مدل شرعی دوست جنس مخالف

تب‌های اولیه

105 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

سلام
به همه ی اونایی که موافق این نوع رابطه دختر و پسر هستند.
خوب من یک نمونه عملی از این موضوع میخوام باشم!
اگر میتونید برایم دختر رئیس مجلس شورای اسلامی(آقای لاریجانی) که در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر شهر تهرانند را برایم خواستگاری کنید!
واقعا به نظر شما ایشان با این شرایطی که شما میگویید دختر عزیزش را به من میدهد؟!
خود شخص ایشان به طور جد از امر ازدواج موقت کردن حمایت میکنند! ولی آیا در عمل دخترش را به من میدهد؟!
اگر توانستید این کار را برایم انجام دهید بسم الله!
وقتی که میشود مردم و مسئولین را تحت تربیت دینی قرار داد که:
- کالای مورد نیاز مسلمانان را گران نکنند.
- به قوانین اسلامی با جان و دل عمل کنند
- به اقتصاد مملکت ضربه نزنند (خصوصا بانک ها و سرمایه داران)
- خودشان را وابسته به شرق و غرب نکنند (خصوصا مسئولین)
- دنیا طلبی را کنار بگذارند
آن وقت دیگر نیاز نیست که جوانان را برای اجتناب از گناه وادار به ازدواج موقت کنید.
والسلام

[=&quot]صبر بر شما بهتر است . صدق الله علی العظیم .[/]

توقع چنین رفتاری رو نداشتم.چه از خواننده ها چه از کارشناسا!(که معلوم نیست چرا یک ماهه که این تاپیکو ندیدن)
من میدانم:
در حال حاضر چنین رابطه ای غیر ممکن است.
در شرایط الآن بهترین راهکار برای مقابله با فشار جنسی مشغول کردن خود به کار های مفید و انسان ساز است.
تربیت صحیح خانواده می تواند باعث رفع چنین مشکلاتی شود.
هنوز بسیاری از پسر ها ظرفیت فضای طرح شده را ندارند و سوء استفاده می کنند.
و درکل اینکه درحال حاضر چنین کاری با اینکه شرعی است ولی عاقلانه نیست.

اما لطفا به این سوال پاسخ دهید:
فشار جنسی را می توان کنترل کرد. با فشار های عاطفی چه کنیم؟

هدف من از طرح این تاپیک:
خیلی از دوستانم را می بینم که بسیار تحت فشار هستند و حتی نیاز جنسی شان مانع تمرکز درست روی کارهای مهم تر مثل درسشان شده است.
هم چنین تصور کردم که عدم ازدواج مردان با دختری که رابطه ی جنسی نداشته ولی در عقد کسی بوده،از سنت های غلط جامعه است.(الآن شک دارم و می خواهم کسی مرا در این مورد راهنمایی کند.)
بسیاری از پسران مجرد(از جمله خودم) نمی خواهند قبل از همسر دائمشان رابطه ی جنسی دیگری داشته باشند(و در نتیجه ازدواج با زنان مطلقه را از ذهنم بیرون کردم.)
بعد با خودم فکر کردم که اگر ازدواج موقت را مقدمه ی دائم در نظر بگیریم و خانواده ها جوانانشان را با این نگاه تربیت کنند، می توانیم قبح بی مورد ازدواج موقت دختران را بریزیم.

و چند نکته:
البته من اجرای این ایده را زمانی درست میدانم که ازدواج موقت مانند دائم دارای ثبت دفتری و منظم تر شود و شعور مردان به اندازه ای باشد که زن را کالا نبینند و طوری برای این نوع ازدواج قانون تنظیم شود که سوء استفاده به حداقل برسد و تعهد در آن افزایش یابد. و خانواده ها و زوجین به این نوع ازدواج به عنوان مقدمه ی ازدواج دائم بنگرند.
(از کسایی که میگن اگه چنین ایده ای ترویج پیدا کنه کسی ازدواج دائم نمی کنه می پرسم:پس چرا تو کشور های غربی که روابطشون خیلی آزاد هس و هرکسی راحت میتونه نیاز جنسی شو از ارزان ترین راه رفع کنه،هنوز ازدواج صورت میگیره؟)

حالا از شما خواهش میکنم بگویید آیا ترویج چنین مدلی در جامعه ی ایده آلی که فرض کرده ام صحیح است یا نه؟چه از نظر دینی و چه روان شناسی.
و تورو خدا مثل بعضی آقایون به من مثل یه بیمار جنسی نگاه نکنید.به نظرتون اگه بیمار جنسی بودم می اومدم سایت مذهبی؟ یا می رفتم...؟!
از کارشناس ها هم خواهش میکنم یه چیزی بگن!

باعرض سلام و تشکر خدمت تمامی اسک دین دوستان
خدمت دوستان و کاربران مخصوصا عضو گرامی ره نما عرض کنم هر نظریه ای زمانی درصد ارزشمند بسیار بالایی به خود میگرد که توان عملیاتی شدن داشته باشد و حتی در مرحله عملیاتی به صورت آزمایشی بتوان آن را انجام داد. در این مدل در کنار نقاط مثبتی که دارد نکاتی مبهم هم دارد مثلا عدم توانایی و قدرت اجرا به هر حال بسیاری از رفتارها، باورها و ساخت ذهنی ما در طول تاریخ زندگی گذشتگان ما به وجود آمده است و به عبارتی از پیش تعیین شده است و شاید قابل تغییر نباشد پس باید به فرهنگ پدر و مادرها هم احترام گذاشت و پدر و مادر ها هم چنین رابطه ای را نمی پسندند .
نکته دیگر اینکه یکی از قوی ترین قوای انسانی و وسوسه انگیز ترین محرکه انسانی محرک جنسی است که در این مدل بلا تکلیف گذاشته شده است اگر پدر رضایت به رابطه بدهد ولی به رابطه جنسی رضایت نداد چه منفعتی می تواند داشته باشد. حتی به دلایل فرهنگ و جایگاه پر اهمیت دختر در جامعه هیچ پدر و مادری تا احساس اطمینان نسبت به طرف مقابل نداشته باشند به هیچ وجه اجازه کوچکترین رابطه را نمی دهند احساس بنده نسبت به این مدل بعد از مطالعه این بود که گوی اگر پسر دختر را در خلال این ارتباط نپسندید به دلیل اینکه تعهدی محکمی ندارد می تواند غزل خداحافظی را بخواند و دختر روی دست پدر و مادر بماند و با خواستگارهای بعدی متفاوت باشند.در واقع در این مدل، زندگی دختر و پسر بسیار لرزان و احساسی است و ممکن است در بعضی مواقع به جای حل مسأله پیش آمده شتاب زده به طلاق و جدایی فکر کنند. در این مدل وجود مشاور در تمام فرایند انتخاب و ادامه و زندگی مستقل لازم است که نادیده گرفته شده و فقط برای اصل برقراری ارتباط شرعی برنامه ریزی شده و در واقع قابل تعمییم به تمام فرهنگ ها نیست و حتی مسایل جانبی و جزیی نادیده گرفته شده است. نفقه و هزینه کردن برای به دست آوردن دختر در بعضی مواقع باعث می شود تا جدایی تا آخرین مرحله عقب رانده شود بنابراین بهترین مدل به نظر بنده به صورت خلاصه عبارتند از :
1- پسندیدن پسر 2- اقدام رسمی 3- تحقیقات محلی دقیق و جزیی و بررسی دقیق شخصیت توسط تست های شخصیت که قبل از ازدواج گرفته می شود 4- دوره نامزدی یکساله 5- برنامه ریزی برای استقلال
اما آنچه که باعث به وجود آمدن مدل مختلف است یکی تحصیل است و دیگر نبود وضعیت مالی پسر که با فرهنگ سازی نسبت به پایین آوردن انتظارات مالی و کمک خانواده ها هر دو این مشکل حل می شود به هر حال اگر پدر و مادر دختر بدانند طرف مقابل فردی احساسی و دم دمی مزاج نیست و برای دخترشان برنامه و هدف دارد بهتر برایشان قابل هضم است که به کمک داماد خود بپردازند تا اینکه پسر از پدر دختر بخواهد اجازه بدهد با دخترش رابطه داشته باشد و نفقه و ... ندهد و از طرفی هیچ مشخص نشود که این ها تا آخر در کنار هم خواهند ماند یا خیر پس به نظر من باید سطح انتظارات مالی به شدت کاهش یابد و خانواده دختر و پسر با تلاش و کوشش به ایجاد یک زندگی مناسب فرزندان خود اقدام کنند .

موضوع قفل شده است