درخواست راهنمایی جهت پایان نامه *اهمالکاری اساتید راهنما و مشاور بلای پژوهش و علم در کشور
تبهای اولیه
با سلام و احترام
یکی از دوستانم جهت پایان نامه ی دانشگاه موضوع "آرامش معنوی" رو انتخاب کردند.
دوستان اگر در این زمینه کتاب، مقاله، لینک و ... میشناسند ممنون میشم جهت راهنمایی در این تاپیک بذارن.
با تشکر
سرشار از آرامش الهی باشید؛:Gol:
.
سلام موضوع خوبيه
اما دقيق تر بفرماييد عنوان دقيق چيست؟ و ايشان چه رشته اي هستند؟
من كمپاني منبع هستم
[="Navy"]سلام
آقای پناهیان سخنرانی دارند با موضوع ((آرامش عارفانه ))
من چند جلسشو گوش کردم زیباست.
شاید به درد دوستتون بخوره.
موفق باشید.:Gol:[/]
سلام موضوع خوبيه
اما دقيق تر بفرماييد عنوان دقيق چيست؟ و ايشان چه رشته اي هستند؟
من كمپاني منبع هستم
با سلام و احترام
موضوع پاین نامه "آرامش معنوی" هست.
ولی به صورت جزئی عوامل اضطراب و بیماریهای روحی از دیدگاه دین
و عوامل آرامش و آسایش روح و روان از دیدگاه دین هست.
رشته : روانشناسی عمومی؛
با تشکر و قدردانی
با سلام
منابع قابل استفاده
- مجموعه آثار دكتر ويكتور فرانكل: خدا در نا خودآگاه، پزشك و روح، انسان در جستجوي معنا
- آرامش،پدیدآورنده: محمدمهدی آصفی، محمدحسین سرانجام (مترجم)، علیرضا سروش (مترجم)
ناشر: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
-جوان و آرامش،پدیدآورنده: محمد سبحانی نیا،ناشر: بوستان کتاب قم -
-آرامش روانی و مذهب،پدیدآورنده: صفدر صانعی،ناشر: کنکاش - 1382.
-آرامش و موفقیت،پدیدآورنده: امیر ملک محمودی الیگودرزی،ناشر: کوثر هدایت.
- آرامش در پرتو نیایش،پدیدآورنده: علی احمد پناهی،ناشر: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
- آرامش در سایه قرآن،پدیدآورنده: عبدالحلیم نورمحمدی، محمد عبودی (مترجم)،ناشر: شیخ الاسلام احمد جام - 1381.
-آرامش زندگی در سایه تقوا،پدیدآورنده: مغتی رشیداحمد دهیانوی، محمدابراهیم دامنی (مترجم)،ناشر: پویان فرنگار
-رضایت از زندگی،پدیدآورنده: عباس پسندیده، محمدهادی خالقی (ویراستار)، حسین پورشریف (ویراستار)
ناشر: دار الحدیث .
-جوان، شادی و رضایت از زندگی،پدیدآورنده: محمدهادی خالقی (ویراستار)، حسین پورشریف (گردآورنده)، حسین فردوسی زاده (ویراستار)،ناشر: دار الحدیث.
- نگاهی قرآنی به فشار روانی،پدیدآورنده: سیداسحاق حسینی کوهساری،ناشر: کانون اندیشه جوان.
- اضطراب در 100 پرسش و پاسخ،پدیدآورنده: کلبر چپمن اتول، بهزاد رحمتی (مترجم)،ناشر: معیار علم .
- درمان نگرانی و اضطراب در نگرش اسلامی،پدیدآورنده: سیدمحمد شفیعی مازندرانی،ناشر: نصر - 1382.
- عوامل اضطراب و آرامش در آینه قرآن و احادیث،پدیدآورنده: حمیدرضا سروریان،ناشر: فدک فاطمی.
-راه های مقابله بر نگرانی و اضطراب (زندگی در همین لحظه)،پدیدآورنده: دیل کارنگی،ناشر: شرکت تعاونی انتشارات هورمزد .
-سرچشمه های آرامش در روان شناسی اسلامی: شامل شصت و چهار عامل آرام بخش و ضد اضطراب و نگرانی،پدیدآورنده: سیدمحمد شفیعی مازندرانی،ناشر: عطر آگین .
-نقش باورهای دینی در رفع نگرانی ها،پدیدآورنده: حبیب الله طاهری،ناشر: زائر.
- «راز موفقيت در مكتب ما» عنوان كتابي است كه از سوي انتشارات «آهنگ قلم» خراسان رضوي منتشر شده است. اين اثر، راهكارهاي رسيدن انسان به آرامش واقعي و ماندگار را دربر دارد.\
كتابخانه سايت
- روان شناسی رویارویی با داغدیدگی
-دانلود راه غلبه بر نگرانیها و نا امیدیها-
عنوان پايان نامه : آرامش روانی از دیدگاه قرآن،نام دانشجو : طاهره سياحت اسفنديارىمقطع : لیسانسنام دانشگاه : دانشكده علوم قرآني قمتاريخ دفاع : 1382/3/31
عنوان پايان نامه : عوامل آرامش و اضطراب از دیدگاه قرآن و سنتنام دانشجو : محمدامین مبلغمقطع : فوق لیسانسنام دانشگاه : مرکز جهاني علوم اسلامی
دفاعیه پایان نامه «الگوی آرامش در روان شناسی دین و اخلاق اسلامی»
http://web.urd.ac.ir/cont.php?newsid=391
طمأنینه و آرامش روانی از دیدگاه قرآن و احادیث
http://www.hawzah.net/Hawzah/Thesiss/ThesisView.aspx?LanguageID=1&ThesisID=14019&SearchText=%22%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%87%22
راه و رسم نيل به طمأنينه و آرامش رواني از ديدگاه قرآن و حديث
http://www.nahad.ir/payannamehdini/Detail.php?code=12016&lan=&uniID=6
آرامش از منظر قرآن - حوريه بهرام پور
http://www.hozehhodjat.com/PayanDetails.aspx?id=199
در سايت زير نيز جستجو كنيد:
http://thesis.irandoc.ac.ir/
---------------------------
با سلام و احترام یکی از دوستانم جهت پایان نامه ی دانشگاه موضوع "آرامش معنوی" رو انتخاب کردند. دوستان اگر در این زمینه کتاب، مقاله، لینک و ... میشناسند ممنون میشم جهت راهنمایی در این تاپیک بذارن.
سلام
اما
آيا ايشان استاد راهنما و مشاور دارند؟
موضوع خيلي دايره وسيعي داره؟
از چه روش تحقيقي ميخواد پيش برود آيا كتابخانه اي است؟ ميداني و زمينه يابي است و...؟
آرامش معنوي از چه نگاهي از نگاه دين يا روان شناسي؟ يا هر دو؟
از نگاه قرآن يا حديث؟ از نگاه مولوي يا حافظ يا سعدي و....؟
بهتر است دايره موضوع تنگ تر شود
به نظرم بهتر است با كارشناسان و دوستان خوبم در انجمن مشاوره 09640 تماس بگيرند براي دريافت راهنمايي دقيق تر
هزينه مشاوره و راهنمايي: به حساب امام شهدا و شهداي امام يك صلوات :ok:بفرستند
سلام
با سلام و احترام
و تشكر و قدرداني از الطاف بي دريغ شما
خدا از بزرگي كم تون نكنه استاد، خيلي لطف كردين.
اجرتون با حضرت زهرا سلام الله عليها؛
اما
آيا ايشان استاد راهنما و مشاور دارند؟
موضوع خيلي دايره وسيعي داره؟
از چه روش تحقيقي ميخواد پيش برود آيا كتابخانه اي است؟ ميداني و زمينه يابي است و...؟
آرامش معنوي از چه نگاهي از نگاه دين يا روان شناسي؟ يا هر دو؟
از نگاه قرآن يا حديث؟ از نگاه مولوي يا حافظ يا سعدي و....؟
بهتر است دايره موضوع تنگ تر شود
به نظرم بهتر است با كارشناسان و دوستان خوبم در انجمن مشاوره 09640 تماس بگيرند براي دريافت راهنمايي دقيق تر
در اين موارد به خودشون ميگم با مركز تماس بگيرند و راهنمايي هاي لازم رو دريافت كنند انشاالله؛
اگر سوالي بود باز هم مزاحم تون ميشم.
هزينه مشاوره و راهنمايي: به حساب امام شهدا و شهداي امام يك صلوات :ok:بفرستند
اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن و اهلك اعدائهم اجمعين من الجن و الانس من الاولين و اآخرين
الان مشهدم، انشاالله نائب الزياره شما و اعضاي محترم اسك دين هستم.
به اميد خدا بعداز ظهر كه رفتم حرم حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام از طرف شما يك زيارت امين الله و صد شاخه گل صلوات هديه به امام زمان مي خونم.
در پناه حضرت ولي عصر روحي له الفداه موفق و مويد و سلامت باشيد.
دوستان سلام اگر انجمن رو اشتباهی امدم معذرت می خواهم من یک پایانامه به صورت pdfمی خواستم در مورد طلاق در اسلام کامل کامل کسی هست مرا یاری کند که خداوند یاری دهندگان را دوست دارد
سلاممممممم به اسک دین خوووش اومدید
این تاپیک هست درباره آماری از طلاق در ایران و البته همراه با تحلیل دوستان
http://www.askdin.com/showthread.php?t=10277
البته من نمیدونم منظور شما از طلاق در اسلام چیه؟اما امیدوارم تحلیلهای این تاپیک مورد استفاده شما قرار بگیره انشالله
یا علی
سلام
يك پايان نامه كامل؟
غالبا پايان نامه ها را اين گونه در اختيار قرار نمي دهند كار پايان نامه يك امر پژوهشي و تخصصي است. كه بايد با كمك استاد مشاور و راهنما انجام داد.
براي خواسته خود به نرم افزار نيش ها و نوش ها رجوع كنيد
1- قسمت كتاب ها
2- قسمت سايت ها - خيلي از نظر پژوهشي كمك تون مي كنه
دانلود نرم افزار نيش و نوش ها
http://www.askdin.com/showthread.php?t=12940
سلام علیکم
به روز رسانی تاپیک
در صورت نیاز به معرفی منابع برای پایان نامه، در این تاپیک درج بفرمایید.
آقای پناهیان سخنرانی دارند با موضوع ((آرامش عارفانه )) من چند جلسشو گوش کردم زیباست.
سلام . مي شه در اختيار ما هم بذارين تا ما هم ازش استفاده كنيم ؟؟!!!ممنون :Gol::Gol::Gol:
سلام بر گلبهار گرامی:Gol:
سلام . مي شه در اختيار ما هم بذارين تا ما هم ازش استفاده كنيم ؟؟!!!ممنون
تقدیم به شما:
به نام خدا
سلام علیکم
عذرخواهی میکنم این تاپیک که فقط مربوط به پایان نامه با موضوعات روانشناسی و مشاوره نیست؟
موضوع پایان نامه من « شخصیت شناسی خدیجه کبری(س) از منظر روایات اهل بیت » هست.
ممنون میشم در رابطه با منابع راهنمایی بفرمایید!
سلام علیکم
عذرخواهی میکنم این تاپیک که فقط مربوط به پایان نامه با موضوعات روانشناسی و مشاوره نیست؟
خیر سرکار. در هر زمینه ای دوستان نیاز به مشورت اساتید داشته باشند انشالله که پاسخگو داریم.
موضوع پایان نامه من « شخصیت شناسی خدیجه کبری(س) از منظر روایات اهل بیت » هست.
تمایل دارید بیشتر اساتید تاریخ پاسخگوی شما باشند یا حدیث؟تا بنده ازشون درخواست راهنمایی کنم
با سلام
عذرخواهی میکنم این تاپیک که فقط مربوط به پایان نامه با موضوعات روانشناسی و مشاوره نیست؟
موضوع پایان نامه من « شخصیت شناسی خدیجه کبری(س) از منظر روایات اهل بیت » هست.
ممنون میشم در رابطه با منابع راهنمایی بفرمایید!
بنظر من بهتر است یک نرم افزار حدیثی تهیه کنید وخودتان به تحقیق بپردازید قبلا تعدادی کتاب در قالب نرم افزار شامله و غیره معرفی کردم اما فعلا دو کتاب زیر را ببینید :
«خديجه دختر مردي بنام خويلد و زني بنام فاطمه بود.او 55 سال قبل از بعثت ، در مكه متولد شد. كنيه اش ، ام ّهند و شمائل و چهره اش :قامتي بلند، چهارشانه ، زيبا و شكوهمند بوده است . امام مجتبي 7فرمود: من شبيه ترين مردم به خديجه كبري هستم .
او از جانب پدر در جدّ چهارم به پيامبر اكرم 6 متصل بوده واز جانب مادر در جدّ هشتم به پيامبر وصل بوده و هر دو در جدّ 28 ازفرزندان حضرت اسماعيل 7 مي باشند.
او داراي هوش و عقل و تدبير بوده و در ادبيات هم دستي داشته واشعاري مي گفته است . از جمله اين ابيات است كه 25 سال قبل ازبعثت ، دربارة شخصيت پيغمبر اسلام 6 گفته است :
فَلَو اَنَّني اَمْسَيْت في كُل ّ نِعْمَة ٍوَ د'امَت ْ لِي َ الدُّنْي'ا وَ مُلك الاَك'اسِرَة
يعني : اگر من هميشه در رفاه باشم و دنيا بكامم باشد و پادشاهي پادشاهان ايران را هم داشته باشم ، در نزدم باندازه بال مگسي ارزش ندارد، اگر چشمم به چشم تو نگاه نكند!
دني ' فرفي ' من قوس حاجبه سهماًفصادفني حتي قتلت ُ به ظلما
واسفر عن وجه واسبل شعره فبات يباهي البدر في ليلة ظلما
نزديك شد وابرويش آنچنان زيبا بود كه از آن تيري به من رسيدومن كشتة او شدم ! و نور از صورتش مي تابيد و موهايش باز شده بودو شب شد در حالي كه ماه در شب ظلماني به آن نور صورت مباهات مي نمود.
حضرت خديجه 3 با ارثي كه از دو شوهرش برجاي ماند و باتدبيرات اقتصادي و مالي ، ثروت هنگفتي را فراهم كرده بود. بطوري كه دهها هزار شتر، كالاها و مال التجارة او را به بازارهاي مراكزاقتصادي جهان حمل و نقل مي كردند. او چهارصد غلام و كنيز داشت و ثروت ثروتمندان ، در مقابل دارائي او ناچيز بود. شخصيتهاي آن زمان مانند ابوجهل و ابوسفيان و عقبة بن ابي محيط و صلت بن ابي يهاب از او خواستگاري نمودند ولي او با صراحت دست رد بر سينه آنان زد.
او از اين ثروت براي مستمندان و نيازمندان استفاده مي نمود لذا ازكنيه هاي او «ام الصعاليك » مادر بينوايان و «ام ّ اليتامي '» مادر يتيمان بوده است .
با ازدواج پيغمبر6 با او، خديجه به عمويش ورقة بن نوفل اموال و پولهاي كلاني داد و گفت : اينها را به حضور محمّد6 ببرو به او بگو همة اينها هديه اي به پيشگاه شماست . و هرگونه كه مي خواهي در آن تصرف كن . و هرچه را كه از غلامان و كنيزان و املاك و ثروت دارم ، همه را به احترام و تجليل از محمّد6
به او بخشيدم .
ورقة بن نوفل كنار كعبه آمد و بين زمزم و صفا و مقام ابراهيم 7ايستاد و با صداي بلند گفت : اي عرب ! بدانيد كه خديجه شما راشاهد مي گيرد كه خود و همة ثروتش را از غلامان و كنيزان و املاك ومهريه و هدايا را همگي به محمّد6 بخشيد. و همة آنها هديه اي است كه محمّد6 آنرا پذيرفت .
زنان مكّه بخاطر اين كارِ خديجه 3،او را سرزنش مي نمودند كه چرا با آن همه شوكت و حشمت و ثروت با يتيم ابوطالب ! ازدواج كرده است ؟ كم كم رفت و آمد با او را ممنوع كردند و به او سلام نمي نمودند تا آنجا كه بعد از بيست سال از ازدواج خديجه 3 درهنگام تولد فاطمة زهراء3 حاضر به كمك و همراهي او نشدند! وهنگامي كه خديجه 3 در هنگام وضع حمل ، براي زنان قريش وبني هاشم پيام فرستاد و آنها را به كمك طلبيد، آنان با كمال گستاخي گفتند: تو با ما مخالفت نمودي و به سخن ما اعتنا ننمودي و با يتيم ابوطالب كه شخصي فقير بود ازدواج نمودي و ما هرگز نزد تونمي آئيم و تو را در هيچ كاري ياري نمي كنيم !
خديجه
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... محمّد تقي صرفي
ومنبع عربی :
ومحمد بن عبد الله كان يفتش بدوره أيضاً عمن يدفع له مالاً يتاجر له به. فهو وإن كان فتى قريش الأول ومحط أنظارهم جميعاً، ولكنه لم يكن ليستغني عما
يحتاج إليه غيره من رجال قريش. ويسمع كما يسمع غيره أن خديجة بنت خويلد تفتش عمن يتاجر لها بمالها فيتقدم إليها عارضاً عليها استعداده للقيام بهذه المهمة.
وخديجة بنت خويلد تلاقي عرضه بالقبول بل بالرضاء، والاطمئنان فهي تعرف محمد بن عبد الله وتعرف عنه الكثير أيضاً، ولم يكن في مكة من لا يعرف محمداً الصادق الأمين.
فخديجة راضية لهذه الشركة ومتفائلة بها خيراً وتدفع له أموالها، وهي واثقة من أنها قد سلمتها ليد أمينة حريصة على أداء الأمانة، ولذلك فقد أخلدت إلى راحة نفسية عميقة وظلت تنتظر رجوع محمد بن عبد الله وغلامها ميسرة الذي أرسلته مع محمد، ورجع محمد ورجع معه ميسرة.
وكان صلوات الله عليه يحمل لها معه الربح الزاكي الوفير وتخلد خديجة بنت خويلد إلى غلامها ميسرة تسأله عمن رافق في السفر وتحلف عليه أن يشرح لها كل ما وجده منه وما رآه عليه، وهي على شبه يقين من أن غلامها سيقص عليها من أمر رفيقه عجباً، وغلامها مندفع يعدد لها مناقب محمد، ويصف لها حركاته وسكناته والإعجاز في
سلوكه، وأسلوبه وكل شيء فيه، وهي منصتة له بقلبها وفكرها وبكل جارحة فيها تستزيده ولا تنكر من حديثه شيئاً، ولا تستغرب منه خبراً، فهي قد عرفت أن محمداً بن عبد الله رجل لا كالرجال وقد سمعت عنه ما جعلها على يقين من أن له في مستقبله شأناً سماوياً...
المرأة مع النبي «صلى الله عليه وآله» في حياته وشريعته .... الشهيدة بنت الهدى
به نام خدا
با سلام و درود
می توانید از این تاپیک هم بهره بگیرید
http://www.askdin.com/thread16106.html
موفق باشید
[="Red"]به نام خدا[/]
[="SeaGreen"]سلام علیکم[/]
تمایل دارید بیشتر اساتید تاریخ پاسخگوی شما باشند یا حدیث؟تا بنده ازشون درخواست راهنمایی کنم
متشکرم
هرچه از دوست رسد نیکوست:ok:
[="seagreen"]سلام علیکم[/]
بنظر من بهتر است یک نرم افزار حدیثی تهیه کنید وخودتان به تحقیق بپردازید قبلا تعدادی کتاب در قالب نرم افزار شامله و غیره معرفی کردم اما فعلا دو کتاب زیر را ببینید :
[="purple"]متشکرم
در حال حاضر سه نرم افزار با عناوین: جامع الاحادیث (نور2) ، مکتبة اهل البیت و گنجینه روایات نور رو در اختیار دارم . کفایت میکنه یا نرم افزار دیگه ای رو پیشنهاد میفرمایید؟
و اینکه ممنون میشم بفرمایید برای جستجو در این نرم افزارها از چه کلید واژه هایی باید استفاده کنم تا مطالب کاملی راجع به زندگی وسیره حضرت به دست بیارم!
[/]
با سلام خدمت همه مدیران و کارشناسان و همکاران علمی و فرهنگی و...
و خدمت دوستان دیگر
مریم خانم خدا عمرت بده که چنین تاپیکی رو به روز کردی ماهم خبردار بشیم .
من نمیدونستم چنین تاپیکی هم هست .
حیف که یه کمی دیر با اسک دین و این تاپیک آشنا شدم .
آب از سر ما که گذشت ولی برای کارمون از منابع بسیار مفید اساتید بزرگوار استفاده میکنیم .
رحمت خدا بر همه شما مستدام باد .
یا علی:Gol:
با سلام
نرم افزار شامله قدرت بالاتر و دامنه وسیعتری دارد اما نرم افزارهای جامع الاحادیث وداریه النور و ... همگی امکان جستجو دارند و میتوانید به راهنمای آنها مراجعه کنید .
از جستجوی ترکیبی استفاده کنید مثل خدیجه # خویلد و ...
چند منبع عربی :
وهي أم أولاده كلهم سوى إبراهيم بن ماريه القبطية فولدت له القاسم وبه كان يكنى وعبدالله وهو الطاهر والطيب سمي بذلك لأنه ولد في الإسلام وقيل إن الطاهر والطيب اسمان لابنين وقيل إن اسمهما عبد العزى وعبد مناف وولدت له من النساء زينب ورقية وأم كلثوم وفاطمة صلى الله عليهم أجمعين
توفيت بمكة قبل الهجرة إلى المدينة وقبل فرض الصلاة بخمس وقيل بثلاث سنين وفي السنة التي مات فيها أبو طالب بن عبد المطلب وفي كل ذلك خلاف وكان عمرها وقت ( 8 ب ) وفاتها خمسا وستين سنة وقيل خمسا وخمسين في شهر رمضان سنة عشر من النبوة ولم يجتمع معها أحد من نسائه صلوات الله عليهن وقيل زوجها منه أبوها وقيل عمها عمرو
ذكر ما وقع إلى مما ورد في مناقب أم المؤمنين خديجة أم هند تكنى بولد كان لها
الحديث الأول
أخبرنا أستاذي الإمام قطب الدين حجة الإسلام إمام الحرمين أبو المعالي مسعود ( 12 ب ) بن محمد بن مسعود النيسابوري رحمه الله في جمادي الأولى سنة سبع وسبعين وخمس مئة أنا الشيخ الفقيه أبو محمد عبد الجبار بن محمد بن أحمد البيهقي أنا أبو بكر أحمد بن الحسين بن علي بن موسى البيهقي الحافظ
وأخبرنا عمي الإمام العالم الحافظ الثقة ثقة الدين صدر الحفاظ محدث الشام أبو القاسم علي بن الحسن بن هبة الله الشافعي قدس الله روحه أنا الفقيه الإمام أبو عبد الله محمد بن الفضل الفراوي الصاعدي النيسابوري أنا أبو بكر البيهقي أنا أبو عبد الله الحافظ نا أبو العباس محمد بن يعقوب نا أحمد بن عبد الجبار نا يونس بن بكير عن ابن إسحاق حدثني يحيى بن أبي الأشعث الكندي منأهل الكوفة حدثني اسماعيل بن إياس بن عفيف عن أبيه عن جده عفيف أنه قال
كنت امرأ تاجرا فقدمت مني أيام الحج وكان العباس بن عبد الطلب امرأ تاجرا فأتيته ابتاع منه ( 13 أ ) وأبيعه قال فبينا
قال عفيف وليتني كنت آمنت به يومئذ فكنت أكون ثانيا
هذا حديث صحيح من حديث إسماعيل بن إياس بن عفيف عن أبيه إياس عن جده عفيف الكندي أسلم بعد ذلك وحسن إسلامه
وقوله ثانيا يعني ثاني الرجال
تابعه إبراهيم بن سعيد عن محمد بن إسحاق وقال في الحديث
إذ خرج رجل من خباء قريب منه فنظر إلى السماء فلما رآها قد مالت يعني الشمس قام يصلي ثم ذكر قيام خديجة خلفه
وقد صح أنها أول من آمن به صلى الله عليه و سلم وقيل هي أول من آمن من النساء
وقد روي عن محمد بن إسحاق من قوله مرسلا إنها أول من آمن
ولاشك أنه لا يقوله إلا عن رواية نقلت إليه وذلك فيما أخبرنا عمي المذكور وأستاذي المسمى بالإسناد المقدم عن محمد بن إسحاق قال
وكانت خديجة أول من آمن بالله ورسوله صلى الله عليه و سلم وصدق بما جاء به قال
ثم إن جبريل عليه السلام أتى رسول الله صلى الله عليه و سلم حين افترضت عليه فهمز له بعقبه في ناحية الوادي فانفجرت له عين ماء مزن فتوضأ جبريل ومحمدا عليها السلام ثم صلى ركعتين وسجد أربع سجدات ثم رجع النبي صلى الله عليه و سلم وقد أقر الله عينه وطابت نفسه وجاءه ما يحب من الله فأخذ بيد خديجة حتى أتى بها العين فتوضأ كما توضأ جبريل ثم ركع ركعتين وأربع سجدات هو وخديجة ثم كان هو وخديجة يصليان سرا ( 14 أ ) هكذا ذكره ابن إسحاق وقال حين افترضت يعني الصلاة
ولا شك أن هذا حين فرضت الصلاة ابتداء قبل مهاجره إلى المدينة ثم زيدت وإلا فخديجة ماتت قبل أن تفرض الصلاة بخمس سنين يعني الصلاة الخمس ليلة الإسراء ليكون جمعا بين الحديثين والله أعلم .
ما غرت على امرأة لرسول الله صلى الله عليه و سلم ما غرت على خديجة مما كنت أسمع من ذكره لها وما تزوجني إلا بعد موتها بثلاث سنين ولقد أمره ربه أن يبشرها ببيت في الجنة من قصب لانصب فيه ولا صخب
هذا حديث صحيح من حديث أبي المنذر هشام بن عروة ويقال أبوعبيد الله هشام بن أبي عبدالله عروة بن الزبير بن العوام القرشي من علماء التابعين وأثبات المحدثين رأى عبدالله بن عمر وجابر بن عبد الله وزاد البخاري في صحيحه
كتاب الأربعين في مناقب أمهات المؤمنين ( ابن عساكر )
موعد مع القدر
هي خديجة بنت خويلد بن أسد بن عبد العزى بن قصي. أوسط نساء قريش نسبا، وأعظمهن شرفا، وأكثرهن مالا، وأحرصهن على التزام جانب الأمانة، والاحتفاظ بسياج العفة والكرامة [1].
كانت كثيرة المال وافرة الثراء، لها تجارة واسعة ترسلها إلى أسواق العرب مع ما ترسله قريش من قوافلها، وكانت قافلتها تعدل أحيانا قوافل قريش بأجمعها [2].
كانت على موعد مع القدر حينما اختارت محمدا ليخرج في تجارتها. فأحسنت معاملته وأجزلت أجره، ووصف رسول الله صلى الله عليه وسلم حاله معها فقال: (ما رأيت من صاحبة أجير خيرا من خديجة)..
وتأنس خديجة إلى صدق رسول الله وأمانته فتطلب منه أن يخرج بتجارتها إلى الشام وترسل معه غلامها ميسرة.
كانت فرحة خديجة كبيرة بتجارتها التي ربحت ضعف ما كانت تربح، ولكن فرحتها بمحمد وحديث ميسرة عن أمانته واستقامته وعفته كانت أكبر.
وأدركت خديجة بحسها المرهف، وعقلها الراجح، أن محمدا صنف آخر من الرجال، وأنه ليس مثل أولئك الذين تقدموا للزواج منها، يطلبونها لشرفها أو لمالها أو لجمالها..
وإذا كانت قد رفضت في كل مرة زعماء قريش الواحد تلو الآخر، الذين تقدموا إليها.. فإنها تحس في نفسها رغبة ملحة أن تتقدم هي لمحمد وتطلب منه أن يتزوجها. ولكن كيف السبيل إلى ذلك وأعراف القوم تأبى؟
ذهبت إلى إحدى صديقاتها نفيسة بنت منيه تبثها ما في نفسها، وتطلب مشورتها.. فأشارت عليها أن تقوم هي بهذا الدور، فذهبت إلى محمد تتعرف رأيه وتستطلع خبره، فقالت نفيسة:
ما يمنعك أن تتزوج يا محمد ؟ قال:
ما بيدي ما أتزوج به. قالت نفيسة:
ومن هي؟ قالت نفيسة : خديجة.
ومن الحوار بين رسول الله صلى الله عليه وسلم ونفيسة رسولة خديجة، إلى الحوار المباشر معها.. قال رسول الله:
من لي بك وأنت أيم قريش، وأنا يتيم قريش؟ قالت:
يا ابن عم، إني قد رغبت فيك لقرابتك وأمانتك وحسن خلقك وصدق حديثك.
وهكذا ترفض خديجة كبار شخصيات قريش.. وتُقبل على محمد.. ولم لا.. وهو كما وصفه عمه أبو طالب عندما جاء لخطبتها قال:
(أما ابن أخي محمد فلا يوزن به رجل إلا رجحه شرفا ونبلا وفضلا وعقلا، وان كان في المال قلا، فإن المال ظل زائل، وأمر حائل، وعارية مسترجعة.. وله في خديجة بنت خويلد رغبة ولها فيه مثل ذلك).
وهكذا زفت خديجة بنت خويلد بنت الأربعين صاحبة المال والسؤدد، التي يلقبها قومها بالطاهرة، إلى محمد صلى الله عليه وسلم سيد شباب قريش ابن الخامسة والعشرين والذي يلقبه قومه بالأمين.
نعمت الزوجة الصالحة للزوج الصالح
وعاش الزوجان في أمن وأمان، وحب ووئام، فولدت له القاسم ثم زينب ثم رقية، ثم أم كلثوم، ثم فاطمة، ثم ولدت له في الإسلام عبد الله فسمي الطيب والطاهر.
وإذا كانت العناية الإلهية قد هيأت محمدا لدور كبير يقوم به في واقع الحياة البشرية، فيحولها من الظلمات إلى النور.. فإن العناية الإلهية ذاتها، هي التي جاءت بخديجة الكبرى لتكون الزوجة العظيمة، التي ترعى الزوج: بحبها وحنانها وقلبها وروحها. إن من يدرس سيرة هذه الأم العظيمة، لا بد أن يدرك، أنها جاءت على قدر، لتقوم إلى جانب النبي بأعظم وأنبل دور تقوم به امرأة.
أمام الموقف الكبير
كان محمد صلى الله عليه وسلم، بعيدا عن ترهات قومه، حبب إليه الخلاء، فكان يأخذ السويق والماء ويذهب إلى غار حراء في جبل النور يتحنث ويتعبد ويتفكر في ملكوت السموات والأرض، وفيما وراءها من قدرة مبدعة.
وعلى رأس الأربعين عاما، جاء الحق محمدا وهو في غار حراء، جاءه الملك فقال:
اقرأ، فقلت:
ما أنا بقارئ، قال: فأخذني فضمني حتى بلغ مني الجهد، ثم أرسلني فقال:
اقرأ، فقلت:
ما أنا بقارئ، فأخذني فغتني الثالثة، ثم أرسلني فقال:
)اقرأ باسم ربك الذي خلق، خلق الإنسان من علق، اقرأ وربك الأكرم، الذي علم بالقلم، علم الانسان ما لم يعلم( [4].
فرجع بها رسول الله صلى الله عليه وسلم يرجف فؤاده فدخل على خديجة، فقال:
زملوني زملوني، لقد خشيت على نفسي يا خديجة.
وتواجه خديجة العظيمة الموقف الكبير بمفردها، فلا تجزع ولا ترتبك ولا تتردد.. بل تخاطب الزوج الخائف وتقول:
كلا والله ما يخزيك الله أبدا، إنك لتصل الرحم، وتحمل الكل، وتكسب المعدوم، وتقري الضيف، وتعين على نوائب الحق. أبشر يا ابن عم واثبت فوالذي نفس خديجة بيده إني لأرجو أن تكون نبي هذه الأمة.
هل هناك شجاعة أعظم، أو حكمة أبلغ، أو موقف أكرم من فعل خديجة هذا وموقفها..؟
ولا تكتفي بذلك التطمين الأوليّ لتثبيت القلب الخائف.. فتأخذ بيده إلى ابن عمها ورقة بن نوفل.. وكان شيخا كبيرا تنصر في الجاهلية.. فتقول له:
يا ابن عم، اسمع من ابن أخيك، فقال له ورقة:
يا ابن أخي ماذا ترى؟ فأخبره رسول الله صلى الله عليه وسلم خبر ما رأى، فقال ورقة:
(هذا هو الناموس الأكبر نزّله الله على موسى، ليتني فيها جَذَعَا أنصرك حين يخرجك قومك، ولئن أدركني يومك لأنصرنك نصرا مؤزرا) [5].
كانت معه بكل إحساسها ونبلها وحبها وعطفها. كانت حزينة معه يوم فتر الوحي.. وينشرح فؤادها وهي ترى زوجها مستبشرا بعودته.
علمها رسول الله كيف تتوضأ وتصلي.. ولقد شهدتهما أيام مكة ولياليها يصليان لله ويحمدانه ويشكرانه على ما أولاهما من نعم.
المجتمع المسلم الأول
كان بيت الرسول الذي يضم بالإضافة إلى زوجه خديجة بناتها وعلي بن أبي طالب وزيد بن حارثة هو المجتمع المسلم الأول الذي آمن بالدعوة الكريمة التي نزل بها الأمين جبريل، على قلب الأمين محمد صلى الله عليه وسلم.
وإذا كانت خديجة في جاهليتها مشغولة في تجارتها وتنمية أموالها والمحافظة على مكانتها.. فهي اليوم مشغولة بالدعوة وكيف تكسب لها أنصارا.. مشغولة بالنبي وكيف تقف إلى جانبه تؤازره وتعاونه وتكلؤه.
عندما أسلم أبو بكر رضي الله عنه، وانضم إلى موكب المؤمنين، وسمعت مقالته وهو في بيتها يعلن تصديقه لمحمد صلى الله عليه وسلم دون توان أو تردد لم تملك نفسها إلا وهي تهتف بأبي بكر مهنئة له وتقول: الحمد لله الذي هداك يا ابن أبي قحافة. جميع المؤمنين أبناؤها وهي أم المؤمنين.
في طريق الدعوة
وتمر الدعوة بمراحلها الصعبة، ويقف أهل مكة موقف العداء الشديد من محمد صلى الله عليه وسلم ودعوته، نالوه بالإساءة ووالوه بالسخرية ورموه بكل ما يكره من بذيء القول وفاحش الكلام. نعتوه بالجنون والسفه، واتهموه بالكهانة والسحر. في كل يوم كانت عقول أهل مكة تتفتق عن مزيد من وسائل المكر والخبث والحرب ضد النبي وأصحابه.
وكان رسول صلى الله عليه وسلم وزوجه خديجة والنفر القليل من المؤمنين معه يقابلون كل ذلك بإيمان أرسخ من جبال مكة، وبعزيمة أثبت من الدنيا وما فيها.. يقابلون الفظاظة بالمرحمة.. والطيش بالحلم.. والإساءة بالإحسان..
كم عانت السيدة خديجة من جوار أبي لهب الذي تزعّم هو وزوجه أم جميل نادي قريش في الإساءة إلى النبي.. فكانت تكتفي بإزالة ما كانت تلقيه أم جميل من أقذار وأشواك تضعها في طريق النبي وأمام داره..
وسارت خديجة مع زوجها العظيم في طريق الدعوة.. والآلام.. صابرة محتسبة.. ردوا عليها بناتها رقية وأم كلثوم وكانتا عُقد عليهما لعتبة وعتيبة ابني أبي لهب..
هاجرت ابنتها رقية مع زوجها عثمان بن عفان رضي الله عنه مع أوائل المهاجرين إلى أرض الحبشة.
كانت تحس بالألم يعتصر فؤادها، على غربة بناتها، وتشتت شمل أسرتها، ولكنها الصابرة المحتسبة.. وكيف يمكن أن تكون أما للمؤمنين ومثلا أعلى للمؤمنات.. إن لم تعط من نفسها القدوة والمثل في التضحية والفداء...؟
الحصار في شعب بني هاشم
(رأت قريش أن كل ما استعملته من وسائل مع النبي وصحبه، من المسالمة والإغراء، ومن السخرية والاستهزاء، ومن الإرهاب والتعذيب، ومن الدعاية والتهويش لم يجدها نفعا، ولم يصرف الناس عن دعوة الإسلام، ولم يحل بينها وبين الظهور والانتشار. ورأت أن دخول العناصر القوية فيها قد زادها ظهورا وانتشارا، فقد عز المسلمون منذ أسلم حمزة بن عبد المطلب وعمر بن الخطاب، واستطاعوا أن يستعلنوا بصلاتهم بعد أن كانوا يسرون بها، وأن يصلّوا عيانا في حرم الكعبة بعد أن كانوا يستخفون في شعاب الجبال، واستطاعوا كذلك أن يجهروا بالقرآن على مسمع من قريش بعد أن كانوا يتخافتون به.
وحارت قريش في أمرها. فلجأت إلى سلاح آخر غير سلاح الإرهاب والتخويف، هو سلاح المقاطعة) [6].
وتركت خديجة دارها، وانتقلت مع محمد إلى شعب أبي طالب، تقاسي ما يقاسي زوجها وما يقاسي أتباعه معه. ولم تتوان رغم تجاوزها الستين في أن تقوم لمحمد صلى الله عليه وسلم بما كانت تقوم له من قبل. فظلت هي هي المواسية المشجعة المؤازرة وزير الصدق الذي عاون محمدا، وأخذ بيده منذ بدء دعوته [8].
ليس هذا فقط.. بل وكانت تدبر أمر ايصال بعض الطعام إلى الشعب المحاصر، وتشرف بنفسها على توزيعه على المحاصرين..
ثلاث سنوات طوال، مكثها المسلمون محاصرين في الشعب، حتى اشتد بهم البلاء وبلغ منهم الجهد، فأكلوا ورق الشجر وسُمع صراخ أطفالهم من بعيد..
وإذا استطاع الحصار أن ينال من الأجساد المتعبة، إلا إنه كان يصفي المعدن الكريم، فيزداد قوة وصلابة وتمسكا بالدعوة العظيمة. وما أن انقضت أيام الحصار وأحس النبي صلى الله عليه وسلم أن بإمكانه استئناف دعوته حتى فقد عمه أبا طالب الحصن الحصين الذي كان يحوطه بكل أنواع الرعاية والحماية.. ولم تلبث خديجة أن مرضت، واشتد بها المرض.. ورسول الله صلى الله عليه وسلم إلى جانبها يمرّضها ويقوم على خدمتها ويقول لها: بالكره مني ما يجري عليك يا خديجة..
ويظل النبي صلى الله عليه وسلم إلى جانب خديجة، يخفف عنها ويذكّرها بما وعدها الله به في الجنة من نعيم وما أعده لها من قصر من قصب لا نصب فيه ولا صخب حتى فاضت روحها بين يديه صلى الله عليه وسلم.
يا أخي المسلم.. ويا أختي المسلمة
روى البخاري ومسلم عن أبي هريرة رضي الله عنه، قال: أتى جبريل النبي صلى الله عليه وسلم، فقال: يا رسول الله، هذه خديجة قد أتت معها إناء فيه إدام، فإذا هي أتتك فاقرأ عليها السلام من ربها ومني، وبشرها ببيت في الجنة من قصب لا صخب فيه ولا نصب..).
مثلهن الأعلى
لقد تفردت خديجة بهذا الفضل.. ومن أجل ذلك كان رسول الله صلى الله عليه وسلم، دائم الذكر لها والحنين إليها، يترحم عليها، ويتحدث بأيامها، ويبر صواحبها، ويتهلل لمن يراه من أهلها.
روى مسلم عن عائشة قالت: ما غرت على نساء النبي، إلا على خديجة، وإني لم أدركها. قالت: وكان رسول الله صلى الله عليه وسلم، إذا ذبح الشاة.. فيقول: (أرسلوا بها إلى صدائق خديجة.. قالت فأغضبته يوما، فقلت: خديجة، فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: (إني رزقت حبها).. ومرة ، قالت عائشة للنبي صلى الله عليه وسلم: قد أبدلك الله خيرا منها. قال: ما أبدلني الله خيرا منها، وقد آمنت بي إذ كفر بي الناس، وصدقتني إذ كذبني الناس، وواستني بمالها حين حرمني الناس، ورزقني الله ولدها إذ حرمني أولاد النساء).
هذه هي خديجة الكبرى .. الداعية الأولى.. والمثل الأعلى لبناتها المسلمات السائرات على نهجها في موكب الدعوة. التي قال عنها النبي صلى الله عليه وسلم: (خير نسائها مريم بنت عمران، وخير نسائها خديجة بنت خويلد، وأشار الراوي إلي السماء والأرض) [9].
لقد كانت الحضارة الإسلامية التي أضاءت الدنيا وارتقت بالإنسان من وهدة التخلف إلى أرقى مستويات الرقي، ملفّعة بصبر خديجة البارة بأمتها، وبرسالة زوجها، لقد كانت حصيلة حبّ وأمانة، وتضحية ورصانة، وجلد وصبر، وكد وعمل ودفع للباطل وتأييد للحق [11]..
[2] صور من حياة الرسول- أمين دويدار، ص- 85.
[3] صور من حياة الرسول- أمين دويدار ، ص-90.
[4] العلق- (1-5).
[5] رواه الشيخان.
[6] صور من حياة الرسول - دويدار، ص- (180-181).
[7] المرجع السابق، ص- 181.
[8] أمهات المؤمنين- برانق، ص- 24.
[9] الشيخان.
[10] خديجة أم المؤمنين- عبد الحميد الزهراوي، ص- 9.
[11] نساء النبي - بنت الشاطئ، ص- 62.
أمهات المؤمنين في مدرسة النبوة
مصطفى الطحان
تم نسخ الكتاب من موقع :
http://www.ikhwan-info.net
همچنین کتاب :
في فضائل أمهات المؤمنين
إعداد
مركز البحوث والدراسات مبرة الآل والأصحاب
بمساهمة
جمعية الشيخ عبد الله النوري الخيرية
اصل کتب فوق را از لینک زیر دانلود کنید :
http://islamport.com/index2.html
با سلام خدمت همه اسک دینی های عزیز می خواستم اگه کسی درباره استضعاف فکری مقاله ای ، کتابی ، سایتی یا مطلبی داره به من معرفی کنه . خیلی ممنون می شم.
:Moteajeb!: :Moteajeb!: :Moteajeb!: :Moteajeb!:
[="red"]به نام خدا[/]
[="seagreen"]سلام علیکم
[/]
سوالی داشتم درباره این متن :
[="navy"]الصحيح من سيرة النبي الأعظم (ص) - السيد جعفر مرتضى - ج 2 - ص 122 - 123[/]
[="darkorchid"]أولا : قال ابن شهرآشوب : ( وروى أحمد البلاذري ، وأبو القاسم الكوفي في كتابيهما ، والمرتضى في الشافي ، وأبو جعفر في التلخيص : أن النبي ( صلى الله عليه وآله وسلم ) تزوج بها ، وكانت عذراء . يؤكد ذلك ما ذكر في كتابي الأنوار والبدع : أن رقية وزينب كانتا ابنتي هالة أخت خديجة ( 1 ) ) [/]
[="royalblue"]1) مناقب آل أبي طالب ج 1 ص 159 ، والبحار : ورجال المامقاني ، وقاموس الرجال كلهم عن المناقب .[/]
[="darkslategray"]اسم کتاب های احمد بلاذری و ابوالقاسم کوفی که اینجا آورده شده چی هست و دیگه اینکه اسم نویسنده های دو کتاب انوار و کتاب البدع چیه و التلخیص آقای ابو جعفر به همین نام هست؟[/]
[="Tahoma"]به نام علی اعلی
سلام و عرض ادب
به نام خدا
سلام علیکمسوالی داشتم درباره این متن :
الصحيح من سيرة النبي الأعظم (ص) - السيد جعفر مرتضى - ج 2 - ص 122 - 123
أولا : قال ابن شهرآشوب : ( وروى أحمد البلاذري ، وأبو القاسم الكوفي في كتابيهما ، والمرتضى في الشافي ، وأبو جعفر في التلخيص : أن النبي ( صلى الله عليه وآله وسلم ) تزوج بها ، وكانت عذراء . يؤكد ذلك ما ذكر في كتابي الأنوار والبدع : أن رقية وزينب كانتا ابنتي هالة أخت خديجة ( 1 ) )1) مناقب آل أبي طالب ج 1 ص 159 ، والبحار : ورجال المامقاني ، وقاموس الرجال كلهم عن المناقب .
اسم کتاب های احمد بلاذری و ابوالقاسم کوفی که اینجا آورده شده چی هست و دیگه اینکه اسم نویسنده های دو کتاب انوار و کتاب البدع چیه و التلخیص آقای ابو جعفر به همین نام هست؟
منظور از کتاب بلاذری ، کتاب « انساب الاشراف » می باشد. ( احمدبن یحیی بلاذری متوفی 279 ه.ق. )
و منظور از کتاب ابوالقاسم کوفی، کتاب « الاستغاثة فی بدع الثلاثة » می باشد. ( علی بن احمد کوفی )
منظور از کتاب « شافی» هم کتاب « الشافی فی الامامة » تالیف سید مرتضی هست.
و ظاهرا منظور از « التلخیص » ، کتابی هست که مرحوم ابوجعفر معروف به شیخ طوسی از کتاب الشافی سیدمرتضی تهیه کرده.
متاسفانه چون کتاب « مناقب آل ابی طالب» رو فعلا در دسترس نداشتم نتونستم متوجه بشم که منظور از « الانوار و البدع » کدوم کتابها هستش.
التماس دعا
یا علی
منظور از کتاب بلاذری ، کتاب « انساب الاشراف » می باشد. ( احمدبن یحیی بلاذری متوفی 279 ه.ق. )و منظور از کتاب ابوالقاسم کوفی، کتاب « الاستغاثة فی بدع الثلاثة » می باشد. ( علی بن احمد کوفی )
منظور از کتاب « شافی» هم کتاب « الشافی فی الامامة » تالیف سید مرتضی هست.
و ظاهرا منظور از « التلخیص » ، کتابی هست که مرحوم ابوجعفر معروف به شیخ طوسی از کتاب الشافی سیدمرتضی تهیه کرده.
متاسفانه چون کتاب « مناقب آل ابی طالب» رو فعلا در دسترس نداشتم نتونستم متوجه بشم که منظور از « الانوار و البدع » کدوم کتابها هستش.
[="red"]سلام علیکم[/]
[="royalblue"]خیلی متشکرم
ممنون میشم اگه کس دیگری از دوستان اطلاع دارند راهنمایی بفرمایند!
[/]
سلام علیکم خیلی متشکرم ممنون میشم اگه کس دیگری از دوستان اطلاع دارند راهنمایی بفرمایند!
با سلام
بنظر من این دو کتاب اولی : كتاب
الانوار
تالیف
در كتاب مناقب أمده :
ورقية كانتا ربيبتيه من جحش ، فأما القاسم والطيب فماتا بمكة صغیرین.
سلام دوستان
هرچند رشته من انسانی نیست ولی برای کنجکاوی به منابعی که دوستان لینک دادن سر زدم
در اکثر اون ها عبارت " مراجعه كنندگان محترم جهت ملاحظه اصل پايان نامه به دانشگاه مربوطه مراجعه نمائيد. " دیده میشه. موضوع جالب اینه که به ما گفتن زکات العلم نشره. خود من تعداد زیادی از پایان نامه های دانشگاه های امریکایی رو رایگان دانلود کردم ولی دانشگاه های ما...
واقعا جای تاسفه
تازه ایران داک پایان نامه ها رو میفروشه!!! در حالی که شما پایان نامه های معتبرترین دانشگاه های دنیا در مقطع دکتری رو می تونید کامل دانلود کنید!!!
یک چیز دیگه هم که باعث تاسف من شد درخواست های دوستان بود
دوستان سلام اگر انجمن رو اشتباهی امدم معذرت می خواهم من یک پایانامه به صورت pdfمی خواستم در مورد طلاق در اسلام کامل کامل کسی هست مرا یاری کند که خداوند یاری دهندگان را دوست دارد
فرمایش دیگه ای ندارین؟ برای چی به شما میگن دانشجو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوستان نظری عنایتی کنید هر چی در مورد طلاق دارید بذارید من خودم انها را جمع بندی می کنم زیاد وقت ندارم خدا خیرتون بده
نه شما زحمت نکش! خودم واست پایان نامه مینویسم!
+++++
می بخشید من اینو میگم ولی برداشت من از پایان نامه های انسانی اینه که بیشتر آبکی هستند
علاوه بر تکراری بودنشون که واقعا جالبه
البته من در رشته شما تخصص ندارم ولی واقعا عناوین خیلی کلی هستند و مسلما عناوین کلی اجازه ریز شدن و بررسی دقیق نمیده و کار دانشجو خلاصه میشه به کپی کردن از روی چند کتاب
یه جورایی دلم به حال خودمون سوخت!
می بخشید من اینو میگم ولی برداشت من از پایان نامه های انسانی اینه که بیشتر آبکی هستند علاوه بر تکراری بودنشون که واقعا جالبه البته من در رشته شما تخصص ندارم ولی واقعا عناوین خیلی کلی هستند و مسلما عناوین کلی اجازه ریز شدن و بررسی دقیق نمیده و کار دانشجو خلاصه میشه به کپی کردن از روی چند کتاب یه جورایی دلم به حال خودمون سوخت!
ببخشيد ميشه بپرسم رشته تحصيلي شما چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟:Narahat az:
به نام علی اعلی
سلام و عرض ادب
یک چیز دیگه هم که باعث تاسف من شد درخواست های دوستان بود
می بخشید من اینو میگم ولی برداشت من از پایان نامه های انسانی اینه که بیشتر آبکی هستند
علاوه بر تکراری بودنشون که واقعا جالبه
البته من در رشته شما تخصص ندارم ولی واقعا عناوین خیلی کلی هستند و مسلما عناوین کلی اجازه ریز شدن و بررسی دقیق نمیده و کار دانشجو خلاصه میشه به کپی کردن از روی چند کتاب
یه جورایی دلم به حال خودمون سوخت!
جناب Anoushiravan
با تشکر از شما اما همانطور که جناب حامی در پستهای قبل گفتند:
كار پايان نامه يك امر پژوهشي و تخصصي است. كه بايد با كمك استاد مشاور و راهنما انجام داد.
بنابراین اگر یکی از کاربران چنین درخواستی را بیان نموده است، این به آن معنا نیست که همه کاربران یا همه کسانی که رشته علوم انسانی دارند مشغول انجام یک تحقیق تکراری هستند.
گاهی می توان در یک موضوع واحد با چند روش مختلف و متفاوت، چندین تحقیق و پژوهش انجام داد.
البته نباید منکر بعضی پایان نامه ها و تحقیق های تکراری شد اما نباید همه افرادی را که در یک رشته یا گرایش خاص مشغول به تحصیل هستند را به یک چوب راند.
و این تاپیک برای راهنمایی در خصوص پایان نامه هستش. معرفی منابع و مطالب و کمک در این زمینه ها و نه برای کپی برداری پایان نامه و تحقیق!
دوستان در این خصوص اگر نیاز به راهنمایی داشتند می تونند در این تاپیک مطرح کنند تا از راهنمایی های کارشناسان استفاده کنند.
با تشکر و التماس دعا
یا علی:Gol:
بنابراین اگر یکی از کاربران چنین درخواستی را بیان نموده است، این به آن معنا نیست که همه کاربران یا همه کسانی که رشته علوم انسانی دارند مشغول انجام یک تحقیق تکراری هستند.گاهی می توان در یک موضوع واحد با چند روش مختلف و متفاوت، چندین تحقیق و پژوهش انجام داد.
سلام
ممنون از شما
بنده هم به همه جسارت نکردم و نظر شخصیم رو بر اساس مشاهده عناوین پایان نامه های انسانی گفتم. همین الان هم اگر یک سر تشریف ببرید میدان انقلاب شاید بالای 70% پایان نامه های فروشی انسانی هستند
در کل، اگر کسی از من ناراحت شده عذر می خوام و امیدوارم حلال بفرمایید
++++++++++++++
دانلود رایگان پایان نامه های موجود در دانشگاههای برتر جهان
نام پایگاه
ردیف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
با سلام و وقت بخیر خدمت تمامی عزیزان
و عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر (علیه السلام)
بنده برای پایانامه ام(سطح سه رشته تفسیر علوم قرانی) به دنبال استاد راهنما و استاد مشاور فوق العاده ای هستم.
موضوعم: ترجمه نسخ کهن علوم قرانی(البته با صلاحدید استاد راهنما موضوع دیگه ای هم انتخاب می کنم) .موضوعم هنوز تایید نشده...
ممنون میشم اگر کسی رو سراغ دارید معرفی کنید.
استاد راهنما باید دکترا داشته باشه و یا حداقل 4سال درس خارج خونده باشه و.....
التماس دعا یاعلی
با سلام و وقت بخیر خدمت تمامی عزیزان
و عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر (علیه السلام)
بنده برای پایانامه ام(سطح سه رشته تفسیر علوم قرانی) به دنبال استاد راهنما و استاد مشاور فوق العاده ای هستم.
موضوعم: ترجمه نسخ کهن علوم قرانی(البته با صلاحدید استاد راهنما موضوع دیگه ای هم انتخاب می کنم) .
ممنون میشم اگر کسی رو سراغ دارید معرفی کنید.
استاد راهنما باید دکترا داشته باشه یا حداقل دوسال درس خارج خونده باشه و.....
التماس دعا یاعلی
بسمه تعالي
سلام دوست عزيز
ابتداتبريك ميگم كه دارين واردمرحله پايان نامه نويسي سطح3ميشيد
براي استادراهنماومشاورشدن داشتن مدرك سطح4حوزه لازمه والبته بايدمرتبط بارشتتون باشه
ابتداپيشنهادميكنم اساتيدي روانتخاب بفرماييدكه دردسترس باشنديعني درشهرخودتون باشن واگرميسرنشدمجبورين ازطريق تلفن ياايميل درارتباط باشند
فقط يك نكته بهتره استادراهنمايي روانتخاب بفرماييدكه باموضوعتون كناربيادخودتون كه بهترمطلع هستين فرآيندتصويب موضوع درمزكزكمي طول ميكشه والبته متذكربشم موضوعات مصوب به سختي تغييرپيداميكنند
درضمن تاكيدميكنم داشتن مدرك براي اساتيدالزامي است:ok:
داشتن این مدرک و ...جز شرایط و ایین نامه ی واحد اموزشی ماست. پس باید برای تایید شدن استاد راهنما این شرایط رو داشته باشه و البته استاد راهنما باید حداقل سه پایانامه در رشته ی مرتبط را راهنمایی کرده باشد و رشته اش هم همین رشته باشد وشرایطی از این قبیل.
باسلام
پایان نامه یک کار علمی و گسترده است بهتره به کسانی رجوع کنید که با موضوع انتخابی شما آشنا هستن به نظر من فقط به دکتر و ..داشتن راهنماتون اکتفا نکنید شما باید تحقیقات وسیعی داشته باشید داشتن یک استاد ناظر برای شما الزامیه
اما به نظر من داشتن مدرک برای استاد راهنما الزامی نیست بلکه میزان آشنایی و تسلط وی بر موضوع انتخابی شما دارای اهمیت هست.
یا علی
شماميتوانيدابتدابامديريت استاني صحبت بفرماييدواگرنشدبامعاونت محترم پژوهش جناب آقاي خالقي صحبتي داشته باشين ومشكلتون رودرموردعدم دسترسي به اساتيدراهنماومشاوربفرماييدقطعاراهنمايي خواهيدشد.:ok:
داشتن این مدرک و ...جز شرایط و ایین نامه ی واحد اموزشی ماست. پس باید برای تایید شدن استاد راهنما این شرایط رو داشته باشه و البته استاد راهنما باید حداقال سه پایانامه در رشته ی مرتبط را راهنمایی کرده باشد و رشته اش هم همین رشته باشد وشرایطی از این قبیل.
برای تحقیقات شما منظورم بود حتما نباید به کسانی که مدرک دارن رجوع کنید
اما استاد ناطر و راهنمای شما حتما باید صلاحیت داشته باشه
داشتن این مدرک و ...جز شرایط و ایین نامه ی واحد اموزشی ماست. پس باید برای تایید شدن استاد راهنما این شرایط رو داشته باشه و البته استاد راهنما باید حداقال سه پایانامه در رشته ی مرتبط را راهنمایی کرده باشد و رشته اش هم همین رشته باشد وشرایطی از این قبیل.
برای تحقیقات شما منظورم بود حتما نباید به کسانی که مدرک دارن رجوع کنید
اما استاد ناطر و راهنمای شما حتما باید صلاحیت داشته باشه
شماميتوانيدابتدابامديريت استاني صحبت بفرماييدواگرنشدبامعاونت محترم پژوهش جناب آقاي خالقي صحبتي داشته باشين ومشكلتون رودرموردعدم دسترسي به اساتيدراهنماومشاوربفرماييدقطعاراهنمايي خواهيدشد.:ok:
بله این راه هارو توی نوشتن پایان نامه سطح دو حفظ کردم عزیزم ان شالله که پیدا میشه و منم به سلامت از این خان هفتم میگذرم قطعا میشه:Moteajeb!::Moteajeb!:
برای تحقیقات شما منظورم بود حتما نباید به کسانی که مدرک دارن رجوع کنید
اما استاد ناطر و راهنمای شما حتما باید صلاحیت داشته باشه
برای انجام تحقیقم که حتما اینکا رو انجام میدم از همین الان قول همکاری رو از چندین استاد گرفتم که ان شالله با یاری خدا بعد از تایید استارتش رو بزنم
ممنونم ازشما
بيان نكته اي رولازم دونستم وازباب تجربه عرض ميكنم
استفاده ازنظرات اساتيدديگه خوب هست امادرفرآيندپايان نامه نويسي فقط بايدنظراستادراهنماومشاوردرج بشه
به اين علت گفتم كه پايان نامه سطح3برخلافه سطح2نيازبه نظريه پردازي وتحليل داره وبنده طلابي روديدم كه به خاطرتشتت آرادربين افرادي كه رجوع ميكردنددچارمشكل شدند.
براي آشنايي بيشتردرموردپايان نامه سطح3وموضوعات ان به سايتwww.whc.irمعاونت پژوهش رجوع بفرماييد
فعلاشماشمابامديريت استاني درتماس باشيدوتقاضاي معرفي اساتيدروداشته باشيد!
همه ی شرایطش رو مطالعه کردم ....همه ی ایین نامه ها و ضوابط رو مطالعه کردم...مگه میشه ضوابط مرکز رو مطالعه نکرد...:Narahat az:
همه ی کارها با تایید استاد راهنما و استاد مشاور پیش میره ان شالله
ممنون از دوستان گرامی
[="Tahoma"][="Black"] تایپیک دیگه ای برای این درخواست پیدا نکردم کسی یوزر و پسورد سایت IEEE نداره؟ واقعا نیاز فوری داریم:Ghamgin:
یا اللهتایپیک دیگه ای برای این درخواست پیدا نکردم
کسی یوزر و پسورد سایت IEEE نداره؟
واقعا نیاز فوری داریم:Ghamgin:
با سلام و عرض ادب
IEEE Explore منظورتان هست؟
به لینک زیر بروید:
یوزرنیم و پسورد زیر را وارد کنید:
بعد از دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید تا logout شوید.
اگر با این دسترسی مقاله تان را نتوانستید دانلود بفرمایید اسم مقاله تان را بفرمایید تا دسترسی مناسبی پیدا کنم ان شاء الله.
التماس دعا
با تشکر
[="Tahoma"][="Black"]یا الله
عالییییییییییییییییی بود برادر
هم از شما هم از جناب انوشیروان تشکر ویژه دارم
اکانت هام کار نمی کرد. به هر دری زدم
ممنونم دعاتون میکنم:Gol:[/]
به نام خدا
سلام علیکم
عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)
میخواستم از دوستان و اساتید بزرگوار که در زمینه علوم قران و حدیث تخصص دارند راهنمایی بگیرم در زمینه معرفی موضوعی برای پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم قرام و حدیث!
از دوستان کسانی هستند که موضوع جدید و دست اولی به ذهنشون برسه؟
بسمه تعالی
قابل توجه طلاب گرامی
سلام....
این هم خدمت آن دسته ازطلابی که برای مقاطع تحصیلات تکمیلی به دنبال استادراهنماومشاوردرسطح3و4هستند.
http://www.howzeh-qom.com/showdata.aspx?dataid=911373&siteid=1
واین هم لیستی ازموضوعات خیلی خوب...برای پایان نامه:ok:
http://www.howzeh-qom.com/showdata.aspx?dataid=911373&siteid=1