مدل شرعی دوست جنس مخالف

تب‌های اولیه

105 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مدل شرعی دوست جنس مخالف

مقدمه
در این مقالک(!) رابطه ی دختر و پسر در غرب را بررسی می کنم و پس از آن مدل ایرانیزه شده ی آن را که بسیار رواج دارد.پس از آن راهکاری برای مشروع سازی این رابطه ها ارائه خواهم کرد.امیدوارم کارشناسان محترم نظرهای خودشان را درباره ی این مدل اجتماعی بگویند تا نقاط ضعفش رفع شده،قوت بگیرد.
در کشور های غربی یک پسر و یک دختر در ابتدای جوانی با هم دوست شده و رابطه ی عاطفی یا جنسی برقرار می کنند. خانواده های شان از این موضوع آگاه اند و این اتفاق در آن جامعه بسیار عادی است. چنین رابطه ای گاهی به ازدواج منجر می شود و گاهی نه. در صورت به هم خوردن رابطه، دختر به راحتی می تواند با شخص دیگری دوست شده و یا ازدواج کند.(حتی در صورتی که دیگر باکره نباشد.) پسر هم همین طور. در کشوری اسلامی به نام ایران چنین رابطه ای وجود دارد. به علت خلاف شرع بودن normمحسوب نمی شود. این رابطه بسیار رواج دارد. طبق آمار یک نفر (که اسمش را به یاد ندارم)70درصد دختر و پسر های دبیرستانی دوست جنس مخالف دارند(که بعد از ارائه ی این آمار با مخالفت وزیر آموزش و پرورش مواجه شدو گفتند که این افترایی بیش نیست و دختر و پسر های ما به این مسائل اهمیت نمی دهند و بسیار پاک دامن اند و... و آن شخص گفت مدرک و سند دارم و حاضرم مناظره کنم و دولت مردان واقع بین ما گفتند که کارهای مهم تری داریم.)
اما چنین رابطه ی غیر نرمال و نامشروعی می تواند به صورت شرعی هم وجود داشته باشد. فقط مردم باید از رسوم جاهلی شان دست بردارند و احکام اسلامی را بشناسند و اعتقاد داشته باشند که اسلام دینی برای تمام زمان هاست و برای هر نیازی، راهی در چنته دارد.
یک مقایسه
1-در مغرب زمین پسر و دختر از یکدیگر خوششان می آید و تصمیم به برقراری رابطه ی عاطفی می گیرند. در اکثر مواقع پسر، دوست دخترش را به خانواده ی خود معرفی می کند و بالعکس.(دوست دختر ترجمه girl friend است و به دختری اطلاق می شود که یک پسر با او دوست است و رابطه ی عاطفی یا جنسی با او دارد.)
2-اینجا پسری دختری را می بیند، از او خوشش می آید. تنها در صورتی می تواند با او رابطه ی شرعی داشته باشد که شغل، خانه، مدرک تحصیلی و... داشته باشد. و پس از آشنایی خانواده ها با هم، عقد دائم کنند و یک عمر به خوبی و خوشی زندگی کنند.
3-در اسلام(از 1400 سال پیش)چنین شرایطی پیش بینی شده است. اگر پسری به بلوغ های لازم برای ازدواج نرسیده باشد و بخواهد با دختری ارتباط برقرار کند پس از هماهنگی با دختر به خانواده ی او مراجعه می کند.(هماهنگی به معنی گرفتن شماره ی تماس و ابراز علاقه ی خفیف) از پدرش اجازه ی ازدواج موقت(موقت به این دلیل که مسئولیت های سنگینی مانند نفقه بر دوش پسر نباشد و دختر هم نخواهد برای بیرون رفتن از پسر اجازه بگیرد.)می گیرد(ممکن است با شرط عدم نزدیکی باشد یا بدون آن)( یا ابتدا شرط عدم نزدیکی گذاشته شود و بعد از آشنایی بیشتر چنین شرطی برداشته شود. همان طور که در مدل غربی دختر در اوایل آشنایی اجازه ی مقاربت به پسر نمی دهد.)و آن دو این گونه می توانند با هم رابطه ی عاطفی و جنسی مشروع داشته باشند. و این رابطه چیزی از مدل غربی کم ندارد و منافعش نسبت به موقعیت 2 و یا مدل ایرانیزه شده ی رابطه ی دوست پسر-دوست دختر بیشتر است.
فواید روش سوم نسبت به اول و دوم و مدل ایرانیزه شده ی اول
1-پسر و دختر درگیر این رابطه احساس گناه نمی کنند.
2-پسر به مادر دختر محرم می شود و در صورت عبور و مرور در خانه ی آن ها مشکلی ایجاد نمی شود.
3-دیده شدن آن ها در معابر عمومی موجب آبرو ریزی نمی شود چون هیچ گناهی نکرده اند و چون باهم همسر اند.
4-آرامش دارند و در حال گریز از خانواده و جامعه نیستند.
5-خانواده های شان از چنین رابطه ای بین فرزندانشان احساس شرم نمی کنند.
6-در صورت نزدیکی حکم زنا ندارد.
7-رابطه شان پایدار تر از دوستی است.(به این دلیل که همسر یکدیگر محسوب می شوند.)
8-ممکن است بعدا منجر به ازدواجی با سطح شناخت بسیار بالا شود.(امکان آن بسیار زیاد است به خاطر مسائلی مانند عده.)
9-شناخت بسیار بالا در ازدواج باعث کاهش طلاق می شود.
10-50 درصد طلاق های کشور به علت نارضایتی جنسی است و آن دو قبل از ازدواج دائم به خوبی با ویژگی های جنسی یکدیگر آشنا شده اند.
11-اگر در این مدت بچه دار شوند، بچه شان مثل من و شما حلال زاده است و قوانین حقوقی برای او وجود دارد.
12-معاشقه های نامشروعی که در مکان های عمومی انجام می شود، به خانه منتقل شده و مشروعیت می یاد.
13پس از به هم خوردن رابطه ی دو طرف، دختر باید عده بگذراند که فواید زیر را دارد:
الف)در این مدت ممکن است پسر به رابطه برگردد.
ب)دختر در این 45 روز از لحاظ عاطفی تقریبا refresh می شود و در ارتباط بعدی عقده هایش را سر نفر دیگر خالی نمیکند.
البته هستند پسرانی که از این موقعیت سوء استفاده می کنند و پس از چندی همسرشان را رها می کنند و دیگر بر نمی گردند و باعث شکست روحی دختران می شوند.(این اتفاق در ازدواج دائم نیز ممکن است رخ دهد.)
جمع بندی
روش اول که کلا مردود است. روش دوم هم الآن وجود دارد و آثار بدش را داریم می بینیم. اما روش سوم با این که اسلامی ترین روش است و سازگارترین با فطرت، با مخالفت جامعه ی ما، که سنت های کثیف جاهلی بر آن حاکم است، مواجه می شود و این سنت ها رابطه ی پسر و دختر پیش از ازدواج دائم را با عقد موقت مخالف دین می داند و من این دین را قبول ندارم. عده ای هم هستند که کلا بی خیال هستند و برایشان فرقی نمی کند دختر یا پسرشان با جنس مخالف ارتباط نامشروع دارد. که همان مدل اول می شود که ذکرش رفت.
حال از شما می خواهم جواب دهید:
هم اکنون بسیاری از جوانان درگیر چنین گناهی هستند. آیا اشکال دارد که این ها به جای انجام حرام، عمل مستحب انجام دهند و نصف ایمانشان را حفظ کنند؟
با ترویج چنین رابطه ای مشکلات روانی جوانان حل می شود.
بسیاری از گناهان خفی آن ها نیز کم می شود.وقتی کسی همسر دارد سراغ استمناء و آثار فرهنگی(!)جنسی می رود؟
آیا بد است که طلاق کاهش یابد؟
آیا مشکل دارد که شخص در رابطه ای سبک تر از ازدواج دائم مهارت ارتباط با همسر را یاد بگیرد و بتواند در رابطه ای سخت تر با مسئولیت های بیشتر موفق باشد؟
کجایش خوب نیست که جوان هنگام راه رفتن در خیابان چشمش دنبال نوامیس مردم نباشد؟
آیا محدودیت هایی که برای جوانان ایجاد شده چیزی جز سنت های جاهلی است؟
پ.ن:البته برقراری سنت اسلامی در جامعه نیاز به فرهنگ سازی و شعور سازی درست دارد به طوری که سوء استفاده از این سنت نیکو به حداقل برسد.


کارشناس بحث : حامی

به نام خدا.

این پست و مقالک شما لیاقت بیشتر از یکدونه صلوات داره.

واقعا اشکال این روش چیه؟
چرا پدر حاضره متوجه بشه که دخترش با یه پسر دوسته ، ولی حاضر نیست دخترش ازدواج موقت بکنه؟

با تشکر ، ستایشگر :Gol:

واقعا" راه حل خوبي براي جامعه‌ي امروز ماست.ولي كيه كه عمل كنه؟همه ميگن نوجوونا دهنشون بوي شير مي‌ده.ولي از ميل جنسي اونها خبري ندارند.حالا كه مثل قديم نيست كه همه وقتي به سن بالاي 20 سال رسيدند تازه از روابط جنسي سر در بيارند.همه نوجوونا اين چيزا رو مي‌دونند.اين روش روش خيلي خوبي براي سالم سازي جامعه است ولي كو عمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :Labkhand: :Labkhand:

:Gig:هان؟
یعنی هیچ عقدی یا صیغه ی بین دخترو پسر بسته نمیشه ولی خانوادها در جریانن و راحت خونه هم میانو میرن؟

روح سبز;245223 نوشت:
:Gig:هان؟
یعنی هیچ عقدی یا صیغه ی بین دخترو پسر بسته نمیشه ولی خانوادها در جریانن و راحت خونه هم میانو میرن؟

به نام خدا.

نه دیگه. ازدواج موقت میکنند و شرعا زن و شوهر خواهند بود با یکسری قیود خاص.

با تشکر ، ستایشگر :Gol:

سلام
با
عرض خیر مقدم به استارتر تاپیک و تشکر از ایشان برای راهکارهای قابل تعمق ارائه شده ، ذکر چند نکته را در این خصوص ضروری میدانم

1- درموارد بسیاری دیده شده که روابط دوستی میان دختران و پسران در حد ارتباطات تلفنی و یا بسیار محدود است و به خاطر اعتقادات وترس و حجب و حیا و....به روابط جنسی کشیده نمیشود. اگر طرفین بواسطه صیقه به هم محرم شوند آنهم در سنین دبیرستانی که اوج هیجانات است، آخرین حلقه ارتباطی که همان روابط جنسی است در همان ابتدا گشوده شده و از لحاظ روانی نیز معمولا در همان وادی حلاصه میشود بدون آنکه طرفین فرصت و اشتیاقی آنچنانی برای شناخت روحیات و افکار یکدیگر داشته باشند.

2-بسیاری از افراد مذکر در این سنین به بلوغ اجتماعی و عقلانی نرسیده اند و بواسطه این نوع محرمیت که حق نفقه هم ندارد ممکن است چندان احساس تعهد نکنند و براحتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. این ارتباط در وحله اول چیزی جز بر آوردن نیاز جنسی نیست.

3- باید در جایگاه والدین دختر بود تا فهمید که آیا پذیرفتنی است که جوانی به صرف بر آوردن چنین نیازی با دخترشان رفت و آمد میکند و با او همبستر میشود آنهم بدون نفقه و کار و حق و حقوق محل سکونت و تعهد و آینده مطمئن؟!

4- اگر پسری پس از مدتی دختر را رها کرد دختر باید تا 4 ماه عده نگه دارد وبفرموده شما میتواند در این مدت التیام پذیرد و....
در بسیاری از موارد ضربات این گونه روابط از لحاظ روحی برای زنان خارج از تحمل است و برخی ناچار خواهند بود تا پس از سپری شدن این مدت رابطه دیگری را شروع کنند. آیا مرد جوان ایرانی میپذیرد که که با زنی ازدواج دائم کند که باکره نبوده و از سنین دبیرستان چند بار با صیقه شدن این روابط را، انهم با افراد متعدد، تجربه کرده است؟
آیا خانواده جوان حاضر به قبول چنین عروسی هستند؟ اینده چنین دخترانی چگونه خواهد بود؟

هیجانات و احساسات عاشفانه و بعضا جنسی ماهیت ویژه ای دارد ، در بسیاری از موارد آنچه که جوان برای آن خیالبافی کرده و رویا میآفریند، بعد از چند بار تجربه عملی فروکش کرده و حتی گاهی منجر به دلزدگی میشود. تعهد قانونی به ازدواج دائم و ذات پایبندی به آن ،طرفین را وادار میکند تا در برابر تلاطم های احساسی از این دست خود را موظف به حفظ ثبات کنندو ارزشهایی عمیقتری برایشان مطرح باشد. در شرایط ازدواج موقت چطور؟
اگر چه شرعی بودن این روش به خودی خود ارزشمند است ولی همانطور که میدانید بسیاری اعمال در شرع پذیرفته است ولی هنوز عرف جامعه با آن کنار نمیآید. ازلحاظ آسیب شناسی نیز نمیتوان مشکلات این روش را نادیده گرفت
چرا که همیشه همه چیز بصورت ایده آل پیش نمیرود، باز هم فرزندان بی سرپرست .. معضلات روحی و عاطفی ....سوء استفاده ها .. و غیره خواهد بود و تشدید خواهد شد. سلامتی جامعه در گرو ازدواجهای پایدار و عقلانیست و بهتر است که بر روی آسان سازی شرایط ازدواج تمرکز شود.

سلام علیکم
ازدواج موقت امری کاملا شرعی است و ضوابط و قوانین مدون خوبی هم دارد. اگرچه جامعه پذیری آن خیلی پایین است اما باید توجه داشت که ازدواج موقت مانند یک داروی مفید است اما مفید بودن یک دارو به معنای این نیست که برای تمامی دردها قابل تجویز باشد. بنابرین بایست شرایط طرفین را کاملا سنجید. و از سوی دیگر بایست تلاش کرد تا قبح بی مورد این مساله که در اصول هیچ تفاوتی با ازدواج دائم ندارد از میان برداشته شود.

به نام علی اعلی

سلام

با تشکر از استارتر تاپیک
اما تذکر چند نکته لازم و ضروری به نظر می رسد:

اولا مقایسه میان اسلام و غرب مقایسه صحیحی نخواهد بود.
مبانی، اصول و روشها و کلا جهان بینی آنها با جهان بینی یک فرد مسلمان بسیار تفاوت دارد.

این باعث می شود که روشهای زندگی میان این دو فرهنگ و پیروان آنها زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد.

نکته دیگر اینکه:

اگر بر فرض این اقا با یک دختر خانم با رضایت پدرش ازدواج کرد، آن وقت بعد از مدتی که این خانم به آن آقا دلبسته شد ، ان آقا بگوید من دیگه به شما علاقه ای ندارم؛ در اینصورت این لطمه روحی خانم را چه کسی و چگونه جبران می کند؟

اگر بگویید از اول می گوییم که این رابطه موقت است، در اینصورت هم می گوییم: خب چه ضرورتی دارد که به ایجاد این رابطه موقت کمک کنیم؟

یکی از اهداف اصلی ازدواج رسیدن به آرامش و سکون هست:

« وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ » سوره روم آیه 21

« و از نشانه‏هاى او اينكه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين [نعمت] براى مردمى كه مى‏انديشند قطعا نشانه‏هايى است »

کجای این ارتباط به فرد کمک می کند به آرامش برسد؟
اینکه دقیقا برعکس ، موجب تنش و اضطراب می شود.

نکته آخر هم اینکه در بحث ازدواج موقت، نکته ای که شاید کمتر به آن توجه شده این است که اگر چه این نوع ازدواج راه حلی برای مشکلات جامعه است اما این راه حل یک راه حل موقت هست.

چرا نیاییم با فرهنگ سازی درست ، جوانان را به سوی ازدواج دائم و همیشگی یا هم کفو خود سوق ندهیم؟:Gig:

سخت است اما محال نیست:ok:

جایی که آب هست تیمم باطل است.:ok:

یا علی:Gol:

نقل قول:

1- درموارد بسیاری دیده شده که روابط دوستی میان دختران و پسران در حد ارتباطات تلفنی و یا بسیار محدود است و به خاطر اعتقادات وترس و حجب و حیا و....[/][/]به روابط جنسی کشیده نمیشود. اگر طرفین بواسطه صیقه به هم محرم شوند آنهم در سنین دبیرستانی که اوج هیجانات است، آخرین حلقه ارتباطی که همان روابط جنسی است در همان ابتدا گشوده شده و از لحاظ روانی نیز معمولا در همان وادی حلاصه میشود بدون آنکه طرفین فرصت و اشتیاقی آنچنانی برای شناخت روحیات و افکار یکدیگر داشته باشند.

بعضی رابطه ها بسیار محدود است.اما آیا این رابطه ها حلال است؟ضمنا این رابطه ها مقدمه ی رابطه ی نامشروع می شود.اگر در سنین دبیرستانی این دو به هم محرم شوند،هیچ دختری و هیچ خانواده ای راضی به همبستری در همان اوایل ازدواج نمی شود.این دو می توانند شرط کنند که رابطه ی این دو بدون نزدیکی باشد.در این صورت پسر تلاش می کند روحیات و افکار دختر را بیشتر بشناسد.

نقل قول:

3- باید در جایگاه والدین دختر بود تا فهمید که آیا پذیرفتنی است که جوانی به صرف بر آوردن چنین نیازی با دخترشان رفت و آمد میکند و با او همبستر میشود آنهم بدون نفقه و کار و حق و حقوق محل سکونت و تعهد و آینده مطمئن؟!

من خودم اگر جای پدر دختر باشم اجازه ی همبستری نمی دهم.هیچ دختری هم چنین اجازه ای نمی دهد.در اسلام این مورد پیش بینی شده و می توان ضمن عقد شرط کرد که پسر ودختر مجاز به همبستری نباشند.

نقل قول:
4- اگر پسری پس از مدتی دختر را رها کرد دختر باید تا 4 ماه عده نگه دارد وبفرموده شما میتواند در این مدت التیام پذیرد و....
در بسیاری از موارد ضربات این گونه روابط از لحاظ روحی برای زنان خارج از تحمل است و برخی ناچار خواهند بود تا پس از سپری شدن این مدت رابطه دیگری را شروع کنند. آیا مرد جوان ایرانی میپذیرد که که با زنی ازدواج دائم کند که باکره نبوده و از سنین دبیرستان چند بار با صیقه شدن این روابط را، انهم با افراد متعدد، تجربه کرده است؟
آیا خانواده جوان حاضر به قبول چنین عروسی هستند؟ اینده چنین دخترانی چگونه خواهد بود؟

بله درمورد ضربات روحی اشتباه کردم!اما همانطور که قبلا گفته ام دختر میتواند صیغه شود و حتی تا چندین سال(تا وقتی حس کند همسرش به بلوغ عقلی و اجتماعی رسید)باکره بماند.

نقل قول:
هیجانات و احساسات عاشفانه و بعضا جنسی ماهیت ویژه ای دارد ، در بسیاری از موارد آنچه که جوان برای آن خیالبافی کرده و رویا میآفریند، بعد از چند بار تجربه عملی فروکش کرده و حتی گاهی منجر به دلزدگی میشود. تعهد قانونی به ازدواج دائم و ذات پایبندی به آن ،طرفین را وادار میکند تا در برابر تلاطم های احساسی از این دست خود را موظف به حفظ ثبات کنندو ارزشهایی عمیقتری برایشان مطرح باشد. در شرایط ازدواج موقت چطور؟

به نظر من تا وقتی پسری رابطه ی جنسی کامل با کسی نداشته باشد،موجب دلزدگی نمی شود. شما درست می گویید که زوج در ازدواج دائم نسبت به هم متعهد تر اند. من هم از این گونه ازدواج موقت به عنوان مقدمه ای برای ازدواج دائم سخن گفتم.

هم چنین از کارشناسان محترم خواهش می کنم این مدل را با مثلث عشق رابرت اشترن برگ مقایسه کنند و مراحل مختلف آن را ارزش گذاری کنند.

نقل قول:
اگر چه شرعی بودن این روش به خودی خود ارزشمند است ولی همانطور که میدانید بسیاری اعمال در شرع پذیرفته است ولی هنوز عرف جامعه با آن کنار نمیآید. ازلحاظ آسیب شناسی نیز نمیتوان مشکلات این روش را نادیده گرفت چرا که همیشه همه چیز بصورت ایده آل پیش نمیرود[=navy][=13]، باز هم فرزندان بی سرپرست .. معضلات روحی و عاطفی ....سوء استفاده ها و..

من هم گفتم که ترویج این سنت نیکو باید به گونه ای باشد که سوء استفاده ها به حداقل برسد.
این هم که عرف با آن کنار نمی آید را می دانم.برای همین این مطلب را اینجا مطرح کردم تا افراد بیشتری فواید این کار را ببینند و از تفکرات اشتباهشان فاصله بگیرند.

ممنون از اینکه یکم به فکر خانمهای جامعه نیستید و احساساتشون....
فقط مردها و نیاز آنها هه!!!!
:Kaf:

نقل قول:
اولا مقایسه میان اسلام و غرب مقایسه صحیحی نخواهد بود.
مبانی، اصول و روشها و کلا جهان بینی آنها با جهان بینی یک فرد مسلمان بسیار تفاوت دارد.
این باعث می شود که روشهای زندگی میان این دو فرهنگ و پیروان آنها زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد.

مقایسه ی من چند دلیل داشت:
افرادی هستند که می گویند فرهنگ غرب مطلقا صحیح است و اسلام در مورد مسائل جنسی کسری دارد و به جوانان توجه نمی کند.و با این مقایسه مشخص می شود که اسلام کسری نداشته و این سخت گیری که به جوانان می شود سنت های جاهلی است.
برخی ازدواج را به دو دسته ی مدرن و سنتی تقسیم می کنند.سنتی:همان خواستگاری.مدرن:آشنایی پسر و دختر قبل از خواستگاری و داشتن رابطه با هم قبل از ازدواج.و می گویند کلا مدرن چیز بدی است و سنتی خودمان بهتر است.من این دو را کنار هم آوردم و سپس با مدلی کاملا شرعی که فواید مدرن و سنتی را یکجا دارد مقایسه کردم.

نقل قول:
اگر بر فرض این اقا با یک دختر خانم با رضایت پدرش ازدواج کرد، آن وقت بعد از مدتی که این خانم به آن آقا دلبسته شد ، ان آقا بگوید من دیگه به شما علاقه ای ندارم؛ در اینصورت این لطمه روحی خانم را چه کسی و چگونه جبران می کند؟

شما ندیده اید که این اتفاق در ازدواج دائم بیفتد؟من بسیار دیده ام.اگر در ازدواج دائم چنین اتفاقی بیفتد ضرر های بیشتری داد:
دختر دیگر باکره به حساب نمی آید.
به سختی می تواند با مرد مجرد دیگری ازدواج کند.
و...

نقل قول:
کجای این ارتباط به فرد کمک می کند به آرامش برسد؟
اینکه دقیقا برعکس ، موجب تنش و اضطراب می شود.

من متوجه نمی شوم که چرا این رابطه موجب تنش می شود.مگر این یک نوع ازدواج نیست؟

نقل قول:
نکته آخر هم اینکه در بحث ازدواج موقت، نکته ای که شاید کمتر به آن توجه شده این است که اگر چه این نوع ازدواج راه حلی برای مشکلات جامعه است اما این راه حل یک راه حل موقت هست.

چرا نیاییم با فرهنگ سازی درست ، جوانان را به سوی ازدواج دائم و همیشگی یا هم کفو خود سوق ندهیم؟

من هم این نوع رابطه را به عنوان مقدمه ی ازدواج دائم میدانم.جوانی که در 18 سالگی هنوز به بلوغ اجتماعی و اقتصادی و عاطفی... نرسیده چگونه می تواند ازدواج دائم و موفق داشته باشد؟باید صبر کند تا 27 سالش شود آنوقت ازدواج کند؟ با غریزه ی جنسی که سرکش ترین غریزه است چه کند؟

نقل قول:
جایی که آب هست تیمم باطل است.

آب نیست آقا،به خدا آب نیست.

نقل قول:
ممنون از اینکه یکم به فکر خانمهای جامعه نیستید و احساساتشون....
فقط مردها و نیاز آنها هه!!!!

خب درک کنید دیگر.من یک مرد هستم و طبیعی است ندانم نظر خانم ها درباره ی یک موضوع چیست.خودم هم می دانم راه حلم مشکلاتی دارد(چون نه من کارشناس علوم دینی هستم نه روانشناس.این مطالب را با توجه به تجربیات و اطلاعات عمومی ام نوشته ام.)از خانم ها هم خواهش می کنم اگر جایی مخالف هستند اعلام کنند. به جای اینکه ما را متهم به دگرنیندیشی کنند.
در هرحال خیلی ممنون از تذکرتون.

با عرض سلام
ببخشيد من با نظر حاج علي موافقم و ميگم بهتره ازدواج دائم رو رواج بديم تا ازدواج موقت
و نكته ديگه اينكه خواهشا فقط يه جنبه قضيه رو نگاه نكنيد ، پسري كه ازدواج موقت رو طالب باشه و زمينه هم براش فراهم باشه ديگه تن به ازدواج دائم نخواهد داد چرا؟ چون وقتي ميتونه به سادگي ازدواج موقت انجام بده و بدون به عهده گرفتن مسئوليت چرا ازدواج دائم؟
و نكته بعدي اينكه آقايي كه ازدواج موقت انجام داده قطعا از كل 100% به قطع 10% نياز جنسي داشته و مطمئن بوده كه در ازدواج به آن ميرسه
و در آخر آمديدم و اين آقا از اين دختر خانم دل زده شد و عقد موقت رو تمام كرد و رفت سراغ يه دختر ديگه آنوقت تكلبيف چيه؟
فكر نميكنيد اين گونه راهكار در شان يه مملكت اسلامي نيست كه به جاي ازدواج موقت بياييم ازدواج دائم رو ترويج بديم ، ميفهمم هدف شما از ازدواج موقت شرعي شدن روابط دختر و پسر هست ولي از سوي ديگه مشكلات ديگه اي رو به وجود ميياره و در اصلاح " ميخواهين ابروش رو درست كنيد ميزنين چشم طرف هم كور ميكنيد ":ok:

به نام خدا.

یه مدل هم من ارائه بدم؟

ازدواج دائم در سن 17 - 18 سالگی ، اما سکونت هر کدوم از زوجین در خونه ابوی گرامی تا وقتی که پسره بتونه یک آلونکی واسه خودش فراهم بکنه.

با تشکر ، ستایشگر :Gol:

سلام به همه
بنده هم با این پست شدیدا موافقم.
امیدوارم یه روزی هر دو مدل ازدواج آسان و رایج بشه تا تمام نظربافان در رد ازدواج موقت به عینه بطلان ایدئولوژی
خودشون رو شاهد باشند.
یا علی

سلام.
مقاله ی خیلی قشنگیه.با نود درصدش موافقم.
این جریان که ازش صحبت شد چون با اطلاع خانواده خواهد بود و اشکال شرعی هم نداره خیلی بهتر از وضع اسفبار الان ماست که دختر و پسر با خیلیا در ارتباطن و خیلی رابطه ها هم با هم دارن و خانواده هم بی اطلاعن.
مسلما وقتی ازدواج موقت داریم و با اطلاع خانواده و مورد رضایت خدا هم هست چون خانواده ها اینها رو درنظر دارن قطعا تحقیق میکنن و شرایطی میذارن که آسیب پذیری فرزندشون به حداقل برسه و احتمال خوب بودن طرف رو میدن و احتمال اینکه این دوتا در شرایط بهتر ازدواج دائم با هم خواهند داشت.خیلیا رو می بینم دو سه ساله با هم ارتباط دارن بعد ازدواج میکنن و احساس گناهم میکنن چون هم شرعیش درست نیس هم خانواده ها نمیدونن.من وقتی میسنجم می بینم درصد خوبیش خیلی بیشتره. اما متاسفانه ما همچین فرهنگی نداریم. و خانواده ها همچین عملی رو واسه فرزندشون شرمساری میدونن! ماها مسلمونیم اما خیلی از جاها مثل مسلمون واقعی عمل نمیکنیم. و این خیلی دردناکه. اگه فرهنگ سازی بشه و با برنامه ریزی جلو بره و این امر بد دونسته نشه و جا بیفته خیلی خیلی کار خدایی و قشنگیه.اما متاسفانه کیه که عمل کنه!!!

نقل قول:
یه مدل هم من ارائه بدم؟

ازدواج دائم در سن 17 - 18 سالگی ، اما سکونت هر کدوم از زوجین در خونه ابوی گرامی تا وقتی که پسره بتونه یک آلونکی واسه خودش فراهم بکنه.

با تشکر ، ستایشگر

مشکلی که مدل شما دارد این است که
اولا:پسر باید نفقه پرداخت کند.که مسئولیتش زیاد است.
ثانیا:دختر حتما باید اجازه ی نزدیکی بدهد که این به ضرر او است.چون در این صورت احتمال دلزدگی شان بیشتر است.
ثالثا:در خیلی از موارد دیده ام که پسر در این سن از دواج کرده و پس از 25 یا 6 سالگی طلاق گرفته.آسیبی که دختر می بیند در این مورد بیشتر از به هم خوردن ازدواج موقت است.
و چیز های دیگری که الآن حضورذهن ندارم بگم خدمتتون.

توی ازدواج موقت فقط دختر ضربه میخوره و اینده اش تباه میشه وگرنه واسه بعضی از اقایون فرقی بین زن شرعی و دوست دخترشون نیست مهم اینه به اون هدف مورد نظرشون برسند:Narahat az:

سلام. تشکر می کنم از زحمت کرشناسان که این جا ...جایی که نیاز جوونه حضور فعالی داشتن. هر کی حرفی زد و آقای استارتر و استراتژیست این بحث هر چی خواست گفت و خودشو یک دین شناس معرفی کرد و چند تا تایید هم گرفته و بدون این که بخواد فلسفه ازدواج و فاصله زمانی دوره بلوغ جنسی و اجتماعی رو بدونه حرفی زد و فقط خواست خواسته خودشو بیان کنه و هیچ اهمیتی به خاسته های دیگه نداد.
جناب استراتژیست محترم. حرف شما متین و قابل تامل اما یه کم فکر کنین. بهتر نبود به جای این که خودتون بگین و خودتون نتیجه بگیرین نظر دیگران رو می خواستین؟ظاهرا نظر خواستی اما در حکم حرف خودتو تمام کردی......
قبول دارم رسم هایی هست بین ما که در دین نیست. فقط عرفیه که مردم وضعش کردن. ربطی به دین و عاملان و عارفان و عالمان نداره.
من تو پروفایلتون نرفتم اما احتمالا پسری. چون هیچ توجهی به نیاز دختر نشد. دختر نیاز جنسی داره اما خیلی محدود تر از پسر. فرهنگ غرب رو خیلی زیبا اومدی جلوه دادی که استراتژیست های اون طرح هم خودشون معترف به اشتباه بودنش هستن. اونجا که خانواده معنی نداره چطور می گی همه چی سالمه؟
من از جمله افرادی هستم که می گم پسر باید با دختر رابطه داشته باشه.اما در حد موازین شرع. دوستی قبل از ازدواج هم کار کاملا بی هوده ایه چون رفتار در این دوران کاملا مصنوعیه و هیچ کمکی به شناخت نمی کنه. طرفین می خوان خوبی های خودشونو نشون بدن و بدی ها رو سر پوش بزارن. کلا رده.اما ارتباط خوبه اگه تفکر ازدواج بعدش وجود نداشته باشه. ممکنه بعضی با هم ازدواج بکنن اما رابطه نباید برای ازدواج باشه. بهترین جا برای این ارتباط دانشگاست. بحث بسیار مفصله. لطفا تیکه تیکه حرف بزنین که بشه بررسی کرد. رمضان بر همگان مبارک. یا علی

بعضی وقتا با خودم فکر میکنم که چرا در این زمان کنیزها وجود ندارن تا مردانی که چنین تفکراتی دارند برن بازار کنیز فروشا و پول بدن و کنیز بخرن و نیاز جنسیشون رفع بشه و کاملا هم شرعی باشه
اونوقت دیگه حرمت دختران زنان محترم حفظ میموند و زن میشد شریک یک عمر زندگی مرد نه بازیچه هوسهای او!
این فقط فکری بود که توی سرم بود!

بنده خدا1;245613 نوشت:
بعضی وقتا با خودم فکر میکنم که چرا در این زمان کنیزها وجود ندارن

سلام
در اين دوره ، خانم هاي مطلقه قدري از نقش ايشان را ايفا ميكنند و در شرايط فعلي همه آزاد هستند و دوره ارباب و كنيزي تمام شده،‌بيچاره كنيز مگه چه جرمي كرده؟اون هم آدمه.
hush dragon;245604 نوشت:
هر کی حرفی زد و آقای استارتر و استراتژیست این بحث هر چی خواست گفت و خودشو یک دین شناس معرفی کرد و چند تا تایید هم گرفته

به نظر ميرسه كه اين بنده خدا يك نظر داده و الآن افراد دارن روش بحث ميكنن و نظر كارشناسي نيست و هيچ كس چنين منظوري نداره.بهتره قدري ديد مثبت به ماجرا داشته باشيم،‌شخصي دغدغه دين داره و براي مشكلي طرح راه حل كرده و كارشناسها ميان و راه حلش را يا رد ميكنند و يا مي پذيرند و يا اصلاح ميكنند.
بنده هم چندي پيش يك راه حل شبيه به راه حل ايشون ازيكي از استيد حوزه شنيدم ،‌البته به شرطها و شروطها در اون زياد تر بود اما نشون داد كه راه حليه كه قابل بررسي است.
به نظر بنده،‌اگر خانواده اي اين مسئله را بد دونست به سمتش نميره و به فرزندش هم اجازه نميده،‌اما خيلي از دختر پسر ها الآن دارن با هم رابطه برقرار ميكنند ،‌اگر بياييم راه حلي براش در نظر بگيريم هم خانواده از اين دوستي آگاه ميشه و هم جوان به نتيجه دلخواهش ميرسه،‌من اعتراضات به اين روش را قبول دارم اما ميگم از شرايط بي بند و باري كنوني بهتره.
چرا ميگيم فقط سودش براي پسره؟دختر هم سود ميكنه.اين همه دختر هاي كم سن و سال كه تو كوچه خيابون دوست ميشن پس دنبال چي هستن؟اين شرايط كه پدرش بدونه و كنترل شده باشه كه از دوستي يواشكي خيلي بهتره.

[="royalblue"]خدمت جناب ره نما چندتا نكته درباره‌ي ايده‌شون بگم:
1-اگر من جاي پدر دختر هاي امروزي باشم اجازه ازدواج موقتو نمي‌دم چون اگر اجازه بدم مضحكه‌ي خاص و عام مي‌شم چون هيشكي اين كارو انجام نمي‌ده.در ضمن مگه دور از جون خر كلمو گاز گرفته كه به خاطر ارضاي هوس هاي يك پسر و جلوگيري از انحراف اون اين همه خطر كنم؟
2-حالا اومديم و توي ازدواج موقت شرط عدم نزديكي كرديم.يهو پسر و دختر هوس نزديكي به سرشون زد (يعني ندونسته يا به علت قرار گرفتن در موقعيتي نزديكي كنند) اون وقت تكليف بكارت چي مي‌شه؟ دختره بدبخت نمي‌شه؟
بقيه نكاتو روش فكر مي‌كنم بعدا" مي‌گم.[/]

hamidreza97;245664 نوشت:
اگر من جاي پدر دختر هاي امروزي باشم اجازه ازدواج موقتو نمي‌دم چون اگر اجازه بدم مضحكه‌ي خاص و عام مي‌شم چون هيشكي اين كارو انجام نمي‌ده

hamidreza97;245664 نوشت:
مگه دور از جون خر كلمو گاز گرفته كه به خاطر ارضاي هوس هاي يك پسر و جلوگيري از انحراف اون اين همه خطر كنم؟

[="seagreen"][="comic sans ms"]با احترام خدمتتون بگم ازدواج موقت امر خداپسندیه و حلاله.گناهی ام توش نیست.خدا بهتر از بنده اش میدونه که این اجازه رو داده.در ضمن شما تک بعدی نگاه میکنین.اتفاقا اگه با انصاف نگاه کنیم قشنگیاش بیشتره.اینکه شما انجام ندین دلیل نیست هیچکس انجام نده!!!! حکم واسه دیگران صادر نکنین. اینکه فرهنگ ما اینو نمیپذیره نشان قبح این مساله نیست چون خداوند تایید کرده.مسلمونی من و شما ایراد داره.[/][/]

نقل قول:
سلام. تشکر می کنم از زحمت کرشناسان که این جا ...جایی که نیاز جوونه حضور فعالی داشتن. هر کی حرفی زد و آقای استارتر و استراتژیست این بحث هر چی خواست گفت و خودشو یک دین شناس معرفی کرد و چند تا تایید هم گرفته و بدون این که بخواد فلسفه ازدواج و فاصله زمانی دوره بلوغ جنسی و اجتماعی رو بدونه حرفی زد و فقط خواست خواسته خودشو بیان کنه و هیچ اهمیتی به خاسته های دیگه نداد.

من خودمو دین شناس معرفی نکردم و گفتم تمام این چیز ها را با توجه به تجربیات و و اطلاعات عمومی ام گفتم.شما هم اگر تفسیر آیه ی 24 سوره ی نساء را از تفسیر نمونه خوانده باشید در آنجا نوشته که ازدواج موقت بهترین راه برای جوانانی هست که هنوز از نظر اقتصادی خودکفا نشده اند و می خواهند نیاز جنسی شان را برآورده کنند. و این راه حل را هم به این خاطر دادم که یک جوان 18یا 19 ساله که هنوز به بلوغ اجتماعی نرسیده نمی تواند ازدواج دائم کند.
حالا سوالی که دارم این است.این جوان با غریزه ی سرکش جنسی در این اوضاع بی حجابی و بی بند و باری چه کند؟
شما هم به جای اینکه بگویید من فلسفه ی ازدواج را نمیدانم بفرمایید که کجای مدل من با فلسفه ی ازدواج منافات دارد.

نقل قول:
جناب استراتژیست محترم. حرف شما متین و قابل تامل اما یه کم فکر کنین. بهتر نبود به جای این که خودتون بگین و خودتون نتیجه بگیرین نظر دیگران رو می خواستین؟ظاهرا نظر خواستی اما در حکم حرف خودتو تمام کردی......

کدام دانشمندی را دیده اید که نظراتش را بگوید و نتیجه گیری را به دیگران واگذار کند؟همان طور که خودتان اشاره کردید به دلیل زاویه ی دید و اطلاعات و تجربه ی کمم نسبت به کارشناسان از آن ها خواستم که نظراتشان را بگویند و ضعف های مدلم را.

نقل قول:
من تو پروفایلتون نرفتم اما احتمالا پسری. چون هیچ توجهی به نیاز دختر نشد. دختر نیاز جنسی داره اما خیلی محدود تر از پسر.

بله پسر هستم.یک نفر دیگر هم گفته بود که به نیاز دختران توجه نکردم.حالا از شما که توجه دارید خواهش می کنم با درنظر گرفتن نیاز های دختران بفرمایید که چگونه باید از رابطه ی عاطفی حرام میان دختر و پسر جلوگیری کنیم.
من هم این مدل را فقط برای رفع نیاز پسر ارائه ندادم وگرنه در اون از ازدواج موقت به عنوان مقدمه ی ازدواج دائم صحبت نمی کردم.

نقل قول:
فرهنگ غرب رو خیلی زیبا اومدی جلوه دادی که استراتژیست های اون طرح هم خودشون معترف به اشتباه بودنش هستن. اونجا که خانواده معنی نداره چطور می گی همه چی سالمه؟

من کی گفتم که همه چیز سالمه اونجا؟من فقط چند راهی که برای رفع نیاز عاطفی دختر و پسر به هم وجود دارد را گفتم و از بین شان یکی را انتخاب کردم.در همان پست اول هم مدل غربی را مردود اعلام کردم.هم چنین من نگرانم که روابط دختر و پسری که الان وجود دارد مثل مدل غربی شود و برای خانواده ها،عادی.و در بعضی خانواده ها اینگونه شده است متاسفانه.

نقل قول:
من از جمله افرادی هستم که می گم پسر باید با دختر رابطه داشته باشه.اما در حد موازین شرع.

ازدواج موقت خلاف موازین شرعه؟!!

نقل قول:
دوستی قبل از ازدواج هم کار کاملا بی هوده ایه چون رفتار در این دوران کاملا مصنوعیه و هیچ کمکی به شناخت نمی کنه. طرفین می خوان خوبی های خودشونو نشون بدن و بدی ها رو سر پوش بزارن. کلا رده.ا

من هم در پست اول که نوشتم مدل من می تواند منجر به ازدواج دائم با شناخت بالا شود،کمی شک داشتم.اما حالا فکر میکنم ظاهرسازی در 3یا 4 سال (وقتی دو نفرد درعقد هم هستند)سخت تر از سه چهار جلسه خواستگاریه. هنوز منتظر نظر کارشناسان در این باره هستم.

نقل قول:
1-اگر من جاي پدر دختر هاي امروزي باشم اجازه ازدواج موقتو نمي‌دم چون اگر اجازه بدم مضحكه‌ي خاص و عام مي‌شم چون هيشكي اين كارو انجام نمي‌ده.در ضمن مگه دور از جون خر كلمو گاز گرفته كه به خاطر ارضاي هوس هاي يك پسر و جلوگيري از انحراف اون اين همه خطر كنم؟

اگر بفهمید دخترتون با یه پسر مخفیانه دوست شده چی؟!اون موقع هم چنین اجازه ای رو نمیدید؟اگر اونا رو به زور از هم جدا کنید می دونید چه ضربه ای می خوره؟ اون موقع فقط پسره در معرض انحرافه یا دخترتون هم هست؟
کسانی هم که شما رو مضحکه ی خودشون قرار می دن تابع سنت های جاهلی موجود در جامعه اند.شما به عنوان یک مسلمان احساس وظیفه نمی کنید که این سنت های جاهلی را به هم بزنید؟

نقل قول:
2-حالا اومديم و توي ازدواج موقت شرط عدم نزديكي كرديم.يهو پسر و دختر هوس نزديكي به سرشون زد (يعني ندونسته يا به علت قرار گرفتن در موقعيتي نزديكي كنند) اون وقت تكليف بكارت چي مي‌شه؟ دختره بدبخت نمي‌شه؟

شما که پدرهستی باید دختر و پسر را آگاه کنید و مواظب باشید در چنین موقعیت هایی قرار نگیرند.اگر هم دختر و پسر متدین باشند خودشان می فهمند که کارشان خلاف شرع است.
اگر می خواستند چنین کاری کنند،بدون اجازه ی شما رابطه ی نامشروع برقرار می کردند.
لطفا بهانه نیاورید و ابتدا ایراد های کلی مدل را بررسی کنید و سپس سراغ انحرافات و سوئ استفاده ها بروید.

سلام.شما رفتی سراغ تفسیر. بزار صریح آیه رو بررسی کنیم. مگه خدا نفرمود شرایط ازدواج را فراهم کنید برای جوانان و خدا آنها را بی نیاز می فرماید و اگر شرایط ازدواج ندارید عفت پیشه کنید.
چرا نگفت فعلا برین ازدواج موقت بکنید و نیاز جنسی خودتونو برآورده کنین و تا بعد خدا بزرگه خودش شرایط رو فراهم می کنه.پس یه کم باید به مکدل شک بشه چون وظیفه چیز دیگه ای بیان شده.
در ضمن شما در این مدل فقط به نیاز اول توجه کردی اما چند درصد به نیاز های دیگه بها دادی؟ اینجاست که می گم این مدل اصلا بدرد یک دختر نمی خوره.
شما داری مدلی پیشنهاد می کنی که یه جورایی مثل مثال زیر عمل می شه.
گرگی به دام حمله می کنه و یکی یکی دام رو می کشه و چوپان برای حل این مشکل که گوسفنداش حرام نشن خودش یکی یکی میاد سرشونو می بره تا حلال باشن.
در هر دو صورت گوسفندا از دست رفتن. این میون شما سود بردی که گوسفندا حلالن اما یه کم فکر کردی که بیچاره گوسفندا چه گناهی کردن؟
در میون گوسفندا عده ای از زهر گرگ فرار می کنن. سالم می مونن. اما شما همه رو می کشی.
نیاز های جوون هم همینه. جوون نابود می شه. به قول شما شرعی. به خدا این حق نیست. پسرا ممکنه حمایت کنن اما دخترا خیلی راحت از نیاز اول می گذرن. باور کن دختر خیلی زود از این نیاز می گذره. دختر نیاز فراتری می بینه و خودش رو برای اون آماده می کنه. مجرداش شاید حرفم رو نفهمن اما خانم های متاهل بگن راست می گم یا دروغ؟تو این روش بزرگترین سیب رو جامعه لطیف و حساس ما یعنی خانم ها می بینن. ما پسرا زود ریکاوری می شیم اما اونا می شکنن. سر شکسته می شن. درک می کنی؟ فکر نکنم. چون شناخت دخترا سخته. در این روش جناب عالی عشق و کور شدن دو طرف وجود داره و همچنین اسرار های والدین وجود داره. و همچنین مشکلاتی که الان داریم وجود داره. اروپا هم اول با همین دید وارد عمل شد. اومد گفت ما نباید جوان رو محدود کنیم. مرکزی به وجود می آریم که حکم دستشویی برای خانه رو داشته باشه که جوون نیاز خودشو برآورده کنه اما نفهمیدن که آتیش به انبار کاه انداختن امروز تمام جامعه اونا رو گرفته که هر روز خبر رسوایی اخلاقی فلان سیاست مدار و فلان بازیگر و فلان فوتبالیست به گش می رسه.
این طرح هم عین همینه. فقط اسم شرع روش اومده. جناب عالی یه دیدی داری که یا نمی تونی خوب بیانش کنی یا خوبی اونو یه جایی دیدی که حرف ها نفوذ نداره. این روش فقط به این آتیش دامن می زنه. مذهبی ها رو وارد عمل می کنه. عادی ها هم که می گن ای بابا می خواد چکار یه دو تا جمله بگیم. خیلی راحت سر همه کلا می ره و چه گرگ و میشی بشه. یه کم فکر کن به عاقبتش. اگه این کار عادی و همه گیر بشه چی می شه؟
یا علی

سلام بر همه دوستان بزرگوار
تبریک میگم این ایام و این شب ها که سر سفره خدا نشستم
دوستان استارتر محترم یک مدل ارائه دادند من و شما نباید تو ذوقش بزنیم و به او گیر بدهیم. ایشان هم ادعا نکردند من کارشناس دین هستم.
اجازه بدهید من بحث را این گونه جهت بدهم

مدل جامع ارائه دهید

می دانیم که
1- دوستی پسر و دختر در جامعه ما روز به روز رو به رشد است.
2- تنها درصد کمی به ازدواج ختم می شوند.
3- برخی از این دوستی ها به رابطه جنسی ختم می شود. و اغلب تماس، کلمات عاشقانه و...دارند که همگی حرام اند
4- بسیاری از این دوستی ها که به ازدواج ختم می شوند نافرجام اند.
5- خانواده ها اغلب از این دوستی ها خبر ندارند.
6- در این دوستی ها افراد شیادی (دختر یا پسر) هستند که برای سوءاستفاده (مالی و...) دوست می شوند.

خب در اصل این که عطش دو جنس با رسیدن به هم فروکش می کند و هرکدام مسکن درد دیگری است شکی نداریم

شما مدلی را پیشنهاد می دهید که این آسیب ها را نداشته باشند.
این مدل باید شرعی باشد و مصالح دختر و پسر را در نظر بگیرید و آسیب های بالا را نداشته باشند.
پس با نقد این دیدگاه، مدل جامع خودتان را هم ارائه دهید

به نظرم یکی یکی مدل خودتان را ارائه دهید.
وسط سخنان دیگران نیاییم چه موافق نظرمان باشد چه مخالف.

نقل قول:
سلام.شما رفتی سراغ تفسیر. بزار صریح آیه رو بررسی کنیم. مگه خدا نفرمود شرایط ازدواج را فراهم کنید برای جوانان و خدا آنها را بی نیاز می فرماید و اگر شرایط ازدواج ندارید عفت پیشه کنید.

بله گفته.مگر ازدواج موقت نوعی ازدواج نیست؟مگر ازدواج موقت خلاف عفت است؟

نقل قول:
چرا نگفت فعلا برین ازدواج موقت بکنید و نیاز جنسی خودتونو برآورده کنین و تا بعد خدا بزرگه خودش شرایط رو فراهم می کنه.پس یه کم باید به مدل شک بشه چون وظیفه چیز دیگه ای بیان شده.
در ضمن شما در این مدل فقط به نیاز اول توجه کردی اما چند درصد به نیاز های دیگه بها دادی؟

ازدواج موقت صرفا برای رفع نیاز های جنسی نیست.در ازدواج موقت مانند دائم زن و شوهر حقوقی نسبت به هم دارند.اگر بچه دار شوند بچه نباید بی سرپرست بماند و مسئولیتش با پدر است و...
همچنین نیاز های عاطفی زن و مرد برآورده می شود.

نقل قول:
اینجاست که می گم این مدل اصلا بدرد یک دختر نمی خوره.

اگر ازدواج موقت مطلقا برای دختر ضرر داشت،در احکام اسلامی حتما تبصره ای بود که دختران نباید ازدواج موقت کنند و این کار فقط برای زنان مطلقه حلال است.
اما قبول دارم که دختر آسیب پذیرتر است به همین دلیل اجازه ی پدر برای این کار شرط است.چون پدر جنس مرد را بهتر می شناسد و از انگیزه های او آگاه تر است.

نقل قول:
پسرا ممکنه حمایت کنن اما دخترا خیلی راحت از نیاز اول می گذرن. باور کن دختر خیلی زود از این نیاز می گذره. دختر نیاز فراتری می بینه و خودش رو برای اون آماده می کنه. مجرداش شاید حرفم رو نفهمن اما خانم های متاهل بگن راست می گم یا دروغ؟تو این روش بزرگترین سیب رو جامعه لطیف و حساس ما یعنی خانم ها می بینن. ما پسرا زود ریکاوری می شیم اما اونا می شکنن. سر شکسته می شن. درک می کنی؟ فکر نکنم. چون شناخت دخترا سخته.

حرفت درسته.ولی نمی شه کاری کرد که سوء استفاده های پسرا(مثل ترک کردن دختر بعد از چند ماه یا دوست شدن با دختر های دیگر)به حداقل برسه؟به نظر من میشه.حالا بذار کارشناس هم بیاد ببینیم می شه یانه.
چرا میشه؟چون اگه نمی شد ازدواج موقت مطلقا حرام بود.
اگر هم پست اولم رو کامل خونده باشی متوجه میشی که من این مدل رو به عنوان مقدمه ای برای ازدواج دائم معرفی کردم نه صرفا راهی برای ارضای نیاز های پسر های مجرد.(وگرنه ارضای صرف نیاز های یک پسر مجرد راحت تر است.می تواند یک زن مطلقه را صیغه کند که نیاز به اذن پدر هم ندارد.)

نقل قول:
در این روش جناب عالی عشق و کور شدن دو طرف وجود داره و همچنین اسرار های والدین وجود داره. و همچنین مشکلاتی که الان داریم وجود داره. اروپا هم اول با همین دید وارد عمل شد. اومد گفت ما نباید جوان رو محدود کنیم. مرکزی به وجود می آریم که حکم دستشویی برای خانه رو داشته باشه که جوون نیاز خودشو برآورده کنه اما نفهمیدن که آتیش به انبار کاه انداختن امروز تمام جامعه اونا رو گرفته که هر روز خبر رسوایی اخلاقی فلان سیاست مدار و فلان بازیگر و فلان فوتبالیست به گش می رسه.

شما چطور ازدواج موقت رو با آزاد گذاشتن فاحشگی در اروپا برابر می دونی؟

ا

نقل قول:
ین طرح هم عین همینه. فقط اسم شرع روش اومده. جناب عالی یه دیدی داری که یا نمی تونی خوب بیانش کنی یا خوبی اونو یه جایی دیدی که حرف ها نفوذ نداره. این روش فقط به این آتیش دامن می زنه. مذهبی ها رو وارد عمل می کنه. عادی ها هم که می گن ای بابا می خواد چکار یه دو تا جمله بگیم. خیلی راحت سر همه کلا می ره و چه گرگ و میشی بشه. یه کم فکر کن به عاقبتش. اگه این کار عادی و همه گیر بشه چی می شه؟

بستگی داره که چطور همه گیر بشه.اگه شعور سازی نشه قطعا حرف تو اتفاق می افته اما اگه درست جا بیفته و خانواده ها بچه هاشونو بشناسن و در جریان رابطه هاشون باشن و درست اونا رو تربیت کرده و هوسباز بار نیان میتونه حتی باعث مشروع شدن رابطه ی عیر مذهبی ها بشه.خیلی از اینا نمی دونن که چطور میشه رابطه ی عاطفی شرعی با جنس مخالف داشت.

در پناه حق باشی.ایشالا رتبه ی خوبی تو کنکور بیاری!

« نرگس »;245688 نوشت:

با احترام خدمتتون بگم ازدواج موقت امر خداپسندیه و حلاله.گناهی ام توش نیست.خدا بهتر از بنده اش میدونه که این اجازه رو داده.در ضمن شما تک بعدی نگاه میکنین.اتفاقا اگه با انصاف نگاه کنیم قشنگیاش بیشتره.اینکه شما انجام ندین دلیل نیست هیچکس انجام نده!!!! حکم واسه دیگران صادر نکنین. اینکه فرهنگ ما اینو نمیپذیره نشان قبح این مساله نیست چون خداوند تایید کرده.مسلمونی من و شما ایراد داره.

بله شما درست مي‌گيد خواهر.ولي جامعه ي ما گرفتار رسوم جاهلي اي است كه خودش با دست خود ساخته.به قول آقاي قرائتي ما مثل كافران دوران جاهليت با دست خود بت مي‌تراشيم و بعد خودمان آنها را مي‌پرستيم و پاي آنها گريه مي‌كنيم.قول مي‌دم تا وقتي كه ما اين رسوم را نشكنيم اين طرح در جامعه اجرا نمي‌شود.در ضمن اجراي آن نياز به همه‌گير شدن دارد نه اين كه تك و توكي به آن عمل كنند.
توي ازدواج موقت هم گناهي نيست و من در هيچ جاي حرفم نگفتم اين كار حرام است.بيشتر دقت كنيد.

ره نما;245713 نوشت:

اگر بفهمید دخترتون با یه پسر مخفیانه دوست شده چی؟!اون موقع هم چنین اجازه ای رو نمیدید؟اگر اونا رو به زور از هم جدا کنید می دونید چه ضربه ای می خوره؟ اون موقع فقط پسره در معرض انحرافه یا دخترتون هم هست؟
کسانی هم که شما رو مضحکه ی خودشون قرار می دن تابع سنت های جاهلی موجود در جامعه اند.شما به عنوان یک مسلمان احساس وظیفه نمی کنید که این سنت های جاهلی را به هم بزنید؟

شما که پدرهستی باید دختر و پسر را آگاه کنید و مواظب باشید در چنین موقعیت هایی قرار نگیرند.اگر هم دختر و پسر متدین باشند خودشان می فهمند که کارشان خلاف شرع است.
اگر می خواستند چنین کاری کنند،بدون اجازه ی شما رابطه ی نامشروع برقرار می کردند.
لطفا بهانه نیاورید و ابتدا ایراد های کلی مدل را بررسی کنید و سپس سراغ انحرافات و سوئ استفاده ها بروید.


من پسرم . ازدواج نكرده‌ام .دختر هم ندارم .هنوز هم تا سن ازدواج معمولي حداقل 6 سالي فاصله دارم.اگر مي‌شد كه اين طرح در جامعه اجرا شود هم من اولين طرفدار آن بودم.مگه من بدم مياد كه از همين حالا همسر داشته باشم تا روحم آرامش پيدا كنه؟
ولي پدران و مادران شايد با اين طرح مخالفت كنند زيرا فكر مي‌كنند حالا مثل 20 سال پيشه.

اول یکی باید ازدواج موقت و زماندار رو تبیین کنه. من شیعه 12 امامی هستم. به شیعه بودنم افتخار می کنم اما متنفرم از کسایی که می گن ابالفضل چند نفر رو می نداخت هوا و بعد رو هوا یکی یکی همه رو می کشت و بعد همه با هم می افتادن پایین. متنفرم از اونایی که می گن امام زمان وقتی میاد که همه جهان پر از فساد بشه و اکثر مردم در فساد مطلق هستن جز عده کمی. متنفرم. با این تفکراتی که به ظاهر شیعیان ساختن این اجازه رو به من بدین که به بعضی از احکام شک کنم. اگه ازدواج موقت حلال واضحه پس چرا اهل سنت اینو حرام می دونه؟ بحث ولایت رو نمی خوام وسط بکشم. در این زمینه اونا اشتباه می کنن و شکی نیست. اما این موضوع رو عقل هم تایید می کنه که ازدواج موقت شک توش هست. اول اینو واسمون تبیین کنین.آخه فقط شیعه چنین حکمی داره.

البته فکر نکنین دنبالش نرفتم. البته از مراجع نپرسیدم. تو استفتائات که نداره. از روحانیون که پرسیدم سریع میان و می رن تو روایات و تاریخ رو بیان می کنن یا می گن پیامبر فرمود" الفعل الحرام احل مع الکلام"
فعل حرام با کلام حلال می شود. آخه خودشون دارن می گن که ازواج موقت فرقی با زنا نداره جز این که یک کلامی وسط بود که یک سری قانون به وجود اومد. مگه مشکلی که تو زنا وجود داره مربوط به قانون های بشریه که قانون وضع می کنین؟ مگه گفتن یک جمله چکار می کنه؟
کی جواب روح این دو جوون رو می ده؟ کی جواب وابستگی رو می ده. کی جواب سرشکستگی دختری رو که با دو سه نفر رابطه داشته رو می ده؟ کی جواب بیث اعتمادی بعد ازدواج رو می ده؟ تو قرآن گفته عفت پیشه کنید اگه شرایط ازدواج ندارید. می تونست بگه به سمت ازدواج موقت برید. آقایی که می گه مگه ازدواج موقت عفت پیشه کردن نیست باید بدونه که عفت پیشه کردن فرق داره با ازدواج موقت. از لحن قرآن باید بفهمی که عفت پیشه کردن کار خیلی سختیه. چون بعد اون پاداش آورده.

با سلام به همه دوستان و تشکر از جناب ره نما
من چند مطلب به ذهنم میرسه
متاسفانه با آمار بالای دوستی دخترو پسر و روابط نامشروع بینشون باید به اطلاعتون برسونم که بین خیلی از جوونای الان رواج پیدا کرده (مخصوصا دبیرستانیها)که دختر و پسر خودشون میتونن صیغه بخونن و متاسفانه از هیچکدام از احکام دیگه اش خبر ندارن و بعدشم با اینفکر که به هم محرم شدن هر کاری دلشون بخواد میکنن.
به نظر من متاسفانه وجود ماهواره و اینترنت و... ، تربیت ناصحیح والدین باعث بسیاری از این مشکلات شده
بسیاری از والدین فقط درگیر معاش خانواده شدن و از تربیت اصولی بچه ها غافلن ،فکر میکنن فقط خوراک و پوشاک و کلاسهای متعدد رفتن بچه ها و مدرسه های غیرانتفاعی رفتن و هزار تا چیز دیگه فقط جزء تربیت بچه هاست .
فکرنمیکنن که بچه ها هم عقل و شعور و احساس دارن و نیازهای دیگه ای هم بغیر از نیازهای ظاهری دارن.
من خودم چند مورد میشناسم از خانواده هایی که دختر 10 -12 ساله ی خانواده به بلوغ زودرس رسیده و بعد ازکلی دکتررفتن ، دکتر بدون اینکه چیزی از وضع زندگی اونا بدونه پرسیده شما ماهواره دارین؟ و البته جواب مثبت بوده و حالا خانواده موندن که با این بلوغ زودرس چه کنن و هزاران نمونه از این اتفاقات ...
- من در تاپیک دیگه ای هم گفتم به نظر شما مسئولین امر چه میکنند؟؟
- چطور میشه این دردها و حرفها و عمق فاجعه رو به گوششون رسوند؟؟
- به نظر من قست خیلی زیادی از این مشکلات به دست مسئولین امر قابل حل و قابل پیگیریه والبته فرهنگ سازی کردن از نهادهای مربوط به این مسایل اجرائیه .

چند نظر هم درمورد مقاله جناب ره نما دارم
در مرحله اول ازتون تشکر میکنم به خاطر طرح و دغدغه تون .
به نظر من هم طرح شما باید خیلی بیشتر از این چکش کاری بشه که البته کارشناسان زیادی در موضوعات روانشناسی و جامعه شناسی و روحانی و ... لازمه تا بطور مطلوب یه طرح کامل ازش ساخته بشه و البته بطور احسنت بشه فرهنگ سازیش کرد و برای فرهنگ سازیش هم باید طرحی کامل داده بشه .
من هم فکر میکنم اگر بعضی مسایل را درنظرنگیریم باعث شکست روحی خانمها میشه آن هم زیاد و البته سوءاستفاده خیلیهای دیگه .
اما فکر میکنم حُسنهای زیادی هم میتونه داشته باشه از جمله اینکه:
اگر خانواده ها در جریان این رابطه و ازدواج موقت قرار بگیرن مطمئن باشین که اگر رابطه به هم بخوره و قطع بشه خود خانواده ها از شروع رابطه ی جدید و تکرار رابطه های دوباره جلو گیری میکنن و اتفاقا باعث میشه دوستیها و رابطه های دخترو پسرها از طریق خانواده ها کنترل بشه.
و کنترل این رابطه از طریق خانواده خیلی از آسیبهای این دوستیها رو کم میکنه ، به خاطر اینکه حتما همه تون در جریان آسیبهای این روابط بودین و نوجوونها و جوونها به خاطر تجربه ی کمشون و احساسات بالا و ترس از خیلی چیزها خیلی اوقات در جریان رابطه خرابکاریهاو اشتباهاتی میکنن که شاید قابل جبران نباشه اما وقتی همه ی رابطه با دخالت مستقیم خانواده باشه مطمئنا حداقل از خسارتهای جبران ناپذیر جلوگیری میشه .
درسته ، ممکنه باعث شکست روحی دختران بشه اما از دوستان معترض به طرح میپرسم :
" تا الان چند درصد از دختران با دوستیهای خیابانی و مخفیانه دچار مشکلات رو حی و جسمی فروان شده اند که البته بار گناه را هم به دوش میکشند و خیلیهاشون هم ازتجربه هاشون درس نگرفته و باز به رابطه ای جدید تن میدهند و شکستهای متعدد را تجربه میکنند ؟؟؟؟؟!!!!!!! " :Moteajeb!: :moteajeb:
به نظر من حداقل اینطوری افراد دیگه بار گناه را به دوش نمیکشند که البته موضوع خیلی مهمیه .
- میدونین چقدر از استعدادهای نوجوونها و جوونها به هدر داره میره به خاطر درگیری ذهنی اکثر اونها به این مسایل و ارضا نشدنشون به خاطر نداشتن موقعیت ازدواج ؟؟
ببینین این نیاز ها فقط جنسی نیست ، اوایل صرفا یک نیاز عاطفی و یا فقط نیاز ارتباط داشتن با یه جنس مخالفه که با مدیریت نشدن و طولانی شدن به نیاز جنسی هم میانجامد.
که البته به خاطر نظارت نداشتن و فرهنگهای غلط و ... یا خیلی از جوونها مدام باهم دوست میشن و باعث شکستهای متعدد روحی و صدمه های جسمی هم میشوند و یا خود ارضایی میکنند که بالتبع همه ی اینها آسیبهای فردی و اجتماعی فراوانی در پی دارد...
شرمنده خیلی طولانی شد حلال کنید
طاعات همگی قبول باشه . از همه ی دوستان التماس دعای فراوان .

[="Tahoma"][="Magenta"]

حاج علی;245300 نوشت:
نکته آخر هم اینکه در بحث ازدواج موقت، نکته ای که شاید کمتر به آن توجه شده این است که اگر چه این نوع ازدواج راه حلی برای مشکلات جامعه است اما این راه حل یک راه حل موقت هست.

چرا نیاییم با فرهنگ سازی درست ، جوانان را به سوی ازدواج دائم و همیشگی یا هم کفو خود سوق ندهیم؟

لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

بسم الله الحکیم

سلام
[SPOILER]بحث ازدواجو مشکل ما جوونا امیدورام موضوع نقلفه:Nishkhand:[/SPOILER]

خب

منم یه نکته بگم که ممکنه توی این جمع فراموش بشه

1-اینکه این دو فرد آدم اند و دارای عاطفه انسانی

2-ازدواج موقت فکر کنم با زنان باکره باشه؟!(حال شما بزرگان بگویید شرایط چیست)

3- ازدواج موقت اگر در راه صحیح و اصولی پیشبره به نظرتون با توجه به نکته یک چند درصد احتمال ازدواج دائم پیش می اید؟

5-الان که جوانان نمی توانند یک مرغ بخرند از بس گرونه چطور بتونند سختی ازدواج دائم را تحمل کنند؟[SPOILER](مثال برای گرونی است حالا وجب نگیریم:Cheshmak:)[/SPOILER]
6-حال این راهکار رفع مشکل ازدواج دائم چقدر طول می کشد؟ آیا تورم را نیز حساب کردید؟

یک نکته

دوستان گرامی عزیزان

شابید پستم ویرایش بشه

اما بدانید که انحرافات جنسی یک بیماری مهلک برای جوانان است

از استمناء و گناه چشم و فیل و... گرفته تا همجنس گرایی دربین جوانان هست!!

شاید طلاب نبینند

امام جامعه رو ببینیم انا از گناه های جنسی است که بخاطر عئم ازدواجه

چرا همش دم از دائم می زنید؟

کمی بیاندیشیم

[SPOILER]البته ما منکر مزیت های دائم نیستیم اونم 4 تا:Cheshmak:[/SPOILER][/]

سلام
ببخشید جناب ره نما
مطمئنید یه پسری که اینجوری با یه دختر رابطه برقرار میکنه میتونه خودش رو کنترل کنه و این رابطه عمیق تر نشه؟
اون وقت اگه دختر و پسر بند رو به آب بدن،دختر بازم "دختر" محسوب میشه و اگر این رابطه عاشقانه به هم بخوره و از هم جدا بشن،بازم دختر همچنان دختره و میتونه ازدواج بعدی رو داشته باشه و هیچ مشکلی به وجود نمیاد...اصلا نگاه بدی بهش نمیشه...چه قدر جالب که ما داریم روابط غربی رو صرف خوندن یک صیغه اسلامیش میکنیم.خدا را صد هزار مرتبه شکر
خوب امثال شما که میخواین نیاز جنسیتون رو برطرف کنید و نمیخواهید مسئولیت نفقه قبول کنید،سراغ دختران چرا میرید؟بسیاری از خانمهای بیوه و مطلقه هستند که خودشون هم به این کار (صیغه موقت)رضایت دارن.:khandeh!:

بیچاره پسر و دخترایی که بدون صیغه به موقعیت ازدواج رسیدن و می خوان ازدواج کنن ولی طرفشون یبار صیغه کرده یا شده
کدوم پسری حاضره با یه دختری که حتی با موافقت خانواده صیغه شده ازدواج کنه؟؟؟؟
واقعا خنده داره
بجای اینکه الگوی صحیح زندگی و چگونگی داشتن روان سالم و موفقیت در امور جنسی بدون حتی فکر کردن راجب این مساله ها بپردازیم .....
خدایا ما را ببخش که به هر دری که کوبیدیم در خانه تو نبود

مسافر زمان;246098 نوشت:
کدوم پسری حاضره با یه دختری که حتی با موافقت خانواده صیغه شده ازدواج کنه؟؟؟؟

سلام
ببخشید این مثل همون صیغه هست که جامعه به هیچنحوی قبول نداره حتی برای کسانی که شرایطش رو دارن
کجای دین گفته با دختری که صیغه کده ازدواج نکنید و یا کجای دین گفته با پسری که ازدواج کرده ازدواج نکنید خواهشا دین رو با عرف یکی نکنید الان ازدواج موقت نیست ولی هزار رابطه نامشروع هستش نمیخوام ازدواج موقت رو تجویز کنم نه ولی هر چی بوده قانونی بوده شاید تو اخلاقشون به تفاهم نرسیدن و بهم خورده یا هر چیز دیگه ای چرا به خاطر حرف مردم دور یه دختر پاک یا پسر پاک رو خط میکشن؟؟؟اینا اگر رابطه نامشروع داشتن و هیچی هم به زبون نمیاوردن و شروع به زندگی میکردن و بعدا به هر صورت متوجه میشدن زندگی بهم میخورد بهتره یا قانونی باشن و بدونن؟؟؟؟؟؟؟
مشکل ما اینه که دین رو گذاشتیم کنار و رو حرف مردم کار میکنیم مثلا فلانی میگه دختره ازدواج کرده بوده رفته گرفته خلاف شرع که نکرده حلال خدارو انجام داده
واقعا برای خودم امثال خودم که حرف مردم از هر چیزی براشون مهمتره متاسفم

بوی یاس;246118 نوشت:
سلام
ببخشید این مثل همون صیغه هست که جامعه به هیچنحوی قبول نداره حتی برای کسانی که شرایطش رو دارن
کجای دین گفته با دختری که صیغه کده ازدواج نکنید و یا کجای دین گفته با پسری که ازدواج کرده ازدواج نکنید خواهشا دین رو با عرف یکی نکنید الان ازدواج موقت نیست ولی هزار رابطه نامشروع هستش نمیخوام ازدواج موقت رو تجویز کنم نه ولی هر چی بوده قانونی بوده شاید تو اخلاقشون به تفاهم نرسیدن و بهم خورده یا هر چیز دیگه ای چرا به خاطر حرف مردم دور یه دختر پاک یا پسر پاک رو خط میکشن؟؟؟اینا اگر رابطه نامشروع داشتن و هیچی هم به زبون نمیاوردن و شروع به زندگی میکردن و بعدا به هر صورت متوجه میشدن زندگی بهم میخورد بهتره یا قانونی باشن و بدونن؟؟؟؟؟؟؟
مشکل ما اینه که دین رو گذاشتیم کنار و رو حرف مردم کار میکنیم مثلا فلانی میگه دختره ازدواج کرده بوده رفته گرفته خلاف شرع که نکرده حلال خدارو انجام داده
واقعا برای خودم امثال خودم که حرف مردم از هر چیزی براشون مهمتره متاسفم

سلام
من غیر قانونیش رو که اصلا حساب نمی کنم
ولی اینکه بیاییم به دو نفر اجازه ازدواج موقت بدیم که ببینیم روحیات و اخلاقیاتشون جور در میاد یا نه کاملا اشتباهه
معلومه که یه پسر سراغ دختری نمی ره که نه غیر قانونیش و نه قانونیش وارد این حیطه شده باشه
(بحث من برای ازدواج موقت هست بحث کسانی که یه زمانی ازدواج کردن و حالا بخاطر مساله های دیگه طلاق گرفتن کاملا جداست)
اصلا بحث قانونی و غیر قانونی نیس اینکه ما بیاییم به این امر یه امر قانونی بدیم همش بخاطر رفع نیازهای شخصی خودمونه وگرنه ازدواج چیزی واقعا فراتر از این موارد هست
چطوری می شه یه پسر یا یه دختر با یه دختر یا پسر دیگه ازدواج کنه در صورتی که قبلا با یکی دیگه..... شده باشه حالا چه قانونیش چه غیر قانونی این واسه منه پسر اصلا قابل هضم نیس
بهر حال هر کسی نظر خاص خودش رو داره
یا علی

ماه علقمه;246081 نوشت:
مطمئنید یه پسری که اینجوری با یه دختر رابطه برقرار میکنه میتونه خودش رو کنترل کنه و این رابطه عمیق تر نشه؟ اون وقت اگه دختر و پسر بند رو به آب بدن،دختر بازم "دختر" محسوب میشه و اگر این رابطه عاشقانه به هم بخوره و از هم جدا بشن،بازم دختر همچنان دختره و میتونه ازدواج بعدی رو داشته باشه و هیچ مشکلی به وجود نمیاد...اصلا نگاه بدی بهش نمیشه...چه قدر جالب که ما داریم روابط غربی رو صرف خوندن یک صیغه اسلامیش میکنیم.

انگار شما تو جامعه نیستین و نمی بینین رابطه ی دختر و پسر چقدر زیاد شده! روابطی که نه شرعی هس و نه از نظر عرف پسندیده. ولی کم کم مردم دارن به این رابطه عادت می کنن و قبحش داره ریخته میشه. روابط موجود هم گرته برداری شده از رابطه های غربی هس.
لطفا به سوالی که می پرسم جواب بدید:
به نظر شما یه پسر با دختری که قبلا رابطه ی شرعی(همون مدلی که گفتم) داشته ازدواج می کنه یا کسی که رابطه ی غیر شرعی؟(فرض بر دختر بودن هر دو است.)
مدلی که گفتم ویژگی هایی داره که از رابطه های غربی متمایزش می کنه:
اذن پدر برای دختر.
در جریان بودن خانواده ها.
پایبندی شرعی که باعث میشه بدون اجازه ی پدر دختر بند رو به آن ندن.
اگر بچه دار شوند، مسئولیت تامین نیاز های مادی بچه با پدرشه و مثل کشور های خارجی گردن مادر نمی افته و بچه بی پدر نمی مونه.

بنده هم تو مقاله و هم در جواب بعضی دوستان گفتم که این مدل باید به عنوان مقدمه ای برای ازدواج دائم در جامعه جا بیفته(اگر مطابق نظر کارشناسا باشه و جا افتادنش تو جامعه به صلاح باشه) و شناخت پسر و دختر هنگام ازدواج دائم پس از این مدل بیشتر از حال حاضر است. هیچ پسر مسلمون با وجدانی نمی خواد تا آخر عمرش از زیر بار نفقه شونه خالی کنه و هی بهره متعه کنه و دخترای مردم رو بدبخت.

ماه علقمه;246081 نوشت:
خوب امثال شما که میخواین نیاز جنسیتون رو برطرف کنید و نمیخواهید مسئولیت نفقه قبول کنید،سراغ دختران چرا میرید؟بسیاری از خانمهای بیوه و مطلقه هستند که خودشون هم به این کار (صیغه موقت)رضایت دارن.

فقط نیاز جنسی نیست.نیاز عاطفی و نیاز به آرامش و... هم هس. فقط من نیستم خیلی از جوونای دیگه هم واقعا نیاز به چنین روابطی دارن.یه نیگا به پست های قبلی بندازید.

مسافر زمان;246098 نوشت:
بیچاره پسر و دخترایی که بدون صیغه به موقعیت ازدواج رسیدن و می خوان ازدواج کنن ولی طرفشون یبار صیغه کرده یا شده
کدوم پسری حاضره با یه دختری که حتی با موافقت خانواده صیغه شده ازدواج کنه؟؟؟؟
واقعا خنده داره
بجای اینکه الگوی صحیح زندگی و چگونگی داشتن روان سالم و موفقیت در امور جنسی بدون حتی فکر کردن راجب این مساله ها بپردازیم .....
خدایا ما را ببخش که به هر دری که کوبیدیم در خانه تو نبود

مسافر زمان;246136 نوشت:
سلام
من غیر قانونیش رو که اصلا حساب نمی کنم
ولی اینکه بیاییم به دو نفر اجازه ازدواج موقت بدیم که ببینیم روحیات و اخلاقیاتشون جور در میاد یا نه کاملا اشتباهه
معلومه که یه پسر سراغ دختری نمی ره که نه غیر قانونیش و نه قانونیش وارد این حیطه شده باشه
(بحث من برای ازدواج موقت هست بحث کسانی که یه زمانی ازدواج کردن و حالا بخاطر مساله های دیگه طلاق گرفتن کاملا جداست)
اصلا بحث قانونی و غیر قانونی نیس اینکه ما بیاییم به این امر یه امر قانونی بدیم همش بخاطر رفع نیازهای شخصی خودمونه وگرنه ازدواج چیزی واقعا فراتر از این موارد هست
چطوری می شه یه پسر یا یه دختر با یه دختر یا پسر دیگه ازدواج کنه در صورتی که قبلا با یکی دیگه..... شده باشه حالا چه قانونیش چه غیر قانونی این واسه منه پسر اصلا قابل هضم نیس
بهر حال هر کسی نظر خاص خودش رو داره
یا علی

الآن تو بعضی خونواده ها قبل از ازدواج به پسر و دختر اجازه ی رابطه(در حد کافه رفتن و صحبت کردن و... که گاهی از مرز های شرعی میگذرد)نمی دن؟من می گم این خونواده ها قبل از این کار بین دختر و پسر صیغه بخونن با شرط عدم نزدیکی تا رابطه شون شرعی باشه.
هم چنین خیلی ها هستن که دوست جنس مخالف دارن. که یا اصلن منجر به ازدواج نمی شه و باعث نابود شدن دختر میشه و یا اگه بشه نافرجام میمونه.من میگم اینا قبلش صیغه با شرط عدم نزدیکی بخونن.اینجوری هم خونواده ها در جریانن. هم تعهد در این رابطه بیشتره و هم احتمال منجر به ازدواج شدنش.
تو رو خدا یه کم تو جامعه باش ببین چه اتفاقات کثیفی بین جوونا میفته. چه استعداد هایی به خاطر عدم رفع نیاز جنسی و عاطفی و آرامشی می سوزن.

[="Tahoma"][="Magenta"]

مسافر زمان;246098 نوشت:

بیچاره پسر و دخترایی که بدون صیغه به موقعیت ازدواج رسیدن و می خوان ازدواج کنن ولی طرفشون یبار صیغه کرده یا شده
کدوم پسری حاضره با یه دختری که حتی با موافقت خانواده صیغه شده ازدواج کنه؟؟؟؟

سلام

من حاضرم

مسافر زمان;246098 نوشت:
بجای اینکه الگوی صحیح زندگی و چگونگی داشتن روان سالم و موفقیت در امور جنسی بدون حتی فکر کردن راجب این مساله ها بپردازیم .....
خدایا ما را ببخش که به هر دری که کوبیدیم در خانه تو نبود

حواستون هست که احیانا شاید دیر در باز شده برای همین فکر کردید در خونه خدا نیست؟:Cheshmak:

مسافر زمان;246136 نوشت:
معلومه که یه پسر سراغ دختری نمی ره که نه غیر قانونیش و نه قانونیش وارد این حیطه شده باشه

بازم میگم اگر دختری بوده از نظر شرعی ازدواج کرده من باهاش ازدواج می کنم!!

مسافر زمان;246136 نوشت:
چطوری می شه یه پسر یا یه دختر با یه دختر یا پسر دیگه ازدواج کنه در صورتی که قبلا با یکی دیگه..... شده باشه حالا چه قانونیش چه غیر قانونی این واسه منه پسر اصلا قابل هضم نیس
بهر حال هر کسی نظر خاص خودش رو داره

پس نظر شخصی رو به کل نسبت ندیم:ok:[/]

به نام علی اعلی

سلام و عرض ادب به همگی


جناب ره نما
از شما تشکر می کنم که واقعا در فضایی به دور از توهین و بی احترامی نظرات و مطالب خودتون رو بیان می کنید.

همچنین از سایر کاربران اسک دین هم متشکرم که رعایت می کنند.

ره نما;245434 نوشت:

من هم این نوع رابطه را به عنوان مقدمه ی ازدواج دائم میدانم.جوانی که در 18 سالگی هنوز به بلوغ اجتماعی و اقتصادی و عاطفی... نرسیده چگونه می تواند ازدواج دائم و موفق داشته باشد؟باید صبر کند تا 27 سالش شود آنوقت ازدواج کند؟ با غریزه ی جنسی که سرکش ترین غریزه است چه کند؟

برادر بزرگوار جناب ره نما!

باید دیدمان را نسبت به ازدواج عوض کنیم.

آیا ازدواج فقط برای نیازهای جسمی و مادی ماست؟

قطعا خیر

در ازدواج علاوه بر نیازهای جنسی، نیازهای عاطفی ، روحی اجتماعی شخص نیز به مرحله تکامل می رسد.

پسری که هنوز از لحاظ اجتماعی و عاطفی به بلوغ نرسیده است چرا باید ازدواج کند؟

( مقوله اقتصاد را نیاورده ام که خود مجالی دیگر برای بحث می طلبد)

این چنین پسری صرفا با دید ارضاء نیازهای جسمی اش به ازدواج می نگرد و این قطعا نه تنها برای این فرد که برای سایرین هم ایجاد مشکل می کند.

از طرفی اگر قرار باشد هر موقع که ما انسانها نیازی داشتیم به فکر ارضاء آن باشیم قطعا جامعه به بن بست می خورد.

ببخشید میشویم مثل حیوانات!

بعضی جاها هم باید بر روی خواسته هایمان کمی تامل و تجدید نظر بکنیم.

این آیه شریفه که یادمان هست:

« وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى يُغْنِيَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ ... » سوره نور آیه 33

« و كسانى كه [وسيله] زناشويى نمى‏يابند بايد عفت ورزند تا خدا آنان را از فضل خويش بى‏نياز گرد ...»

گاهی وقتها یکمی عفت ورزی اگرچه سخته اما خیلی شیرینه

لازمه گاهی وقتها یکمی روی خواهشهای نفسمون، حتی همون حلالهاش هم تامل کنیم.

باز هم ممنون از همه بزرگواران که صحبتهای این حقیر رو تحمل می کنند.



راستی این مطلب جناب استاد حامی یادمون نره

مدل ارائه بدین

حامی;245762 نوشت:

سلام بر همه دوستان بزرگوار
تبریک میگم این ایام و این شب ها که سر سفره خدا نشستم
دوستان استارتر محترم یک مدل ارائه دادند من و شما نباید تو ذوقش بزنیم و به او گیر بدهیم. ایشان هم ادعا نکردند من کارشناس دین هستم.
اجازه بدهید من بحث را این گونه جهت بدهم

مدل جامع ارائه دهید

می دانیم که
1- دوستی پسر و دختر در جامعه ما روز به روز رو به رشد است.
2- تنها درصد کمی به ازدواج ختم می شوند.
3- برخی از این دوستی ها به رابطه جنسی ختم می شود. و اغلب تماس، کلمات عاشقانه و...دارند که همگی حرام اند
4- بسیاری از این دوستی ها که به ازدواج ختم می شوند نافرجام اند.
5- خانواده ها اغلب از این دوستی ها خبر ندارند.
6- در این دوستی ها افراد شیادی (دختر یا پسر) هستند که برای سوءاستفاده (مالی و...) دوست می شوند.

خب در اصل این که عطش دو جنس با رسیدن به هم فروکش می کند و هرکدام مسکن درد دیگری است شکی نداریم

شما مدلی را پیشنهاد می دهید که این آسیب ها را نداشته باشند.
این مدل باید شرعی باشد و مصالح دختر و پسر را در نظر بگیرید و آسیب های بالا را نداشته باشند.
پس با نقد این دیدگاه، به نظرم یکی یکی مدل خودتان را ارائه دهید.

وسط سخنان دیگران نیاییم چه موافق نظرمان باشد چه مخالف.

التماس دعا

یا علی

[="Tahoma"][="Magenta"]

حاج علی;246256 نوشت:

آیا ازدواج فقط برای نیازهای جسمی و مادی ماست؟

سلام

بگم یه چیز؟

خیلیها فکر می کنند شهوت جسمیه در صطورتی که هردو یک مفهوم داره:Ghamgin:

از شما بعید بود دو مقوله رو جدا بدونید و عاطفه رو از شهوت جدا

مگه غیر اینه که روح فرمانه 3 قوه است(سه یا بیشتر نمی دونم تو این معاج السعاده بخونید فرماندگان قوا است)

قوه وهمیه
عقلیه
شهویه
بیشتره باید دید

خب مهم الان همان شهویه است

که هر 3 این ها مهم اند که اگر عقل پیشی بگیره می تونه کنترل کرد

و شهوت مانع عقل است!!

غیر این است؟

خب اگر شهوت بیاد مانع باشه پس بلوغ عقلی به سختی شکل می گیره

که شهوت عاطفی مرد با ازدواج کاهش میابد و زن هم همان طور

اما چون زن احساساتی تر از مرد است کمی تفاوت داره!!

و وقتی شهوت عاطفی و جنسی که باهم و موازی هم اند کاهش یابد عقل شکوفا میشه

لابد شنیدید مرد تا ازدواج نکنه مرد نمی شه

دینمون با ازدواج کامل میشه

که می تونیم این برداشت رو ازش بکنیم !!
:Gig:[/]

سلام به همه
من که آخرش نفهمیدم شماها که همگی به سلامتی شیعه هستین چرا اینقدر واسه ازدواج موقت حاشیه درست می کنین؟
اگه ازدواج موقت رو قبول ندارین یه کلام بگین همه ی تشیع رو قبول دارم الا همین یکی رو
اگرم قبول دارین دیگه این حرفای حقوق زن و احساسات دختران معصوم(!) و بردگی شرعی و ... چیه دیگه؟
باور کنین این حرفا آدمو بدجور تو شک میندازه
معنی این استدلال های احساسی شما چیه؟ یعنی شما از ائمه بهتر می دونین؟
 

[="Tahoma"][="Magenta"]

ره نما;246213 نوشت:
فقط نیاز جنسی نیست.نیاز عاطفی و نیاز به آرامش و... هم هس. فقط من نیستم خیلی از جوونای دیگه هم واقعا نیاز به چنین روابطی دارن.یه نیگا به پست های قبلی بندازید.

سلام

دقیقا

چرا همه تا میگیم ازدواج می گند جنسی

بابا باور کنید جوونای الان بیشتر از اینکه نیاز جنسی اذیتشون کنه
عاطفیه

فشار روحی زیاده روشون

نیاز است که یکی باشه که ارومشون کنه!!!:Ghamgin:

چرا در مورد ازدواج موقت بد می گید

چرا اینقدر عرف جامعه از عوام گرفته تا تلوزیون داره احکامو سخره میگیره؟

ما چرا از ائمه پیشی بگیریم اخه!!:Gig:[/]

کبوتر حرم الزهرا;246254 نوشت:

سلام

من حاضرم

حواستون هست که احیانا شاید دیر در باز شده برای همین فکر کردید در خونه خدا نیست؟:cheshmak:

بازم میگم اگر دختری بوده از نظر شرعی ازدواج کرده من باهاش ازدواج می کنم!!

پس نظر شخصی رو به کل نسبت ندیم:ok:

یعنی اگر یه دختری صیغه شده باشه و بعد مثلا 2ماه جدا شده باشه و بگه که روابطی هم داشته آیا حاضرید باز ...
عجب روزگاری شده ها
صرف خوندن چند جمله حالا جدیدا بدون اذن پدر و حالت اجبارووو که نشد که
اینطوری باشه چرا باید گیر بدیم به دختر و پسرای که دزدکی دوست می شن؟
اگه اینطوریه که من حرفی با شما ندارم
ولی تو رو خدا کمی عقله رو کار بندازین
بحث طلاق و یه زندگی جدید کاملا بحثش جدا هست
ولی خوندن صیغه بدون اذن پدر و خانواده های دو طرف امری کاملا مضحک و خنده داره درواقع یه کلاه شرعی برای راحت کردن وجدان طرفینه
در ضمن هیچ خونواده ای هم نمیاد تا یه پسری امروز اومد خواستگاری فردا بگن صیغه بخونین ببینم بهم میایین یا نه
من می گم بحث ازدواج واقعا فراتر از این موارده اگه اینطور نبود که اینقدر آمار طلاق زیاد نبود
باور بفرمایید دو شخصی که می خوان ازدواج کنن البته اگر از لحاظ روانی و فکری سالم باشن که بیشتر حرف من هم همینا هست مساله های جنسی رو اونقدر ها هم دارای اهمیت نشون نمی دن و بیشتر فکر بعد از اون 6ماه اول زندگی هستن
مگر اینکه عقله تعطیل باشه و یا اونقدر تو مساله های جنسی گیر کرده باشن که حتی نتونن یه فکر درست و حسابی هم داشته باشن
در ضمن این نظریات من بود که از نظر من چه دختر و چه پسری که صیغه شدن برای اونایی خوبن که مثل خودشون صیغه شدن و کسانی هم که اصلا کارشون به این حرفا نرسیده برای کسانی هستن که مثل خودشون بودن
یا علی

سلام.
ممنون که نظر دادین. حرفاتون جالبه.....

گل نیلوفر;245987 نوشت:
مطمئن باشین که اگر رابطه به هم بخوره و قطع بشه خود خانواده ها از شروع رابطه ی جدید و تکرار رابطه های دوباره جلو گیری میکنن

خوب اینجا که بازم بعد یه مدت جوون محدود شده و به طبع محدودیت رو نمی پذیره و رویایی بودنش اونو دوباره به فضای دوستی مخفی مکشه.

گل نیلوفر;245987 نوشت:
درسته ، ممکنه باعث شکست روحی دختران بشه

اگه چنین احتمالی هست چرا می خواین انجامش بدین؟ در شرایط فعلی یه تعداد دچار این مشکل ستن. با اجرایی کردن این طرح شما اکثریت رو وارد این بحران می کنین حتی جامعه دختران عفیف و پاکدامن که سرمایه های ما و این نظام هستن. البته کلا خانم ها سرمایه های نظام هستن که این افراد قدر خودشونو بیشتر دونستن.

گل نیلوفر;245987 نوشت:
اما از دوستان معترض به طرح میپرسم :
" تا الان چند درصد از دختران با دوستیهای خیابانی و مخفیانه دچار مشکلات رو حی و جسمی فروان شده اند که البته بار گناه را هم به دوش میکشند و خیلیهاشون هم ازتجربه هاشون درس نگرفته و باز به رابطه ای جدید تن میدهند و شکستهای متعدد را تجربه میکنند ؟؟؟؟؟!!!!!!! " :moteajeb!: :moteajeb:
به نظر من حداقل اینطوری افراد دیگه بار گناه را به دوش نمیکشند که البته موضوع خیلی مهمیه .

خیلی جالبه. بازم گفتین شرع. فقط حرف شرع نیست. روحیه دختران خیلی مهمه. بحث شریعت با خداست اما جامعه ما با روحیات سر و کار داره.تو پاشخ بالا هم گفتم با این شیوه شما جمعیتی رو که وارد میدون می کنین خیلی بیشتر می شه و با تراکم بیشتر احتمال تلفات بالا می ره.
موفق باشین.


اما به یک نکته توجه کنین. نیاز جنسی حکم غذا برای بدن رو داره.(طبق گفته شهید مطهری) ازدواج مثل غذا خوردنه. نیاز بدن.
اما یه سری احکام برای غذا هست. مثلا منع غذا خوردن در ماه رمضون. ماه رحمت.
خدا تو قرآن گفته که اگه شرایط ندارین عفت پیشه کنین تا خدا رحمت رو به شما باز کنه.خوب یعنی غذا نخور تا افطار. تحمل بدن در برابر نبود غذا یک روزه اما در برابر ازدواج نکردن چند سال. خدا می گه از دوره بلوغ جنسی تا بلوغ اجتماعی و سایر بلوغ ها غذا نخور تا افطاری ازدواج. تو این فرصت داره این احکام رو واجب می کنه. اما در ماه رمضون هم اومده و گفته کسایی که توانایی ندارن روضه رو بخورن. اینجاست که ازدواج موقت میاد تو کار. یک جوونی دیگه تحملش تموم می شه و دیگه نمی تونه بمونه اینجاست که ازدواج موقت راه خوبی می تونه باشه. این ازدواج حکم دارو رو داره. برای بهبود بیماری تجویز می شه نه این که مثل غذا به خورد جوون داده بشه. ممکنه زیان های زیادی هم داشته باشه. یه کم دقت و آینده نگری خواهشا.

اگر ازدواج مؤقت حلال ودرست وشرعی است ...........که چنین است

  1. پس چرا این نظام اسلامی حاکم در ایران از این سنت پیامبری دفاع ؛ ترویج وتبین وتبلیغ نمی کنند
  2. این نظام از چه کسی می ترسد ؟
موضوع قفل شده است