تایپیکی در بارۀ حقیقت جن و روح (هر چی می دونید بسم الله)

تب‌های اولیه

42 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تایپیکی در بارۀ حقیقت جن و روح (هر چی می دونید بسم الله)

جن در لغت به معناى پوشيدگى و پنهانى است و از آتش و يا آميخته ‏اى از آتش آفريده شده است. جنيان نيز مانند انسانها داراي عقايد مختلف بوده، مطيع و سركش دارند و داراي تكليف و مسئوليت مي‏باشند.


چیستی و نحوه ی فعالیت روح نيز یکی از پیچیده ترین مسائلی است که تا کنون دانش بشری قادر به درک آن نبوده است، قرآن کریم نیز بر عدم قدرت و توانایی انسان نسبت به شناخت روح تأکید می کند: «و از تو درباره "روح" سؤال می كنند، بگو: «روح از فرمان پروردگار من است و جز اندكى از دانش، به شما دده نشده است!» طبق آیات و روایات در می یابیم که روح بر خلاف جسم و بدن، موجودی است مجرد و از خواص ماده به دور است یعنی؛ محدود و محصور در زمان و مکان نیست.


شما در بارۀ جن و روح چی می دونید؟ چه چیزها اعم از حقایق یا خرافات شنیدید؟ هر کی هر چیزی میدونه دریغ نکنه... به اجمال یا تفصیل بفرمایید...



بسم الله ...:Gol:

صدیق;16489 نوشت:


بسم الله ...:Gol:

حالا چرا بسم الله :Gig: شاید یه جنی دوست داشته باشه بیاد اینجاو خودشو معرفی کنه ، بسم الله مانع می شه

ببخشید یه سوال پیش اومد و اون اینکه آیا یه جن می تونه واقعا اینجا پست ارسال کنه:Gig:

جنها میتونن در دنیای آدمها تصرف داشته باشن؟مثلا وسایلشونو بردارن؟یا صدمه جسمی بزنن؟
دوستی میگفت پیش یه نفر رفته وسرکتاب باز کرده ،بهش گفته که تو یه همزاد جن داری که همیشه همراهته.چنین چیزی امکان داره؟
یکی دیگه که بچه اش مریضه میگفت رفتم پیش جن گیر گفته جنها میخوان بچتو ازت بگیرن.میگفت بعد از گرفتن نمیدونم جادو جنبل از تو خونه صدای گریه میاد،جن گیره گفته اون جن ناراحته که باید از این خونه بره...
از این چیزا زیاد شنیدم.هر چند خودم اعتقاد ندارم(البته به وجود جن اعتقاد دارم ولی به این حرفا نه).
الله اعلم.

از چیزهای غیبی که ایمان داشتن به آن واجب است ایمان داشتن به وجود جن می باشد ، ادله بسیاری در قرآن کریم وسنت مطهره دربارۀ وجود آنها ذکر شده است . دلیل از قرآن کریم
( وَ إذ صَرَفنَآ إلَیکَ نَفَراً مِّنَ الجِن یَستَمِعُونَ القُرءَانَ)
] سورۀ احقاف آیه 29[.
( به یاد آور ای پیامبر ) هنگامی که گروهی از جن را نزد تو روانه کردیم که قرآن را بشنوند.))
( یمعشرالجن والانس الم یاتکم رسل منكم يقصون عليكم ايتي و ينذرونكم لقاء يومكم هذا {سوره انعام آيه 130 }
"اي گروه جن و انس! آيا رسولاني از شما به سوي شما نيامدند كه آيات مرا برايتان باز گو مي كردند و شما را از ملاقات چنين روزي بيم مي دادند ؟!
{يمعشرالجن والانس ان استطعتم ان تنفذو امن اقطار السموات و الارض فانفذوا لاتنفذون الا بسلطن}(سوره الرحمن آيه 33 )
"اي گروه جن انس ! اگر مي توانيد از مرزهاي آسمانها و زمين بگذريد ولي هرگز نمي توانيد مگر با نيرويي (عظيم و فوق العاده اي)"
4-{قل اوحي الي انه استمع نفرمن الجن فقالوا انا سمعنا قرء انا عجبا}
(سوره جن ايه1)
"بگو: به من وحي شده است كه جمعي از جن به سخنانم گوش فرا داده اند سپس گفته اند: ما قرآن عجيبي شنيده ايم"
5-{وانه كان رجال من الانس يعوذون برجال من الجن فزاد و هم رهقا }
(سوره جن آيه6)
"و اينك مرداني از بشر به مرداني از جن پناه مي بردند و آنها سبب افزايش گمراهي و طغيانشان مي شدند "
دليل از سنت:
امام مسلم از عبدالله بن مسعود رضي الله عنه روايت ميكند كه فرمود:شبي همراه رسول الله صلي الله و عليه و سلم بوديم ناگهان و را نيافتيم پس گفتيم كه ربوده شده يا ترور شده است پس به بدترين حالت شب گذرانديم هنگامي كه صبح كرديم ديديم كه او از طرف حراء مي آيد پس عرض كرديم يا رسول الله! شما را نيافتيم پس جستجوي شما را كرديم و نيافتيم سپس به بدترين حالت شب گذرانديم !
آنگاه رسول الله فرمود: "فرستاده جن نزد من آمد پس به همراه او رفتم و بر آنان قرآن خواندم " عبدالله مي گويد : سپس همراه ما براه افتاد و اثر آنان و اثر آتش آنها به ما نشان داد و در باره تو شه از رسول الله پرسيده بودند پس به آنان فرموده بوده : هر استخواني كه نام خدا بر آن برده شده براي شماست وقتي كه بدستان مي رسدگوشت بسيار خواهد داشت و هر پشكلي علوفه حيواناتتان خواهد بود" سپس رسول الله فرمود: " پس با اين دو استنجاء نكنيد زيرا كه غذاي برادرانتان (جن) مي باشد
2-از ابوسعيد خدري رضي الله عنه روايت است كه گفت رسول الله به من فرمود : همانا مي بينم كه تو گوسفند و صحرانشيني رادوست داري پس هر گاه در بين گوسفندانت و در باديه ات بودي آنگاه براي نماز اذان دادي پس صدايت را بلند كن زيرا كه صداي موذن را جن و انس و چيزي ديگري نمي شنود مگر اينكه در روز قيامت براي او گواهي مي دهد "
3-از عبدالله بن عباس رضي الله عنهما روايت است كه گفت: رسول الله همراه با گروهي از يارانش بسوي بازار عكاظ رفتند در حالي كه بين شياطين (جن) و اخبار آسمان پرده و مانع ايجاد شده بود و آتش پاره (شعله آتش) بسويشان انداخته شده بود
پس شياطين (جنيها) بسوي اقوامشان باز گشتند پس آنها گفتند :شما را چه شده است؟ گفتند : در ميان ما و خبر آسمان پرده و مانع ايجاد شده آتش بسوي ما انداخته شده است
گفتند: بين شما و خبر آسمان پرده ايجاد نشده مگر بخاطر حادثه اي كه رخ داده است پس بسوي شرق و غرب زمين برويد ببينيد چه چيزي سبب حائل شدن بين شما و خبر آسمان شده است سپس آن گروهي كه بسوي تهامه رفته بودند به بازار عكاظ رسيدند و رسول الله همراه اصحابش در نخله نماز صبح را ميخواندند سپس آنان هنگامي كه قرآن را شنيدند به آن گوش فرا دادند آنگاه گفتند: قسم بخدا اين آن چيزي است كه بين ما و خبر آسمان مانع ايجاد كرده است پس هنگامي كه نزد قومشان بر گشتند گفتند : اي قوم ما بدون شك كه ما قرآن عجيبي شنيديده ايم كه بسوي رشد هدايت مي كند پس به آن ايمان آورديم و كسي را با پروردگارمان شريك نمي گيريم
پس خداوند بر پيامبرش نازل فرمود
{قل اوحي الي انه استمع نفر من الجن}

فلاسفه ي مادي ؛ وجود جن را بكلي انكار مي كنند ؛ ولي فلاسفه ي اسلامي قائل به وجود جن هستند .
فارابي ؛ به وجود جن اعتقاد دارد؛ ول وجود جن را از راهها ي عجيب وغريب اثبات مي كند وي در رسائل فارابي مي نويسد :

"الجن حس غير ناطق غير مائت"

جن به نظر فارابي حيواني است كه نمي ميرد وناطق نيست واين با ظاهر آيات قابل جمع نيست .

قُل اوُحيَ اِليَ اَنَهُ استَمَعَ نَفَرُ مِن الجِنِ فَقالوا اِنا سَمِعنــا قُرآناً عَجَــبا>.سوره ي جن /آ‘يه 1

اي رسول ما بگو مرا وحي رسيده كه گروهي از جنيان آ‘ات قرآن را هنگام قرائت من استماع كرده اند وپس از شنيدن گفته اند كه ما از قرآن آيات عجيبي مي شنويم .

غزالي ؛ جن را جور ديگري تعريف مي كند : جن حيوانٌ هواييٌ ناطق مشف الجِرم من شأنهُ اَن يَتَشَكلُ بِاَشكالٍ مُختَلِفَة
اين كه جن هستي هايي موازي در عرض هستي انسان است مشكلي بين فلاسفه اسلامي نيست

فرهنگ فارسي عميد(1):موجودي خيالي وغير مرئي بين انسان وارواح كه واحدش جٍني ومؤنث آم چٍنيِة .
برهان قاطع(2):پري وديو – دل – قلب – اول ونخست را هم مي گويند كه درمقابل كهنگي است .
فرهنگ عربي المنجد(3): جٍن الليل ؛تاريكي شب وپوشانندگي آن است و جٍن الناس به معناي بزرگان آدميان است .به معناي موجودي خيالي بين انسان وارواح آمده است وبه اين سبب به اين اسم ناميده مي شود كه از ديد ما مخفي وپوشيده است .
فرهنگ لاروس(4):موجود نامرئي بين انسان وارواح – پري –واحد آن جٍني ومؤنث آن جنيه است .
در مفردات راغب اصفهاني (5) آمده است : در اصل كلمه ي جن پنهان وپوشيده بودن شئ از حواس است .

جن دارای حرکات بسیار سریع می‌باشد و به همین دلیل قبلاً می‌توانست در آسمان نفوذ و استراق سمع کند ولی با ظهور حضرت مسیح(علیه‌السلام) جلوی ورود و نفوذ آنها به آسمانها به صورت نسبی گرفته شد و با ظهور پیامبر گرانقدر اسلام حضرت خاتم الانبیاء(صلی‌الله‌علیه‌و آله‌وسلم) کاملاً از ورود آنها به آسمانها جلوگیری گردید. خلقت انسان بعد از خلقت جن روی زمین بوده است و جن‌ها هفت هزار سال پیش از انسان در کره زمین زندگی می‌کردند.
همانطور که انسان ها از نسل آدم و حوا بوده، جن ها از نسل مارج و مارجه می‌باشند. طول عمر جن از انسان بسیار زیادتر است ( حدود دو هزار سال عمر میکنند ) ولی جن نیز دارای مرگ، تولد و عمر محدود و مشخص می‌باشد، همچنین دارای حشر، نشر، معاد، حساب و کتاب اخروی است. از لحاظ مرفولوژی و ظاهری، قیافه واقعی جن با انسان تفاوت دارد(این موجودات می‌توانند با قیافه و ظاهر کاذب نمایان شوند). جن یک امتیاز از لحاظ ظاهری نسبت به انسان دارد و آن اینکه می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد اعم از انسان و حیوان دربیاید، ولی به شکل پیامبران، ائمه معصومین و شیعیان واقعی ظاهر نمی‌شود.
طول قد جن بسته به سن او، بین سی تا هشتاد سانتیمتر است. جن دارای دو جنس مذکر و مؤنث است و تولید مثل می‌کند. نطفه جن بر خلاف انسان از جنس و ماهیت شبیه هوا می‌باشد. انسان و جن می‌توانند با همدیگر ازدواج نموده، حتی تولید مثل نمایند. دستگاه گوارش جن با انسان تفاوت دارد. بطور معمول جن انسان را می‌بیند ولی برای انسان قابل رؤیت نمی‌باشد.

جن مانند انسان دارای علم، ادراک، قدرت تشخیص، مسئولیت و تکلیف است. پیغمبر گرامی اسلام بر جن‌ها نیز مبعوث شدند و در بین جن‌ها نیز دین و مذهب و فرقه وجود دارد. جن به دو گروه مسلمان و غیرمسلمان تقسیم شده و مسلمانان آنها نیز در یک گروه اهل تشیع قرار می‌گیرند. رهبر جن‌های شیعه«سعفر ابن زعفر» می‌باشد و لوحی مزیّن به جملة مبارک«یا ابا عبد الله الحسین»برگردن دارد. پدر زعفر در صدر اسلام توسط حضرت علی(علیه‌السلام) کشته شد و خود نیز به دست آن حضرت مسلمان گردید. زعفر و لشکریانش در واقعه کربلا به یاری حضرت امام حسین(علیه‌السلام) شتافتند ولی آن امام بزرگوار اجازه نفرمودند.
در منابع مختلف از جمله قرآن کریم، تفاسیر، احادیث و کتب علمی از جن یاد شده است. دانشمندان غربی از جن به عنوان ارواح صدادار یاد می‌کنند. پیامبر گرامی اسلام که درود خدا بر او باد می‌فرمایند:«خداوند جن را در پنج صنف آفرید: باد، مار، عقرب، حشرات و انسان.»برخی از انسانها جن را می‌پرستند، علّامه طباطبائی(رضوان‌الله‌تعال� �‌علیه) می‌فرمایند:«مشرکان سه دسته می‌شوند، اول آنهاییکه جن می‌پرستند، دوم آنهاییکه ملائکه می‌پرستند و سوم آنهاییکه مقدّسینی از بشر را پرستش می‌کنند.» ابلیس از طوایف جن است و در قرآن صراحتاً به این مطلب اشاره شده است.به (روایتی) ابلیس دوازده هزار سال عبادت کرد و همین امر باعث شد از زمین به آسمان برود و در رده ملائک قرار بگیرد و به درجه‌ای رسید که مرتبة استادی برخی از ملائک را داشت. برخی از جن‌ها علاقمند به داشتن ارتباط با انسان می‌باشند، بعضی انسانها نیز به ایجاد رابطه با جن‌تمایل دارند، ایجاد این ارتباط امکان پذیر است ولی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و نهی شده است، برخی از علما نیز آن را مجاز نمی‌دانند.
تسخیر جن کاری خطرناک میباشد . اگر انسانی با جن ارتباط گرفت، دیگر نمی‌تواند آنرا قطع کند و یا حداقل قطع این ارتباط دارای عواقب خطرناکی است. قابل ذکر است که جن در مقابل ارتباط با انسان و خدماتی که ارائه می‌کند، چیزهایی از انسان می‌گیرد که جبران آن بسیار سخت بوده، یا غیرقابل جبران است. در صورتیکه جن از طرف انسان احساس خطر کند و یا آسیب ببیند، اقدام به تلافی خواهد کرد و به شخص مورد نظر یا بستگان نزدیک، از جمله همسر و فرزندان او آسیب می‌زند و یا آزار و اذیّت می‌رساند، پس بهتر است جن را بهانه‌ای برای تفکّر و تدبّر در عظمت خالق آن قرار دهیم. براستی که اگر انسان تمام عمر خویش را نیز صرف اندیشیدن در بزرگی و عظمت حق تعالی نماید، بسیار اندک خواهد بود.

از آنجايی كه نوع خلقت جنيان با انسانها و حيوانات متفاوت است، واضح است كه مكان زندگی آنها نيز متناسب با نوع خلقت آنها باشد، ولی آن مكانها كجاست. در بين عوام شايع است كه زيرزمينها، جاهای تاريك و مرطوب مانند حمامها، چاهها و عمق جنگلها جايگاه جنيان است. اما بررسی ها حاكی از آن است كه قطعا آنها در جايی زندگی می‌كنند كه از انسانها به دور باشند. در روايتی از امام صادق (ع) نقل شده كه: «در وادی شقره (بيابانی كه رنگ خاكش سرخ مايل به زرد است) نماز نخوان، زيرا در آن جا منازل جن است.» (وسائل الشيعه، ص ۴۵۲) قابل ذكر است يكی از معروفترين مساجد مكه با نام «مسجد الجن» در غرب شهر مكه محل نزول جنيان در مكه است و مستحب است حاجيان در آن مسجد رفته و دو ركعت نماز به جا آورند.
http://www.sunna.info/souwar/data/media/2/jinn_masjid.jpg

توليد مثل جنيان آنچه مسلم است اين است كه بنابر ذات وجودی جنيان آنها نيز مانند انسان دارای غريزه جنسی بوده و توالد و تناسل دارند و لازمه ادامه و بقای نسلشان آميزش جنس مونث و مذكر است، اما اين سوال كه آيا آنها هم مانند انسانها و يا ساير جانداران با عمل لقاح
و تشكيل نطفه تولد می‌يابند، چيزی نيست كه از كلام خداوند بتوان استنباط كرد ولی ابن عربی در فتوحات گفته است: «تناسل بشر به القای آب نطفه در رحم است و تناسل جن به القای هوا در رحم اثنی (جنس ماده) می‌باشد». (جن و شيطان ص ۵۷)
روايتی است از بخشی از وصيت حضرت رسول (ص) به اميرالمومنين (ع) كه فرمود: «ای علي، در شب اول، وسط و آخر ماه آميزش مكن و... همانا جنيان در اين سه شب به پيش زنان خويش (برای مقاربت) می‌روند». (وسائل الشيعه، ص ۹۱) و در آيه ای برای وصف حوريان بهشتی آمده است: «حوريان بهشتی را قبل از شوهرانشان، نه آدمی و نه جن دست زده است». (سوره الرحمن، آيه ۵۶ و ۷۴)

خواب جنيان «الله خدايی است كه هيچ خدايی جز او نيست. زنده و پاينده است. نه خواب سبك او را در برمی گيرد و نه خواب سنگين». (سوره بقره، آيه ۲۵۵) و از حضرت صادق (ع) روايت است كه می‌فرمايند: «به غير از خداوند متعال همه خواب دارند، حتی فرشتگان». (ميزان الحكمه، ص ۲۵) و حديثی است از رسول خدا(ص) كه می‌فرمايند: «خواب به چهار گونه است، پيامبران به پشت می‌خوابند، مومنين به دست راست، كافرين و منافقين به دست چپ و شياطين به رو می‌خوابند». (شيخ حر عاملي، ص ۱۰۶۷) آنچه از اين مطالب می‌توان دريافت اين است كه به غير از ذات اقدس الهی همه موجودات دارای خواب هستند.
مرگ جنيان

جنيان نيز مانند هر جانداری همان طور كه دارای حيات هستند مرگ هم شامل حالشان می‌شود. چنان كه در قرآن كريم آمده: «و بر آنها (خطا كاران) نيز همانند پيشينيانشان از جن و انس عذاب مقرر شد». (سوره فصلت، آيه ۲۵) «به ميان امتهايی كه پيش از شما بوده اند، از جن و انس در آتش داخل شويد». (سوره اعراف، آيه ۳۸) از اين آيات چنين برمی آيد كه نه تنها آنها هم مانند
انسان مرگ دارند، بلكه مانند انسان از عقوبت خدا بر حذر نيستند

موجودی که نامش جن است و به واسطه همان عنصر خاص خودش در «لحظه» می تواند عالم مادی را طی کند، با اینکه از نظر اندیشه و روح پایین تر از انسان است از نظر جسم از انسان خیلی قویتر و نیرومندتر است. از قرآن استنباط می شود که اینها خود را تا نزدیکترین آسمانها هم می رسانند و آن آسمانها مقر ملائکه است، به این معنا که ملکوت آن آسمانها مقر ملائکه است. اینها گاهی چون می توانند خودشان را تا آن افق نزدیک کنند می توانند از یک سلسله خبرها آگاه بشوند. بعد از قضیه بعثت حضرت رسول، اینها دیدند یک دگرگونی در آن آسمانها پیدا شده، یعنی نمی گذارند نزدیک بشوند و اگر بخواهند نزدیک بشوند اینها را با شهاب می رانند. البته گفته اند کلمه شهاب کنایه است، یعنی با یک نیرویی اینها را می رانند. اینها گفتند ما دیدیم که وضع در آنجا برای ما دگرگون شده،‌ دیگر ما را به آن نزدیکیها راه نمی دهند ولی با خود فکر می کردیم آیا شری برای مردم زمین اراده شده است یا خیری؟ نمی دانستیم که منشا این جریان شری است یا خیری؟ حالا فهمیدیم که یک خیر سبب این کار بوده است و انا لمسنا السماء ما آسمان را لمس کردیم، یافتیم او را که پر شده است از نگهبانان و از شهابها، یعنی برای ما دیگر امکان نزدیکی در آنجا نیست.

و انا کنا نقعد منها مقاعد للسمع ما قبلا آن نزیدیکیها می نشستیم و استراق سمع می کردیم یعنی از جریانها به نحوی آگاه می شدیم اما فمن یستمع الان یجد له شهابا رصدا حالا اگر کسی بخواهد در مقام استماع بر بیاید با شهابی که در کمین است او را می رانند . و انا لا ندری اشر ارید بمن فی الارض ام اراد بهم ربهم رشدا نمی دانیم - یعنی نمی دانستیم و حالا فهمیدیم قضیه چیست - که آیا این جریان از شری برای مردم حکایت می کند یا از خیری

ويژگيهاي مهم جن از ديدگاه قرآن كريم

جن موجوداتي نامرئي كه از شعله هاي آتش آفريده شده است.

2-جن داراي علم اداراك و شخصيتي خوب و بد است.

3-جن داراي قدرت منطق و استدال است.

4-جنيان خوب و بد را تشخيص مي دهند.

5-جن داراي تكليف و موئسوليت در مقابل خداوند است.

6-جن داراي حشر ونشر و معادند.

7-جن هم مومن دارد هم كافر.

8-در بعضي از جنيان قدرت بالاي وجود دارد.

9-خلقت جنيان در روي زمين قبل از انسان بوده است.

10- جنيان قدرت برانجام بعضي از كار هاي مورد نياز انسانها هستند

سلام ، من از جنیان خیلی می ترسیدم (البته این ترس در اثر خرافاتی بود که نسبت به اونها گفته می شد) و همش فکر می کردم که پشت سرم یه جنی هست ، بعدش یه بار در خواب دو نفر آقا و خانوم رو دیدم که داشتن وسایل جابجا می کردن و من داشتم از دور به آنها نگاه می کردم ، خانومه که حجاب هم نداشت ، برگشت به طرف من و به من گفت که خداوند ما رو قبل از شما آفریده (فقط همین یه جمله رو گفت)، بعدش در خواب به من الهام شد که اونها جن بودن ، من خیلی ترسیدم و از خواب بیدار شدم ، بعد از اون خوابم دیگه از جن نمی ترسم. اونا خیلی بی آزار تر از بعضی از انسانها به نظر می رسیدن

یه سوال داشتم ، جنیان می تونن فکر انسانها رو بخونن؟؟

سوال دیگرم هم این بود که جن مسلمان که با بسم الله نمی ره ، می ره؟؟؟

نیایش سبز;16636 نوشت:
یه سوال داشتم ، جنیان می تونن فکر انسانها رو بخونن؟؟

سلام بله می توانند .....

نیایش سبز;16651 نوشت:
سوال دیگرم هم این بود که جن مسلمان که با بسم الله نمی ره ، می ره؟؟؟

جن مسلمان کاری با انسان نداره الان تو خانه محل کار خیابان همه جا هستند انها هم مثل ما زندگی میکنند و از بعضی ما انسانها کاملا بی ازار تر هستند در مورد بسم الله جنهای کافر هم همشون نمیروند....

بسم الله
جن موجودی فرا طبیعی که در شرایط عادی قابل تجربه حسی نیست.ویژگی هایش در نظر قران از این قرار است:
سرشت جن؛طبق صریح قرآن جن تشعشعی از آتش است ؛وخلق الجان من مارج من نار؛رحمن،15.
تقدم آفرینش جن بر انسان؛والجان خلقناه من قبل من نارالسموم.حجر؛27.
شعور ،اختیار وتکلیف؛جنیان مانند انسانها از شعور اختیار و اراده برخوردارند؛و انا منا المسلمون و منا القاسطون،پس مکلف نیز هستند.
هدف خلقت انسان و جن یکی است؛وماخلقت الجن والانس الا لیعبدون؛ذاریات،56.
زنگی جمعی دارند؛در قران واژه "امت"به آنه نسبت داده شده؛قال ادخلوافی امم قد خلت من قبلکم من الجن والانس؛
پیامبرانی در میان جنیان از سوی خدا برانگیخته شده است؛یا معشرالجن والانس الم یأتکم رسل منکم ؛انعام،30.
رابطه جن وانس،گاهی جنیان در خدمت انسان بوده اند مانند حضرت سلیمان.نمل ،17و38.قال عفریت من الجن انا اتیک به قبل ان تقوم من مقامک.
گروهی از انسانها نیز در خدمت جنیان در آمده اند.سبأ41و انعام 100و128.

گمنام;16653 نوشت:
در مورد بسم الله جنهای کافر هم همشون نمیروند....

درسته بعضي از آنها نميرند.

من قبلا خيلي علاقه داشتم كه براي يك بار هم كه شده يه جن ببينم،بعضي وقتها در بعضي
جاها كه ميدونستم هستند مييرفتم و ازشون ميخواستم كه ببينمشون ولي الان اصلا علاقه
اي به ديدنشون ندارم.

چند سالي هست كه جرئت ندارم تنها بخوابم .اگه يك شب در خونه تنها باشم مطمعنم كه يا
تو خوابيا بيداري مياند سراغم.هروقت خوابشون را ميبينم هرچي بسم الله ميگم نميرند وااااي
وحشت ناكه.
يه روز كه تو خونه تنها بودم و خواستم بخوابم گفتم يادم باشه اگر اينبار اومدند 4قل را بخونم
شب خوابيدم و دوباره هرچي بسم الله گفتم نرفت دوسوره ي اول را كه خوندم باز هم نرفت
سوره ي سوم را كه خوندم آتش شد و از بخاري اتاقم رفت بيرون.حتي بعضي وقتها تو خواب
حس ميكنم دستم را گرفتند وقتي از خواب بيدار ميشم گرماي دستهاش را حس ميكنم. ولي
اين برام ثابت شده كه اگر باحجاب بخوابم يعني مانتو وروسري و... كمتر سراغم مياند و اذيتم ميكنند.

اي كاش هيچ وقت نميخواستم كه ببينمشون........

اساتيد اگر راهكاري براي مشكل من دارند بفرمايند.

ستايش;16777 نوشت:

شب خوابيدم و دوباره هرچي بسم الله گفتم نرفت دوسوره ي اول را كه خوندم باز هم نرفت

سلام ، من فکر می کنم اصلا جنی درکار نیست و تو فقط فکر می کنی که جن اومده

ستايش;16777 نوشت:
اساتيد اگر راهكاري براي مشكل من دارند بفرمايند.

با سلام

جن نيز همچون فرشتگان(1) داراى محدوده‏اى از قدرت است. از جمله مى‏تواند با سرعت زياد كارهاى خارق العاده انجام دهد. جن گرچه از نظر قدرت فكرى ضعيف است ولى قدرت تحريكى او زياد است، او مى‏تواند بارسنگينى را در كمترين زمان جابه‏جا كند. درك او، دركى عقلى و قوى نيست و حداكثر خيالى و وهمى است و از آيات قرآن مادى بودن جن (مانند انسان) استفاده مى‏شود. در داستان حضرت سليمان عليه السلام وقتى عفريتى از جن مدعى مى‏شود،(2) حضرت سليمان آن جن را تكذيب نمى‏كند؛ اگر چه در قرآن نيامده است كه آن جن تخت را آورد.(3)

مرحوم شیخ مفید در کتاب «ارشاد» آورده است: «در آثاری از ابن عباس نقل شده: زمانی که پیامبر اسلام (ص) به قصد جنگ با قبیله بنی مصطلق از مدینه خارج شد، هنگام شب به دره وحشتناک و صعب العبوری رسید. اواخر شب جبرئیل بر آن حضرت نازل شد و خبر داد که طایفه ای از جن در وسط دره جمع شده و قصد مکر و شر و آزار و اذیت شما و اصحابتان را دارند».(4)

آن گونه كه از نقل تاريخ و قضايا به نظر می رسد، از گذشته تا به امروز دل‏ها و تصورات بسيارى از مردم از توهمات و داستان‏هاى مربوط به جن پر بوده، به طورى كه گروهى به كلى منكر آن هستند و خرافه‏اى بيش نمى‏دانند و از جانب ديگر، برخى افكارشان از تصورات و خاطرات و داستان‏هاى اغراق‏آميز جن پرشده است و مى‏توان گفت كه هر دو گروه راه افراط را پيش گرفته‏اند. دين مبين اسلام حقيقت آن را ثابت مى‏داند و تصورات واهى را در مورد جن تصحيح مى‏كند و اوهام و خرافات را از افكار و دل‏ها مى‏زدايد و دل‏ها را از سلطه‏ى توهمات آزاد مى‏گرداند. از اين روى سوره‏اى را در قرآن به بيان ويژگى‏هاى آن اختصاص داده است.(5)

با اين تفصيل روشن مي شود كه: اگر چه وجود جن امري واقعي است و آن ها نيز همچون بشر، در نوع خود شرور و صالح دارند و قدرت انجام كارهايي نيز با استفاده از سرعت و قدرت تحريكي بالاي شان دارند، اما واقعيت آن است كه بيش از اتدازه در بارۀ اين موجودات بزرگنمايي شده است. مردم عوام، خرافات زيادى درباره‏ى جن ساخته‏اند كه با عقل و منطق جور در نمى‏آيد و از آن يك چهرۀ خرافي و غير منطقي و ترسناك ساخته اند كه وقتي كلمۀ جن گفته مي شود مشتي خرافات ساختگي نيز با آن تداعي مي شود. از جمله اينكه آنها را با اشكال عجيب و غريب و وحشتناك و موجوداتي دم دار و سم دار، موذي و پرآزار، كينه توز و بد رفتار به تصوير كشيده اند كه مثلاً اگر يك ظرف آب داغ بريزيد، آنها خانه‏هايى را به آتش مى‏كشند و موهوماتي از اين قبيل... در حالى كه اگر موضوع وجود جن از اين خرافات پيراسته شود اصل مطلب كاملاً قابل قبول است.(6)

موفق باشید ...:Gol:

پاورقی___________________________________

1. فصلت، 30.

2. نمل، 40 - 30.

3. جوادى آملی، عبدالله، تفسير موضوعى، ج1، ص 119.

4. شيخ مفيد، ارشاد، ص ۳۹۹.،به نقل از سايت تبيان

5. سيد قطب، تفسير فى ظلال القرآن، مجلد 6، ص 28 و 27.

6. مكارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، ج 25، دارالكتب الاسلاميه، چاپ نهم، ص155 و 156.

ستايش;16777 نوشت:
درسته بعضي از آنها نميرند.

من قبلا خيلي علاقه داشتم كه براي يك بار هم كه شده يه جن ببينم،بعضي وقتها در بعضي
جاها كه ميدونستم هستند مييرفتم و ازشون ميخواستم كه ببينمشون ولي الان اصلا علاقه
اي به ديدنشون ندارم.

چند سالي هست كه جرئت ندارم تنها بخوابم .اگه يك شب در خونه تنها باشم مطمعنم كه يا
تو خوابيا بيداري مياند سراغم.هروقت خوابشون را ميبينم هرچي بسم الله ميگم نميرند وااااي
وحشت ناكه.
يه روز كه تو خونه تنها بودم و خواستم بخوابم گفتم يادم باشه اگر اينبار اومدند 4قل را بخونم
شب خوابيدم و دوباره هرچي بسم الله گفتم نرفت دوسوره ي اول را كه خوندم باز هم نرفت
سوره ي سوم را كه خوندم آتش شد و از بخاري اتاقم رفت بيرون.حتي بعضي وقتها تو خواب
حس ميكنم دستم را گرفتند وقتي از خواب بيدار ميشم گرماي دستهاش را حس ميكنم. ولي
اين برام ثابت شده كه اگر باحجاب بخوابم يعني مانتو وروسري و... كمتر سراغم مياند و اذيتم ميكنند.

اي كاش هيچ وقت نميخواستم كه ببينمشون........

اساتيد اگر راهكاري براي مشكل من دارند بفرمايند.

این ذهن شماست که تصویر سازی می کند .

یک شب که تنها هستید ، نصف یک قرص آلپرازولام را دو ساعت پیش از خواب بخورید و بخوابید ، دیگر جنی به سراغ تان نخواهد آمد !

netuser;16802 نوشت:
این ذهن شماست که تصویر سازی می کند .

یک شب که تنها هستید ، نصف یک قرص آلپرازولام را دو ساعت پیش از خواب بخورید و بخوابید ، دیگر جنی به سراغ تان نخواهد آمد !

سلام
قرص ؟
همراه گرامی هیچوقت و هیچ جا برای رفع چنین مشکلاتی
و یا برای مقابله با حقیقت درون شخص چنین تجویزی نکنید .
-------------------------


نقل قول:
يه روز كه تو خونه تنها بودم و خواستم بخوابم گفتم يادم باشه اگر اينبار اومدند 4قل را بخونم
شب خوابيدم و دوباره هرچي بسم الله گفتم نرفت دوسوره ي اول را كه خوندم باز هم نرفت
سوره ي سوم را كه خوندم آتش شد و از بخاري اتاقم رفت بيرون.حتي بعضي وقتها تو خواب
حس ميكنم دستم را گرفتند وقتي از خواب بيدار ميشم گرماي دستهاش را حس ميكنم. ولي
اين برام ثابت شده كه اگر باحجاب بخوابم يعني مانتو وروسري و... كمتر سراغم مياند و اذيتم ميكنند.
اساتيد اگر راهكاري براي مشكل من دارند بفرمايند.

قدم اول این راهکار
در جمع یا خلوت به بدیها و پلیدیها فکر نکنید !
دنیای پر از خوبی! چه دلیلی داره به مورد ترسناک یا شرور فکر کنیم ؟

مسلمان وار پاک و پاکیزه بخوابید
اگر نیمه های شب بیدار شدید این رو به فال نیک بگیرید و به نماز شب بایستید
حالا 11 رکعتی نشد . 5 رکعت بخوانید..

دعا :
چهار قل و استغفار عالی
ایه الکرسی عالی .
صلوات و ذکر علی (ع) عالی .

کیفیت دعاها با خلوص و حضور شما بیشتر میشه
اگر عرب نیستید معانی ایات رو هم در نظر داشته باشید .
منم دعا کنید .


نهایتا 1 پست دیگه ارسال میکنم
در صورت نیاز اوامر رو کامل بیان بفرمایید .

ستايش;16777 نوشت:
درسته بعضي از آنها نميرند.

من قبلا خيلي علاقه داشتم كه براي يك بار هم كه شده يه جن ببينم،بعضي وقتها در بعضي
جاها كه ميدونستم هستند مييرفتم و ازشون ميخواستم كه ببينمشون ولي الان اصلا علاقه
اي به ديدنشون ندارم.

چند سالي هست كه جرئت ندارم تنها بخوابم .اگه يك شب در خونه تنها باشم مطمعنم كه يا
تو خوابيا بيداري مياند سراغم.هروقت خوابشون را ميبينم هرچي بسم الله ميگم نميرند وااااي
وحشت ناكه.
يه روز كه تو خونه تنها بودم و خواستم بخوابم گفتم يادم باشه اگر اينبار اومدند 4قل را بخونم
شب خوابيدم و دوباره هرچي بسم الله گفتم نرفت دوسوره ي اول را كه خوندم باز هم نرفت
سوره ي سوم را كه خوندم آتش شد و از بخاري اتاقم رفت بيرون.حتي بعضي وقتها تو خواب
حس ميكنم دستم را گرفتند وقتي از خواب بيدار ميشم گرماي دستهاش را حس ميكنم. ولي
اين برام ثابت شده كه اگر باحجاب بخوابم يعني مانتو وروسري و... كمتر سراغم مياند و اذيتم ميكنند.

اي كاش هيچ وقت نميخواستم كه ببينمشون........

اساتيد اگر راهكاري براي مشكل من دارند بفرمايند.

سلام ربطی به مانتو و روسری ندارد

قبل از خواب وضو بگیرید وایت الکرسی را تا و هو العلی العظیم بخوانید دستور مجربی از شیخ بهائی است که اگر این کار اثر نکرد خدمتان عرض میکنم زیادم به این سئله فکر نکنیدچون تلقین این امور را تشدید میکند

Netuser;16802 نوشت:
این ذهن شماست که تصویر سازی می کند .

یک شب که تنها هستید ، نصف یک قرص آلپرازولام را دو ساعت پیش از خواب بخورید و بخوابید ، دیگر جنی به سراغ تان نخواهد آمد !

به به

تشكر از لطفتون آقاي دكتر

چشم حتما اين كار را ميكنم . راستي شما كارشناس تشريف داريد؟؟!! :Gig:

در ضمن لطف كنيد زود قضاوت نكنيد.

گمنام;16814 نوشت:
سلام ربطی به مانتو و روسری ندارد

قبل از خواب وضو بگیرید وایت الکرسی را تا و هو العلی العظیم بخوانید دستور مجربی از شیخ بهائی است که اگر این کار اثر نکرد خدمتان عرض میکنم زیادم به این سئله فکر نکنیدچون تلقین این امور را تشدید میکند

من همه ي اين كارها را كردم وضو ، ايت الكرسي .4 قل . واقعه و...هيچ اثري ندارد.

ولي اين بحث در خانواده ي ما ارثي است چون قبلا سراغ مادرم هم مي آمدند.

ستايش;16822 نوشت:
من همه ي اين كارها را كردم وضو ، ايت الكرسي .4 قل . واقعه و...هيچ اثري ندارد.

ولي اين بحث در خانواده ي ما ارثي است چون قبلا سراغ مادرم هم مي آمدند.

سلام ارثی نداریم این موجودان دارای قائده خاصی هستند و معمولا با اشخاص کار دارند ممکنه قبلا شخصی از اعضای خانواده شما قصد ارتباط با این موجودات ازطریق دعا و نوشته ها ر وداشته ولی روش اصوبلی نبوده بعد چون این موجودات به صورت اوام و طایفع ای زندگی میکنند و طوایف کافر هم دارند ممکنه بر همین اثر این اتفاقات افتاده باشد

چند سوال دارم اگر جواب بدهید بیشتر کمکتام میکنم

1- هرشب این موضوع برایتان اتفاق می یافتد و؟؟/و معموملا چه ساعاتی؟ شکلشون

تا حالا ازت چیزی خاستند و یا چیری دیدی؟

تو طول روز چی؟

تو اتاق خوابتون عروسک یا مجسمه دارید؟

محل خوابتون رو به قبله یا پشت به ان است؟

اینا ر وجواب بدهید بقیش ر وبعدا میپرسم

ستايش;16822 نوشت:
من همه ي اين كارها را كردم وضو ، ايت الكرسي .4 قل . واقعه و...هيچ اثري ندارد.
ولي اين بحث در خانواده ي ما ارثي است چون قبلا سراغ مادرم هم مي آمدند.

با سلام


جن مثل انسان دو نوع است: مومن و کافر, که مومنان از جن را شيطان نمي گويند، ولي به کافران آنها اطلاق شيطان شده است .

براي دور کردن جن و شيطان بايد به خدا توسل جست. جن به محض شنيدن ذکر ورد فرار مي کند. وقتي ((بسم الله)) گفته شود اثر بد جنهاي کافر خنثي مي شود ذکر ((بسم الله)) در دفع و دور کردن شيطان و جن موثر است.

از امام صادق (ع) منقول است: هر کس معوذتين (سوره هاي ناس و فلق) را بسيار بخواند از وسواس و شر جن و انس محفوظ بماند. (دقت کنید بسیار و با حضور قلب).

از آن حضرت نقل است کسي که سوره جن را تلاوت نمايد در زندگي دنيا هرگز آسيبي از جن و انس به او نرسد و مورد سحر و کيد آنها واقع نشود.

آيه 59 سوره مريم را اگر بنويسند و بشويند و بر جن زده و مصروع بخورانند و يا به بازويش ببندند شفا مي يابد.

((بسم الله الرحمن الرحيم. فخلف من بعدهم خلف اضاعو الصواه و اتبعوا الشهوات فسوف يلقون غيا))

از حضرت علي (ع) منقول است هر که در سفر راه را گم کند فرياد کند ((يا صالح اغثني يا بقول امام باقر (ع) بگويد : ((يا صالح ارشدونا الي الطريق رحمکم الله)) يعني يا صالح ما را به راه برسان رحمت خدا بر تو باد بدرستيکه از برادران شما از جنيان شخصي است که صالح نام دارد از براي خدا در شهرها مي گردد چون صداي شما را بشنود جواب گويد و راهنمايي نمايد.

راوي مي گويد: ما در سفري راه را گم کرديم و شخصي از ما دور شد و فرياد زد به نحوي که مذکور شد سپس برگشت و گفت صداي آهسته شنيدم که راه از جانب راست است.

برای دور کردن شیطان جنی از خود ذکر شریف : "لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم" را مکرر بگوئید.

و نیز برای دور کردن شیطان انسی از خود ذکر صلوات بر محمد (ص) و آل مطهرش علیها السلام را بگویید:

"اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم"

موفق باشید ...

گمنام;16826 نوشت:

چند سوال دارم اگر جواب بدهید بیشتر کمکتام میکنم

1- هرشب این موضوع برایتان اتفاق می یافتد و؟؟/و معموملا چه ساعاتی؟ شکلشون

نه وقتي تنهام البته يه دوسالي هست از وقتي منزلمون را تغيير داديم
البته من به تنهايي عادت دارم و اگر فكر ميكنيد از تنهايي ميترسم اصلا اين طور نيست ومنزل جديدمون هم تازه ساخت هست و فكر نميكنم جن داشته باشه.
ساعتش را هم نميدونم .معمولا وقت تنهايي تا نيمه شب (2-3)بيدار ميمونم.
.

گمنام;16826 نوشت:
تا حالا ازت چیزی خاستند و یا چیری دیدی؟

نه نخواستند.
تا حالا دوبار شكلشون را ديدم
يك بار كه از دستشون خسته شدم خواهش كردم كه ديگه نياند سراغم.سه تا بودند خيلي هم قشنگ اومدند گفتند ديگه باهات كاري نداريم ولي چند شب بعد يكي كه خيلي هم كوچك و بد قيافه بود باز اومد مزاحم شد هموني كه گفتم با 4قل در رفت.اول شكل يه لك لك بود بعد هم شكل آدم،البته آدم كه نه خيلي قدش كوچك بود.دستاش خيلي دراز بود يه جور چندش آور

گمنام;16826 نوشت:
تو طول روز چی؟

نه طول روز نديدم فقط يك بار حس كردم كنار كاسكوم نشسته و داره اذيتش ميكنه.
چون مرتب خيز ميگرفت و به جاي مشخص قفس حمله مي كرد.

گمنام;16826 نوشت:
تو اتاق خوابتون عروسک یا مجسمه دارید؟

نه فقط كاسكوم اونجاست.البته عروسك هم دارم:khandeh!:

گمنام;16826 نوشت:
محل خوابتون رو به قبله یا پشت به ان است؟

روبه قبله

سلام ، اینو بخون شاید کمکت کنه
http://www.askdin.com/showpost.php?p=16635&postcount=11

ستايش;16837 نوشت:
نه وقتي تنهام البته يه دوسالي هست از وقتي منزلمون را تغيير داديم
البته من به تنهايي عادت دارم و اگر فكر ميكنيد از تنهايي ميترسم اصلا اين طور نيست ومنزل جديدمون هم تازه ساخت هست و فكر نميكنم جن داشته باشه.
ساعتش را هم نميدونم .معمولا وقت تنهايي تا نيمه شب (2-3)بيدار ميمونم.
.

نه نخواستند.
تا حالا دوبار شكلشون را ديدم
يك بار كه از دستشون خسته شدم خواهش كردم كه ديگه نياند سراغم.سه تا بودند خيلي هم قشنگ اومدند گفتند ديگه باهات كاري نداريم ولي چند شب بعد يكي كه خيلي هم كوچك و بد قيافه بود باز اومد مزاحم شد هموني كه گفتم با 4قل در رفت.اول شكل يه لك لك بود بعد هم شكل آدم،البته آدم كه نه خيلي قدش كوچك بود.دستاش خيلي دراز بود يه جور چندش آور

نه طول روز نديدم فقط يك بار حس كردم كنار كاسكوم نشسته و داره اذيتش ميكنه.
چون مرتب خيز ميگرفت و به جاي مشخص قفس حمله مي كرد.

نه فقط كاسكوم اونجاست.البته عروسك هم دارم:khandeh!:

روبه قبله

سلام

بسیار خوب هر گز سراغف دعا نویسان نروید

عزيزان بهيچ وجه سراغ اين شارلاتان ها نرويد

..

اجنه اينقدر هم بيكار نيستند...بخدا كارو زندگي دارند....

شما لطف كنيد تا 40 روز سوره يس را بنيت نزديكي ظهور و سلامتي امام زمان بخوانيد و ثوابش را به ايشان هديه دهيد...
و هر روز بعد از قرائت بر ليوان آبي دميده و بدهيد مادرتان بخورند و يادتان باشد به ايه سلام قولا من رب رحيم كه رسيديد كمي مكث كنيد و در دلتان مشكل ناراحتي مادرتان را مطرح و از خداي متعال بخواهيد بحق آخرين منجي مادرتان را صحت و سلامتي ببخشد... و بعد ادامه آنرا بخوانيد..

در اين دوره روزانه حداقل 100 صلوات براي تعجيل در فرج مولايمان بفرستيد....

اين روشيست كه هر كس خواست ميتواند استفاده كند ...

مادرم؟؟؟

مادرم مشكلي نداره.

من گفتم بچه كه بودند نه حالا

ستايش;16822 نوشت:
من همه ي اين كارها را كردم وضو ، ايت الكرسي .4 قل . واقعه و...هيچ اثري ندارد.

ولي اين بحث در خانواده ي ما ارثي است چون قبلا سراغ مادرم هم مي آمدند.

ببینید بین دو پست شما چقدر فرق هست :

نقل قول:
يه روز كه تو خونه تنها بودم و خواستم بخوابم گفتم يادم باشه اگر اينبار اومدند 4قل را بخونم
شب خوابيدم و دوباره هرچي بسم الله گفتم نرفت دوسوره ي اول را كه خوندم باز هم نرفت
سوره ي سوم را كه خوندم آتش شد و از بخاري اتاقم رفت بيرون.حتي بعضي وقتها تو خواب
حس ميكنم دستم را گرفتند وقتي از خواب بيدار ميشم گرماي دستهاش را حس ميكنم. ولي
اين برام ثابت شده كه اگر باحجاب بخوابم يعني مانتو وروسري و... كمتر سراغم مياند و اذيتم ميكنند.

البته برای خیلی ها ازین وقتها میذاریم شما هم یکیش .

همونطور که گفتم و بنابر وظیفه دوباره پا در کفش کارشناسان عزیز میکنم و میگم
مسلمان وار پاک بخوابید . از افکار پلید دوری کنید و اگر ضعف جسمانی دارید در جای گرم استراحت کنید .

یک جن که هیچ! صد جن شرور رو میشه با یک یاعلی یا یک بسم الله تارو مار کرد .
اما این به حد ایمان و توان شخص بستگی داره!

منظور این نیست که شما ایمان ندارید!
دارید اما ضعیف !
ایمان ضعیف هم به معنی کافر بودن نیست .
پس دلگیر نشید .

وقتی میگی بسم الله نه فقط در کلام و ظاهر!
بلکه در ذهن و باطن باید خدا رو احساس کنی .

وقتی بگی بسم الله و فکرت به اجنه باشه مطمعنا اون اثری که باید دیده نمیشه و این خودش یعنی ضعف در ایمان ما ...

اینها رو دوباره تکرار کردم چون
این ره که تو میروی به ترکستان است .

به قول کارشناس عزیز
بیاییم هر روز اسلام بیاریم و مسلمان بشیم .

قفس کاسکو رو مرتب تمیز کنید
و بدونید با وجود این مسایل اون بزودی یا لال میشه یا بیمار ..
مرغهای سخنگو و یا مقلده بیمار شده, اثر بدی روی شما و همسایه میذارند.

از روی وظیفه گفتم
و دیگر پاسخی ارسال نمیکنم .

آیا اجنه شرور و کافر می توانند القائات ضد دینی و شک برانگیز نسبت به انسانهای مومن داشته باشند؟؟؟
و برعکس آیا اجنه مومن القائات دینی و ایمانی می توانند نسبت به انسانهای مومن و یا کافر داشته باشند؟؟

نیایش سبز;18760 نوشت:
آیا اجنه شرور و کافر می توانند القائات ضد دینی و شک برانگیز نسبت به انسانهای مومن داشته باشند؟؟؟
و برعکس آیا اجنه مومن القائات دینی و ایمانی می توانند نسبت به انسانهای مومن و یا کافر داشته باشند؟؟

سلام اجنه شرور و کافر اگر جزو گروه شیطان باشند بله میتوانند القا کنند ولی بر انسان مومن غلبه نمیکنند مگر اینکه مومن واقعی نباشد

در مورد اجنه مسلمان انها کاری با کار انسان ندارند و معمولا انسان ها به حریم انها نجاوز میکنند

گمنام;18768 نوشت:
سلام اجنه شرور و کافر اگر جزو گروه شیطان باشند بله میتوانند القا کنند ولی بر انسان مومن غلبه نمیکنند مگر اینکه مومن واقعی نباشد

در مورد اجنه مسلمان انها کاری با کار انسان ندارند و معمولا انسان ها به حریم انها نجاوز میکنند



چه جالب مثل اینکه صفحه برگشت و اجنه باید از ما بترسند :Gig:

منظورتون از اجنه گروه شیطان چیه؟؟؟

نیایش سبز;18770 نوشت:

اجنه ای که میل به عمل بد و منفی دارند!
شرارت و رد حقیقت و ...

استثنایی هم وجود نداره
ممکنه یک برادر انسانی هم جزو این دسته قرار بگیره
و یک برادر جنی با تمام وجود به وظایف الهی خودش جامه عمل بپوشاند!

نیایش سبز;18770 نوشت:

چه جالب مثل اینکه صفحه برگشت و اجنه باید از ما بترسند :gig:

منظورتون از اجنه گروه شیطان چیه؟؟؟

سلام اجنه هم از بعضی انسان ها میترسند .....

مگر ننسدید شیطان لشکریانی از جن و انس داره لشکریان کافر می توانند عضو گروه شیطان شوند همچنین انسانهای کافر و یا به ظاهر مسلمان برخی اوقات دانسته وندانسته جزو لشکریان شیطان قرار میگیرند

آیا جنیان می توانند با روح انسانها اعم از مرده یا زنده ارتباط برقرار کنند؟
آیا جنیان نفس اعمال را می توانند ببیند ،همچنان که در قیامت ما حقیقت اعمال رو مشاهده خواهیم کرد؟؟

نیایش سبز;19926 نوشت:
آیا جنیان می توانند با روح انسانها اعم از مرده یا زنده ارتباط برقرار کنند؟
آیا جنیان نفس اعمال را می توانند ببیند ،همچنان که در قیامت ما حقیقت اعمال رو مشاهده خواهیم کرد؟؟

با سلام

بدون شک، با توجه به آنکه در آیات متعددی از قرآن، جن در کنار انسان بعنوان موجودی مکلف نام برده شده، نظیر انسان ها مؤمن و کافر دارد، حیات و مماتی دارند و به همین موازات برزخ و قیامت و سؤال و جواب هم دارند.

از اینرو بدلیل برابری وضعیتی که در تکلیف و حساب و کتاب دارند، امکان ارتباط آنها با ارواح انسانها (اعم از مرده و زنده) چنانکه برای انسان های عادی غیر ممکن است برای اجنه نیز غیر ممکن می باشد.

در خصوص مطلب دوم نیز، حکایت همین است، چنانکه بدلیل پرده ها، تیرگی ها و حجاب های مختلف، مشاهدۀ نفس و حقیقت و باطن اعمال، از توان انسان های عادی و معمولی خارج است، این امکان برای اجنۀ عادی و معمولی (مؤمن یا کافر) نیز منتفی است، از اینرو تنها اجنه ای می توانند به گوشه هائی از نفس و باطن اعمال پی ببرند که همچون برخی انسان ها، با تهذیب نفس و خودسازی و طی مقامات سیر و سلوک، مراحل عرفانی و شهودی را سپری کرده باشند. (البته در خصوص مصادیق عرفان و سیر و سلوک اجنه اطلاع و اخباری در دست نیست.)

موفق باشید ...:Gol:

با سلام
آیا تا بحال کسی از دوستان جن دیده؟
بذارید از خودم شروع کنم من تابحال دو بار دیدم !ی بار مستقیم و یبار غیره مستقیم

نیایش سبز;19926 نوشت:
آیا جنیان می توانند با روح انسانها اعم از مرده یا زنده ارتباط برقرار کنند؟
آیا جنیان نفس اعمال را می توانند ببیند ،همچنان که در قیامت ما حقیقت اعمال رو مشاهده خواهیم کرد؟؟

با سلام

با دقت در معارفی که در ادامه در بارۀ جن ذکر می کنیم به بسیاری از سؤالات ذهنی ما در بارۀ این موجود، پاسخ داده می شود:

- آیه شریفۀ «فبای آلاء ربکما تکذبان» که بیشتر از سی بار در سورۀ مبارکۀ الرحمن اعاده شده بیانگر آنست که دنیا و آخرت برای هر دو است.

- مضمون آیه 27 سورۀ مبارکۀ حجر می گوید: جن از آتش (نیرو و حرارت مخصوص) آفریده شده است.

- آیۀ 56 سورۀ مبارکۀ ذاریات می گوید: جن مانند انسان، مکلف به اعمال است.

- آیۀ 179 سورۀ مبارکۀ اعراف می گوید: جن ما را می بینند ولی ما آنها را نمی بینیم.

- آیۀ 12 و 13 سورۀ مبارکۀ سبأ می فرماید: آنها مانند آدمیان کار می کنند و قدرت کار دارند. حضرت سلیمان به امر خدا آنها را مسخر کرده بود و برایش کار می کردند، کاخ ها، تمثال ها و کاسه های بزرگ می ساختند.

- آیۀ 56 سورۀ مبارکۀ الرحمن می فرماید: حوریان بهشتی را قبل از شوهرانشان، نه آدمی دست زده و نه جن.

- آیات 29 تا 31 سورۀ مبارکۀ احقاف می فرماید: جن به رسول خدا ایمان آوردند و مانند ما سخن می گویند و یکدیگر را به نیکوکاری دعوت کرده و از عذاب خدا می ترسانند.

- آیۀ 36 سورل مبارکۀ یاسین می فرماید: جن و انس نر و ماده دارند.

- آیۀ 39 سورۀ مبارکۀ نمل می فرماید: جن، مجسم و دیده شدند.

آنچه مسلم است:

- جن علم غیب نمی داند. زیرا با افتادن حضرت سلیمان به زمین، (هنگام رحلت) هم خود جن فهمید که غیب نمی داند و هم مردم فهمیدند که ادعای جن مبنی بر آگاهی از غیب، بیهوده است. «تبینت ... لو کانوا یعلمون الغیب» (سورۀ سبأ، آیۀ 14)

- جنیان می توانند به سود انسان کار کنند. «الشیاطین کل بناء و غواص» (سورۀ صاد، آیۀ 37

- جن دارای عقل و شعور و تخصص است. «بناء و غواص».

- انسان علاوه بر قدرت تسلط بر انسان های دیگر و طبیعت، قدرت تسلط بر جن و شیاطین را هم دارد.
از آیات قرآن به خوبی استفاده می شود. «بناء و غواص» (ر.ک: تفسیر نور، استاد قرائتی، ج 9، ص 431).

از آیات قرآن بخوبی استفاده می شود که بر خلاف آنچه در افواه و اذهان مردم عوام مشهور است که «جنیان از ما بهتران هستند»، انسان به مراتب برتر از آنهاست. به دلیل اینکه تمام پیامبران الهی از انسانها برگزیده شدند و جنیان به پیامبر اسلام (ص) که از نوع بشر بود ایمان آوردند و از او تبعیت کردند، بعلاوه واجب شدن سجده در برابر آدم بر شیطان که از بزرگان طایفۀ جن بود، (سورۀ کهف، آیۀ 50) نیز دلیل دیگری بر فضیلت نوع انسان بر جن است. (تفسیر نمونه، ج 25، ص 156).

ادامه دارد ...:Gol::Gol::Gol:

REZA;19966 نوشت:
[=arial black]با سلام
آیا تا بحال کسی از دوستان جن دیده؟
بذارید از خودم شروع کنم من تابحال دو بار دیدم !ی بار مستقیم و یبار غیره مستقیم

من که در دنیای حقیقی و بیداری ندیدم، ولی یکبار در خواب در هیئت انسان دیدم
http://www.askdin.com/showpost.php?p=16635&postcount=11

یک سوال پیش می یاد ، با توجه به اینکه جنیان از آتش خلق شده اند ، آیا می تونیم آنها رو مشاهده کنیم؟؟

وَالْجَآنَّ خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ مِن نَّارِ السَّمُومِ ﴿۲۷﴾

نیایش سبز;19989 نوشت:
من که در دنیای حقیقی و بیداری ندیدم، ولی یکبار در خواب در هیئت انسان دیدم
http://www.askdin.com/showpost.php?p=16635&postcount=11
یک سوال پیش می یاد ، با توجه به اینکه جنیان از آتش خلق شده اند ، آیا می تونیم آنها رو مشاهده کنیم؟؟
وَالْجَآنَّ خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ مِن نَّارِ السَّمُومِ ﴿۲۷﴾

با تشکر از نیایش سبز


چنانکه در پست قبلی ذکر شد، بر اساس آیۀ 39 سورۀ مبارکۀ نمل،
«قال عفریت من الجن انا آتیک به قبل أن تقوم من مقامک ...» جن، مجسم و دیده شدند.

علاوه بر آن جن مانند ملائکه می تواند به شکل انسان یا شکل دیگری در آید، ملائکه به صورت جوانها در آمده و پیش حضرت ابراهیم و لوط (علیهماالسلام) آمدند و تا خود را نشان نداده بودند ابراهیم و لوط آنها را نشناختند چنانکه در سورۀ هود و جاهای دیگر ذکر شده است.(بنقل از گنجینه معارف، ج 3، صص 287 و 288).

موفق باشید ...:Gol:

موضوع قفل شده است