آسیب های ازدواج موقت در پسرهای مجرد

تب‌های اولیه

81 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

شما دوستان روی مفاهیم دارید بحث میکنید ، چه فایده ؟؟؟ الان من شرایط ازدواج موقت رو دارم اما از کجا پیدا کنم؟ کاشکی تئوری نبود اینا ! الان من اسیر وسوسه هستم چیکار کنم؟

به خدا پناه ببر

fagatbakhodabash;294243 نوشت:
fagatbakhodabash;294243 نوشت:

قطعا باید به خدا پناه برد اما وقتی راه حل ندارید حداقل به این هم معترف باشید خوبه.

:Sham:سلام دوست من . اول به خدا پناه میبریم بعد شیطان را از خودمون دور میکنیم .میدونم حالا میگی نمیشه . ولی همه چیز شدنی است. اصلا بهش فکر نکن و خودتو سرگرمه چیزای دیگه کن .هر چی بهش فکر کنی بیشتر میاد به فکرت . .نکته :کسی که نمازش رو اول وقت بخونه هیچ وقت اون جوری نمیشه.
نکته بعد :هر کسی که هوسش خیلی بالاست .تو این دوماه از ماه حسین علیه السلام .این کارو نکنه .:Sham:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:hamdel:یا حسین شهید
:hamdel:

انگار دست خود فرد هست ارضا شدن و یا نشدن ؟ این میل طبیعی هست و باید به یه نحوی ارضا بشه و اصلا کلا زن و مرد به وسیله همدیگه و با ه بودن به ارضای جسمی و روحی میرسند انگار مثلا یارو فکر میکنه میگه خیلی خوب این ماه این کار رو نکنم بندازم ماه بعد این غریضه هست و فشار میاره به روح و جسم

محمد صادق;9173 نوشت:
عوذبالله ایراد به خود حضرت امیر وارد می شه چون حدیث داریم که خود امام علیه السلام هم متعه انجام داد.

لطفا در نقل احادیثی بویژه از این قبیل بسیار دقت کنید!یک عده بخاطر موضعگیری علیه عمر این کارها را به پیامبر و امام علی نسبت داده اند

اگر میگویید انسان باید حداقل یکبار در زندگی ازدواج موقت کنه خب زنی که شوهر داره و تا حالا ازدواج موقت نکرده باید چکار کنه؟طلاق بگیره بره متعه شه برگرده؟خودتون حاضرید دختر یا خواهرتونو به ازدواج موقت درآرید؟حاضرید دخترتونو به کسی بدید که متعه میکنه؟!!یه کم فکر کنید!اگه ازدواج موقت خوب بود علما این کار رو میکردند.ازدواج موقت یه سمه.بزرگترین آسیبش اینه که شاهد نمیخواد.خیلی مردا از زنها سو استفاده میکنن.(شاید دلیل اینکه شاهد نمیخواد اینه که اگه کسی با کسی کاری کرد بعدا بتونه بگه باهاش صیغه کرده بودم و زناکار حساب نشه).حالا اگه اون زن بدبخت بچه دار شد و مرد زد زیرش چی؟بخصوص قدیما که آزمایش نبوده!
یه آسیب دیگه مقایسه همسر بعدی(یا فعلی) با اون زن موقته!وقتی شما زنی بگیری که در قبالش هیچ مسوولیتی نداشته باشی،وقتی مجبور نباشی باهاش زیر یه سقف زندگی کنی،وقتی مجبور نباشی خرجشو بدی...و فقط در اوقات خوشی باهاش باشی ازش لذت بیشتری میبری و اونو با همسرت مقایس میکنی!
از ازدواج موقت قراره بچه ای بدنیا بیاد که قراره پدر و مادرش با هم زندگی نکنن.
خدا عمل زناشویی رو برای این آفریده که آدما ازدواج کرده و مسوولیت پذیر بشن و اینطوری رشد کنن!نه اینکه فقط لذت ببرن!بعلاوه هرکس(مخصوصا خانمها)هدفش از برقراری میل جنسی زیاد شدن محبتش نسبت بطرف مقابل یا محبت طرف مقابل نسبت به خودش هست.یا اینکه اساسا انسان با کسی ارتباط جنسی برقرار میکنه که دوستش داشته باشه!اما این نوع رابطه قراره ادامه نداشته باشه و بعد اینها با هم ناحرم باشن و زن بره پی زنگیش(یاشلید ازدواج کنه)و مرد بره پی زندگیش!درحالیکه ممکنه همدیگرو دوست داشته باشن!!!!خب این چه کاری عقد دایم بخونن!و اگه شرایطش رو ندارن شرایط عقد رو برای مدتی محدود کنن!مثلا بگن تا ۵ سال زن حق نفقه نداشته باشه!

اینقدر برای ترویج ازدواج موقت تبلیغ میکنن که آدم شک میکنه که یعنی واقعا مردا اینقدر غیرقابل کنترل هستن؟در اینصورت با حیوان چه فرقی دارن؟ببخشید این لفظ رو استفاده کردم،خودم موافق این نیستم که مردا نمیتونن خودشونو کنترل کنن!برای تبلیغ ازدواج موقت میگن اسلام بن بست نداره و...خب شما دارید به مردها تلقین میکنید که کنترل این مساله خیلی سخته و اگه ازدواج موقت نبود این یه بن بست بود.پس با این حساب کسی که هیچی پول نداره که حتی متعه کنه به بن بست رسیده!اما قرآن میگه و کسانی که نمیتونن ازدواج کنن تقوا پیشه کنن!پس طبق نص قرآن مردها میتونن این مساله رو کنترل کنن!

یا مثلا طبق فتوای فقها اگر مردی در سرزمین کفر(مثل ژاپن) بود و هیچ اهل کتابی نیافت باید صبر کند...این میشود بن بست(با حساب شما).یا فرض کنید مردی بعلت بیماری نمیتواند ازدواج کندیا غلامی که اربابش به او اجازه ازدواج نمیدهد و شدیدا نیاز دارد!...از این بن بستها خیلی بیشترش برای زنها وجود دارد.مثلا زنی که شوهرش همیشه در سفر است.یا زنی که شوهرش در برقراری رابطه جنسی او را آماده نمیکند.یا شوهرش هر ۴ ماه یکبار به او سر میزند و او خیلی بیشتر نیاز دارد(که از نظر علمی وجودش ثابت شده) یا زنی که بهرحال شوهرش به او ظلم میکند و از او کناره گرفته و او نمیتواند ثابت کرده و طلاق بگیرد.یا زنی که از شوهرش متنفر است و....

همه اینها بن بست است؟خیر!امتحان الهی است!ازدواج موقت برای این نیست که تا میل جنسی پیدا کردی بروی و خود را ارضا کنی!ازدواج موقت نکردن از کردنش بهتر است!شاید ازدواج موقت یک حکم اجتماعیست که زناکاران بیایند و شکلی به روابط خود بدهند و زنا کمتر شود و یا اینکه کسی به کسی تهمت نزند.یا مثلا به این علت که یک عده از این امتحان موفق بیرون نمیآیند و یا این فشار آنها را از زندگی معمولی باز میدارد این حکم را گذاشته اند که امنیت در جامعه بیشتر شود.وگرنه همین فرد با این فشار اگر در ژاپن باشد باید خود را کنترل کند.پس ازدواج موقت یک حکم اجتماعی است.....چه اینکه بعضی مراجع هم گفته اند این حکم فقط برای موارد خیلی خاص است:مثلا یک عده سرباز در جنگ به آنها فشار میآید و اگر عموم آنها نتوانند صبر کنند ممکن است جنگ به شکست منجر شود...پس این یک راه حل برای کنترل جنگ است.

نیایید اینقدر به جوانان تلقین کنید میل جنسی یک چیز بسیار بزرگ است که کنترلش ممکن نیست!بیایید چشم پاک بودن و حیا را آموزش دهید!کسیکه چشم خود را از نامحرم بپوشاند هیچوقت به این مشکل برنمیخورد!اما اینطور که تلقین میکنید بسیاری از افراد چشم پاک هم وسوسه میشوند بروند اینکار را بکنند!

سلام
یکی از دوستان مخالف بفرمایند به چه دلیل و مدرکی به خود اجازه می دهید حلال خداوند متعال را حرام کنید؟؟؟
یعنی نعوذ بالله خداوند نمی دانسته و یک سم مهلک برای جامعه را مباح کرده؟؟؟
بهتر نیست بگوییم الان عرف جامعه نمی پسندد؟؟؟
یعنی در واقع عرف جامعه زنا را بسیار راحت تر و پاک تر از صیغه می داند. این واقعیت جامعه ماست. این دیدگاه عرف جامعه است که مشکل دارد نه این حلال خداوند که راه نجاتیست از جهنم زنا.
دوستان عزیز چرا به جای انتقاد از عدم آمادگی امکانات برای ازدواج دایم و مناسب جوانان، بر روی حرام کردن حلال الهی تاکید دارید؟؟؟؟
به نظر شما برای یک پسر مجرد به بلوغ جنسی رسیده ولی هنوز هیچ سرمایه و پولی ندارد که ازدواج دایم کند و شاید حتی به بلوغ عقلی لازم هم نرسیده باشد یا یک فرد مطلقه (چه مرد و چه زن) که هنوز آمادگی روحی برای ازدواج دائم مجدد را به هر علتی ندارد و نیاز شدید جنسی به دلیل زندگی سابقش دارد باید زنا کند؟؟؟ این که تفکر عمر است!!!
البته بنده حقیر به شدت با صیغه بازی آقایان متاهل به هر دلیل و علتی مخالفم و برایم توجیه ناپذیر می باشد.
لطفا چشمهایتان را بر روی واقعیات جامعه باز کنید...

majid-torabi;301581 نوشت:
لبته بنده حقیر به شدت با صیغه بازی آقایان متاهل به هر دلیل و علتی مخالفم و برایم توجیه ناپذیر می باشد.

من هم به شدت با صیغه بازی آقایان متاهل به هر دلیل و علتی مخالفم و برایم توجیه ناپذیر می باشد.

توجیه ناپذیر بودن یک مساله دلیل نمیشود با آن مخالفت کنیم.باید به آسیبهایش فکر کنیم.

majid-torabi;301581 نوشت:
عنی در واقع عرف جامعه زنا را بسیار راحت تر و پاک تر از صیغه می داند.

چرا اینطور تلقین میکنید که همیشه فقط دو راه وجود دارد:صیغه و زنا!راه سومی هم هست که دستور صریح قرآن است:عفت پیشه کردن!در قرآن آمده کسانیکه نمیتوانند ازدواج کنند عفت پیشه کنند!...حالا شما بیایید بگویید منظور از ازدوج هم دایم است،هم موقت!خب پس کسی هست که حتی ازدواج موقت هم نتواند کند!آن شخص باید چکار کند؟...قرآن گفته عفت پیشه کند!...خب پس کسیکه نمیتواند ازدواج دایم کند همانکاری را کند که آنکس که نمیتواند ازدواج موقت کند باید انجام دهد!!!طبق گفته قرآن صبر کردن و کنترل شهوت ممکن است!یعنی مرد آنقدرها هم که میگویید ضعیف نیست!
بعلاوه الآن روشهای مختلف علمی برای کنترل شهوت آمده که میتواند به دکتر مراجعه کند!
majid-torabi;301581 نوشت:
و شاید حتی به بلوغ عقلی لازم هم نرسیده باشد

باید صبر کند!اگر بچه دار شد چی؟بخصوص زمانهای قدیم که راه جلوگیری کمتر بوده،فکر میکنید بزرگان پسران کم سن را به این کار تشویق میکردند؟حتی الآن هم اسن روشها خیلی مطمئن نیستند.بویژه اینکه آن پسر هنوز به بلوغ عقلی نرسیده،ممکن است خیلی نتواند(یا نخواهد) از این روشها استفاده کند...بالاخره بجه است دیگر!
بیایید شرایط ازدواج دایم را سبک کنید!اگر کسی آمادگی ندارد فعلا عقد کند و سر خانه و زندگی نروند!شرط هم کنند که تا مدتی معین میتوانند سر خانه و زندگی نروند.
ازدواج برای آرامش است!چه کسی با صیغه به آرامش میرسد؟

سلام
دوستان عزیز ما اینجا برای واکاوی و بررسی ازدواج موقت اینجا هستیم یا برای انکار آن؟؟؟
آیا قبول دارید در اسلام و شیعه خداوند متعال صیغه را حلال فرموده است یا نه؟؟؟
آیا می توان حلال خداوند متعال را حرام یا حرامش را حلال کرد؟؟؟
در ضمن ما در زمان حال زندگی می کنیم نه گذشته که آزمایشات پزشکی نبوده است.

اگرچه ازدواج موقت حلال شمرده شده و در شرایطی به عنوان راه حل مطرح میشود ولی نمیتوان آسیبهای آنرا نادیده گرفت .
یک استاد و آسیب‌شناس اجتماعی گفت: ازدواج‌های موقت می‌توانند زمینه‌های بروز جرم و خشونت رادر جامعه پدید آورند به طوری‌که اکثر خلاف‌کاران حاصل ازدواج‌های موقت و صیغه‌ای در کشور هستند.
امان‌الله قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با طرد ازدواج‌های موقت در کشور تاکید کرد: ازدواج‌های موقت آسیب‌های فراوانی به جامعه وارد می‌کند که اولین آسیب‌ اصلی، مبهم بودن سرنوشت فرزندان حاصل از چنین ازدواج‌هایی است چرا که در جامعه و خانواده از مقبولیتی برخوردار نیستند.
او افزود: این فرزندان ناخواسته و یا حاصل از پدران چند‌زنی، در بزرگ‌سالی با جامعه کینه‌ورزی می‌کنند چرا که حتی نامشان در شناسنامه پدر هم ثبت نشده است تا حامی داشته باشند.
این آسیب‌شناس اجتماعی یادآور شد: حتی اگر نام این فرزندان در شناسنامه پدر ثبت شود نیز نمی‌توانند دربزرگسالی از هویت ملی و اجتماعی برخوردار باشند.
قرایی‌مقدم با بیان اینکه جامعه از گذشته‌های دور نسبت به زنان صیغه‌ای و ازدواج‌های موقت روی خوش نشان نداده تصریح کرد: زنان صیغه‌ای از قدیم مورد بی‌مهری، توهین و سرزنش قرار گرفته‌اند. چرا که به اعتقاد عموم مردم زن و بچه صیغه‌ای با زن رسمی تفاوت دارد.
به گفته قرایی‌مقدم راه‌کار امروز معضل ازدواج جوانان رواج ازدواج‌های موقت نیست و هرگز نباید تصور کرد که پوشش دادن رفتارهای جنسی جوانان با ازدواج‌های موقت امکان‌پذیر است چرا که با این راه‌حل اشتباه، از چاله درمی‌آییم و می‌افتیم درون چاه بزرگ‌تر.
این استاد دانشگاه و آسیب‌شناس مسایل اجتماعی، ازدواج موقت را پاک کردن صورت مسئله و کاستی‌های اصلی پیش روی جوانان دانست و عنوان کرد: باید با حل مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان آنها را به سمت ازدواج‌های ثابت و رسمی سوق دهیم چرا که هیچ مردی تمایلی به ازدواج موقت ندارد مگر اینکه تنوع‌پرست و یا بیمار باشد.

به اعتقاد نعمت احمدی ،وکیل دادگستری ،ازدواج موقت مساله ای قانونی است که در مذهب شیعه هم آمده است. با این حال نتیجه ای که ترویج آن در جامعه به بار می آورد آن نتیجه ای نیست که هدف شارع بود. نتیجه این ترویج جز بی بندوباری برای مردان متمکن نیست.» این کار باعث سستی ارکان خانواده ها می شود. با نگاهی به آمارهای طلاق میتوان دید که بر اساس این آمارها، اعتیاد نخستین دلیل و خیانت، که ناشی از ازدواج موقت مردان است، دومین دلیل طلاق در ایران است.
احمدی تاکید می کند: «اگر جوانی موقعیت ازدواج داشته باشد که نمی رود ازدواج موقت کند. این طرح نه تنها تاثیری در ازدواج جوانان ندارد، بلکه به ابزاری قانونی برای سودجویی مردان هوسران تبدیل می شود و بنیان خانواده ها را متزلزل می کند.»

با تشکر از تارک دنیا عزیز
پس فهمیدیم که ازدواج موقت حلال است و حلال خداوند متعال را هم کسی نمی تواند حرام کند.
این حلال را هم خداوند متعال قرار داده و نظر شخصی یک استاد و جامعه شناس اصلا در آن تاثیری ندارد، گرچه تاکید بر اینست که انسان صبر پیشه کند ولی اگر شهوات زیاد بود و فرد خودسازی نکره بود چه؟؟؟ باید زنا کند یا صیغه؟؟؟
واقعیت جامعه الان ما اینست که به دلیل بی بند و باری و فساد رایج در دنیا، برخی افراد در داخل کشور تحت تاثیر قرار گرفته و به سوی آن پیش می روند. این بی بند و باری ها باعث شده جوانان مجرد تحت فشار شدید غرایض جنسی باشند و چون امکان ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادی ندارند به سمت ارضا شدن از راههای خلاف شرع بروند. پس بهتر است صیغه کنند تا زنا کنند.
اگر این مسئله را باور ندارید لطفا در خیابان های شهرتان قدم بزنید خصوصا تهران و شهرهای بزرگ!!!

هرکس حلال خدا حرام بداند ............مشکل علمی وعقلی دارد اگرچه درجه دکترا نیز داشته باشد

میشود بگویید ازدواج موقت چه فرقی با دوست دختر-دوست پسری غرب دارد؟

اگر منظورتان خواندن صیغه عقد است،اکثر غربیها بعلت اینکه دین خاصی ندارند صیغه ای برای ازدواج نمیخوانند.یعنی صیغه آنها همین تعهدشان است...که این به دین خودشان حلال است.

اگر منظور دادن مهریه است،آنها در ازدواج دایمشان هم مهریه ندارند.بعلاوه،مرد به زن هدیه میدهد.

اگر منظورتان عده نگهداشتن است،این حکم مال اسلام است.غربیها برای وفات یا طلاق هم عده ندارند.

اگر منظورتان تعهد است،آنها تعهد دارند:اگر یکی از آنها ببیند شریکش با یکی دیگر است عصبانی میشود.در آنجا علاوه بر اینکه زن در برابر مرد تعهد دارد،مرد هم در برابر زن تعهد دارد(که البته شما نمیپسندید).لطفا نیایید بگویید آنها خیانت میکنند...خب ایرانیها هم خیلی بهم خیانت میکنند.مساله این است که در هردو حالت این کار بد حساب میشود.برخلاف آنچه تبلیغ میکنند در غرب در یک زمان با چندنفر بودن چیز خوبی نیست...

خب پس چرا اینقدر به غربیها گیر میدهیم؟چرا بنیان خانواده در آنجا متزلزل است؟چرا بچه ها افسرده هستند؟چرا آنجا گرایش به ازدواج کم شده؟چرا طلاق زیاد شده؟

[="Tahoma"]
به نام علی اعلی

سلام

از کلیه کاربران محترم که در این بحث مشارکت داشتند تشکر می کنم

ولی عنوان تاپیک در ارتباط با فلسفه ازدواج موقت و یا بحث در حلیت و حرمت اون نیست

بلکه جناب امیدوار ، در مورد اینکه این نوع ازدواج با اینکه در مورد حلیت اون هیچ بحثی نیست اما برای افراد مجرد مشکلات و پیامدهایی داره.

پست اول این تاپیک رو مطالعه کنید: http://www.askdin.com/post9023-1.html


ضمن اینکه جناب صدیق هم اشاره داشتند که:

صدیق;9118 نوشت:

اصل تشریع ازدواج موقت توسط شارع مقدس بر اساس حکمت و مصلحت و برای مواقع ضرورت است.


ممنون میشم که در موضوع مورد بحث، صحبت کنید

بحثهایی مثل فلسفه و علت تشریع این نوع ازدواج و یا علت حلال بودن و یا حرام بودن اون رو می تونید در تاپیکهای مرتبط به خودش بحث کنید.

از اینکه این نکات رو رعایت می کنید صمیمانه سپاسگزارم

یا علی:Gol:

حاج علی;302211 نوشت:

به نام علی اعلی
سلام
از کلیه کاربران محترم که در این بحث مشارکت داشتند تشکر می کنم
ولی عنوان تاپیک در ارتباط با فلسفه ازدواج موقت و یا بحث در حلیت و حرمت اون نیست
بلکه جناب امیدوار ، در مورد اینکه این نوع ازدواج با اینکه در مورد حلیت اون هیچ بحثی نیست اما برای افراد مجرد مشکلات و پیامدهایی داره.
ممنون میشم که در موضوع مورد بحث، صحبت کنید
بحثهایی مثل فلسفه و علت تشریع این نوع ازدواج و یا علت حلال بودن و یا حرام بودن اون رو می تونید در تاپیکهای مرتبط به خودش بحث کنید.
از اینکه این نکات رو رعایت می کنید صمیمانه سپاسگزارم

یا علی:gol:

با تشکر از جناب حاج علی بزرگوار برای تذکر موضوع بحث و مشخص نمودن محدوده آن

نمیدانم که در این گونه بحث ها تاپیکی تحت عنوان" آسیبهای ازدواج موقت در زنان "هم وجود دارد یا نه ولی باید به عنوان آسیبی که هر دو گروه را شامل میشود ذکر کرد که نکته مهمی که بسیاری از مردان درباره ازدواج موقت نمی‌دانند، تفاوت نگاه و انتظار زنان و مردان از رابطه با یکدیگر است که در «نظریه‌ راهبردهای جنسی» به خوبی تبیین شده است.
از نظر تکاملی ثابت شده است مردان به دنبال پیوندهای کوتاه مدت با زنان هستند و زنان از مردان رابطه‌ای درازمدت و عاطفی می‌خواهند. مرد می‌خواهد با زنی که به تازگی با او برخورد کرده است ارتباطی نزدیک و گذرا برقرار کند، اما زن تا مردی را به مدت طولانی نشناسد و به او دل نبندد حاضر به برقراری چنین ارتباطی با او نیست.» . از این رو می‌توان گفت گرچه در ازدواج موقت هم مرد و هم زن لذت می‌برند، اما برای مرد بسیار آسان و راحت است که پس از مدتی همسر موقت خود را رها کند و سراغ زن دیگری برود. ولی برای زن که علاوه بر ارتباط جنسی، وابستگی‌ عاطفی پیدا کرده و فکر زندگی همیشگی با همسر را در سر می‌پروراند سخت دشوار است که با تمام شدن مدت عقد، مرد را رها کند یا بگذارد که او دل به فرد دیگری ببندد.

برخی از مردان جوان نمی‌دانند که برای زنان، متعه در سخن و تعهد آغازین خلاصه نمی‌شود بلکه هر چه زمان می‌گذرد، آنان با به کارگیری راه‌های گوناگون از‌جمله،‌ خواهش، التماس، تهدید، افشاگری تا توطئه می‌کوشند از عقد موقت، ازدواجی دائم و رسمی بسازند که تضمینی برای آینده باشد.
در جامعه ای که تعداد افراد مجرد زیاد است مشکل تنها ازدواج موقت نیست بلکه آنچه جوانان راآزار میدهد نبود شرایط برای ازدواج دائم است.

بسیاری از افراد ازدواج موقت میکنند و مدام آن را تمدید میکنند.پس از مدتی دیگر آن صیغه را نمیخوانند.خسته شده اند از صیغه خواندن.یعنی بدون خواندن صیغه با هم ارتباط برقرار میکنند.میگویند ما که با هم هستیم و میدانیم که در قبال هم تعهد داریم...

سلام
یکی از آسیب هایی که در ازدواج موقت پسران مجرد امکان بروز دارد اینست که فرد در صورت تکرر ازدواج موقت و با افراد مختلف دچار تنوع طلبی شده و پس از ازدواج دائم نیز دنبال صیغه برود.
باید توجه کرد که مجردها این حلال الهی را باید به جا و مواقع ضرور و هنگام خطر گناه استفاده کنند و در صورتیکه امکان ازدواج دائم دارند، به هیچ عنوان از آن استفاده نکنند زیرا خداوند متعال بنیاد مستحکم و پایدار خانواده را بسیار دوست دارد.

[="Blue"]به نام علی اعلی

سلام

تارک دنیا;302437 نوشت:

نمیدانم که در این گونه بحث ها تاپیکی تحت عنوان" آسیبهای ازدواج موقت در زنان "هم وجود دارد یا نه


بله، این تاپیک: http://www.askdin.com/thread9240.html[/]

سلام
کسی نگفته ازدواج دائم بده و همه قبول داریم که در اولویت قرار داره ولی اگر شرایطش وجود نداشت مثلا برا یه دانشجو بی کار که خودش هم در خودش توانایی اداره زندگی نمیبینه چه برسه به مادر پدر طرفین کسی که هنوز اون عزت نفسی که لازمه برا ازدواج پیدا نکرده ولی شهوتش اونه میکشه به گناه و توانایی ایستادن در مقابل این رو هم نداره . . .
نمیشه سوئ استفاده بعضی از مردای هوسران گذاشت پای دین اونی که زن داره و صیغه میکنه شاید بتونه سر خودشو کلاه بزاره ولی هر آدم عاقل میفهمه این صیغه اون صیغه مورد بحث ما نیست!
خیلیها از مشکلات بچه دار شدن گفتن حالا مگه قراره کسی با صیغه بچه دار بشه؟

7tir;311943 نوشت:
گفتن حالا مگه قراره کسی با صیغه بچه دار بشه؟
ممکنه

از نظر من چند مشکل اساسی رو بوجود میاره
یک:تنوع طلبی رو بوجود میاره که حتی بعد از ازدواج هم همین طور ادامه خواهد داشت در صورتی که درست نیس
دو:باعث می شه که ادم حتی بعد از ازدواج حتی یه دوره کاری هم که داشته باشه نتونه تحمل کنه یعنی قدرت تحمل گرفتن ازش سلب می شه و حتی واسه مسافرت هم باید صیغه کنه
سه:یه نوع وابستگی شدید بوجود میاره
چهار:درسته که ممکنه یه نوع ارامش موقت نسبی بوجود بیاره ولی اگر برای مدتی شرایط صیغه واسش پیش نیاد هم ارامشه ازس سلب می شه هم اینکه بخاطر همون وابستگی ممکنه کارهای نادرست دیگری انجام بده چون ترک وابستگی واسش سخته و نمی تونه بدون صیغه هم عمل کنه
پنجم:رو احساساتش تاثییر صد در صد داره بنوعی احساساتش رو در طی چندین صیغه بطور کامل به قسمت های مختلفی از افراد مختلف تشکیل می ده و ممکنه در اینده به بیماری چند شخصیتی احساسی مبتلا بشه
ششم:ممکنه دروغ زیاد بگه هم به خانواده خودش که هیچی نیس هم به افراد بعدی که قراره صیغه کنه بگه هیچ وقت صیغه نکرده و..حتی به همسر اصلی خودش چرا که همسرش قطعا قبول نخواهد کرد و ما می دانیم دروغ چه گناه بزرگیست

به نام خالق جهان
بنده براین عقیده ام
که خوبی یابدی عمل بر دست انسان است چون ازدواج موقت برای افرادی که توانایی ازدواج دائم ندارند لازم است البه درصورتی که ازدواج برانان واجب گردد
درضمن اصل ازدواج موقت مستحب است اما بنا به گفته ی امام صادق اگر بر دختر باکره مشکلی ایجاد کند که نتواند ازدواج مجدد کند نهی شده است اما به هر حال یک سخن می ماند ارتباط باگناه در محضر خدای یا ارتباط حلال با رضایت خدای
من نتجه گیری را به شما می سپارم الله بصیر

سلام به همه دوستان
من کتاب ازدواج موقت شهید مطهری رو کامل مطالعه کردم

شاید کمی در مورد بد نبودن این قضیه قانع شدم و استدلالاتشون قانع کننده بود
نظرات اکثر شما عزیزان رو هم در تاپیک چرا ازدواج موقت مورد پذیرش افکار عمومی نیست خوندم چه آقای محمد صادق که مدافع این قضیه بودن و چه نارنج که تقریبا مخالف بودن و واقع بین چون هم اجتماع رو میدیدن و هم احکام و نظر کارشناس های محترم .
اما اگر این طوری که شما در این تاپیک میفرمایید آسیب هایی برای دختر و پسر داشته باشه چرا تو اسلام اومده؟
و چرا حتی خود مسلمون ها قبول ندارن؟
کدوم خانواده ای به ازدواج موقت فرزندش رضایت میده؟
بعد هم کدوم پسر مجردی با وجود شرایط سختی که برای ازدواج دائم وجود داره وقتی شرایط ازدواج موقت فراهم باشه دست به ازدواج دائم میزنه؟
کدوم پدری راضی میشه دخترش رو به عقد موقت پسری در بیاره؟
چرا این قدر روایات متفاوت اند؟
حتی خود کارشناس های محترم هم تو این قضیه نظرات مشابهی ندارند
تکلیف چیه ؟
من فکر میکنم به خاطر این مسائلشه که اجتماع به این موضوع اهمیتی نمیده پس چرا راجع به دیگر احکام این طور نیست؟
اینا همه به خاطر اینه که هیچ کس نمیاد درست رفع ابهام کنه

این سوالا و خیلی سوالای دیگه که تو ذهنم میاد باعث میشه با وجود این که حرفای شهید مطهری رو قبول دارم نسبت به ازدواج موقت نگاه خیلی بدی داشته باشم .
بعضی وقتا پیش خودم فکر میکنم اگه عرف ما این اجازه رو میداد ما با کشور های غربی که روابط جنسی رو اصل قرار میدن دیگه چه فرقی داریم ؟

حس خدا;336313 نوشت:
کدوم پدری راضی میشه دخترش رو به عقد موقت پسری در بیاره؟
هیچ خانواده. قرار نیست که دختر باکره صیغه کنیم. برای صیغه زن بیوه باید باشه.
حس خدا;336313 نوشت:
کدوم خانواده ای به ازدواج موقت فرزندش رضایت میده؟
خونواده ای که اسلام رو قبول داره.

نمیشه قسمتی از اسلام رو بگیریم و قسمتشو قبول نکنیم. این کار عمری ها و سنی ها میشه که آخرشم از بوی بهشتم محروم شدن.

مشتاق فاطمه(س);336352 نوشت:
هیچ خانواده. قرار نیست که دختر باکره صیغه کنیم. برای صیغه زن بیوه باید باشه.خونواده ای که اسلام رو قبول داره.
اولا دوست عزیز برای صیغه موقت زن بیوه و دخنر باکره فرقی نمیکنه اصلا یکی از فلسفه های صیغه موقت ارضای تمایلات جنسی کسانی است که شرایط ازدواج ندارن مثل محصلان
بعدم در سخن بله راحته که بگید خانواده ای که اسلام رو قبول داره ولی چه قدر واقعیت داره؟

نمیشه قسمتی از اسلام رو بگیریم و قسمتشو قبول نکنیم. این کار عمری ها و سنی ها میشه که آخرشم از بوی بهشتم محروم شدن.


من هم کاملا موافقم میگم اگه جز دستورات اسلامه و خوبه پس چرا هیچ بهایی بهش داده نمیشه همه ایراد ازش میگیرن؟

@ حس خدا
کی ایراد میگیره؟ هرکی ایراد بگیره کافره. چون ازدواج جزو دستورات دینیه

مشتاق فاطمه(س);336420 نوشت:
@ حس خدا
کی ایراد میگیره؟ هرکی ایراد بگیره کافره. چون ازدواج جزو دستورات دینیه

یعنی شما واقعا میتونید منکر این قضیه بشید ؟
که مردم ما حتی دین دارهاشون با ازدواج موقت مخالفن .
الان ما تو یه جامعه دینی زندگی میکنیم که حتی آدمایی که این قضیه رو قبول دارن و کم هم هستن به زبون قبول دارن نه در عمل .
بقیه که جای خود دارد که تنها کاری که میتونن بکنن اینه که چون حکم دینی هست باهاش مخالفت نکنن ولی قبول هم ندارن.
اصلا خود روحانیون و متخصصان دینی چرا زیاد وارد این قضیه نمیشن یا تبلیغ نمیکنن اینم یکی از احکام دینی هست مثل نماز یا روزه ؟
پس معلوم میشه که همه فقط حرف میزنن .


این سوالا و خیلی سوالای دیگه که تو ذهنم میاد باعث میشه با وجود این که حرفای شهید مطهری رو قبول دارم نسبت به ازدواج موقت نگاه خیلی بدی داشته باشم .
بعضی وقتا پیش خودم فکر میکنم اگه عرف ما این اجازه رو میداد ما با کشور های غربی که روابط جنسی رو اصل قرار میدن دیگه چه فرقی داریم ؟

با سلام
به نظر بنده:
اول بگم که اگه یه چیز به نظرمون بد جلوه کنه اثبات نمی کنه که حتما اون چیز در اصل بده
بعدش هم ما باید سر خوب یا بد بودن ازدواج موقت خیلی بحثی نداشته باشیم برای مثال مثل اینه که سر خوب یا بد بودن مسواک زدن در اسلام بحث کنیم که یکی میگه برا دندونا مفیده یکی دیگه میاد اینو نقض می کنه.بحث ما باید بر سر این باشه که برا چی این نوع ازدواج در عوام و در فرهنگ مردم مسلمان ما بد نشان داده می شود و برای برگرداندنش به روال عادی آن مثل دوره خود پیامبر ( ص )چی کار کنیم.در قسمت آخر در جواب به شما دوست عزیز:اولا ما همیشه و در همه چیز که نباید با غربی ها فرقی داشته باشیم اینو مد نظرت داشته باش مثل این که اونا بچه دار میشن ولی ما نباید...
ثانیا: اگه بر فرض، عرف اجازه ازدواج موقت رو به ما میداد و جزء فرهنگ جامعه می شد آیا میشه از این نتیجه گرفت که ما روابط جنسی رو اصل قرار دادیم؟
ثالثا: فرق ما با جامعه غربی در وهله اول اینه که ما به دستور خدامون عمل می کنیم نه به فرمایش هوس و شهوتمون،همچنین فرق دوم این که اونا برا این کاراشون شرط و قانونی ندارن و نامحدودن ولی ما قانون و ارزش ها و احکامی در این رابطه داریم که محدود کننده هستند و حق تصرف اونو نداریم.و ...

حس خدا;336467 نوشت:
روحانیون و متخصصان دینی
اتفاقا من خیلی هارو میشناسم درین امر دارن تبلیغ میکنن اما عده ای نامسلمان دیگر نمیذارن. مثه قضیه قمه زنی. چرا باید امر مقدس و زینبی قمه زنی در کشور علوی بطور مخفیانه اعمال بشه؟
موضوع قفل شده است