حلول ماه ربيع الاول مبارك باد.السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضرة الایّام

تب‌های اولیه

31 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حلول ماه ربيع الاول مبارك باد.السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضرة الایّام

[="Blue"]ماه ربيع الاول سومين ماه از ماههاي قمري و از ماه هاي فرخنده براي شيعيان است. حادثه مهم و تاريخي ليله المبيت، هجرت حضرت محمد صلي الله عليه و آله از مكه به مدينه، ولادت خجسته آن حضرت و امام جعفر صادق عليه السلام، ازدواج خجسته شان با حضرت خديجه عليها السلام، آغاز امامت امام مهدي (عج)، عيدالزهرا و هلاكت يزيد بن معاويه از جمله حوادث فرخنده اين ماه است.

در اين ماه خجسته، نسيم سحري جان مايه عشق را به گستره خاكيان مي فرستد. شاخه هاي مهربان درختان، گونه به رنگ فلق مي سايند. آبشاري از نور، خنده هاي شادمان خورشيد را به زمينيان مي بخشد و جوشش از شكوه آسمان را در بر مي گيرد. جوانه هاي تبسم لب ها را شاداب از طراوت تغزلي ديگر كرده و همگي قدوم نوزادي را كه سبب آفرينش است تبريك مي گويند كه يا محمّد! به جمع خاكيان دوستدارت خوش آمدي!

شامگه ميلادت جاري شور و سرور، در كوچه هاي خلوت مكه، حكايتي تازه داشت و باد در گوش بلندترين نخل ها از پيش، خبر مي برد و مژدگاني مي گرفت. كنگره هاي كاخ ستم لرزيدند. درياچه هاي كفر خشك شدند. آتشكده هاي الحاد به سردي گراييدند و آغوش اسلام به مولود خجسته خود مباهات كرد. محمّد آمد! ثمره خلقت آمد! پيامبر مهر به سراي دنيا خوش آمد!

اي بهار آفرينش! اي سبب خلقت! اي دستاويز هستي! مقدمت گلباران! اي آفتاب فروزان اديان الهي! اي آخرين فرستاده حق به سوي بشر! كعبه از آمدنت در شادي است و آسمان مكه همراز شب هاي تنهايي خود را يافته است. شيشه كفر شكسته و خبر آمدنت در گوش اديان و اعصار طنين انداخته است. قدومت مبارك اي پيام آور صلح و دوستي! اي تو كه از حق آمدي و به حق برانگيخته شدي. آفتاب جهان فروز و عالم تاب توحيد هستي كه برف ظلم را آب كرده و نويد بهار مي دهي! نامت بلند و دينت پاينده باد![/]

« بهار ماه‏ ها » ربیع الاول است

چرا که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در این ماه پدیدار می‏ شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‏ تابد . ولادت رسول اکرم‏ صلی الله علیه وآله که مثل آن در گیتی اتفاق نیفتاده ، در این ماه بوده است . آری اشرف و سید موجودات و نزدیک‏ ترین خلق به خدا در چنین روزهایی به دنیا آمد .

مسلمان مراقب باید در شکر این نعمت‏ عظیم کوشش‏ فراوان کند و رحمت‏ وسیع خداوندی را برای‏ خود فراهم سازد . تمامی ماه‏ ربیع را غنیمت‏ شمرده ، با توسلات و مناجات خود را از الطاف حق بهره‏ مند سازد .

با اخلاص و ادای شکر این نعمت‏ بسیار بزرگ به معرفت‏ خود افزوده ، از صفات پسندیده بهره‏ برداری کند . درون خود را مرکز تجلی انوار الهی نماید و از غفلت و سهو دوری گزیند تا در فردوس اعلا با نبیین ، شهدا و صدیقین همنشین شود .

تبریک همه دوستان اسک دینی ها :Gol:

پيراهن سياه ز تن دور مي کنيم
آن را ذخيره کفن و گور مي کنيم
اجر دو ماه گريه ي بر غربت حسين
تقديم مادرش زِ رَه دور مي کنيم

:Gol:

بهار شیعه مبارک

پیشاپیش "عید غدیر ثانی" رو هم به شیعیان و محبین امیرالمومنین علیه السلام تبریک میگم.

:Kaf: :Kaf: :Kaf:

:hamdel:


او که جانش را می فروشد...

«وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ ...»؛ از مردم کسی هست که جان خویش را در راه رضایت خداوند می فروشد. (بقره/ 207)
این آیه نورانی در شب اوّل ربیع الاول در شأن امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) نازل شد. آن شب پیامبر(صلی الله علیه و آله) از شر کفّار از مکه به مدینه هجرت کردند و امام علی(علیه السلام) این قهرمان همیشه تاریخ با نثار جان خویش در بستر رسول الله(صلی الله علیه و آله) خوابیدند. آری، آن شب لیلة المبیت بود...

به زمین نگاه کنید...

غزالی در احیاء العلوم آورده است: در شبی که امیرمؤمنان علی(علیه السلام) در جای پیامبر(صلی الله علیه و آله) خوابید به جبرئیل و میکائیل خطاب رسید که من بین شما دو نفر برادری قرار دادم و عمر یکی از شما را بیش از دیگری قرار دادم. کدام یک از شما ایثار می کند که عمر طولانی از آن دیگری باشد؟ هر دو عمر طولانی را اختیار کردند. خطاب آمد: «به زمین نگاه کنید و ببینید که چگونه امام علی(علیه السلام) حیات خود را به برادرش پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نثار نموده و به جای او خوابیده و جان خود را فدای جان او نموده است. به زمین بروید و او را از شر دشمنان حفظ کنید.» آنها آمدند و جبرئیل در بالای سر امیرالمؤمنین و میکائیل در سمت پاهای آن حضرت نشست و ندا کرد: بخ بخ من مثلک یابن ابیطالب، خداوند در جمع ملائکه به تو مباهات فرمود. اینجا بود که آیه شریفه «وَ مِن الناس مَن یشری نفسه ابتغاء مرضات الله...» نازل شد.
اگر آسمانیان و زمینیان به سرور و مولایمان علی(علیه السلام) افتخار می کنند و اگر خود را شیعه و پیرو آن حضرت می دانیم آیا حاضریم جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم امام زمانمان(عج) کنیم؟! همو که در این دو ماه محرم و صفر شب و روز بر مصیبت های پدران و آباء طاهرینش(علیهم السلام) خون گریه کرد.

شما نیز جان می فروشید؟!...

اگر آسمانیان و زمینیان به سرور و مولایمان علی(علیه السلام) افتخار می کنند و اگر خود را شیعه و پیرو آن حضرت می دانیم آیا حاضریم جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم امام زمانمان(عج) کنیم؟! همو که در این دو ماه محرم و صفر شب و روز بر مصیبت های پدران و آباء طاهرینش(علیهم السلام) خون گریه کرد.
آیا آن قدر دل هایمان را حسینی و زینبی و حسنی و نبوی و رضوی و در یک کلام ولایت پذیر کرده ایم که با آغوش باز جان خود را در راه سربازی مولا و مقتدایمان نثار کنیم؟! آیا محرم و صفر اسلاممان را زنده کرده است که در طلیعه ربیع، برای تماشای بهار ظهور آماده شویم؟ ما اکنون در کجای تاریخ ایستاده ایم و چه مسئولیتی بر دوش داریم؟ لحظه ای درنگ تا فردا خجل نباشیم!

پایان کلام...

حال که پیراهن مشکی ات را در می آوری، پیراهن سربازی مولا را بر تن کن و عزمت را راسخ که راه تو را می خواند...

madanchi11;82228 نوشت:
منم پیشاپیش محرم سال بعد را تسلیت می گویم! :Gol:

کی را داری دست میندازی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امیدوارم تا محرم سال دیگه زنده باشم ...

ولی من عرض کردم عید غدیر ثانی !!!

تا اونجا که بنده اطلاع دارم
ائمه معصومین علیهم السلام برای روز نهم ربیع الاول 72 اسم نام برده اند که "غدیر ثانی" یکی از نام های این روز هست.

و این به دلیل اهمیت و عظمت این روز هست که شیعیان باید همانند روز غدیر نهم ربیع رو پاس بدارند حتی بیشتر ...

باز هم پیشاپیش غدیر ثانی بر شیعیان و محبین ولایت مبارک :Kaf:

سلام و درود:Gol:

من هم این ایام را خدمت تمامی اسک دینی های عزیز تبریک می گویم:shadi:

ماه ربیع الاول سومین ماه از ماههای قمری و از ماه های فرخنده برای شیعیان است. حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت ، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با حضرت خدیجه علیهاسلام، آغاز امامت امام مهدی علیه السلام، عیدالزهرا و هلاکت یزید بن معاویه از جمله حوادث فرخنده این ماه است. :ok:

همچنین غزوه بنی نضیر در سال 4 قمری، صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه در سال 41 قمری، ، شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام در سال 260 قمری، واقعه احراق مکه در هنگام جنگ یزید با عبدالله بن زبیر در سال 64 قمری، حادثه صاحب زنج و قتل سیصد هزار نفر از مردم بصره به دست موفق عباسی در سال 258 از دیگر حوادث مهم ماه ربیع الاول است.

منابع :
هدایة الانام الی وقایع الایام، محدث قمی، ص 70؛ مفاتیح الجنان، ص 534
و سایت رشد!

علی یارتان :Gol:

:Kaf: تبريك

:welcome:

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:

هر کس خبر تمام شدن این ماه را به من دهد، بشارت بهشت را به او می‏دهم.

به تموم دوستای اسک دین شروع ماه ربیع الاول وتولد پیامبر رر تبریک می گم:khaneh:

ای بابا یه کم لباس مشکیمونو در بیاریم .....دینمو نو اینقدر غمگین نگیریم .........یه کم هم توش شادی باشه بد نیست............(البته قربون امام حسینمونم برم......):shadi:

با سلام و تشکر

بنده هم حلول ماه ربیع الاول خصوصاً نهم ربیع الاول که به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام روز "غدیرثانی" نام گرفت رو به همه ی شیعیان و محبین ولایت علوی تبریک و تهنیت عرض می کنم . :Mohabbat:

شاد و مسرور باشید . :Gol:

علیه;83214 نوشت:
:welcome:

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:

هر کس خبر تمام شدن این ماه را به من دهد، بشارت بهشت را به او می‏دهم.

لطفا منبع حدیث (کتاب مرجع) رو معرفی کنید.

.

ســلام به همگی دوستان:Gol:

حلول ماه ربیع الاول رو خدمت همه تبریک میگم.:Gol:

dadshah;182040 نوشت:
لطفا منبع حدیث (کتاب مرجع) رو معرفی کنید.

دوست عزیز در مورد این روایت بخوبی در این تاپیک توضیح داده شده. توصیه میکنم بخونید:ok:

:Gol:

پیراهن سیاه زتن دور می کنیم
آن را ذخیره کفن و گور می کنیم

اجر دوماه گریه بر غربت حسین
تقدیم مادرش ز ره دور می کنیم

فرا رسیدن ماه ربیع الاول مبارک باد

:Gol:سلام بنده هم اومدن ماه ربيع الاول :hamdel:خدمت همه بزرگواران تبريك ميگم:Hedye: ان شاءالله براي همه پر از نعمت و بركت باشه اين ماه عزيز، و از طرفي هم عزاداري هاي همه هم مقبول خداوند باشه:Gol::Mohabbat:
التماس دعا:hamdel:

حلول ماه ربیع الاول مبارک:khoshali:
دلتون پر از شادی و خونه دلتون آباد

:tavallod:اعمــــــــــــــــال ماه ربـــــــــیع الاول:tavallod:



روز اوّل این ماه::Gol:
علما گفته اند مستحب است، به شکرانه هجرت موفّقیت آمیز رسول خدا(صلى الله علیه وآله) این روز را روزه بگیرند و صدقه و انفاق و احسان نمایند،(1) و همچنین زیارت آن بزرگوار، در این روز مناسب است.
مرحوم «سیّد بن طاووس»، دعایى را براى این روز در کتاب اقبال نقل کرده است.(2)

روز دوازدهم::Gol:
در این روز دو رکعت نماز مستحب است که در رکعت اوّل بعد از حمد، سه مرتبه سوره «قل یا ایّها الکافرون» و در رکعت دوم بعد از حمد، سه مرتبه سوره «توحید» خوانده شود.(3)

روز هفدهم::Gol:
همان گونه که قبلا گفته شد این روز مطابق نظر مشهور علماى امامیّه، روز ولادت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) و همچنین میلاد امام صادق(علیه السلام)است و روز بسیار مبارکى است و داراى اعمالى مى باشد:
1) غسل; به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل.(4)
2) روزه; که براى آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتى از ائمّه معصومین(علیهم السلام)آمده است: کسى که این روز را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یکسال را مقرّر مى فرماید.(5)
3) دادن صدقه، احسان نمودن و خوشحال کردن مؤمنان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن.(6)
4) زیارت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) از دور و نزدیک; در روایتى از آن حضرت آمده است: هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسى است که به هنگام حیاتم به سوى من هجرت کرده باشد، اگر نمى توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید (که به من مى رسد).(7)
5) زیارت امیر مؤمنان، على(علیه السلام) نیز در این روز مستحب است با همان زیارتى که امام صادق(علیه السلام) در چنین روزى کنار ضریح شریف آن حضرت(علیه السلام) وى را زیارت کرد.(8) (این زیارت در بخش زیارات،
صفحه 301 آمده است).
6) تکریم، تعظیم و بزرگداشت این روز بسیار بجاست، مرحوم «سیّد بن طاووس»، در اقبال، در تکریم و تعظیم این روز به خاطر ولادت شخص اوّل عالم امکان و سرور همه ممکنات حضرت نبىّ اکرم(صلى الله علیه وآله) سفارش بسیار کرده است.(9)
بنابراین، سزاوار است مسلمین با برپایى جشن ها و تشکیل جلسات، هرچه بیشتر با شخصیّت نبىّ مکرّم اسلام(صلى الله علیه وآله)، سیره و تاریخ زندگى او آشنا شوند و از آن، براى ساختن جامعه اى اسلامى و محمّدى بهره کامل گیرند.


التماس دعـــــــــــــا:Cheshmak:


منبع:
1. اقبال، صفحه 592. 2. همان مدرک، صفحه 596. 3. همان مدرک، صفحه 599. 4. فلاح السائل، صفحه 61. 5. اقبال، صفحه 603. 6. همان مدرک. 7. همان مدرک، صفحه 604. 8. همان مدرک، صفحه 608. 9. اقبال، صفحه 603.

سلام به همه
منم حلول اين ماه (ربيع الاول)رو به همه مسلمونا تبريك ميگم
:tavallod::tavallod::tavallod::khoshali::khoshali::moj:

سلام
حلول ماه ربیع الاول رو خدمت شما تبریک عرض میکنم.

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]وَ إذ يَمكُرُ بِكَ الَّذيِنَ كَفَرُوا لِيُثبِتوكَ اَوْ يَقتُلوكَ أَو يُخْرِجُوكَ وَ يَمكُروُنَ وَ يَمكُرُ اللهَ وَ اللهُ خَيرُ المَاكِرينَ[/]

شب گذشته مصادف بود با واقعه ای بزرگ به نام لیلت المبیت که در آن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پس از آشکار شدن دسیسه کفار برای کشتن ایشان به مدینه هجرت کردند و امیر المومنین علی علیه السلام به جای پیامبر در بسترایشان خوابیدند و این دسیسه خنثی شد.
وَ مِنَ النّاسِ مَن يشرى نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ الله و اللهُ رَئوفٌ بالعباد

عرشیان امشب زمین را لاله باران می کنند
خاک را خوشبو تر از زلف نگاران می کنند
افرینش فیض از دیدار احمد میبرد
کعبه امشب سجده بر خاک محمد میبرد.
بشارت باد بر مسلمین حلول ماه مبارک ربیع الاول.


لابد مثل همه‌ی این محرّم‌ها و صفرها که به ربیع ختم شدند،
لابد مثل همه‌ی آن اسفندها که با فروردین و اردیبهشت، عاقبت‌به‌خیر شدند،
مثل همه‌ی زمستان‌هایی که با بهار…
این خزانِ روزگار هم تمام می‌شود.
لابد تو می‌آیی،
عاقبتِ روزگار به تو ختم می‌شود؛ به‌خیر.
لابد حالِ روزگارِ خوش می‌شود.
خوش به حالِ روزگار.

السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضرة الایّام
منبع:بچه های قلم


باسلام
مناسبات امروز در تقویم شیعه:

شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام 260 قمری
(شهادت این امام بزرگوار بر اساس تقویم شیعه هشتم ربیع را هم قید کرده
منتهی زده بنا به روایتی)
هجرت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم از مکه به مدینه(اول هجرت،مبداگاه شماری قمری)-آغاز سال 1434 قمری
____________
دیشب یعنی شب اول ربیع در تقویم شیعه چنین آمده:
شهادت امام رضا علیه السلام
شب لیلة المبیت -حضرت علی علیه السلام به جای
پیامبر صلی الله علیه واله وسلم در بستر ایشان خوابیدندو آیه در شان ایشان
نازل شد
ع کربلای 6-65
ع امیرالمومنین 60



او که جانش را می فروشد...

«وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ ...»؛ از مردم کسی هست که جان خویش را در راه رضایت خداوند می فروشد. (بقره/ 207)
این آیه نورانی در شب اوّل ربیع الاول در شأن امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) نازل شد. آن شب پیامبر(صلی الله علیه و آله) از شر کفّار از مکه به مدینه هجرت کردند و امام علی(علیه السلام) این قهرمان همیشه تاریخ با نثار جان خویش در بستر رسول الله(صلی الله علیه و آله) خوابیدند. آری، آن شب لیلة المبیت بود...

به زمین نگاه کنید...

غزالی در احیاء العلوم آورده است: در شبی که امیرمؤمنان علی(علیه السلام) در جای پیامبر(صلی الله علیه و آله) خوابید به جبرئیل و میکائیل خطاب رسید که من بین شما دو نفر برادری قرار دادم و عمر یکی از شما را بیش از دیگری قرار دادم. کدام یک از شما ایثار می کند که عمر طولانی از آن دیگری باشد؟ هر دو عمر طولانی را اختیار کردند. خطاب آمد: «به زمین نگاه کنید و ببینید که چگونه امام علی(علیه السلام) حیات خود را به برادرش پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نثار نموده و به جای او خوابیده و جان خود را فدای جان او نموده است. به زمین بروید و او را از شر دشمنان حفظ کنید.» آنها آمدند و جبرئیل در بالای سر امیرالمؤمنین و میکائیل در سمت پاهای آن حضرت نشست و ندا کرد: بخ بخ من مثلک یابن ابیطالب، خداوند در جمع ملائکه به تو مباهات فرمود. اینجا بود که آیه شریفه «وَ مِن الناس مَن یشری نفسه ابتغاء مرضات الله...» نازل شد.
اگر آسمانیان و زمینیان به سرور و مولایمان علی(علیه السلام) افتخار می کنند و اگر خود را شیعه و پیرو آن حضرت می دانیم آیا حاضریم جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم امام زمانمان(عج) کنیم؟! همو که در این دو ماه محرم و صفر شب و روز بر مصیبت های پدران و آباء طاهرینش(علیهم السلام) خون گریه کرد.

شما نیز جان می فروشید؟!...

اگر آسمانیان و زمینیان به سرور و مولایمان علی(علیه السلام) افتخار می کنند و اگر خود را شیعه و پیرو آن حضرت می دانیم آیا حاضریم جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم امام زمانمان(عج) کنیم؟! همو که در این دو ماه محرم و صفر شب و روز بر مصیبت های پدران و آباء طاهرینش(علیهم السلام) خون گریه کرد.
آیا آن قدر دل هایمان را حسینی و زینبی و حسنی و نبوی و رضوی و در یک کلام ولایت پذیر کرده ایم که با آغوش باز جان خود را در راه سربازی مولا و مقتدایمان نثار کنیم؟! آیا محرم و صفر اسلاممان را زنده کرده است که در طلیعه ربیع، برای تماشای بهار ظهور آماده شویم؟ ما اکنون در کجای تاریخ ایستاده ایم و چه مسئولیتی بر دوش داریم؟ لحظه ای درنگ تا فردا خجل نباشیم!

پایان کلام...

حال که پیراهن مشکی ات را در می آوری، پیراهن سربازی مولا را بر تن کن و عزمت را راسخ که راه تو را می خواند...

علیه;83214 نوشت:
:welcome:

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:

هر کس خبر تمام شدن این ماه را به من دهد، بشارت بهشت را به او می‏دهم.

به تموم دوستای اسک دین شروع ماه ربیع الاول وتولد پیامبر رر تبریک می گم:khaneh:

ای بابا یه کم لباس مشکیمونو در بیاریم .....دینمو نو اینقدر غمگین نگیریم .........یه کم هم توش شادی باشه بد نیست............(البته قربون امام حسینمونم برم......):shadi:


با سلام و عرض ادب
در مورد این حدیث مفصل ایتجا بحث شده
ببینید
http://www.askdin.com/thread16431-2.html#post454962
نتیجه اینکه:

عبارت «من بشّرنی بخروج آذار فله الجنة؛ هر کس مرا به خروج [ماه] آذار، بشارت دهد، به بهشت می رود» ، بخشی از یک حدیث نسبتا طولانی است که متن و ترجمه اش عرض شد؛ این روایت معنای درستی دارد و ارتباطی با ماه ربیع و تبریک و شادباش گفتن این ماه هم ندارد.




سلام و عرض ادب
وقت بخیر

مشکی از تن به درآرید ربیع آمده است
خم ابرو بگشایید ربیع آمده است
مژده ای ختم رسل داد که: آید به بهشت
هر که بر من خبر آرد که ربیع آمده است
.
.
.
هنگام سرور کائنات است امشب
اوقات گرفتن برات است امشب
بفرست بر محمد صلوات
زیرا که بهار صلوات است امشب
.
.
.
فرا رسیدن ماه ربیع الاول مبارک
.
.
.

تبریک حلول ماه ربیع الاول
امروز به عشاق حسین، زهرا دهد مزد عزا
یک عده را درمان دهد، یک عده بخشش در جزا
یک عده را مشهد برد، یک عده را دیدار حج
باشد که مزد ما شود، تعجیل در امر فرج
حلول ماه ربیع الاول مبارک
.
.
.
فرارسیدن ماه ربیع الاول ، ماه شادی و شادمانی برای شیعیان را به شما محب اهل بیت(ع) تبریک عرض می کنم .
.

خدایا؛
تو را به مناسبتهای عزیز این ماه گرامی قسم می‌دهیم؛
این ماه را بر تمام شیعیان جهان، مبارک و پر خیر و برکت قرار بده،
و در ظهور ارباب و مولای ما؛ امام زمان(عج) تعجیل بفرما،
و به ما توفیق بهره بردن از فضایل این ماه عنایت فرما،
و تمام مریضها را به حرمت این ماه شفا بده،
و مشکلات و گرفتاری تمام شیعیان را برطرف بفرما.
آمین ربّ العالمین.

رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند:
هرکس بشارت ماه ربیع الاول را به من بدهد من هم بشارت بهشت را به او می دهم .
حلول ماه ربیع الاول بر همه مسلمین خصوصاً شما دوستان مبارک باد .


بهار ماه‏ ها، ربیع الاول است چرا که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در این ماه پدیدار می‏ شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‏ تابد . ولادت رسول اکرم(ص) اشرف و سید موجودات و نزدیک‏ ترین خلق به خدا ، در این ماه بوده است . حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بيت(ع) مبارك باد.

فرارسیدن ماه ربیع الاول ، ماه شادی و شادمانی برای شیعیان را به شما محب اهل بیت(ع) تبریک عرض می کنم .


حلول ماه ربیع الاول رو به همه تبریک میگم.
التماس دعا
یاعلی مدد
باتشکرفراوان

رسول گرامی میفرماید هرکسی پایان صفر را خبر دهد

بهشت بر او واجب است. بشارت بادبرشما که ماه صفر به اتمام رسید.

حلول ماه ربیع الاول ماه شادی وسرور اهل بیت بر همه شما عزیزان گرامی ومبارک باد.

شاد وسرسبز باشید.


ربیع ماه ولادت خورشید بی غروب، عشق بی پایان،

جلوه صفات حسنای الهی، سرچشمه رحمت و عطوفت، مظهر عشق و فداکاری مبارک باد.

[=arial]

امروز به عشاق حسین، زهرا دهد مزد عزا



[=arial]
یک عده را درمان دهد، یک عده بخشش در جزا

[=arial]
یک عده را مشهد برد، یک عده را دیدار حج

[=arial]
باشد که مزد ما شود، تعجیل در امر فرج

[=arial]
حلول ماه ربیع الاول مبارک