اگر می خوایی خودتو برای ظهور آقا آماده کنی بسم الله

تب‌های اولیه

151 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اگر می خوایی خودتو برای ظهور آقا آماده کنی بسم الله

آقا جان نیا! هنوز نیا!!

هر جا که می روی صحبت از آقاست!
کتاب که می خوانی نویسنده در صفحه اول پس از عنوان آن را تقدیم قطب عالم امکان می کند!
مسجد محله که سخنران دعوت می کند موضوعش اتظار فرج است!
استاد الهیات و معارف دانشکده هم که صحبت ها را به امام زمان (عج) می کشاند!
در مجالس مختلف که مداحان حضور دارند همین که نامی از مولا می برند؛ مردم بر سر و صورت می زنند و فریاد می کنند که: آقا کجایی؟؟ چرا نمی آیی؟؟!!
اما جالب این است که همه می دانیم که چرا آقا نمی آیند!
می دانیم که چرا 1173 سال است حضرت در پرده غیبت هستند!
همه می دانیم! نگو که نمی دانم! خوب هم می دانیم!

لیاقت!!!

آری ، چون که لیاقت تو را نداشتیم!
لیاقت خودت را که هیچ، حتی لیاقت بردن نامت را هم نداریم!
و هنوز هم نداریم!
آقا جان نیا! نیا که لایق تو نیستیم
لایق نام تو حتی نیستیم و جالب اینکه همه می گوییم: مهدی جان بیا! آقا جان چرا نمی آیی!
چندتا چله دعای عهد می خوانم؛ همه صلواتهایم را با عجل فرجهم می گویم؛ در تعقیب همه نمازهایم دعای « اللهم کن لولیک ... » را می خوانم صبح های جمعه مجلس دعای ندبه شرکت می کنم و تو را ندبه می کنم !
نذر می کنم که این بار که به قم آمدم ؛ از حرم تا جمکران پیاده بروم !
و صدها و صدها نذر و نیاز دیگر اما دریغ
دریغ از یک ذره عمل!!!
آقا جان دلت را من شکسته ام !
قلب نازنینت را من جریحه دار کرده ام!
آن وقت بعدش می گویم: آقا من منتظر تو هستم!
این چه انتظاریه؟
یکبار که به دکتر رفته بودم و کمی مطب شلوغ شده بود چندین و چند بار به منشی مراجعه کردم و پرسیدم که آیا نوبت من نشده؟ چه موقع نوبت من فرا می رسد؟
اما اینجا چه؟ نوبت که به تو می رسد انتظار را فراموش می کنم! انگار نه انگار که منتظرم!
ببخش مرا آقا جان! اما انگار که تو منتظر مایی!!!
آری در این کشاکش غم غربت و دوری ، تو منتظر مایی!!!

مولا جان! نیا! هنوز نیا!

کمی فرصتمان ده تا به عظمت تو پی ببریم.
همه ترسم از آن است که اگربیایی و به من ( کسی که دعای فرجش ترک نمی شود؛ کسی که به یاد غمهایت می گرید و کسی که فکر می کند منتظر توست ) همانند جدت ، امام صادق ( ع) ، بگویی که بروم و درتنورآتش بنشینم؛ و من همانند آن مرد نتوانم اطاعتت کنم!!!
می ترسم اگر بیایی نشناسمت!
آری! این گل زیبای زهرا! را نشناسم!!!
آخر من همه اش برای تو شعر گفته ام و برایت قافیه ردیف کرده ام. دفترچه خاطراتم، هر عصر جمعه پر است از عطر دلتنگی هایم که ای خدا چرا این جمعه نیامد؟ غافل از اینکه ای علی! ای کسی که مدعی انتظاری! مگر تو چه کردی که آقا بیاید؟ مگر با این شعر گفتن و سرودن و آرزوی بوسیدن خاک پایشان، آقا ظهور می کنند؟

من از انتظار فقط شعرهایش و دعاهایش را فرا گرفته ام بی آنکه نسبت به تو معرفتی پیدا کنم؟؟؟
گرچه در احادیث وارد شده که : افضل اعیاد امتی انتظار الفرج ؛ ولی انتظار من کجا و انتظار اما صادق (ع) کجا؟
جمعی از اصحاب امام صادق (ع) بر ایشان وارد شدند و دیدند که حضرت بر خاک نشسته اند و می گریستند به طوری که گونه ای حضرت دگرگون شده و دیدگانشان پر از اشک گردیده است و در همین حال می گویند: ای آقای من! غیبت تو خواب از دیدگان من ربوده و بسترم را بر من تنگ ساخته و آسایش قلبم را از من سلب نموده است. ای آقای من ! غیبت تو اندوه مرا به فجایع ابدی پیوند داده و فقدان یکی پس از دیگری جمع و شما را نابود کرده است، من دیگر احساس نمی کنم اشکی را که از دیدگانم بر گریبانم روان است و ناله ای را که از مصائب و بلایا ی گذشته از سینه ام سر می کشد . . . »
امام صادق (ع) یکصد سال قبل از تولد حضرت اینگونه برای غیبت فرزندشان اشک می ریزند آن وقت من در عصر غیبت چه می کنم؟

مولا جان! نیا! هنوز نیا!
هنوز غم غربت و مظلومیت جدت ، حسین بر دلهاست؛ هنوز آنقدر لایق نشده ایم که 313 نفر آدم صالح باشیم که تو بیایی!
مولا جان! کمی فرصتمان ده تا بتوانیم نسبت به تو معرفت و شناخت پیدا کنیم و بدانیم که منتظر چه کسی هستیم؟

اما مولا جان !
دیگر نمی خواهم فقط برایت شعر بگویم!
نمی خواهم فقط دعایت کنم !
می خواهم از این پس در کنار دعا برای ظهور تو سعی کنم یک منتظر واقعی باشم.
من از امروز اول اسفند 1390 به خودم ، نه، به تو قول می دهم که منتظرانه زندگی کنم.
که حضرتش فرمودند: « اما تعلم ان امرا هذا لاینال الا بالورع »
مگر نمی دانی که امر ( فرج ) ما میسر نمی شود مگر با ورع و تقوا؟

ای نازنین!
ای مهدی صاحب الزمان!
کمی فرصتمان ده تا بتوانیم ما هم از یارانت باشیم.
و کمی هم دعایمان کن که لیاقت حضور تو را دریابیم
یا مهدی!

اللهم عجل لولیک الفرج!

[=2 compset]تعداد یاران حضرت حجت با توجه به آنچه که در روایات آمده بین 300 تا 313 نفر می باشند.
[=2 compset]یعنی اگه آقا 313 شیعه واقعی داشته باشند؛ اونوقت موقع ظهور آقاست.
[=2 compset]همه مون منتظر نشستیم که این 313 نفر خودشون جمع بشوند و بروند همراه آقا ؛ شاید فکر می کنیم این 313 نفر از یک دنیای دیگه ای یا از یک کره دیگری می آیند!!!
[=2 compset]یعنی ما نمی تونیم جزء یاران حضرت باشیم؟
[=2 compset]چرا نتوانیم؟
[=2 compset]مگر نه اینکه ما شیعه هستیم؟ خب پس چرا نتوانیم از یاران حضرت بشویم؟
[=2 compset]میتونیم ؛ خوب هم میتونیم
[=2 compset]هدف ما در این تاپیک اینه که بیاییم و ببینیم چه طوری می تونیم جزء اصحاب و یاران حضرت قرار بگیریم.
[=2 compset]نه باور کنید نمی خواهیم اینجا حرف بزنیم و شعر و نثر ادبی بنویسیم. نه ، آقا به یاور نیاز داره
[=2 compset]بیایید اینجا ببینیم ما چقدر با معیارهای یاوران حضرت فاصله داریم و روز به روز از این فاصله کم کنیم انشاء الله
[=2 compset]اولین معیار اینه که منتظر باشیم.منتظر واقعی
[=2 compset]انتظار یعنی اینکه آمادگی برای آنچه که انتظارش را می کشیم داشته باشیم.
[=2 compset]انتظاری که سازنده است؛ نیرو آفرین و تحرک بخش است؛ باعث می شود که خود و دیگران را به گونه ای آماده سازیم که زمینه ساز ظهور آقا باشیم
[=2 compset]انشاءالله

[=2 compset]اللهم عجل لولیک الفرج

سلام بر منتظران آقا!

خب قرار شد که ما منتظر واقعی آقا باشیم. انشاءالله

این هم یک توصیه جالب و البته خیلی مهم برای منتظران هست که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان به آن اشاره کردند:

فایل پیوست را دانلود کنید

انتظار

امام سجاد "علیه السلام ": ان اهل زمان غیبه القائمین بامام] والمنتظرین لظهوره افضل من اهل کل زمان ...اتظار الفرج من اعظم الفرج
اهل زمان غیبت او که معتقد به امامتش و در انتظار ظهورش باشند از اهل هر دوره و زمانی با فضیلت ترند... انتظار ظهور از بزرگ ترین راههای رسیدن به ظهور است .

بحار الانوار ج 5 ص122

اولین شرط انتظار؛ معرفت است تا انسان میهمان خود را نشناسد و از خصوصیات خوب او مطلع نباشد منتظر او نخواهد شد. تنها هنگامی انسان در انتظار کسی می نشیند که او را خوب بشناسد اما اگر انسان کسی را نشناسد ولو بداند که آن شخص خواهد آمد برایش اهمیتی نخواهد داشت و منتظر او نخواهد ماند. در مورد انتظار امام زمان هم چنین است. کسانی که آن حضرت را نمی شناسند مانند کفار و یا اهل ادیان دیگر، هرگز انتظار او را نمی کشند اما کسانی که او را می شناسند و ارزش او را می شناسند و مقام او رامی دانند منتظر او می مانند.

کسانی که امام زمان(عج) را نمی شناسند اگر چه به ظاهر مسلمان باشند چنانچه در این حال بمیرند در حال جاهلیت از دنیا رفته اند. چنانکه پیامبر اکرم(ص) فرمود: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مردن جاهلیت از دنیا رفته است» (بحارالانوار، ج 32، ص 331).

بنابراین اولین شرط انتظار، ایجاد معرفت در مورد امام زمان است و طبیعی است که هر مقدار معرفت انسان نسبت به امام زمان بیشتر باشد انسان ارزش او را بیشتر درک خواهد کرد و به عظمت او بیشتر پی خواهد برد و بیشتر تشنه وجود آن حضرت خواهد شد. در حالی که افراد جاهل و ناآگاه به ارزش آن حضرت هرگز احساس تشنگی و عطش نسبت به وجود مقدس آن حضرت نخواهند داشت و بدین جهت از زمره منتظران او بیرون هستند. آری:

وصل خورشید به شب پره اعمی نرسد..... که در این آینه صاحب نظران حیرانند

البته شناخت امام زمان دو گونه است. اول، شناخت از راه دل ، که این راه متوقف بر عمل به دستورات دین و پیشه کردن تقوای الهی است. یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و اخلاص عمل برای رضای خداست اگر در این مسیر استقامت بورزید خداوند از درون شما را هدایت خواهد کردو موانع را برطرف می کند و توفیق روی توفیق شامل حالتان خواهد شد و روز به روز بر ظرفیت وجودی شما افزوده خواهد شد ، قرآن کریم می فرماید :ان الذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا و نیز می فرماید ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه و در کلمات معصومین آمده : (من اخلص لله اربعین یوما انبت الله الحکمة فی قلبه و یجری من قلبه علی لسانه و جوارحه ؛ کسی که چهل روز تمام کارهایش فقط و فقط برای خدا باشد خداوند نور حکمت و بینایی را بر دلش می فشاند بنا بر این با استقامت در مسیر اطاعت و عبودیت محض خداوند معرفت از راه دل حاصل میشود. دوم خواندن کتب معتبری که در مورد امام زمان(ع) نوشته شده است می تواند انسان را تا حدی به مقام و عظمت امام زمان(ع) آشنا سازد.

دوم محبت به امام زمان(ع)؛ وظیفه دیگری است که منتظران آن حضرت باید در خود ایجاد کنند و آن را افزایش دهند. بدیهی است که تا انسان از میهمان خویش خوشش نیاید و نسبت به او محبت نداشته باشد هر چند هم که او رابشناسد نمی تواند واقعا منتظر آمدن او باشد اگر انسان از میهمان خود بدش بیاید چگونه می تواند منتظر قدم او باشد و خود را برای پذیرایی از او آماده کند؟ پس تا محبت به امام زمان در وجود انسان شکل نگرفته و شعله ور نشده باشد نمی تواند به وظایف منتظران واقعی عمل نماید.محبت به امام زمان وظیفه ای است که پیامبر اکرم(ص) نیز به دستور خدا از ما خواسته است. آنجا که در قرآن کریم می فرماید: «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی» ؛ (شوری، آیه23).

ارتباط با امام زمان(ع) به شکل های مختلف؛ اگر انسان منتظر محبوب خویش را نیابد سعی می کند عدم دوری محبوب خویش را از طریق دیگری مانند تلفن و نامه جبران نماید تا اگر به ملاقات او موفق نشده است لا اقل ارتباط ضعیفی با او داشته باشد. همچنین منتظر امام زمان وقتی موفق به زیارت آن حضرت نمی شود از طریق خواندن دعای ندبه، زیارت آل یاسین، دعای عهد که از طرف بزرگان بسیار توصیه شده است، و نیز از طریق رفتن به مسجد جمکران ارتباط خود را با آن حضرت حفظ می کند.

البته جناب ashr درست می فرمایند اما علاوه برشناخت ومعرفت نسبت به آقا باید به خود سازی هم بپردازیم .باید سعی کنیم روح خودمون رو هم واسه پذیرش کلام حق آماده کنیم.اما چطور میشه روح انسان آماده بشه؟
یکی از راه ها اینه که لقمه پاک و حلال بخوریم!!!!!!!!!
راستش زیاد از دیگران آقایان همکار شنیدم که میگن:
نونی که خونه میبرن حلال نیست!!!!!!!!!
میگن امکان نداره بشه لغمه حلال در آورد

سلام بر منتظران!:roz:

از اینکه اینگونه در فراق و دوری مولایمان اینگونه می سوزید معلوم میشه که همه مون میخواهیم جزء اصحاب و یاران آقا باشیم. :Sham:

ایتجا هم برای اینه که خودمون رو به آقا نزدیک کنیم. اونقدر که جزء یاران ایشان باشیم . انشاءالله

نگید که نمیشه. نه، اگر خودمون بخواهیم میشه. چرا نشه؟

کبوتر حرم 90;190384 نوشت:

انتظار

امام سجاد "علیه السلام ": ان اهل زمان غیبه القائمین بامام] والمنتظرین لظهوره افضل من اهل کل زمان ...اتظار الفرج من اعظم الفرج اهل زمان غیبت او که معتقد به امامتش و در انتظار ظهورش باشند از اهل هر دوره و زمانی با فضیلت ترند... انتظار ظهور از بزرگ ترین راههای رسیدن به ظهور است . بحار الانوار ج 5 ص122

حدیثی زیبایی که دوست بزرگوارموان نقل کردند یکبار دیگه مرور می کنیم:

« ان اهل زمان غیبته، القائلین بامامته و المنتظرین لظهوره افضل من من اهل کل زمان . . . . اولئک المخلصون حقاً و شیعتنا صدقا و الدعاة الی دین الله عز و جل سرا و جهرا و قال علی بن الحسین (ع): انتظار الفرج من اعظم الفرج »

بحارالانوار، جلد 52، باب 22 ، حدیث 4 ، صفحه 122

امام سجاد علیه السلام فرمودند:

« همانا مردمی که زمان غیبت امام مهدی زندگی می کنند و به امامت آن حضرت اعتقاد دارند و منتظر ظهور او هستند؛ برتر از مردم هر زمانی می باشند . . . . آنها مخلص واقعی و شیعیان و پیروان راستین ما و کسانی هستند که مردم را به دین خدای عز و جل در پنهان و آشکار دعوت می نمایند و حضرت فرمودند: انتظار فرج از بزرگترین فرج می باشد. »

در این حدیث چندتا نکته مهم هست ولی از همه مهمتر اینه که :

قائلین به امامت حضرت و منتظرین ایشون از بهترین مردم روزگار هستند.

به چه کسی منتظر می گویند؟فقط به ادعاست؟

اگر آقا الان ظهور کنند ما حاضریم از همه چیز دست بشوییم و با ایشون همراه بشیم؟؟؟(انصافا خودت جواب بده)

اللهم عجل لولیک الفرج

حاج علی;190358 نوشت:
سلام بر منتظران آقا!

خب قرار شد که ما منتظر واقعی آقا باشیم. انشاءالله

این هم یک توصیه جالب و البته خیلی مهم برای منتظران هست که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان به آن اشاره کردند:

فایل پیوست را دانلود کنید

[b]content[/b]

سلام داداش
گفتم هرماه برای تنبل هایی مثل خودم تازه ادم یک ماه روش متمرکز بشه کمتراحتمال داره عادت بدش برگرده یا عادت خوبش ترک بشه اما یک هفته ای ادم عادت نمیکنه.
یا علی(ع)


آقا
اگر حتی یک نفس برایم ماند
از من بگیر
اما شناختت را هدیه کن
هدیه به چشمانی که روزی برای تو گریست
و دستانی که برای تو نوشت
و لبهایی که برای تو خواند
حتی از روی نادانی
شرمنده ام آقا
شرمنده از این نداسته هایم
شناخت را تو به من بده آقا
من نادانم و خطاکار
مگر من جز تو که را دارم!!!
دلم برای که بتپد و اشکم برای که بریزد!!!
شرمندم آقا
شرمنده

-------------------
با سلام.
تاپیک خیلی به جا و ... ایست.
ممنون

آقا شرمندم
شرمندم که لب به یادت باز میکنم
که افتخارم به چهار بیت و جمله است
آقا امیدم به شماست
به امید روزی که بشناسمت
روزی که بفهمم چی مینویسم و چی میخونم
قطره قطره تشنه ی دیدارتم
لحظه لحظه امید به درک انتظارتم
آقای من!
لحظه لحظه هامو دریاب
تا به قطره قطره ها برسم......

--------------------
داغ دلمونو تازه کردید جناب حاج علی...........

چه می ارزد دو بیتی خواندن من
چه می ارزد نگاه بی ته من
همه عالم از عشق تو گفتن
چه می ارزد صدای بی غم من

..............

به نظر شما آقا چه جور سربازی می خواهند؟ یعنی دوست دارند شیعه شون چطوری باشه؟ چطوری زندگی کنند؟

دونستن این که سخت نیست همه مون می دونیم.

سربازان آقا باید مثل خود ایشون باشند.مثل ایشون زندگی کنند.

بیاییم این اولین قدم رو محکم برداریم: آقا جون! من میخوام مثل شما باشم تا بهم بگین این هم یکی از سربازان و نوکران شماست.

پس :

قدم اول: مثل ایشون باشیم. در صفات و ویژگیها!

اللهم عجل لولیک الفرج

لا حول و لا قوة الا بالله
***************

نيا نيا گل نرگس جهان كه جاي تو نيست
دو صد ترانه به لبها يكي براي تو نيست
نيا نيا گل نرگس كه در زلال دلي
هزار آينه نقش و يكي ز خال تو نيست
نيا نيا گل نرگس فدا شوي مولا
هزار نامه كوفي يكي براي تو نيست

مهر آوا;190914 نوشت:
تقصیر خودمونه که 313 نفر نیستیم

خب بیایین که بشیم جزو اون 313 نفر

انسان نباید نا امید بشه

نا امیدی یکی از حیله های شیطان هست

ما منتظر شما هستیم

وظیفه منتظر امام زمان(عج) این است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند. وقتی انسان حقیقتا منتظر کسی باشد تمام رفتار و

سکناتش نشان از منتظر بودن او دارد. به عنوان مثال اگر منتظر میهمان باشد حتما خانه را تمیز و مرتب می کند، وسایل پذیرایی را

آماده می کند و با لباس مرتب و چهره ای شاداب در انتظار می ماند. چنین کسی می تواند ادعا کند که منتظر میهمان بوده است. اما

کسی که نه خانه را مرتب کرده است و نه وسایل پذیرایی را آماده نموده است و نه لباس مرتب و تمیزی پوشیده است و نه اصلاً به فکر

میهمان است اگر ادعا کند که در انتظارمیهمان بوده همه او را ریشخند خواهند کرد و بر گزافه گویی او خواهند خندید.

بنابراین انتظار قبل از آنکه از ادعای انسان فهمیده شود از رفتار و کردار او فهمیده می شود. با چنین توضیحی روشن است که یک

منتظر واقعی امام زمان باید رفتارش به گونه ای باشد که هر لحظه منتظر ظهور امام زمان(عج) باشد.

یعنی در هر لحظه که این خبر را به او بدهند خوشحال شود و آماده باشد برای یاری امام زمان(عج) با مال و جان خویش جهاد نماید و

خود را درراه آن حضرت فدا نماید.

بنابراین یک منتظر واقعی اهل گناه و دلبستگی به دنیا نیست چرا که چنین کسی نمی تواند از وابستگی ها و دلبستگی ها و آلودگی

ها دست بردارد و آماده به خدمت در جهت اهداف مقدس امام زمان(ع) باشد.

سلام:Gol:

داشتم توقیعات وارده از صاحب الزمان را می خوندم به یه جایی رسیدم که اشکم در اومد. بدجوری اشکمو در آورد.

توقیع چیست؟

مراد از توقیع دست خط و مکتوبی است که در جواب سوال سائلین یا بدون سوال ، از سوی حضرت صاحب الامر (عج) بیرون آمده

و چون ملاقات آن بزرگوار برای همه میسر نبوده و غالب بیانات آن حضرت در باب احکام شرعی و غیر آن به صورت مکتوب واقع شده و

نه به صورت مخاطبه و مشافهه، لذا علمای اعلام در ضبط و حفظ آنها اهتمام تام نموده اند.

بنابر این هرجا که این لفظ را دیدیم مراد همان دست خط می باشد.

در یکی از توقیعاتی که حضرت حجت (ع) به شیخ مفید دارند اینگونه آغاز می شود:

« للاخ السدید و الولی الرشید، الشیخ المفید ابی عبدالله محمد بن نعمان ، ادام الله اعزازه من
مستودع العهد المأخوذ علی العباد

بسم الله الرحمان الرحیم

اما بعد ، سلام علیک ایها الولی المخلص فی الدین المخصوص فینا بالیقین . . . »

اینکه امام زمان به یکی بگویند برادر بیخود و بی جهت نیست! (اخ السدید )

اینکه بگویند ای ولی و ای دوست!( الولی الرشید)

اینکه امام زمان به یکی از شیعیانشان سلام کنند و بگویند ای دوست مخلص ما!

پس میشه ؛ نگین که نمیشه

من فقط با گریه و اشک دارم اینها رو می نویسم.

بیایید برادر و دوست امام زمانمان باشیم!!!

چند راهکار برای منتظر واقعی شدنمون:

1. ارتباط معنوی خود را با خدای متعال تقویت کنیم؛
2. نمازهای یومیه را در اول وقت و حتی المقدور به جماعت بخوانیم؛
3. سعی کنیم در نماز حضور قلب داشته باشیم و همیشه خود را در محضر خداوند متعال بدانیم؛
4. از هر گونه گناه و معصیتی اجتناب کنیم؛
5 .بدانیم که هر هفته، نامه اعمالمان به حضور امام زمان(عج) عرضه می شود و مورد بررسی قرار می گیرد؛
6. با مطالعه کتاب هایی که درباره امام زمان(ع)، آگاهی و شناخت خود را در این زمینه تعمیق و گسترش دهیم.

باید به یاد داشته باشیم زمانی میتوانیم ادعای محبت به مولا کنیم که با وی سنخیتی داشته باشیم،و این سنخیت از طریق تقویت ایمان و تقوا و فضایل اخلاقی و... بدست خواهد آمد.

وقتی انسان رفتارش مطابق میل امام زمان عج باشد شعله محبت او در دلش زبانه خواهد کشید و عشق آن حضرت او را به فریاد خواهد آورد و دوری اش را بر او سخت و ناگوار خواهد ساخت.

انسان منتظر اگر محبوب خویش را نیابد سعی می کند عدم دوری او را از طریق دیگری مانند تلفن و نامه جبران نماید تا اگر به ملاقات او موفق نشده است لا اقل ارتباط ضعیفی با او داشته باشد. همچنین منتظر امام زمان عج وقتی موفق به زیارت آن حضرت نمی شود از طریق خواندن دعای ندبه، زیارت آل یاسین، دعای عهد که از طرف بزرگان بسیار توصیه شده است، و نیز از طریق رفتن به مسجد جمکران ارتباط خود را با آن حضرت حفظ می کند.

حديثي از امام صادق عليه السلام :
هرکس دوست دارد از اصحاب قيام کننده بر حق امام زمان(عج) باشد، بايد منتظرش باشد و در حالي که انتظار مي کشد از گناه پرهيز کند و اخلاق پسنديده داشته باشد و اگر با اين خصوصيات قبل از قيام از دنيا برود؛ اجر و پاداش همان افرادي را دارد که حضرت را درک مي کنند و در زمان ظهور ياور او هستند»
(منتخب الاثر-فصل ۱۰-باب ۲-ص ۴۹۷)

[=&quot]خودشناسي این است هر کسي خود را ارزيابي کند و ببيند چه مقدار خدا در او نفوذ کرده و حکومت دارد
[=&quot]چقدر تحت ولايت خدا است و خداي ناخواسته چقدر تحت ولايت شيطان بسر مي برد,

[=&quot]چه اندازه خدا در دلش خانه کرده

[=&quot]و چه مقدار شيطان در آن لانه دارد, تا به ارزش هاي خويش واقف گردد
[=&quot] و همچنين بتواند براي دفع شيطان و حضور بيشتر خداوند در خود[=Arial Black] برنامه خودسازي تنظيم کند[=&quot].

[=&quot]هدف زندگي انسان چيزي جز نزديك شدن به خداوند و خدايي شدن نيست، اما لازم است قبل از ورود به برنامه خودسازي, ابتدا قدري خودشناسي كنيد، يعني حساب كنيد و ببينيد چقدر خدا را مي شناسيد و از نظر اعتقادي چه مقدار به خدا يقين داريد، چون اولين نياز انسان در اين راه يقين است.


[=&quot] يقين سرمايه انسان براي حركت در راه خدا است[=&quot].[=&quot]
[=&quot]بعد بايد بررسي كنيد و ببينيد آيا به وظايف بندگي خود عمل كرده ايد؟

[=&quot]انسان در قبال خداوند و دين خود وظايف شرعي دارد. اهل معرفت اين مرحله را قرب فرايض مي نامند
[=&quot]وظايف انسان در اين مرحله ترك حرام و انجام واجبات و به طور خلاصه برنامه پرستش توحيدي است[=&quot].[=&quot]
[=&quot]اين ، در حقيقت مرحله اصلي خودسازي هستند كه اگر كسي در آن موفق بود، حتما به مقصود و هدف خود خواهد رسيد[=&quot].

[=&quot] [=Arial Black][=&quot]-عبوديت آگاهانه و عاشقانه خداوند و ترك محبت دنيا راهکار كلي خودسازي است,و نيز بسيار گسترده است[=&quot].[=&quot]
[=&quot]-پاکسازي و تهذيب نفس از عادت هاي بد و دلبستگي ها و وابستگي ها و اموري که مانع کمال و سير و سلوک انسان به سوي خدا تلقي مي شود نيز از مراحل خودسازي است[=&quot].
[=&quot]

[=&quot]خودسازي يعني تمرکز کردن روي خداوند

[=&quot].
[=&quot]
[=&quot]اينکه تمام زندگي انسان بر محور خدا و معرفت خدا سامان دهي شودو بدست آوردن این معرفت از 2 راه است[=&quot]:

1)[=&quot]از طریق شناخت و فعاليت هاي ذهني و معرفتي [=&quot]
2)[=&quot]از طریق تجربه عملي

[=&quot] {[=&quot]مثلاگاهی از طریق توصيف عسل به مزه و خواص و کيفيت آن شناخت پيدا مي کنیم و گاهي از طريق چشيدن خود عسل به اين نوع شناخت معرفت عميق پيدا مي کنیم[=&quot].}[=&quot]

[=&quot]عبادت همان معرفت خداوند است که از طريق تجربه عملي انجام مي شود و در نهايت نيز به معرفت نظري خواهد انجاميد[=&quot].[=&quot]

[=&quot]خودسازي و رفتن در راه توحيد و خدايي شدن بدون تمسک به ولايت انبيا و اولياي معصومين (ع) و رهبران حقيقي و علماي رباني دين در زمان غيبت معصوم (ع) ممکن و شدني نيست[=&quot].

سماءجان اینم مطلب،امیدوارم مفید واقع بشه
اگرم اشکالی داره دوستان راهنماییم کنن لطفا

[=Arial Black]:Gol:یا مهدی ادرکنی:Gol:

سلام بر منتظران!

باز عصر جمعه شد و . . .

سماء 85;191574 نوشت:
ویکی به معنای کمی تکان خوردن و با برنامه ریزی اسلامی ابرومندانه روز را شب کردن (وشب را روز کردن) این یکی را من هستم !

من هم موافقم با فرمایش ایشون!

سخنرانی رو هم دانلود کنید حرف دل همه مونه:

با سلام و درود بر تمامي كاربران فرهيخته :Gol::Gol::Gol:

فرمايش مقام معظم رهبر در مورد مفهوم واقعي انتظار رو براتون آوردم

انشاالله دست پر مهر آقامون امام زمان ارواحنا فداه بر سر تمام شما عزيزان مستدام باد :Gol:

نوکر شهدا;191935 نوشت:
ید از شهدا الگو بگیریم همین هر کس مثل شهدا زندگی کنه.. من قسم می خورم سرباز امام زمان عج است

سلام برادر گرامی!
من نوعی یک گله از امثال شما دارم !
اینکه نمی شود شماها هر جا می روید یک گریزی اینطوری می زنید و بعد می روید !
اگر اعتقاد به حرفتان دارید بمانید وما را راهنمایی کنید و بموقع تذکر دهید!
بفرمایید شهدا چگونه بوده اند؟

روزي خواهد آمد

خادمة الحجة;192011 نوشت:
من خيلي دوست دارم نماز با حضور قلب باشد ولي نمي توانم
به نظر من بايد نمازهايمان را با حظور قلب بخوانيم تا بتوانيم در كارهاي ديكر موفق بشويم
جون نماز ستون دين است و همه ائمه عليهم السلام به نماز اهميت مي دادن
نظرتان جيست كه سعي كنيم نمازمان را با حظور قلب بخوانيد
و اول هم به من كمك كنيد جون هر جي سعي مي كنم نمي توانم
اكر هم به كسي بكم مب كويند فكر كند در مقابل خدا هستي و به فكر خدا باشد
ولي نمي توانم مشكل من اين است خيلي فكر مي كنم
در سكوت وقت خواب در وقت و براي من عادت شده بعضي وقتها در نمازم تو فكر مي روم و سعي مي كنم مانع شوم بعد جند ثانيه باز در فكر مي روم
يك راه خوب مي خواهم تا نماز با خشوع بخوانم
ممنون مي شوم كمكم كنيد

سلام دوست محترم
بله همانطور که در پست های قبلی دوستان به این نکته اشاره کردند راه خوبیست برای شروع
باید همراه اول وقت خواندن نماز حضور قلب هم وجود داشته باشد

آفرین نماز با خشوع!

خداوند در آیه 2 سوره مؤمنون می‌فرماید: [مؤمنان [کسانی ] هستند] که در نمازشان خاشعند .

یکی از عوامل حواس پرتی در نماز ارتکاب گناه است چون همان طور که نماز، عامل بازدارنده از گناه است، فحشا و منکرات نیز مانع حضور قلب در نماز است. نماز و گناه رابطه متقابل و متضاد دارند.
{البته قصد جسارت ندارم}

امام سجاد(علیه السلام) می‌فرماید:
وقتی نماز می‌خوانی فرض کن (در آستانه مرگ هستی) و آخرین نمازت را می‌خوانی. اگر انسان بداند، از عمرش تنها به اندازه خواندن چند رکعت نماز باقی مانده است، حواسش را جمع می‌کند و سعی می‌کند نمازش را بهتر و شایسته تر بجا آورد و از کاستی‌هایش توبه می‌کند. حال که ما نمی‌دانیم عمرمان تا کی باقی است، فرض کنیم این آخرین نمازی است که بجا می‌آوریم . چنین تصوری باعث می‌گردد در برابر شیطان مقاومت کنیم و او را از خود برانیم، از لحظات و دقایقی که در نماز سپری می‌کنیم ، بهره شایان ببریم.

دوست گرامی
تا میتوانی نمازت را به جماعت بخوان و اگر نمیشود
در مکان خلوت به نماز بیاست.
و تلاش کن به معانی دقت کنی و با تامل نمازت را بخوانی و از مکروهات در نماز بپرهیز و سعی کن مستحبات را تا میتوانی انجام دهی مثل انگشتر عقیق به دست کردن و مسواک زدن قبل از نماز و ...

به نظر من اگر هر فردی یک مکان مخصوص برای خواندن نمازش در منزل داشته باشد خیلی عالی میشود، متاسفانه من که ندارم{یعنی اوون خلوتی رو که میخوام نداره}
دوست گرامی بعد از نماز بنده ی حقیر را هم دعا بفرمایید تا بتوانم به این نکاتی که گفته شد عمل کنم:Ghamgin: ،واقعا باید تلاش کرد تا نماز مقبول خواند.



ان شا الله که همگی بتوانیم نمازهایمان را با خشوع بخوانیم:Gol:

:Gol:یا مهدی ادرکنی:Gol:

خادمة الحجة;192011 نوشت:
من خيلي دوست دارم نماز با حضور قلب باشد ولي نمي توانم
به نظر من بايد نمازهايمان را با حظور قلب بخوانيم تا بتوانيم در كارهاي ديكر موفق بشويم
جون نماز ستون دين است و همه ائمه عليهم السلام به نماز اهميت مي دادن
نظرتان جيست كه سعي كنيم نمازمان را با حظور قلب بخوانيد
و اول هم به من كمك كنيد جون هر جي سعي مي كنم نمي توانم
اكر هم به كسي بكم مب كويند فكر كند در مقابل خدا هستي و به فكر خدا باشد
ولي نمي توانم مشكل من اين است خيلي فكر مي كنم
در سكوت وقت خواب در وقت و براي من عادت شده بعضي وقتها در نمازم تو فكر مي روم و سعي مي كنم مانع شوم بعد جند ثانيه باز در فكر مي روم
يك راه خوب مي خواهم تا نماز با خشوع بخوانم
ممنون مي شوم كمكم كنيد

این تاپیک بسیار کار گشاست:
http://www.askdin.com/thread4372.html

[=Arial Black]سلام دوستان
موفق نشدم تموم پستارو بخونم ولی از این آخرش فهمیدم بحث سر قول و قراره منم هستم انشاء الله .
نمازای اول وقت و یک صفحه قرآن .
البته به نظر بنده یک صفحه قرآن در ابتدای کار قبل خواب خونده بشه بهتره . بازم هر چی دوستان صلاح بدونن .
منم برم که صبح خواب نمونم .
یا علی:Gol:

نکته ای که قابل توجه است این است که یک سرباز باید همیشه گوش به فرمان باشد وهمواره آماده ومهیا برای عمل.سرباز واقعی بدون چون وچرا ،دستور فرمانده را در هر شرایط زمانی ومکانی با جان ودل می پذیرد چرا که به او وتصمیم ودستورش ایمان دارد.

اولین گام واولین گام واولین گام برای سرباز شدن ، پرورش روح تعبد وبندگیست.هرچقدر روح بندگی در برابر خداوند در ما پرورش یابدبه همان نسبت سرباز خوبی برای امام زمانمان خواهیم بود.

سماء 85;192625 نوشت:
استاد !منظور از روح تعبد چیست؟
ایا انان که امام حسین ع را دعوت کردندو بعد مقابل امام ع ایستادند یا دوستانی که با برداشت های خود از درست و نادرست از یاری کردن امام ع دریغ کردند خود را متعبد نمی دانستند ؟!


اتفاقا نکته ی خوبیه چون ما نمیگیم فقط عبادت را تمرین کنیم وعابد باشیم بلکه میگیم اول روح تعبد وبندگی را در خودمون پرورش بدیم یعنی اگه قراره بنده ی خدابشیم دیگه نمیتونیم بنده ی نفس باشیم .همه ی اونهایی که دچار لغزش شدند فقط عابد بودند اما عبادت بی مغز.در حالی که اگه بدونیم تعلق به خدا یعنی عدم تعلق به دنیا اون موقع از حب الدنیا وحب النساء(به معنای شهوت) وحب الرئاسه(ریاست وجاه ومقام) وحب الطعام وحب النوم وحب الراحه(تنبلی وآسایش) خیلی راحت می گذریم.

بــــــه نــــــام خــــالــــق یـــکــــتــــا

نماز اول وقت آنقدر ارزشمند است که امیرالمؤمنین حضرت علی(علیه‌السلام ) در جنگ صفین نماز ظهر را در اول وقت در بحبوحه جنگ اقامه فرمود.

چرا نماز اول وقت ثواب بیشتری دارد؟

نماز، تجلی بخش محبت و انس به خدای کریم است. نماز نفی معبودهای غیر حقیقی، تخیلی، عاطفی و الحادی است. نماز رازست و نیاز، نماز آرامش است و پرواز، نماز آرایش است و پیرایش.

نماز آراستن به زیور خوبی‌ها و زیبایی و پیراستن از کژی ها و زشتی‌هاست. نماز بازدارنده از فحشاء و منکرات و آلودگی‌هاست.

اقامه نماز واجب است ولی ذات مقدس حق، اول وقت خواندن آن را واجب نشمرده است تا بندگانش دچار عسر و سختی و مشقت نگردند.

گاهی ممکن است انسان در وقت فضیلت نماز مشغول کار مهمی باشد مثل نجات جان یک انسان و... در این صورت نجات جان یک انسان بر نماز اول وقت ترجیح دارد. یا گفته شده نماز جماعت اگر با تأخیر خوانده شود بر نماز فرادای اول وقت ترجیح دارد. چون وحدت اجتماعی از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.

اما اگر انسان بدون عذر موجه جدی نماز را به تأخیر بیاندازد شاید کوتاهی و بی اعتنایی نسبت به تماز تلقی گردد و مقبولیت آن‌را دچار اشکال سازد.

نماز اول وقت در متون دینی، مورد تأکید بسیار قرار گرفته و فضایل فراوانی برای آن نقل شده است. از نظر تأثیرات روحی، روانی و اجتماعی می‌توان امور زیر را نام برد :

۱- عادت دادن شخص به نظم

وجود نشاط و آمادگی و حضور قلب بیشتر جهت انس و ارتباط با خدا و تقویت کمالات نفسانی

۲- زمینه سازی جهت برگزاری جماعت‌های بزرگ و انس و الفت و اتحاد بیشتر مسلمانان

عمل وقتی که صورت ظاهرش الهی است، صورت باطنش هم الهی می‌شود، ادای تکلیف قطعی، قبول شدنش و وصل شدن آن به رحمانیت پروردگار عالم در دنیا قطعی است و در آخرت هم عمل به رحیمیت پروردگار وصل می‌شود، که جلوه این رحیمیت، بهشت و رضوان، من الله اکبر است

توضیح آنکه وقتی جامعه اسلامی مقید به خواندن نماز اول وقت باشند، در هر منطقه، بیشتر مردم هم زمان به نماز خواهند ایستاد. این مسئله آمادگی آنان را برای جماعت و ایجاد صفوف گسترده و پر جمعیت بیشتر می‌کند. درحالی‌که نماز در غیر اول وقت، در بین زمان‌های مختلف پراکنده می‌شود و از اجتماع و شکوه عبادی و انس و الفت مؤمنان در مراکز دینی می‌کاهد. (1)

شهید بزرگوار مطهری در همین زمینه می‌فرماید :

مسئله ای که در مورد نماز مورد توجه اسلام قرار گرفته است دقت زیاد نسبت به رعایت وقت است به طوری که دقیقاً روی دقیقه، ثانیه آن حساب شده است. بدون شک این امر در روح عبادت و رابطه انسان با خدا مؤثر نیست که مثلاً اگر یک دقیقه قبل از وقت نماز را شروع کنیم آن حالت تقرب و توجه پیدا نمی‌شود ولی اگر اول وقت انجام شد تقرب ایجاد می‌شود. اسلام خواسته است نوعی تمرین وقت شناسی و تمرین احترام گزاردن به نظم و وقت قرار داده باشد .(2)

نماز اول وقت، خاموش کننده آتش جهنم

وقتی که نزدیک وقت نماز می‌شد، پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله به مردم می‌فرمودند:

برخیزید حرکت کنید و به این نماز اول وقت رو بیاورید، برای اینکه آتش‌های افروخته شده از گناهانتان را با انجام این عبادت خاموش کنید.

عمل وقتی که صورت ظاهرش الهی است، صورت باطنش هم الهی می‌شود، ادای تکلیف قطعی، قبول شدنش و وصل شدن آن به رحمانیت پروردگار عالم در دنیا قطعی است و در آخرت هم عمل به رحیمیت پروردگار وصل می‌شود، که جلوه این رحیمیت، بهشت و رضوان، من الله اکبر است.

دستورالعملی از آیة الله بهجت (ره)

من کلام علی علیه‌السلام:

« إعلم أن کل شیء من عملک تبع لصلاتک: بدان که هر چیزی از عمل تو تابع نماز توست »؛

علیکم بالمحافظه علی الصلوات الخمس فی اوائل أوقاتها و بالإقبال بالکل إلیه تعالی فیها، لا تفوتکم السعاده إن شاء الله تعالی:

بر شما باد به محافظت بر نمازهای پنج‌گانه در اولین وقت‌های آن‌ها؛ و بر شما باد به روی نمودن و توجّه با تمام وجود به سوی خدای تعالی؛ { در این صورت } سعادت را از دست نخواهید داد .

..................................................​.................
منابع:
تبیان
1- کلباسی مجتبی، یکصد پرسش و پاسخ درباره نماز، دفتر اول تهران، ستاد اقامه نماز،۱۳۸۰، ص۹۷-

2- ر.ک : استاد شهید مرتضی مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام(انتشارات صدرا، ۱۳۷۱) ص۱۹۲"


سلام وعرض ادب

انگار عزمتون را جزم کردید که از نماز اول وقت شروع کنید خیلی خوبه

ولی مشارطه ومراقبه ومحاسبه یادتون نره.

خواندن نماز اول وقت چه برکاتی دارد:

1- برآورده شدن خواسته ها:


حضرت عبدالعظیم حسنی از امام حسن عسكری(ع) روایت می كند كه فرمودند: "خداوند متعال با حضرت موسی تكلم كرد، حضرت موسی فرمود:خدای من. كسی كه نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود:حاجت و درخواستش را به او عطا می كنم و بهشتم را برایش مباح می گردانم."


2- برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی:
پیامبر اكرم(ص) فرمودند:"بنده ای نیست كه به وقت های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این كه من سه چیز را برای او ضمانت می كنم: برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش."

3 - ورود به بهشت و دوری از جهنم:
امام محمد باقر(ع) می فرمایند:"هر كس نماز واجب را در حالی كه عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد كه او را عذاب نكند، و كسی كه درغیر وقتش به جا آورد در حالی كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش كند.


4- در امان بودن از بلاهای آسمانی:
قطب راوندی گوید: پیامبر خدا(ص) فرمود:هنگامی كه خداوند از آسمان آفتی بفرستد، سه گروه از آن، در امان می مانند: حاملان قرآن، رعایت كنندگان خورشید یعنی كسانی كه وقت های نماز را محافظت می كنند و كسانی كه مساجد را آباد می نمایند."

5- خشنودی خداوند:
امام صادق(ع) می فرمایند:نماز اول وقت، خشنودی خداست و آخر آن، عفو خداست، و عفو نمی باشد مگر از جهت گناه." و در مقابل، تأخیر نماز موجب خشم خداست چرا كه پیامبر اكرم(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند: "نماز را با وضوی كامل و شاداب در وقتش به جای آور كه تأخیر انداختن نماز بدون جهت، باعث غضب پروردگار است."

6- استجابت دعا و بالا رفتن اعمال:
در حدیثی از حضرت صادق(ع) آمده است كه فرمودند:"... بهترین ساعت های شب و روز، وقت های نماز است." سپس فرمودند:"چون ظهر می شود درهای آسمان گشوده شده و بادها می وزند و خداوند به خلق خود نگاه می كند. هر آینه من بسیار دوست دارم كه در آن هنگام، عمل صالحی برای من بالا رود." آنگاه فرمودند:" برشما باد به دعا كردن بعد از نمازها، چرا كه آن مستجاب می شود."

7- دوری شیطان و تلقین شهادتین:

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:"شیطان تازمانی كه مؤمن بر نمازهای پنج گانه در وقت آن محافظت كند، پیوسته از او در هراس است؛ پس چون آنها را ضایع نمود بر وی جرأت پیدا كرده و را در گناهان بزرگ می اندازد."
امام صادق(ع) می فرمایند:"ملك الموت در هنگام مردن، شیطان را از محافظ بر نماز دور می كند و شهادت به یگانگی خدا و نبوت پیامبرش را در آن هنگامه بزرگ به او تلقین می نماید."

:Gol:التماس دعا:Gol:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوستان محترم
چند تا پیشنهاد و دستورالعمل دیگه برای خواندن نماز در اول وقت همراه با امام زمان عج

خب اول از همه ما باید وقتی صدای اذان رو میشنویم فکر کنیم این صدای تلفن خداست که زنگ میزنه،زود پاشیم و وضو بگیریم و جوابشو بدیم...
و سعی کنیم بعد از نمازهایمان از پروردگار با تضرع و التماس بخواهیم تا کمکمان کند تا بتوانیم تمام نماز هایمان را در اول وقت بخوانیم،بدانید که حتما جواب میدهد و بعد از مدتی خودتان در عمل خواهید دید.

آیت ا...بهجت(ره) در رابطه با نماز اول وقت می فرمایند:


اگر کسی نمازهای واجبش را در اول وقت بخواند خودش برای نماز صبح به راحتی پا می شود

اینم بدونین تو قرآن ارزش ویژه ای برای نماز صبح ذکر شده


از فواید نمازاول وقت اینه که چون امام زمان هم نمازشو اول وقت میخونه ،نماز ما همراه با نماز امام زمان بالا
میره و چون خدا در هم میخره ، نماز ما هر چند حضور قلب هم توش نباشه ، اما بخاطر
نماز امام زمان بالا میره و قبول میشه

ان شاءالله

اگه نماز رو اول وقت بخونین تو احادیث داریم
نماز برای آدم دعا میکنه
میگه خدا حفظت کنه همانطور که منو حفظ کردی
اما اگه آخر وقت باشه نماز نفرین میکنه و میگه
خداضایعت کنه همانطور که منو ضایع کردی

چون مطالب زیاد میشد اگه میخواستم اینجا بزارم
فقط لینکشو قرار میدم
بخونید دوستان

:hamdel:چرا و چگونه برای نماز اول وقت نقشه بکشیم ؟:hamdel:


در ضمن دعای بعد از نماز اول وقت حتما مستجابه
حتما
دوستان در اون لحظه، دعا برای سلامتی و فرج مولا فراموش نشه

:Gol:یا مهدی ادرکنی:Gol:

[=Arial Black]خدایا از تو می خواهم که طبع ما را آن قدر بلند کنی که در برابر هیچ چیز جز خدا تسلیم نشویم .دنیا ما را نفریبد . خودخواهی ما را کور نکند . سیاهی گناه و فساد و تهمت و دروغ و غیبت , قلب های ما را تیره و تار ننماید .
[=Arial Black]خدایا ! به ما آن قدر ظرفیت ده که در برابر پیروزی ها سرمست و مغرور نشویم . خدایا به من آنقدر توان ده که کوچکی و بیجارگی خویش را فراموش نکنم و در برابر عظمت تو خود را نبینم .

[=Arial Black]شهید دکتر مصطفی چمران:hamdel:

محمد مَهدی;194187 نوشت:
پیشنهاد من چی پس؟(همونی که گفتم تند نرین بابا هر ماه یه مرحله)

ببخشید دوست عزیز ! ان پست ویرایش شد !
لطفا" اگر هنوز ایرادی هست تذکر بدهید .

دوستان گرامی !

شرمنده !
من بااجازه یک ویرایش جدید در ان پست اعلام نتیجه رای گیری و ...کرده ام لطفا" عزیزانی که قبل از ویرایش خوانده اند دوباره متن کامل را ملاحظه فرمایند !
(الان ساعت 20:13 دقیقه است !)

سماء 85;194144 نوشت:
در ضمن برخی دوستان مثل سرکار گرانبها هم اعلام داشتن مشکل کرده اند و راهنمایی و کمک خواسته اند !دوستان یک همتی بکنید و راهکار بدهید !(حداقل جوابی بدهید !)

در این مورد به نظر میاد که باید ساعات خواب و بیداری رو باهم تنظیم کرد

شبها زودت ربخوابیم و به جای آن می توانیم حتی قبل از اذان صبح بیدار باشیم و با نشاط به کارهامون برسیم

اینجوری سرحال تر و پر انرژی تر هستیم

خب اول روز کجا و آخر شب کجا؟

اگه خدا توفیق بده و بخواد ما هم هستیم ای بابا حتما باید اینو بگم خب وقتی پست میزنم و پیشنهاد میدم معنیش همینه دیگه دختر خوب

گرانبها;194349 نوشت:
اگه خدا توفیق بده و بخواد ما هم هستیم ای بابا حتما باید اینو بگم خب وقتی پست میزنم و پیشنهاد میدم معنیش همینه دیگه دختر خوب

سلام به ثمینا خانوم

خوش تشریف آوردی:Gol:،میدونم قبلا تشریف آورده بودی،حالا محض میون مردمی گفتم:Cheshmak:

میدونی چیه؟چون بعضی دوستان فقط گاهی یه نظر میدن و بعدشم میرن حاجی حاجی مکه....
واسه همین خواهر عزیزم سماء خانوم گل خواسته که صریح دوستان اعلام آمادگی کنن:ok:

بقیه دوستان در مورد گروه دست جمعی نظری ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:Gig:
حالا که اون 3 گزینه بیشترین رای رو آورده مرحله ی بعدیه کار چیه،
یعنی الان تصویب شدددددد؟
:Narahat az:

امام زمان (عج) چنین می فرمایند:
« وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا فَمَا يَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا يَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَكْرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ وَ هُوَ حَسْبُنَا وَ نِعْمَ الْوَكِيل .»

بحار الأنوار ، ج53 ، ص177 و الإحتجاج ، ج2 ،‌ ص 499 .


« و چنانچه شيعيان ما - خدا به طاعت خود موفّقشان بدارد- قلباً در وفاى به عهدشان اجتماع مى‏شدند ، نه تنها سعادت لقاى ما از ايشان به تأخير نمى‏افتاد ، كه سعادت مشاهده ما با شتاب بديشان مى‏رسيد و اين ها همه در پرتو شناخت كامل ما و صداقت محض نسبت بما مى‏باشد ، بنا بر اين هيچ چيز ما را از ايشان محبوس نمى‏دارد جز اخبارى كه از ايشان بما مى‏رسد و ما را مكروه و ناراحت مى‏سازد و از ايشان انتظار نداريم ، و تنها از خدا بايد يارى خواست و او براى ما كافى و نيكو كارگزار و پشتيبانى است .»

بیایید موجب شادی قلب حضرت بشویم نه موجب ناراحتی ایشان



اللهم عجل لولیک الفرج



نقل قول:
درمورد اون سه گزینه به نظر میاد که کلیتش مورد قبول عزیزان هست ولی خب باید در مورد جزئیاتش بحث بشه

مثلا اگه یکی به برنامه ها عمل نکرد ( حالا به هر عذر و بهانه ای ) باید چیکار کرد؟

به سرکار سماء بگیم ایشون رو تنبیه کنند یا اینکه زنگ بزنیم به کلانتری سر کوچه ؟:gig:

با سلام و احترام به تمام دوستان
و با عرض تسلیت وفات بانوی بزرگوار حضرت فاطمه معصومه (س)
دوست گرامی نیاز به هیچ کدام از اینها نیست، چون هدف از این کار تربیت و طهارت دادن به نفس هست به نظر حقیر یک تنبیه ای باشد که با زهم به تنبه عزیزان کمک کنه و هرکسی موظف هست که خودش برای خودش اعمال کنه برای مراقبه و طهارت نفس اولین چیز اینه که به خودمون دروغ نگیم....
برای همین همه ی دوستان انجام میدن

دوستان سلام :Gol:

از سرکار سماء بزرگوار :Mohabbat:ممنون که همیشه لطفشون شامل حال ما میشه .

به قول عزیز بزرگوارمون سرکار ashr عزیز:Mohabbat:فکر کردم بد نباشه که یه استاد اخلاق دعوت کنیم .
اینه که سراغ بهترین استادی که میشناسم و میدونم نَفَسش حقّه رفتم و از ایشون براتون یه هدیه آوردم

برای ما که میخوایم شروع به کار کنیم ( البته تازه شروع کردیم ) بد نیست .



[=Arial Black]بدان كه اوّل شرط مجاهده با نفس و حركت به جانب حق تعالى «تفكّر» است. ....
[=Arial Black]و تفكر در اين مقام عبارت است از آنكه انسان لااقل در هر شب و روزى مقدارى- و لو كم هم باشد- فكر كند در اينكه آيا مولاى او كه او را در اين دنيا آورده و تمام اسباب آسايش و راحتى را از براى او فراهم كرده، و بدن سالم و قواى صحيحه، كه هر يك داراى منافعى است كه عقل هر كس را حيران مى‏كند، به او عنايت كرده، و اين همه بسط بساط نعمت و رحمت كرده، و از طرفى هم اين همه انبيا فرستاده، و كتابها نازل كرده و راهنماييها نموده و دعوتها كرده، آيا وظيفه ما با اين مولاى مالك الملوك چيست؟ آيا تمام اين بساط فقط براى همين حيات حيوانى و اداره كردن شهوت است كه با تمام حيوانات شريك هستيم، يا مقصود ديگرى در كار است؟ آيا انبياء كرام و اولياء معظم و حكماى بزرگ و علماى هر ملت كه مردم را دعوت به قانون عقل و شرع مى‏كردند و آنها را از شهوات حيوانى و از اين دنياى فانى پرهيز مى‏دادند با آنها دشمنى داشتند و دارند، يا راه صلاح ما بيچاره‏هاى فرو رفته در شهوات را مثل ما نمى‏دانستند؟
[=Arial Black]اگر انسان عاقل لحظه‏اى فكر كند مى‏فهمد كه مقصود از اين بساط چيز ديگر است، و منظور از اين خلقت عالم بالا و بزرگترى است، و اين حيات حيوانى مقصود بالذات نيست. و انسان عاقل بايد در فكر خودش باشد، و به حال بيچارگى خودش رحم كند و با خود خطاب كند: اى نفس شقى كه سالهاى دراز در پى شهوات عمر خود را صرف كردى و چيزى جز حسرت نصيبت نشد، خوب است قدرى به حال خود رحم كنى، از مالك الملوك حيا كنى، و قدرى در راه مقصود اصلى قدم زنى، كه آن موجب حيات هميشگى و سعادت دائمى است، و سعادت هميشگى را مفروش به شهوات چند روزه فانى، كه آن هم به دست نمى‏آيد حتى با زحمتهاى طاقت فرسا. قدرى فكر كن در حال اهل دنيا از سابقين تا اين زمان كه مى‏بينى.

امام خمینی کبیر (ره) / کتاب چهل حدیث / حدیث اول

عین مطلب رو آوردم چون نَفَس ایشون حقّه و تأثیر گذار نخواستم با نَفَس بی روح خودم خرابش کنم .:Sham:

یا علی:hamdel:

استاد عرفان گرامی سلام
چقدر خوشحالم که میبینم در جمع ما حاضرید .
سرفرازمون کردید .
خوشحال میشیم اگه ما رو از راهنماییهاتون بی بهره نگذارید .

عرفان;194531 نوشت:

سلام به اسک دینی های عزیز

دوستان توجه کنند:
در تاپیک ها کارشناسان و مدیر انجمن است که می تواند برای کسی حیطه ای تعریف کند و وظیفه تعیین نماید.



لطفا اداره تاپیک رو به ما بسپارید.



علیک سلام جناب استاد
ممنون از راهنماییتون
ولی برای انسجام بیشتر کار و پرهیز از اتلاف وقت شدیدا به راهنماییها و نظرات بعدی شما نیازمندیم .

عرفان;194557 نوشت:

سلام به حاج علي
اگر پايين صفحه رو ملاحظه بفرماييد اسم بنده و سيناي گرامي در بين كاربران بازديد كننده است.
عدم صلوات زدن بنده در پاي پستي، هم اين است كه آن پست رو تاييد نمي كنم.
گرچه سعي دارم فرصت كنم خيلي با دقت اين تاپيك رو بخونم تا به جايي برسم كه به راهنمايي بپردازم.

با این حساب باید گفت تقریبا که چه عرض کنم هیچ کدوم از پست هایی که زدیم به درد نمی خوره .
خیلیهاش رو که خودمون هم میدونیم به درد نمیخوره .
ما با اشتیاق منتظریم تا از راهنماییهاتون استفاده کنیم .

یا علی:Gol:

عرفان;194557 نوشت:
سلام به حاج علي اگر پايين صفحه رو ملاحظه بفرماييد اسم بنده و سيناي گرامي در بين كاربران بازديد كننده است. عدم صلوات زدن بنده در پاي پستي، اين است كه آن پست رو تاييد نمي كنم. گرچه سعي دارم فرصت كنم خيلي با دقت اين تاپيك رو بخونم تا به جايي برسم كه به راهنمايي بپردازم.

سلام

راستی در مورد صحبت کردن در الفور

بگم

این اتاق هاشو می شه مدیریت کرد و در اتاق را قفل کرد!!! و این طوری فضا کم تر بحث می شه

و بعد می شه به طور زنده مشکلات را گفت!!

خواستم بدونم نظر استاد عرفان چیه؟
یه اتاق به نام اسک دین بسازیم؟

اگر موافقیت می توانید مدیر ان اتاق بشید؟(ما مدیر سایت صحبت می کنید نمی دانم چرا برنامه ها را توی اتقا مرکز برگذار کردند؟ و اسک دین مجزا نداره؟!)

یا عمومی یا خصوصی؟
و یا هردو

بسم الله

سلام دوستان
خیلی زیاد پست می نویسین.آدم اگه فرصت نکنه بیاد کلی عقب میفته، کلی هم باید وقت صرف حال و احوال خوندن اعضا کنه!!
مام که سرعت اینترنتمون بالاست!!! فقط روزی یه بار میتونم بیام تازه غیر از تعطیلات!!

ولی پیگیر برنامه ها هستم.
با پیشنهاد 2 و 5 و 9 موافقم + دائم الوضو بودن

ببخشید که دیر نظر دادم ولی بالاخره دادم!!!

فاطمه بانو;194568 نوشت:
بسم الله


با پیشنهاد 2 و 5 و 9 موافقم + دائم الوضو بودن

یکی از مهم ترین ها که دوست گرامیمون اشاره کردند
به نظر حقیر این کارو هرکسی بتونه ملکه اعمالش کنه 50 درصد مراقبه رو پشت سر گذشته البته دائم هم حواسش باشه که برای چی دائم الوضو هست...

صبا313;194560 نوشت:
با این حساب باید گفت تقریبا که چه عرض کنم هیچ کدوم از پست هایی که زدیم به درد نمی خوره . خیلیهاش رو که خودمون هم میدونیم به درد نمیخوره .

بنام خدا

سلام

انشالله همه ی پست ها بدرد بخور بوده است !

دوستان گرامی ! قبل از ورود جدی به بحث قبلا" از تمام دوستانی که ممکن است بعد از این سوال خارج موضوعی ,مطلبی ,تشویقی,التماس دعایی ,تعریفی از اینجانب بنویسند بخاطر معذوریت از پاسخ دادن به سوال یا لطف ایشان عذرخواهی می کنم امیدوارم اگر موردی پیش امد جواب ندادن یا صلوات نزدن مرا حمل بر تکبر یا بی ادبی نکنند ( اگر صلوات را به معنی موافقت با پست زده شده در نظر بگیریم توجه به صلوات ها, غیر مستقیم ما را در اشنایی بیشتر با طرز فکر یکدیگر کمک می کند والا بنده بنوبه ی خودم از همه ی کسانی که با پست زدن نظر یا مطلب خود را بیان می کنند تشکر می کنم و ممنونم و قصد بی توجهی و کوچک کردن کسی را ندارم !چه موافق باشم چه مخالف ! این را عرض کردم چون تابحال چه موافق بودم چه مخالف برای تشویق و تشکر ,صلوات می زدم !)
پست های انتقادهای تکراری دارد زیاد می شود و چاره ای نیست جز اینکه بهانه را از برخی دوستان بگیریم البته اگر سعه صدرمان بیشتر بود خیلی بهتر بود , نه؟!!

بگذریم ....

با اجازه ی شروع کننده ی تاپیک جناب حاج علی بزرگوار!

نظر بنده درمورد پیشنهاد اول رای اورده یعنی :

1- اشنایی بیشتر با امام عصر (عج)

بنظر من می توان موضوع شناخت حضرت ولی عصر (عج) را در سه شاخه ی :

1- سخنان بزرگان دین درباره ی حضرت (عج)
2-سخنان رسیده از خود حضرت (عج)
3- داستان های تشرف به محضر حضرت (عج) و درس های ان

بررسی کرد !

دوستان لطفا" نظر بدهید تا این نظر تکمیل یا اصلاح شود بعد برویم سراغ تقسیم کار و دادن نظم به بحث (انشالله ).

گامهاى عملى به سوى تهذيب اخلاقى‏

همانطور که همه ی شما می دونید برای این که بتونیم تو مسیر کمال ثابت قدم باشیم نیاز به یه برنامه ی اخلاقی منظم داریم.یه برنامه که با دستور العملهاش ،تکلیفمون تو شرایط سخت روشن بشه.واز طرفی ما را از جامعه جدا نکنه وبه ما واطرافیانمون ضرر نزنه وعواقب وعوارض بعدی هم نداشته باشه.
پس باید به سراغ امورى بریم كه زمينه را براى پرورش «فضائل اخلاقى» در وجودمون فراهم میکنه و از طریق اون امور ،گام به گام به خدا نزديكتر بشیم.

اولین ومهمترین راهی که علمای اخلاق، (برای اونهایی که میخوان در وجودشون زمینه ی پذیرش را ایجاد کنند )پیشنهاد میدن توبه هست.

موضوع قفل شده است