⋱ღ دانلود نرم افزار «شوخ طبعي‌ها و حكايات طلبگي» ღ⋱ (ويرايش دوم)

تب‌های اولیه

63 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[="Tahoma"][="Navy"]

آس و پاس;315686 نوشت:
سلام با این که از این تاپیک باز دید زیادی شده چرا دانلود نرم افزار 14000 تاست و کم به نسبت به بازدیدکنندگان عیب از کجاست طراحی نرم افزار یا تبلیغ نشدن یا از من آس و پاس؟

سلام
تا کسي دانلود نکرده نمي دونه طراحيش چيه.پس ايراد از طراحي نيست
تبليغ خوب مي تونه عامل باشه.اما اين نرم افزار چون مخاطب خاص خودش رو داره به نظرم در حد خودش خوب دانلود شده.
شايدم ايراد از آس و پاس باشه.:Cheshmak:

يا علي:Gol:[/]

سلام
بله من هم با جناب گل لیلا موافقم
البته نه این که مشکل از آس و پاس باشه بلکه آس و پاسی در تبلیغات نقش مؤثری داره:Moteajeb!:

[="Tahoma"][="DarkGreen"]به نام او*...

یا غریب بقیع ع

سلام..

همین الان دانلودش کردم..

همین اولِ اول تشکر میکنم:Gol: و خدا قوت:Kaf::Kaf::Kaf:[/]

حامی;315723 نوشت:
سلام بله من هم با جناب گل لیلا موافقم البته نه این که مشکل از آس و پاس باشه بلکه آس و پاسی در تبلیغات نقش مؤثری داره

سلام
باز هم تأکید می کنم کم دانلود شدن به خاطر تبلیغات کم است
البته موافق نیستم به دلیل داشتن مخاطب خاص باشد چون در تاپیک هم مخاطب خاص داشته ولی خیلی بازدیدکننده بالا بود

قرار بود محصولات در قالب دی وی دی عرضه شود چی شد هنوز هم این تصمیم را مرکز دارد یا خیر؟


[=B Mitra] پيش گفتار نرم افزار



[=B Mitra]نرم افزار «شوخ طبعی ها و حکایات طلبگی» در حد خود بی نظیر یا کم نظیر است. چون به بیان حالات، رفتار و نگرش طلاب امروزی پرداخته است این در حالی است که مردم حتی متدیّنان ما اغلب شرح حال عالمان قدیم یا افرادی که با نوجوانان و جوانان ما تفاوت سنّی بسیار زیادی دارند و گویی از نسل دیگری هستند را شنیده یا خوانده اند. در مقدمه ابتدا دورنمایی از اهداف نوشتن حکایات و بعد شوخ طبعی ها ارائه می دهم و درآخر چند پیشنهاد کاربردی به عنوان هدیه برای مسئولان دلسوز حوزوی- تبلیغی دارم.
[=B Mitra]چندین سال قبل، زمانی که کتاب «روان شناسی و مهارت های رفتاری در تبلغ غیر مستقیم[=B Mitra]» را می نوشتم این انگیزه در من قوت گرفت تا با زبان غیرمستقیم از طلاب و روحانیون چیزهایی را بیان کنم که مربوط به زندگی خودشان است و به طور مستقیم درصدد القاء پیام های آنها نیست در ضمن این نوشته ها افراد با حقایقی از طلاب آشنا می شوند. همان هایی که در بین مردم هسنند ولی متأسفانه کار و رسالت شان برای بسیاری از مردم حتی خویشاوندان شان ناشناخته است و این امر در مرتبه اول از نداشتن برنامه جدی از سوی حوزه علمیه در معرفی حوزه به مردم و رفع شبهات، ناشی می شود. به نظر من اگر حوزه با آمار، مصاحبه با طلاب و مسئولان و فیلم های مستند و...به معرفی حوزه و حوزویان می پرداخت. بسیاری از شبهات رخت بر می بست.
حوزه علمیه اگر یک صدم لینا نمکی از رسالت طلاب و وضع زندگی، چگونگی در آمد و... در صدا و سیما تبیلغ می کرد کار به گونه دیگر بود. در مرتبه دوم اشکال به تک تک روحانیون و طلاب بر می گردد که در سخنرانی ها و جلسات خود کمتر به بحث رسالت و زندگی طلاب می پردازند. و در درجه سوم اشکال متوجه متدیّنان ما است آنهایی که روحانی در دسترس دارند ولی بدون این که داستان زندگی طلبگی را از او بپرسند به ترویج شایعات دشمن می پردازند. در میان از همه بهتر دشمنان کار خود را خوب انجام می دهند و از آن بهتر عنایات خداوند و امامان- ع- به حوزه است که در برابر این همه تبلیغ سوء باز هم حوزه را برپا نگه داشته اند. [=B Mitra]متأسفانه بعد از سال ها، الان بعد از سفر مقام معظم رهبری به قم در برنامهگزارش ویژه خبری شبکه کمی درباره حوزه با دو نفر از اساتید حوزه گفتگو شد ولی این برنامه نسبت به شبهات، شایعات و سئوالاتی که مردم از صنف روحانیون(زندگی، درآمد و..) و مراکز مربوط به آنها دارند بسیار کوتاه و ناقص بود.
برخی برنامه ها باید حول پاسخگویی به سئوالات اقشار مختلف مردم باشد. و «حکایات طلبگی» کتاب حاضر با بازوان کوچکش پرده از بسیاری از سوء تفاهم ها بر می دارد. [=B Mitra] یونگ روان شناس معرف می گوید: «قوت و قدرت یک دین وابسته به نماد های آن است» و دشمنان این نکته علمی را برای «ساختن نمادهای دروغین و قلابّی» با روپوش زیبا و «سوزاندن نمادهای واقعی» در کوره داغ شایعات و خبرسازی ها به کار برده اند و در سایه بودجه های کلان با ابزار های مختلف روان شناسی تبلیغات و شایعه و علمیات روانی و جنگ نرم حتی به دست خودی ها به تخریب چهره روحانیون شیعه بپردازند.[=B Mitra]شایعه پراکنی، مغالطه، عملیات روانی دشمن، سبب شده است که عده زیادی، حتی از خودی ها، [=B Mitra]«نسبت های پارادوکسیکال» و نگرش های ضد و نقیض به طلاب داشته باشند. این نگرش ها و نسبت ها به گونه ای است که هر «عاقل تحلیل گری» را به خنده وا می دارد. به عنوان نمونه
[=B Mitra]1-[=B Mitra]از سویی طلاب را افرادی که مشکل مالی دارند به حساب می آورند که ساعت ها با زن و بچه سرخیابان منتظر ماشین می ایستند و کسی سوارشان نمی کنند و از سویی طلاب را سرمایه دارانی معرفی می کنند که کمک های پی درپی دولت را دریافت می کنند.
[=B Mitra]2-[=B Mitra] از جهتی دشمنان، مغرضان و افرادی که تحت تأثیر خبرسازی های آنها قرار گرفته اند، طلاب و روحانیون را روضه خوان هایی خشک و افسرده می دانند که دین لذت زندگی مادی را از آنها سلب کرده است و همیشه دوست دارند مردم را گریان ببینند و از سویی آنها را عیاش و خوشگذران معرفی می کنند که کاری به جز بذله گویی ندارند. [=B Mitra]3-[=B Mitra]از منظری ادعا دارند که کسی به آنها زن نمی دهد و از سویی هم می گویند طلاب و روحانیون 3-2 همسر انتخاب می کنند. [=B Mitra]استقبال[=B Mitra] حدود 300000[=B Mitra] بازدید کننده[=B Mitra]از موضوع «شوخ طبعی ها و حکایات طلبگی» در سایت اسک دین و درخواست مکرر (تلفنی و نامه ای و حضوری) برای ادامه دادن بحث، آن هم در مدت زمان کوتاه، حکایت از این دارد که مردم حقیقت جو و خون گرم ما تمایل دارند از زندگی طلاب و روحانیون حتی از چگونگی شوخ طبعی ها و مزاح های آنها، چیزهایی را که کمتر از زبان خودشان شنیده اند، بخوانند.
و با فرهنگ این گروه که پرچم دار و مرزبانان باورها و ارزش هایشان بیشتر آشنا شوند و زنگار شبهات و شایعات که دشمنان و مغرضان داخلی و خارجی القاء کرده اند را از ذهن بزدایند. [=B Mitra]آنهایی که با طلاب در هر نقطه از کشور مجالست داشته اند اذعان دارند که طلاب از آرامش و نشاط روحی بالایی برخوردارند. روحانیون حتی این نشاط را در رسالت تبلیغی خود هم می گنجانند و [=B Mitra]هنوز در حوزه تبلیغ، منبرهای سبک مرحوم کافی به رغم روی کار آمدن وسایل ارتباطی مدرن، جای خود را در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان حفظ کرده است. این سخنرانان با مهارت و هنر اکتسابی و خدادادی خود، پیام های دینی را با مزاح و شوخی عجین می کنند و شهد سخنان شان را جرعه جرعه به کام مخاطبان مشتاق خود می ریزند. [=B Mitra] یک طلبه و مبلغ موفق مهارت شوخ طبعی اش را پرورش می[=B Mitra]دهد. اما شوخ طبعی او نقش بازی کردن، تظاهر و یک کار تصنّعی نیست برای جلب افراد باشد. از سنخ ابزار روان شناسی تبلیغ غربی برای رسیدن به اهداف مادی در تجارت و مدیریت نیست. «شوخ طبعی متعادل» در ضمن پیام های مستقیم و غیر مستقیم دینی نقش آب دادن به گیاه معنویت خود و مردم برای رشد، حفظ نشاط و دوری از پژمردگی و کسب اجر الهی است. شوخ طبعی روحانی و طلبه از معدن فیاض باورهای دینی و جهان بینی توحیدیش می جوشد. تا غم و نگرانی و افکارمزاحم را از روح خود و برادران دینی شان بزدایند. این شوخ طبعی که مانند نمک آش مقدار مشخص دارد، اگر مزّین به نیت الهی نباشد محکوم به خروج از جاده حق و سقوط در دره لودگی است و خطر آسیب زدن به پیام های تبلیغی و خود مبلغ را در پی دارد. بحث من شوخ طبعی های طلاب است. البته از جهت دیگری هم می توان[=B Mitra]بحث دیگری را مطرح کرد؛ شوخی مخرب( مسخره کردن، متلک انداختن، هجو و..)طلاب است.کارِ خدایی است که یک صنفی(روحانیون) با ابزار ماهواره، جوک و هزل و هجو، شعر، بلوتوث ، فیلم و داستان ساختگی و..حمله کند و باز دوام داشته[=B Mitra]باشد. [=B Mitra]کتاب شوخ طبعی ها و حکایات طلبگی ادعا ندارد که می تواند همه زندگی طلاب و روحیه آنها را در آیینه کوچکش به خواننده نشان دهد. چرا که
[=B Mitra]1-[=B Mitra]دایره مصاحبه شوندگان وسیع نیوده و به افراد در دسترس اکتفا کرده ام.
[=B Mitra]2-[=B Mitra] بنابر اختصار بوده و از حکایات طولانی و خاطرات بلند استفاده نشده است.
[=B Mitra]3-[=B Mitra]بسیاری از شوخ طبعی های طلاب، ریشه در مباحث طلبگی و علمی در یک کلام عرف خاص دارد که بیان آنها برای افرادی که آن پیش نیازها را نمی دانند نامفهوم خواهد بود به عنوان نمونه برخی از لطایف مربوط به مباحث فقهی یا ادبیات عرب است. البته این امر برای اصناف و مشاغل مختلف وجود دارد یعنی ممکن است در جمع پزشکان ما با شوخ طبعی های مربوط به خودشان هم مواجه شویم که برای ذهن غیر پزشک نامأنوس است.
[=B Mitra]4-[=B Mitra] کمتر از روحانیون مسنّ و با تجربه که سال ها در روستاها، کپرها، شهرهاو نهادها و سازمان های مختلف به تبلیغ دین پرداخته اند و الان به دلیل کهولت کمتر بین مردم حاضر می شوند استفاده کرده ام. که لازم است با هماهنگی با آنها و با توجه به شرایط آنها به تدریج آنها را ضبط(صوتی) کرد.
[=B Mitra]5-[=B Mitra]مصاحبه ها فی البداهه بودند و طبیعی است که افراد در این گونه مصاحبه ها، حضور ذهن خوبی ندارند.
[=B Mitra]پیشنهاد [=B Mitra]روزی به یکی از مسئولان [=B Mitra]فرهنگی
- [=B Mitra]تبلیغی پیش نهاد دادم که از پتانسیل و معدن طلاب غیر ایرانی مدد بگیرید تا شیوه های تبلیغی آیین ها و مذاهب و ادیان که در کشورشان دیده اند را جمع آوری کنید و از شیوه های مثبت کمک بگیریم و با شیوه های منفی برای رفع و دفع آسیب ها آشنا شویم. این جا هم پیشنهاد به مسئولان ذی ربط این است
[=B Mitra]-[=B Mitra] با ایجاد انگیزه با فراخوان، مصاحبه و... شوخ طبعی و حکایات و خاطرات را جمع آوری کنند و با ابزار تصویر، فیلم، کتاب، شب خاطره و حکایت و صوت، سایت و وبلاگ و نرم افزار در اختیار مردم قرار گیرد. [=B Mitra]
-[=B Mitra]استفاده از همه طلاب(غیر ایرانی و ایرانی- معمم و غیر معمم- پیر و جوان- روستایی و شهری، خانم و آقا)
[=B Mitra]-[=B Mitra]از خانواده طلاب، پامنبری ها و افرادی که به هر نحوی شوخ طبعی و حکایتی از طلاب دارند با روش های بالا برای جمع آوری حکایات کمک بگیرند.
[=B Mitra]-[=B Mitra]با مصاحبه یا درخواست نگارش از مبلغان مسنّ، اجازه ندهند آنها تجارب و خون دل خوردن های خود را به سرای باقی ببرند و ما را محروم کنند.
[=B Mitra]-[=B Mitra]محدودیت های پنجگانه بالا را در بررسی های بعد برطرف کنید.

[=B Mitra]قم



[=B Mitra]سال 1389



[=B Mitra]محمدحسین قدیری



[=B Mitra]مصادف با عید پر برکت قربان



[=B Tabassom]زندگی بافتن یک قالی است [=B Tabassom]
[=B Tabassom]نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی [=B Tabassom]
[=B Tabassom]نقشه را اوست که تعیین کرده است [=B Tabassom]
[=B Tabassom]تو در این بین فقط میبافی [=B Tabassom]
[=B Tabassom]نقشه را خوب ببین[=B Tabassom]
[=B Tabassom]نکند آخر کار قالی زندگیت را نخرند




[/HR]

[=B Mitra]

فهرست مطالب
[=B Mitra]باب الف


آخوندها و جذب مردم
•آخوند و ریشه لغوی
•آیت الله بی سواد
•آخوند به مثابه یک آدم
•آب کر •آخوند قلابی
•آخوند جهنمی
•آقا پلیسه و حال گیری
•آقایی در کیسه
•آدرس مركز صيغه
•آیت الله انواری میله ای
•آفت علم زدگی
•آفتابه خرج لحیم
•آفت علم زدگی
• اول قرار نبود
• احضار روح یک فیلسوف یونانی
• ارتباط با اقشار مختلف
• از قله نشین منبر تا گوشه نشینی
• اسم ننه فلان پيغمبر
• اسم زن شیطون
• اصرار نكن برات دعا نمي كنم
• اين جا را نفهم شدي
• احترام براي ورود به دستشويي
• اجل معلق در مسجد محل
• ارزیابی روحیه
• اصالت الوجودی ها
• استاد ناقلا
• از محبت...
• از حرف تا عمل
• اين جا و صيغه اي!؟
• امام جماعت لوطی ها
• از من جلو زد
• اینجا هتل نیست
• امتحان سخنرانی
• استاد خوب نعمته
•احکام عملی- تصویری
•ازنوک بیل تا ته بیل
•انتَ خرٌ
•انگشتر، هدیه رهبر

•از کجا می گویی
•اضطراب باز شدن عمامه
•اولین نمازم با عبا
•اطعام دادن نه خوردن
•اصحاب جدار
•اشک شوق
•ابوعلی سید شد
•امام خمینی داره میاد

•اندر فضایل نوره
•اسباب بازی سر کلاس
•آشپزي جنگي
•اجرت با امام حسین
•اضطراب سخنرانی
•امتحان در منزل
•استمنا را حلال کنید
•امام جمعه تگزاس
•ادرار گودزیلا
•او هم طلبه شد

•انتقاد سازنده و سوزنده
•استخاره
•انفاق همه مال
•اسلام دین افراد بی کار
•از برادران اهل کتاب
•استخاره های الهامی
•آسیب شناسی علمی
•آرامش اسلامی – اخلاقی
•اخلاص کبابی
•اخلاص در احترام
•استحباب تنحنح
•اکسیر زندگی
•اكوستيك توالت در آپارتمان ها
•آقا زاده منحرف
•احترام نابه‌جا
•اول قرار نبود

•اهل حال
اخلاق در ورزش
از اين طرف
احساس همدري
اسلام دين تفكر و منطق (نه تقليد كوركورانه)
اگر بخوانيد
التماس دعا
اولياء خدا يا
ازدواج متعدد
ادعاي علم غيب1
ادعاي علم غيب2
انتقال آجرها
اشتباه بزرگ
ازدواج ساده1
آیت الله مجتهدی تهرانی

براي مطالعه بقيه مطالب به نرم افزار رجوع كنيد

http://www.askdin.com/thread27205-6.html#post487670

[="Arial"][="Black"]سلام خدمت همه دوستان
نرم افزار رو دانلود کردم خیلی خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی عالی هستش .:Gol:
از همه ممنونم بابت اینکه زحمت کشیدن و این نرم افزار رو درست کردن.:Gol:
[/]

سلام
خسته نباشید
میخواستم بپرسم نسخه این نرم افزار برای اندروید هم اومده
ممنون
یا علی

عالی بود بعدا من هم خاطراتم و جمع می کنم شاید به درد خورد

rainbowsj;577939 نوشت:
سلام
خسته نباشید
میخواستم بپرسم نسخه این نرم افزار برای اندروید هم اومده
ممنون
یا علی

سلام
ان شاالله انجمن گفتگوي ديني در نظر دارد اين نرم افزار را هم به صورت اندرويد در اختيار كاربران محترم قرار دهد