عزاداری در ایران

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
عزاداری در ایران

ایران تنها کشوری در جهانست که در طی سال روزهای زیادی ،تعطیل و به عزاداری و برگزاری مراسمات خاص پرداخته میشود ..با توجه به اینکه هر ساله این مراسمات گسترش یافته و هزینه های زیادتری صرف برگزاری این مراسم ها گشته و وقت و انرژی بسیاری صرف امور تدارکات و اداره این گونه مراسمات می گردد تا حدی که بخش های زیادی از زندگی اجتماعی و اقتصادی شهروندان تحت تاثیر ان متوقف می گردد.
به نظر شما ایا برگزاری این گونه ایین ها توانسته کارکرد اجتماعی مثبتی در سطح جامعه داشته باشد ؟؟؟ که تا این حد بر گسترش دامنه ان تاکید میشود ؟؟


کارشناس بحث : صدر

برچسب: 

سلام بله که میتواند اگر ما بخواهیم قیام امام حسین رو مثال قرار بدیم در تمام ابعاد این قیام تاثیر گذار هست حتی در مورد مساءل سیاسی

ساحلین;255752 نوشت:
به نظر شما ایا برگزاری این گونه ایین ها توانسته کارکرد اجتماعی مثبتی در سطح جامعه داشته باشد ؟؟؟ که تا این حد بر گسترش دامنه ان تاکید میشود ؟؟

با سلام خدمت دوست عزیز
به نظر خودتون با انجام ندادنش، اعتقادات اجتماع به سمت خیلی بهتری از این چیزی که داریم می بینم میره؟
هممون می دونیم که خدا کم رنگ ترین رنگ این دیار هست، و یادآوری زندگی و مرگ اولیا و قدیسه هاش که دیگه بماند...
به نظرم لااقل می تونیم اون چند روز رو شاهد توقف یا دست کم کاهش روند سقوطی که اجتماع داره به سمتش می ره باشیم.

[=&quot]

[=&quot]


[=&quot]با سلام
[=&quot]برای تحلیل و بررسی مطلبی که شما کاربر محترم بیان نموده اید، باید به کارشناسان و متخصصان جامعه شناسی مراجعه نمود. اما در این مطلب باید به چند نکته توجه کرد. یکی اصل برگزاری مراسم هایی عزاداری است که دارای سابقه تاریخی است و سالیان بسیاری اینگونه مراسم ها در سطوح مختلف جامعه [=&quot]ب[=&quot]رگزار می شده است.[=&quot] دوم بررسی رویکرد جامعه خصوصا دوران معاصر در انجام اینگونه امور است. اینکه در برخی مراسم ها چه در میزان برگزاری و چه در میزان مالی که برای آنها خرج می شود روند قابل قبولی مراعات نمی شود باید بحث جداگانه ای داشت. همانگونه که اندیشمندان بزرگی همچون شهید مطهری به بیان آثار سوء برخی از اینچنین رویکردهایی پرداخته اند، قطعا امامان(علیهم السلام) که برای برپایی ارزشهای انسانی و اسلامی رنج های فراوانی را متحمل شده اند؛ با بسیاری از رویکردهای کنونی موافق نبوده و نیستند.[=&quot]
موضوع قفل شده است