کتاب آیین شوخی و قوانین خوشی: (آپلود مجموعه كتاب هاي اين تاپيك)

تب‌های اولیه

1238 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[=B Morvarid]عروس گناه آلود و اذن شوهر

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]اگر زني تمايل داشته باشد به مراسم عروسي‌اي برود که در آن رقص زن براي زن و موسيقي لهوي هست آيا براي شوهرش که اذن خروج همسرش به دست اوست لازم است شرعاً ممانعت از رفتن کند؟ اگر زن و فرزندان برود گناهي بر شوهر هست؟
[=B Mitra]آيت الله خامنه اي:[=B Mitra]در فرض سئوال مرد مي­تواند مانع از رفتن زن به مجالس مورد اشاره شود و اگر اين کار را نکند نهي از منکري که وظيفه اوست انجام نداده و گناهکار است.[1]

[=Calibri][1] . امام خميني،توضيح المسائل،احکام امر به معروف و نهي از منکر ؛ استفتاء از دفتر آيت الله خامنه اي در قم (7746666-0251). رک نرم افزار احکام روان شناختی، انجمن نرم افزار سایت اسک دین دات کام.

[=B Morvarid]معناي ريبه و تلذذ

[=B Morvarid][=Trafic Mazar]سؤال: [=Trafic Mazar]مقصود از «ريبه» و «تلذذ» در رساله‏هاى مراجع چيست؟[=B Morvarid]
[=Trafic Mazar]منظور از «ريبه»، ترس افتادن به گناه و حرام است و منظور از «تلذذ» همان لذت جنسى است.
[=Trafic Mazar]اگر نگاه به ديگرى با يكى از اين دو مشخصه همراه باشد، از نظر شرع مقدس حرام مى‏گردد.
[=Trafic Mazar]گاهى انسان تنها به جهت لذّت بردن به زن نگاه مى‏كند؛ بى‏آنكه بترسد به گناه كشيده شود و گاهى نگاه از روى لذّت نيست؛ بلكه ترس آن است كه به دنبال آن گناهى انجام گيرد و مقدمه ارتكاب حرام گردد. اين دو نوع نگاه حرام است.
[=Trafic Mazar] گاهى ممكن است كه نگاه به زن توأم با دو عنوان ياد شده باشد؛ در اين صورت گناه آن شديدتر است.[=Calibri][1]

...........................
[=Calibri][1] . آيت اللّه مكارم، استفتاءات، ج‏1، س‏825؛ امام خمينى، آيت اللّه فاضل، آيت اللّه مكارم، آيت اللّه نورى، تعليقات على‏العروة (النكاح)، م‏27؛ آيت اللّه صافى، هداية العباد، ج‏2، (النكاح) م‏27؛ آيت اللّه سيستانى، منهاج‏الصالحين ج‏2، (النكاح) م‏12. به نقل از احكام نگاه و پوشش، سيد مجتبي حسيني، ص135.

[=Trafic Mazar]آميزش در ايام شهادت
[=Trafic Mazar]سؤال: [=Trafic Mazar]نزديكي و آميزش با همسر در شب يا روز شهادت معصومين عليهم السلام چه حكمي دارد؟

[=Trafic Mazar]همه مراجع معظم تقليد:[=Trafic Mazar] حرام نيست ولي در صورتي كه ضرورت ندارد، بهتراست احترام كنيد و اين کار را به زمان ديگري بيندازيد[=Trafic Mazar].[=Calibri][1]

********

[=Trafic Mazar]عروسى در محرم
[=Trafic Mazar]سؤال: [=Trafic Mazar]آيا مراسم عقد و عروسى در ماه محرم حرام است؟
[=Trafic Mazar]همه مراجع معظم تقليد: [=Trafic Mazar]برگزارى اين نوع مراسم، اگر توام با معصيت و يا هتك حرمت حضرت سيدالشهد عليه‏السلام نباشد، اشكال ندارد؛ ولى در آن هيچ نوع بركتى نيست و سزاوار است كه مسلمانان غيرتمند سعى كنند اين‏گونه مراسم را در ماه‏هاى ديگر و ايام متناسب با خود برگزار كنند.[=Calibri][2]

*******
[=Trafic Mazar]آرايش در محرم
[=Trafic Mazar]سؤال: [=Trafic Mazar]آيا در ماه محرم اعمالى مثل بندانداختن و رنگ كردن موها و آرايش زن اشكالى دارد؟
[=Trafic Mazar]همه مراجع معظم تقليد: [=Trafic Mazar]اگر توأم با معصيت و يا هتك حرمت ايام عزادارى حضرت سيدالشهدا(ع) نباشد، اشكال ندارد؛ ولى سزاوار است كه مسلمانان غيرتمند، سعى كنند اين‏گونه مراسم را در ماه‏هاى ديگر وايام متناسب با خود برگزار كنند؛ چرا كه امام صادق(ع) مى‏فرمايد: خداوند شيعيان ما را رحمت كند كه در شادى ما شاد ودر ايام حزن مامحزون هستند و مسلم است كه ايام محرم، ايام حزن پيشوايان دينى ما است.[=Calibri][3]

........................................
[=Calibri][1] . سایت احکام دات پرسمانی دات کام، نهاد رهبری در دانشگاه ها.
[=Calibri][2] . سایت احکام دات پرسمانی دات کام، نهاد رهبری در دانشگاه ها.
[=Calibri][3] . سایت احکام دات پرسمانی دات کام، نهاد رهبری در دانشگاه ها.

[=Trafic Mazar][=B Morvarid]تماشاي شعبده

[=Trafic Mazar]سؤال: [=Trafic Mazar]شركت در مجالس عروسى كه در ضمن آن عده‏اى شعبده بازى مى‏كنند، چيست؟ آيا مشاهده آن جايز است؟
[=Trafic Mazar]آيات عظام امام خمينى، فاضل و نورى:[=Trafic Mazar] [=Trafic Mazar]شركت در اين گونه مجالس (كه داراى غرض عقلايى است ) حرام نيست و اگر در وسط مجلس شعبده بازى انجام گيرد، اگر مشاهده آن باعث تأييد گناه كار شود، جايز نيست و بايد مجلس را ترك كند.
[=Trafic Mazar]آيت الله صافى:[=Trafic Mazar]
[=Trafic Mazar]شركت در اين گونه مجالس حرام نيست و اگر در وسط مجلس شعبده بازى انجام گيرد، اگر مشاهده آن باعث تأييد گناه كار شود، جايز نيست و بايد مجلس را ترك كند.
[=Trafic Mazar]آيات عظام تبريزى، سيستانى و وحيد:[=Trafic Mazar]
[=Trafic Mazar]اگر عنوان حرامى بر آن مترتب نشود، مانند ضرر رساندن به مؤمن، مشاهده آن اشكال ندارد.
[=Trafic Mazar]آيات عظام بهجت، خامنه‏اى و مكارم: شركت در اين گونه مجالس حرام نيست و اگر در وسط مجلس شعبده بازى از نوع حرام آن انجام گيرد، اگر مشاهده آن باعث تأييد گناه كار شود، جايز نيست و بايد مجلس را ترك كند.[=Times New Roman][1]

[=Calibri][1] . احكام ازدواج، سيدمجتبي حسيني، ص93.

[=B Morvarid]رقص کودک ممیز
[=B Morvarid]سؤال: رقص كودك مميّز در مجالس زنان يا مردان، اعم از اينكه پسر باشد يا دختر، چه حكمى دارد؟

[=B Morvarid][=B Mitra]خامنه‏اى: [=B Mitra]كودك غيربالغ چه پسر و چه دختر تكليفى ندارد ولى سزاوار نيست افراد بالغ او را تشويق به رقص كنند.
[=B Morvarid][=B Mitra]بهجت: [=B Mitra]کودک قبل از سن بلوغ تکلیفی ندارد، اما بزرگ­ترها نباید مشوق آن‌ها باشند.[=B Morvarid]
[=B Mitra]صافی گلپایگانی: [=B Mitra]هرگونه رقص حرام است، مگر رقص زن برای شوهر خود تنها.
[=B Mitra]فاضل لنکرانی: [=B Mitra]به­طور کلی رقص، نوعاً منشا فساد و از بین رفتن شرم و حیا است و احتیاط در ترک رقص است.
[=B Mitra]مکارم شیرازی: [=B Mitra]فقط رقص زن برای همسرش جایز است.
[=B Mitra]نوری همدانی: [=B Mitra]همه نوع رقص اشکال دارد، مگر رقص زن برای شوهر.[=Calibri][1]

[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra] . آیت­الله خامنه­ای، اجوبه الاستفتائات، س1175؛ آیت­الله بهجت، استفتائات، ج4، س6392؛ آیت­الله صافی گلپایگانی، جامع الاحکام، ش1021؛ آیت­الله فاضل لنکرانی، جامع المسائل، ج1، ش1737؛ آیت­الله مکارم شیرازی،استفتائات جدید، ج1، س534؛ آیت­الله نوری همدانی، استفتائات،ج2، س574. نیز رک [=B Mitra]رساله نه مرجع سوال 127،ص 118.

[=B Morvarid]گردش با نامزد خود[=Times New Roman]

[=B Roya]سؤال:[=B Roya] [=B Roya]گردش رفتن با نامزد خود كه هنوز عقد نكرده، چه حكمى دارد؟[=B Roya]
[=B Roya]آیت الله بهجت:[=B Roya] [=B Roya]با ساير نامحرم‌ها فرقى ندارد.[=B Roya][=Times New Roman][1][=B Roya]

[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra] . آیت الله بهجت، استفتائات، معاشرت با جنس مخالف، س722.

[=B Morvarid]رقص زن بین زنان

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]آيا جايز است زن در ميان زنان برقصد؟ و اگر جايز نباشد، حكم نشستن زنان در تالارها و در چنين مجالسى چگونه است؟
[=B Mitra]آیت­الله بهجت:[=B Mitra] [=B Mitra]در صورتى كه اگر جمع نشوند نمى­خوانند و نمى­رقصند؛ پس جمع شدنشان كمك بر اين عمل است و اگر اين عمل حرام است، كمك به آن هم، كمك بر گناه است.[=Times New Roman][1]

[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra] . آیت­الله بهجت، استفتائات، ج 2، س1805.

[=B Morvarid]تالار عروسی و رقص زن

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]حكم نشستن زن در تالارها و مجالس عروسى چيست؟ در صورتى كه خانمى مشغول رقص باشد؟
[=B Mitra]آیت­الله فاضل لنکرانی:[=B Mitra] احتياط در عدم حضور در مجلس رقص است.[=Times New Roman][=Times New Roman][1][=B Mitra]
[=B Mitra]تذکر: اینجا مراد احتیاط واجب است.

[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra] . آیت­الله فاضل لنکرانی، جامع المسائل، ج1، ش1739

[=B Morvarid]تشويق رقاص

[=B Mitra] سؤال: [=B Mitra]در برخي مجالس عروسي، بعضي به عنوان تشويق با عنوان ديگر، پول در دهان رقاص می‌گذارند. آيا پرداخت پول به اين صورت شرعاً حلال است يا حرام؟ و آيا رقاص مالک اين پول می‌شود و تصرف او چگونه است؟
[=B Mitra]خامنه­اي: [=B Mitra]اگر مجلس گناه باشد و پرداخت پول موجب تأييد و ترويج گناه گردد، جايز نيست هر چند گيرنده، آن را مالک می‌شود و تصرفش بدون اشکال است.
[=B Mitra]مکارم شيرازي: [=B Mitra]اين کار جايز نيست و پول رقص حرام است.
[=B Mitra]صافي گلپايگاني: [=B Mitra]پرداخت حرام و رقاص هم مالک مي­شود.
[=B Mitra]بهجت: [=B Mitra]اگر به جهت رقص به او می‌دهند اشکال دارد و مالک نمي­شود.
[=B Mitra]سيستاني: [=B Mitra]رقص به احتياط واجب جايز نيست و پول هم اگر به عنوان اجرت عمل او باشد، به احتياط واجب مالک نمی‌شود.
[=B Mitra]فاضل لنکراني: [=B Mitra]به طور کلي رقص نوعاً منشأ فساد و از بين رفتن حيا است و احتياط در ترک رقص و عدم حضور در مجلس رقص است..[=Calibri][1]

[=B Mitra][=Calibri][1][=Calibri][=B Mitra] [=B Mitra]. سید محسن محمودی، مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج2، ص22و23.


[=B Morvarid]رقص‏ محلی

[=B Mitra] سؤال: آيا رقص محلى در عروسى‏ها جايز است؟ شركت در اين مجالس چه حكمى دارد؟
[=B Mitra]خامنه­ای: [=B Mitra]اگر رقص به­ گونه‏اى باشد كه باعث تحريك شهوت شده ويا مستلزم فعل حرام يا ترتّب مفسده‏اى باشد، جايز نيست و شركت در مجالس رقص هم اگر به عنوان تأييد كار حرام ديگران محسوب شود و يا مستلزم كار حرامى‏باشد جايز نيست و در غير اين صورت اشكال ندارد.
[=B Mitra]بهجت: [=B Mitra]رقصیدن زن در مجالس زنان و یا مرد در مجالس مردان اشکال دارد و احتیاط واجب در ترک است و شرکت در این مجالس اگر سبب تشویق یا کمک کردن به آن‌ها نباشد، حرام نیست.
[=B Mitra]صافی گلپایگانی: [=B Mitra]هرگونه رقص حرام است، مگر رقص زن برای شوهر خود تنها.
[=B Mitra]فاضل لنکرانی: [=B Mitra]به طور كلى رقص نوعاً منشأ فساد و از بين رفتن حياء است و احتياط در ترك رقص و عدم حضور در مجلس رقص است.
[=B Mitra] مکارم شیرازی: فقط رقص زن برای همسرش جایز است.
[=B Mitra]نوری همدانی: [=B Mitra]رقصیدن و شرکت در مجالس رقص اشکال دارد. [=Calibri][1]

[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra] . آیت­الله خامنه­ای، اجوبه الاستفتائات، س1166؛ آیت­الله بهجت، استفتائات، ج4، س6359؛ آیت­الله صافی گلپایگانی، جامع الاحکام، ش1021؛ آیت­الله فاضل لنکرانی، جامع المسائل، ج1، ش1737؛ آیت­الله مکارم شیرازی،استفتائات جدید، ج2، س534؛ آیت­الله نوری همدانی، استفتائات،ج2، س573. نیز رک [=B Mitra]رساله نه مرجع سوال 121.[=B Mitra]

[=B Mitra]

[=B Morvarid]كف زدن و رقص

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]كف زدن و رقص، چه حكمى دارد؟
[=B Mitra]آیت الله جوادی آملی:[=B Mitra]كف زدن بيهوده است، ولى حرام نيست. رقص زن براى شوهر اشكالى ندارد و در مجالس زنانه نيز در صورت عدم ترتب اثر گناه، جايز است.[=Calibri][1]

[=Calibri][1] . آیت الله جوادی آملی، استفتائات، ص91.

[=B Morvarid]برپایی مجلس عروسی در روزهای شهادت معصومین(علیهم السلام)

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]برپایی مجلس عقد یا عروسی در ایام لیالی شهادت ائمه معصومین(علیهم السلام) و راه اندازی کاروان‌های شادی که موجب هتک حرمت این ایام و مناسبت‌ها می‌شود چه حکمی دارد؟
[=B Mitra]خامنه­ای: [=B Mitra]اگر موجب توهین و هتک باشد اجتناب لازم است.
[=B Mitra] بهجت(ره): [=B Mitra]در صورت صدق عنوان هتک، حکم آن نزد متشرعه واضح است.
[=B Mitra] مکارم شیرازی: در فرض مسئله حرام است.
[=B Mitra]صافی گلپایگانی: [=B Mitra]این گونه حرکات مناسب دوستان اهل بیت (علیهم السلام) نیست، مومنین باید از آن به پرهیزند.
[=B Mitra]سیستانی: [=B Mitra]جایز نیست.
[=B Mitra] تبریزی (ره): [=B Mitra]تزویج و عقد و عروسی در ایام سوگواری ائمه معصومین(علیهم السلام) برکتی ندارد و راه انداختن کاروان شادی در کوچه و خیابان در آن ایام جایز نیست و همین در غیر ایام سوگواری هم که معرض فساد است جایز نیست.[=Calibri][1]

[=B Mitra]

[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra] . سید محسن محمودی مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج 2، ص 49 و50.

[=B Morvarid]بوق زدن در خيابان

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]حكم كاروان هاى عروسى كه عروس را با بوق زدن و دست زدن در خيابان ها مى برند چيست؟

[=B Mitra]آیت الله بهجت: [=B Mitra]اگر معرضيّت براى فتنه و فساد دارد، اجتناب شود.[=Calibri][1]

[=B Mitra]آیت الله تبریزی: [=B Mitra]بسمه تعالى حكم دست زدن بيان شد. و بوق زدن، چنانچه مزاحمتى با مردم و استراحت آنان نداشته و مخالف مقررات نباشد، مانعى ندارد، واللّه العالم.[=Calibri][2]

[=B Mitra]آیت الله مکارم شیرازی: [=B Mitra]اين كارها مناسب اهل دين نيست.[=Calibri][3]

[=B Morvarid]كاروان­هاى عروسى

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]گُل كارى كردن ماشين، و بوق زدن در سطح شهر، اگر موجب جلب نظر نامحرم به داخل ماشين، يا باعث اذيّت و مزاحمت مردم شود، چه حكمى دارد؟

[=B Mitra]آیت الله مکارم شیرازی: [=B Mitra]اگر براى مردم توليد مزاحمت كند، اشكال دارد.[=Calibri][4]

[=Calibri][1] . آیت الله بهجت، استفتائات، ج2، س1824.
[=Calibri][2] . آیت الله تبریزی، استفتائات، ج1066.سئوال1061:دست زدن و دايره زدن در مجالس عروسى و غير ان چه حكمى دارد ؟ جواب بسمه تعالى دست زدن فى نفسه مانعى ندارد و دايره زدن جايز نيست , چه در مجالسى عروسى باشد يا در غير ان , واللّه العالم .
[=Calibri][3] . آیت الله مکارم شیرازی، استفتائات ج1، س883.
[=Calibri][4] . آیت الله مکارم شیرازی، استفتائات ج3، س1771.

[=B Morvarid]نشستن در مجالس موسيقى و ترانه

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]در صورتى كه ترك مجلس براى نشنيدن ترانه حرام، مستلزم بى­حرمتى به اهل مجلس و بزرگ ترها باشد، به صورتى كه تا مدت ها ايجاد ناراحتى براى دو طرف كند، تكليف چيست؟
[=B Mitra]آیت الله بهجت: [=B Mitra]نشستن در چنين مجالسى خالى از اشكال نيست و بايد به هر طريق و بهانه اى مجلس را ترك نمود، بلكه در صورت وجود شرايط نهى ازمنكر با رعايت مراتب آن بايد آن ها را از اين عمل نهى نمود.[=Calibri][1]

[=Calibri][1] . آیت الله بهجت، استفتائات، ج2، س1823.

********************

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]شركت نكردن در مجالس عروسى كه نوعاً همراه با لهو و لعب است باعث دشمنى و خصومت بين اقوام و فاميل مى شود، وظيفه چيست؟
[=B Mitra]فاضل لنکرانی[=B Mitra]: [=B Mitra]شركت در مجالسى كه در آن عمل حرام و گناه صورت مى گيرد و انسان نمى تواند نهى از منكر كند، صحيح نيست و اگر علت عدم شركت را بدانند دشمنى و خصومت نمى كنند.[=B Mitra][1]

[=Calibri][1] . فاضل لنکرانی، جامع المسائل، ج2، س750.

[=B Morvarid]تقيّه در مجالس عروسى

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]شركت در مجالس عقد و عروسى كه در آن ها معصيت مى شود، براى جلوگيرى از انزوا و روبرو نشدن با مشكلات اجتماعى و مسخره نكردن ديگران، چه حكمى دارد و آيا در اين مورد مى توان تقيّه كرد و در اين مجالس شركت نمود؟
[=B Mitra]آیت الله بهجت: [=B Mitra]خير، جايز نيست.[=Calibri][1]

[=Calibri][1] . آیت الله بهجت، استفتائات، ج2، س1821.

[=B Morvarid]شركت اضطرارى در مجالس لهو

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]شركت و حضور در مجالسى كه آلات لهو و فحشا و منكر رواج دارد، در موارد اضطرار چه حكمى دارد؟
[=B Mitra]آیت الله بهجت: [=B Mitra]جايز نيست و به هر راه ممكن انسان نبايد به آن جا برود و در صورت ورود بايد خارج شود و موارد اضطرار همانند ساير موارد اضطرار در احكام شرعى است.[=Calibri][1]

[=Calibri][1] . آیت الله بهجت، استفتائات، ج2، س1820.


[=B Morvarid]مجالس لهو و لعب و خورندن غذا

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]آيا شركت در مجالس لهو و لعب فقط براى صرف غذا جايز است؟
[=B Mitra]فاضل لنکرانی[=B Mitra]: [=B Mitra]چنانچه بساط حرام برچيده شده باشد، شركت براى صرف غذا مانعى ندارد.[=B Mitra][1]
[=B Mitra]

[=Calibri][1] . فاضل لنکرانی، جامع المسائل، ج2، س751.

[=B Morvarid]ميزان آشنايى لازم دختر و پسر با همديگر

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]فهميدن بعضى از مسايل بعد از ازدواج توسط همسر، موجب ناراحتى و در بعضى موارد باعث مشكلات جدى مى ‏شود كه زندگى زناشويى را با مشكل رو به رو مى ‏كند، آيا گفتن آن‏ها قبل از ازدواج واجب است؟
[=B Mitra]آیت الله بهجت: [=B Mitra]مواردى كه نگفتن آن‏ها سبب تدليس مى ‏شود، بايد گفته شود.[=Calibri][1]

[=Calibri][1] . آیت الله بهجت، استفتائات، ج1، س7.


[=B Rose][=B Morvarid]خاطرات لباس عروس

[=B Mitra]سلام، يه عالمه حرف تو دلمه، مونده بودم، كي با شما درميون بذارم. امروز روان­شناسي می‌گفت: «حرف و نگرانياي خود رو تو دلتون نگه ندارين و به شكل صحيح برون­ريزي كنين.» نمي­دونم خودش هم می‌فهمید چي مي­گه يا نه. به هرحال حرف خوبي بود؛ چون اين حرفا كه تو دلم تلنبار شده، احساسم رو نسبت به خودم تیره و بد كرده. من رو برا شادي می‌پوشند، اما دَس رو دلم نگذارين كه دلم از دس شما آدما خونه. با شادي و لبخند حرف از من می‌زنین؛ ولي با غیبتا و ندونم کاریاتون قلب سفيدم رو تيره می‌کنین. ديشب وقتي همه خواب بودن حرفایی رو از داماد جوانی شنيدم.
[=B Mitra]او با خدا سخن می‌گفت: «خدايا! من و همسرم رو از مرداب رسم و رسوم غلط حفظ كن. من که مُردم از این تشریفات و خرافات مَردم. اگه می‌دونستم با كف و سوت[=Times New Roman]، [=B Mitra]با این تشریفات و رسوم مزخرف اين همه فشار رواني به من و دیگران وارد می‌شیه، شايد از ازدواج منصرف می‌شدم یا راهم را از بقیه جدا میکردم و بساط عیش و عروسیم رو خودم بدون این مراسم دست و پا گیر میریختم.»
[=B Mitra]قطرات اشكي كه از چشمان این داماد می‌ریخت، هنوز قلبم رو می‌سوزونه. آدمای عاقل كارايي می‌کنن كه عين نادونيه. تازه به ما فخر هم می‌فروشن كه عاقلَن و انسان ناطق. من نمی‌دونم، ولی عده‌ای عقیده دارن: «دیوونه‌ها، ديوونه نيستن و بقیه دیوانه‌ان. دیوونه‌ها وقتي به هم می‌رسن از كاراي مضحك مردم براي هم تعريف می‌کنن و می‌خندن. اصلا اونا از دیدن کارهای دیوانه وار این انسانای عاقل­نما دیوونه شده­ان»
[=B Mitra]گاهي تو دلم مي­گم هرچي شما آدما مي‌كشين حق تونه. حالم از برخي كاراتون به هم مي­خوره اين روزا مشغول نوشتن كتاب فرهنگ عروسيیم. بد نيس، چندتا واژه رو براتون معنا كنم:
جهيزیه: [=B Mitra]اسباب اثاثیه‌ای است كه روي هر كدامش ماركِ "مدي اين خون دل"؛ ([=Calibri][=Calibri]Made in khone del[=B Mitra])دارد.
لباس عروس: [=B Mitra]لباسي است كه بسياري از آدم‌های به ظاهر شاد می‌پوشند و می‌پوشانند. در ظاهر می‌خندند و در باطن به خاطر گرداب تجملات و چشم و همچشمی گريه.
جهيزيه بَرون: [=B Mitra]مراسمي است كه در آن اقلام جهيزه توسط هئت داوران (مهين، شهين و رامين و... )ثبت و فيلم برداري می‌شود.
پاتختي: [=B Mitra]مراسمي است كه آدم‌ها در آن آبروي برخي را با خواندن هدايا می‌برند و كف می‌زنند و كِل می‌کشند. در اين مراسم هدايا با فيلم و ...ثبت می‌شود تا مبادا فردا براي جبران بيشتر بدهند.
عروس كِشون: [=B Mitra]مراسمي است كه در آن داماد بينوا به كسي رو می‌زند تا ماشين شيك و گران قيمت كسي رو كرايه كند و الكي تا چند ساعت خوش باشند. در اين مراسم با هر بوق زدن در نصف شب، نفرين و ناسزای هزاران بيمار و پير زن و پير مرد همراه آنها به هوا می‌رود؛ و به فحش دادن به اجداد آنها، تن مرده‌های عروس داماد در قبر می‌لرزد.
آينه بخت: [=B Mitra]آینه‌ای است كه من (لباس عروس) با این رسومات و تجملات هرچه در آن نگاه كردم جز بدبختي چيزي نديدم.
ماشين عروس: [=B Mitra]اين نوع ماشين، اغلب، نه از عروس است و نه از داماد. ماشين مردم است كه به گل هندونه و نارگيل و...آراسته می‌شود.
مراسم عسل خوراندن: [=B Mitra]شيريني است كه عروس و داماد پس از عقد به هم می‌خورانند تا مزه... كه خوردن را نفهمند.
وليمه: [=B Mitra]غذايي است كه برخي می‌خورند و برخي می‌گویند آي كوفت بخوريد.
شير بها: [=B Mitra]پول زوري است كه زنان شيرصفت از دامادان روبه صفت می‌گیرند.
مطرب: [=B Mitra]كسي است كه آمپر شاديش در اين شب بالا می‌رود و عروس و داماد در گرد شادي او تا چند سال سرفه می‌کنند.
سيسموني: [=B Mitra]اسباب نوزاديي است كه فرزندان بني آدم به زور عرف از غير پدر خود صاحب می‌شوند به گمان من علت اين كه آدمي زاد زياد به حق خودش قانع نيست اين است كه كام او را با سيسموني زور بر می‌دارند نه تربت سيد الشهدا و آب باران.
[=B Mitra]راستی فکر نکنین منِ لباس عروس خشکم و مخالف شادی من با دیوانگی و کم عقلی مخالفم. عاشق یک رنگی و سادگی هستم من دلم لک می‌زنه برم تو عروس‌های مردم روستایی و عشایر اونایی که هنوز ویروس تجملات هارد ذهنشون رو خراب نکرده است.[=Calibri][1]

[=Calibri][1] . محمدحسین قدیری، مثل هاي روان (تمثيل هاي روان شناختي و تربيتي) ، ص 61. همو، ماهنامه خانه خوبان، فروردین 1392، شماره 50و51.


[=B Mitra]*شب شد خورشيد رفت آفتابگردان عاشق به دنبال آفتاب آسمان را جستجو می‌کرد. ناگهان ستاره­اي چشمک زد! آفتابگردان سرش را به زير افکند گل‌ها خيانت نمی‌کنند.
[=B Mitra]* خنده گرفتن حمام اکسیژن و به قولی دویدن درجا است. (پزشک فرانسوی)
[=B Mitra]* امام صادق‏عليه السلام: پيامبر شبي به خانه فاطمه رفت و حسن و حسين با او بودند. پيامبر به آن دو فرمود: «برخيزيد و كشتي بگيريد». آن دو بزرگوار برخاستند و كشتي گرفتند.[=Calibri][1]
[=B Mitra]* خنده به آزادسازی تنش و احساساتی که باعث افزایش استرس می‌شود، بدون استفاده از لغات کمک می‌کند.
[=B Mitra]*رسول اكرم صلى الله عليه و آله : مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.[=Calibri][2]
[=B Mitra]*امام على(ع): شوخى زياد، ارج و احترام را می‌برد و موجب کینه و دشمنى م­شود.[=Calibri][3]
[=B Mitra]*افسردگي كه ارتباط تنگاتنگي با فشار رواني دارد، با تقليل مواد شيميايي نشاط‌انگيز، يعني سروتنين و نور آدرنالين همراه است. ترشح اندروفين بر اثر خنده (يا از راه ورزش) قادر است اثر اين كاهش را خنثي كرده و خنده‌اي از ته دل براي انسان به همراه آورد كه اين نوع خنده، طبيعي‌ترين و دست‌يافتني‌ترين ياريگر بهداشت رواني شناخته شده است.[=Calibri][4]

[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra] . [=B Mitra]امام صادق‏عليه السلام: دَخَلَ النَّبِيُّ ذاتَ لَيلَةٍ بَيتَ فاطِمةَ و مَعَهُ الحَسنُ و الحُسَينُ‏عليهم السلام فَقالَ لَهُما النَّبِيّ‏صلي الله عليه وآله : قُوما فَاصطَرِعا، فَقاما لِيَصطَرِعا. [=B Mitra]بحار الأنوار، ج 103، ص 189.

[=Calibri][2] . اَلمُؤمِنُ دَعِبٌ لَعِبٌ وَالمُنافِقٌ قَطِبٌ غَضِبٌ؛ تحف العقول، ص 49.

[=Calibri][3] كَثرَةُ المِزاحِ تَذهَبُ البَهاءَ وَتوجِبُ الشَّحناءَ؛ غررالحكم، ج 4، ص 597، ح 7126.

[=B Mitra][=Calibri][4][=B Mitra] .[=B Mitra][=Calibri] http://www.namaava.com/psy-smile/183-1388-06-24-10-26-02.html

[=B Morvarid]
[=B Morvarid]
[=B Morvarid]
[=B Morvarid]تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن

[=B Morvarid]به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی

[=b mitra][=B Morvarid]احکام شکموها:ghaza:
[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]آيا شركت در مجالس لهو و لعب فقط براى صرف غذا جايز است؟

[=B Mitra]فاضل لنکرانی[=B Mitra]: [=B Mitra]چنانچه بساط حرام برچيده شده باشد، شركت براى صرف غذا مانعى ندارد.[=B Mitra][1]
:negah:

[=Calibri][1] . فاضل لنکرانی، جامع المسائل، ج2، س751.


آقای وارونه زنش رو بدجوری می زده ؛ از پرسیدن : چی کار کرده که می زنیش؟ می گه: اگه می دونستم که می کشتمش!!

از آقای سرو ساده می پرسن چه جوری بستنی کیم می خوری؟ می گه می ذارمش لای نون، سیخشو می کشم بیرون!

از بچه ی یه خسیس می پرسن : وقتی می روی سر یخچال چی می خوری؟ میگه: کتک!

توی کشور خسیس ها قیمت بلیط اتوبوس از ۲۵ تومان به ۵ تومان می رسه. همه اعتراض می کنند. ازشون می پرسن : چرا اعتراض می کنید ؟ می گن: ما تابه حال وقتی پیاده روی می کردیم ۲۵ تومان به نفع مان می شد ولی حالا فقط ۵ تومان به نفع ما می شه!!

آقای مال دوست میمره رو قبرش مینویسن من مردم ولی مغازه باز است !
×××
آقای دست و دل باز، سوار تاکسی میشه. موقع پیاده شدن راننده بهش میگه: پول خرد ندارم. میگه: به جاش برام بوق بزن!
××××
حیف نون قله اورست رو فتح می‌کنه، ازش می‌پرسن: انگیزه‌ات چی بود؟ میگه: خدا خفه‌اش کنه اونی رو که گفت: اون بالا نذری میدن !!


سه ویژگی بارز افراد خسیس ها
-هر قلوپ نوشابه که می‌خورن به شیشه نگاه می‌کنن ببینن تا کجاش رفته !
-جلوی در وامیستن و به جای اینکه بگن بفرمایین تو، میگن حالا چرا نمیان تو؟
-بستنی لیوانی که می‌خورن حتما درش رو می‌لیسن!!

زمان اعلی حضرت همایونی رحمت الله علی اعدائهم اجمعین به یکی مسئولان وقت متنی دادند در تمجید شاه. در متن آمده بود:«....و شاه سند رقیّت زنان را پاره کرد». او متن را این طور خواند:
و شاه سِندِرقِیت زنان را پاره کرد.
افراد بی سواد تر از او هم می گفتند احسنت به شاه که سندرقیت را پاره کرد.

ماست چکیده
در زمان شاه سرهنگ بی سوادی معلمی را مکلف کرد به او خواندن و نوشتن یاد دهد. روزی معلم برای او املا گفت: سرهنگ ماست را با صاد نوشته بود. معلم نگون بخت زیر آن کلمه خط کشید و نوشت ماست با شین است.
سرهنگ قلدر گفت: چرا نمره کم کرده ای؟ گفت: برای این که ماست با صاد نیست.
سرهنگ بادی به غبغب انداخت و گفت: پدر سوخته این ماستی که با سین است مال شما گدا گشنه هاست. ماستی که ما می خوریم ماصت چکیده است و با صاد است.

[=b mitra]یه روز یه خسیس خواب می بینه به یه فقیر ۱۰۰۰ تومان پول داده . وقتی از خواب بلند می شه میگه: وای عجب کابوسی بود[=calibri][=times new roman]!
[=Times New Roman]
[=B Mitra]قُنَبیت با کلید گوشش رو تمیز می کرده؛ گردنش قفل می کنه[=Calibri]!!
[=Calibri]

[=Calibri]
[=Calibri][=Times New Roman] [=B Mitra]به عقل کل می­گن: فهمیدی زلزله اومد؟ گفت: نه من رو اون ور بود[=Calibri][=Times New Roman].!![=B Mitra]

سرمایی می­ره عروسی ‌‌‌؛ تو عروسی برف شادی می زنن ؛ سرما می خوره!!

××××××××××

یه میخ میره عروسی اکس می خوره بعد اون قدر می رقصه که پیچ میشه


دست و دل باز پول می اندازه توی صندوق صدقات بعد دلش نمیاد از صندوق جدا بشه یه کمی هم بچه اش را سوار می کنه!!

به شلخته می گن: یه میوه ی آبدار و خوش مزه و شیرین نام ببر. می گه: خیار ! می گن: خیار کجاش شیرین و آبداره؟ میگه: یه بار که با چایی شیرین بخوری نظرت عوض میشه!!

[=B Morvarid]سختگیری های بی مورد در ازدواج

[=B Mitra]سؤال:[=B Mitra] [=B Mitra]سختگیری های بیش از حد برخی والدین در مورد ازدواج (مهریه) موجب محروم شدن جوانان از ازدواج و بروز برخی مفاسد می شود آیا عمل والدین چه صورت دارد؟

[=B Mitra]آیت الله خامنه ای : [=B Mitra]والدین در ازدواج نباید سختگیری کنند ولی باید پدر و مادر مصلحت دخترش را در نظر بگیرد.

[=B Mitra]آیت الله مکارم شیرازی: [=B Mitra]اگر سختگیری آنها مفاسد بالا را بجا آورد جایز نیست، و اصولا در امور ازدواج جوانان نباید سختگیری کرد.

[=B Mitra]آیت الله فاضل لنکرانی: [=B Mitra]جایز نیست و نباید به بهانه های واهی مانع ازدواج جوانان شد.

[=B Mitra]آیت الله بهجت: [=B Mitra]در صورت مفاسد حرام است ولی اصل مقدار مهریه هر قدر زیاد باشد از لحاظ شرع انور اسلام منع نشده است.

[=B Mitra]آیت الله صافی گلپایگانی: [=B Mitra]دستور اسلام این است که مهریه و شرایط ازدواج را آسان بگیرید تا برای هر کس که احتیاج به ازدواج دارد ممکن باشد و فرد و اجتماع آلوده به گناه و مفاسد اخلاقی نشود.

[=B Mitra] آیت الله تبریزی: [=B Mitra]اگر شخص صالحی برای خواستگاری دختر بیاید و ازهر جهت مناسب باشد فقط از جهت مالی خیلی مناسب نیست ولیکن قدرت بر تامین معاش دارد چنانچه دختر میل داشته باشد وظیفه پدر این است که ممانعت ننماید.

[=B Mitra]آیت الله سیستانی: [=B Mitra]تعیین مهریه به دست دختر است و باید والدین که نقش راهنما را دارند از افراط و تفریط بپرهیزند.[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra]

[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra] . سید محسن محمودی مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج1، ص 171.

[=B Morvarid]سهولت در امر ازدواج از نظر شرعی

سؤال: برخی خانواده ها برای ازدواج دخترانشان مخارج زیادی را بر داماد تحمیل می کنند مانند برپایی مجلس در تالارها با هزینه ها ی سنگین، و.......به بهانه آبرو داشتن، که از این طریق مخارج کمرشکنی را بر دوش داماد قرار می دهند و او را مجبور به زیر بار قرض رفتن و بسیاری از مشکلات دیگر می کنند تا جایی که او قلبا راضی به این مخارج نیست ولی مجبور می شود. آیا این بهانه ها که به نوعی سد راه ازدواج جوانها می گردد شرعا چه حکمی دارد و در صورت عدم رضایت داماد به انجام این مخارج استفاده از آن چه صورتی دارد؟
[=B Mitra]آیت الله خامنه ای: خانواده ها باید در آسان نمودن امر ازدواج جوانان تلاش کنند و در هر صورت تصرف در خوراکی که داماد در اختیار میهمانان قرار می­دهد بی اشکال است[=Calibri].
[=B Mitra]آیت الله فاضل لنکرانی: ترویج این امور فی نفسه وجهی ندارد و گاهی خلاف شرع است[=Calibri].
[=B Mitra]آیت الله صافی گلپایگانی: واضح است که تکلف در امر ازدواج و غیره مرضی(مورد رضای) شرع مقدس نیست ولی بعد از برگزاری استفاده از مخارج برای مدعوین اشکال ندارد[=Calibri].
[=B Mitra]آیت الله بهجت: می تواند انجام ندهد و با وساطت افراد عاقل طرفین، نوعا مشکل کم می شود[=Calibri].
[=B Mitra]آیت الله مکارم شیرازی: جایز نیست[=Calibri].
[=B Mitra]آیت الله الله تبریزی: این امر احتیاج به تصمیم عمومی دارد و مردم باید بدانند که اگر عمل مزبور سبب شود که عده ای از افراد ضعیف از ازدواج محروم شوند عملشان اشکال دارد و آنچه را که داماد برای عروسی خریده در صورتی که شخص بداند که داماد راضی به تصرف درآن نیست، تصرف در آن به خوردن باشد یا غیر آن جایز نیست[=Calibri].
[=B Mitra]آیت الله سیستانی: داماد ملزم نیست بپذیرد و خانواده عروس شرعا حق ندارد چنین اموری را پس از عقد تحمیل کنند.[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra]
[=B Mitra]

[=B Mitra][=Calibri][1][=B Mitra] . سید محسن محمودی مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج2،، ص 53.

[=B Morvarid][=B Mitra][=B Morvarid]اجبار فرزند به ازدواج

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]آيا پدر و مادر شرعاً مي توانند پسر يا دختر خود را مجبور به ازدواج کنند و در صورت اجبار آيا عقد آنان صحيح است؟

[=B Mitra]آیت الله صافي گلپايگاني: [=B Mitra]در فرض سؤال، اجبار جايز نيست و بدون رضايت زوجين عقد صحيح نيست.

[=B Mitra]آیت الله بهجت: [=B Mitra]نمي توانند و عقد فضولي است.

[=B Mitra]آیت الله تبريزي:[=B Mitra]بيوه و پسر بالغ را نمي توان اجبار کرد و در مورد دختر ازدواج اجباري به مصلحت دختر نيست و پدر در مورد مصلحت ولايت دارد و در مورد بالغه رشيده باکره بنابر احتياط پدر و دختر بايد با هم تراضي کنند.

[=B Mitra]آیت الله مکارم شيرازي: [=B Mitra]البته احترام پدر لازم است ولي اجبار فرزندان جايز نيست.

[=B Mitra]آیت الله فاضل لنکراني: [=B Mitra]خير

[=B Mitra]آیت الله سيستاني: [=B Mitra]نمي توانند..[=B Morvarid][1]

[=B Mitra][=Calibri][1][=Calibri][=B Mitra] [=B Mitra]. سید محسن محمودی، مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج4، ص 57.


[=B Morvarid]بیت المال و هزینه نامتعارف فوتبال

[=B Mitra]سؤال: [=B Mitra]افراد ذوق، استعداد و توانایی مختلف دارند و ورزش ها نیز بسیار متنوع است. متأسفانه با پیروی از غرب بهای زیادی به ورزش فوتبال داده می شود و هزینه های زیادی از بیت المال برای ورزش فوتبال خرج می شود و حق افراد زیادی که تمایل به ورزش های دیگر دارند گرفته می شود. از سویی هم افراد زیادی از مرد و زن و کودک و نوجوان و جوان به تماشا تشویق می شوند تا ورزش.این در حالی است که رشد این ورزش نسبت به کشورهای اروپایی ناچیز است. ورزش نقش مهمی در رشد اقتصادی و معنوی و علمی و اجتماعی دارد و برای افرادی که می خواهند ورزش کنند خیلی هزینه بر است آیا این که هزینه نامتعارف از بین مجموع ورزش ها برای فوتبال در نظر گرفته شود شرعا اشکال ندارد؟ آیا مسئولیت وظیفه ندارد عدالت را در هزینه اموال در ورزش های مختلف بکنند؟ و یا توجه به فواید ورزش هزینه را پایین آورند تا همه راحت بتوانند ورزش کنند؟ آیا مسئولانی که عدالت در تقسیم هزینه بیت المال را رعایت نمی کنند در توجه به همه ورزش ها و همه مردم شرعا گناهکار نیستند؟ چرا یک فوتبالیست باید درآمدهای آن چنانی داشته باشند ولی یک پِژوهش گر یا فرد خلاق وضعیت اقتصادی متوسط هم به زور دارد.

[=B Mitra]آيت الله مکارم شيرازی :[=B Mitra] در حد معقول مانعي ندارد ولي حقوق هاي نامعقولي که معمول شده آن هم از بيت المال جايز نيست.[=B Morvarid][1]

[=Calibri][1] . استفتاء مؤلفان از دفتر آيت الله مکارم شيرازی، کد رهگیری: 210_17_01_92، تاریخ دریافت پاسخ 19/1/1392.

مگه نمی خواستید فایل پی دی اف کتاب تون رو بدید؟ پس چی شد؟

ممنون.

سلام
ممنون از توجه تون
گفتم
کل مطب را که در سایت گذاشتم فایل را می گذارم.
برای تهیه تقویم کمی کار به تأخیر افتاد
80٪ کتاب یا بیشتر را در سایت گذاشتم چیزی نمانده تمام شود
اندکی صبر سحر نزدیک است
در پناه حق

4قانون طلایی
آقایان محترم !اگر میخواهید در زندگی خوشبخت باشید! باید این قوانین را رعایت نمایید:
قانون طلایی اول: باید زنی داشته باشید که در کارهای خانه کمک کند، خوب آشپزی کند، گردگیری کند…
قانون طلایی دوم: باید زنی داشته باشید که سرگرمتان کند، شما را بخنداند، باعث فراموشی غصه شود…
قانون طلایی سوم: باید زنی داشته باشید که بتوانید به او اطمینان کنید و مطمئن باشید هیچوقت به شما دروغ نمیگوید…
قانون طلایی چهارم: باید زنی داشته باشید که در کنارش به آرامش برسید و از بودن با او لذت ببرید…
قانون طلایی پنجم: خیلی خیلی مهم است که این چهار زن از وجود یکدیگر بیخبر باشند!

خود خودشه
آقای زرنگ باشی وقت سربازیش شده بود میخواست یه جوری معاف شود. تصمیم گرفت هرچی می بینه بگه خودشه.
هر کی حرفی می زد می گفت خودش، کسی سئوالی می پرسید می گفت نه این نیست. تو خونه می گفتن زن نان بخر می گفت نه این نیست. مجبور شد برود دفترچه اعزام به خدمت بگیره. بهش گفتن: شناسنامه گفت نه این نیست. گفتن کارت ملی گفت نه این نیست هی گفت نه این نیست نه این نیست تا مأموره کلافه شد.
او را پیش روان پزشک بردن. روان پزشکی داشت روانی میشد چون هر چی می پرسید او یه دم می گفت نه این نیست. تا این که گواهی معافیت او را نوشت و به دست او داد. وقتی نامه را خواند. برق در چشمانش درخشید و داد زد آهان خود خودشه.

حیوانات به علم ریاضی آگاه هستند
از کلاغه بپرس:‌دو دو تا: میگه قارتا
از گنجشگه بپرس: دو سه تا: میگه جیشتا
×××××××××××
گاو تک خور نیست و با مرام است هیچ موقع نمیگه من.همیشه میگه ما

کریستوفر کلمب
اگر کریستوفر کلمب ازدواج کرده بود٬ هیچ گاه قاره امریکا را کشف نمیکرد چون باید به این سوالات همسرش جواب میداد:

- کجا داری می ری؟با کی داری می ری؟چی می ری؟چه طوری می ری؟
- تا تو برگردی من چی کار کنم؟!می تونم منم باهات بیام؟
– راستشو بگو توی کشتی زن هم دارین؟ بده لیستو ببینم!
– حالا کِی برمی گردی؟ واسم چی میاری؟

- تو عمداً این برنامه رو بدون من ریختی٬ این طور نیست؟
– منظورت از این نقشه چیه؟نکنه می خوای با کسی در بری؟
– چه طور ازت خبر داشته باشم؟
– چه می دونم تو اونجا چیکار می کنی؟
- من اصلا نمی فهمم این کشف درباره چیه؟مگه غیر از تو آدم پیدا نمی شه؟
– تو همیشه این جوری رفتار می کنی!خودتو واسه خود شیرینی می اندازی جلو!
– من هنوز نمی فهمم٬ مگه چیز دیگه ایی هم برای کشف کردن مونده؟
– چرا قلب شکسته ی منو کشف نمی کنی؟
– اصلا من می خوام باهات بیام!!!

دفتر خاطرات یک عروس خانم
دوشنبه الان رسیدیم خونه بعد از مسافرت ماه عسل و تو خونه جدید مستقرشدیم.خیلی سرگرم کننده هست این که واسه ریچارد آشپزی می‌کنم .
امروز می‌خوام یه جور کیک درست کنم
که تو دستوراتش ذکر کرده ۱۲ تا تخم مرغ رو جدا جدا بزنین ولی من کاسه به اندازه‌ی کافی نداشتم واسه‌ی همین مجبور شدم ۱۲ تا کاسه قرض بگیرم تا بتونم تخم مرغ‌ها رو توش بزنم .

سه‌شنبه
ما تصمیم گرفتیم واسه‌ی شام سالاد میوه بخوریم . در روش تهیه‌ی اون نوشته بود « بدون پوشش سرو شود » (dressing= لباس ، سس‌زدن) خب من هم این دستور رو انجام دادم ولی ریچارد یکی از دوستاشو واسه شام آورده بود خونه مون . نمی‌دونم چرا هر دو تاشون وقتی که داشتم
واسه‌شون سالاد رو سرو می‌کردم اون جور عجیب و شگفت‌زده به من نگاه می‌کردن.

چهارشنبه
من امروز تصمیم گرفتم برنج درست کنم و یه دستور غذایی هم پیدا کردم واسه‌ی این کار که می‌گفت قبل از دم کردن برنج کاملا شست‌وشو کنین.
پس من آب‌گرم‌کن رو راه انداختم و یه حموم حسابی کردم قبل از این که برنج رو دم کنم . ولی من آخرش نفهمیدم این کار چه تاثیری تو دم کردن بهتر برنج داشت .

پنج‌شنبه
باز هم امروز ریچارد ازم خواست که واسه‌ش سالاد درست کنم . خب من هم یه دستور جدید رو امتحان کردم .
تو دستورش گفته بود مواد لازم رو آماده کنین و بعد اونو روی یه ردیف کاهو پخش کنین و بذارین یه ساعت بمونه قبل از این که اونو بخورین . خب منم کلی گشتم تا یه باغچه پیداکردم و سالادمو روی یه ردیف از کاهوهایی که اون جا بود پخش و پرا کردم و فقط مجبور شدم یه ساعت بالای سرش بایستم که یه دفعه یه سگی نیاد اونو بخوره. ریچارد اومد اون جا و ازم پرسید من واقعا حالم خوبه؟؟
نمی‌دونم چرا ؟ عجیبه !!! حتما خیلی تو کارش استرس داشته. باید سعی کنم یه مقداری دلداریش بدم.

جمعه
امروز یه دستور غذایی راحت پیدا کردم . نوشته بود همه‌ی مواد لازم رو تو یه کاسه بریز و بزن به چاک beat it = در غذا : مخلوط کردن ، در زبان عامیانه : بزن به چاک
خب منم ریختم تو کاسه و رفتم خونه‌ی مامانم . ولی فکر کنم دستوره اشتباه بود چون وقتی برگشتم خونه مواد لازم همون جوری که ریخته بودمشون تو کاسه مونده بودند.
شنبه
ریچارد امروز رفت مغازه و یه مرغ خرید و از من خواست که واسه‌ی مراسم روز یک‌شنبه اونو آماده کنم ولی من مطمئن نبودم که چه جوری آخه می‌شه یه مرغ رو واسه یک‌شنبه لباس تنش کرد و آماده اش کرد .
قبلا به این نکته تو مزرعه‌مون توجهی نکرده بودم ولی بالاخره یه لباس قدیمی عروسک پیدا کردم و با کفش‌های خوشگلش ..وای من فکر می‌کنم مرغه خیلی خوشگل شده بود.
وقتی ریچارد مرغه رو دید اول شروع کرد تا شماره‌ی ۱۰ به شمردن ولی بازم خیلی پریشون بود.
حتما به خاطر شغلشه یا شایدم انتظار داشته مرغه واسه‌ش برقصه.
وقتی ازش پرسیدم عزیزم آیا اتفاقی افتاده ؟شروع کرد به گریه و زاری و هی داد می‌زد آخه چرا من ؟ چرا من؟
هووووم … حتما به خاطر استرس کارشه … مطمئنم …

من گرفتم تو نگیر!!!

زن گرفتم شدم ای دوست به دام زن اسیر !
من گرفتم تو نگیر
چه اسیری که ز دنیا شده ام یکسره سیر !
من گرفتم تو نگیر
بود یک وقت مرا با رفقا گردش و سیر !
یاد آن روز بخیر
زن مرا کرده میان قفس خانه اسیر !
من گرفتم تو نگیر !

نام رستوران

دو تا پیرمرد با هم قدم می زدن و 20 قدم جلوتر همسرهاشون کنار هم به آرومی در حال قدم زدن بودن.
پیرمرد اول: «من و زنم دیروز به یه رستوران رفتیم که هم خیلی شیک و تر تمیز و با کلاس بود، هم کیفیت غذاش خیلی خوب بود و هم قیمت غذاش مناسب بود.»
پیرمرد دوم: «اِ… چه جالب. پس لازم شد ما هم یه شب بریم اونجا… اسم رستوران چی بود؟»
پیرمرد اول کلی فکر کرد و به خودش فشار آورد، اما چیزی یادش نیومد. بعد پرسید: «ببین، یه حشره ای هست، پرهای بزرگ و خوشگلی داره، خشکش می کنن تو خونه به عنوان تابلو نگه می دارن، اسمش چیه؟»
پیرمرد دوم: «پروانه؟»
پیرمرد اول: «آره!» بعد با فریاد رو به پیرزنها: «پروانه! پروانه! اون رستورانی که دیروز رفتیم اسمش چی بود؟!!!»

استاد و شاگرد

استاد: وقتی بزرگ شوی چه میکنی ؟
شاگرد: عروسی

استاد: نخیر منظورم اینست که چی میشوی ؟
شاگرد: داماد
استاد: او ه ه ،منظورم اینست وقتی بزرگ شوی چی حاصل میکنی ؟
شاگرد: زن
استاد: احمق ، وقتی بزرگ شوی برای پدر و مادرت چه میکنی ؟
شاگرد: عروس میگیرم
استاد: لعنتی ، پدر و مادرت در آینده از تو چی میخواهد ؟
شاگرد : نوه استاد!

موضوع قفل شده است