اجبار در نداشتن چادر و حجاب کامل

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اجبار در نداشتن چادر و حجاب کامل

سلام
نمی دونم عنوان رو درست انتخاب کردم یانه اما در کل از این سوال گرفته شده که اگر شخصی بالاجبار نتونه حجاب کامل رو رعایت کنه بدلایلی حالا یه مدت کوتاهی یا طولانی , حکمش چیه؟




از اینکه جواب میدین ممنونم :Gol:

سلام دوست خوبم.

البته من صاحب نظر در اين زمينه نيستم اما با توجه به اطلاعات خودم به شما مي گم.

حجاب هم مثل نماز واجب است و حكم آن در قرآن آمده. اين سوال شما مثل اينه كه بگيم اگر بالجبار نتونيم نمازهامون رو كامل بخونيم يا يه مدت كوتاهي نخونيم اشكال داره؟

به عنوان يك مسلمان بر ما واجب است كه مثل نماز و روزه از حجاب محافظت كنيم چون دستور خدا بر هر دستور و شرايطي ارجح است و تحت هر شرايطي بايد آن را حفظ كرد و تقيه ندارد .

نمي دانم منظور شما از اجبار چيست و چه شرايطي مد نظر شماست اي كاش واضح تر توضيح بدي. يا حق.

sareh;28274 نوشت:
سلام
نمی دونم عنوان رو درست انتخاب کردم یانه اما در کل از این سوال گرفته شده که اگر شخصی بالاجبار نتونه حجاب کامل رو رعایت کنه بدلایلی حالا یه مدت کوتاهی یا طولانی , حکمش چیه؟

از اینکه جواب میدین ممنونم :gol:

سلام به همه دوستان
حجاب یکی از احکام ضروری اسلام به شمار می آید و شیعه وسنی بر آن اتفاق نظر دارند .
خداوند در این باره سه آیه در قرآن نازل کرده که دو مورد آن اختصاص به پوشش بانوان دارد؛سوره نور آیه31 و سوره احزاب آیه59 .
علاوه بر این احادیث بسیاری در باره اهمیت حجاب و حتی کیفیت پوشش نیز داریم.
بنابراین در اصل وجوب حجاب شک و تردید نداشته باشید وبدانید امر ضروری دین را نمی توان نه به صورت موقت نه بصورت طولانی مدت کنار گذاشت و عمل نکرد
خوب است بدانید حجاب پیش از اسلام در میان برخی از ملتها مثل ایران باستان و در سایر ادیان الهی هم مطرح بوده .
آنچه متفاوت بوده و هست کیفیت پوشش در فرهنگهای مختلف است.
البته سوالتون هم واضح نیست منظورتون از اجبار چیه ؟

موفق باشید


sareh;28274 نوشت:
سلام نمی دونم عنوان رو درست انتخاب کردم یانه اما در کل از این سوال گرفته شده که اگر شخصی بالاجبار نتونه حجاب کامل رو رعایت کنه بدلایلی حالا یه مدت کوتاهی یا طولانی , حکمش چیه؟ از اینکه جواب میدین ممنونم


با عرض سلام وتشکر از سوالتان
اگر امکان دارد سوالتان را با مصداق توضیح دهید چرا که معمولا مردم اجبار را با اکراه یکی می گیرند در حالیکه حکمش فرق دارد
مثلاًاگر حجاب رارعایت بکند منجر به چه می شود ؟

سلام
از اساتيد محترم و دوستان عزیز که پاسخ دادن ممنونم
بله مثل اینکه باید بیشتر توضیح می دادم ،البته منظور من از حجاب کامل و مصون که بایستی در پست قبلیم بهش اشاره می کردم چادر بود . و خداروشکر مشکل سر عدم حجاب از ریشه نیست.
موضوع از این قراره که این بنده خدا در خانواده ایی هستن که به این موارد اهمیت زیادی نمی دن ؛ برای همین طی سفری که می خوان به خارج برن از ایشون خواستن به خاطر مسایل امنیتی و مشکلاتی که معمولا اونجا در مورد مسئله ي حجاب هست ، از چادر استفاده نکنن و به حجابی که اماکنی که باید از دید به دور باشه رو می پوشونه اکتفا کنن .الان هم نمی دونند باید به این امر تن بدن یا مقاومت کنن.
اگر باز هم نیاز به توضیح هست بفرمایید تا مفصل تر بگم.
اگه امکانش هست احادیثی که در مورد کیفیت پوشش است هم ذکر کنید،ممنون
یا علی:Gol:

ان چه مسلم است این است که حجاب کامل و برتر چادر است. اما به این معنا نیست که حجاب منحصر به چادر باشد حد واجب پوشش برای زنان این است:
«زن باید بدن و موی خود را از مرد نامحرم بپوشاندبلکه احتیاط واجب ان است که بدن و موی خود را از پسری هم که بالغ نشده ولی خوب و بد را می فهمد وبه حدی رسیده که مورد نظر شهوانی است، بپوشاند.»
حال پوشاندن این حد یا با چادر ویا با لباس هایی مثل مانتو به شرطی که محرک ،تنگ ، بدن نما وباعث جلب توجه نباشد ، امکان پذیر است

توضیح المسائل مراجع ج2 م2435
استفتائات امام ،ج3،س27

موضوع قفل شده است