این که میگن شهدا زنده هستند چه طوریه؟و وجه تمایز پیکر شهدا با اجساد عراقی

تب‌های اولیه

12 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
این که میگن شهدا زنده هستند چه طوریه؟و وجه تمایز پیکر شهدا با اجساد عراقی

من دو تا سوال دارم در موردشهدا هر چی گشتم تاپیک مخصوصش رو پیدا نکردم ناچار شدم این جا سوالم رو بزارم مدیر محترم ببخشید.
سوال اولم این بود که میگن شهدا زنده هستند چه طوریه؟ عند ربهم یرزقون یعنی چی؟ (معنی عبارت عربی رو نمی گما) سوال دومم این بود که از اجسادی که از شهدا پیدا می شه ازکجامی فهمن اینا ایرانی بودند؟ (این سوال رو یکی از دوستانم گفت در مورد شهدای گمنام، چون ارادت منو نسبت به اونا می دونست)؟ متشکرم

fotros;182956 نوشت:
سوال اولم این بود که میگن شهدا زنده هستند چه طوریه؟ عند ربهم یرزقون یعنی چی؟ (معنی عبارت عربی رو نمی گما)

به نام خدا
عرض سلام ودرود
قسمت اول سوال حضرتعالی از اینجا:
http://www.askdin.com/thread6123.html
به پست های کارشناسان (پست 5 و 6 دقت کنید)

fotros;182956 نوشت:
سوال دومم این بود که از اجسادی که از شهدا پیدا می شه ازکجامی فهمن اینا ایرانی بودند؟ (این سوال رو یکی از دوستانم گفت در مورد شهدای گمنام، چون ارادت منو نسبت به اونا می دونست)؟

سوال دقیق و خوبی بود
وجه تمایز پیکر مطهر شهدا با اجساد عراقی:
یکی از مهمترین موضوعات در میدان کار تفحص چگونگی تشخیص پیکر شهدا از اجساد عراقی است.
در این رابطه تفاوتهای آشکاری بین پیکر شهید و جسد عراقی وجود دارد که به برخی از آنان اشاره می شود:
۱- کلاه: کلاه های عراقی ها کاملاً با کلاه ایرانی تفاوت دارد؛
الف) کلاه آهنی عراقی طشت شکل و کلاه ایرانی جمع تر و گرد می باشد.
ب) کلاه پشمی عراقی ها دارای آویز در قسمت گوش (مخصوص شمال عراق – کردستان) و کلاه پشمی ایرانی ها دارای دید چشم و رنگ مشخص است.
ج) برروی کلاه های ایرانی ها معمولاً اشعار انقلابی – اسلامی و یا پیشانی بند درج شده است.
د) کلاه های کائوچویی هر دوکشور نیز تفاوتی همچون کلاه آهنی دارد.
۲- چفیه: برخی از شهدای ایرانی دارای شال گردن و عموماً دارای چفیه هستند در حالیکه در نظام عراق از این البسه ها استفاده نشده است چفیه های ایرانی سفید رنگ با خطوط سیاه رنگ و یا سیاه با خطوط سفید رنگ می باشند.
۳- پیراهن:
پیراهن ایرانی ها؛
الف) لباس فرم سپاه سبز رنگ و نازک میباشد و ممکن است که آرم سپاه نیز بر روی آن حک باشد.

ب) لباس بسیجی ها هم یا از نوع تکاوری که امروزه آنها را لجنی می گویند و یا خاکی است که بدون سردوشی، درجه و جنس آن مشخص می‌باشد.
ج) لباس های کره ای نیز حالت نخی نداشته و فاقد سردوشی و غیره هستند.
د) لباس برادران ارتش نیز از نوع کره ای با درجه های نظامی بر روی بازو و یا سردوش و نیز اتیکت بر روی سینه مشخص می باشد.
هـ) لباس گرم بسیج و سپاه از نوع لباس های ورزشی گرمکن می باشند که بلوز و شلوار معمولاً با هم هستند.
ی) در زمستان نیروهای ایرانی از اورکت های معروف به کره ای استفاده کرده که جنس و سایز آنها بطور واضح روشن است.
پیراهن عراقی ها؛
الف) پیراهن عمومی آنان کاملاً ضخیم و سبز رنگ می باشند دارای سردوشی و نیز بغل بلوز دارای دکمه و جنس آنها معلوم است.
ب) رده های کماندویی عراقی دارای لباس لجنی با رنگ مشخص هستند.
ج) رانندگان تانک عراقی دارای لباسهای یک تیکه سبز رنگ به اصطلاح خلبانی می باشند.
د) عراقی ها دارای ژاکتی سبز رنگ و دارای سردوشی هستند که هنوز در ارتش فعلی آنها بکار می رود.
۴- فانسقه: فانسقه ایرانی چند نوع میباشد ، فانسقه پاسداری که سبز رنگ می‌باشد ، فانسقه خاکی رنگ که متعلق به نیروهای بسیجی و یا ارتش بوده قفل بندهای آنها ، همچنین تعداد سوراخ های تنظیم با فانسقه های عراقی تفاوت دارد اما فانسقه عراقی ها خاکی رنگ با جنس مرغوب و قفل بندهای خاص خود می‌باشند ، علاوه بر فانسقه نیروهای ایرانی از کمربندهای کوچک نیز استفاده میکردند که قفل بند آنها بصورت کمربندهای معمولی است.
۵-پوتین: پوتین ایرانی و عراقی از نظر شکل ظاهری تفاوت دارد ضمن اینکه در زیر پوتین های عراقی نوشته هایی مانند (صنع فی العراق) – (رقم) و علامتی بصورت مثلث که با حرف (ج) که به معنی جیش (نیروهای مردمی عراق را جیش الشعبی گویند) می باشد پوتین های عراقی بزرگ پا و نوک آنها قوسی شکل میباشد. اما پوتین های ایرانی چند نوع می باشدیک نوع زیر آنها با حروف لاتین کلمه (تاف) نوشته شده و یا کلماتی مانند (پیروزی – وین) درج شده است، اکثر نیروهای بسیجی و پاسدار برای سهولت از زیپ های بغل پوتین استفاده و یا از پوتین هایی باساق پارچه ای استفاده می کردند.
بعضی از نیروهای ایرانی حتی پرسنل ارتش و ژاندارمری در دوران دفاع مقدس از کفش های کتانی استفاده کرده که در عرف نظامی عراق از این نوع کفش ها استفاده نشده است.
۶- قمقمه ها: ایرانی ها از یک نوع قمقمه پلاستیکی با رنگ سبز که آرم جمهوری اسلامی حک شده است و قمقمه فلزی که از جنس آلومنیوم می‌باشد و در زیر آن ظرفی برای خوردن غذا جاسازی شده بود،که درب و کیسه نگهداری آن مشخص می‌باشد استفاده می کردند اما، قمقمه عراقی ها هم پلاستیکی و هم فلزی با قمقمه ایرانی تفاوت زیادی دارند کیسه نگهداری آنها هم به شکل خاص خود است.
۷- تفاوت در جای خشاب و سینه بندهای جای خشاب فشنگ ها

تفحص و خاکسپاری پیکر مطهر شهدای به خاک و خون افتاده کربلا - که در رأسشان پیکر شریف حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام بود- بعد از سه شبانه روز، الگویی برای اقدام مجاهدانه جستجو و تفحص پیکرهای شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است.

۸- تفاوت در کوله پشتی ها و کوله های آرپی چی هفت
۹- تفاوت در سرنیزه اسلحه ها
۱۰- وجود اسلحه ژ3 و مهمات همراه، نشان از ایرانی بودن دارد.
۱۱- نارنجک ایرانی با عراقی فرق دارد. نارنجک های ایرانی چهل تیکه و حروف ایرانی روی آن درج است نارنجک های عراقی مصری و دارای شکل ظاهری ویژه ای هستند.
۱۲- گتر کردن شلوار نیروهای ایرانی با عراقی فرق دارد. از طرفی بعضی از نیروهای ایرانی دارای ساق بند هستند.
۱۳- کیسه جای کمک های امدادی ایرانی با عراقی متفاوت است.
۱۴- ماسک نیروهای ایرانی و عراقی تفاوت دارد.
۱۵- وجود آمپول های آتروپین همراه با نیروهای ایرانی جهت جلوگیری از آثار بمبهای شیمیایی.
۱۶- چکمه های مخصوص شیمیایی ایرانی با عراقی فرق دارد.
۱۷- روی لباس ایرانی ها اشعار اسلامی درج شده است (یاشهادت یا زیارت، نام ائمه و...)
۱۸- بیشتر ایرانی ها نام خود را بر روی لباس ها و برگ پوتین ها درج می کنند.
۱۹- وجود پول و سکه های ایرانی همراه با پیکرهای مطهر.
۲۰- در جیب بعضی از نیروهای ایرانی مدارک شخصی ،عطر ، جانماز ، قران ، ادعیه ، تصویر امام ، خودکار بیک ، وصیت نامه ، دست نوشته ها، و حتی مسواک وجود دارد و در جیب عراقی ها عکس های مستحجن سیگار عکس صدام و......دارد.
منبع


بنام خدا
سلام
گفتید شهدا زنده اند . من دو سه روزه دوباره به این شاهد بودن فکر می کنم . یه دایی داشتم که بچگی ام رابا او بزرگ شدم. خیلی باحال بود . دانشجویی 24 ساله بود وتا دلت بخواد مودب و خوش اخلاق وصبور... در جبهه سرپل ذهاب شهید شد.چند روزه خلاصه زندگی شو تو هر موضوعی که مربوط به شهدا در این سایت بود می نویسم و تا اخر تایپ می کنم .یکدفعه تمام که می شود نگاه می کنم به مونیتور که دکمه ارسال را بزنم می بینم متن غیب شده ,نیست یا یکی دوبار هم هر چی دکمه ارسال را زدم ارسال نشد و تکرار که کردم متن رفت ... نمی دانم خیالاتی شدم یا معنی خاصی دارد ...بالاخره از رو رفتم و خسته شدم ....

متشكرم از زحماتتونيه سوال ديگه هم برام پيش اومد و اين هست كه صدام به عنوان يه رئيس جمهور خيلي از بعثي ها رو مجبور به جنگ با ما رو كرده بود ايا اين اجبار در حق مسلمون هاي عراق هم مي شد.كه وادار به جنگ با ما بشند.متشكرم

fotros;183317 نوشت:
ايا اين اجبار در حق مسلمون هاي عراق هم مي شد.كه وادار به جنگ با ما بشند

عرض سلام ودرود
حدود95 درصد مردم عراق مسلمان اند و براساس آمارهای رسمی ، از این تعداد55 درصد شیعه و 40 درصد سنی می باشند؛ البته بر مبنای آمارهای غیر رسمی حدود 60 تا 65 درصد مردم عراق شیعه و 25 تا 30 درصد سنی هستند. از این رو بعید است که بپذیریم آنان داوطلبانه به جنگ با برادران مسلمان و خصوصاً شیعه در ایران برخاسته بودند . گرچه صدام تلاش فراوانی داشت تا این جنگ را جنگ اعراب علیه فارس های مجوس قلمداد نماید اما ازآنجا که سابقه مستبدانه و ظالمانه حزب بعث وشخص صدام در اذهان عمومی مردم عراق وجود داشت، این مسئله هرگز فراگیر نشد . بر همین اساس یکی از دلایل بی انگیزه گی بخشی از ارتشیان عراق و نداشتن تاب مقاومت در برابر حملات رزمندگان ایرانی ، اجباری بودن حضور آنها در جبهه ها بوده باشد . البته مشکل است که یک حکم و نظر واحد در مورد کل مردم عراق و در زمان های مختلف جنگ این کشور با ایران صادر کرد. در هرحال ، در ارتش عراق نیروهایی بودند که بسیار با انگیزه و با تعصب علیه ایران می جنگیدند که به نظر می رسد آنان کسانی بودند که تحت تاثیرات تبلیغات حزب بعث ، ایران را واقعاً دشمن خویش می پنداشتند. همچنین دیدگاه و چگونگی عملکرد مردم عراق قبل و بعد از ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق همگی یکسان نبود؛ برخی تا زمان حضور ارتش خود در خاک ایران انگیزه ای برای جنگ نداشتند، اما بعد از باز پس گیری سرزمینهای ایران به همت رزمندگان و ادامه عملیات در خاک عراق ، به عنوان دفاع از سرزمین و خاک خود مقاومت بیشتری از خود نشان می دادند در هر حال آنچه مسلم است بخشی از مردم عراق علاقه ای به شروع و ادامه جنگ با ایران نداشتند و از ترس جان خود و تحت فشار رژیم عراق به جبهه ها اعزام می شدند.
منبع
(1)


سلام، با عرض تشكر از اطلاعاتتون، من در مورد جنگ اطلاعاتي ندارم و سنم هم به جنگ نمي خوره ، هميشه با فيلم هاي خيلي كمي كه در مورد دفاع مقدس ديده بودم فكر مي كردم متجاوزان عراق اصلا دين نداشتن، با اين وجود يه سوال ديگه داشتم، صدام با چه دليلي اون ها رو مجبور به جنگ مي كرد در حالي كه توي دين اسلام اجازه جنگ داده نشده و اين كار حرام است.واقعا حالا متوجه تاسف بعضي از جانبازان عزيزمون در مورد فيلم هاي دفاع مقدس رو مي فهمم.

بسم الله الرحمن الرحیم

fotros;182956 نوشت:
از اجسادی که از شهدا پیدا می شه ازکجامی فهمن اینا ایرانی بودند؟

پلاك شناسايي او «يا حسين» بود ...

شهدا را بچه‌هاي خودمان در منطقه شلمچه عراق در حضور عراقي‌ها كشف كرده بودند و تحويل عراقي‌ها داده بودند تا در مراسم تبادل، به طور رسمي وارد خاك كشورمان كنيم.
اسامي شهدا مشخص بود. روز مذاكره كه روز قبل از تبادل در شلمچه صورت گرفت، ژنرال «حسن الدوري» رئيس كميته رفات ارتش عراق گفت: چند شهيد هم ما پيدا كرده‌‌ايم كه تحويلتان مي‌دهيم و به فهرستتان اضافه كنيد. يكي از شهدايي بود كه عراقي‌ها كشف كرده بودند، گمنام بود. هويتش معلوم نبود. سردار باقرزاده پرسيد: از كجا مي‌گوييد اين شهيد ايراني است؟ اين شهيد هيچ مدركي دال بر تشخيص هويت نداشته! پاسخ عراقي‌ها جگرمان را حال آورد و هويت شهيدانمان را هم به عراقي‌ها و هم بار ديگر به ما يادآور شد. ژنرال بعثي گفت: همراه اين شهيد پارچه قرمزرنگي بود كه روي آن نوشته شده «يا حسين شهيد». از اين پارچه مشخص شد كه ايراني است!
حتي دشمن هم ما را با عشقمان به حسين(ع) مي‌شناخت.

سلام
به به عجب مطالب خوبی نوشتن دوستان
دیدن این تاپیک رو پیشنهاد میکنم،بیشتر به عظمت شهدا پی میبریم:
http://www.askdin.com/thread11723.html

در مورد تفاوت شهدای ایران و عراق یکی از بچه های تفحص میگفت شهدای ایران استخوان سفید تری دارند معمولا....و چیز دیگه این که اکثرا شهدای ما دستشون رو از خاک بیرون میارن،بنده خودم این رو دیدم که دست شهید از خاک بیرون اومده بود....

مهمترين علل حمله صدام به ايران عبارتند از؛ تضعيف و در نهايت براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران در راستاي اهداف استكبار جهاني، روياي خيالي قادسيه دوم و دفاع از ملت عرب، رهبري جهان عرب، حاكميت مطلق بر اروندرود، تصاحب جزاير ايراني ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك، تجزيه يا تبديل كشور بزرگ و قدرتمند ايران به پنج كشور كوچك و ضعيف و...، كه با حمايت گسترده آمريكا، شوروي و بسياري از كشورهاي جهان و منطقه به ايران حمله مي نمايد و در اين راستا با تبليغات گسترده، ايجاد رعب و فضاي امنيتي و تهديد مردم مسلمان عراق را به اين وادي مي كشد.
ر.ك: http://www.jahadi.ir
با همکاری سایتhttp://www.porseman.org

سلام ممنون

الان که شهیدگمنام میارن فکر نمی کنم هیچ کدوم از این واسلا همراشون باشه! بعد از 20 30 سال!

[="Black"]

mdst313;561570 نوشت:
سلام ممنون

الان که شهیدگمنام میارن فکر نمی کنم هیچ کدوم از این واسلا همراشون باشه! بعد از 20 30 سال!


بسم رب الشهدا

سلام و عرض ادب

اگر بیشتر دقت کنید متوجه میشید که اتفاقا بیشتر موارد ذکر شده بعد 20-30 سال هم همچنان پابرجا هستند.[/]