مدل شرعی دوست جنس مخالف

تب‌های اولیه

105 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

سلام
چون بحث کلی جناب حامی این بود که یه راهکار بذاریم
که البته می دونم اینجا هم جاش نیس ولی من رو چند تا از دوستام اجراش کردم
یکی از دوستام به اسم ع که دچار مشکلات جنسی حتی به بدترین موارد هم رسیده بود که این درونش ثبت شده بود چند مورد رو بهش معرفی کردم البته لازمه اولیه اون یه شوک اولیه بود ولی بعدش با جایگزین کردن یه سری موارد به حدی الان رسیده که اونو بعنوان یکی از بهترین و مومن ترین پسرها می شناسن
خودش هم معتقده که ازدواج نباید به هدف نیاز جنسی باشه چون این نیاز یک سال اول زندگی کاملا فروکش می کنه و بعدشه که زندگی شروع می شه
این راهکار می تونه مفید واقع بشه ولی لازمه اون اول تبلیغ کردن دوم بودجه سوم همکاری همه جانبه و دلسوزه که فکر نکنم این سه شرط با هم برقرار باشه...

hush dragon;246276 نوشت:

در شرایط فعلی یه تعداد دچار این مشکل ستن. با اجرایی کردن این طرح شما اکثریت رو وارد این بحران می کنین حتی جامعه دختران عفیف و پاکدامن که سرمایه های ما و این نظام هستن. البته کلا خانم ها سرمایه های نظام هستن که این افراد قدر خودشونو بیشتر دونستن.

اما به یک نکته توجه کنین. نیاز جنسی حکم غذا برای بدن رو داره.(طبق گفته شهید مطهری) ازدواج مثل غذا خوردنه. نیاز بدن.
اما یه سری احکام برای غذا هست. مثلا منع غذا خوردن در ماه رمضون. ماه رحمت.
خدا تو قرآن گفته که اگه شرایط ندارین عفت پیشه کنین تا خدا رحمت رو به شما باز کنه.خوب یعنی غذا نخور تا افطار. تحمل بدن در برابر نبود غذا یک روزه اما در برابر ازدواج نکردن چند سال. خدا می گه از دوره بلوغ جنسی تا بلوغ اجتماعی و سایر بلوغ ها غذا نخور تا افطاری ازدواج. تو این فرصت داره این احکام رو واجب می کنه. اما در ماه رمضون هم اومده و گفته کسایی که توانایی ندارن روضه رو بخورن. اینجاست که ازدواج موقت میاد تو کار. یک جوونی دیگه تحملش تموم می شه و دیگه نمی تونه بمونه اینجاست که ازدواج موقت راه خوبی می تونه باشه. این ازدواج حکم دارو رو داره. برای بهبود بیماری تجویز می شه نه این که مثل غذا به خورد جوون داده بشه. ممکنه زیان های زیادی هم داشته باشه. یه کم دقت و آینده نگری خواهشا.

احسنت! کاملا منطقیست،

با توجه به شرایط بد اقتصادی و اجتماعی جامعه ما ، وقتی امکان ازدواج دائم نباشد راه حل دوم که ازدواج موقت است مطرح میشود که باز هم در این مورد جامعه ما نمی تواند این موضوع را کاملاحضم کند و اصولاً عرف جامعه چه درست و چه نادرست چندان بدین امر خوشبین نیست . پس می ماند راه حل سوم که صبر و شکیبایی است .

کسی که واقعاً به اسلام ایمان داشته باشد و اندکی با خود اندیشه کند و بر اساس عقل تصمیم گیری کند ، به راحتی می تواند راه حل سوم را برای خود حضم و عملی نماید .

اما حساب آنان که اصولاً به دین و این حرف ها اعتقاد ندارند و اگر هم دارند ایمانشان آنقدر سست است که به دنبال بهانه و راه فرار برای زیر پا گذاشتن این فرامین هستند جداست ، چنین افرادی هیچ گاه در مقابل دلایل و توصیه های اسلام قانع نمی شوند و بیشتربدنبال توجیه شرعی برای امیالشانند.
به طور کلی اگر از نظر پزشکی به قضیه نگه کنیم می بینیم که تا زمانی که تحریک پذیری جنسی صورت نپذیرد ، عملاً نیاز جنسی هم به میزان زیاد کاهش می یابد .

به عبارت دیگر ، جوانی که دائم در خیابان ها و کوچه ها تمام هم و غمش برانداز کردن خانم ها باشد یا در اینترنت کاری جز گشتن به دنبال سایتهای مستهجن ندارد، طبیعی است که نیاز در این فرد به مراتب خیلی بیشتر از جوانی که تمکزش را برای درس و کار و فعالیت گذاشته است ، نمود پیدا می کند . در مورد جوان نوع اول مسلم است که دیگر صبر شکیبایی و این حرف ها جواب گو نیست
.

شما مطمئن باشید آن فردی که سعی می کند نمازش را سر وقت بخواند و در مورد سایر قوانین دین ، تلاش می کند خداوند را راضی نگه دارد ، چنین جوانی از نظر فشار قابل مقایسه با جوانی که تمام هم و غمش این است که بتواند طوری برنامه ریزی کند که کانال های ماهواره را سر وقت ببیند ، نیست .اینکه وقتی اسلام گفته آندسته از افراد که توانایی ازدواج ندارند ، باید خویشتن داری کنند ، در کنار این دستور ،دستور دیگری هم داده است . اینکه به نامحرم نگاه نکنند به صحنه های غیر اخلاقی نگاه نکنند و به هر طریقی موجبات تحریک خود را فراهم ننمایند . پس توجه به مجموعه این دستورات است که کاملاً منطقی و عملی می نماید نه توجه به دستورات خاص . اما اگر کسی فکر کند که سرکوب کردن این غریزه باعث می شود انسان بیمار شود باید بداند که اگر شما موجبات تحریک مصنوعی این کار را فراهم نکنید ، اصلاً با فشاری هم رو به رو نخواهید بود که حالا بخواهید آن را سر کوب کنید .

و اما در مورد تاپیک و نکته زیر که اینگونه پاسخ دادید:

ره نما;245384 نوشت:

من خودم اگر جای پدر دختر باشم اجازه ی همبستری نمی دهم.هیچ دختری هم چنین اجازه ای نمی دهد.در اسلام این مورد پیش بینی شده و می توان ضمن عقد شرط کرد که پسر ودختر مجاز به همبستری نباشند.



در بسیاری از موارد دیده شده که خانواده ها چنین شروطی را گذاشته اند اما چون دختر و پسر خود را شرعا زن و شوهر میدانستند لذا چنین روابطی هم داشته اند و در این شرایطی شمای پدر چه میتوانید به آن جوان بگویید وقتی بگوید من همسرشم و این حق من است؟
آیا دیگر میتوان شکایت کرد، جریمه کرد و یا در صورت عدم تمایل پسر به ادامه صیغه او را بگونه ای ملزم به ازدواج نمود؟

در پناه حق

مسافر زمان;246273 نوشت:
حالا جدیدا بدون اذن پدر و حالت اجبارووو که نشد که
اینطوری باشه چرا باید گیر بدیم به دختر و پسرای که دزدکی دوست می شن؟

کی گفته بدون اذن پدر می شه؟بین مراجعی که اکثر مردم به آن ها رجوع می کنند همگی شرط اذن پدر رو گذاشتند به جز آیت ا... نوری همدانی. اگر مرجع دختر اذن پدر را شرط کند و مرجع پسر نه،طبق نظر تمام مراجع ازدواج باید با اذن پدر صورت گیرد. دختری که دور اندیش باشد، در این مواقع خانواده اش را در جریان می گذارد.پسر هم اگر واقعا قصد خیر داشته باشد،دختر را مجبور می کند به خانواده اش خبر دهد.
اگر هم هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد،باز هم نمی توانیم او را از جامعه طرد کنیم چون مطابق نظر مرجعش عمل کرده.
سنت کثیف جاهلی که قبلا عرض کردم همین است دیگر. چرا نباید با یک دختر(باکره) که قبلا با پسری رابطه ی شرعی داشته تا به فساد کشیده نشود، ازدواج کرد؟ می ترسید به خودتان خیانت کند؟مرد حسابی اگر این دختر خیانت کار بود،رابطه ی اولش را شرعی نمی کرد!

مسافر زمان;246273 نوشت:
صرف خوندن چند جمله حالا جدیدا بدون اذن پدر و حالت اجبارووو که نشد که
اینطوری باشه چرا باید گیر بدیم به دختر و پسرای که دزدکی دوست می شن؟

شما اگه اعتقاد نداری که چند جمله میتونه دو نفرو به هم محرم کنه،موقع ازدواج دائمت بگو «من این چیزا رو قبول ندارم.آقا نخون.مگه این چنتا جمله چکار میکنه؟ ما دو تا خونواده با وصلت موافقیم.همین بسه!اینا خرافاته» ضمنا ازدواج موفت عده داره که از فاحشگی کردن دختر جلوگیری میکنه.تفسیر آیه ی 24نسا رو از تفسیر نمونه بخون.
به خاطر خودتان می گویم.هیچ وقت چیزی را که مرجع تقلید حلال کرده به خاطر سلایق شخصیت برای خودت و دیگران حرام نکن چون در صورت عدم انجامش توسط جامعه مردم عقده ای میشن(در این باره بعدا صحبت میکنم)

مسافر زمان;246273 نوشت:
باور بفرمایید دو شخصی که می خوان ازدواج کنن البته اگر از لحاظ روانی و فکری سالم باشن که بیشتر حرف من هم همینا هست مساله های جنسی رو اونقدر ها هم دارای اهمیت نشون نمی دن و بیشتر فکر بعد از اون 6ماه اول زندگی هستن

شما یه سری به آمار ها بزن که ببینی 50 درصد طلاق ها به خاطر مسائل جنسی هس.یعنی یا بلد نیستند هم رو ارضا کنند یا از قیافه یا هیکل همدیگه خوششون نمیاد.
پس مسائل جنسی همچین بی اهمیت نیست. به طوری که اکثر مراجع فتوا دادن که میشه موقع خواستگاری مو های دختر،گردن به بالا رو با شروطی(که در رساله ها هست و خودتون بهش مراجعه کنید) دید.

مسافر زمان;246273 نوشت:
در ضمن هیچ خونواده ای هم نمیاد تا یه پسری امروز اومد خواستگاری فردا بگن صیغه بخونین ببینم بهم میایین یا نه

نمی گن ولی اگه بگن خیلی خوبه.همین الان بعضی خانواده ها اجازه ی رابطه(در حد پارک رفتن و صحبت کردن و تلفن زدن و....)میدن خیلی مواقع ممکنه حدود شرعی زیر پا گذاشنه بشه.

مسافر زمان;246273 نوشت:
از نظر من چه دختر و چه پسری که صیغه شدن برای اونایی خوبن که مثل خودشون صیغه شدن و کسانی هم که اصلا کارشون به این حرفا نرسیده برای کسانی هستن که مثل خودشون بودن

یعنی الصالحون الصالحات و الخبیثون للخبیثات؟
برو خجالت بکش!چطور کسی رو که سنت پیامبر رو انجام داده با زناکار برابر میدونی؟!!:tamasha:

تا زمانی که به چیزی علم نداری از آن صحبت نکن
فقط بخاطر پیام جناب حامی جواب گوی شما نیستم
فقط بدون بحث من از صیغه بدون اجازه اذن و رضایت پدر و خانواده ها بود که این حرفا رو زدم
یا علی

سلام
این عمل حرام نیست ولی در کشور ما برای دختران وپسران مجرد چهره خوبی نداره چرا فقط به یک بعد این قضیه نگاه میشه چرا فکر نمیکنیم اگر یک دختر حتی نامزد هم میکنه و در حد حرف مسئله اش پیش میره ترس اینو داره که مبادا همسر جدیدش بفهمه و بذاره بره چه برسه به اینکه صیغیه یکی بشه و حالا طرف مقابلش بنا به دلایل خودش این دختر رو رها کنه شما خودت حاضر به ازدواج با این شخص هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهتر ببینیم حضرت رسول خودشون یگانه دخترشونو شوهر دادن و اینکه در مورد صیغه چه چیزی گفته شده و کجا جایزه با این کار دیگه خانواده ای باقی نمیمونه چرا بهم راحت نگیریم تا ازدواج دائم صورت بگیره ما انسانیم وتکامل یافته.
یا علی

امید به ظهور;246302 نوشت:
احسنت! بسیار منطقیست با توجه به شرایط بد اقتصادی و اجتماعی جامعه ما ، وقتی امکان ازدواج دائم نباشد راه حل دوم که ازدواج موقت است مطرح میشود که باز هم در این مورد جامعه ما نمی تواند این موضوع را کاملاحضم کند و اصولاً عرف جامعه چه درست و چه نادرست چندان بدین امر خوشبین نیست . پس می ماند راه حل سوم که صبر و شکیبایی است .

گاهی اوقات مسائلی هست مانند موسیقی، نحوه ی لباس پوشیدن،آلات قمار و... که مراجع مقلدان را به عرف ارجاع می دهند.اما گاهی کاری هست که حلال مطلق است.(طبق حدیث امام باقر:خداوند آن را در قرآن و بر زبان پیامبرش حلال کرده است و تا روز قیامت جلال می باشد.ر.ک.تفسیر آیه 24 نساء.تفسیر نمونه)در این موقع باید طوری عمل کنیم که اگر یک کار واجب در جامعه انجام نمی شود،مردم را ترغیب به آن کنیم.(ازدواج گاهی اوقات واجب می شود.تمام مراجع:اگر کسی به واسطه ی ازدواج نکردن به گناه می افتد،واجب است ازدواج کند. نگفته دائم یا موقت.یعنی هر کدام در وسعمان بود انجام دهیم.)
آیه ای هست(آدرسش خاطرم نیست.بعدا می گویم) که می گوید(نقل مضمون)اگر اکثریت راهی را پیش می گیرند نباید آن را ملاک پاک بودن قرار داد.
همچنین اگر قرار بود در مورد اجرای واجبات به عرف توجه کنیم،باید بگوییم اگر به یک کشور خارجی رفتی، چون در عرف ان جامعه حجاب داشتن خوب نیست نباید حجاب داشت. یا پیامبر می گفت چون عرف جامعه زن را پست می داند، ما نباید برایش ارزشی قائل شویم چون در نظر عرف ناپسندیده است و ...

امید به ظهور;246302 نوشت:
کسی که واقعاً به اسلام ایمان داشته باشد و اندکی با خود اندیشه کند و بر اساس عقل تصمیم گیری کند ، به راحتی می تواند راه حل سوم را برای خود حضم و عملی نماید .


کسی که واقعاً به اسلام ایمان داشته باشدوبر نظر مراجع آگاهی کامل داشته باشد و دهن بین نباشد و تنبلی خود را نخواهد توجیه کند و اندکی با خود اندیشه کند و بر اساس عقل تصمیم گیری کند ، به راحتی می تواند راه حل دوم را برای خود هضم(یا به قول شما حضم) و عملی نماید. و اگر پول کافی حتی برای دادن مهریه ی همسر موقتش نداشته باشد، راه سوم را انتخاب کند و پاکدامنی پیشه کرده دنبال چشم چرانی و فیلم های س.ک.س ی و زنا نرود.

امید به ظهور;246302 نوشت:
پس توجه به مجموعه این دستورات است که کاملاً منطقی و عملی می نماید نه توجه به دستورات خاص . اما اگر کسی فکر کند که سرکوب کردن این غریزه باعث می شود انسان بیمار شود باید بداند که اگر شما موجبات تحریک مصنوعی این کار را فراهم نکنید ، اصلاً با فشاری هم رو به رو نخواهید بود که حالا بخواهید آن را سر کوب کنید .

متن زیر عینا از تفسیر نمونه،آیه ی 24 سوره ی نساء نقل شده است(ج3ص341تا 344)
ازدواج موقت یک ضرورت اجتماعی و یک قانون کلی وعمومی است که اگر به غرایز طبیعی به صورت صحیحی پاسخ گفته نشود برای اشباع آن متوجه طرق انحرافی خواهد شد زیرااین حقیقت قابل انکار نیست که غرایز طبیعی را نمی توان از بین برد و فرضا هم بتوانیماز بین ببریم.این اقدام عالانه نیست زیرا یک نوع مبارزه با قانون آفرینش است.
بنابراین راه صحیح آن این است که آن ها را از طریق معقولی اشباع و از آن ها در مسیر سازندگی بهره برداری کنیم.
این موضوع را نیز نمی توان انکار کردکه غریزه ی جنسی یکی از نیرومند ترین غرایز انسانی است،تا آنجا که پاره ای از روانکاوان آن را تنها غریزه ی اصیل انسان می دانند و تمام غرایز دیگر را به آن بر میگردانند.
اکنون این سوال پیش می آید که در بسیاری از شرایط و محیط ها افراد فراوانی در سنین خاص قادر به ازدواج دائم نیستند یا افراد متاهل در مسافرت های طولانی و یا ماموریت ها با مشکل عدم ارضای غریزه ی جنسی روبه رو می شوند.
این موضوع خصوصا در عصر ما که سن ازدواج بر اثر طولانی شدندوره ی تحصیل و مسائل پیچیده ی اجتماعیبالا رفته و کمتر جوانی می تواند در سنین پایین یعنی در داغ ترین دوران غریزه ی جنسی اقدام به ازدواج کند،شکل حاد تری به خود گرفته است.
با این وضع چه باید کرد؟
آیا باید مردم را به سرکوب کردن این غریزه(مانند رهبان ها و راهبه ها)تشویق نمود؟
یا اینکه آن ها را در برابر بی بند و باری جنسی آزاد گذاشت و همان صحنه های زننده و ننگین کنونی را مجاز دانست؟
و یا اینکه راه سومی را در پیش بگیریم که نه مشکلات ازدواج دائم را به بار آورد و نه بی بند وباری جنسی را؟
خلاصه اینکه ازدواج دائم نه در گذشته ونه در امروز به تنهایی جوابگوی نیازمندی های جنسی همه ی طبقات مردم نبوده و نیست و ما را بر سردو راهی قرار داریم. یا باید فحشا را مجاز بدانیم(همان طور که دنیای مادی امروز عملا بر آن صحه گذاشته و آ"ن را به رسمیت شناخته)و یا طرح ازدواج موقت را بپذیریم.معلوم نیست آن ها که با ازدواج موقت و فحشا مخالف اند چه جوابی برای این سوال فکر کرده اند؟!طرح ازدواج موقت نه شرایط سنگین ازدواج دائم را دارد که با عدم تمکن مالی یا اشتغالات تحصیلی نسازد ونه زیان های فجایع جنسی و فحشا را در بر دارد.

کاش نوشته های من و سایر دوستان را با دقت بیشتری میخواندید .شما به حرفهای دیگران فکر نمیکنید و میخواهید همچنان با مجادله عقیده خود را تحمیل کنید.
من لزومی
نمیبینم که این بحث را با شما ادامه دهم .

خداحافظ و در پناه حق

[/]

امید به ظهور;246302 نوشت:
و اما در مورد تاپیک و نکته زیر که اینگونه پاسخ دادید: نقل
 
نوشته اصلی توسط : ره نما من خودم اگر جای پدر دختر باشم اجازه ی همبستری نمی دهم.هیچ دختری هم چنین اجازه ای نمی دهد.در اسلام این مورد پیش بینی شده و می توان ضمن عقد شرط کرد که پسر ودختر مجاز به همبستری نباشند.
قانون و شرع ضمانت اجرایی برای چنین شرطی ندارد .در بسیاری از موارد دیده شده که خانواده ها چنین شروطی را گذاشته اند اما چون دختر و پسر خود را شرعا زن و شوهر میدانستند لذا چنین روابطی هم داشته اند و در این شرایطی شمای پدر چه میتوانید به آن جوان بگویید وقتی بگوید من همسرشم و این حق من است؟ ...
در پناه حق

اگر توضیح المسائل را خوانده باشید متوجه می شوید که این شرط در ازدواج موقت وجود دارد(بر خلاف ازدواج دائم که نزدیکی کردن حق مرد است.) و اگر ازدواج موقت با این شرط انجام شود،دختر و پسر از نظر شرعی حق نزدیکی ندارند و در صورت نزدیکی مرتکب فعل حرام شده اند.یعنی قانون و شرع ضمانت اجرایی بر این شرط دارند.

ره نما;245187 نوشت:
هم اکنون بسیاری از جوانان درگیر چنین گناهی هستند. آیا اشکال دارد که این ها به جای انجام حرام، عمل مستحب انجام دهند و نصف ایمانشان را حفظ کنند؟


ره نما;245187 نوشت:

با ترویج چنین رابطه ای مشکلات روانی جوانان حل می شود.

بسیاری از گناهان خفی آن ها نیز کم می شود.وقتی کسی همسر دارد سراغ استمناء و آثار فرهنگی(!)جنسی می رود؟
آیا بد است که طلاق کاهش یابد؟
آیا مشکل دارد که شخص در رابطه ای سبک تر از ازدواج دائم مهارت ارتباط با همسر را یاد بگیرد و بتواند در رابطه ای سخت تر با مسئولیت های بیشتر موفق باشد؟
کجایش خوب نیست که جوان هنگام راه رفتن در خیابان چشمش دنبال نوامیس مردم نباشد؟
آیا محدودیت هایی که برای جوانان ایجاد شده چیزی جز سنت های جاهلی است؟
پ.ن:البته برقراری سنت اسلامی در جامعه نیاز به فرهنگ سازی و شعور سازی درست دارد به طوری که سوء استفاده از این سنت نیکو به حداقل برسد.


کارشناس بحث : حامی




من به شدت مخالف با این پاسخ هستم کسی این پاسخ را قبول می کند که متوجه آثار روانی بسیار مهلک این روش نیست. اگر قرار باشد تا نوجوانی میل جنسی اش فعال شد برود با یکی عقد موقت بخواند و بعد هم با او باشد تا رسم همسر داری را کسب کند و چون با این فرد بصورت آزمایشی بوده است طبیعتا نمی تواند زندگی اش را با همین فرد ادامه دهد لذا او را رها نموده و به فرد دیگری بصورت دائم ازدواج کند!! این که میشود همان سبک غربی تنها جمله متعت و قبلت را آنها نخواندند و این خوانده است!
تازه اگر به فتوای بعضی که نکاح معاطااتی را قبول دارند و اجرای صیغه عقد را لازم نمی دانند و صرف رضایت را کافی می دانند که همین حداقل تفاوت هم از بین می رود!! رضایت پدر هم فارق اسلم و غرب نیست زیرا زیر 18 سال در آنجا هم نیاز به رضایت پدر دارد!
مگر اسلام مشکلش با روش غربی سر دو کلمه عربی است؟!! یعنی اسلام اینقدر سطحی و بی عمق است؟!! آیا اینگونه باید اسلام را حلال مشکلات معرفی بنماییم؟!! این یعنی کارشناسی!!
در غرب هم اینطور نیست که دختر و پسر زیر هجده سال حق داشته باشند با هم رابطه جنسی داشته باشند!
تازه این دختر دست خورده توسط دیگران را چه کسی بعدا می آید بگیرد و با او ازدواج دائم داشته باشد؟! آیا چه کسی راضی است با دخترش، دیگران کلاس همسرداری راه بیاندازند و بعد از آن کلاس که فارغ التحصیل شدند دختر را رها کنند بروند سراغ زندگی اشان؟! و حتما نوبت بقیه است که بیایند در کلاس همسرداری آن دختر ثبت نام کنند. این که همان هرزگی است! حتما دختر هم چون بکارتش ازاله نشده است نیازمند به عده ندارد و می تواند در یک روز ارتباطات مختلفی را با دیگران داشته باشد. خب شما بفرمایید با این پیشنهاد درخشانتان چیزی جز هرزگی را ترویج داده اید.
بجای این حرفهای غیر کارشناسی باید فرزندانمان را اهل ورع بار بیاوریم زیرا که فرمود: بهترین کمک به حفظ دین ورع است و ورع به معنای بهداشت گناه است. هر گناهی مقدماتی دارد، گناهان جنسی نیز مقدماتی دارند. بهداشت جنسی را باید به فرزندانمان بیاموزیم تا بتوانند براحتی از خان بلوغ بگذرند. بارها و بارها من در برخورد با نوجوانان توانسته ام در عبور دادن نوجوانان از خان بلوغ موفق باشم!
ما همه مقدمات گناه را آزاد می گذاریم بعد که آتش شهوت در نوجوان شعله کشید می گوییم خب الان دیگر چاره ای نیست آندو را با هم محرم کنیم تا دیگر گناهی اتفاق نیافتد خیال می کنیم همه آنها که گناهان جنسی مرتکب می شوند مجرد هستند!!
چه بسیار از آنها که متأهل هستند هنوز به استمناء خود ادامه می دهند. چه بسیاری دیگر که هنوز چشمانشان بدنبال ناموس دیگران است و چه بسیار زنان شوهردار که بدنبال پسران مجرد هستند و ...
باید قبل از ارضاء مشروع جنسی فرد تمرین تقوا کند که اگر اینکار را نکرد ازدواج از هر نوعش نمی تواند او را نسبت به دینش پایبند سازد

سلام
ارهمه ی دوستانی که نظر دادن ممنون
چندتا مطلب وجود داره
اول باید بگم برای خودِمن هم مسئله ی اردواج موقت سخت و سنگینه ،اما به عنوان یک شیعه و بنده ی خدا میدانم که همه ی دستورات الهی حکمت و فلسفه ای داره و البته قبولشون دارم
دوم اینکه دختر پسرهایی که مقید به شرع نیستن که تکلیفشون معلومه و این طرحها در هر شرایطی به دردشون نمیخوره
سوم اینکه دختر پسرهایی که به شرع مقید هستن هم عده ای از آنها خب یا شرایط ازدواج دارن یا در این ضمینه خیلی دغدغه ای ندارن و به قول دوستان عفت پیشه میکنن.
میمونه بقیه جوونایی که مقید هستن و نیازهای عاطفی و ... بهشون فشار آورده و البته دارن عفت هم پیشه میکنن و دیگه یا کم آوردن یا در خطر گناه هستن
لطفا به تاپیکهای دیگه با این موضوعات که به مسایل این چنین جوانان ربط داره سربزنین و سوالات وفشارها و مشکلات و دغدغه های مطرح شده رو بخونین !!!!
قابل توجه دوستان : همه یا اکثر تاپیکهایی که در این موضوعات مطرح شده توسط "جوونهای مقید به شرع" هست و یا حداقل اینکه دوست دارن از حدود شرعی پا را فراتر نذارن .

برای اینها باید چکار کرد؟؟؟؟ :vamonde: :god:
برای جوونهایی که مقید به مسایل شرع هستن ،موقعیت ازدواج ندارن، خودشونو کنترل میکنن و عفت پیشه کردن، فیلمهای مبتذل و ماهواره و ... نگاه نمیکنن وهزار تا چیز دیگه رو رعایت میکنن ونیازها بهشون فشار آورده و احیانا در معرض خطر و یا گناه قرار دارن ؟؟؟؟!!!!!!
((البته سوءتفاهم نشه خودمو نمیگما،دیدم که میگم.))

اگر با ازدواج موقت مخالفین پس باید چیکار کرد ؟؟؟ :Narahat az: :offlow:
انتقاد کردن و همه چیز رو زیر سوال بردن خیلی راحته . :Sokhan: :kafkaf:

لطفا راهکار ، راهکار ،راهکار بدین؟؟؟ :Gig: :Moshtagh:

با سلام.
موضوع جالبیه.
فقط خواهش میکنم پای کارشناسان رو هم به این تایپیک باز کنید تا بهتر به نتیجه برسید.
جدل نکنید.

بنظر من اسلام اگر حکمی داده همه شرایط رو در نظر گرفته.ویا اجرای حکم در مورد کسی باتوجه به شرایط خاصی هست.مثلا وقتی میفرماید 4 همسر دائم ،شرایطش رو هم گفته و اگر کسی این اصول و شرایط رو رعایت نکرد حق گرفتن 4 زن رو نداره.
حال مطمئن هستم برای ازدواج موقت هم اصولی رو داره پس لطفا بیشتر تحقیق کنید.

موفق باشید.

[="Tahoma"][="Magenta"]

مسافر زمان;246273 نوشت:
یعنی اگر یه دختری صیغه شده باشه و بعد مثلا 2ماه جدا شده باشه و بگه که روابطی هم داشته آیا حاضرید باز ...

لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

بسم الله الرحمن الرحیم

بله

چه دلیلی داره راضی نباشم(البته به شرایطم بستگی داره)

به نظر شما زنا و نکاح با هم فرق نداره؟

یا شراب و آب؟

مسافر زمان;246273 نوشت:
صرف خوندن چند جمله حالا جدیدا بدون اذن پدر و حالت اجبارووو که نشد که

حواستون باشه

ایشان به یک حکم مرجع استناد کردند:Gol:

به صرف چند جمله نیست

ازدواج عهد وپیمانه

که عهد با یک جمله بسته میشه:Gol:

مسافر زمان;246273 نوشت:
اینطوری باشه چرا باید گیر بدیم به دختر و پسرای که دزدکی دوست می شن؟

این دو معقوله کاملا از هم جدا است!!

فکر نکنم تفاوت های آشکار ان برای شما پنهان باشه:Gol:

امیدوارم کارشناسان فقه هم سری بزنند و توضیح بدهند

که این کارشون از نظر فقهی چطور بوده؟[/]

من با صحبت های sar1343 کاملا موافق هستم
از نظر من فشاری که ازش صحبت می شه کاملا راه حل خاص خودش رو داره
همه چیز که به ارضای جنسی نمی شه،پس ارضای عاطفی،ارضای روانی،ارضای محبت،ارضای عشق طرفین چی می شه؟آیا اینا رو هم می شه با صیغه موقت از بین برد؟درصد آمار طلاقی که هست پیش زمینه هاش اینا هستن که خودشون رو در نیاز جنسی هویدا می کنن
از نظر من باید مشکل رو قبل از اینکه به این جاها برسه حل کرد
زمانی که به فرد اونقدر فشار اومد موقع حل مشکل نیس بلکه موقع حل مشکل از ابتدا هستش
نیاز جنسی فقط جنسی نیس باور بفرمایید90درصدش حالت روانی داره من رو بسیاری این موارد رو کار کردم و واقعا به نتیجه هم رسیدن

دوست بسیار عزیزم کبوتر حرم الزهرا مطمعنا هر دختری تو طول زندگیش خواستگارهای زیادی داره همه مساله ها هم که نیاز جنسی نیس از نظرمن و از نظر خود من با روحیاتی که دارم نمی تونم خودم رو متقاعد کنم با دختری که مثلا 2ماه صیغه بوده یا با چند نفر صیغه شده ،ازدواج کامل داشته باشم برای من حتی اگر با اذن پدر هم بوده باشه این واسم سخته که مثلا همسر آینده من قبلا با یکی دیگه....(توجه کنین نمی گم گناه کرده)
این نظر من و خیلی از دوستام هست
در ثانی زندگی رو خیلی با اهمیت تر از نیاز جنسی می بینم و معتقدم نیازهای عاطفی نیازهای عشقی نیازهای محبتی نیازهای ذهنی ،نیاز به رشد و متعالی،و از همه مهمتر نیازهای روانی خیلی مهم تر هستن و این پیش زمینه ها هستن که یه نیاز جنسی رو درست می کنن
مثل این می مونه که شما یه مساله ریاضی رو بخواین حل کنین که این مساله نیاز به تمام مراحل داره و با جزییترین موارد رو حل کنین تا به جواب برسین
حالا یه فرمول کنکوری بدن که 50درصد جواب می ده شما بچسبین به همین فرمول کنکوری و راه حل اصلی رو فراموش کنین بعد مدتی که نتونستین همه مساله ها رو حل کنین تقصیر رو به فرمول می دین و از همه مساله های این دست متنفر می شید چون نمی تونین همیشه به جواب برسین
توجه کنین این نظر شخص من هست و ممکنه با نظریات شما که دارای تفکر و عقل متفاوت هستین تفاوت داشته باشه

سلام.
قبلا گفتم. باز هم می گم. این کار و این طرح منافات با حکم اسلام داره. حکم اسلام اصلا اینی که شما گفتین نیست. این یعنی ترویج هرزگی در کشور. یعنی عادی کردن این فضا. به فرض محال فکر کنیم که این حکم اسلام باشه و کاملا شرعی(استغفر الله) فکر می کنین این تا کی می مونه و همه مقید می مونن. خیلی سریع می بینین که کر از دست ما خارج شده و هرزگی وارد شده که نمی تونیم بین خودمون و جامعه غرب وجه تمایزی پیدا کنیم. یه کم آینده نگری نیازه. تو این روش حواستون نیست که دختر رو نابود می کنیم. نابودی دختر بقه این معنی نیست که از بین برن. یعنی شخصیتشون عوض می شه و پایبندی اونا شدیدا کم می شه. یه کم فکر کنین که زن مسلمان نماد عفت و پاکدامنیه. با این اوضاع چی می شه؟ چه جوی حاکم می شه.؟
ازدواج موقت حکم دارو داره که دکتر برای بعضی بیماری ها تجویز می کنه. نه این که برای پیشگیری باشه؟ انگاری که شما سرما نخوردی. قرص سرماخوردگی می خورین تا سرما نخورین. یه کم دقت کنین می زنه سیستم بدن رو مختل می کنه. یه کم فکر نیازه که به جواب این موضوع برسیم. روانشناسی تو احکام اسلام سایه افکنده. روانشناسی می تونه جواب سوالات رو بده.
وظیفه جوون هم مشخصه. ماه رمضونه و غذا خوردن تال افطار ممنوع. افطار که شد بسم الله بگو با یاد خدا روزتو باز کن. البته اگه بیماری داشتی می تونی روزه نگیری. این حرف اسلامه. وظیفه جوان.
برای جوان های خود شرایط ازدواج را فراهم کنید که خدا آنها را با لطف خود بی نیاز می سازد. اگر شرایط ازدواج را ندارید عفت پیشه کنید.

[="Tahoma"][="Magenta"]

hush dragon;246477 نوشت:
قبلا گفتم. باز هم می گم. این کار و این طرح منافات با حکم اسلام داره. حکم اسلام اصلا اینی که شما گفتین نیست. این یعنی ترویج هرزگی در کشور. یعنی عادی کردن این فضا. به فرض محال فکر کنیم که این حکم اسلام باشه و کاملا شرعی(استغفر الله) فکر می کنین این تا کی می مونه و همه مقید می مونن. خیلی سریع می بینین که کر از دست ما خارج شده و هرزگی وارد شده که نمی تونیم بین خودمون و جامعه غرب وجه تمایزی پیدا کنیم. یه کم آینده نگری نیازه. تو این روش حواستون نیست که دختر رو نابود می کنیم. نابودی دختر بقه این معنی نیست که از بین برن. یعنی شخصیتشون عوض می شه و پایبندی اونا شدیدا کم می شه. یه کم فکر کنین که زن مسلمان نماد عفت و پاکدامنیه. با این اوضاع چی می شه؟ چه جوی حاکم می شه.؟

سلام

می دونید چیه

فکر کنم حکم ازدواج موقت در وقت ضرورته که ضرورت رو هم خود مرد و زن تشخیص می دهند

و کسی نمی تونه بگه هرزگی و...

ما بهتره بجای این فکر به ائمه و سیره انها نگاه کنیم

به نظرتون چرا ائمه اینهمه زن داشتند؟

یعنی همشون دائمی بودند؟

ما گه می دونیم 4 تا بیشتر دائمی نیست!!

مگر حکم برای بزرگواران فرق کند!:Gig::Gol:

hush dragon;246477 نوشت:
ازدواج موقت حکم دارو داره که دکتر برای بعضی بیماری ها تجویز می کنه. نه این که برای پیشگیری باشه؟ انگاری که شما سرما نخوردی. قرص سرماخوردگی می خورین تا سرما نخورین. یه کم دقت کنین می زنه سیستم بدن رو مختل می کنه. یه کم فکر نیازه که به جواب این موضوع برسیم. روانشناسی تو احکام اسلام سایه افکنده. روانشناسی می تونه جواب سوالات رو بده.

می دونید نظرم چیه؟

اینکه با جمله پایینی که نقل می کنم سخنتون تناقض داره

hush dragon;246477 نوشت:
اگر شرایط ازدواج را ندارید عفت پیشه کنید.

ما هم داریم در مورد ازدواج صحبت می کنیم

نه زنا!!!

صیغه هم ازدواجه اما محدود!!

برای اینکه عفت حفظ بشه

برداشت اینگونه است که دکتر بگه اگر سردرد داری اینو بخور نه خب لازم نیست!!

بعد یکی بیاد بگه ار سر درد هم داشتی نخور!!!

دوست من این دیدیکه به چشم هرزگی نگاه می کنید غلطه:Gol:[/]

سلام
من فکر میکنم اگه بحث به این منوال پیش بره به نتیجه ای نمیرسه
متاسفانه این چندمین تاپیکه که درمورد یه موضوع اصولی ، بحث به نتیجه نمیرسه و
بازهم متاسفانه همه حرف خودشونو میزنن :Narahat az:

البته کمی هم حق میدم چون سالیان سال علما و کارشناسا هم نتونستن به یه نظر واحد برسن و هرکسی یه نظری در این ضمینه داشته .

انشاءلله خدافرج رو نزدیک کنه و آقامون زودتر بیاد تا فهممون از دین کامل بشه

الهم عجل لولیک الفرج :Doaa:

موفق باشبد :bastan: :Gol::Gol:

کبوتر حرم الزهرا;246487 نوشت:

ما بهتره بجای این فکر به ائمه و سیره انها نگاه کنیم

به نظرتون چرا ائمه اینهمه زن داشتند؟

یعنی همشون دائمی بودند؟

ما گه می دونیم 4 تا بیشتر دائمی نیست!!

مگر حکم برای بزرگواران فرق کند!:Gig::Gol:

دوست عزیز شما بعضی مردهای مانکن پرست امروزی رو با ائمه مقایسه می کنید:Moteajeb!: :Moteajeb!: :Moteajeb!:

خوده خدا توی قران گفته در صورتی که بتونید عدالت رو به طور دقیق از تمامی جنبه ها رعایت کنید میتونید تا 4 تا زن دائم بگیرید در ادامه همون ایه هم لفظ لن رو اورده یعنی هرگز نمی توانید یعنی هرگز نمی توانید این عدالت رو رعایت کنید ائمه معصوم بودن مردهای امروزی چی؟؟

البته به گفته دوستان n تا زن داشتن جزو فطرت اقایون هست!!! اما خانم ها چه توی این دنیا چه توی اون دنیا باید به یکی بسنده کنند چون بازم توی فطرتشونه !!!!!!!!!

بعلاوه شاید شما حاضر باشی با کسی که قبلا صیغه کسی بوده و ارتباط جنسی داشته ازدواج کنی اما 99/99 درصد پسران امروزی حاضر نمی شوند الان دختره هیچ عیبی نداره با کسی هم نبوده و.... بازم مونده هرکی میاد واسه دختره ناز هم میکنه اونوقت شما میگوید بروند صیغه بشوند مدت شم که تموم شد نخود نخود هر کی رود خانه خود:Khandidan!::khaneh:

سلام
یه چیزی بگم در مورد مثال دارو؟... اول اینکه منم با این حکم هنوز کنار نیومدم و درست برام جا نیوفتاده ولی هم قبولش دارم هم واقعا شرایطی هست که بهش نیاز باشه ولی بدون دید جنسی و مسائل غریزی و رفع نیاز
فقط میخوام بگم قرص سرماخوردگی کمه... بذارین بهش بگیم عمل جراحی... یا چه میدنم پیوند عضو یا حتی اصلا قطع عضو... میخوام خاص بودن شرایطش رو بگم... تصمیم گیری ساده ای نیست ولی خیلی ها طوری در موردش صحبت میکنن که انگار بری به طرف بگی چی شده؟... سرت درد میکنه؟... تب داری؟... چرا خودتو اذیت میکنی بیا این جوری خودتو راحت کن... یا مثلا پدر مادر به بچه شون بگن چرا گرفته ای؟... بگه یه دختر خوشگل دیدم... اصلا چرا این جوری... بگه یه ماشین عروس دیدم... یه نگاه به داماد کردم... آه از نهادم بلند شد و به این فکر کردم یعنی ممکنه منم داماد شم... اونام بگن چرا معطلی پاشو لباساتو بپوش . . .

قبلا جایی گفتم بازم میگم... صدای داد دلسوزانم رو کسی نمیشنوه ولی خوب من از سر درد میگم... از سر اینکه میدونم آخر عاقبتش چیه
جوونا... بزرگترا... مسئولا... من یه پسرم... مجردم... مثل هر پسری روزایی بوده که بهم فشار هم اومده... ولی دارم جدی میگم که اگه پسری به دختری دست رسی پیدا کرد... اگه پسری تونست نیازشو چه حرام چه حلال پاسخ بده... دیگه عمرا زیر بار ازدواج دائم نمیره که نمیره که نمیره... هی نگین مقدمه بشه برای ازدواج دائم یا طرف همسرداری یاد بگیره... بابا دیگه همسری در کار نخواهد بود که بخواد همسرداری کنه... پسری که جواب نیازشو پیدا کرد دیگه پیداش کرده دیگه... وقتی نیازی و فشاری نباشه حرکتی هم نیست... کسی نمیگه ازدواج فقط رفع این نیازاست... ولی بخاطر آرامشی که توی نفس پاسخ دادن به این نیاز هست طرف حتما تا مدت ها دور بقیه چیزا رو خط میکشه چون اونا فشار ندارن
کاش کمی برای اولین بودن حرمت قائل میشدیم... کاش میفهمیدیم عشق اول یعنی چی... رابطه ی اول یعنی چی... خیال نکنین همسر موقت موقته... نخیر... اتفاقا دائمه دائمه... اولین ها هرگز فراموش نمیشن... هرگز... چه حلال چه حرام... خیال میکنین زندگی که بعد از تجربه ی سال ها بخواد شروع بشه با اونی که تازه میخواد با همسرش تجربه کسب کنه یکی میشه؟

یه شعر هست که میگه شب زفاف کم از پادشاهی نیست... اگر پسر را پدر کند داماد
شاید اولش حس کنیم یکم بی ادبی هست ولی من طوری به این شعر رسیدم که برام مثل روز روشن و حقیقته و میشه گفت با همه وجودم قبولش دارم

آخر کلام اینکه آره ازدواج موقت با دید و قصد جنسی هم حلال خدا هست... ولی شرایطی داره... مثل یه دارو که باید دید عوارضش چطوره... نه اینکه تا طرف گفت سرم درد میکنه براش نسخه ی مرفین تجویز کنیم... چون ممکنه حتی کشنده باشه

sar1343;246342 نوشت:
من به شدت مخالف با این پاسخ هستم کسی این پاسخ را قبول می کند که متوجه آثار روانی بسیار مهلک این روش نیست.

آثار روانی مدل بنده ضرر هایش به مراتب از دوستی هایی که بین دختر وپسر ها همه گیر شده کمتر است.دلایلش را هم قبلا عرض کرده ام.شما هم احتمالا خیال می کنید زمان جوانی خودتان است که دوستی دختر و پسر قبیح بود.آقای روح بخش الآن متاسفانه قبح این گناه ریخته است.

sar1343;246342 نوشت:
تازه اگر به فتوای بعضی که نکاح معاطااتی را قبول دارند و اجرای صیغه عقد را لازم نمی دانند و صرف رضایت را کافی می دانند که همین حداقل تفاوت هم از بین می رود!!

مراجع محترم،آقایان خمینی،خامنه ای،فاضل،مکارم،سیستانی،بهجت،صافی،وحید و نوری و تبریزی هیچ کدام نکاح معاطاتی را چه در دائم چه موقت قبول ندارند.حتما آقای صانعی چنین فتوایی داده اند!

sar1343;246342 نوشت:
لذا او را رها نموده و به فرد دیگری بصورت دائم ازدواج کند!!
sar1343;246342 نوشت:
این که میشود همان سبک غربی تنها جمله متعت و قبلت را آنها نخواندند و این خوانده است!
sar1343;246342 نوشت:
مگر اسلام مشکلش با روش غربی سر دو کلمه عربی است؟!! یعنی اسلام اینقدر سطحی و بی عمق است؟!! آیا اینگونه باید اسلام را حلال مشکلات معرفی بنماییم؟!! این یعنی کارشناسی!!
مسافر زمان;246464 نوشت:
همه چیز که به ارضای جنسی نمی شه،پس ارضای عاطفی،ارضای روانی،ارضای محبت،ارضای عشق طرفین چی می شه؟
sar1343;246342 نوشت:
بجای این حرفهای غیر کارشناسی باید فرزندانمان را اهل ورع بار بیاوری

sar1343;246342 نوشت:
خب شما بفرمایید با این پیشنهاد درخشانتان چیزی جز هرزگی را ترویج داده اید.

بله!این دو کلمه ی عربی باعث می شود پسر دختر را همسر خود به حساب آورد و بالعکس.تعهد دو همسر نسبت به هم بیشتر است یا دو دوست؟ عقد موقت هم مهریه دارد هم طبق نظر اکثر مراجع نیاز به اذن پدر ولی رابطه ی دوستی در غرب به هیچ کدام احتیاجی ندارد. ضمنا تمامی احکام عقد دائم(به جز ارث به همسر و نفقه و لزوم تمکین زن) را دارد.دختر نمی تواند همزمان با چند پسر رفیق شرعی باشد(که در غرب این اتفاق می افتد.)
هم چنین عقد موقت عده دارد. حتی اگر نزدیکی نکرده باشند. یعنی بعد از پایان صیغه پسر می گذارد می رود.اما بالاخره حیوون که نیس.دلتنگ می شود.اصلا خود شما وقتی چند وقت رفیق جنس موافقتان را نبینید دلتنگ نمی شوید؟! حالا چه برسد به جنس مخالف اون جوون.
شما بزرگتر ها چرا فکر میکنید ما جوان ها هیچ احساس عاطفی نداریم و فقط به فکر رفع نیاز جنسی هستیم؟ جسارتا اگر پسر خود شما احساس نیاز به ازدواج کند و بگوید شرایط دائم را ندارد و می خواهد با کسی که می شناسد موقت ازدواج کند تا نیازش برطرف شود شما به او میگویید:«تو فقط به فکر نیاز جنسی هستی .ورع پیشه کن.»؟ به نظر شما چنین جوانی می تواند این کار را بکند؟ اگر فقط نیاز جنسی بود می توانست ولی عاطفی هم هست! به خدا عاطفی هم هست! چرا شما ما رو حیوونایی فرض می کنید که فقط به فکر نیاز های جنسی شونن؟
شما که خودتان روحانی هستید و حتما تفسیر آیه ی 24 نساء را از نمونه خوانده اید.در آنجا آقای مکارم به زیبایی فواید ازدواج موقت را توضیح داده و به کسانی که این نوع ازدواج را با فحشا یکی می دانند جواب داده.و آن را به عنوان یکی از بهترین راه ها برای جوانان که سن ازدواجشان بالاست معرفی کرده.

تذکر:لازم به ذکر است که من تبصره ای به این تفسیر اضافه کردم که پسر و دختری میتوانند این گونه با نظارت خانواده ها رابطه ی شرعی داشته باشند. و از کارشناسان نظر خواستم.الآن می بینم شما مخالفید. حرف شما متین ولی اجازه می دهید با استدلال های شما قانع نشم؟!!

ضمنا هی حرف های تکراری رو که قبلا جوابشو دادم غرغره نکنید! لطفا در مقابل جواب هام استدلال بیارید نه مقابل حرفایی که قبلا زده م.

sar1343;246342 نوشت:
تازه این دختر دست خورده توسط دیگران را چه کسی بعدا می آید بگیرد و با او ازدواج دائم داشته باشد؟!

لزوما دست خورده نیست! می تواند باکره بماند. شما که در احکام باید استاد باشید.

sar1343;246342 نوشت:
حتما دختر هم چون بکارتش ازاله نشده است نیازمند به عده ندارد و می تواند در یک روز ارتباطات مختلفی را با دیگران داشته باشد.

در ازدواج دائم اگر نزدیکی هم نکرده باشند،باز هم زن باید عده نگه دارد.
می دانیم تمام احکام ازدواج دائم و موقت به جز مواردی که ذکر رفت،مثل هم است.
پس در ازدواج موقت نیز اگر زن و شوهر نزدیکی نکنند،زن باید عده نگه دارد.
اگر اشتباه می گویم مرا با سند و مدرک قانع کنید
sar1343;246342 نوشت:
باید قبل از ارضاء مشروع جنسی فرد تمرین تقوا کند که اگر اینکار را نکرد ازدواج از هر نوعش نمی تواند او را نسبت به دینش پایبند سازد

من هم با این قمست از نظر شما موافقم و اگر مدلی که عرض کردم را به درستی و با فرهنگ سازی و شعورسازی لازم در جامعه ترویج نکنیم، آثاری به مراتب بدتر به وجود می آید.لطفا فقط در مورد اصل مدل بحث کنید و اگر راهی دیگر و بهتر سراغ دارید،بفرمایید.

با سلام
این طرحی که پیشنهاد شده جالبه

این طرح جالبه چون:
1.به جای راه کج رفتن اینطوری پایبند به یه سری اصول میشن.
چون به نظرم اونایی که با هم دوست میشن قضیه آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب، میشه و راحت تر میتونن گناههای بیشتری تو این دوستی مرتکب شن.چون اولش که اصلاً با گناه و خلاف شرع شروع شده. ولی تو این حالت بهتره

2.از طرفی چه پسر چه دختر تنهایی براشون آزار دهنده است. و دوست دارن با یکی باشن.برا همین به سمت دوستی کشیده میشن.اما اینطوری گناهی مرتکب نشدن.

3.البته این روش موقعی خوبه که حد و حدود رعایت بشه.مثلاً چطور که دو تا دختر یا پسر با هم دوست هستن باشه.شوخی و با هم بودن و صحبت کردن و بیرون رفتن... اینطوری خیلی راحت بدون گناه

اما معایبش:
1.دوستی چه شرعی چه غیر شرعی خیلی راهکار مزخرفیه چون اصلاً تعهدی وجود نداره.راحت میتونن خیانت کنن(هر دو طرف).مثلاً پسره ببینه از یکی دیگه خوشش اومد.راحت بگه ما نیستیم جدایی بره سراغ یکی دیگه!!!!!

اونموقع:2.دختر بیچاره 4 ماه که سهله 4 سال طول میکشه تا بتونه اون خیانتو فراموش کنه!!!!

3. دختری هم که این مدلی ضربه روحی وارد میشه برای التیام زخماش و ناراحتی هاش، خدا میدونه به چه راهایی ممکنه کشیده بشه (اینا رو آسیب شناسای اجتماعی و روانشناسا بهتر میدونن)یا در خوشبینانه ترین حالت با وضع افسردگی چند سال از عمرش الکی و بیهوده تلف شه!!!

4.این مطلب و تو یه مقاله طنز خوندم:
وقتي يک دختر اعتراف مي کند که بدون تونمي تواند زندگي کند يعني تصميم گرفته که تو تمام آينده اش باشي
اما وقتي يک پسر اعتراف مي کند که بدون تو نمي تواند زندگي کند
تصميم شو گرفته که تورو اقلا واسه يه هفته داشته باشه

این طنزه ولی واقعیته.عشق و علاقه دختر با عشق و علاقه پسر تومنی هزار تومن فرق داره.
دختره وقتی به پسری علاقمند میشه دیگه دنیا بی خیال و فقط اون پسره.هرکار میکنه.
اما پسره خیلی معذرت میخوام، فقط به فکر برآورده شدن نیازاشه!!!
اصلاً به ندرت پیش میاد پسری با وفا باشه:Cheshmak:

5.اما یه نکته دیگه.پسرا که نیازاشون برطرف شد دیگه به فکر ازدواج نخواهند بود!!!!
اونموقع دیگه وضع جامعه واقعاً دیدنیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو جامعه به دقت نگاه کنید!!
پسرایی هستن که هیچ کمبود مالی و قیافه و کار و...برای تشکیل زندگی ندارن!!!
اما چون دوست دختر براشون پره(براشون فرق نمیکنه شرعی هم باشه باز همین منوال خواهد بود) اصلاً به فکر ازدواج نمیفتن!!!!چون نیازاشون داره برطرف میشه.دم به دیقه با یه مدل خاص هستن!!!خود پسرا اینو میگن!!!!!!!!!
بدبختی اینجاس که دخترا هم با این وضعیت دارن کنار میان و افتادن تو خط تنوع طلبی
شعارشونم اینه:وقتی ازدواج کنیم عشقمون تموم میشه!!!

6.پسرایی هم که شرایط مساعد ازدواج ندارن دیگه خیلی در تلاش برای داشتن شغل مناسب و فراهم کردن شرایط تشکیل خانواده نخواهند بود.این راه براشون راحت تره!!!

اینطوری عملاً جای همه موارد خوبی مثل تشکیل خانواده، تلاش برای آینده، امید، از همه مهم تر عشق و علاقه واقعی داره با هوس پر میشه!!!!!!!!!!اینم یعنی افتضاح
الان حداقل یه درصدی از جامعه به این دوستی ها رضایت نشون نمیدن!با این وضع تشویق میکنیم یه عده که پایبندن اونا هم به صورت شرعی بیان قاطی بقیه بشن

7.توی دین اینهمه تمرین برای تقوی داریم.یه نمونش روزه...برای اینکه یادبگیریم هرچی دلمون خواست نباید انجام بدیم.یعنی یاد بگیریم عقل دکور نیست و بیایم همش از دلمون کمک بگیریم.تصمیم گیرنده اصلی باید عقل و منطقمون باشه.با این روش تصمیم گیرنده دلمونه.خوشمون اومد پیشنهاد دوستی، ازدواج موقت، دلمونو زد خدافظ؟؟؟!!!!!!!
ازدواج دائم بخاطر پیشگیری از ضربه هابه هر دو طرفه.پسری یا دختری که ازدواج دائم داره حداقل میدونه باید چشمش دنبال نامحرم نباشه!!چون عاقبتش براش ناخوشاینده!!!

8.البته خیات و ترک کردن دختر هم پسر و کلی داغون میکنه!!!!
ببینه دختره امروز باهاشه فردا بگه من نمیخوامت ببینه رفت با یکی دیگه!!!!
فکر کنم این شکلی بشن:aatash:
یا اصلاً خیلی ساده بگه من ازت خوشم نمیاد و نمیخوامت...آخر و عاقبت میرسه به کلانتری:khandeh!:

ازدواج چون تعهده جلوی خیلی مسائلو بهتر میشه گرفت
ازدواج دائم و امضای سند ازدواج مثل قرارداد بستنه!!!!!!
شما راضی میشید با کسی بر سر بزرگترین سرمایه و داراییتون با امضای سند و مدرکی موقتی و خیلی کم ارزش، شریک بشید؟؟؟؟!!!!!!!!!
بزرگترین سرمایه دختر پاکی و آبروشه بیاد با یه ازدواج موقت همه ضررا رو به جون بخره؟؟؟؟؟
اصلاً عقلانی نیست!!!!!!!!!!!همین دوستی ها هم واقعاً بی منطقیه

به جای اینکه بیان این مدل ازدواج و فرهنگ سازی کنن، همون وقت و بذارن و ازدواج دائم رو فرهنگ سازی کنن!!!موانع و بردارن!!!

خوشحام که بالاخره یه نفر یه تحلیل درست و حسابی کرد طرحمو!

سلام
دوست عزیز این عمل قرار دادن پنبه کنار آتش است شما قید کنید و تعهد دهید که این آتش به پنبه کار ندارد غیر ممکن است دو نفر محرم هم باشند و نزدیکی صورت نگیرد
یک سوال چرا الان توجیح برای این کار چرا راهی برای ازدواج دائم و تشکیل بنیان خانواده صورت نگیرد؟
یک زن صیغه ای به غیر از این که خود از حقوق قانونی مثل ارث محروم میشود هیچ فرزند او هم همین مشکل را خواهد داشت و این امر بیشتر برای خانمهای بیوه است نه برای یک دختر باکره......

کبوتر حرم الزهرا;246487 نوشت:
[="tahoma"][="magenta"]

می دونید نظرم چیه؟

اینکه با جمله پایینی که نقل می کنم سخنتون تناقض داره

:gol:

[/][/]

سلام. خوشحالم که نظرات منو هم نقد می کنین. اما حرفتون جالبه. آخه هیچ کدوم از اونا حرف من نبود که بگین با هم در تناقضه. عفت پیشه کردن آیه قرآنه و حکم دارو دیدگگاه شهید مطهری در کتاب حقوق زن در اسلام.
در ضمن ظاهرا من منظورم رو بد رسوندم که شما اینطور برداشت کردین. آخه اونا اصلا تضادی با هم ندارن.
قرآن می فرماید اگه شرایط ازدواج نداشتید عفت پیشه کنید.
شهید مطهری هم اومد تا جایگاه ازدواج موقت رو در دین تبیین کنه که جواب محکمی هم به اهل تسنن بود. اونها به این یه استناد می کنن که استاد مطهری مثال غذا رو آورد. عفت پیشه کردن مثل ماه رمضون می مونه که غذا نباید بخوری. اما گاهی بعضیا مریض می شن که می شه روزه رو شکست. اینجا جایگاه ازدواج موقت تبیین می شه. چون اگه ازدواج موقت نباشه اون شخص به گناه می افته. برای جلوگیری از این بی بند و باری ازدواج موقت وارد عرصه می شه. هیچ تضادی وجود نداره. اما این تفکر اشتباهه که بگیم چون جوون نیز جنسی سرکش داره باید ازدواج موقت بکنه. خوب مشخصه که با روزه گرفتن آدم گرسنش می شه. فقط وقتی می شه روزه رو شکست که تحمل شخص تموم بشه در حدی که با نخوردن ضرری به اون می رسه یا به واسطه یک بیماری خاص باید بخوره. ازدواج موقت هم دقیقا حکم همینو داره. بازم می گم که یه کمی تفکر...

ره نما;246590 نوشت:
خوشحام که بالاخره یه نفر یه تحلیل درست و حسابی کرد طرحمو!

سلام. چقدر آدم جالبی هستی تو برادر من.
آخه این حرفاییه که ما از اول گفتیم. اما خودم هم قبول دارم که شیوه این کاربر بهتر بود برای نقد. شیوه ای که همیشه پدرم بهم می گه اینطوری کار کن اما کو گوش شنوا.
این کاربر محترم که فکر کنم خانم باشه از شیوه مناسبی استفاده کرد. من هم تبریک می گم بهشون چون نتیجش رو دیدم. زنده باد تبریز

برای راهکار هم باید بگم که به جای این که طبق گفته دوستمون جناب ره نما بیایم و فرهنگ ازدواج موقت رو جا بندازیم که هم زمان بسیار زیادی می خواد و هم هزینه زیادی تازه باید در برابر تفکر های متضاد هم ایستاد و فشار های سیاسی که بماند باید خطر عدم تعهد جوونا رو که به خاطر ابزار الکترونیکی به وجود اومد به جون خرید بهتره بیایم و فرهنگ حسنه ازدواج جوونا رو جا بندازیم و همه برادرانه کمک کنیم جوونا برن رو خونه زندگیشون. شرایط رو سخت نکنیم که جوون نزدیک ازدواج نشه. حاجی ها به فکر دوباره حج رفتن نباشن و جاش کمک کنن دو تا جوون سر و سامون بگیرن. مهر خانم ها بیاد پایین. دولت همت کنه و با وجود این همه سختی صنایع رو گسترش بده تا جوونا بی کار نباشن. جوونا همت کنن و به چارتا کاغذ پاره که اسمشو گذاشتن مدرک کارشناسی اکتفا نکنن و مهارت کسب کنن. همه مردم وارد عمل شن و شیادی رو کنار بزارن. بیاین ترسیم مدینه ای رو داشته باشیم که اسلام به فکر اون بود. بیایم و با هم دوست باشیم و برادر.
فکر کنم این فرهنگ سازی راحت تر و کم هزینه تر باشه تا اون یکی. عام جامعه هم پذیرا هستن اما تو مرحله اجرا کم میارن. یه کم همت کنیم. درسته که این فرهنگ همه گیر نمی شه اما همین که اکثرا به این سمت برن مشکل عمده جوونا حله.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ره نما;246590 نوشت:
خوشحام که بالاخره یه نفر یه تحلیل درست و حسابی کرد طرحمو!

موافقم ،واقعا !!!!
خدا زیادشون کنه :Moteajeb!::Kaf:

بازهم دو نفري كه با شرط عدم نزديكي ازدواج موقت مي‌كنند به احتمال زياد مي‌توانند جلوي خودشان را بگيرند و نزديكي نكنند ولي آيا ميتوانند روابط ديگر نداشته باشند؟ به نظر من كه عمرا"!! مگر اين كه خيلي زياد الكي(!!!!!!!) مذهبي باشند.
حالا در طرح شما (آقاي ره نما) آيا دختر و پسر مي‌توانند تماس فيزيكي(نه جنسي) داشته باشند؟
در اين صورت اگر ازدواج موقت بهم بخورد و افراد بخواهند از هم جدا شوند آيا آن روابط ،بعدا" مشكل ساز نيست؟
(بحث آبروريزي وسوءاستفاده و ...)
اگر من روزي بخواهم ازدواج دائم انجام دهم و بشنوم كسي كه مي‌خواهد همسرم شود قبلا" از همين ازدواج موقتايي كه شما مي‌گي كرده و بعد جدا شده تكليفم چيست؟شايد نخوام كسي قبلا" با همسرم رابطه‌ي فيزيكي برقرار كرده باشه.

hamidreza97;246806 نوشت:
بازهم دو نفري كه با شرط عدم نزديكي ازدواج موقت مي‌كنند به احتمال زياد مي‌توانند جلوي خودشان را بگيرند و نزديكي نكنند ولي آيا مي توانند هم ديگر را در آغوش نكشند؟ به نظر من كه عمرا"!! مگر اين كه خيلي زياد الكي(!!!!!!!) مذهبي باشند.
حالا در طرح شما (آقاي ره نما) آيا دختر و پسر مي‌توانند تماس فيزيكي(نه جنسي) داشته باشند؟

در توضیح المسائل آمده:
زنی که متعه می شود اگر در عقد شرط کند که شوهر با او نزدیکی نکندعقد و شرط او صحیح استو شوهر فقط می تواندلذت های دیگر از او ببرد،ولی اگر بعدا به نزدیکی راضی شود،شوهر می تواند با او نزدیکی کند.
یعنی امکان دارد دختر بعد از عقد موقت بکارتش را حفظ کند. اما روحش دست خورده شده است!

mahdiya;246585 نوشت:
اما معایبش:
1.دوستی چه شرعی چه غیر شرعی خیلی راهکار مزخرفیه چون اصلاً تعهدی وجود نداره.راحت میتونن خیانت کنن(هر دو طرف).مثلاً پسره ببینه از یکی دیگه خوشش اومد.راحت بگه ما نیستیم جدایی بره سراغ یکی دیگه!!!!!
اونموقع:2.دختر بیچاره 4 ماه که سهله 4 سال طول میکشه تا بتونه اون خیانتو فراموش کنه!!!!
3. دختری هم که این مدلی ضربه روحی وارد میشه برای التیام زخماش و ناراحتی هاش، خدا میدونه به چه راهایی ممکنه کشیده بشه (اینا رو آسیب شناسای اجتماعی و روانشناسا بهتر میدونن)یا در خوشبینانه ترین حالت با وضع افسردگی چند سال از عمرش الکی و بیهوده تلف شه!!!
4.این مطلب و تو یه مقاله طنز خوندم:
وقتي يک دختر اعتراف مي کند که بدون تونمي تواند زندگي کند يعني تصميم گرفته که تو تمام آينده اش باشي
اما وقتي يک پسر اعتراف مي کند که بدون تو نمي تواند زندگي کند
تصميم شو گرفته که تورو اقلا واسه يه هفته داشته باشه
این طنزه ولی واقعیته.عشق و علاقه دختر با عشق و علاقه پسر تومنی هزار تومن فرق داره.
دختره وقتی به پسری علاقمند میشه دیگه دنیا بی خیال و فقط اون پسره.هرکار میکنه.
اما پسره خیلی معذرت میخوام، فقط به فکر برآورده شدن نیازاشه!!!
اصلاً به ندرت پیش میاد پسری با وفا باشه
5.اما یه نکته دیگه.پسرا که نیازاشون برطرف شد دیگه به فکر ازدواج نخواهند بود!!!!
اونموقع دیگه وضع جامعه واقعاً دیدنیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو جامعه به دقت نگاه کنید!!
پسرایی هستن که هیچ کمبود مالی و قیافه و کار و...برای تشکیل زندگی ندارن!!!
اما چون دوست دختر براشون پره(براشون فرق نمیکنه شرعی هم باشه باز همین منوال خواهد بود) اصلاً به فکر ازدواج نمیفتن!!!!چون نیازاشون داره برطرف میشه.دم به دیقه با یه مدل خاص هستن!!!خود پسرا اینو میگن!!!!!!!!!
بدبختی اینجاس که دخترا هم با این وضعیت دارن کنار میان و افتادن تو خط تنوع طلبی
شعارشونم اینه:وقتی ازدواج کنیم عشقمون تموم میشه!!!
6.پسرایی هم که شرایط مساعد ازدواج ندارن دیگه خیلی در تلاش برای داشتن شغل مناسب و فراهم کردن شرایط تشکیل خانواده نخواهند بود.این راه براشون راحت تره!!!
اینطوری عملاً جای همه موارد خوبی مثل تشکیل خانواده، تلاش برای آینده، امید، از همه مهم تر عشق و علاقه واقعی داره با هوس پر میشه!!!!!!!!!!اینم یعنی افتضاح
الان حداقل یه درصدی از جامعه به این دوستی ها رضایت نشون نمیدن!با این وضع تشویق میکنیم یه عده که پایبندن اونا هم به صورت شرعی بیان قاطی بقیه بشن
7.توی دین اینهمه تمرین برای تقوی داریم.یه نمونش روزه...برای اینکه یادبگیریم هرچی دلمون خواست نباید انجام بدیم.یعنی یاد بگیریم عقل دکور نیست و بیایم همش از دلمون کمک بگیریم.تصمیم گیرنده اصلی باید عقل و منطقمون باشه.با این روش تصمیم گیرنده دلمونه.خوشمون اومد پیشنهاد دوستی، ازدواج موقت، دلمونو زد خدافظ؟؟؟!!!!!!!
ازدواج دائم بخاطر پیشگیری از ضربه هابه هر دو طرفه.پسری یا دختری که ازدواج دائم داره حداقل میدونه باید چشمش دنبال نامحرم نباشه!!چون عاقبتش براش ناخوشاینده!!!
8.البته خیات و ترک کردن دختر هم پسر و کلی داغون میکنه!!!!
ببینه دختره امروز باهاشه فردا بگه من نمیخوامت ببینه رفت با یکی دیگه!!!!
فکر کنم این شکلی بشن
یا اصلاً خیلی ساده بگه من ازت خوشم نمیاد و نمیخوامت...آخر و عاقبت میرسه به کلانتری
ازدواج چون تعهده جلوی خیلی مسائلو بهتر میشه گرفت
ازدواج دائم و امضای سند ازدواج مثل قرارداد بستنه!!!!!!
شما راضی میشید با کسی بر سر بزرگترین سرمایه و داراییتون با امضای سند و مدرکی موقتی و خیلی کم ارزش، شریک بشید؟؟؟؟!!!!!!!!!
بزرگترین سرمایه دختر پاکی و آبروشه بیاد با یه ازدواج موقت همه ضررا رو به جون بخره؟؟؟؟؟
اصلاً عقلانی نیست!!!!!!!!!!!همین دوستی ها هم واقعاً بی منطقیه
به جای اینکه بیان این مدل ازدواج و فرهنگ سازی کنن، همون وقت و بذارن و ازدواج دائم رو فرهنگ سازی کنن!!!موانع و بردارن!!!


تحلیلت تو حلقم!!!
انصافا خیلی قشنگ و مختصر و مفید جوانب رو بررسی کردی و با توجه به شرایط موجود در جامعه مدل رو بررسی کردی و همه ی کاربرای اسک دین باید بیان به تحلیلت صلوات بدن!

البته باز هم در برخی موارد با شما مخالف هستم.مثل مورد اول.چون تعهد در ازدواج موقت از دوستی بیشتره.
بعضی موارد هم هست(مثل مورد 2و 3 و6) که به نظر من معایب طرح نیست.سوء استفاده هایی هست که از اون میشه. که به نظر من با فرهنگ سازی مناسب و تربیت درست میشه حلش کرد.ولی خیلی سخت و هزینه بره.
اما مورد 5 که می گوییید دیگر پسرها سراغ ازدواج دائم نمی روند تا حدودی درست است.در حال حاضر اگر یکدفعه این مدل اجرایی شود،چنین مشکلی پیش می آید. و عصن یه وعضی میشه!!! که باید ببینیم کارشناسان می توانند راهکاری ارائه بدهند که این مشکل حل شود یا نه.
اما اینکه می گویید ازدواج دائم را فرهنگ سازی کنند به جای این راهکار،قبلا خودم با این کار موافق بودم،ولی جوانان تا قبل از 23 سالگی به ثبات عاطفی نمی رسن(من نمیگم.روانشناسا می گن) و اگر مثلا پسری 19 سالگی ازدواج کنه و چند بار با دختر رابطه ی جنسی داشته باشه،از اون دلزده میشه و ممکنه پسر بگه من ازین دختر خوشم نمیاد!اون موقع جوون بودم عقلم نمی رسید اینو انتخاب کردم.حق طلاق هم که با پسره و....در اطراف ما ازدواج اینجوری زیاد اتفاق افتاده. یا از هم جدا شدن یا پسر از روی ترحم با دختر مونده.(البته زمان قدیم اینطوری نبوده.نمی دونم چرا اینجوری شده!)تو مدل خودمم که امکان رابطه با دختر های دیگه وجود داره که ضرر هاش بیشتره. راه دیگه ای هم هست که پسر تو این مدت با زن مطلقه ازدواج موقت کنه اما نیاز عاطفی ش برطرف نمیشه و تو رابطه ی جنسی و ازدواج دائمش مشکل ساز میشه و ........گاوگیجه گرفتم بچه ها!!!.......چکار کنم؟!!.....کمک!!!!!.........انگار باید طبق نظر آقای روح بخش ورع پیشه کنیم تا عقل رس بشیم........... بالاخره آدم احساس نیاز پیدا می کنه.جنسی رو میشه کنترل کرد ولی نیاز عاطفی که عدم رفعش باعث میشه جوون پرخاشگر و مضطرب و اینا بشه چی؟!خیلی سخته!.......آقای مکارم تو تفسیر گفتن ازدواج موقت خوبه!روانشناسا میگن بعدن دچار مشکل میشی....... یه سری آخوندا میگن مدل من باعث ترویج بی بند وباریه.......خدایا یه کارشناس همه جانبه نگر با تجربه بفرست تو این تاپیک!!

یه سوالی دارم! اگه یه دختر و پسر 4-5 سال درحالت ازدواج موقت باشن،و شرط عدم نزدیکی کنند و تا آخرش نزدیکی نکنند،آیا باز هم وقتی پسر به ثبات عاطفی رسید،از او دلزده می شود؟لطفا جواب بدید.(نگویید پنبه وآتیش و...)این فقط یه فرضه جواب بدید شاید به یه جایی رسیدیم!

hamidreza97;246806 نوشت:
اگر من روزي بخواهم ازدواج دائم انجام دهم و بشنوم كسي كه مي‌خواهد همسرم شود قبلا" از همين ازدواج موقتايي كه شما مي‌گي كرده و بعد جدا شده تكليفم چيست؟شايد نخوام كسي قبلا" با همسرم رابطه‌ي فيزيكي برقرار كرده باشه.

خیلی ها تو جامعه ی ما هستن که اینطوری اند.قبلا فکر می کردم که تعصب و غیرت بی جا و جاهلیه که بعضی افراد دارن. ولی الآن شک دارم که واقعا بی جا باشه.بالاخره هرکسی یه طوری می خواد همسرشو.یه سری هم هستن که حتی بکارت همسرشئن هم مهم نیست چه برسه به این که شما میگید.
اگه مورد شما تعصب بیجا نباشه، داره گند مدلم در میاد!! ببخشید:ضعفاش داره آشکار میشه!

ره نما;246822 نوشت:

خیلی ها تو جامعه ی ما هستن که اینطوری اند.قبلا فکر می کردم که تعصب و غیرت بی جا و جاهلیه که بعضی افراد دارن. ولی الآن شک دارم که واقعا بی جا باشه.بالاخره هرکسی یه طوری می خواد همسرشو.یه سری هم هستن که حتی بکارت همسرشئن هم مهم نیست چه برسه به این که شما میگید.
اگه مورد شما تعصب بیجا نباشه، داره گند مدلم در میاد!! ببخشید:ضعفاش داره آشکار میشه!

عيبي نداره.خيلي خوبه كه جوونايي مثل منو تو دنبال دغدغه هاي جووناييم.
ولي خداييش ازنياز جنسي ميشه گذشت ولي از نياز عاطفي عمرا".
آره داداش من نياز عطفي دارم.واكثر جووناي امروز هم دارند.بــــــــــــــا يد چه كرد؟

حالا يه تحليل جزئي از اين 8، 9 صفحه اي كه بحث كرديم:::
راهي كه آقاي ره نما معرفي كردند خوبي ها و بدي هاي خاص خودش را داشت ولي ...
1-بايد بدي ها و امكان سوءاستفاده ار آن را با وضع قوانين و مقررات و بستن شرط و پيمان از بين برد.
2-نبايد نوجوانان بي جنبه و بي مسئوليت را اجازه دهيم كه از اين تسهيلات(!!!!!!!!!) استفاده كنند و بعد زير آن بزنند يا خيانت كنند.

ممنون از نظر لطف دوستای خوبم
فقط خواستم تا اونجا که عقلم یاری میکنه نکاتی که به ذهنم میرسه رو دسته بندی شده بگم تا راحت تر بتونید نتیجه گیری کنید.
وظیفه اس
:Gol:

ره نما;246816 نوشت:

البته باز هم در برخی موارد با شما مخالف هستم.مثل مورد اول.چون تعهد در ازدواج موقت از دوستی بیشتره.

دوستی دوستیه دیگه.یکم تعهد موردی که شما گفتید بیشتره
اما من به دنبالش خیانت رو مثال زدم
اینجاست که میبینیم تعهد خیلی درست و درمونی نیست!!!!!
یکی که ازدواج دائم داره، راحت نمیتونه خیانت کنه
دادگاه و قشون کشی خانواده ها و مهریه نفقه...برا همین شیطون خیلی راحت نمیتونه گولش بزنه:Cheshmak:قبول دارم تو ازدواج های دائم هم خیانت میتونه اتفاق بیفته اما تعداد دفعاتش خیلی کم میتونه باشه
خیلی راحت بگم، مثلاً فوقش آقاهه میره سراغ یه زن دیگه.با کلی بدبختی اگه موفق شه زن اولشو میزاره کنار و همسر جدیدی اختیار میکنه.
اما تو این مدلی که گفتین، چون مفتیه راحت میتونه هر بار خیانت کنه فرد.
از یه طرفم خیلی زحمت نمیکشه که چشمش پاک باشه!!!

ره نما;246816 نوشت:

بعضی موارد هم هست(مثل مورد 2و 3 و6) که به نظر من معایب طرح نیست.سوء استفاده هایی هست که از اون میشه. که به نظر من با فرهنگ سازی مناسب و تربیت درست میشه حلش کرد.ولی خیلی سخت و هزینه بره.

مورد 2 و 3 ضربه خیلی مهمیه که به دخترا وارد میشه
و مطمئنا برا شما که دختر نیستین درکش خیلی واضح نخواهد بود.
دخترا روحیشون خیلی حساسه.این عاطفه ای که در موردش حرف میزنید در دخترها خیلی پررنگتره!!!
اینا سوئ استفاده نیستن عاقبت دوستیه!!!!
از دید یه پسر این طرح تقریباً بی نقصه.چون ضرر نمیکنه.ضرر و دختر متحمل میشه
اینا رو از نزدیک دیدم که میگم.توی دوستی هایی که به قصد آشنایی بوده.چون واقعاً نیروی غالب احساساته تا منطق.بعد یه مدت میبینی دختره دل پسره رو زد و خیلی راحت میبینی میره با دوست همون دختر هم به قصد آشنایی دوست میشه.
این دختره دیگه بیچاره میشه.
حالا باید دنبال روانپزشک بگرده(نه روانشناس)که روح داغونشو درمان کنه
اینا رو منی که دخترم عیب تلقی میکنم!!!
احساساتی هم که بهش میدون بدی، فرهنگ چطوری جمعش کنه؟؟؟!!!:khandeh!:

یه نکته خیلی مهم رو هم دقت بفرمایید


دلیل اینکه اینهمه روانشناسا تاکید دارن قبل ازدواج از رو عقل و منطق تصمیم بگیرید نه صرف احساسات و علاقه اینه که:میگن که حتی عشقای آتشین بالاخره بعد مدتی که نهایتش 3 ساله فروکش میکنه!!![SPOILER]و مثلاً یه دختری که اول عاشق پسره است و قبول میکنه که با کمبودای مالی آقا پسره میسازه،بعد اینکه بهم رسیدن و بعد این مدت اون تب و تاب عاشقی فروکش کرد بازم میتونه کنارش بمونه یا اصلاً تحملش کنه؟![/SPOILER]
در مورد این مدل دوستی که حالا گیرم به قصد آشنایی باشه نه صرف پر کردن خلا های عاطفی،بعد فروکش کردن اون عشق اولیه،پسره یکی دیگه سر راهش پیدا شه اون رو عشق جدید تلقی میکنه و دختره رو میذاره میره
پس خیلی هم نمیشه اسم سوئ استفاده گذاشت بلکه در ادامه یه همچین دوستی احتمال وقوعش خیلی زیاد و ضربه اصلی متوجه دختره اس!!!
دختری که دوست داره یه تکیه گاه داشته باشه.کسیکه واقعاً دوسش داشته باشه!!!اگه اینطور بشه همیشه ترس از دست دادن اون تکیه گاه و ...خواهد داشت و دائماً در اضطراب خواهد بود.

اما وقتی ازدواج دائم باشه حالا این احساسات هم فروکش کنه نهایت در حد دو تا دوست و شریک خواهند بود که میخوان آینده شون و جالبتر آینده فرزندشون رو بسازن.یهنی زندگی هدف داری دارن که هدف هم بهترین روحیه و نشاطه برای آدما!!!

مورد 6 هم کاملاً واضحه که عاقبت دوستی و تنبل بار آوردن پسراس!!قرار نیست خرج و مخارج زندگی رو تامین کنه.فقط خودشه!!پس لازمم نیست که خیلی به فکر پیشرفت و زحمت کشیدن باشه!!!

ره نما;246822 نوشت:
قبلا فکر می کردم که تعصب و غیرت بی جا و جاهلیه که بعضی افراد دارن. ولی الآن شک دارم که واقعا بی جا باشه.

خیلی از روی تعصب نیست.
بیشتر بحث عاطفی مطرحه تا تعصبی و دینی
[SPOILER]همه دوست دارن با کسی باشن که به اصطلاح عشق اول اون فرد باشن[/SPOILER]

ره نما;246822 نوشت:

اگه مورد شما تعصب بیجا نباشه، داره گند مدلم در میاد!! ببخشید:ضعفاش داره آشکار میشه!

اصلاً اینطور نگید
همین که فکر کردین و راه حل عقلی و مطابق شرع پیدا کردین قابل تحسینه:Kaf:
اما خوب یه سری مشکلاتی مثل اون مواردی که عرض کردم وجود داره...
در مورد حل مشکلات عاطفی که قبول دارم باعث اذیته باید کارشناسای محترم نظر بدن.منم اگه فرصت کردم یه نظر کوچولو در این مورد دارم.سرفرصت

ره نما;246814 نوشت:
در توضیح المسائل آمده:
زنی که متعه می شود اگر در عقد شرط کند که شوهر با او نزدیکی نکندعقد و شرط او صحیح استو شوهر فقط می تواندلذت های دیگر از او ببرد،ولی اگر بعدا به نزدیکی راضی شود،شوهر می تواند با او نزدیکی کند.
یعنی امکان دارد دختر بعد از عقد موقت بکارتش را حفظ کند.

دوست عزیز مگه تمام ارتباط جنسی دو نفر فقط مرتبط به بکارت میشه ؟؟!! الان هزاران دختر هستند باکره هستند اما.... استغفرالله ادم رو مجبور می کنند مسائلی رو باز کنه که شایسته این سایت و کاربرهاش نیست

بازم میگم 99 درصد پسرهای امروزی حاضر به ازدواج با دختری که حتی با نامحرم دست داده هم نیستند چه برسه به...... اگر هم راضی می شوند خبری از مسائل دیگه ندارند هیچ کس نمیگه ماست من ترشه

با عرض شرمندگی 80 درصد دخترهای امروزی از لحاظ فیزیکی باکره هستند اما سر بسته بگم هر کاری بگوئید کردند.!!!

به قول دکتر شریعتی باکره گی روح مهم تر از جسمه

در مورد تعهد پسرا هم یه چیزی بگم.دختر که عاشق می شه متعهده. شکی نیست.(البته استثنا را مستثنی بدانید)
اما پسر:: پسر هم در عشق خود ثابت قدم هست. عاشق که می شه تا آخر پاش می مونه. اما در کنار این تعهدی که داره یه خصلت بد داره که این بی اعتمادی رو نسبت به اون ایجاد می کنه. فضایی که دختر بعد از عاشق شدن در پیش داره مثل یک تونله که در طرف مقابل معشوقش قرار داره. به همین خاطر کس دیگه ای رو نمی تونه ببینه. و به همین خاطر متعهد به عهده.
اما پسر::در حین عاشق بودن در یک فضای بازی قرار داره. کاملا متعهده اما بسیار مذاق. تنوع طلب. دوست داره همه چی رو مزه مزه کنه. به همین دلیل در عین حال که متعهد به عشقش هست و تا آخر عمر دوسش داره اما با دختر دیگه ای هم ممکنه دوستی برقرار کنه. برای این که اون دوستی رو بتونه برقرار کنه یا به قول ما جوونا مخ بزنه دم از عشق می زنه.بعد یه مدت هم که رها کرد می گن عشقشون تعهد نداره. اما در عین حال نسبت به اون شخصی که دوسش داره بسیار متعهده و تا عمر داره از یادش خارج نمی شه. اصلا به همین دلیله که پیامبر می فرماید خدا وند مردان مذاق را دوست ندارد. چون این خصلت تو مرداست. و خصلت بسیار بد. اگه مرد این خصلت رو کنار بزاره اونوقت اکثر دوستی های سر خیابانی به ازدواج ختم می شه. ای کاش خانم های محترم که سرمایه های این مملکت هستن اینو بدونن.
در مورد اون فرضی که برادر ما جناب ره نما معرفی کرد::
با فرضی که شما تتصور کردی دختر و پسر کاملا دلبسته، عاشق و کور می شن. اگه با رضایت والدین باشه مطمعنا به ازدواج ختم می شه. اگه این فرض هایی هم که می گم رو کنارش بزاری عالیه.
با گذشت زمان کلمات عشقولانه رد و بدل نشه چون اگه بشه..........واویلا می شه.......
پدر دختر اعتماد کامل داشته باشه به پسر چون عموما پدرا خوششون نمیاد دخترشون خیلی بیرون بره با یه پسر. اینو هم بدونین بد نیست که پدر دختر خیلی خوشش نمیاد که دخترش با شوهر دائمش هم خیلی بیرون بره. اما به روی خودش نمیاره. در کل رضایت به امر نداره.
پسر مذاق بودن رو کنار بزاره.
دختر ایمان داشته باشه به پسر.
خانواده ها مشکل نداشته باشن.
بعد گذشت یه مدت عاشق نشن که عاشق شدن اونا رو کر و کور می کنه که باز هم کلمات عاشقانه میاد تو کار و همون فرض اول.
و
و
و
و
......
خیلی دیگه فرض هست که اگه همشون مقبول باشه یک فضای بسیار زیبایی رو تشکیل می ده که بسیار هم روحانیه و اگه من جای خدا بودم خیلی این فضا رو دوست داشتم. فکر کنم خدا هم خیلی ین فضا رو دوست داشته باشه آخه خدا لطیفه.
البته فرض هایی که گفتم فکر نکنم همه با هم یک جا جمع بشن. یه کم تحققش سخته.
اگه بشه عالیه::::

☀ستوده ☀;246917 نوشت:
دوست عزیز مگه تمام ارتباط جنسی دو نفر فقط مرتبط به بکارت میشه ؟؟!! الان هزاران دختر هستند باکره هستند اما.... استغفرالله ادم رو مجبور می کنند مسائلی رو باز کنه که شایسته این سایت و کاربرهاش نیست

بازم میگم 99 درصد پسرهای امروزی حاضر به ازدواج با دختری که حتی با نامحرم دست داده هم نیستند چه برسه به...... اگر هم راضی می شوند خبری از مسائل دیگه ندارند هیچ کس نمیگه ماست من ترشه

با عرض شرمندگی 80 درصد دخترهای امروزی از لحاظ فیزیکی باکره هستند اما سر بسته بگم هر کاری بگوید کردن

به قول دکتر شریعتی باکره گی روح مهم تر از جسمه

پناه بر خدا (برا اون 80درصدی که گفتین می گم)
واقعا باید پناه برد به خدا
من نیز با شما موافقم
فقط باید به خدا توکل کرد
99درصد پسران راضی نیستن با کسی زندگی کنن که قبلا همسرشون با کسی دیگه رابطه ...برقرار کرده باشه
اگر هم مخفی کار بوده که باید فقط به خدا پناه برد
یا علی

مسافر زمان;247018 نوشت:
پناه بر خدا (برا اون 80درصدی که گفتین می گم)
واقعا باید پناه برد به خدا
من نیز با شما موافقم
فقط باید به خدا توکل کرد
99درصد پسران راضی نیستن با کسی زندگی کنن که قبلا همسرشون با کسی دیگه رابطه ...برقرار کرده باشه
اگر هم مخفی کار بوده که باید فقط به خدا پناه برد
یا علی

واقعیتش من خودم خانمم و اینی که نوشتم یه جورهای شاید به خیلی از خانم ها بر بخوره اوایل اصلا حتی به فکرم هم نمی رسید چنین دخترانی هم وجود داشته باشند اما بس که از اینجا و اونجا و بعضا از دهان برخی از اقایون شنیدم که در مورد همکاران دخترشون و .... میگفتند فهمیدم ...:Ghamgin:

این جور مسائل متاسفانه خیلی زیاد شده که البته به خاطر مشکل ازدواجی هست که پیش اومده به هرحال یه دختر تنها راه شرعی که جلوی پاش گذاشته شده فقط ازدواجه و بس اما اقایون اینجور نیست دخترها از وضع الان جامعه بیشتر ضربه می خورند چون محدود تر هستند و بیشترین سو استفاده هم ازشون میشه خیلی هاشون برای ارضا نیازهای روحی شون ارتباط بر قرار می کنند اما در اخر همه جور سو استفاده ای ازشون میشه و روح و روان و احساس . جسم شون هم لگد مال میشه :Ghamgin:

سلام بحث رو هوا رها شد!کارشناس هم نیومد بگیرتش!یه سوال دارم نخندینا!وقتی یکی میره خواسگاری و یه دو سه ماه صیغه محرمیت میخونن (که برا شناخت هم هست) فرقش با ازدواج موقت چیه؟میشه احادیث راجب این موضوع رو بزارین؟یه چندتا جواب هم واسه بعضی حرفا داشتم(غیر از حرفای ازدواج موقت) که دیر رسیدم دیگه "مثل عشق اول و ..."

روح سبز;248329 نوشت:
سلام بحث رو هوا رها شد!کارشناس هم نیومد بگیرتش!یه سوال دارم نخندینا!وقتی یکی میره خواسگاری و یه دو سه ماه صیغه محرمیت میخونن (که برا شناخت هم هست) فرقش با ازدواج موقت چیه؟میشه احادیث راجب این موضوع رو بزارین؟یه چندتا جواب هم واسه بعضی حرفا داشتم(غیر از حرفای ازدواج موقت) که دیر رسیدم دیگه "مثل عشق اول و ..."

به نام خدا.

سلام علیکم.

:Khandidan!:

فرقش رو بار معنایی و ذهنیت جامعه از این دوتا کار هست. هرچند که از لحاظ شرعی دوتاش یکیه. اما وقتی برای مرحله نامزدی ، صیغه ازدواج موقت میخونند ، همه مطمئن هستند که 90 درصد راه رو اومده اند و حتما این دو کبوتر نو شکفته (به قول یکی از حاج آقا های آشنامون:Khandidan!:) با هم ازدواج دایم میکنند. اما وقتی طرف برای ازدواج موقت بره ، همه فکر میکنند پسره میخواد از دحتره مثل دستمال کاعذی استفاده بکنه و بعدش هم بگه من میرم یه دوری بزنم برگردم (مثل بوتیک ها) در صورتی که یکی نیست بگه ، شما به دخترت بگو تو اون مدت ازدواج موقت ، از خودش خانمی نشون بده تا پسره بعد از سر اومدن زمان ازدواج موقت بگه من همین دختر رو میخوام برای زندگی دایم.

با تشکر ، ستایشگر :Gol:

من که باز نفهمیدم بحث اینجا یعنی چی
ازدواج موقت مگه همون صیغه کردن یه خانم و موندن با اون تا چند ماه یا هرچی نیست؟
مگه توی این جور کارا ندیده نشده که طرف صیغشو دایمی کرده؟

اگه میگین برا اشنای ازدواج موقت کنن خب این همون صیغه بعد ازدواج هست دیگه.که اگه نخوان راحت در پایان صیغه جدا میشن(فک نکنم واسه کسای باشه که 90 درصد راهو اومده باشن.نسبیه)

خیلی حرفای این تاپیک در هم و قاطی هست

فکر میکنم شرعیترین و بهترین راه باشه و برای خانمهای مطلقه یا بی همسر خوب باشه ولی من که دخترم حاضر نیستم زیر بارش برم مگر اینکه:
1. عرف قبول کنه،که فکر نکنم حالا حالاها درست بشه فرهنگ سازی میخواد (واقعا چرا صیغه انقدر تو جامعه قبح پیدا کرده؟!):Gig:

2.پسرشرایط اولیه ازدواج رو دشته باشه و واقعا قصد ازدواج داشته باشیم نه با یه پسر دبیرستانی یا...

3. خانواه ها قبول کنند که اونم حتمالش خیلی کمه :Box:

طی این رابطه دختر خیلی ضربه می بیند و شاید در آینده این خاطرات رو نتونه فراموش کنه :crying:
مثلا خودم 3 ماه با خواستگارم تلفنی صحبت می کردم هنوز نتونستم فراموشش کنم با اینکه جواب رد بهش دادم حالا فکر کنین دختری مدتی حالا زیاد یا کم با آقایی صیغه باشه و رابطه عاطفی داشته باشد بدون هیچ تعهدی :Labkhand:
فکر میکنم برای دختر خانمها اصلا روش خوبی نباشه چون عرف جامعه هم قبول نمیکنه
شما که آقا هستین ترجیح میدین همسرتون تا حالا رابطه ای نداشته باشه یا اینکه مدتی صیغه بوده باشه؟!ها؟ :soal:

درهر صورت معضل بزرگی شده باید فکری براش کرد :Moshtagh:

با سلام و خسته نباشید
انصافا مباحث جالبیه و امیدوارم به جمع بندی برسیم
در باب مدل هایی که آدم ها عاشق هم می شوند ...

قضیه این است که عشق و عاشقی هنوز وجود دارد،فقط کمی مدلش تغییر کرده.واقعیتی که باعث شد رابرت اشترن برگ در سال 1987 میلادی یک مدل از عشق واقعی و حواشی آن درست کند.آخر تحقیقات رابرت هم این شد که برای رسیدن به یک عشق واقعی باید سه عنصر صمیمیت،تعهد و تمایلات جسمانی به اندازه کافی وجود داشته باشد اما چون معمولا این اندازه کافی یافت می نشود،بسته به بالا و پایین بودن هر کدام از این سه عنصر،هفت الگوی عشقی به دست می آید.الگوهایی که فقط بعضی هایشان به عشق واقعی نزدیکند.
مثلث اعجاب انگیز صمیمیت،تعهد و تمایلات جسمانی در نهایت هفت مدل عشق را درست می کند.مدلهایی که دور و اطرافمون پر است از نمونه هایشان.مدلهایی که با پر رنگ و کمرنگ شدن هر کدامشان ممکن است یا فاتحه عشق خوانده شود یا به مدل دیگری تغییر شکل پیدا کند.



1- مهر و دوستی: مدل مهر و دوستی مدل بی دردسری است.در این مدل احساس تعلق،نزدیکی و صمیمیت به وفور یافت می شود ولی چیزی که هست اینکه از تعهد دراز مدت،شوق یا گرایش های جسمانی خبری نیست.

2- عشق سودایی: عشق سودایی شاید وحشتناک ترین مدل عشق باشد.در این مدل نه صمیمیت وجود دارد،نه تعهد و نه نزدیکی و هرچه هست مربوط به همان نگاه اول است.اصلا این مدل،به عشق در نگاه اول هم معروف است.مدلی که اگر سریع تغییر شکل ندهد،به همان سرعتی که به وجود آمده محو می شود.

3- عشق تو خالی: گاهی عشق های قوی و درست و حسابی به دلایل مختلف به عشق های بی محتوایی تبدیل می شوند که اسمشان را گذاشته اند عشق تو خالی.در این مدل تعهد سر جایش باقی می ماند اما مهر و صمیمیت و تمایلات جسمانی وجود ندارد،همان سه عاملی که به وجود آورنده عشق بودند.

4- عشق رمانتیک: بالاخره رسیدیم به مدل لیلی و مجنون.در عشق رمانتیک 2عامل شور و صمیمیت به وفور یافت می شود.تعهد هم که سر جای خودش باشد و همه چی آروم می شود.

5- عشق مشفقانه: این هم مدل بدی نیست.لااقل آبروریزی نیست.در این مدل معمولا شوق و گرایشات جسمانی از بین رفته است ولی مهر و محبت شدید بین دو طرف وجود دارد.این مدل مخصوص کسانی است که می خواهند عمری را با هم بگذرانند ولی گرایش جسمانی به هم ندارند.عشق میان اعضای یک خانواده هم از همین مدل است.

6- عشق سطحی و کورکورانه: این مدل با تابلوترین اسم ممکن اصلا مدل خوبی نیست.عشقی که نتیجه گردبادی از گرایشات جسمانی و تعهدات دراز مدت است.در این مدل صمیمیت وجود ندارد و دو نفر دوستانه هم نیستند و فقط تعهد و غریزه است که عاشق و معشوق را به هم نزدیک کرده است.

7- عشق کامل: این از آن مدل هایی است که به محض آمدن اسمش همه اصرار دارند در صورت رویت،سلام آنها را هم به این مدل نازنین برسانید.نوع کامل عشق که در آن صمیمیت،تعهد و تمایلات جسمانی در شرایط اکازیون قرار دارند.البته نگهداری این مدل عشق هم برای خودش مصیبتی است و باید حسابی حواس دو طرف به تغییر شکل احتمالی مدل رویایی جمع باشد.

شور = تمایل جسمانی = میل ج..ن.س..ی


نقل قول:
قضیه این است که عشق و عاشقی هنوز وجود دارد،فقط کمی مدلش تغییر کرده.واقعیتی که باعث شد رابرت اشترن برگ در سال 1987 میلادی یک مدل از عشق واقعی و حواشی آن درست کند.آخر تحقیقات رابرت هم این شد که برای رسیدن به یک عشق واقعی باید سه عنصر صمیمیت،تعهد و تمایلات جسمانی به اندازه کافی وجود داشته باشد اما چون معمولا این اندازه کافی یافت می نشود،بسته به بالا و پایین بودن هر کدام از این سه عنصر،هفت الگوی عشقی به دست می آید.الگوهایی که فقط بعضی هایشان به عشق واقعی نزدیکند.
مثلث اعجاب انگیز صمیمیت،تعهد و تمایلات جسمانی در نهایت هفت مدل عشق را درست می کند.مدلهایی که دور و اطرافمون پر است از نمونه هایشان.مدلهایی که با پر رنگ و کمرنگ شدن هر کدامشان ممکن است یا فاتحه عشق خوانده شود یا به مدل دیگری تغییر شکل پیدا کند.



1- مهر و دوستی: مدل مهر و دوستی مدل بی دردسری است.در این مدل احساس تعلق،نزدیکی و صمیمیت به وفور یافت می شود ولی چیزی که هست اینکه از تعهد دراز مدت،شوق یا گرایش های جسمانی خبری نیست.

2- عشق سودایی: عشق سودایی شاید وحشتناک ترین مدل عشق باشد.در این مدل نه صمیمیت وجود دارد،نه تعهد و نه نزدیکی و هرچه هست مربوط به همان نگاه اول است.اصلا این مدل،به عشق در نگاه اول هم معروف است.مدلی که اگر سریع تغییر شکل ندهد،به همان سرعتی که به وجود آمده محو می شود.

3- عشق تو خالی: گاهی عشق های قوی و درست و حسابی به دلایل مختلف به عشق های بی محتوایی تبدیل می شوند که اسمشان را گذاشته اند عشق تو خالی.در این مدل تعهد سر جایش باقی می ماند اما مهر و صمیمیت و تمایلات جسمانی وجود ندارد،همان سه عاملی که به وجود آورنده عشق بودند.

4- عشق رمانتیک: بالاخره رسیدیم به مدل لیلی و مجنون.در عشق رمانتیک 2عامل شور و صمیمیت به وفور یافت می شود.تعهد هم که سر جای خودش باشد و همه چی آروم می شود.

5- عشق مشفقانه: این هم مدل بدی نیست.لااقل آبروریزی نیست.در این مدل معمولا شوق و گرایشات جسمانی از بین رفته است ولی مهر و محبت شدید بین دو طرف وجود دارد.این مدل مخصوص کسانی است که می خواهند عمری را با هم بگذرانند ولی گرایش جسمانی به هم ندارند.عشق میان اعضای یک خانواده هم از همین مدل است.

6- عشق سطحی و کورکورانه: این مدل با تابلوترین اسم ممکن اصلا مدل خوبی نیست.عشقی که نتیجه گردبادی از گرایشات جسمانی و تعهدات دراز مدت است.در این مدل صمیمیت وجود ندارد و دو نفر دوستانه هم نیستند و فقط تعهد و غریزه است که عاشق و معشوق را به هم نزدیک کرده است.

7- عشق کامل: این از آن مدل هایی است که به محض آمدن اسمش همه اصرار دارند در صورت رویت،سلام آنها را هم به این مدل نازنین برسانید.نوع کامل عشق که در آن صمیمیت،تعهد و تمایلات جسمانی در شرایط اکازیون قرار دارند.البته نگهداری این مدل عشق هم برای خودش مصیبتی است و باید حسابی حواس دو طرف به تغییر شکل احتمالی مدل رویایی جمع باشد.

شور = تمایل جسمانی = میل ج..ن.س..ی


متشكرم از همراهي شما.....
اگر براي بسط موضوع به صورت تحليلي بحث رو ادامه بديد بسيارممنون ميشيم..
ياحق.

سلام
چرا همه فکر میکنن که فقط یه مرد که حاضر نیست با اون 80 درصد خانوم ازدواج کنن، شما هم بدونید که یه تو این دوره 99 درصد از آقایون هم دسته کمی از اون 80 درصد ندارن و یه خانوم هم سختشه با همچین آدمی زندگی کنه چون هیچ اطمینانی بابت هرز پریدن اون آقا نیست دوستان کسی که این پیشنهادو داده داره یه کلاه شرعی گنده سر خودشو دیگران میزاره.

سلام
سوالاتي در مورد صيغه و ازدواج موقت پرسيديد كه توي سايت خيلي در مورد اونها بحث شده چند مورد را اينجا اشاره ميكنم
http://www.askdin.com/thread17098.html
http://www.askdin.com/thread11379.html
http://www.askdin.com/thread10805.html
http://www.askdin.com/thread4647.html
موفق باشيد

[=b nazanin]«تجویز» غیر از «توصیه» است!
[=b nazanin]لزوما هر چه در اسلام تجویز شده است مورد توصیه نیست!
[=b nazanin]تجویز ها احکام اولیه هستند که ممکن است با عناوین دیگر تزاحم پیدا کند و جواز خود را از دست بدهد!
[=b nazanin]مثلا مردی مجاز است چهار زن عقدی و هزاران زن صیغه ای داشته باشد! ولی آیا مصحلت او این است؟
[=b nazanin]مردی می تواند تنها با ستر عورتین، برهنه به خیابان بیاید، ولی آیا مصلحت اوست!
[=b nazanin]مرد صد ساله ای می تواند دختر 9 ساله ای را به عقد خود درآورد و با او همبستر شود؟ آیا شما آن را توصیه می کنید؟
[=b nazanin]این همه ملاکهای ازدواج که وجود دارد آیا شرع هم طبق احکام اولیه اش آنها را لازم می داند؟
[=b nazanin]شما نمی توانید برای حکمِ به مصلحت، ادله حلیت آن را به میان بیاورید! حلیت غیر از مصلحت است!
[=b nazanin]ما در این تایپیک مسائل شرعی را مطرح نمی کنیم که بعد به بنده گفته شود: «شما باید مسائل شرعی را بهتر بدانید» ما از مصلحت حرف می زنیم.
[=b nazanin]نکته دیگر این است آیا شما تجویز می کنید هر نوجوانی که تازه بحران بلوغ خود را شروع نموده، برای جلوگیری از استمنایی که ممکن است انجام دهد برود دختر همسایه را عقد کند و به پدر آن دختر هم بگوییم به این عقد رضایت دهد زیرا عقد کردن بهتر از استمناء است؟!
[=b nazanin]فکر نمی کنید باید به آن نوجوان، اول توصیه های اسلام را در رابطه با بهداشت جنسی که خیلی هم کاربردی است گوشزد نمود؟
[=b nazanin]نوشته ای که این دوستمان از آن به عنوان طرح یاد نموده است فقط یک مسئله شرعی در بحث ازدواج است! یک مسئله شرعی که طرح نمی شود! در هر طرحی باید احکام اولیه و ثانویه اسلام کنار هم مد نظر قرار گیرد.
[=b nazanin]چرا دفاتر ثبت ازدواج برای ثبت ازدواج محدودیتهایی دارند؟ چون مصلحت ایجاب می کند. چنانکه در ثبت طلاق هم محدودیتهای زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها طبق احکام اولیه اسلام در باره طلاق محدودیت شمرده نمی شود؟ چون مصلحت ایجاب می کند.
[=b nazanin]به نظر ما مصلحت ایجاب می کند که نوجوانان و جوانان اعم از دختر و پسر، ابتداء ورع و تقوا را با همه راهکارها و مقدمات و مؤخراتش مد نظر قرار بدهند و تا زمانی که شخصیتشان شکل نگرفته است و اهدافشان در زندگی مشخص نشده است و مسؤولیت ازدواج را فراتر از تخلیه جنسی ندانسته اند، بفکر ازدواج نباشند و بدانند که ازدواج زود رس آنها را از چاله بیرون آورده و در چاه می اندازد و از گناهان کوچک خلاص نموده و آنها را دچار گناهان اخلاقی می کند که به مراتب خسارتهای بیشتری را بدنبال دارد.
[=b nazanin]اما این که گفته می شود: «دختر و پسری با هم رابطه دارند و اگر به عقد هم، هم درنیایند همچنان رابطه اشان را حفظ می کنند، ما بیاییم زمینه ای را آماده کنیم که آنها به عقد یکدیگر در بیایند تا از این ببعد گناه نکنند!»
[=b nazanin]خب من از کسی که این سخن را می گوید یک سؤال دارم: آیا به این وسیله شما نفس طغیانگر را در این دختر و پسر مهار نموده اید؟
[=b nazanin]آیا آنها را متصف به تقوا نموده اید؟ می دانید که تقوا یعنی خود نگهداری! این دختر و پسری که بدون توجه به نظر خداوند، نفس خود را آزد گذاشته اند و تا جاهایی هم پیش رفته اند حالا یک منجی از راه رسیده است می گوید: «یکی بگوید متعت و دیگری بگوید قبلت، کار بعد از این درست می شود» بعد از این، چه کاری درست می شود؟ آیا نفس مهار می شود؟ بلکه یک وقت هست ایندو از کارشان پشیمان هستند و می خواهند با هم زندگی کنند و مسؤولیت ازدواج را بر عهده بگیرند و در فضایی منطقی بدون دخالت علاقه و عشقی که بینشان هست، یکدیگر را برای هم مناسب تشخیص داده اند، خب بیایند با هم ازدواج کنند. اما شما این را نمی گویید شما می گویید: «کامجویی ایندو را از ییکدیگر شرعی کنیم با متعت و قبلت»
[=b nazanin]ولی من می گویم باید ابتداء ایندو را از یکدیگر جدا کنیم و به توبه واداریم و بعد که سرعقل آمدند، اگر باز یکدیگر را انتخاب نمودند، بسم الله بروند خواستگاری و دیگر کارهای عرفی ازدواج را انجام دهند.
[=b nazanin]البته ازدواج موقت با زنانی که دیگر دختر نیستند، دارای مصلحتهای متفاوتی از این بحث است!

[=B Nazanin]در این تاپیک از شما استفاده خواهیم کرد:
[=B Nazanin]تجربه [=B Nazanin]تهذیب

بسم الله
سلام
صیغه راه رفع نیاز جنسی به طور موقته
کسی که نادون باشه تو صیغه نادونه و تو خیابونش بدتر
آسیبش هم چون به هر دو طرف فهمونده می شه که موقتیه کم تره
معمولا با ازدواج دائم هم (به خصوص برای پسر )حل میشه
بعضی از دخترا تا آخر عمر مجرد می مونن
مثل یکی از آشنایانمون که فقط برای یه وارث هنوز مشتاق ازدواجه!
دخترهامون خیلی باید فهمیده تر باشن!

سلام

كاربردي نيس يعني خانواده ها زير بار نميرن

بنده خودم رو ميگم به يه دختر خانمي علاقه دارم مهرشون هم به دلم نشسته توي اكثر موارد هم كفو هم هستيم خانوادم برام هيچ اقدامي نميكنن هر وقت هم يه جوري پاي اين بحث رو ميكشم وسط هزار جون بهانه تراشي ... ارشد بگيري سربازي بري كار پيدا كني يه پولي پس انداز كني... و بهانه هاي اينطوري كه از خواسته ي خودم پشيمون ميشم...

و حسرت رسيدن به اون دختر خانم رو بخورم...

اينا واسه ازدواج دايم اقدام نميكنن بعد بيان واسه ازدواج موقت واسه من با اون خانواده صحبت كنن !!!!

مهم نيس اطلاعات زيادي در زمينه دين داشته باشي مهم اينه كه به چيزايي كه ميدوني عمل كني...
احساس ميكنم پدر مادرم صد درصد يه نگاه مادي نسبت به ازدواج دارن با اينكه خانواده مذهبي هستيم

شايد هم براشون اهميتي نداره كه تو دل من چي ميگذره ما كه دل نداريم...

همش ميگن ده سال ديگه بابا من چطوري بگم دوست دارم توي جووني ازدواج كنم كنار همسرم باشم توي ميانسالي آخه ديگه به چه دردم ميخوره وقتي شور و نشاط جووني به يغما رفت...

لطفا راهنماييم كنين ... خواهش ميكنم

موضوع قفل شده است