توقع شما از روحانیت

تب‌های اولیه

216 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

vahid_barvarz;214851 نوشت:
به نام خدا
سلام
ممنون از پاسختون
ببخشید که خارج از تایپیک پرسیدم و میپرسم
چطوری میتونم بفهمم منطقه ای که هستم مبلغ داره یا نه ؟
مبلغ ها چیکار میکنن واسه مردم ؟
اونجایی که من کار میکنم هیچ کس به ما کمک دینی نمیکنه . فقط یک روحانی هست که میاد واسه نماز جماعت . قرآن هم میخونیم بعد از نماز . البته ساعتی که اذان میگه من سر کار نیستم و نمیتونم برم نماز جماعت ( با سرویس باید بریم خوابگاه ). فقط وقتی میرم نمازخونه میبینم رو تخته سوره ای از قرآن رو که خوندن نوشتن .
مبلغ ها تو محل های کاری که جمعیت زیاد داره هم میان ؟
یا حق


با سلام مجدد

ممنون از بذل توجهتون

در شهرهای بزرگی مانند قم که حضرتعالی تشریف دارید از طرف سازمان تبلیغات روحانیونی برای اقامه نماز جماعت و همچنین پاسخگویی به مسائل دینی مردم هر محله تشریف میاورند و در خدمت مردم خواهند بود و یکی از وظیفه های مهم تبلیغ روحانی حضور جامع و پر رنگ اونها در بین جوانان هست
در بعضی از ادارات و محل کار باید از طرف مثلا روابط عمومی یا مثلا مدیریت یا هر کسی که مسئول هماهنگی این نوع مسائل هست باید با سازمان تبلیغات واقع در میدان آستانه حضرت معصومه سلام الله علیها یا به همان معاونت تبلیغ واقع در روبروی راهنمایی رانندگی قم بعد از پل مصلا حوزه علمیه معصومیه تماس بگیرد و از اونها تقاضای امام جماعت برای نماز ظهر بکنند که آنها شخصی را برای اقامه نماز جماعت به اون اداره یا محل کار میفرستند

با تشکر

سلام

روحانیون عزیز امام جماعت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

لطفا نماز هاتونو کوتاه بخوانید!!!

و گاهی بلند تا همه بیایند

روحانیون لطفا در زمان فضیلت هم نماز حماعت برپا کنید!!

شاید دوستدارانی بخواهند دو نماز شونو جدا بخوانند!!!

نماز صبح یادتون نره

کمی مکث کنید تا مردم برسند

روحانیون به ما عمامه بستن یاد می دید؟:Nishkhand:

سلام علیکم نه باباکلی زحمت کشیدیم عمامه بستن رویادگرفتیم حالامجانی یادش بدیم شماره حساب میدم بعدواریزمیام درخونتون یادمیدمتضمینی:Khandidan!:والبته گفتن احکام حتی فقط یک مساله کوتاه فراموش نشه ویک نکته مهم اینکه برخی روحانیون دراین ایام که انتخابات بودخودشون روکرده بودن بلندگوی تبلیغاتی وجالتراینه که ازاون کاندیدامیخواستن یه شغلی مثلاتوح..........که نمیخوام بگم براشون جورکنن

سلام خدمت همه دوستان

لطف کنید به بحث های حاشیه ای نپردازید و تنها به مسأله توقع مردم از روحانیت بپردازید.

علامه حلی;214966 نوشت:
سلام خدمت همه دوستان

لطف کنید به بحث های حاشیه ای نپردازید و تنها به مسأله توقع مردم از روحانیت بپردازید.

واقعا حیف وقتی که برای نوشتن این کلمات، گذاشتم.
شما هم اگه ظرفیت شنیدن جواب من رو ندارید بهتره اون توقعاتی که داشتم رو کامنت نکنی و از دیگران بخوای برات توضیح بده، چون خودم نوشتم و خودم بهتر از هرکس دیگه ای میتونم اونا رو توضیح بدم. واقعا برات متاسفم.

بنام پروردگارقادرمتعال
سلام
خیلی خوشحالم که می بینم یک طلبه چنین تاپیکی را ایجاد کرده است
شاید بقول شما بحث به حاشیه برود و حتی پستم خیلی زود حذف شود اما مجبورم از این فرصت نادر استفاده کرده و یک فریاد بر سر روحانیت محترم بکشم
برای زدن این پست روزها در حرم مطهر فکر کرده ام و چون نیرویی قوی مرا در این راه به جلو می راند پس از استخاره تصمیم گرفتم از سعه صدر جناب علامه حلی برای فریاد یک درد استفاده کنم

ای روحانیت محترم سوال من که توقع در دل آنست این است که چرا برای وساطت و فراهم کردن زمینه ازدواج این جوانان مومن (بویژه دختران پاک فهیم وبعضا" بسیار ارزشمند که کسی آنها را نمی شناسد)هیچ اقدامی نمی کنید ؟
در حالیکه بسیاری از این عزیزان فقط بخاطر پیدا نکردن یکدیگر مجبورند فشار و رنج مجرد بودن را تحمل کنند و کافیست پس ازصرف وقت و آشنایی مقدماتی باشخصیت آنان فقط خانواده ها را بهم معرفی کرد و پیشنهاد داد
چرا آنهایی که خر ازدواجشان از پل گذشته است برای این درد و مشکل جوان مومن که می خواهد پاک بماند دل نمی سوزانند ...کاری از دستتان بر نمی آید ؟
اشتباه می کنید ...
برمی آید ..
زمانی که من دانشجو بودم در یک تشکل سیاسی مذهبی فعالیت می کردم کارمندان دانشگاه که به بنده اعتماد داشتند برای فرزندان خود سراغ من می آمدند و می گفتند خانم یا آقایی با این مشخصات می شناسید معرفی کنید ...پس از مدتی از مسئولین جوان حوزه شهر مذکور با من تماس گرفتند که فلانی ما شنیده ایم شما قابل اعتماد هستید بیایید کمک کنید جوانان مومن را در حوزه و دانشگاه در این امر مقدس یاری کنیم .من نتوانستم موافقت کنم چون آن موقع مجرد بودم وعذرخواهی کردم ولی روحانیت می تواند به داد این جوانان برسد ...شما را بخدا عافیت طلب نباشید و نگویید به ما ربطی ندارد ...اگر در این راه قدمی بردارید مطمئن باشید عنایات و الطاف الهی را در راه خود به وضوح حس خواهید کرد ...
از هرکه توقع نرود از روحانیت مومن توقع می رود یک حرکت بسیجی وار برای کمک به خواهران و برادران مومن خود در این زمینه مقدس انجام دهد ...وزخم تمسخرو تهمت های انسان های نادان را بر خود هموار کند و مانند بسیجی ها چشم امیدش فقط به الطاف الهی باشد و رسیدن به رضای خدا .....

ما می توانیم به این جوانان پاک و مومن برای رسیدن به آرامش بیشتر کمک کنیم ...می توانیم اگر بخواهیم ............

RQ-170;214983 نوشت:
واقعا حیف وقتی که برای نوشتن این کلمات، گذاشتم.
شما هم اگه ظرفیت شنیدن جواب من رو ندارید بهتره اون توقعاتی که داشتم رو کامنت نکنی و از دیگران بخوای برات توضیح بده، چون خودم نوشتم و خودم بهتر از هرکس دیگه ای میتونم اونا رو توضیح بدم. واقعا برات متاسفم.

سلام
خدا خیرتان بدهد تنها کسی که منظورم نبود شما بودید !!! دوستان بالاتر از پست شما داشتن درد و دل میکردن!؟ به اونا گفتم ! چه زود به دل میگیری! بیا اینم برای اینکه آشتی کنیم:Gol:

با سلام
ممنون از نظرات خوبتون
استفاده بردیم
انشاءالله بتونم گزیده اینها رو در حیات طلبگی به کار بگیرم

روحانی و طلبه باید انتقادپذیر باشد وگرنه این بحثها را پشت گوش می اندازد :Hedye:

دوستان خواهش می کنم این صحبتهایی که در این جا می شود رو کاملا روی آن فکر کنند و اون موقع نظر بدن !؟ اصلا کسی چیزی رو به دلش نگیره،ممکنه رو دل کنه و بسیار خطرناکه!!!:khaneh:

به نام حق
یه بار دیگه از اول شروع میکنیم.منظور از توقع مردم در واقع همون وظایف روحانی نسبت به مردم و چیزهایی است که لازم این وظیفه است.البته انتخاب بنده از کلمه توقع با هدف این بوده است که شاید بعضی از این توقعات به جا نباشد.اگر انسان توقعی خارج از وظایف یک روحانی داشته باشد باعث می شود که نسبت به روحانیونی که این توقع را برآورده نمی کنند ،دید دیگری داشته باشد و این مقدمه ای می شود برای این که از روحانیت فاصله بگیرد و به تبع آن راه دین به درستی پیدا نکند.پس ما توقعات را زیر زبان خود مضمضه
می کنیم ببینیم که آیا واقعا این چیزی که از یک روحانی درخواست داریم به حق است یا نه ما بیش از آن چیزی که وظیفه اوست از او تقاضا داریم؟!
حال به یکی از شکایات مردم نزد آیت الله بروجردی(در نام مردد هستم)از روحانیت توجه کنید:وقتی از روحانی که برای آنها تبلیغ رفتند شکایت کردند،ایشان فرمود :آیا برای شما نماز جماعت می خواند؟گفتند :بله ایشان پرسید :آیا برای شما مسائل دین را مطرح می کند؟گفتند:بله و تا خواستند مطلب دیگری را مطرح کنند ایشان فرمودند:کار روحانی همین است و توقعات دیگر شما نابجاست.(نقل به مضمون)

این بار برخلاف گدشته به خاطر این که ریا نشه از آخرش شروع میکنیم:
همینطوری که دوست عزیزمان فرمودند:نماز شب و نماز های نافله یکی از مهمترین مستحبات است،تا آنجایی که روایت داریم: نماز شب شرف مومن است. یعنی هر کی نماز شب نخونه بی........ البته اگر برای این جمله مفهوم در نظر بگیریم.
خطبه همام هم که دوست بزرگوار ذکر کردند هم بحث این را دارد که مومن باید نمازش را به بهترین و نیکوترین وجه بخواند.
مقام معظم رهبری هم در کتابی که از بیانات ایشان درباره طلاب جمع شده است فرموده اند :نماز شب و نافله برای طلبه واجب است.البته نه واحب شرعی بلکه برای یک طلبه لزوم دارد(مضمون)
استاد بزرگوارمان آیت الله مجتهدی هم می فرمودند:قبل از ما نماز شب را همیشه می خواندند(علما)مردم هم گاهی نماز شب می خواندند.زمان ما رسید،گاهی نماز شب می خواندیم، مردم نماز صبح را اول وقت می خواندند،الآن طلبه ها نماز صبح را اول وقت می خوانند ،مردم نماز صبح را می خوانند. وقتی طلبه نماز صبح را تیغه آفتاب بخواند مردم دیگر نماز صبح نمی خوانند.
همسر حضرت امام میفرمود:ایشان 28 سال بود که نماز شبش ترک نشد.
وبسیاری از حکایات دیگر در این باب.

اما با تمام این احوالات باز هم هیچ احدی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم گرفته تا رهبری و دیگران نمی توانند. نماز شب و نافله ای که خداوند متعال آنرا مستحب شمرده است را بر کسی واجب کنند و هر کسی که بر خلاف حکمت خداوندی چیزی از احکام را جابجا کند از دین خارج شده است.
البته این اعمال باعث رشد و کمال هر چه بیشتر یک روحانی می شود و باعث می شود اولا خودش آرامش قلبی پیدا کند و ثانیا نفوذ سخنانش در دل مردم بیشتر شود و به تبع آن در امر تبلیغ موفق تر خواهد بود.
به قول استادمان میفرمود:هیچ مستحبی را بالاتر از درس خواندن طلبه نمیشناسم اما تبلیغ برای طلبه واجب است و هیچ مستحبی ،تاب مقاومت با پایین ترین وجوب را ندارد.

اگر طلبه ای تمام قرآن را از حفظ باشد و تمام عبادات شبانه روز را اعم از واجب و مستحب انجام دهد ،ارزش یک طلبه ای که فقط در گوشه ای یک مسئله شرعی را می گوید ندارد.

نقل قول:
اگر طلبه ای تمام قرآن را از حفظ باشد و تمام عبادات شبانه روز را اعم از واجب و مستحب انجام دهد ،ارزش یک طلبه ای که فقط در گوشه ای یک مسئله شرعی را می گوید ندارد.

پستهای مرا کامل نخواندید!
مبلغ کسی نیست که فقط رساله ی شش مرجع را به دستش بگیرد و برای مردم مسئله ی شرعی بیان کند. مبلّغ، فراتر از این حرف هاست. مبلّغ امام خمینی است که یکی از قسیّ القلب ها به دیدن ایشان رفت، می گفت فقط ایشان را نگاه که می کردم گریه ام می گرفت انگار که سر پدرم را جلویم بریده اند. مبلّغ آن شهیدی است که فرمانده بود ولی آفتابه ی همسنگریهایش را پر می کرد، کفش آنها را واکس می زد چون خادم ملّت بود و با این کارها تبلیغ اسلام می کرد. حاج آقا قرائتی گفت من برای بچه های جلسه ام 3 سال از اخلاق گفتم هیچ عوض نشدند. یکروزی به منزل یک روحانی رفتند و عوض شدند چرا؟! چون می گفتند ما مشغول صحبت با ایشان بودیم، ناگهان دیدیم رفت و یک نایلون روی کفشهای ما انداخت، متوجه شدیم هوا بارانی بود و حاج آقا ....
یعنی چه که چندین سال در حوزه درس و بحث کنید که فقط حاج آقا بیاد و مسئله ی شرعی بیان کند، پیشنماز مسجد بایستد، صیغه ی عقد بخواند، نماز میت بخواند. واقعا فکر می کنید مبلّغ یعنی این؟؟؟؟ اگر اینگونه فکر می کنید که من تمام انتظاراتم را پس می گیرم. حتی آخری که اخلاص بود هم نخواستیم. برید بدون اخلاص به مردم درس بدید متوجه هم میشن، خوب هم یاد میگیرن. اخلاص هم نخواستیم.

شب خوش.

تو یه جمع دانشجویی بودم
یه سفر زیارتی بود
همه خودشونو معرفی میکردن
رسید به روحانی گفت من طلبه هستم از فلان جا با فلان اسم
و اینجا چند نفری نیشخند زدن که حاج اقا اینجا محفل علمیه شما؟؟؟
اخر کار یکی بلند گفت
دوستان عزیز توجه کنید
یه عزیزی تو جمع ما هست که خیلی ها نمیشناسنش
گفت
یه بنده خدایی دانشجوی دکتری مهندسی برق فلان دانشگاه معروف کشوره و همزمان طلبه هم هست
همه نگاهشون افتاد به طلبه جوون!!!

اگر یکی بدون معطلی در پشت کنکور یه ضرب میخوند و قبول میشد
با سن این طلبه تازه میتونست دانشجوی دکتری برق باشه
حالا چطور این دوست عزیز ما تونسته به اینجا برسه ...
خدا اجرش بده
که اصلا ادعایی هم نداشت

[spoiler]
من از سالها قبل میخواستم دانشگاه رو رها کنم و برم حوزه
ولی با دیدن ایشون به خودم گفتم همزمان میتونم انشالله طلبه بشم و..
الان یه جایی میگردم که برم طلبه شم و مثلا سالی چنتا دونه درس حوزوی بردارم که به دانشگامم فشار نیاره
کسی جز مراکز مجازی مثل موسسه امام خمینی یا حوزه دانشگاها که یه مدرکی معادل کارشناسی میدن
جایی رو میشناسه که بشه طلبگی خوند و اخرش ملبس شد رو معرفی کنه
ممنون میشم
آرزومه وقتی دکتری گرفتم با لباس روحانیت برم سر کلاسای دانشگاه تا بگم هنوزم هم میشه مثل ابن سینا و بقیه بزرگان هم دین داشت و هم تخصص!!!
[/spoiler]

[="blue"]سلام

مردم از روحانیت انتظار دارند که اگر معصوم نیستند لااقل از معصوم درس بگیرند که هیچ اشتباهی نکرده و مرتباً استغفار میکند و اینها همه گونه اشتباهی میکنند و زیر بار نمیروند تا مبادا به قداستشان لطمه ای وارد شود ![/]

بهلول;215082 نوشت:
سلام

مردم از روحانیت انتظار دارند که اگر معصوم نیستند لااقل از معصوم درس بگیرند که هیچ اشتباهی نکرده و مرتباً استغفار میکند و اینها همه گونه اشتباهی میکنند و زیر بار نمیروند تا مبادا به قداستشان لطمه ای وارد شود !


همه که مثل هم نیستن
یکی مثل مورد بالا هم روحانی حساب میشه ها

بله متاسفانه تو جامعه ما
الان میبینی طرف تجربی نمیتونه بره
ریاضی کشش رو نداره
و انسانی هم حتی نمیره
و کاردانش و فنی و حرفه ای هم توانایی فنی رو نداره
که تصمیم میگیره بره حوزه
بله همچین کسایی احتمالا مفید واقع نشن

ولی در عوض نخبگانی داریم که عاشق حوزه هستن و واقعا درد دین دارن
پس بهتره هیچ قشری رو کامل بد و خوب ندونیم

یا علی ع

behrooz_313;215083 نوشت:
همه که مثل هم نیستن
یکی مثل مورد بالا هم روحانی حساب میشه ها

بله متاسفانه تو جامعه ما
الان میبینی طرف تجربی نمیتونه بره
ریاضی کشش رو نداره
و انسانی هم حتی نمیره
و کاردانش و فنی و حرفه ای هم توانایی فنی رو نداره
که تصمیم میگیره بره حوزه
بله همچین کسایی احتمالا مفید واقع نشن

ولی در عوض نخبگانی داریم که عاشق حوزه هستن و واقعا درد دین دارن
پس بهتره هیچ قشری رو کامل بد و خوب ندونیم

یا علی ع

[="blue"]سلام

اینجا بحث موردی نیست مشکل اینجاست که چرا وقتی یک فرد عادی اشتباه میکند به فلکش میبندند و زمانی که یک روحانی اشتباه میکند حدش اینکه خلع لباسش میکنند چرا که قداستش از عملش مهم تر است ! [/]

بهلول;215091 نوشت:
سلام

اینجا بحث موردی نیست مشکل اینجاست که چرا وقتی یک فرد عادی اشتباه میکند به فلکش میبندند و زمانی که یک روحانی اشتباه میکند حدش اینکه خلع لباسش میکنند چرا که قداستش از عملش مهم تر است !


وقتی یه نظامی جرمی رو مرتکب بشه تو دادگاه نظامی باهاش برخورد میکنن درسته؟

behrooz_313;215092 نوشت:
وقتی یه نظامی جرمی رو مرتکب بشه تو دادگاه نظامی باهاش برخورد میکنن درسته؟

[="blue"]سلام

سزای پشت کردن به جبهه برای یک نظامی مرگ است تعارف هم با کسی ندارند !

نه اینکه لباسش را در آورند و بگویند خوب حالا شدی یک فرد عادی ![/]

بهلول;215112 نوشت:
سلام

سزای پشت کردن به جبهه برای یک نظامی مرگ است تعارف هم با کسی ندارند !


اولا همه جا این قانون پذیرفته نیست
و قدیما بیشتر اینجوری بود و تو حکومتای استبدادی
حالا مهم نیست حکمش چیه
مهم اینه که تو دادگاه مخصوص رسیدگی میشه
البته در مورد روحانیونم من مجازاتای سنگین دیدم

اینم بگم که باید ببینید اون روحانی اشتباهش چی بوده
خب سر هر اشتباهی که ادمو فلک نمیکنن؟
مثلا فکر کن یه روحانی چراغ قرمز رد کرد
حالا باید سنگسارش کنن؟

البته منکر بعضی اعمال وقیح نیستم که از بعضی روحانی نما ها در میاد
ولی در کل اشتباهات بزرگی نیستن و شاید سلیقه ای نگاه میکنیم

behrooz_313;215113 نوشت:
اولا همه جا این قانون پذیرفته نیست
و قدیما بیشتر اینجوری بود و تو حکومتای استبدادی
حالا مهم نیست حکمش چیه
مهم اینه که تو دادگاه مخصوص رسیدگی میشه
البته در مورد روحانیونم من مجازاتای سنگین دیدم

اینم بگم که باید ببینید اون روحانی اشتباهش چی بوده
خب سر هر اشتباهی که ادمو فلک نمیکنن؟
مثلا فکر کن یه روحانی چراغ قرمز رد کرد
حالا باید سنگسارش کنن؟

البته منکر بعضی اعمال وقیح نیستم که از بعضی روحانی نما ها در میاد
ولی در کل اشتباهات بزرگی نیستن و شاید سلیقه ای نگاه میکنیم

سلام

کسی که یک عمر نان ارتش را خورده و در زمان جنگ از جبهه فرار کند حکمش مرگ است .

اگر یک افسر راهنمائی در زمان غیر ماموریت عمداً از چراغ قرمز عبور کند حکمش خلع درجه است .
اگر یک روحانی از اعتماد مردم سوء استفاده کند نه به مردم بلکه به اسلام ضربه زده حالا خلع لباسش کنید و بفرستیدش با پولهای کلانی که به جیب زده خوش باشد !

بهلول;215117 نوشت:
سلام

کسی که یک عمر نان ارتش را خورده و در زمان جنگ از جبهه فرار کند حکمش مرگ است .

اگر یک افسر راهنمائی در زمان غیر ماموریت عمداً از چراغ قرمز عبور کند حکمش خلع درجه است .
اگر یک روحانی از اعتماد مردم سوء استفاده کند نه به مردم بلکه به اسلام ضربه زده حالا خلع لباسش کنید و بفرستیدش با پولهای کلانی که به جیب زده خوش باشد !


سلام
اولا چه سو استفاده ای همه جرمها یکسان هستن؟
یک روحانی در درجه اول یه انسانه
پس شما با یک فرشته سر و کار نداری
طلبه یه دانشجویی هست که درس دین داره میخونه و البته چون فضای حجره و طلبگی معنوی تره و اصول و الگوها معنویه و همنشینای خوبی بینشون هست
خود به خود بهتر پرورش پیدا میکنن
ولی این دلیل بر عصمت نیست
ما مرجع تقلیدی داشتیم که اشتباه کرده و کج رفته
هر انسانی نفس داره
حب دنیا داره
حب مقام داره

الان شما مشکلتون با نوع دادگاه این قشر هست
یا با نوع مجازات؟
پس اگر نوع مجازات رو میگید توقع دارید برای هر جرمی مجازات یکسانی رو در نظر بگیرن؟

behrooz_313;215123 نوشت:
سلام
اولا چه سو استفاده ای همه جرمها یکسان هستن؟
یک روحانی در درجه اول یه انسانه
پس شما با یک فرشته سر و کار نداری
طلبه یه دانشجویی هست که درس دین داره میخونه و البته چون فضای حجره و طلبگی معنوی تره و اصول و الگوها معنویه و همنشینای خوبی بینشون هست
خود به خود بهتر پرورش پیدا میکنن
ولی این دلیل بر عصمت نیست
ما مرجع تقلیدی داشتیم که اشتباه کرده و کج رفته
هر انسانی نفس داره
حب دنیا داره
حب مقام داره

الان شما مشکلتون با نوع دادگاه این قشر هست
یا با نوع مجازات؟
پس اگر نوع مجازات رو میگید توقع دارید برای هر جرمی مجازات یکسانی رو در نظر بگیرن؟

سلام

کسی انتظار ندارد یک روحانی معصوم باشد حتی عدم اشتباه هم مورد نظر نیست مشکل سوء استفاده از موقعیت است شما انتظار نداری یک افسر راهنمائی خودش خلاف کند چون مجری قانون است انتظار نداری یک افسر ارتش که یک عمر نان ارتش را خورده از جبهه فرار کند و از یک روحانی هم انتظار نداری که به مردمی که به او اعتماد کرده اند خیانت کند بحث نوع دادگاه و نوع مجازات نیست موضوع تاپیک توقع مردم است از روحانیت .

بهلول;215127 نوشت:
سلام

کسی انتظار ندارد یک روحانی معصوم باشد حتی عدم اشتباه هم مورد نظر نیست مشکل سوء استفاده از موقعیت است شما انتظار نداری یک افسر راهنمائی خودش خلاف کند چون مجری قانون است انتظار نداری یک افسر ارتش که یک عمر نان ارتش را خورده از جبهه فرار کند و از یک روحانی هم انتظار نداری که به مردمی که به او اعتماد کرده اند خیانت کند بحث نوع دادگاه و نوع مجازات نیست موضوع تاپیک توقع مردم است از روحانیت .


دوست عزیز بله توقع رو همه داریم
ولی خب شما تو پست اولتون فرمودین اینا همه نوع اشتباهی میکنن و..
این حرف کاملا اشتباهه و در مور هیچ قشری صادق نیست همه رو زیر سوال ببریم
همه جا و هر قشری هم خوب داره و هم بد
بحث ما سر اینه که همه اینشکلی نیستن
و مجازات همه هم نباید یکسان باشه
یکی تو مساله دنیایی اسراف میکنه
یکی دروغ میگه
یکی عدالت رو زیر پا میزاره
در ضمن خود خلع لباس کردن هم کم مجازاتی نیست
اول نشون یمده که طرف لایق این لباس نیست و این خودش ضربه بزرگی به کسیه که حداقل 10 سال از عمرشو تمام حوزه خونده
گرچه مجازات های دیگه هم عموما میشه

behrooz_313;215080 نوشت:
تو یه جمع دانشجویی بودم
یه سفر زیارتی بود
همه خودشونو معرفی میکردن
رسید به روحانی گفت من طلبه هستم از فلان جا با فلان اسم
و اینجا چند نفری نیشخند زدن که حاج اقا اینجا محفل علمیه شما؟؟؟
اخر کار یکی بلند گفت
دوستان عزیز توجه کنید
یه عزیزی تو جمع ما هست که خیلی ها نمیشناسنش
گفت
یه بنده خدایی دانشجوی دکتری مهندسی برق فلان دانشگاه معروف کشوره و همزمان طلبه هم هست
همه نگاهشون افتاد به طلبه جوون!!!

اگر یکی بدون معطلی در پشت کنکور یه ضرب میخوند و قبول میشد
با سن این طلبه تازه میتونست دانشجوی دکتری برق باشه
حالا چطور این دوست عزیز ما تونسته به اینجا برسه ...
خدا اجرش بده
که اصلا ادعایی هم نداشت

[spoiler]
من از سالها قبل میخواستم دانشگاه رو رها کنم و برم حوزه
ولی با دیدن ایشون به خودم گفتم همزمان میتونم انشالله طلبه بشم و..
الان یه جایی میگردم که برم طلبه شم و مثلا سالی چنتا دونه درس حوزوی بردارم که به دانشگامم فشار نیاره
کسی جز مراکز مجازی مثل موسسه امام خمینی یا حوزه دانشگاها که یه مدرکی معادل کارشناسی میدن
جایی رو میشناسه که بشه طلبگی خوند و اخرش ملبس شد رو معرفی کنه
ممنون میشم
آرزومه وقتی دکتری گرفتم با لباس روحانیت برم سر کلاسای دانشگاه تا بگم هنوزم هم میشه مثل ابن سینا و بقیه بزرگان هم دین داشت و هم تخصص!!!
[/spoiler]

سلام این دوستتون اول حوزه بوده بعد رفته دانشگاه یا برعکس؟

سلام علیکم
یه بنده خدایی رو داخل مسجد جامع میبینمش،همیشه این جملات ورد زبانشه:درود برآمریکا!من بلاخره رئیس جمهور میشم!من همه آخوندا رو میکشم!!! از بخت بد یا خوب من تها آخوندی که خوشش میاد منم!همیشه میگه تو وزیر آینده منی!

[SPOILER] همینجوری گفتم فضا عوض بشه!:khaneh: [SPOILER][/SPOILER] کسی به خودش نگیره:Cheshmak: [/SPOILER]

دوستان عزیز دقت داشته باشند که ما درباره حداقل روحانی بودن صحبت میکنیم،همه طلبه ها آیت الله بهجت نمی شوند ولزومی هم ندارد حتما مثل ایشان بشوند.

باید وظایف خود را درست انجام دهند.



برخی از دوستان هم که پست های قبلی را مطالعه نکردند ،لطف کنند حتما بخونند.قرار بر این بود اینجا فقط توقعات را مطرح کنیم نه به بررسی وضعیت جامعه بپردازیم.

[spoiler] دوستان عزیز ظاهرا با طلاب برخورد نداشته اند! آی دی من موجود است هر کسی مایل بود دراین باره هم صحبت میکنیم. [/spoiler]

behrooz_313;215080 نوشت:
آرزومه وقتی دکتری گرفتم با لباس روحانیت برم سر کلاسای دانشگاه تا بگم هنوزم هم میشه مثل ابن سینا و بقیه بزرگان هم دین داشت و هم تخصص!!!

با سلام خدمت شما دوست عزیز
این آرزوی خیلی هاست، اما متاسفانه مسئولین حوزه علمیه در خواب غفلت به سر میبرند.
من طلبه ای رو میشناختم که به خاطر ادامه تحصیل در رشته مهندسی، مسئولین مدرسه شهریه اش رو قطع کردند و تصمیم گرفتند از مدرسه اخراجش کنند.

علامه حلی;215181 نوشت:
سلام علیکم
یه بنده خدایی رو داخل مسجد جامع میبینمش،همیشه این جملات ورد زبانشه:درود برآمریکا!من بلاخره رئیس جمهور میشم!من همه آخوندا رو میکشم!!! از بخت بد یا خوب من تها آخوندی که خوشش میاد منم!همیشه میگه تو وزیر آینده منی!

همینجوری گفتم فضا عوض بشه!:khaneh: [spoiler][/spoiler] کسی به خودش نگیره

به نام خدا
سلام

توی چند پست قبل تر گفتید پیامبر یا رهبر نمیتونه مستحب رو واجب کنه . ما هم میدونیم که نمیتونن ولی دیگه حالا چرا تو بلندگو مسجد اعلام میکنی ؟ اونجا چون حرفتون حساب بود چیزی نگفتم

در مورد این آقا که در مورد آخوند ها با شما هم کلام میشه دیگه نمیتونم سکوت کنم . شما هرچی دلت میخواد میگی بعدش میگی به خودتون نگیرید . اون آقا شکر خورده همچین حرفی زده . فراموش کردین رهبر ما هم روحانی هستند ؟ شکر میخوره کسی بخواد همچین چیزی از زبونش بیاد بیرون . آمریکا چیه که حالا مرده زندش فرق داشته باشه ؟
من نمیدونم شما که طلبه ی بی تجربه ای هستی چرا از ما میپرسی که چه توقعی از شما داریم ؟ خوب ببین ما از چه روحانی خوشمون میاد مثل همون شو . دیگه انقدر هم پست های سوهان اعصاب ننویس . من چاکر روحانیون بودم و هستم ولی قبل از اینکه روحانی بشید تا طلبه هستید لطفا دقتتون رو ببرید بالاتر . بجای نقل قول از این آقا از هبرمون یا روحانیون خوب دیگه نقل قول کنید تا یک چیزی یاد بگیریم .

حلال کن برادر

یا حق

لا حول و لا قوة الا بالله

توفيقي شد بنده اولين پستم رو در اين تاپيك بگذارم
البته بخاطر پاره اي از مسائل ترجيح ميدم بگم آخوند تا روحاني
بحث سر آخوند هاست نه روحانيون ، روحانيون خودشون ميدونن چيكار ميكنن

علامه حلی;215056 نوشت:

حال به یکی از شکایات مردم نزد آیت الله بروجردی(در نام مردد هستم)از روحانیت توجه کنید:وقتی از روحانی که برای آنها تبلیغ رفتند شکایت کردند،ایشان فرمود :آیا برای شما نماز جماعت می خواند؟گفتند :بله ایشان پرسید :آیا برای شما مسائل دین را مطرح می کند؟گفتند:بله و تا خواستند مطلب دیگری را مطرح کنند ایشان فرمودند:کار روحانی همین است و توقعات دیگر شما نابجاست.



همين ؟
كار روحاني شده نماز خوندن و طرح مسائله ديني ؟
اصل يكي ازاً انتقاداتي كه من دارم اينه كه چرا يه آخوند بايد براي خوندن نماز پول بگيره ؟ ميخوام صد سال سياه نخونه
چه تو دانشگاه و چه در بين دوستان كم نشده كه خود من پيش نماز بايستم مشكل شرعي هم داشته باشم رساله ميخونم پس ديگه نيازي به آخوندا نيست
اينكه نشد ، آخوند كسي هست كه وقتي آدم بهش نگاه ميكنه ياد دين بيفته
يه بنده خدايي در كرج مجموعه اي تاسيس كرده كه كارش تبليغ دين هست
بذاريد يه خرده از خصوصياتشون بگم ، ايشون مهندس مكانيك از يكي از دانشگاههاي دولتي هستند با معدل ممتاز و بسيار عالي كه گفتن به نظر من الآن تكليفم اين هست كه طلبه بشم ، درس 6 سال حوزه رو در يك سال بصورت غير حضوري خوندند و با نمرات عالي قبول شدند ، قاري ممتاز كشوري ، با صداي بسيار دلنشين كه واقعاً هيئت ما بدون شور آخر هيئت ايشون مزه نداره ، از روحانيون بعيده ولي ايشون داراي كمربند سياه جودو و مدرك مربيگري جودو هستند كه در زمان طلبگي گرفتند نه قبل از اون ، الآن هم چندين باشگاه تاسيس كردند ، حوزه علميه رضويه كرج با همت ايشون تاسيس شد ، الآن هم همين مجموعه رو در سطح وسيعتر در تهران ايجاد كردند
نحوه تبليغ ايشون رو ببينيد ، يه بار ايشون از خيابوني داشتن تردد ميكردن دو نفر ايشون رو ميبينن و يكي به اون يكي پس گردني ميزنه چيزي كه همه ديدن ، اين دوست ما نه خودش رو ميگيره ، نه اخم ميكنه و نه هيچي ، ميره به اون طرف ميگه خب تو كه بخاطر من پس گردني ميزني بيا به خودم بزن چرا اين بنده خدا رو اذيت ميكني ؟
ايشون خودشون فهميدن چيكار دارن ميكنن اون طرف هم به اشتباهش پي برد حالا به نظرتون اگر يه تازه به دوران رسيده بود چيكار ميكرد ؟

معلم شهید;214987 نوشت:
زمانی که من دانشجو بودم در یک تشکل سیاسی مذهبی فعالیت می کردم کارمندان دانشگاه که به بنده اعتماد داشتند برای فرزندان خود سراغ من می آمدند و می گفتند خانم یا آقایی با این مشخصات می شناسید معرفی کنید ...پس از مدتی از مسئولین جوان حوزه شهر مذکور با من تماس گرفتند که فلانی ما شنیده ایم شما قابل اعتماد هستید بیایید کمک کنید جوانان مومن را در حوزه و دانشگاه در این امر مقدس یاری کنیم .من نتوانستم موافقت کنم چون آن موقع مجرد بودم وعذرخواهی کردم ولی روحانیت می تواند به داد این جوانان برسد ...شما را بخدا عافیت طلب نباشید و نگویید به ما ربطی ندارد ...اگر در این راه قدمی بردارید مطمئن باشید عنایات و الطاف الهی را در راه خود به وضوح حس خواهید کرد ... از هرکه توقع نرود از روحانیت مومن توقع می رود یک حرکت بسیجی وار برای کمک به خواهران و برادران مومن خود در این زمینه مقدس انجام دهد ...وزخم تمسخرو تهمت های انسان های نادان را بر خود هموار کند و مانند بسیجی ها چشم امیدش فقط به الطاف الهی باشد و رسیدن به رضای خدا ..... ما می توانیم به این جوانان پاک و مومن برای رسیدن به آرامش بیشتر کمک کنیم ...می توانیم اگر بخواهیم ............

سلام

:Kaf:

بله روحانیون که عالم اند به علوم دینی چرا نباید یک مجمع تشکیل بدهند برای ازدواج؟

مگر ما مخالف رفتار غرب نیستیم

خوب چرا معکوس رفتار زشت غربی ها برای رفع یک نیاز انسان و ان هم حس جنسی انواع کار ها را انجام می دهند

اما روحانیون ما یا کار نمی کنند یا کم کاری و یا حرف می زنند؟

در صورتی که می توانند در جهت عکس انانا آژانس ازدواج تاسیس کنند و دختران مومن را با مردان مومن وصلت دهند؟

چرا و صد چرای دیگر
[SPOILER][SPOILER][SPOILER]
اگر آژانسی زدید من مشتری پیدا می کنم

اولیش خودم و علی و کبوتر حرم دیگر دوستان مجرد:khandeh!:[/SPOILER][/SPOILER][/SPOILER]

سلام بر دوست گرامی
بنده به خاطر این که بی تجربه بودم این فضا رو ایجاد کردم .
اینو گفتم برای کسایی یه مقدار دلشون از آخوندا پره!

[spoiler]شما چرا؟ [/spoiler]

علامه حلی;215201 نوشت:
شما چرا؟

سلام

مخاطبتون منم؟

عبد الحجج;215197 نوشت:
در صورتی که می توانند در جهت عکس انانا آژانس ازدواج تاسیس کنند و دختران مومن را با مردان مومن وصلت دهند؟

دوست گرامی !
به این راحتی که شما نوشته اید هم نیست .در این راه دوستان نادان و دشمنان دانا با سنگ سرها می شکنند که بیا و ببین ...
اگر زمانی جناب علامه حلی هم از طرح این موضوع در تاپیکشان بترسند یا نگران شوند عذرشان موجه است ..
ولی بی اعتنا نمی توان بود بایدبا فکری بسیجی وار و عاقلانه و از نوع: قدرت فقط خداوند است وبا توکل به عنایات الهی و توسل به اهل بیت (ع)همه کار می توان کرد جلو رفت و این معضل بسیاری از خوبان و جوانان مومن را حل کرد (تا حد توان )...


راستی کمی در پست های قبلی دقت کنید فکر کنم مخاطب جناب علامه حلی مشخص است و شما نیستید (خیالتان راحت :ok:)

سلام

تاپیک چی بود چی شد.

كبوتر حرم;215196 نوشت:

اصل يكي ازاً انتقاداتي كه من دارم اينه كه چرا يه آخوند بايد براي خوندن نماز پول بگيره ؟ ميخوام صد سال سياه نخونه

ممنونم.

به شخصه با پست تان موافقم.

همنطوره.

التماس دعا
تشکر

عبد الحجج;215203 نوشت:

سلام

مخاطبتون منم؟


سلام
چرا فکر میکنید من با شما دعوا دارم!؟ به جون خودم این پستو قبل از پست شما نوشتم ! [SPOILER] زنگ آخر وایسا دعوا!:Khandidan!: [/SPOILER]

معلم شهید;215205 نوشت:
به این راحتی که شما نوشته اید هم نیست .در این راه دوستان نادان و دشمنان دانا با سنگ سرها می شکنند که بیا و ببین ...

سلام

درسته کار راحتی نیست

اما الان همین کار در جمع خانواده ها دارد صورت می گیرد

خوب این حرکت به شکل منسجم و با تحقیقات صحیح و مشخصات واقعی باشد

در قالب یک سازمان منظم و افراد مناسب فرد مذکور را به ایشان معرفی کنند؟:ok:
یک جای مطمئن تا شک ها بر طرف شود

البته این یک طرح اولیه است تا تکمیل بشه و نواقصش حل بشه خیلی کار داره:Kaf:

معلم شهید;215205 نوشت:
ولی بی اعتنا نمی توان بود بایدبا فکری بسیجی وار و عاقلانه و از نوع: قدرت فقط خداوند است وبا توکل به عنایات الهی و توسل به اهل بیت (ع)همه کار می توان کرد جلو رفت و این معضل بسیاری از خوبان و جوانان مومن را حل کرد (تا حد توان )... انشالله

ان شاء الله

الان توی اینترنت پر از این جور سایت ها که به صحت مطالب آن اعتماد نمی شه کرد؟!

اینجوری نمیشه ! دوستان اگر هر کی با یکی صحبت کنه و حرف خودشو بزنه !فکر نکنم نتیجه بگیریم.
موافقید یه مقدار آرومتر جلو بریم ؟

علامه بحث روجمع کن

با این که اینجا قرار نبود دربارش صحبت کنیم اما چون دوستان روحیه انتقادی شدیدی دارند،باشه!
در روحانیت هم افرادی وجود دارند که فقط لباس روحانیت را بر تن کرده اند و هیچ بویی از روحانیت نبرده اند،بنده خودم طلبه ها را سه قسم کرده ام:
اول گروهی که به اسلام ضرر می زنند!
دوم گروهی که نفعی برای اسلام ندارند و ضرر هم نمیزنند
و سوم گروهی که یا فقط منفعتند یا نفعشان بیش از ضررشان است.تنها گروه سوم را می توان نام روحانی برآنها گذاشت.
اما دوستان خواهش میکنم کمی انصاف به خرج بدید ! بنده که در بطن روحانیت هستم،مشاهده میکنم که مثل گروه اول بسیار کم است و گروه دوم هم بیشتر اما گروه سوم اکثر روحانیت رو تشکیل می دهد.
ان شاءالله دوست دارم وقتی این بحث به اتمام برسد شما خودتان را جزء جامعه روحانیت ببینید.
خدمت سرکار معلم شهید هم عرض کنم میخواستم بعد از اتمام این بحث،پست شما را مطرح کنم.ان شاءالله.

نقل قول:
بنده که در بطن روحانیت هستم،مشاهده میکنم که مثل گروه اول بسیار کم است و گروه دوم هم بیشتر اما گروه سوم اکثر روحانیت رو تشکیل می دهد.

بنده که در بطن [="red"]مردم و دانشجویان[/] هستم بیشتر گروه دوم رو میبینم و گروه سوم رو فقط ماه رمضون و ماه محرم و ماه رجب میبینم. بقیه ماههای سال به قم پناه می برند!

rq-170;215233 نوشت:
بنده که در بطن مردم و دانشجویان هستم بیشتر گروه دوم رو میبینم و گروه سوم رو فقط ماه رمضون و ماه محرم و ماه رجب میبینم. بقیه ماههای سال به قم پناه می برند!

سلام علیکم خدمت دوست عزیز
بله این هم یکی از مشکلات جامعه کنونی است که مردم از روحانیون واقعی محروم شده اند.اما تا به حال به این فکر کرده ایم که دلیل این امر چیست؟آیا فقط روحانیون مقصرند؟یا مردم هم در این مشکل سهیم هستند؟نقش مسئولین در بهبود این وضعیت چیست؟

علامه حلی;215239 نوشت:
سلام علیکم خدمت دوست عزیز
بله این هم یکی از مشکلات جامعه کنونی است که مردم از روحانیون واقعی محروم شده اند.اما تا به حال به این فکر کرده ایم که دلیل این امر چیست؟آیا فقط روحانیون مقصرند؟یا مردم هم در این مشکل سهیم هستند؟نقش مسئولین در بهبود این وضعیت چیست؟

خوب شما که در بطن روحانیت هستی و اطلاع داری یه تاپیک بزن ما هم گوش میدیم :Kaf:

نقل قول:
مردم هم در این مشکل سهیم هستند؟

بله بله حتما مقصرند.
وقتی مردم اطلاعاتشون رو بالا نمیبرند و همه اش پای تلویزیون بزرگ شده اند منبری بیچاره هم مجبور میشه فقط داستان بگه، مطالب اصلی رو با کمی مزاح توضیح بده. وای اگر یک روحانی روی منبر راجع به حیوانیت و انسانیت صحبت بکنه، حالا هیچّی نمیفهمند به کنار، مطالب ناقص رو جای دیگه پخش میکنن و آبروریزی و شب نامه ها و ... بهتر میدونین؟!

rq-170;215240 نوشت:
خوب شما که در بطن روحانیت هستی و اطلاع داری یه تاپیک بزن ما هم گوش میدیم :kaf:

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی .
بعدشم شما خودت دیگه کارشناس شدی یه مقداری اطرافمونو نگاه کنیم متوجه میشیم.

بنده ی خدا;215140 نوشت:
سلام این دوستتون اول حوزه بوده بعد رفته دانشگاه یا برعکس؟

ایشون بعد گرفتن مهندسی کم کم دروس حوزوی رو ادامه دادن و غیر حضوری و حضوری و جهشی الانم که دانشجوی دکتری هستن به سطح 2 رسیدن
تو اسک قران عکسشم تو آلبومم بود

راستی یه توقع هم داریم ازشون که کمی اطلاعاتشون رو گسترش بدن
یادمه تو یه اعتکافی تو دوران ابتدایی دانشجویی تو یه شهری یه معتکف از یه طلبه شبهه پرسید
طلبه تو جمع گیر کرد و گفت تو که اینجا اومدی چرا از این سوالات شیطانی میکنی و....
بنده خدار و چنان خراب کرد که بعید میدونم شیطان پرست نشده باشه
بهتر نیست جای پیچوندن و جواب غلط دادن و تخریب اسلام اطلاعاتمون رو بالا ببریم؟

behrooz_313;215256 نوشت:
راستی یه توقع هم داریم ازشون که کمی اطلاعاتشون رو گسترش بدن
یادمه تو یه اعتکافی تو دوران ابتدایی دانشجویی تو یه شهری یه معتکف از یه طلبه شبهه پرسید
طلبه تو جمع گیر کرد و گفت تو که اینجا اومدی چرا از این سوالات شیطانی میکنی و....
بنده خدار و چنان خراب کرد که بعید میدونم شیطان پرست نشده باشه
بهتر نیست جای پیچوندن و جواب غلط دادن و تخریب اسلام اطلاعاتمون رو بالا ببریم؟

علاوه بر این که باید اطلاعاتشونو بالا ببرن,اگه در مورد موضوعی جوابشو نمی دونن خب راحت بگن نمی دونم.بخدا این خیلی بهتره تا این که اون ادمو خورد کنه.
تو مدرسه ی ما هم خیلی پیش اومده.
و از همه مهم تر این قد خشن و خشک نباشن طوری که کسی جرأت سوال کردنو ازش نداشته باشه

هدف1;215296 نوشت:
علاوه بر این که باید اطلاعاتشونو بالا ببرن,اگه در مورد موضوعی جوابشو نمی دونن خب راحت بگن نمی دونم.بخدا این خیلی بهتره تا این که اون ادمو خورد کنه.
تو مدرسه ی ما هم خیلی پیش اومده.
و از همه مهم تر این قد خشن و خشک نباشن طوری که کسی جرأت سوال کردنو ازش نداشته باشه

البته در مورد نامحرم قضیش فرق میکنه ونباید زیادم مهربون بود و شوخی کرد و...
باید فقط محیطی برای پرسش و پاسخ باشه!!!

behrooz_313;215313 نوشت:
البته در مورد نامحرم قضیش فرق میکنه ونباید زیادم مهربون بود و شوخی کرد و...
باید فقط محیطی برای پرسش و پاسخ باشه!!!

ولی تقریبا" اکثریتشون زن بودن

موضوع قفل شده است