سوال در مورد حجتی ها....جواب از عقايد انجمن حجتيه

تب‌های اولیه

53 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
سوال در مورد حجتی ها....جواب از عقايد انجمن حجتيه

سلام

من در مورد این گروه اطلاعات چندانی ندارم

فقط میدونم در مورد امام زمان در ان جا صحبت میشه حالا چی میگن نمی دونم

می خوام بدونم چه اعتقاداتی دارند از کی تاسیس

شده چه تفکرات و عقادی دارند

[=2 Lotus]با سلام

خدمت دوست بزرگوار

انچه در زیر می اید مقاله ای است در موردانجمن حجتیه:

[=2 Lotus]یکی از جریانات مهم و تاثیر گذار بر شرایط سالهای بعد از 1320 گسترش و تسلط فرقه بهائیت در ایران بود.

[=2 Lotus]احساس خطر جامعه روحانیت از این جریان منجر به گرایش روحانیون به سمت خنثی سازی و مقابله با اقدامات این فرقه گردید.

[=2 Lotus]انجمن حجتیه در حقیقت پس از ملی شدن صنعت نفت و قبل از کودتای 28 مرداد در سال 1331 با نام انجمن ضد بهائیت آغاز به کار کرد.
[=2 Lotus]موسس انجمن شیخ محمود ذاکر زاده تولایی مشهور به حلبی است. ایشان در مشهد متولد شد.
[=2 Lotus]در دوران جوانی جزء خطبا و علمای مشهور و فعالین سیاسی مشهد بود.. کار عمده شیخ محمود حلبی پس از شهریور 1320 مبارزه با بهائیان در قالب منبر و خطابه بود.
[=2 Lotus]وی در مبارزات ملی شدن صنعت نفت شرکت داشت ، اما بواسطه اختلاف میان رهبران مبارزه، شکست مبارزه در جریان کودتا و عدم موفقیت در ورود به مجلس هجدهم از فعالیت های سیاسی و مبارزه ناامید شد و ریشه این تفکر که «بایستی بنشینیم تا امام زمان (عج) بیایند و امور را اصلاح نمایند» شکل گرفت.

[=2 Lotus]علل شکل گیری انجمن توسط حلبی

[=2 Lotus]در اینکه چرا حلبی اقدام به تشکیل این انجمن نمود دیدگاه های متفاوتی وجود دارد:

[=2 Lotus]برخی معتقدند که رژیم به دنبال سرگرم کردن جوانان مذهبی و غافل کردن آنها از مبارزه با رژیم بود ، لذا اقدام به رشد و ترویج فرقه ضاله بهائیت نمود.
[=2 Lotus]یعنی علت تشکیل انجمن حجتیه را واکنش به گسترش فرقه بهائیت می دانند.

[=2 Lotus]برخی عقیده دارند که در جریان اقدام روحانیت علیه بهائیت، شیخ محمود حلبی به همراه همکلاسی اش سید عباس علوی از سوی استادشان میرزا مهدی اصفهانی مامور به تحقیق پیرامون بهائیت می گردند که در طی این مسیر سید عباس علوی به فرقه بهائیت می پیوندد و این امر موجب حساسیت بیش از حد حلبی و احساس خطر بیش از پیش نسبت به این فرقه شد.

[=2 Lotus]دیدگاه سوم معتقد است اختلاف میان آیت الله کاشانی و دکتر مصدق در کنار شکست شیخ محمود حلبی در انتخابات مجلس هفدهم منجر به دلسردی وی از فعالیت های سیاسی و مبارزه با رژیم و گرویدن به مبارزه! (به معنی فعالیت اخباری گونه و اعتقادی صرف ) با بهائیت گشت.

[=2 Lotus]برخی دیگر که بیشتر اعضای انجمن می باشند معتقدند که علت تشکیل انجمن خوابی است که آقای حلبی دیده که در آن حضرت ولی عصر(عج) ایشان را به تشکیل انجمن سفارش نمود.

[=2 Lotus]بررسی مختصر اساسنامه

[=2 Lotus]انجمن حجتیه با نام انجمن ضد بهائیت در سال 1331 تاسیس و سپس در سال 1336 با تدوین اساسنامه کار خود را با نام انجمن خیریه حجتیه مهدوی آغاز نمود.

[=2 Lotus]در آن هدف از تاسیس را تبلیغ دین اسلام و مذهب جعفری و دفاع علمی از آن با رعایت مقتضیات زمان اعلام نمود. [=2 Lotus]از مهمترین نکات تاکید بر عدم دخالت انجمن در امور سیاسی بود.

[=2 Lotus]به گونه ای که قید گشت:
[=2 Lotus]انجمن به هیچ‌وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسؤولیت هرنوع دخالتی را که در زمینه‌های سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، بر عهده نخواهد داشت.(3)

[=2 Lotus]از سایر نکات مهم در اساسنامه که بعدها به شدت مورد انتقاد انقلابیون قرار گرفت؛ پذیرش رژیم حاکم و تاکید بر این نکته که تمام فعالیت ها در چهارچوب قوانین کشور انجام می پذیرد، بود. تقریبا در تمامی بندهای اساسنامه به گونه ای بر این بحث تاکید شد.

[=2 Lotus]انجمن قبل از انقلاب

[=2 Lotus]انجمن مدعی است که در طول دوران فعالیت اش مورد تایید مراجع بود. این مطلب متاثر از ماهیت مذهبی انجمن و خطر بهائیت در آن برهه بود.
[=2 Lotus]بهتر آن است که بگوییم چون کسی تصور مبارزه و سرنگونی رژیم را نمی کرد مبارزه با بهائیت می توانست کار مقبول و مفیدی باشد و در اولویت قرار گیرد.

[=2 Lotus]البته در این بین نمی توان از نقش و تاثیر سوالات جهت داری که انجمن جهت تایید خود از مراجع پرسیده بود، صرف نظر کرد.

[=2 Lotus]در این میان امام خمینی هیچگاه به طور کامل انجمن را تائید نکرد. ایشان یک بار مشروط بر صحت ادعاهای درج شده اجازه استفاده از وجوهات شرعیه را داد و پس از آن (بویژه پس از شروع مبارزات) دیگر تایید ننمود.(4)

[=2 Lotus]از نکات تاریک تاریخچه انجمن سازش با رژیم پهلوی و همکاری با ساواک است. به گونه ای که خود اعضای انجمن گزارش جلساتشان را به ساواک می فرستادند و اگر مزاحمتی برای جلسات انجمن یا اعضای آن پدید می آمد به محض روشن شدن ارتباط آنها با انجمن مسأله رفع می شد.
[=2 Lotus]ممانعت شهربانی در برگزاری مراسم در یزد و مذاکرات حلبی از تاریک ترین این مسائل است که در آن شیخ محمود حلبی با تکریم و تجلیل از جنایتکاران پهلوی و شاه ملعون یاد کرد.(5)

[=2 Lotus]نقل شد که در جلسه ای در حدود سال 1345 که آقای حلبی و شهید مفتح و جمعی دیگر از علما حضور داشتند، شهید مفتح از اختناق و ممانعت از سخنرانی های مذهبی انتقاد و گله کرد، آقای حلبی بر آشفت و اظهار داشت که بد می کنید شما، بر خلاف مصالح مملکت صحبت می کنید دستگیرتان می کنند ولی ما کمیسیون ها و کنفرانس های عظیم تشکیل می دهیم و هیچکس مزاحم ما نمی شود.(6)

[=2 Lotus]این مسأله آنقدر حاد بود که انجمن در سال 1356 و پس شهادت آقا مصطفی خمینی و چاپ مقاله اهانت آمیز نسبت به حضرت امام خمینی (ره) علی رغم تمامی ظلم ها و فسادهای دربار و شهادت مبارزین و شکنجه آنان توسط ساواک باز هم از سازمان مخوف برای ادامه حیات خود مجوز می گرفت.(7)

[=2 Lotus]برخی مبتنی بر دید سرگرمی نسبت به انجمن معتقدند ساواک میان آنها و بهائیت موازنه برقرار می نمود. یعنی در برهه ای آنها را در محدودیت و در برهه ای دیگر بهائیان را محدود می نمود که چگونگی آن بستگی به شرایط رژیم داشت.

[=2 Lotus]لذا جمع بندی این گونه رفتار نشان می دهد مسأله بهائیت آنچنان در ذهن و فکر آنها حائز اهمیت گشته که بقاء بر هر چیزی ارجح بود.

[=2 Lotus]انجمن در خلال مبارات بواسطه دید بسته خود نسبت به مرجعیت، امام خمینی را در کنار سایر مراجع یکسان می­دیدند و لذا خود را شرعا ملزم به حضور در مبارزات نمی دانستد و حتی تقابل و تمسخر هم می نمودند. در قبال این مسأله اسناد و رویدادهای متعددی است؛ من جمله سخنرانی مشهور آقای حلبی(8) و واقعه نیمه شعبان 1357 و...
[=2 Lotus]در نیمه شعبان 1357 امام خمینی در اعتراض به جنایات رژیم برگزاری جشن و چراغانی را تحریم نمود لیکن انجمن این اعتصاب را شکست و اقدام به چراغانی کوچه و خیابان ها نمود. (9)

[=2 Lotus]انجمن حجتیه پس از انقلاب

[=2 Lotus]انجمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا مدتها در سردرگمی بوده و از هر گونه موضع گیری خودداری نمود.
[=2 Lotus]اما پس از مدتی با اصلاح اساسنامه اش سعی در همراهی انقلاب نمود.
[=2 Lotus]لیکن شواهد حاکی از باقی ماندن روحیه دینداری بی خطر و عدم اعتقاد به تشکیل حکومت اسلامی و... می باشد.

[=2 Lotus]من جمله اینکه انجمن همیشه موید پیروزی پس از پیروزی بود. انجمن از سه لایه افراد تشکیل شد.
[=2 Lotus]لایه اول عناصر وابسته به رژیم ستمشاهی که مغرض بودند و یا کج فهم.

[=2 Lotus]لایه دوم عناصر عافیت طلب

[=2 Lotus]لایه سوم اشخاص مومن و مسلمانی که صادقانه راه را اشتباه تشخیص داده بودند.(10)
[=2 Lotus]البته مشخص است که لحن تند و شدید امام خمینی در سخنرانی 21/4/1362 و منشور روحانیت بیشتر متوجه دو گروه اول بود.

[=2 Lotus]تعطیلی انجمن

[=2 Lotus]در هر حال حضرت امام خمینی (ره) در سخنرانی مورخ 21/4/1362 با اشاره غیر مستقیم انجمن را چنین مورد خطاب قرار می دهند:

[=2 Lotus]«یک دسته دیگر هم تزشان اینست که بگذارید که معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید، حضرت صاحب مگر برای چی می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد.
[=2 Lotus]ما معصیت کنیم که او بیاید؟ این اعوجاجات را بردارید، این دسته بندی ها را برای خاطر خدا، اگر مسلمید و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید این دسته بندی ها را بردارید.
[=2 Lotus]در این موجی که الان این ملت را به پیش می برد در این موج خودتان را وارد کنید و بر خلاف این موج حرکت نکنید که دست و پایتان خواهد شکست.»(12)

[=2 Lotus]در پی این سخنان امام خمینی انجمن در بیانیه ای در تاریخ 1/5/62 که سراسر نشان از اختلافات فکری و اعتقادی آنها با خط امام دارد اعلام تعطیلی نمود.

[=2 Lotus]گرچه انجمن حجتیه ازفر قه های ضاله نیست اما ، متا سفانه این گروه دچار انحراف عقیدتی وسیاسی ... شده است

[=2 Lotus]پی نوشت :
[=2 Lotus]1. حسین (ع) ، عقل سرخ -[=2 Lotus] حسن رحیم پور ازغدی
[=2 Lotus]2. منشور روحانیت -[=2 Lotus] پیام حضرت امام خمینی (ره) به روحانیون 3/12/67
[=2 Lotus]3. جهت آگاهی بیشتر به متن کامل اساسنامه مراجعه نمایید
[=2 Lotus]4. استفتاء اول در سال 1390 ه.ق انجام شده و نظر دوم حضرت امام خمینی (ره) مربوط به دوران تبعید ایشان در نجف می باشد که در پاسخ به نامه یکی از علماء بیان فرموده اند.
[=2 Lotus]5. سلسله مقالات سایت خبری بازتاب -[=2 Lotus] فتاح غلامی
[=2 Lotus]6. در شناخت حزب قاعدین زمان عماد الدین ص 81
[=2 Lotus]7. در شناخت حزب قاعدین زمان -[=2 Lotus] همان بخش اسناد ص 332
[=2 Lotus]8. متن کامل این سخنرانی در انتهای کتاب در شناخت حزب قاعدین عماد الدین باقی منتشر شده است.
[=2 Lotus]9. در شناخت حزب قاعدین زمان -[=2 Lotus]همان ص 58 و59 به نقل از مصاحبه حجت الاسلام خوئینی ها با روزنامه کیهان 17/4/1361
[=2 Lotus]10. مصاحبه عباس سلیمی نمین با روزنامه کیهان 6/2/82
[=2 Lotus]11. سلسله مقالات سایت خبری بازتاب مصاحبه با روزنامه اطلاعات 6/11/60
[=2 Lotus]12. صحیفه نور جلد 18 ص 36 و 37

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

دوستان عزیز اگر علاقه داشتند بنده در این مورد ( انجمن حجتیه ) تحقیقات زیادی داشته ام و می توانم اگر دوستان بخواهند برخی از مطالب را در اینجا بنویسم.

البته در این موضوع وبلاگ مرزبانان مطالب بسیار خوبی دارد.

باتشکر - یاعلی

hamedi;12319 نوشت:
دوستان عزیز اگر علاقه داشتند بنده در این مورد ( انجمن حجتیه ) تحقیقات زیادی داشته ام و می توانم اگر دوستان بخواهند برخی از مطالب را در اینجا بنویسم.

با سلام

اگر لطف كنيد ، استفاده مي كنيم از مطالبتان.

سلام دوستم.من قبل از این در بعضی مواقع خیلی زود قضاوت می کردم ولی دیدم کار خیلی اشتباه است.
اگه مایل هستید با هم در این مورد بیشتر تحقیق کنیم.موافقین؟؟؟؟؟؟
چون مسئلهء امام زمان است نمیشه از روش راحت رد شد!
من خود اطلاعت کمی در این مورد دارم ولی....................
بیشتر تحقیق کنیم تا........
شاید انسان در بعضی مواقع خود دچار اشتباه وجهل شود و فکر کند دیگران دچار اشتباه شدند!!!!!!!!!!!!!! :Gig:
(دوست عزیز اقای طاها)

سلام
من خيلي در اين زمينه تحقيق کردم ولي متاسفانه همه چند وقت پيش پاک شد!
باز هم سعي مي کنم مطالبم رو اينجا بذارم

نکته اساسي در مورد انجمن حجتيه اين است که اين انجمن در گذر زمان نتوانست مهيا و همراه با تحولات جامعه خود را متحول سازد. اين عقب‌ماندگي از سير تطورات و تغييرات اجتماعي و سياسي، به‌ويژه خود را در زمان شکل‌گيري، گسترش و پيروزي انقلاب اسلامي نشان داد. گردانندگان انجمن حجتيه با پافشاري بر مواضع پيشين خود، نه تنها موفق به درک فلسفه انقلاب اسلامي و ديدگاه‌هاي حضرت امام (ره) نشدند، بلکه در نهايت از امواج خروشان مردمي - که با ايمان به رهبر خود، افق‌هاي تازه‌ايي را براي جامعه رقم مي‌زدند - جدا افتادند و دور ماندند. اعضاي انجمن حجتيه بحث ايجاد حکومت اسلامي و تز ولايت فقيه حضرت امام (ره) را قبول نداشتند و با ديدگاه‌هاي فلسفي و عرفاني ايشان نيز همراه نبودند. اين دوري و افتراق از مردم، انقلاب و رهبر آن، در فرجام، حکم به زوال انجمني داد که خود را متناسب با شرايطي ديگر، در سه دهه پيش از پيروزي انقلاب اسلامي شکل داده بود.
...............................
فکر نکنم کسي در اين مورد شک داشته باشه...هر کس يکم تحقيق کنه به همين نتيجه ميرسه

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني درباره مواضع اين انجمن مي‌گويد:

«جريان ديگري که ظهور کرده بود و مسأله‌آفرين بود همين انجمن حجتيه بود. گروهي سال‌ها پيش به فکر افتادند که مبارزه با بهايي‌ها بکنند و انجمن را تشکيل دادند و کارشان اين بود که بهايي‌ها را شناسايي مي‌کردند و در جلسات‌شان مي‌رفتند و اين‌ها را محکوم مي‌کردند و جلوي جذب شدن مسلمان‌ها را به آن‌ها مي‌گرفتند، به‌طور کلي با بهاييت مبارزه مي‌كردند.

رژيم از اين‌گونه کارها خوشش مي‌آمد چون اين کارها خيلي به رژيم برخورد نمي‌کرد و يک مقدار از نيروها را مشغول مي‌کرد.


.. در سراسر کشور هم شبکه اين‌ها باز شده بود، مزاحمتي هم نداشتند اما چون مبارزه را قبول نداشتند و يک سري از نيروهاي مبارز را جذب مي‌کردند ما با اين‌ها مخالف بوديم ...

مسأله مهم ما پيش از پيروزي اين بود که چرا اين‌ها به مسأله جنايات رژيم بي‌تفاوتند؟ ما مي‌گفتيم خوب اين‌که رژيم به شما اجازه مي‌دهد مبارزه کنيد (با بهاييت) اين سرگرمي است و الا خود رژيم، بهايي‌ها را دارد تقويت مي‌کند. آن‌موقع وزير جنگ بهايي بود، پزشک مخصوص شاه بهايي بود، پست‌هاي حساس را به بهايي‌ها مي‌دادند.


وزراي ديگر هم بهايي بودند. وزير آب و برق و ... اين بود که وضع بدي پيش آمده بود. مبارزه را قبول نداشتند و مي‌گفتند نمي‌شود امروز حکومت اسلامي تا نيامدن امام زمان حکومت اسلامي تشکيل نمي‌شود، که البته الآن گفتن اين، خود مشکل است و بي‌خود تلاش نکنيد.

شما بايد همين‌جا کمک کنيد که اوضاع خراب‌تر نشود و مبارزه با رژيم را نوعي بازي بچه‌گانه مي‌دانستند»

افكار و عقايد انجمن

1. با توجه به تبصره 2 از ماده دوم كه در سال 1335 تدوين و تصويب شد به هيچ وجه انجمن در امور سياسي مداخله نخواهد داشت چون كه دخالت در سياست زيبنده پيشوايان ديني نيست.
2. مرحوم حلبي تأكيد مي كرد كه دشمن اصلي اسلام بهائيت است. و امروز تكليف شرعي و ديني همه ما آن است كه با بهائيت مبارزه كنيم.
3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي كه بلند شود در ضلالت است و به شكست مي انجامد (تمسك به روايات رأيت) بايد منتظر بود تا خود حضرت بيايند.
4. تشكيل حكومت خالص در زمان امام مهدي (عج) است: استناد به روايت امام صادق ـ عليه السّلام ـ كه مي فرمايد: "ما خرج و لا يخرج منا اهل البيت الي قيام قائمنا احد ليدفع ظلما او ينعش حقا الا اصطلمة البلية و كان قيامه زيادة في مكر و هنا و شيعتنا".
5. بايد گناه و ستم و معصيت به اوج خود برسد تا زمينه قيام آن حضرت فراهم شود و حضرت بيايند.
6. جهاد در دوران غيبت معنا ندارد، گفتار مرحوم حلبي: شيعه مي گويد در عصر غيبت امام زمان (عج) جهاد نيست چرا و پاسخ مي دهد چون كه حاكم اسلامي بايد معصوم باشد مصداق پيدا نكرده است.
7. تقيه را در مقابل مبارزه قرار مي دادند و معتقد بودند كه مبارزه هدر دادن نيروهاست.
8. در عصر غيبت تمام مسئوليتها و وظايف يك انسان مسلمان، انتظار است و نديدن امام معصوم از بزرگترين مصيبت هاست .
9. بهايي ها وجود امام زمان (عج) را منكرند، انجمني ها آثار وجودي حضرت را نفي مي كنند.
10. يكي ديگر از برخوردها و روش هاي انجمن كه پس از پيروزي انقلاب و حتي هم اكنون به آن دامن مي زنند بحث اختلاف شيعه و سني است.
11. فلسفه را نوعي بدعت و ورود فلسفه يونان را به اسلام از طرح هاي استعماري مي دانند.
12. هر گونه مبارزه با استعمار و استبداد نه تنها سودي ندارد بلكه مايه نيرومندي وپيشرفت بهائيها خواهد و پيوسته اين انديشه را پراكنده مي ساختند كه مبارزه با زورمندان و قدرت هاي جهاني ويژه حضرت مهدي (عج) است و قرآن با صداي رسا اعلام مي دارد كه خود را به دست خويش هلاك نكنيد. و لا تلقوا بايديكم الي التهلكه.
13. خود را از علما و فقها، اسلام شناستر، آگاه تر، عالم تر و دلسوزتر براي اسلام مي دانستند.
14. رهبر و ولي و حاكم جامعه فقط بايد معصوم باشد، عدالت تنها كافي نيست، عصمت هم مي خواهد.
16. اصول سه گانه: 1. خودداري از تعرض به شاه؛ 2. خودداري از تعرض به آمريكا و اسراييل؛ 3. خودداري از تعرض به مسايل سياسي.

روش برخورد شاه با انجمن

حكومت از آنها حمايت مي كرد زيرا از يك سو كاري به سياست نداشتند و خطري براي رژيم به حساب نمي آمدند و از طرفي نيز مي توانستند بستري براي مبارزه با رشد كمونيسم باشند.
مرحوم حلبي مي گفت شاه از همه سلاطين قبلي با عفت تر استو در سال 1357 كه مردم فوج فوج در خون خويش غوطه ور بودند انگشتري را كه روي سطح آن نوشته بود يدالله فوق ايديهم براي سلامت شاه ارسال كرد.

جواب از عقايد انجمن حجتيه

1. عدم مداخله در امور سياسي:

دخالت نكردن در سياست به اين معنا بود كه در مقابل شاه و رژيم او ساكت باشد و در حالي كه امام تقيه را حرام كرده بودند.

2. بزرگ نمايي بهائيت و تكليف فقط مبارزه با بهائيت است:

علت قوت و پرورش بهائيت، شاه و رژيم اسراييل و آمريكا بود اگر شاه از بين مي رفت بهائيت هم از بين مي رفت، پس بايد مبارزه با شاه مي شد تا با رفت علت، معلول هم از بين برود.

3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي بلند شود در ضلالت است و به شكست مي انجامد

مراد پرچمي است كه به نام امام مهدي و با ادعاي مهدويت برپا گردد نه هر پرچمي كه براي برطرف كردن ظلم و جور برپا شود.

4. بايد گناه و ستم و معصيت زياد بشود تا امام زمان (عج) بيايد.

امام در پيام خودشان فرمودند يك دسته ديگر هم كه تزشان اين است كه بگذاريد كه معصيت زياد شود تا حضرت صاحب بيايد حضرت صاحب مگر براي چه چيزي مي آيد،

حضرت صاحب مي آيد معصيت را بردارد ما معصيت كنيم كه او بيايد اين اعوجاجات را برداريد، اين دسته بندي ها را براي خاطر خدا اگر مسلمان هستيد و براي كشورتان اگر ملي هستيد، اين دسته بندهاي را برداريد. در اين موجي كه الان اين ملت را به پيش مي برد در اين موج خودتان را وارد كنيد و برخلاف اين موج حركت نكنيد كه دست و پايتان خواهد شكست (پيام امام در 26 تيرماه 1362).

5. جهاد در دوران غيبت معنا ندارد

اولاً كه قيامها در زمان شاه، دفاع از اسلام بوده است و ثانياً دليل آنها بر عدم جهاد اين بود كه مي گفتند رهبر معصوم نبوده و مصداق حاكم اسلامي وجود ندارد. در جواب بايد گفته شود كه خود امامان هم نايب داشتند و وكالت در امور را به بعضي از امنا و فقها سپرده بودند و در دوران غيبت امام معصوم امور را به فقها سپرده شده است.

6. تقيه را در مقابل مبارزه قرار دادن و گفتن اين كه مبارزه، هدر دادن نيروهاست

امام راحل مي فرمايد: و الله گنهكار است كسي كه ساكت بنشيند.[16]
7. تمام مسئوليت و وظيفه يك انسان انتظار است و نديدن امام بزرگترين گناه است تمام وظيفه يك انسان عمل به تكليف است و تكليف در هر زمان فرق مي كند و امام زمان (عج) از ما انجام وظيفه را مي خواهد و ديدن آن حضرت تكليف نيست.

8. جدايي دين از سياست

امام راحل فرمود: ديانت ما عين سياست ماست، دين بدون سياست كه معنا ندارد يعني فقط از ما يك نماز و روزه را خواستند شيوه امامان معصوم هم و دخالت در امور اجتماعي و رهبري جامعه را به عهده داشتن اين سياست است پس ائمه ـ عليهم السّلام ـ هم دين و سياست را با هم عمل مي كردند

و در سال 1362، 26 تيرماه امام راحل در پيامي كه يك دسته ديگر هم تزشان اين است كه بگذاريد كه معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد حضرت صاحب مگر براي وحي مي آيد،

حضرت صاحب مي آيد كه معصيت را بردارد ما معصيت كنيم كه او بيايد اين اعوجات را برداريد اين دسته بندي ها را به خاطر خدا اگر مسلميد و براي كشورتان اگر ملي هستيد اين دسته بندي ها را برداريد در اين موج كه الآن اين ملت به پيش مي برد در اين موج خودتان را وارد كنيد و برخلاف اين موج حركت نكنيد كه دست و پايتان خواهد شكست.

و پس از اين بود كه با پيام مرحوم حلبي جلسات انجمن حجتيه تعطيل اعلام شد. در ضمن بايد گفت كه انجمن كه قبل از انقلاب تز جدايي دين از سياست را مي زد

پس از انقلاب رو به پُست هاي كليدي آورد كه مورد مخالفت شديد روشنفكران قرار گرفت و پس از انقلاب بسياري از اسناد را در مركز ساواك كه به ضرر خودشان بود از بين بردند.

ما بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه خط و تز و فكر انجمن خراب بود و عده اي از آقايان به خاطر اعتقاد به وجود امام زمان(عج) شايد چند روزي هم با آنها همكاري مي كردند ولي بعد از اين كه مخالفت انجمن و امام را ديدند از انجمن جدا شدند.

به نام پروردگار مهدی(ع)
چند تذکر مهم:
1-کسی که دلتنگه امام زمان زود قضاوت نمی کند
2-................................... به یک بزرگوار تهمت نمی زند(گناه کبیره)!!!
3-...................................به جهت منفعت خودش امام زمان را زیر سوال نمی بره
4-کسی که دلتنگ امام زمان اطلاعات غلط به مردم نمی ده!!
5-.................................. باید افتخار برای حضرت باشه نه ذلت
6-.................................. از اسم امام زمان سوء استفاده نکنه
7-.................................. باید بدونه که امام زمان دلتنگه ریا کار نمی خواهد

** چرا بعضی انسان ها با ریا کاری حتی به خدا هم می خواهند جلوه نمایی کنند؟؟!!!!!
به این سوال من بیشتر(عمیق)فکر کنید

نقل قول:
-کسی که دلتنگه امام زمان زود قضاوت نمی کند
2-................................... به یک بزرگوار تهمت نمی زند(گناه کبیره)!!!

3-...................................به جهت منفعت خودش امام زمان را زیر سوال نمی بره
4-کسی که دلتنگ امام زمان اطلاعات غلط به مردم نمی ده!!
5-.................................. باید افتخار برای حضرت باشه نه ذلت
6-.................................. از اسم امام زمان سوء استفاده نکنه
7-.................................. باید بدونه که امام زمان دلتنگه ریا کار نمی خواهد

** چرا بعضی انسان ها با ریا کاری حتی به خدا هم می خواهند جلوه نمایی کنند؟؟!!!!!
به این سوال من بیشتر(عمیق)فکر کنید


؟؟
اگر منظورتون با من بود که من همین طوری اینا رو نیاوردم!بعد از کلی تحقیق بوده....از امتحانام زدم و دنبال این موضوع رفتم
اگر شما اطلاعات دیگری دارید خوشحال میشم بدونم
ما توی فامیل هم حجتی داریم و دقیقا همین عقاید رو دارن!

نقل قول:
به جهت منفعت خودش امام زمان را زیر سوال نمی بره

من هیچ منفعتی تو این کار نمی بینم برای خودم!
میشه شما بگید چیه؟؟

میشه بگید من کجا اما زمان رو زیر سوال بردم؟؟
شماتعیین می کنید که من مایه ذلت امام زمانم؟

نقل قول:
من خود اطلاعت کمی در این مورد دارم ولی....................

پس چطور این مطالب رو نفی می کنید و این طوری صحبت می کنید؟

باسم رب الحجه
متنی که در صفحهء 2 گذاشته بودم تذکر های کلی بود مخاطب خاصی نداشتم.من نمی دونم چرا به خدتون گرفتین .شاید.......
شما که می فرمایید در آشنا ها چنین فردی داریم با یک نفر اصلا نمی شه قضاوت کرد.
من به شما پیشنهاد می کنم منبع های تحقیق خود را تغییر دهید اگر صلاح دانستید.
شاید اصلا معیار های خوب بودن شما با انجمنی ها فرق داشته باشد.
من هم اطلاعاتی در این مورد دارم
اگر خواستید حتما در اختیار میگذارم.
یک تذکر دیگر:
**بهترین راه کمک به امام زمان انجام واجبات و ترک محرمات است نه چیزه دیگر!!

باسم رب الحجه
متنی که در صفحهء 2 گذاشته بودم تذکر های کلی بود مخاطب خاصی نداشتم.من نمی دونم چرا به خدتون گرفتین .شاید.......
شما که می فرمایید در آشنا ها چنین فردی داریم با یک نفر اصلا نمی شه قضاوت کرد.
من به شما پیشنهاد می کنم منبع های تحقیق خود را تغییر دهید اگر صلاح دانستید.
شاید اصلا معیار های خوب بودن شما با انجمنی ها فرق داشته باشد.
من هم اطلاعاتی در این مورد دارم
اگر خواستید حتما در اختیار میگذارم.
یک تذکر دیگر:
**بهترین راه کمک به امام زمان انجام واجبات و ترک محرمات است نه چیزه دیگر!!

نقل قول:
باسم رب الحجه
متنی که در صفحهء 2 گذاشته بودم تذکر های کلی بود مخاطب خاصی نداشتم.من نمی دونم چرا به خدتون گرفتین .شاید.......

شما که می فرمایید در آشنا ها چنین فردی داریم با یک نفر اصلا نمی شه قضاوت کرد.
من به شما پیشنهاد می کنم منبع های تحقیق خود را تغییر دهید اگر صلاح دانستید.
شاید اصلا معیار های خوب بودن شما با انجمنی ها فرق داشته باشد.
من هم اطلاعاتی در این مورد دارم
اگر خواستید حتما در اختیار میگذارم.
یک تذکر دیگر:
**بهترین راه کمک به امام زمان انجام واجبات و ترک محرمات است نه چیزه دیگر!!

شما هم اگر جای من بودید به خودتون می گرفتید...یک بار دیگه بخونید متنتون رو
یک نفر تو فامیل نیست بلکه یک فامیل هستن چند ده نفر....که خیلی هم در این زمینه فعالیت گسترده دارند
اگر امکانش هست چند تا منبع به من معرفی کنید و اطلاعاتتون رو هم اگر زحمتی نیست در اختیارم بذارید
بله..اما این تنها راه و تنها و ظیفه ما نیست....

من شنیدم که این انجمن هدفشون اینه که ((ما باید آنقدر ظلم و ستم را در جامعه افزایش دهیم تا امام زمان ظهور کند.))

با سلام
مخاطب: کارشناس محترم، طاها
می خواستم نکاتی را خدمتان عرض کنم
ضمانی که این انجمن تاسیس شد،(نمی دانم شما انقلاب را درک کردید یا نه) در ایران فرقه ی ضاله ای به نام بهاییت روز به روز گسترش می کرد،فرقه ای که الان بیشتر جای خود را به وهابیت داده.دقیقا مثل الان که سنی های ایران یکی یکی با تبلیغ های گسترده ی وهابیت به این مذهب می پیوند.
کل این بحث ها از زمانی شروع شد که ایت الله حلبی تصمیم به ایجاد این انجمن کرد.همانطور که گفتید این انجمن فقط برای مبارزه با بهاییت تاسیس شد،ایشان برای اینکه هر چه بیشتر کارش را روی مبارزه با بهاییت متمرکز کند خود و انجمن را از سیاسیت دور نگه داشت.طبیعی است که اگر در کار های شاه و کشور وارد می شد نمی گذاشتند کار کند{اگرچه اغلب اعضاى‏این‏گروه‏ازسطح سواد بالایى برخوردار بودند؛ با این حال حضور روحانیون در این گروه کم‏رنگ بود. این‏امر ممکن‏است به دلیل حساسیت رژیم طاغوت بوده باشد؛ ( سید مجید پورطباطبایى، در جستجوى قائم(عج)، ص 389.)}.شاه وقتی دید که این انجمن کاری به سیاست ندارد رهایشان گذاشت.تا این جا هیچ حرفی از فساد در جامعه تا سر حد ظهور مطرح نیست.از آنجا که بعضی از انقلابیون دیدن که شاه کاری به اینان ندارند اینطور فکر کردند که حتما این ها آدم های بدی هستند و با شاه رابطه دارند.بعد ها شایعه شد که اینان می خواهند آنقدر فساد در ایران بشود که امام زمان(عج) ظهور فرمایندو حتی گفتند که (با عرض معذرت) اینان به فاحشه پول می دهند که این ها فساد کنند تا ظهور نزدیک شود{طبیعی است که اینان را ندانید}و پس از آن بود که امام از این گروه شاکی شد و سخت به آنان توپید.درست بعد آن سریعا آیت الله حلبی با یک بیانیه ای{ که اگر بتوانید پیدا کنید خیلی جالب است} انجمن را تعطیل کرد
با توجه به این متنی که نوشتید:
"از سایر نکات مهم در اساسنامه که بعدها به شدت مورد انتقاد انقلابیون قرار گرفت؛ پذیرش رژیم حاکم و تاکید بر این نکته که تمام فعالیت ها در چهارچوب قوانین کشور انجام می پذیرد، بود. تقریبا در تمامی بندهای اساسنامه به گونه ای بر این بحث تاکید شد."
من فقط یک سوال دارم:
به نظر شما محافظت از اسلام مهمتر است یا مخالفت با شاه؟اگر خود اسلام نمی ماند،آیا حکومت اسلامی می ماند؟
شما می توانید درست به نواحی جنوب کشور نگاه کنید،ببینید وهابیت دارد با چه سرعتی جلو می رود،اونوقت ما شعییان و رئوس کشور به فکر تشییع نیستیم

مخاطب: دلتنگ مهدی (عج)
سلامی مجدد
بعضی ها هنوز این انجمن را درست نمی شناسند.مثلا من چند روز پیش شنیدم که می گفتند که آقای مصباح حجتی هستند در حالیکه فهمیدم یک عده از ایشان خوششان نمی آید این نسبت را داده اند که ایشان را بد نشان دهند،یا شایدم برعکس.،ولی جالبه که بدنید این ها که شما می گویید فامیلتان هستند هیچ کدام حجتی نیستند، از انجایی که مردم ایران زیاد اهل تحقیق نیستند بعضی ها دقیقا همین حرفها که در بالا مطرح شد شنیدن و بنظرشان خوب آمد و اسم خود را حجتی گذاشتند
ولی باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که این انجمن که معصوم نیست در هرجایی آدم های بد وجود دارند بطور مثال در انقلاب خودمان مگر بنی صدر نبوده ؟ در دین مبین اسلام بعد از شهادت رسول خدا و بعد از جریانات سقیفه،خلیفه های بنا حقی حکومت را غصب کردند.مخصوصا در زمان خلیفه ی دوم (ل) شمشیر و خون ریختن به اوج خود رسید،آیا کسانی که آن زمان رفتار خلیفه را میدیدند باید دین اسلام را از روی آن لعین برداشت می کردند؟
راستی در پست 10 که گفتید:
"حكومت از آنها حمايت مي كرد زيرا از يك سو كاري به سياست نداشتند و خطري براي رژيم به حساب نمي آمدند و از طرفي نيز مي توانستند بستري براي مبارزه با رشد كمونيسم باشند."
ایا ان ها فقط می گفتند بهاییت بده یا اینکه شبه شناسی می کردند و مردم را با اسلام آشنا تر می کردند؟من که فکر می کنم دومیش باشد
حرف در این باب زیاد است که نه ما وقت گفتنش را داریم و نا شما حوصله ی شنیدنش را!
با همه حال به هر دوی آقایون و دیگر دوستان پیشنهاد می کنم که cd هایی که هنوز از مرحوم حلبی با قیمانده که البته به سختی گیر می آید گوش دهند و خود قضاوت کنند و پیشنهاد دیگر این است که به یک حرف اکتفا نکنید،دین ما دین پژوهش است.در آیه ی صریح قران آمده که حرف هارا بشنوید و بهترینشان را انتخاب کنید(ایه 18 سوره ی مبارکه الزمر)
[="darkorchid"]یادمان باشد که شیعیان نباید در این دوران سخت،روبروی هم قرار بگیرند[/]

سلامدر مورد آقای مصباح من هم شنیده بودم و رفتم دنبالش و خب همون طور که شما فرمودید بر اساس قصد و غرض این مسایل رو می گفتند.اما من که میگم عده ای زیادی از اطرافیان حجتی هستند بر اساس شایعه و ذهنیات خودم نیست.خودشون وقتی علنا میگن دیگه حرفی باقی نمی مونه و فکر کنم کسی که این عقاید رو داشته باشه و موافق باشه با اون ها میشه این اسم رو روش گذاشت. اینکه هدف درستی داشتن و قصد کمک به اسلام قبول،کسی شکی نداره.اما همون طور که خودتون فرمودید معصوم که نیستن امکان انحراف وجود داره.خیلی از افراد بزرگ انقلاب ابتدا با اون ها همکاری میکردن و این نشون میده که کارشون درست بوده اما کم کم به انحراف کشیده شد و عقایدی متفاوت پیدا کردند به همین دلیل همون افراد راه خودشون را از این گروه جدا کردندبه نظرتون امام کسی بودند که فقط بر اساس شایعه و حرف دیگران با این گروه مخالفت کنند و دستور تعطیلی اون رو بدن؟؟؟

اولا امام این انجمن را منحل نکردند،خود اقای حلبی دیدند این جریانات را و دیدند که سواستفاده دارد می شود تعطیل کردن،من باز هم پیشنهادم مطالعه ی آن بیانییه ی آخر هستش
بر می گردیم سر بحثمان
نمی دانم شما چقدر با امام اشنا هستید.ایشان سر بحث های دین و اسلام خیلی جدی بودند و در این زمینه غیرت داشتندو این جای افتخار است.خیلی جالبه که همین الان خیلی ها خودشان را به انقلاب می چسبانند ولی انقلاب آنان را طرد می کند.خوب طبیعی است که اگر انجمن هم اکنون دایر بود این افراد را بشدت طرد می کرد.پس دیگر نمی توان از عقاید فامیلتان نتیجه گرفت
نکته ی دوم هم این است که امام بروی رژیم طاغوت نیز بسبار تعصب داشتند و چون می دیدند که حکومت به اینان کاری ندارد بیشتر توپیدند.
و نکته ی آخر این است که به انحراف کشیده شدن با به انحراف کشاندن خیلی فرق می کند.من اعقاید این انجمن را نگفتم.منظورم اقوام شما بود.
من یک سوال داشتم،انحراف آن ها چه بود؟شایعه ی مردم(فساد جهت ظهور)؟اگر این بود که دلیل تعطیلی انجمن از سوی آقای حلبی همین شایعه ها و بر چسب زدن ها بود!آیا چیز دیگری بوده؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

دوستان عزیز بنده را به خاطر تاخیر چند روزی عفو نمایید.

تقاضای بنده این خواهد بود که دوستان با دقت مطالعه نمایند و هرجایی که سخن و اشکالی داشتند موردی اشاره نمایند تا بیشتر بپردازم.

اگر از ابتدای این تاپیک مطالب دوستان را بررسی نماییم اینگونه خواهد بود :

در مورد ارجاعهای شماره 1 و 2 مطلبی ندیدم!!!

طاها;12239 نوشت:

[=2 Lotus]بررسی مختصر اساسنامه

[=2 Lotus]انجمن حجتیه با نام انجمن ضد بهائیت در سال 1331 تاسیس و سپس در سال 1336 با تدوین اساسنامه کار خود را با نام انجمن خیریه حجتیه مهدوی آغاز نمود.

[=2 Lotus]در آن هدف از تاسیس را تبلیغ دین اسلام و مذهب جعفری و دفاع علمی از آن با رعایت مقتضیات زمان اعلام نمود. [=2 Lotus]از مهمترین نکات تاکید بر عدم دخالت انجمن در امور سیاسی بود.

[=2 Lotus]به گونه ای که قید گشت:
[=2 Lotus]انجمن به هیچ‌وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسؤولیت هرنوع دخالتی را که در زمینه‌های سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، بر عهده نخواهد داشت.(3)

[=2 Lotus]از سایر نکات مهم در اساسنامه که بعدها به شدت مورد انتقاد انقلابیون قرار گرفت؛ پذیرش رژیم حاکم و تاکید بر این نکته که تمام فعالیت ها در چهارچوب قوانین کشور انجام می پذیرد، بود. تقریبا در تمامی بندهای اساسنامه به گونه ای بر این بحث تاکید شد.
3. جهت آگاهی بیشتر به متن کامل اساسنامه مراجعه نمایید



ابتدا باید عرض کنم که نمی توان درستی این سخن را اثبات نمود!!! چون هیچ منبع معتمدی برای یافتن اساسنامه این انجمن وجود ندارد!!! پس اینکه به متن کامل اساسنامه رجوع کنیم سخن اشتباهی است. اگر کسی منبعی در اختیار دارد لطفا بیاورد.

اما در مورد عدم دخالت در سیاست.

ببینید دوستان در بالا نوشته شده که انجمن در سال 31 تاسیس شد و در سال 36 ثبت گردید و اساسنامه تنظیم کرد و ... .
به نظر شما چرا در همان ابتدا اساسنامه تنظیم نشده و این موسسه ثبت قانونی نشده بود؟
علتش این است که اصلا جناب حاج شیخ محمود حلبی نیازی به ثبت این موسسه نمی دید چون هدف تنها و تنها مبارزه با فرقه ضاله بهاییت بود و این کار نیازی به ثبت و ... نداشت ولی همچنانکه اگر امروز شما بخواهید حتی یک هیئت عزاداری برپا کنید باید آن را ثبت کنید در قانون آن روز ( که به هر حال جامعه ای بوده و قانونی داشته و باید آن قانون رعایت می شد چه دوست داشته باشیم و چه نه ) هم اجبار به ثبت هر موسسه و مجموعه ای بوده. بنابراین جناب شیخ محمود حلبی اقدام به ثبت موسسه با نام انجمن خیریه مهدویه می نمایند.
اما اینکه چرا در اساسنامه آمده که انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی دخالت نخواهد کرد و ... خیلی مطلب واضحی است!!! شما فرض کنید امروز بخواهید یک موسسه قرض الحسنه ثبت کنید. در برگه اساسنامه ای که به شما داده خواهد شد که باید جاهای خالی اش را پرکنید در یکی از بندهایش نوشته شده این موسسه به هیچ وجه در سیاست دخالت نخواهد کرد!!!
آیا شما حالا باید بروید و به موسس آن ایراد بگیرید؟؟؟!!!
مثلا یک سازمانی هست به نام سازمان ملی جوانان در اساسنامه آن آمده که این سازمان در سیاست دخالت نخواهد کرد!!! آیا این سازمان مشکل دارد؟؟؟!!!
پس چون در قانون آن زمان عدم دخالت در سیاست از واجبات ثبت موسسه خیریه بوده در اساسنامه این انجمن هم آن مطلب قید شده است.

اما در مورد اینکه رژیم را رژیم قانونی شناخته است و ... شما فرض کنید الان یک شخص در امریکا که با رژیم آنجا هم کاملا مخالف است بخواهد یک موسسه مذهبی در آنجا برای مبارزه با دشمنان اسلام بزند. به نظر شما باید در اساسنامه اش بنویسد مرگ بر آمریکا؟؟؟!!! آیا اصلا اگر مخالفتی بکند آنجا قبول ثبت آن موسسه را می کنند؟ معلوم است که نه. پس برای اینکه به هدف والای خود که همانا دفاع از دین مبین اسلام است دست یابد مجبور است در همان حکومت و با همان قوانین موجود موسسه را ثبت کند و خود را به رعایت آن قوانین ملزم کند هرچند مخالف باشد. چرا که اگر نکند جلوی فعالیش گرفته می شود.

طاها;12239 نوشت:

[=2 Lotus]انجمن قبل از انقلاب

[=2 Lotus]انجمن مدعی است که در طول دوران فعالیت اش مورد تایید مراجع بود. این مطلب متاثر از ماهیت مذهبی انجمن و خطر بهائیت در آن برهه بود.
[=2 Lotus]بهتر آن است که بگوییم چون کسی تصور مبارزه و سرنگونی رژیم را نمی کرد مبارزه با بهائیت می توانست کار مقبول و مفیدی باشد و در اولویت قرار گیرد.

[=2 Lotus]البته در این بین نمی توان از نقش و تاثیر سوالات جهت داری که انجمن جهت تایید خود از مراجع پرسیده بود، صرف نظر کرد.

[=2 Lotus]در این میان امام خمینی هیچگاه به طور کامل انجمن را تائید نکرد. ایشان یک بار مشروط بر صحت ادعاهای درج شده اجازه استفاده از وجوهات شرعیه را داد و پس از آن (بویژه پس از شروع مبارزات) دیگر تایید ننمود.(4)

[=2 Lotus]4. استفتاء اول در سال 1390 ه.ق انجام شده و نظر دوم حضرت امام خمینی (ره) مربوط به دوران تبعید ایشان در نجف می باشد که در پاسخ به نامه یکی از علماء بیان فرموده اند.

در مورد تاییدات مراجع و حضرت امام انشاالله در خاتمه مطالبی عرض خواهم نمود.

طاها;12239 نوشت:

[=2 Lotus]از نکات تاریک تاریخچه انجمن سازش با رژیم پهلوی و همکاری با ساواک است. به گونه ای که خود اعضای انجمن گزارش جلساتشان را به ساواک می فرستادند و اگر مزاحمتی برای جلسات انجمن یا اعضای آن پدید می آمد به محض روشن شدن ارتباط آنها با انجمن مسأله رفع می شد.
[=2 Lotus]ممانعت شهربانی در برگزاری مراسم در یزد و مذاکرات حلبی از تاریک ترین این مسائل است که در آن شیخ محمود حلبی با تکریم و تجلیل از جنایتکاران پهلوی و شاه ملعون یاد کرد.(5)
[=2 Lotus]5. سلسله مقالات سایت خبری بازتاب -[=2 Lotus] فتاح غلامی

دوست عزیز این سخن سخن خنده داری است!!!
مثلا اگر امروز وزارت اطلاعات از موضوعات و سخنان و ... مجموعه ای خبر دارد و یا آنها را ملزم به باخبر کردن کرده است آیا می توان این نتیجه را گرفت که آن مجموعه با وزارت اطلاعات همکار است؟؟؟!!!
در مورد تکریم و تجلیل هم فکر نمی کنم سندی بتوانید ارائه کنید!!!

طاها;12239 نوشت:

[=2 Lotus]نقل شد که در جلسه ای در حدود سال 1345 که آقای حلبی و شهید مفتح و جمعی دیگر از علما حضور داشتند، شهید مفتح از اختناق و ممانعت از سخنرانی های مذهبی انتقاد و گله کرد، آقای حلبی بر آشفت و اظهار داشت که بد می کنید شما، بر خلاف مصالح مملکت صحبت می کنید دستگیرتان می کنند ولی ما کمیسیون ها و کنفرانس های عظیم تشکیل می دهیم و هیچکس مزاحم ما نمی شود.(6)
[=2 Lotus]6. در شناخت حزب قاعدین زمان عماد الدین ص 81

اولا زیاد به نقل قولها و می گویند و ... اعتماد نکنید سعی کنید با سند مطلبی را بپذیرید.
اما در مورد کتاب شناخت حزب قاعدین زمان جناب باقی به این مطلب خوب دقت کنید:

نظر خود جناب باقی در مورد کتاب شناخت حزب قاعدین زمان:

... فكر مي كنم در فضاي پس از انقلاب و جو مسلط آن زمان، به شدت تحت تأثير انقلاب بودم و در راستاي دفاع مطلق از انقلاب و نفي هر جريان مخالف انقلاب به دور از داوري منصفانه و با ادبياتي تند، غيراخلاقي و غيرعلمي كتاب «درشناخت حزب قاعدين» را نوشتم البته شور و حال جواني نيز دراين قضاوت شتاب زده و احساسي ام بي تاثير نبود. بعدها- درسال 70- در مقدمه كتاب «بررسي انقلاب ايران» مواضعم در خصوص اين كتاب را به نقد كشيدم... .
... پس از فوت آقاي حلبي، زماني كه تصميم گرفتم مقاله اي با عنوان «آيت الله حلبي چهره نيم قرن تفكر راز آلود مذهبي را درسال 76 در روزنامه «جامعه» بنويسم، بار ديگر به كتاب «حزب قاعدين» مراجعه كردم. اين كتاب شامل فصولي درخصوص تاريخچه ، تفكر اقتصادي، سياسي و اعتقادي انجمن حجتيه است. از مطالعه اين كتاب سردرد گرفتم و پس از 15سال مرا بيش از پيش متوجه مواضع گذشته ام كرد. از همين رو از توزيع تعدادي از نسخ اين كتاب كه در دفتر تبليغات قم، باقي مانده بود و توسط يكي از دوستانم خريداري شده بود، جلوگيري كردم و گفتم آن را خمير كنند... .

می توانید متن کامل را در وبلاگ شخصی خود آقای باقی ببینید :

http://www.emadbaghi.com/archives/000067.php

آیا می شود به سندی که خود نویسنده اش در مورد آن این سخنان را می گوید اطمینان نمود؟؟؟!!!

طاها;12239 نوشت:

[=2 Lotus]این مسأله آنقدر حاد بود که انجمن در سال 1356 و پس شهادت آقا مصطفی خمینی و چاپ مقاله اهانت آمیز نسبت به حضرت امام خمینی (ره) علی رغم تمامی ظلم ها و فسادهای دربار و شهادت مبارزین و شکنجه آنان توسط ساواک باز هم از سازمان مخوف برای ادامه حیات خود مجوز می گرفت.(7)

[=2 Lotus]برخی مبتنی بر دید سرگرمی نسبت به انجمن معتقدند ساواک میان آنها و بهائیت موازنه برقرار می نمود. یعنی در برهه ای آنها را در محدودیت و در برهه ای دیگر بهائیان را محدود می نمود که چگونگی آن بستگی به شرایط رژیم داشت.

[=2 Lotus]لذا جمع بندی این گونه رفتار نشان می دهد مسأله بهائیت آنچنان در ذهن و فکر آنها حائز اهمیت گشته که بقاء بر هر چیزی ارجح بود.

[=2 Lotus]انجمن در خلال مبارات بواسطه دید بسته خود نسبت به مرجعیت، امام خمینی را در کنار سایر مراجع یکسان می­دیدند و لذا خود را شرعا ملزم به حضور در مبارزات نمی دانستد و حتی تقابل و تمسخر هم می نمودند. در قبال این مسأله اسناد و رویدادهای متعددی است؛ من جمله سخنرانی مشهور آقای حلبی(8) و واقعه نیمه شعبان 1357 و...
[=2 Lotus]در نیمه شعبان 1357 امام خمینی در اعتراض به جنایات رژیم برگزاری جشن و چراغانی را تحریم نمود لیکن انجمن این اعتصاب را شکست و اقدام به چراغانی کوچه و خیابان ها نمود. (9)

[=2 Lotus]7. در شناخت حزب قاعدین زمان -[=2 Lotus] همان بخش اسناد ص 332
[=2 Lotus]8. متن کامل این سخنرانی در انتهای کتاب در شناخت حزب قاعدین عماد الدین باقی منتشر شده است.
[=2 Lotus]9. در شناخت حزب قاعدین زمان -[=2 Lotus]همان ص 58 و59 به نقل از مصاحبه حجت الاسلام خوئینی ها با روزنامه کیهان 17/4/1361


متاسفانه همه اسناد این مطالب از همان کتاب شناخت حزب قاعدین زمان است که در بالا در موردش اشاره کردم. اما در مورد نیمه شعبان مشهور به این لینک رجوع کنید :
http://marzbanan.blogfa.com/post-26.aspx

طاها;12239 نوشت:

[=2 Lotus]انجمن حجتیه پس از انقلاب

[=2 Lotus]انجمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا مدتها در سردرگمی بوده و از هر گونه موضع گیری خودداری نمود.
[=2 Lotus]اما پس از مدتی با اصلاح اساسنامه اش سعی در همراهی انقلاب نمود.
[=2 Lotus]لیکن شواهد حاکی از باقی ماندن روحیه دینداری بی خطر و عدم اعتقاد به تشکیل حکومت اسلامی و... می باشد.

[=2 Lotus]من جمله اینکه انجمن همیشه موید پیروزی پس از پیروزی بود. انجمن از سه لایه افراد تشکیل شد.
[=2 Lotus]لایه اول عناصر وابسته به رژیم ستمشاهی که مغرض بودند و یا کج فهم.

[=2 Lotus]لایه دوم عناصر عافیت طلب

[=2 Lotus]لایه سوم اشخاص مومن و مسلمانی که صادقانه راه را اشتباه تشخیص داده بودند.(10)

[=2 Lotus]10. مصاحبه عباس سلیمی نمین با روزنامه کیهان 6/2/82

این نظر شخصی جناب سلیمی نمین می باشد که حتی با فرمایشات مقام معظم رهبری هم در تضاد است که در آینده انشاالله اشاره خواهد شد.

برای سند شماره 11 متاسفانه متنی ندیدم!!!

طاها;12239 نوشت:

[=2 Lotus]تعطیلی انجمن

[=2 Lotus]در هر حال حضرت امام خمینی (ره) در سخنرانی مورخ 21/4/1362 با اشاره غیر مستقیم انجمن را چنین مورد خطاب قرار می دهند:

[=2 Lotus]«یک دسته دیگر هم تزشان اینست که بگذارید که معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید، حضرت صاحب مگر برای چی می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد.
[=2 Lotus]ما معصیت کنیم که او بیاید؟ این اعوجاجات را بردارید، این دسته بندی ها را برای خاطر خدا، اگر مسلمید و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید این دسته بندی ها را بردارید.
[=2 Lotus]در این موجی که الان این ملت را به پیش می برد در این موج خودتان را وارد کنید و بر خلاف این موج حرکت نکنید که دست و پایتان خواهد شکست.»(12)

[=2 Lotus]12. صحیفه نور جلد 18 ص 36 و 37

هیچ کس نمی تواند اثبات کند که در این فرمایشات نظر حضرت امام این انجمن بوده است. اگر می توانید بسم الله .

طاها;12239 نوشت:

[=2 Lotus]گرچه انجمن حجتیه ازفر قه های ضاله نیست اما ، متا سفانه این گروه دچار انحراف عقیدتی وسیاسی ... شده است

کاش یکی از این انحرافات را با سندی می فرمودید تا ببینیم این ادعاها در چه حدی صحت دارد!!!

باتشکر - یاعلی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

دوست عزیز جناب دلتنگ مهدی (عج)

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:
نکته اساسي در مورد انجمن حجتيه اين است که اين انجمن در گذر زمان نتوانست مهيا و همراه با تحولات جامعه خود را متحول سازد. اين عقب‌ماندگي از سير تطورات و تغييرات اجتماعي و سياسي، به‌ويژه خود را در زمان شکل‌گيري، گسترش و پيروزي انقلاب اسلامي نشان داد. گردانندگان انجمن حجتيه با پافشاري بر مواضع پيشين خود، نه تنها موفق به درک فلسفه انقلاب اسلامي و ديدگاه‌هاي حضرت امام (ره) نشدند، بلکه در نهايت از امواج خروشان مردمي - که با ايمان به رهبر خود، افق‌هاي تازه‌ايي را براي جامعه رقم مي‌زدند - جدا افتادند و دور ماندند. اعضاي انجمن حجتيه بحث ايجاد حکومت اسلامي و تز ولايت فقيه حضرت امام (ره) را قبول نداشتند و با ديدگاه‌هاي فلسفي و عرفاني ايشان نيز همراه نبودند. اين دوري و افتراق از مردم، انقلاب و رهبر آن، در فرجام، حکم به زوال انجمني داد که خود را متناسب با شرايطي ديگر، در سه دهه پيش از پيروزي انقلاب اسلامي شکل داده بود.

دوست عزیزم اولا این موسسه به خاطر مبارزه با فرقه ضاله بهایت تاسیس شده بود و تنها تحولی که در بهاییت با گذر زمان انجام می یافت بیشتر شدن جمعیتشان و فعالیتهایشان بود که این انجمن هم خود را کاملا با آن تغییرات جلو می برد.
در مورد بحث حکومت اسلامی و تز ولایت فقیه اگر می توانید سندی در مورد نظر این انجمن ارائه کنید.
دیدگاههای فلسفی و عرفانی را همین امروز بعضی از مراجع هم قبول ندارند آنها هم عقب مانده اند؟؟؟!!!

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

...............................
فکر نکنم کسي در اين مورد شک داشته باشه...هر کس يکم تحقيق کنه به همين نتيجه ميرسه

البته این سخن شما اشتباهی است و اگر منصفانه به مطالب نگاه کنید متوجه خواهید شد.

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

افكار و عقايد انجمن

1. با توجه به تبصره 2 از ماده دوم كه در سال 1335 تدوين و تصويب شد به هيچ وجه انجمن در امور سياسي مداخله نخواهد داشت چون كه دخالت در سياست زيبنده پيشوايان ديني نيست.


اولا که برای این سخنانتان هیچ منبعی ذکر نموده اید!!!
دوما در مورد سیاست در بالا مطلبی عرض شد.
راستی قبلا سال تصویب اساسنامه را دوستان 36 گفته بودند شما می فرمایید 35!!!

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

2. مرحوم حلبي تأكيد مي كرد كه دشمن اصلي اسلام بهائيت است. و امروز تكليف شرعي و ديني همه ما آن است كه با بهائيت مبارزه كنيم.

اگر شما می گویید که اصل بهاییت نبوده و شاه بوده و یا به طور مثال می گویید که شاه تنه درخت و بهاییت شاخه هایش بودند حالا به نظر شما چطور شده که تنه از بین رفته ولی هنوز شاخه سر جای خودش هست و فعالیت می کند؟؟؟!!!

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي كه بلند شود در ضلالت است و به شكست مي انجامد (تمسك به روايات رأيت) بايد منتظر بود تا خود حضرت بيايند.
4. تشكيل حكومت خالص در زمان امام مهدي (عج) است: استناد به روايت امام صادق ـ عليه السّلام ـ كه مي فرمايد: "ما خرج و لا يخرج منا اهل البيت الي قيام قائمنا احد ليدفع ظلما او ينعش حقا الا اصطلمة البلية و كان قيامه زيادة في مكر و هنا و شيعتنا".
5. بايد گناه و ستم و معصيت به اوج خود برسد تا زمينه قيام آن حضرت فراهم شود و حضرت بيايند.

اینها اتهاماتی است که به این انجمن زده می شود. اگر شما سندی در معتقد بودن این انجمن به این سخنان دارید ارائه نمایید.

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

6. جهاد در دوران غيبت معنا ندارد، گفتار مرحوم حلبي: شيعه مي گويد در عصر غيبت امام زمان (عج) جهاد نيست چرا و پاسخ مي دهد چون كه حاكم اسلامي بايد معصوم باشد مصداق پيدا نكرده است.

اولا سند!
دوما آیا منظور ایشان از جهاد کدامین جهاد بوده و آیا شما می توانید بفرمایید کی و کجا جهاد واجب می شود؟

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

7. تقيه را در مقابل مبارزه قرار مي دادند و معتقد بودند كه مبارزه هدر دادن نيروهاست.
8. در عصر غيبت تمام مسئوليتها و وظايف يك انسان مسلمان، انتظار است و نديدن امام معصوم از بزرگترين مصيبت هاست .
9. بهايي ها وجود امام زمان (عج) را منكرند، انجمني ها آثار وجودي حضرت را نفي مي كنند.

سند!!!

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

10. يكي ديگر از برخوردها و روش هاي انجمن كه پس از پيروزي انقلاب و حتي هم اكنون به آن دامن مي زنند بحث اختلاف شيعه و سني است.

مگر بین شیعه و سنی هیچ اختلافی وجود ندارد؟؟؟!!!
یعنی اینهمه بزرگان و مراجع دارند به سنی ها جواب مطالب اختلافی را می دهند و از شیعیان دفاع می کنند اشتباه می کنند؟؟؟!!!

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

11. فلسفه را نوعي بدعت و ورود فلسفه يونان را به اسلام از طرح هاي استعماري مي دانند.

البته این تنها ادعای این انجمن نیست. همین امروز در بین مراجع هم هستند آقایانی که با فلسفه مخالفند. آیا آنها اشتباه می کنند؟

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

12. هر گونه مبارزه با استعمار و استبداد نه تنها سودي ندارد بلكه مايه نيرومندي وپيشرفت بهائيها خواهد و پيوسته اين انديشه را پراكنده مي ساختند كه مبارزه با زورمندان و قدرت هاي جهاني ويژه حضرت مهدي (عج) است و قرآن با صداي رسا اعلام مي دارد كه خود را به دست خويش هلاك نكنيد. و لا تلقوا بايديكم الي التهلكه.

سند!!!

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

13. خود را از علما و فقها، اسلام شناستر، آگاه تر، عالم تر و دلسوزتر براي اسلام مي دانستند.

اولا سند!!!
دوما اگر این سخن درست بود آیا به نظر شما به جای اعلام تعطیلی در مقابل حضرت امام نمی ایستادند؟؟؟!!!

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

14. رهبر و ولي و حاكم جامعه فقط بايد معصوم باشد، عدالت تنها كافي نيست، عصمت هم مي خواهد.
16. اصول سه گانه: 1. خودداري از تعرض به شاه؛ 2. خودداري از تعرض به آمريكا و اسراييل؛ 3. خودداري از تعرض به مسايل سياسي.

اولا سند!!!
دوما در مورد مطالب شماره 16 در مطلب قبلی اشاره شده است.

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

روش برخورد شاه با انجمن

حكومت از آنها حمايت مي كرد زيرا از يك سو كاري به سياست نداشتند و خطري براي رژيم به حساب نمي آمدند و از طرفي نيز مي توانستند بستري براي مبارزه با رشد كمونيسم باشند.


ببینید دوست من مثالی بنده زدم و باز اشاره می کنم. فرض کنید همین الان جلساتی از بهاییان در شهر ما برگزار می شود. به نظر شما حکومت از آنها باخبر هست یانه؟ مطمئنا هست. حالا اینکه اجازه می دهد آنها فعالیت کنند آیا نشانه ی حمایت از بهاییت است؟؟؟!!!
پس هر مخالفت نکردنی نشانه حمایت نیست.

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:
مرحوم حلبي مي گفت شاه از همه سلاطين قبلي با عفت تر استو در سال 1357 كه مردم فوج فوج در خون خويش غوطه ور بودند انگشتري را كه روي سطح آن نوشته بود يدالله فوق ايديهم براي سلامت شاه ارسال كرد.

در مورد عفت سند!!!

در مورد انگشتر اولا این مطلب بسیار جالبی بود چون بنده تا به این لحظه نشنیده بودم و حتی در سایتهای مخالف انجمن هم ندیده بودم!!!
دوما این مطلب تهمتی است که به آیت الله خویی می زنند نه آقای حلبی!!!

شما که در ابتدا نوشته بودید تحقیق کرده اید من منتظر مطالب محققانه از حضرتعالی بودم!!!
نه اینکه شایعه آیت الله خویی را به آقای حلبی بچسبانید.

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:

یک نفر تو فامیل نیست بلکه یک فامیل هستن چند ده نفر....که خیلی هم در این زمینه فعالیت گسترده دارند

اولا از کجا مطمئنید که آنها به قول خودتان انجمنی هستند؟
دوما میشه فعالیتهاشون رو بفرمایید تا ما هم آشنا بشیم؟

باتشکر - یاعلی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

دوست عزیزم جناب علی مهدیه

alimahdie;12540 نوشت:
من شنیدم که این انجمن هدفشون اینه که ((ما باید آنقدر ظلم و ستم را در جامعه افزایش دهیم تا امام زمان ظهور کند.))

اولا شنیدن نمی تواند ملاک خوبی برای قضاوت باشد.
دوما به نظر شما آنهمه مراجع که آنها را تایید کرده بودند نمی دانستند که آنها چه نظری دارند؟ ( نظرات مراجع را انشاالله ذکر خواهم کرد )
آیا این سخن توهین به مراجع نیست؟
سوما مطمئنا شما هم برای این سخن خودتان نمی توانید سندی ارائه کنید.

باتشکر - یاعلی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

دوست عزیزم جناب دلتنگ مهدی

دلتنگ مهدی (عج);12577 نوشت:
... و فکر کنم کسی که این عقاید رو داشته باشه و موافق باشه با اون ها میشه این اسم رو روش گذاشت.

وقتی کلا چسباندن این عقاید ( که شما قبلا فرمودید ) به این انجمن اشتباه است حال شما چطور می خواهید با عقیده کسانی را به این انجمن بچسبانید؟!

دلتنگ مهدی (عج);12577 نوشت:

اینکه هدف درستی داشتن و قصد کمک به اسلام قبول،کسی شکی نداره. اما همون طور که خودتون فرمودید معصوم که نیستن امکان انحراف وجود داره.

قبلا که می گفتید هدفشون ترویج فساد بود تا امام زمان بیاید الان می گویید هدف درستی داشتند!!!

دلتنگ مهدی (عج);12577 نوشت:

خیلی از افراد بزرگ انقلاب ابتدا با اون ها همکاری میکردن و این نشون میده که کارشون درست بوده اما کم کم به انحراف کشیده شد و عقایدی متفاوت پیدا کردند به همین دلیل همون افراد راه خودشون را از این گروه جدا کردندبه نظرتون امام کسی بودند که فقط بر اساس شایعه و حرف دیگران با این گروه مخالفت کنند و دستور تعطیلی اون رو بدن؟؟؟

ببینید یک مطلب بسیار مهمی که هست و دوست دارم تمام دوستان جواب دهند این است که بفرمایید که اینان از همان ابتدا مشکل داشتند یا از سال چند به بعد مشکل پیدا کردند؟ مثلا قبل از انقلاب یا بعد از انقلاب یا ... ؟
در ضمن حضرت امام دستور تعطیلی ندادند خود آقای حلبی این کارو کردن.

باتشکر - یاعلی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

اما دوستان قصد دارم که شما را با نظرات مراجع تقلید آن روز در مورد این انجمن آشنا سازم.

نظر حضرت آیت الله امام خمینی در سال 49 ( شماره 1 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محضر مبارک آیت الله العظمی جناب آقای حاج آقا روح الله خمینی دام ظله العالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سلام علیکم شاید خاطر مبارک مستحضر باشد که چند سالی است عده ای از افراد متدین و با ایمان تحت رهبری حضرت حجه الاسلام آقای حاج شیخ محمود حلبی برای مبارزه اصولی با مرام ساختگی بهائیت جلسات منظمی تشکیل داده و در این جلسات مطالب آموزنده ای تدریس و افراد را با مقام شامخ حضرت ولی عصر ارواحنا و ارواه العالمین له الفدا آشنا میسازند اخیراً دامنه فعالیت این جلسات از تهران و اصفهان و مشهد و شیراز و مراکز مهم گذشته و حتی بدهات دور دست کشانیده شده و در اثر عنایات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان صلوات الله و سلامه علیه توانسته اند در این مدت حدود پانصد نفر از افراد فرقه ضاله بهائیه را بصراط مستقیم توحید هدایت و بدیانت مقدسه اسلام مشرف نموده و عده کثیری از افراد متزلزل را که در خطر سقوط بدامان آن گروه قرار گرفته بودند از پرتگاه نجات دهند . اولاً نظر مبارک حضرت آیت الله در باره این عده چیست ؟
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ثانیاً همکاری با آنها و تقویت آنان چه صورتی دارد ؟
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ثالثاً آیا می توان در صورت لزوم از وجوه شرعیه در این راه مصرف نمود یا نه ؟
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]استدعا آنکه نظر مبارک را صریحاً امر به ابلاغ فرمایند .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته .

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در فرض مذکور هم اقدامات آقایان مورد تقدیر و رضای خداوند متعال است و نیز همکاری و همراهی با آنها مرضی ولی عصر عجل الله فرجه است و هم مجازند مؤمنین از وجوه شرعیه از قبیل زکوات و تبرعات بآنها بدهند و در صورت لزوم مجازند از ثلث سهم مبارک امام علیه السلام بآنها کمک کنند البته تحت نظارت اشخاص معتمد و اگر جناب مستطاب حجه الاسلام آقای حلبی دامت برکاته میتوانند تحت نظر ایشان وجوه داده شود .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]از خداوند تعالی موفقیت آنها را خواستار است
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]5 شهر شعبان معظم 1390
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]روح الله الموسوی الخمینی
[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با ۱۵/۷/۱۳۴۹ شمسی .

[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]

نظر حضرت آیت الله امام خمینی در همان سال ( شماره 2 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محضر مبارک زعیم عالیقدر عالم تشیع حضرت نائب الامام جناب آقای حاج آقا روح الله خمینی دامت توفیقاته
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پس از تقدیم عرض سلام و تحیات ، توفیقات روز افزون آن مرجع عالیقدر و گرامی را در ظل توجهات خاصه حضرت بقیه الله المنتظر عجل الله فرجه از درگاه قادر متعال مسألت داریم . و اما بعد خواهشمند است نظر مبارکتان را نسبت بسئوالات ذیل اعلام فرمائید .
[=B Nazanin]۱[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]. [=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مدتی است جمعیتی از جوانان برای مبارزه با تبلیغات بهائیت دست باقداماتی زده اند و با تأییدات [=B Nazanin][=#000080][=+0][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پروردگار سبب شده عده ای بآغوش اسلام باز گردند و تعدادی نیز از مسلمانان که در معرض خطر و تبلیغ سوء قرار گرفته بودند عقب نشینی نمایند . نحوه فعالیت جمعیت مذکور مباحثه و مناظره بر اساس حلم و اطلاعاتی است که از کتابهای بهائیان بدست آورده اند . از قرار معلوم این جمعیت برای اقدامات خود مخارجی دارند و لذا احتیاج بمساعدتهای مالی . آیا اجازه میفرمائید سهم مبارک امام علیه السلام برای مخارج تبلیغی بآنان پرداخت گردد ؟ [/][/]
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]با تقدیم احترام عبد الله مستمند
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]28/10/49
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در صورتیکه احراز شود آنچه در سوال مذکور است مسلمین مجازند از ثلث سهم مبارک امام علیه السلام و از زکوه بمقدار احتیاج آنها بپردازند و در تحت نظارت معتمدین محل خرج و صرف شود انشاءالله تعالی موفق باشند و السلام علیکم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]روح الله الموسوی الخمینی

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر حضرت آیت الله گلپایگانی ( شماره 1 ) قبل از انقلاب


[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]جناب عمده الاعزه آقای سبحانی زیر توفیقه مکتوب مورخ 24/10/49 شما و اصل و نسبت به تشکیلات انجمن صاحب الزمان بمنظور مبارزه با فرقه ضاله اگر زیر نظر حضرت حجه الاسلام آقای حلبی باشد بسیار خوب است . توفبق و تأیید شما را در آنجا وظائف شرعیه خواهانم .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]تاریخ 22 ذی قعده 90
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محمد رضا الموسوی الگلپایگانی
[=B Nazanin]مطابق با ۳۰/۱۰/۱۳۴۹ شمسی .

( شماره 2 ) بعد از انقلاب

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آِت الله العظمی گلپایگانی متع الله المسلمین یطول بقا وجوده الشریف.
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]همانطور که خاطر مستحضر است انجمن حجتیه آباده قریب 20سال است تحت اشراف مراجع عظام به مبارزه با فرقه سیاسی ضاله مضله بهائیت پرداخته و همگام با روحانیت گرانقدر در بثمر رسیدن اهداف انقلاب اسلامی سعی بلیغ داشته و از حریم مقدس شرع انوار دفاع نموده . الحال مستدعی است نظر مبارک را درمورد فعالیت و عملکرد انجمن مذکور ذیلا مرقوم فرماییند . از خدای بزرگ دوام عمر و بقا عزت علمای اعلام و حامیان اهداف مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه را خواستار است .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]حاج عوض مطهری محمد حسین ناجی عبدالرضا زارع

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سوابق این انجمن در احیا امر حضرت بقیه الله ارواح العالمین له الفدا و تربیت جوانان دلباخته و شیفته آنحضرت و همچنین خدمات آن علیه فرقه ضاله مضله بهائیه که جاسوس بیگانه بوده و هست مشکور و مورد تقدیر است . خداوند متعال همگان را در انجام وظائف دینی و دفاع از حریم اسلام موفق و مسلمانان را از سو ظن به یکدیگر و موجبات نفاق و شقاق حفظ فرماید .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]4/ع2/1402
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محمد رضا الموسوی گلپیاگانی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با ۱۳۶۰ شمسی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

نظر حضرت آیت الله سید محمدهادی میلانی ( شماره 1 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]حضرت آیت الله العظمی آقای میلانی مدظله العالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]السلام علیکم و رحمه الله
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]همواره امید است در کنف لطف خداوندی و توجهات خاصا بقیه الله الاعظم حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف مصون و محروس از آفات باشید .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]احتراما خاطر مبارک را مستحضر میدارد که عده ای از جوانان تحت سرپرستی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمود حلبی خراسانی زید توفیقه مجهز بتعالیم عالیه اسلام شده و با افرادی که در گمراهی فرقه ضاله مضله بابی و بهائی یسر میبرند و یا کسانی که در شرف قبول آن مسلک پوشالی هستند مبارزه علمی و منطقی مینمایند به مخارج احتیاج دارند آیا از سهم مبارک امام علیه السلام میشود کمک نمود !
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دوام و بقای حوزه علمیه و وجود گرامی حضرتعالی را از خدای متعال مسئلت داریم .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محمد رضا نجفی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]السلام علیکم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]امید آنکه پیوسته مورد لطف حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشید .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]باری جناب مستطاب آقای حاج شیخ محمود حلبی دامت ایامه از طرف این جانب وکالت دارند بمعظم الیه مراجعه نمائید . دعا نموده ملتمس دعایم .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سید محمد هادی الحسینی المیلانی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]شهر صفر الخیر 1391
مطابق با فروردین ۱۳۵۰ شمسی .

( شماره 2 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پیشگاه مبارک حضرت مستطاب حجت الاسلام و المسلمین سید العلماء و المجتهدین رئیس المله و الدین آیت الله العظمی و مولانا الاعظم جناب آقای حاج آقا سید محمد هادی میلانی بزرگ پیشوای عالم تشیع متع الله المسلمین بطول بقاء وجوده الشریف .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]قبله گاها بطوریکه خاطر شریف مستحضر است مدتهاست که در اثر فعالیت پی گیر و خستگی ناپذیر حضرت مستطاب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج آقا شیخ محمود حلبی دامت برکاته جوانان تحصیل کرده و روشن فکر کشور برای تحکیم اصول اعتقادات خود و مبارزه با تبلیغات سوء عمال فرقه ضاله بهائیه و دفاع از ساحت مقدس بندگان اعلیحضرت ولی عصر ، بقیه الله ارواحنا لتراب نعاله الفدا مشغول فعالیت هستند .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]خوشبختانه باید شرف عرض برسد که عده ای از دبیران لیسانسه و آموزگاران محترم و دانش آموزان ارجمند و جوانان متدین باراری و کارمندان ادارات دولتی و بانکها و موسسات ملی زنجان نیز با ملاحضه فتوای سابق آن پیشوای عالیقدر افتخار پیوستن باین صفوف را نصیب خود ساخته و خود را شرعا مکلف بفعالیت در این زمینه دانسته اند .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ولی اخبرا شایعه ای در زنجان دال بر اینکه آن پیشوای عالیقدر موافق با این فعالیتها نیستند شیوع داده شده و خواه و ناخواه شیوع این خبر فعالیت معموله را در سطح مدارس بین دبیران و آموزگاران دچار تزلل نموده است . و برای اینکه تکلیف شرعی فرهنگیان و مردم زنجان در اینمورد روشن شود با عرض پوزش اعلام نظر مجدد آن مولای اعظم را استدعا و دوام عمر با عزت و موفقیت آن رهبر مقدس را در راه ادامه خدمت بساحت مقدس اعلیحضرت ، حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب نعاله الفدا از درگاه حضرت احدیت مسالت دارد .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]السلام علیکم و رحمه الله و برکاته با کمال ادب ، آموزش و پرورش زنجان محمد رضا روحانی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]جمعه ، پنجم شهریور ماه یکهزار سیصد و ینجاه شمسی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی شانه
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]السلام علیکم دائما
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فعالیتهای منطقه خراسان و مازندران و فارس و یزد و اصفهان و خوزستان و بلاد دیگر حتی در خود طهران علاوه بر مجالس حضرت معظم له و خود آن مجالس ایشان مورد تایید و تشویق و ترغیب و تحریص اینجانب بوده است . این شایعه بایستی مستند با ایادی مرموز بوده باشد که این افترا و دروغ را جعل کرده و اشاعه داده اند .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]امید آنکه این فعالیتها و مساعی و خدمات مورد قبول حضرت بقیه الله ارواحنا فداه بوده باشد و موجب سعادتمندی دنیوی و اخروی بشود .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]انشاءالله تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]8 رجب 1391 هجری قمری سید محمد هادی الحسینی المیلانی.
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با ۸/۶/۵۰ شمسی .

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر حضرت آیت الله سید حسن طباطبایی قمی

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی آقای قمی ادام الله ظله العالی .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]با اهداء عرض سلام بعرض مبارک می رساند همانطوریکه خاطر عالی مستحضر است فرقه ضاله بهائیه بیش از یک قرن است با انواع حیل و دسیسه ها و با مغلطه کاری و تحریف حقایق به اغوا و گمراهی جوانان مسلمانان همت گمارده عده قابل توجهی را به عقاید سخیف خود معتقد و از شاهراه سعادت اسلام دور نموده اند و در این اضلال از هیچگونه فعالیت و کوششی دریغ نمی نمایند و حتی در حال حاضر که موقعیت اجتماعی مملکت در وضع خاصی قرار گرفته است معذالک هیچگونه رخوت و سستی در فعالیتهای تبلیغی آنها بوجود نیآمده و کماکان بانحراف افکار مشغولند . در مقابل این فرقه عده ای از مسلمانان متدین تحت سرپرستی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمود حلبی حدود 20 سال است انجمنی تشکیل و به رد شبهات و اضلالات آنها و هدایت افراد گمراه بهائی و روشن نمودن افکار مسلمانانی که بدام آن شیادان افتاده بودند مشغول بوده و هستند و بحمد الله با توفیقات خداوند متعال و عنایت امام عصر ارواحنا له الفدا و تأییدات و پشتیبانیهای پیوسته روحانیت و مراجع عالیقدر موفقیتهای چشمگیری در این مدت حاصل شده و عده بسیاری از افراد گمراه شده و حتی کسانیکه در خانواده بهائی بدنیا آمده بودند از طبقات مختلف آنها (از کاسب ، تاجر ، زارع ، اداری ، کم سواد و با سواد ) و حتی عدهای مبلغین آنها با تماس دائم و منظم افراد این انجمن مهتدی بهدای اسلام گشته و از گمراهی بهائیت نجات یافته اند . و همچنین عده زیادی از مسلمانان بی اطلاعیکه بچنگ آنها افتاده بودند و اگر بآنها رسیدگی نمیشد علی التحقیق پس از مدتی گمراه میشدند با پشتکار افراد انجمن کاملا بحقایق آشنا گشته و افرادی متدین و آگاه شده اند . بدیهی است موفقیت این انجمن تا بحال مرهون رعایت روش خاص مبارزاتی خود بوده و حفظ این روش ایجاب مینماید افراد این انجمن در سایر فعالیتهای اجتماعی فعالیتی نداشته باشند استدعا دارد نظر مبارک را در مورد فعالیت این انجمن و نحوه روش آنها جهت روشن شدن اذهان عموم مرقوم فرموده و آیا اجازه می فرمائید برای تأمین هزینه های این انجمن از سهم مبارک امام علیه السلام استفاده گردد .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]با تقدیم احترام
[=B Nazanin]شریف پناه - مشهد
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ذیقعده 1389
[=B Nazanin]
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]خدمات ارزنده و خستگی ناپذیر حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حلبی مورد کمال تقدیر و ستایش است امید است مشمول توجهات و عنایت حضرت ولی امر ارواحنا فداه باشد و البته خواهد بود همچنین خدمات و زحمات پی روان مکتب ایشان بسیار مقدور و مورد عنایت حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف میباشد البته هر روشی را که در این مبارزه مقدس بهتر و مؤثرتر و بی مانع تر بدانند و حضرت آقای حلبی به آنروش دستور بدهند مورد قبول اینجانب خواهد بود توفیقات بیشتر افراد این انجمن را تحت رهبری حضرت آقای حلبی دامت برکاته از خداوند متعال مسئلت دارم از برای هزینه این هدف مقدس اجازه داده می دهم که از سهم مبارک امام علیه السلام استفاده شود .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]26 ذیقعده 98
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]حسن طباطبائی قمی
[=B Nazanin] [=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با ۷/۸/۱۳۵۷ شمسی .

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر حضرت آیت الله سید احمد خوانساری

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اشتغال حضرت مستطاب قدوه الاعلم حجت الاسلام و المسلمین آقای حلبی دامت برکاته ... مرقومه مورد تقدیر ان شاء الله تعالی مورد توجه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و جعل ارواحنا له الفدا باشد مسئول از حضرت حق جل و علا دوام تاییدات ایشان
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]احمد الموسوی الخونساری

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر آیت الله مرعشی نجفی ( شماره 1 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]امروز یکی از خدمات مهم دینیه منکوب نمودن فرقه ضاله بهائیه میباشد و الحق در این خصوص حضرت مستطاب حجت الاسلام والمسلمین آقای حلبی دامت برکاته ذییل همت بکمرزده و علی احسن وجه و متانت خدماتی به مذهب اهل بیت رسالت (ص) نموده اند و این شخص شخیص و وجود نفیس را باید یاری و مساعدت نمود در ادامه انجمن ضد بهائیت و الحق پیشرفت کاملی نموده اند و این خدمت ایشان یکی از مبارزات دینیه میباشد و برادران دینی مجازند از مظالم و زکوات و سهم امام روحی له الفدا بدین موسسه دینیه کمک بنمایند و بر جوانان و فرزندان عزیزم لازمست در تقویت و توسعه این موسسه بکوشند و از ساحت قدس ربوبی مسئلت مینمایم که ما را هم شریک در اجر و مثوبات معظم له تشریک فرماید .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بمحمد و آله الطاهرین
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]و السلام خیر ختام
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]14 محرم 1399
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]شهاب الدین الحسینی المرعشی النجفی
مطابق با ۲۷/۹/۱۳۵۷ شمسی .

( شماره 2 ) بعد از انقلاب

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محضر محترم حضرت آیت الله العظمی جناب مرعشی نجفی سلام علیکم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سوالات زیر بحضور آن مرجع عالیقدر تقدیم مستدعی است پاسخ آنرا ذیل هر سئوال مرقوم فرمایند .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]۱. [=B Nazanin]نظر آن مرجع عالیقدر در مورد انجمن حجتیه مهدویه چیست و آیا همکاری با آن انجمن جائز است یا خیر .
[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][=B Nazanin][=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]۲. [=B Nazanin][=B Nazanin][=B Nazanin]آیا میتوان از وجوهات شرعیه در آن انجمن و زیر نظر حضرت حجت الاسلام جناب آقای شیخ محمود حلبی مصرف نمود یا خیر ؟
[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]با تقدیم احترام
[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]علینقی جنیدی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]23/5/60
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]این موسسه خیریه دینیه که به زحمات طاقت فرسای حضرت حجت الاسلام و المسلمین مبلغ الدین المبین آقای حلبی واعظ شهیر و عالم نحیر دامت برکاته تاسیس شده موسسه ای است بسیار مفید به جهت جوانان و قلع و قمع فرقه ضاله بهائیه ، و از بدو تاسیس تا کنون حقیر مطلع هستم که چه فوائدی بر آن مترتب شده و صدها جوان گمراه مستبصر شده و یقینا توهین به معظم له و انجمن ایشان معلول و به تحریک فرقه ضاله با وسائط مختلفه می باشد البته مومنین باید بیدار باشند و تحت تأثیر این تحریکات بر علیه اسلام و مذهب واقع نشوند و چنانچه مکررا از حقیر این مطالب سئوال شده و همین جواب داده شده و عرض شده آقایان مومنین و برادران دینی مجازند ثلث از سهم مبارک امام علیه السلام و زکوات و مجهول المالک و نذورات مطلقه به این موسسه کمک نمایند و السلام خیر ختام .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]شهاب الدین الحسینی المرعشی النجفی

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر حضرت آیت الله سید محمود شاهرودی

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]خدمت معظم حضرت آیت الله العظمی جناب آقای شاهرودی ادام الله عزکم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بعرض مبارک مبرساند که مدت 120 سال است که فرقه ضاله مضله ای پیدا شده که رنگ مذهبی بخود گرفته و بر ضد دین مبین اسلام و خاتمیت نبی اکرم (ص) و شخصیت امام زمان علیه السلام فعالیت کرده و عده زیادی را گمراه نموده اند و در این مدت با یک سبک اداری مجهز و دامنه داری در گوشه و کنار و مخصوصاً در بین جوانان محصل و دانشجو جدیت میکنند .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ولی بحمد الله مدت 12 سال است که عده ای جوان مسلمان دانشجو و محصل و غیره تحت راهنمائیهای دقیق و برنامه اساسی شروع بفعالیت نموده تا اینکه در هر شهرستانی اگر چند نفر از این جوانان باشند جلو فعالیت گمراه کننده آنها گرفته و خنثی می شود تا آنجا که عده زیادی از مسلمانان گمراه نمیشوند و در اینمدت خانواده های زیادی مرتب باسلام برگشته و بر میگردند خلاصه هدف این جوانان نشر حقایق اسلام و دفاع از ساحت مقدس شخصیت امام زمان (عج) و معرفی ایشان میباشد و چون در ضمن فعالیت مخارجی لازم است هرکدام ماهیانه ، مبلغ جزئی میپردازند ولی بعضی اوقات احتیاج بمخارج بیشتر جهت مسافرت و تشکیل مجالس تبلیغی و امور دیگر مربوط و تشکیل مجالس تبلیغی و امور دیگر مربوط به همین کار پیدا میشود آیا حضرتعالی اذن میفرمائید که اگر لازم باشد از مصرف سهم امام علیه السلام خود افراد عضو یا از علاقمندان به دین از اهالی شیراز و نواحی در این امور استفاده نمایند ؟

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی شأنه
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]چنانچه مصارف مزبوره از خالص اموال و از وجوه بریه تأمین نشود برادران ایمانی از درخواست کنندگان وفقهم الله تعالی مجازند از سهم شریف که در عهده خودشان است در مصارف ضروریه صرف نمایند . والسلام علیهم و رحمه الله .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محمود الموسوی الشاهرودی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]7 شهر محرم الحرام 1386
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با ۹/۲/۱۳۴۵ شمسی .

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر آیت الله سید عبدالله شیرازی ( شماره 1 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محضر مبارک آیت الله العظمی آقای شیرازی ادام الله ظله العالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پس از ابلاغ عرض سلام و تحیات معروض میدارد ، بطوریکه خاطر عالی استحضار دارد حدود 20 سال است در ایران عده ای از جوانان علاقمند بدین تحت رهبری و آموزش حضرت حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمود حلبی مبارزه علمی و منطقی با فرقه ضاله بهادیه را بعده گرفته اند و بحمدالله و المنه با تاییدات خداوند عزوجل و الطاف حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه و حمایت ها و تاییدات همیشگی روحانیون عظام و مراجع معظم تقلید موفیتهای بسیار قابل توجهی در این مدت بدست آورده و به هدایت و ارشاد جمع کثیری از گمراه شدگان بهائی موفق شده اند و فعالیت خطرناک بهائیت را که بیش از یک قرن است در کشور بانواع دسیسه ها و سفسطه ها مشغول به اغواء مسلمانان کم اطلاع بوده محدود و منکوب نموده اند و در کنفرانسها و جلسات مختلفی که در سرتاسر کشور تشکیل داده اند رسوائی بطلان آنها را بجامعه مسلمان روشن ساخته اند .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]با توجه با اینکه موفقیت آنها در مبارزات علمی بر علیه بهائیت تحت شرایط و نظامات خاصی بموده که حفظ آن شرائط خاص ایجاب مینماید افراد این انجمن از فعالیتهای دیگر اجتماعی خودداری نمایند و بهائیان هم در هیچ موردی حتی درموقعیت کنونی ایران که در وضع خاصی قرار دارد فعالیتهای تخریبی خود را متوقف ننموده اند ، استدعا دارد نظر مبارک را در مورد فعالیت این انجمن و روش خاص آنها و عدم شرکتشان در فعالیتهای دیگر اجتماعی را برای روشن شدن افکار عموم ذیلا مرقوم فرمایند و آیا اجازه می فرمایند سهم مبارک امام علیه السلام بمصرف هزینههای این انجمن برسد .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]با تقدیم احترام
[=B Nazanin]اکبر علیزاده - مشهد
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ذیقعده 1398

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی جلت ایمائه
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]چون در سائر امور شرعیه و هکذا امور اجتماعی افراد من به الکفایه وجود دارد لذا لازم است که شما این سنگر را از دست نداده و بوظیفه خطیر خود مشغول باشید و هکذا مجازید بمیزان ثلث و در ضرورت بمیزان نصف از سهم مقدس امام صلوات الله علیه مصرف نمائید .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]هو العالم سبخانه 27 ذیقعده الحرام 98 ه . ق
[=B Nazanin]شیرازی
مطابق با ۸/۸/۱۳۵۷ شمسی .

( شماره 2 ) بعد از انقلاب

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم و بذکر ولیه الامام المهدی (عج)
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محضر حضرت آیت الله العظمی حضرت آقا سید عبدالله شیرازی دامت برکاته الشریفه
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محترما بدینوسیله تقاضا دارم نظر شریف را در مورد انجمن حجتیه مهدویه و کلاسهای آن تحت سرپرستی جناب حجت الاسلام شیخ محمود حلبی فعالیت میکند ابراز فرمائید .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ضمنا پرداخت وجوه شرعیه و سهم مبارک امام علیه السلام به این انجمن از نظر شرعی جایز است یا نه؟
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]با عرض ارادت
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]۴/۱/۶۰
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]انجمن حجتیه مهدویه که بوسیله حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمود حلبی افاضاته العالیه تاسیس شده است مورد تائید میباشد و خدمات ارزنده این انجمن به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه شایسته تقدیر میباشد و پرداخت سهم امام علیه السلام بجناب معظم له صحیح و مورد قبول است و الله الموفق .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]17/ج1/1401 شیرازی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با ۴/۱/۱۳۶۰ شمسی .

( شماره 3 ) بعد از انقلاب

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محضر مبارک مرجع عالیقدر مجاهد حضرت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله العالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محترما ، بعرض میرساند : انجمنی ینام انجمن حجتیه مهدویه با سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین علامه حلبی تاسیس و سالیان درازی است مشغول فعالیت می باشد .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آیا حضرت آیت الله از این انجمن و عملکرد آن اطلاع دارید ؟
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آیا گردانندگان انجمن معرفی شده حضور مستطابعالی هستند ؟
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آیا بنظر حضرت آیت الله در وضع موجود مملکت فعالیت های آنان صحیح و همکاری با این انجمن چه صورتی دارد ؟
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مستدعی است نظر مبارک را صریحا بیان فرمائید .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]باتقدیم احترام - محمد نیکنام
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]انجمن حجتیه (ضد بهائیت) که تحت نظر جناب مستطاب حجه الاسلام آقای حاج شیخ محمود حلبی دامت افاضاته تاسیس و دیر زمانی است مشغول فعالیت شده مورد شناسائی اینجانب بوده و از نحوه عملکرد آن آگاه و میدانیم این انجمن مقدس در ترویج دین اسلام و مذهب جعفری کوشا بویژه در دفاع علمی و منطقی از ساحت مقدس حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و نشر احکام و عقائد اسلام از هیچگونه فعالیتی مضایقه نداشته مخصوصا در زمان رژیم منحط و فاسد سابق که فرقه ضاله بهائیه از آزادی کامل برخوردار و حتی بعضی از ارکان دولت آن رژیم از این فرقه ضاله بوده اند این انجمن رویارویی آنان قرار گرفته و چون سدی در مقابل فعالیتهای این گروه فعال و مضل که الهام از صهیونیسم اسرائیل آمریکائی گرفته اند ایستادگی نموده و توجه دادنشان مردم را بحضرت بقیه الله الاعظم عجل الله فرجه و آشنا نمودن بآن وجود مبارک از بزرگترین خدمات اسلامی بشمار میآید بلکه مبدا و اساس ولایت فقیه است کمااینکه درباره انجمن که در گذشته شفاها و کتبا سئوال از اینجانب شده بود ضمن تائید حتی برای مصارف امور انجمن از سهم مقدس امام علیه السلام بآنان اجازه دادم و الان هم بر مسلمین است که از هرگونه مساعدت بآنان مضایقه ننموده و سعی و کوشش در همکاری باآنان بنمایند و ملت مسلمان و انقلابی ایران باید بدانند که دستهائی در کار است که میخواهند وحدت و انسجام مسلمین را برهم نزنند لذا بر همگان لازم است با حفظ وحدت و همآهنگی از هرچه که باعث تفرقه میگردد بپرهیزند تا نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب خنثی گردد .
[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]عصمنا الله من شرور انفسنا -[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] والسلام علی من التبع الهدی . مشهد مقدس 23 شوال 1401 ه
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سید عبدالله شیرازی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با ۲/۶/۱۳۶۰ شمسی .

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر آیت الله محلاتی

[=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][=B Nazanin]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محضر مقدس زعیم کریم و مجتهد عالیقدر جلیل حضرت آیت الله آقای حاج شیخ بهاءالدین محلاتی متع الله المسلمین بطول بقائه
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محترماً عرض می شود :
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بر ضمیر منیر آن پیشوای عزیز پوشیده نیست که مدت 120 سال است که فرقه گمراه کننده بنام بهائیه پیدا شده و در ظل حمایت اجانبه رخنه در دین مبین و شریعت غرای سیدالمرسلین (ص) نموده و با بودجه های وسیعی که در اختیار دارند حتی بدهات دور دست هم دست اندازی کرده قلوب صاف و ساده آنها را کدر نموده و از پیغمبر و آل گرامش منحرف میسازند . خوشبختانه چند سالی است که عده ای از مؤمنین ، باین خطر عظیم پی برده اند و از خود گذشتگی نموده با شرکت در بیوت تبلیغی بهائیه و مناظره با آنها تا آنجا که میسور بوده رفع شبهات آنان را نموده از پیشرفت کار این شیادان جلوگیری کرده اند و راه را بر آنها مسدود ساخته اند .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]نتیجه این فعالیت ، آن شده که تنها در شیراز و حومه ، 10 نفر بهائی و در آباده و حومه ، 30 نفر بشرف اسلام مشرف شده اند و حدود 700 نفر مسلمان بی اطلاع سرگردان که به بهائیت نزدیک شده بودند از آنها تبری جسته با علاقه سابق بآغوش اسلام بازگشته اند . از حضور ذوالنور آنحضرت استدعا داریم نظر مبارک خود را در این مورد مرقوم فرمائید .
[=B Nazanin]
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بدیهی است هر مسلمانی که براستی ایمان بحقیقت دین مقدس اسلام داشته باشد ، روش این گروه از مؤمنین که مبارزه با فرقه گمراه بهائی را مشغله خود قرار داده و مسلمانان ساده لوح بی اطلاع را از دام این شیادان خلاصی می بخشند ، مستحسن شمرده و مصداق دفاع واجب از حریم مقدس دین اسلام بحساب میآورد. بنابراین مساعدت همه جانبه باین گروه ، در راه پیشرفت مقصدشان از اعظم فرائض الهیه شمرده میشود . آنان که بمقتضای غیرت ایمانی ، دفاع از حریم مقدس امام زمان (ع) را وظیفه خود میدانند از هیچ گونه کمک باین جمعیت محترم دریغ نخواهند کرد . مخفی نماند یکی از بهترین مصارف زکوه و همچنین سهم مبارک امام (ع) تهیه وسایل کار آقایان میباشد .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بهاء الدین محلاتی

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر حضرت آیت الله خویی ( شماره 1 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الحمد الله رب العالمین و صلی الله علی خیرخلقه و افضل بریته محمد و عتره الطاهرین و بعد نظر به اینکه حضرت مستطاب فی الانام حجه الاسلام آقای حاج شیخ محمود حلبی دامت برکاته و عده ای از جوانان مسلمان که بتعالیم عالیه خود مجهز نموده اند که با فرقه ضاله مضله بهاییه مبارزه نموده و مانع از پیشرفت مسلک آنها شده و از انحراف افراد مسلمان جلوگیری نموده و به منظور اثبات عقائد حقه اسلامیه و ابطال مرام بهائیه جلساتی تشکیل و تأسیس نموده اند بر افراد مسلمان لازم است که با معظم له مخالفت ننموده و مقتضی است در صورت امکان ایشان را مساعدت و معاضدت نمایند و السلام علیه و علی سائر اخواننا المؤمنین و رحمه الله و برکاته .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]29 صفر المظفر 88
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ابوالقاسم الموسوی الخوئی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با ۶/۳/۱۳۴۷ شمسی .

( شماره 2 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بیستم ذی الحجه الحرام 1395 ه . ق
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مرجع عالیقدر شیعه زعیم المله حضرت مستطاب آیت الله العظمی آقای حاج سید ابوالقاسم الموسوی الخوئی مدظله العالی خواهشمند است نظر مبارک آیت اللهی را رد مورد سئوالات زیر مرقوم فرمائید .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سئوال 4 . افرادی هستند که به لقب انجمن (نوکران و خدمتگذاران ولی عصر (ع)) موسومند و مؤسس این انجمن جناب آقای شیخ محمود حلبی میباشند ، ولی در عین حال عده ای از مسلمین عوام نسبت به ایشان بدبین هستند ، خواهشمند است جنابعالی آقای حلبی را معرفی فرموده ، و مزین فرمائید آیا میشود وجوهی از بابت سهم مبارک امام (ع) به این انجمن داد .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]متع الله المسلمین بطول بقائکم الشریف
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دعاگو - حسن صفوی نادری
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ما بایشان خوشبین هستیم و زحمات ایشانرا تقدیر مینمائیم خداوند بر توفیقات ایشان بیفزاید و امثال ایشان را زیاد کند و صرف سهم امام علیه السلام در مثل این مورد بهترین مصرف آن است که مرضی ولی عصر عجل الله فرجه الشریف است .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محرم 96 ه . ق
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الخوئی
[=B Nazanin]

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با دیماه ۱۳۴۵ شمسی .

( شماره 3 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ادامه مبارزه با فرقه ضاله بهائیه لازم و واجب است و هر امری که منافی با این عمل است نباید اقدام نمایند خداوند عزوجل توفیق خدمت بدین مقدس اسلام عنایت فرماید .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]و السلام علیکم و علی جمیع اخواننا المومنین و رحمه الله و برکاته
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فی 18 المحرم الحرام 99 ه . ق
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الخوئی

( شماره 4 )

[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسمه تعالی
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آقایان مومنین مجازند تا مقدار یک ثلث از سهم امام علیه السلام متعلق بذمه شان را در این راه مصرف نمایند و در صورتیکه بیشتر باشد استجازه شخصی بنمایند دریغ نخواهد شد .
[=B Nazanin][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فی 18 محرم الحرام 99 ه . ق

مطابق با ۲۸/۹/۱۳۵۷ شمسی .

بسم الله الرحمن الرحیم

و در آخر نظر شما را به نظر حضرت آیت الله سیستانی در سال 1372 جلب می کنم:

[=B Nazanin]

[=B Lotus][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بسم الله الرحمن الرحیم

[=B Lotus][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الحمد الله رب العالمین و الصلاه و الاسلام خیر خلقه محمد و آله الطیبین الطاهرین و العنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین الی قیام یوم الدین ، و بعد : بر عموم مؤمنین ایدهم الله تعالی مخفی نماند آنکه جناب مستطاب حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمود حلبی دامت برکاته از طرف اینجانب مجاز و مأذونند در تصدی امور حسبیه که منوط باذن فقیه جامع الشرائط است ، و نیز مجاز و مأذونند سهم مبارک امام ارواحنا فداه و دیگر وجوه شرعیه را قبض و در موارد مقرره شرعیه صرف نمایند ، و همچنین مجازند با اشخاصی که قدرت پرداخت تمام بدهی خود از وجوه را یکجا ندارند دستگردان نموده مهلت دهند تا بتدریج بدهی خود را بدون مسامحه و اهمال بپردازند ، و نیز مجازند وجوه مشکوکه را نسبت احتمال مصالحه نمایند ، و اوصیه دامت برکاته و نفسی بملازمه التقوی و سلوک سبیل الاحتیاط و ارجوه ان لا ینسانی من صالح الدعاء فی مظظان الاجابه کما لا أنساه انشاءالله و السلام علیه و علی جمیع إخواننا المؤمنین و رحمه الله و برکاته .

[=B Lotus][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]علی حسینی سیستانی

[=B Lotus][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]8 ذیقعده الحرام 1413 هجری قمری

[=B Lotus][=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مطابق با 16 اردیبهشت 1372 هجری شمسی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

خوب دوستان عزیز این هم نظرات مراجع عظام در مورد این انجمن

حالا به نظر شما آیا امکان دارد که موسسه ای از طرف همه مراجع تقلید همزمانش تایید و تکریم شود و افکار و نظریاتش آنهایی باشد که دوستان نوشته اند؟ آیا این سخنان توهین به مراجع نیست که بدون اطلاع چرا حکم داده اند و ... ؟

امیدوارم منصفانه به مطالب بنگرید و نظرات حضرات را کامل و با دقت تمام مطالعه نمایید.

باتشکر - یاعلی

hamedi;12637 نوشت:
[=b nazanin][=tahoma][=tahoma, arial, helvetica, sans-serif].......با فرقه ضاله مضله بهاییه مبارزه نموده و مانع از پیشرفت مسلک آنها شده و از انحراف افراد مسلمان جلوگیری نموده [/][/][/]........

با توجه به مستندات ارائه شده مشخص می شود که این انجمن در برهه ای از زمان خدمات ارزنده ای را ارائه کرده اند که اگر این خدمات نبود معلوم نبود الان چند نفر از ایرانیان پیرو مسلک بهائیت بودند ..............

تشكيل حكومت خالص در زمان امام مهدي (عج) است: استناد به روايت امام صادق ـ عليه السّلام ـ كه مي فرمايد: "ما خرج و لا يخرج منا اهل البيت الي قيام قائمنا احد ليدفع ظلما او ينعش حقا الا اصطلمة البلية و كان قيامه زيادة في مكر و هنا و شيعتنا".در شناخت حزب قاعدين، ص 40، روزنامه اعتماد، ص 3، سال 1381، 6آبان.

جهاد در دوران غيبت معنا ندارد، گفتار مرحوم حلبي: شيعه مي گويد در عصر غيبت امام زمان (عج) جهاد نيست چرا و پاسخ مي دهد چون كه حاكم اسلامي بايد معصوم باشد مصداق پيدا نكرده است.پگاه، ش 71، 4 آبان 1381

تقيه را در مقابل مبارزه قرار مي دادند و معتقد بودند كه مبارزه هدر دادن نيروهاست.در شناخت حزب قاعدين، ص 44


بهايي ها وجود امام زمان (عج) را منكرند، انجمني ها آثار وجودي حضرت را نفي مي كنند. كيهان، 26 / 10 / 68

فلسفه را نوعي بدعت و ورود فلسفه يونان را به اسلام از طرح هاي استعماري مي دانند.روزنامه اعتماد، ص 3، سال 1381، 6 آبان

هر گونه مبارزه با استعمار و استبداد نه تنها سودي ندارد بلكه مايه نيرومندي وپيشرفت بهائيها خواهد و پيوسته اين انديشه را پراكنده مي ساختند كه مبارزه با زورمندان و قدرت هاي جهاني ويژه حضرت مهدي (عج) است.نهضت امام خميني، ج 3، حميد روحاني، ص 134.

خود را از علما و فقها، اسلام شناستر، آگاه تر، عالم تر و دلسوزتر براي اسلام مي دانستند.نهضت امام خميني، ج 3،

رهبر و ولي و حاكم جامعه فقط بايد معصوم باشد، عدالت تنها كافي نيست، عصمت هم مي خواهد.شناخت حزب قاعدين، ص 118.

حكومت از آنها حمايت مي كرد زيرا از يك سو كاري به سياست نداشتند و خطري براي رژيم به حساب نمي آمدند و از طرفي نيز مي توانستند بستري براي مبارزه با رشد كمونيسم باشند.روزنامه اعتماد، دوشنبه 6 آبان، 1381، ش صفحه 3 ضميمه

مرحوم حلبي مي گفت شاه از همه سلاطين قبلي با عفت تر است و در سال 1357 كه مردم فوج فوج در خون خويش غوطه ور بودند انگشتري را كه روي سطح آن نوشته بود يدالله فوق ايديهم براي سلامت شاه ارسال كرد.شناخت حزب قاعدين، ص 239.


امام خميني(ره) در خواست اجازه مصرف سهم امام را در انجمن در 28 ديماه 1349 برابر شعبان 1390 مي دهند ولي در سال 1351 اين اجازه را لغو مي كند. و امام پس از انقلاب آيت الله خزعلي كه براي تهيه گزارش و تكميل اطلاعات خودشان درباره انجمن به امام مراجعه كرد و امام ايشان را براي نظارت جهت تهيه گزارش بر اين گروه تعيين كردند تا انجمن را زير نظر گرفته وگزارش فعاليت هاي آن را به امام تقديم نمايد. انجمن نيز اقدام به چاپ و تكثير سخنراني هاي آيت الله خزعلي در تأييد خود نموده و كوشيد وانمود كند كه امام و نماينده ايشان هوادار انجمن است و امام اين نظارت را در 12 رمضان 60 شمسي لغو مي كند و به آقاي خزعلي مي فرمايند شما ديگر در رابطه با آنها ارتباطي نداشته باشيد.در شناخت حزب قاعدين، ص 236.

نقل قول:
شما که در ابتدا نوشته بودید تحقیق کرده اید من منتظر مطالب محققانه از حضرتعالی بودم!!!

من که همون اول گفتم همه چي پاک شده!

نقل قول:
قبلا که می گفتید هدفشون ترویج فساد بود تا امام زمان بیاید الان می گویید هدف درستی داشتند!!!

من کي گفتم.اگر دوباره بخونيد مي بينيد که گفتم کارشو درست بوده بعد يکسري عقايدي پيدا کردند

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

دوست عزیز جناب دلتنگ مهدی (عج)

البته اگر نظرات مراجع را در مورد این موسسه مطالعه می نمودید شاید خودتان همه اسنادتان را رد می کردید!!!

بنده در مورد کتاب حزب قاعدین زمان مطلبی عرض کرده ام مطالعه بفرمایید. و دیگر از این کتاب سندی ندهید چون خود نویسنده آنرا قبول ندارد!!!

در مورد بقیه اسناد دوست عزیز ببینید سند به اسناد و نظراتی که بنده از مراجع آورده ام گفته می شود. در ضمن شما نوشته اید مثلا نظر آقای حلبی این بود که شاه از همه سلاطین باعفت تر بوده حالا باید یک سند بیاورید. میدانید که آن زمان کسانی مثل همین باقی چیزهایی گفته و نوشته اند که اگر خودشان باز بینی کنند شاید گریه شان بگیرد!!!

ببینید اگر گروهی یا موسسه ای بخواهد نظر و عقیده خود را بگوید اطلاعیه می دهد. حال شما اگر اطلاعیه و سندی دارید بیارید.

دلتنگ مهدی (عج);12682 نوشت:
من که همون اول گفتم همه چي پاک شده!

دوست عزیز پاک شدن باعث نمی شود که مطالبی ذکر کنید که اصلا حتی تندترین مخالفان هم ادعایش را نکرده اند :

دلتنگ مهدی (عج);12346 نوشت:
مرحوم حلبي مي گفت شاه از همه سلاطين قبلي با عفت تر استو در سال 1357 كه مردم فوج فوج در خون خويش غوطه ور بودند انگشتري را كه روي سطح آن نوشته بود يدالله فوق ايديهم براي سلامت شاه ارسال كرد.

شما از کجا می فرمایید که آقای حلبی انگشتر داده. می توانید سند و مدرکی ارائه کنید؟؟؟!!!

حتی اگر تحقیقاتتون هم پاک بشه دیگه شایسته نیست مطلبی که اصولا حقیقتی ندارد ارائه بشه.

دلتنگ مهدی (عج);12683 نوشت:
من کي گفتم.اگر دوباره بخونيد مي بينيد که گفتم کارشو درست بوده بعد يکسري عقايدي پيدا کردند

دوست عزیز اگر قبل از کپی مطالب آنها را مطالعه نمایید شاید متوجه بشوید :

دلتنگ مهدی (عج);12683 نوشت:
4. بايد گناه و ستم و معصيت زياد بشود تا امام زمان (عج) بيايد.
5. بايد گناه و ستم و معصيت به اوج خود برسد تا زمينه قيام آن حضرت فراهم شود و حضرت بيايند.

به نظر شما این جملات شما که نوشته اید یعنی چه؟؟؟!!!

البته در آخر خدمت شما برادر و دوست بزرگوارم عرض می کنم که این اختلاف در مورد این موسسه و بحث در سر آن هیچ وقت از برادری بین بنده و شما کم نمی کند و بنده مفتخرم که با کسی که لقبش دلتنگ مولاست دوست باشم. و این مطلب هم در جواب برخی که شاید فکر کنند شیعیان با خودشان اختلاف دارند.

التماس دعا - یاعلی

با سلام
من از آقای حامدی تشکر می کنم که آن کاری که من به علت کمبود وقت نتوانستم بکنم با کمال جزئیات انجام دادند
ولی آقای دلتنگ مهدی (عج) من احتمال می دهم که شمااین کتاب هارا کامل نخوانده ایدزیرا خیلی از این موضوعات دروبلاگ هایی که جنبه ی سیاسی دارند موجود است .

ببخشید آقای حامدی آن مطلبی که در پست 25 ذکر شده بود من هم در مورد آقای خویی شنیده بود و تازه نه به خود شاه،به فرح زن شاه

دلتنگ مهدی (عج);12681 نوشت:
فلسفه را نوعي بدعت و ورود فلسفه يونان را به اسلام از طرح هاي استعماري مي دانند

آقای دلتنگ مهدی چندین روز پیش آقای فاطمی نیا در شبکه ی 4 به مناسبت شهادت پیامبر (ص) و امام حسن(ع) حضور یافتند و پای صحبت به اینجور مسائل نیز باز شد و ایشان توضیحات کاملی را دادند
مثلا گفتند که عطار عقیده داشت "ف" فلسفه نجس تر است از "ک" کافر و خیلی توضیحات دیگروالبته این نکته هم باید ذکر شود که یکی از بزرگترین اساتید و علمای ما آیت الله طباطبایی هم کتابی در این زمینه دارند که دلیل آن هم در این محفل نمی گنجد

سلام من این پست خیلی نظرم را جلب کرد و گفتم یک نظری هم من بدهم
اصلا برای همین تاپیک من ثبت نام کردم :Narahat az:
ببینید اول من حجتی نیستم اما با چند نفر در ارتباط بودم و از دوستان پدرم کسانی را میشناسم که مستقیما با مرحوم حلبی در ارتباط بودند
دوم من نه ضد انقلابم و نه ضد رهبر . بلکه عاشق رهبرم هم هستم

سوما تمام حرفهایی که من میزنم مستند و بعضی فقط با یک واسطه از بعضی از بزرگان هست
من با اندیشه مرسومی که درباره انجمن مطرح است به شدت مخالفم زیرا بنا بخ دلایلی یک عده با انجمن چپ افتاده اند
انجمن که در قبل و بعد انقلاب توسط مراجع پشتیبانی میشد (مثلا در زمان حال توسط آقایان سیستانی و وحید خراسانی که حتی اجازه دادند از پول خمس در مصارفشون کمک کنیم) باعث خدمات زیادی بود که بزرگترین آن مقابله با بهائیت بوده در حدی که من از یکی از دوستانی که بهایی بوده و بعدا مسلمان شده شنیدم که پدر بهاییش میگفت زملانی که ما شنیدیم انجمن تعطیل شده در تهران چنان جشنی گرفتیم که از اضافه میوه و نهار چند وانت پر میشد و با پول جشن میشد چند ساختما در مرکز شهر تهران خرید:nevisandeh:
حالا بهاییت در ان زمان مگر چه میکرد ؟؟؟؟ خوب الان را فرض کنید وهابیت دارد چه میکند تازه این فرقه از عربستان آمده بهاییت از داخل ایران و با توجه به حس ناسیونالیستی که آن زمان وجود داشت و حمایت همه جانبه اسرائیل و آمریکا و انگلیس. در حدی تبلیغات زیاد بودد که به حوزه هم میرفت و شخصی به نام علامه علوی که در مشهد در مدرسه نواب صفوی درس میداد را بهایی کرد و خیلی از روحانیون را هم بهایی کرد . این بود تبلیغات آن زمان که اگر جلوی آن گرفته نمیشد معلوم نبود چه بلایی امروز ما داشتیم . شما فکر کننید سنی ها اول لانقلاب سه درصد جمعیت بودند الان پانزده درصد جمعیت آن زمان هدف آنها برای دهه 60 پانزده درصد بوده که اگر جلوی آنها گرفته نمیشد شاید الان نیمی از جمعیت ایران بهایی بودند :Moteajeb!:
شما فکر میکنید آن زمان مبارزه با بهایی ها کمتر از مبارزه علیه شاه بود آن هم بهایی ها که نه تنها آمریکا و اسرائیل و انگلیس و شوروی طرفدار شدید آنها بودند بلکه سازمان ملل هم ار آنها طرفداری میکردند من خودم از کسانی که عمرشان را در انجمن هستند شنیدم که بارها زیر شکنجه ساواک بودند و در چند مورد نزدیک به اعدام بودند آیت الله خزعلی دیددگاه جالبی در این مورد داره که مبارزه با بهائیت در آن زمان از مبارزه با شاه سختتر بود و بهتترین روش برای مبارزه مبارزه آرام با بهایی ها بود نه مبارزه با سر و صدا :Kaf:

درباره چراغانی نیمه شعبان همین قدر بهتون بگویم خود آیت الله محمود حلبی دستور دادند که امسال چراغانی نداریم و در مرکز اسناد انقلاب اسلامی هم من خودم این را دیدم

چند تا سایت هم معرفی میکنم لطف کنید اینها را ببینید :

marzbanan.blogfa.com لطف آرشیو این را از اول بخوانید

http://feghahat.blogfa.com/

http://nazar-hojjatieh.blogfa.com/

http://www.naghd01.blogfa.com/

http://www.hamgaman.blogfa.com/

چند مورد را هم جالبه بدانید
همین انجمنی های بد !!!!!!!!!!!!! افرادی مثل شهید چمران و صیاد شیرازی تربیت کردند
جالبه یک بخشی از فراز وصیت نامه شهید چمران که اکثرا سانسور شده اینه :

خدایا تو را شکر می‌کنم که عشق حضرت مهدی (ع) را در دل من جای دادی و خدایا تو را
شکر می‌کنم که مرا به زیور ایمان آراستی و قبل از هر چیز لازم است از آنانی که واسطه
کسب معارف الهی من بودند، سه بزرگوار، سه شمع که سوختند تا نور افروختند؛ اول استاد
بزرگوارم علامه کرباسچی، دوم مرحوم رضا روزیه، سوم شیخ محمود حلبی که باب‌هایی از
عرفان به «الله» را برایم گشود…[ تشکر کنم]:Mohabbat:

یا آقای مادرشاهی که سالها به عنوان مشاور رهبری بودند ............

ببخشید مزاحمتون شدم فقط میخواستم کمی شفاف سازی کنم :khandeh!:
ممنون :Gol:

یک مطلب کوچک هم حیفم آمد نگم
من در سایتهایی که بر علیه انجمن مطلب مینوشتم نگاه میکردم اکثر کاربران سایت در قسمت نظرات کاربران آن مطالب را مححکوم میکردند و ااذعان میکردند که با شناختی که از انجمن دارند میدادند که این مطالب دروغ است

من هیچ کدوم از مطالب قبلی رو نخوندم! فقط یک چیزی اومدم بگم و برم!
مسئولان این کشور با هر روحانی مشکل دارند براش شایعه انجمنی رو میسازند
آن دنیا باید جواب بدن
خدافظ

سلام عليكم

درباره اين سند چه نظري داريد ؟

شیخ محمود حلبی در مسجد باب الحوائج واقع در میدان فوزیه به منبر رفت و دولت و مسئولین امنیتی مملکت را دعا کرد.


آیت‌الله حاج شیخ غلام‌حسین جعفری همدانی به روایت اسناد ساواک، مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، بهار1388، ص27

در مراسم آخر صفر منزل یکی از دوستان هرسال برنامه هست سخنران خودش را اهل تحقیق ازگروههای عنوان کردند هشدارهای لازم هم دادند که مواظب خانواده باشیم دام منحرفین نیفتند ولی رفته رفته لحنشان رفت تعریف وتمجید از حجتیه که آدمهای خوبیند مخاطبین اعتراض کردند که اینها با امام مشگل داشتند مخالف حکومت اسلامی هستند با ولایت مشگل دارند این جناب دفاع جانانه کرد در آخر هم گفتند ولایتی یعنی کسی که دوست اهل البیت باشند