پاسخ گويي به سوالات بانوان؛ بارداری، بیماریهای زنان و...

تب‌های اولیه

360 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
پاسخ گويي به سوالات بانوان؛ بارداری، بیماریهای زنان و...

سلام
من نکیسا 27 ساله ماما هستم و در حال حاضر تو یه بیمارستان خصوصی تو شهرم مشغولم .
اگه سوالی داشتین در رابطه با
زنان ، مامایی ، باروری و نا باروری ، بارداری و زایمان ، تنظیم خانواده

با کمال میل در خدمتتون هستم . :hamdel:

اول به چند تا سوال رایج و معمول جواب میدم تا سر صحبت باز بشه. :ok:

راستی اگه کسی هم سوالی داشت که تو جمع نمیشد گفت برام پیام خصوصی بفرسته .:Hedye:
اگه کاری از دستم بر بیاد خوشحال میشم کمک کنم.:Gol:

آیا در زمان عادت ماهیانه احتمال بارداری وجود دارد؟

خیلی ها فکر میکنند که اگر فرد در زمان عادت ماهیانه اقدام به رابطه جنسی نماید ، احتمال بارداری وجود نخواهدداشت. اما باید گفت که این امکان وجود دارد که وی در دوران خونریزی نیزباردار گردد.
تعدادی دلیل برای این مهم وجود دارد که برجسته ترین آنها عبارت است :

ازدلیل تمام خونریزی های مهبلی عادت ماهیانه نمی باشد. مواقعی وجود داردکه زنان خونریزی کمی رو در زمان تخمک گذاری مشاهده مینمایند .
این زمان درست زمانی می باشد که فرد برای باردار شدن کاملاٌ آماده بودهو به اصطلاح کشش رحمی وی بالاست. در زمان تخمک گذاری یک تخم از لوله تخمدان رها شده و بسمت پایین و لوله فالوپ (شیپور رحمی) حرکت میکند.
این بسیار طبیعی است که دختری در زمان تخمک گذاری مقداری خون را مشاهدهنماید و آن را حمل بر تغییر زمان عادت ماهیانه و یا به اشتباه خود عادت ماهیانه تلقی نماید.
بعضی وقتها تخمک گذاری می تواند قبل از اینکه خونریزی پریود در فرد به پایان برسد اتفاق بیافتد و بعضی وقتها نیز میتواند اتفاقش بلافاصله بعد ازپایان یافتن عادت ماهیانه نیز می باشد. از طرفی اسپرم نیز می تواند تا ۳روز بعد از رها شدن تخمک رو باردار نماید .
بنابراین داشتن رابطه جنسی در هر دو صورت میتواند بارداری نا خواسته روبه همراه داشته

خارج از این مسئله ، روابط جنسی در زمانی که فرد دارای شرایطی اینچنین
می باشد هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی توصیه نمی گردد. در این شرایطحتی ریسک مبتلا شدن به انواع بیماریهای جنسی از قبیل ایدز و یا زگیلهای واژن و انواع دیگر بیماریها کاملاٌ بالا می باشد .

ورزش دوران بارداری برای مادر و جنین به یك اندازه مفید است

محققان می‌گویند: عدم رغبت زنان باردار به ورزش كردن امری طبیعی است چون تغییرات بسیاری در بدن آنها ایجاد می‌شود كه همواره این تصور را بوجود می‌آورد كه ورزش ممكن است به او و یا فرزندش آسیب وارد كند.

اما به گفته كارشناسان پزشكی؛ یك برنامه ورزشی دقیق و تحت نظر پزشك می‌تواند هم برای مادر و هم برای فرزند او نتایج سودمندی داشته باشد.

ما اكنون می‌دانیم زنانی كه در دوران بارداری ورزش می‌كنند كمتر به مشكلات و بیماریهای خاص مانند دیابت حاملگی مبتلا می‌شوند.

با ورزش كردن در این دوره نه تنها تناسب ماهیچه‌ای – استخوانی بدن حفظ می‌شود بلكه زن باردار می‌تواند بهتر با تغییرات آناتومیك و فیزیولوژیك مربوط به بارداری سازگار شود. هم چنین زنانی كه در دوران باراری ورزش می‌كنند در هنگام زایمان بهتر طاقت می‌آورند و پس از وضع حمل نیز سریعتر بهبود پیدا می‌كنند.

كودك نیز در این میان سود می‌برد. برای مثال ورزش كردن مادر در زمان بارداری باعث می‌شود كه قلب و عروق كودك وی بهتر كار كند و نرخ مشكلات قلبی كشنده در این نوزادان كاهش می‌یابد.

بر همین اساس محققان می‌گویند: زنان باردار باید روزانه ۳۰ دقیقه و در بیشتر روزهای هفته ورزش سبك انجام دهند كه حتما باید با مشورت پزشك این كار صورت گیرد.

یک نفر به من گفت که قرص تری فازیک در همه جا منسوخ شده و دیگه کسی استفاده نمیکنه میخواستم بدونم حقیقت داره اگه حرفش درسته به چه دلیل؟یعنی از بارداری جلوگیری نمیکنه؟؟


قرص های تریفازیک در اصل فعالیتشون مثل قرص های ال دی هست . با تفاوت اینکه چون سه مرحله ای هست میزان هرمون هایش کمتر است. و باتوجه به تایمی که مصرف میشه میزان هرمون مورد نیاز اون زمانو داره ولی در ال دی همه قرص ها شبیه هم هستن .پس از لحاظ میزان هرمونی که به بدن میرسه تری فازیک مناسب تره. و عوارضش هم نسبت به ال دی کمتره.
اما اما
چون قرص های تری فازیک رو باید با رنگ خاصش در روز خاصش مصرف کنید احتمال اشتباه وجود داره . و در صورت فراموش کردن حتی یک قرص در زمان معینش قوانین خاص خودشو داره ُ برای همین خانوما کمتر از اون استفاده میکنن. ولی این دلیل نمیشه که خاصیت نداره یا منسوخ شده.

زن ومرد در حین انجام اعمال زناشویی باید مواضب این باشند که در کنار طفل یا بچه های خود این عمل را انجام ندهند هر چند که در شب باشد و همه آنها در خواب باشند!

زیرا چون دو نفس در مقابل هم از این عالم ظاهر منصرف و به عالم دیگری توجه دارند و لازمه توجه و پیوستگی همان قوه شهوت است این توجه چون از ظاهر این عالم خارج است می تواند اثر سوء بر این فرزندان بگذارد بخصوص اگر آن فرزند کودک باشد این روحیات در او تاثیر می گذارد و دیگر نشود او را در آینده با هیچ معلمی و حسینیه و مسجدی هدایت و تطهیرنمود!


چه خوب است زوج های جوان ما در هروقت از شب این عمل را انجام می دهند توجه به این مورد داشته باشند که حتما کودک را حتی اگر یک ساله است ویا کوچکترآن را دراتاق دیگربگذارند وبعد عمل زناشویی را انجام دهند.

این مطلبو یکی برام فرستاده بود. گفتم گذاشتنش اینجا خالی از لطف نیست

روزه در دوران بارداری
خیلی ها این عقیده رو دارن که روزه گرفتن تو دوران بارداری باعث عقب افتادگی ذهنی یا کاهش بهره ی هوشی بچه هاشون میشه.
یه تحیقیقی انجام شد و چندین کودک ۵ تا ۱۳ ساله مورد بررسی قرار گرفتن . از اونایی که مادراشون تو دوران بارداری روزه گرفتن وهم اونایی که روزه نگرفته بودن.
نتیجه:
در افراد تحت مطالعه روزه داري مادران در دوران بارداري تاثير مضر و قابل مشاهده بر رشد هوشي فرزندانشان نگذاشته بود.
همچنین بر اساس تحقیقی که در تونس انجام یافت کالری مواد غذایی مصرفی و وزن زنان سالم طی روزه‌داری ماه مبارک رمضان تغییری نکرده بود. همچنین در طی یک مطالعه در بیرمنگام وزن 13351 نوزاد مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که روزه‌داری حین ماه رمضان تاثیری بر وزن نوزادان نمی‌گذارد.

آیا مادران شیرده می‌توانند روزه بگیرند؟
علیرغم اهمیت شیر مادر برای شیرخواران به ویژه شش ماه اول زندگی، بسیاری از مادرانی که کودکان خود را شیر می‌دهند و در ماه رمضان روزه می‌گیرند، به علت نگرانی از این امر که روزه‌داری آنان منجر به کاهش حجم شیر یا کمبود مواد مغذی موجود در شیر شود، در هنگام روزه‌داری تعداد دفعات شیردهی به کودکان را کم کرده و یا از غذای کمکی برای او استفاده می‌کنند.
روزه‌داری زنان شیرده در صورت رعایت برنامه غذایی مناسب در رشد کودک اختلالی ایجاد نمی‌کند.
شما بهتر از هر کس دیگه ای حتی پزشکتون می‌توونید بفهمین که روزه برای شما و بچتون مضره یا نه؟
و مطمئن باشین که اسلام این تکلیف را به خود شخص واگذار کرده که اگه براش ضرر داره می‌تونه روزه‌های قضا رو وقتی شرایط بهتری داره بگیره .
پس خودت باید به این نتیجه برسی.
تو این روزهای عزیز منو از دعای خیرتون محروم نکنین

فکر کنم برای شروع کافی باشه
من هر روز صبح از ساعت 8 تا 13 آن هستم.

با سلام
و تشكر از وقتي كه در انجمن مي گذاريد و پاسخگوي دوستان هستيد و سئوالات كاربردي را طرح مي كنيد.

يك سئوال:
آيا ورزش‌هاي رزمي و ژيمناستيك و دوچرخه سواري يا اسب سواري يا...براي دختران يا دختر بچه ها به بكارتشون صدمه نمي زند؟ چه نكاتي در ورزش دختران و مربيان ورزش بايد رعايت كنند؟

سلاممم نكيسا جان

ميشه يكم در مورد ازدواج فاميلي صحبت كني كه قبل از بارداري چه اقداماتي بايد انجام بشه تا مشكلي براي فرزندان ايجاد نشه.

يكي ديگم اينكه ميشه كاري كرد كه بچه هامون دوقولو بشن :hamdel:

ممنون از تاپيكت .

اميدوارم بسته نشه:Gol:

nakisa;137820 نوشت:
آیا در زمان عادت ماهیانه احتمال بارداری وجود دارد؟ خیلی ها فکر میکنند که اگر فرد در زمان عادت ماهیانه اقدام به رابطه جنسی نماید ، احتمال بارداری وجود نخواهدداشت. اما باید گفت که این امکان وجود دارد که وی در دوران خونریزی نیزباردار گردد.


265- قاتل على (ع) از يهود
مردى از قبيله مزينه گفت : من در خدمت حضرت اميرالمؤ منين (ع) نشسته بودم ، گروهى از قبيله مراد به خدمت آن حضرت آمدند و ابن ملجم در ميان ايشان بود، پس آن گروه گفتند: يا اميرالمؤ منين ! ابن ملجم را ما با خود نياورده ايم ، بدون اختيار ما، او با ما آمد و ما مى ترسيم كه به شما آسيبى بزند، و بر تو مى ترسيم از او.
حضرت به آن ملعون گفت : بنشين و نگاه طولانى به روى او كرد و او را سوگند داد كه آنچه از تو مى پرسم راست بگو. پس فرمود: آيا تو نبودى در ميان جمعى از كودكان ، در كودكى با ايشان بازى مى كردى و هر گاه تو را از دور مى ديدند مى گفتند: آمد فرزند چراننده سگ ها؟ آن ملعون گفت : بلى . حضرت فرمود: چون به سن جوانى رسيدى از جلوى راهبى گذشتى به تو نگاه تندى كرد و گفت : اى شقى تر از پى كننده ناقه صالح .
گفت : بلى چنان بود.
باز حضرت فرمود: مادر تو، تو را خبر نداد كه در حيض به تو حامله شده بود؟
چون آن ملعون آن را شنيد اضطرابى در سخنش به هم رسيد و آخر گفت : مادرم مرا چنين خبر داد.
پس حضرت فرمود: شنيدم از رسول خدا (ص) كه كشنده تو شبيه است به يهود بلكه از يهود است
.

ذكر منبع : كتاب مالتي مديا سوگنامه علي براي اسك دين

چرا وقتی که زن حیض می‌شود، نباید با همسرش نزدیکی کند؟

تشریع این حکم در اسلام می‌تواند به خاطر عوامل متعددی باشد که برخی از آنها در آیات و روایات به مسئله زیان‌آور بودن آن و اذیت و درد و رنج آن برای زنان اشاره شده است. در یکی از آیات آمده است: «ای پیامبر! از تو درباره حیض و احکام آن سؤال می‌کنند، در پاسخ آن بگو: آن چیز زیان آور و موجب آزار و اذیت است»(1). این جمله فلسفه عدم مباشرت و نزدیکی مردان با زنان را در حالت قاعدگی بیان می‌دارد؛ زیرا آمیزش جنسی با زنان در چنین حالتی علاوه بر مخالفت با طبع انسانی، زیان‌های بسیار دارد که علم پزشکی امروز آن را اثبات کرده، از جمله احتمال عقیم شدن مرد و زن، و زمینه‌سازی برای پرورش میکرب و بیماری‌های عفونی چون سفلیس و سوزاک،‌ و التهاب اعضای تناسلی زن، نیز وارد شدن مواد حیض (که تماماً میکروب‌های داخل بدن است) در عضو تناسلی مرد و غیر اینها که پزشکان نیز دستور به ممنوعیت آمیزش داده‌اند.
اصولاً خونی که به هنگام عادت ماهانه دفع می‌شود، هر ماه در عروق داخلی رَحِم برای تغذیه جنین جمع می‌گردد،‌ زیرا رَحِم زن در هر ماه تولید تخمک می‌کند و مقارن آن عروق داخلی رَحِم به عنوان حالت آماده باش برای تغذیه نطفه، پر از خون می‌شود. اگر هنگامی که تخمک از لوله‌ای به نام شیپور (فالپ) وارد رحم شود، اسپرماتوزئید (که نطفه مرد است) در آنجا موجود باشد، تشکیل جنین می‌دهد و خون‌های موجود در عروق صرف تغذیه آن می‌گردد؛ در غیر این صورت خون‌های موجود بر اثر پوسته پوسته شدن مخاط رَحِم و شکافتن جدار رگ‌های رَحِم به صورت خون حیض، از رَحِم خارج می‌شود، زیرا رحم زن در موقع تخلیه این خون‌ها هیچ گونه آمادگی طبیعی برای پذیرش نطفه ندارد و به همین جهت صدمه می‌بیند. از این بیان روشن می‌شود که چرا آمیزش در حال حیض زیان آور است.(1)
پی‌نوشت‌ها:
1ـ تفسیر نمونه، ج 2، ص 91 و 93؛ دانستنی‌های زناشویی، ص 47 و 48.

ذكر منبع - سايت پاسخ گو

حامی;137996 نوشت:

يك سئوال:
آيا ورزش‌هاي رزمي و ژيمناستيك و دوچرخه سواري يا اسب سواري يا...براي دختران يا دختر بچه ها به بكارتشون صدمه نمي زند؟ چه نكاتي در ورزش دختران و مربيان ورزش بايد رعايت كنند؟

سلام
تا حالا مورد خاصی از این قضیه گزارش نشده و چون بکارت در یه قسمتیه که تقریبا محفوظه ،آسیب بهش خیلی کم میتونه اتفاق بیفته.
مگه اینگه ضربه به ناحیه تناسلی خیلی شدید باشه.

اثرات ورزش روی قاعدگی

ورزشکاران زن مستعد اختلالات قاعدگی از جمله تأخیر در شروع آن،فقدان اولیه و ثانویه ،افزایش فاصله بین دو سیکل قاعدگی و فقدان تخمک گذاری می باشند.مثلاً فقدان قاعدگی در 3 تا 5 درصد کل جمعیت رخ میدهد اما در 15تا60 درصد زنان ورزشکار مشاهده میشود.از جمله علل آن وزن پایین بدن،از دست دادن سریع وزن،شروع سریع ورزشهای سنگین،تغذیه ناکافی در مقایسه با احتیاج به انرژی و وجود استرس های فیزیکی و روانی است.

در چه مواردي بانوان نبايد ورزش كنند ؟

زمانی تصور میشد که ورزش شدید به سیستم تولید مثل زنان آسیب وارد میکند.در ضمن عقیده داشتند که زنان خصوصاً در جریان عادت ماهیانه نباید ورزش کنند.امروزه خلاف هر دوی این موارد ثابت شده است.

آیا ورزش کردن برای زنان سودمند است؟

تمرینات منظم ورزشی دارای فواید مشابهی در زنان و مردان است.یعنی کاهش فشار خون،پایین آوردن تعداد ضربان قلب و افزایش ظرفیت هوازی همراه با کاهش درصد چربی بدن،تمام تمام موارد فوق به پیشگیری از آترواسکلروز و بیماریهای قلبی کمک میکنند.به علاوه ورزشهای توام با اعمال وزن روی بدن،سبب تقویت استخوانها و جلوگیری از پوکی استخوان می شوند.

ستايش;138013 نوشت:

ميشه يكم در مورد ازدواج فاميلي صحبت كني كه قبل از بارداري چه اقداماتي بايد انجام بشه تا مشكلي براي فرزندان ايجاد نشه.

يكي ديگم اينكه ميشه كاري كرد كه بچه هامون دوقولو بشن :hamdel:

ممنون از تاپيكت .

اميدوارم بسته نشه:Gol:

در مورد ازدواج فامیلی خیلی مطلب هست که اینجا نمیشه در موردش بحث کرد .چند تا لینک میذارم براتون . بد نیست اگه بخونیش.

ازدواج فامیلی از نگاه دین و علم http://www.hawzah.net/FA/MagArt.html?MagazineID=0&MagazineNumberID=5532&MagazineArticleID=52549

ازدواج فامیلی و ناهنجاری مادرزادی http://www.mamaii.blogfa.com/cat-10.aspx

فقط یه چیز جالب بگم و اون اینه که همه فکر میکنن احتمال ناهنجای مادرزادی و اختلال ژنتیکی بین پسر عمو و دختر عمو بیشتر از همه هست.
ولی در اصل این کمترین درصدو تو ازدواجهای فامیلی داره .
ژنهای مشترک بین خواهرها است . یعنی دختر خاله و پسر خاله بیشتر دارای ژن مشترک هستن.
با آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج این مشکل تا حد زیادی برطرف میشه.
در حین بارداری هم میشه این کارو انجام داد ولی مشاوره ی ژنتیک قبل از ازدواج با ارزش تره.چون میتونی برای آیندت تصمیم بگیری.

در مورد سوال دوم هم باید بگم که این کار ممکنه .یه سری قرص ها هست که باعث میشه در یه سیکل قاعدگی به جای یکی ، دو یا چند تخمک آزاد بشه. ولی هیچکس اینو توصیه نمیکنه .
چون حاملگی دو قلویی یه حاملگی پر خطره .
این نتیجه ی تحقیق یکی از متخصص های زنان بیمارستان ماست که مقاله ای هم در همین مورد دادن :

يافته ها: فراواني حاملگي دو قلويي 1.4% بود. زايمان قبل از موعد در 60.2% حاملگي دو قلويي و 2.7% حاملگي تك قلويي مشاهده شد (P
وزن كم حين تولد و تاخير رشد داخل رحمي بترتيب در 45.8% و 38.4% حاملگي دو قلويي و 7.5% و 10% حاملگي تك قلويي مشاهده شد (در هر دو مورد P

نتيجه گيري: اين مطالعه نشان داد كه عوارض جنيني مانند زايمان زودرس، تاخير رشد داخل رحمي و وزن كم حين تولد در حاملگي دوقلويي بيشتر از حاملگي تك قلويي مي باشد. از آنجاييكه اين موارد در حاملگي دوقلويي سبب مورتاليتي و موربيديتي مي باشد بايستي با مراقبت ويژه ميزان عوارض را كاهش دهيم.

این لینک هم خوبه واسه اطلاع پیدا کردن از عوارض بار داری دوقلویی :

http://www.ninisite.com/content/index.asp?contentID=184


اگه از عوارض حاملگی چند قلویی اگاه بشین هیچوقت دلتون هم نمیخواد دو قلو باردار بشین:khandeh!:

باصفا2000;138019 نوشت:
چرا وقتی که زن حیض می‌شود، نباید با همسرش نزدیکی کند؟

علم پزشکی امروز آن را اثبات کرده، از جمله احتمال عقیم شدن مرد و زن، و زمینه‌سازی برای پرورش میکرب و بیماری‌های عفونی چون سفلیس و سوزاک،‌ و التهاب اعضای تناسلی زن، نیز وارد شدن مواد حیض (که تماماً میکروب‌های داخل بدن است) در عضو تناسلی مرد و غیر اینها که پزشکان نیز دستور به ممنوعیت آمیزش داده‌اند.

ذكر منبع - سايت پاسخ گو

در مورد عقیم شدن مرد :
از نظر علمی این قضیه هیچ جا عنوان نشده و دلیلی هم برای اون وجود نداره .و مرد میتونه با استفاده از روشهای سدی ، حتی هیچ تماس مستقیم با دستگاه تناسلی زن نداشته باشه و این مشکلی برای اون ایجاد نمیکنه .

عوارض این کار بیشتر متوجه خانومهاست.
که احتمال عفونت و برگشت خون قاعدگی به داخل حفره ی شکم از طریق لوله های فالوپ و اندو متریوز و...
که ایهنا معمولا منتهی میشن به ناباروری .
ولی اگه بگیم که این قضیه 100 در 100 باعث عقیمی زنو مرد میشه درست نیست .
یه سری عوامل دست به دست هم میدن تا این اتفاق تو بعضی از خانومها (نه اقایون) رخ بده و البته به مرور زمان.

اگه از جوابهام قانع نشدین یا احتیاج به توضیح بیشتر بود بهم بگین تا بیشتر بازش کنم :Gol:

nakisa;138023 نوشت:

زمانی تصور میشد که ورزش شدید به سیستم تولید مثل زنان آسیب وارد میکند.در ضمن عقیده داشتند که زنان خصوصاً در جریان عادت ماهیانه نباید ورزش کنند.امروزه خلاف هر دوی این موارد ثابت شده است.

با سلام احترام

اما از ديدگاه پزشكان طب اسلامي و طب سنتي خيلي توصيه ميشه كه خانم ها در اين دوران حتي الامكان استراحت كنند.
و معتقدند كه حتي الامكان از ورزش كردن هم خودداري كنند.

حالا به نظر شما كدوم به صحت و سلامتي نزديك تر هست؟

با تشكر و قدرداني از زحمات شما؛ :Gol:
موفق باشيد

:Gol:

آذر بانو;138112 نوشت:
با سلام احترام

اما از ديدگاه پزشكان طب اسلامي و طب سنتي خيلي توصيه ميشه كه خانم ها در اين دوران حتي الامكان استراحت كنند.
و معتقدند كه حتي الامكان از ورزش كردن هم خودداري كنند.

حالا به نظر شما كدوم به صحت و سلامتي نزديك تر هست؟

با تشكر و قدرداني از زحمات شما؛ :Gol:
موفق باشيد

سلام خدمت آذر بانوی عزیز
دیدی خانوم بالاخره ما هم تاپیکمون افتتاح شد. از آشپزی رسیدیم به اینجا :khandeh!:

من یه پست جدا گانه در مورد این مساله فردا حتما تو تاپیک میذارم.
منتظر باشید لطفا:Gol:

انجام هر نوع ورزشی مجازه!:Gig:
انجام ورزش در این دوره به حالت بدنی هر فرد بستگی داره؟:Narahat az:
اگر شما جزو آن دسته از خانم هایی هستین که دچار دل درد و کمردرد شدید می شوند، می تونید ورزش های سبکی همچون پیاده روی را انتخاب کنیداما اگه حال مساعدی دارین، انجام هیچ ورزشی دراین دوران ممنوع نیست.
می تونید به تمرینات ژیمناستیک، بسکتبال یا والیبال خودتون ادامه بدین.
خون ریزی شدید می شه!:Gig:
حتما شما همه متوجه این موضوع شدین که حرکت بیشتر، خون ریزی را هم زیاد میکنه.
در واقع ورزش سبب خون ریزی بسیار شدید و بعد از آن خستگی و بی هوشی و کم خونی نمی شود.
میزان خونی که شما هر ماه از دست می دین به یک میزانه و تنها وقتی حرکت و جنبش بدنی شما بیشتر می شه به دلیل آنکه ضربان قلب و جریان خون تندتر می شه، احساس می کنید خون ریزی شما نیز شدت پیدا کرده ، در حالی که میزان خون از دست رفته یکسان. برای همین تعداد روزهایی که خونریزی دارین کمتر میشه. پس نگران نباشید و با آسودگی به ورزش خود ادامه بدین.:khandeh!:
ناگفته نمونه که ورزش از علائم پیش قاعدگی هم جلوگیری میکنه.

ممکنه ورزش شدید باعث بیحالی شما بشه و اون هم به خودتون بستگی داره . میتونین به اون حد ورزش نکنین و به خودتون تخفیف بدین.
البته اینم ناگفته نمونه که در این دوران حتما از قرص آهن استفاده کنین.:ok:
حداقل 3 روز اول رو از قرص اهن یا مواد غذایی که آهن داره استفاده کنین.

خیلی وقتا ما روایات رو بد تفسیر میکنیم .
مثلا دیروز یکی از استادامون میگفت : یه حدیثی بوده با این مذموم :
اکل سمک تحصل السل (نمیدونم درست نوشتم یا نه )
در نگاه اول یعنی خوردن ماهی سل میاره
وتا مدتها ذهن مارو به خودش مشغول کرده بود تا اینکه از یکی از استاداشون سوال میکنه و اون بهش میگه که اینجا منظور بیماری سل نیست.
خود سل یعنی لاغری و اصلا کسی که سل میگرفته چون لاغر میشده به این بیماری گفتن سل .
پس معنی این حدیث کاملا برمیگرده و میشه :
خوردن ماهی آدمو لاغر میکنه.

ممکنه که اون روایات هم طور دیگه ای تفسیر شده باشن

البته یه سری تحقیقات هم در این زمینه رو ورزشکاران انجام دادن که اگه این لینکو ببینین خالی از لطف نیست
http://www.seemorgh.com/health/default.aspx?conid=59815&tabid=2324

یا علی

مامان معتاد

دیروز یه مامان ادیکت داشتیم ۲۰ سالش بود. وقتی وارد زایشگاه شد ولو شد روی زمین و گفت : خاله تورو خدا کمکم کنین.

متادون مصرف کرده بود و شوهرشم معتاد بود .
از قرار معلوم رفته بود یه بیمارستان دولتی و اونجا بهش گفته بودن که تو میتونی و باید زایمان طبیعی انجام بدی .
و اون هم با شوهرش با هم فرار کردنو اومدن بیمارستان ما که بیمارستان خصوصیه.
از همونجا داد میزن حححححححححححححسن مامانم پولتو میده منو ببر سزارینم کن
خلاصه که با هزار زحمت اماده شد که ببرمش اتاق عمل
از قبل هم به اتاق عملیها گفته بودیم که یارو ادیکته.
کل اتاق عملو گذاشته بود رو سرش . هر زنی رو میدید بهش میگفت خاله و هر مردی رو میدید بهش میگفت عمو.
دکتر بیهوشی اومد میگه : عمو تورو خدا منو کامل بیهوش کن باشه؟
حالا هر چی دکتر بهش میگه که تو غذا خوردی و نمیشه ُگوشش بدهکار نبود که نبود .
یه کولی بازی هم اونجا در آورد تا اسپاینالش کردن.
تو حین عمل هم کلی حرف زد . جالب ماجرا این بود که وقتی دکتر ازش پرسید که تو که ۲۰ دسالته چرا این کارو با خودتو بچت میکنی . شوهرت معتادت کرده؟
مگفت : نه .اون بیچاره مقصر نیست . من خودم تو این دام افتادم
وقتی بچش به دنیا اومد بردم نشونش دادم. کلی هم قربون صدقش رفت .
ولی بچش آی یو جی آر بود ۲۳۰۰ وزنش بود و این همش به خاطر اون کثافتهایی بود که مادرش کشیده بوده.
قربون صدقه به چه درد این بچه ی بیگناه میخورد؟

nakisa;138303 نوشت:
ادیکت

nakisa;138303 نوشت:
آی یو جی آر

سلام

یکی ترنسلیتیش سراغ نداره؟:Gig:

mkk1369;138307 نوشت:
سلام

یکی ترنسلیتیش سراغ نداره؟:Gig:

ادیکت همون معتاده
و IUGR یعنی تاخیر رشد داخل رحمی
بچه کوچیکتر از اندازه ی واقعیشه

ببخشید که یادم رفت ترجمه کنم :Nishkhand:

nakisa;138315 نوشت:
ببخشید که یادم رفت ترجمه کنم

تکرار نشه:Nishkhand:

[="Teal"]سلام به همه بانوان اسك دين مخصوصا nakisa عزيز :ok:[/]

قبلا تو ورودي زده بوديد ورود آقايون ممنوع چي شد پس ؟! رفع محدوديت شد ؟! هر چند وقتي مهمونا ميتونن بخونن ديگه اعضا چرا محدود باشن !!:Gig:

nakisa;138303 نوشت:
دکتر بیهوشی اومد میگه : عمو تورو خدا منو کامل بیهوش کن باشه؟

[="Teal"]پس اين ترسه معلومه مشكل همست :khaneh:[/]

من دو تا سوال دارم يكيشو خصوصي ميپرسم ولي يكيشو اينجا ميپرسم شايد به درد دوستانم بخوره :ok:

مصرف قرص ال دي يا قرصاي مشابه ضد بارداري بيش از دو سال قبل از حاملگي اول واقعا ممكنه موجب ناباروري بشه بعضي دكترا ميگن نه بعضيا ميگن آره !!

[="Teal"]البته موقتا اختلال پيش مياره تا مدتي و ممكنه بارداريو عقب بندازه ولي فكر نميكنم دائمي باشه ! البته فكر من زياد مهم نيست تخصص مهمه :khaneh:[/]

نكيساي عزيز ممنون ميشم در اين مورد يه مقدار توضيح بدي :ok:

التماس دعا :Gol:

شقايق;138322 نوشت:
سلام به همه بانوان اسك دين مخصوصا nakisa عزيز :ok:

مصرف قرص ال دي يا قرصاي مشابه ضد بارداري بيش از دو سال قبل از حاملگي اول واقعا ممكنه موجب ناباروري بشه بعضي دكترا ميگن نه بعضيا ميگن آره !!

التماس دعا :Gol:

سلام
این یه باور غلط رایجه که تو جامعه ما وجود داره.
در اصل این یه حربه هست در دست مادران برای ترسوندن بچه هاشون که منتج بشه به نوه دار شدنشون :khandeh!:

که البته خیلی از مادرها هم موفق میشن و بچه ها گول میخورن (شوخی بود )

در هر حال ممکنه از مادرتون :Nishkhand: یا کس دیگه شنیده باشین که دختر فلانی 2 سال یا بیشتر قرص خورده و دیگه حامله نشده یا با یه مکافاتی باردار شده.

ولی این قضیه ممکنه به خصوصیات جسمی خود طرف کثل شاید داشتن کیست تخمدان یا انومالی تو خود رحو یا چیز دیگه باشه و این ربطی به قرص ها نداره .
البته من هیچوقت مصرف قرص رو با اینکه بالاترین درصد جلوگیری رو داره ، توصیه نمیکنم.

چون این قرص هورمون اضافی هست که وارد بدن میشه.
و عوارض بالایی داره و خانمهای جوون اگه روشهای دیگه ی جلوگیری مشکلی براشون ایجاد نمیکنه ، سعی کنن از اونها استفاده کنن.

مثل روش سدی که امروزه در همه ی جوامع شناخته شده و قابل قبوله .

متاسفانه امروز زیاد وقت ندارم ولی شنبه یه مطلب خوب براتون راجع به این مینویسم براتون.
:Gol:

سلام به همه دوستان :Gol:

nakisa;138344 نوشت:
این یه باور غلط رایجه که تو جامعه ما وجود داره.
در اصل این یه حربه هست در دست مادران برای ترسوندن بچه هاشون که منتج بشه به نوه دار شدنشون

[="Teal"]البته فعلا يه سري از مادرا دارن ميپيوندن به مخالفاي زود بچه دار شدن و خودشون قرص تجويزم ميكنن :Cheshmak:[/]

nakisa;138344 نوشت:
در هر حال ممکنه از مادرتون یا کس دیگه شنیده باشین که دختر فلانی 2 سال یا بیشتر قرص خورده و دیگه حامله نشده یا با یه مکافاتی باردار شده.

كاش آدم اين حرفارو فقط از مادر و خواهر و ... شنيده بود اون موقع كه نياز به گوش كردن نبود :Cheshmak:

بعضي متخصصا هم الان اين حرفارو ميزنن ديگه دو يا سه سال بگذره اجازه خوردن قرص نميدن ميگن اولي بياد انشاءالله براي دومي قرص خوردن ايرادي نداره !! ::ok::

[="Teal"]ولي مشكل اينه كه ديدم پزشكايي كه حرف شمارو ميزنن و ميگن نازايي و .. به قرص ربط نداره

حالا موندم حرف كدوم درسته !!!

البته منم فكر ميكردم حرف پزشكايي كه ميگن ايرادي نداره درسته ولي ميخواستم از كسي كه اطلاع كافي داره بپرسم كه خداروشكر مطمئن تر شدم :ok:[/]

هر كي بچه دار نميشه كافيه قرص خرده باشه ربطش ميده به قرص !!!

nakisa;138344 نوشت:
متاسفانه امروز زیاد وقت ندارم ولی شنبه یه مطلب خوب براتون راجع به این مینویسم براتون.

تشكر :Gol:

این سوال یکی از دوستان بود که خصوصی پرسیده بود .گفتم شاید سوال شما هم باشه
بعضی وقتها به
خاطر عقب انداختن پریودمون بخوایم از قرصهای ld استفاده کنیم
اشکال نداره؟

البته فقط بعضی وقتها مثل زیارت یا ماه رمضون

جواب :
بستگی داره که اشکال رو چی معنی کنی.
اشکالی به اون صورت نداره ولی این یه هرمون اضافیه که داری به بدنت وارد میکنی و عوارضی هم داره . مثل سر درد و سر گیجه .
حالت تهوع و استفراغ
و حالات عصبی
در بعضی موارد اضافه وزن

من نمیدونم این چه حکمتیه جدیدا مد شده همه ماه رمضون قرص میخورن ؟
ببینین این یه روند طبیعی تو سیکل تخمک گذاریه که خداوند خیلی قشنگ و با حساب و کتاب اونو تو وجود ما آدمها قرار داده و براش قوانینی صادر کرده.
ولی همین ما آدمهایی که خودمونو مذهبی میدونیم جلوی این روند طبیعی رو میگیریم.
چرا؟
واقعا دلیلش چیه ؟
خب مثلا چه اشکالی داره وقتی میرین مشهد تو دوره ی قاعدگیتون باشه ؟
من واقعا نمیدونم چرا خیلیها اصرار دارن که جلوی این کارو بگیرن؟

در هر صورت اگه نخورین بهتره


یادم میاد تو تلویزیون هم یکی از کارشناسهای دینی ما هم گفته که این کار اشتباهه و نباید انجامش داد.

اینم سوال یکی دیگه از دوستامون بوده :

من پریودیم اصلا زمان مشخصی نداره یعنی از قبلی تقریبا 6و7و8 روز عقب تر میفته ، میخواستم ببینم امکان داره کیست باشه ؟

حتما تاریخ پریود شدن همه باید یکی باشه ؟

سلام
حالا چرا اینقدر ناراحتی عزیزم .
ببین
یه سیکل قاعدگی یعنی از روز اولی که پریود میشی ،تو خانومهای مختلف فرق میکنه .
فرض اشتباه مردم اینه که همه باید در هر ماه همون روز ماه قبلی منس بشن ولی این طور نیست . این مختص خانومهاییه که منسشون 30 روزه هسته.
رنج نرمال سیکل قاعدگی 28 تا 32 روزه یعنی اینکه اگه کسی هر ماه دو روز زودتر از ماه قبل منس میشه یا دو سه روز دیر تر هیچ اشکالی نداره .
و اگه حتی 5 روز زودتر یا دیر تر هم منس شدین اشکالی نداره ولی به شرطی که معمولا هر ماه اینطوری باشه.
اما
اما
اگه یه سیکلتون تو یه ماه 25 روزه بود ، تو یه ماه 30 روزه بود و تو یه ماه 28 روز یا 35 روز (یعنی کلا قاطی پاتی بود)
اونوقت باید یه سونو بدی.
کیست تخمدان علائم دیگه هم داره که اگه دوست داشته باشین تو یه پست جدا براتون میذارم
اگه سوالی بود بازم در خدمتم

عوارض قرصهای ضد بارداری

يكي از شايع‌ترين و پراستفاده‌ترين روش‌هاي جلوگيري از حاملگي در جهان، قرص‌هاي جلوگيري از بارداري است. دليل محبوب بودن اين قرص‌ها مؤثر بودن، بي‌خطر بودن و همين‌طور قابل برگشت بودن روش ‌جلوگيري است.

قرص‌ها فوايد ديگري غير از جلوگيري از حاملگي هم دارند مثل كاهش دردهاي پريود، كاهش خطر سرطان تخمدان و آندومتر، كاهش خطر بيماري‌هاي خوش‌خيم پستان و كيست‌هاي تخمدان، بهبود هيرسوتيسم، كاهش ابتلا به كم‌خوني فقر آهن و... اما در كنار آن عوارض و مشكلاتي را نيز براي فرد ممكن است ايجاد كند.

عوارض جانبي اين قرص‌ها داراي طيف وسيعي است ولي معمولا اين عوارض آنقدرها مشكل‌زا نيستند. اين عوارض بسته به نوع داروي مصرفي متفاوت است.

توجه داشته باشيد با انتخاب داروي مناسب و استفاده صحيح از آن مي‌توان جلوي بسياري از عوارض را گرفت. 10 عارضه زير مهم‌ترين مشكلات ناشي از مصرف قرص‌هاي پيشگيري از بارداري است:

10 مشكل

ايجاد لخته در عروق: ايجاد لخته خون در وريدهاي عمقي پا يكي از جدي‌ترين مشكلات مصرف‌كنندگان اين قرص‌هاست. زنان مصرف‌كننده اين قرص‌ها 3 تا 6 برابر بيشتر از زنان ديگر دچار اين مشكل مي‌شوند البته توجه كنيد احتمال بروز اين مشكل در زنان 15 نفر در هر 100 هزار نفر در يك سال است. لخته شدن خون در وريدها بيشتر در افراد سيگاري و مبتلا به اختلالات انعقادي خون ديده مي‌شود.

تغييرات وزن: مصرف دارو در طولاني‌مدت باعث افزايش وزن به ميزان يك تا 2 كيلوگرم مي‌شود. اين افزايش وزن به دليل تجمع مايعات در بدن و افزايش اشتها بوده و با ورزش و رژيم غذايي بهبود مي‌يابد. البته هنگام شروع مصرف دارو وزن اندكي كاهش مي‌يابد.

لكه‌بيني و خونريزي بين قاعدگي‌ها: اين مشكل معمولا ظرف 2 تا 3 ماه بهبود مي‌يابد در غير اينصورت در روزهاي لكه‌بيني 2 قرص خورده شده و 2 روز پس از پايان لكه‌بيني به يك قرص تبديل شود.

سردرد: سردردهاي خفيف گاهي در اثر استفاده از اين داروها ديده مي‌شود كه با مسكن معمولي قابل رفع است. در موارد نادر اگر سردردهاي شديد و سردردهاي همراه با فشارخون بالا، علائم عصبي يكطرفه يا اختلالات بينايي رخ دهد، بايد بلافاصله پيگيري و درمان شود.

حالت تهوع يكي از عوارض شايع و اذيت‌كننده اين داروهاست. البته حالت تهوع معمولا به آن اندازه شديد نيست كه منجر به استفراغ شود. براي كاهش آن نيز بايد قرص‌ها را با غذا و قبل از خواب مصرف كرد. وعده‌هاي غذايي را كم‌حجم و در دفعات زياد صرف نموده و ويتامين ب6 مصرف كرد.

افزايش فشارخون: گفته مي‌شود اين قرص‌ها تا حدودي باعث افزايش فشارخون مي‌شوند. فشارخون بالا در زناني كه اين قرص‌ها را مصرف مي‌كنند با افزايش سن و مدت زمان مصرف افزايش مي‌يابد. قرص‌هاي ضدبارداري تركيبي داراي پروژسترون هستند. پروژسترون باعث فشارخون بالا مي‌شود. در صورت مصرف اين قرص‌ها بايد فشارخون به صورت دوره‌اي و منظم كنترل شود. البته اين عارضه در داروهاي نسل جديدتر كمتر مشاهده مي‌شود.

ايجاد سرطان: در مورد سرطان‌زا بودن اين داروها سال‌هاست كه بحث مي‌شود. آنچه مسلم است اين داروها احتمال ابتلا به سرطان تخمدان و سرطان آندومتر (لايه مخاطي رحم) را كم مي‌كند. در مورد خطر ايجاد سرطان پستان تحقيقات زيادي انجام شده كه نتايج متفاوتي به همراه داشته است. برخي از آنها اين داروها را بي‌تأثير و برخي مؤثر مي‌دانند. ازاين‌رو توصيه مي‌شود همه زنان خودشان معاينه ماهانه پستان انجام دهند و در صورت لمس توده يا احساس تغيير در بافت پستان حتما به پزشك مراجعه كنند.

مشكلات پوستي: در بعضي موارد ديده شده با شروع مصرف اين داروها، آكنه و جوش‌هاي صورت افزايش مي‌يابند. اين مشكل پس از مدتي بهتر مي‌شود. در تعداد اندكي از زنان افزايش رشد موي صورت ديده مي‌شود، البته در مجموع اين قرص‌ها باعث كاهش موي صورت و بدن مي‌شوند. گاهي ديده شده پس از مصرف دارو تيرگي پوست بخصوص در لب تحتاني، زير چشم‌ها و پيشاني ايجاد مي‌شود. البته اين مشكلات بيشتر مربوط به داروهاي حاوي پروژسترون‌هاي قديمي ديده مي‌شود.

تغيير خلق‌وخو: تغيير خلق‌وخو نيز همچون مشكلات پوستي از جمله عوارض ناشايع اين داروها محسوب مي‌شود. با مصرف اين قرص‌ها گاهي فرد دچار افسردگي و بي‌حوصلگي مي‌شود. ورزش و خواب كافي در رفع اين علايم مؤثر است.

افزايش كلسترول خون: تغيير چربي‌هاي خون بستگي به نوع قرص دارد. با مصرف قرص‌هاي پروژستروني احتمال كاهش كلسترول خوب و افزايش كلسترول بد خون وجود دارد كه آن را ناشي از كاهش استروژن مي‌دانند. استروژن موجود در اين قرص‌ها باعث افزايش كلسترول خوب و كاهش كلسترول بد و افزايش سطح‌ تري‌گليسيريد مي‌شود.

سلام يه سوال دارم آيا قرص ياسمين هم همين عوارضو داره؟

ببخشید

برای مردان چه طور ضررداره؟

سلامممم به همه دوستانممممم

يه سوال ديگههههه

چند تا حديث خوندم كه ميگفتند براي اينكه مثلا بچتون قشنگ بشه مرد گلابي بخوره يا براي اينكه بچه پسر بشه كاسني بخوره يا چيزهاي گرم.

حالا اين چيزها رو اين اقا كي بايد بخوره؟؟

تا چه وقت اثرش رو داره؟؟

نوشابه هاي انرژي زا براي خانم باردار ضرر داره؟؟

پيشاپيش ممنونمممممم :hamdel:

تسنيم;138804 نوشت:
سلام يه سوال دارم آيا قرص ياسمين هم همين عوارضو داره؟

قرص ضدبارداري ياسمين و اطلاعاتي در مورد آن
اين قرص از جمله داروهاي ضدبارداري‌ تركيبي خوراکي حاوي درازپيرنون مي باشد قرص ضد بارداري ياسمين با سطح هورموني پايين يكي از جديدترين قرص‌هاي پيشگيري از بارداري است كه به خصوص در زنان حساس به قرص‌هاي ضدبارداري كاملاً موفق و تأثيرگذار بوده است.
عوارض ياسمين
ممکن است تغییراتي از نظر خون قائدگی از جمله خونریزی های بین قائدگی - لکه بینی - تغییرات در حجم خونریزی قائدگی - قطع قائدگی پیش بیاد که جزء عوارض پیش بینی شده این داروی پر مصرف و تائید شده است
خواص قرص ياسمين
اين قرصها مي توانند نفخ و احتباس مايعات را که اغلب به دنبال مصرف قرصهاي ضدبارداري ترکيبي ايجاد مي‌شودرا کاهش دهند. ،جديدترين راه حل ارائه شده نيز در زمينه کساني که از مشکل بي خوابي يا کم خوابي رنج مي برند استفاده از اين قرص با تجويز پزشك است که با اين نوع اختلالات مبارزه مي کند. اين قرص مشکل بي خوابي زنان را طي 3 ماه ، حداقل تا 50 درصد کاهش مي دهد .:Kaf:

mkk1369;138819 نوشت:
ببخشید

برای مردان چه طور ضررداره؟

سلام
معمولا آقایون از این قرصا استفاده نمیکنن.
البته قرصهای ضد باروری اقایون ساخته شده ولی تا اونجایی که من خبر دارم هنوز به ایران نرسیده .
البته بعید میدونم که استقبال بشه:Nishkhand:

ستايش;138837 نوشت:

چند تا حديث خوندم كه ميگفتند براي اينكه مثلا بچتون قشنگ بشه مرد گلابي بخوره يا براي اينكه بچه پسر بشه كاسني بخوره يا چيزهاي گرم.

حالا اين چيزها رو اين اقا كي بايد بخوره؟؟

:hamdel:

سلام :Gol:

از لحظه شروع پروسۀ تولید اسپرمهای اولیه تا زمانی که اسپرم کامل آماده شده و وارد مجاری اسپرم بشه ، حدود ۷۰ روز طول می کشه.
پس پدر باید از حداقل 70 روز قبل خودشو آماده کنه. و اینها یعنی خوردن غذاهای خوب و مقوی برای داشتن بچه ی سالم خیلی اهمیت دارن.
حتی رعایت کردن یه سری موازین تو این مدت هم مهمن که البته کارشناسان این سایت از من وارد ترن. اگه بشه نظرشونو بگن خیلی خوب میشه.

ستايش;138837 نوشت:

نوشابه هاي انرژي زا براي خانم باردار ضرر داره؟؟

پيشاپيش ممنونمممممم :hamdel:

بازم سلام

بله که ضرر داره

ماده اثر عارضه
کافئین محرک سیستم اعصاب مرکزیاعتیاد آور در صورت کمبود با علائمی همچون سردرد تهوع،خستگی،خواب آلودگی و... بروز می‌کند
گوارانا محرک سیستم اعصاب مرکزی ندارد
تورین تأثیر بر سیستم قلبیت مایل به افسردگی
جینسنگ افزایش مقاومت بدن در مقابل استرس بی خوابی، تهوع، اسهال، سرخوشی، سردرد،
خون دماغ، ...
مالت ودکسینیک افزدونی غذائی برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود
اینوزیتول تشکیل غشاء سلولی اسهال، برای زنان باردارو مبتلایان به نارسایی کلیه توصیه نمی‌شود
کارنیتین تولید انرژی درمقادیر زیاد سبب تهوع، استفراغ، درد شکم، و اسهال

و چون اثر کافئین رو جنین مشخص نیست و این نوشابه ها باعث مشکلات کلیوی میشن مصرفش برای خانوم باردار توصیه نمیشه .:read:
البته مصرف زیادش برای همه ممنوعه.:offlow:

nakisa;138855 نوشت:

حدود ۷۰ روز طول می کشه.
پس پدر باید از حداقل 70 روز قبل خودشو آماده کنه. و اینها یعنی خوردن غذاهای خوب و مقوی برای داشتن بچه ی سالم خیلی اهمیت دارن.
.

سلامممم

نكيسا جان

تو اين 70 روز چي ها بخورن برا بچه بهتره ؟؟؟

رژيم غذايي خاصي داره؟؟

مادر از چقدر وقت قبل از حاملگي بايد اين چيزا رو رعايت كنه؟؟

اهدا خون قبل از بارداري و بعدش ميتونه روبچه تاثير بگذاره؟؟؟

ببخشيد اينقدر سوال ميپرسمااا:hamdel:

nakisa;138850 نوشت:
معمولا آقایون از این قرصا استفاده نمیکنن.

سلام

از طریق انتقال از همسر چه طور؟

nakisa;138850 نوشت:
البته قرصهای ضد باروری اقایون ساخته شده ولی تا اونجایی که من خبر دارم هنوز به ایران نرسیده .

واقعا؟!!

عوارضش چیه؟

nakisa;138850 نوشت:
البته بعید میدونم که استقبال بشه

چرا؟:Gig::Gol:

ستايش;138837 نوشت:
چند تا حديث خوندم كه ميگفتند براي اينكه مثلا بچتون قشنگ بشه مرد گلابي بخوره يا براي اينكه بچه پسر بشه كاسني بخوره يا چيزهاي گرم.

سلام
ببخشید که میان مباحث نظر میدهم.(شاید این مطلب را سرکار nakisa ندیدن که با اجازه :Rose:من بگم)
کاسنی از گیاهانی است که طبیعت خیلی سردی داره اما بین عرقیات خنک و سرد به شاه عرقیات معروفه اون هم به دلیل خواص خیلی زیادی که داره.

ستايش;138980 نوشت:
سلامممم

نكيسا جان

تو اين 70 روز چي ها بخورن برا بچه بهتره ؟؟؟

رژيم غذايي خاصي داره؟؟

مادر از چقدر وقت قبل از حاملگي بايد اين چيزا رو رعايت كنه؟؟

اهدا خون قبل از بارداري و بعدش ميتونه روبچه تاثير بگذاره؟؟؟

ببخشيد اينقدر سوال ميپرسمااا:hamdel:

نه عزیزم راحت باش
این بار از روایت میذارم و سر فرصت از نظر علمی هم بررسی میکنیم . خوبه؟

1- تلاوت آیه نور توسط والدین ، قبل از بارداری و توسط زن در ایام بارداری ضروری است .
2- خوردن گلابی
الف ) خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .
ب) به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان را نیکو و زیبا می کند .
پ) به زنان باردار گلابی بدهید که اخلاق فرزندانتان را نیکو می کند .
ت) خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود .
ث) گلابی قلب را جلا می دهد و دردهای درون را به اذن حق شفا می بخشد.

در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد
همچنین روایت شده است که پیامبر (ع) گلابی اش را تکه کرد و به جعفر بن ابی طلالب داد و به او فرمود : بخور ! همانا گلابی رنگ را جلا می دهد و فرزند را نیکو می گرداند .
3- خوردن کاسنی :
الف) کاسنی برای افزایش فرزند مفید است .
ب) خوردن کاسنی آب کمر را افزایش داده و فرزند را نیکو و ذکور بودن را ولد زیاد می کند .
پ) خوردن کاسنی باعث زیبایی فرزند و ازدیاد در پسر آوردن می شود
ت) زیاد خوردن کاسنی سبب افزایش دارایی و تولد فرزند پسر خواهد شد
4- خوردن قاووت به پدر و مادر توصیه شده است :
الف) خوردن سویق توسط والدین موجب قوت در فرزند و نبودن کودنی و سبک مغزی و نادانی
در او می شود
ب) خوراندن سویق به کودک جهت تقویت و رویاندن گوشت و مجکم کردن استخوان بسیار
مفید است
در روایت آمده است ، مردی به امام صادق (ع) عرض کرد : ای پسر رسول خدا ، فرزندی به دنیا می آید که در او ضعف و سبک سری است . حضرت فرموند : چرا قاووت نمی خوری ؟ آن را بخور و خانواده ات را هم به ان سفارش کن . به درستی که قاووت ، گوشت را می رویاند و استخوان را محکم می کند و فرزندی از تو به دنیا نمی آید مگر اینکه قوی باشد
5- سفارش به خوردن انار:
الف) خوردن انار شیرین فرزند را نیکو می کند.
6- کندور
الف) خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع
شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود .
در حدیثی آمده است : به زنان حامله کندر بخورانید ، بدرستی که طفل در شکم مادر کندر غذای او می شود ، دلش محکم و تحملش زیاد می شود.

حالات پدر و مادر
درپی روایاتی که بیانگر تاثیرات ، به پدران و مادران سفارش شده است که در حین نزدیکی با وضو بوده و به یاد خدا باشند. بدیهی است یاد خدا موجب آرامش قلب می شود و در فرزند اثر مثبتی خواهد داشت . همچنین رغبت و میل قوی جنسی زوجین ، در زیایی جنین و هوشمندی وی اثری قطعی خواهد نهاد . ترس و اظطراب والدین به هنگام عمل زناشویی ، بدترین تاثیر را بر روی طفل می گذارد ؛ همانگونه که آرامش خاطر پدر و مادر ، تاثیر بس نیکو در فرزند می نهد .
تاثیر خستگی زیاد ، روی جنین کاملا محسوس است و او را ضعیف و رنجور می کند .در حدیثی از معصومین (ع) نقل شده است که فرموده اند : در شبی که از مسافرت بر کی گردید و همینطور در شبی که می خواهید به مسافرت بروید ، نزدیکی نکنید .
در ساعات اولیه شب با جسمی خسته و شکمی پر ، آمیزش صورت نگیرد ، بلکه در ساعات پایانی شب که خستگی جسم تا حد زایل و شکم نیز خالی شده انجام شود . تجربه نشان داده است فرزندانی که نطفه آنها در ساعات پایانی شب منعقد می شود از هوش بیشتری برخوردارند.
از امام صادق نقل شده که فرمودند: در شب ، زفاف کنید و در روز ولیمه دهید .
عوامل طبیعی و تاثیر آنها بر روی بدن
1- اشعه گاما : جنس اشعه گاما از زرات انرژی بوده و از این رو خاصیت نفوذ آن بسیار زیاد است . این اشعه مضر ، در نور خورشید وجود دارد و اثرات منفی زیادی بر سلولهای اولیه دارد که تقریبا بعد از سی سال ظاهر می شود .
نقل شده که حضرت رسول اکرم (ع) به علی (ع) فرمودند : یا علی در مقابل نور خورشید مجامعت مکن مگر اینکه پردهای بیاویزی که شما را بپوشاند ؛ زیرا اگر در آن جال فرزندی به وجود آید ؛ همیشه در حال پریشانی و فقر است تا بمیرد .
2- اشعه ماورا بنفش :این اشعه دارای فوائد و مضراتی است . از آن جمله تغییراتی است که بر روی نسل و نژاد ایجاد می کنند .
3- اشعه مجهول : این اشعه از کرات دیگر به زمین می رسد ؛ البته بنا به موقعیت فصول سال؛ فشارهوا ؛ رطوبت ، خشکی ، کسوف ،خسوف و غیره . در روایات هم بدست می آید که از جمله اوقات مکروه برای جماع ، هنگام کسوف و خسوف و بادهای تند و زلزله است .
مکروهات حین آمیزش
1- نگاه کردن به فرج زن که سبب کوری فرزند می شود .
2- سخن گفتن غیر از ذکر خدا که سبب لال شدن بچه می شود .
3- خصاب کردن که موجب می شود فرزند مخنث شود.
4- به همراه داشتن انگشتری که در آن ذکر خدا یا چیزی از قرآن باشد .
5- آمیزش با همسر خود اما با شهوت زنی دیگر که موجب دیوانگی فرزند می شود .
و غیره ...
اوقاتی که عمل جماع مطلوب است
1- شب دوشنبه که در پی آن ، فرزند حافظ کتاب خدا و راضی به آنچه خداوند برایش قرار داده ، می شود .
2- شب سه شنبه که در اثر آن بعد از سعادت اسلام ، شهادت روزی او می شود ، خداوند او را با مشرکین عذاب نمی کند ، دهانش خوشبو ، دلش رحیم و جوانمرد خواهد بود و زبانش از دروغ و غیبت و تهمت پاک می ماند .
3- شب پنج شنبه که در پی آن ، حاکمی از حکما و یا عالمی از علما خواهد شد.
4- روز پنج شنبه هنگام زوال که در پی آن شیطان به او نزدیک نگردد تا پیر شود و سلامتی دین ودنیا روزی اش خواهد بود .
5- شب جمعه که در پی آن ، بچه خطیب و سخنگو خواهد شد .
6- روز جمعه بعد از نصر که آن فرزند از دانایان مشهور خواهد شد .
7- شب جمعه بعد از نماز عشا که امید است آن فرزند شبیه والدین باشد
8- شب اول ماه رمضان

اوقاتی که عمل جماع مکروه است

1- در میان طلوع فجر و طلوع خورشید
2- بعد از غروب تا رفتن سرخی طرف مغرب
3- شب خسوف و رو کسوف
4- شب و روزی که در آن بادهای سیاه ، سرخ یا زرد بوزد .
5- هنگام زلزله
6- در اول ماه (غیر از ماه رمضان ) ، نیمه ماه و آخر ماه .
7- هنگامی که آفتاب طلوع می کند و زرد باشد .
8- بعد از ظهر ؛ که آن فرزند لوچ خواهد شد.
9- بین اذان واقامه ؛ که فرزند ، حریص بر خونریزی خواهد بود
10- شب عید فطر که فرزند الکثیر الشر خواهد بود .
و غیره

سلام
ممنون از مباحث خیلی خوبی که مطرح کردید واقعا جا داشت که همه را چند بار بخونیم.
در مورد سقط جنین سوال دارم.
اگر جنین زیر 1 ماه سقط بشه برای حاملگی بعدی چه مشکلاتی ممکن است ایجاد کند و کلا چه مراقبت هایی باید بعد از سقط انجام داد.
اگر این سقط پزشکی بوده باشه و از طریق دارو صورت بگیره را هم لطفا توضیح بدهید.
ممنون

سلام ميشه درباره تنبلي رحم توضيح بدين؟و چگونه دچارش ميشيم؟:hamdel::Hedye:

مسیحا;139011 نوشت:
سلام

ممنون از مباحث خیلی خوبی که مطرح کردید واقعا جا داشت که همه را چند بار بخونیم.
در مورد سقط جنین سوال دارم.
اگر جنین زیر 1 ماه سقط بشه برای حاملگی بعدی چه مشکلاتی ممکن است ایجاد کند و کلا چه مراقبت هایی باید بعد از سقط انجام داد.
اگر این سقط پزشکی بوده باشه و از طریق دارو صورت بگیره را هم لطفا توضیح بدهید.
ممنون


سلام .خواهش میکنم قابلی نداشت.
راستش مبحث سقط یه مساله ی پیچیده هست که نیاز داره اول یه توضیحی در مورد انواع شقطها بدم و بعد به سوال شما جواب بدم . فکر میکنم اینطوری بهتر باشه . نه؟

انواع سقط :
خودبخودی، عادتي، درماني، عفوني مي باشد.

سقط خودبخودي:
بيشتر در سه ماهه دوم يا سوم حاملگي و احتمالا بدليل نقص تخمک و متعاقب آن نقايص نمو جنين اتفاق مي افتد
انواع سقط خودبخوی: تهديه به سقط، سقط غير قابل اجتناب، سقط ناقص و سقط کامل .
خونريزي رحمي و درد انقباضات رحم در زني که در دوران بارداري است احتمال سقط را مطرح مي کنند اين حالت را اصطلاحا تهديد به سقط مي نامند که در آن دهانه رحم باز نشده است و با استراحت و درمان محافظه کارانه مي توان از آن جلوگيري کرد. در صورتي که نتوان از تهديد به سقط جلوگيري کرد وضعيت به سقط غيرقابل اجتناب تبديل مي شود. اگر بخشي از بافتها ، ولي نه تمام آن دفع شوند سقط ناقص مي نامند، اگر جنين و تمام بافتهاي مربوطه بطور کامل خارج شوند سقط کامل است.‏

سقط عادتي:
حالتي است که در آن 3 سقط پشت سر هم با علت نامشخص اتفاق مي افتند.‏

سقط درماني:
در شرايط خاصي ممکن است پزشک تصميم به ختم حاملگي بگيرد اين نوع ختم حاملگي را سقط درماني مي نامند

سقط عفوني:
زماني که شخص فاقد مهارتهاي لازم اقدام به ختم حاملگي مي کند نتيجه آن تجويز مقدار زياد دارو و يا انجام کورتاژ است که با خطر زياد سوراخ شدن رحم ، خونريزي و عفونت همراه مي باشد.

برای جلوگیری از از دست دادن عزیزانی که هنوز در شکم مادر در حال رشد هستند. مادران باردار باید به این نکات توجه کنند:

۱- پرهیز از کار در ساعات شبانه چون منجر به افزایش خطر سقط خود بخود بمقدار ۸۵٪
۲-پرهیز از ناراحتی اعصاب واسترس مخصوصا در صورتی که ناگهانی باشد
۳- اجتناب از انجام کارهای سنگین
۴- (برای دیابتیها) کنترل دقیق قند خون
۵- به تاخیر انداختن شیمی درمانی تا حد امکان
۶- ترک سیگار و دوری کردن از جاهای که سیگاریها وجود دارند
۷- عدم مصرف الکل/ مواد مخدر
۸- اجتناب از گرفتن عکسهای رادیوگرافی مکرر در زمان بارداری بخصوص در سه ماهه اول

عواملی که در بالا ذکر شد قابل اجتناب هستند.
اما عوامل دیگر نظیر اختلالات ژنتیکی قابل درمان نیستند وباعث سقط خود بخود می شوند برای جلوگیری از تولد نوزادانی که قادر به زنده ماندن نیستند.
توجه: بیشترین زمان خطر سقط خود بخود در سه ماهه اول بارداری می باشد.

مسیحا;139011 نوشت:

کلا چه مراقبت هایی باید بعد از سقط انجام داد.

دكترها معمولا توصيه مي‌كنند شش ماه تا يك سال پيش از براي باردار شدن مجدد دست نگهداريد. اين توصيه به اين خاطر است كه اطمينان حاصل شود، بدن زن براي تحمل بارداري بعدي آماده است. همچنين مهم است كه اطمينان پيدا كنيد كه از لحاظ عاطفي نيز آمادگي لازم براي بارداري مجدد را داريد.
حدود 85 درصد زناني كه يك بار سقط جنين داشته‌اند، در دفعه بعد بارداري موفقي دارند. در زناني كه بيش از يك بار سقط جنين داشته‌اند، ميزان موفقيت در بارداري در تلاش‌هاي بعدي 75 درصد است.

البته این میزان بستگی به سن حاملگی که جنین سقط شده هم دارد.
و همینطور دستکاریهای پزشکی مثل کورتاژ و کوراژ
اگه فقط یک ماهه بار دار بودید و برای سقط از قرص استفاده کردیدو این سقط اولین سقط شما بوده ، اگه شرایط روحی و جسمیتون مناسبه تا 3 ماه صبر کنید .
اینطوری احتمال سقط رو کاهش میدید.

بعد از سقط جنین مراقبت خاصی لازم نیست فقط استفاده از قرص اهن و قرص های تقویتی در صورت ضعف .
در سقط جنین مشکل اصلی ، ضربه ی روحیه که آدمو از پا در میاره . و همسر نقش اصلی رو تو این کار بازی میکنه و پیشنهاد میکنم قبل از بارداری مجدد ، اگه از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیستین حتما به مشاور مراجعه کنید.:ok:

مسیحا;139011 نوشت:
اگر این سقط پزشکی بوده باشه و از طریق دارو صورت بگیره را هم لطفا توضیح بدهید.
ممنون

اگه منظورتون از پزشکی اینه که تحت نظر پزشک بوده و قانونی بوده ، باید بگم که اگه سقط بعد از مصرف قرص خود به خودی بوده و دستکاری پزشکی صورت نگرفته باشه ، مشکل خاصی برای مادر و حاملگی بعدی پیش نمیاره .

ولی یه فاصله ی 3 تا 6 ماهه باید بین دو بارداری باشه تا سیستم بدن به حالت نرمال برگرده.
و اگه منظورتون چیز دیگه ای بود ، خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم:Gol:

تسنيم;139055 نوشت:
سلام ميشه درباره تنبلي رحم توضيح بدين؟و چگونه دچارش ميشيم؟:hamdel::Hedye:

سلام
عزیزم ، چیزی به اسم تنبلی رحم نداریم .

اگه منظورتون تنبلی تخمدان هست بگین که توضیح بدم . :Gol:

واگه منظورتون چیز دیگه ایه ، خوشحال میشم بتون کمکتون کنم :hamdel:

نقل قول:
گه منظورتون از پزشکی اینه که تحت نظر پزشک بوده و قانونی بوده ، باید بگم که اگه سقط بعد از مصرف قرص خود به خودی بوده و دستکاری پزشکی صورت نگرفته باشه ، مشکل خاصی برای مادر و حاملگی بعدی پیش نمیاره .

ولی یه فاصله ی 3 تا 6 ماهه باید بین دو بارداری باشه تا سیستم بدن به حالت نرمال برگرده.
و اگه منظورتون چیز دیگه ای بود ، خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم:gol:

سلام

ممنون از پاسخ کاملی که دادید.
بله دقیقا منظورم همین حالاتی بود که توضیح دادید.
این مشکل برای یکی از دوستانم پیش اومده.شدیدا نگران بود که برای حاملگی بعدیش مشکلی ایجاد بشه،چون بعد از سقط قاعدگی های شدیدا دردناکی را تجربه کرده و فکر میکرد شاید مربوط به سقط باشه و اینکه برای حاملگی بعدیش ایجاد مشکل کنه.

دیروز اتاق عمل بودم و کلی زایمان داشتیم و همشون دختر بودن . دخترای ناز نازی.
اما آخرش حالم خیلی بد شد.
یه پسری رو اورده بودن که فتق داشت و ۵ سالش بود .
اسمش ابوالفضل بود. خیلی مامانی و ناز بود . با تخت اورده بودنش . یکی از بچه های اتاق عمل دوست عمه ی ابوالفضل بود که عمش زنگ زده بود و گفته بود که برادر زادم میاد اونجا و هواشو داشته باش.
دوستمون هم منتظرش بود .
خلاصه اینکه وقتی میان داخل خبر این دوستمونو میگیرنو اونم میره که پسره رو ببینه
من تو اتاقم بودم و داشتم این ماجرا رو دنبال میکردم .
دوستمون خیلی دختر با احساسیه . وقتی رسید به پسره طوری باهاش حرف میزد که انگار چند ساله که میشتاسدش در صورتی که اصلا اونو ندیده بود. (میدونین ُ بچه ه ا وقتی میان اتاق عمل خیلی میترسن. حتی اگه یه آشنا هم باشه که دستشونو بگیره خیالشون راحت میشه )
دوستمون بهش گفت : سلام عزیزم . خوبی داداشم ؟ ترسیدی قشنگم؟ من خیلی منتظرت بودم .
منو میبینی؟
اینجا بود که مامانش که باهاش بود گفت:
ابوالفضل نابیناست.
واااااااااااااااااااااااااااااای. همه یدنیا رو سرم خراب شد .
اصلاحال همه بد شد. خود دوستم هم کپ کرده بود.
خلاصه عملش تموم شد .البته دیر بهوش اومد و دکتر صبر کرد تا به هوش بیاد و بعد رفت .
ولی بعد رفتن ابوالفضل دیگه کسی نخندید.
خدایا از اینکه به من خانوادم تن سالم دادی میلیونها بار شکرت

بله منظورم همون تنبلي تخمدان هست.
موضوع قفل شده است