث تحریک شما و شما رو تشویق به گناه کنند حتما دوری کنید و دوستان خود رو از افراد مذهبی ونماز خوان و مومن قرار دهید تا باعث به گناه افتادن شما نشوند.

9. در ضمن با مضرات این کار هم آشنا شویید و مطالعه کنید که استمنا چقدر ضرر جسمی و در موارد مختلف هم این ضرر وجود داردمثلا:
الف: پيامدهاى جسمانى: ضعف چشم و بينايى، تحليل رفتن قواى جسمانى، عقيم شدن و ناتوانى در توليد مثل، پيرى زودرس، ضعف مفاصل، لرزش دست، زشتى چهره و از بين رفتن طراوت صورت.
ب: پيامدهاى روحى و روانى: ضعف حافظه و حواس‏پرتى، اضطراب، منزوى شدن و گوشه‏گيرى، افسردگى، بى‏نشاطى و لذت نبردن از زندگى، پرخاشگرى و بداخلاقى و تندخويى، كسالت دائمى، ضعف اراده.
ج: عوارض اجتماعى: ناسازگارى خانوادگى، بى‏ ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانى در ارتباط با جنس مخالف و همسر، بى‏غيرت شدن، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزت، پاكى، شرافت و جايگاه اجتماعى، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگى مشترك.
اين پيامدها برگرفته از سخنان كساني است كه مبتلا به این مشکل بودند و از اين بيماري رنج و سختي بسياري متحمل شده اند و نظريات علمي و پزشكي نيز آنها را تأييد مي كند.

10. مهمتر از همه این مباحث دوست عزیز ازدواج رو سخت نگیرید و اگر در سنی هستید که موقعه ازدواج هست تعلل نکنید و با توکل به خدا جلو برید و با انتظارات کم ان شالله ازدواج کنید چرا که وقتی انسان به گناه بیفته ازدواج بر او واجب می شود.خیلی از توقعات و رسم و روسوم ها رو کنار بگذارند خانواده ها به راحتی می شود ازدواج کرد.

این ها مواردی بودند که تاثیر زیادی در ترک این عمل دارند ان شالله مطالب رو به دوستتون بدید تا اراده و همت کنند و عمل کنند تا ترک شود و در حین ترک هم اگر باز مشکلی پیش اومد بفرمایید تا کارشناسان محترم سایت کمکتون کنند.

موفق باشید

دستوتون درد نکنه اجرتون با امام زمان(ع) مطالبو به دوستم انتقال دادم امیدوارم ترک کند ولی یه سوال اگر این کارها را انجام داد ولی بعد از یه هفته بازهم استمنا کرد اون وقت چیکار کنم

تنها راهش ازدواج هست ... و گرنه اینی که میگن لباس تنگ نپوشین و از این جور حرف ها همش حرفه ...

سلام

انشاءالله که به یاری خدا هرچه زودتر ترک کنند.

ترک گناهان، مخصوصا گناهای این چنینی که با بخش قوی نفس سروکار داره یه هفته ای صورت نمیگیره!! شاید دوستتون تصمیم جدی بگیرند برای ترک و توبه واقعی هم بکنند ، اما این تازه اول کاره. باید همیشه امیدوار باشه برای ترک. نگاهش همیشه به خدا باشه . بالاخره برای اینکه بتونه بایسته و بره به سمت خدا، بعد از این همه سال گناه، طبیعیه که گاهی بیافته و باشکست مواجه بشه. اما یادش باشه هرگز ناامید نشه! که خدا خودش میگه بنده به سوی من بیا

همراه دوستتون باشید

سلام
مواردي كه جناب شيخ هادي فرمودند خيلي خوبه ومن اين موارد رو به بهترين دوستم ارائه دادم و مدتيه ترك كرده مخصوصابه چند نكته بايد بيشتر توجه كرد:
1-معنويت:البته جناب شيخ هادي كمي تند رفتن به نظر من،اما نماز اول وقت و هرشب بين نماز مغرب و عشاء،يا بعد از اين دونماز يك صفحه قرآن وخصوصا همراه با ترجمه تاثير خوبي داره،كه روي اين مورد دوستم خيلي تاكيد داشت،البته اگر همراه با تفكري هرچند اندك در آيات و پيدا نمودن مصاديق اين آيات در زمان حال نيز تاثير خوبي داره،يعني ببيني مصداق اين آيه در اين دوره و زمونه كيه چيه.
2-دوري از عوامل تحريك كننده:چيزي كه خود من رو هم يه مقداري اذيت مي كنه پوشيدن لباساي تنگ خصوصا شلوار تنگ هست،بنابراين بر خلاف اظهار دوستمون نپوشيدن اين لباسا تاثير داره و ازدواج راه حل نهايي و عدم تحريك يك راه جلوگيري وموقتي است.
3-ورزش خواب به موقع عدم تنهايي:ورزش باعث تخليه انرژي اضافه و نشاطي ميشه كه انسان رو نسبت به ناراحتي هاي جسمي پس از خود ارضايي پشيمون مي كنه،وتنها نبودن هم خيلي مهمه وبگين هروقت خواست خود ارضايي كنه مثلا با شما تماس بگيره با هم صحبت كنين يا با هم برين بيرون قدم بزنين.
4-حين استمنا يا خود ارضايي به عواقب پس از آن فكر كنه و ببينه آيا ارزشش رو داره كه دچار بيماري ها جسمي و البته روحي بشه،يه چيز مهمي كه من روي دوستم زياد كار كردم يادآوري معادوقيامت بود به نظر من اگه يه كتاب در مورد معاد خصوصا كتاب«سرنوشت ارواح در برزخ» كه به صورت داستان هست رو به ايشون هديه كنيد تاثير خوبي مي زاره،با خوندن اين كتاب كه تاكيد مي كنم داستانيه رعشه به بدن انسان از انجام هر گناهي ميفته!!!
آهان يه چيز مهم،اگه بتونين ايشون رو با يه شهيدي كه خيلي باصفاست و كراماتي از آن شهيد نقل شده آشنا كنين خيلي عاليه الان دوست من با يه شهيدي كه ارتباط زيادي با جوونا داره خيلي دوست شده خداييش هرچيزي كه تو اين كتاب زندگي نامه شهيد نوشته داره مو به مو اجرا مي كنه،بهش مي گي چرا اين كارو مي كني مي گه شهيد تورجي زاده گفته،البته ما بهش مي گيم تورجي جون!!!به هر حال همين شهيد تورجي زاده با بچه هاي اصفهان وكردستان،خصوصا مجردا خيلي ارتباط داره ومشكلات ازدواج خيلي ها رو حل كرده كتاب زندگي نامشو حتما بگيريد.
يه موضوع ديگه اينه كه بهش يادآوري كنين بابت خود ارضايي چقدر اعتماد به نفس و روابط اجتماعيش خراب شده.
خلاصه اين دوست من الان بعد ترك هم از لحاظ درسي رشد خوبي داشته،هم ديگه به بهونه دردهاي جسمي از مدرسه فرار نمي كنه،هم كلي روابطش با همكلاسيا خوب شده هم اين كه الان بعد از دوسال دوباره شروع كرده به ورزش حرفه اي،اسطوره اي بود تو ورزش،در همه رشته ها مهارت داشت اما تو اين دوسال دائم مي گغت پام دستم و.......... درد ميكنه و كنار مي كشيد ضمن اين كه قيافه و سيكل جسمش هم خيلي ريخته بود به هم اما الان دوباره به قول معروف داره رو مياد.
خوب من از منبر ميام پايين:Nishkhand::khandeh!: والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته:Gol::Mohabbat:

برای اینکه کسی عادتش را ترک کند تنها راه موثر ایجاد انگیزه ی کافی برای ترک آن عمل است!
میتونید او را از ضررهای پزشکی این امر بترسانید! مثلا اینکه بچش معلول به دنیا میاد و یا رابطه ی موفقی با خانم ایندش نخواهد داشت تا جایی زن میتواند شوهرش را طلاق دهد....
داشتن یک رابطه ی خوب و یک فرزند سالم انگیزه ی خوب و کافی برای ترک خود ارضایی است!

البته این راه به شرطی جواب میدهد که دوست شما حداقل تا یک الی دو سال آینده بتواند ازدواج کند! اگر امیدی به ازدواج نداشته باشد هرگز جوابگو نیست!

سلام
راه کارهای گفته شده همگی موقتن (جز ازدواج یا ازدواج اسمش و نبر). مگه میشه مثلا با ارایه راه کار یکنفر رو مجبور کنی ک دیگه غذا نخوره . شاید بتونی مجبورش کنی کم غذا بخوره ولی کافی ولو ناخودآگاه رنگ یا بوی غذا بش بخوره .
بخشی از غریزه جنسی جسمی هست یعنی بستگی ب سن به صورت یک سیکل (ساعت بدنی هر فرد ) تکرار میشه .

سلام خسته نباشید
بسیار متشکر از اسک دین خوبم من مشتری محصولات نر ام افزاری بودم جذب شدم

یچ وقت فک نمی کردم یه انجمن به طور رسمی درباره خود ارضایی به این خوبی و گستردگی بحث مکنه
من از حال دیگران خبر ندارم

من از 10 سالگی دچار این اعتیاد شدم .. و متاسفانه بخاطر بسته بودن جو خانواده من تا 17-18 سالگی از کبیره بون این گناه اطلاعی نداشتم
من تقصیر را گردن مادرم که همیشه حتی الان از پاسخ دادن به سوالاتی که من نمی تونم از غیر مادرم بپرسم مثل بیماریهای زنانه و غیره فرار میکرد بنندازم
زیرا که ..گرچه من از گناه و حرام بودن این عمل اطلاعی نداشتم اما وجدان در عذاب بود و حس میکردم که نباید این کار انجام بشه

موارد کی ذکر شده بود مهتمرین رشد نافرم وبد جنسی است
اما من بلاخره در طی 3 سال تهذهیب نفس یواش یواش موفق شدم که ترک کنم
راهکار هایی که اینجا داده شده بود را من ندانسته اعمال میکردم اما
چیزی زمان وسوسه شدن کمکم میکرد تا کاملا منصرف بشود ترس از خدا بود علم به این دارم که خدا روبرو - پشت سر حاضر است و این فکر منو به لرزه میاره
و کمک میکنه تا ذهن و جسمم را بالجبار مشغول به کاری کنم که جمع شدن انرژی در اندام جنسی که باعث وسوسه من میشه را کم و کم و از بین ببرد

هرکسی اینو خواند جان مادرش بدونه من واقعنی 3 ساله این کارو نکردما بنده آبرو دارم :khandeh!: بر محمد و آل محمد ..... صــــــــــــــــــلـــــــــوات یادتون نره

فکر می کنم تنها راه رهایی داشتن اراده قوی و فرار از موقعیتهای تنهایی و گناه آلود باشد.

سلام
آقای كريمی تمام نظرات دوستان بسيارارزشمندند
امامن پيشنهادمی كنم اين دوسخن ارزشمندوبسياربسيارحياتی رابادوستتان درميان بگذاريدودرموردآنها باهم بحث كنيد
به اوبگوييداين جملات رامكرراً درذهن خودوياباصدای بلندتكراركند،كه زندگی مرامتحول كرده است
اين سخن اززبان استادعزيزوبزرگوارم دكتروين دابليو.دايرمی باشد

«اساس وشالوده ی هرعمل يك انديشه است»
«توهمانی كه می انديشی»

من شخصاً نمی دانستم كه افكارمااينقدردرشكل دادن كارهاواتفاقات زندگيمان مؤثراست اماحال ديگربعدازهزاران بارتجربه به آن يقين پيداكرده ام
اورامطلع كنيدكه مراقب افكارش باشد
حتی اگرواقعاً آدم پايه ای است می توانيدايميلش رابه من بدهيدوياايميل بنده رابه اوبدهيدتاباهم صحبت دوستانه ای داشته باشيم
خلاصه می توانيدبه حقيراعتمادكنيد،چراكه من ازتوبه كنندگانم ،شايدبه قضيه بيشترمسلط باشم

اينم ازايميلم

خدمت به خلق مايه ی بس آرامش ونشاط است

[="#4169e1"]

morteza313;353548 نوشت:
اين سخن اززبان استادعزيزوبزرگوارم دكتروين دابليو.دايرمی باشد «اساس وشالوده ی هرعمل يك انديشه است»
«توهمانی كه می انديشی»

این سخن هم از زبان استاد عزیز من دکتر علی ابن ابی طالب هزار و چهارصد سال قبل تر از دکتر دایر شما مییاشد:

امام علی (ع):

مراقب افکارت باش که گفتارت می شود

مراقب گفتارت باش که رفتارت می شود

مراقب رفتارت باش که عادت می شود

مراقب عادتت باش که شخصیت می شود

مراقب شخصیتت باش که سرنوشت می شود[/]

asad;353558 نوشت:

این سخن هم از زبان استاد عزیز من دکتر علی ابن ابی طالب هزار و چهارصد سال قبل تر از دکتر دایر شما مییاشد:

امام علی (ع):

مراقب افکارت باش که گفتارت می شود

مراقب گفتارت باش که رفتارت می شود

مراقب رفتارت باش که عادت می شود

مراقب عادتت باش که شخصیت می شود

مراقب شخصیتت باش که سرنوشت می شود

مرحبابرادر
زنده بادشيعيان علی

الحق كه زندگی وسخنان تمام رهبران ،اسطوره هاوالگوهای تاريخ بشريت برای كسانی كه ميل به جاودانگی واتصال به منشأخلقت دارند ،حاوی نكات بسياربسيارارزشمنديست

موضوع قفل شده است