شماره حساب بدهکاری به دولت (سوال شرعی)

تب‌های اولیه

20 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
شماره حساب بدهکاری به دولت (سوال شرعی)

پارسال حاج آقای فلاح زاده در یک برنامه تلویزیونی گفتند که اگر کسی به دولت ضامن باشد مثلا در مصرف آب و برق زیاده روی کرده باشد که به فتوای امام موجب ضمان است یا حقوقی از دولت گرفته که کم کاری کرده است یا به اموال دولتی آسیبی رسانده باشد،برای اینگونه موارد ، دولت یک شماره حسابی قرار داده است که افراد بدهکاریشان را به آن واریز کنند.
من خیلی پرس و جو کردم اما آن را پیدا نکردم.خواهش می کنم که این شماره حساب را پیدا کنید و من و امثال من را از مشغول الذمه بودن و بدهکاری در بیاورید.
آخه خیلی وقتها در مصرف برق زیاده روی کردم.

sudabemadadi;136298 نوشت:
ارسال حاج آقای فلاح زاده در یک برنامه تلویزیونی گفتند که اگر کسی به دولت ضامن باشد مثلا در مصرف آب و برق زیاده روی کرده باشد که به فتوای امام موجب ضمان است یا حقوقی از دولت گرفته که کم کاری کرده است یا به اموال دولتی آسیبی رسانده باشد،برای اینگونه موارد ، دولت یک شماره حسابی قرار داده است که افراد بدهکاریشان را به آن واریز کنند. من خیلی پرس و جو کردم اما آن را پیدا نکردم.خواهش می کنم که این شماره حساب را پیدا کنید و من و امثال من را از مشغول الذمه بودن و بدهکاری در بیاورید.آخه خیلی وقتها در مصرف برق زیاده روی کردم.

با تشکر از سئوال شما کاربر محترم سرکار sudabemadadi گرانقدر

به گزارش فارس به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، دفتر رئیس جمهور با انتشار اطلاعیه ای تصریح کرد: کسانی که هرگونه دیونی نسبت به بیت المال دارند مشروط به اینک بدهی های قانونی نباشد می توانند دیون خودرا ناشی از استفاده های غیر مجاز از امکانات دولتی و یا خسارات ناشی از سهل انگاری را به حساب شماره 108 خزانه نزد بانک مرکزی قابل پرداخت در تمام شعب بانک ملی واریز کنند.

در پناه حضرت حق باشید

سجاد;136443 نوشت:
ه گزارش فارس به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، دفتر رئیس جمهور با انتشار اطلاعیه ای تصریح کرد: کسانی که هرگونه دیونی نسبت به بیت المال دارند مشروط به اینک بدهی های قانونی نباشد می توانند دیون خودرا ناشی از استفاده های غیر مجاز از امکانات دولتی و یا خسارات ناشی از سهل انگاری را به حساب شماره 108 خزانه نزد بانک مرکزی قابل پرداخت در تمام شعب بانک ملی واریز کنند.

آیا در زمان خدمت سربازی در یگان خدمتی (در ارتش) که ضرر مالی وارد آورده ایم آیا در مورد ارتش هم می شود به این شماره حساب که گفته شده است پرداخت کرد ؟

reza.sepehri;230813 نوشت:
آیا در زمان خدمت سربازی در یگان خدمتی (در ارتش) که ضرر مالی وارد آورده ایم آیا در مورد ارتش هم می شود به این شماره حساب که گفته شده است پرداخت کرد ؟

با تشکر از سئوال حضرت عالی

در این مورد و شیوه پرداخت بدهی بهتر است با مسئولان ارتش تماس بگیرید اگر امکان این کار برایتان فراهم نبود می توانید به حساب مورد نظر بریزید .

همیشه سالم و موفق باشید

سجاد;230836 نوشت:

در این مورد و شیوه پرداخت بدهی بهتر است با مسئولان ارتش تماس بگیرید اگر امکان این کار برایتان فراهم نبود می توانید به حساب مورد نظر بریزید .

سلام

اگر بلیطی باشه اتوبوس

بلیط نداده باشیم
چکار کنیم؟!!

می شه این مسئله رو بیشتر باز کنید؟

آسیب به بیت المال چگونه؟

یکم نگران شدیم!!!

مثلا برق که خودشون می گیرند و پول می دیم دیگه چه ضمانی داره که باید داد؟!!

کبوتر حرم الزهرا;230838 نوشت:
سلام اگر بلیطی باشه اتوبوس بلیط نداده باشیم چکار کنیم؟!! می شه این مسئله رو بیشتر باز کنید؟ آسیب به بیت المال چگونه؟ یکم نگران شدیم!!! مثلا برق که خودشون می گیرند و پول می دیم دیگه چه ضمانی داره که باید داد؟!!

با عرض سلام و احترام خدمت جناب کبوتر حرم الزهرای گرامی و تشکر از سئوال شما

در مورد بلیط اتوبوس باید ببینید اتوبوس خصوصی است یا سازمانی و دولتی که در هر مورد باید از صاحب حق اجازه یا رضایت بگیرید .

منظور از آسیب به بیت المال هر نوع آسیب مالی است که ضمان آور باشد .

مورد آخر را لطفا بیشتر توضیح بفرمایید

همیشه سالم و موفق باشید

سجاد;230889 نوشت:
مورد آخر را لطفا بیشتر توضیح بفرمایید

سلام

در مورد اتوبوس ها که نمی دونم

اما مورد آخر

الان به قبض برق نگاه کنید شیوه برق بها که اتخا شده به صورت پلکانی است
یعنی هرچه بیشتر در ساعاتی که ذکر شده استفاده کنید
پول بیشتری می دهید
و چیزی در قبض به اسم بدهکاری هم نمیا اید اگر هم کسی داشته باشه

با قبض بعدی می ده

خب این چگونه مشخص می شه حق بیت المال خرده شده؟:Gol:

و اما در مورد امکانات اشتراکی
مثل آب و گاز که در بعضی ساختمان ها بین ساکنین مشترک است

چگونه حساب می شود؟

تلفن هم ضمان دارد؟

ما از کجا بدانیم خسارت خرده؟:Gol:

کبوتر حرم الزهرا;230893 نوشت:
الان به قبض برق نگاه کنید شیوه برق بها که اتخا شده به صورت پلکانی است یعنی هرچه بیشتر در ساعاتی که ذکر شده استفاده کنید پول بیشتری می دهید و چیزی در قبض به اسم بدهکاری هم نمیا اید اگر هم کسی داشته باشه با قبض بعدی می ده خب این چگونه مشخص می شه حق بیت المال خرده شده؟ و اما در مورد امکانات اشتراکی مثل آب و گاز که در بعضی ساختمان ها بین ساکنین مشترک است چگونه حساب می شود؟ تلفن هم ضمان دارد؟ ما از کجا بدانیم خسارت خرده؟

با سلام و احترام

مبالغی که متناسب با مصرف برق و قبوض صادره پرداخت شده،کفایت می کند و در ساختمانهای مشترک هم اگر مصالحه شده مبنی بر اینکه متناسب با مصرف هر خانوار و به تعداد نفرات،محاسبه شود کافی است.

استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم

سلام
پول گچ هایی که تو مدرسه ، اونوفتی که کوچولو بودیم استفاده میکردیم .یا بعضی وقتا میبردیم خونه واسه لی لی بازی هم باید به همین حساب بریزیم؟ یا اصلا لازم نیست بریزیم؟

nakisa;231544 نوشت:
سلام پول گچ هایی که تو مدرسه ، اونوفتی که کوچولو بودیم استفاده میکردیم .یا بعضی وقتا میبردیم خونه واسه لی لی بازی هم باید به همین حساب بریزیم؟ یا اصلا لازم نیست بریزیم؟

با عرض سلام و احترام خدمت سرکار nakisa بزرگوار و تشکر از سئوال شما

همان احکام سابق در این مورد هم صادق است و لازم است با ریختن به حساب مدرسه مورد نظر یا در صورت عدم امکان به حساب آموزش و پرورش ، جبران شود .

همیشه سالم و موفق باشید

سلام

در مورد بدهیهای احتمالی به دولت شماره حسابی ذکر کردید. خواهشمند است در مورد بدهی احتمالی به سازمان تامین اجتماعی نیز تحقیق فرموده و شماره حسابی ذکر فرمائید.
اگر شماره ای موجود نیست ایا میتوان بدهی احتمالی به تامین اجتماعی را به همان حساب دولت واریز کرد؟
مرجع اینجانب حضرت ایت الله خامنه ای میباشند
با تشکر

[="Tahoma"][="Black"]

سالومه;322487 نوشت:
سلام در مورد بدهیهای احتمالی به دولت شماره حسابی ذکر کردید. خواهشمند است در مورد بدهی احتمالی به سازمان تامین اجتماعی نیز تحقیق فرموده و شماره حسابی ذکر فرمائید. اگر شماره ای موجود نیست ایا میتوان بدهی احتمالی به تامین اجتماعی را به همان حساب دولت واریز کرد؟ مرجع اینجانب حضرت ایت الله خامنه ای میباشند با تشکر

با عرض سلام و احترام و تشکر از سؤال حضرت عالی

برای این منظور نتوانستیم شماره حسابی بیابیم اگر شما هم موفق به یافتن شماره حساب نشدید می توانید به همان حساب خزانه کل واریز فرمایید.

همیشه موفق و سرفراز باشید[/]

[="Times New Roman"]سلام عليكم

البته چون سازمان تامين اجتماعي زير مجموعه دولت نيست براي اطمينان بهتر است كه با مركز پرسش و پاسخ سازمان درلينك ذيل ( پس از انتخاب استان خود ) مرتبط شويد و پس از مشاوره با مركز وجه خود را واريز كنيد.

http://www.tamin.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=28&Id=2812

ياحق

سلام بر شما
مگر آموزش و پرورش زیر نظر دولت نیست ؟ که باید برای آموزش و پرورش به حساب جداگانه واریز کرد ؟
---
یه سوال داشتم :
باید اون قدر که احتمال میدم به هر حساب مدرسه ای که بودم (مثل دبستان،راهنمایی،دبیرستان) جداگانه واریز کنم ؟ یا کلا به حساب آموزش و پرورش ؟ یا به حساب 108 خزینه دولت ؟
"
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر رياست جمهوري ، در اين اطلاعيه دفتر رييس جمهوري، در باره چگونگي جبران خسارت به بيت المال آمده است: كساني كه هرگونه ديوني نسبت به بيت المال دارند، مشروط به اين كه بدهي هاي قانوني نباشد، مي توانند ديون خود را ناشي از استفاده هاي غير مجاز از امكانات دولتي و يا خسارات ناشي از سهل انگاري را به حساب شماره 108 خزانه نزد بانك مركزي قابل پرداخت در تمام شعب بانك ملي واريزكنند. دفتر رييس جمهور در اين اطلاعيه تصريح كرد: نظر به اين كه بعضي از هموطنان در تماس با دفتر رياست جمهوري اظهار مي دارند كه احياناً ديوني نسبت به بيت المال دارند، مثلاً احتمال داده اند، در گذشته از امكانات دولتي از قبيل خودرو، تلفن و خانه سازماني استفاده غيرمجاز نموده يا حين خدمت در نگهداري و حفاظت از بيت المال كوتاهي كرده و بعضاً نيز در ساخت و سازها و خريدها دقت لازم را معمول نداشته و از اين قبيل موارد، درخواست كرده اند تا دولت راهي را نشان دهد كه بتوانند ذمه خود را از ديون مزبور بري نموده تا در اين ماه مبارك و در آستانه شبهاي قدر بهتر به خودسازي و طهارت نفس و جلب رضايت حضرت حق موفق شوند. در اين اطلاعيه آمده است: آقاي احمدي نژاد رييس جمهور در پاسخ به اين سؤالات گفت است كه در مواردي كه قانون و مقررات ساكت است، دولت مي پذيرد، در حدودي كه افراد مزبور خودشان تشخيص مي دهند و يا تخمين مي زنند، بدهي ناشي از استفاده هاي غيرمجاز و يا خسارات ناشي از سهل انگاري و نظاير آن را به حساب شماره 108 خزانه نزد بانك مركزي قابل دريافت در تمام شعب بانك ملي واريز و رسيد اخذ كنند، لكن توجه داشته باشند، بدهي هاي قانوني و مشخص، از شمول اين اجازه مستثني است و بايد بر طبق مقررات تأديه شود.
"


من در زمانی که در دبیرستان دانش آموز بودم ، به مدت حداقلل 3 سال کارهای مدرسه را انجام می دادم ، مثلا ویندوز عوض می کردم ، سایت می ساختم ، تایپ و ... (البته مبلغی دریافت نکردم و دانش آموز بودم و این موضوع مطرح نبود که پولی بگیرم) ؛ آیا این ها جای استفاده بی جای من از مدرسه را می گیرد (مثلا بعضی وقت ها استفاده شخصی کرده ام) و اینکه جای کل بدهی به بیت المال را میگیرد یا خیر ؟ چون کار کردن برای مدرسه دولتی ، کار کردن برای دولت نیز هست .
---
این استقتاء را نیز ببینید :
س: كسى كه در دوران تحصيل در مدرسه يا دانشگاه استفاده‌ى بى‌مورد از وسايل اعم از گچ و ماژيك و آب و…كرده و همچنين كارهايى را انجام داده كه باعث آسيب رساندن به بيت‌المال مى‌شود (مانند نوشتن روى ميزها و…) براى اداى دين چه كارى بايد انجام دهد؟ باتوجه به اينكه انجام اين كارها به دليل عدم آگاهى بوده و هم چنين مقدار ضررى كه به بيت‌المال زده‌ايم براى ما نامعلوم است.

ج) ضامن است و مقدار ضرر يقينى را بايد به بيت‌المال بازگرداند.
در سایت آیت الله خامنه ای است .

در جواب این آمده که به بیت المال برگردانید ، یعنی به همان شماره حساب بریزیم کافی است ؟ دیگر نباید به مدرسه خبر دهیم ؟
رئیس جمهور هم گفتند (آنجا که رنگ قرمز است) که اگر احتمال می دهند ديوني نسبت به بيت المال دارند به همین حساب 108 مبلغ واریز کنند و نگفته که به حساب هر قسمت پول واریز شود .
---
اگر مطمئن باشیم که مثلا از اینترنت مدرسه جایی استفاده شخصی کرده ایم چه ؟ همین پول به حساب ریختن کافی است ؟

س: من مبلغى را از دانشگاه جهت برپايى بازديد علمى دانشجويان از دانشگاه گرفتم و آن را صرف خريد غذا و تهيه ماشين بچه‌ها کردم و مقدارى پول و مواد غذايى اضافه مانده است. آيا مى‌توان اين مقدار اضافى را در حالى که بنده تمام کارها و زحمات اردو را کشيده‌ام به عنوان حق‌الزحمه بدون اجازه آنها بردارم؟

ج) اگر از انجام امور مذکور قصد مجانيّت نکرده‌ايد، دريافت هرگونه حق‌الزحمه‌اى بايد با اجازه کسانى باشد که مبلغ را پرداخت کرده‌اند مگر آنکه اختيار تام به شما داده باشند.
به من گفته شد که شما اختیار کامل برای استفاده از اینترنت دارید (مدیر مدرسه گفت) ، باید کاری انجام دهم ؟
اگر احتمال بدهم که شاید مقداری قبل از اینکه این حرف به من گفته شود استفاده شخصی کرده ام چکار کنم ؟
قصد مجانیّت چیست ؟
---
این حکم "
بسمه تعالی
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
اگر خسارتى وارد شده باشد، لازم است ضمن مراجعه به مسئولين مربوطه بر طبق مقررات آنجا عمل نماييد.
موفق و مؤید باشید" که در اینجا آمده چیست ؟ برای خصوصی است یا دولتی یا ... ؟؟؟

[="Tahoma"][="Black"]

Soal_Javab;369932 نوشت:
سلام بر شما
مگر آموزش و پرورش زیر نظر دولت نیست ؟ که باید برای آموزش و پرورش به حساب جداگانه واریز کرد ؟

با عرض سلام و احترام خدمت حضرت عالی

آموزش و پرورش ، زیر نظر دولت است اما وقتی کسی خسارتی به مثلا مدرسه ای می زند مالی را خسارت زده که دولت برای این مدرسه ، تخصیص داده است (که معمولا هم این تخصیص بی هزینه نیست) از این جهت لازم است ابتدا به خود آن مدرسه خسارت پرداخت شود و اگر دسترسی نبود به مراحل بالاتر مثل آموزش و پرورش شهرستان و .... پرداخت گردد .

همیشه سلامت و موفق باشید[/]

سلام دوستان
نمیخوام حق به جانب بگیرم یا از روی عناد صحبت کنم. من دین و کشورم رو دوست دارم و بابت همین هم خدا رو شاکرم. ولی میخوام این رو بگم:
من یه جوونم و دانشجو. اگه تو 12 سال مدرسه یا چند سال دانشگاه یا در کل تو این چند سالی که از خدا عمر گرفتم، دولت اون طوری که حقم بوده به من نرسیده اینجا حکمش چی میشه؟ همون دولت میاد از من که عضوی از این کشور هستم شماره حساب بگیره؟ اگه چیزی باشه که نشه با پول حلش کرد چی؟ اگه عمر من جوون باشه چی؟ الان دولت ضامن نیست؟
متشکر میشم که جواب من رو بدید.

felfely;373337 نوشت:
سلام دوستان
نمیخوام حق به جانب بگیرم یا از روی عناد صحبت کنم. من دین و کشورم رو دوست دارم و بابت همین هم خدا رو شاکرم. ولی میخوام این رو بگم:
من یه جوونم و دانشجو. اگه تو 12 سال مدرسه یا چند سال دانشگاه یا در کل تو این چند سالی که از خدا عمر گرفتم، دولت اون طوری که حقم بوده به من نرسیده اینجا حکمش چی میشه؟ همون دولت میاد از من که عضوی از این کشور هستم شماره حساب بگیره؟ اگه چیزی باشه که نشه با پول حلش کرد چی؟ اگه عمر من جوون باشه چی؟ الان دولت ضامن نیست؟
متشکر میشم که جواب من رو بدید.

با سلام و عرض ادب

دولت شخصیت حقوقی است ولی هرکسی که نمایندگان دولت به عنوان اشخاص حقیقی هستند اگر در انجام امور محوله کوتاهی کرده باشند و باعث تضییع حقوق دیگران شوند ضامن هستند مثلا اگر مدیر مدرسه درتخصیص بودجه ای که داشته درامور مربوط به دانش آموزان کوتاهی کرده باشد قطعا ایشان ضامن خواهد بود و باید جبران نماید.

موفق باشید

ان شاء الله نماز و روزه هاتون قبول باشه.
متشکر از پاسخ شما.
آیا صرف ضامن بودن مسئولین مربوطه کافیه یا ما وظیفه داریم برای به دست آووردن حق ضایع شده مون تلاش کنیم؟
با تشکر

[="Tahoma"][="DarkGreen"]اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
اگر حقی از بیت المال در نزد ما باقی بماند و شک کنیم که مسئولین ان صالح هستند یا خیر چگونه ر کنیم؟ به همان مسئولین بدهیم یا صبر کنیم ؟[/]

felfely;373752 نوشت:
ان شاء الله نماز و روزه هاتون قبول باشه.
متشکر از پاسخ شما.
آیا صرف ضامن بودن مسئولین مربوطه کافیه یا ما وظیفه داریم برای به دست آووردن حق ضایع شده مون تلاش کنیم؟
با تشکر

با سلام و عرض ادب

تلاش برای بدست آوردن حق لازم است و وظیفه داریم برای جلوگیری از تضییع حقوق تلاش نماییم

موفق و موید باشید

موضوع قفل شده است