๑☀ هــادی آل فاطمه (س)☀๑ مبارزه با هتاکین امام علي النقي الهادی علیه السلام

تب‌های اولیه

290 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال


از امام رضا (ع) نقل است كه فرمود: بدان (خدايت خير آموزد) كه به راستى خداى تبارك و تعالى قديم است و واجب الوجود و قديم بودنش همان صفتى است كه رهنماى خردمند است بر اينكه چيزى پيش از او بوده و نه چيزى با او در دوام هستى شريك است، به اعتراف عموم مردم خردمند براى ما روشن است از نظر اقتضاء اين صفت كه پيش از خدا چيزى نبوده و به همراه او هم در بقاء و ابديت چيزى نباشد و گفتار كسى كه گويد: پيش از او يا همراه او چيزى است باطل است براى آنكه اگر چيزى در بقاء با خدا همراه باشد و توان گفت تا خدا بوده او هم بوده است نتواند بود كه خدا آفريننده آن باشد زيرا فرض اين است كه از ازل همراه او بوده و چگونه خدا خالق چيزى است كه از ازل با او است و اگر چيزى پيش از خدا باشد بايد مبدأ آن چيز باشد نه اين و آن مبدأ نخست شايسته‏تر است كه خالق آن مبدأ باشد (خالق دوم باشد خ ل).

سپس خدا خود را به اوصافى ستوده است و به اعتبار اينكه مردم را آفريده و به عبادت خواسته و آزموده است از آنها خواسته كه او را بدان اسماء بخوانند و خود را به اين نامها ناميده است:
سميع، بصير، قادر، قائم، ناطق، ظاهر، باطن، لطيف، خبير، قوى، عزيز، حكيم، عليم و آنچه بدان ماند چون دشمنان تكذيب كن اين اسماء الهى را ملاحظه كردند و شنيدند كه ما در حديث از خدا گوئيم: چيزى مثل او نباشد و هيچ مخلوقى به وضع او نيست،

گفتند: به ما بگوئيد كه- در حالى كه معتقديد خدا مثل و شبه ندارد- چگونه شما در اسماء حسنى با او شريك هستيد و همان نامها كه بر او صادق آيد بر شما صادق آيد، اين خود دليل است كه شما در همه حالات يا در بعضى از حالات مثل خدا هستيد، زيرا اسماء خوب خدا در شما وجود دارد.
در پاسخ آنها بايد گفت: خداى تبارك و تعالى به عبادش بايست كرده است اسمائى از اسماء خودش را از نظر اطلاق و باز هم معنى اسم در خدا و خلق از هم جدا است و اين از اين راه است كه زير يك كلمه بسا دو معنى مختلف و جدا وجود دارد، دليل اين:
گفته خود مردم است كه در ميان آنها رائج و صحيح است و به همان زبان معمولى، خدا خلق خود را طرف گفتگو نموده و با آنها سخنى گفته كه بتوانند بفهمند تا در آنچه از حق الهى ضايع كنند (تا در آنچه عمل كنند خ ل) براى آنها حجت تمام باشد بسا هست به يك مردى گويند: سگ، خر، گاو، نبت، تلخه، شير، اين به اعتبار اختلاف حالات او است، اين الفاظ در اينجا به معانى اصلى خود اطلاق نشده، زيرا انسان نه شير است نه سگ، اين را خوب بفهم خدا رحمتت كند، همانا خدا به دانش نامبرده شود (نام خدا را عالم نهند خ ل) نه به علم پديدارى كه نبوده و اشياء را بدان دانسته، نه به اين معنى كه از آن كمك گرفته براى آينده كار خود، و انديشه كرده در آنچه آفريند و تباه كند از آنچه از خلقش در گذشته و فنا كرده كه اگر اين دانش را نداشت و از او پنهان بود نادان و ناتوان شمرده مى‏شد.

چنانچه ما ملاحظه مى‏كنيم كه دانشمندان بشر را دانا گويند براى علمى كه در آنها پديد آمده، زيرا پيش از آن نادان بودند و بسا همان علم را از دست بدهند و به حال جهل برگردند و خدا را عالم گويند به اين معنى كه چيزى بر او مخفى نيست، اسم عالم بر خالق و مخلوق هر دو اطلاق شود ولى در خالق معنائى دارد و در مخلوق معناى ديگرى و معناى آنها يعنى مصداق خارجى آنها از هم جدا است چنانچه دانستى، پروردگار ما را شنوا خوانند نه به اين معنى كه سوراخ گوشى دارد و از آن مى‏شنود و از آن نبيند چنانچه سوراخ گوش ما كه با آن بشنويم نتوانيم با آن ببينيم ولى اين شنوائى حق، گزارش از اين است كه آوازها از خدا نهان نيست و به وضع شنوائى كه ما بدان نامبرده شويم نيست، ما با خدا در اسم شنيدن همراه شديم ولى معنى و مصداق آن از هم جدا است و همچنين است ديدن در خدا كه به واسطه سوراخ چشم نيست چنانچه ما از سوراخ چشم ببينيم و از آن بهره ديگر نبريم ولى خدا بينا است يعنى به هيچ شخصى كه به او توان نگاه كرد نادان نيست و از او در خورد ندارد در اسم با او جمع شديم و در مصداق آن از هم جدا هستيم.

....


خدا
قائم است نه به اين معنى كه بر سر قد بايستد و بر ساق پا استوار شود چنانچه قيام در اجسام تحقق يابد ولى معنى آن اين است كه خدا حافظ و نگهدار است چنانچه گويند: قائم به امر ما فلان مرد است و خدا قائم بر هر نفسى است نسبت بدان چه كرده است و
قائم
در لفظ مردم معنى باقى هم دارد و قائم معنى كفايت كارى را هم مى دهد چنانچه به مردى گوئى: قيام كن در كار بنى فلان يعنى كار آنها را كفايت كن، ولى قائم در وجود ما كسى است كه سر پا بايستد، در اسم با او جمع شديم ولى معنى از هم جدا است.

لطيف
در خدا به معنى كمى يا نازكى يا خردى نيست ولى به معنى نفوذ در اشياء است يعنى باريك بينى و از جهت امتناع از ديده شدن، مثل اينكه بگوئى (لطف عنى هذا الامر و لطف فلان في مذهبه) معنى آن اين است كه به تو خبر مى‏دهد كه عقل از درك آن كار يا عقيده آن شخص درمانده است و آن را درك نكرده و آن موضوع عميق است و باريك و وهم آن را در نيابد، و لطف خدا تبارك و تعالى هم همين است كه درك نشود به محدوديت و محدود نشود به وصفى، لطافت در وجود ما خردى و كمى است و در نام شريك هستيم در معنى ممتاز.

خبير آن كسى است كه چيزى از او نهان نيست و از او فوت نشود، اين خبرت خدا از نظر تجربه و آزمايش اشياء نيست كه هنگام تجربه و آزمايش دانسته باشد و اگر آنها نبود نمى‏دانست كسى كه چنين باشد در ذات خود جاهل است ولى خدا هميشه آگاه بوده بدان چه مى‏آفريند و خبره در ميان مردم كسى است كه بررسى از جهل شاگردان مى‏كند در اينجا در اسم همراه هستيم و در معنى جدا.

(ظاهر) كه صفت خدا است باين معنى نيست كه خدا بر دوش خلق بالا رفته و بر آن نشسته و مهار كشيده و بر كنگره آن بر آمده بلكه به اين معنى است كه بر آنها تسلط و غلبه و قدرت دارد چنانچه مردى گويد: بر دشمنان خود ظهور كردم و خدا مرا به دشمنانم
ظهور داد كه معنى پيروزى و غلبه دارد و ظهور خدا بر اشياء به همين معنى است و معنى ديگرش اينكه آشكار است براى هر كه او را خواهد و او را جويد و نهان نيست از جوينده خود و او است مدبر هر چه آفريده، كدام آشكارى از خداى تبارك و تعالى روشن‏تر و آشكارتر است، زيرا هر سو رو كنى صنعى از او در پيش تو است و در خودت آثار او به اندازه كفايت هست، و ظاهر كه به ما گفته شود معنى بارز و معلوم و مشخص دارد، در اسم با هم هستيم و در معنى با هم نيستيم.

و اينكه بخدا باطن گويند باين معنى نيست كه درون اشياء است ولى باين معناست كه درون هر چيز را داند و حفظ كند و تدبير نمايد چنانچه كسى گويد: (ابطنته) يعنى او را بررسى كردم و از راز درونش مطّلع شدم و باطن در وصف ما: كسى است كه در چيزى نهان و مستور است، در اسم جمع شديم و در معنى جدائيم.

قاهر-
در وصف خدا اين معنى را ندارد كه در كار خود چاره‏جوئى و رنج برى و نقشه كشى و مدارا و نيرنگ به كار مى برد چنانچه مردم يك ديگر را به اين وسائل مقهور مى‏سازند و آنكه مقهور شده با استفاده از اين وسائل باز قاهر مى‏شود و قاهر به مقهورى بر مى‏گردد ولى معنى قاهر در باره خدا اين است كه هر آنچه را كه آفريده است در برابر او كه آفريننده است خوار و زبون است و يك چشم بهم زدن ياراى جلوگيرى از مقدرات خالق خود را نسبت به خويش ندارد زيرا خدا به محض اينكه گويد: باش، او مى‏باشد، و همچنين هستند همه اسماء الهيه اگر چه ما متعرض شرح و تفسير همه آنها نشديم ولى تأمل در آنچه براى تو گفتيم نسبت به فهم همه كافى است، خدا يار و يار ما باد در توفيق و ارشاد نسبت به ما

پایان متن - در بیان علم الاسماء از امام علی النقی علیه السلام
اصول كافى-ترجمه كمره‏اى، ج‏1، از ص 345 الی ص: 355

سلام علیکم جمیعا

یک زمانی بود که دولت خبیثه انگلستان و امثالهم هنگامی که میخواستند فسقی کنند علماء و بزرگان جلویشان می ایستادند و مردم را به حرکت بر علیه آن فسق در می آوردند.

بیاد آورید فتوی توتون و تنباکوی شهید میرزای شیرازی
مبارزه امام خمینی در برابر کاپیتولاسیون
مبارزه با فرقه بهائیت و زیاده خواهی های استعمارگران توسط سردار بزرگ امیر کبیر را

و....

راه حل کفار این بود که این بزرگان را از بین میبردند یا تبعید میکردند تا قیام و یا مبارزه ناکام بماند.

ولی الان مردم خود آگاهند. هتاک را میشناسند خودشان بدنبال استفتاء رفته اند. خودشان تمام این مراحل را میپیماند دیگر با شکایت از بزرگان و فتنه گری بر علیه آنان هیچ کاری از دستتان بر نمی آید.

آیت الله صافی گلپایگانی حکمی مطابق با شرع اسلام دادند و هیچ جرمی بر ایشان در هیچ محکمه ای وارد نیست.
حکم مهدور الدم را مردم دارند اجرا میکنند.چشمهای کورتان را باز کنید.

یاحق

رضا;218512 نوشت:

ای داد بیداد الان یکی از دوستان واسم یه آهنگ از این حرم زاده فرستاد با نام (وقتی که.. )که پر از توهین به اعتقادات ماست از سجاده نماز گرفته تا یاران آقا ابا عبد الله !! ای وای!!!ای وای !!که این لعنت الله از قبل این توهینها را داشته و ما خواب بودیم !
الان این حرام زاده عنوان میکند که قصد توهین نداشته ام !


مذهبی جماعت اهل موسیقی نیستند...اهل موسیقی مذهبی شکل هم اهل تبری عملی از دشمنان اهل البیت علیهم السلام نیستند مگر اینکه به هر نحوی تحریکات شدیدی پشتشان باشد...

به هر حال چند دهه ستیزعلنی با دین و تبری توسط رسانه ها و... کم چیزی نیست...


یک سئوال:
من متن آهنگ اخیر این حرامزاده را تازه دیدم...می خواهم بدانم در این آهنگی که شما گفتید(وقتی که...) هم به رهبری توهینی کرده؟

سلام علیکم جمیعا

mohebbe madar121;218893 نوشت:
مذهبی جماعت اهل موسیقی نیستند...اهل موسیقی مذهبی شکل هم اهل تبری عملی از دشمنان اهل البیت علیهم السلام نیستند مگر اینکه به هر نحوی تحریکات شدیدی پشتشان باشد...

منظورتان را از این عبارات واضح تر بیان کنید نا مفهوم است.

mohebbe madar121;218893 نوشت:
یک سئوال: من متن آهنگ اخیر این حرامزاده را تازه دیدم...می خواهم بدانم در این آهنگی که شما گفتید(وقتی که...) هم به رهبری توهینی کرده؟

شما هم که این آهنگ را شنیده اید نامش را حداقل ذکر کنید از مضمونش بگوئید.

یاحق

علیک سلام

مطلب واضح است...

موسیقی غیرتی باقی نمی گذارد طبق فرمایش دین.

شما شب نخوابیده اید ظاهرا که چنین فسقی را به دیگری می چسبانید...بنده نشنیده ام متنش را خوانده ام

در ثانی به متن نقل شده از بیانات جناب رضا نگاه کنید سئوال در مورد این آهنگی است که جناب رضا گفتند... نه آهنگی که توهین به شخص امام هادی علیه السلام است.

جناب رضا گفته:

نقل قول:
ای داد بیداد الان یکی از دوستان واسم یه آهنگ از این حرم زاده فرستاد با نام (وقتی که.. )که پر از توهین به اعتقادات ماست از سجاده نماز گرفته تا یاران آقا ابا عبد الله !! ای وای!!!ای وای !!که این لعنت الله از قبل این توهینها را داشته و ما خواب بودیم !
الان این حرام زاده عنوان میکند که قصد توهین نداشته ام !

بنده هم پرسیدم:

نقل قول:

در این آهنگی که شما گفتید(وقتی که...) هم به رهبری توهینی کرده؟

مطلب خیلی سختی نیست.

mohebbe madar121;218910 نوشت:
مطلب واضح است... موسیقی غیرتی باقی نمی گذارد طبق فرمایش دین.

سلام علیکم جمیعا

برای شما ظاهرا واضح نیست

اولا موسیقی ای که موسوم به غناست را گوش کردن معصیت آور است
ثانیا بنیت لهو ایشان گوش نکرده
ضمنا من جائی ندیدم با این شرایط بی غیرتی بیاورد مگر اینکه تجربه شخصی کسی باشد و برای اولین بار است من چنین نظری را میبینم.

آنچه که بنده از موسیقی این فرد شنیدم و استاد رضا از آهنگ دیگری شنیده فحاشی به عقایدی بوده که ذکر کرده ایم
اگر
چیزی از اهانت به شخص رهبر بود من نشنیدم ایشان هم اگر شنیده بود موضوع را ذکر میکرد.

یاحق

بیانیه مداح هیئت الرضا(ع): حکم مجازات شاهین نجفی را اجرا خواهیم کرد

بیانیه مداح هیئت الرضا(ع)
حکم مجازات شاهین نجفی را اجرا خواهیم کرد
خبرگزاری فارس: عبدالرضا هلالی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حکم مجازات شاهین نجفی را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از جام نیوز، عبدالرضا هلالی برای مجازات شاهین نجفی اعلام آمادگی کرد.
"عبدالرضا هلالی" مداح سرشناس اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در مورد اهانت شاهین نجفی اعلام کرد: «در این خصوص بحمدلله پس از کسب اولین فتوا از سوی حضرت آیت الله صافی و با کسب اجازه از بزرگترها علی الخصوص حاج آقا منصور ارضی، اقدام به انجام حکم در مورد این اشخاص خواهیم نمود (چه خواننده این متن و چه طراح)»
وی افزود: «جالب است بدانید دوستان اهل بیت که از کشورهای اروپایی بیننده مراسمات هیئت از طریق سایت هستند به طور خودجوش و پس از دیدن بیانیه، با هیات تماس گرفته و اعلام کردند که حاضر به اعلام محل فعالیت و سکونت این فرد هستند.» عبدالرضا هلالی در ادامه اضافه کرد: «جایزه صد هزار دلاری هم که در نظر گرفته شده به قوت خود باقیست و این اطمینان را خواهیم داد که در این موضوع با احدی تعارف نداریم.»
بیداری امت اسلام در این برهه بسیار مهم است و در حقیقت دستگاه تبلیغی استکبار در پی مظلوم نمایی برای این فرد خاطی هستند و در فاصله همین چند روز با برپایی مصاحبه هایی خواهان توجیه این کار هستند. عجیب تر اینکه در این مصاحبه ها فرد خاطی با جسارت تمام ادعا نموده که آگاهانه خواستار تابو شکنی بوده غافل از اینکه مقدسات شیعیان تابو نیست و نوریست که هرگز خاموش نخواهد شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

به هر دیوار این دنیا نوشتم
نقی :doa(6):زیبا ترین نام جهان است ...

bina88;218852 نوشت:
تن فتوی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را اگر نگاه کنید میبینید که از این شخص هیچ نامی برده نشده و فقط نوشته شده که هرکسی به امام معصوم فحاشی و اهانت کند مرتد است. این آدم با این شکایتش ثابت کرد به امام معصوم فحاشی کرده لذا دیگر دروغتان چیست ؟

سلام.
میگم بر فرض نامی برده میشد...
مگه بازم مشکلی بود؟!

بنام خدا.
سلام.
بچه ها این خبر چقدر صحبت داره؟شنیدم شایه هست.درسته؟

شاهین نجفی به جهنم واصل شد به سلامتی


طی خبر های رسیده از سایت ها و وبلاگ های دیگه متوجه این خبر ناگوار(بنظرم خیلی هم گواراست) شدیم خبر از این قرار بود که شاهین نجفی یکی از چند رپر ایرانی خارج نشین به ضرب چاقو در منطقه جنوب شرق المان کشته شد این رپر ایرانی که در حال تهیه یک ویدیو موزیک جدید بود که بر ثر ضربات چاقویی که به وی زده شد کشته شد وی در راه بیمارستان به دلیل خون ریزی شدید دار فانی را وداع گفت. در روز های اینده خبر های بیشتری به اطلاع شما خواهد رسید در ضمن این خبر بعد از ساخت اهنگ تو ازت بدم میاد می باشد

تو گوگل سرچ کنید!!
ایشالله همیشه خوش خبر باشم:khandeh!:

هیبت و عظمت حضرت هادی(ع)

محمد پسر حسن بن اشتر علوی می گوید:
هرگاه امام هادی علیه السلام به قصر متوکل می‌رفت، همه مردمی که بیرون قصر بودند، به احترامش، از مرکب‌های خود پیاده می شدند تا او داخل بشود.
یک روز که همراه پدرم بیرون قصر بودم، شنیدم که برخی به یکدیگر گفتند:« این بار برای آن جوان کم سن و سال از مرکب‌های خود پیاده نمی‌شویم.»

ابوهاشم به آنان گفت:« سوگند به خدا هرگاه امام هادی علیه السلام را ببینید، با خواری و ذلت از مرکب های خود پیاده خواهید شد.»

طولی نکشید که امام هادی علیه السلام تشریف آورد. وقتی نگاه جمعیت به امام افتاد، همگی آنها - حتی کسانی که سوگند خورده بودند این بار پیاده نشوند - از مرکب های خود پیاده شدند.
ابوهاشم به آنان گفت:« مگر شما نبودید که می‌خواستید پیاده نشوید؟ »
آنها در جواب ابوهاشم گفتند:«سوگند به خدا ما بی اختیار و بی اراده از مرکب‌های خود پیاده شدیم.»

بحارالانوار، ج 50، ص 137، شماره 20.

[="Navy"]

عــــلی;218980 نوشت:
شاهین نجفی دار فانی را وداع گفت

سلام برادر علی
دارفانی را وداع گفت چیه! به جهنم واصل شد به سلامتی! خدا لعنتش کنه:ok:
اگه درست باشه البته!:Gig:
ایشالله که درسته.:Doaa:
خوش خبر باشی برادر:Gol:
یا علی[/]

بنام خدا.
سلام.

سیده رقیه;219001 نوشت:

سلام برادر علی
دارفانی را وداع گفت چیه! به جهنم واصل شد به سلامتی! خدا لعنتش کنه:ok:
اگه درست باشه البته!:Gig:
ایشالله که درسته.:Doaa:
خوش خبر باشی برادر:Gol:
یا علی


ویرایشش کردم:khandeh!:.متوجه کلمات نبودم انگار سایته از طرفداراش بوده منم مطلب رو کپی کردم.البته شادم خواسته مسخره کنه!!!:khandeh!:

عــــلی;218980 نوشت:
بنام خدا.
سلام.
بچه ها این خبر چقدر صحبت داره؟شنیدم شایه هست.درسته؟

شاهین نجفی به جهنم واصل شد به سلامتی


طی خبر های رسیده از سایت ها و وبلاگ های دیگه متوجه این خبر ناگوار(بنظرم خیلی هم گواراست) شدیم خبر از این قرار بود که شاهین نجفی یکی از چند رپر ایرانی خارج نشین به ضرب چاقو در منطقه جنوب شرق المان کشته شد این رپر ایرانی که در حال تهیه یک ویدیو موزیک جدید بود که بر ثر ضربات چاقویی که به وی زده شد کشته شد وی در راه بیمارستان به دلیل خون ریزی شدید دار فانی را وداع گفت. در روز های اینده خبر های بیشتری به اطلاع شما خواهد رسید در ضمن این خبر بعد از ساخت اهنگ تو ازت بدم میاد می باشد

تو گوگل سرچ کنید!!
ایشالله همیشه خوش خبر باشم:khandeh!:


دروغه
گشتم سایت این مورد اعتمادی این خبر رو تایید نکرده

این خبرها سو استفاده هست واسه بالا بردن تعداد بازدید

به نام خدا
عرض سلام ودرود
با تشکر از همه کاربران و همکاران بزرگوار
بیائیم از این پس در جهت تجلیل آن امام همام
در این تاپیک مطلب درج کنیم
بزرگواران صفحه که انشاءالله ورق بخوره
فقط در جهت تجلیل
از مطالب آن امام همام
تصاویر
مطالب آموزنده
ازتون تقاضا دارم در غیر از موضوع تجلیل از مقام شامخ آن امام همام
مطلب نگذارید
پیشاپیش ازتون متشکرم

امام على النقى(ع)

اصحاب
زمامداران معاصر
رويدادهاى مهم
داستان‏ها
1. احضار امام هادى(ع) نزد متوكل عباسى
2. مبارزه فرهنگى و عقيدتى امام هادى(ع) با متوكل عباسى
كلمات شريفه

نام: على.
القاب: نقى، هادى، نجيب، مرتضى، عالم، فقيه، ناصح، امين، مؤتمن، طيّب، فتّاح ومتوكل.
واژه «متوكل» لقب «متوكل على اللَّه»، خليفه عباسى نيز بود كه در عصر امام‏هادى(ع) مى‏زيست. به همين دليل، امام هادى(ع) اين لقب را براى خويش نمى‏پسنديد وبه اصحابش دستور مى‏داد كه از به‏كاربردن آن اعراض كنند.
كنيه: ابوالحسن.
چون كنيه امام موسى كاظم(ع) وامام رضا(ع) نيز ابوالحسن بود، به امام هادى(ع) ابوالحسن ثالث گفته مى‏شود.
منصب: معصوم دوازدهم و امام دهم شيعيان.
نسب پدرى: ابوجعفر، محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسين بن على بن ابى‏طالب(ع).
نام مادر: سمانه مغربيه كه كنيه وى ام الفضل بود.
امام هادى(ع) در شأن مادرش فرمود:
مادرم به حق من عارف و از اهل بهشت است. شيطان سركش به او نزديك نمى‏شود و مكر جباران به وى نمى‏رسد. او در پناه خدايى است كه نمى‏خوابد و مادران صديقان و صالحان را به خود وا نمى‏گذارد.
تاريخ ولادت: نيمه ذى حجه سال 212 هجرى.
برخى مورخان تولد آن حضرت را دوم يا پنجم رجب همين سال و برخى ديگر رجب سال 214 دانسته‏اند. يكى از ادله‏اى كه زمان تولد آن حضرت را ماه رجب مى‏داند، دعاى ناحيه مقدسه است:
«اللّهُمَّ اِنّي أسئلكَ بالمَولوُدَينِ في رَجبٍ، مُحمّدِ بنِ عَليٍ الثّاني وَابنه عليّ بنِ محمّدٍ المُنتَجب».
(1)
محل تولد: «صُريا» در حوالى شهر مدينه، در سرزمين حجاز (عربستان سعودى كنونى). صريا قريه‏اى بود كه امام موسى بن جعفر(ع) آن را بنا نهاد و سال هاى طولانى، موطن اولاد و احفاد آن حضرت بود. فاصله آن با مدينه حدود سه ميل است.
مدت امامت: از ذى قعده سال 220 هجرى تا رجب 254 هجرى، به مدت 33سال. زمانى كه آن حضرت به امامت رسيد، هشت سال و پنج ماه بيشتر نداشت.
تاريخ و سبب شهادت: سوم ماه رجب (و به قولى 25 جمادى الاخر) سال 254 هجرى، به وسيله زهرى كه معتمد عباسى، برادر معتز (خليفه وقت) به آن حضرت خورانيد. سن آن حضرت در هنگام شهادت، 40 يا 42 سال بود.
محل دفن: سامرا، كه در سابق به آن «سرّ مَن رَأى‏» گفته مى‏شد (دركشور عراق كنونى).
همسر: حديث (يا سليل) كه به او جده مى‏گفتند.
فرزندان: 1. ابا محمد حسن عسكرى(ع). 2. حسين. 3. محمد. 4. جعفر(معروف به جعفر كذّاب). 5. عليّه يا عايشه.

اصحاب

1. على بن مهزيار اهوازى.
2. خيران خادم.
3. ابوهاشم داود بن قاسم جعفرى.
4. عبدالعظيم بن عبداللَّه حسنى.
5. على بن جعفر هميناوى(همانى).
6. ابن سكيت بن يعقوب اهوازى.
7. احمد بن اسحاق اشعرى.
8. ابراهيم بن مهزيار اهوازى.
9. ايوب بن نوح.
10. ابو على حسن بن راشد.
تعداد اصحاب و ياران امام هادى(ع) بيش از اين است و در برخى منابع، نام نزديك به دويست نفر از آنان ذكر شده است.

زمامداران معاصر

1. مأمون عباسى (196 - 218ق.).
2. معتصم عباسى (218 - 227ق.).
3. واثق عباسى (227 - 232ق.).
4. متوكل عباسى (232 - 247ق.).
5. منتصر عباسى (247 - 248ق.).
6. مستعين عباسى (248 - 252ق.).
7. معتز عباسى (252 - 255ق.).
خلفاى نامبرده، كه همگى از سلسله بنى عباس هستند، در غصب خلافت و ناديده گرفتن حقوق امام معصوم(ع) متفق و هم رأى بودند؛ اما از ميان آنان، متوكل عباسى جنايات و جسارت‏هاى فراوانى در مورد امام معصوم(ع) روا داشته است و دشمنى‏هاى وى به اهل بيت(ع) زبانزد است.

رويدادهاى مهم

1. از دست دادن پدرش، امام جواد(ع)، در سن هشت سالگى.
2. سعايت بريحه عباسى، امام جماعت حرمين، عبداللَّه بن محمد، والىِ مدينه و جماعتى ديگر، از امام هادى(ع) نزد متوكل عباسى و خشم گرفتن وى بر امام(ع).
32. نامه امام هادى(ع) به متوكل عباسى درباره اذيت و آزار والى مدينه به آن حضرت.
4. عزل محمد بن عبداللَّه از حكومت مدينه به خاطر بد رفتارى با امام هادى(ع) و نصب محمد بن فضل به جاى وى توسط متوكل عباسى، و دستور خليفه مبنى بر اكرام و اعزاز امام(ع).
5. تبعيد امام هادى(ع) از مدينه به سامرا به دستور متوكل عباسى و رفتار نيكوى او با آن حضرت در آغاز اقامت امام(ع) در سامرا، به سال 243 هجرى.
لازم به يادآورى است كه شهر سامرا در سال 220 هجرى به دستور معتصم عباسى بناگرديد و از آن زمان، پايتخت عباسيان به شمار مى‏آمد.
6. بد رفتارىِ تدريجىِ متوكل عباسى و آزارهاى جسمى و روحى او به امام(ع).
7. عداوت متوكل عباسى با اهل بيت(ع) در تخريب بارگاه ابا عبداللَّه الحسين(ع) و مشاهد مشرفه اهل بيت(ع) و خانه‏هاى اطراف آنها و جارى كردن آب بر روى قبر امام حسين(ع) وكشت نمودن بر روى آن.
8. سختگيرىِ واليان مدينه و مكه با آل ابى‏طالب و علويان، به دستور متوكل عباسى.
9. كودتاى منتصر، عليه پدرش، متوكل، در سال 247 هجرى و خشنودى علويان از موفقيت منتصر.
اين واقعه مهم، پس از يك‏سال و چند ماه از اقامت اجبارىِ امام(ع) در سامرا اتفاق افتاد.
10. مسموم و شهيد شدن امام هادى(ع) در تبعيد گاهش(سامرا)، به دستور معتمد عباسى، برادر معتز، خليفه وقت.

داستان‏ها

1. احضار امام هادى(ع) نزد متوكل عباسى

احمد بن اسرائيل، كاتب معتز باللَّه عباسى نقل كرده است كه وى روزى به همراه معتز نزد متوكل عباسى (خليفه وقت، در رجب سال 254 هجرى) رفت. متوكل بر كرسىِ سلطنتى نشسته و فتح بن خاقان (صدر اعظم) نزد وى ايستاده بود. معتز بر پدرش، متوكل سلام كرد و نزد او ايستاد. عادت متوكل بر اين بود كه هر گاه معتز بر او وارد مى‏شد، وى را گرامى مى‏داشت و اجازه نشستن به او مى‏داد؛ اما در اين روز به خاطر خشمى كه بر او مستولى بود، متوجه معتز نشده و سرگرم گفتگو با فتح‏بن خاقان بود. هر چه از محاوره او با فتح بن خاقان مى‏گذشت، بر خشم و اضطراب او افزوده مى‏شد.
گفتگوىِ متوكل با فتح بن خاقان درباره امام على النقى(ع) بود. متوكل مى‏گفت: اين مرد - امام على النقى(ع) - كه تو درباره او حسن ظن دارى، چنين و چنان كرده است. ادعاى دروغ مى‏كند و رخنه در دولت من مى‏افكند. به خدا سوگند، من او را مى‏كشم و سپس وى را در آتش مى‏سوزانم. فتح بن خاقان كه تلاش فراوان در فرو نشاندن خشم او داشت، گفت: اى اميرالمؤمنين! اينها بر او افترا است. او مرتكب هيچ خلافى نشده است. سخنان فتح بن خاقان در متوكل اثر نكرد و سرانجام دستور داد آن حضرت را نزد او آورند.
متوكل به‏چهار تن از غلامان خزرى (كه كاملاً از اوضاع بى اطلاع بودند) دستور داد به محض ورود امام على النقى(ع) به‏مجلس، با ضربات پى در پى شمشير، او را به‏قتل رسانند. متوكل توصيه‏هايى به غلامان خزرى نمود و تأكيد فراوان در اجراى امر كرد.
پس از چندى امام على النقى(ع) با وقار و طمانينه كامل و بدون هيچ گونه اضطراب و ترسى وارد قصر شد و لب‏هاى مباركش به ذكر و ثناى الهى در حركت بود. با اين كه امام(ع) را تعدادى از نگهبانان قصر احاطه كرده بودند، ولوله‏اى ميان نگهبانان و قصر نشينانان افتاد. آنان به احترام امام(ع) تكبير و تهليل سر دادند و به امام(ع) اشاره كرده و مى‏گفتند: «هذا ابن الرضا».
امام على النقى(ع) وارد مجلس متوكل عباسى گرديد. چون چشم متوكل به امام(ع) افتاد، هيبت و سطوت امام(ع) او را فراگرفت و بى اختيار از تخت به زير آمد و از امام(ع) استقبال كرد، امام(ع) را در آغوش گرفت و ميان ديدگانش را بوسيد و او را با اين القاب خطاب كرد: اى آقاى من، اى فرزند رسول خدا، اى بهترين خلق خدا، اى‏پسر عموى من، اى مولاى من، اى اباالحسن و....
متوكل پس از تعارفات ظاهرى، از امام(ع) پرسيد: براى چه كارى در اين وقت، نزد من آمده‏اى؟
امام(ع) پاسخ داد: من حاجتى نداشتم و فرستاده تو مرا به اجبار به اين جا آورد.
متوكل گفت: آن زنا زاده دروغ گفته است و من تو را درخواست نكرده بودم. حال به خانه‏ات برگرد و ملالى بر تو نيست. سپس به اطرافيان نزديك خويش و فتح بن خاقان، عبداللَّه و معتز گفت: آقاى مان را مشايعت و بدرقه كنيد.
غلامان خزرى، كه مأمور ترور امام(ع) بودند، چون اين وضعيت را مشاهده كردند بدون اين كه هيچ آسيبى به امام(ع) برسانند، در برابر ايشان تواضع نموده و در تعظيم آن حضرت به سجده افتادند. پس از رفتن امام(ع)، متوكل غلامان خزرى را طلبيد و باخشم به آنان خطاب كرد كه چرا دستور مرا اجرا نكرده و بر او اين همه تعظيم و تكريم روا داشتيد.
غلامان گفتند: همين كه اين مرد، وارد قصر شد و چشمان ما به او افتاد، بى‏اختيار شديم؛ زيرا پيرامون او بيش از صد شمشير برهنه ديديم، بدون اين كه شمشيرداران را ببينيم. مشاهده اين وضعيت، وحشت و ترسى را بر ما مستولى كرد كه قدرت انجام هر كارى را از ما سلب نمود و چاره‏اى جز تسليم و تعظيم نداشتيم.(2)

آرى، توطئه‏ها و دشمنى‏هاى متوكل با امام على النقى(ع)، نه تنها وى را به مقاصد پليدش نزديك نمى‏كرد، بلكه بر عظمت و بزرگوارىِ خاندان عصمت و طهارت مى‏افزود.

2. مبارزه فرهنگى و عقيدتى امام هادى(ع) با متوكل عباسى

از ميان خلفاى بنى عباس، متوكل بيش از همه با خاندان پيامبر(ص) وائمه اطهار(ع) دشمنى مى‏ورزيد و كينه آنان را در دل داشت. به همين دليل، دستور داد قبور منور ائمه اطهار(ع)، مانند مرقد امير المؤمنين(ع)، مرقد امام حسين(ع) وشهداى كربلا را تخريب نموده و بر قبور آنان آب بسته و زراعت نمايند.
امام على النقى(ع) با افكار و اعمال ننگين متوكل مقابله و مبارزه مى‏نمود و از هر راه ممكن براى خنثى كردن توطئه‏هاى وى تلاش مى‏كرد و دشمنان اهل بيت(ع) را رسوا مى‏ساخت.
چندى بود كه امام على النقى(ع) به‏بيمارى مبتلا شده بود و بهترين داروى شفا بخش خويش را زيارت قبر شريف ابا عبداللَّه الحسين(ع) و راز و نياز در پيشگاه خداوند منان در جوار مرقد آن حضرت مى‏دانست. از اين رو به‏برخى از يارانش، مانند ابوهاشم جعفرى و محمدبن حمزه فرمود كه از مال آن حضرت، گروهى يا شخصى را اجير كنند و آنان را به‏كربلا فرستاده تا در كنار ضريح مقدس سبط ثانىِ پيامبراكرم، حضرت اباعبداللَّه الحسين(ع) به‏راز و نياز پرداخته و براى آن حضرت دعا و طلب شفا نمايند.
ياران امام على النقى(ع) پس از مشورت، به محضر آن حضرت رسيده و عرض كردند: يا ابن رسول اللَّه(ص)! محضر تو، افضل از كربلا است؛ زيرا امام زمان و بهترين خلق خدا در روى زمين، شما هستيد و دعاى شما مستجاب است. چگونه دعاى ما درباره شما، آن هم در كربلا مؤثر واقع مى‏شود؟
امام(ع) با منطق شيرين خويش با اين مضامين به آنان پاسخ داد: «براى خداوند مواضعى است كه دوست دارد در آن جا عبادت شود. رسول اكرم(ص) با اين كه مقام و عظمتش از بيت اللَّه و حجر الاسود افضل بود، در عين حال، بيت اللَّه و حجر الاسود را طواف مى‏كرد؛ زيرا براى خداوند، مكان‏هايى است كه واجب است در آن جا عبادت و خوانده شود. خداوند دعاى كسى را كه او را بخواند و در حائر باشد به اجابت مى‏رساند. حائر امام حسين(ع) نيز چنين است؛ زيرا او عزيز و حبيب خدا است و براى بر پايىِ دين خدا جانش را فدا كرد و با اخلاص كامل، فرزندان و اهل بيت واصحاب خويش را تقديم محبوب خود نمود و در اين راه، مصائب فراوانى را به جان و دل خريد. به همين دليل، در پيشگاه خدا از قرب و منزلت ويژه‏اى برخوردار است كه هيچ يك از اولياى الهى، جز جدش، پيامبر اكرم(ص) وپدرش، اميرالمؤمنين(ع)، به آن قرب و منزلت نمى‏رسد.(3)
امام هادى(ع) با اين دستور، و تأكيد در اجراى آن، به محبان و شيعيان خويش آموخت كه راه مبارزه با ستمكاران و مستكبران، تنها تمسك به خاندان عصمت و شاخه‏هاى لاله گون نبوّت است

كلمات شريفه

1. قالَ ابوالحسن الهادى(ع): من رَضِىَ عَن نفسه كَثُرَ السّاخِطونَ عليه.(4)
هر كسى كه از خود خشنود شد و خود را پسنديد، خشم كنندگان بر او فراوان گردند.
2. قالَ(ع): الحِكمَةُ لا تنجعُ فِي الطّباعِ الفاسِدَةِ.(5)
حكمت در سرشت‏هاى فاسد تأثير نمى‏گذارد.
3. قالَ(ع): اُذكُرْ مَصرَعَكَ بينَ يَدَيْ اَهلِكَ فَلا طَبيبٌ يَمنعُكَ ولا حَبيبٌ يَنفعُكَ.(6)
به يادآر (زمان جان دادن را) آن هنگامى كه نزد خانواده‏ات بر زمين افكنده شوى. در آن وقت هيچ طبيبى نمى‏تواند تو را از مردن باز دارد و هيچ دوستى نمى‏تواند نفعى به تو رساند.
4. قالَ(ع): الهَزْلُ فَكاهَةُ السُّفَهاءِ وَصناعَةُ الجُهّالِ.(7)
بيهودگى، خوش منشى بى خردان و كار نادانان است.
5. قالَ(ع): المُصيبَةُ للصّابِرِ واحِدَةٌ وَللجازِعِ اثنتان.(8)
مصيبت براى صبر كننده يكى و براى ناله كننده، دو تا است (يكى براى مصيبتى كه بر او وارد شده و ديگرى به خاطر از دست دادن اجر و پاداش مصيبت است).

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 . مفاتيح الجنان، دعاى ششم ماه رجب.
2. حياة الامام على الهادى، ص‏264.
3. همان، ص‏256.
4. همان، ص‏158.
5 . بحارالأنوار، ج‏78، ص‏370، باب 25، ح‏4.
6 . بحارالأنوار، ج‏78، ص‏370، باب 28، ح‏4؛ حياة الامام على‏الهادى، ص‏162 و165.
7 . حياة الامام على الهادى، ص‏161.
8 . همان، ص‏160.

برگرفته شده از كتاب خاندان عصمت عليهم السلام - تاليف سيد تقى وارد
منبع

قابل توجه همکاران وکاربران:
قبل از زدن مطلب این پست رو حتما بخوانید
http://www.askdin.com/post219118-168.html
فقط مطالب در جهت تجلیل آن امام همام در این تاپیک گذارده میشه
پست های غیر از این مورد التماس دعا:Gol:
از همه شما متشکرم

امام نقی (علیه السلام) به مدعی گفت اگر راست می گویی که فرزند پیامبری، وارد قفس شیرها شو زیرا خوردن گوشت تن فرزندان زهرا بر درندگان حرام است... مدعی نرفت اما خلیفه که می خواست پاره پاره شدن امام را توسط شیرهای درنده ببیند، به ورود ایشان اصرار کرد... هنگامی که حضرت هادی پذیرفت و وارد قفس شد، شیرها آرام گرفتند و به پابوسی اش آمدند.

بنام خدا.
سلام.

victoryone;219139 نوشت:
امام نقی (علیه السلام) به مدعی گفت اگر راست می گویی که فرزند پیامبری، وارد قفس شیرها شو زیرا خوردن گوشت تن فرزندان زهرا بر درندگان حرام است... مدعی نرفت اما خلیفه که می خواست پاره پاره شدن امام را توسط شیرهای درنده ببیند، به ورود ایشان اصرار کرد... هنگامی که حضرت هادی پذیرفت و وارد قفس شد، شیرها آرام گرفتند و به پابوسی اش آمدند.


خدا خیرت بده جوون اشکمونو جاری کردی:Sham::Sham::Ghamgin:.
هر چقدر از مظلومیت امامانمان بگیم کمه.
نگاه کن مردم چطوری نگاه میکنن؟انگار دارن فیلم سینمایی میبینن:Ghamgin::Sham::Sham:

باسلام مراجعه کنید به سایت آقا استفتاء ایشان رو راجع به این مساله مطالعه کنید البته توی سایت نبرد سایبری هم این مطلب رو درج کرده بودند


بسم الله الرحمن الرحیم



ذكر بيان احتجاج أبى الحسن علىّ بن محمّد النقى عليه السّلام در چيز از توحيد و غير آن از علوم دينيّه و دنيويّه بر أصناف امم مخالف و بعضى از مؤالف

مرويست كه شخصى از حضرت أبى الحسن على النّقى عليه السّلام از توحيد ايزد علّام سؤال و استعلام نمود.

أبو الحسن عليه السّلام فرمود كه: خداى عزّ و جلّ هرگز از يگانگى زايل نشد و در أزل تنها بود و هيچ چيز با او نبود
پس از آن خلق أشياء نمود و بواسطه نفس أقدس و ذات مقدّس خود اختيار أسماء فرمود
و أسماء و حروف با حضرت واحد عليم در قديم بودند و هرگز از او زايل نبودند پس از اينجاست كه نوشته شده كه خداى عزّ و جلّ در أزل موجود لم يزل است.
بعد از آن تكوين و ايجاد آنچه مراد و مطلب خلّاق العباد بود اراده نمود لا رادّ لقضائه و لا معقّب لحكمه قضا و أمر قادر واحد بهيچ وجه من الوجوه ردّ- نگردد و حكم عالم واهب بعد از اراده وقوع أمر در تراخى و معقّب نماند.


احتجاج-ترجمه غفارى مازندرانى، ج‏4، ص: 217

یاحق

شکوه و هیبت امام هادی (علیه السلام )

از آنجا که امام معصوم، کانون تجلی قدرت و عظمت پروردگار و معدن اسرار الهی و قطب عالم امکان است، قداست معنوی و شکوه و وقار بسیار دارد. در زیارت جامعه کبیره از زبان امام هادی(ع) می خوانیم:

«هر بزرگ و صاحب شرافتی در برابر بزرگواری شما و شرافتتان سر فرود آورده و هر خود بزرگ بینی به اطاعت شما گردن نهاده است. هر زورگویی در برابر برتری شما فروتن شده و همه چیز در برابر شما خوار و ذلیل است».(24)

«محمد بن حسن اشتر» می گوید: «من همراه پدرم، بیرون کاخ متوکل با جمعی از علویان، عباسیان و جعفریان ایستاده بودیم که امام هادی(ع) آمد. تمام مردم برای ادای احترام و بزرگداشت ایشان از مرکب های خود پایین آمدند و صبر کردند تا ایشان وارد کاخ شود. پس از آن، برخی زبان به گلایه گشودند و گفتند: چرا ما باید به این پسر بچه احترام بگذاریم و از مرکب هایمان به احترامش پیاده شویم؟ نه شرافت او از ما بیشتر است و نه بزرگ سال تر از ماست. به خدا سوگند که وقتی بیرون آمد، دیگر از مرکب هایمان پیاده نمی شویم.

ابو هاشم جعفری در رد سخن آنها گفت: به خدا سوگند که همگی شما با خواری و خفت پیاده خواهید شد. پس از مدتی، امام از کاخ متوکل بیرون آمد. صدای تکبیر و تهلیل مردم به آسمان برخاست و همگی مردم، حتی آنان که گله مند بودند، از اسب هایشان پیاده شدند. آن گاه ابو هاشم رو به آنان کرد و گفت: شما که گفتید به او احترام نمی گذارید


از امام علی النقی علیه السلام چند یادگاری برای ما رسیده است که متاسفانه در بین شیعیان نیز غریب می باشند. در این مجال مختصرا آنها را یادآور می شویم.

1- زیارت جامعه کبیره:
درباره زیارت جامعه کبیره که اقیانوسی مواج از معارف الهی و مضامین عالی مشتمل بر معرفی مقام ائمه علیهم السلام است؛ در این مختصر نمی‌گنجد. اما به همین میزان می توان اشاره کرد که زیارت جامعه که به تعبیر علامه مجلسی(ره) از نظر سند و روایت از صحیح‌ترین و قوی‌ترین زیارات ائمه علیهم السلام است یادگاری عظیمی است که در حرم هر یک از ائمه معصومین علیهم‌السلام آن زیارت را می‌خوانیم.

2- زیارت غدیریه:
زیارت غدیریه نیز سندی بسیار معتبر دارد و روایتگران و گزارشگران آن از بزرگان شیعه هستند، این زیارت مربوط به روز عید غدیری که امام هادی علیه السلام در سفری که به اجبار متوکل از مدینه به سامرا داشتند. در نجف اشرف بودند و این زیارت را خطاب به قبر مطهر جدّ بزرگوارشان حضرت علی(علیه‌السلام) قرائت کردند.
دوستداران اهل بیت از این نکته غافل نباشند که زیارت غدیریه مثل زیارت عاشورا که مخصوص روز عاشورا نیست؛ این زیارت هم مخصوص روز عید غدیر نیست و خوشبختانه محدث قمی نیز این زیارت را به طور کامل در کتاب شریف مفاتیح الجنان آورده‌اند و بر این نکته که هر روز می‌توان این زیارت را قرائت کرد، تصریح دارد.

3- دعای کوتاه در کنار قبر مبارک آن حضرت:
امام هادی(علیه السلام) آنقدر مهربان است و آنقدر برای زائران و دوستداران و شیعیان خیر می‌خواهند که فرمودند: از خدا خواسته‌ام که هر کس این دعا را در کنار قبر من بخواند ناامید برنگردد:

زیارت غدیریه نیز سندی بسیار معتبر دارد و روایتگران و گزارشگران آن از بزرگان شیعه هستند، این زیارت مربوط به روز عید غدیری که امام هادی علیه السلام در سفری که به اجبار متوکل از مدینه به سامرا داشتند. در نجف اشرف بودند و این زیارت را خطاب به قبر مطهر جدّ بزرگوارشان حضرت علی(علیه‌السلام) قرائت کردند

«یا عُدَّتى عِنْدَ الْعَُدَدِ وَ یا رَجآئى وَالْمُعْتَمَدَ وَ یا كَهْفى وَالسَّنَدَ یا واحِدُ یا اَحَدُ وَ یا قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ اَسْئَلُكَ الّلهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِكَ وَلَمْ تَجْعَلْ فى خَلْقِكَ مِثْلَهُمْ اَحَداً صَلِّ عَلى جَماعَتِهِمْ وَافْعَلْ بى كَذا وَ كَذا ؛ اى ذخیره من در برابر ذخیره‌ها و اى امید من و تكیه‌گاهم و اى پناهگاه، و پشت و پناهم اى یگانه‌اى یكتا و اى كه درباره خود فرمودى: بگو خدا یكى است، از تو خواهم. خدایا به حق هر كس از آفریدگانت خلق كردى و هیچ كس را مانند آنها در میان آفریدگانت قرار ندادى درود فرست بر گروه آنها و درباره من چنین و چنان كن.(در اینجا حاجات خود را بگویید)»

4- نماز بالای سر در حرم حضرت رضا علیه السلام:
ایشان فرمودند: هر کس از خداوند حاجتی دارد پس قبر جدم حضرت رضا را در طوس زیارت کند و دو رکعت نماز نزد قبر او بگزارد و در قنوت نماز حاجتش را طلب کند خداوند دعایش را اجابت می کند مگر اینکه در مورد گناه یا قطع رحم باشد. بر اساس این فرمایش امام هادی(علیه السلام) سزاوار است که از این پس که به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی مشرف می شویم در نماز بالای سر از خدای متعال حوائجمان را طلب کنیم و به یاد این یادگار ارزشمند امام هادی(علیه السلام) هم باشیم.

5- پنجمین یادگار تعقیب نماز :
از علی بن مهزیار روایت شده که محمدبن ابراهیم به حضرت امام علی النقی علیه السام نامه ای نوشت که اگر مصلحت میدانید به من دعایی تعلیم دهید که بعد از هر نماز بخوانم تا خداوند به سبب آن خیر دنیا و آخرت به من عنایت فرماید. امام هادی علیه السلام این دعا را آموزش دادند.
«اَعُوذُ بِوَجْهِكَ الْكَریمِ وَ عِزَّتِكَ الَّتى لا تُرامُ وَ قُدْرَتِكَ الَّتى لا یَمْتَنِعُ مِنْها شَىْءٌ مِنْ شَرِّ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَ مِنْ شَرِّ الاَْوْجاعِ كُلِّها وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ؛ پناه برم به ذات بزرگوارت و به عزتت كه مورد دستبرد نیست و قدرتت كه چیزى از آن خوددارى نتواند، از شر دنیا و آخرت و از شر تمامى دردها و جنبش و نیروئى نیست جز به خداى والاى بزرگ.


منبع :tebyan.net



مسابقه "امام من" امام علی النقی ع
http://www.askdin.com/post218504-493.html
پست 493

به نام حق
این گونه بی احترامی و هتاکی ها حتی در زمان پیامبر و پس از آن هم برای امامان و اصحاب پیامبربوده و در اکثر مواقع با آرامش و مهربانی پیامبر و امامان و اصحاب خاص مواجهه شدند که باعث شده بو این افراد نادان به فکر فرو رفته و متوجه اشتباه خود شوند امیدوارم این اشخاص نیز به هرعلت که این کار توجیه ناپذیر را انجام داده اند متوجه اشتباه خود شوند امید وارم همه به ارامش طولانی برسیم

ادب زیباترین نیکی ها است. امام هادی نفی (ع)

سلام بر شما و رحمت و برکات خدا بر شما باد:Gol:

مجموعه منتخبي از احاديث امام هادي عليه السلام





نوع محصول: متن
نوع فايل: PDF حجم: 179 KB
منبع:

erfaniran;219393 نوشت:
و در اکثر مواقع با آرامش و مهربانی پیامبر و امامان و اصحاب خاص مواجهه شدند که باعث شده بو این افراد نادان به فکر فرو رفته و متوجه اشتباه خود شوند

به نام خدا
عرض سلام ودرود
در مورد حکم تاریخی امام رحمة الله و سلمان رشدی مرتد مطلبی می خوندم
که بی ارتباط با مطلب نیست
ادله شرعی برای حکم امام
وجوب اعدام مرتد از دیدگاه اسلام

خداونددر سوره بقره آیه 217 می فرماید: «هر کس که از دین خود روی بگرداند، کافر شده و اعمالش نابود می شود و اینان اهل آتشند». سلمان رشدی که فردی مسلمان بوده و دست از اسلام برداشته و به اسلام ایراد و اشکال غرض آلود بیان نمود، مرتد است. در روایات امامیه، روایات زیادی داریم که از حکم مرتد سؤال شده و در پاسخ امام معصوم علیه السلام ، مرتد را کافر دانسته و حکم قتل او را داده است. از جوامع روایی اهل سنت نیز، روایاتی داریم که می گوید: هر کس مرتدشود، کافر و خونش حلال است. فقهای امامیه، حنفیه، شافعی، مالکی و حنبلی بر اساس روایات وارده، حکم مرتد را قتل و اعدام می دانند و سلمان رشدی که مرتد فطری است؛ یعنی خانواده اش مسلمان بوده و خود او نیز مسلمان بوده و بعد از اسلام دست برداشته، اگر توبه نیز بکند، توبه اش پذیرفته نیست و حکم قتل درباره او باید اجرا شود.

کسی که پاک ترین، مهربان ترین و دل سوزترین مُصلح تاریخ را بی محابا به باد استهزا بگیرد، پاداشی جز مرگ نخواهد داشت؛ زیرا یکی از راه های ضربه بر یک دین و مکتب، ضربه وارد کردن بر چهره و شخصیت پیامبر و رهبران مکتب می باشد و سلمان رشدی، این عمل را انجام داده است. بر اساس آیاتی که در این زمینه وجود دارد، چنین شخصی، ملعون و دور از رحمت الهی و مشمول عذاب دنیا و آخرت خواهد بود و روایات و فتوی های وارده در این زمینه از سوی علمای اهل تشیع و تسنن، همگی بر اعدام چنین شخصی که مرتد به شمار می آید، اتفاق نظر دارند.
لزوم دفاع از مرزهای عقیدتی اسلام در برابر مهاجمان

دفاع از جان، مال، ناموس و دین، مسأله ای فطری است که هر موجود زنده، به طور طبیعی و حتی ناخودآگاه در برابر هرگونه تجاوز و تعدّی، از خود واکنش نشان می دهد. دین اسلام که منطبق با فطرت الهی انسان تشریع شده، هماهنگ با ندای فطرت، دفاع را واجب و ضروری می داند. ازاین رو، عالمان و دانشمندان مذاهب اسلامی، در بحث جهاد، آن را واجب کفایی، یعنی واجبی که باانجام تعدادمورد نیاز،از دیگران ساقط می شود، می دانندو می گویند: «هرگاه شهرها و مرزهای بلاد اسلامی، مورد هجوم دشمن قرار گیرد... برتمام مسلمانان واجب کفایی است که از هجوم دشمن جلوگیری کرده و دشمن رادفع کنند...». با توجه به متون اسلامی، اهمیت دین بسیار زیاد است، به طوری که در روایات آمده که اگر انسان مخیّر باشد که جانش را از دست بدهد یا دینش را، باید جان را فدای دین کند. بنابراین، با مسأله سلمان رشدی و امثال آن، نه تنها به عنوان مرتد و توهین کننده به پیامبر، که به عنوان مهاجم به دین باید برخورد کرد و فتوای امام در این زمینه، بسیار محکم و قاطع است.

موفق باشید

دلیل حمله ی بر ساحتت نفهمیدم
ز بارگاه الهی به ناله پرسیدم
ندا رسید علی هستی و ملقبی به نقی
دلیل غربت و مظلومی تو فهمیدم

:Sham:

[=Book Antiqua]با سلام

از آنجا که ما ولایت مداری در خون و پوستمان است به این امر گردن نهاده ایم !

وَ بـِهـَذَا الْإِسـْنـَادِ قـَالَ مـَنْ بـَدَأَ بـِالْكـَلَامِ قـَبـْلَ السَّلَامِ فـَلَا تـُجِيبُوهُ وَ قَالَ ابْدَءُوا بِالسَّلَامِ قَبْلَ الْكَلَامِ فَمَنْ بَدَأَ بِالْكَلَامِ قَبْلَ السَّلَامِ فَلَا تُجِيبُوهُ
اصول كافى جلد 4 صفحه : 459 رواية : 2
و نـيـز رسـول خـدا (ص ) فرمود:هر كه پيش از سلام كردن آغاز بسخن كند پاسخش را نگوئيد، و فرمود: پيش از سخن گفتن ,بسلام كردن آغاز گفتار كنيد، و هر كه پيش از سلام كردن آغاز سخن كرد پاسخش ندهيد.:Sham:
قطعا وقتی به امام و به عقاید شیعه توهین شود به عقاید رهبری هم توهین شده است !این توهین به تمامی شیعیان است سوال شما سوال عقیمی است اخوی !!
ما هرجا که لازم بوده این هزینه ها را داده ایم در هر جبهه ای که شما فکرش را کنید !!

حالا که درس خدا و دین است
این حدیث هم هدیه ای است از جانب ما به شما تا همچنان سنت را زنده نگهداریم و به آنها پایبند باشیم

[=century gothic]عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بـْنِ أَبـِى لَيـْلَى عـَنْ أَبـِيـهِ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّكُمْ لَا تَكُونُونَ صَالِحِينَ حَتَّى تَعْرِفُوا وَ لَا تَعْرِفُونَ حَتَّى تُصَدِّقُوا وَ لَا تُصَدِّقُونَ حَتَّى تُسَلِّمُوا أَبْوَاباً أَرْبَعَةً لَا يـَصْلُحُ أَوَّلُهَا إِلَّا بِآخِرِهَا ضَلَّ أَصْحَابُ الثَّلَاثَةِ وَ تَاهُوا تَيْهاً بَعِيداً إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تـَعـَالَى لَا يـَقـْبـَلُ إِلَّا الْعـَمـَلَ الصَّالِحَ وَ لَا يـَتـَقَبَّلُ اللَّهُ إِلَّا بِالْوَفَاءِ بِالشُّرُوطِ وَ الْعـُهـُودِ وَ مـَنْ وَفَى اللَّهَ بِشُرُوطِهِ وَ اسْتَكْمَلَ مَا وَصَفَ فِى عَهْدِهِ نَالَ مَا عِنْدَهُ وَ اسْتَكْمَلَ وَعـْدَهُ إِنَّ اللَّهَ عـَزَّ وَ جـَلَّ أَخـْبـَرَ الْعـِبَادَ بِطَرِيقِ الْهُدَى وَ شَرَعَ لَهُمْ فِيهَا الْمَنَارَ وَ أَخْبَرَهُمْ كَيْفَ يَسْلُكُونَ فَقَالَ وَ إِنِّى لَغَفّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدى وَ قَالَ إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ فَمَنِ اتَّقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِيمَا أَمَرَهُ لَقِيَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُؤْمِناً بِمَا جَاءَ بِهِ مُحَمَّدٌ ص هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ فَاتَ قَوْمٌ وَ مَاتُوا قَبْلَ أَنْ يَهْتَدُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ آمَنُوا وَ أَشْرَكُوا مِنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّهُ مَنْ أَتَى الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا اهْتَدَى وَ مَنْ أَخَذَ فِى غَيْرِهَا سـَلَكَ طـَرِيقَ الرَّدَى وَصَلَ اللَّهُ طَاعَةَ وَلِيِّ أَمْرِهِ بِطَاعَةِ رَسُولِهِ ص وَ طَاعَةَ رَسُولِهِ بِطَاعَتِهِ فـَمـَنْ تَرَكَ طَاعَةَ وُلَاةِ الْأَمْرِ لَمْ يُطِعِ اللَّهَ وَ لَا رَسُولَهُ وَ هُوَ الْإِقْرَارُ بِمَا نَزَلَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ خـُذُوا زِيـنـَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَ الْتَمِسُواْبُيُوتَ الَّتِى أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسـْمـُهُ فـَإِنَّهُ قـَدْ خـَبَّرَكُمْ أَنَّهُمْ رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَ لَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِقـَامِ الصَّلَاةِ وَ إِيـتـَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْماً تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَ الْأَبْصَارُ إِنَّ اللَّهَ قَدِ اسْتَخْلَصَ الرُّسُلَ لِأَمْرِهِ ثُمَّ اسْتَخْلَصَهُمْ مُصَدِّقِينَ لِذَلِكَ فِى نُذُرِهِ فَقَالَ وَ إِنْ مِنْ أُمَّةٍ إِلاّ خَلا فِيها نَذِيرٌ تَاهَ مَنْ جَهِلَ وَ اهْتَدَى مَنْ أَبْصَرَ وَ عَقَلَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ فَإِنَّها لا تـَعـْمـَى الْأَبـْصـارُ وَ لكـِنْ تـَعـْمـَى الْقُلُوبُ الَّتِى فِى الصُّدُورِ وَ كَيْفَ يَهْتَدِى مَنْ لَمْ يـُبـْصـِرْ وَ كَيْفَ يُبْصِرُ مَنْ لَمْ يُنْذَرْ اتَّبِعُوا رَسُولَ اللَّهِ ص وَ أَقِرُّوا بِمَا نَزَلَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ اتَّبـِعـُوا آثـَارَ الْهـُدَى فـَإِنَّهُمْ عَلَامَاتُ الْأَمَانَةِ وَ التُّقَى وَ اعْلَمُوا أَنَّهُ لَوْ أَنْكَرَ رَجُلٌ عـِيـسـَى ابـْنَ مـَرْيـَمَ ع وَ أَقَرَّ بِمَنْ سِوَاهُ مِنَ الرُّسُلِ لَمْ يُؤْمِنْ اقْتَصُّوا الطَّرِيقَ بِالْتِمَاسِ الْمَنَارِ وَ الْتَمِسُوا مِنْ وَرَاءِ الْحُجُبِ الْآثَارَ تَسْتَكْمِلُوا أَمْرَ دِينِكُمْ وَ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ
اصول كافى ج : 3 ص : 79 رواية :3

ذیلا ذکر میکنم مطابق با پیشنهاد مدیر محترم فرهنگی در این تاپیک مطلب بگذارید _ متن پیشنهاد:

http://www.askdin.com/post219118-168.html

اگر کسی احساس میکند .... مطلب دیگری هست بطور خصوصی ارسال و پیگیری گردد.

یاحق

بسم الله الرحمن الرحیم

erfaniran;219393 نوشت:
این گونه بی احترامی و هتاکی ها حتی در زمان پیامبر و پس از آن هم برای امامان و اصحاب پیامبربوده و در اکثر مواقع با آرامش و مهربانی پیامبر و امامان و اصحاب خاص مواجهه شدند که باعث شده بو این افراد نادان به فکر فرو رفته و متوجه اشتباه خود شوند امیدوارم این اشخاص نیز به هرعلت که این کار توجیه ناپذیر را انجام داده اند متوجه اشتباه خود شوند امید وارم همه به ارامش طولانی برسیم

[=Times New Roman]سلام علیکم جمیعا

بدون شک اینچنین است.

در روایتی آمده که شخصی به خدمت امام جواد علیه السلام آمد و عرض کرد که پدرش از نواصب است و برای حل این مشکل نزد امام آمده....
متن کاملش در اینجا
http://www.askdin.com/post155438-6.html
[=Times New Roman]
در عین حال این شخص را مقایسه کنید با فرد مذکور با این شرایط
[=Times New Roman]

اولا فتنه گر فاسقی که میخواهد به دین ضریه بزند طبق نص صریح قرآن کریم مهدور الدم است.

ثانیا شخصی مرتد شود و آنرا جار بزند تا بدین وسیله بخواهد در اعتقاد مسلمین خلل ایجاد نماید نیز از موارد هدر خون و مال است.

ثالثا شخص فتنه گر دانسته یا ندانسته مطابق نص صریح قرآن مرتکب کاری بدتر از قتل میشود خب آنچه که در موردش اعمال میشود بنوعی قصاص است هرچند که به اندازه جرمش نخواهد بود.

نهایتا این فرد برغم این توهینها و جرمی که مرتکب شده رفته در دادگاهی در آلمان ( یعنی از کفار کمک گرفته ) بقصد مقابله و مبارزه از عالمی همچون آیت الله العظمی صافی گلپایگانی هم شکایت کرده
خب این شرایط کافر حربی است.
[=Times New Roman]
و یا این فرد
[=Times New Roman]

عصر امامت امام هادی (ع) بود، شخصی به نام فارس بن حاتم بن ماهویه قزوینی با دروغ بافی و فتنه انگیزی و بدعت گزاری ، مردم را می فریفت ، و دین آنها را سست می کرد، و آنها را به آئین خود در آورده ، دعوت می نمود. این خبر به امام هادی (ع) رسید، امام در مورد او بر خورد بسیار شدید کرد، برای دوستانش پیام فرستاد که شدیدا در برابر فارس ، بایستید و او را هر چه می توانید لعنت کنید، و از فتنه گریهای او جلوگیری نمائید، حتی اعلام کرد که : خون او هدر است ، هر کس او را بکشد من برای قاتل او، بهشت را ضمانت می کنیم تا اینکه امام هادی (ع) یکی از دوستانش به نام ابوجنید را دید و به او مبلغی پول داد و فرمود: با این پول اسلحه خریداری کن ، و آن را به من نشان بده . ابو جنید رفت و با آن پول ، شمشیری خرید، و به امام هادی (ع) نشان داد، امام هادی(ع)، آن را نپسندید، و به او فرمود: این شمشیر را ببر و با اسلحه دیگر عوض کن . ابو جنید، آن شمشیر را برد و با یک ساطور قصابی ، عوض کرد، و آن ساطور را به امام هادی (ع) نشان داد، امام هادی (ع) فرمود: این ، خوب است ابوجنید، در کمین فارس قرار گرفت ، هنگامی که بین نماز مغرب و عشا، فارس از مسجد بیرون آمد، ابوجنید به او حمله کرد و ساطور را بر فرق سر او زد، او هماندم افتاد و کشته شد، ابوجنید ساطور را انداخت ، در همین میان مردم جمع شدند و ابوجنید را گرفتند، زیرا در آنجا غیر از او کسی را ندیدند، ولی بعد از بررسی ، هیچگونه اسلحه یا چاقو و یا اثر ساطور را در او ندیدند و او را آزاد کردند. به این ترتیب ، دستور امام هادی (ع) اجرا شد، و قاتل نیز بی آنکه شناخته شود نجات یافت ! امام حسن عسکری (ع) توسط و کلای خود، حقوقی برای ابوجنید تعیین کردند و آنها می پرداختند.
[=Times New Roman]
تشخیص این موضوع به عهده علماء و بزرگان است و بگذاریم آنها کار خودشان را بکنند ما کار خودمان را

یاحق

در تقویم شیعه امروز مناسبتی در مورد آن امام همام دیدم:
شهادت حضرت امام هادی علیه السلام بنا بر قول شیخ کلینی و مسعودی

مدیر فرهنگی;219825 نوشت:
در تقویم شیعه امروز مناسبتی در مورد آن امام همام دیدم: شهادت حضرت امام هادی علیه السلام بنا بر قول شیخ کلینی و مسعودی

سلام علیکم جمیعا

تقریبا چند سال پیش بنا به فتوای نواصب ( شیوخ وهابی ) حرم عسگرئین علیهم السلام تخریب شد که اول این تاپیک گل لیلای گرامی عکسهائی از تخریب رو گذاشته اند.

ملاباسم نیز مداحی زیبائی آن زمان اجرا کرد که از اینجا میتوانید فایل صوتی اش را دانلود کنید.

http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://aaraf.persiangig.com/audio/nabsh%20boghae.mp3

یکی از شیعیان آنرا روی فیلم بقیع گذاشت که بصورت آنلاین میتوانید از اینجا مشاهده یا دانلود نمائید.

http://www.aparat.com/v/0dcd794d2a317673735c3baf4bf63b7133297

یاحق

[=Times New Roman]

[=Times New Roman]سومین مرجع تقلیدی که حکم ارتداد شاهین نجفی را صادر کرد + سند

[=Microsoft Sans Serif]
حضرت آیت الله نوری همدانی، با محکوم کردن اهانت صورت گرفته به حضرت امام هادی(ع) هرگونه هتک حرمت پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهرا و ائمه اطهار(ع) را موجب ارتداد دانست.

[=Times New Roman]به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، اهانت به مقدسات مسلمانان و شیعیان را محکوم کرد.

وی با محکوم کردن اهانت صورت گرفته از سوی یک خواننده خارج نشین به ساحت امام هادی(ع) اظهار داشت: ما شکی نداریم که هرگونه اهانت و سبّ پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهرا و ائمه علیهم السلام موجب ارتداد است و هر کس مرتد شد حکم او معلوم است و این فرد نیز محکوم به ارتداد است.

[=Times New Roman]

[=Times New Roman]حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به تحولات کشور اسلامی بحرین اشاره و جنایات آل خلیفه و آل سعود و سرکوب مردم این کشور را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه بحرین زمانی بخشی از خاک ایران بود، طرح الحاق این کشور به عربستان سعودی را اقدامی کودکانه، نابخردانه و شکست خورده توصیف کرد و نسبت به آن واکنش نشان داد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: متاسفانه کسانی که خود را خادمان حرمین شریفین می نامند، با لشکرکشی به بحرین مردم این کشور را سرکوب می کنند و ما امیدواریم خداوند ملت بحرین را از شر آنها نجات دهد.

////

[=Microsoft Sans Serif]
:parvaneh:آهنگ زيباي امام نقي ( عليه السلام )
[=Microsoft Sans Serif]:parvaneh:
[=Microsoft Sans Serif]
[=Microsoft Sans Serif]:goleroz:[=Microsoft Sans Serif]خواننده فريد صلواتي[=Microsoft Sans Serif]:goleroz:
[=Microsoft Sans Serif]:goleroz:[=Microsoft Sans Serif]حتما گوش کنين[=Microsoft Sans Serif]:goleroz:[=Microsoft Sans Serif]

با توجه به گسترش مديريت شده توهين به مقدسات اديان توحيدي، جمعي از کاربران فضاي مجازي هفته اي را به محکوميت توهين به مقدسات اديان توحيدي اختصاص داده‌اند. در اين هفته قرار است از تاريخ 30 ارديبهشت ماه تا 5 خرداد که روز شهادت امام علي النقي مي‌باشد فعاليتي جهاني در راستاي محکوميت اين حرکت خزنده و آگاهي دادن نسبت به تبعات آن انجام شود.

http://www.afsaran.ir/link/index/all/all/cdt/t180

بسم الله الرحمن الرحیم


اظهارات آیت الله سبحانی درباره اهانت کنندگان به ائمه(ع)

دین - یکی از مراجع تقلید شیعیان ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات و اهل بیت(ع)، اهانت کنندگان به ائمه را مرتد و مورد حمایت دشمنان اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی طی سخنانی با محکومیت شدید اهانت به اهلبیت(ع) و مخصوصا امام هادی(ع) اظهار داشت: افرادی که به ائمه اطهار(ع) توهین می‌‌کنند مرتد هستند و مرتکبان این اعمال زشت افرادی آلوده به گناه هستند و مورد حمایت دشمنان اسلام هستند.

[=Book Antiqua]با سلام

[=Arial Narrow]فتوای حضرت آیت الله العظمی روحانی درباره اهانت به معصومین (علیهم السلام)

[=Arial Narrow]محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی روحانی

[=Arial Narrow]سلام علیکم؛ به اطلاع می رساند از چندی پیش در شبکه های اجتماعی و برخی وبلاگ ها شاهد نوشته های تمسخر آمیز و لطیفه هایی با موضوعیت ائمه اطهار بودیم که این امر اخیرا ابعاد گسترده تری به خود گرفته است، لذا خواهشمند است نظر خود را نسبت به این موارد اعلام فرمائید.
[=Arial Narrow]الف: حکم اهانت و هتک حرمت به ائمه اطهار (سلام الله علیهم) و سایر معصومین (علیهم السلام) چیست؟
[=Arial Narrow]ب: وظیفه ما در برخورد با سایت ها و وبلاگ هایی که مطالب تمسخر آمیز نسبت به ائمه اطهار (علیهم السلام) را منتشر می کنند چیست؟
[=Arial Narrow]باسمه جلت اسمائه؛ اولا :اگر دشنام دادن به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام به نحوی باشد که موجب انکار خدای تعالی گردد، موجب ارتداد است.
[=Arial Narrow]ثانیا: اگر فردی به معصومین (علیهم السلام) اهانت کرده باشد بر اساس روایات و بنا بر اجماع فقها، از آنجایی که مشمول قاعده ساب النبی(ص) و الائمه (ع) می شود باید گفت که مسلما جایز القتل است و کشتن او هم متوقف به اذن حاکم شرع نیست. البته در این قبیل موارد باید به گونه ای عمل شود که باعث مفسده بزرگتری نباشد. در ضمن باید به مدیران سایت ها و وبلاگ هایی که مطالب توهین آمیز نسبت به ائمه اطهار و معصومین علیهم السلام را منتشر می کنند تذکر داده شود تا از این اعمال زشت دست بردارند و همچنین خوب است که شیعیان و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) هم با راه اندازی سایت ها و وبلاگ های مذهبی به نشر فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و بیان فضائل و مناقب ایشان، اقدام نمایند.
[=Book Antiqua]محمدصادق حسینی روحانی
25 جمادی الثانی 1433 ه.ق


ashr;207672 نوشت:
[=times new roman]با سلام و احترام به تمام دوستان
تشکر بابت این پست خوب که حقیر هم این مطلب رو بیان کردم حدود 1 ماه پیش ولی حذف شد برای بررسی .

واما پاسخ شما بزرگوار به نظر بنده ی حقیر به دلیل لقب دردانه ی بی بی دو عالم (س) اینگونه عمل کردند و خواسته اند به اسلام با هتاکی به امام هادی
[=times new roman](ع)[=times new roman] و هدایت کننده خدشه وارد کنند...
فکر میکنم هادی بودن مد نظرشان بوده باشد...

نظر من اینه که غیرت شیعرو می سنجن مثل :Sham:{اتش زدنقرآن} :Sham:
که فقط افقان ها عکس العمل نشوندادن
به کوری چشم حقیریکه ازفرط حقارت بدهاناست
به هر دیوار این دنیا نوشتیم نقی زیبا ترین نام جهان است

علی.ثامن;220221 نوشت:
ashr;207672 نوشت:
با سلام و احترام به تمام دوستان
تشکر بابت این پست خوب که حقیر هم این مطلب رو بیان کردم حدود 1 ماه پیش ولی حذف شد برای بررسی .

واما پاسخ شما بزرگوار به نظر بنده ی حقیر به دلیل لقب دردانه ی بی بی دو عالم (س) اینگونه عمل کردند و خواسته اند به اسلام با هتاکی به امام هادی
(ع) و هدایت کننده خدشه وارد کنند...
فکر میکنم هادی بودن مد نظرشان بوده باشد...

نظر من اینه که غیرت شیعرو می سنجن مثل :sham:{اتش زدنقرآن} :sham:
که فقط افقان ها عکس العمل نشوندادن
به کوری چشم حقیریکه ازفرط حقارت بدهاناست
به هر دیوار این دنیا نوشتیم نقی زیبا ترین نام جهان است

سلام علیکم

ان شاء الله خداوند به همه مسلمین توفیق هدایت و همت دفاع از شعائر را عنایت کند .

یاحق

نرم افزار امام هادی (ع) جوابیه به حرکت های هتاکانه اخیر
اینجا
بازی فلش سقوط خواننده هتاک
اینجا پست 506 (آنلاین)
پست 507(آفلاین)
اینجا