درخواست ایبوک و کتاب اسک دینی ها

تب‌های اولیه

577 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

دانلود کتاب قرآن کریم

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 18 بهمن ماه 1389


نام کتاب: قرآن کریم
نویسنده: الله
خط: عثمان طه
تعداد صفحات: 416
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: عربی

توضیحات:
قرآن کتاب آسمانی و دینی مسلمانان است که می توان با عمل به رهنمود های آن راه راست و رستگاری را یافت. اینبار برای کاربران عزیز میهن دانلود کتاب آسمانی قرآن بصورت کامل با خط بسیار زیبای عثمان طه و با فرمت پی دی اف آماده شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران قرار گیرد.
برای دانلود رایگان کتاب "قرآن کریم" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 16 اسفند ماه 1389


نام کتاب: قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ
نویسنده: مرتضی مطهری
تعداد صفحات: 134
فرمت کتاب: HTML
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
این کتاب که مجموعا دو بخش غیر مرتبط با یکدیگر است ، بخش یکم آن‏ با همین عنوان ابتدا به صورت مقاله‏ای کوتاه و مختصر در یک نشریه دینی‏ در تهران منتشر شد و سپس مطالبی بر آن افزوده شد و به صورتی که در چاپهای اول تا چهارم ملاحظه شده است در آمد . اما بخش دوم که عنوان " شهید " دارد ، تفصیل یافته یک سخنرانی در شب عاشورای سال 1393 هجری‏ قمری در تهران است. این کتاب که نوشته شهید مطهری میباشد به موضوع قیام حضرت مهدی از لحاظ فلسفی می پردازد.
برای دانلود رایگان کتاب "قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب تحلیلی از پیش گویی های نستراداموس

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ سه شنبه، 2 فروردین ماه 1390

نام کتاب: تحليلي از پيشگوييهاي نوسترآداموس
نويسنده: دكتر شرف الدين اعرجي
مترجم: عباسعلي براتي
تعداد صفحات: 96
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسي

توضيحات:
اين کتاب تحليلي از پيشگوئيهاي نوستر آداموس ميباشد كه در قرن 16 ميلادي به رشته تحرير درآورده است. اين پيشگوئيها تا حدود قابل توجهي به وقوع پيوسته است. مؤلف سعي کرده است در کنار پيشگوئيهاي ايشان، ديدگاههاي اسلامي را نسبت به آنها بيان دارد. همچنين در اين کتاب با چگونگي دستيابي نوستر آداموس به اين پيشگوئيها آشنا مي‏شويم. از آنجا که نوستر آداموس به صورت واضح و مفصل از حادثه ها سخن نگفته، تلاش شده است گفته هاي ايشان توضيح داده شوند. قطعا با خواندن اين کتاب شگفت زده خواهيد شد که ايشان از حوادثي چون جنگ خليج فارس فروپاشي اتحاد جماهير شوروي، جنگ بوسني و هرزگوين و مطالبي از اين دست سخن به ميان آورده است. حوادثي که در سالها و حتي قرنها بعد از او به وقوع پيوسته است. همچنين در اين کتاب به پيشگوئيهاي ديگري برمي خوريم که به آينده نزديک مربوط مي شود
براي دانلود رايگان کتاب "تحليلي از پيشگوييهاي نوسترآداموس" از ميهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نماييد.




دانلود کتاب عصر ظهور

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 3 فروردین ماه 1390

نام کتاب: عصر ظهور
نويسنده: علي کوراني عاملي
مترجم: نامشخص
تعداد صفحات: 588
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسي

توضيحات:
عصرظهور نام کتابي است نوشته علي کوراني عاملي به زبان عربي درباره حوادثي که به باور شيعيان قبل از ظهور رخ مي‌دهد. اين کتاب به بررسي و تحليل وقايع و حوادث دوران ظهور و همچنين سرانجام ملل و قوميت‌هاي مختلف همچون ايران، عراق، روميان، ترکان، يهوديان، اعراب، يمن و مصر در زمان جنگ‌هاي آخرالزمان و ظهور مهدي از ديدگاه روايات شيعه و سني پرداخته‌است. همچنين در قسمتي ديگر از کتاب نيز به ديدگاه اهل سنت درباره حضرت مهدي پرداخته‌است و ...
براي دانلود رايگان کتاب "عصر ظهور" از ميهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نماييد.


انلود کتاب فراماسونری چیست برای موبایل

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 5 فروردین ماه 1390

  • تعداد بازدید:15460
  • 8 نظر





نام کتاب: فراماسونری
نویسنده: علی اکبر رائفی پور
تعداد صفحات:نامشخص
فرمت کتاب: جاوا
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
فراماسونری چیست؟می توان گفت این سؤالی است که افراد بسیاری قادر به پاسخ دادن نیستند و یا اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارند. این در حالی است که این تشکیلات و اعضای آن، نقش مهمی در تاریخ داشته اند و شناخت این تشکیلات، برای ما مسلمانان امری لازم و ضروری است. کلمه ی ماسون (mason) یعنی بنّا، فراماسون (Freemason) یعنی بنّای آزاد. ماسونری یک تشکیلات منظم جهانی است که بر ارکان دولت های جهان و اکثر وجوه زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع، سلطه یافته است و بسیار هم آزادانه عمل می کند. کسی که عضو فراماسونری است، ماسون یا فراماسون نامیده می شود. یکی از بزرگترین اهداف گروه های ماسونی این است که زمینه را برای حکومت فردی از بین ماسون ها با عنوان نمادین ضد مسیح (Antichrist = دجال)، یا به تعبیر بعضی از گروه های ماسونی، فرعون جدید (New Pharaoh) آماده کنند. فراماسونری جمعیتی سرّی است که کسی به راحتی نمی تواند در حریم آن نفوذ کند.

فهرست کتاب:
- رازهای شیطان پرستی(ماسونی) یک دلاری
- شواهد ارتباط آمریکا با فراماسونری
- ابزارهای فراماسونری
- اهداف فراماسونری
- علامات و اعداد در فراماسونری
- عقاید فراماسونری
- نحوه ی اوج گیری فراماسونری

برای دانلود رایگان کتاب موبایل "فراماسونری چیست؟" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب زندگانی حضرت عباس (ع)

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 5 فروردین ماه 1390


نام کتاب: زندگانی حضرت عباس (ع)
نویسنده: علّامه محقق حاج شيخ باقر شريف قرشى
مترجم: سيّد حسن اسلامى
تعداد صفحات: نامشخص
فرمت کتاب: EXE
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
در مسير طولانى تاريخ حيات بشر، حوادث و وقايع بى شمارى رخ داده كه تنها پاره اى از آنها داراى تلا لؤ و درخشندگى ويژه اى است . يكى از آن رويدادها كه چون نگينى گران سنگ بر حلقه انگشترى اين حوادث ، درخشش و بالندگى دارد، واقعه جانسوز كربلاست ؛ همان حادثه اى كه براى حفظ اسلام ناب محمّدى (صلّى اللّه عليه و آله ) از دستبرد طاغوتيان زمان به سركردگى يزيد، ابن زياد، عمر سعد و ... پديد آمد. اين رخداد بزرگ را مى توان از ابعاد گوناگون و زواياى مختلف مورد بررسى قرار داد. همانگونه كه محققان و انديشمندان فرزانه بسيارى ، هريك به فراخور حال خويش ، دست به قلم برده و گوشه اى از عظمت اين واقعه را به رشته تحرير درآورده اند.يكى از آن عزيزان ، مؤ لف بزرگوار، علامه محقق حاج شيخ باقر شريف قرشى است كه زندگانى سردار بزرگ كربلا،حضرت ابوالفضل العباس ( عليه السّلام ) را نوشته و به دوستداران خاندان عصمت و طهارت عرضه نموده است .
برای دانلود رایگان کتاب "زندگی حضرت عباس(ع)" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب تاریخ ادیان و مذاهب جهان

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ شنبه، 6 فروردین ماه 1390

  • تعداد بازدید:14131
  • 9 نظر

نام کتاب: تاریخ ادیان و مذاهب جهان
نویسنده: عبدالله مبلغی آبادانی
تعداد صفحات: 738
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
از آغاز خلقت تا کنون، همه انسان‌ها هر کدام روش و مسلک خاصی را انتخاب كرده، دستور مذهبی ویژه‌ای را اتخاذ کرده و کیش و آیین خود را به فرزندان خود از نسلی به نسل دیگر انتقال داده اند و بعدها تاریخ‌ نگاران هر یک از این شیوه‌ها و مسلک‌ها را به نام دین و مذهب فرقه خاصی ثبت کرده‌اند. دانشمندان اسلامی نیز از قرن سوم هجری تا کنون درباره تاریخ ادیان و مذاهب آثار ارزنده‌ای از خود به جا گذاشته‌اند. نویسنده در جلد نخست این کتاب ابتدا ضمن پیشگفتاری کوتاه به تعریف تاریخ، علم تاریخ و تاریخ و تمدن می‌پردازد و در ادامه در دو بخش جداگانه به تعریف دین و مذهب و نسبت آن با انسان می‌پردازد. سپس به موضوع اصلی کتاب یعنی بررسی ادیـــان و مذاهب مصر باستان، روم باستان، یونان باستان، و نیز ادیان و مذاهب باستانی ژاپن، چین، هند و ایران باستان می‌پردازد. در جلد دوم تاریخ ادیان مانی، مزدک، یهود، دین عیسی، دین صابئین و دین حنیف حضرت ابراهیم ارائه شده است و جلد سوم به دین اسلام، فرقه‌ها، مکتب‌ها، و نهضت‌های فکری جهان اسلام اختصاص دارد.
برای دانلود رایگان کتاب "تاریخ ادیان و مذاهب جهان" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب تاریخچه فراماسونری در ژاپن

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ سه شنبه، 16 فروردین ماه 1390


نام کتاب: تاریخچه فراماسونری در ژاپن
نویسنده: وعده صادق
تعداد صفحات:26
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
متاسفانه فراماسونری در ژاپن هم پا با سایر نقاط جهان رشد سریعی داشته است. در این مقاله که برایتان آماده شده به بررسی کشور ژاپن و میزان نفوذ فراماسونری در آن پرداخته می شود که متن روبه رو در مقدمه کتاب آمده است: رشد سریع فراماسونری در ژاپن به دلایل زیادی شدت گرفت و در آن کشور فراماسونهای گمنام ولی بسیار متعصب بر سر کار آمدند. این تعصب به علت فرهنگ خاص مردم ژاپن ایجاد شده است. متاسفانه فراماسونری جهانی هم از این خصلت مردم ژاپن آگاهی پیدا کرده و بر اساس سیاست بهرکشی و استعمار همیشگی خود از مردم ژاپن بیشترین بهره برداری را کرده است و در طول تاریخ این کشور جنایات زیادی بر علیه مردم ژاپن انجام داده است.
برای دانلود رایگان کتاب "تاریخچه فراماسونری در ژاپن" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب جایگاه جن، شیطان و جادوگر در عالم

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ شنبه، 27 فروردین ماه 1390


نام کتاب: جایگاه جن، شیطان و جادوگر در عالم
نویسنده: اصغر طاهرزاده
تعداد صفحات: 25
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
واقعیت این است که همیشه انسانها در صدد بودند تا از رازهای عالم وجود پرده بردارند تا بتوانند از تاثیر و نقش انها در زندگی خود بهره گیرند و با ملکوت مانوس باشند. البته در این میان کسانی هستند که عطش زیادی در این کار دارند و طالب نفس اماره هستند و ... در این کتاب نویسنده سعکی کرده به کمک قرآن و روایات و دلایل حکمی جایگاه جن، شیطان و جادوگر را در عالم مشخص کند تا نه تنها مرز خرافه با حقیقت روشن شود، بلکه خواننده با معارف بلندی در موضوع امور غیبی آشنا گردد و بتواند با پیگیری این امور جهت زندگی خود را به سیره ی اولیای دین نزدیک کند
برای دانلود رایگان کتاب "جایگاه جن، شیطان و جادوگر در عالم" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب مقدمه ای در اسلام شناسی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ یکشنبه، 28 فروردین ماه 1390

  • تعداد بازدید:17716
  • 0 نظر


نام کتاب: مقدمه ای در اسلام شناسی
نویسنده: علی میرفطروس
تعداد صفحات: 213
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
کتاب مقدمه ای بر اسلام شناسی که در دو جلد آماده شده بصورت کامل و با جزئیات کامل به بررسی دین اسلام، پیدایش، گسترش و ... می پردازد و یکی از بهترین کتب در زمینه شناخت دین اسلام و جزئیات آن می باشد. در مقدمه کتاب چنین نوشته شده: بیش از 20 سال از چاپ نخست این کتاب میگذرد و با اینکه در این سالها پژوهش های زیادی دراین زمینه انجام شده اما با این وجود گویا علاقه مندان به تاریخ اسلام عنایت خاصی به این کتاب کوچک داشته و از همین رواست که چاپ دوم این کتاب در اختیارتان قرار گرفته است.
برای دانلود رایگان کتاب "مقدمه ای بر اسلام شناسی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب ارزشمند نهج البلاغه

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 7 اردیبهشت ماه 1390

  • تعداد بازدید:18972
  • 9 نظر


نام کتاب: نهج البلاغه
گردآورنده: ابوالحسن محمد بن حسین موسوسی
تعداد صفحات: نامشخص
فرمت کتاب: EXE
زبان کتاب: فارسی/عربی

توضیحات:
نهج‌البلاغه، مجموعه‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و اندرزهای (حکمت‌ها)ی علی ابن ابی‌طالب، امام اول شیعیان است. گردآورندهٔ نهج‌البلاغه، ابوالحسن محمد بن حسین موسوی معروف به سید رضی و شریف رضی است. نهج‌البلاغه عنوانی است که سید رضی برای منتخبی از خطبه‌ها و مواعظ، نامه‌ها و عهدنامه‌ها، و کلمات کوتاه و قصار علی بن ابی‌طالب برگزیده‌است. مطالب این کتاب از جمله شیواترین متون عربی محسوب می‌شود. سخنان علی ابن ابی‌طالب در این کتاب بر سه باب آمده است:
باب اول: خطبه‌ها و اوامر
باب دوم: نامه‌ها و رسائل و وصایا
باب سوم: کلمات قصار، حکمت آمیز و مواعظ
در نهج البلاغه نسخه الکترونیکی با انتخاب هر خطبه یا سخن یا نامه می توان مترجم آن را نیز برگزید. در این نسخه از سه مترجم مطرح و مطمئن استفاده شده است:
- آیه الله مکارم شیرازی
- دکتر آیتی
- علامه محمد تقی جعفری

برای دانلود کتاب "نهج البلاغه" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب اسلام و مقتضیات زمان

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 7 اردیبهشت ماه 1390


نام کتاب: اسلام و مقتضیات زمان
نویسنده: استاد مطهری
تعداد صفحات: 425
فرمت کتاب: HTML
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
كتاب حاضر مشتمل بر بيست و شش سخنرانى از متفكر شهيد استادمرتضى مطهرى تحت عنوان « اسلام و مقتضيات زمان‏» و نيز نوشته كوتاهى ‏به قلم ايشان در همين موضوع « به عنوان مقدمه‏ » مى‏باشد. سخنراني ها در زمستان سال 1345 هجرى شمسى و در شبهاى ماه مبارك رمضان در مسجد اتفاق (تهران) و در يك جمع عمومى ايراد شده و به همين جهت بيانى‏ ساده و روان دارد.
برای دانلود رایگان کتاب "اسلام و مقتضیات زمان" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
دانلود کتاب با حجم 239 کیلوبایت

دانلود کتاب انسان در قرآن اثر استاد مطهری

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 9 اردیبهشت ماه 1390

نام کتاب: انسان در قرآن
نویسنده: استاد مطهری
تعداد صفحات: 85
فرمت کتاب: HTML
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
انسان در جهان بينی اسلامی داستانی شگفت دارد . انسان اسلام تنها يك‏ حيوان مستقيم القامه كه ناخنی پهن دارد و با دو پا راه می‏رود و سخن‏ می‏گويد نيست ، اين موجود از نظر قرآن ژرف‏تر و مرموزتر از اين است كه‏ بتوان آن را با اين چند كلمه تعريف كرد . قرآن انسان را مدحها و ستايشها كرده و هم مذمتها و نكوهشها نموده است‏. عالی‏ترين مدحها و بزرگترين مذمتهای قرآن درباره‏ء انسان است ، او را از آسمان و زمين و از فرشته برتر و در همان حال از ديو و جار پايان پست‏تر شمرده است . از نظر قرآن انسان موجودی است كه توانايی دارد جهان را مسخر خويش سازد و فرشتگان را به خدمت خويش بگمارد ، و هم می‏تواند به‏ " اسفل سافلين " سقوط كند . اين خود انسان است كه بايد در باره‏ء خود تصميم بگيرد و سرنوشت نهايی خويش را تعيين نمايد . کتاب انسان در قرآن نیز به همین موضوع از نظر قرآن بررسی و تحلیل میکند که توسط شهید متفکر استاد مرتضی مطهری نوشته شده.
برای دانلود رایگان کتاب "انسان در قرآن" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب مواقف قیامت

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1390

نام کتاب: مواقف قیامت
نویسنده: فهیمه صدر کریمی
تعداد صفحات: 55
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
مواقف جمع موقت یعنی مکان توقف، ایستگاه، بازداشتگاه، از مهمترین صحنه های قیامت بازداشتگاه ها و به تعبیر زیبای قرآن عقبات است. عمیق ترین و حیرت انگیزترین مطلب در موضوع معاد گذشتن از گذرگاه های قیامت است. سفری بسیار طولانی با راه های خطرناک و گردنه های صعب العبور. کتاب موقف زمان با آوردن آیات قرآن و احادیث و سخنان بزرگان اسلام درباره قیامت توضیح میدهد.
برای توضیحات کامل درباره کتاب و دانلود رایگان از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


توضیحات کامل در مورد کتاب و مواقف قیامت:

امام صادق(ع) فرمودند: هان ای مردم به حساب عمر خود برسید پیش از آنکه شما را در پای حساب نگهدارند، زیرا که در قیامت پنجاه موقف هست که طول مدت هر موقف هزار سال است به حساب شما.
حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: «در قیامت پنجاه موقف (محل توقف برای رسیدگی به اعمال و حساب) خواهد بود؛ و هر موقفی هزار سال به طول می‌انجامد. اولین موقف، هنگام خروج از قبر است. مردگاه هزار سال با بدن برهنه و پای برهنه با حال گرسنگی و تشنگی در قبر انتظار می‌کشند. هر که از قبر خود بیرون آید در حالی که به خدا و بهشت و دوزخ و بعثت و حساب و قیامت ایمان داشته باشد و پیغمبر و آنچه را از جانب خدا آمده تصدیق کند، از گرسنگی و تشنگی نجات خواهد یافت.»

مرگ پایان بخش زندگی نیست،بلکه غروبی است که طلوعی درخشانتر در پیش دارد،مرگ نسبت به دنیا مرگ ونسبت به جهان دیگر تولد است.پس آدمی نابود نمی شود واز یک هستی به هستی بالاتری می رود،مرگ گذرگاهی به سوی زندگی جاودانه است.

وضع دوزخ در مقابل دوزخیان

وضع دوزخ در مقابل دوزخیان مانند حیوان گرسنه ای است که با شکاری مطبوع و متناسب مواجه شده است، برای دست یافتن به آن تلاش می کند، تمام نیروی خود را به کار می گیرد، وبا هیجانی آمیخته به خشم بر وی می تازد، تا هر چه سریع تر آن را بدرد و طعمه خود سازد، قرآن کریم در این باره فرموده است:
وقتی دوزخ گنهکار را از دور می بیند به هیجان می آید وفریاد خشم آلودش به گوش میرسد.فرقان/۱۲
امام صادق (ع) فرمود: دوزخ از فاصله یکسال مسافت گناهکار را مشاهده می کند.
استغاثه دوزخیان درآتش دوزخیان که در آتش معذبند و در شدیدترین بلا و بدبختی به سر می برند همواره به رهایی از عذاب یا لااقل به تخفیف آن می اندیشند وازنجات خویش سخن می گویند، گاهی خودشان با تضرع و زاری از پیشگاه الهی درخواست بیرون شدن از دوزخ را مینمایند و گاهی از فرشتگانی که مامور دوزخند تمنای دعا می نماید.

دوزخیان درجهنم استغاثه می کنند و می گویند:پروردگارا از این محیط رنج وعذاب ما را بیرون آورتا ازاین پس کارهایی روا و شایسته، غیر از آنچه قبلا عمل می کردیم، انجام دهیم. فاطر/۳۷

آنانکه درآتشند به خازنین جهنم میگویند: ازخدا بخواهید تا یک روز عذاب را برما تخفیف دهد.مومن/۴۹
عواملی که سبب بسته شدن درهای جهنم به روی انسان می شود اشاره مختصر از دیدگاه روایات نشان می دهد ایمان وعمل وعبادت وخودسازی مخصوصا در ماه مبارک رمضان سبب بسته شدن درهای دوزخ می شود.
و درهای دوزخ در این ماه بسته است، از درگاه خدا بخواهید تاآن را به سوی شما نگشاید.
روزه گرفتن و یا(7 روز روزه گرفتن)درماه رجب موجب بسته شدن هفت دردوزخ می گردد.حلال خواری، انجام نمازهای مخصوص در روز سه شنبه،ولایت ومحبت علی(ع)،چنانکه علی(ع) فاتح درهای دوزخ به روی کافران و مجریان و یا درهای بهشت به روی بهشتیان است. (ابعاد توصیف بهشت و جهنم بسیار مفصل است و در این مقوله نمی گنجد.)

دانلود کتاب فرهنگ سخنان حضرت فاطمه زهرا (س)

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 2 خرداد ماه 1390


به مناسبت روز مادر و روز زن

نام کتاب: فرهنگ سخنان حضرت فاطمه (س)
نویسنده: محمد دشتی
تعداد صفحات: 67
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
کتاب پیش رو کتابی است ارزشمند از گنجینه سخنان حضرت فاطمه (س) که در آن می توان حدود 213 حدیث ارزشمند از ایشان را خواند و سرلوحه کارها قرار داد. نویسنده کتاب درباره کتابش می گوید: از سالهای 65 تا 72 که کار استخراج «سخنان حضرت زهرا علیه السلام» را برای رهنومنی بانوان مسلمان که در جستجوی الگوی کامل زندگی بودند، آغاز کردیم، و گوهر های درخشنده ی کوثر قرآن را از لا به لای صدها کتاب گرد می آوردیم، و گل های همیشه معطر بوستان فاطمی را می بوئیدیم. نمي دانستيم كه عطر كلمات بزرگ بانوي جهانيان در فرصت كوتاهي جان و جهان را اين گونه معطر م يسازد،و با اين سرعت از مرزهاي خاكي ما م يگذرد و همه ي مرزها را در م ينوردد، و نسيم دل انگيز آن در فضاي دورترين كشورهاي اسلامي وزيدن آغاز كرده روح و روان مسلمانان جهان را شاداب مي كند.
برای دانلود رایگان کتاب "فرهنگ سخنان حضرت فاطمه (س)" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب رمز پیشرفت

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 9 خرداد ماه 1390

  • تعداد بازدید:11832
  • 4 نظر

نام کتاب: رمز پیشرفت
نویسنده: حافظ نجفی
تعداد صفحات: 199
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
در این کتاب به صورت علمی و مستند به موضوع کار و نقش مثبت آن در زندگی انسان پرداخته شده است. این قلم کوشیده است با الهام از کلام وحی و استفاده از سیره و سخن پیامبر اکرم و ائمه طاهرین (ع) به ندای رهبر فرزانه انقلاب که سال 89 را سال کار مضاعف و همت مضاعف نامیدند لبیک بگوید.

برخی از عناوین کتاب:
- کشف استعداد
- رشد علمی
- دلسوزی و احساس مسئولیت
- برخی از عوامل ناموفق بودن در کار
- و ...

برای دانلود رایگان کتاب "رمز پیشرفت" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب احکام پزشکی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 11 خرداد ماه 1390


نام کتاب: احکام پزشکی
نویسنده: حضرت آیه الله العظمی نکونام
تعداد صفحات: 231
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
با توجه به گستردگی داده های فقهی و تورم انبوهی از مسایل و احکام، نگارش مجموعه هایی که تنها احکامی را بیان میدارد که به موضوعی خاص ارتباط دارد و مراجعه کننده را به راحتی به موضوع و مسئله ی مورد نیاز خود برساند ضرورت میابد که از آن همه میتوان مسائل مورد نیاز پزشکان و بیماران را نام برد که هر فردی در دوره حیات خود با آن رو به رو خواهد شد و به همین علت کتاب احکام پزشکی نوشته آیت الله نکونام برایتان آماده شده است.
برای دانلود رایگان کتاب "احکام پزشکی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب زندگانی امام حسین (ع)

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ شنبه، 21 خرداد ماه 1390

  • تعداد بازدید:10497
  • 7 نظر


نام کتاب: زندگانی امام حسین (ع)
نویسنده: زین العابدین رهنما
تعداد صفحات: 815
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
زین‌العابدین رهنما (۱۲۷۲ در نجف - 12 تیر ۱۳۶۸ در تهران) نویسنده، مترجم، روزنامه‌نگار و پژوهشگر اهل ایران بود. او در دهه ۱۳۲۰ مدیرمسئول روزنامه ایران، رئیس انجمن قلم ایران و از برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران ایران بود. رهنما چندین دوره نماینده مجلس شورای ملی، وزیرمختار ایران در فرانسه و سفیر ایران در کشورهای عربی نیز بوده‌است. او به جز زبان فارسی، به زبان‌های عربی و فرانسوی نیز تسلط داشت. او بیشتر به خاطر دو کتابش به نام‌های پیامبر و حسین، مشهور است. زین العابدین رهنما نویسنده کتاب داستانی « زندگانی امام حسین ( ع ) سعی کرده است به شیوه جرجی زیدان ( مولف و مورخ مسیحی لبنانی ) ، با استفاده از داستانی عشقی ، بازگویی و نیز مطالعه تاریخ را جذاب و شیرین نماید که بهمین منظور داستان ارینب را خمیر مایه این کتاب قرار داده است

برای دانلود رایگان کتاب "زندگانی امام حسین (ع)" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب کدام معیار برای انتخاب همسر مناسب تر است؟

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ سه شنبه، 31 خرداد ماه 1390

  • تعداد بازدید:12371
  • 4 نظر

نام کتاب: کدام معیار برای انتخاب همسر مناسب است؟
نویسنده: نامشخص
تعداد صفحات: 272
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
اگر شناسنامه تان را ورق بزنید چھار واقعه زندگی در آن آمده است: تولد، ازدواج، طلاق و فوت؛ که فقط در ازدواج و طلاق مختارید، بنابراین ازدواج را نباید سرسری گرفت بلکه باید با مطالعه و براساس معیارھای حقیقی ھمسر را انتخاب کر د. قبل از ازدواج حتماً با یک متخصص یا یک مشاور خِبره در امور خانواده و برخوردار از اطلاعات امروزی مشاوره کنید. در ھمه جا « علاقه بعداً پیدا می شو د » ،« به ھم عادت می کنید » این که می گویند پیدا می شود که پایه و اساس ازدواج بر معیارھای « بعداً » صحیح نیست. زمانی علاقه ،«! دعواھای پدر و مادرم مرا خسته کرده بود » عقلانی استوار شده باشد. با عنوان ھای و ... تن به ازدواج تحمیلی و « ھمه دوستانم ازدواج کرده اند » ،« در تنگنای مالی بودم» و ... کتاب اماده شده به بررسی تمام معیارهای مناسب ازدواج از نظر اسلام می پردازد و حتماً پیشنهاد میکنیم بخوانید.
برای دانلود رایگان کتاب "کدام معیار برای انتخاب همسر مناسب تر است؟" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب زن مظلوم همیشه ی تاریخ

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 8 تیر ماه 1390

نام کتاب: زن مظلوم همیشه ی تاریخ
نویسنده: آیت الله محمدرضا نکونام
تعداد جلد ها: 4
تعداد صفحات: 1215
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
کتاب پیش رو کتابی است کامل و جامع در مورد زنان و حق و حقوق آنها و همچنین مظلوم زنان و علل آن در طول تاریخ و از نظر اسلام که در هزار صفحه تهیه شده است. نویسنده کتاب بر این باور است که در گستره ی طولانی زمان، کتاب های فراوانی با نگرش های گوناگون درباره ی زن، این عطیه ی الهی و مظلوم همیشه ی تاریخ نوشته شده است، ولی آثار و نوشته های موجود، کم و بیش، خالی از کاستی و اشکال نیستک ؛ چرا گه فرصت لازم یا شناخت جامعی از زن برای نویسندگان این آثار پدید نیامده است. حتی گاه برخی چهره های علمی - مذهبی به علت اهمال و ساده انگاری، پیچیدگی مباحث زن و یا سلیقه های فردی و مسلکی، مشکلاتی به بار آورده و پیامی مخالف با مقتضای عقل و مبانی دین ارایه کرده اند. با این وصف فرجام کار نویسندگان با دانش و فرهنگ اصیل دینی ناگفته پیداست! از این رو سعی بر آن رفت تا در زمانی که موضوع زن یکی از مباحث اساسی و حیاتی جوامع گوناگون، بویژه جامعه ماست، برای شناخت صحیح و جامع چهره ی زن و دفع شباهت و ابهامات از ساخت شخصیت زن و دین مقدس اسلام، از میان صدها اثر ارزنده ی استاد فرزانه، حضرت آیت الله نکونام کتاب حاضر که برترین کتاب در این زمینه است برایتان آماده شده است.
برای دانلود رایگان کتاب "زن مظلوم همیشه ی تاریخ" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب سفیران پیامبر

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 10 تیر ماه 1390

نام کتاب: سفیران پیامبر
نویسنده: محسن پاک آیین
تعداد صفحات: 52
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
کتاب «سفیران پیامبر اعظم (ص)» نوشته جناب آقای محسن پاک آیین در سال 1385 توسط انتشارات بین المللی الهدی، به چاپ رسیده است. نویسنده در این کتاب نگرشی جدید به بخشی از سیره پیامبر اکرم (ص) داشته است و دیپلماسی پیامبر اکرم(ص) را به گونه ای بررسی کرده است که در روابط دیپلماتیک امروز هم کاربرد داشته باشد به نظر می رسد سابقه دیرینه ی نویسنده ی این کتاب در سطوح عالی دیپلماتیک جهانی، تاثیر بسزایی در بررسی این بخش از سیره نبوی داشته است. این کتاب ارزشمند با اجازه مولف در سایت میهن دانلود قرار گرفته است.
برای دانلود رایگان کتاب "سفیران پیامبر" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب قرآن درمانی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 10 تیر ماه 1390

  • تعداد بازدید:10272
  • 5 نظر


نام کتاب: قرآن درمانی
نویسنده: عبدالله بن محمد السدحان
ترجمه: اسحاق دبیری
تعداد صفحات: 96
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
بحث این کتاب در مورد قرآن درمانی و پیامدهای آن به عنوان یک وسیله شفابخشی برای مجموعه‌ای از بیماری‌ها، مخصوصاً بیماری‌های ناشی از چشم زدن می‌باشد. کتاب قرآن درمانی شامل سلسله دروس شرعی مستند و واقعی همچنین با داستان های واقعی می باشد. هدف این کتاب بیشتر بیان تفاوت های بین طب شرعی و خرافات طالع بینی و فال می باشد چون کتاب به انضمام مقاله ای با همین نام می باشد و چندین شیخ کتاب نویسنده را مطالعه کرده و نظرات خویش را درباره کتاب بیان کرده اند که در ترجمه کتاب آورده شده و همه ی شیخ ها تاکید بر ارزشمند بودن این کتاب نموده اند.
برای دانلود رایگان کتاب "قرآن درمانی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب قضاوت های حضرت علی (ع)

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 15 تیر ماه 1390

  • تعداد بازدید:11335
  • 1 نظر


نام کتاب: قضاوت های امام علی (ع)
نویسنده: آیه الله شیخ محمد تقی شوشتری
تعداد صفحات: 173
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
فضایل ومناقب امیر المومنان علی(ع) آنچنان فوق العاده وحیرت آور است که زبان هر گوینده ای را در مقام توصیف،وقلم هر نویسنده ای را ناتوان کرده است زیرا وجودش آن قدر نامتناهی وعظیم بوده که قالب الفاظ وعبارتها گنجایش معرفیش ندارد وماهیتش را آنچنان که هست اداء نمی کند .داوریها و قضاوتهای آن حضرت- علیه‏السلام- (که در این کتاب جمع آوری شده) کاملا ابتکاری و بی‏ سابقه است، که در هر قضیه‏ای با پیگیری دقیق و عمیق ماجرا، و طرح و تدبیر نقشه‏هایی حیرت آور، و الهام گرفته از امدادهای غیبی نیرنگ مکاران و جرائم مجرمین را کشف و شخص جانی را ناگزیر از اقرار نموده و حق را به صاحب حق رسانده و حدود الهی را بدون کمترین اغماض و با قاطعیت تمام به اجراء درآورده و به قضاوتهای سطحی و پوشالی اکتفا ننموده است. کتاب آماده شده همانطور که از نامش پیداست قضاوت های حضرت علی (ع) را مورد بررسی قرار میدهد.
برای دانلود رایگان کتاب "قضاوت های امام علی (ع)" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب اخلاق در قرآن

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 29 تیر ماه 1390

نام کتاب: اخلاق در قرآن
جمع آوری: نامشخص
تعداد صفحات: نامشخص
فرمت کتاب: EXE
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
مسائل اخلاقى در هر زمان از اهميت فوق العاده اى برخوردار بوده، ولى در عصر و زمان ما اهميت ويژه اى دارد، زيرا از يك سو عوامل و انگيزه هاى فساد و انحراف در عصر ما از هر زمانى بيشتر است و اگر در گذشته براى تهيّه مقدّمات بسيارى از مفاسد اخلاقى هزينه ها و زحمتها لازم بود در زمان ما از بركت پيشرفت صنايع بشرى همه چيز در همه جا و در دسترس همه قرار گرفته است! از سوى ديگر، با توجه به اين كه عصر ما عصر بزرگ شدن مقياسهاست و آنچه در گذشته بطور محدود انجام مى گرفت در عصر ما به صورت نامحدود انجام مى گيرد، قتل و كشتار انسانها به بركت وسائل كشتار جمعى، و مفاسد اخلاقى ديگر به كمك ماهواره ها در سراسر دنيا منتشر مى شود و اخيراً كه به بركت «اينترنت» هرگونه اطّلاعات مضر در اختيار تمام مردم دنيا قرار مى گيرد، مفاسد اخلاقى بسيار گسترش پيدا كرده و مرزها را در هم شكسته و تا اقصا نقاط جهان پيش مى رود تا آنجا كه صداى بنيانگذاران مفاسد اخلاقى نيز درآمده است. لذا بر اين شديم كه بعد از پايان دوره اوّل پيام قرآن كه پيرامون معارف و عقايد اسلامى به سبك تفسير موضوعى بحث مى كرد، به سراغ بحث اخلاق اسلامى در قرآن مجيد به عنوان دوره دوم پيام قرآن برويم. بحمداللّه اين كار انجام شد و مجموعه اين مباحث در دو مجلّد کتاب تهيّه شد كه مجلّد اوّل در كلّيّات مسائل اخلاقى بحث مى كند و اكنون در دسترس شماست ولى مى توان از آن به عنوان يك متن جامع درسى نيز استفاده كرد، و جلد دوم پيرامون جزئيّات مباحث اخلاقى و مصاديق آن بطور گسترده بحث مى كند كه بحمداللّه قسمت عمده آن آماده براى چاپ است. اميدواريم اين گام ديگر در طريق استفاده از قرآن مجيد در حلّ مشكلات زندگى انسانها، مورد قبول خداوند متعال و ذخيره يوم المعاد قرار گيرد و اگر كاستيهايى در آن است با تذكّر صاحبنظران تكميل گردد.
برای دانلود رایگان کتاب "اخلاق در قرآن" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب فرهنگ سخنان امام حسین (ع)

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ پنجشنبه، 30 تیر ماه 1390


نام کتاب: فرهنگ سخنان امام حسین (ع)
جمع آوری: محمد دشتی
تعداد صفحات: 212
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
بر اساس رهنمودهاي پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله، دین کامل الهی برپایه هاي همیشه استوار قرآن و عترت جاودانه است و براي همه انسان ها در تمام قرون و اعصار یک ضرورت غیر قابل انکار می باشد. همواره هشدار داده اند که: « روي آوردن به قرآن فقط و یا گرایش به اهل بی ت علیهم السلام جداي از قرآن » تفکّري انحرافی و گرایشی خلاف اسلام ناب و دین کامل الهی است، تکامل و سعادت فرد و جامعه در پذیرش خط ثقلین، قرآن و عترت است. به همین جهت کتاب کامل و جامع سخنان امام حسین (ع) برای کاربران عزیز میهن دانلود آماده کرده ایم. این کتاب شامل 440 حدیث و سخن از امام حسین (ع) که بصورت دسته بندی شده و منظم به عربی و ترجمه فارسی آورده شده است.
برای دانلود رایگان کتاب "فرهنگ سخنان امام حسین (ع)" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب سرگذشت های عبرت انگیز

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 5 مرداد ماه 1390


نام کتاب: سرگذشت های عبرت انگیز
نویسنده: محمد مهدی اشتهاردی
تعداد صفحات: 80
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
محمد ملامحمدی مشهور به محمد محمدی اشتهاردی (۱ بهمن، ۱۳۲۳ اشتهارد - ۲۸ آذر، ۱۳۸۵ قم) مفسر قرآن، نویسنده حوزه علمیه قم بود. وی همچنین از اعضای اصلی تفسیر نمونه قرآن بوده‌ است. تعداد مجلدهاي چاپ شده استاد 272 جلد است. اين كتاب ها با توجه به كتاب هاي موجود در كتاب خانه‌ي ايشان فهرست نگاري شده و استاد كتاب هاي ديگري هم دارند كه اكنون در بازار ناياب است و چون هيچ نمونه از آن‌ها در دسترس نيست به فهرست و مشخصات آن دسترسي وجود ندارد. همچنين از استاد صدها مقاله علمي - تحقيقي در موضوعات ديني ، تاريخي ، اخلاقي و سيره ، در نشريات مختلف چاپ شده كه بسياري از آن‌ها در دسترس نمي‌باشد. یکی از برترین آثار او کتاب سرگذشت های عبرت انگیز می باشد که همانطور که از نامش پیداست شامل داستان های واقعی و سرگذشت های عبرت انگیز می باشد که خواندن هر یک از آنها خالی از لطف نیست.
برای دانلود رایگان کتاب "سرگذشت های عبرت انگیز" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب قرآن کلام آفریدگار است

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 19 مرداد ماه 1390



نام کتاب: قرآن کلام آفریدگار است
نویسنده: محمد علی کوشش
تعداد صفحات: 114
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

مقدمه کتاب:
پیامبری برای اثبات پیامبری خود معجزه یا معجزاتی داشته است. واژه «معجزه» به معنی: "ناتوان کننده" است. و به معجزات انبیاء به این خاطر معجزه اطلاق شده که "دیگران نمی توانسته اند مانند آن انجام بدهند". نوع معجزه یا معجزات هر پیامبری به شرایط دوران وی بستگی داشته است. مثلاً دوران حضرت سـلـیـمـان عصر آهنگری و ریخته گری بوده است. به این خاطر یکی از معجزات حضرت سلیمان کار با آهـن بوده است. وی آهن را بدون اینکه حرارت بدهـد ذوب می کرده و بدون اینکه قالب ریزی کند اسباب و وسایل و قطعات ظریف و پیچیده می ساخته است. موسی در دوران سحر زندگی می کرده است. و معجزات وی متناسب با کار ساحران بوده است. مثلاً چوب را اژدها می کرده یا از زمین چشمه جاری می کرده است. دوران حضرت عیسی عصر پزشکی بوده است. به این خاطر معجزات وی در کادر مسائل پزشکی بوده است. وی نابینا را با یک لمس بینا می کرده، و بیماری پیسی مادرزادی را با یک لمس شفا می داده، و مرده را زنده می کرده است. دوران حضرت محمد (کـه بعد از وی نیز شامل میشود) عصر علم و ادبیات بوده است. به این خاطر معجزه وی در زمینه علم و ادبیات بـوده است. قرآن معجزه آخرین فرستاده آفریدگار است و بدیهی است که معجزه آخرین پیامبر، می بایست محصور در حصار زمان و مکان نباشد و بر خلاف معجزه پیامبران پیشین که در دایره معینی از زمان و مکان قرار داشته و در برابر عده خاصی صورت گرفته است نباشد. قرآن معجزه ایست که مرزهای زمان و مکان را در هم شکسته و با ابدیت پیوسته، و به صورت یک معجزه جهانی و جاودانی در آمده است، بدیهی است یک دین جهانی و جاودانی باید یک چنین سند جهانی و جاودانی هم در اختیار داشته باشد. به تازگی دشمنان اسلام در توطئه هایی، برای ضعیف کردن اعتقادات دینی مسلمانان اقدام به ایجاد و سازماندهی شبهاتی نموده اند. هرچند این دشمنی و شبه افکنی تازگی ندارند، اما براستی که وقتی تلاش مزبوهانه دشمنان اسلام را می بینیم، به یاد آیه شریف زیر می افتیم که چه زیبا فرمود: مى‏خواهند نور خدا (دین و کتاب او) را با سخنان خویش خاموش کنند، ولى خداوند نمى‏گذارد، تا نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید. (توبه/32) در این کتاب ابتدا به بررسی شبهاتی که توسط مخالفین اسلام و قرآن مطرح شده اند می پردازیم و در انتها تعدادی از اعجازهای قرآنی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. امید است که تلاش این حقیر در گردآوری مطالب، مورد استفاده دوستان قرار بگیرد.
برای دانلود رایگان کتاب "قرآن کلام آفریدگار است" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب ایرانیان در کتاب مقدس

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ پنجشنبه، 3 شهریور ماه 1390

  • تعداد بازدید:10279
  • 1 نظر

نام کتاب: ایرانیان در کتاب مقدس
نویسنده: الن هانتزینگر
مترجم: امیرحسین خنجی
تعداد صفحات: 98
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
آیا متوجه این موضوع شده اید که نام کشور ایران مرتباً در کتاب مقدس مسیحیان ذکر شده است!؟ چهار پادشاه اول پارس یعنی کوروش، داریوش، خشایارشا و اردشیر بارها نامشان در کتاب مقدس مسیحیان ذکر شده است. ایران یکی از اولین ملیت هایی است که خدا برگزیده تا اراده مقدس خود را به انجام برساند. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید کتاب آماده شده را دریافت و مطالعه نمایید.
برای دانلود رایگان کتاب "ایرانیان در کتاب مقدس" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب هفت بند هفتاد بند

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 4 شهریور ماه 1390


نام کتاب: هفت بند هفتاد بند
نویسنده: حسن کاشی
تعداد صفحات: 222
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
این اثر مجموعه ای از اشعار شاعران شیعی در قرون گذشته از قرن هشتم بدین سوی در مدح و ستایش امیر مؤمنان (ع) است. نخستین شعر آن از شاعر برجسته شیعه شیخ حسن کاشی شاعر نیمه اول قرن هشتم است که هفت بند معروفی در ستایش امام علی (ع) دارد این اثر مجموعه ای از اشعار شاعران شیعی در قرون گذشته از قرن هشتم بدین سوی در مدح و ستایش امیر مؤمنان (ع) است.
برای دانلود رایگان کتاب "هفت بند هفتاد بند" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب حکایت زمستان

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ شنبه، 5 شهریور ماه 1390


نام کتاب: حکایت زمستان
نویسنده: سعید عاکف
تعداد صفحات: 132
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
نویسنده در این کتاب به واگویی خاطرات یکی از رزمندگان دفاع مقدس می‏پردازد و حکایت رزمنده‏ای را بیان می‏کند که در صحنه‏ای صحنه‏های نبرد می‏رود تا توسط دشمن در یک گور دسته جمعی دفن شود ـ در واپسین لحظات ـ متوسل به وجود حضرت ابوالفضل العباس(ع) می‏گردد و به معجزه آن حضرت از مرگ حتمی نجات می‏یابد. پس از آن در دل دشمن و در میان اردوگاه‏های مخوف چند بار دست به عملیات‏های شهادت‏طلبانه می‏زند اما... از نکات قابل توجهی که نویسنده در این کتاب تلویحا به آن اشاره می‏کند، مسئله ارتباط رزمندگان و آزادگان با توسل به اهل‏بیت(ع) است که رمز و راز موفقیت‏های آنها را در همین‏جا باید جستجو کرد.
برای دانلود رایگان کتاب "حکایت زمستان" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب فروغ ولایت

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ شنبه، 5 شهریور ماه 1390

نام کتاب: فروغ ولایت
نویسنده: جعفر سبحانی
تعداد صفحات: 381
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات نویسنده :
طهارت نفسانی حضرت علی (ع) و پرورش پیگیر پیامبر از او سبب شد که در همان دوران کودکی، با قلب حساس و دیده‏ی نافذ و گوش شنوا خود، چیزهایی را ببیند و اصواتی را بشنود که برای مردم عادی دیده و شنیدن آن‏ها ممکن نیست؛ چنانکه امام، خود در این زمینه می‏فرماید: پیش از آنکه پیامبر اسلام از طرف خدا به مقام رسالت برسد وحی و صداهای غیبی را به صورت مرموزی، که در روایات بیان شده است، درک می‏کرد. من در همان دوران کودکی، به هنگامی که در حرا کنار پیامبر بودم، نور وحی و رسالت را که به سوی پیامبر سرازیربود می‏دیدم و بوی پاک نبوت را از او استشمام می‏کردم.
برای دانلود رایگان کتاب "فروغ ولایت" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب دایره المعارف قرآنی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ شنبه، 12 شهریور ماه 1390

نام کتاب: دایره المعارف قرآنی
نویسنده: نامشخص
تعداد صفحات: 237
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
شروع انحطاط ملت اسلام پس از فاصله گرفتن آنها از عمل به دستورات قرآن مجید بود. كتابى كه جامع ترین و بهترین دستورات را براى زندگى مردم آورد و مهمترین سنگر براى محفوظ ماندن آنان از گناه و مفاسد و عقب افتادگیها بود. كتابى كه از مرده ترین ملتها بهترین جامعه را بوجود آورد و سیادت و آقایى آنان را بر تمام جهانیان در سایه مفهوم «كُنْتُمْ خَیْرَ اُمَّة» تضمین مى كند. قرآن مجید به عنوان كتاب روشنگر زندگى از طرف خداوند بزرگ به انسان عرضه شد و وعده داد در سایه عمل به آن انسان به تمام معارف و حقایق عالى دست یابد. جدایى از این معدن گرانبها و سرشار و پر سرمایه اولین عامل عقب افتادگى ملت اسلام از زمانهاى گذشته شد. و این عقب ماندگى بتدریج از قرون قبل شروع شد تا امروز كه توسعه همه جانبه یافته است.
برای دانلود رایگان کتاب "دایره المعارف قرآنی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب توحید

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ شنبه، 12 شهریور ماه 1390

نام کتاب: توحید
نویسنده: استاد مطهری
تعداد صفحات: 342
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
كتاب حاضر مجموعه هفده جلسه بحث و انتقاد انجمن اسلامی پزشكان درباره " توحيد " در سالهای 46 و 47 ميباشد كه از نوار استخراج و پس از تنظيم به صورت حاضر درآمده است . در تنظيم اين مجموعه - چنانكه پس از شهادت استاد عمل شده است - به اصلاح برخی عبارات اكتفا شده و هيچگونه دخل و تصرفی صورت نگرفته و به طور كلی حالت گفتاری مطالب حفظ گرديده است . پس از بحث هر جلسه سؤالاتی توسط حضار مطرح شده كه استاد پاسخ گفتهاند ، در برخی موارد سؤالات خلاصه شده است.
برای دانلود رایگان کتاب "توحید" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.




دانلود کتاب اوائل المقالات فی المذاهب و المختارات

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 14 شهریور ماه 1390


نام کتاب: اوائل المقالات فی المذاهب و المختارات
نویسنده: شیخ محمد بن نعمان معروف به شیخ مفید
ترجمه به فارسی: سجاد واعظی
تعداد صفحات: 56
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات نویسنده:
خواننده گرامی کتابی که پیش روی شماست، یکی از کتاب های پرشمار شیخ گرانقدر ابوعبدالله محمد بن محمد بن نعمان حارثی بغدادی ملقب به ابن معلم بغدادی است. این کتاب را باید در شمار کتب کلامی شیخ مفید به شمار آورد که از قضا عنوان ردیه نویسی بر آن صادق نیست. در این کتاب شیخ مفید سعی می کند در قالب یکصد و پنجاه و شش مسئله کلامی و فلسفی ضمن بیان نظرات شیعه امامی که همان شیعه اثناعشری است نظرات تمام فرقی که درباره آن مسئله به اظهار نظر پرداخته اند را مطرح کند.
برای دانلود رایگان کتاب از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب گفتگو با خدا جلد اول

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 14 شهریور ماه 1390

نام کتاب: گفتگو با خدا
جلد: اول
نویسنده: نیل دونالد والش
تعداد صفحات: 244
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
نیل دونالد والش (به انگلیسی: Neale Donald Walsch) (زاده ۱۰ سپتامبر ۱۹۴۳) نویسنده سرشناس آمریکایی است که تا به حال با نوشتن هفت جلد کتاب جنجالی توانسته‌است به یکی از موفق‌ترین نویسندگان حال حاضر جهان تبدیل شود. نام کتابهای وی به شکل " ... با خدا " بوده و شامل: سه جلد کتاب «گفتگو با خدا»، دو جلد کتاب «مراقبه گفتگو با خدا»، «دوستی با خدا» و آخرین کتاب «وصل با خدا» می‌باشد. به گفته خود نیل او زندگی پر فراز و نشیبی داشته و توانسته پس از چهل سال زندگی عادی و تحمل درد و رنج‌های بسیار، با نزدیک شدن به خداوند، به حد گفتگو با خدا برسد و موفقیت‌های بی‌شماری بدست آورد. نیل دونالد والش کودکی خود را همراه با عقاید خرافاتی مادر و در کل آغشته با تفکر کاتولیکی افراط گرایانه می‌داند که همین موجب مشکلات شدید روانی برای او در طول زندگی شده‌است.نیل دونالد والش می‌گوید که در شبی که از همه کس و همه چیز بریده بود ناگهان به خواب فرو رفت و در حالتی بین خواب و بیداری با خدا ارتباط برقرار کرد و در نهایت حاصل گفتگوهای خود را در قالب کتاب‌هایش دراختیار سایرین قرار داد. اکثر کتابهای وی به همت مترجمان ایرانی به فارسی برگردانده شده اند و به جز تعداد اندکی مجوز چاپ در ایران را نیز کسب کرده اند.کتابهای دیگر که موفق به چاپ نشده در اینترنت منتشر گردیده و دراختیار علاقه مندان است از جمله کتاب گفتگو با خدا است که اینبار برای کاربران میهن دانلود آماده کرده ایم. لطفاً نظرات خود درباره نویسنده و کتاب او را با ما در میان بگذارید البته پس از خواندن کتاب.
برای دانلود رایگان کتاب "گفتگو با خدا" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب گفتگو با خدا جلد دوم

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 14 شهریور ماه 1390


نام کتاب: گفتگو با خدا
جلد: دوم
نویسنده: نیل دونالد والش
تعداد صفحات: 284
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
نیل دونالد والش (به انگلیسی: Neale Donald Walsch) (زاده ۱۰ سپتامبر ۱۹۴۳) نویسنده سرشناس آمریکایی است که تا به حال با نوشتن هفت جلد کتاب جنجالی توانسته‌است به یکی از موفق‌ترین نویسندگان حال حاضر جهان تبدیل شود. نام کتابهای وی به شکل " ... با خدا " بوده و شامل: سه جلد کتاب «گفتگو با خدا»، دو جلد کتاب «مراقبه گفتگو با خدا»، «دوستی با خدا» و آخرین کتاب «وصل با خدا» می‌باشد. به گفته خود نیل او زندگی پر فراز و نشیبی داشته و توانسته پس از چهل سال زندگی عادی و تحمل درد و رنج‌های بسیار، با نزدیک شدن به خداوند، به حد گفتگو با خدا برسد و موفقیت‌های بی‌شماری بدست آورد. نیل دونالد والش کودکی خود را همراه با عقاید خرافاتی مادر و در کل آغشته با تفکر کاتولیکی افراط گرایانه می‌داند که همین موجب مشکلات شدید روانی برای او در طول زندگی شده‌است.نیل دونالد والش می‌گوید که در شبی که از همه کس و همه چیز بریده بود ناگهان به خواب فرو رفت و در حالتی بین خواب و بیداری با خدا ارتباط برقرار کرد و در نهایت حاصل گفتگوهای خود را در قالب کتاب‌هایش دراختیار سایرین قرار داد. اکثر کتابهای وی به همت مترجمان ایرانی به فارسی برگردانده شده اند و به جز تعداد اندکی مجوز چاپ در ایران را نیز کسب کرده اند.کتابهای دیگر که موفق به چاپ نشده در اینترنت منتشر گردیده و دراختیار علاقه مندان است از جمله کتاب گفتگو با خدا است که اینبار برای کاربران میهن دانلود آماده کرده ایم. لطفاً نظرات خود درباره نویسنده و کتاب او را با ما در میان بگذارید البته پس از خواندن کتاب.
برای دانلود رایگان کتاب "گفتگو با خدا" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب گفتگو با خدا جلد سوم

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 14 شهریور ماه 1390

نام کتاب: گفتگو با خدا
جلد: سوم
نویسنده: نیل دونالد والش
تعداد صفحات: 316
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
نیل دونالد والش (به انگلیسی: Neale Donald Walsch) (زاده ۱۰ سپتامبر ۱۹۴۳) نویسنده سرشناس آمریکایی است که تا به حال با نوشتن هفت جلد کتاب جنجالی توانسته‌است به یکی از موفق‌ترین نویسندگان حال حاضر جهان تبدیل شود. نام کتابهای وی به شکل " ... با خدا " بوده و شامل: سه جلد کتاب «گفتگو با خدا»، دو جلد کتاب «مراقبه گفتگو با خدا»، «دوستی با خدا» و آخرین کتاب «وصل با خدا» می‌باشد. به گفته خود نیل او زندگی پر فراز و نشیبی داشته و توانسته پس از چهل سال زندگی عادی و تحمل درد و رنج‌های بسیار، با نزدیک شدن به خداوند، به حد گفتگو با خدا برسد و موفقیت‌های بی‌شماری بدست آورد. نیل دونالد والش کودکی خود را همراه با عقاید خرافاتی مادر و در کل آغشته با تفکر کاتولیکی افراط گرایانه می‌داند که همین موجب مشکلات شدید روانی برای او در طول زندگی شده‌است.نیل دونالد والش می‌گوید که در شبی که از همه کس و همه چیز بریده بود ناگهان به خواب فرو رفت و در حالتی بین خواب و بیداری با خدا ارتباط برقرار کرد و در نهایت حاصل گفتگوهای خود را در قالب کتاب‌هایش دراختیار سایرین قرار داد. اکثر کتابهای وی به همت مترجمان ایرانی به فارسی برگردانده شده اند و به جز تعداد اندکی مجوز چاپ در ایران را نیز کسب کرده اند.کتابهای دیگر که موفق به چاپ نشده در اینترنت منتشر گردیده و دراختیار علاقه مندان است از جمله کتاب گفتگو با خدا است که اینبار برای کاربران میهن دانلود آماده کرده ایم. لطفاً نظرات خود درباره نویسنده و کتاب او را با ما در میان بگذارید البته پس از خواندن کتاب.
برای دانلود رایگان کتاب "گفتگو با خدا" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب سیری در سیره ائمه اطهار

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ پنجشنبه، 14 مهر ماه 1390

نام کتاب: سیری در سیره ائمه اطهار
نویسنده: استاد مطهری
تعداد صفحات: 294
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
يكی از موضوعاتی كه در این کتاب استاد مطهری به آن پرداخته شده است مقايسه‏ روش سيدالشهداء با ساير ائمه اطهار است . در نظر بسياری از مردم اينطور است كه روش امام حسين ( ع ) با ساير ائمه اطهار مثل روش امام حسن و امام سجاد و امام باقر و امام صادق و ساير ائمه و حتی روش اميرالمؤمنين‏ متفاوت و مختلف است و مثل اين است كه مكتب امام حسين مخصوص به خود اوست و هيچيك از ائمه ديگر تابع اين مكتب و اين روش نبوده اند و از روش و مكتب ديگری پيروی می نموده اند ، و اين خود به خود عقده كور و اشكالی در دلها توليد می‏كند ، و به علاوه ما بايد بدانيم كه در عمل چه نوع رفتار كنيم ، بايد تابع آن مكتب باشيم يا تابع اين مكتب .
برای دانلود رایگان کتاب "سیری در سیره ائمه اطهار" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب سیری در سیره نبوی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ پنجشنبه، 14 مهر ماه 1390

نام کتاب: سیری در سیره نبوی
نویسنده: استاد مطهری
تعداد صفحات: 289
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
هر حادثه‏ای در جهان طبیعت ، خواه طبیعت بیجان یا طبیعت جاندار ، جنبشی می‏آفریند و موجی گرداگرد خویش به وجود می‏آورد . بلکه هر حادثه‏ای‏ خود موجی و جنبشی است که بر سطح این اقیانوس بیکران نمودار می‏گردد . این اقیانوس که ما آن را با نامهای " جهان ، طبیعت ، گیتی " و غیره‏ می‏خوانیم و از طول و عرض و عمق آن فقط خدا آگاه است ، همواره از درون‏ خویش امواجی برون می‏فکند و جنبشهایی تولید می‏کند . آنچه بر ما از این‏ اقیانوس نمودار می‏شود و در حیطه حواس ما قرار می‏گیرد و عقل ما در جستجوی کنه و ماهیت آنها بر می‏آید از نظری همین امواج و چین و شکنها است که آنها را " حادثه " می‏خوانیم و نامهای مختلف بر آنها می‏نهیم و در جستجوی معرفت آنها بر می‏آییم . اگر این امواج و چین و شکنها ، و به عبارت ... در کتاب ارزشمندی که توسط استاد مرتضی مطهری نوشته شده است به موضوع سیره نبوی پرداخته شده است و در حدود 300 صفحه سیره پیامبر (ص) را مورد بررسی قرار می دهد.
برای دانلود رایگان کتاب "سیری در سیره نبوی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب تفکر قرآنی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ پنجشنبه، 28 مهر ماه 1390

نام کتاب: تفکر قرآنی
نویسنده: محمد علی کوشش
تعداد صفحات: 47
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
قرآن از آن جھت که سخن آفريدگارست، آثار وضعی و ھدايت بخش والايی دارد و نفوذ آن بر قلب ھا بسيار است. خداوند قرآن را برای ھدايت بشر نازل کرده و در آن، طريق ھدايتش را متجلی ساخته است؛ يکی از اصول برتری قرآن، اين است که مستقيما از جانب خدا و توسط فرشته وحی الھی، بر قلب پاک رسول خدا(ص) نازل شده است و چون کلام خداست، خدشه و تحريفی در آن راه نيافته است. و علاوه بر آن، قرآن ظاھری زيبا و در عين حال معانی ژرف و عميقی دارد. در کتاب آماده شده همانطور که از عنوانش پیداست به موضوع تفکر قرآنی پرداخته شده است.
برای دانلود رایگان کتاب "تفکر قرآنی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


نام کتاب: اسرار اسلامی مکه و مدینه
نویسنده: رسول جعفریان
تعداد صفحات: 112
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
مکه مرکز ظهور دین اسلام است و گذشته از شرافت و قداستى که از آغاز خلقت و به خصوص از زمان حضرت ابراهیمعلیه السلام داشت، نخستین آیه‏هاى قرآن کریم نیز در آنجا بر رسول خدا صلى الله علیه وآله فرود آمد. در کتاب پیش رو به نکات و اسرار اسلامی موجود در شهرهای مقدس مکه و مدینه پرداخته شده است.
برای دانلود رایگان کتاب "اسرار اسلامی مکه و مدینه" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب با نور فاطمه هدایت شدم

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 20 آبان ماه 1390


نام کتاب: با نور فاطمه هدایت شدم
نویسنده: عبدالمنعم حسن سودانی
مترجم: سید حسین محفوظی موسوی
تعداد صفحات: 115
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
امام صادق عليه السام فرمود: پس از اينكه فاطمه دختر پيامبر اسام صلى اللَه عليه و آله و سلم از مادر متولد شد و بر روى زمين قرار گرفت. نورى از آن بزرگوار ساطع شد كه وارد خانه هاى مكه گرديد. در شرق و غرب زمين محلى باقى نماند مگر اينكه نور حضرت به آن سرايت كرده باشد. اين روايت بر عظمت اين مولود مبارك در نزد خداوند دالت مى كند. از بركات اين مولود همين بس كه به گلستان رسالت نور و نشاط بخشيد و بر خاف رسم ناپسند جاهليت كه دختر زادن ننگى عظيم به شمار مى آمد، كانون وحى غرق در نور و نشاط گشت و در مقابل دشمنان خانه وحى دچار يأس و افسردگى شدند، پيامبر صلى اللَه عليه و آله و سلم نيز ابتداء سعى داشت فضائل معنوى را به فرزند دلبندشان منتقل سازد و از اين طريق با برترين دروس توحيدى و زيباترين حقايق اسلام آشنا شد.
برای دانلود رایگان کتاب "با نور فاطمه هدایت شدم" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب بهشت خانواده

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ یکشنبه، 29 آبان ماه 1390


نام کتاب: بهشت خانواده
نویسنده: دکتر سید جواد مصطفوی
تعداد صفحات: 71
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
کتاب آماده شده یکی از برترین کتب در زمینه خانواده نوشته دکتر سید جواد مصطفوی می باشد که مباحث آن شامل هفتاد درس می باشد و مهمترین آنها را پنج بخش عوامل الفت و محبت میان زن و شوهر، عوامل اختلاف و کدورت زن و شوهر و راه علاج، موقعیت واقعی زن در خانواده، موضوع حجاب و تاثیرگذاری آن بر خانواده، اظهار مطالب غریزه جنسی و تعیین مرز بین حرام و جایز می شود.
برای دانلود رایگان کتاب "بهشت خانواده" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب نامه های عاشقانه یک پیامبر

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 30 آبان ماه 1390

نام کتاب: نامه های عاشقانه یک پیامبر
نویسنده: جبران خلیل جبران
تعداد صفحات: 95
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
مجموعه‌ نامه‌های‌ جبران‌ خلیل‌ جبران، نویسنده‌ی‌ برجسته‌ی‌ لبنانی‌ به‌ ماری‌ هسکل، که‌ توسط‌ پائولو کوئلیو گردآوری‌ و بازنویسی‌ شده‌ است. پائولو کوئلیو با هدف کشف مردی که در پس کتاب مهم پیامبر نهفته است، این مجموعه مکاتبات خصوصی جبران خلیل جبران را گردآوری و بازنویسی کرده است. در این نامه ها، جبران جهانی از درد و شعف را به نمایش می گذارد که الهام بخش کتاب زیبایش پیامبر بود. ادراک ما از زندگی تحت تاثیر معیارها و شرایط پیرامونی ماست. چالش بزرگ، یافتن خویشتن اصیلمان، از راه پرسیدن و جستجوی پاسخ است. آثار جبران به بسیاری از این جستجوگران خویشتن کمک کرده است.
برای دانلود رایگان کتاب "نامه های عاشقانه یک پیامبر" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب هشت بهشت

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 11 آذر ماه 1390




نام کتاب: هشت بهشت
نویسنده: میرزا آقاخان کرمانی، شیخ احمد روحی
تعداد صفحات: 253
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
کتاب هشت بهشت که درباره احکام آئین مقدس بیان و پاره ای از وقایع تاریخی می باشد یادگاری است با اهمیت و با ارزش که از دو تن از شهدای نام آور بیان میرزا آقاخان کرمانی و شیخ احمد روحی به جای مانده است. جدای از تمایلات مذهبی، این آزاد مردان به لحاظ خدمت در راه آزادی، برابری و حکومت قانون مورد احترام آزادی خواهان به طور اعم و به ویژه ایرانیان آزادی خواه می باشند.
برای دانلود رایگان کتاب "هشت بهشت" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب آموزش مداحی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 21 آذر ماه 1390


نام کتاب: آموزش اصول و فنون مداحی
نویسنده: قاسم رضایی
تعداد صفحات: 58
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
تشیع آئین محبت است و مداحان كه پیوسته مناقب اهل بیت (علیهم السلام) خواننده و به ذكر و فكر ایشان اوقات گذارنند. دوستدارترین خلق باشند. به نسبت خاندان و هر چند محبت بیش باشد مناسب بیشتر باشد و چندان كه مناسبت بیش باشد قرب و نزدیكى بدیشان بیش باشد. سلسله جامعه مداح به دعبل ها و كمیت ها و حمیرى ها و مداحان بزرگ در طول تاریخ شیعه مى رسد . پس شجره و سلسله مداحى. سلسله اى طولانى وطیبه از زمان ائمه اطهار علیهم السلام است. کتاب آماده شده به آموزش اصول و فنون مداحی می پردازد.
برای دانلود رایگان کتاب "آموزش اصول و فنون مداحی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب افسوس آب

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ دوشنبه، 21 آذر ماه 1390


نام کتاب: افسوس آب
نویسنده: محمد رضا انصاری
تعداد صفحات: 35
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
منع آب از خیمه‏ها و محاصره فرات مراحلی داشت که هر روز شدت بیشتری می‏یافت. اقدامات دشمن و کیفیت انجام دستورات ابن‏ زیاد در این زمینه، از روز دوم محرم تا عاشورا ادامه داشت و هر روز شکل تازه‏ای بخود می‏گرفت. فقط منع آب نبود که زخم‏زبان هم زدند و آب را به رخ تشنگان کشیدند. از سویی صریحاً اعلام کردند که این تشنگی انتقام سقیفه و عثمان است. خودباختگی دشمن برای انجام دستورات ابن ‏زیاد به حدی بود که حتی سربازان خود را در کنار فرات از آب منع می‏کردند تا مبادا دلی بسوزد و مخفیانه برای حضرت آب ببرد. اینها مراحلی بود که نهایتاً به منع مطلق آب از خیمه‏های امام حسین‏ علیه ‏السلام منجر شد و صدای العطش کودکان را به آسمان رسانید.
برای دانلود رایگان کتاب "افسوس آب" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب اعجاز قرآن

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ پنجشنبه، 24 آذر ماه 1390


نام کتاب: اعجاز قرآن
نویسنده: هارون یحیی
مترجم: دکتر محمد فرید آسمند
تعداد صفحات: 194
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
قرآن کریم در هر گوشه و کنار جهان، به زبان های مختلف ترجمه شده است. این کار برای دانستن آسانتر و بهتر قرآن و عمل کردن به هدایات آن بسیار سودمند واقع میش ود. الحمدلله به زبان های ملی ما نیز قرآن کریم ترجمه گردیده و ما را قادر میسازد تا هدایات الله را تا حدودی درک نماییم. اما در ترجمه هر آنچه را که گوینده اصلی مدنظر داشته و در کلام خود گنجانیده، قابل انتقال به زبان دیگر نمی باشد. بزرگترین مانع بر سر این راه حدود دانش ناچیز انسان در برابر علم لایتناهی الله می باشد. لذا تمام آنچه را که خداوند در قرآن گنجانده است، در ترجمه ها و تفاسیری که به دست انسانها نوشته شده است، در نمیتوان یافت.
برای دانلود رایگان کتاب "اعجاز قرآن" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب جن موجودی اسرار آمیز

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ یکشنبه، 27 آذر ماه 1390

نام کتاب: جن موجودی اسرارآمیز
نویسنده: سامان سماوی
تعداد صفحات: 152
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
سخن گفتن درباره زندگانی جنیان، آن هم بصورت مفصل و ذکر جزئیات، قدر مسلم امکان ندارد و این موضوع تنها در مورد جنیان نیست بلکه درباره انسان و بطور کلی جهان هستی هم صدق می کند. زیرا در اصل هنگامی می توان در کنه موضوعی از موجودات سخن گفت که در آن موضوع احاطه داشته باشیم. مهمترین منابع این کتاب قرآن کریم و احادیث و روایت ها می باشد و وقایع و برخوردهای متواتر و کثیر انسانها با جیان نیز یکی دیگر از منابع این کتاب می باشد. کتاب پیش رو تنها شمه ای از مسائل و موضوعات گوناگون و کثیر حیات پر رمز و راز جنیان را پیش روی شما خواننده ی گرامی قرار داده است و فقط حرفیست از آن هزاران که اندر عبارت آمد.
برای دانلود رایگان کتاب "جن موجودی اسرارآمیز" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود کتاب دو قرن سکوت

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ سه شنبه، 29 آذر ماه 1390

  • تعداد بازدید:13525
  • 5 نظر

نام کتاب: دو قرن سکوت
نویسنده: دکتر عبدالحسین زرین کوب
تعداد صفحات: 280
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
دو قرن سکوت کتابی نوشته عبدالحسین زرین کوب درباره سرگذشت ایران در دو سدهٔ نخست پس از سلطهٔ اعراب است. نام کتاب به خفقان و سکوت حاکم بر ایران در آن دو قرن اشاره دارد. «دو قرن سکوت»، تاریخ حوادث سیاسی و اجتماعی ایران است در دو قرن آغازین اسلام. آنچه در آن دو قرنی که از سقوط دولت ساسانی تا روی کار آمدن دودمان طاهریان (نخستین دودمان ایرانی پس از اسلام) بر ایران گذشت.
برای دانلود رایگان کتاب "دو قرن سکوت" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.