علائم آخرالزمان در حدیث

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
علائم آخرالزمان در حدیث

[="DarkGreen"]در احادیث، علل فتنه‌ها بیان شده که با ریشه‌یابی آنها و پرهیز از عوامل آنها، انسان می‌تواند خودش را در برابر این فتنه‌ها بیمه کند که به شماری از آنها اشاره می‌کنیم.

زلزله و طوفان در اثر آوازه‌خوانى؛ مرگ‌های ناگهانى در اثر شیوع بی‌بند و بارى؛ خشکسالی در اثر کم‌فروشی و ربا؛ سیطرة دشمن در اثر پیمان‌شکنى؛ رانش زمین در اثر روابط نامشروع؛ سیطرة رهبران نکوهیده در اثر رواج تصوّف...[/]

قال رسول الله(ص):

[="blue"]ویلٌ لاولاد آخرالزّمان من آبائهم فقیل یا رسو ل الله من آبائهم

المشرکین ؟ فقال : لا ؛ من آبائهم المومنین .......[/]

[="red"]وای بر اولاد آخر الزمان از دست پدرانشان ! سئوال شد یا رسول الله : آیا از پدران مشرکِ آنان ؟ فرمود : خیر ،از دست پدران مومن آنها ،چون واجبات دین را به فرزندانشان نمی آموزند و اگر اولاد آنها بخواهند ، بیاموزند ، آنان را منع می کنند. و با متاع ناچیزی از دنیا از آنان راضی می شوند . من از آنها بیزارم وآنها هم از من بیزارند.[/]

الحکم الزاهره - ٢٢۵ /١

[="darkgreen"]
[="blue"]"سیاتی علی امتی زمان لا یبقی من القران الا رسمه ولا من الا سلام الا اسمه یسمون به وهم ابعد الناس منه ،مساجدهم عامره وهی خراب من الهدی فقهاء ذالک الزمان شر الفقها تحت ظل السماء منهم خرجت الفتنة والیهم تعود"
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم[/]
*****[="magenta"]ترجمه[/]****
[="darkorchid"]زمانی بر امت من خواهد آمد که باقی نمی ماند از قرآن جز نوشتارش (وبه قرآن اعتنائی نمی شود ) وباقی نمی ماند از اسلام مگر اسمش ومسلمان نامیده می شوند در حالی که از اسلام دورند (وبوئی از اسلام نبرده اند) مساجدشان آباد ولی از نظر هدایت واصلاح مردم ویرانه ای بیش نیست .فقهای آن زمان بدترین فقها هستند در زیر چترآسمان فتنه از آنان بر می خیزد وبه سوی خودشان بر می گردد.[/]
_________
[="red"]بحار الانوارجلد 2صفحه 109[/][/]

منتظر بقیه احادیث هستیم.فقط بدون تحلیل نمونه.(تا حد امکان)

باتشکر از دوستان عزیز هفت مورد از علائم ظهور را نیز از احادیث عرض می کنم:


1- گسترش ترس و ناامني

امام باقر عليه السلام مي فرمايد : « لايقوم القائم إلا علي خوف شديد ....» ؛الغيبه ، نعماني ، ص235.« حضرت قائم عليه السلام قيام نمي کند مگر در دوراني پر از بيم و هراس .» و نيز فرمود : « مهدي عليه السلام هنگامي قيام مي کند که زمام کارهاي جامعه در دست ستمکاران باشد . »ملاحم ، ابن طاووس ، ص 77.

2-تهي شدن مساجد از هدايت

پيامبر صلي الله عليه و آله درباره ي وضعيت مساجد در آخر الزمان ميفرمايد : « مساجدهم عامره و هي خراب من الهوي »بحار الأنوار ، ج 2 ، ص 190. « مسجدهاي آن زمان و آباد و زيباست . ولي از هدايت و ارشاد و در آن خبري نيست . »


3- سردي عواطف انساني

رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله در اين باره مي فرمايد « فلا الکبير يرحم الصغير و لا القوي يرحم الضعيف ، و حينئذ يأذن الله له بالخروج »بحار الاانوار ، ج 52 ، ص 380 . « در آن روزگار ، بزرگترها و به زير دستان و کوچکترها ترحم نمي کنند و قوي بر ضعيف ترحم نمي نمايند. در آن هنگام خداوند به او [ مهدي عليه السلام ] اذن قيام و ظهور مي دهد . »


4- گسترش فساد اخلاقي

رسول خدا صلي الله عليه وآله مي فرمايند : « قيامت بر پا نمي شود تا آن که زني را در روز روشن و به طور آشکار گرفته ، در وسط راه به او تعدي مي کنند و هيچ کس اين کار را نکوهش نمي کند ».
محمد بن مسلم مي گويد : به امام باقر عليه السلام عرض کردم : اي فرزند رسول خدا ! قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد ؟ امام فرمود : « إذا تشبه الرجال بالنساء، و النساء بالرجال، و اکتفي الرجال و بالرجال ، و النساء بالنساء » ؛
کمال الدين ، ج 1 ،ص 331.« هنگامي که مردها خود را شبيه زنان و زنان خود را شبيه مردان کنند . آن گاه که مردان به مردان اکتفا کرده و زنان و به زنان اکتفا کنند .»


5 - آرزوي کمي فرزند

پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمود : « رستاخيز بر پا نمي شود تا آن که کسي پنج فرزند دارد آرزوي چهار فرزند کند . و آن که چهار فرزند دارد مي گويد : کاش سه فرزند داشتم ، و صاحب سه فرزند آرزوي دو فرزند دارد . و آن که دو فرزند دارد ، آرزوي يک فرزند بنمايد . وکسي که يکي فرزند دارد آرزو کند که کاش فرزندي نداشت » . فردوس الاخبار ، ج 5 ، ص 227.

6 - مرگ هاي ناگهاني

پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمود : « قيامت برپا نمي گردد ، تا اين که مرگ سفيد ظاهر شود . گفتند : اي رسول خدا ! مرگ سفيد چيست ؟ فرمود : مرگ ناگهاني » . الفائق ، ج 1 ، ص 141.

7 - جنگ و کشتار

امام رضا عليه السلام فرمود : « پيش از ظهور امام زمان عليه السلام کشتارهاي پيايي و بي وقفه رخ خواهد داد » .الغيبه ، نعماني ، ص 271.

و موارد دیگر که درکتاب الملاحم شیخ محمد حسین همدانی طاوئی امده است مثل:


مردم از شهوت پیروی کنند .

دلهاشان از ایمان خالی ودینشان را بدنیا میفروشند.
موسیقی رواج ومعمول شود.
می خوارگی رواج پیدا می کند
صورتها زیبا و سیرتها زشت .
دولت از اشرار باشد .
مردم بر یکدیگر ستم نمایند .
از علما گریزان باشند .
عمر ها کوتاه وبنا ها بلند گردد .
می گساری علنی گردد .
حکومت خرید و فروش می شود .
شنیدن لهو وباطل بمردم سبک ، وشنیدن ذکر خدا سنگین گردد .
از کفار واهل شر تقلید کنند .
همت مردم شکم وفرجشان شود .
نماند از اسلام مگر اسمی .
زنها لباس پوشند ولی عریانند .
از یکدیگرعبادت نکنند مگر در ماه رمضان .
مقرب می شوند شیادان وحیله گران .
حلال میشمارند ربا و می خوارگی را .
بر ضعفا رحم نکنند .
کوفه از مومنین خالی شود .
شهر قم معدن علم گردد و علم از قم به تمام شهر ها می رسد .


به امید فرج ان حضرت

[="blue"]
[="purple"]"سیاتی علی امتی زمان تخبث فیه سرائرهم وتحسن فیه علا نیتهم طمعا فی الدنیا لایریدون به ما عندالله یکون امرهم ریاءلایخالطه خوف یعمهم الله منه بعقاب فیدعونه دعاءالغریق فلا یستجاب لهم"[/]
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم
***ترجمه***
[="magenta"]زمانی بر امت من می آید که باطن های مردم خبیث وزشت وظاهری زیبا د ارند وطمع به (دنیا)دارند آنچه نزد خداست اراده ندارند(واوامر الهی رازیر پا می گذارند)اعمال آنها ریا می باشدوترسی ندارند وخداوند به خاطر این کار آن مردم راشامل عذاب می گرداندآنها مثل شخص غرق شده دعا ونیایش می کنند ولی مستجاب نمی شود.[/]
بحارجلد18صفحه 146[/]

موضوع قفل شده است