بیان عجیب حضرت امام در مقام علی اکبر علیه السلام + چند کرامت

تب‌های اولیه

16 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
بیان عجیب حضرت امام در مقام علی اکبر علیه السلام + چند کرامت


در فضائل علی اکبر علیه‌السلام

گفته‏ اند: "الفضل ما شهدت به الاعداء" فخر آن است که دشمن بگوید، حالا اگر بخواهی اولین فرزند امام حسین علیه‏السلام را بهتر بشناسی کافی است از زبان معاویه علیه الهاویه بشنوی که در وصف او سخن‌سرایی می‏کند.

ابوالفرج اصفهانی از مغیره روایت كرد: روزی معاویه بن ابی سفیان به اطرافیان و هم نشینان خود گفت: به نظر شما سزاوارترین و شایسته ترین فرد امت به امر خلافت كیست؟ اطرافیان گفتند: جز تو كسی را سزاوارتر به امر خلافت نمی شناسیم! معاویه گفت: این چنین نیست. "اولی الناس بهذاالامرعلی بن الحسین بن علی جده رسول الله و ضیه شجاعه بنی هاشم و سخاه بنی امیه ورهو ثقیف" شایسته ترین افراد برای امر حکومت علی اکبر فرزند امام حسین علیه‏السلام است که جدش رسول خدا(ص) است و در شجاعت بنی هاشم سخاوت بنی امیه و زیبایی قبیله ثقیف را در خود جمع کرده است.. (الارشاد، ص 458)

[="Tahoma"][="Navy"]


حضرت علی اکبر علیه‏ السلام در کلام امام خمینی (ره)

حضرت امام خمينی (قدس سره) در درس اخلاقشان فرمودند: امام مدايح و گفتار اهل بيت (عليهم السلام) خصوصاً حضرت اباعبدالله (عليه السلام) در مورد حضرت علی اکبر (عليه السلام) حاکی از اين است که اگر علی اکبر (عليه السلام) در کربلا به شهادت نمی‏رسيد، خود، امام « مفترض الطاعه » می‏بود.( يعنی امامی که اطاعت او واجب است). در اين مختصر بهتر است به يک نمونه از کرامات ايشان بپردازيم:

فردی به نام حاج عبدعون، برادرش را که به مرض سختی دچار شده بود نزد حافظ الصحه، يکی از سه پزشک معروف کربلا مي برد. پس از چند ماه معالجه سودی نمی کند و هر روز حال او بدتر می‌شود عبدعون نزد پزشک می رود و سخنان زشتی به او می گويد و خطاب می کند که اسمت خيلی بزرگ است ولی از معالجه تو سودی نديديم. بعد بدون خداحافظی می‌رود. ولی بر خلاف انتظار از آن روز به بعد حال برادرش بهتر می‌شود و يک دفعه شفا می يابد. نزد حافظ الصحه می‌رود و عذر خواهی می‌کند.

طبيب می گويد: بنشين تا برايت بگويم. من بعد از سخنان تو خيلی دل شکسته شدم. ظهر، هنگام ادای نماز به حضرت علی اکبر (عليه السلام) متوسل شدم و عرض کردم ای نور چشم حسين(عليه السلام) تو را به حق پدرت قسم می‏دهم که شفای اين مريض را از خدا بخواه. ديدی چگونه به من توهين کرد؟ بسيار گريه کردم. همان شب در خواب خدمت آقا علی اکبر (عليه السلام) شرف ياب شدم عرض ادب کردم و همان مطلب را تکرار کردم. فرمودند: من شفای آن مريض را از خدا خواستم و از هاتفی شنيدم که « اين مريض مردنی است و تا نه روز ديگر ميميرد ولی به برکت دعا و شفاعت شما خدا با شفای او سی سال به عمرش افزوده است و از همين ساعت او را شفا داديم.» آن مرد سی سال ديگر عمر کرد و در هفتاد سالگی در گذشت. وصيت کرد پيکرش را پايين پای حضرت علی اکبر (عليه السلام) دفن کنند.[/]

[="Tahoma"][="Navy"]

[=Times New Roman][B]



ماجرای انگور و معجزه سیدالشهداء علیه‌السلام

درباره دوران کودکی علی اکبر، روایتی نقل شده که گویای اعجاز و کرامت و تربیت او در دامان حسین بن علی (علیهماالسلام) است. در کتاب «ضیاء العالمین» از «زفیر بن یحیی» و او از «کثیر بن شاذان» گزارش کرده که گفت: «خودم شاهد بودم که علی اکبر در غیر فصل مناسب، از پدر بزرگوارش انگور طلب کرد. ناگاه امام حسین(علیه السلام) با دست به کناره دیوار مسجد زد که انگور و موزی از آن خارج شد. پس فرزند خود را از آن خورانیده و فرمود: «ما عندالله لاولیائه اکثر؛ از آنچه نزد خدای تعالی است به اولیائش بیشتر می‌رسد.» ( ذخیرة الدارین، ص 259 )

[/B]

[="Tahoma"][="Navy"]

[=Times New Roman]


چرا به حضرت علی اکبر علیه السلام "یابن الحسن" می‏گویند

یابن الحسن و الحسین عبارت فوق در یکی از زیارات علی اکبر علیه‏السلام آمده است.علامه مجلسی (ره) آن را مجازی می داند زیرا عرب عمو را هم «اب» می گویند. برخی توجیه دیگری کرده‏اند شاید بتوان گفت که چون این بزرگوار دارای خلق حسنی و حسینی بود هم حلمی حسنی داشت و هم شجاعتی حسینی. علاوه بر این وی دارای شباهت های جسمانی سبطین علیه‏السلام به رسول خدا (صلی‏الله‏وعلیه‏وآله) بود. لذا از این رو از حضرتش با عنوان " یا بن الحسن و الحسین" یاد می‏شود.

هم‏چون عمو در سخاوت

حضرت علی اکبر علیه‏السلام مانند عموی بزرگوارش از سخی ترین افراد به شمار می رفت تا آنجا که "نار القری" می افروخت و از مردمی که در بیابان ها مسکن و ماوا نداشتند پذیرایی می‏کرد. برخی از مورخان و نویسندگان از جمله ابوالفرج اصفهانی و ابن ادریس و... تربیت شدند در دامان عمویش حضرت امام حسن مجتبی علیه‏السلام و پدرش سید الشهدا علیه‏السلام را در کلام فوق می دانند و به نقل روایتی از امام صادق علیه‏السلام که فرمود: هر گاه کنار قبر فرزند امام حسین علیه‏السلام می‏روی و می‏گویی: سلام بر تو ای فرزند رسول خدا، سلام بر تو ای فرزند امیر المومنین علیه‏السلام سلام بر تو ای فرزند حسن و حسین علیه‏السلام. شیخ صدوق (ره) بعد از نقل این زیارت می‏فرماید: برای این فرزند امام حسن علیه‏السلام گفته شده است که چون امام مجتبی علیه‏السلام مربی و معلم حضرت علی اکبر علیه‏السلام بوده است و در حدیث آمده است که پدر سه گونه است: آنکه تو را به دنیا آورد و کسی که تو را تعلیم نموده و دیگری پدر زن.

[="Tahoma"][="Navy"]

[=Times New Roman]


علی علی علی

نقل است روزي علي اكبر علیه‏السلام به نزد والي مدينه رفته و از طرف پدر بزرگوارشان پيغامي را خطاب به او مي‏برد، در آخر والي مدينه از علي اكبرسئوال كرد نام تو چيست؟ فرمود: علي سئوال نمود نام برادرت؟ فرمود: علي آن شخص عصباني شد، و چند بار گفت: علي، علي، علي، « ما يُريدُ اَبُوك؟ » پدرت چه مي خواهد، همه اش نام فرزندان را علي مي گذارد، اين پيغام را علي اكبر علیه‏السلام نزد اباعبدالله الحسين علیه‏السلام برد، ايشان فرمود : والله اگر پروردگار دهها فرزند پسر به من عنايت كند نام همه‏ي آنها را علي مي گذارم و اگر دهها فرزند دختر به من عطا، نمايد نام همه‏ي آنها را نيز فاطمه مي گذارم.

شبیه‏ترین به رسول خدا صلی‏ الله‏ وعلیه‏ و آله

روز عاشورا وقتى اذن ميدان طلبيد و عازم جبهه پيكار شد، امام حسين علیه‏السلام چهره به آسمان گرفت و گفت: «اللّهم اشهد على هؤلاء القوم فقد برز اليهم غلام اشبه الناس برسولك محمد خلقا و خلقا و منطقا و كنا اذا اشتقنا الى رؤية نبيك نظرنا اليه...».

در روايتي به نقل از شيخ جعفر شوشتري در كتاب خصائص الحسينيه آمده است: اباعبدالله الحسين هنگامي كه علي اكبر را به ميدان مي فرستاد، به لشگر خطاب كرد و فرمود:« يا قوم، هولاءِ قد برز عليهم غلام، اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله....... اي قوم، شما شاهد باشيد، پسري را به ميدان مي فرستم، كه شبيه ترين مردم از نظر خلق و خوي و منطق به رسول الله (ص) است بدانيد هر زمان ما دلمان براي رسول الله(ص) تنگ مي شد نگاه به وجه اين پسر مي كرديم.

وي نخستين شهيد بني هاشم در روز عاشورا بود و در زيارت شهداي معروفه نيز آمده است:السَّلامُ عليكَ يا اوّل قتيل مِن نَسل خَيْر سليل. (منتهي الآمال، ج 1، ص 375)

[B]

زیارت‌نامه حضرت علی اكبر علیه‏السلام

شیخ بزرگوار ابن قولویه در كتاب كامل الزیاره، ص 329 به سند صحیح از ابی حمزه ثمالی نقل كرده كه امام صادق علیه‏السلام چگونگی زیارت امام حسین علیه‏السلام را به او آموخت و گفت: پس به جانب علی بن الحسین كه نزد پای امام حسین است رو كن و بگو:

السَّلام عَلیكَ یا ابنَ رَسُولِ اللهِ وَ رَحمةُ اللهِ وَ بَرَكاتُُهُ وَ ابنُ خَلیفَةِ رَسُولِ اللهِ و ابن بِنتَ رَسُولِ اللهِ وَ رَحمَةُاللهِ وَ بَرَكاتُهُ مُضاعَفَةً كُلَّما طَلَعَتِ الشَّمسُ أَو غَرَبَت السَّلامُ عَلیكَ وَ رَحمةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ.

بِأَبی أَنتَ وَ أُمّی مِن مَذبُوح وَ مَقتُولٍ مِن غَیرِ جُرمٍ بِأَبی وَ أُمّی دَمُكَ المُرتَقی بِهِ إلی حَبیبِ اللهِ بِأَبی أَنتَ وَ أُمّی مِن مُقَدَّمٍ بَینَ یدَی أَبیكَ یحتَسِبُكَ وَ یبكی عَلَیكَ مُحترقاً عَلیكَ قَلبُهُ یرفَعُ دَمَكَ ألی عِنانِ السَّماءِ لا یرجَعُ مِنهُ قَطرَةٌ وَ لا تَسكُنُ عَلیكَ مَن أَبیكَ زَفرَةٌ حینَ وَ دَّعَكَ لِلفِراقِ فَمَكانُكُما عِندَاللهِ مَعَ آبائِكََ الماضینَ وَ مَعَ أُمَّهاتِكَ فی الجِنانِ مُنَعَّمینَ أَبرَأُ إلی اللهِ مِمَُن قَتَلَكَ وَ ذَبَحَكَ.

سپس خود را بر قبر بیانداز و دست خود را بر آن قرار ده و بگو:

سَلامُ اللهِ وَ سَلامُ مَلائِكَتِهِ المُقَرَّبینَ وَ أنبِیائِهِ المُرسَلینَ وَعِبادِهِ الصالِحینَ عَلیكَ یا مَولای وَ ابنَ مَولای وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَركاتُهُ.

صَلی اللهُ عَلیكَ وَ عَلی عِترَتَكَ وَ أَهل بَیتِكَ وَ آبائِكَ وَ أَبنائِكَ وَ أُمَّتهاتِكَ الأَخیارِ الأَبرارِ الَّذینَ أَذهَبَ اللهُ عَنهُمُ الرِّجسَ وَ طَهَّرَهُم تَطهیراً.

السَّلامُ عَلیكَ یا ابنَ رَسُولِ اللهِ وَ ابنَ أَمیرِالمُؤمِنینَ وَ ابنَ الحُسینِ ابنِ عَلِی وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ.

لَعَنَ اللهُ قاتِلَكَ وَ لَعنَ الله ُمَنِ استَخَفَّ بِحَقِّكُم وَ قَتََلَكُم وَ لَعَنَ مَن بَقِی مِنهُم وَ مَن مَضی نَفسی فِداؤُكُم وَ لِمَضجَعِكُم صَلَّی اللهُ عَلیكُم وَ سَلَّمَ تَسلیماً كَثیراً.

سپس گونه خود را بر قبر بگذار و بگو:

صَلَّی اللهُ عَلیكَ یا أَبا الحَسَنِ. (سه بار)

بِأَبی أَنتَ وَ أُمی أَتیتُكَ زائِراً وافِداً عائِذاً مِمّا جَنَیتُ عَلی نَفسی وَ احتَطَبتُ عَلی ظَهری أَسأَل اللهَ وَ وَلیی أَن یجعَلَ حَظّی مِن زِیارَتِكَ عِتقَ رَقبَتی مِنَ النّارِ.

ای فرزند رسول خدا و ای فرزند جانشین رسول خدا و ای فرزند دختر رسول خدا، سلام بر تو و رحمت و بركات خدا بر تو باد، هر دم كه خورشید طلوع و غروب كند. سلام بر تو و رحمت و بركات خدا بر تو باد.

پدر و مادرم فدای تو ای سربریده و ای كشته بی گناه ، پدر و مادرم فدای خون تو كه به سوی حبیب خدا( پیامبر) اوج گرفت. پدر و مادرم فدای تو كه پدرت تو را ( مانند هدیه ای گرانبها) با دستان خود ( برای خدا) تقدیم كرد در حالیكه بر تو می گریست و دل می سوزاند و خون تو را به سوی آسمان می پاشید و قطره ای از آن باز نمی گشت و پدرت از گریه آرام نگرفت هنگامی كه تو را وداع می گفت. پس جایگاه شما نزد خدا، با پدران و مادرانتان، در بهشت و برخوردار از نعمتهای بهشتی است. از آنكه تو را كشت و تو را سر برید، به سوی خدا دوری می جویم.

سلام خدا و رحمت و بركات او و سلام فرشتگان مقرب و پیامبران و بندگان شایسته خدا بر تو ای مولا و فرزند مولای من. درود خدا بر تو بر عترت و خاندان و پدران و فرزندان و مادران تو كه شایسته و نیك بودند و خداوند هر گونه پلیدی را از آنان دور ساخت و آنان را پاكیزه وطاهر گردانید. سلام بر تو ای فرزند رسول خدا و ای فرزند امیرالمؤمنین و ای فرزند حسین بن علی و رحمت و بركات خدا بر تو.

خداوند لعنت كند كسی كه با تو جنگید و كسی كه حق شما را نادیده گرفت و شما را كشت. و تمام رفتگان و زندگان آنان را خدا لعنت كند. جانم به فدای شما و مرقد شما. درود و سلام فراوان خدا بر شما باد.

درود خدا بر تو ای ابالحسن ، پدر و مادرم به فدایت، به سوی تو آمدم و تو را زیارت می كنم و از جنایتهایی كه بر نفس خود روا داشته ام و گناهانی كه بر دوش خود حمل كرده ام به تو پناه می آورم.از خداوند كه ولی تو و ولی من است می خواهم تا بهره مرا از زیارتت نجات از آتش دوزخ قرار دهد.



[/B]

گل ليلا;236998 نوشت:
ناگاه امام حسین(علیه السلام) با دست به کناره دیوار مسجد زد که انگور و موزی از آن خارج شد. پس فرزند خود را از آن خورانیده

این اظهار نه با عقل جور درمیاید نه با نقل (قران و حدیث) چنین معجزاتی از پیامبر هم سر نزده چه رسد به جانشین او

مردخدا;237024 نوشت:
این اظهار نه با عقل جور درمیاید نه با نقل (قران و حدیث) چنین معجزاتی از پیامبر هم سر نزده چه رسد به جانشین او

با سلام
اخوی شما از معجزات
آقا ابا عبد الله ع چه میدانی ؟
اینکه عقل شما تاب تحمل این حکمتها را ندارد داستان دارد مرد خدا !!:ok:
اصلا بذار راحتت کنم از اسلام و شیعه چه میدانی؟
که میگویی نه با عقل و نه با قرآن و حدیث!!
علامه امينی در « الغدير » :
« ضياءُ العالـَـمَـين » گرانسنگ‌ترين کتابی است که در موضوع « امامت » تأليف شده است.
مرحوم علامه شیخ عبدالحسین امینی در کتاب ارزشمند «الغدیر» آورده است: « ضياء العالمَين » گرانبهاترين و بهترين کتابی است که درباره موضوع « امامت » تأليف شده است.
« ضياءُ العالَمَين في تبیان امامة الأئمة المصطَفَين صلوات الله علیهم » نام کتاب نفیسی است که نگارش آن توسط عالم جلیل‌القدر « ابوالحسن شریف بن محمدطاهر فتونی نباطی عاملی اصفهانی غروی » در سال 1137 قمری به‌انجام رسیده است.

گل ليلا;236997 نوشت:
حضرت امام خمينی (قدس سره) در درس اخلاقشان فرمودند: امام مدايح و گفتار اهل بيت (عليهم السلام) خصوصاً حضرت اباعبدالله (عليه السلام) در مورد حضرت علی اکبر (عليه السلام) حاکی از اين است که اگر علی اکبر (عليه السلام) در کربلا به شهادت نمی‏رسيد، خود، امام « مفترض الطاعه » می‏بود.( يعنی امامی که اطاعت او واجب است).
منظور امام این بوده که بداع صورت گرفته وحضرت علی اوسط (امام سجاد)به امامت رسیدن؟!قرار نبوده اینطور بشه؟!؟!:Gig:
این حرف تاییدی از احادیث هم داره؟!

مردخدا;237024 نوشت:
این اظهار نه با عقل جور درمیاید نه با نقل (قران و حدیث) چنین معجزاتی از پیامبر هم سر نزده چه رسد به جانشین او


با سلام

هم با قرأن موافق است هم با حديث ، در قرآن کرامت و داستان حضرت مریم وخرما ومیوه و در اخبار هم در باره اولیاء الهی آمده .

اما متن حدیث :

سید هاشم بحرانی در مدینة المعاجز آورده :

حدثنا أبو محمد عبد الله بن محمد [ قال
حدثنا سعيد بن شرفي بن القطامي ، عن زفر بن يحيى ، عن كثير بن
شاذان ] قال : شهدت الحسين بن علي - عليهما السلام - وقد اشتهى عليه ابنه
علي الاكبر عنبا في غير أوانه ، فضرب بيده إلى سارية المسجد ، فاخرج

له عنبا وموزا [ فاطعمه ] ، فقال : ما عند الله لاوليائه أكثر .

ودر باره شباهت صورت وسیرت برسول الله (ص) در باره چند نفر آمده :

فاءرخى الحسين عينيه بالدموع ، واطرق ثم قال :
(اللّهم اشهد انه قد برز اليهم غلام اشبه الناس خلقا، وخلقا، ومنطقا، برسولك وكنا اذا اشتقنا إ لى نبيك نظرنا اليه ، ثم صاح : يابن سعد قطع اللّه رحمك كما قطعت رحمى ولم تحفظنى فى رسول اللّه (ص ).
الإستيعاب: قال: وكان جعفر بن أبي طالب أشبه الناس خلقاً وخلقاً برسول الله ـ الخبر.

قال النبي(صلى الله عليه وآله) للحسن(عليه السلام): أشبهت خلقي وخلقي.


ودر باره حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه هم :

ألا إنه أشبه الناس خلقا وخلقا وحسنا برسول الله صلى الله عليه وآله

hoorshid;261389 نوشت:
منظور امام این بوده که بداع صورت گرفته وحضرت علی اوسط (امام سجاد)به امامت رسیدن؟!قرار نبوده اینطور بشه؟!؟! این حرف تاییدی از احادیث هم داره؟!


با سلام

در اخبار صرفنظر از سند در باره 3 امام آمده که بداء حاصل شده در باره حضرت علی اکبر و اسماعیل برادر امام کاظم (ع) و همچنین محمد برادر امام حسن عسگری البته در معنی ومنطوق بداء باید دقت کرد که بنظر من منظور برابری دو امام برای احراز مقام امامت است . اگر اشکال کنند که پس حدیث جابر و 12 امام مکتوب چیست ؟ در جواب گویم که خدای سبحان از شهادت ائمه از قبل خبر داشت و همان افراد در حدیث جابر باقیمانده هستند .

مثل آیه : کتب الله لاغلبن انا ورسلی : اما شاهد قتل پیامبران هم بودیم !!!! ( ویقتلون النبیین) .

مثلا در علو مقام علی اکبر (ع) :

ذكر زيارة علي بن الحسين عليهما السلام ثم تحول
إلى عند رجلي الحسين فقف على علي بن الحسين عليهما السلام وقل: السلام عليك أيها
الصديق الطيب الطاهر و الزكي الحبيب المقرب، وابن ريحانة رسول الله صلى الله عليه
واله، السلام عليك من شهيد محتسب، ورحمة الله وبركاته، ما أكرم مقامك، وأشرف
منقلبك، أشهد لقد شكر الله سعيك، وأجزل ثوابك، وألحقك بالذروة العالية حيث الشرف كل
الشرف، في الغرف السامية في الجنة فوق الغرف، كما من عليك من قبل، وجعلك من أهل
البيت الذين أذهب الله عنهم الرجس وطهرهم تطهيرا "، والله ما ضرك القوم بما نالوا
منك ومن أبيك الطاهر صلوات الله عليكما، ولا ثلموا منزلتكما من - البيت المقدس، ولا
وهنتما بما أصابكما في سبيل الله، ولا ملتما إلى العيش في - الدنيا، ولا تكرهتما
مباشرة المنايا، إذ كنتما قد رأيتما منازلكما في الجنة قبل أن تصيرا إليها،
فاخترتماها قبل أن تنتقلا إليها، فسررتم وسررتم.

و امام عصر روحي و ارواح العالمين له الفداء آن بزرگوار اینچنین ياد مي كند: السلام عليك يا اول قتيل من نسب خير سليل من سلاله ابراهيم خليل اشهد انك اولي بالله و برسوله و جعلنا الله من صلاحيك ومُر افقتيك.
سلام بر تو اي اولين شهيد از نسل بهترين از سلاله ابراهيم خليل شهادت می دهم كه تواز هركس اولي تر به خدا و روسلش هستي خداوند ما را از زيارت كنندگان تو قرار دهد.



مرحوم شيخ مفيد که نظری مخالف شیخ صدوق در بداء ائمه دارد ، درباره روايت امامت فرزند امام صادق(عليه السلام) مى نويسد: روايت «ما بَدَأ اللهُ في شَيء كَما بَدَأ لَهُ في إسْماعيلَ» مربوط به منصب امامت نيست، بلكه بدا مربوط به مرگ اسماعيل است ، چنان كه در حديث ديگرى از امام صادق(عليه السلام)روايت شده كه فرمود: خدا در دو نوبت كه اسماعيل بيمار شد، مرگ او را مقرر فرمود كه به وسيله دعا و درخواست من، از مرگ نجات يافت و خداوند دعاى مرا پذيرفت .

خیر البریه;261656 نوشت:
در اخبار صرفنظر از سند در باره 3 امام آمده که بداء حاصل شده در باره حضرت علی اکبر و اسماعیل برادر امام کاظم (ع) و همچنین محمد برادر امام حسن عسگری البته در معنی ومنطوق بداء باید دقت کرد که بنظر من منظور برابری دو امام برای احراز مقام امامت است

ممکنه توضیح کامل تری در این باره بدین!
منظورم بیا احادیث معتبر و اخباریست که میفرمایید!
ممنون!

گل ليلا;236997 نوشت:


حضرت علی اکبر علیه‏ السلام در کلام امام خمینی (ره)

حضرت امام خمينی (قدس سره) در درس اخلاقشان فرمودند: امام مدايح و گفتار اهل بيت (عليهم السلام) خصوصاً حضرت اباعبدالله (عليه السلام) در مورد حضرت علی اکبر (عليه السلام) حاکی از اين است که اگر علی اکبر (عليه السلام) در کربلا به شهادت نمی‏رسيد، خود، امام « مفترض الطاعه » می‏بود.( يعنی امامی که اطاعت او واجب است). در اين مختصر بهتر است به يک نمونه از کرامات ايشان بپردازيم:

فردی به نام حاج عبدعون، برادرش را که به مرض سختی دچار شده بود نزد حافظ الصحه، يکی از سه پزشک معروف کربلا مي برد. پس از چند ماه معالجه سودی نمی کند و هر روز حال او بدتر می‌شود عبدعون نزد پزشک می رود و سخنان زشتی به او می گويد و خطاب می کند که اسمت خيلی بزرگ است ولی از معالجه تو سودی نديديم. بعد بدون خداحافظی می‌رود. ولی بر خلاف انتظار از آن روز به بعد حال برادرش بهتر می‌شود و يک دفعه شفا می يابد. نزد حافظ الصحه می‌رود و عذر خواهی می‌کند.

طبيب می گويد: بنشين تا برايت بگويم. من بعد از سخنان تو خيلی دل شکسته شدم. ظهر، هنگام ادای نماز به حضرت علی اکبر (عليه السلام) متوسل شدم و عرض کردم ای نور چشم حسين(عليه السلام) تو را به حق پدرت قسم می‏دهم که شفای اين مريض را از خدا بخواه. ديدی چگونه به من توهين کرد؟ بسيار گريه کردم. همان شب در خواب خدمت آقا علی اکبر (عليه السلام) شرف ياب شدم عرض ادب کردم و همان مطلب را تکرار کردم. فرمودند: من شفای آن مريض را از خدا خواستم و از هاتفی شنيدم که « اين مريض مردنی است و تا نه روز ديگر ميميرد ولی به برکت دعا و شفاعت شما خدا با شفای او سی سال به عمرش افزوده است و از همين ساعت او را شفا داديم.» آن مرد سی سال ديگر عمر کرد و در هفتاد سالگی در گذشت. وصيت کرد پيکرش را پايين پای حضرت علی اکبر (عليه السلام) دفن کنند.

آيا واقعا امام خميني گفته اند اگر علي اكبر شهيد نمي شد امام مي شد (آدرس دهيد) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وقتي ما در كتاب هاي شيعه و سني داريم كه پيامبر دوازده جانشين داره و باز روايت داريم كه نام همه اينها را نيز گفته بود چگونه ممكن است امام خميني چنين حرفي بزند؟؟؟؟؟؟؟؟

آيا با اين حساب شيعه سيزده امامي نيست چون بالاخره ايشان امام هستند چه شهيد بشن چه نشن همانند حضرت هارون كه جانشين حضرت موسي و خود نيز پيامبر بود ولي قبل از حضرت موسي از دنيا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اين كرامت را نيز امام خميني نقل كرده يا خودت نقل مي كني چون ظاهر اينه كه حرف حرف امام خمينيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[=arial]اي كاش مسئولين اين سايت دقت كنند

[="Tahoma"][="Navy"]

فرج اله عباسي;529363 نوشت:
اين كرامت را نيز امام خميني نقل كرده يا خودت نقل مي كني چون ظاهر اينه كه حرف حرف امام خمينيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
منبع این مطلب سایت تبیان می باشد
ولی در مورد این سوالتون از مدیر محترم ارجاعات تقاضا دارم کارشناسی را به این سوالتون اختصاص دهند.
یا علی
:Gol:[/]

[=arial]

با نام الله


[=arial]


[=arial] کارشناس بحث: استاد رئوف

فرج اله عباسي;529363 نوشت:
آيا واقعا امام خميني گفته اند اگر علي اكبر شهيد نمي شد امام مي شد (آدرس دهيد) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وقتي ما در كتاب هاي شيعه و سني داريم كه پيامبر دوازده جانشين داره و باز روايت داريم كه نام همه اينها را نيز گفته بود چگونه ممكن است امام خميني چنين حرفي بزند؟؟؟؟؟؟؟؟

آيا با اين حساب شيعه سيزده امامي نيست چون بالاخره ايشان امام هستند چه شهيد بشن چه نشن همانند حضرت هارون كه جانشين حضرت موسي و خود نيز پيامبر بود ولي قبل از حضرت موسي از دنيا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اين كرامت را نيز امام خميني نقل كرده يا خودت نقل مي كني چون ظاهر اينه كه حرف حرف امام خمينيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[=arial]اي كاش مسئولين اين سايت دقت كنند



با سلام خدمت شما دوست گرامی

چند مطلب:

- اولا همان طور که شما گفتید مطالبی که از ائمه و بزرگان نقل می شود، نیازمند آن هستند که مستند باشند و این مسئله همواره در پاسخگویی کارشناسان سایت رعایت می شود و توصیه همیشگی ما به کاربران نیز این بوده است که این مسئله را رعایت کنند.

- اسامی ائمه شیعه در احادیث نبوی ذکر شده است و این مسئله نشان گر آن است که اعضای این سلسله از پیش معلوم بوده اند و در علم الهی مشخص بوده که چه کسانی امام خواهند بود.

- با این حال تعبیری که در متن آمده است، مفترض الطاعه است و در توضیح است که از لفظ امام استفاده شده است. این مسئله بیانگر مقام والای حضرت علی اکبر (ع) است ولی از این بیان لزوما این استنتاج بدست نمی آید که ایشان امام هستند. شاید افرادی باشند که دارای مقام والایی باشند (مانند حضرت ابوالفضل و یا حتی بالاتر مانند حضرت زهرا(س)) ولی مقام امامت را نداشته باشند یعنی وظایفی که امام دارد مانند رهبری جامعه و .. بر عهده ایشان نباشد. از این رو داشتن مقام والا لزوما به معنای امامت نیست. بنابراین منافاتی بین معلوم بودن سلسله امامان و مقام والای حضرت علی اکبر، وجود ندارد.

موفق باشید

موضوع قفل شده است