آيا الله همان مردوك است

تب‌های اولیه

107 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

فريدون;303577 نوشت:

اگر در منبعی كه گذاشتم دقت كنيد، چندين‌بار واژهء fear بمعنی ترس برای مردوك آمده است. برای نمونه:
In his mind, reverential fear of marduk... Came to an end
در انديشه‌اش به ترس از مردوك ... پايان داد.

ربطی به مردوک ندارد ،
بین دیگر خدایان نیز رایج بوده ...
رویدادنامه نویسی بابلیان نکات مشابه زیاد داشته ،
خدایان دیگر نیز "ترس " ایجاد می کردند یا به اصطلاح ترساننده بودند!!

نبونید می گوید :
[indent]چنین بود سخن مردوک، سرور بزرگ و سـیـن، تابناک پر فروغی از سرای والای آسمانی و جهان زیرین زمینی که فرمانش باطل‌شدنی نیست. من از فرمان شکوهمند آنان دچار ترس شده بودم. من نگران بودم و دلواپسی در چهره‌ام هویدا بود. چون من مسامحه‌کار نبودم، نه سهل‌انگار و نه بی‌دقت.
[/indent] اینجا "سین" هم به کلکسیون خدایان بیافزایید !!

فريدون;303577 نوشت:

يهوديان علاقهء زيادی دارند كه نامهای كهن را برای خويش مصادره كنند! مانند قبر دانيال نبی در شوش. اين در حاليست كه اصلا دانيال نبی شخصيت تاريخی ندارد كه بخواهد قبر هم داشته باشد. افرائيم و... نيز بهمچنين!

کتیبه شلمنصر سوم چه ربطی به دانیال نبی دارد ؟!
اصولا نوشته های آن هم به سود عهد عتیق نیست !!!
پس اتهام شما بی هوده و بی ربط است ...

bozorgmehr;304235 نوشت:
گويا از پرستش ارت و آناهيتا و ميترا و اومانوس به دستور پادشاهان ايران مانند خشايار و اردشير اول و دوم و سوم بي اطلاع هستيد.

اومانوس؟!
خشايار؟! كساني كه هيچ آگاهي از متون باستاني ندارند خشارياشا را خشايار مينويسند، اومانوس كه بماند.
بگمانم بتازگي با ايزدهاي ايراني آشنا شده‌ايد. ارت و اناهيتا و ميترا ايزد هستند نه يزدان! باز آنكه ايزدهاي ايراني مانند خداهاي يوناني نبودند كه با هم بجنگند يا زنان يكديگر را بربايند! من نمي‌دانم اين خدايان يوناني چگونه خدائي هستند كه نمي‌توانند براي خودشان زن بيافرينند و زنان يكديگر را مي‌دزدند؟!
نقل قول:
و باز اصلاً به گوشتان نرسيده است مزخرفات خانواده اهورامزدا (!) را ؛

خواهش مي‌كنم مانند بچه‌هاي سر راهي آتني و مقدوني صحبت نكنيد. هرودت شما گفته است ايرانيان براي خدايانشان(!!) مانند يونانيان خصوصيات بشري درنظر نمي‌گرفتند! همين اندازه كه نويسنده‌اي مانند هرودوت اين مطلب را فهميده شاهكار است وگرنه آن نويسندگان در حد و اندازه‌اي نبوده‌اند كه بين خدايان و ايزدها فرق ببينند.

نقل قول:
بايستي برايتان بگويم که "ازنيک کلبي" از مورخان بزرگ ارمني که سده 5 ميلادي مي زيست مي نويسد

به روباه مي‌گويند شاهدت كيست مي‌گويد دمم! اخوي! مسيحيان كه انديشه‌هاي يوناني و رومي در سر داشته‌اند كه نمي‌توانند برداشت درستي از ديگران داشته باشند. آن زمان كه هيچ، امروز هم برداشتشان نادرست است. مثلا نيچه اغلب برداشت خودش را گفته است نه گفتار اشوزرتشت را (در كتاب چنين گفت زرتشت).
نقل قول:
برادر بنده چيزي را به سخره نگرفته ام ؛ ارداويراف ترياک و هروئين
بعيد مي‌دانم مسخره نكرده باشيد مگر آنكه كاملا جاهل باشيد كه ندانيد هروئين و اكستازي را هلنسيت‌هاي اصيل امروزي درست كرده‌اند و دنيا را به نابودي كشانده‌اند نه ايرانيان باستان.
نقل قول:
اتفاقاً تا دلتان بخواهد پارسيان دروغگو بودند و هرودوت نيز ار قول داريوش ميگويد

باز كه به دم مراجعه كرديد! ما مي‌گوييم نويسندگان كهن غربي در اغلب موارد برداشتشان از ديگران بويژه ايرانيان اشتباه بوده است شما دقت نمي‌كنيد. گفتار آنان زماني معتبر است كه باستانشناسي تاييدش كند. در نبود باستانشناسي تنها زماني مي‌توانيد از منابع دشمن بهره ببريد كه به نفع دشمنش گفته باشد. اگر مي‌خواهيد ايراد بگيريد بايد از خود منابع ايران باستان مدرك بياوريد. بهترين مدرك براي خداشناسي و جهانبيني ايرانيان، گاتهاي اشوزرتشت است.
نقل قول:
مگر شما متخصص زبان باستاني هستيد ؟
اگر هستيد که هيچ !

متخصص بودن يا نبودن بنده دليل نمي‌شود كه شما هر نوشته‌اي را بدون آنكه چيزي از محتوايش بفهميد، كپي كنيد و به ياوه‌گويي بپردازيد. سعي كنيد در كاري كه هيچ آگاهي از آن نداريد وارد نشويد. ‌
نقل قول:
اصولاً آفتابه گل سرسبد و سمبل تمدن اصيل پارسي است.

بالاخره بين فرهنگ غني و پاكيزه و بهداشتي ايراني با فرهنگ نجاستي و مملو از كثافات آتني و غربي كه بوي تعفن از سر و رويشان مي‌ريخت، بايد يك فرقي باشد ديگر!
نقل قول:
آفتابه فوق ييشرفته و تمام اتوماتيک هخامنشي

ريشخند و لودگي هم گل سر سبد و نماد تمدن اصيل آتني اسپارتي‌ست.
نقل قول:
مگر شما توالت فرنگي و شيلنگ نداريد و هنوز با آفتابه-لگن کار ميکنيد ؟!

توالت فرنگي بيش از چند دهه يا حداكثر يك سده قدمت ندارد غربيان هيچگاه خودشان را نمي‌شستند. استفاده از دستمال كاغذي هم تازگي دارد و هنوز گوياي تدام نجاست ايشان است. اينكه از شيلنگ نام برديد، ابتكار ايرانيان در كنار آفتابه است. اتفاقا همين 8 سال پيش بود كه يكي از دوستان مهندس، دستمال مرطوب را در آلمان اختراع كرد تا شايد غربيان بهتر ماتحتشان را پاك كنند!

آفتابه و لگن مربوط به فرهنگ كهن ايرانيان است كه براي ميهمان مي‌آ‌وردند و آفتابه را مي‌گرفتند تا ميهمان دستش را در لگن بشويد و ناچار نباشد كه به بيرون از اتاق پذيرايي برود مگر آنكه قضاي حاجت داشته باشد كه به دست‌به‌آب نياز بود. ميزبان يا خودش چند آفتابه برايش پر مي‌كرد و مي‌رفت. اميدوارم فرق آفتابه و لگن را متوجه شده باشيد. بعدها(همين يكي دو سدهء اخير) اروپائيان هم با آفتابه و لگن ايراني آشنا شدند و رنسانس پزشكي در غرب بوجود آمد!!

نقل قول:
ضمن اينکه فراموش نکنيد ميکروبهايي که با شستن مقعد با آفتابه به دست منتقل ميشود با يک شستشوي معمولي حتي با صابون از بين نمي روند و بين ناخنها و در دست باقي مي ماند و به راحتي مي تواند به صورت و چشم و دهان وارد شود .
گرفتن ناخن و كوتاه كردن مو هم از اصول بسيار مهم بهداشتي ايرانيان باستان بوده است. از آن مهمتر اين بود كه اين ناخنها و موها را در زمين دفن مي‌كردند تا بر روي زمين پراكنده نشود و زمين و هوا را آلوده نكند! چيزي كه هنوز غربيان شايد به آن نرسيده‌اند.
نقل قول:
الان که اروپائيها و آمريکائيها آفتابه ندارند همه شپشو و کثيف هستند؟
شايد بخاطر كوچ چند ميليوني ايرانيان به اروپا و آمريكا(پس از انقلاب 57)، غربيان هم تا اندازه‌اي بهداشت را ياد گرفته باشند اما شوربختانه هنوز هم كارهايي مي‌كنند كه در شان انسان نيست. از سكسهاي دهاني نجاست‌ليسي گرفته تا ازدواج همجنس‌ها (چنان شرم‌آور است كه رويمان نمي‌شود توضيحش دهيم) و... حتي حمام هم كه مي‌روند خود را خوب نمي‌شويند و اگر وان را هم پر از كف بكنند، بازی می‌كنند و با همان كف بيرون مي‌آيند و شلپ شلوپ راه مي‌روند. البته چون آنان اغلب بور هستند و پوستشان سفيد بي‌نمك است، ما گمان مي‌كنيم كه هميشه پاكيزه‌اند...!

نقل قول:
پس از شهر سوخته همه چيز به فراموشي سپرده شده است ؛ بجز برخي موارد مانند زنده به گور کردن انسانها !

پس حمامهاي هخامنشي و خوزي و... را نمي‌شناسيد كه اينگونه داوري‌‌ مي‌كنيد. اتفاقا اين يونانيان بوده‌اند كه پس از ياد گرفتن سيستم مهندسي سيفون معكوس از مهندسان ايراني، كلا فراموشش كردند.
كجا در شهر سوخته انسانها را زنده به گور مي‌كردند؟ پرت و پلا نگوييد.
نقل قول:
با مشاهده اين لينک به طيف گسترده اي از مصاديق ديوان برميخوريم :
http://fa.wikipedia.org/wiki/%d8%af%db%8c%d9%88#.d9.86.d8.a7.d9.85_.d9.88_.d9.88.d8.b8.d8.a7.d8.a6.d9.81_.d8.af.db.8c.d9.88.d8.a7.d9.86
همچنين شستشو و غسل با شاش گاو که در ايران رواج داشته خودش از مصاديق عدم بهداشت است.

چرا هر چيز كوچكي را بايد برايتان توضيح دهم؟ تا اين اندازه ناداني و جهالت و عدم شناخت تاريخ و اين همه ادعا نديده بودم!
برادر جان تاريخ را بخوان تا بفهمي شاش گاو را براي ضدعفوني كردن بكار ميبردند و سپس با آب پاكيزه آب‌مي‌كشيدند! هيچگاه در هيچ متن ايراني گفته نشده كه پس از ضد عفوني كردن، آب‌كشي نكنيد!! براي همين است كه در ايران هرگز بيماريهاي واگيردار چون طاعون شايع نشده اما در اروپا و... تا دلتان بخواهد كثافت و بيماري و مرگ تا هين اواخر هم موج مي‌زده است!
نقل قول:
پارسيان خودشان دامدار بودند ! و بد نيست بدانيد يونانيان بزرگترين و حرفه اي ترين کشاورزان تاريخ هستند و سيستم آبياري در مزارع آتيکا (يونان مرکزي) بي نظير بود.

دامداري كار بدي نيست!
منظورتان از يونانيان را بايد تصحيح كنم: بردگان بيچاره بوده‌اند كه كشاورزي مي‌كرده‌اند و با آن زندگي غم‌انگيزي كه داشته‌اند با زمين هم فروخته مي‌شدند!!
نقل قول:

آب و هواي معتدل اروپا بخصوص سواحل مديترانه بهترين شرايط را هم براي کشاورزي و هم دامپروري دارد .

عجب! از كل اروپا فقط دراسپانيا سبزي خوردن كاشته مي‌شود اما در ايران از كوير خشك كنار اصفهان، انواع سبزي و ميوه پرورش مي‌دهند و به بهشت تبديلش مي‌كنند. ايرانيان كوير را بهشت مي‌كنند غربيان در بهشت هم نمي‌توانند حتي سبزي بكارند. باز خوب است كه اين چند ميليون ايراني گاهي در حياط خانه‌شان سبزي مي‌كارند.
اين فرهنگ آباد كردن زمين در رگ و ريشهء ايرانيان است و حتي زماني كه شاه ساساني از يك پيرمرد خرده مي‌گيرد كه تو كه آفتاب لب بومي چرا درخت مي‌كاري و پاسخ مي‌شنود:
دگران كاشتند و ما خورديم
ما بكاريم تا دگران بخورند!

به اين مي‌گويند فرهنگ غني!

نقل قول:
بت برجسته اي که خشايارشا با آن برخورد کرد و هم هرودوت و هم آريانوس شرح آنرا نگاشته اند بت معروف "مردوک" بوده

هرودت؟!! منبع؟
نقل قول:
از اساس دروغ خواندن تاريخ يونانيان به سبب هراس شما از مطالعه و روشنايي تاريخ است و براي همين ميخواهيد درخت را بن و ريشه قطع کنيد تا خيال خود و همه را راحت کنيد.

من نگفتم تاريخ يونانيان از اساس دروغست. لطفا از روي هوا و الكساندري حرف نزنيد. عرض كردم موضوع كمبوجيه كه نويسندگان يوناني گفته‌اند از اساس دروغ است. واقعا مانند ايشان شده‌ايد و همهء برداشتهايتان مانند يونانيان است! آنگاه مي‌گوييد سخنان متوهم‌شان را هم بپذيريم.
نقل قول:
وحشيان لويزان براي اينکه به ميوه هاي درخت برسند ، آنرا از ريشه قطع ميکردند !
بالاخره از نوادگان سلوكي و هلنيسم همه جا ممكن است يافت شوند.
ما نمي‌گوييم همهء گفتار يونانيان دروغ است بلكه احترام مي‌گذاريم و مي‌گوييم بيشتر نظراتشان اثبات نشده است. اگر باستانشناسي چيزي از گفتارشان را تاييد كرد، مي‌گوييم درست است.

شهـاب;304456 نوشت:
ربطی به مردوک ندارد ،
بین دیگر خدایان نیز رایج بوده ...
رویدادنامه نویسی بابلیان نکات مشابه زیاد داشته ،
خدایان دیگر نیز "ترس " ایجاد می کردند یا به اصطلاح ترساننده بودند!!

پيش از اين سخن بنده را دربارهء «ترسانندگی» درست نمی‌دانستيد و گمان می‌كرديد كه ترساننده بودن مردوك از ويژگيهای او نيست و بدتر از آن، منبع سخنم را جعلی ميدانستيد! من هم راهنمايی كردم كه چون شما نسبت به چنين منابعی بی‌اطلاع هستيد و با غرض برخورد می‌كنيد، هر چيزی را كه نمی‌شناسيد، جعلی به حساب می‌آوريد و اين درست نيست. اكنون كه دستتان را گرفتم و آموزشتان دادم، به يكباره نظرتان دگرگون شد و همهء خداهای ديگر را هم ترساننده يافتيد! نه به اين شوری شور نه به آن بی‌نمكی!

اينجا هم می‌بايد دستتان را بگيرم و راهنماييتان كنم كه همهء خداها ترساننده نبوده‌اند. نمی‌خواهد راه دور برويد، خدای ايرانيان باستان، اهورامزدا، چنين ويژگيی نداشته است!

نقل قول:
کتیبه شلمنصر سوم چه ربطی به دانیال نبی دارد ؟!
اصولا نوشته های آن هم به سود عهد عتیق نیست !!!

ربطش اين است كه بی‌ربط است! يعنی كتيبهء شلمانصر سوم را برپايهء عهد عتيق بازسازی كرده‌اند نه آنكه مستقيما خود كتيبه و آوانويسی آنرا ارائه كرده باشند!

نويسندگان يهودی علاقهء عجيبی دارند كه تاريخ را به سود مالكيت خودشان مصادره كننده.

فريدون;315337 نوشت:
پيش از اين سخن بنده را دربارهء «ترسانندگی» درست نمی‌دانستيد و گمان می‌كرديد كه ترساننده بودن مردوك از ويژگيهای او نيست و بدتر از آن، منبع سخنم را جعلی ميدانستيد! من هم راهنمايی كردم كه چون شما نسبت به چنين منابعی بی‌اطلاع هستيد و با غرض برخورد می‌كنيد، هر چيزی را كه نمی‌شناسيد، جعلی به حساب می‌آوريد و اين درست نيست. اكنون كه دستتان را گرفتم و آموزشتان دادم، به يكباره نظرتان دگرگون شد و همهء خداهای ديگر را هم ترساننده يافتيد! نه به اين شوری شور نه به آن بی‌نمكی!.

نشان دادیم ترجمه های دلخواه استفاده کرده اید
آنزمان لال شده بودید !!

اکنون هم به دلیل فحاشی به خانواده کاربران کسی
پاسخ شما را نمی دهد ...
اینجا چاله میدان نیست
ابتدا تربیت خود را اصلاح کنید
تا بحث را پیگیری کنیم ...
فرسایش بحث هم بت های کثیف و
حاکمان پلید و خونخوار و جنایتکار کورورش و داریوش
را تبرئه نمی کند...

من در زمینه تاریخ مطالعه ای ندارم ولی به نظرم استناد به نوشته های هرودوت مثل این می مونه که دوهزارو خورده ای سال دیگه ، دیگران و حتی آیندگان خودمون بیان گزارش های سالانه نقض حقوق بشر در ایران رو که آمریکا و سازمان ملل منتشر میکنن بخونن و در مورد ما و اندیشه و دین و مذهبمون قضاوت کنن . همه می دونن که این گزارشها همه کذب وسیاه نمایی و بدجلوه دادن فضای موجود در ایرانه و همین حالا هم موجوده و بعضی ها هم باور می کنن

شهـاب;316372 نوشت:
نشان دادیم ترجمه های دلخواه استفاده کرده اید
آنزمان لال شده بودید !!

خير، دروغ نگوييد و مودب باشيد! شما نشان نداديد كه ترجمهء دلخواه استفاده كرده‌ام بلكه گفتيد ترجمه جعلی است. زيرا بتازگی با كتيبه‌ها آشنا شده‌ايد آنهم تنها در اينترنت و فقط در حد ترجمه‌های قديمی و از رده خارج شدهء آن. وگرنه كوچكترين آگاهی از زبانهای باستانی نداريد. من هم نمی‌خواستم آبرويتان برود چيزی نگفتم. اما هنگاميكه برای بار دوم گفتيد منبع من جعلی است، دستتان را گرفتم و به طور كامل برايتان توضيح دادم كه تا حدودی با جهان كتيبه‌ها آشنا شويد.
باز آنكه، نكته‌ای كه درباره‌اش گفتگو كردم واژهء «ترس» بوده كه اتفاقا شما را گيج كرده بود زيرا كه برای نخستين بار در كپی‌های اينترنتی‌تان آنرا يافتيد و فهميديد كه در ترجمه‌های ديگر نيز مردوك ترساننده بوده است. منتها نخواستيد از اين بابت از من تشكر كنيد و جبهه گرفتيد...

نقل قول:
اکنون هم به دلیل فحاشی به خانواده کاربران کسی
پاسخ شما را نمی دهد ...
اینجا چاله میدان نیست
ابتدا تربیت خود را اصلاح کنید
تا بحث را پیگیری کنیم ...

من تاكنون به هيچ كاربری دشنام نداده‌ام. اصلا در فرهنگ ناب ايرانی دشنام وجود نداشته است.
منتها شما در جستاری ديگر گفته بوديد ايرانيان غارتگر بوده‌اند من هم گفتم شغل خانوادگيتان را به ايرانيان تعميم ندهيد!
اما دربارهء اينكه می‌گوييد كسی پاسخ نمي‌دهد، نكند منظورتان همان دو نفری هستند كه همواره تاييدتان می‌كنند؟!
شما كه فرق آجر قزاقی با لوح گلی را متوجه نمی‌شويد چگونه می‌خواهيد پاسخ پرسشهای كاملا تخصصی دربارهء زبانهای باستانی را بدهيد؟
شما حداكثر كاری كه می‌توانيد بكنيد جستجو در اينترنت و يا چند سی‌دی و كتاب ترجمه شده است.
نقل قول:
فرسایش بحث هم بت های کثیف و
حاکمان پلید و خونخوار و جنایتکار کورورش و داریوش
را تبرئه نمی کند...

فرسايش بحث؟!
چه كسانی توهين‌ها و تهمت‌های شما را تاييد می‌كنند و شما چه كسانی را تاييد می‌كنيد؟
كورش بزرگ كه منجی بود اينگونه از او ياد می‌كنيد وای به ديگران!
داريوش بزرگ هم بخاطر خداوند می‌جنگيد و فرزندانش هم بهمچنين. اين نكته را در كتيبه‌هايشان بارها ذكر كرده‌اند. البته كمونيست‌های خجالتی و ماركسيستهای بی‌خدا كه اسلام را سپر بلای خويش كرده‌اند هر كاری كه از سوی ايرانيان باستان در راه خدا انجام شده باشد را پليدی و خونخواری و جنايت می‌نامند كه اگر يك زمانی دری به تخته‌ای خورد و جو زمانه به تساهل و تسامح كشيد، دوران اسلامی و جهاد مسلمانان را هم همان‌گونه بنامند!!
شوربختانه برخی از ناآگاهان مسلمان هم اين دام مهلك را نمی‌بينند.
موضوع قفل شده است