بازگرداندن بكارت دختران، اختفاء روسپيگري يا اماره هدايت

تب‌های اولیه

66 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
بازگرداندن بكارت دختران، اختفاء روسپيگري يا اماره هدايت

متأسفانه پديده بازگرداندن بكارت دختران از طريق عمل جراحي امروزه به عملي نه چندان كم در برخي كشورهاي اسلامي تبديل شده و اين مسأله موجب مورد مطالعه قرار گرفتن آن توسط علماي ديني و صدور برخي فتواها شده است.

به گزارش شيعه آنلاين، در همين راستا اخيرا آيت الله شيخ اسحاق فياض از مراجع تقليد نجف اشرف با صدور فتوايي انجام چنين عمل جراحي براي زنان روسپي تنها با هدف بازگرداندن شرافت و نجابت وي را حلال اعلام كرده است.

صدور چنين فتوايي موجب به وجود آمدن جنجال و اختلاف نظر ميان برخي مراجع و علما شده و برخي شكوك در مورد صحت صدور چنين فتوايي را به وجود آورد.

در همين راستا شيخ علي ربيعي سخنگوي دفتر مرجعيت آيت الله فياض طي گفتگويي صحت صدور اين فتوا را صادر كرد و گفت: اين حكم در صورتي جايز است كه زندگي و آينده اين فرد به انجام چنين عمل جراحي بستگي داشته باشد و انجام آن موجب دوري وي از فساد و گناه شود.

گفتني است پيش از اين شيخ علي جمعه، مفتي اعظم مصر طي فتوايي مشابه، انجام چنين عمل جراحي با هر دليلي را جايز و حلال دانسته بود كه به شدت مورد انتقاد علماي ديني عربستان سعودي قرار گرفت و آنرا عامل نشر، گسترش و افزايش فحشا دانستند.

وي در دفاع از فتواي خود كه در سال 2007 ميلادي صادر شد گفت: دين اسلام به استرار و پوشاندن فحشا دعوت كرده است.

از سوي ديگر شيخ حسام الدين بن موسي عفانه، استاد فقه و اصول در دانشگاه بيت المقدس فلسطين طي اظهاراتي گفت: چنين مسأله‌اي به دليل جديد بودن، حديثي يا روايتي ديني در مورد آن در كتب ديني يافت نمي‌شود و فقهاي گذشته نيز به آن نپرداخته‌اند اما بررسي هايي كه شخصا بر روي نظر برخي از علماي معاصر در اين مورد انجام دادم نشان مي‌دهد كه اين كار غيرجايز و حرام به شمار مي‌رود، به هر دليل هم كه باشد.

حسن السفر، استاد حقوق در دانشگاه ملك عبدالعزيز عربستان نيز گفت:‌ اين كار حتي براي دختران مورد تجاوز قرار گرفته و آنانيكه بر اثر يك حادثه قرباني شده اند نيز غيرجايز است.

در پايان گفتني است آخرين نظرسنجي انجام شده ميان 500 تن از مسلماناني كه در اروپا زندگي مي‌كنند نشان ميدهد كه بيش از 70% آنان نيز مخالف چنين كاري هستند و تنها 20% آن را تأييد مي‌كنند.

http://www.seemorgh.com/news/default.aspx?tabid=2054&conid=16252


از مدیر بخش فقه و احکام سایت خواهش دارم که این جواب این مسئله را از مراجع بزرگوار بپرسند و ر سایت قرار دهند.

آیت الله خامنه ای :

ترمیم بکارت ، بخاطر اینکه مستلزم لمس یا نگاه حرام است ، جایز نیست (1)


پی نوشت:
1. استفتاء از دفتر آیت الله خامنه ای در قم

آیت الله سیستانی:

ترمیم بکارت فی حد نفسه مانع ندارد ولی چون مستلزم لمس یا نگاه حرام است جایز نیست اما اگر بدون آن دختر در حرج شدید قرار می گیرد ، جایز است (1)

پی نوشت:
1.
استفتاء از دفتر آیت الله سیستانی در قم

آیت الله صافی گلپایگانی:

جراحی برای ترمیم بکارت اگر موجب نظر و لمس غیر شوهر باشد ، حرام است (1)

پی نوشت:
1. آیت الله صافی گلپایگانی ، پاسخ کوتاه به 300 پرسش از احکام ص 72 س 214

آیت الله مکارم شیرازی:

ترمیم بکارت چون مستلزم لمس یا نگاه حرام است جایز نیست.
اما اگر اشخاص مزبور واقعا ضرورتی برای این کار احساس کنند و قصد تدلیس نداشته باشند ، جراحی فوق شرعا اشکالی ندارد.(1)

پی نوشت:
1. آیت الله مکارم شیرازی ، اسفتائات جدید ج 3 ص 516 س 1413

نقل قول:
ترمیم بکارت ، بخاطر اینکه مستلزم لمس یا نگاه حرام است ، جایز نیست (
دکتر اینجور عمل ها تو ایران اکثرا خانمه

منتقد;105528 نوشت:
دکتر اینجور عمل ها تو ایران اکثرا خانمه


با سلام خدمت سرکار منتقد محترم

خانم یا آقا بودن جراح تفاوتی در حکم ایجاد نمی کند.

موفق و پیروز باشید

سجاد;105537 نوشت:

با سلام خدمت سرکار منتقد محترم

خانم یا آقا بودن جراح تفاوتی در حکم ایجاد نمی کند.

موفق و پیروز باشید

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

وبا اجازه از جناب استاد سجا د بزرگوار :Gol:

با توجه به این مطلب که این موضوع شایع است و در کلاسهای فقه مرتبا" مطرح شده وپاسخگویی مطلب را همانطور که در جلسات درس وبحث رایج است عرض میکنم خدمتتان .

دلیل اینکه میان خانم وآقای جراح تفاوتی ندارد این است که این عمل اصولا"ضرورت ندارد یعنی این که جان بیمار در خطر نیست . ودر این صورت زن هم جایز نیست .....

مطلب بسیار مهم دیگر این که اکثر قریب به اتفاق علماء این عمل را تلویحا" رد کرده اند .زیرا در این عمل ترمیمی خانم وآقای دکتر را نامحرم تلقی نموده و حتی ذکر کرده اند که به جز شوهر ! به همین دلیل هم تلویحا" آن را جایز نداسته اند . ومسئله ی ضرورت که از طرف علماء بزرگوار نیز مطرح شده ضرورت برنفس است نه ضرورت بر ظاهر عمل که تدلیس (فریب) نام دارد(اکثرا" دلیل میآورند که خوب ما در روابط قبلی مان فریب خوردیم واکنون نباید تاوان این فریب را پس بدهیم !!! ومتاسفانه این دلیل شرعی ومجوزی برای فریب افراد دیگر نیست) و ضرورت بر نفس عمل وقتی بوجود میاید که :

اولا" خود دختر در این امر دخالت نداشته و مرتکب گناهی نشده باشد و بلکه به دلیل وقوع غیر ارادی این موضوع دچار بحران های روحی شده باشد وزندگی او مختل شده باشد

ثانیا" آن خانم به مرحله ای از مراحل توبه و ندامت رسیده باشد که این امر برای ثبات و کمک روحی به فردی که واقعا" توبه کرده مؤثر باشد .

............................................................................... حق یارتان :roz:.................................................................................

نقل قول:
(اکثرا" دلیل میآورند که خوب ما در روابط قبلی مان فریب خوردیم واکنون نباید تاوان این فریب را پس بدهیم !!! ومتاسفانه این دلیل شرعی برای فریب افراد دیگر نیست)

هرکس هرغلطی دلش خواست بکنه بعد بره دیگران رو گول بزنه با کسی که سالمه ازدواج کنه!؟ این که نمیشه
کلا این مسئله حرامه فقط و فقط کسی که مورد تجاوز قرار گرفته باید ازش استفاده کنه

ولی اینم یادتون رفت: خیلی ها این عملو انجام میدن، خیلی از انسانهای ناپاک، اونی که توبه کرده باشه میاد سراغ فتوا ،کسی که گناهکار و فریب کاره نیازی به فتوا نداره اصلا نمیپرسه که حلاله یا حرام

اگه بخوان از این فتواها استفاده قانونی بکنند،اون وقت میشه ایراد گرفت ولی تا الان شنیدم که برای قربانیان تجاوز پزشک قانونی خیلی وقته چنین جوازی داره

سلام
فرعي كه بنده اينجا به لحاظ حقوقي به ذهنم آمد!
اينه كه اگر دختر خانمي رفت و اين عمل را انجام داد، و به عنوان باكره ازدواج كرد! بعد از ازدواج شوهر بر امر مطلع شده و خواهان فسخ عقد به سببيت تدليس است!
خواستم ببينم آقايان مراجع چه نظري دارند! ايا انها هم حكم به تدليس مي كنند؟

نقل قول:
اينه كه اگر دختر خانمي رفت و اين عمل را انجام داد، و به عنوان باكره ازدواج كرد! بعد از ازدواج شوهر بر امر مطلع شده و خواهان فسخ عقد به سببيت تدليس است!
نمیتونه اثبات کنه
این همه مردا فساد میکنن بعد ازدواج میکنن! اونم با یه دختر پاک! اونا چی؟
اگه دختر بعد ازدواج بفمه که شوهرش با کسی ارتباط داشته،چیکار باید بکنه؟ میتونه بابت تدلیس عقد فسخ کنه؟؟

منتقد;105596 نوشت:

هرکس هرغلطی دلش خواست بکنه بعد بره دیگران رو گول بزنه با کسی که سالمه ازدواج کنه!؟ این که نمیشه
کلا این مسئله حرامه فقط و فقط کسی که مورد تجاوز قرار گرفته باید ازش استفاده کنه


سلام دوست عزیز

مگه شما مرجع تقلید هستی که فتوا می دی و میگی حرامه؟ :Gig:

شما نمیخواد خودتو عصبی کنی !!!!

منتقد;105710 نوشت:

اگه دختر بعد ازدواج بفمه که شوهرش با کسی ارتباط داشته،چیکار باید بکنه؟ میتونه بابت تدلیس عقد فسخ کنه؟؟

سلام

بابت تدلیس عقد فسخ یعنی چی؟

ممنون

نقل قول:
مگه شما مرجع تقلید هستی که فتوا می دی و میگی حرامه؟

طبق نظر مراجع گفتم،چون گفتن نباید تدلیس بشه ،نباید ازش سواستفاده بشه برای دغل کاری

ashkan62;105699 نوشت:
سلام فرعي كه بنده اينجا به لحاظ حقوقي به ذهنم آمد! اينه كه اگر دختر خانمي رفت و اين عمل را انجام داد، و به عنوان باكره ازدواج كرد! بعد از ازدواج شوهر بر امر مطلع شده و خواهان فسخ عقد به سببيت تدليس است! خواستم ببينم آقايان مراجع چه نظري دارند! ايا انها هم حكم به تدليس مي كنند؟


با سلام و تشکر از سئوال شما جناب ashkan62

اگر عقد به شرط باکره بودن دختر انجام شده باشد و بعد معلوم شود که دختر باکره نبوده (مثلا ترمیم بکارت کرده است) شوهر حق فسخ دارد یعنی می تواند بدون طلاق عقد را بهم بزند و چون زن تدلیس کرده است حق مهریه هم ندارد (1)


پی نوشت:
1. امام خمینی ، توضیح المسائل م 2444
و تحریر الوسیله ج 2 کتاب النکاح ، القول فی العیوب م 10 و 16

و استفتاء از دفتر آیت الله خامنه ای در قم

نقل قول:
اگر عقد به شرط باکره بودن دختر انجام شده باشد و بعد معلوم شود که دختر باکره نبوده (مثلا ترمیم بکارت کرده است) شوهر حق فسخ دارد یعنی می تواند بدون طلاق عقد را بهم بزند و چون زن تدلیس کرده است حق مهریه هم ندارد (1)

اگر عقد به شرط باکره بودن مرد انجام بشود و بعد معلوم شود که نبوده چه؟

تو همه عقدا این شرط به طور پیش فرض هست یا خودشون باید بذارن؟(باکره بودن دختر)

منتقد;105762 نوشت:
اگر عقد به شرط باکره بودن مرد انجام بشود و بعد معلوم شود که نبوده چه؟

با تشکر از سئوال شما سرکار منتقد محترم

مرد باکره و غیر باکره ندارد و باکره بودن فقط در زن معنا دارد .

منتقد;105762 نوشت:
تو همه عقدا این شرط به طور پیش فرض هست یا خودشون باید بذارن؟(باکره بودن دختر)

در همه عقدها شرط بکارت ، پیش فرض نیست و فقط در صورتی که بکارت شرط شده باشد و یا عقد بر مبنای بکارت انجام گرفته باشد ، شوهر حق فسخ دارد .

موفق و پایدار باشید

نقل قول:
مرد باکره و غیر باکره ندارد و باکره بودن فقط در زن معنا دارد .
منظور من نداشتن رابطه قبل ازدواج بوده= از نظر من یعنی باکره بودن مرد

برای من چنتا پرسش شکل گرفت، باکره بودن پس به موضوع خاصی اطلاق میشه،مثلا اگه کسی به خاطر تصادف و ..بکارتشو رو از دست بده و تو شرایط ضمن عقد هم ثبت شده باشه که باکره باشه،بعد از عقد مرد میتونه عقدو به این خاطر باطل کنه؟؟؟
یا باید اثبات بشه به خاطر رابطه با جنس مخالف بوده؟

اینجور که معلومه اجناس مذکر ارزشی برای خود زن و اخلاقیاتش قائل نیستن! و حتی اگه زنی تمامی خوبی ها رو داشته باشه و نجیب باشه حتی اگه نوعا باکره نباشه (خیلی از خانمهای ایرانی از بدو تولد اینجورین) عقدو فسخ میکنه یا طلاقش میده!!
ولی خانمها فقط از روی اخلاق طرف قضاوت میکنن که در گذشته چطور بوده،چون قابل اثبات نیست.با شناخت اعتماد میکنن کاری به این مسخره بازیا هم ندارن.

اگه اثبات بشه که مردی قبل ازدواج با کسی رابطه داشته ،اگه این جزو شروط عقد باشه میتونه عقدو فسخ کنه؟
اصلا چنین چیزی جزو شروط ضمن عقد هست؟یعنی میتونن جزو شروط ضمن عقد قرارش بدن؟
http://www.askdin.com/showthread.php?t=11121&page=4

منتقد;105793 نوشت:

اینجور که معلومه اجناس مذکر ارزشی برای خود زن و اخلاقیاتش قائل نیستن! و حتی اگه زنی تمامی خوبی ها رو داشته باشه و نجیب باشه حتی اگه نوعا باکره نباشه (خیلی از خانمهای ایرانی از بدو تولد اینجورین) عقدو فسخ میکنه یا طلاقش میده!!


با سلام
سرکار منتقد اینجوریها که شما میگوید نیست!!
اینکه کسی در تصادف و یا از بچگی دچار مشکلی باشد را میشود کاملا فهمید تا اینکه کسی دچار انحراف شده باشد؟!!
يكي از مواردي كه در فسخ آن اختلاف‎نظر است ، موضوع عدم بكارت زوجه مي‎باشد كه آيا وصف اين مورد جزء وصف مشروط است يا نه؟

بدين معنا كه اگر مردي بعد از ازدواج متوجه شود كه همسرش باكره نيست، حق فسخ دارد يا خير؟

اين موضوع در كتب فقهي بسياري مورد بحث قرار گرفته است كه به نظر مي‌رسد، علت اين امر، كثرت وقوع آن از يك سو و حساسيت مردان به ويژه مسلمين از سوي ديگر نسبت به اين موضوع مي‌باشد، علاوه بر اهميت آن، چند روايت نيز پيرامون آن بيان شده كه اين روايات محور فتاواي فقها قرار گرفته است.
برخي از فقها در اين مسئله قائل به عدم تدليس و در نتيجه عدم فسخ شده‌اند، آنان چنين دليل آورده‌اند كه ممكن است زوال بكارت به واسطه امري غير از رابطة جنسي به وجود بيايد و براي اين مطلب به رواياتي نيز استناد مي‌كنند، از جمله:
1- از امام رضا (ع) سئوال شد: «مردي با دختري به گمان آنكه باكره است، ازدواج مي‌نمايد، ولي او را غير باكره مي‌يابد، حكم آن چيست؟ حضرت فرمودند: گاهي اوقات پرده بكارت دختر به واسطه سواري يا پرش صدمه مي‌بيند».[1]
2- به امام باقر (ع) گفتند: «مردي به همسر خود مي‌گويد، وقتي كه با تو ازدواج كردم باكره نبودي، آن حضرت فرمودند: اين امر به معناي تهمت بي‌عفتي به زن نيست، زيرا چه بسا به واسطه امري به جز رابطة جنسي، پردة بكارت آسيب مي‌بيند».
بنابراين اگر دختري به واسطه صدمه‌اي بكارت خويش را از دست داد، در حالي كه از آن بي‌خبر است، در اين حالت به يقين تدليس واقع نشده است؛ ولي اگر دختري مرتكب بي‌عفتي شود و باكره نباشد، سكوت او در مقابل خواستگار نوعي تدليس محسوب مي‌شود.

چرا كه عرفاً پسري كه به خواستگاري دختري مي‌رود، مي‌پندارد كه دختر در گذشته با مردي ارتباط جنسي نداشته است.
لذا اگر قائل به حق فسخ به واسطه تخلف از وصف مشروط شده و بر حسب عرف و عادت، سكوت زوجه در زمان عقد بر وجود وصف بكارت دلالت (و نه عفت) مي‌كند.
در اين صورت با وجود جهالت دختر نسبت به وضعيت جسماني خويش، باز هم تخلف از وصف بكارت محقق مي‌شود و نكاح به واسطه تخلف از شرط صفت، قابل فسخ است.
هرچند به‌نظر مي‌رسد كه عرف بناي عقد را بر وجود وصف عفت دختر و نه بكارت او قرار مي‌دهد. لذا اگر دختري به واسطة سانحه‌اي دچار پارگي پرده بكارت شود، عرفاً مغاير با اوصاف مورد نظر در عقد تشخيص داده نمي‌شود.

1- الحرالعاملي، ج 14، ص 605، ح1.

نقل قول:
بنابراين اگر دختري به واسطه صدمه‌اي بكارت خويش را از دست داد، در حالي كه از آن بي‌خبر است، در اين حالت به يقين تدليس واقع نشده است؛
ممنون
اگه بدونه و نگه چی؟یعنی اتفاقی بکارتش رو از دست داده و میدونه ولی نمیگه.
اصلا اگه خودش فاسد باشه و برای دغل کاری بگه که اتفاقی اسیب دیده چی؟
نقل قول:
در اين صورت با وجود جهالت دختر نسبت به وضعيت جسماني خويش، باز هم تخلف از وصف بكارت محقق مي‌شود و نكاح به واسطه تخلف از شرط صفت، قابل فسخ است.
این میشه همونیکه من گفتم، حالا بعد فسخ میتونه مهریه رو نده؟
این شرطو کسی میذاره که خیلی شکاکه و خیلی براش مهمه،همون بهتر که آسایش فکریش بهم نخوره و دختر بیچاره رو هم طلاق بده یه عمر بدبختی نکشه!

نقل قول:
آیت الله خامنه ای :
ترمیم بکارت ، بخاطر اینکه مستلزم لمس یا نگاه حرام است ، جایز نیست
چطور این عمل حرامه اما عمل نازایی که مستلزم لمس نامحرمه حرام نیست؟ بعضی علما مسئله لمس نامحرم رو لحاظ کردن ولی رهبر که درباره عمل ترمیم بکارت گفتن چون مستلزم لمس نامحرمه حرامه اینجا گفتن بستن لوله ها حلاله:
نقل قول:
رهبری: بستن لوله برای جلوگیری از حمل اگر برای غرض عقلائی حلال و مصون از ضرر معتنی به باشد ودر مورد زنها با اجازه شوهر باشد منع شرعی ندارد.
سیستانی: جایز است مگراینکه مستلزم نگاه یا لمس حرام باشد که دراین صورت جایز نیست ولی اگر نگاه حرام در صورتی که اضطرارباشد (مثل اینکه منع بارداری برای زن ضرورت داشته باشدوراهی دیگر نباشد)این نگاه اشکال ندارد.
بقیه مراجع : بستن لوله بطور موقت باشد (ومستلزم نگاه یا لمس حرام نباشد1) اشکالی ندارد وبطور دائم حرام است مگر اينكه حمل براي زن موجب خطر نفس يا حرج شديدباشد بستن لوله هاي رحم مانعي ندارد
1(تبريزي: بنابر احتياط واجب بطور مطلق(حتي مسلزم نظر ولمس حرام نباشدمثلا شوهرش دكتر است وبخواهد اين عمل را انجام دهد) جايز نيست

http://www.askdin.com/showthread.php?t=319&page=2
تازه مگه قابله نامحرم نیست؟ پس تولد فرزند که مستلزم لمس نامحرمه ،حرامه؟
باید خودش بدنیا بیاد؟؟

منتقد;105806 نوشت:
ممنون
اگه بدونه و نگه چی؟یعنی اتفاقی بکارتش رو از دست داده و میدونه ولی نمیگه.
اصلا اگه خودش فاسد باشه و برای دغل کاری بگه که اتفاقی اسیب دیده چی؟




با سلام
سرکار منتقد اگر کار به آنجا بکشد که دادگاه با درخواست از پزشکی قانونی صحت این مساله را روشن میکند و جای در رفتن هم ندارد!!
چون کسی که آسیب دیده باکسی که انحراف داشته کاملا مشخص است ...!

در ماده 1128 ق.م. چنين آمده است: «هرگاه در يكي از طرفين صفت خاصي شرط شده و بعد از عقد معلوم شود كه طرف مذكور فاقد وصف مقصود بوده، براي طرف مقابل حق فسخ خواهد بود، خواه وصف مذكور در عقد تصريح شده يا عقد متبايناً بر آن واقع شده باشد».
قوانين فسخ نكاح عبارت است از:
1ـ فسخ با هر لفظ يا عملي كه بر آن دلالت كند، تحقق مي‌يابد. مطابق ماده 1132 ق.م. «در فسخ نكاح رعايت ترتيباتي كه براي طلاق مقرر است، شرط نيست».



2- براي تحقق فسخ، حكم دادگاه شرط نمي‌باشد و فقط كسي كه داراي حق فسخ است، بايد ارادة خود را بر فسخ به گونه‌اي صريح اعلام كند، مثلاً مي‌تواند از طريق اظهارنامة رسمي اين كار را انجام دهد. هرچند براي اينكه بتواند انحلال نكاح را در دفاتر رسمي و شناسنامه خود به ثبت برساند و نيز براي رفع اختلاف كه غالباً در اين گونه موارد پيش مي‌آيد، رجوع به دادگاه لازم مي‌باشد. در اين حال متقاضي بايد دادخواستي به دادگاه تقديم كند و دلايل خود را مبني بر داشتن حق فسخ و اعمال آن ابراز كند. دادگاه پس از رسيدگي به پرونده، اگر دلايل خواهان را موجه تشخيص دهد، حكم به فسخ نكاح خواهد كرد. شك نيست كه حكم دادگاه فقط به معناي اعلام انحلال ازدواج است.
3- حق فسخ فوري است. مطابق ماده 1131 ق.م. «خيار فسخ فوري است و اگر طرفي كه حق فسخ دارد، بعد از اطلاع به علت فسخ، نكاح را فسخ نكند، خيار او ساقط مي‌شود، به شرط اينكه علم به حق فسخ و فوريت آن داشته باشد. تشخيص مدتي كه براي امكان استفاده از خيار لازم بوده، به نظر عرف و عادت است».

4- تعلق نگرفتن مهريه در صورتي كه فسخ قبل از رابطة زناشويي محقق شود. مطابق ماده 1101 ق.م. «هرگاه عقد نكاح قبل از نزديكي به جهتي فسخ شود، زن حق مهر ندارد». البته بايد توجه داشت كه ماده 1082 ق.م. بيان مي‌دارد: «به مجرد عقد، زن مالك مهر مي‌شود و مي‌تواند هر نوع تصرفي كه بخواهد در آن بنمايد». بنابراين از قاعدة كلي موجود در ماده 1082 ق.م. تنها مورد مذكور در ماده 1101 ق.م. استثنا شده است، لذا در صورتي كه عقد نكاح بعد از نزديكي فسخ شود، زن مالك مهر خواهد بود.
5- تعلق گرفتـن مجـازات در صـورتي كه تخلف زن يـا شـوهر از وصف مشـروط، همراه بـا تـدليس باشد. مطابـق ماده 647 ق.م.1. «چنان چه هر يـك از زوجين قبل از عقد ازدواج، طرف خود را به امور واهي از قبيل داشتن تحصيلات عالي، تمكن مالي، موقعيت اجتماعي، شغل، سمت خاص، تجرد و امثال آن فريب دهد و عقد بر مبناي هر يك از آنها واقع شود، مرتكب به حبس تعزيري از شش ماه تا دو سال محكوم مي‌گردد».

منتقد;105806 نوشت:
چطور این عمل حرامه اما عمل نازایی که مستلزم لمس نامحرمه حرام نیست؟ بعضی علما مسئله لمس نامحرم رو لحاظ کردن ولی رهبر که درباره عمل ترمیم بکارت گفتن چون مستلزم لمس نامحرمه حرامه اینجا گفتن بستن لوله ها حلاله:


با تشکر از سئوال شما سرکار منتقد محترم

هیچکدام از اعمال ترمیم بکارت و نازایی فی نفسه حرام نیست مگر اینکه مستلزم نگاه یا لمس حرام باشد بنابر این هر دو حکم صحیح است با این تفاوت که در ترمیم بکارت با ملاحظه استلزام آن با نگاه حرام ، حکم به حرمت داده شده است ولی در درمان نازایی حکم فی نفسه بیان شده است .

ثمره حلیت فی نفسه هم این است که هر دو عمل فوق می تواند توسط شوهر انجام گیرد و اشکالی ندارد .

موفق باشید

منتقد;105806 نوشت:
تازه مگه قابله نامحرم نیست؟ پس تولد فرزند که مستلزم لمس نامحرمه ،حرامه؟ باید خودش بدنیا بیاد؟؟

در مواقع ضروری مانند تولد فرزند ، نگاه نامحرم در حد ضرورت اشکالی ندارد و حرام نیست .

سجاد;105879 نوشت:
در مواقع ضروری مانند تولد فرزند ، نگاه نامحرم در حد ضرورت اشکالی ندارد و حرام نیست .

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

با تشکر از استاد بزرگوار :Gol:

لطفا" دلیل این مطلب را هم بیان بفرمایید .

.............................................................................. حق یارتان :roz:................................................................................

ای خدای بزرگ جامعه مسلمانها به کجا رسیده

سلام بر دوستان:Gol:

منتقد;105710 نوشت:
ین همه مردا فساد میکنن بعد ازدواج میکنن! اونم با یه دختر پاک! اونا چی؟

متاسفانه اونا هیچی!!!

••ostad••;105964 نوشت:
سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

با تشکر از استاد بزرگوار :gol:

لطفا" دلیل این مطلب را هم بیان بفرمایید .

.............................................................................. حق یارتان :roz:................................................................................


با سلام وسپاس

در مواقع اضطرار حکم ثانویه اجرامی شود و استفتائاتی که در باره اضطرار بیان شد ، گویای این امر است ، علاوه بر این می توان این آدرس را هم اضافه نمود :
توضیح المسائل مراجع ،م2440و2441و2442

سلام
سركار هدي خانم
خواهران پاك و متدين! جچشاشونو وا مي كنند و پاك تر از خودشون رو انتخاب ميكنند.ان شاءالله
......
غالبا كمتر بكارت رو ضمن عقد شرط مي كنند. بلكه بكارت يه نوع شرط ضمني محسوب مي شود.
خلاصه بكارت يكي از مصاديق تدليس در نكاح محسوب مي شود.
عمل مدلسانه يا اظهار خلاف واقعي كه منجر به فريب در نكاح مي شوديا واقعيت خارجي تدليس در نكاح ممكن است كردار باشد يا گفتار و گاه سكوت عمدي!
هاشم معروف . حسنى .نظرية العقد في الفقه الجعفري، ص: 228- 11
انه لا بد ان تتوافر في التدليس الشروط الثلاثة التالية
-استعمال طرق احتمالية بقصد التضليل1
2-ان يكون استعمال تلك الطرق حاصلًا من العاقد الآخر، أو يكون عالماً به
3- ان يكون التضليل الناشئ من استعمال هذه الطرق الاحتمالية هو الدافع على التعاقد
الي ان يقول: : ان مجرد الكتمان قد يعتبر في بعض الحالات من الطرق الاحتمالية، لأن ظهوره يؤثر في إرادة العاقد الآخر، فيعتبر كتمان هذا الأمر فيها من قبيل الطرق الاحتمالية
...
همچنين در تعريف تدليس:
آنچه در تدليس مهم است، فريب وجهل مخاطب عقد و متضرر شدن او به علت عمل مدلسانه و اظهار خلاف واقع وكذب فريبنده است؛ البته همانطور كه خواهد آمد، زماني كه وصف مورد تخلف، از اوصاف مرتكز نزد عرف باشد ؛آگاهي يا عدم آگاهي او از اين تخلف مانع از ايجاد خيار فسخ براي مخاطب تدليس نمي شود.مثلا عدم آگاهي فرد از بيماري لا علاج يا صعب العلاج خود،يا عدم اطلاع زوجه از ثيبه بودنش قبل از عقد در صورتي كه اثبات شده باشد.

سلام
خاطر نشان كنم
بكارت به خودي خود موضوعيت ندارد. به عبارتي بكارت اماره عفت است. لذا اگر ثابت شود بكارت دوشيزه ايي در اثر سانحه ايي زائل شده! براي مخاطب حق فسخ ايجاد نمي شود.
.......
همچنين ازدواج يك دوشيزه متدينه با فردي كه قبلا سابقه تجاوز داشته ! مي تواند براي دوشيزه حق فسخ ايجاد كند.اگر ثابت كند كه اصلا به لحاظ فرهنگي و خانوادگي تحمل همچين انساني را نداشته!
به عبارت ديگه اگر تعريف مذكور از تدليس را بپذيريم! بسياري از حقه بازي و فريب ها هم كم خواهد شد.
ولي متاسفانه قانون مذكور جزء در چند مورد شاه عباسي ... حكم به تدليس و فسخ نمي دهد.
لهذا حكم تدليس در نكاح چه بلحاظ حرمت تكليفي و چه بلحاظ اثروضعي آن كه سبب فسخ براي فريب خورده باشد،اگرچه تا حدودي واضح و روشن است ،ولي از يك طرف با توجه به اهميتي كه اسلام به عقد نكاح داده است.، و با تشريع احكام الزام آوري ،آن را از ساير عقود متمايز كرده است ؛واز طرف ديگر گستردگي و عموميت اوصافي كه ضمن عقد شرط مي شود،و نيز ضرر و زياني كه فريب خورده از تخلف وصف مشروطي كه ضمن عقد داشته، متحمل مي شود ؛ما را ملزم به بررسي مجددي پيرامون حکم تدليس مي كند.

با سلام خدمت جناب :Gol:ashkan62

ashkan62;106564 نوشت:
خواهران پاك و متدين! جچشاشونو وا مي كنند و پاك تر از خودشون رو انتخاب ميكنند.ان شاءالله

انشاء الله جناب اشکان

اما متاسفانه در زمانه ی حالا برخی از پسران و مردان هر کاری را که بخواهند انجام میدهند و آخرش هم یه توبه و تمام!!!
حتی احتیاجی نیست که به همسر آیندشون بگن چون مثلا توبه کردند
اما درباره ی خانم ها کاملا متفاوت است...
اگر دختر دچار لغزشی شد و بکارتش را از دست داد باید به همسر آینده اش بگه حتی اگر توبه کرده باشه...
من که با این مساله مشکلی ندارم مشکل من این است که همانگونه که مردان خواهان ازدواج با زنان پاک دامن هستند زنان هم خواهان ازدواج با مردان پاک دامن هستند!
غیر از اینه؟؟؟!!

جالب تر اینه که حتی اگر دختر دچار خطایی نشده باشد و عقد موقت خوانده باشند و رابطه ای داشته باشد باز هم باید به همسر آینده اش بگه چون شاید مرد دوست نداشته باشه خانم آینده ش قبلا با کسی رابطه ای داشته باشد (99% مردها) اما این خواسته برای دختر غیر ممکن است!!!!!!!!!
چون اگر عقد موقت باشد که حلال الهی را انجام داده و اگر گناهی باشد توبه کرده است و تاسف بار تر از آن این است که هیچ راهه تشخیصی نیست و در این موارد زن به راحتی گول میخورد!!!

اگه شرط نشده باشه:
نقل قول:
غالبا كمتر بكارت رو ضمن عقد شرط مي كنند. بلكه بكارت يه نوع شرط ضمني محسوب مي شود.

در صورتی تدلیس محسوب میشه که :
نقل قول:
كارت به خودي خود موضوعيت ندارد. به عبارتي بكارت اماره عفت است. لذا اگر ثابت شود بكارت دوشيزه ايي در اثر سانحه ايي زائل شده! براي مخاطب حق فسخ ايجاد نمي شود


اما اگه شرط شده باشه
دیگه هیچ کاری نمیشه کرد! حتی اگه اثبات بشه دلیلش سانحه بوده، مرد در این صورت میتونه عقدو فسخ کنه!:
نقل قول:
در ماده 1128 ق.م. چنين آمده است: «هرگاه در يكي از طرفين صفت خاصي شرط شده و بعد از عقد معلوم شود كه طرف مذكور فاقد وصف مقصود بوده، براي طرف مقابل حق فسخ خواهد بود، خواه وصف مذكور در عقد تصريح شده يا عقد متبايناً بر آن واقع شده باشد».

درباره بکارت ،گواهی سلامت و ..:
http://www.askdin.com/showthread.php?t=4893&page=56
از اینجا شروع میشه:
http://www.askdin.com/showthread.php?t=4893&page=51

منتقد;105710 نوشت:
نمیتونه اثبات کنه
[="seagreen"]این همه مردا فساد میکنن بعد ازدواج میکنن![/] اونم با یه دختر پاک! اونا چی؟
اگه دختر بعد ازدواج بفمه که شوهرش با کسی ارتباط داشته،چیکار باید بکنه؟ میتونه بابت تدلیس عقد فسخ کنه؟؟

من با بکارت مخالفم دلیلشم منتقد عزیز گفتند .
جای دیگه هم گفتم ; به هزار و یک دلیل ممکنه به بکارت یه دختر آسیب وارد بشه و به همین دلیل نمیشه به این اعتماد کرد .
اگه کسی دختری رو واقعاً دوست داشته باشه بودن یا نبودن بکارت مهم نیست مهم اینه که هر دو طرف یکدیگر رو دوست داشته باشن . به نظر من حتی دختری که به واسطه نزدیکی با پسری (از روی میل و عشق) بکارت خودشرو از دست داده باشه بازم این حق رو داره که یه ازدواج خوب و موفق داشته باشه کافیه که طرفش رو دوست داشته باشه و ...

[="arial black"][="seagreen"]. . . رو راست . . .[/][/]

باشه .

هیچکس;109560 نوشت:


نوشته اصلی توسط : منتقد نمیتونه اثبات کنه این همه مردا فساد میکنن بعد ازدواج میکنن! اونم با یه دختر پاک! اونا چی؟ اگه دختر بعد ازدواج بفمه که شوهرش با کسی ارتباط داشته،چیکار باید بکنه؟ میتونه بابت تدلیس عقد فسخ کنه؟؟ من با بکارت مخالفم دلیلشم منتقد عزیز گفتند . جای دیگه هم گفتم ; به هزار و یک دلیل ممکنه به بکارت یه دختر آسیب وارد بشه و به همین دلیل نمیشه به این اعتماد کرد . اگه کسی دختری رو واقعاً دوست داشته باشه بودن یا نبودن بکارت مهم نیست مهم اینه که هر دو طرف یکدیگر رو دوست داشته باشن . به نظر من حتی دختری که به واسطه نزدیکی با پسری (از روی میل و عشق) بکارت خودشرو از دست داده باشه بازم این حق رو داره که یه ازدواج خوب و موفق داشته باشه کافیه که طرفش رو دوست داشته باشه و ... . . . رو راست . . . باشه .

من تعجب می کنم.
این اماره هدایت است یا اماره اباحی گری.
بعضیا که در سیر تا پیاز موضوعات سایت اهل فتوان خوب فتوا بدن
ولی تبلیغ اباحیگری برای بچه هاشون خطر ناکه

دانشور;109984 نوشت:

من تعجب می کنم.
این اماره هدایت است یا اماره اباحی گری.
بعضیا که در سیر تا پیاز موضوعات سایت اهل فتوان خوب فتوا بدن
ولی تبلیغ اباحیگری برای بچه هاشون خطر ناکه

نقل قول:
منظورت مبهم بود :Gig::Gig:
:Kaf::Kaf::Kaf:میشه موضوه رو بیشتر بشکافی :Kaf::Kaf::Kaf:

***

ashkan62;106565 نوشت:
سلام
خاطر نشان كنم
بكارت به خودي خود موضوعيت ندارد. به عبارتي بكارت اماره عفت است. لذا اگر ثابت شود بكارت دوشيزه ايي در اثر سانحه ايي زائل شده! براي مخاطب حق فسخ ايجاد نمي شود.
.......
همچنين ازدواج يك دوشيزه متدينه با فردي كه قبلا سابقه تجاوز داشته ! مي تواند براي دوشيزه حق فسخ ايجاد كند.اگر ثابت كند كه اصلا به لحاظ فرهنگي و خانوادگي تحمل همچين انساني را نداشته!
به عبارت ديگه اگر تعريف مذكور از تدليس را بپذيريم! بسياري از حقه بازي و فريب ها هم كم خواهد شد.
ولي متاسفانه قانون مذكور جزء در چند مورد شاه عباسي ... حكم به تدليس و فسخ نمي دهد.
.

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

با تشکر از جناب اشکان 62:Gol:
بزرگوار به نظر میرسد شما در زمینه ی حقوق هم صاحب نظرید!اما نه حقوق اسلا م وایران !!!

محض اطلاع دوستان بزرگوار در اسلام مرسوم است موقع خواندن خطبه ی عقد قبل از قرائت نام دختر خانم لفظ دوشیزه ویا بانو به کار میرود که این خود شرط مسجل در عقد محسوب میگردد ودر سند نکاحیه هم قید دوشیزه ویا بانو ضروری است واگر قید نشود به منزله ی عدم شرط است وهر گونه اتفاق که خلاف آن باشد حاکی از تدلیس و ایجاد حق برای آقا میباشد . حتی اگر بر اثر سانحه باشد وقبل از عقد این مطلب را از آقا پنهان کنند باز هم در حکم تدلیس است !!!! مگر انکه ثابت کنند خود دختر خانم و والدین ایشان هم مطلع نبوده اند !!! که این کار حضرات فیل است !!! مگر در موارد اشکال مادر زادی.

اما بزرگوار قانونی که میتوان با استناد بر آن فسخ ازدواج با مرد متجاوز (قبل یا بعد از ازدواج) را تصریح کرده باشد را بفرمایید بنده که به چنین قانونی بر نخورده ام . وحتی مواردی را شاهد بوده ام که تجاوز به عنف مستند بود اما خانم با استناد بر این مطلب حقی برای طلاق برایش بوجود نیامد .موارد حق طلاق زن که میتواند بر مبنای آن از دادگاه تقاضای طلاق بنماید در قانون تصریح شده.
.......................................................................... حق یارتان :roz:...................................................................................

سلام
فکر کردم سوالی که میخواهم بپرسم به این مباحثی که در این موضوع مطرح شده بود مربوط تر بود،اینجا مطرح کردم،اگر جای اشتباهیه ،شرمنده همکاران اجرایی هستم!!!
برای ازدواج با دختری که بر اثر حادثه بکارتش را از دست داده نیاز به اذن پدر هست؟یعنی این دختر دیگه باکره نیست.
نظر همه ی مراجع را میخواهم بدونم،چون این بحث در دانشگاه مطرح شده بود و همه براشون سوال بود.

منتقد;105793 نوشت:
برای من چنتا پرسش شکل گرفت، باکره بودن پس به موضوع خاصی اطلاق میشه،مثلا اگه کسی به خاطر تصادف و ..بکارتشو رو از دست بده و تو شرایط ضمن عقد هم ثبت شده باشه که باکره باشه،بعد از عقد مرد میتونه عقدو به این خاطر باطل کنه؟؟؟ یا باید اثبات بشه به خاطر رابطه با جنس مخالف بوده؟ اینجور که معلومه اجناس مذکر ارزشی برای خود زن و اخلاقیاتش قائل نیستن! و حتی اگه زنی تمامی خوبی ها رو داشته باشه و نجیب باشه حتی اگه نوعا باکره نباشه (خیلی از خانمهای ایرانی از بدو تولد اینجورین) عقدو فسخ میکنه یا طلاقش میده!!

سلام
تصادف بکارت هیچ دختریرو از بین نمیبره مگه اینکه تصادف اونقدر شدید باشه که بخواد به تمام دستگاه تناسلی آسیب برسونه .

خانومهایی هم که از بدو تولد اینطوری هستن فقط تو ایران نیستن و خیلی هم نیستن .و این مشکل هم با یه معاینه ی ساده حل میشه .


همه ی آقایونی که میخوان از پاکی و نجابت همسرشون مطوئن بشن باید بگم که اگه پاکی فقط سالم بودن بکارته ، که اصلا چنین چیزی نیست ، قبل از ازدواج میتونن طرفو ببرن پزشکی قانونی و گواهی سلامت بکارت بگیرن . و همچنین پزشکی قانونی و هر ماما یا متخصصی میتونه بکارت ترمیم شده رو از سالم تشخیص بده .

این نکته خیلی قابل توجهه که همه میدونن راههای دیگه ای هم برای فساد وجود داره و تنها بکارت سالم دلیل بر پاکی طرف نیست .

عبد الزهرا;106566 نوشت:
زن به راحتی گول میخورد!!!

مرد هم به راحتی گول میخوره .
طرف میتونه هر کاری دلش خواست بکنه و فقط بکارتشو حفظ کنه .

فلسفه یبکارت یه چیز دیگه هست

هیچکس;109560 نوشت:
به هزار و یک دلیل ممکنه به بکارت یه دختر آسیب وارد بشه و به همین دلیل نمیشه به این اعتماد کرد .

هیچ هزار و یک دلیلی وجود نداره
آقایون
خانوما
بکارت ترمیم شده قابل تشخیص هست و کسی از این راه گول نمیخوره

nakisa;160258 نوشت:
سلام

همه ی آقایونی که میخوان از پاکی و نجابت همسرشون مطوئن بشن باید بگم که اگه پاکی فقط سالم بودن بکارته ، که اصلا چنین چیزی نیست ، قبل از ازدواج میتونن طرفو ببرن پزشکی قانونی و گواهی سلامت بکارت بگیرن . و همچنین پزشکی قانونی و هر ماما یا متخصصی میتونه بکارت ترمیم شده رو از سالم تشخیص بده .

این نکته خیلی قابل توجهه که همه میدونن راههای دیگه ای هم برای فساد وجود داره و تنها بکارت سالم دلیل بر پاکی طرف نیست .

سلام

واقعا به نظرم اگر کسی بخواد قبل از ازدواج، دختر رو به معنی واقعی تحقیر کنه!! همینه که از بخواد بره معاینه سلامت بشه!
فقط تصور کنید؛ دختر بیچاره بخواد بره تو روی اون صندلی خاص لیتوتومی و معاینه بشه و ... و بدون شک برای هر دختر با حیایی این بسیار سخت و مخرب خواهد بود.
(اون راه های دیگه رو هم که فرمودید پزشک قانونی معاینه میکنه)

از لحاظ اخلاقی، کلا پزشکی قانونی بسیار مشکل دار هست، و این مورد بخصوص یعنی گواهی سلامت کاملا با اصول اخلاق ناسازگار هست(1). البته در شرایط خاص و با حکم قاضی و اون هم به شرطی که تنها راه این کار باشه اندکی مسئله قابل قبول میشه.

به هر حال اگر کسی حاضر بشه همچین لطمه روحی به دختری بزنه باید پای عواقبش هم در زندگی آینده خودش باشه.

موارد زیادی بوده که معاینات بسیار ساده تر؛ اون هم در شرایط بیماری و اضطرار باعث شده بیماری های روحی و حتی PTSD ایجاد کنه چه برسه به این کار.

در مجموع گمان میکنم بدترین، پر ضرر ترین و بی فایده ترین راه برای اطمینان از نجابت یک دختر قبل از ازدواج این کار باشه. 1001 روش بهتر وجود داره.

==========================
پی نوشت1:
مهمترین اصل اخلاق پزشکی که تحت تاثیر هیچ اصل دیگری قرار نمیگیره، رازداری و confidentiality است. حتی اگر خانمی مبتلا به ایدز باشه؛ پزشک حق گفتن این مطلب به شوهرش رو نداره!!
کاملا بدیهی هست که معاینه سلامت قبل از ازدواج خلاف اصول اخلاقیست.

در مجموع بحث پس فقط شوهر حق این کار(ترمیم بکارت) رو داره!

پس اگر کسی زن یک پزشک باشه؛ و بخواد طلاق بگیره! می تونه قبلش از شوهرش بخواد این کار رو براش بکنه!:Sham:
(این هم دلیل جالبی برای ازدواج با پزشک هست:Cheshmak:)

منجم باشی;160417 نوشت:
در مجموع بحث پس فقط شوهر حق این کار رو داره!


به نظر من بی احترام میشه به زنش !

اگه شک داره چرا ازدواج میکنه!

madanchi11;160427 نوشت:

به نظر من بی احترام میشه به زنش !

اگه شک داره چرا ازدواج میکنه!

من منظورم از این کار، ترمیم بکارت بود.

شک داشتن همیشه بد نیست. در هر کاری خوف و رجا با هم لازمه و این خوف قابل قبولی هست که فرد دنبال زنی باشه که نجابت خودش رو حفظ کرده.
ولی خوب این روش روش خوبی نیست.

اولا دقیق نیست؛ نه از این جهت که ممکنه کسی مشکل داشته باشه و در معاینه دیده نشه، چون نه تنها هایمن ترمیم شده؛ حتی هایمن هایی که اصلا دچار پارگی نمیشن رو هم به راحتی در معاینه میشه تشخیص داد.
بلکه از این جهت که؛ سالم بودن پرده بکارت تطابق 100% با نجابت قبل از ازدواج نداره. وقتی معاینه ای نتونه هدف اصلی رو تعیین کنه دقیق نیست.

دوما از این جهت که برای دختر از نظر روحی فوق العاده؛ مضر هست. یعنی اگر دختری باشه که این معاینه براش سخت نباشه باید شک کرد اصلا!!

سوما تاثیری که در اعتماد متقابل خواهد گذاشت.

(موضوع بحث البته این نیست. شرمنده از انحراف اندک بحث)

مسیحا;160245 نوشت:
برای ازدواج با دختری که بر اثر حادثه بکارتش را از دست داده نیاز به اذن پدر هست؟یعنی این دختر دیگه باکره نیست. نظر همه ی مراجع را میخواهم بدونم،چون این بحث در دانشگاه مطرح شده بود و همه براشون سوال بود.

با سلام و احترام

از آنجا که امکان بیان نظر تمام مراجع و انجام کار تحقیقی وجود ندارد از باب نمونه به نظر تعدادی از مراجع بزرگوار اشاره می شود:

آیات عظام امام خمینی،رهبری،سیستانی،مکارم:

در صورتي كه بكارت دختر به واسطه شوهر كردن ازبين رفته باشد، اجازه پدر وجد لازم نيست ولي اگر به واسطه وطي به شبهه يا زنااز بين رفته باشد، احتياط مستحب آن است كه اجازه بگيرند. و اگر به صورت دیگری از بین رفته باشد هم، اجازه لازم است.

رساله مراجع،م2377 و استفتا از دفتر مراجع بزرگوار

سجاد;105878 نوشت:

ثمره حلیت فی نفسه هم این است که هر دو عمل فوق می تواند توسط شوهر انجام گیرد و اشکالی ندارد .

موفق باشید

[="Teal"]سلام
حالا مشکل دوتا شد
باید بادکترش ازدواج کنه؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!:Gig:
[/]

منجم باشی;160443 نوشت:
دوما از این جهت که برای دختر از نظر روحی فوق العاده؛ مضر هست. یعنی اگر دختری باشه که این معاینه براش سخت نباشه باید شک کرد اصلا!!


هرکس صلاحت خودش ، خودش داند!

madanchi11;160468 نوشت:

هرکس صلاحت خودش ، خودش داند!

با این فرمول دیگه کلا مشاوره و پرسش و پاسخ معنی نمیده. :Cheshmak:

چون معمولا افراد یک بار این کار رو انجام میدن و کار بزرگی هم هست؛ بهتره به دنبال تجربه و صلاح و مشورت از دیگران هم باشه.

سلام.
خیلی وحشتناکه که یه پسر از دختری که هنوز باهاش ازدواج نکرده بخواد چون بهش شک داره بره آزمایش بده. به نظر من اگر دختر بره اینکارو بکنه، مثل اینه که به پسره گفته باشه: تو رو خدا منو بگیر، تو نباشی من رو دست مامان و بابام می مونم..!
این برای دختران به منزله یک نوع تحقیر و بی اعتمادی بزرگه. من نمی دونم چطور دختری حاضر می شه با پسری که چنین درخواستی داره ازدواج کنه.
حتی طرح کردن این درخواست از طرف خانواده پسر اشتباهه. چون دختر تو منگنه قرار می گیره، از طرفی اگر قبول کنه به دلیلی که گفتم تحقیر می شه، اگر هم قبول نکنه کلی حرف پشت سرش می زنن. به خصوص این درخواست برای دختران متدین خیلی سخته..
البته دختر می تونه تقاضا کنه مهریه اش یه دست و یه پای پسر باشه و حق طلاق داشته باشه تا اگه روزی پسره هم تو زرد در اومد بتونه حسابشو برسه.:Moteajeb!:

سها;160555 نوشت:
خیلی وحشتناکه که یه پسر از دختری که هنوز باهاش ازدواج نکرده بخواد چون بهش شک داره بره آزمایش بده. به نظر من اگر دختر بره اینکارو بکنه، مثل اینه که به پسره گفته باشه: تو رو خدا منو بگیر، تو نباشی من رو دست مامان و بابام می مونم..! این برای دختران به منزله یک نوع تحقیر و بی اعتمادی بزرگه. من نمی دونم چطور دختری حاضر می شه با پسری که چنین درخواستی داره ازدواج کنه. حتی طرح کردن این درخواست از طرف خانواده پسر اشتباهه. چون دختر تو منگنه قرار می گیره، از طرفی اگر قبول کنه به دلیلی که گفتم تحقیر می شه، اگر هم قبول نکنه کلی حرف پشت سرش می زنن. به خصوص این درخواست برای دختران متدین خیلی سخته..

سهای عزیز و جناب منجم باشی محترم

باید در پاسخ به صحبتهای شما دو عزیز باید بگم که
میخواین در هفته چند نفرو مثال بزنم که میان زایشگاه و ما اونا رو به پزشکی قانونی راهنمایی میکنیم؟
درسته که این کار اخلاقی نیست .ولی به نفع دختر هم هست از یه جهاتی.

من قبلا هم گفتم که سالم بودن هایمن دلیل بر سلامت دختر نیست ولی نگفتم که ملت برن این کارو بکنن که .

من گفتم کسانی که شک دارن و براشون مهمه میتونن این کار رو هم انجام بدن . در ثانی این کار با رضایت دختره .

دختره میتونه قبول نکنه و نره معاینه بشه .
در ضمن دختر هم در مقابل میتونه از پسر بخواد که به روانشناس پزشکی قان.نی جهت سلامت روانی مراجعه کنه :khandeh!: و همین طور میتونه شرط ضمن عقد بذاره که اگه یه روز ثابت بشه که آقا پسر هم بله ... ، عقدرو فسخ کنه .

یه چیزی رو هم فراموش نکنیم :
این کار بهتره یا اینکه طرف بره کارشو بکنه بعد یزنه زیرش که این خانوم باکره نبوده ؟

موضوع قفل شده است