کار زن در خانه؛ وظیفه است یا تعهد و لطف؟

تب‌های اولیه

119 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

ولی شوخی کافیست!!
تمام این مسائل برای مزاح بود!!!
همه ما میدانیم که بانوان چه نقش بزرگ و اساسی در جامعه ما داشته ودارند!
به گفته بزرگان:مرد از دامن زن به معراج میرود
واقعا به گفته امام خامنه ای:زنان نه تنها وظیفه تربیت بچه ها بلکه تربیت شوهر ها را بر عهده دارند .
زن موجود لطیف است و به یاد بیاوریم که اسدالله الغالب علی بن ابی طالب فرمود:خداوند به زنان مهربا نتر است.
زن و مرد به گفته قرآن برای هم لباس اند یعنی هم باعث زینت اند و هم سبب پوشاندن عیوب و ....
امیدوارم در زندگی ما مردان با زنان طوری رفتار کنیم که هیچگاه غم بر چهره این ریحانه عالم نشیند و اورا پژمرده کند!!!
با تشکر از همه دوستان:Gol::Gol::Gol:

با سلام خدمت همه دوستان.

در اینکه کار کردن زن در خانه تکلیف نیست شکی نیست ولی زن و مرد قرار است با هم زندگی را بسازند
پس این یک همکاری برای ساختن زندگی بهتر است.

بنظر من اگر مرد واقعا اینقدر توانایی داشته باشه که بتونه نیازهای مادی زن رو تامین کنه لازم نیست
زن بیرون از منزل کار کنه.
البته این دلیلی بر بی سواد ماندن و دور ماندن زنان در اجتماع نشود.

مریم گلی;176051 نوشت:
بنظر من اگر مرد واقعا اینقدر توانایی داشته باشه که بتونه نیازهای مادی زن رو تامین کنه لازم نیست زن بیرون از منزل کار کنه. البته این دلیلی بر بی سواد ماندن و دور ماندن زنان در اجتماع نشود.

الحمدلله در جامعه ما زنان دوشادوش مردان در جهت پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی در حرکتند و اسلام عزیز برای زنان ارزش ویژه ای قائل است .امید است در همینجا به اهمیت زن از دیدگاه اسلام توجه شود تا بانوان بدانند که تا چه اندازه در اسلام دارای منزلت و ارزش قرار گرفتند.
برای مثال:
1-اهمیت خواستگاری از طرف مرد!
2-مزد دادن به زنان بابت شیر به نوزادشان!
3-مزد دادن به بانوان بابت هر کاری که در منزل انجام میگیرد!
4-اهمیت مهریه!
و هزاران امتیاز ویژه که مخصوص بانوان است!
به راستی زن در هیچ مکتبی انقدر مورد توجه قرار نگرفته است !(و این ویژگی اسلام عزیز است)
یا حق:Gol:

بنام خدا.
سلام دوستان.
من دیشب خیلی خسته و آشفته بودم یادم رفت یه چیزی رو بگم.الان فکر کنم وقتش باشه.
من دیروز یه پستی دادم در مورد اینکه تهران فسادش بیشتره تا قم.و متاسفانه شاید طوری بیان کرده باشم که خیلی ها احساس بی احترامی کرده باشند.ولی توی پست قبلیم کاملاً این مساله رو توضیح دادم که فقط برای اینکه حرفام رو ثابت کنم مجبور شدم همچین مثالی بزنم و فقط یه مساله آماری رو بیان کردم و نه قضاوت.
خدا شاهد است که من اصلاً نه اهل کل کل هستم و نه خوشم میاید که با کسی کل کل کنم یا بخواهم کسی را ناراحت کنم.لذا از همه کسانی که دیروز بابت کوتاهی بنده در پست دادن ناراحت شده اند عذر خواهی میکنم.امیدوارم پذیرای این عذر بنده باشید.
یا علی:Gol:

سلام :Gol:
برادران و خواهرانی که راجع به موضوع مطرح شده ابهامی دارند به لینک زیر مراجعه فرمایند تا ببینند جهان بینی توحیدی درباره زن و بانوان چیست
در ضمن اکثر بحثهای عزیزان هیچ کاربردی در متن یک زندگی سالم و بدون دغدغه ندارد (با توجه به زندگی مشترک 22 ساله خودم دارم میگم )
زندگی تشریک مساعی است ، زندگی تفاهم بر اساس گذشت هست ، و در یک کلمه زندگی عشق مداوم هست

متاسفم برای اونایی که فکر میکنند زندگی میدان جنگ هست و متاسفانه ایده آنان از زندگی مشترک فقط در رفت و آمد به سالنهای دادگاه و پاسگاه خلاصه میشه

اونقدر حرف برای گفتن داشتم که بگم ولی حیف سطحی نگری بعضیها باعث شد از شان خودم اجل ببینم در این بحثها شرکت کنم
این چند جمله رو هم از سر درد و گله مندی بیان میکنم
زن و مرد چیزی شبیه لباس برای همدیگر هستند همچنانکه آیه شریفه میفرماید هن لباس لکم و انتم لباس لهن سوره مبارکه بقره آیه 187
برداشتهای این آیه را مختصرا براتون تشریح میکنم

1- انسان بدون لباس نمی تواند زندگی کند یعنی انسان بدون همسر نمیتواند زندگی کند

2- لباس انسان را از سرما و گرما محافظت میکند یعنی ناملایمات روزگار مانند سرما و گرما هستند که همسران باید خودشونو از این ناملایمات حفظ کنند

3- لباس باعث مخفی شدن عیوب انسان می شود زن و مرد هم باید همدیگر را از عیوبی که در دید جامعه قرار میگیرند حفظ کنند مسائل و مشکلاتی که احیانا بوجود میاید را در درون خودشان حل و فصل کنند

4- لباس از هر چیزی به بدن نزدیک تر است یعنی بواسطه اینکه همسران از هر محرمی نسبت به هم محرمترند در زندگی مشترک آنقدر نزدیگ به هم زندگی کنند که انگار یک روح در دو بدن باشند

یک پیشنهاد هم برای برادر بزرگوارم جناب آقای امیرخانی مدیریت محترم سایت دارم و اون اینکه فقط به حذف کردن پستها اکتفا نکنند حذف

کردن پست دردی رو دوا نمیکنه خواهشا از کارشناسان مسائل اجتماعی و روانشناسان مجرب و حتی از اساتید حوزه و دانشگاه دعوت فرمائید تشریف بیاورند و جواب قانع کننده به دوستان بدهند اینکه بیائیم فقط اکتفا به حذفیدن پست کنیم نه تنها جوابی برای دوستان نمیشه بلکه ابهامات و سوالات بیشتری اذهان اونها رو به خودش مشغول می کنه

لینک رو میذارم برای مطالعه بیشتر به اونجا مراجعه فرمائید

و همچنین لینک دیگری را برای استفاده بیشتر دوستان قرار میدهم تا با زبانی ساده به نکات ظریف و مهم زندگی مشترک پی ببرید

http://www.askdin.com/showthread.php?t=15952

رحيق;176134 نوشت:
سلام :Gol:

یک پیشنهاد هم برای برادر بزرگوارم جناب آقای آقاخانی مدیریت محترم سایت دارم و اون اینکه فقط به حذف کردن پستها اکتفا نکنند حذف
کردن پست دردی رو دوا نمیکنه خواهشا از کارشناسان و اساتید مجرب دعوت فرمائید تشریف بیاورند و جواب قانع کننده به دوستان بدهند اینکه بیائیم فقط اکتفا به حذفیدن پست کنیم نه تنها جوابی برای دوستان نمیشه بلکه ابهامات و سوالات بیشتری اذهان اونها رو به خودش مشغول می کنه


با سلام دوست بزرگوار:Gol:

ممنون از پیشنهادتون، اما طرح بعضی مسائل نادرست، توهین آمیز و التقاطی از سوی برخی کاربران، وجود و بکارگیری مکانیسم حذف و یا ویرایش را می طلبد.

به غایت غیر منصفانه است که بگوییم در سایت، فقط اکتفا به حذفیدن پستها می شود در حالیکه اهتمام مدیران و کارشناسان پاسخ به سؤالات و شبهات است و گاهی بعضی پست ها

با سلام دوست بزرگوار:Gol:

ممنون از پیشنهادتون، اما طرح بعضی مسائل نادرست، توهین آمیز و التقاطی از سوی برخی کاربران، وجود و بکارگیری مکانیسم حذف و یا ویرایش را می طلبد.

به غایت غیر منصفانه است که بگوییم در سایت، فقط اکتفا به حذفیدن پستها می شود در حالیکه اهتمام مدیران و کارشناسان پاسخ به سؤالات و شبهات است و گاهی بعضی پست ها

اقتضاء می کند که حذف و یا ویرایش شوند.

لذا علیرغم اینکه تذکر شما محترم است اما در خصوص رسالت سایت، وارد نیست.

موفق باشید ...:Gol:



بنام خدا.
سلام.

زهــره;175989 نوشت:
اگر در اسلام فقط قرار بر این بود که خانمها جز خانه داری کار دیگه ای انجام ندن، جلسات درس خانم حضرت زهرا و حضرت زینب چه میشود؟ هرچند که به اقتضای زمانه آن روز در منزل بود نمیشه شغل معلمی و تبلیغ برخی بانوان رو منطبق کرد بر این کار حضرت؟

سرکار زهره فکر کنم پاسخ شبهات شما را در پست قبلیم داده ام.
اما اینکه زن وارد اجتماع و بین نامحرمان شود (از جمله دانشگاهای مثلاً اسلامی که میبینید) خلاف عرف است.
نمیدانم احادیثی که در پست قبلیم گذاشتم را خوانده اید یا نه:
[باب: مجالس و كلاس درس مخصوص زنان در جاي مستقل از مردان در وقت احتياج به آن]

12 ـ أبو هريرة t روايت مى كند كه زنانى نزد رسول الله e آمدند و گفتند: ((يا رسول الله ما نقدر عليك في مجلسك من الرجال، فواعدنا منك يوماً نأتيك، فقال: موعدكن بيت فلان، وأتاهن في ذلك اليوم ولذلك الموعد قال: فكان مما قال لهن يعني ما من امرأة تقدم ثلاثاً من الولد تحتسبهن إلاَّ دخلت الجنة، فقالت امرأة منهن: أو اثنان قال: أو اثنان)) ([12]).

اى رسول خدا نمى توانيم در مجالس مردان شركت كنيم، پس براى ما يك روز وعده بگذار تا در آن روز نزد تو بياييم (براى كلاس درس)، رسول خدا e در جواب فرمودند: وعده شما در خانه فلانى، و در همان روز در موعد گذاشته شده، آمد و از آنچه به زنان گفته بود اين حديث بود: هيچ زنى نيست كه سه فرزند خود را از دست ندهد و اجر و پاداش را از خدا بخواهد، مگر اينكه به بهشت وارد مىشود، زنى گفت: اگر دو فرزند باشد؟! فرمودند: اگر هم دو فرزند باشد.

هیچ کجای اسلام گفته نشده زن در کنار نامحرم میتواند درس بخواند یا مخصوصا کار کند...آیا شما منکر این حرف بنده هستید؟خوب دلیل بیاورید ما هم استفاده کنیم.
در مورد تربیت اجتماعی و درس درخانه حضرات زهرا س و زینب س گفته اید.خوب کدام یک از بانوان از اینان الگو میگیرند؟ و در خانه مطالعه میکنند؟در صورتی که همه آن درسهایی که در دانشگاه یا مدارس یا در دید نامحرم گفته میشود را یک مادر که بیکار باشد میتواند به فرزندش اموزش دهد.
میدونید چرا اینطور شد؟چون میگوییم اگر فرزندمان ومدرک نداشته باشد بی سواد است.آنرا میفرستیم در مدارس و مهد کودک چون خودمان حوصله و وقت تربیت را نداریم.
بچه مانند خمیری است که باید با نرمی و لطافت خودتان آنرا شکل دهید نه اینکه به دست جامعه بسپارید.من با مدارس رفتن دانش آموزان مخالف نیستم.اما با دانشگاه و حضور مختلط دانشجویان مخالفم.من از دانشگاه انصراف دادم.اما باز هم دوستانم را میبینم خبرهای وحشتناکی میشنوم که چشمم گرد میشود!!!!
-----------
الان تقریباً چندمین باره دارم این حرف رو میزنم که با کار خانم ها در محیط زن مخالف نیستم مشکل من نامحرم است.باز هم بگویید پس خانم دکتر زنان و معلم زنان و...!!!!!
:Gol:

دوستان داستان آب در كوزه و تشنه لبي داستان ما است.
هر كسي از منظري بحث را نگاه مي كند
يكي حرف از غيرت مي زنه
ديگري سخن از حقوق زن
سومي حق مرد
و آخري حق بچه
و...

اگر نظر اسلام را بخواهيم دنبال كنيم بسياري از مشاجرات ظاهري ما برچيده مي شود.

[=b mitra]حقوق من- حقوق تو
[=b mitra] هرگز حقوق همدیگر را به رخ هم نکشید، با مراعات حقوق دیگران و وظایف خود نگذارید حساب و حساب‌کشی پیش بیاید. به یاد داشته باشید که خانواده متعادل مانند قطاری است که در انبار واگن های حقوق جای دارد ولی این قطار بر ریل اخلاق حرکت می کند.

ادامه پست

[=b mitra]«در قایق تربیت، والدین باید هماهنگ

[=b mitra] پارو بزنند تا به مقصد برسند»


[=b mitra] هماهنگی والدین
[=b mitra] گروه سرود، یک نفر دارند که با حرکات دستش گروه را در خواندن، و سکوت و نگاه هماهنگ می‌کند. اگر او بد عمل کند، گروه مانند لشکر شکسته خورده دچار تشویش می‌شود . والدین هم مانند این فرد هماهنگ کننده هستند وقتی خودشان ساز مخالف می‌زنند، نباید انتظار داشت که فرزند یا فرزندان با آنها هماهنگ باشند. تعارض الگوها سبب تردید و در پی آن تشویش و اضطراب می‌شود.

[=b mitra] یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خانواده متعادل هماهنگی والدین در تربیت است. اگر پدر بزرگ و مادر بزرگ ها دخالت کنند، سبب چند الگویی می‌شود. چند الگویی از مهم‌ترین عوامل اختلال در روند تربیت است.


زن حق دستور دادن به مرد را ندارد «به قول امروز:زن ذلیلی»
مرد نیز نباید دستور بدهد«که در اینصورت مرد ذلیلی است» در اینصورت باید هرکدام در خانه کمک کنند.

اخلاق هر دو باید متناسب همدیگه و جو خانه باشد.

لا حول و لا قوه الا بالله

سلام
چقدر پست زده شده بود خسته شدم از بس خوندم
متاسفانه اكثر دوستان طرف خودشون رو ميگيرن
جناب مدير هم كه همه پستهاي آقايون رو حذف كردن
چون زياد ميشد ديگه نقل قول نميكنم
علي جان در رابطه با پست اولت ، درسته شفاف سازي كردي ولي اينم بگم مشهد هم شهر مذهبيه ولي اوضاعش چيزي كمتر از تهران نداره
سركار گل مينا راجب تهراني هاي اصل هم بگم كاملاً با شما موافقم (البته بعضي هاشون يه كم خرده شيشه دارن)
در مورد كار زنان هم بگم كه شما ببينيد منشي هاي شركتها بيشتر زن هستن يا مرد ؟ به نظرتون چرا؟
الآن از زن ها به عنوان وسيله تبليغاتي استفاده ميشه ، ديگه روي ريش تراش هم عكس زن ميذارن تا جنسشون فروش بره
اما در مورد اجازه مرد براي زن‌: ما اگر وظايفي رو كه دين به عهده زن و مرد گذاشته انجام بديم اصلاً يه همچين مشكل كوچيكي بوجود نمياد ، اگه مرد تمام وظايفش رو درست انجام بده چرا زن بايد بره خونه پدرش؟ اصلاً اگه قرار پدر و مادرش رو انقدر دوست داشته باشه كه زندگيش رو خراب كنه چرا ازدواج ميكنه؟
زن اگر از مرد محبت ببينه اون مرد هم باباش ميشه هم مادرش هم برادرش هم همه كس و كارش
عكسش هم صادقه
گل ميناي گرامي ، امروز 90/10/14 قيمت سكه ناقابل 640000 تومن ، مرد بدبخت فلك زده از كجا بياره مهريه عند المطالبه رو بپردازه ؟
من اگر داشته باشم روز اول مهريه همسرم رو ميدم ولي خب حالا كه ندارم چي كار كنم ؟ خيلي از خانوم ها هم متاسفانه سوء استفاده ميكنن ندادن مهريه رو ميذارن به حساب بي عرضه گي مردها

(گل ميناي گرامي از اون خيابون فلسطيني كه گفتيد تقريباً دارم مطمئن ميشم كه سازمان تبليغات كار ميكنيد سفارش ما رو هم بكنيد هيئتمون كلي بدهي داره ):khandeh!:

بنام خدا.
سلام.

كبوتر حرم;176204 نوشت:
علي جان در رابطه با پست اولت ، درسته شفاف سازي كردي ولي اينم بگم مشهد هم شهر مذهبيه ولي اوضاعش چيزي كمتر از تهران نداره

خوشحالم که در بحث شرکت میکنی:ok:.
راستش مشهد توی فکرم بود ولی چون میدونستم اوضای اونجارو و چند بار رفتم برای همین اصلاً اسمی ازش نبردم.
مخصوصاً روزهای شهادت امام رضا و تولد امام رضا که اون موقع خیابونا جفت به جفت آدم هست.زن و مرد فکر میکنند محرم هم هستند که اینطور بهم متصل در خیابون راه میرن.واقعاً قلب آدم درد میگیره.
یادمه اون روز توی اون شلوغی پسرایی رو دیدم که جفت به جفت دختران داشتند پچ پج میکردند و میخندیدند..خیلی حسرت خوردم که جامعه شیعه چه وضعی شده:Ghamgin:.و روز بروز هم داره بدتر میشه...بالاخره باید این فساد ها رشد پیدا کنه تا امام زمانمون ظهور کنه...امیدوارم ما ایمانمونو از دست ندیم.خیلی نگرانم.
یا علی:Gol:


رهبر انقلاب، جنسیت را در نگاه اسلام، امری ثانوی و عارضی خواندند و افزودند: مسئله جنسیت در كاركردهای زندگی معنا و مفهوم می یابد و در جایگاه زن و مرد در اسلام، هیچ تأثیری ندارد.
ایشان نقش همسری و مادری را، فوق العاده مهم توصیف و خاطرنشان كردند: همسر خوب می تواند مرد را در جامعه به عنصری مفید و مؤثر تبدیل كند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مسئله اشتغال زنان در جامعه را، امری قابل قبول و بدون اشكال خواندند اما تأكید كردند:
در این زمینه باید 2 شرط اساسی را كاملاً رعایت كرد نخست اینكه اشتغال، كار اساسی زن در خانه و خانواده و مسئولیت مهم همسری و مادری را تحت الشعاع قرار ندهد و دوم اینكه مسئله محرم و نامحرم بخوبی رعایت شود.

ایشان با توصیه به دولت برای كمك به زنان شاغل افزودند: دولت به گونه ای برنامه ریزی كند كه زنان شاغل بتوانند به كار اصلی خود یعنی رسیدگی به خانه و خانواده نیز بپردازند.
منبع خبر
90/10/15

یا خیر حبیب و محبوب
تشکر ویژه از جناب مهدی واقعا این پاسخ به جا و به موقع بود و مثل همیشه بیانات حضرت آقا پاسخ نهایی رو داد:ok:
یه نکته کار زن در خانه در هیچ جای قانون و شرع به عنوان وظیفه زن مطرح نشده مثل خیلی چیزهای دیگر که وظیفه مرد ذکر نشده مثل تفریح و مسافرت و... که جزء موارد نفقه نیست:Moteajeb!:
اگر زندگی بر اساس حق من و حق تو بنا شود هر دو طرف ضرر میکنند به نظر من زندگی باید بر اساس محبت:Mohabbat::Mohabbat: و رفاقت :doosti:باشد و هر دو طرف با همکاری( البته از این نوعش ::shookhi: یکدیگر زندگی را اداره کنند تا خود و طرف مقابل ارامش داشته باشد:solh::pirooz:

سید زاهد;176187 نوشت:
مرد نیز نباید دستور بدهد

این گفته شما اصلا قابل قبول نیست!!!

الرجال قوامون علی النساء(میشه بگی یعنی چه؟)

هرجا یه مدیر لازم است و مدیر واجب الاطاعه است!
اطیع الله و اطیع الرسول و اولی الامر منکم!!!

مرد بر زن ولایت دارد و صاحب فرمان است(ولی باید عدالت محبت بخشش و... در نظر گرفته شود.)

سید خندان;176664 نوشت:
یا خیر حبیب و محبوب

خدا این بچه رو حفظ کنه و در پناه خداش نگه داره چقدر قیافه معصومی داره!!!:Sham:

با سلام و احترام

و تشكر از تمامي كاربران محترمي كه در اين بحث شركت كردند.

فكر مي كنم به اندازه ي كافي در اين مقوله بحث شد، در صورت نياز كارشناسان گرامي براي جمع بندي مطالب تشريف ميارن و نظرات شون رو مي فرمايند.

با تشكر
موفق باشيد

موضوع قفل شده است