آيا به نظر شما حجاب بايد اجباري باشد؟

تب‌های اولیه

1001 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

سلام
من خودم چادریم اما با حجاب اجباری اصلا موافق نیستم . رسیدگی به این مسئله مهمه اما مهمتر اینه که ریشه یابی بشه اینکه چرا تو یه کشور شیعه باید بد حجابی زیاد بشه ؟ چرا به جایی رسیدیم که حجاب رو اجبار میدونن ؟ واقعا چرا ؟؟؟ ریشه این عامل تو خیلی چیزا میتونه باشه .وقتی یه ادم از همون کودکیش با دیدن شبکه های ماهواره ای انواع بی حجابی ها رو میبینه چه انتظاری هست که وقتی به سن بلوغ رسید به حجاب اهمیت بده در حالی که دیگه حجاب براش قربی نداره . واقعا خانواده ها چقدر به این موضوع اهمیت میدن ؟ ایا واقعا مسئولین مملکت ما به اندازه ای که غرق در سیاست شدن به همون اندازه هم به نهاد خانواده اهمیت میدن . درسته که اسلام گفته که دین از سیاست جدا نیست ولی نباید که دیگه همه هم و غم بشه سیاست ! ما به چند تا از اون مسائل مذهبی که پدر و مادرامون بهش پایبند بودن پایبندیم ؟ پدر و مادرامون اون بودن ما شدیم این بچه هامون قراره چی بشن ؟
این مساله ریشه ای باید اصلاح بشه . علف هرز برای این که ریشه کن بشه باید از ریشه در بیاد نه این که سرش رو بزنیم این کار فقط رشدش رو سریع تر میکنه . شرایط باید جوری فراهم بشه که یک زن با میل خودش به حجاب رو بیاره نه با اجبار .
کاش یادمون نره که وقتی کوری وارد خانه حضرت زهرا شد با این که کور بود اما حضرت زهرا جحاب بر سر کرد . یادمون نره که دخترای امروز مادرای فردا هستن .
یا علی

[="Tahoma"][="Green"]بسم الله الرحمن الرحیم.
سلام.

یا یزدان;261911 نوشت:
ایا واقعا مسئولین مملکت ما به اندازه ای که غرق در سیاست شدن به همون اندازه هم به نهاد خانواده اهمیت میدن .

شرمنده ولی چه ربطی داشت؟
مسئولین بیچاره که همش دارن از بالا پشت بوم خونه های مردم ماهواره جمع آوری میکنن.اینکه خود افراد و نهاد ها رعایت نمیکنن چه ربطی به مسئولین داره؟مسئولین که وکیل وصی مردم نیستند بزرگوار.اون ها هم خودشون خانواده دارن.حد و مرز ها از هزاران سال پیش مشخص شده هرکس رعایت نکرد چوبش رو هم خودش خورد.
موفق باشید.[/]

با سلام

رعایت حجاب یه جور حق الناس هم هست چون خانمی که خودشو جوری ارایش میکنه که نظر بقیه رو به خودش جلب کنه علاوه بر گناهی که بر خودش هست که این فقط به خودش مربوطه افراد دیگه رو هم به گناه میندازه که به همین خاطر دیگه نمیتونه بگه رعایت حجاب من به کسی ربطی نداره.

از خانما کسایی هستن که به حجاب اعتقادی ندارن اما شخصیت خودشونو هم زیر سوال نمیبرن و هر چند حجاب کامل ندارن اما خودشونو مثل دلقک(با معذرت از دوستان) درست نمیکنن که نظر هر کسیو نه بخاطر زیباییشون بلکه بخاطر جلف بودن به خودشون جلب کنن.

ا[="darkorchid"]لبته مردان و پسرانی هستند که در بیرون باعث تشویق اینچنین خانمایی میشن.[/]

ایران کشوری هستش که اکثریت مردم اون معتقد و پایبند هستند و دلشون نمی خواد [="red"]خانومای روشنفکر و مریض[/] جامعه اشونو که براش زحمت کشیدند و خون دادند به گند و لجن بکشند.

حق با اکثریت هستش و اقلیت روشنفکر باید تابع حزب الهی های ایران باشند.چه روشنفکر چه سکولار چه مسیحی چه یهودی حق نداره تو جامعه ی ما بد حجاب یا بی حجاب باشه چون اکثریت جامعه که افراد پایبند و معتقد هستند اینو نمی خوان.

اسلام نگفته به زور سر کسی چادر و روسری کنید اما اقلیت باید تابع اکثریت باشند.[="red"]این نظر شخصی منه[/].

من قبلا نظرمو در مورد این تایپک گفتم، ولی میخواستم بگم درسته که حجاب مصونیت است
ولی باید اینو باور کنیم که محدودیتم هستش
من بخاطر چادرم از بعضی از علایق ام گذشتم

[[="indigo"]right]با سلام

كسايي كه حجاب ندارن خب از بعضي جهات راحتن

اما خب بي حجابي خودش كلي دردسر داره ما بايد همه جوانبو در نظر بگيريم و بعد تصميم بگيريم

خب روزه گرفتن يا نماز خوندن هم خيليا ميگن سخته حوصله ميخواد يا.....

اما اينا دليل نميشه ما نمازو روزه رو ترك كنيم

مسلما هر فردي بخواد تو هر زمينه اي پيشرفت كنه( معنوي- مالي -تحصيلي و... ) بايد يه سري سختيهارو تحمل كنه.

اينكه شما ميگين حجاب محدوديت مياره منظورتون چيه در چه زمينه اي محدوديت مياره؟
[/right][/]

sepid98;264740 نوشت:
اينكه شما ميگين حجاب محدوديت مياره منظورتون چيه در چه زمينه اي محدوديت مياره؟

شاید زیادم مهم نباشه، ولی من عاشق طراحی هستم، قبلا با مربی خانومم طراحی رو تجربه کرده بودم، ولی نتونستم چندان پیشرفتی کنم تا اینکه مجبور شدم استاد اقا انتخاب کنم، تا مرحله طراحی عالی بود همه چیز ، چون فقط سرو کارمون با مداد و کاغذ بود، ولی وقتی وارد مرحله رنگ روغن شدیم دیگه نتونستم ادامه بدم، چون چادرم منو محدود میکرد، به خاطر همین از این علاقه ام گذشتم.

[="Teal"]

laila;264755 نوشت:
ولی وقتی وارد مرحله رنگ روغن شدیم دیگه نتونستم ادامه بدم، چون چادرم منو محدود میکرد،

عجب!
اسم این که محدودیت نیست! چون این نسبت به مسائل دیگه خیلی خیلی جزئی هست! تازه با یکم تدبیر میشه اون رو هم حل کرد![/]

خب چرا شما میتونستید به کارتون ادامه بدین و حجابتونم رعایت کنید(البته اگه خیلی براتون مهم بوده)

خب اگه اینطوری باشه خانمایی که تو بیمارستان کار میکنن باید قید کارشونو بزنن اخه نمیشه در حین کار چادر سر کرد اما میشه حجابو رعایت کرد.

عــــلی;264681 نوشت:
مسئولین بیچاره که همش دارن از بالا پشت بوم خونه های مردم ماهواره جمع آوری میکنن.اینکه خود افراد و نهاد ها رعایت نمیکنن چه ربطی به مسئولین داره

سلام
شما اگر یک بار دیگه متن من رو بخونین فکر کنم بهتر متوجه بشین . فکر نمیکنم جایی از صحبتهای من در مورد ارتباط دیش ماهواره و مسئولین باشه ! ( ماهواره مثال من در مورد خود خانواده ها یا همون نهاد ومردمی بود که شما فرمودین ) . ضمنا جمع کردن دیش ماهواره میشه قضیه سر علف هرز رو زدن ولی راه اندازی شبکه های مختلف تلوزیونی میشه مسئله رو تدریجی اما ریشه ای حل کردن پس اولی کار غلطی هس و راه حل دومی کاملا درسته .باید به همین شکل با تهاجمات فرهنگی مبارزه کرد نه به اجبار و یک شبه . اجبار باعث حریص تر شدن میشه . جای دادن اهمیت به مسائل مذهبی بخشی از ان مربوط به خانواده است که متاسفانه در حال کمرنگ شدن هست و بخشی هم مربوط به اجتماع . من از شما که یه طلبه هستین سوال میکنم که چرا مسائل مذهبی مثل حجاب در خانواده ها در حال کمرنگ شدن است ؟ به نظر شما حالا که یک خانواده دیگه مثل گذشته اون طور که باید اهمیت نمیده فرزندی که در حال بزرگ شدن در اون خونه هست چطور باید اموزش ببینه ؟ فکر نمیکنین در مورد مسائل خانواده خیلی گسترده تر از اون چیزی که از برنامه خانواده ویا چند تا شبکه پخش میشه باید صحبت بشه ؟مثلا نباید سرمایه گذاری گسترده در مورد پرورش مشاورینی قوی برای اشنایی و اموزش دادن جوانان در مورد نهاد خانواده (که این نهاد شامل خیلی مسائل میشه ) بشه ؟ این چیزی که من گفتم جزئی از این مسئله است و در حد یک مثال. ما از الان باید به فکر نسل اینده شیعه باشیم . منظور من از احساس مسئولیت ورای از جمع اوری ماهواره و این جور چیزاست اگه هر کسی مسئولیتش رو بشناسه ماهواره ها خود به خود جمع میشه . درسته که بخش سخت افزاری مثل صد و راه و جاده و نیروگاه اتمی و... اهمیتش زیاده ولی بخش نرم افزاری که همون خانواده و انسانیت واخلاق است اهمیتش به مراتب بیشتر است . بخش سخت افزار باید در دست بخش خصوصی قرار بگیره . بخش دولتی باید به مسائل مهمتر اهمیت بده . بازم میگم بخش سخت افزاری مهمه اما خانواده مهمتره . البته این نظرات شخصیه منه
ضمنا این که شما میگین مسئولین وکیل وصی مردم نیستند از شما که یک طلبه هستین اینطور فکری بعیده . اگه مسئولین مثل شما فکر کنن که این مملکت کنفیکون میشه !!!!

مطمئناً مسئله این نیست که کسی نمیداند چرا وضعیت حجاب اینگونه است. بزرگان مملکت به کرّات در سخنرانی های خود به آن اشاره کرده اند. مسئله این است که آنهایی که این وضع را در کشور ما به وجود آورده اند از پشتوانه نظری و مالی بسیاری برخوردارند. آنها سالها نشسته اند و فکر کرده اند و طرح ریزی کرده اند تا توانسته اند از آن سوی مرزها ذهن دختران ما را گرفتار زرق و برق خود کنند. ما اینگونه کار نکرده ایم، ما برای رفع مشکل حجاب هیچ زحمتی نکشیده ایم جز اینکه به زور قانونی و اخیرا خشونت عریان روی آورده ایم و این نشان دهنده عدم توان ما در برخورد صحیح با این مسئله است. پس دوستانی که موافق قانون حجاب اجباری اند لااقل به این ناتوانی در پیدا کردن راه حل درست اقرار کنند و بگویند که اجبار قانونی از سر ناچاری است.

[="Tahoma"][="Green"]بسم الله الرحمن الرحیم.
سلام.

یا یزدان;265170 نوشت:
شما اگر یک بار دیگه متن من رو بخونین فکر کنم بهتر متوجه بشین . فکر نمیکنم جایی از صحبتهای من در مورد ارتباط دیش ماهواره و مسئولین باشه ! ( ماهواره مثال من در مورد خود خانواده ها یا همون نهاد ومردمی بود که شما فرمودین ) . ضمنا جمع کردن دیش ماهواره میشه قضیه سر علف هرز رو زدن ولی راه اندازی شبکه های مختلف تلوزیونی میشه مسئله رو تدریجی اما ریشه ای حل کردن پس اولی کار غلطی هس و راه حل دومی کاملا درسته .باید به همین شکل با تهاجمات فرهنگی مبارزه کرد نه به اجبار و یک شبه . اجبار باعث حریص تر شدن میشه . جای دادن اهمیت به مسائل مذهبی بخشی از ان مربوط به خانواده است که متاسفانه در حال کمرنگ شدن هست و بخشی هم مربوط به اجتماع .

من فقط در مورد چیزهایی که میبینم نظر میدم نه غیر از اون:
یا یزدان;261911 نوشت:
ریشه این عامل تو خیلی چیزا میتونه باشه .وقتی یه ادم از همون کودکیش با دیدن شبکه های ماهواره ای انواع بی حجابی ها رو میبینه چه انتظاری هست که وقتی به سن بلوغ رسید به حجاب اهمیت بده در حالی که دیگه حجاب براش قربی نداره . واقعا خانواده ها چقدر به این موضوع اهمیت میدن ؟ ایا واقعا مسئولین مملکت ما به اندازه ای که غرق در سیاست شدن به همون اندازه هم به نهاد خانواده اهمیت میدن .

موضوعی که مطرح کردید بعد از ماهواره تموم نشده و به مسئولین برخورد کرده و فکر کنم شما باید پاراگراف جدا میزدید!!!!!!!!!!!
اینکه شما مسئولین رو مقصر میدونید از نظر بنده کار بیهوده و الکی هست.
هنوز خانواده هایی هستند که کاملاً به دین و ایمانشون پایبند هستند....مگر اونها در جامعه زندگی نمیکنند؟چطور جامعه روی آنها تاثیر نمیگذارد؟؟ضعف ایمان مردم را گردن مسئولین بیچاره می اندازید؟
نمیخوام ازشون تعریف کنم با این برنامه های تلوزیونی مسخره ای که پخش میکنند.اما مردم اگه خودشان میخواهند هدایت شوند و چیزی را بد میدانند نگاه نکنند.مجبورند؟کاملاً اختیاریست.شیطان هم همینگونه دعوت میکند...گناهش گردن کیست؟خود کسی که طبعیت کرده است.
یا یزدان;265170 نوشت:
من از شما که یه طلبه هستین سوال میکنم که چرا مسائل مذهبی مثل حجاب در خانواده ها در حال کمرنگ شدن است ؟

بخاطر اینکه به مساله تزكيه و تهذیب نفس کمتر توجه میشود.مشکل اینجاست که خودسازی در افراد بسیار کم شده و توجه به مادیات و اطراف بیشتر شده.
فرد ابتدا باید درون خودش و نفس خودش رو تزکیه بده و تهذیب کنه...
یا یزدان;265170 نوشت:
ضمنا این که شما میگین مسئولین وکیل وصی مردم نیستند از شما که یک طلبه هستین اینطور فکری بعیده . اگه مسئولین مثل شما فکر کنن که این مملکت کنفیکون میشه !!!!

ما وکیل وصی مردم نیستیم.ما کارمون ارشاد و امر به معروف و نهی از منکره...وظیفه مونو انجام میدیم کسی رو مجبور نمیکنیم.هرکس رو توی قبر خودش میذارن.وکیل وصی کسیه که هرچی بگه باید بگی چشم!!
موفق باشید.[/]

خیلی سوال جالبی بود
از نتایجم واقعا خوشحال شدم
به نظرم باید اختیاری باشد

سلام

عــــلی;265252 نوشت:
ضعف ایمان مردم را گردن مسئولین بیچاره می اندازید؟

[=arial]شاید نحوه بیان من طوری بوده که باعث شده شما به اشتباه متوجه بشین . من مسئولین رو مسبب ضعف ایمان مردم نمیدونم بلکه میگم حالا که به دلایلی مثل تهاجمات فرهنگی نرم و جنگ سردی که بر علیه ما مدت زیادی است که راه افتاده و ایمان مردم رو به ضعف برده باید از راه درستش کنترل بشه نه با اجبار و قانون های زوری . باید برای مقابله وقت صرف بشه و برنامه ریزی بلند مدت صورت بگیره . شما میگید تزکیه نفس کم رنگ شده من میگم حالا که کم رنگ شده باید یه زمینه هایی فراهم بشه که الان از این بدتر نشه و به مرور بهتر بشه . همه این کارا نیاز به وقت و هزینه داره واین وقت و هزینه محدوده .
[=arial]اگه درست منظور شما رو متوجه شده باشم این هست که این مسئولیت فقط مربوط به خود خانواده ها و مردم میشه . کسایی که میتونن کنترل نفس داشته باشن که خوب خوشا به حالشون . الان خیلی جوان ها مثل گذشته به مسائل مذهبی پایبند نیستند . همین فرد خودش یه روز تبدیل به خانواده میشه . بیگانه شدن مردم با مذهب که خود به خود صورت نگرفته به خاطر هزینه های بالایی هست که دشمن صرفا برای همین هدف در نظر گرفته . پس باید از راه درست با اون مقابله کرد من یا شما که نمیتونیم به تنهایی این کار رو انجام بدیم . این کار باید به عهده کسی باشه که بتونه هزینه بالایی برای این هدف خرج کند . من دنبال مقصر نیستم که شما دائما تاکید میکنید مسئولین مقصر نیستن ! من فقط میگم یه همچین وظیفه ای ( که شما اون رو وظیفه نمیدونین ) باید به دست کسی باشه که قدرت لازم جهت صرف وقت و هزینه کافی رو داشته باشه . پس هر کسی باید به دنبال وظیفه خودش باشه و بازم میگم بخش دولتی باید بیشترین وقت و هم و غمش بشه بخش نرم افزار .
[=arial]حرف جدا بودن گور وقتی باید زده بشه که اول مسئولین این وظیفه مهم رو اون هم به شکل درست انجام بدن وقتی وظیفه کامل شد اون موقع اگه کسی مخالفت کرد [=arial]میشه گفت که هر کسی رو تو قبر خودش میزارن . یک کشور هم مثل یه خانواده است . پدر ومادر وظیفه دارن راه درست رو به فرزندش نشون بده و اون رو مثلا به نماز خوندن تشویق کنه ولی اگر بعد از نشان دادن راه صحیح فرزند سر باز زد اون موقع دیگه پای خودش نوشته میشه . :Sham:
یا علی

[="Black"]

ذهن زمستانی;265244 نوشت:
اجبار قانونی از سر ناچاری است.

خیر! بخشی از این اجبار شامل زنان غربی میشود که وارد یک کشور اسلامی میشوند و باید مقررات یک کشور اسلامی با یک کشور غیر اسلامی فرق داشته باشد و الا چرا به آن بگوییم اسلامی؟

این اجبار نیست ! قانون این کشور است!
اجبار آن است که بیایند در خانه هایمان و بگویند جلوی پسر عموت باید با حجاب باشی و اگر با حجاب نباشی بازداشت میشوی! (این یعنی زور و دخالت در حریم خصوصی افراد)
اما در مورد اجتماع قضیه متفاوت است!
صحبت حریم خصوصی نیست!
بازتاب آن در جهان است
بازتاب آن در ذهن افراد جامعه است
مشکلات ناشی از بی حجابی است
و هزار دلیل دیگر...

قانون خوبیست!

ا[/]

به نام خدا.

من یه سوال دارم. تو تلویزیون فیلم خارجی نشون میدن بعد خوب زن ها موهاشون معلومه و ... سوالم رو تونستم برسونم؟ این تناقض نیست؟

با تشکر ، ستایشگر :Gol:

شیـ«علی»ـعه;265538 نوشت:

خیر! بخشی از این اجبار شامل زنان غربی میشود که وارد یک کشور اسلامی میشوند و باید مقررات یک کشور اسلامی با یک کشور غیر اسلامی فرق داشته باشد و الا چرا به آن بگوییم اسلامی؟

کشور اسلامی نه کشوری که در اون حکومت اسلامی برقراره!
نقل قول:

اجبار آن است که بیایند در خانه هایمان و بگویند جلوی پسر عموت باید با حجاب باشی و اگر با حجاب نباشی بازداشت میشوی! (این یعنی زور و دخالت در حریم خصوصی افراد)

:ok:
فکر کنم اگر میتونستید همین کار رو هم میکردید
نقل قول:
اما در مورد اجتماع قضیه متفاوت است!
صحبت حریم خصوصی نیست!
بازتاب آن در جهان است
بازتاب آن در ذهن افراد جامعه است
مشکلات ناشی از بی حجابی است
و هزار دلیل دیگر...
قانون خوبیست!

خواهش میکنم اینقدر ذهنی بحث نکنید
کدام بازتاب
بیایید کف خیابان ها ببینید این قانون در عمل چه تأثیری داشته
جز اینکه بر نارضایتی مردم افزوده هیچ ثمری نداشته است
شما به این میگویید قانون خوب
در حالی که هیچ پشتوانه عقلی و نقلی هم ندارد

با تشکر از دوست روشنفکر جناب آقای "ذهن زمستانی" یعنی بنظر شما مشکل خانومای بد حجاب نداشتن پشتوانه ی نقلی و عقلی برای حجاب هستش؟

پشتوانه ی عقلی و نقلی نداره؟

پشتوانه ی عقلی و نقلی یعنی چی؟یعنی نظریات راسل و فروید و شبکه های ماهواره ای و غرب و ...؟


سلام به نظر بنده در چارچوب شخصی اجبار ضرورتی نداره اما وقتی که در جامعه حضور پیدا میکنیم کاملا باید اجباری بشه البته از راه درستش

ستايشگر;265547 نوشت:
من یه سوال دارم. تو تلویزیون فیلم خارجی نشون میدن بعد خوب زن ها موهاشون معلومه و ... سوالم رو تونستم برسونم؟ این تناقض نیست؟

نه نیست!!
چون دلیل اصلی حجاب(قبل از اینکه بخواد به افراد دیگه تو جامعه اسیب بزنه) حفظ حرمت و احترام خود زنه!
به همین دلیل حکم اسلامی داریم که اگه یه زن مسلمون حجاب هم نداشت مرد مسلمون حق نداره به غیر دست و صورتش نگاه کنه!
و اسلام هم برای زنهای مسلمون این حرمت رو قائل شده!...

[="DarkOliveGreen"]

ذهن زمستانی;266020 نوشت:
کشور اسلامی نه کشوری که در اون حکومت اسلامی برقراره!

اگه تو یک کشور واقعا قوانین اسلام اجرا شه مطمئن باشین اون کشور اسلامیه!
چون اسلام واقعی اجازه ی حقه های سیاسی و یا .... نمیده!

ذهن زمستانی;266020 نوشت:
فکر کنم اگر میتونستید همین کار رو هم میکردید
نه!این کار رو نمیکردن!همون طور که نمیان در خونه ی تک تک ادما چک کنن ببینن طرف اب شنگولی خورده یا نه!
اگه با یکی که تو جامعه گناه میکنه برخورد میشه یکی از دلایلش جلوگیری از ترویج اون گناه است!به خاطر همین گناهان اجتماعی چه به دیگران اسیب بزنن و چه نه براشون مجازات وجود داره!مثل روزه خواری یا....
ذهن زمستانی;266020 نوشت:
یایید کف خیابان ها ببینید این قانون در عمل چه تأثیری داشته
مگه قانونش کامل اجرا میشه که ما حالا بخوایم نتایجش رو برسی کنیم؟!؟
الان که تو ماشین دیگه کلا در میارن!تو خیابونم بستگی داره!از یه ساعت شب به بعد و تو خیلی از کوچه ها روسریا رو شونه شونه!(البته من نمیگم کارشون غلطه!چون اون ادم هم داره کاریو میکنه که از نظر خودش درسته!ولی اشکال جای دیگس!!)
ذهن زمستانی;266020 نوشت:
در حالی که هیچ پشتوانه عقلی و نقلی هم ندارد
لطف میکنید واضح تر بگین!؟
از نظر شما کلا حجاب این پشتوانه رو نداره یا قانون اجباری بودنش؟![/]

hoorshid;266150 نوشت:

نه نیست!!
چون دلیل اصلی حجاب(قبل از اینکه بخواد به افراد دیگه تو جامعه اسیب بزنه) حفظ حرمت و احترام خود زنه!
به همین دلیل حکم اسلامی داریم که اگه یه زن مسلمون حجاب هم نداشت مرد مسلمون حق نداره به غیر دست و صورتش نگاه کنه!
و اسلام هم برای زنهای مسلمون این حرمت رو قائل شده!...

به نام خدا.

این که قبول! ولی یه زن خارجی که میاد تو مملکت اسلامی ، زنی که اصلا مسلمون نیست ، باید روسری سرش کنه قانونا. ولی ما تو تلویزیون همین زن رو میتونیم بی حجاب سر ببینیم. فرقش چیه؟

با تشکر ، ستایشگر :Gol:

[="Teal"]

ستايشگر;266154 نوشت:
این که قبول! ولی یه زن خارجی که میاد تو مملکت اسلامی ، زنی که اصلا مسلمون نیست ، باید روسری سرش کنه قانونا. ولی ما تو تلویزیون همین زن رو میتونیم بی حجاب سر ببینیم. فرقش چیه؟

فرقش رعایت قانون داخل ایران و خارج ایرانه!

اگر یک زن بیاد داخل ایران باید قانون ایران رو رعایت کنه
حتی اگر همون زن رو از تلوزیون نشون بده که داره تو ایران فعالیت میکنه باز باید قانون رو رعایت کنه و حجاب داشته باشه
بحث بر سر تلوزیون و غیر تلوزیون نیست بحث بر سر داخل بودن و خارج بودن ایران است

ی[/]

ستايشگر;266154 نوشت:
این که قبول! ولی یه زن خارجی که میاد تو مملکت اسلامی ، زنی که اصلا مسلمون نیست ، باید روسری سرش کنه قانونا. ولی ما تو تلویزیون همین زن رو میتونیم بی حجاب سر ببینیم. فرقش چیه؟

نه خب اون به یه دلیل دیگه باید حجاب داشته باشه!
ربطی به این حرمته نداره!!
ببینید نگاه کردن فیلم غیر زنده از زن بیحجاب غیر مسلمون یا زن مسلمونی که نمیشناسین گناه نیست!پس اون فیلم ترویج گناه اجتماعی نیست!اما نداشتن حجاب یه زن مسلمون در جامعه ترویج این گناه است!
یکی از دلایلی هم که این قانون وجود داره همینه!
اما زنی که غیر مسلمونه میاد ایران اگه بخوایم براش استثنا قائل بشیم اون وقت داریم قانون حجاب اجباری در سطح اجتماع رو نقض میکنیم!به همین دلیل اون زن هم باید تو ایران حجاب داشته باشه!

از طرف دیگه این هم مثل بقیه ی قوانین است!
یه نفر تو ایران قتل عمد انجام بده کاری به دین و مذهب و ملیتش ندارن!
حکمش اعدامه!
حالا چه اسلامو قبول داشته باشه چه نه!دلیلشم اینه که اگه این طور نباشه تو جامعه هرج و مرج میشه!اگه همه ی مردم در برابر قانون یکسان نباشن این باعث سو استفاده خیلی ها میشه و نمیشه نظم رو تو جامعه جاری کرد!!!!
اصلا عادلانه هم نیست!
برای همین تو ایران قوانین اسلام چه برای مسلمون و چه برای غیر مسلمون اجرا میشه!

[="arial"][="royalblue"]بنام او

اول كه بايد يك گروه كارشناسي بيطرف يكسري تحقيقات كاملي روي اين موضوع انجام دهند و آنها نظرنهايي بدهند كه عوارض آزادي واجباري اون آشكارشود..
دوم و نظرشخصي..حجاب اجباري غيرازاينكه گناهان را به زيرزمين {زيرچادر و درخفا} انتقال بده كارديگري نكرده و نميكنه درحاليكه حجاب اگردرسطح جامعه عادي بشه ديگه اون جوون سرش راخم نميكند كه..
ولي حجاب اجباري طرحي ست كه درنهايت هموطنان وهم مذهباني كه مايل به اجراي آن نيستند را اوغده اي ترمينمايد تا اگر روزي هم كمي آزادي داده شود؟؟؟
اصل تربيت درست وصحيح درخانواده ومدرسه ميباشد وبراي آزادي بايد سلسله مراتب رارعايت نمود..ابتدا باشرط وشروط و درادارات اجباري وبعداز5ال10سال كه كم كم درنظر همگان عادي شد درسطح جامعه هم ميتوانداختياري شود..
واقعا چقدرازديد كشورهاي ديگه مامردم ايران و شيعيان عقب مانده و نديده و اوغده اي فرض شويم..{غيرازاين است}
اگرهم كه غريزه وشهوت بد است كه بايد اول ازهمه خدا را {نعوذبالله} محاكمه كرد كه چرا داده و اگرخدا پاسخ منطقي داد كه داده {دختر9 به بالا وپسر15 به بالا} و خودما خانواده ها نتوانستيم شرايط را براي اجراي قانون اول خداوند مهيا نماييم كه ديگه اين ظلمه كه جوانانمان را بسوي خودارضايي و انواع جنايت ديگر درنهان هولشان دهيم..
شما به يك بچه دوساله يك خوراكي بده بعدبهش بگو يه كم بده بخودم .. اگرداد.. حالا بهمون بچه پنج يا بيست يا پنجاه تا ازهمون خوراكي يا اسباب بازي بده اگرديگه به اونها توجهي كرد؟؟
آزادي حجاب هم وقتي عادي بشه همينجورميشه..ديگه كسي به فرشته وحوري ها هم توجه ونظرسوء نداره چه رسد به؟؟؟
خدا راشكر چشم آمادگي و قدرت اينرادارد تا تمام بدن صاحب خود را به عادي بودن هدايت نموده وعادت دهد و تمام بدن انسان نيز اين توانايي و قدرت را دارد تا بعدازگذشت مدتي و درهرشرايطي به محيط پيرامون عادت نمايد..حتي در زندان..حتي برروي تخت بيمارستان..حتي درهنگام تصادف و مجروح شدن و درد كشيدن....
تانظرمسئولين وكارشناسان محترم و كاربران گرامي چه باشد..

باسپاس.[/][/]

mehranzo313;266048 نوشت:
با تشکر از دوست روشنفکر جناب آقای "ذهن زمستانی" ...
پشتوانه ی عقلی و نقلی یعنی چی؟یعنی نظریات راسل و فروید و شبکه های ماهواره ای و غرب و ...؟
بزرگوار!
شما بگو من تاریک اندیش!
پشتوانه نقلی یعنی پشتوانه روایی یعنی شما این قانون را اگر جلوی هر دینداری بگذاری بدون تردید قبول کنه که حکم دین همینه (مثل خواندن نماز که واجبه)
پشتوانه عقلی هم یعنی از نظر منطقی قانع کننده باشه که به این شکل همه مردم دنیا خواهند پذیرفت (مثل حقوق بشر)

hoorshid;266150 نوشت:

نه نیست!!
چون دلیل اصلی حجاب(قبل از اینکه بخواد به افراد دیگه تو جامعه اسیب بزنه) حفظ حرمت و احترام خود زنه!
به همین دلیل حکم اسلامی داریم که اگه یه زن مسلمون حجاب هم نداشت مرد مسلمون حق نداره به غیر دست و صورتش نگاه کنه!
و اسلام هم برای زنهای مسلمون این حرمت رو قائل شده!...

دقیقاً دلیل اصلی حجاب همینه، که بنده هم بارها گفتم
منتها آیا دلیل اصلی حجاب اجباری هم اینه؟!
یعنی میشه با چوب و چماق بزنی تو سر یک نفر که میخوای حرمت اون رو حفظ کنی؟!!!

hoorshid;266151 نوشت:

اگه تو یک کشور واقعا قوانین اسلام
اجرا شه مطمئن باشین اون کشور اسلامیه!
چون اسلام واقعی اجازه ی حقه های سیاسی و یا .... نمیده!

این روح اسلام هست که باید در جامعه وجود داشته باشه
که کمترین ارتباط رو با قوانین اسلام (حدود و تعزیرات...) داره

نقل قول:
اگه با یکی که تو جامعه گناه میکنه برخورد میشه یکی از دلایلش جلوگیری از ترویج اون گناه است!به خاطر همین گناهان اجتماعی چه به دیگران اسیب بزنن و چه نه براشون مجازات وجود داره!مثل روزه خواری یا....مگه قانونش کامل اجرا میشه که ما حالا بخوایم نتایجش رو برسی کنیم؟!؟
الان که تو ماشین دیگه کلا در میارن!تو خیابونم بستگی داره!از یه ساعت شب به بعد و تو خیلی از کوچه ها روسریا رو شونه شونه!(البته من نمیگم کارشون غلطه!چون اون ادم هم داره کاریو میکنه که از نظر خودش درسته!ولی اشکال جای دیگس!!)
بارها گفتم این مسائل رو نمیشه با هم یکی کرد و یک حکم در موردش داد
مجازات روزه خوار رو اگر درست بدونیم دلیل نمیشه بخوایم به راه رفتن آدم ها تو خیابون هم گیر بدیم چون روزه خوار رو مجازات میکنیم!
روزه خواری بی احترامی به کسانی است که گرسنگی و تشنگی رو دارن به خاطر خداوند
تحمل میکنند، کسی که اعتقاد نداره باید این رو درک کنه که در جایی که بیشتر مردم روزه
هستند دیدن غذا خوردن او اشتهای آنها را تحریک میکند علاوه بر اینکه دهن کجی به روزه
گیری آنها هست.
اما پوشش نشان دهنده شخصیت افراد است، دختری که حجاب رو رعایت میکنه داره هویت و
شخصیت خودش رو نشون میده، همینطور کسی که بی حجاب هست. اینجا مطلب فرهنگی
است، به نحوه تربیت و اجتماعی شدن افراد بستگی داره. شما نمیتونی به کسی بگی چرا
این طور هستی؟ این توهین به شخصیت افراد است.
تفاوت دیگه اینکه شما یا در ملاء عام روزه خواری میکنید یا نمیکنید، یا شراب میخورید یا نمیخورید
اما حجاب اینطور نیست! نمیشود گفت شما یا حجاب دارید یا ندارید! (بدحجابی یا کم حجابی)
پس یکی دانستن اینها جایز نیست! هر مطلب باید در جای خودش بحث بشه.
نقل قول:
لطف میکنید واضح تر بگین!؟
از نظر شما کلا حجاب این پشتوانه رو نداره یا قانون اجباری بودنش؟!
منظورم همون قانونه است.

اولا پشتوانه ی روایی محکمی داره و جلوی هر دینداری بزاری قبول میکنه کماکان که قبولم کرده اند.کدوم خانوم دین دار فشن و یا با مانتو میاد بیرون؟

دوما پشتوانه ی عقلی منظورت عقل ناقص بشر هستش؟

عقل بشر همون عقلی هستش که گفت برای خالی شدن تیمارستان ها و درمان عقده ها باید روابط جنسی آزاد بشه و غرب رو به این گند کشید بعدشم اومد گفت شرمنده من اشتباه کردم(فروید).

عقل بشر همین عقل ناقصی هستش که به ازای هرچه بیشتر میداند هزار سوال به ندانسته هاش اضافه میشه و هر روز یک چیزی میگه و حرفای روز قبل رو رد و تکذیب میکنه.

یعنی دستورات ائمه و معصومین (ع) پشتوانه ی عقلی نداره؟ائمه ای که خزانه دار علم الهی بودند؟

ائمه (ع) علم و عقل دارند کاملش رو هم دارند و همینطور که می بینید با پیشرفت علم نه تنها فرمایشات این عزیزان رد نمیشه بلکه اثبات علمی هم میشه و تاریخ انقضا نداره بگذریم از قرآن که به حجاب سفارش کرده.

اگر همه ی مردم بپذیرند اون چیز درست و حق هستش؟مگه همه ی مردم جهان فطرت زنده و بیداری دارند؟مردم غرب هرچی رو که حیوانیت بپذیره می پذیرند و هرچی رو نپذیره نمی پذیرند و آزادی حقوق بشر هم جز آزادی حیوانی نیست.
اگر به پذیرش مردم غرب باشه که اونا کلا حجاب رو قبول ندارد(گرچه حجابشون از حجاب دخترای ما خیلی بهتره).

سلام
حرفهاتون درست اما مقصودتون را از این یه جمله آخر نفهمیدم ،

mehranzo313;266490 نوشت:
(گرچه حجابشون از حجاب دخترای ما خیلی بهتره).

کدوم حجاب دوست عزیز؟منظورتون حجاب کنار سواحل دریاشونه؟؟!! یا دیسکوها و نایت کلاب ها؟!

اگر منظورتان حجاب زنهای مسلمان است باید بگم در کشورهای دیگه اگر کسی مسلمان باشه حجابشو درست حفظ میکنه چون با انتخاب خودش به این اعتقاد رسیده است. از آنجا که حکومت ها غیر دینی هستند کسی هم به اسم دین با عملکرد اشتباه افراد رو از اعتقادات مذهبی دور نکرده و به وجه دین لطمه نزده است و دین در ذهن افراد جایگاه خودش را دارد. باید قبول کنیم که در یک حکومت دینی برخی کوتاهیها موجب صدمات اعتقادی زیادی بر جامعه میشود.

برای زنان در کشورهای دیگر، پوشیدن هر نوع گونه لباس ویا حتی نیمه برهنگی آزاد است ولی در ایران برای فردی که اعتقادی به حجاب ندارد و برای خودنمایی تنها صورتتش را میتواند نشان دهد طبیعیست که وضع آرایشش به این شکل افراطی دربیاید.

اگه اجباري بود واسه ما جوونا خيلي خوب ميشد چون وقتي پا مونو از خونه ميذاشتيم بيرون ميتونستيم با خيال راحت سرمونو بگيريم بالا و قدم بزنيم ولي وقتي خدا چيزي رو اجبار نكرده ما هم نميتونيم اجبار كنيم در كل خدارو شكر كه حداقل حجاب ممكن هم رعايت ميشه در كشورمون و مثل كشورهاي اروپايي نيستيم.
ولي از خواهرا خواهش ميكنم رعايت كنن واقعا واسه پسرا سخته حتي راه رفتن توي خيابون هم سخت شده....

[="Teal"]

ديوانه ي عشق حسين;266511 نوشت:
لي از خواهرا خواهش ميكنم رعايت كنن واقعا واسه پسرا سخته حتي راه رفتن توي خيابون هم سخت شده....

دقیقا!

مخصوصا اگر یک نفر شغلی داشته باشه که با زنا سروکار داشته باشه!
واقعا سخته.......[/]

[="DarkOliveGreen"]

ذهن زمستانی;266272 نوشت:
دقیقاً دلیل اصلی حجاب همینه، که بنده هم بارها گفتم منتها آیا دلیل اصلی حجاب اجباری هم اینه؟! یعنی میشه با چوب و چماق بزنی تو سر یک نفر که میخوای حرمت اون رو حفظ کنی؟!!!

خب خدا روشکر اینشو قبول دارین!:ok:
اما اگه دقت میکردین یکی از دلایل اجباری بودن حجاب رو هم گفتم:
hoorshid;266165 نوشت:
نداشتن حجاب یه زن مسلمون در جامعه ترویج این گناه است!
hoorshid;266165 نوشت:
از طرف دیگه این هم مثل بقیه ی قوانین است! یه نفر تو ایران قتل عمد انجام بده کاری به دین و مذهب و ملیتش ندارن! حکمش اعدامه! حالا چه اسلامو قبول داشته باشه چه نه!دلیلشم اینه که اگه این طور نباشه تو جامعه هرج و مرج میشه!اگه همه ی مردم در برابر قانون یکسان نباشن این باعث سو استفاده خیلی ها میشه و نمیشه نظم رو تو جامعه جاری کرد!!!! اصلا عادلانه هم نیست! برای همین تو ایران قوانین اسلام چه برای مسلمون و چه برای غیر مسلمون اجرا میشه!

ذهن زمستانی;266272 نوشت:
این روح اسلام هست که باید در جامعه وجود داشته باشه که کمترین ارتباط رو با قوانین اسلام (حدود و تعزیرات...) داره
راستشو بخواین متوجه منظورتون تو این بخش نشدم!!
به هر حال یا اسلام واقعی در جامعه اجرا میشه(که اگه اجرا بشه بخاطر دلیلی که عرض کردم غالب جامعه اسلامیه!)یا اجرا نمیشه!!!
؟؟؟
ذهن زمستانی;266272 نوشت:
بارها گفتم این مسائل رو نمیشه با هم یکی کرد و یک حکم در موردش داد مجازات روزه خوار رو اگر درست بدونیم دلیل نمیشه بخوایم به راه رفتن آدم ها تو خیابون هم گیر بدیم چون روزه خوار رو مجازات میکنیم! روزه خواری بی احترامی به کسانی است که گرسنگی و تشنگی رو دارن به خاطر خداوند تحمل میکنند، کسی که اعتقاد نداره باید این رو درک کنه که در جایی که بیشتر مردم روزه هستند دیدن غذا خوردن او اشتهای آنها را تحریک میکند علاوه بر اینکه دهن کجی به روزه گیری آنها هست. اما پوشش نشان دهنده شخصیت افراد است، دختری که حجاب رو رعایت میکنه داره هویت و شخصیت خودش رو نشون میده، همینطور کسی که بی حجاب هست. اینجا مطلب فرهنگی است، به نحوه تربیت و اجتماعی شدن افراد بستگی داره. شما نمیتونی به کسی بگی چرا این طور هستی؟ این توهین به شخصیت افراد است. تفاوت دیگه اینکه شما یا در ملاء عام روزه خواری میکنید یا نمیکنید، یا شراب میخورید یا نمیخورید اما حجاب اینطور نیست! نمیشود گفت شما یا حجاب دارید یا ندارید! (بدحجابی یا کم حجابی) پس یکی دانستن اینها جایز نیست! هر مطلب باید در جای خودش بحث بشه.
راستشو بخواین این بخشم نفهمیدم!
به هر حال رعایت نکردن حجاب یه گناه هست یا نه؟!
مثل همون روزه خوار و شراب خوار!
متوجه نمیشم چرا بینشون فرق میزارین!
از نظر اسلام انجام هیچ گناهی به صورت اشکار در جامعه جایز نیست و باید باهاش برخورد شه!در واقع اسلام حتی میگه باید از پخش شدن خبر یک گناه هم که اشکارا انجام نگرفته تا جایی که میشه جلو گیری کرد!تا قبحش حفظ بشه!چه برسه به انجام اون در اجتماع به صورت اشکار!
دلیلشم واضح است!
ببینید فکر کنید شما تو یه جمعی زندگی میکنید که دروغ گفتن یه مسئله ی عادیه!شما هر قدر هم که مقید باشین بازم در مواقعی که نیاز داشته باشین به دروغ چون دروغ در اون جمع یه کار نادرست تلقی نمیشه تشویق میشین به دروغ گویی یا حداقل براتون راحت تر میشه!
یا برعکسشم همین طور!
تو یه جمعی که دروغ یه فاجعه محسوب میشه و اصلا معمول نیست حتی برای یه ادم دروغ گو هم دروغ گویی سخت است و اون ادم حداقل با کراهت انجامش میده و امید زیادی هست که ترکش کنه!
مثل مدرسه میمونه!تو یه جو درس خون که همه دارن واسه 0.25 خودشونو میکشن ادم بیشتر نسبت به درس خوندن تحریک میشه!

روش اسلام هم همینه!اسلام میخواد در جو روانی جامعه به هیچ وجه انجام یه گناه عادی به نظر نیاد!
و انجام هر گناهی به عنوان یه فاجعه تلقی بشه!این طوری مردم هم برای انجام حکم اسلام راحت ترند!(این یه مسئله ی روانشناختی واضح است)
اما اگه منظورتون چیز دیگه ای است!من متوجه نمیشم!.....


[/]

امید به ظهور;266495 نوشت:
سلام
حرفهاتون درست اما مقصودتون را از این یه جمله آخر نفهمیدم ،

کدوم حجاب دوست عزیز؟منظورتون حجاب کنار سواحل دریاشونه؟؟!! یا دیسکوها و نایت کلاب ها؟!

اگر منظورتان حجاب زنهای مسلمان است باید بگم در کشورهای دیگه اگر کسی مسلمان باشه حجابشو درست حفظ میکنه چون با انتخاب خودش به این اعتقاد رسیده است. از آنجا که حکومت ها غیر دینی هستند کسی هم به اسم دین با عملکرد اشتباه افراد رو از اعتقادات مذهبی دور نکرده و به وجه دین لطمه نزده است و دین در ذهن افراد جایگاه خودش را دارد. باید قبول کنیم که در یک حکومت دینی برخی کوتاهیها موجب صدمات اعتقادی زیادی بر جامعه میشود.

برای زنان در کشورهای دیگر، پوشیدن هر نوع گونه لباس ویا حتی نیمه برهنگی آزاد است ولی در ایران برای فردی که اعتقادی به حجاب ندارد و برای خودنمایی تنها صورتتش را میتواند نشان دهد طبیعیست که وضع آرایشش به این شکل افراطی دربیاید.

سلام نه برادر منظورم به بانوان محجوب خودمون نیست اونا که مشخصه از همه ی کشور ها بهترند.

منظور من [="Red"]خانومای روشنفکر[/] هستند منظور من رو با کاریکاتور زیر بهتر درک میکنید:

MeHraNZO313;266490 نوشت:
اولا پشتوانه ی روایی محکمی داره و جلوی هر دینداری بزاری قبول میکنه کماکان که قبولم کرده اند.کدوم خانوم دین دار فشن و یا با مانتو میاد بیرون؟
برای nامین بار من در مورد قانون حجاب اجباری درایران صحبت میکنم
نه اصل حجاب که نص صریح قرآن است
نقل قول:
دوما پشتوانه ی عقلی منظورت عقل ناقص بشر هستش؟
...
!!

بله منظورم پشتوانه عقل ناقص بشر است
چون مطمئنم مجازات بی حجاب هم برآمده از عقل ناقص بشر بوده است نه دستور دین.
آن عکسی هم که گذاشتید نشان دهنده فواید حجاب آزاد در برابر روسری اجباری
است که بنده هم قبلاً گذاشته بودم.

hoorshid;266530 نوشت:

اما اگه دقت میکردین یکی از دلایل اجباری بودن حجاب رو هم گفتم:

دلیل شما قیاس بین قتل و بی حجابی بود که همانگونه که گفتم جایز نیست.

نقل قول:
راستشو بخواین متوجه منظورتون تو این بخش نشدم!!
به هر حال یا اسلام واقعی در جامعه اجرا میشه(که اگه اجرا بشه بخاطر دلیلی که عرض کردم غالب جامعه اسلامیه!)یا اجرا نمیشه!!!
شما گفتید که اگر قوانین اسلامی به طور کامل اجرا بشوند کشور اسلامی میشه و تمام
مشکلات حل میشوند. خب این استدلال ایراد داره. درستش این است که اگر در کشوری
اخلاق اسلامی رعایت شوند تمام مشکلات حل میشوند و آن کشور میشود اسلامی و بیشتر مشکلاتش
رفع میشوند.
بین این دو خیلی فرق است و هیچ ربطی به هم ندارند یعنی نمیشود با اجرای قوانین به اخلاق اسلامی رسید.
مثلاً شما میتوانید بروید در امریکا قوانین اسلامی ارث و دیه و ... را اجرا کنید، آیا آن کشور را اسلامی کرده اید؟!

نقل قول:


از نظر اسلام انجام هیچ گناهی به صورت اشکار در جامعه جایز نیست و باید باهاش برخورد شه!در واقع اسلام حتی میگه باید از پخش شدن خبر یک گناه هم که اشکارا انجام نگرفته تا جایی که میشه جلو گیری کرد!تا قبحش حفظ بشه!چه برسه به انجام اون در اجتماع به صورت اشکار!


گمان میکنم مبنای باور شما در مورد درستی حجاب اجباری همین است. اسلام مسلمانان را ابراز گناه بر حذر داشته است اما در مورد برخورد با فرد گناهکار در هر مورد حکم مجزایی داده است.
من هم شما را بر حذر میدارم از اینکه همه گناهان را یک کاسه کنید و حکم برخورد با آن را صادر نمایید.
اینجا یک فرق اساسی بین احکام فردی و اجتماعی وجود دارد. بسیاری از احکام اسلامی خطاب به فرد مسلمان صادر شده اند
و در واقع دستورات اخلاقی هستند و قابلیت این را ندارند که به عنوان قانون درایند زیرا اصلاً به این منظور نازل نشده اند.
به نظر من حجاب یکی از همین احکام است. حجاب علاوه بر اینکه به جهت حفظ حرمت و امنیت زن مسلمان است نشان مسلمانی است
منتها در جایی که افراد آزادانه به ابراز سلایق و باورهای خود میپردازند اما ما آن را تبدیل کرده ایم به نماد حکومتی که این اشتباه است.

نقل قول:
دلیلشم واضح است!
ببینید فکر کنید شما تو یه جمعی زندگی میکنید که دروغ گفتن یه مسئله ی عادیه!شما هر قدر هم که مقید باشین بازم در مواقعی که نیاز داشته باشین به دروغ چون دروغ در اون جمع یه کار نادرست تلقی نمیشه تشویق میشین به دروغ گویی یا حداقل براتون راحت تر میشه!
یا برعکسشم همین طور!
تو یه جمعی که دروغ یه فاجعه محسوب میشه و اصلا معمول نیست حتی برای یه ادم دروغ گو هم دروغ گویی سخت است و اون ادم حداقل با کراهت انجامش میده و امید زیادی هست که ترکش کنه!
مثل مدرسه میمونه!تو یه جو درس خون که همه دارن واسه 0.25 خودشونو میکشن ادم بیشتر نسبت به درس خوندن تحریک میشه!

روش اسلام هم همینه!اسلام میخواد در جو روانی جامعه به هیچ وجه انجام یه گناه عادی به نظر نیاد!
و انجام هر گناهی به عنوان یه فاجعه تلقی بشه!این طوری مردم هم برای انجام حکم اسلام راحت ترند!(این یه مسئله ی روانشناختی واضح است)
اما اگه منظورتون چیز دیگه ای است!من متوجه نمیشم!.....

در اینجا باز هم قیاسی است که باعث قضاوت نادرست میشود. دروغگویی گناهی است که در نظر تمام انسان ها ناپسند است اما چنددرصد از انسانها یقین دارند بی حجابی نادرست است. در مورد روزه خواری
گفتم فردی که ایمان ندارد باید به احترام اکثریت جامعه یک ماه از لذت خوردن بستنی در خیابان دست بکشد
که چندان کار دشواری نیست یا در خیابان عربده کشی مستانه نکند که این را عقل هم میپسندد. اما فردی که معتقد
نیست نشان دادن موی سرش آسیبی به جامعه میزند یا شک دارد چرا باید با چوب و چماق گروهی که معتقدند
اینکار به جامعه آسیب میزند مواجه شود خاصه اینکه این فرد از بلاد غیراسلامی باشد که شاید روحش هم با
این عقاید آشنا نباشد.

با سلام...

به نظرم موضوع اين تاپيك بايد جمع بندي شود و نظر دوستان در تاپيك ديگه با اين موضوعات بررسي بشه:

(علت هاي بدحجابي درجامعه ايراني)

(عواقب اجباركردن فرزند براي حجاب كردن!)

دوستان خوبم ما دو نوع اجبار داريم..
يكي درحالت وسيع درجامعه كه فكركنم اون رو كنترل صحيح بايد بشناسيم واون روقبول كنيم اگربه شرطي كه درست پياده بشه!

دوم در قالب خانواده ومدرسه!
كه زور دراينجا اگركنار اجبار قرار بگيره اثرعكس داره...
علت اصلي بدحجابي زور درقالب دوم يعني خانواده است...
اين درآمارها ديده شده..

خواهش ميكنم ازبحث كنترل همگاني خارج بشيم(چه بسا الان درايران حجاب داره اختياري ميشه و خيلي ها نحوه پوششون همون طوري هست كه دوست دارند و كسي هم جلوي اونها رونميگيره...
اما اجبار درخانواده هست...رفتار زورموابانه پدروبرادران وگاهي مادران باخواهرويافرزندشان...اين نوع رفتار غلطه ومعزل شده)

خواهش ميكنم ...خواهش ميكنم اين موضوع حجاب درحالت وسيع رو كناربذاريد..وموضوع اصلي يعني ريشه بدحجابي وزوري كه درخانواده هاست..ونحوه تربيت صحيح بحث كنيم..تا به نتيجه برسيم
خواهش ميكنم...


فعلا كه بحث سر حجاب توجامعه هست!
زور توي خانواده هم كه اشتباهه!
اماحجاب زور توي جامعه،من خودم مخالفش بودم،امابعدازچندوقت ديدم براي من حجاب زوري تو جامعه باشه بهتره.
حالامن نميخوام بگم دليلي كه ميگم قطعي درسته امابراي من به دردميخوره!
وقتي حجاب زوري نباشه،خب افرادي كه ميخوان خودشون رو بابي حجابي نشون بدن،خب سعي ميكنن بيشترازخودشون رو نشون بدن خب حالاتوچنين جامعه اي من دلم نميخواد كه بچه ام توي جامعه اين چيزا روببينه.
حالامن 1 نفرم،شايد1نفراصلا اين چيزابراش مهم نباشه!

[="Olive"]

ذهن زمستانی;266689 نوشت:
در اینجا باز هم قیاسی است که باعث قضاوت نادرست میشود. دروغگویی گناهی است که در نظر تمام انسان ها ناپسند است اما چنددرصد از انسانها یقین دارند بی حجابی نادرست است. در مورد روزه خواری گفتم فردی که ایمان ندارد باید به احترام اکثریت جامعه یک ماه از لذت خوردن بستنی در خیابان دست بکشد که چندان کار دشواری نیست یا در خیابان عربده کشی مستانه نکند که این را عقل هم میپسندد. اما فردی که معتقد نیست نشان دادن موی سرش آسیبی به جامعه میزند یا شک دارد چرا باید با چوب و چماق گروهی که معتقدند اینکار به جامعه آسیب میزند مواجه شود خاصه اینکه این فرد از بلاد غیراسلامی باشد که شاید روحش هم با این عقاید آشنا نباشد.
چن در صد انسانها با روزه موافقند؟
چند درصد اونودرست میدونن؟
کی گفته نخوردن راحته؟گاهی خیلی هم سخت میشه!
اگه تا به حال براتون پیش اومده باشه ماه رمضون مسافرت برین متوجه میشین!اصلا راحت نیست ادمی که مجبور است به خاظر کاری بیرون از خونه باشه وسط ظهر تابستون اب نخوره اونم به خاطر چیزی که اصلا بهش اعتقاد نداره!
چرا در مورد روزه میگین احترام گذاشتن به عقاید دیگران لازمه اما در مورد حجاب نه؟
در مورد دروغ هم همین طور!افکار احمقانه ی نیچه رو نخوندید؟همه ی اخلاقیات رو زیر سوال میبره!
خیلی ها دروغ رو بد نمیدونن!اصلا چرا دروغ باید بد باشه از نظر کسی که به دین اعتقادی نداره؟فرضا من چنین ادمیم و میگم کنع دروغ به طابو و رسم احمقانه است که در جوامع رایج شده!همین!
اگه برام استدلال میارین که اگه دروغ رایج بشه ممکنه یکی به منم دروغ بگه و من هم اسیب ببینم این نتیجه رو میگیرم که اگه من یه دستگاه دروغ سنج داشته باشم حق دارم هر قدر دلم میخواد دروغ بگم!!!!
یا مثلا رانندگی!ایا همه مردم موافقن که تو بزرگراه نباید با بیشتر از 120 تا رفت!من خودم جدا موافق نیستم!به نظرم تو بعضی بزرگراه ها این سخت گیری بیخود است!حالا ایا اگه کسی مثل من با سرعت بیشتر از 120 حرکت کنه پلیس حق برخورد با منو نداره؟!
اگه میگین رانندگی با سرعت بالا به بقیه اسیب میزنه اما حجاب نه!من همون جواب قبلیمو جبران میکنم!نداشتن حجاب هیچ اسیبی هم که نزنه(که البیته میزنه) حداقل اسیبش ترویج یه گناه و شکستن قبحش در جامعه است!...
در ضمن شما منظور منو نگرفتی!ببینید وقتی برف رو مثال میزنیم ممکنه مقصودمون سفیدیش باشه یا ممکنه سردی برف منظور باشه!...
در مورد مثال هایی که زدم هم همین طوره!
مهم نیست نداشتن حجاب از نظر چند درصد ادما بده و غلط!من و شما که میدونیم غلطه!اسلام که میدونه غلطه!اسلام اونو به عنوان یه گناه معرفی کرده!و از نظر اسلام گناهان نباید ترویج داده بشن!باید در اذهان کردم تا جایی که ممکنه قبیح باشن!

ذهن زمستانی;266689 نوشت:
گمان میکنم مبنای باور شما در مورد درستی حجاب اجباری همین است. اسلام مسلمانان را ابراز گناه بر حذر داشته است اما در مورد برخورد با فرد گناهکار در هر مورد حکم مجزایی داده است. من هم شما را بر حذر میدارم از اینکه همه گناهان را یک کاسه کنید و حکم برخورد با آن را صادر نمایید. اینجا یک فرق اساسی بین احکام فردی و اجتماعی وجود دارد. بسیاری از احکام اسلامی خطاب به فرد مسلمان صادر شده اند و در واقع دستورات اخلاقی هستند و قابلیت این را ندارند که به عنوان قانون درایند زیرا اصلاً به این منظور نازل نشده اند. به نظر من حجاب یکی از همین احکام است. حجاب علاوه بر اینکه به جهت حفظ حرمت و امنیت زن مسلمان است نشان مسلمانی است منتها در جایی که افراد آزادانه به ابراز سلایق و باورهای خود میپردازند اما ما آن را تبدیل کرده ایم به نماد حکومتی که این اشتباه است.

شما جواب بنده رو ندادید بالاخره!!!
ایا این کار یعنی نداشتن حجاب در جامعه انجام یک گناه در ملع عام نیست؟!
سوال بعدی که بنده ازتون دارم اینه که منظورتون از اینکه این مورد رو فردی میدونید چیه؟
مگه شراب خوردن یه مسئله ی شخصی و فردی نیست؟!
شراب حتی مثل سیگارم نیست که دودش به دیگران اسیب بزنه!پس چرا حد داره؟!
ببینید اسلام کار نداره به کسی که تو خونه اش شراب میخوره بلکه میگه حق نداری این کار رو در جامعه رایج کنی!
اگه شراب خوار در ملع عام شراب خورد حد داره!اگه جامعه متوجه شراب خواریش شد حد داره!!!!
شما چرا حجاب رو از این قاعده مستثنی میکنید!!؟؟
در ضمن این هم که میگید گناهان رو در یک کاسه کردن غلطه درست!اما مگه مجازاتی که برای گناهان دیگه اجتماعی در نظر گرفته شده مثل همه؟!
هر کدام حکمش و مجازاتش فرق داره!
اما چیزی که واضح است لزوم برخورد است برای جلوگیری از انتشار!حالا برخوردها در هرجایی متناسب با شرایط فرق میکنه!!
ذهن زمستانی;266689 نوشت:
شما گفتید که اگر قوانین اسلامی به طور کامل اجرا بشوند کشور اسلامی میشه و تمام مشکلات حل میشوند. خب این استدلال ایراد داره. درستش این است که اگر در کشوری اخلاق اسلامی رعایت شوند تمام مشکلات حل میشوند و آن کشور میشود اسلامی و بیشتر مشکلاتش رفع میشوند. بین این دو خیلی فرق است و هیچ ربطی به هم ندارند یعنی نمیشود با اجرای قوانین به اخلاق اسلامی رسید. مثلاً شما میتوانید بروید در امریکا قوانین اسلامی ارث و دیه و ... را اجرا کنید، آیا آن کشور را اسلامی کرده اید؟!

اگه با دقت جمله امو میخوندید دچار این اشکال نمیشدید!من نگفتم قوانبن رو اجرا کنی جامعه اسلامی میشه!گفتم اکه اجرا شه جامعه اسلامی هست!چون بذون خواست مردم از اونجایی که اسلام اجازه ی حقه های سیاسی رو نمیده امکان اجرای قوانین نخواهد بود!در نتیجه تو جامعه ای که اسلام حقیقی اجرا میشه با قاطعیت میشه گفت که اسلامی است![/]

با سلام خدمت همه دوستان عزیز
من بارها به این نکته اشاره کرده ام که شما هر چقدر از نظر عقلی و حتی شرعی ثابت کنید که آزادی حجاب در کشور اشکال ندارد باز هم این کار صحیح نیست. چون همون طور که دوستمون در دو پست قبلی گفتند، اکثریت مردم دیندار دوست ندارن خودشون و خانوادشون با آدمهای بیحجاب روبرو بشن.

اصلا لزومی نداره جای دوری برید که به آدم روزه خوار حد میزنن.
من از شما یه سوال دارم: آیا اهل کتاب در صدر اسلام در محله خودشون آزادی داشتند یا نداشتند؟ چه آزادی هایی داشتند؟ مثلا فروختن مشروب و گوشت خوک جایز بود. درسته؟ بهشون هم حد نمیزدن.
حالا اگر یه مسلمون بره توی محله یهودی ها و مشروب بخوره و کسی هم ندونه مسلمونه، آیا شما وظیفه داری تفتیش عقاید بکنی بعد بهش حد جاری کنی؟

خوب عزیز من، چرا مطلق گویی می کنید؟ چرا برخی افراد وقتی اسم آزادی حجاب رو میشنون فکر میکنن همه جا قراره بیحجابی بشه؟ آزادی حجاب به معنای بیحجابی برای همه نیست، بلکه به معنای ایجاد فرصت برای کسانی که یا مسلمون نیستن یا همون بهتر که نباشن.
مگه در زمان شاه حجاب آزاد نبود؟ مثلا مردم قم چیکار می کردن؟ توی قم یه بیحجاب پیدا میشد؟ نه.

مگه در زمان پیامبر یهودی ها در منطقه خودشون آزاد نبودن؟ خوب آیا این سبب میشد که مسلمانو را گمراه کنند؟ مگر الان مسلمانان زیادی در کشورهای خارجی نیستند؟ آیا همشون کافر شدن؟ اتفاقا ایمان بسیاری از اونها از ایمان من و شما محکم تره. حتی خیلی از اون ها برای بچه هاشون مدارس اسلامی درست کردن تا مدارس غربی نرن. پس اینطور نیست که اگر حجاب آزاد بشه خانواده مسلمان ها مجبور باشن حتما بیحجاب ببینن.

hoorshid;268584 نوشت:
شما جواب بنده رو ندادید بالاخره!!! ایا این کار یعنی نداشتن حجاب در جامعه انجام یک گناه در ملع عام نیست؟! سوال بعدی که بنده ازتون دارم اینه که منظورتون از اینکه این مورد رو فردی میدونید چیه؟ مگه شراب خوردن یه مسئله ی شخصی و فردی نیست؟! شراب حتی مثل سیگارم نیست که دودش به دیگران اسیب بزنه!پس چرا حد داره؟!

من از شما یه سوال دارم. اگر یه خارجی توی ماه مبارک اومد ایران خواست توی روز غذا بخوره میتونه بره یه رستوران مسیحی و پشت شیشه های دودی غذا بخوره یا نه؟
حالا اگر یه شهر که همشون مسیحی باشن، میتونه اونجا توی ملا عام غذا بخوره یا نه؟
الان برخی کشور های اسلامی همسایه، برخی از شهرهاشون رو دو قسمت کردن، توی یه قسمت شهر فروختن مشروب آزاده و توی یه قسمت دیگه آزاد نیست.
اینطوری نه مسلمون شرابخواری کافر رو میبینه و نه کافر از حق خودش محروم میشه.
حالا بر فرض هم دو تا مسلمون رفتن بین کفار برای شرابخواری، خوب من و شما وظیفه تفتیش عقاید رو نداریم. مگه زمان شاه یه عده نمیرفتن تهران برای گناه؟ اما اکثریت مردم ایمان خودشون رو حفظ کردن با اینکه
آزاد بودن.

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام ؛ ممنون از حضور شما

تا انسان، انسان هست شهوت و شیطان و نفس انسان هم هستند و او را تنها نخواهند گذاشت؛ در این برهه از زمان نه تنها چیزی عادی نشده بلکه شاید بدتر هم شده باشد با وجود شگردهای جدید و جذاب شیطان برای جذب جنس مخالف و ایجاد فحشا. اندکی تامل در آمار های روابط نامشروع جنسی و بی اخلاقی ها نه تنها در کشورهای غربی بلکه در کشور اسلامی ما نیز از اهمیت بیش از پیش حجاب و عفاف و حیا پرده بر می دارد.

**************



آیا در عصر کنونی حجاب لزومی دارد یا خیر؟


نظر شما چیست؟


muhammad-aga;268616 نوشت:
اصلا لزومی نداره جای دوری برید که به آدم روزه خوار حد میزنن. من از شما یه سوال دارم: آیا اهل کتاب در صدر اسلام در محله خودشون آزادی داشتند یا نداشتند؟ چه آزادی هایی داشتند؟ مثلا فروختن مشروب و گوشت خوک جایز بود. درسته؟ بهشون هم حد نمیزدن. حالا اگر یه مسلمون بره توی محله یهودی ها و مشروب بخوره و کسی هم ندونه مسلمونه، آیا شما وظیفه داری تفتیش عقاید بکنی بعد بهش حد جاری کنی؟ خوب عزیز من، چرا مطلق گویی می کنید؟ چرا برخی افراد وقتی اسم آزادی حجاب رو میشنون فکر میکنن همه جا قراره بیحجابی بشه؟ آزادی حجاب به معنای بیحجابی برای همه نیست، بلکه به معنای ایجاد فرصت برای کسانی که یا مسلمون نیستن یا همون بهتر که نباشن. مگه در زمان شاه حجاب آزاد نبود؟ مثلا مردم قم چیکار می کردن؟ توی قم یه بیحجاب پیدا میشد؟ نه. مگه در زمان پیامبر یهودی ها در منطقه خودشون آزاد نبودن؟ خوب آیا این سبب میشد که مسلمانو را گمراه کنند؟ مگر الان مسلمانان زیادی در کشورهای خارجی نیستند؟ آیا همشون کافر شدن؟ اتفاقا ایمان بسیاری از اونها از ایمان من و شما محکم تره. حتی خیلی از اون ها برای بچه هاشون مدارس اسلامی درست کردن تا مدارس غربی نرن. پس اینطور نیست که اگر حجاب آزاد بشه خانواده مسلمان ها مجبور باشن حتما بیحجاب ببینن.

با سلام خدمت شما!!
دو اشکال رو در مورد بحثی که مطرح کردید بیان میکنم!گرچه تکرار است اما .....!
اول:
ببینید بیاید عملی فکر کنیم!واقعا از نظر شما چنین تفکیکی امکان پذییر است؟!
ما همه اهل یک کشور هستیم!ایا این عادلانه است که بین مردم در اجرای قوانین تبعیض قائل بشیم!ایا این باعث سوء استفاده نخواهد شد؟ببینید اگه قرار باشه قانونی در یک کشور اجرا بشه باید برای همه اجرا بشه!همه باید در برابر قانون برابر و مساوی باشند!
اگه بخوایم چنین تفکیکی در یک مورد ایجاد کنیم باید اون رو در موارد دیگه هم قائل بشیم مثلا اگه در قانون بنویسیم فقط در صورتی که یک مسلمان شراب خورد قانون جاری کردن حد براش اجرا شه و برای غیر می مسلمان نه!با توجه به منطق شما باید در مورد همه قوانین با هر گروهی متناسب با اعتقادش قوانین و مجازات هایی تصویب بشه!
پس میشه نتیجه گرفت که مثلا اگه در دین مسیح مجازات قتل عمد اعدام نباشه اگه یک مسیحی مرتکب قتل عمد شد نباید اعدام بشه اما اگه یه مسلمون دقیقا همین کار رو کرد اعدامشن میکنن!!!!!
ایا این عادلانه است؟
ایا با این اوضاع (تفکیک افراد و وجود قوانین متفاوت در جامعه) سنگ روی سنگ بند میشه!؟؟
ایا با این کار موجبات سوء استفاده افراد فراهم نمیشه!؟
چنین چیزی عملا ممکن نخواهد بود!کما ایکه افراد یک جامعه رو هرگز نمیتوان به طور درستی تفکیک کرد!شما مطمئنید همه مردم ایران یا مسلمونن یا مسیحی یا یهودی؟زرتشتی یا زندیق؟شیعه یا سنی؟!(میدونید که حتی بسیاری از قوانین از نظر این گروه ها هم متفاوت است!!) شیعه ی دوازده امامی اند یا اسمائیلیه؟سنی اشاعره یا معتزله یا......
بودایی ها چی؟!ما در ایران هندو نداریم؟بهایی ها؟وهابی ها(که با کشتن هفت شیعه به بهشت میرن!!!!)
چن جور قانون میخواین بنویسین؟!؟!!!!
اصلا این چه جور حکومت اسلامیی است؟!

دوم:
ببینید بنده تو پستهای قبل هم عرض کردم!مهم نیست که چند درصد مردم به درستی قانونی اعتقاد دارند مهم اینه که درستی قانونی برای یک قانون گذار اثبات بشه!
ببینید اونی که به اسلام اعتقاد داره مطمئن است که قوانین اسلام بهترین قوانین برای بشریت است!!قانون گذار به درستی این قوانین مطمئن است!و این مهمه!
میدونید سیاست یعنی چی؟سیاست به معنی تربیت کردن اسب وحشی است!
اما انچه به عنوان politic مطرح میشه به معنی اداره جامعه است!
در سیاست مهم تعالی افراد جامعه است نه اینکه صرفا افراد کنار هم زندگی کنن!
در بحث تربیت ممکنه خیلی موارد خوشایند افراد نباشه!بچه های مدرسه از نوشتن تکلیف خوششون نمیاد!ایا باید به اونها تکلیف نداد؟
مثالی رو در مورد رانندگی زدم!خیلی ها با محدودیت های اعمال شده در مورد سرعت در بزرگ راه ها موافق نیستند!مهم نیست!مهم اینه که قانون گذار به درستیش مطمئنه!!

muhammad-aga;268616 نوشت:
مگه در زمان پیامبر یهودی ها در منطقه خودشون آزاد نبودن؟
ن
اینطور که بنده پرس و جو کردم از متخصصان تاریخ قوانین در زمان پیامبر برای همه اجرا میشد!اصلا غیر این هم عقلانی نیست!(دلیلش هم عرض شد)
اصلا مگه وقتی بعد از ظهور حکومت تشکیل بشه همه مردم مسلمان میشن؟!
البته که نه!
حتی در روایات ما هم هستی که اهل کتاب امام زمان رو به شهادت میرسونن!
muhammad-aga;268616 نوشت:
مگر الان مسلمانان زیادی در کشورهای خارجی نیستند؟ آیا همشون کافر شدن؟ اتفاقا ایمان بسیاری از اونها از ایمان من و شما محکم تره. حتی خیلی از اون ها برای بچه هاشون مدارس اسلامی درست کردن تا مدارس غربی نرن. پس اینطور نیست که اگر حجاب آزاد بشه خانواده مسلمان ها مجبور باشن حتما بیحجاب ببینن.
muhammad-aga;268616 نوشت:
من از شما یه سوال دارم. اگر یه خارجی توی ماه مبارک اومد ایران خواست توی روز غذا بخوره میتونه بره یه رستوران مسیحی و پشت شیشه های دودی غذا بخوره یا نه؟ حالا اگر یه شهر که همشون مسیحی باشن، میتونه اونجا توی ملا عام غذا بخوره یا نه؟ الان برخی کشور های اسلامی همسایه، برخی از شهرهاشون رو دو قسمت کردن، توی یه قسمت شهر فروختن مشروب آزاده و توی یه قسمت دیگه آزاد نیست. اینطوری نه مسلمون شرابخواری کافر رو میبینه و نه کافر از حق خودش محروم میشه. حالا بر فرض هم دو تا مسلمون رفتن بین کفار برای شرابخواری، خوب من و شما وظیفه تفتیش عقاید رو نداریم. مگه زمان شاه یه عده نمیرفتن تهران برای گناه؟ اما اکثریت مردم ایمان خودشون رو حفظ کردن با اینکه آزاد بودن.
این ایرادی که دارید میگیرید به حکومت اسلامی است!اگه با این مسئله مشکل دارین در مورد اون بحث کنیم بهتره!الان همه ی بحث هایی که بنده نوشتم با این پیش فرض بود که مخاطب به درستی حکومت اسلامی و اجرای قوانین اجتماعی اسلام معتقد است!
؟؟؟؟

hoorshid;268871 نوشت:
ما همه اهل یک کشور هستیم!ایا این عادلانه است که بین مردم در اجرای قوانین تبعیض قائل بشیم!ایا این باعث سوء استفاده نخواهد شد؟ببینید اگه قرار باشه قانونی در یک کشور اجرا بشه باید برای همه اجرا بشه!همه باید در برابر قانون برابر و مساوی باشند! اگه بخوایم چنین تفکیکی در یک مورد ایجاد کنیم باید اون رو در موارد دیگه هم قائل بشیم مثلا اگه در قانون بنویسیم فقط در صورتی که یک مسلمان شراب خورد قانون جاری کردن حد براش اجرا شه و برای غیر می مسلمان نه!با توجه به منطق شما باید در مورد همه قوانین با هر گروهی متناسب با اعتقادش قوانین و مجازات هایی تصویب بشه! پس میشه نتیجه گرفت که مثلا اگه در دین مسیح مجازات قتل عمد اعدام نباشه اگه یک مسیحی مرتکب قتل عمد شد نباید اعدام بشه اما اگه یه مسلمون دقیقا همین کار رو کرد اعدامشن میکنن!!!!! ایا این عادلانه است؟ ایا با این اوضاع (تفکیک افراد و وجود قوانین متفاوت در جامعه) سنگ روی سنگ بند میشه!؟؟ ایا با این کار موجبات سوء استفاده افراد فراهم نمیشه!؟

با سلام خدمت شما دوست عزیز
تفکیک قانون نسبت به ادیان و مناطق مختلف در کشور، نه تنها عادلانه، عاقلانه و ممکن است، بلکه اسلامی است.
بله، قانون تابع شرایط خاص خودش هست که در اون شرایط خاص باید برای همه اجرا بشه. اما خود قانون هم هزار تا بند و تبصره داره. و میشه عده خاصی رو از این قانون کلی استثنا کنیم.


اما بطلان مقایسه ای که شما درباره قتل و بیحجابی فرمود پرواضح است. قتل گناهی است که ضرر آن به غیر می رسد و حال آنکه بیحجابی و شرابخواری تحت شرایط خاص، ضررش متوجه خود شخص می گردد.
وانگهی درباره حقوق مردم نیز میتوانیم تدابیر خاصی بیاندیشیم. بحمدالله فقه پویا به درد همین جا ها میخوره دیگه. هرچند درباره تفکیک قوانین قتل و هر جرم و جنایت دیگری که شما مثال بزنید، تفکیک قانون معقول و حتی اجرا شده است.
مگر الان در برخی کشورها قوانین ایالتی با هم فرق ندارد؟ در یک ایالت حکم اعدام وجود دارد و در دیگری نه.( البته مقصود من از ذکر این قوانین، الگو گیری از غرب نیست، سوء تفاهم نشود) اینکه شما میگویید با تفکیک قانون سنگ روی سنگ بند نمیشه، اما تجربه برعکس اون رو ثابت کرده.


فعلا بحث ما درباره بیحجابی است که عده زیادی طرفدار و خواهان آن هستند، و بحمدالله مردم هنوز آزادی در قتل رو از ما نخواستن. پس تفکیک در قانون حجاب طبق شرایط خاص مشکلی ندارد. مهم این است که این قانون مغایر با اصول اصلی اسلام نباشد.
من هم قبول دارم که ما همه هموطنیم اما همه مسلمان نیستند و شما چگونه راضی میشود هموطن غیر مسلمان خود را به رعایت اعتقادات خود مجبور کنید.
بر فرض هم عده ای مسلمان از این تفکیک قانون سوء استفاده کنند، اما مطمئن باشید ضرر آن از وضعیت فعلی بیشتر نیست. ثانیا همانطور که عرض کردم ما مسئول تفتیش عقاید عده ای مسلمان که در میان کفار به صورت غیر علنی به گناه مشغول هستند، نیستیم.


hoorshid;268871 نوشت:
ببینید بنده تو پستهای قبل هم عرض کردم!مهم نیست که چند درصد مردم به درستی قانونی اعتقاد دارند مهم اینه که درستی قانونی برای یک قانون گذار اثبات بشه! ببینید اونی که به اسلام اعتقاد داره مطمئن است که قوانین اسلام بهترین قوانین برای بشریت است!!قانون گذار به درستی این قوانین مطمئن است!و این مهمه!

این مطلب از نظر تئوری صحیح است، این مهم نیست که مردم چه فکر می کنند، مهم این است که قانون گذار صحت آن را تشخیص دهد.
اما مثل اینکه فراموش کرده اید در اجرای احکام اسلامی علاوه بر مشروعیت، مقبولیت هم باید باشد. اگر چه بدون مقبولیت، مشروعیت از بین نمیرود، امااااا بدون مقبولیت اجرای حکم باید تحت شرایط خاص صورت پذیرد.

hoorshid;268871 نوشت:
اینطور که بنده پرس و جو کردم از متخصصان تاریخ قوانین در زمان پیامبر برای همه اجرا میشد!اصلا غیر این هم عقلانی نیست!(دلیلش هم عرض شد) اصلا مگه وقتی بعد از ظهور حکومت تشکیل بشه همه مردم مسلمان میشن؟! البته که نه! حتی در روایات ما هم هستی که اهل کتاب امام زمان رو به شهادت میرسونن!

لطفا شواهد این مسئله تاریخی رو هم بیان کنید. یعنی منظور شما اینه که یهودی ها و مسیحی ها توی قلعه خودشون حجاب داشتند یا مشروب نمی خوردن؟
در برخی موارد یهودی ها که با مسلمان اختلاف پیدا می کردند، قوانین اسلام اجرا میشد، چون یک طرف دعوی مسلمون بود.
اما وقتی هر دو طرف دعوی یهودی بودند، قوانین خودشون اجرا میشد. در این مورد احادیث زیادی آمده.
پس عقلانی بودن این مسئله اظهر من الشمس است و میتوانیم طبق قوانین فقهی و حکومتی دولت اسلامی، قوانینی تصویب شود که نه مخالف با کلیات اسلام باشد و نه سبب از بین رفتن جو اسلامی کشور شود.

hoorshid;268871 نوشت:
در بحث تربیت ممکنه خیلی موارد خوشایند افراد نباشه!بچه های مدرسه از نوشتن تکلیف خوششون نمیاد!ایا باید به اونها تکلیف نداد؟ مثالی رو در مورد رانندگی زدم!خیلی ها با محدودیت های اعمال شده در مورد سرعت در بزرگ راه ها موافق نیستند!مهم نیست!مهم اینه که قانون گذار به درستیش مطمئنه!!

باز هم مثال های شما، مقایسه اشتباه است.
مردمی که در کشور زندگی می کنند بچه نیستند. بچه هنوز عقلش کامل نشده.
ثانیا حکومت باید شرایط تعالی جامعه را برای افراد مهیا کند، نه اینکه آنها را مجبور به تعالی کند. مگر در اموری که مورد قبول اکثریت مردم باشد و نفع و ضرر آن برای همه با تجربه ثابت شده باشد.
مثلا حکم اعدام برای قاچاقچی مواد مخدر، حتی اگر برای فرد قاچاقچی خوشایند نباشد، اما برای اکثر مردم خوشایند است، زیرا ضرر مواد مخدر را بعیان می بینند . اما ضرر اخروی شرابخواری یا بیحجابی را چگونه می توانید به یک یهودی یا مسیحی نشان دهید؟ مگر اینکه به او بگویید بمیرد و در آن دنیا عذاب فرد شرابخوار را ببیند.
قوانین رانندگی هم خوشایند اکثر مردم است، چرا که ضرر عدم رعایت قوانین را بعینه می بینند. عده کمی هم که قوانین را دوست ندارند، به خاطر این است که با شرایط بی قانونی مواجه نشده اند و این به خاطر جهلشان است.
ثانیا رعایت قوانین رانندگی یک مسئله اجتماعی است که در صورت عدم رعایت ضرر آن متوجه اجتماع و نظم عمومی می شود، نه مانند شراب خوردن یک مسیحی در قلعه که ضرری برای اجتماع اسلامی ندارد. ممکن است برای یک مسلمان فاسق ضرر داشته باشد، اما برای اجتماع ضرر ندارد.

hoorshid;268871 نوشت:
این ایرادی که دارید میگیرید به حکومت اسلامی است!اگه با این مسئله مشکل دارین در مورد اون بحث کنیم بهتره!الان همه ی بحث هایی که بنده نوشتم با این پیش فرض بود که مخاطب به درستی حکومت اسلامی و اجرای قوانین اجتماعی اسلام معتقد است! ؟؟؟؟

نه خیر، هدف من از این بحث ارائه راه حل اسلامی برای معضل حجاب، و استفاده از قوانین اسلامی برای ایجاد شرایط خاص در نحوه اجرای قوانین است.

نقل قول:
خوب عزیز من، چرا مطلق گویی می کنید؟ چرا برخی افراد وقتی اسم آزادی حجاب رو میشنون فکر میکنن همه جا قراره بیحجابی بشه؟ آزادی حجاب به معنای بیحجابی برای همه نیست، بلکه به معنای ایجاد فرصت برای کسانی که یا مسلمون نیستن یا همون بهتر که نباشن.
آزادي حجاب به معني فرصت هست و به زور متوسل شدن جلوي اين فرصت رو ميگيره...

اما اگرآزادي درذهن شما به معناي اينه كه حجاب درجامعه به صورت اختياري وانتخاب با خودفردباشه بگذارند بدون توجه به ريشه يابي ها نه تنها فرصت روميگيره بلكه افرادر رو درتاريكي نگه ميداره و وضع بدتر ازاين ميشه...

حجاب همگاني وكنترل كردن آن به روش صحيح درجامعه بهترين راهكاره...
به شرطي كه كنترل به معناي زور نباشه...


وكنارگذاشتن زور توسط خانواده و بعضا رفتار دولتمردان بهترين گزينه ممكن براي كنار گذاشتن حصارهاو عوامل ايجاد بدحجابي خواهد بود...


نقل قول:
در بحث تربیت ممکنه خیلی موارد خوشایند افراد نباشه!بچه های مدرسه از نوشتن تکلیف خوششون نمیاد!ایا باید به اونها تکلیف نداد؟ مثالی رو در مورد رانندگی زدم!خیلی ها با محدودیت های اعمال شده در مورد سرعت در بزرگ راه ها موافق نیستند!مهم نیست!مهم اینه که قانون گذار به درستیش مطمئنه!!

اجراي قانون گاهي ناخوشايند هست..
اما حجااااااااااااب قانون نيست...نحوه پوشش يك فرهنگه..خواهش ميكنم در اين مقوله فاكتورهاي فرهنگ روبه كارببريم..ونه قانون..

موضوع حجاب مربوط به فرهنگ يك جامعه هست كه به صورت قانوني درذهن افراد شكل ميگيرد كه اين قانون جنبه اخلاقي دارد!!وگاها اخلاق دراون ارجحيت داده ميشه به قانون!

براي اينكه بتونيم نحوه پوشش درستي درجامعه بدون ايجاد اعمال قانون شكل دهيم بايد به فرهنگ اصيل ايرانيمان برگرديم..كه حجاب وپوشش كامل بوده است...

براي اين كاربايد فرهنگ سازي كرد..
درابتدا تمام عوامل ممكن روازنظر اخلاقي درجامعه بررسي ورفع كنيم وبعداز تشويق وايجاد برنامه ريزي دقيق دراين مورد در جامعه به فكرقانون گذاري باشيم..

پس اول اجراي اخلاقي وكنترل صحيح درجامعه وبعد ايجاد قانون...يا هم زمان هردورو انجام دهيم..اما اگر فقط به يكيش برسيم به نتيجه نميرسيم(درجامعه مافقط به بعد قانوني اون توجه ميشه ونه اخلاقي)


[="Olive"]

سبزينه ظهور;269313 نوشت:
اجراي قانون گاهي ناخوشايند هست.. اما حجااااااااااااب قانون نيست...نحوه پوشش يك فرهنگه..خواهش ميكنم در اين مقوله فاكتورهاي فرهنگ روبه كارببريم..ونه قانون.. موضوع حجاب مربوط به فرهنگ يك جامعه هست كه به صورت قانوني درذهن افراد شكل ميگيرد كه اين قانون جنبه اخلاقي دارد!!وگاها اخلاق دراون ارجحيت داده ميشه به قانون! براي اينكه بتونيم نحوه پوشش درستي درجامعه بدون ايجاد اعمال قانون شكل دهيم بايد به فرهنگ اصيل ايرانيمان برگرديم..كه حجاب وپوشش كامل بوده است... براي اين كاربايد فرهنگ سازي كرد.. درابتدا تمام عوامل ممكن روازنظر اخلاقي درجامعه بررسي ورفع كنيم وبعداز تشويق وايجاد برنامه ريزي دقيق دراين مورد در جامعه به فكرقانون گذاري باشيم.. پس اول اجراي اخلاقي وكنترل صحيح درجامعه وبعد ايجاد قانون...يا هم زمان هردورو انجام دهيم..اما اگر فقط به يكيش برسيم به نتيجه نميرسيم(درجامعه مافقط به بعد قانوني اون توجه ميشه ونه اخلاقي)

اول اینکه فعلا که در کشور ما قانونه!دوما بنده در مورد دلیلش در پستهای قبل بحث کردم!لطفا مطالعه بفرمایید که بحث تکراری نکنیم![/]

muhammad-aga;269195 نوشت:
با سلام خدمت شما دوست عزیز تفکیک قانون نسبت به ادیان و مناطق مختلف در کشور، نه تنها عادلانه، عاقلانه و ممکن است، بلکه اسلامی است. بله، قانون تابع شرایط خاص خودش هست که در اون شرایط خاص باید برای همه اجرا بشه. اما خود قانون هم هزار تا بند و تبصره داره. و میشه عده خاصی رو از این قانون کلی استثنا کنیم. اما بطلان مقایسه ای که شما درباره قتل و بیحجابی فرمود پرواضح است. قتل گناهی است که ضرر آن به غیر می رسد و حال آنکه بیحجابی و شرابخواری تحت شرایط خاص، ضررش متوجه خود شخص می گردد. وانگهی درباره حقوق مردم نیز میتوانیم تدابیر خاصی بیاندیشیم. بحمدالله فقه پویا به درد همین جا ها میخوره دیگه. هرچند درباره تفکیک قوانین قتل و هر جرم و جنایت دیگری که شما مثال بزنید، تفکیک قانون معقول و حتی اجرا شده است. مگر الان در برخی کشورها قوانین ایالتی با هم فرق ندارد؟ در یک ایالت حکم اعدام وجود دارد و در دیگری نه.( البته مقصود من از ذکر این قوانین، الگو گیری از غرب نیست، سوء تفاهم نشود) اینکه شما میگویید با تفکیک قانون سنگ روی سنگ بند نمیشه، اما تجربه برعکس اون رو ثابت کرده. فعلا بحث ما درباره بیحجابی است که عده زیادی طرفدار و خواهان آن هستند، و بحمدالله مردم هنوز آزادی در قتل رو از ما نخواستن. پس تفکیک در قانون حجاب طبق شرایط خاص مشکلی ندارد. مهم این است که این قانون مغایر با اصول اصلی اسلام نباشد. من هم قبول دارم که ما همه هموطنیم اما همه مسلمان نیستند و شما چگونه راضی میشود هموطن غیر مسلمان خود را به رعایت اعتقادات خود مجبور کنید. بر فرض هم عده ای مسلمان از این تفکیک قانون سوء استفاده کنند، اما مطمئن باشید ضرر آن از وضعیت فعلی بیشتر نیست. ثانیا همانطور که عرض کردم ما مسئول تفتیش عقاید عده ای مسلمان که در میان کفار به صورت غیر علنی به گناه مشغول هستند، نیستیم.

سلام!
ببینید اول اینکه دیگه بحث حکومت شد!یک بحث کلی تر!چون در مورد قوانین داریم حرف میزنیم!
شما جواب این مشکل بنده رو ندادیدکه:
hoorshid;268871 نوشت:
چنین چیزی عملا ممکن نخواهد بود!کما ایکه افراد یک جامعه رو هرگز نمیتوان به طور درستی تفکیک کرد!شما مطمئنید همه مردم ایران یا مسلمونن یا مسیحی یا یهودی؟زرتشتی یا زندیق؟شیعه یا سنی؟!(میدونید که حتی بسیاری از قوانین از نظر این گروه ها هم متفاوت است!!) شیعه ی دوازده امامی اند یا اسمائیلیه؟سنی اشاعره یا معتزله یا...... بودایی ها چی؟!ما در ایران هندو نداریم؟بهایی ها؟وهابی ها(که با کشتن هفت شیعه به بهشت میرن!!!!) چن جور قانون میخواین بنویسین؟!؟!!!! اصلا این چه جور حکومت اسلامیی است؟!

میخواهید این مشکل را با ایالتی کردن کشور حل کنید!
یعنی بیایم مثلا مسیحیها رو از همه جای ایران جمع کنیم تو یه منطقه بعد تو اون منطقه قوانینی حاکم باشه که طبق اعتقاد انهاست؟!
میشه بگین چه جوری به این میخواین بگین یک کشور؟!
چون حتی ایالات هم در مورد یه سری قوانین اصلی و البته شیوه ی حکومتی تحت فرمان و مطیع یک حکومت مرکزی اند!
اما طبق منطق شما هیچ یک از قوانین دخیل در یک ایالت مثلا مسیحی نباید اسلامی باشه؟!درست؟و الا میشه نقض منطق خودتون!!!!!
muhammad-aga;269195 نوشت:
فعلا بحث ما درباره بیحجابی است که عده زیادی طرفدار و خواهان آن هستند، و بحمدالله مردم هنوز آزادی در قتل رو از ما نخواستن. پس تفکیک در قانون حجاب طبق شرایط خاص مشکلی ندارد. مهم این است که این قانون مغایر با اصول اصلی اسلام نباشد.

این که نشد!!!
بالاخره ایده ی شما بر یک طرز تفکر استوار است!
این طرز تفکر که در هر منطقه باید قوانینی حاکم باشه که با اعتقادات مردم اون منطقه سازگار است!!!
و این شامل همه قوانین میشه!
منظورتون چیه فعلا در مورد قتل این در خواست انجام نشده؟!
یعنی اگه این درخواست ایجاد بشه تن دادن به اون درسته از نظر شما؟!
عدالت است؟!
ببینید به جای مصداقی فکر کردن به ریشه ی تفکرتون و تبعاتی که داره فکر کنید تا مشکل ایجاد نشه!به هر حال ریشه تفکر شما این جواز رو در مورد قتل هم میده!درست!؟حالا ایا اون مورد عادلانه است؟!

muhammad-aga;269195 نوشت:
اما بطلان مقایسه ای که شما درباره قتل و بیحجابی فرمود پرواضح است. قتل گناهی است که ضرر آن به غیر می رسد و حال آنکه بیحجابی و شرابخواری تحت شرایط خاص، ضررش متوجه خود شخص می گردد.

ببینید شما هم در مورد اینکه مقصود من از این مثال چی بود اشتباه کردین!
مهم نیست تبعات یک گناه چیه!بنده دارم از شما میپرسم اگه بخوایم با منطق شما جامعه رو اداره کنیم این منطق در مورد قتل هم صادق است!درست؟!
بسیار خب!از نظر یک مسیحی اعدام یک قاتل شاید نقض حقوق بشر باشه!
چی کار کنیم؟!قاتل رو اعدام بکنیم و به حکم دینمون احترام بذاریم و یا به اعتقاد اون مسیحی احترام بذاریم؟!فرض کنید قاتل هم یک مسیحی است که یک مسلمونو کشته!شما راه حل ارائه بدین!؟

muhammad-aga;269195 نوشت:
اینکه شما میگویید با تفکیک قانون سنگ روی سنگ بند نمیشه، اما تجربه برعکس اون رو ثابت کرده.
شما در بیان مصداق دجار مشکل شدید!مثالی که میتونید بزنید تا اثبات کنید حرف من نادرست است اینه که ایالتی باشه که هم زمان و در ان واحد قوانین متفاوتی به اجرا در بیاد!(دقت دارید که مسیحیان و یهودیان و... در کشور ما در یک مکان خاص تجمع ندارند!)مثلا اگه تو اون ایالت یه مسلمون شراب خورد باهاش برخورد شه و اگه یه مسیحی شراب خورد باهاش برخورد نشه!تو همون ایالت باز هم میگم!!!همچین چیزی داریم تو دنیا؟!
اصلا یه سوال دیگه ایا همه افرادی که در یک ایالت زندگی میکنند از قوانین جاری در اونجا راضی اند؟!

muhammad-aga;269195 نوشت:
این مطلب از نظر تئوری صحیح است، این مهم نیست که مردم چه فکر می کنند، مهم این است که قانون گذار صحت آن را تشخیص دهد. اما مثل اینکه فراموش کرده اید در اجرای احکام اسلامی علاوه بر مشروعیت، مقبولیت هم باید باشد. اگر چه بدون مقبولیت، مشروعیت از بین نمیرود، امااااا بدون مقبولیت اجرای حکم باید تحت شرایط خاص صورت پذیرد.

اینا درست(البته نه همش!ولی بیخیال!)!اما متوجه نشدم چرا این ناقض منطقی است که براتون اوردم!
الان اسلام تو ایران مقبولیت نداره؟!
muhammad-aga;269195 نوشت:
لطفا شواهد این مسئله تاریخی رو هم بیان کنید. یعنی منظور شما اینه که یهودی ها و مسیحی ها توی قلعه خودشون حجاب داشتند یا مشروب نمی خوردن؟ در برخی موارد یهودی ها که با مسلمان اختلاف پیدا می کردند، قوانین اسلام اجرا میشد، چون یک طرف دعوی مسلمون بود. اما وقتی هر دو طرف دعوی یهودی بودند، قوانین خودشون اجرا میشد. در این مورد احادیث زیادی آمده.
فکر میکنم شما قبایل اطراف مدینه و یا مناطقی رو که مختص زندگی یهودیان و قبایل اونا بود رو با خود شهر و جاهایی که تحت فرمان حکومت پیامبر بود رو با هم اشتباه گرفتین!به هر حال فکر میکنم بهتره برای این مسئله تاپیک جدیدی باز بشه تا کارشناسان تاریخ تخصصی تر نظر بدن!اما من از هر کدوم پرسیدم همون پاسخ اول رو گفتن!بله درسته!اگه یک مسیحی در بین مسیحیان شراب بخوره!حجاب نداشته باشه!مشکلی نیست!ولی ایا در جامعه ما چنین مناطقی مثل قلعه ی خیبر مثلا!وجود داره؟!
پیروان دیگر ادیان هم در بین ما زندگی میکنند!با این وضع چه کنیم؟

muhammad-aga;269195 نوشت:
پس عقلانی بودن این مسئله اظهر من الشمس است و میتوانیم طبق قوانین فقهی و حکومتی دولت اسلامی، قوانینی تصویب شود که نه مخالف با کلیات اسلام باشد و نه سبب از بین رفتن جو اسلامی کشور شود.
والا اظهر من الشمسش رو که بنده ندیدم و هنوز هم منتظر پاسخ های شما هستم!(اونچه در پست های قبل اشاره شد!)و اما اینکه میگین قوانین با کلیات اسلام مخالف نباشه!راستش متوجه منظورتون نمیشم!یعنی چی؟!بالا خره یا قانون اسلام اجرا میشه یا نمیشه!!!!یعنی چی با کلیاتش مخالف نباشه؟!
muhammad-aga;269195 نوشت:
مردمی که در کشور زندگی می کنند بچه نیستند. بچه هنوز عقلش کامل نشده.
اشتباه کردید!بنده مردم رو به بچه مدرسه ای تشبیه نکردم بلکه رابطه ی یک بچه مدرسه ای ، با تکالیف درسیش رو با رابطه ی مردم با دین به هم تشبیه کردم!دقت کنید در تشبیه و مثال ها وجه شبه چیه تا دچار سوء برداشت نشین!
muhammad-aga;269195 نوشت:
ثانیا حکومت باید شرایط تعالی جامعه را برای افراد مهیا کند، نه اینکه آنها را مجبور به تعالی کند. مگر در اموری که مورد قبول اکثریت مردم باشد و نفع و ضرر آن برای همه با تجربه ثابت شده باشد.
دین اکثریت ایرانی ها چیه؟
muhammad-aga;269195 نوشت:
مثلا حکم اعدام برای قاچاقچی مواد مخدر، حتی اگر برای فرد قاچاقچی خوشایند نباشد، اما برای اکثر مردم خوشایند است، زیرا ضرر مواد مخدر را بعیان می بینند . اما ضرر اخروی شرابخواری یا بیحجابی را چگونه می توانید به یک یهودی یا مسیحی نشان دهید؟ مگر اینکه به او بگویید بمیرد و در آن دنیا عذاب فرد شرابخوار را ببیند
بنده از ضرر دنیویش گفتم!(که باشه ترویج کار نادرست!که در هر دو مورد قابل اثبات هم هست الحمد لله!یکی با مسائل پزشکی که به قول خودتون اظهر من الشمس است و یکی هم با منطق های اجتماعی!دلایل زیادی براش هست!شما میگین حجاب نداشتن به جامعه و به خود فرد بی حجاب اسیب نمیزنه؟؟!!!:Moteajeb!:)
بعد هم مهم نیست براش اثبات میشه یا نه!مهم اینه که قانون گذار اونو درست میدون!شما مطمئنی از نظر مسیحیت تحریف شده ای که تو کتب مقدسش این سخن رو به حضرت عیسی نسبت میده که اگر کسی تو گوشت زد ترف دیگه صورتت رو هم بگیر تا اون طرف رو بزنه با اعدام یک قاچاقچی یا قطع کردن دست یک دزد موافق است؟!؟!
muhammad-aga;269195 نوشت:
قوانین رانندگی هم خوشایند اکثر مردم است، چرا که ضرر عدم رعایت قوانین را بعینه می بینند. عده کمی هم که قوانین را دوست ندارند، به خاطر این است که با شرایط بی قانونی مواجه نشده اند و این به خاطر جهلشان است. ثانیا رعایت قوانین رانندگی یک مسئله اجتماعی است که در صورت عدم رعایت ضرر آن متوجه اجتماع و نظم عمومی می شود، نه مانند شراب خوردن یک مسیحی در قلعه که ضرری برای اجتماع اسلامی ندارد. ممکن است برای یک مسلمان فاسق ضرر داشته باشد، اما برای اجتماع ضرر ندارد.

اینکه قانون اجتماعی مورد قبول اکثریت است و نه همه درست!سوال:اسلام مورد قبول اکثریت ایرانی ها نیست؟!(با احکام فرعی اسلا کار ندارم که بگین حجاب مورد قبول اکثریت هست یا نه!بحث بر سر ایدئولوژیی است که قرار است بر جامعه حاکم بشه!)در مورد اثر مخرب اجتماعی شراب خواری هم توضیح دادم!ترویج گناه اجتماعی!
در ضمن اسلام حتی با مسلمونی هم که تو خونه خودش و نه در جامعه شراب میخوره کاری نداره چه برسه به غیر مسلمان!
ببینید اسلام مشکل نداره یه مسیحی در جمع مسیحیان شراب بخوره یا حجاب نداشته باشه!اما ایا میشه در جامعه ما این تفکیک رو انجام داد؟!

اجازه بدین به جای بحث مصداقی به طور کلی در مورد ایدئولوژی شما بحث کنیم!تا به نتیجه ای برسیم ان شاالله!
ایا اسلام از نظر شما درست هست؟
ایا اسلام فقط برای مسلمانان مفید است و یا نه برای همه بشر؟!منظورم اینه که ایا این رو قبول دارید که در قوانین اسلام حکمتی نهفته است که اون حکمت بهترین رو برای بشر رقم میزنه!؟
حال این بشر میخواد بهش اعتقاد داشته باشه یا نه!
اگه تا اینجاشو قبول دارین پس به این نتیجه میرسیم که اجرای این قوانین برای یک مسیحی هم مفید است!حال چه اون متوجه این فایده بشه و چه نه!

hoorshid;270207 نوشت:
اینا درست(البته نه همش!ولی بیخیال!)!اما متوجه نشدم چرا این ناقض منطقی است که براتون اوردم! الان اسلام تو ایران مقبولیت نداره؟!

با سلام خدمت شما دوست عزیز
هر جوابی که من میدم ناظر به یک قسمت از جواب های شماست. به قول بزرگان اثبات شی نفی ما عدا نمی کند.
شما گفتید حاکم اسلامی باید مردم رو مجبور به تعالی بکنه، من گفتم نه. در صورتی میشه مجبور کرد که مقبولیت اکثری باشه.
من فقط گفتم باید مقبولیت باشه. و الان هم بحمد الله توی ایران اسلام مقبولیت اکثری داره. (امیدوارم همینطوری بمونه، مگر اینکه فقه پویا به فریاد برسه)
اما بحث ما درباره اسلام نیست. اشتباه نکنید هدف من از این بحث این نیست که قوانین اسلامی در کشور اجرا نشه. بلکه شرایط اجرای قانون باید تغییر کنه.
اسلامی بودن یک کشور به این معنا نیست که همه جا اسلام اجرا بشه. مگه در زمان پیامبر حکومت اسلامی نبود؟ مگه مسیحی ها توی قلعه خودشون آزاد نبودند؟
پس زمان پیامبر این تفکیک بود و سنگ هم روی سنگ بند میشد.
hoorshid;270207 نوشت:
!اگه یک مسیحی در بین مسیحیان شراب بخوره!حجاب نداشته باشه!مشکلی نیست!ولی ایا در جامعه ما چنین مناطقی مثل قلعه ی خیبر مثلا!وجود داره؟! پیروان دیگر ادیان هم در بین ما زندگی میکنند!با این وضع چه کنیم؟

حالا فرض کنید چند نفر مسیحی اومدن و یه محله رو خریدن و دورشو دیوار کشیدن. حالا چی؟ نمیتونن تو اون محله شراب بخورن؟

hoorshid;270207 نوشت:
در ضمن اسلام حتی با مسلمونی هم که تو خونه خودش و نه در جامعه شراب میخوره کاری نداره چه برسه به غیر مسلمان! ببینید اسلام مشکل نداره یه مسیحی در جمع مسیحیان شراب بخوره یا حجاب نداشته باشه!اما ایا میشه در جامعه ما این تفکیک رو انجام داد؟!

اگر مسلمون ها پارتی بگیرن چطور؟ گیر دادن به زن و مردی که نمیدونی زن و شوهرن چطور؟ این ها توی اسلام جایزه؟
دوست عزیز، مگه ما حکومت اسلامی نداریم؟ مگه ما ولی فقیه نداریم؟ ولی فقیه میتونه بنا به صلاحدید جامعه تصمیماتی رو بگیره. خوب این هم یه تصمیم.
من که نمیگم همه جا بیحجابی بشه، اما لااقل حقوق اقلیت های مذهبی حفظ بشه. این کجاش خلاف اسلامه؟
hoorshid;270207 نوشت:
اجازه بدین به جای بحث مصداقی به طور کلی در مورد ایدئولوژی شما بحث کنیم!تا به نتیجه ای برسیم ان شاالله! ایا اسلام از نظر شما درست هست؟ ایا اسلام فقط برای مسلمانان مفید است و یا نه برای همه بشر؟!منظورم اینه که ایا این رو قبول دارید که در قوانین اسلام حکمتی نهفته است که اون حکمت بهترین رو برای بشر رقم میزنه!؟ حال این بشر میخواد بهش اعتقاد داشته باشه یا نه! اگه تا اینجاشو قبول دارین پس به این نتیجه میرسیم که اجرای این قوانین برای یک مسیحی هم مفید است!حال چه اون متوجه این فایده بشه و چه نه!

دوست عزیز، تا حالا سر همین کلیات و مسائل نظری و وجود و موجود و اتحاد علم و عالم و معلوم.....
هزار تا...... وقتمون رو تلف کردیم و از مسائل عملی مردم و مصادیق احکام غافل بودیم. کارمون به اینجا رسیده.
بیاید یه خورده عمل گرا فکر کنیم.
بله من مسلمانم، قبله ام یک گل سرخ
اعتقاد هم دارم احکام اسلام برای همه مفیده. مسلمون رو مجبور به حجاب میکنم چون به قول شما سنت پیامبر بوده. چون اگر کسی رعایت نمیکرد حد میخورد.
اما دیگه کافر رو چرا مجبور کنیم؟
بله از نظر نظری و فلسفی، مجبور کردن همه به حجاب و حتی به نماز اول وقت هم خوبه، اما آیا عملیه؟ این کار چه اثری میتونه توی جامعه داشته باشه؟

hoorshid;270201 نوشت:
این که نشد!!! بالاخره ایده ی شما بر یک طرز تفکر استوار است! این طرز تفکر که در هر منطقه باید قوانینی حاکم باشه که با اعتقادات مردم اون منطقه سازگار است!!! و این شامل همه قوانین میشه! منظورتون چیه فعلا در مورد قتل این در خواست انجام نشده؟! یعنی اگه این درخواست ایجاد بشه تن دادن به اون درسته از نظر شما؟! عدالت است؟! ببینید به جای مصداقی فکر کردن به ریشه ی تفکرتون و تبعاتی که داره فکر کنید تا مشکل ایجاد نشه!به هر حال ریشه تفکر شما این جواز رو در مورد قتل هم میده!درست!؟حالا ایا اون مورد عادلانه است؟!

با سلام مجدد خدمت شما دوست عزیز
پست قبلی رو ندیده بودم
میدونید شما یک سری مثال توی ذهنتون هست، همه رو با هم قاطی می کنید.
الگویی که من برای تفکیک جامعه دادم، برگرفته از حکومت نبوی صلی الله علیه و آله است. هرچیزی که پیامبر انجام میداد ما همون رو انجام میدیم.
پس طبق گفته شما پیامبر هم از تبعات تفکیک قانون خبر نداشت. چون همین سوال رو شما از پیامبر هم میتونید بپرسید. بگی یا رسول الله: چرا به یهودی ها اجازه دادی تو منطقه خودشون شراب بخورن؟ اگر پس فردا خواستن طبق دین خودشون آدم بکشن بازم اجازه میدی؟ پس باید این نکته رو در نظر گرفت که پیامبر با ادیانی سر و کار داشت که مثل مسلمون ها قتل رو حرام میدونستن.
hoorshid;270201 نوشت:
چی کار کنیم؟!قاتل رو اعدام بکنیم و به حکم دینمون احترام بذاریم و یا به اعتقاد اون مسیحی احترام بذاریم؟!فرض کنید قاتل هم یک مسیحی است که یک مسلمونو کشته!شما راه حل ارائه بدین!؟

خدا خیرت بده همشیره
گیر دادی به قتل ولم نمیکنی.
قتل در جامعه به چند صورت است: گاهی بین مسلمان و مسلمان است، که مسلما قوانین اسلام جاری میشود. گاهی بین مسیحی و مسیحی است در این جا قوانین مسیحیت جاری میشود.
اگر مسلمان مسیحی را بکشد و یا مسیحی مسلمان را بکشد، اختیار با ولی دم است. (والله العالم)
خوب چی شد؟ آسمون به زمین اومد؟
ما فعلا درباره امور شخصی مثل شرابخواری و بیحجابی از سنت پیامبر دلیل داریم.
اما در مورد قتل چون مساله اجتماعی و بین طرفین هستش باید کارشناس های حقوق نظر بدن و سیره پیامبر رو بگن.
hoorshid;270201 نوشت:
شما در بیان مصداق دجار مشکل شدید!مثالی که میتونید بزنید تا اثبات کنید حرف من نادرست است اینه که ایالتی باشه که هم زمان و در ان واحد قوانین متفاوتی به اجرا در بیاد!(دقت دارید که مسیحیان و یهودیان و... در کشور ما در یک مکان خاص تجمع ندارند!)مثلا اگه تو اون ایالت یه مسلمون شراب خورد باهاش برخورد شه و اگه یه مسیحی شراب خورد باهاش برخورد نشه!تو همون ایالت باز هم میگم!!!همچین چیزی داریم تو دنیا؟! اصلا یه سوال دیگه ایا همه افرادی که در یک ایالت زندگی میکنند از قوانین جاری در اونجا راضی اند؟!

هی شما میگی تجمع ندارن. حالا اومدیمو تجمع شد. حالا چی؟
در در اون ایالت مسلمون شراب بخوره و مسلمون بودنش ثابت بشه، بله لطفا بهش حد بزنید. اما مگه حکومت بیکاره بره تو محله مسیحیا ببینه کدوم مسلمون میخواد شراب بخوره.
مگر اینکه مثل گوسفند مسلمون ها یا مسیحی ها رو داغ کنن تا هر جا میره معلوم بشه و کسی بهش مشروب نفروشه.

بسمه تعالی
- صفحات مربوط به رای گیری حجاب رامطالعه کردم
- مخالفان وموافقان نظرات جالبی داشتند در متن های طرفین نکات مثبت ومنفی فراوانی به چشم میخورد
- بنده میخواهم از دریچه دیگری وارد شوم
- قبل از وارد شدن به موضوع بهتر است خوذم را معرفی کنم
- من اگر چه مسلمانم اعتراف میکنم ازدین اسلام تقریبا هیچ نمیدانم
- در رشته فنی درس خوانده ام ودر همین رشته فعالیت می کنم ،مدتی هم این طرف وان طرف بوده ام
- اعتقاد دارم حجاب برای انسانهاست نه فقط برای مسلمانها .تاکید میکنم برای همه انسانها .یعنی ارامش واسایش انسانه در گرو حجاب است .لذاشدیدا به حجاب اجباری اعتقاد دارم
- تعصبی روی نظرات خود ندارم وهمانند شما دنبال حقیقت هستم
- برای شروع بحث باید از یک نقطه مشترک شروع کنیم .اگر چه بهترین و بالاترین منبع برای هدایت بشر وحی است اما برای رسیدن به یک نقطه مشترک عقل را ملاک قضاوت قرار میدهیم
- حتما بامن هم عقیده اید برای هر عمل کننده ای قوانینی باید نوشته واستاندارد شود
- از همین جا شروع میکنیم
- آیا موافقان ومخالفان محترم قبول دارند برای شهوت انسان هم قوانینی وجود دارد که باید این قوانین شناسایی شوند اگر تا اینجا با من موافقید .به قسمت بعدی برویم منتظر جواب شما هستم

muhammad-aga;270227 نوشت:
با سلام خدمت شما دوست عزیز هر جوابی که من میدم ناظر به یک قسمت از جواب های شماست. به قول بزرگان اثبات شی نفی ما عدا نمی کند. شما گفتید حاکم اسلامی باید مردم رو مجبور به تعالی بکنه، من گفتم نه. در صورتی میشه مجبور کرد که مقبولیت اکثری باشه. من فقط گفتم باید مقبولیت باشه. و الان هم بحمد الله توی ایران اسلام مقبولیت اکثری داره. (امیدوارم همینطوری بمونه، مگر اینکه فقه پویا به فریاد برسه) اما بحث ما درباره اسلام نیست. اشتباه نکنید هدف من از این بحث این نیست که قوانین اسلامی در کشور اجرا نشه. بلکه شرایط اجرای قانون باید تغییر کنه. اسلامی بودن یک کشور به این معنا نیست که همه جا اسلام اجرا بشه. مگه در زمان پیامبر حکومت اسلامی نبود؟ مگه مسیحی ها توی قلعه خودشون آزاد نبودند؟ پس زمان پیامبر این تفکیک بود و سنگ هم روی سنگ بند میشد. نقل نمایش پست ها نوشته اصلی توسط : Hoorshid !اگه یک مسیحی در بین مسیحیان شراب بخوره!حجاب نداشته باشه!مشکلی نیست!ولی ایا در جامعه ما چنین مناطقی مثل قلعه ی خیبر مثلا!وجود داره؟! پیروان دیگر ادیان هم در بین ما زندگی میکنند!با این وضع چه کنیم؟ حالا فرض کنید چند نفر مسیحی اومدن و یه محله رو خریدن و دورشو دیوار کشیدن. حالا چی؟ نمیتونن تو اون محله شراب بخورن؟ نقل نمایش پست ها نوشته اصلی توسط : Hoorshid در ضمن اسلام حتی با مسلمونی هم که تو خونه خودش و نه در جامعه شراب میخوره کاری نداره چه برسه به غیر مسلمان! ببینید اسلام مشکل نداره یه مسیحی در جمع مسیحیان شراب بخوره یا حجاب نداشته باشه!اما ایا میشه در جامعه ما این تفکیک رو انجام داد؟! اگر مسلمون ها پارتی بگیرن چطور؟ گیر دادن به زن و مردی که نمیدونی زن و شوهرن چطور؟ این ها توی اسلام جایزه؟ دوست عزیز، مگه ما حکومت اسلامی نداریم؟ مگه ما ولی فقیه نداریم؟ ولی فقیه میتونه بنا به صلاحدید جامعه تصمیماتی رو بگیره. خوب این هم یه تصمیم. من که نمیگم همه جا بیحجابی بشه، اما لااقل حقوق اقلیت های مذهبی حفظ بشه. این کجاش خلاف اسلامه؟ نقل نمایش پست ها نوشته اصلی توسط : Hoorshid اجازه بدین به جای بحث مصداقی به طور کلی در مورد ایدئولوژی شما بحث کنیم!تا به نتیجه ای برسیم ان شاالله! ایا اسلام از نظر شما درست هست؟ ایا اسلام فقط برای مسلمانان مفید است و یا نه برای همه بشر؟!منظورم اینه که ایا این رو قبول دارید که در قوانین اسلام حکمتی نهفته است که اون حکمت بهترین رو برای بشر رقم میزنه!؟ حال این بشر میخواد بهش اعتقاد داشته باشه یا نه! اگه تا اینجاشو قبول دارین پس به این نتیجه میرسیم که اجرای این قوانین برای یک مسیحی هم مفید است!حال چه اون متوجه این فایده بشه و چه نه! دوست عزیز، تا حالا سر همین کلیات و مسائل نظری و وجود و موجود و اتحاد علم و عالم و معلوم..... هزار تا...... وقتمون رو تلف کردیم و از مسائل عملی مردم و مصادیق احکام غافل بودیم. کارمون به اینجا رسیده. بیاید یه خورده عمل گرا فکر کنیم. بله من مسلمانم، قبله ام یک گل سرخ اعتقاد هم دارم احکام اسلام برای همه مفیده. مسلمون رو مجبور به حجاب میکنم چون به قول شما سنت پیامبر بوده. چون اگر کسی رعایت نمیکرد حد میخورد. اما دیگه کافر رو چرا مجبور کنیم؟ بله از نظر نظری و فلسفی، مجبور کردن همه به حجاب و حتی به نماز اول وقت هم خوبه، اما آیا عملیه؟ این کار چه اثری میتونه توی جامعه داشته باشه؟

فکر میکنم هر دو ما تقریبا یه مسئله رو داریم میگیم اما با دو بیان متفاوت!

چیزی که واضح است اینه که غیر مسلمانان بین خودشون حق دارند قوانین خودشون رو داشته باشن!اما بنده میگم در شرایط الان جامعه این تفکیک امکان پذیر نیست!

البته اگرم باشه باز هم فرقی نمیکنه!چون به هر حال در بدنه ی جامعه قانون حجاب اجباری با دلایلی که قبلا عرض کردم همچنان برقرار است!
و البته در حال حاضر هم چنین تفکیکی وجود نداره

مردم ایران مردمی نیستند که زور رو به آسونی تحمل کنند میبینید که اینجا که تازه یک سایت دینی هستش درصد بیشتری به اختیاری بودن حجاب رای داده اند پس حجاب که با زور الان داره به مردم تحمیل میشه و فقط هم در کشور ما اجباریه و در بقیه کشورها زورکی نیست مورد قبول خیلی از مردم هم نیست

موضوع قفل شده است