پیام های مدیر سایت

تب‌های اولیه

35 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
پیام های مدیر سایت

بسم رب الکعبه

یا رب این کعبه مقصود تماشاگه کیست
که مغیلان طریقش گل و نسرین من است

دیدن روی تو را دیده جان بین باید


وین کجا مرتبه چشم جهان بین من است؟

با عرض سلام و احترام خدمت همه عزیزان

بدینوسیله به اطلاع می رسانم بنده از 91/1/31 به مدت 2 هفته به لطف و عنایات الهی راهی سرزمین عشق مکه مکرمه و مدینة النبی هستم. خداوند کریم را شاکرم که به این حقیر توفیق زیارت خانه خودش و حرم مطهر رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله را عطا فرمود.

و از آنجا که توفیق خداحافظی و طلب حلالیت از کلیه عزيزان به صورت حضوری برایم مقدور نیست، گفتم لااقل در یادداشتی ضمن عرض ارادت به محضر همه دوستان قرآنی گرامیم و همكاران عزیز و بزرگوارم همراه با عرض پوزش از کم توفیقی، طلب حلالیت بنمایم. و دعای خیر شما را طلب نمایم که بدون عنایت و توجه حضرت حق جل جلاله، هیچ توفیق نخواهم یافت...

از همه عزیزان التماس دعا دارم که از خداوند متعال بخواهند حج و زیاراتم را قبول نموده و گناهانم را ببخشاید.

مطمئنا اگر خداوند بزرگ دعای بنده را بپذیرد، دعاگوی همه عزیزان خواهم بود و ان شاءالله نایب الزیاره شما در آن حرمین و مساجد و مسجد الحرام و... هستم.

امیدوارم این زیارت معنوی نصیب و روزی همه بزرگواران نیز بشود.

التماس دعا

برای مشاهده جدیدترین پیام به آخرین پست مراجعه بفرمایید.



با سلام

به اطلاع کاربران محترم مي رساند جهت رسیدگی به پست هاي حذف موقت شده تا یک هفته حذف کلی نخواهند شد . لذا چنانچه کاربران اعتراضي در خصوص پست حذف شده خود دارند تنها ظرف مدت تعيين شده مي توانند تقاضاي رسيدگي نمایند و لذا ضمن عذر خواهی پس از انقضاء زمان تعيين شده به دليل حذف کلي پست ها از پاسخگويي به اعتراض و تقاضاي رسيدگي دوستان معذور خواهیم بود .

التماس دعا

خوش آمدی به زمین ای شروع زیبایی
تو عطر یاسی و نرگس تویی که زهرایی


تو آن طلوع قشنگی که در کنار علی
برای ظلمت شب های مکه آمده ای

اگر چه وصف کمال تو غیر ممکن بود
برای وصف خدا شرح بهترین غزلی


محبوبه حق، از دامان زنی پا به زمین گذاشت که تنها محرم شب های وحی و روزهای رسالت محمد بود. این نورسیده که تمام بلند بالایی «لولاک» را به ارث برده بود، آمد تا آبروی زنانِ قرونِ زنده به گور تاریخ باشد؛ قرن های برباد رفته ای که تجلی لطافت خدا را در صورت، عطوفت زن، انکار کرده بود و دست های هرزه اش، به خون تمام دختران زمین آلوده بود.

عصمت، در لباس زنی به دنیا آمد که تمام تاریخِ تا امروز، در قامتِ توحید و آزادگی او حیران شده است و یازده خورشید روشن گر ابدی، از دامان پرستاره او، به معراج رفته اند.

تو آمدی و به زن آبرو بخشیدی و گستره ای بی پایان از مقام یک بانو را در برابرش گشودی. کدام زن چون تو به جهان، نور پاشید و کدام بانو هماند تو بوی خدا می داد؛ آن سان که خورشید به همه سوی، نور می پاشید و جایی از زمین را از روشنایی و گرمای خود، تهی نمی خواهد؟

نام تو، ریشه شر را خشکاند و آتش دوزخ را سر کرد بر پیروان طریقه رستگاری. خانه وحی، با درخشش نام تو، روشن تر شد، تا نشانه ای باشد بر حرمت زن، تا دیگر رنگ چهره ها با شنیدن صدای تولد دختران، کبود نشود؛ تا دیگر سنت های جاهلانه میان دختر و پسر، خطی نکشد به نشانه سعد و نحس.

با آمدنت، زمین، سربلندتر شد. ابلیس، پشیمان شد از اینکه سجده نکرده است به این همه شکوه، به این همه عظمت، به این همه سربلندی. و تو آمدی؛ ناگهان تر از همه باران های بهاری آمدی و بی مضایقه باریدی. مهربان تر از همه باران ها، مهربانی ات فراگیر شد. بعد از تو دیگر هیچ دختری، خواب گورهای دهان گشوده را ندید.

بشارت باد بر اهالی زمین که سیب سرخ بهشت، جوانه زده است!
مقامِ فاطمه بودن فقط لیاقت توست، طلوع کن که محمد رسالت خود را، دگر به واسطه تو، تمام خواهد کرد.
کیست که به دامانت بیاویزد و دستانش از مائده های آسمانی، لبریز نشود؟!
کسیت که نامت را ببرد و بر نهال دلش شکوفه آرامش ننشیند؟
و کسیت که دریچه دلش را به سوی تو بگشاید و آکنده از عطر دلاویز وجودت نگردد؟!

و امروز را روز مادر نیز نام گذاشته اند.
یکی از وظایف مهم دینی و اخلاقی ما، احسان به پدر و مادر است. در قرآن کریم، چندین بار احسان به آنان، توصیه شده است.

تأکید قرآن کریم بر احسان به پدر و مادر نشان از عظمت والای مقام آنان، در فرهنگ اسلامی دارد.
قرآن در وصف حضرت یحیی علیه السلام می فرماید:
وَبَرًّا بِوَالِدَیهِ وَلَمْ یكُنْ جَبَّارًا عَصِیا
او نسبت به پدر و مادرش نیکوکار بود؛ و جبار (و متکبر) و عصیانگر نبود!
«مریم/14»
و از زبان حضرت عیسی علیه السلام حکایت می کند:
وَبَرًّا بِوَالِدَتِی وَلَمْ یجْعَلْنِی جَبَّارًا شَقِیا
و مرا نسبت به مادرم نیکوکار قرار داده؛ و جبار و شقی قرار نداده است!
«مریم/32»
از این دو آیه برمی آید که هرکس به پدر و مادرش نیکی نکند، سرکش و بدبخت است.
امیدوارم که خداوند متعال به همه ما توفیق قدردانی از زحمات و محبت های مادران بزرگوار را در حد توان عنایت بفرماید.

در پایان، سالروز ولادت ام ابیها مادر امامت، همسر ولایت و دخت نبوت را خدمت فرزند برومندش امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی و بر تمامی دوستداران حضرتش مخصوصا بانوان بزرگوار سایت تبریک و تهنیت عرض می کنم.
و برای همه مادران عزیز سلامتی و طول عمر و برای آن عزیزانی که به رحمت خدا رفته اند، تقاضای رحمت و مغفرت دارم.



با سلام

جهت به نتیجه رسیدن موضوعات و بحث های سایت لازم است متذکر شوم یکی از اصول گفتگوی علمی گفتار محترمانه بدون خارج شدن از موضوع تاپیک است اما متاسفانه برخی از کاربران خواسته یا نخواسته به این مساله توجه نمی نمایند و پستهایی ارسال می کنند که ربطی به موضوع بحث نداشته و لذا موضوعات به بیراهه کشیده میشود ضمن خواهش از همه کاربران در رعایت کامل اصول و فرهنگ صحیح گفتگو جهت احترام به حقوق کاربران دیگر که پیگیر موضوعات هستند پستهایی که خارج از موضوع تاپیک ها باشند حذف خواهند شد.
التماس دعا

با سلام

با توجه به ضرورت وجود چارتی منظم برای مدیریت انجمن ها چارت مدیریتی انجمن ها به شکل زیر اعلام می گردد انشاء الله به مرور در انجمن های مختلف سایت به اجرا در خواهد آمد و در آینده ای نزدیک چارت تشکیلاتی کل سایت نیز اعلام خواهد شد.


با سلام

با توجه به سوالات مکرری که برخی کاربران عزیز سایت در زمینه مطالبی که دوست عزیزم مدیریت قبلی سایت ارسال فرموده بودند از اینجانب می نمودند و به علت در جریان نبودن دقیق بنده پاسخگویی به همه آنها مقدور نبود لذا پست های ارسالی ایشان با آیدی دیگری نمایش داده خواهد شد .

التماس دعا

قال الامام الهادی (علیه السلام):


الدُّنْيا سُوقٌ رَبِحَ فيها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ.


دنيا همانند بازارى است كه عدّه اى در آن براى آخرت سود مى برند و عدّه اى ديگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند.

أعيان الشّيعة: ج 2، ص 39

دل را شراره غم تو پُر شرار کرد
داغ تو قلب خسته دلان، داغدار کرد

اى سرو بوستان ولا از غم تو چرخ
جارى ز دیده اشک چو ابر بهار کرد

خدا را پیوسته برای هدایت مردم، حجت‌هاست.
و تو هادى امت و هدایت‌یافته غیب بودی.
فروغی که از خورشید وجودت می‌تابید، روشن‌گر افکار و راهنمای مردم بیدار بود. ظلمت حاکم تو را به زندان افکند و در حصر نهاد، ولی کی توان نور را در حصار کرد ؟
تو همواره چو خورشیدی روشنایی می ‌بخشیدی و بر دل‌های محبان حکومت داشتی؛ نه با سلاح، که با فلاح؛ نه با قدرت نظامى، که با فضیلت اخلاقى.

سلام بر جان روشن و ضمیر فروزانت که با نیایش و نجوا با خدا مأنوس بود ی و سجاده و سحر، گواه یک عمر تهجد و شب‌زنده‌داری‌ات بود».

سخن‌چینان از جاذبه معنوی و برتری علمی‌ ات در آتش حسد می‌‌سوختند و حاکمان، تو را رقیب حکومت می‌دانستند. تو را از مدینه به سامرا بردند تا مدینه بی‌خورشید بماند و پروانه‌ها، سرگردان و شیعه، پریشان، ولی خلفای کوردل عباسى، کورتر از آن بودند که فروغ جهان‌تاب تو را درک کنند.

آنچه تو را محبوب دل‌ها ساخته بود، پیوند با خدا، تکیه بر خالق، غنای از مخلوق، وارستگی از دنیا، وابستگی به ابدیت و دلدادگی به عبادت بود.
توتنها نه آن زمان غریب و مورد حسد و کینه بودی، که این زمان نیز هستند کسانی از نسل ناپاکان و حرامیان که چشم دیدن عظمت تورا حتی در خاک غریب سامرا ندارند و کور دلانه تمامی پستی وجود خویش را هجو نامه ای کردند که ترا بشکنند ،‌غافل از انکه خود را شکستند وحقارت و زبونی خویش را به تماشا نشستند و اینک از ترس خشم شیفتگانت چون خفاشان به خرابه های تاریک ترس خزیده اند.
ای هادی امت ! ای نقی ! فدای نام زیبایت . بخدا که بیزاریم از دشمنانت و نفرین ماست بدرقه راه تباهی که ناکسان ناسپاس رفته و به ساحت مقدست اهانت کرده اند و با قلم و قدم این جسارت نابخشودنی را محکوم می کنیم وبه پای ولای تو و دفاع از حریم نام تو ، تا آخرین قطره خون ایستاده ایم .

ای عزیز خدا و ای امام همام ، غرق‏شدگان در دریای محبتت ، دست نیاز به سوی تو دراز می‏کنند و موطن امن خویش را در این دهشتناکی عالم، در وجود تو می‏یابند تا به امن‏ترین ساحل‏ها، پهلویشان دهی؛ چرا که ذکر نام تو، ذکر همان پروردگاری است که یادش، دل‏های بی‏قرار و ناآرام را نجات می‏بخشد.

ما گرفتاران فرورفته در عمق دریای گناه، سکان وجودمان را به دستان هدایت‏گر تو می‏سپاریم تا کشتی شکسته وجودمان را به کرانه یاد خدا سُکنی دهی.

این ما و این دست نیاز ما .......

التماس دعا



از شبستان ولايت قمرى پيدا شد
از گلستان هدايت ثمرى پيدا شد

بحر موّاج كرم آمده در جوش و خروش
كه ز درياى عنايت گهرى پيدا شد

روز ميلاد جواد است، ندا زد جبريل
كز پى شام مبارك سحرى پيدا شد

از افق ماه درخشان رجب داد نويد
كه ز خورشيد ولايت قمرى پيدا شد

مى رسد نكهت ريحان بهشتى به مشام
كه ز «ريحانه» رضا را پسرى پيدا شد

زینتِ بخشندگان،امام جواد (ع) می آید تا زمین مدینه،
یک بار دیگر مولودی دیگر از نسل هابیل را به شادباش بنشیند.

می آید تا چشمان آسمان را به روشنی سیمایش روشن شود
و لاهوتیان و ناسوتیان را در شادی میلاد خویش فرو برد.

کبوتر دل در هوای طواف گنبد نورانی کاظمین، پر می گشاید
تا همراه با فرشتگان الهی؛ حرم مطهرش را با بال های خود غبار بروبد
و دیده را به ضریح او روشن سازد.

در زاد روز مولود مبارک رجب، با یک آسمان نیاز از یگانه بی همتا می خواهیم در دریای بی کران بخشش جوادالائمه غرقمان سازد و در زمره شیفتگان واقعی او قرارمان دهد

ضمن تبریک این روز فرخنده به تمامی کاربران عزیز ، از خداوند تبارک و تعالی عاجزانه خواستارم که ما را از پیروان راستین حضرتش قرار داده و در کسب رضایت و خشنودی ولی نعمتمان ، یوسف زهرا عج الله تعالی فرجه شریف ارواحنا له الفداه و نائب برحقش مقام معظم رهبری موفق مان بدارد.

التماس دعا






فرياد، زقلب تنگ، بيرون آمد
آه از دلِ سختِ سنگ، بيرون آمد


شب در غم تو، سياه بر تن پوشيد
خورشيد پريده رنگ بيرون آمد


با سلام

به راستی که نام امام خمینی ، با صلابت روح وعزت نفس و شکوه شخصیت ، ایمان , ثبات قدم ، قاطعیت داشتن ، انقلابی بودن واستوار ماندن مترادف است اما خرداد با دوحادثه عظیم و فراموش نشدنی قیام پانزده خرداد و رحلت جانگذاز رهبر کبیر انقلاب اسلامی همیشه بارغم بر دوش ما نهاده وصبوري ما را طلبيده است .بي شك سالگرد رحلت امام و قیام پانزدهم خراد ، بیعت ومیثاق مجدد با راه و روش ايشان است ، با آنچه كه شهدا جان خود را برای آن ایثار کردند یعنی پیمان با رسول اسلام (صلي الله عليه و آله ) و آرمانهاي قرآني و ولايت فقيه.
راه تو ای روح خدا در زمین و میان عاشقانت با ولايت و محوريت خلف صالحت خامنه اي عزيز (روحي فداه ) با درايت و صلابت و محبوبيت تداوم يافته است.

روح امام عزیزمان شاد وراهشان پر رهرو باد

التماس دعا




کعبه آن شب ، غرقه در نـور دل افـروز خـدا بود
آسمان کعبه گویی ، مظــهر صـدها گهـر شــد


عطــر جـانبخش بهشـتی در فضــای کعبه پیچید
تا کـه میـلاد سعید مـرتضی فخــر بشـر شــد

و آفتاب طلوع کرد؛ آن هم از کعبه فاطمه، فاطمه بنت اسد ، ماه را در بغل گرفته بود! صدای همهمه بیشتر شد؛ این کودک چه قدر عظمت دارد!

به دنیا آمد و «علی» شد. ابوطالب، به شکرانه وجود علی، میهمانی با شکوهی داد و گفت: به برکت حضور این کودک، هر که به میهمانی می‏آید، باید اوّل هفت بار به دور کعبه طواف کند!

دیدار علی قداست دارد! اول باید پاک شد، مطهّر شد، آن گاه به دیدار علی رفت!
پیامبر رحمت، طفل را در آغوش گرفت! آفتاب، ماه را در بغل گرفت و ماه، پلک گشود و به یمن دیدار آفتاب، تبسّم کرد.و ماه، از آغاز تولد، برادر آفتاب شد!

مولا! ای که تمام واژه‏ها، از توصیف عظمت تو عاجزند!
و ای آن‏که تمام عقل‏ها از درک بزرگی‏ت قاصر!

چه تقدیر دلنشینی داری!
می‏آیی از کعبه و می‏روی در خانه خدا!

ضمن تبریک این روز فرخنده به تمامی کاربران عزیز ، و یادآوری حقی که شهدای عزیز آن پدران آسمانی بر گردن همه ما دارند از خداوند تبارک و تعالی عاجزانه خواستارم که ما را از پیروان راستین حضرتش قرار داده و در کسب رضایت و خشنودی ولی نعمتمان ، یوسف زهرا عج الله تعالی فرجه شریف ارواحنا له الفداه و نائب برحقش مقام معظم رهبری موفق مان بدارد.

التماس دعا



گر چو ماهى به شب تار بر آيى زينب
عاشق خسته كند عقده گشايى زينب

پادشاهى دو عالم به جُويى بفروشد
آنكه در كوى تو آمد به گدايى زينب

غصه جز سينه تو خانه ندارد بى‏بى
عشق را جز دل تو نيست سرايى زينب

خستگان را به قدمگاه شهادت برسان
اى كه ممتازترين راهنمايى زينب

خدا تو را از چه لبریز کرده است ای دردانه علی، که هرچه نگاه هست تا انتهای خلقت بر آینه وجود تو خیره خواهد ماند؟

تو چنان از صبر لبریزی که سختی هایی چنین، چون قطره ای آرام در دریای وجودت فرو می نشیند و تو را به تلاطم نمی افکند.

تو آن قدر با عبادت عجین شده ای که فرشتگانِ سال ها به عبادت ایستاده، پیش نماز شبت قامت خم می کنند.

آن قدر از خروش و شجاعت بهره برده ای که خطبه هایت در مجلس دشمن، دل سنگ را به لرزه می اندازد.

رحمت بی پایان الهی بر تو ای عصاره همه خوبی های عالم.ای مادر همه رنج ها و مصیبت ها، قطره قطره اشک های تو

ترجمه عشق و وفاداری به ولایت است؛ معنای رضای خداست؛نمود حرمت آل الله است و مایه بقای عاشورا

اشک های تو از کودکی تا عاشورا که محور دردها بودیو کاروانسالار غم و اندوه، همواره زلال آبیاری درخت اسلام بود.

ای نفس مطمئنه! پیامبر کاروان کربلا!اسطوره پرستاری! در سوزناکی فریادها! تاریخ، بهترین گواه صبوری توست، درتجلی‏گاه خونین تن‏های پاره پاره،

کدام عشق زیباتر از اینکه مصیبت‏ها را هدیه خدا بدانی، ای مصیبت کشیده بزرگترین مصایب عالم!

نام تو، برابر همه گذشت‏از خویشتن است; کانون مهر و عشق است، فرهنگ پایداری است . ای تاریخ گویای نهضت عاشورا! زینب!

وفات جانگداز بانوی صبر و صلابت و ایمان ،‌ بنت الحیدر ، ام المصائب ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها را به محضر آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و شما دوستان و کاربران گرامی تسليت و تعزيت عرض مي کنم . ان شاء الله که خداوند به همه ما توفيق دهد که از شاگردان راستین مکتب زینب و رهروان حقیقی راه پر صلابت ایشان باشیم .

التماس دعا

بانگ تکبیر ز امواج فضا می آید
گوش باشید که آوای خدا می آید

بوی عطر از نفس باد صبا می آید
نفس باد صبا روح فزا می آید

پیک وحی است که در غار حرا می آید
به محمد ز خداوند ندا می آید

ای خلایق همه این طرفه ندا را شنوید
گوش های شنوا حکم خدا را شنوید


این صدای جبرئیل است که می‏گوید:
اقرأ باسم ربک الذی خلق.
صدای گفت‏گو می‏ریزد ازآسمان..
می‏گفت فرشته: اقرأ باسم ربک
اري ، عشق است که امروز ز آسمان فرو می‏ریزد.

بخوان به نام آن که خلوت نشین دل پر آشوب توست!
بخوان به نام او که تو را حبیب خویش خوانده است و محبوب تمامی کاینات!

بخوان به نام خداوند:...

... و این خواندن سرآغاز «قولوا لا اله الا اللّه تُفْلِحوا» شد که کژاندیشان، برای رهایی از جهل باید به «تفلحوا» بیش از پیش بیاندیشند!

ای اهل زمین! بگشایید انحنای بازوانِ خود را تا صراط مستقیم او را در آغوش گیرید!

امروز، شهادت می ‏دهیم که نیست خدایی جز او و محمد صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله رسول و فرستاده خداست.

شهادت می‏دهیم که سراپرده بهشت را به حرمت دستان امین محمد، بنا کرده ‏اند.

مبعث، سپیده ‏دمی است که خداوند، نامه سی جزئی خود را، به دست امین‏ ترین بنده‏ اش داد، تا دست زمین را به آسمان برساند.

محمد صلی ‏الله‏ علیه‏ و ‏آله ؛ یعنی انقلاب؛ یعنی صبحی که سیاهیِ بلال حبشی، روشن‏تر از آفتاب، در بلندای کعبه اذان می‏گوید و سنگ‏های تراشیده بت‏ پرستان، در طبیعتِ لال خود فرو می‏ماند.

سلام بر مبعث، بهاری‏ ترین فصل پهنه گیتی.

سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت.

سلام بر سالار قافله عشق،محمود، احمد، حضرت محمد صلی‏الله‏ علیه ‏و‏آله .

محمد صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏آله عصاره آفرینش، خلاصه خلقت و قاموس همه ارزش‏هاست.

پیامبر ما که بر او هزاران درودبادهدف آفرینش، عصاره خلقت، یادگار بزرگ خداوند،

و اُسوه ‏ای برای همه آزاد مردان ونیکان جهان است.

هیچ کس چون او خدا را نشناخت و چون او در راه اعتلای کلمه حق درد را بجان نخرید.

فرا رسیدن عید بزرگ مبعث را خدمت شما دوستان و کاربران عزیز شادباش عرض می کنم و امیدوارم که ما نیز با تاسی از حضرتش پیامبر گونه زندگی کنیم و رسول وار بیاندیشیم و بکوشیم که با قرار گرفتن در مسیر قرآن و اهل بیت علیهم السلام فاصله هایمان را با آن حضرت کم کنیم و از درس آموزان مکتب محمدی و رهروان و همراهان واقعی قافله عشق و ایمان و اخلاص باشیم

التماس دعا



صبحی دگر می آید ای شب زنده داران
از قله های پر غبار روزگاران

از بیکران سبز اقیانوس غیبت
می آید او تا ساحل چشم انتظاران

آید به گوش از آسمان اینست مهدی!
خیزد خروش از تشنگان اینست باران!

از بیشه زارِ عطرهای تازه آید
چون سرخ گل بر اسب رهوار بهاران

آیینه آیین حق ای صبح موعود!
ماییم سیمای تو را آیینه داران

دیگر قرار بی تو ماندن نیست در دل
کی می شود روشن به رویت چشم یاران


دوباره همه از تو مي گويند و مي شنوند؛
شيريني نام تو و شهدِ يادت به كامها مي نشيند؛
دوباره طاقها براي نصرتِ تو قد علم مي كنند؛
كاغذهاي رنگي به شاد باش تو در باد مي رقصند؛
دوباره همه ديوارهاي شهر با سرانگشتانِ احساس چراغان مي شود.
اما … كاش گفتن و شنودن از تو سهم همة ثانيه ها باشد
و يادآوريت همه دقايق را پر كند و خدمت به تو انگيزه همه حركتها شود!
كاش سينه مان صندوق صدقه اي شود و قلبمان سكه‌ي نذر سلامتت!
كاش دردمان هميشه با توسل به تو آرام گيرد و دستمان جز به دعا براي تو به آسمان نرود،
كاش انتظار تو زنگي باشد كه از نافرماني خدا بازمان دارد!
کاش زودتر بیائی ،‌که بی تو نه سحر را لطافتی ست و نه صبح را صداقتی
سحر به شبنم لطف تو بیدار می شود و صبح به سلام تو از جا برمی خیزد
کاش زودتر بیائی، که بی تو آئینه ها زنگار غربت گرفته اند
و هیچکس حریم اطلسی ها را پاس نمی دارد و بر داغ لاله مرهم نمی گذارد
کاش زودتر بیائی ، که بی تو آسمان دنیا اسیر تیرگی هاست
و هرگز ستاره امید در برج اقبال ، رحل خوشبختی نمی افکند
كاش حال و هواي هميشه دلمان به رنگ نيمه شعبان باشد

میلاد با سعادت گل سر سبد هستی ،‌ قطب عالم امکان ،‌ یگانه منجی عالم بشریت ، امید دل مستضعفان و نور چشم منتظران ، حضرت بقیة الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء را خدمت همکاران و کاربران گرامی شادباش عرض می کنم . ان شاء‌الله خداوند به همه ما توفیق عنایت کند که از جمله منتظران حقیقی و سربازان رکاب حضرتش باشیم .

به میمنت این روز مبارک تمام کاربرانی که به صورت موقت مسدود شده اند نام کاربریشان فعال خواهد گردید


التماس دعا

خدمت کاربران ، مدیران و پاسخگویان گرامی
سلام علیکم
با توجه به نیاز پاسخگویی سریع و به موقع به سوالات دوستان و اعضاء محترم ،‌از این پس سوالات کاربران به محض ارسال در سایت جهت پاسخگویی تخصصی و منظم به اساتید پاسخگو ارجاع شده و برای همه موضوعات جدید کارشناس مشخصی جهت پاسخگویی تعیین خواهد گردید .
به همین جهت مدیران اجرایی انجمن ها به محض رویت سوال در انجمن تحت مدیریت خود لینک آن را جهت ارجاع به پاسخگویان برای همکار محترم مدیر سایت ارسال فرمایند . مسئول نظارت بر حسن اجرای این امر به عهده مدیر محترم اجرایی سایت می باشد . ان شاء الله با همکاری صمیمانه و همه جانبه دوستان بتوانیم به خوبی از عهده این مهم برآیم و رضایت کاربران را با پاسخگویی سریع و به موقع و کارشناسانه فراهم نمائیم .
التماس دعا

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلا تَخَافُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنْتُمْ تُوعَدُونَ «فصلت/30»


به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که:
«نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!


اللهم نشکو الیک من فقد نبیّنا، صلواتک علیه وآله، وغیبه ولیّنا و کثره عدوّنا و قله عددنا وشدّه الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا...

مسلمانان بیدار شوید و امت رسول الله را ببینید که در زیر ظلم کافران اند و توان فریاد هم ندارند، آنانی که تنها جرمشان ایمان به خدا و محمد مصطفی صلی الله علیه و آله است. بیدار شوید و ببینید که امت واحده را زنده زنده می سوزانند، دسته جمعی قتل عام می کنند و حرمت زنان و دخترانشان را هتک می نمایند. یا رسول الله به تو شکایت می کنیم از این مصیبت، به فریادمان برس و دل های به خواب رفته مان را بیدار کن.

تاریخ را فراموش نکرده ایم، آنگاه که مستضعفان عالم را از خانه و کاشانه شان راندند، خانه هاشان را غصب کردند، آنان را آزردند و به جرم مسلمانی کشتند. فجایع بوسنی، غزه، لبنان، بحرین و ... را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

کافران ظالم و بوداییان تندرو میانمار چندی است که با تایید دولتمردان فاجر میانمار و در سکوت کامل مجامع و رسانه های استکبار جهانی دست به کشتار فجیعانه مسلمانان این کشور زده اند تا ریشه ایمان را منقطع و نسل اسلام را از این سرزمین برچینند، آنان را از سرزمینشان اخراج و آواره ی اردوگاه های سازمان ملل نمایند.

رئیس جمهور مستکبر میانمار اعلام نموده که مسلمانان شهروند این کشور نیستند و فعالان حقوق بشر این کشور و برنده جایزه صلح نوبل از میانمار زبان به سکوت فرو بسته اند. نه خبری از سازمان های صلح و حقوق بشری است و نه حتی رسانه های سینه چاک حقوق بشر، حتی خبری هم از این فجایع منعکس نکرده اند.

امروز فاجعه میانمار نه تنها مساله جهان اسلام، بلکه مساله تمامی ملتها، اقوام و طوایف بیدار، حق جو و حق طلب دنیای روز است. در تمام طول تاریخ بشریت سرانجام چنین فجایا و جنایاتی جز افول ملت ها و عقب افتادگی از سیر تکاملی نسل بشر نبوده و جز تباهی و نکبت برای اقوام نژاد پرست و انتقامجو نداشته است.

جهان اسلام با محکوم کردن فجایع ددمنشانه و ابراز همدردی با آوارگان مسلمان میانمار، از تمامی ملت های بیدار بخصوص جامعه بزرگ اسلامی خواستار اقدام و واکنش جدی توسط حمایت های همه جانبه مجامع بین المللی بخصوص سازمان همکاری های اسلامی، سازمان ملل متحد و... علیه كشتار دسته جمعی مسلمانان و به آتش كشیدن روستاها می باشد.

همچنین بر دستگاه دیپلماسی کشور واجب می دانیم تا با ورود مثمر ثمر به این جریان، دیپلماسی بین المللی و جهان اسلام را در جهت توقف این کشتار مدیریت نماید.

این روزها که کشته شدن مسلمانان غریب و مظلوم کشور میانمار را می بینیم، به این فکر می کنیم که چقدر جای پسر فاطمه خالی است... و امروز که روز جمعه است و در آستانه ماه مبارک رمضان، فقط یک دعا زیر لب دارم و آن هم این است:

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

به امید روزی که در هیچ جای جهان اثری از ظلم و استبداد نباشد.

"و سیعلمون الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

با سلام

با توجه به درخواست های عزیزان کاربران و مدیران سایت گفتگوی دینی چارت تشکیلاتی انجمن گفتگوی دینی به صورت زیر اعلام می گردد .انشاء الله به مرور شرح وظایف واختیارات هر یک از اجزاء چارت نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

در بزم فلک ساغر ناهید شکست
آیینه آفتاب امید شکست

خمخانه حق ، علی درافتاد ز پای
پیمانه ماه وجام خورشید شکست

مولود خانه خدا، محبوب خدا، به سوی خانه خدا قدم برمی‏دارد.

دیوارها، دستان ترک ‏خورده‏شان را بالا آورده‏ اند تا در هیاهوی رفتن او، تلاشی برای ماندنش کرده باشند.

کوچه ‏های آشنای کوفه، اشک می‏ریزند. مناجات عاشقانه مولا، ریسه‏ های نورانی این کوچه‏ های تاریک بود و قدم‏های مهربانش، فرش باشکوه خاک.

شب‏های کوفه، حجله حجله از آفتاب حضور او نورانی می‏شد؛ وقتی انبان سخاوت بر دوش، دستان نیاز را سیراب می‏کرد.

کوفه، دردهایش را بر شانه این مرد سبک می‏کرد و تنهایی‏هایش را با حضور او مأنوس بود.

کوفه، بر قامت مولا ایستاده بود؛ بی‏ آنکه یک‏بار از خود بپرسد این کیست که مرا این‏ چنین تاب آورده است؟!

این کیست که ناله یتیمان مرا پاسخ داده و نگذاشته هیچ تهی‏دستی بی‏ پناه بماند؟!

کیست که از فانوس‏های روشن هدایتش، شهر روشن شده است و خطبه‏ های آسمانی‏اش، بهشت را بشارت می‏دهد؟

مرد می‏ آید؛ تنها و استوار، خود، تنها سایه ‏سار وسعت خویش است.

او نیامده بود که بماند. پرنده‏ ترینِ نسل آدم بود. چگونه می‏توانست در اسارت خاک بماند؟

زهرآلوده‏ ترین شمشیر، به دستان شقی‏ ترین انسان، انتظار او را می‏کشید، انتظار حیدر خیبرشکن را.

باید برود؛ پس ضربت شمشیر را مرهم زخم‏هایش می‏داند؛ اگرچه هیچ‏کس نتواند بفهمد معنای لبخند مولا در خضاب خون سرش و سرودن «فزت برب الکعبه» را.

اگرچه هیچ‏کس نتواند لذت مرگ را در نظر مولا درک کند که مولا چرا انتظار مرگ را می‏کشید؟

و اینک دو شب است که تمام دیوارها زار می‏زنندش.دو شب است که مسجد سر بر زانو زده، غصه ندیدن مردی را که هنوز دل خون غدیر، تشنه دست‏های اوست که تا آخرین لحظه،دنبال دست‏هایی بود که برای سکه‏ های بیت‏ المال به سویش دراز نشده باشد.

دو شب است که محراب خون گریه می‏کند تنهایی‏اش را در آفتاب پیشانی مردی که دیگر پیشانی‏اش را هیچ سجده‏ ای بوسه نخواهد داد.

شهادت مظلومانه مولای متقیان ، قرآن ناطق ،حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام اولین پیشوای شیعیان جهان را به محضر آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف و مقام معظم رهبری و شما کاربران گرامی تسلیت و تعزیت عرض می کنم ،‌باشد که در سایه سار قرآن کریم و عمل به سیره و شیوه مولای متقیان درس آموز مکتبش و از رهروان حقیقی راهش که همانا جلوه حقیقی عدل و اخلاق و انصاف و انسانیت بود باشیم .

ضمن عرض سلام خدمت کاربران گرامی

لازم است عزیزان قبل از ایجاد موضوعات جدید قوانین ارسال محتوای سایت را مطالعه نموده و موضوعاتی ایجاد نمایند که مخالفتی با این قوانین نداشته باشد ضمنا به موارد زیر دقت و توجه بيشتري داشته باشید.

1- موضوعی که ایجاد می کنید سعی کنید تکراری نباشد لذا قبل از ایجاد موضوع بهتر است بررسی نمائید و چنانچه قبلا موضوع مورد نظر شما قبلا به شیوه ای دیگر ایجاد شده در ذیل همان تاپیک مطالب خود را ارائه نمائید.

2- براي اطمينان از عدم تشابه موضوعات از سرچ گوگل خود سايت که در صفحه اصلي قرار دارد استفاده بفرمائيد و تنها عنوان موضوع را جستجو نکنيد بلکه محتوي موضوع را جستجو نمائيد . چه بسا که موضوع شما همنام با تاپيک هاي موجود در سايت نباشد اما تحت عناوين ديگري وجود داشته باشد.

3- باتوجه به اینکه انجمن گفتگوی دینی سایت تخصصی در زمینه مباحث مذهبی است لطفااز ایجاد موضوعات غیر تخصصی مخصوصا موضوعات سیاسی جناحی خود داری نمائید لازم به ذکر است به هیچ وجه موضوعات سیاسی و خبری نامعتبر تائید نخواهدشد.

4- از ايجاد تاپيک هاي طنر و سرگرمي که بار علمي ، اعتقادي و اخلاقي ندارد و تنها موجب اتلاف وقت مفيد کاربران مي مي شود خود داري نمائيد. تا سایتی با محتوای غنی از نظر علمی و دینی داشته باشیم

5- لازم است موضوعاتی که ایجاد میشوند دارای عنوان متناسب با محتوای تاپیک باشند درغیر اینصورت عنوان موضوع ویرایش شده و عنوان مناسبی انتخاب خواهد شد.

6- از ارسال مطالب کوتاه چند خطی و کم محتوا خود داری فرمائید . بهتر است اینگونه مطالب را در موضوعات مشابه که در سایت وجود دارد بزنید تا موجب تکمیل و غنای موضوع موجود شود .

نکته : سعی بر این است که در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ داده شود ،اما با توجه به لزوم حضور کارشناسان درتاپیک هایی که نیاز به پاسخگویی دارند چنانچه موضوعات متعدد حاوی سوال در یک روز ایجاد شوند طبعا زمان بیشتری لازم است تا به کلیه سوالات ارسالی پاسخگویی شود .لذا چنانچه سوال شما بعد از گذشت 72 ساعت توسط کارشناس تعیین شده پاسخگویی نشده بود مراتب را به اطلاع مدیر محترم اجرایی برسانید تا پیگیری نمایند .

التماس دعا

[=times new roman]

[=times new roman] [=times new roman]

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ
وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ«بقره - 155»

قطعا همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه ها،
آزمایش می کنیم؛ و بشارت ده به استقامت کنندگان!

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ«بقره - 156»
آنها که هر گاه مصیبتی به ایشان می رسد، می گویند: «ما از آن خدائیم؛
و به سوی او بازمی گردیم!»

أُولَئِكَ عَلَیهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ«بقره - 157»
اینها، همانها هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده؛
و آنها هستند هدایت یافتگان!


خبر وقوع غم انگیز و تاسف بار زلزله در شهرهای هریس، اهر و رزقان استان آذربایجان شرقی که جان تعداد زیادی از عزیزان ما را در این خطه دلاور خیز گرفت و خانواده های زیادی را داغدار کرد، موجب تالّم و تاثر شدید همه هموطنان گردید.

این بنده حقیر نیز به نوبه خودم این ضایعه تاسف بار را به خانواده های مصیبت دیده و داغدار تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت، و برای آسیب دیدگان سلامتی و شفای عاجل، و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
جا دارد که بر اساس آموزه های قرآنی و به مصداق:

بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش زیک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار


دگر عضوها را نماند قرار

در این شرایط به هر طریق ممکن به یاری هموطنان خود برخیزیم.

التماس دعا

به نام خدا
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

به اطلاع می رساند با توجه به محدودیت های موجود و لزوم برنامه ریزی جهت بهرمندی بیشتر از فرصت عزیزان پاسخگو در امور محتوایی و پاسخگویی آیدی های سبز که قبلا نشان دهنده کارشناس پاسخگو و مدیریت انجمن های مختلف سایت بود به رنگ آبی که نشان دهنده کارشناس پاسخگو است تغییر نمودند.

لازم به ذکر است همانگونه که قبلا اطلاع رسانی شده بود مدیریت اجرایی انجمن ها به مرور به عزیزانی غیر از کارشناسان سایت واگذار خواهد شد.

التماس دعا

خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند.
خوشا به حال آنان که در این قافله نور جان و سر باختند.
خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند

حضرت امام خمینی رحمت الله علیه

یاران مردانه رفتند؛ اما هنوز تکبیر وفاداری‌ شان از مناره‌های غیرت این دیار به گوش می‌رسد.

یاران عاشقانه رفتند؛اما هنوز لاله‌های سرخ دشت‌های این خاک به یمن آنان به پا ایستاده‌اند.

یاران غریبانه رفتند؛ اما هنوز بوی عطر جانمازشان شعر سپید یاس را می‌سراید.

یاران رفتند و هنوز نام و یادشان زینت‌بخش کوچه‌های شهر است.

و من و تو،!در این ساحل باشکوه و امن آنان ایستاده‌ایم و در این حضور عطرآگین و آسمانی‌ شان در آرامشیم و از سرخی آنان دشت‌های‌ مان سرخ و لاله‌گون است.

آنان مردان همیشه جاویدان این دیار دلیرانند.آنان آینه ‌های تمام‌نمای راه عزت و شرف من و تواند. ... نگاه کن!نور از پیشانی‌های به خاک افتاده آنان می‌طرواد.

سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم...

سلام بر دلاورانی که قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم...

سلام بر مجاهدانی که به خاک افتاند تا ما به خاک نیفتیم...

گرامي باد سالروز هشت سال دفاع مقدس ، آزادگي و شهادت طلبي حماسه و دلاوري ،
عشق و ايمان ، ايثار و جانبازي ، غيرت و مردانگي

گرامي باد ياد و خاطره تمامي فرزندان راستين ايران زمين كه دفاع مقدس از كيان و تماميت اين سرزمين اهورايي و جغرافياي مقدس را،با ايثار و از خودگذشتگي در تاريخ زرين وطن چون کبوتران سبکبال پرکشیدند و آسماني و ماندگار شدند.

هفته دفاع مقدس را خدمت دوستان عزیز تبریک عرض می کنم و ملتمسانه از خداوند می خواهم که مارا از راه شهیدان دور نکند و مارا از قافله قشنگ شهدا که مقصدش منزلگه نوراني سيد الشهداء‌است دور نکند و مرگ مارا شهادت در راه حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله که همان پاسداری از دین و قرآن است قرار دهد

التماس دعا

[="DarkRed"]قال الامام علىّ بن موسى الرّضا علیه السلام[/]

[="SeaGreen"]انَّما تَغْضَبُ للهِِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَلا تَغْضَبْ لَهُ بِأكْثَرَ مِمّا غَضِبَ عَلى نَفْسِهِ.[/]

چنانچه در موردى خواستى غضب كنىو براى خدا برخورد نمائى، پس متوجّه باش
كه غضب و خشم خود را در جهت و محدوده رضایت و خوشنودى خداوند اِعمال كنی.

[="Sienna"](عیون أخبارالرّضا علیه السلام : ج 1، ص 292، ح 44 )[/]

همه دلها امروز حسرت پرواز دارند،حسرت داشتن دو بال سبک‌بار که بی وقفه به‌سوی تو پر بگشایند
و شادباش میلادت را بر ضریح تقرب بوسه زنند. وه چه فرخنده شبی بود و چه مبارک سحری است!

امروز عطر زعفران و گلاب، عطر عود و اسپند، از زمین به آسمان راه میگشاید و تمام عرش‌نشینان،
چراغانی شهری را به هم نشان میدهندکه خورشیدی شبانه‌روز در خاکش پرتوافشانی می‌کند.

امروز نگاه فرشتگان به مشرق ایران دوخته شده و تمام دلها به‌سوی طوس پر میکشد.

امروز کبوتران، همه سپیدپوشند و همه پیام سرور بر لب دارند.

کبوتران امروز در حریم تو چه عزیزند و چه گران‌قدرند!

کبوتران در آسمان حرم میرقصند و میان زمین و آسمان مرددند، مانده اند در زمین بمانند
و شوق و شادی زائران تو را ببینند یا آنکه به آسمان پر بگشایند و با دست‌افشانی فرشتگان همراه شوند.

اماما ! امروز عاشقان تو به یمن شادی میلادت، دست نوازش و ارادت خویش را بر سر کبوتران تو میکشند و به سرسلامتی ات،
بر سنگ‌فرش‌های حرم بذر عشق می‌پاشند، کبوتران را بوسه میزنند و دوستشان دارند؛چرا که کبوتر، نشانی از مهر و بی‌همتایی تو دارد.

امروز هیچ اشک شوقی دست از ضریح تو نمی‌کشد و هیچ حاجتمند امیدواری از گنبد تو چشم بر نمیدارد
این عید عاشقانه را تو بی شک، با اجابت تمام حاجت ها عاشقانه تر میکنى.

و امروز ما نیز عاشقانه تر از همیشه به تو ای محبوب حق تعالی سلام می کنیم :
السلام علیک یا غریب الغربا
السلام علیک یا معینَ الضُعفا و الفقرا
السلام علیک یا شمسُ الشموس و انیسَ النفوس

سلام برتوای امام رئوف
سلام برتو ای آقای غریبی که مقرب ترین و آشناترینی
سلام برتو ای علی بن موسی الرضا المرتضی
سلام و درود خدا برتو باد ای امام انس و جان

میلاد هشتمین حجت خدای سرمد ، عالم آل محمد، آقا علی ابن موسی الرضا المرتضی علیه آلاف التحیة و الثناء را محضر آقا و مولا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی، و همه محبین حضرتش تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند متعال مسئلت دارم که توفیق زیارت با معرفت مشهد شریفش را نصیب و روزی ما و همه عاشقان کویش بگرداند.

التماس دعا



ای صبا ازمن به اسماعیل قربانی بگو
زنده برگشتن زکوی یار شرط عشق نیست

عاشق دلداده آن باشد که در کوی حبیب
تن به خاک و سر به نیزه سوی محبوبش رود

عيد قربان جلوه گاه تعبد و تسليم ابراهيميان حنيف است .
فصل قرب يافتن مسلمانان به خداوند، در سايه عبوديت است .

عید قربان، عید ذبح میوه دل ابراهیم و ایثار سبز اسماعیل،
عید بر آمدن انسانی نو از خویشتن خویش، عید رهیدگی از اسارت نفس، عید لبیک به دعوت حق است .

عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است.
عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است که به قرب الهی رسیده اند. عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است.

اگر ابراهيم خليل ، در اجراى فرمان پروردگارش ، خنجر بر حنجر اسماعيل مى نهد،

اگر اسماعيل ذبيح ، پدر را در اجراى امر خدايى ، تشويق و ترغيب مى كند،

اگر شيخ الانبياء در نهادن كارد بر حلقوم فرزندش ، لحظه اى ترديد و توقف نمى كند؛

همه و همه ، نشانه مسلمانى آن پدر و پسر و شاهد صداقت در عقيده و عشق ، و وفادارى در قلمرو بندگى است .

عيد قربان ، مجراى فدا كردن عزيزترين يعنى خدا است .عيد قربان ، مجراى فيض الهى و بهانه عنايت رحمانى به بندگان مومن و مسلم و مطيع است

ضمن تبریک این عید بزرگ به دوستان عزیز ، از خداوند تبارک و تعالی عاجزانه خواستارم که ما را از پیروان راستین مسلک ابراهیم خلیل الله قرار داده و در کسب رضایت و خشنودی ولی نعمتمان ، یوسف زهرا عج الله تعالی فرجه شریف ارواحنا له الفداه و نائب برحقش مقام معظم رهبری موفق مان بدارد.

التماس دعا

سلام علیکم

همانگونه كه مي دانيد لازمه به نتيجه رسيدن هر گونه بحث و گفتگويي رعايت آداب گفتگو از جمله رعايت احترام شخص مقابل است لذا لازم است کلیه عزيزان به اين نكته مهم توجه لازم را داشته و از هرگونه تهدید ، توهین ، تهمت و بی احترامی در حین بحث و گفتگو اکیدا خود داری نمائید . رعایت موازین اخلاقی برهمه ما فرض و لازم اجراست . لذا از کلیه مسئولین و کاربران محترم درخواست می کنم از پاسخگویی به پست هایی که حاوی اهانت است خودداری نموده و مراتب را جهت اطلاع و اقدام به مسئولین گزارش نمائید.

التماس دعا

سلام علیکم

همانطور که مستحضر هستید یکی از اصول مباحثه علمی گفتار محترمانه بدون خروج از موضوع است متاسفانه برخی از کاربران خواسته یا نخواسته به این مساله توجه نکرده و پستهایی ارسال می کنند که ربطی به موضوع بحث نداشته و موجب انحراف از موضوع اصلی می شود و بعضی از دوستان بدون توجه به موضوع تاپیک اقدام به پاسخگویی به اینگونه پست ها می کنند و همین امر موجب انحراف هرچه بیشتر و فراموش شدن اصل موضوع می شود. لذا ضمن خواهش از همه دوستان در رعایت کامل اصول و فرهنگ گفتگو به عرض می رساند بی شک پستهایی که این اصول را رعایت ننموده و بر خلاف قوانین سایت باشد حذف و کاربرانی که فرهنگ صحیح گفتگو را رعایت ننمایند طبق قوانین با محدودیتهایی مواجه خواهند شد. بدیهی ست پاسخهای داده شده به اینگونه پست ها نیز حذف خواهند شد .

التماس دعا




عن الصادق علیه‌السلام:
والله لو عرف الناس فضل هذا الیوم بحقیقته لصافحتهم الملائکة فی کل یوم عشر مرات...
وما اعطی الله لمن عرفه ما لایحصی بعدد.

امام صادق علیه‌السلام فرمود:
به خدا قسم اگر مردم فضیلت واقعی «روز غدیر» را می‌شناختند،
فرشتگان روزی ده بار با آنان مصافحه می‌کردند و بخششهای خدابه کسی که آن روز را شناخته، قابل شمارش نیست.

مصباح المتهجد: 738.

غدیر ، خسته و تنها ، سر در گریبان فرو برده و رؤیاهایش را آه می‏ کشد .کاروان نزدیک و نزدیک‏تر می شود . ناگاه ، صدایی ، در سکوت کاروان پیچید .
صدایی ، حجاز را به لرزه افکند .

بایستید ! دهان‏ های باز برگشتند تمام گردنه ‏های حجاز برگشتند همین که پرده خاموش کاروان افتاد صدا دوید و در آغوش کاروان افتاد رفتگان را فرا خوانید و جاماندگان را دریابید که پیامی مهم دارم .

سکوت ، به زمزمه نشست . زمزمه ها بلند و بلندتر و موجی از همهمه در کاروان افتاد .دستان خدا در دست رسول اللّه‏ صلی الله علیه و آله ، بالا رفت .
مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِیٌّ مَولاه .

و خدا ، ولایت علی علیه السلام را به انسان هدیه کرد و حصار محکم خود را به بشر ارزانی داشت .چشمه حیات جاری شد تا بنی ‏آدم ، عطش بی‏حد و حصر خود را فرو بنشاند به زلالیِ محبت مولا .

و حب علی ، سرآغاز همه خوبی ‏ها گشت . راه راست نمایان و دین خدا تکمیل شد . آینده تاریخ انسان ، به دست های ید اللهی علی سپرده شد
تا در سایه ‏سار محبت و عدالت بی‏ دریغش ، به آرامش برسد .

بارانی از رحمت ، باریدن گرفت . خدا ، مهر علی را به خاک هدیه کرد و خاک ،بارور شد ، نام علی را به گوش آب‏ها خواند و رود ها خروشیدند ،یاد علی را به درخت ‏ها ، سپرد و درخت‏ ها ، سبز شدند .

ازتاریخ غدیر قرن ها می گذرد اما ،
غدیر، نه فراموش شدنی است و نه کهنه شدنی؛ ماندگار است و پویا و زندگی ساز. غدیر، تجلی ولایت و رکن حیات معنوی انسان است. غدیر، روز اکمال دین و اتمام نعمت حق است.

غدیر، آزمایشگاه بود و علی، وسیله امتحان مدعیان ایمان، تا در جریان اطاعت از رهبری او و پذیرفتن ولایتش،صداقت او را در عمل نشان دهند.

پیامبرگرامی اسلام صلی الله علیه و آله در روز غدیر خم، خواست تا جریان رهبری امت، از آغاز به دست پاکترین و شایسته‌ترین افراد باشد و آب زلال حق، در بستر تاریخ و زمان و در توالی نسلها و اندیشه‌ها، آلوده نگردد و دشمنان نتوانند از آب گل آلود، ماهیِ مراد خویش را بگیرند.

بر همین اساس است که غدیر هیچ گاه فراموش نمی‌شود؛ بلکه همواره نامیرا و جاودانه باقی خواهد ماند

ضمن تبریک این عید بزرگ ، از خداوند تبارک و تعالی عاجزانه خواستارم که ما را از متمسکین واقعی به ولایت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام قرار داده و در کسب رضایت و خشنودی ولی نعمتمان ، یوسف زهرا عج الله تعالی فرجه شریف ارواحنا له الفداه و نائب برحقش مقام معظم رهبری موفق مان بدارد.

التماس دعا

بنام خدا
سلام علیکم
با توجه به اینکه موضوعات قدیمی سایت مرتب توسط کاربران به روز می شوند در حالیکه در اکثر موضوعات نه سوال کننده اصلی و نه پاسخگویی که به سوالات پاسخ داده اند درسایت حضور ندارند. و ارجاع این موضوعات به کارشناسان جدیدجهت پاسخگویی هم به دلیل حجیم بودن موضوع , عدم حضور کارشناسان فعلی سایت در بحث های مطرح شده و همچنین موضوعات بی شماری که برای اساتید ارجاع زده می شود قابل پیگیری و پاسخگویی توسط این بزرگواران نمی باشد . لذا کلیه موضوعات قدیمی قبل از ششماه گذشته که فاقد پاسخگوی مشخصی می باشند بسته خواهد شد تا این موضوعات به مرور جمع بندی شوند و این امکان فراهم شود که کاربران محترم سوالات خود را در موضوعات جدید مطرح کنند تا از طریق کارشناسان فعال پاسخگویی گردد .

لذا تا زمان اجرای کامل این طرح چنانچه موضوعی از موضوعات سابق بروز گردد پست ارسالی حذف شده و موضوع قفل خواهد شد.

کلیه همکاران محترم موضوعات فوق الذکر را در تمامی بخش های انجمن تحت مدیریت خود ( بغیر از انجمن ولایت و فرهنگ پایداری ، فرهنگی و نرم افزار ) قفل نمایند و در انجمن های ولایت و فرهنگ پایداری ، فرهنگی و نرم افزار نیز موضوعاتی که مربوط به زمان خاصی میشدند و الان زمانشان گذشته است قفل گردند.

التماس دعا



یك قصه بیش نیست، غم عشق و وین عجب


كز هر زبان كه می شنوم نامكرر است

بازگویی مصائب عاشورا و یادآوری فصلهای گوناگون این حماسه جاوید، علاوه بر بیداری، حسّ ظلم ستیزی و عدالت خواهی در جامعه، موجب تجدید حیات اسلام و احیای ارزشهای فراموش شده می باشد، به همین جهت، این جمله در میان اندیشمندان اسلامی معروف شده كه: "اَلاِْسْلامُ مُحَمَّدیُّ الْحُدُوثِ وَ حُسَیْنیُّ الْبَقاءِ(1)؛ اسلام را حضرت محمد صلی الله علیه وآله به جهان بشریت عرضه نمود و حسین بن علی علیهما السلام از آن پاسداری و حمایت كرد."

امرور روز اول ماه محرم الحرام می باشد ضمن تسلیت خدمت همه دوستداران عزیزان و رهروان راه جوانمردی و ایستادگی انشاء الله در این نوشتار که به صورت روزانه ارائه خواهد شد به بازخوانی مصائب عاشورا خواهیم پرداخت

حضرت مسلم علیه السلام


حضرت مسلم بن عقیل از سوی امام حسین علیه السلام برای بررسی اوضاع كوفه و بیعت گرفتن از مردم به آن شهر اعزام و حدود 18 هزار نفر با وی بیعت كردند. تهدید و تطمیع های عبیدالله بن زیاد مردم از اطراف حضرت مسلم پراكنده نمود و آن عزیز تنها و غریب ماند. بالاخره بعد از مقاومت و رشادتهای بی نظیر، در روز عرفه؛ نهم ذی الحجه به شهادت رسید. پیامبر گرامی از شهادت آن بزرگوار سالها قبل از وقایع كربلا خبر داده و در سوگ آن گرامی گریسته بودند. (2)

هنگامی كه آن حضرت را با حیله دستگیر كردند، در مقابل دار الاماره خواست كاسه آبی بنوشد، آب را به دهانش نزدیك كرد؛ امّا از شدت جراحات وارده نتوانست آب میل نماید. بعد از سه بار تلاش ناموفق فرمود: خدا را شکر اگر این آب روزی من بود از آن می نوشیدم و با لب تشنه وارد دار الاماره كوفه گردید.

وقتی حكم شهادت را برایش اعلام كردند، سه وصیت كرد:
1) هفتصد درهم در شهر كوفه بدهكارم، با فروش زره من آنرا بپردازید.
2) بعد از شهادت، جنازه ام را دفن كنید.
3) من به امام حسین علیه السلام نامه نوشته ام كه به كوفه آید، به او اطلاع دهید كه دیگر به اینجا نیاید؛ چون مردم كوفه بیعت شكسته اند.

عبید اللَّه دستور داد تا حضرت مسلم را به بام دارالاماره برده و گردن بزنند. در آن لحظه سفیر با كفایت امام حسین علیه السلام تكبیر می گفت و از حق ناسپاسی آن مردم به خداوند شكوه می نمود(3) كه چگونه با فرزند پیامبر مكر و حیله كردند. چون به بالای بام رسید، رو به سوی مكه كرده و گفت: "اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ"(4)

در آن نفس كه بمیرم در آرزوی تو باشم
بدان امید دهم جان كه خاك كوی تو باشم
به وقت صبح قیامت كه سر زخاك برآرم
به گفتگوی تو خیزم به جستجوی تو باشم


وقتی كه امام حسین علیه السلام در مسیر كربلا از فرزدق شاعر خبر شهادت جناب مسلم را شنید، دیدگانش پر از اشك شد و فرمود: "رَحِمَ اللَّه مُسْلِماً فَلَقَد صارَ اِلی رُوحِ اللَّهِ وَ رَیْحانِهِ وَ جَنَّتِهِ وَ رِضْوانِهِ، امّا اِنَّهُ قَدْ قَضی ما عَلَیْهِ وَ بَقِیَ ما عَلَیْن(5)؛ خداوند مسلم را رحمت كند، او به سوی روح و ریحان و بهشت و رضوان خداوند پر كشید و تكلیف خود را ادا نمود، امّا هنوز تكلیف ما باقی است."

1) الغدیر، علامه امینی، دار الكتاب العربی، بیروت، ج 3، ص 246
2) بحار الانوار، علامه مجلسی، نشر الوفاء، بیروت، 1404، ج 22، ص 288
3) ارشاد شیخ مفید، نشر كنگره، قم، 1413، ص 411
4) روضة الشهداء، ملا حسین كاشفی، نشر اسلامیه، تهران، 1371 ش، ص 230
5) بحار الانوار، ج 44، ص 372


امروز روز دوم ماه محرم الحرام است قافله امام حسین علیه السلام در چنین روزی در حالی كه توسط لشكر حرّ بن یزید ریاحی محاصره شده بود به سرزمین كربلا رسید.

امام با شنیدن نام كربلا فرموند:هَذا مَوْضِعُ كَرْبٍ هاهُنا مُناخُ رِكابِنا وَ مَحَطُّ رِحالِنا وَ مَقْتَلُ رِجالِنا وَ مَسْفَكُ دِمائِنا بِهذا حَدَّ ثَنی جَدّی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله
اینجا محل غم و بلا است، اینجا خوابگاه مركبهای ماست، محل فرود آوردن بارها و توشه های ماست، اینجا قتلگاه مردان ما و محل ریختن خونهای ماست؛ جدم رسول خداصلی الله علیه وآله این گونه به من خبر داده است. (1)

اندر این دشت بلا غارت جان خواهد شد
آنچه مقصود دل ماست همان خواهد شد
ای بساتن كه در این دشت بیفتد برخاك
ای بسا سر كه در اینجا به سنان خواهد شد
این لب شط فراتست كه از سوز عطش
آب از دیده اطفال روان خواهد شد


پس از سخنان امام حسین علیه السلام همگی از مركبها فرود آمدند و خیمه ها را برافراشتند. امام حسین علیه السلام بعد از استقرار در كربلا، در گوشه ای نشسته و در حالی كه شمشیر خود را آماده می كرد اشعاری را در بی وفایی دنیا زمزمه می كرد:

یا دَهْرُ اُفٍّ لَكَ مِنْ خَلیلٍ
كَمْ لَكَ بِالْاِشْراقِ وَ الْاَصیلِ
مِنْ صاحِبٍ وَ طالِبٍ قَتیلِ
وَ الدَّهْرُ لا یَقْنَعُ بِالبَدیلِ


"ای روزگار! افّ بر تو باد چه بد رفیقی هستی، چه بسیار دوستانت را در شامگاهان و صبحگاهان به قتل رسانیده ای و روزگار در نزول بلا بر افراد هرگز به بدل قانع نمی شود."

حضرت زینب علیها السلام وقتی این سخنان را از برادر شنید، عرض كرد: ای برادر! این سخن كسی است كه به كشته شدن خود یقین دارد.
امام علیه السلام فرمود: بلی خواهرم! من هم یقین به شهادت خود دارم.
در این لحظه فریاد زینب علیها السلام بلند شد و گفت: وای بر من، حسین علیه السلام دست از زندگانی شسته واز مرگ خود خبر می دهد. آن گاه به همراه سایر بانوان حرم ناله سر دادند كه: "وا مُحَمَّداه، وا عَلِیَّاه، وا أمَّاه، وا حُسَیْناه وا ضَیْعَتاه بَعْدَكَ یا اَبا عبداللَّه... (2)"
امام آنان را ساكت و آرام نمود. امّا در روز عاشورا بعد از شهادت امام كسی نبود كه بانوان حرم را تسلی دهد و آرام نماید.

1) ارشاد مفید، ص 433؛ كشف الغمه، علی بن عیسی اربلی، نشر بنی هاشمی، 1381 ش، ج 47؛ لهوف، سید بن طاووس، نشر جهان، 1348 ش، ص 148
2) همان





امروز روز سوم ماه محرم الحرام است طبق رسمی قدیمی این روز عزاداران به حضرت رقیه علیها السلام متوسل می شونداز سوزناك ترین مصائب واقعه عاشورا، مصیبت دختر چهار ساله امام حسین علیه السلام است.

كودكی را كه پدر در سفر است
دائماً چشم امیدش به در است
هر صدایی كه ز در می آید
به خیالش كه پدر می آید



در مقاتل آمده است كه به همراه اسرای كربلا كه در خرابه ای نزدیك كاخ یزید اسكان داده شده بودند، دختری چهار ساله از فرزندان امام حسین علیه السلام بود كه امام به او خیلی علاقه داشت و او نیز شدیداً دلبسته پدر بود. شب از خواب بلند شده و برای دیدن پدر بی تابی کرد ، بابایم حسین كجاست؟ در خواب دیدم که خیلی ناراحت بود



بگفت ای عمه بابایم كجا رفت
بُدی این دم بَرَم، دیگر چرا رفت



با صدای بی تابی رقیه همه بانوان بیدار شدند و در خرابه شام غوغایی بپا شد.

وقتی خبر به یزید رسید در کمال ناجوانمردی دستور داد سر مبارك امام حسین علیه السلام را در برابر آن طفل معصوم قرار دهند.

دختر كوچك سر بابا را که دید ، آنرا به سینه چسبانید و با لحن سوزناكی گفت:یا اَبَتاه مَنْ ذَالَّذی خَضَبَكَ بِدِمائِكَ؟ یا اَبَتاه مَنْ ذَالَّذی قَطَعَ وَریدَكَ؟ یا اَبَتاه مَن ذَالَّذی اَیْتَمَنی عَلی صِغَرِ سِنّی ؟ یا اَبَتاه مَنْ لِلْیَتیمَةِ حَتّی تَكْبُر؟ یا اَبَتاه مَنْ لِلنِّساء الْحاسِراتِ؟...؛

پدر جان چه كسی صورت تو را با خونت رنگین كرد؟ بابا چه كسی رگهای گردنت را قطع نمود؟ بابا چه كسی مرا در كودكی یتیم نمود؟ بابا دختر یتیم را چه كسی پرستاری می كند تا بزرگ شود؟ بابا چه كسی بر بانوان غارت شده ترحم می كند؟..."
در همان موقع لبهای كوچك خود را بر لبهای بابای شهیدش نهاد و آنچنان گریه كرد كه غش كرد و به شهادت رسید.(1)

رموز عشق بر عالم نشان داد
لبش را بر لبش بنهاد و جان داد


1) معالی السبطین، ص 584؛ موسوعة شهادة المعصومین علیهم السلام، گروه حدیث پژوهشكده باقر العلوم، نشر نور السجادعلیه السلام، 1380 ش، ج 2، ص 384

با استفاده از مقاله بازخوانی مصائب عاشورا / عبدالکریم پاک نیا



در تاریخ اسلام شیر زنان مؤمن و فداکار بسیارى بوده‌اند که توانسته اند مسیر تاریخ را تغییر دهنداز جمله این زنان، شیر زن کربلا حضرت زینب سلام الله علیها است او در حماسه عاشورا دوشادوش برادر حركت كرد. در سفر كربلا دو فرزند خود به نامهای عون و محمد را به همراه داشت كه هر دو در ركاب امام حسین علیه السلام به شهادت نائل شدند.

امام حسین علیه السلام بعد از شهادت فرزندان خواهر بدن های خون آلودشان را بغل گرفت و در حالی كه پاهایشان بر روی زمین كشیده می شد، را به خیمه ها آورد.
همه می دانیم محبت مادر به فرزندان چقدر است آنهم مادری چون زینب سلام الله علیها اما حضرت زینب علیها السلام علی رغم اینکه دو جگر گوشه خود را از دست داده بود بردباری فراوانی از خود نشان داد؛ همه بانوان از خیمه ها بیرون آمدند امّا او بیرون نیامد. اول برای بی تابی نكردن و دوم اینكه مبادا چشم برادر به او بیفتد و شرمنده شود. (1)


من از تحریر این غم ناتوانم
كه تصویرش زده آتش به جانم
اگر دردم یكی بودی چه بودی
وگر غم اندكی بودی چه بودی


او با كوهی از غم و اندوه فرزندان خود را فدای امام زمانش وبرادرش كرد،و مفهوم پیرو امام بود را برای همه زمانها تفسیر نمود و او بود كه فرزندان بی سرپرست برادر را با تمام وجود پرستاری نمود.

بتول دومین ام المصائب
چو خود را دید بی سالار و صاحب
بر اطفال برادر مادری كرد
بنات النعش را جمع آوری كرد

فرزندان آن شیر زن تاریخ نیز نیز در سایه تربیت های او شیرمردانی مثال زدنی بودند و در مسیر دفاع از دین خدا سر از پا نمی شناختند .عون بن جعفر هنگام شهادت رجز می خواند و می گفت:



اِن تُنْكِرُونی فَاَنَا بنُ جَعْفَرٍ
شَهیدُ صِدْقٍ فِی الْجَنانِ اَزْهَر
یَطیرُ فیها بِجَناحٍ اَخْضَرٍ
كَفی بِهذا شَرَفاً فی الْمَعْشَرِ
(2)


گر مرا نمی شناسید بدانید كه من فرزند جعفر طیار هستم/ همان شهید راستین در بهشت درخشان/ او در آنجا با بالهای سبز خویش پرواز می كند / و این شرافت خانوادگی در روز محشر بس است.

محمد نیز در هنگامه نبرد نفر به نفر با دشمن، این گونه شناخت خود را به رخ همه می کشید:

نَشْكُو اِلَی اللَّهِ مِنَ الْعُدْوانِ
قِتالَ قَوْمٍ فی الرَّدی عُمْیانِ
قَدْ تَرَكُوا مَعالِمَ الْقُرآنِ
وَ مُحْكَمَ التَّنْزیلِ وَ التِّبْیانِ
(3)


به خداوند متعال از دست دشمن شكایت می كنیم، با قومی قتال می كنیم كه چشم حقیقت بین ندارند.آنان آموزه های قرآن و آیات محكم آنرا فراموش كرده اند

1) سوگنامه آل محمدصلی الله علیه وآله، محمدی اشتهاردی، نشر ناصر، 1370 ش، ص 292
2) بصار العین فی انصار الحسین علیه السلام، محمد سماوی، نشر بصیرتی، قم، ص 76 و 77
3) سوگنامه آل محمدصلی الله علیه وآله، محمدی اشتهاردی، نشر ناصر، 1370 ش، ص 292

تهیه مطلب با استفاده از مقاله بازخوانی مصائب عاشورا/ عبدالکریم پاک نیا

التماس دعا



حر بن یزید ریاحی یكی از فرماندهان مشهور و بزرگ عرب همراه با هزار نیروی جنگی برای مقابله با امام حسین علیه السلام و بستن راه آن حضرت به میدان آمده بود. و علی رغم همه گفتگو ها حاضر نشد حضرت امام علیه السلام به مدینه برگردد اما با این وجود در روز عاشورا بعد از فکر نمودن در مورد اتفاقات گذشته، هدف ،سخنان و مقام حضرت امام حسین و یارانش و در مقابل هدف یزید و اطرافیانش برای نجات خود از بدبختی جاودانه تصمیمی سرنوشت ساز گرفت و با حالت بسیار پشیمان برای توبه نزد امام علیه السلام آمد و ضمن سرافکندگی گفت: جُعِلْتُ فِداكَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَنَا صاحِبُكَ الَّذی حَبَسْتُكَ عَنِ الرُّجُوعِ وَ سایَرْتُكَ فِی الطَّریقِ وَ جَعْجَعْتُ بِكَ فی هذَا الْمَكانِ وَ ما ظَنَنْتُ اَنَّ الْقَوْمَ یَرُدُّونَ عَلَیْكَ ما عَرَضْتَهُ عَلَیْهِمْ وَ لایَبْلُغُونَ مِنْكَ هذِهِ الْمَنْزِلَةَ، وَ اللَّهِ لَوْ عَلِمْتُ اَنَّهُمْ یَنْتَهُونَ بِكَ اِلی ما اَری ما رَكِبْتُ مِثْلَ الَّذی رَكِبْتُ، فَانّی تائِبٌ اِلَی اللَّهِ مِمَّا صَنَعْتُ، فَتَری لی مِنْ ذلِكَ تَوْبة؟(1)


ای فرزند رسول خداصلی الله علیه وآله، فدایت شوم، من همان کسی هستم كه تو را از بازگشت به وطنت جلوگیری كردم و در راه همه جا قدم به قدم با تو آمدم و مواظب بودم كه مبادا از راه منحرف شوی و تو را در این مكان وحشتناك فرود آوردم و خیال نمی كردم آنان سخنتان را رد كنند و با شما تا این اندازه كینه داشته باشند. به خدا سوگند اگر می دانستم آنها اینگونه می كنند كه الان می بینم، هرگز این رفتار را نمی کردم امّا اینك از آنچه كرده ام به سوی خداوند توبه می كنم. آیا خداوند توبه مرا می پذیرد؟"

آمدم بر آستانت سر نهم سامان بگیرم
دل دهم دلبر بیابم جان دهم جانان بگیرم
آمدم پایت ببوسم تا مگر دستم بگیری
آمدم دردم بگویم از كَفَت درمان بگیرم
حرّ آزادم ولیكن بنده این خاندانم
در ردیف بندگانت گر توان عنوان بگیرم
ای حسین ای آنكه سبط رحمة للعالمینی
رخصتی كز تو جواز رحمت رحمان بگیرم
میهمان بودی و اول من به رویت راه بستم
چون ندانستم نباید راه بر مهمان بگیرم
خستم از این راه بستن چون دل اهل حرم را
آمدم شاید رضایت نامه از آنان بگیرم
آمدم با جان نثاری زینبت را شاد سازم
تا كه از زهرا به محشر سر خط غفران بگیرم
دست رد بر سینه ام مگذار و بگذر از خطایم
تا به راهت سینه را در معرض پیكان بگیرم


امام علیه السلام فرمود: نَعَم یَتُوبُ اللَّهُ عَلَیْكَ فَاَنْزِلْ؛
بلی خداوند توبه تو را می پذیرد، تشریف بیاور
حرّ از امام حسین علیه السلام اجازه گرفت و وارد میدان كارزار شد و بعد از رشادتهای فروان و بی نظیر، پیكر مجروح و خون آلودش به زمین افتاد. امام حسین علیه السلام در كنارش حاضر شد و دست به صورت وی كشید و جسد نیمه جانش را نوازش نمود فرمود:اَنْتَ الْحُرُّ كَما سَمَّتْكَ اُمُّكَ وَ اَنْتَ الْحُرُّ فِی الدُّنیا وَ اَنْتَ الْحُرُّ فِی الآْخِرَة؛
تو همانگونه كه مادرت نامت را حرّ گذاشته، آزاده ای. تو آزادمرد در دنیا و سعادتمند در آخرت هستی.
سپس امام دستمال مبارك خود را بیرون آورده و زخم سر حرّ را بست. (2)

بله امام حسین علیه السلام پیكر حرّ را نوازش كرد، خاكهای صورتش را كنار زد و زخم سرش را بست، و این است مقام کسانی که از اعمال نادرست خود توبه واقعی می کنند و تمام تلاش خود را برای جبران خطاها انجام می دهند .

1)

ارشاد شیخ مفید، نشر كنگره، قم، 1413 ص 452
2) امالی صدوق، نشر الاسلامیّه، 1363 ش، ص 153؛ معالی السبطین، ص 336؛ بحار الانوار، ج 45، ص 14


تهیه مطلب با استفاده از مقاله بازخوانی مصائب عاشورا/ عبدالکریم پاک نیا

[="Green"]کربلایت بار دیگر منزل زینب شده
در عزای اربعینت جان او بر لب شده

او که شمع محفل شمس و قمر، وآن غنچه بود
بعد از این پروانه ی هجده گل و کوکب شده


[/]

کاروان خاطرات، بازگشته است ، از جایی که چهل روز گذشته است

از ماتم‏های سرخ، از عطش‏های پرپر شده.

این آتش یادها، چهل روز چون اسبان تاخته‏اند بر پیکر صبر آنان.

بازماندگانِ حادثه تیغ و تاول،رسیده‏اند به نقطه‏ ای از آغاز؛

به نگاه‏های در خون شناور، به گلوهای بریده شده در دلِ تشنگیِ دشت.

کاروانِ اربعین، با خطبه‏ های گریه، از شام رسوا برگشته است

و تصاویر جراحت،در سوزنده ‏ترین بیان قاب می‏شود

و در سوزنده‏ ترین بیابان.بغل بغل شعله ریخته می‏شود در صحرا.

دوبیتی ‏های پرلهیب،سطح مصیبت‏زده دشت را گلگون‏تر می‏کند.

اکنون چهل روز از آن سیل عطش، سپری شده است.

قافله ‏ای زخم خورده، وارد سرزمین چهلمین روز می‏شود.

اینان اربعین را با خود آورده ‏اند؛ با نقل خاطرات قطعه قطعه شده.

دنیای ادب نیز گل و ستاره آورده است که به پای سربلندی‏شان بریزد.

سلام بر استواری غیرقابل ترسیم شما!

سلام بر آن گام ‏های شکیباتان که جاده‏های دراز شام را خسته کرد!

هر سال، چشمان غم بار اربعین که می‏آید، اطراف ما پر می‏شود از هیئت‏های مذهبی التماس

و دسته دسته گل‏های اشک

هر سال اربعین، از لابه‏لای واژه‏های مذاب مداحان،

دل‏های آسمانی شما دیده می‏شود و علم‏ های ما از هوش می‏روند.

لباس‏های مشکی تقویم، بوی قتلگاه می‏گیرند.

اربعین! به یاد روشنیِ شما شمع‏گونه می‏سوزیم و گریه سر می‏دهیم

برای فاصله ‏های خود و زجرهای شما. خوشا زندگی در این گریستن و مردن‏های پیاپی!

خوشا گریستن برای داغ‏های زینب علیهاالسلام ، برای مصیبت‏های سجاد علیه‏السلام ،

برای بی‏تابی بچه ‏های آسمان!

سلام بر اربعین که عاشورایی دیگر ، از گریه را برای ما به راه می‏اندازد!

فرا رسیدن اربعین حسینی را به مظهر حضرت ولی الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء ، نائب برحقش مقام معظم رهبری دام ظله و شما دوستان عزیز تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان توفیق رهروی مسیر ولایت را با الهام گیری از پیام عاشورا و اربعین را برای خودم و همه شیعیان مسئلت میکنم .

التماس دعا

[="DarkRed"]
خورشید به سوگ مصطفی (ص) می گرید
مهتاب به حال مجتبی (ع) می گرید
در مشهد دل چه کربلایی برپاست !
عالم به شهادت رضا(ع) می گرید [/]

به نام خدا و با عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان و محبین اهل بیت علیهم السلام

ماه محرم و صفر برای مسلمانان جهان یاد آور دردناک ترین حوادث تاریخ اسلام است که از شهادت عاشقانه آقا اباعبدالله الحسین تا جانبازی تمام یاران و اصحاب باوفایش آغاز می شود و با اسارت اهل بیتش ادامه می یابد و در انتها به رحلت جانسوز پیامبر رحمت و رافت ،‌عصاره خلقت حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و سبط اکبر مولای متقیان ، کریم اهل بیت حضرت حسن بن علی علیه السلام و شهادت غریبانه پیشوای هشتم شیعیان جهان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به پایان میرسد .

امسال هم ماه محرم و صفر را با اندوهی جانکاه پشت سر گذاشتیم. عزاداری بر مصائب اهل بیت علیهم السلام یک جنبه از مجالس این دو ماه بود و قسمت مهم تر آن ایجادشناخت و معرفت نسبت به راه و هدف امام حسین علیه السلام و فراگیری بیش ازپیش تعالیم نورانی آنها که برگرفته از نورانیت قرآن هست، می باشد.

قدری تأمل کنیم که واقعا چقدر توانستیم در این دو ماه بر این معرفت و شناخت خودمان نسبت به مقام اهل بیت و معارف دین بیفزاییم. این شناخت هرقدر بوده بیائیم و محدود به این دو ماه نکنیم و سعی کنیم در طول سال این محبت و ارادت در تمام عرصه های زندگیمان بروز و ظهور عملی داشته باشد. در کارمان، کلاممان و کردارمان بگونه ای باشیم که مورد رضایت آنها قرار بگیریم ، زیراکه رضایت خداوند را نیزدرپی خواهد داشت. چون راه و هدف آنها چیزی جز کسب رضایت حق تعالی نبوده است.

همینجا بر خود لازم می دانم از زحمات تمامی دوستان گرامی که در تهیه و تنظیم ویژه نامه های ماه محرم و همچنین ویژه نامه های مناسبتی سایت زحمت بسیاری کشیدند، تشکر و قدردانی نمایم. همچنین از زحمات همه دوستان وهمکاران گرامیم در تمام بخش های سایت که ان شاءالله مورد رضایت حق تعالی نیز بوده باشد.

و در پایان از خداوند متعال تقاضامندم که این عزاداری ها و عرض ارادات ها واین قلم زدن ها را جزء حسنات ما در کارنامه اعمالمان ثبت و ضبط بفرماید وتوفیق عنایت کند بتوانیم همواره با خلوص نیت در این راه قدم برداریم تا انشاءالله جزء بهترین بندگان او و در زمره سربازان ولی الله الاعظم، آقا ومولایمان امام زمان ارواحنا له الفداء قرار بگیریم.

در این آخرین لحظات ماه صفر فرصت را غنیم دانسته و بدینوسیله رحلت جانگداز نبي مکرم اسلام ٬ اشرف الاوصياء٬ خاتم الانبياء ٬ محمد مصطفي صلوات الله عليه و آله، و شهادت مظلومانه سبط اکبرش، کریم اهل بیت آقا امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت جانگداز ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را محضر حضرت بقیة الله الاعظم عحل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی، و بر تمام سوگواران آل الله خصوصا همکاران و کابران عزیز تسلیت عرض می کنم.

و امیدوارم که خداوند متعال زیارت با معرفت مدینه منوره و قبرستان غریب بقیع را روزی و قسمت این جمع قرآنی بگرداند.

ان شاء‌الله که دعای همه ما در این ساعات پایانی این دو ماه سراسر غم اما درس و معرفت این باشد :

"اللهم عجل لولیک الفرج"

الهی آمین

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به همه کاربران ، مدیران اجرایی ، پاسخ یاران و پاسخگویان عزیز

با توجه به استعفاء اینجانب که قبلا در بخش مدیریت اطلاع رسانی صورت گرفته بود و در ذیل متن آن خدمتتان تقدیم می گردد:

خدمت مدیر محترم پاسخگویی سایبری مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

سلام علیکم

احتراما با توجه به آغاز جدی نگارش پایان نامه توسط اینجانب و محدود شدن زمان برای ارائه آن که حتما لازم است ظرف 6 ماه آینده به اتمام برسد، بدین وسیله خواهشمندم جهت زمین نماندن امور مدیریتی انجمن های گفتگوی مرکز ملی پاسخگویی که واقعا زمان بر بوده و موجب دغدغه فکری اینجانب است،با استعفای حقیر موافقت فرمائید.

این اقدام را سلب توفیق از خود دانسته انشاء الله در آینده باز توفیق خدمتگذاری در جهت مرزبانی از آموزه های ناب اسلامی در آن مرکز را داشته باشم . مسلما مرکز ملی پاسخگویی نیروهای زبده و توانمندی بسیاری دارد که سکان این کشتی عظیم را در اقیانوس پرتلاطم فضای سایبری عهده دار گردیده و در راستای منویات مرکز این امانت را صحیح و سالم به سر منزل مقصود برساند.

لازم به ذکر است بنده حداکثر تا پایان دی ماه 1391 در خدمتتان خواهم بود.

دوام توفیق حضرتعالی را از خداوند منان خواهانم

خداوند تبارک و تعالی را بسیار شاکرم که بر من منت نهاد تا بخشی از عمر خویش را در جمع با صفا و پر محبت شما عزیزان بگذرانم ، با عرض تقدیر و تشکر فراوان از لطف شما عزیزان و زحمات همکار محترم مدیر سایت ، مدیر محترم مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ، مدیر محترم پاسخگویی سایبری مرکز ، مدیر محترم ارزیابی مرکز ....... که در این مدت این بنده حقیر را تحمل فرموده و همکاری شایان توجهی داشتند ضمن درخواست حلالیت از خداوند متعال نعمات بی کران و استمداد و وپشتیبانی برای شما عزیزان آرزومندم .

لازم به ذکر است در مدتی که بنده در انجمن های گفتگوی مرکز در خدمت عزیزان بودم بخشی از اقدامات صورت گرفته طرح ارجاع موضوعات به کارشناسان گرامی بود که با زحمانی که دوستان متحمل شدند در کانون گفتگوی قرآنی بیش از 3000 موضوع ارجاع گردید که از این میان نزدیک به 1500 موضوع جمع بندی شده و در سایت گفتگوی دینی در مدت محدودی که در خدمت عزیزان بودیم علاوه بر پاسخگویی به تعدادی از سوالاتی که از قبل بدون پاسخ باقی مانده بودند 1185 موضوع جهت پاسخگویی به کارشناسان گرامی ارجاع گردیده است که از این میان 132 موضوع جمع بندی شده که 30 موضوع به تائید ارزیابی مرکز رسیده است و ...

انشاء الله حقیر از فردا در خدمت شما بزرگوارن نخواهم بود. (این پست آخرین نوشته بنده در سایت می باشد) و دوست بزرگوارم حجه الاسلام امیرخانی مدیریت انجمن های گفتگوی مرکز را بر عهده خواهند داشت ضمن خیر مقدم و تبریک به ایشان از اینکه ایثار فرموده و قبول زحمت نموده اند تقدیر و تشکر می کنم انشاء الله شاهد همکاری و همراهی همه عزیزان با مدیریت جدید باشیم .

این قصه هم رسیده به پایان خداحافظ
جان شما و خاطره هامان خداحافظ

التماس دعا


موضوع قفل شده است