آیا ابوبکر و عمر از علی (ع) شایسته تر بودند ؟

تب‌های اولیه

26 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا ابوبکر و عمر از علی (ع) شایسته تر بودند ؟

سلام
من در بعضی جاها شنیده ام که در بعضی موارد با اینکه اما علی ع معصوم بودند و درکنار رسول بودند و... اما ابوبکر و عمر بین مردم آن زمان به قول معروف برش بیشتری داشتند ! بین مردم مقبولیت بیشتری داشتند . به قولی پخته تر بوده اند ! بی دلیل هم نیست که اونا خلیفه شدند نه حضرت علی .
آیا این سخنان رو تایید میکنید ؟

omid73;176203 نوشت:
سلام
من در بعضی جاها شنیده ام که در بعضی موارد با اینکه اما علی ع معصوم بودند و درکنار رسول بودند و... اما ابوبکر و عمر بین مردم آن زمان به قول معروف برش بیشتری داشتند ! بین مردم مقبولیت بیشتری داشتند . به قولی پخته تر بوده اند ! بی دلیل هم نیست که اونا خلیفه شدند نه حضرت علی .
آیا این سخنان رو تایید میکنید ؟

سلام خدمت دوست عزیز
خودتون میگین معصوم کسانی که معصوم هستند (امامان) مسلما با آدمهای عادی (من و شما) خیلی فرق میکنند
آنها با فریب کاری و سیاست تونستند خلیفه شوند
ولی برای روشن تر شدن موضوع کارشناسان عزیز بزودی پاسخ شما رو میدهند

delete;176229 نوشت:
سلام خدمت دوست عزیز
خودتون میگین معصوم کسانی که معصوم هستند (امامان) مسلما با آدمهای عادی (من و شما) خیلی فرق میکنند
آنها با فریب کاری و سیاست تونستند خلیفه شوند
ولی برای روشن تر شدن موضوع کارشناسان عزیز بزودی پاسخ شما رو میدهند

من این سوال رو مطرح کردم ، درحالی که معصومیت اونها رو در نظر نگیریم ! همه که مثل من و شما فکر نمیکنن . اون موقع هم اکثریت چنین افکاری قطعا نمیکردند .

کارشناسان محترم کسی نیست جواب این بنده خدا رو بده
طفلک سوالش بیات شد

delete;176229 نوشت:
سلام خدمت دوست عزیز
خودتون میگین معصوم کسانی که معصوم هستند (امامان) مسلما با آدمهای عادی (من و شما) خیلی فرق میکنند
[=darkgreen]آنها با [="red"]فریب کاری و سیاست[/] تونستند خلیفه شوند[/]
ولی برای روشن تر شدن موضوع کارشناسان عزیز بزودی پاسخ شما رو میدهند

جهالت مردم,عدم شناخت امام عصر خود

ابوبکر و عمر و عثمان هم از این جهالت نهایت استفاده رو کردن وگرنه علم این سه تا سرهم از علم من و شماهم کمتر بوده و خدا میدونه اگه علی نبود چه به روزگار اون امت می اوردن

با سلام خدمت دوستان عزیز

برای بررسی و تحلیل این موضوع باید در ابتدا به این پرسش پاسخ داد که از شایستگی چه چیزی را اراده می کنیم. بعبارت دیگر منظور ما از شایستگی چیست؟
شایستگی را می توان گاهی در مورد جنبه های شخصیتی و گاهی در مورد پدیدهای اجتماعی و چگونگی رویکرد یک فرد نسبت به مسائل پیرامونی او مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
همینطور باید به این نکته توجه کرد که ملاک ما برای این تحیل ها چست. آیا ملاک دین است؟ قانون است و .... و در مورد دین هم باید به گرایش های موجود در یک دین توجه کرد.
در بحث شخصیت همینکه ما می گوییم حضرت علی(ع) معصوم هستند نشان دهنده ویژگی خاص شخصیتی آن حضرت و کمال شخیصیتی ایشان می باشد. که قطعا در برخورد با پدده های اجتماعی و نحوه رویکرد ایشان بسیار موثر وده است. در حقیقت شخیت افراد خصوصا حاکمان و بزرگان در رویکرد اجتماعی مردم و رفتارهای آنها بسیار مور است. بعبارت مشهور:
الناس علی دین ملوکهم.
اگر به سیر تاریخی عصرهای نخستین اسلامی توجه کنیم به خوبی خواهیم دید که عصر نبوی با عصر خلفا و پس از آن عصر اموی و عباسی تفاوت های چشمگیر اجتماعی و فرهنگی وجود دارد . تفاوت هایی که در خلافت عثمان سبب قتل او و در زمان حضرت علی(ع) به جنگ های داخلی منتهی شد.
در مورد ویژگی های آن حضرت در عصر نبوی هم مطالب بسیاری در این باره نوشته شده است و قطعا همین ویژگی ها سبب شدند تا آن حضرت در غدیر خم از سوی پیامبر اسلام(ص) به مقام امامت و خلافت س از ان حضرت برگزیده شوند.
http://www.hawzah.net/fa/articleview.html?ArticleID=80486&Type=-1&SearchText=%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA+%D8%B9%D9%84%DB%8C
اما به طور کلی ویژگی های شخصیتی و اجتماعی حضرت علی(ع) را باید در سه دوره جستجو کرد:
1. عصر نبوی
2. عصر خلفاء
3. دوران حکومت آن حضرت.
که در بیشتر موارد می توان از نهج البلاغه و براساس سخنان خود آن حضرت به تحلیل های مناسب دست یافت.

omid73;176203 نوشت:
من در بعضی جاها شنیده ام که در بعضی موارد با اینکه اما علی ع معصوم بودند و درکنار رسول بودند و... اما ابوبکر و عمر بین مردم آن زمان به قول معروف برش بیشتری داشتند ! بین مردم مقبولیت بیشتری داشتند . به قولی پخته تر بوده اند ! بی دلیل هم نیست که اونا خلیفه شدند نه حضرت علی . آیا این سخنان رو تایید میکنید ؟


اولا : شما باید بر سخنتان دلیل بیاورید که ابابکر و عمر مقبولیت بیشتری داشتند، بعد از ارائه دلیل یکی یکی دلایل را بررسی کنیم .
ثانیا: عده ای آندو را بر علی علیه السلام ترجیح می داند، اما نه به دلیل مقبولیت بلکه به دلیل دشمنی با حضرت علی علیه السلام ، چون علیه السلام به جانفشانی هایی که در بدر و احد وخندق و... نشان داده بودند وبسیاری از دشمنان را کشته بودند طبیعی است بازماندگان آنان با ایشان دشمنی داشته باشند ، مثلا معاویه ، برادر ودایئیش به دست حضرت علی علیه السلام کشته شده بود ، حال از ترس مسلمان شده ، به نظر شما باید بین ابابکر علیه السلام جانب چهت کسی را بگیرد؟
ثالثا:اگر داستان سقیفه باز خوانی شود می بینیم که ابابکر مقوبلیت نداشت بلکه سقیفه با انصار تشکیل دادند ، انصار از قبل از اسلام دو قبیله بودند وبا هم رقابت داشتند ، پس از حضور ابابکر و عمر وعدم حضور علیه اسلام در سقیفه تنها عمر بود که ابابکر را مطرح کرد ، و چون بین انصار حسادت واختلاف افتاد و جمعی از مهاجرین هم که بودند به طرف ابابکر گرایش پیاده کردند ، بقیه مردم هم غایب بودند و سقیفه به صورت کودتا چنین اقدامی را انجام داد گفته عمر
نیز موید همین معنا است که گفت انما کانت بیعة ابی بکر فلتة و تمت ألا وانها قد کانت کذالک ولکن الله وقی شرها"(1) در این جا عمر اعتراف می کند که بیعت با ابوبکر فلته ای بود اما خداوند مسلمانان را از شر آن حفظ کرد ( البته بنا بر زعم وی).

پس این جریان نمی تواند اقبال باشد

رابعا : اعتراضهای افرادی چون ابوسفیان ، مالک بن نویره و قبیله اش و هچینن صحابه بزرگی چون سلمان مقداد و... نمی تواند اقبال نام داشته باشد .

خامسا :نقش عایشه وحفصه که همسران پیامبر واز طرفی دختران آندو بودند را نمی توان نادیده گرفت .

اینها ودلایل زیاد دیگر وجود دارد که باعث شد مردم از علی علیه السلام رویگردان شده وبه خلفا روی بیاورند

(1)صحیح بخاری کتاب المحاربین باب 17 حدیث 6830 صفحه 1207 ـ کنز العمال 5/651 ح 14137


Omid73;176203 نوشت:
[=arial]سلام
من در بعضی جاها شنیده ام که در بعضی موارد با اینکه اما علی ع معصوم بودند و درکنار رسول بودند و... اما ابوبکر و عمر بین مردم آن زمان به قول معروف برش بیشتری داشتند ! بین مردم مقبولیت بیشتری داشتند . به قولی پخته تر بوده اند ! بی دلیل هم نیست که اونا خلیفه شدند نه حضرت علی .
آیا این سخنان رو تایید میکنید ؟

[=Century Gothic]با سلام
و تشکر از اساتید گرامی !
جناب
Omid73 [=Century Gothic] بنده مواردی را عنوان میکنم تا ببینند چنین سخنانی چقدر صحت دارد !

[=Century Gothic]آیا چنین کسانی در بین مردمی که پیامبر آنها محمد ص است مقبولیت بیشتری داشته اند
[=Century Gothic]
1.ابوبكر و عمر هر دو از كسانی هستند كه در جیش اسامه و تحت حكومت او مأمور بودند مدینه را ترك نمایند و با تأكیداتی كه رسول خدا(ص) فرموده بود و متخلفین از آن جیش را مورد لعنت قرار داده و لعن الله من تخلف عنه فرموده بود مخالفت كرده و از آن تخلف نمودند، به طور نمونه به طبقات ابن سعد، تهذیب، تاریخ ابن عساكر و كنز العمال و كامل ابن اثیر و اسد الغابه و كتابهای دیگر اشاره می‏نماییم.
[=Century Gothic] آیا این تخلف ظاهر و مخالفت امر رسول خدا(ص)، نقص عدالت و گناه بزرگ نیست؟ و آیا آنها مشمول لعن پیغمبر خدا(ص) نشده‏اند؟ داوری با شما
[=Century Gothic]

[=Century Gothic]2. از حوادث بسیار دردناك و شنیع كه تصور آن دل هر مسلمان را تكان می‏دهد قتل صحابی مشهور و مؤمن، مالك بن نویره به وسیله خالد بن ولید و تجاوز وی به همسر جمیله او بود؛ ماجرا بسیار وحشتناك و وحشیانه واقع شد، حكومت یعنی شخص ابوبكر هیچ عكس‏ العملی نشان نداد و حتی خالد را از عمل معزول نساخت؛ زیرا خالد كه بفتك و بی ‏اعتنایی به قتل اشخاص مشهور بود از افرادی بود كه در خاموش كردن صدای مخالفان و ارعاب مردم مؤثر بود.

[=Century Gothic]مع ذلك این واقعه جامعه را تكان داد تا حدی كه جمعی از جمله عمر بن الخطاب خواهان اعدام خالد و اجراء حكم رجم بر او شدند ولی ابوبكر به بهانه واهی كه هرگز حتی مقبول عمر هم واقع نشد آن ظلم بزرگ را ندیده گرفت و حكم قصاص و حد زنا را اجرا ننمود.
[=Century Gothic] تواریخ همه این سرگشت عجیب و غریب را كه رذالت و شرارت خالد را كه از پایه گذاران آن حكومت بود نقل می‏كنند و وضع اختناق و استبدادی را كه ایجاد كرده بودند نشان می‏دهند آنان می‏توانستند به اسم رده و ارتداد هر كس را صدای اعتراضش بلند شود یا با بنی هاشم و شخص علی(ع) و حضرت سیدة نساء العالمین یگانه دختر و پاره تن پیغمبر(ص)، همدردی كند در دَم بكشند و به همسرش تجاوز كنند.



3. از بزرگترین و دردناكترین و مصیبت‏ بارترین مطاعن عمر مصیبتی است كه به رزیه یوم الخمیس مشهور است و مثل عبدالله بن عباس هر وقت آن را یاد می‏كرد از آن كلّ مصیبت و تمام رزیت یاد می‏كرد و اشك چشمش بشدت جاری می‏شد؛ این مصیبت بزرگ هم كمال اهانت و جسارت به حضرت رسول اكرم(ص)، بود و هم ظلم بزرگ بر امّت در تاریخ اگر هیچ ماده‏ای برای این كه عمر به آن محكم شود نبود همین ماده كافی است كه هر مسلمانی فریاد اعتراض خود را به عمر و بیزاری خود را از او بلند كند؟
كدام منصف است كه از این واقعه آنچه را باید بفهمد، نفهمد و كدام بی‏غرض است كه این حقیقت را نفهمد كه پیغمبر خدا(ص)، می‏خواست بر امر نصب علی(ع) به خلافت تأكید كند و حجت را تمام نماید و آنها كه به سركردگی عمر مانع شدند مقصود آن حضرت را می‏دانستند لذا با كمال بی‏شرمی در چنین موقعی كه پیغمبر خدا در بستر بیماری خوابیده بود با او علنا به معارضه برخاسته و با آن الفاظ ركیك صریحا امر و فرمان پیغمبر را رد نمودند.
هر بیماری اگر در چنین موقعیتی بگوید می‏خواهم وصیت كنم می‏خواهم بنویسم همه استقبال می‏كنند ابن عباس كه آنگونه می‏گریست می‏دانست كه چه اهانت بزرگی را مرتكب شدند و چه ظلمی بر امت اسلام وارد كردند همه مظالم و حكومتهای مثل حكومت یزید، ولید و ستمگران تاریخ همه از اینجا جلو آمد.
واقعه این بود كه پیغمبر گرامی اسلامی بعد از بیست و سه ساله رنج و زحمت رسالت و هدایت مردم و این كه از یك جامعه آنچنانیكه دخترانشان را زنده به گور می‏كردند و حتی گفته شده است كه از جامعه ‏ای كه افتخاراتش همان اوضاع و دوران جاهلیت و شرك و خونریزی و فساد و فحشا و رباخواری بود آن جامعه موحد و ممتاز نمونه را بوجود آورده بود.

آری! این پیغمبر كه به حكم آیه ‏ی (و ما ینطق عن الهوی ان هو الاّ وحی یوحی) سخنش نطقش و امر و حكمش وحی است در مرض موت فرمود برای من دوات و كاغذ بیاورید تا برای شما بنویسم چیزی را كه پس از من گمراه نشوید مژده‏ای و بشارتی از این بالاتر، سخنی از این سازنده‏تر نبود اما به جای استقبال از این پیشنهاد و اطاعت امر صریح آن حضرت معدودی كه از پیش با هم برای بعد از رحلت این مریض عزیز نقشه ‏كشی‏ها كرده و توطئه نموده بودند به سركردگی عمر مانع شدند و این عمر بود كه تعبیر بسیار زشتش در این برخورد و رویارویی و ردّ رسول خدا كه بر حسب بعض مصادر معتبر مثل نهایه ابن اثیر «الرجل یهجر» بود و به «غلب علیه الوجع» تغییر دادند موقعیت بسیار حساس بود خدا می‏داند نمی‏توان بزرگی آن مصیبت رابا قلم بیان كرد چقدر ناسپاسی و حق‏نشناسی بود ـ از كجای این سخن پیغمبر(ص) و «غلبه وجع» یا هذیان‏گویی استفاده می‏شود در این موقع چه دشنام دیگری می‏توانست به پیغمبر بدهد.


4. معامله سوء و رفتار زشت و مظالمی كه از ابوبكر و عمر نسبت به حضرت سیدة نساء العالمین(ع)، صادر شد از غصب فدك و منع حبیبة الرسول از ارث پدر و هجوم به خانه او و احراق بیت و ضرب آن حضرت و اموری كه منتهی به اسقاط جنین گردید و همه موجب خشم آن حضرت بر ابوبكر و عمر گردید كه به اتفاق با كمال نگرانی و آزردگی و رنجش خاطر و نارضایتی از اینها از دنیا رفت و وصیت فرمود كه او را شب و بدون اعلام به ابی بكر و حزب او دفن نمایند.

اینها اموری است كه اگر افراد غیرمطلع از آن اوضاع و اقتضاء طبیعت اجراء سیاست كنار گذاردن شخصیت عظیمی مثل علی(ع) و بنی هاشم بعض جزئیات آن را بواسطه بزرگی اهانت‏ها و جسارتهایی كه به وقوع پیوسته مستبعد بشماند و نتوانستند باقتضاء حرمتی كه از حضرت زهرا(س) در دل دارند باور كنند یا نخواهند قساوت و غلظت اهل خلاف را كمتر جلوه دهند بر محققان در تاریخ معلوم است كه كاری كه آنان می‏خواستند انجام دهند و انجام دادند بدون آن شرارتها جسارتها و چشم‏پوشی از حقوق پیغمبر و مقام یگانه دختر عزیز او امكان ‏پذیر نبود توطئه، و دسیسه‏ ها كه در عصر پیغمبر(ص) شروع شده بود بسیار بود و ریاست طلبان به دقت عمل می‏كردند و از تعرض به شخص پیغمبر اكرم(ص) نیز ابا نداشتند در آن شرایط شخص آگاه آنچه را واقع شد و مظالمی را كه نسبت به حضرت فاطمه(ع) مرتكب شدند بعید نمی‏داند سلطه آن‏ها بر امور مسلمین و تعجیل آنان بر قطع ید حضرت زهرا(ع) از فدك و منع آن حضرت از میراث پدر و اصرار آنها بر گرفتن بیعت به زور و فشار و ارعاب و تهدید به قتل مخصوصا از بنی هاشم كه همگان اگر چه علی(ع) در رأس آنها بود به لحاظ احترام خاصی كه حضرت زهرا(ع) در بین مسلمین داشت در حمایت او شمرده می‏شدند و خانه او مأمن و مقدس بود خلاصه همه آن مظالم و وقایعی كه نقل شده باور كردنی و قابل قبول است و اگر هر چه را هم از آن نپذیرند و مورد تردید قرار دهند آنچه را قبول كرده‏اند نشان می‏دهد كه برخورد آنها با حضرت زهرا(ع) بسیار خارج از انتظار و احترام از پیغمبر(ص) بوده و اگر بیشتر از آنچه نقل شده انجام داده باشند از آنها مستبعد نیست و برای این گونه برخوردها و محكومیت آن‏ها به هر نحو كه مطرح شود كافی است و بر هر منصفی ظاهر و آشكار و قابل انكار نیست و ماده طعنی بر آنها به هر حساب كه باشد از این بالاتر نمی‏شود.

یا علی ع

سلام
تشکر از صحبت ها و پاسخ دوستان .
واقعا دندان شکن بود .

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد

omid73;176203 نوشت:
اما ابوبکر و عمر بین مردم آن زمان به قول معروف برش بیشتری داشتند !

سلام

بستگی دارد منظور چه باشد؟

omid73;176203 نوشت:
بین مردم مقبولیت بیشتری داشتند .

مقبولیت به چه معنا؟

کفنم حلالت؟

عادت و...

omid73;176203 نوشت:
به قولی پخته تر بوده اند ! بی دلیل هم نیست که اونا خلیفه شدند نه حضرت علی .

پخته به چه مفهوم؟

omid73;176203 نوشت:
آیا این سخنان رو تایید میکنید ؟

خیر

با عرض پوزش از بزرگان
به نظر من این جریان و انحراف مردم از امام نتیجه کودتای از پیش برنامه ریزی شده ی این آقایان خلفا بوده و این که جناب خلیفه دوم می گوید این امر فلته بوده درسته اما فقط برای مردم و مسلمین ناگهانی و فلته بوده نه برای سران کودتا
بعد هم حداقل کمی با کودتا آشنایی داریم که بدانیم کودتاچی به خاطر مقبولیت اجتماعی برنده نمی شود
مصدق را به یاد بیاوریم؟
چه شد؟
یعنی شاه مقبولیت بیشتری داشت؟
شعبون بی مخ ها بودند و بنی اسلم ها
امریکایی ها بودند و یهودیان
و نتیجه به هر حال انحراف بود و هست

mkk1369;179218 نوشت:
پخته به چه مفهوم؟

سلام عليكم آقاي Mkk خسته نباشيد. شما خیلی با مزه جواب مردم رو میدهید. من هر موقع جواب های شما رو میخونم مسرور میشوم. البته سعی کنید سوال رو با سوال پاسخ ندهید. در هر صورت برای شما آرزوی موفقیت دارم.

omid73;176203 نوشت:
سلام
من در بعضی جاها شنیده ام که در بعضی موارد با اینکه اما علی ع معصوم بودند و درکنار رسول بودند و... اما ابوبکر و عمر بین مردم آن زمان به قول معروف برش بیشتری داشتند ! بین مردم مقبولیت بیشتری داشتند . به قولی پخته تر بوده اند ! بی دلیل هم نیست که اونا خلیفه شدند نه حضرت علی .
آیا این سخنان رو تایید میکنید ؟

دوست عزیز منافق کنار پیغمبر میشینه خدشوخوب جلوه میده
برششم بیشتر میشه ولی هیچ وقت ادم بشو نیست
و مردمم فکر میکنن بزرگ برا همین فکر قلت مردم علی خونه نشین میشه
ولعن الله علی قوم الضالمین

سلام علیکم جمیعا

دوستان لطفا به اسناد و مدارکی که اساتید بدانها اشاره کرده اند بیشتر توجه بفرمائید
و اگر خواستید تحلیلی بکنید تحلیلی باشد که با تاریخ و اسناد تاریخی و روائی سازگاری داشته باشد.

عماد;177033 نوشت:
عده ای آندو را بر علی علیه السلام ترجیح می داند، اما نه به دلیل مقبولیت بلکه به دلیل دشمنی با حضرت علی علیه السلام ، چون علیه السلام به جانفشانی هایی که در بدر و احد وخندق و... نشان داده بودند وبسیاری از دشمنان را کشته بودند طبیعی است بازماندگان آنان با ایشان دشمنی داشته باشند ، مثلا معاویه ، برادر ودایئیش به دست حضرت علی علیه السلام کشته شده بود ، حال از ترس مسلمان شده ، به نظر شما باید بین ابابکر علیه السلام جانب چهت کسی را بگیرد؟

یاحق

سلام عليكم آقاي Mkk خسته نباشيد. شما خیلی با مزه جواب مردم رو میدهید. من هر موقع جواب های شما رو میخونم مسرور میشوم. البته سعی کنید سوال رو با سوال پاسخ ندهید. در هر صورت برای شما آرزوی موفقیت دارم.

از لطف شما ممنون هستم

هنگامی که فردی معنای سوال را نفهمد پس پاسخ بیهوده است

نشنیده ایید جواب سوال در صورت سوال است؟!!!

bina88;212219 نوشت:
سلام علیکم جمیعا دوستان لطفا به اسناد و مدارکی که اساتید بدانها اشاره کرده اند بیشتر توجه بفرمائید و اگر خواستید تحلیلی بکنید تحلیلی باشد که با تاریخ و اسناد تاریخی و روائی سازگاری داشته باشد. نقل نمایش پست ها نوشته اصلی توسط : عماد عده ای آندو را بر علی علیه السلام ترجیح می داند، اما نه به دلیل مقبولیت بلکه به دلیل دشمنی با حضرت علی علیه السلام ، چون علیه السلام به جانفشانی هایی که در بدر و احد وخندق و... نشان داده بودند وبسیاری از دشمنان را کشته بودند طبیعی است بازماندگان آنان با ایشان دشمنی داشته باشند ، مثلا معاویه ، برادر ودایئیش به دست حضرت علی علیه السلام کشته شده بود ، حال از ترس مسلمان شده ، به نظر شما باید بین ابابکر علیه السلام جانب چهت کسی را بگیرد؟ یاحق

سلام علیکم
ضمن تشکر از دقت نظرجنابعالی اگر منظورتان را واضح تر بفرمائید ممنون می شوم

با سلام

با توجه به اسناد شایستگی ها و فضیلت های حضرت علی(ع) بسیار زیاد می باشند. این شایستگی ها را از دجهت می توان مورد توجه قرار داد:
1. از بعد الهی
2. از بعد بشری

در بعد الهی منظور این است که فضیلت مورد بررسی از یک سو به یک امر غیر طبیعی می رسد. این فضیلت ها را می توان در :

چگونگی تولد آن حضرت
در سلحشوری آن حضرت در جنگ احد
و در چگونگی به امامت رسیدن آن حضرت(البته از نگاه ما شیعیان)

مورد توجه قرار داد.
شایستگی هایی که شخص دیگری غیر از آن حضرت را شامل نمی شود و نخواهد شد.

در بعد بشری هم آن حضرت قابل قیاس با سایرین نیست. در این بحث به طور خلاصه می توان زندگی امام(ع) را به چند دوره تقسیم کرد:

قبل از آغاز دعوت علنی پیامبر اسلام(ص):
که پیامبر اسلام سرپرستی آن حضرت را برعهده داشتند و حضرت علی(ع) قطعا اولین مرد مسلمان و ایمان آورنده به پیامبر بوده است.

دوران ده ساله دعوت در مکه:
که یوم الانذار و لیلت المبیت از محمترین حوادث زندگی امام در این دوره می باشند.

دوران هجرت به مدینه:
که پیمان برادری میان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع)، شرکت امام در جنگ هایی همچون احد، خندق، خیبر و...، سخنان پیامبر در مورد ایشان(انت منی بمنزلة هارون من موسی و ...)، حدیث غدیر و...
از مهمترین حوادث در فضیلت آن حضرت در زمان حیات رسول گرامی اسلام می باشند.

سلام

هر چند اختلاف بین شیعه و سنی مربوط به کسانی میشه که خالصند (نه ما)

هر چند امام علی گفتن یازده نفر فقط در چاه فلق مخلدن که یکیش خلیفه دوم هست!

هر چند شیطان بعد رحلت پیامبر به صورت پیرمردی که پیشانیش از سجده ترک خورده بود! و اومد پیشانی خلیفه اول را بوسید!

هر چند امام صادق گغتن اولین شلاق ها در قیامت مربوط به انهاست!

هر چند امام صادق میگن مختار مدت ها در دوزخ معذب میشود چون به خلیفه اهل تسنن رغبت داشت!

و هر چند

و هر چند....

اما رهبر بارها گفتن «این بحث ها حرام هست» و هر که اصرار کند ممکنه مورد امتحان خدا قرار بگیره و به آنها علاقه مند هم بشه!

مثلا در قضیه ریگی یکی از پاسدارن منطقه سیستان و آورده بودن شبکه چهار به نوعی داشتن از او ماخذه میکردن که چرا این باید به این راحتی بیاد جنایت کنه!( یعنی اینکه شما باهاش همکاری میکردی چون سنی هستی!)

اون بنده خدا هم دائم می گفت باور کنین این طور که شما شیعه ها تصور میکنین نیست ما هم امام علی رو قبول داریم اما ملاک پیامبر هستن!!و اصلا در این مسائل ما عقایدمون و وارد نمی کنیم و تابع رهبری هستیم!

من درمورد تسنن ایران گفتم و الا عرب که دیگه ...

به نام علی اعلی

سلام و درود:Gol:

Izraeel;214367 نوشت:
اما رهبر بارها گفتن «این بحث ها حرام هست» و هر که اصرار کند ممکنه مورد امتحان خدا قرار بگیره و به آنها علاقه مند هم بشه!

جناب Izraeel

رهبر معظم هرگز چنین حرفی نزده اند؛ هرگز

هیچگاه با بحث علمی مخالفت ننموده اند، بلکه مشوق بوده اند.

آنچه که ایشان از آن نهی نموده اند هتک حرمت و بی احترامی به سایر فرق و پیروان آنان است.

اینکه بدون دلیل و مدرک و صرفا به خاطر شنیده هایمان فرد یا افرادی را مورد لعن و دشنام قرار دهیم

اینکه بیاییم با ادعای پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت ( علیهم السلام) با ایجاد مباحث بیهوده و بحث برانگیز و ایجاد تفرقه میان مسلمانان، آب به آسیاب دشمن بریزیم

خواهشا دقت نمایید.:ok:

نقل قول:
رهبر معظم هرگز چنین حرفی نزده اند؛ هرگز
سلام
من دروغ نمی گویم از برنامه سیما شنیدم!

نقل قول:
هیچگاه با بحث علمی مخالفت ننموده اند، بلکه مشوق بوده اند.
این مگر جزو مباحث علمی هست؟!

نقل قول:
خواهشا دقت نمایید.

ما رو از خودتان بشمار بیاورید اگر رهبر شما را از خود می دانند!

چرا در جنگ خیبر پیامبر ابتدا پرچم جنگ را به ابوبکر و سپس به عمر و در آخر به امام علی(ع) دادند؟
آیا از این می توان برتری ابوبکر و عمر را به حضرت علی (ع) نتیجه گرفت؟
لطفا راهنمایی کنید ممنون

smay1900;237634 نوشت:
چرا در جنگ خیبر پیامبر ابتدا پرچم جنگ را به ابوبکر و سپس به عمر و در آخر به امام علی(ع) دادند؟ آیا از این می توان برتری ابوبکر و عمر را به حضرت علی (ع) نتیجه گرفت؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

به این تاپیک مراجعه شود ، در انجا جواب داده شد
http://www.askdin.com/thread20332.html#post237609

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
از همه بزرگواران که پاسخ های جامع ، مانع و کاملی ارائه کردند نهایت تشکر را دارم.
تنها یک مطلب و آن اینکه : سخنان وهابیون سراسر ادعای پوچ و تو خالی می باشد. آنان مخالف تقلیدند ولیکن بالله قسم در همه چیز از خرافات ابن تیمیه و ابن عبدالوهاب و ... تقلید می کنند. کسانی که قائل به این موضوع هستند یک روایت جعلی و ضعیف و موضوع بیاورند که فضیلتی برای ابوبکر و عمر داشته باشد. آخر چرا باید همیشه شیعه به سخنانی که از روی باد هوا می آید پاسخ منطقی و مستدل ارائه کند ؟ اجازه دهیم یکبار طرف مقابل سخن خودش را ثابت کند و بعد جواب بدهیم. وهابیت هرچه روایت بیاورد در مورد فضیلت عمر بیشتر از 70 تا که نمی شود ، خب خود جناب عمر به اعتراف بزرگان اهل سنت 70 بار گفته اند : (( لولا علی لهلک العمر )). تازه اگر 70 تا روایت اموی و جعلی هم در فضیلت عمر بیاورند که نخواهند توانست ، هنوز مساوی می شوند ، دیگر سخن از برتری و فضیلت برای چه ؟
موفق باشید
و من الله التوفیق

موضوع قفل شده است