چند سوال درباره ی نجاست کافر

تب‌های اولیه

20 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چند سوال درباره ی نجاست کافر

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم.
خسته نباشید
چند سوال داشتم. شاید تو تالار باشه. اگر هست راهنمایی کنید(و
پشاپیش عذر می خواهم)

کافری که نجس است، چه ویژگی هایی دارد؟!
آیا کسی که مطمئنیم شراب خوار است و نماز نمی خواند و روزه نمی کیرد، کافر است. و آیا کافر بودن فقط بر اساس اعتقاد فرد است یا اعمال وی هم ملاک است؟!
اگر دست من خشک باشه و با کافر دست بدهم، آیا دستم نجس می شود؟ به عبارت دیگر آیا انتقال نجاست از کافر به چیزی در صورتی اتفاق میوفتد که کافر و یا آن چیز خیس باشد؟!
اگر موی کافر روی لباس من باشد، نماز خواندن با آن لباس باطل است؟!

مرجع: آیت الله خامنه ای

ممنونم. اجرتان با خدا

یا علی

purya;235707 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم. خسته نباشید چند سوال داشتم. شاید تو تالار باشه. اگر هست راهنمایی کنید(و پشاپیش عذر می خواهم) کافری که نجس است، چه ویژگی هایی دارد؟! آیا کسی که مطمئنیم شراب خوار است و نماز نمی خواند و روزه نمی کیرد، کافر است. و آیا کافر بودن فقط بر اساس اعتقاد فرد است یا اعمال وی هم ملاک است؟! اگر دست من خشک باشه و با کافر دست بدهم، آیا دستم نجس می شود؟ به عبارت دیگر آیا انتقال نجاست از کافر به چیزی در صورتی اتفاق میوفتد که کافر و یا آن چیز خیس باشد؟! اگر موی کافر روی لباس من باشد، نماز خواندن با آن لباس باطل است؟! مرجع: آیت الله خامنه ای ممنونم. اجرتان با خدا یا علی


با عرض سلام و احترام خدمت جناب purya گرامی و تشکر از سئوال شما

کفر هم بر اساس اعتقاد فرد حاصل می شود و هم بر اساس اعمال او . اما هر فردی که شراب خوار است و نماز و روزه را انجام نمی دهد ، کافر نیست .

در صورتی که دست خشک باشد و رطوبتی در بین نباشد ، نجاست انتقال نمی یابد و دست نجس نمی شود .

اگر موی کافر روی لباس باشد ، نماز را باطل می کند . (1)

همیشه سالم و موفق باشید

پی نوشت:
1. امام خمینی ره ، توضیح المسائل م 104 ( مطابق با نظر آیت الله خامنه ای)

من از يه نفر شنيدم كسي كه اومده بود خونمون خدا رو قبول نداشت اون شخص دست خيسشو به دستگيره ي در و .. زده اين جور جاها مدام خيس شده و چند ماهيه كه گذشته آيا دستگيره ي در يا كليد برق هنوز نجسه و بايد تطهير بشه ؟

هر جایی که مطمئن هستید،نجس شده تطهیر کنید.....

اما نیازی به تجسس نیست.

[="Tahoma"][="Black"]

mah.17;258006 نوشت:
من از يه نفر شنيدم كسي كه اومده بود خونمون خدا رو قبول نداشت اون شخص دست خيسشو به دستگيره ي در و .. زده اين جور جاها مدام خيس شده و چند ماهيه كه گذشته آيا دستگيره ي در يا كليد برق هنوز نجسه و بايد تطهير بشه ؟

با تشکر از سئوال جناب عالی

در فرض سئوال اگر مطمئن باشید که آن شخص واقعا کافر بوده است هر جایی از خانه و وسایل آن که می دانید نجاست با آن برخورد داشته نجس شده است و به مرور زمان هم پاک نمی شود بلکه باید تطهیر شود.

جاهایی از خانه و وسائل آن که شک در نجس شدن آن دارید پاک است و نیازی به تطهیر کردن نیست .

موفق و سلامت باشید

موفق و پیروز باشید[/]

اسلام عزیز احکامی دارد که به منظور بایکوت کردن تفکر ناحق وضع شده است.
مثلا در بحث قمار، اگر وسیله ای معمولا برای قمار استفاده می شود، حتی استفاده اش برای غیر قمار حرام است. و یکی از نتایج این حکم، بایکوت کردن قمار که خانمان سوز و فساد آفرین است می باشد.
در موضوع نجاست انسان هم، قطعا بحث کثیفی و آلودگی نیست. از روح بقیه احکام مثل جزیه و ... می توان فهمید اسلام می خواهد برای کافر تلنگر ایجاد کند و برای مسلم حریم نسبت به کافر بیافریند.
این حرف ها از نظر روانشناختی کاملا روشن و قابل دفاع است.
ببینید زیبایی و دقت احکام الهی را.

سلام

من چند سالي است كه مسلمان شده ام خانواده ام علي والهي هستند وبه اصطلاح خودشان اهل حق ، سؤالم اينه آيا من به طور كامل بايد نجاست و پاكي رو رعايت كنم . تو خونه لباسهاي نمازم رو جدا كردم و كلا در محيط جدايي نماز مي خوانم لباسهاي بيرون از خانه كه وارد اجتماع مي شوم هم همينطور مواظبم نجس نشود طناب لباسهام رو هم جدا كردم از بقيه ، با اين شرايط هم گاهي واقعا در تنگا قرار مي گيرم و به سختي مي افتم ،مثال زمستان كه باران مياد و من از بيرون خانه وارد خانه ميشم يه مصيبتيه يا تو مراسمات و مهماني ها كه مجبورم شركت كنم و وقت نماز به طور كامل اونجا هستم كه ديگه اصلا نميشه رعايت كرد چون ديگه شرايط خونه خودمون رو نداره


يا براي غذا كه اصلا نمي تونم رعايت كنم ، فقط تنها كاري كه مي تونم انجام بدم اينه كه قرباني هاشون رو نخورم
شما بگيد چكار كنم گاهي واقعا خسته مي شم :please:

مرجع تقليدم آيه اله نوري همداني است


شميم ياس;258266 نوشت:
من چند سالي است كه مسلمان شده ام خانواده ام علي والهي هستند وبه اصطلاح خودشان اهل حق ، سؤالم اينه آيا من به طور كامل بايد نجاست و پاكي رو رعايت كنم . تو خونه لباسهاي نمازم رو جدا كردم و كلا در محيط جدايي نماز مي خوانم لباسهاي بيرون از خانه كه وارد اجتماع مي شوم هم همينطور مواظبم نجس نشود طناب لباسهام رو هم جدا كردم از بقيه ، با اين شرايط هم گاهي واقعا در تنگا قرار مي گيرم و به سختي مي افتم ،مثال زمستان كه باران مياد و من از بيرون خانه وارد خانه ميشم يه مصيبتيه يا تو مراسمات و مهماني ها كه مجبورم شركت كنم و وقت نماز به طور كامل اونجا هستم كه ديگه اصلا نميشه رعايت كرد چون ديگه شرايط خونه خودمون رو نداره يا براي غذا كه اصلا نمي تونم رعايت كنم ، فقط تنها كاري كه مي تونم انجام بدم اينه كه قرباني هاشون رو نخورم شما بگيد چكار كنم گاهي واقعا خسته مي شم

با سلام و احترام خدمت شما کاربر گرامی

به نظر مقام معظم رهبری،اگر اعتقاد داشته باشند که امير المومنين على بن ابى طالب(عليه‌السلام) خدا است «تعالى الله عن ذلک علوا کبيرا»، حکم آنها مانند غير مسلمانهايى است که اهل کتاب نباشند، يعنى کافر و نجس مى‏ باشند و اگر قائل به شريکى براى خداوند واحد منان متعال نباشند، حکم مشرک را نخواهند داشت و پاک هستند.
اگر مرجع تقلیدتان را ذکر بفرمایید،نظرشان بیان خواهد شد.

پی نوشت:
آیه الله خامنه ای،اجوبه الاستفتائات،س317و318

ببخشيدا ولي من چه جوري كليد برقو تطهير كنم البته مطمئن نيستم با دست خيس زده رو كليد ولي معمولا كسي كه از دستشويي مياد بيرون دستاش خيسه ديگه حتما هم دستاش خيس بوتده كه زده به كليد و دستگيره ؟

[="Tahoma"][="Black"]

mah.17;258418 نوشت:
ببخشيدا ولي من چه جوري كليد برقو تطهير كنم البته مطمئن نيستم با دست خيس زده رو كليد ولي معمولا كسي كه از دستشويي مياد بيرون دستاش خيسه ديگه حتما هم دستاش خيس بوتده كه زده به كليد و دستگيره ؟

با تشکر از سئوال مجدد شما

از کجا مطمئن هستید ؟ شاید دستهایش را خشک کرده باشد .
به این احتمالات توجهی نکنید تا زمانی واقعا با چشم دیده باشید که تری بدنش به جایی خورده است .

موفق و پیروز باشید[/]

سلام
با وجود مطمئن بودن به كفرشان جواب چيست ؟ مساله حرج من در اين قضيه چيست من كه آنجا مهمان نيستم دارم با اين خانواده زندگي مي كنم . مرجع تقليد من آيه اله نوري همداني است

شميم ياس;259350 نوشت:
سلام با وجود مطمئن بودن به كفرشان جواب چيست ؟ مساله حرج من در اين قضيه چيست من كه آنجا مهمان نيستم دارم با اين خانواده زندگي مي كنم . مرجع تقليد من آيه اله نوري همداني است

با عرض سلام و احترام خدمت سرکار شمیم یاس گرانقدر و تشکر از سئوال شما

برای پاسخ به این سئوال بهتر است با تعریف کردن مشکل خود از دفتر مرجع تقلیدتان کمک بخواهید تا ان شاء الله کار بر شما آسان تر شود برای این منظور می توانید با دفتر معظم له در قم تماس بگیرید (1)

همیشه سالم و موفق باشید

پی نوشت:
1. شماره تلفن دفتر آیت الله نوری همدانی در قم (7741850 - 0251 )

با سلام؛
برادر من متأسّفانه از نظر ایمان و عقیده سست شده. یک موقعی گفت که زرتشتی است. بعد از مدتی گفت که دین ابزار فریب مردم است و دین یعنی جنگ(این دو جمله عین عبارت های اوست). بعد از چند وقت گفت که به زرتشت گرایش دارد. بعد از مدّتی گفت که اسلام دین عرب 1400 سال پیش است و احکامش برای همان هاست و من ایرانی ام و دلیلی ندارد دین عربی داشته باشم(به عبارتی گفت که دین برای مردم 1400 سال پیش است). البته من تا بحال ندیدم او تکذیب خدا و حضرت رسول(ص) را بکند یا نسبت به ائمه اظهار دشمنی کند.(البته یک بار راجع به حضرت رسول، داشت همان شبهات مربوط به سن عایشه در ازدواج با پیامبر را می گفت و یک بار داشت راجع به امام حسین(ع) سخنان مشابهی را از قول یکی از مجریان ماهواره می گفت ولی در آخر گفت من نمی گویم این حرف ها(راجع به امام حسین(ع)) حتماً درست است و من احتمال میدهم راجع به حضرت رسول هم همان حالت که "نمی گویم حتماً درست است" را داشته باشد) از طرفی سخنان او برخواسته از سایت ها و ماهواره است و من شنیده ام باید فرد دلیل داشته باشد. حال آیا او نجس است یا خیر؟ من پدر و مادرم مسلمان هستند و من شنیده ام مسلمان زاده پاک است. لطفاً کمکم کنید که این وسواس من را دارد دیوانه می کند و نمی گذارد من به درسم برسم... مرجع من هم آقای سیستانی است


همین امشب برادرم گفت که:"دین افیون جامعه است و وسیله تحمیق مردم. مثلاً حاکم بحرین می گوید خراجتان را به لبنان ندهید به من بدهید. قبلاً هم همین گونه بوده" فکر کنم الآن راحت تر بتوان قضاوت کرد. حال بفرمایید آیا برادرم نجس است یا نه؟

[="Tahoma"][="Black"]

حامد خوش اخلاق;278565 نوشت:
با سلام؛ برادر من متأسّفانه از نظر ایمان و عقیده سست شده. یک موقعی گفت که زرتشتی است. بعد از مدتی گفت که دین ابزار فریب مردم است و دین یعنی جنگ(این دو جمله عین عبارت های اوست). بعد از چند وقت گفت که به زرتشت گرایش دارد. بعد از مدّتی گفت که اسلام دین عرب 1400 سال پیش است و احکامش برای همان هاست و من ایرانی ام و دلیلی ندارد دین عربی داشته باشم(به عبارتی گفت که دین برای مردم 1400 سال پیش است). البته من تا بحال ندیدم او تکذیب خدا و حضرت رسول(ص) را بکند یا نسبت به ائمه اظهار دشمنی کند.(البته یک بار راجع به حضرت رسول، داشت همان شبهات مربوط به سن عایشه در ازدواج با پیامبر را می گفت و یک بار داشت راجع به امام حسین(ع) سخنان مشابهی را از قول یکی از مجریان ماهواره می گفت ولی در آخر گفت من نمی گویم این حرف ها(راجع به امام حسین(ع)) حتماً درست است و من احتمال میدهم راجع به حضرت رسول هم همان حالت که "نمی گویم حتماً درست است" را داشته باشد) از طرفی سخنان او برخواسته از سایت ها و ماهواره است و من شنیده ام باید فرد دلیل داشته باشد. حال آیا او نجس است یا خیر؟ من پدر و مادرم مسلمان هستند و من شنیده ام مسلمان زاده پاک است. لطفاً کمکم کنید که این وسواس من را دارد دیوانه می کند و نمی گذارد من به درسم برسم... مرجع من هم آقای سیستانی است

با عرض سلام و احترام خدمت جناب عالی و تشکر از سئوال شما

در فرض سئوال که تکذیب خدا و رسول صلی الله علیه و آله و دشمنی با ائمه علیهم السلام را از او ندیده اید ؛ اگر انکار ضروری دین مثل نماز و روزه که به انکار رسالت و تکذیب پیامبر صلی الله علیه و آله برگردد ، نداشته باشد ، حکم مسلمان را دارد. (1)

همیشه موفق و سربلند باشید

پی نوشت:
1. آیت الله سیستانی ، توضیح المسائل م 103[/]

[="Tahoma"][="DarkSlateBlue"]سلام
کسی که بخاطر سال ها زندگی در آمریکا با آن همه ضد تبلیغ ها علیه دین اسلام، دیگر به شرعیات پایبند نیست و حتی چنین جملاتی می گوید محمد(پیامبر اکرم(ص) و ائمه را به اسم خطاب می کند)، انسان خوبی بوده اما برای اعراب مبعوث شده و آنها را ارشاد کرده، و بعثتش نه برای اقوام متمدن ایرانی است؛ از آنجایی که اصل رسالت و امامت را منکر نیست اما جهانشمولی اسلام را زیر سوال می برد آیا این هم حکم کافر را دارد؟
ایشان چندماه پیش یک شب در خانه مان ماندند و اکنون بخاطر ندارم که با دست و بدن خیس به کدام بخش ها از خانه آمد و رفت کرده اند، آیا بخش های مختلف خانه پاک است؟
[/]

در تحریر الوسیله امام خمینی (ره)
این افراد کافر و نجس معرفی شده اند:
1) منکر خدا (کسی که خدا را انکار می کند)
2) منکر توحید (کسی که برای خدا شریک قرار دهد)
3)منکر پیامبری حضرت محمد-صل علیه و آله- (کسی که نبوت پیامبر اکرم-ص- را انکار کند)
4)منکر ضروری دین (ضروری دین یعنی چیزی که مسلمانان جزء دین اسلام می دانند، مانند نماز و روزه) در صورتی که بداند آن چیز ضروری دین است و انکار آن به انکار رسالت یا تکذیب پیامبر-ص- یا نقص دین باز گردد.
5)کسی که به همه ائمه اطهار-علیهما سلام- یا یکی از آنها دشنام دهد یا با آنها دشمنی ورزد.
(واين نكته روهم بدونيم كه تامادامي كه به كافرشدن كسي يقين نكرديم اوراكافرقلمدادنكنيم )



ستیلا;278673 نوشت:

(واين نكته روهم بدونيم كه تامادامي كه به كافرشدن كسي يقين نكرديم اوراكافرقلمدادنكنيم )



عقیده و باور قلبی احتمالا باید شرط باشه ممکنه شخص تو جمعی حرفی زده باشه که من فکر کنم خدا رو یا یکی از امامانمون رو قبول نداره ولی این معیار نیست اگر حرفم اشتباهه راهنماییم کنید لطفا
اما به عقیده من تمام دین با عقاید و باورهای شخصیمون شکل میگیره.در دین اسلام بیشتر مبنا را بر صحت باید گذاشت و همیشه هم تجسس را نهی کرده چون اگه موشکافانه بخوایم همه رو زیر ذره بین بگذاریم آرامش و تعادل روحی انسان بهم میریزه و نوعی حس وسواس ایجاد میشه.

این نیز بگذرد;278680 نوشت:
عقیده و باور قلبی احتمالا باید شرط باشه ممکنه شخص تو جمعی حرفی زده باشه که من فکر کنم خدا رو یا یکی از امامانمون رو قبول نداره ولی این معیار نیست اگر حرفم اشتباهه راهنماییم کنید لطفا
اما به عقیده من تمام دین با عقاید و باورهای شخصیمون شکل میگیره.در دین اسلام بیشتر مبنا را بر صحت باید گذاشت و همیشه هم تجسس را نهی کرده چون اگه موشکافانه بخوایم همه رو زیر ذره بین بگذاریم آرامش و تعادل روحی انسان بهم میریزه و نوعی حس وسواس ایجاد میشه.

[=Arial Black]دوست عزيزمنظوربنده هم همين بودكه اقرارخودفردملاك هستش
والااگه مامرتب به عقايداين وكس واون كس شك بكنيم كه درست نيست
درمواردبالاهم ذكرشدمنكرباشدخب اين انكارازطرف خودفردصورت ميگيره ديگه
نتيجه اينكه فردمسلماني كه شهادتين گفته مادام العمرمسلم هست مگراينكه خودش برخلافه اينواقراربكنه والبته افرادبايددرحرف زدن خيلي دقت كنندچرابايديه مسلمان درموردمقدساتش ياامامان معصوم طوري حرف بزنه كه ايجادشبهه كنه
نظربنده هميشه اينه اگه نميتونيم خدمتي كنيم لااقل پشتيبان خادمان دين باشيم نه اينكه برعليه دين جبهه بگيريم ياباسكوتمون باطل روتاييدكنيم به هرحال قبول نداشتن يكي ازامامان معصوم(عليهم السلام)هم مستلزمه كفرهست.:ok:

[="Tahoma"][="Black"]

م. خواهنده;278671 نوشت:
سلام کسی که بخاطر سال ها زندگی در آمریکا با آن همه ضد تبلیغ ها علیه دین اسلام، دیگر به شرعیات پایبند نیست و حتی چنین جملاتی می گوید محمد(پیامبر اکرم(ص) و ائمه را به اسم خطاب می کند)، انسان خوبی بوده اما برای اعراب مبعوث شده و آنها را ارشاد کرده، و بعثتش نه برای اقوام متمدن ایرانی است؛ از آنجایی که اصل رسالت و امامت را منکر نیست اما جهانشمولی اسلام را زیر سوال می برد آیا این هم حکم کافر را دارد؟ ایشان چندماه پیش یک شب در خانه مان ماندند و اکنون بخاطر ندارم که با دست و بدن خیس به کدام بخش ها از خانه آمد و رفت کرده اند، آیا بخش های مختلف خانه پاک است؟

با عرض سلام و احترام خدمت حضرت عالی و تشکر از سئوال شما

با توجه به پاسخ پست قبلی ، جواب این سئوال هم روشن می شود که چنین فردی منکر رسالت نیست و در فرض سئوال اگر کافر بودن کسی یقینی نباشد حکم به نجاست او داده نمی شود .

اگر هم حکم کافر را پیدا کند تا یقین به نجس کردن جایی توسط او نداشته باشیم ، محکوم به طهارت است و نیازی به تطهیر نیست. (1)

همیشه سالم و سرفراز باشید

پی نوشت:
1. توضیح المسائل مراجع ، احکام نجاسات[/]

باعرض سلام
مجرد ترک نماز وروزه وسایر واجبات شرعی باعث ارتدادمسلمان وکافر شدن ونجاست و ی نمی گردد اجوبه اسفتائات 315س
اگر انکار هریک از ضروریات دین به انکاررسالت یا تکذیب پیامبر اکرم اسلام(صلی
الله علیه واله)باشد باعث کفر وارتداد میشود
تماس خشک با خشک باعث سرایت نمی شود

موضوع قفل شده است